Ιορδανία Ιορδανία: Άνοιξε "Πέτρα" να διαβώ!

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί

(Μια συνέχεια της ταξιδιωτικής ιστορίας: "Σρι Λάνκα: Οδοιπορικό στη χώρα του τσαγιού")

Με ξύπνησε πολύ ευγενικά η Άλις (η Αγγλίδα) καθώς ετοιμαζόμασταν για προσγείωση στο Διεθνές αεροδρόμιο Queen Alia του Αμμάν (τιμής ένεκεν σε μια από τις τέσσερις γυναίκες του βασιλιά Χουσείν που σκοτώθηκε όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε έπεσε) που βρίσκεται 32 χλμ. νότια του Αμμάν.

Πατήσαμε Ιορδανικό έδαφος την ώρα που ο ήλιος ετοιμαζόταν να δύσει και έδινε μοναδικές αποχρώσεις στην έρημο κάνοντάς την να φαίνεται σαν μια μεγάλη απέραντη θάλασσα.

Η ώρα ήταν περίπου 7 παρά το απόγευμα και παρόλο που η Ιορδανία έχει την ίδια ώρα με εμάς εκεί νυχτώνει πολύ νωρίτερα. Στις 7:30 είχε ήδη αρχίσει και έπεφτε σκοτάδι.

Καθώς περιμέναμε να περάσουμε από τον έλεγχο των διαβατηρίων και να πάρουμε τις βαλίτσες μας κάναμε σχέδια να πεταχτούμε για μια βόλτα στην πόλη του Αμμάν.

Μείναμε όμως στα σχέδια καθώς οι Ιορδανοί είχαν άλλη γνώμη και άλλους ρυθμούς φυσικά!

Μέχρι να συμπληρώσουμε τα έγγραφα εισόδου στην χώρα, να μας τσεκάρουν, να μας δώσουν τα εισιτήρια για την επόμενη ημέρα (είπαμε το Αμμάν ήταν ενδιάμεσος σταθμός), να πάρουμε τις βαλίτσες μας, να περάσουμε από έλεγχο, να έρθει το πούλμαν της Royal Jordanian να μας μεταφέρει από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο που χρησιμοποιεί η αεροπορική εταιρεία προκειμένου να κοιμίζει τους επιβάτες της, να ξαναπεράσουμε από έλεγχο, να μας δώσουν δωμάτια και να κάνουμε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας η ώρα είχε πάει σχεδόν 9:30, οι περισσότεροι ήταν πτώμα στην κούραση και το μόνο που ήθελαν ήταν να βάλουν κάτι στο στόμα τους και να ξεκουραστούν.

Αφού οι άλλοι οπισθοχώρησαν ούτε σκέψη για νυχτερινή βόλτα στο Αμμάν καθώς δεν είμαι και τόσο έμπειρη ταξιδιώτισσα ώστε να μην φοβάμαι να τριγυρνώ σε μια μουσουλμανική πόλη μόνη μου βραδιάτικα.

Πήρα το κλειδί μου και έσυρα τη βαλίτσα μου μέχρι το ασανσέρ ενώ με τη φαντασία μου έφτιαχνα εικόνες του βραδινού Αμμάν φέρνοντας στη μνήμη μου το βιβλίο που διάβαζα πέρσι την ίδια περίπου εποχή.

Το πρώτο πράγμα που έκανα μπαίνοντας στο δωμάτιο του ξενοδοχείου ήταν να ψάξω για πρίζα γιατί η μπαταρία του κινητού μου είχε εξαντληθεί!

Αλλά οι πρίζες στο ξενοδοχείο πρέπει να ήταν είδος πολυτελείας γιατί δεν υπήρχε ούτε μια ελεύθερη! Τελικά έβγαλα ένα πορτατίφ και έβαλα το κινητό μου μην έχοντας ιδέα αν έχουμε την ίδια τάση ρεύματος. Πάντως το κινητό μου φόρτισε κανονικά και συνέχισε να λειτουργεί το ίδιο καλά με πριν.

Μετά το ντουζάκι μήπως και εξαφανιστεί η κούραση του ταξιδιού πήγα να βρω τους υπόλοιπους στο εστιατόριο που σερβίρονταν το δείπνο.

Δεν μπορώ να πω ότι πείναγα πολύ και ευτυχώς δηλαδή γιατί εκτός από τα φαγητά που δεν διεκδικούσαν βραβείο γεύσης και ο χώρος δεν διεκδικούσε με τίποτα βραβείο καθαριότητας!

