Συντριβή αεροσκάφους με 148 επιβαίνοντες στη νότια Γαλλία

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ονειρεμένο Ταξίδι
Trobriand Islands...
Τρεις λόγοι που δεν «στέκει» η αυτοκτονία του πιλότου της Germanwings

Παρίσι, Γαλλία

Νέα διάσταση δίνει στο θρίλερ με την υπόθεση του Αντρέας Λούμπιτζ, του συγκυβερνήτη του Airbus της Germanwings, που το γαλλικό εισαγγελικό πόρισμα έδειξε αρχικά ως υπεύθυνο για την συντριβή του αεροσκάφους που στοίχισε τη ζωή σε 149 άτομα.

Όπως εξηγεί ο Ζεράρ Αρνού, o επί 18 έτη πιλότος της Air France αλλά και εκπρόσωπος της Γαλλικής Επιτροπής Παρακολούθησης Ασφάλειας Πτήσεων (Comité de Veille pour la Sécurité Αérienne), υπάρχουν τρεις μεγάλες ασάφειες σχετικά με το πόρισμα του εισαγγελέα της Μασσαλίας, Μπρις Ρομπέν, ο οποίος πολύ γρήγορα έσπευσε να αποδώσει το συμβάν σε «αυτοκτονία του Λούμπιτζ».

Μάλιστα, ο Αρνού υπονοεί πως ίσως να υπάρχει και μια απόπειρα συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος, μια προσπάθεια που ίσως να άπτεται με το ζήτημα των οικονομικών αποζημιώσεων.

Τα τρία στοιχεία που δεν «κάθονται» καλά σύμφωνα με τον Αρνού είναι τα εξής:

1. Η καταγραφή της ανάσας του Λούμπιτζ: Ο Αρνού υποστηρίζει πως, μετά από 18 χρόνια ως πιλότος τέτοιου αεροσκάφους, είναι ρητά και κατηγορηματικά βέβαιος πως ο ισχυρισμός του Ρομπέν πως «στο μαύρο κουτί του αεροπλάνου ακουγόταν η ανάσα του Λούμπιτζ» δεν ευσταθεί. Ο λόγος είναι ότι ο περιβάλλοντας χώρος του πιλοτηρίου του συγκεκριμένου Airbus 320 είναι τόσο θορυβώδης κατά την ώρα της πτήσης, ώστε ακόμη και οι κυβερνήτες για να συνομιλήσουν μεταξύ τους χρησιμοποιούν τα ακουστικά με μικρόφωνο που φέρουν επάνω τους. «Σας διαβεβαιώνω πως η ανάσα του συγκυβερνήτη δεν θα μπορούσε να ακουστεί», λέει ο Αρνού.

2. Ο ήχος από το κουμπί πορείας καθόδου: Ο Ρομπέν ισχυρίζεται στο πόρισμα του πως ακούγεται το «μπιπ» που κάνει το κουμπί το οποίο πάτησε ο Λούμπιτζ προκειμένου να μπει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου και να συντριβεί στις πλαγιές των Άλπεων. «Σας διαβεβαιώνω πως το συγκεκριμένο κουμπί είναι άηχο όταν πατιέται, δεν κάνει κανέναν απολύτως θόρυβο», τονίζει ο Αρνού.

3. Ο ήχος από την πληκτρολόγηση του κωδικού ασφαλείας στη πόρτα του κόκπιτ: Η τρίτη «ανωμαλία» του εισαγγελικού πορίσματος έγκειται στον ήχο της πόρτας του πιλοτηρίου. Όταν κάποιος είναι έξω από το κόκπιτ και αναγκάζεται να πληκτρολογήσει χειροκίνητα τον κωδικό ασφαλείας για να εισέλθει (στην περίπτωση που δεν του ανοίγει ο άλλος συγκυβερνήτης μέσα από το πιλοτήριο), τότε ακούγεται κάθε τριάντα δευτερόλεπτα ένας πολύ δυνατός ήχος που είναι αδύνατο να μην καταγράφει από το μαύρο κουτί. Όμως ο εισαγγελέας Μπρις Ρομπέν δεν ανέφερε κανέναν απολύτως ήχο να ακούγεται από την απόπειρα του κυβερνήτη να εισέλθει στο πιλοτήριο, κάτι που από μόνο του θα αποτελούσε ικανό επιχείρημα για το ότι ο πιλότος όντως είχε κλειδωθεί απ' έξω. Δηλαδή, ο Ρομπέν άκουσε την ανάσα του Λούμπιτζ, αλλά όχι τον συριστικό ήχο της πόρτας του πιλοτηρίου;

Ο Αρνού αφήνει αιχμές για τη σκοπιμότητα συγκάλυψης του δυστυχήματος και μιας απόπειρας να αποδοθεί σε αιτίες που είναι διαφορετικές από την πραγματικότητα.