Κάποιοι το χαρακτήρισαν πανβρώμικο εγώ θα πω απλά ότι μάλλον στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο δεν είχαν υψηλά στάνταρ καθαριότητας!

Τελικά πήρα ρυζάκι κατάλευκο, μοσχαράκι σκληρό (που τα δόντια μου δεν ήταν καλά ακονισμένα για να το κόψουν) με σαλτσούλα και αραβικές πιτούλες (θεϊκές οι πιτούλες!) και άρχισα να τρώω ότι μπορώ την ώρα που οι συνδαιτυμόνες μου στο τραπέζι παρακολουθούσαν το ρεσιτάλ καθαρισμού των τραπεζιών στην αίθουσα που δινόταν από έναν Ιορδανό σερβιτόρο.

Τα σχόλια έκπληξης και δυσαρέσκειας που ακολουθούσαν κάθε κίνηση του σερβιτόρου μου υποδήλωναν ότι διαφωνούσαν με τον τρόπο που καθάριζε το τραπέζι ο καημένος και βαριεστημένος άραβας.

Τελικά, αφού οι συνδαιτυμόνες μου δεν άντεχαν άλλο το θέαμα αποχωρίσαμε από το εστιατόριο και κατευθυνθήκαμε προς το καφέ του ξενοδοχείου για να πάρουμε εμφιαλωμένο νεράκι του ενός ευρώ και να παρατείνουμε τη διαδικασία γνωριμίας μεταξύ μας!

Να σημειώσω ότι οι Ιορδανοί είναι πολύ εξοικειωμένοι με το ευρώ. Η αναλογία των δύο νομισμάτων είναι περίπου 1 ευρώ= 1 δηνάριο και αυτό κάνει τις συναλλαγές ευκολότερες. Αν δεν έχεις προνοήσει να κάνεις δηνάρια δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα σε ότι θελήσεις να αγοράσεις. Μπορείς να πληρώσεις σε ευρώ και αν πρέπει να πάρεις ρέστα θα στα δώσουν είτε σε δηνάρια είτε σε ευρώ αν το μέρος που θα γίνει η συναλλαγή είναι πολύ τουριστικό.

Το καφέ- αίθουσα υποδοχής του ξενοδοχείου το οποίο μας φιλοξένησε για την επόμενη μία ώρα και κάτι δεν είχε άλλο κόσμο εκτός από εμάς και τους δύο άραβες σερβιτόρους. Ενώ λίγο νωρίτερα στο εστιατόριο υπήρχε αρκετός κόσμος τώρα δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Μάλλον ήταν όλοι κουρασμένοι και πήγαν για ύπνο νωρίς. Και εμείς ήμασταν κουρασμένοι γι' αυτό λίγο πριν τα μεσάνυχτα αποφασίσαμε να αποσυρθούμε στα δωμάτιά μας.

Την επόμενη το πρόγραμμα περιείχε προαιρετική εκδρομή στην αρχαία πολιτεία της Πέτρας και έπρεπε να ξυπνήσουμε νωρίς.



 

Attachments

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.367
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Μπραβο Marydim , μου αρεσουν οι ιστοριες που γραφεις και χαιρομαι που συνεχιζεις..ελπιζω να εχουμε συντομα και τη συνεχεια στη Σρι Λανκα τωρα που πηρες φορα :D
Ωραιος ο τιτλος!
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Ωραία:bleh:, μου θημίζεις την δική μου διαμονή προφανώς στο ίδιο ξενοδοχείο, κι εμείς μείναμε εκει σαν ενδιάμεσο σταθμό για Σρί Λάνκα. Μόνο που είμασταν τυχεροί και πετύχαμε γάμο στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου. Όλοι οι άνδρες ήταν έξω και περίμεναν και όλες οι γυναίκες ήταν στην αίθουσα ντυμένες με τα καλά τους και χόρευαν , οι μόνοι άνδρες στο χώρο ήταν ο κουμπάρος και ο γαμπρός. Οι δύο φίλοι μου που μπήκαν να παρακολουθήσουν εκδιώχθηκαν ευγενικά:D, εμάς ως κοπέλες μας έβαλαν στον χορό μαζί τους. Έτσι είδα και εγώ την Πέτρα την επόμενη μέρα που τόσο το ήθελα κυρίως από τότε που ο Ινδιάνα Τζόουνς είχε αυτήν την καταπλικτική περιπέτεια εκεί. Περιμένω να διαβάσω τις εντυπώσεις σου.:clap:
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
01.08.2008: Πέτρα
Και όταν λέω νωρίς εννοώ στρατιωτικό ξύπνημα! Στις 6 ακριβώς, λοιπόν, το τηλέφωνο άρχισε να χτυπάει μανιασμένα πριν το ξυπνητήρι μου! Το σήκωσα και άκουσα έναν άραβα να μου λέει κάτι που δεν κατάλαβα αλλά φαντάστηκα ότι ήταν να ξυπνήσω και έτσι του είπα ένα OK και το έκλεισα για να συνεχίσω τον ύπνο μου για κανά μισάωρο ακόμα καθώς δεν είχα καμιά όρεξη να κατέβω για πρωϊνό από τα άγρια χαράματα.

Λίγα λεπτά πριν τις 7 κατάφερα και ήμουν πανέτοιμη για την εκδρομή μας. Συνάντησα τους υπόλοιπους συγκεντρωμένους μπροστά από τη ρεσεψιόν και αφού τους καλημέρισα μείναμε να περιμένουμε το λεωφορείο που θα μας οδηγούσε στο καμάρι της Ιορδανίας, την Πέτρα.

Ο τοπικός ξεναγός μας, ο Μωχάμεντ, ένας όμορφος Ιορδανός άνω των 50, είχε κάνει σπουδές διαρκείας στο πανεπιστήμιο Αθηνών και στα μπουζούκια της τότε νυχτερινής Αθήνας -όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος- και μιλούσε πολύ καλά ελληνικά. Αποφάσισε, λοιπόν, να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις του και να βγάζει τα προς το ζην και το ευζήν απασχολούμενος στο χώρο του τουρισμού με ειδικότητα στα ελληνικά γκρουπ. Δεν ήταν σπουδαίος ξεναγός αλλά έκανε φιλότιμες προσπάθειες.

Ο Μωχάμεντ όσο ήμασταν στο λεωφορείο είχε πάρει ζεστά τη δουλειά του και μας έλεγε αρκετά πράγματα και για τη σύγχρονη ζωή των Ιορδανών και για το παρελθόν τους. Η Ιορδανία, λοιπόν, είναι μια χώρα περίπου 5500000 κατοίκων που αποτελείται κυρίως από άραβες και παλαιστίνιους που στην πλειοψηφία τους είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Το πολίτευμά της είναι συνταγματική μοναρχία. Βασιλιάς είναι ο Αμπντάλα ΙΙ, γιος του βασιλιά Hussein, και βασίλισσα η κουκλάρα Ράνια.

Μας μίλησε για τη στροφή που θέλει να κάνει η χώρα του στον τομέα των υπηρεσιών καθώς η γεωργία και η βιομηχανία δεν είναι αξιόλογη και δεν μπορούν να προσφέρουν την απαραίτητη οικονομική ευημερία στους κατοίκους της. Εξάλλου τόσο η γεωργία που βασίζεται κυρίως στην παραγωγή δημητριακών, όσπριων, εσπεριδοειδών, χουρμάδων και λαχανικών όσο και η κτηνοτροφία που περιλαμβάνει κυρίως εκτροφή αιγοπροβάτων, βοδιών και καμηλών στις στέπες με νομάδικο τρόπο ίσα ίσα καταφέρνουν να καλύψουν τις βασικές διατροφικές ανάγκες των Ιορδανών.

Έχουν στραφεί κυρίως στον τομέα της εκπαίδευσης και του τουρισμού. Μας λέει με περηφάνια ότι έχουν χτιστεί πολλά πανεπιστήμια και προσπαθούν να προσελκύσουν φοιτητές από όλη τη Μέση Ανατολή και μας μιλάει για το άνοιγμα στον τουρισμό με ναυαρχίδα την Πέτρα και τη Νεκρά θάλασσα.

Μας επισημαίνει, βέβαια, και το πλούσιο αλλά ανεκμετάλλευτο ορυκτό πλούτο της Νεκράς θάλασσας αλλά στο άκουσμα Νεκρά θάλασσα άρχισα να ονειρεύομαι λασπόλουτρα οπότε έχασα το υπόλοιπο μέρος των λεγόμενών του.

Θυμάμαι όμως τη συζήτηση περί τρένων όταν αρχίσαμε να βλέπουμε σιδηροδρομικές γραμμές και έτσι είναι ευκαιρία να αναφέρω ότι επιβατικά τρένα σχεδόν δεν υπάρχουν στην Ιορδανία παρά μόνο εμπορικά. Για την ακρίβεια το μόνο επιβατικό τρένο είναι αυτό που ενώνει το Αμμάν με τη Δαμασκό της Συρίας (ουσιαστικά εμπορικό είναι αλλά παίρνει και επιβάτες) και άλλη μία αποκλειστικά εμπορική γραμμή που ενώνει την πρωτεύουσα της Ιορδανίας το Αμμάν με το μοναδικό λιμάνι της χώρας την Άκαμπα.

Για να φτάσουμε στην Πέτρα έπρεπε να διασχίσουμε για σχεδόν 3 ώρες τη μισή Ιορδανία κατά μηκος του κεντρικού αυτοκινητόδρομου (High Road) που ενώνει το Αμμάν με την Άκαμπα και περνάει από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα ατελείωτης ερήμου!

Η έρημος αυτή που υπήρχε παντού στην Ιορδανία ήταν διαφορετική από την έρημο που είχα αντικρίσει και αγαπήσει δυο χρόνια πριν στην Τυνησία αλλά και αυτή είχε μια γοητεία που με συνέπαιρνε! Ήταν έρημος από χώμα. Ατελείωτοι τόνοι χώματος που πάνω του δεν υπήρχε τίποτα παρά μόνο διάσπαρτα σπιτάκια που σχηματίζαν μικρά χωριουδάκια.

Ο High Road στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μια ατελείωτη ευθεία ή τουλάχιστον έτσι μου φάνηκε εμένα καθώς και να υπήρχαν μερικές στροφές ήταν τόσο λίγες που ούτε τις κατάλαβα. Ο δρόμος ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και ο οδηγός μας είχε βαλθεί να προσπεράσει όποιον έβρισκε μπροστά του. Παρόλα αυτά δεν αισθάνθηκα σε καμιά στιγμή ανασφαλής αλλά πλησιάζοντας σε κατοικημένη περιοχή υπήρχαν σαμαράκια που έφταναν τα όρια του σαμαριού και έτσι οι οδηγοί σταματούσαν στον τόπο γιατί φυσικά δεν ήθελαν με τίποτα να σπάσουν τα τόσο πολύτιμα μεταφορικά τους μέσα. Ήταν πολύ πρωί, τα αυτοκίνητα στο δρόμο ήταν ελάχιστα αλλά ανά 30 χιλιόμετρα πέφταμε και πάνω σε μπλόκο της Ιορδανικής τροχαίας και ο οδηγός μας σταμαστούσε και πήγαινε σαν κότα. Γενικώς, είχαμε μια συνεχή κατάσταση ξεκινάω- σταματάω που έκανε το άδειο στομάχι μου να διαμαρτύρεται.

Κάναμε μόνο μια στάση κατά τη διάρκεια της διαδρομής σε μια πολύ όμορφη καφετέρια που όμως είχε και ότι λογής αναμνηστικά μπορείς να φανταστείς! Χάζεψα λίγο με τα αναμνηστικά αλλά αποφάσισα ότι καλύτερα να ψώνιζα στην Πέτρα γιατί φανταζόμουν ότι εκεί θα είχε περισσότερα.

Μετά την απαραίτητη στάση για καφέ με κάρδαμο (άρεσε πάρα πολύ σε όλους) πήραμε ξανά τον αυτοκινητόδρομο αλλά κανά 20λεπτο μετά τον αφήσαμε με κατεύθυνση νοτιοδυτικά.

Η τεράστια ευθεία του δρόμου κάπου εδώ τελείωσε και άρχισαν να εμφανίζονται και μικρούλες στροφούλες!

Τελικά φτάσαμε στην πόλη Μααν (νομίζω δηλαδή), προπύργιο της απέραντης ερήμου Wadi Rum, η οποία είχε τόσο πράσινο όσο δεν είχαμε αντικρίσει σε όλη την διαδρομή! Μην φανταστείτε βέβαια δάσος από δέντρα αλλά για τα στάνταρ της Ιορδανίας θεωρώ ότι είναι συγκεντρωμένο πολύ πράσινο εκεί γύρω. Ο δρόμος διέρχεται από το κέντρο της πόλης και