Οπότε εδώ έγκειται το ερώτημα: γιατί άραγε ο Γάλλος εισαγγελέας βιάστηκε μέσα σε ένα 48ωρο από το δυστύχημα, να το αποδώσει σε αυτοκτονία του Λούμπιτζ; Ποιον βόλευε η υπαιτιότητα του πιλότου;

Τα Γαλλικά ΜΜΕ αναρωτιούνται μήπως η ίδια η Lufthansa και η ασφαλιστική της εταιρία πίεσαν τις γαλλικές εισαγγελικές αρχές να προλάβουν να ρίξουν την ευθύνη στον Λούμπιτζ, επειδή με τον τρόπο αυτό η ευθύνη θα έπεφτε αλλού και οι αποζημιώσεις σε συγγενείς θα ήταν μικρότερες;

Ο αερομεταφορέας θεωρείται πάντα ως ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα. Ωστόσο, αν ισχύσει η θεωρία ότι ο συγκυβερνήτης αυτοκτόνησε, τότε η Lufthansa έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί ότι είναι δική της ευθύνη, καθώς το δυστύχημα δεν προκλήθηκε από δική της αμέλεια αλλά οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιον τρίτο που απλώς επέλεξε να αυτοκτονήσει.

Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους (τη Lufthansa) και να μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος
http://news.in.gr/features/article/?aid=1231397142
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.767
Likes
18.143
Δε ξέρω αν η ανάσα του πιλότου μπορεί να καταγραφεί από το μαύρο κουτί ή όχι, δεν έχω ιδέα, αλλά αυτό που μπορώ μετά βεβαιότητας να πω είναι ότι το κοκπιτ ενός Α320 δεν είναι τόσο θορυβώδες όσο αναφέρεται και οι πιλότοι μια χαρά επικοινωνούν χωρίς ακουστικά ο ένας με τον άλλον.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.767
Likes
18.143
Αφού λοιπόν βρέθηκε και το 2ο μαύρο κουρί και όλα δείχνουν το μέχρι στιγμής αυτονόητο, ότι ο συγκυβερνήτης το έριξε, ευχαριστούμε τον κ. παπάρα από πάνω κ. Ζεράρ Αρνού, τoν επί 18 έτη πιλότο της Air France, που αφού μας πληροφόρησε ότι στο κόκπιτ του Α320 δεν ακούει ο ένας τον άλλον από τη φασαρία (!), ίσως μας πει ότι τη πτήση MH370 την απήγαγαν εξωγήινοι αλλά τη βρουν ο Μόλντερ και η Σκάλλυ προσεχώς στις οθόνες μας.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.674
Likes
16.382
Προφανώς ο εν λόγω πιλότος δεν έλαβε υπόψη του ότι τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για να καταγράψουν και να επεξεργαστούν τα δεδομένα σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι τυχαία η απο αυτά που ο καθένας μπορεί να έχει σπίτι του....
 

mitsmag

Member
Μηνύματα
96
Likes
12
Ονειρεμένο Ταξίδι
Roadtrip Ισπανίας
Τα Γαλλικά ΜΜΕ αναρωτιούνται μήπως η ίδια η Lufthansa και η ασφαλιστική της εταιρία πίεσαν τις γαλλικές εισαγγελικές αρχές να προλάβουν να ρίξουν την ευθύνη στον Λούμπιτζ, επειδή με τον τρόπο αυτό η ευθύνη θα έπεφτε αλλού και οι αποζημιώσεις σε συγγενείς θα ήταν μικρότερες;

Ο αερομεταφορέας θεωρείται πάντα ως ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα. Ωστόσο, αν ισχύσει η θεωρία ότι ο συγκυβερνήτης αυτοκτόνησε, τότε η Lufthansa έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί ότι είναι δική της ευθύνη, καθώς το δυστύχημα δεν προκλήθηκε από δική της αμέλεια αλλά οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιον τρίτο που απλώς επέλεξε να αυτοκτονήσει.

Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους (τη Lufthansa) και να μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις.
Προφανως το εκανε η Lufthansa για να μειωθουν οι αποζημιωσεις.. Μαλιστα ακουσα οτι λογω αυτου μπορει να ριξουν την αποζημιωση στο 1/3 της αρχικης.

Κι επιστρεφω λοιπον στην αρχικη ερωτηση.. μηπως λογω κρισης οι αεροπορικες (και ειδικα αυτες που πετανε σε κεντρικα αεροδρομια με φτηνα ναυλα) για να μειωσουν τα εξοδα μειωνουν ταυτοχρονα και την συχνοτητα των συντηρήσεων;
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.337
Likes
14.200
Προφανως το εκανε η Lufthansa για να μειωθουν οι αποζημιωσεις.. Μαλιστα ακουσα οτι λογω αυτου μπορει να ριξουν την αποζημιωση στο 1/3 της αρχικης.

Κι επιστρεφω λοιπον στην αρχικη ερωτηση.. μηπως λογω κρισης οι αεροπορικες (και ειδικα αυτες που πετανε σε κεντρικα αεροδρομια με φτηνα ναυλα) για να μειωσουν τα εξοδα μειωνουν ταυτοχρονα και την συχνοτητα των συντηρήσεων;
Προφανώς+άκουσα.Μήπως μπορείς να μας δώσεις και κάποια πηγή να μάθουμε και εμείς.

Και για το δεύτερο προφανώς οι κατασκευαστές δεν έχουν καμμιά αντίρρηση να πέφτουν τα αεροπλάνα τους για να γλυτώνουν έξοδα οι αεροπορικές.Και επίσης ένα σωρό εμπλεκόμενοι(αρχές επιθεώρησης, πραγματογνώμονες,μηχανικοί κτλ) είναι όλοι μιλημένοι σε μια τεράστια επιχείρηση συγκάλυψης και συνωμοσίας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.686
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom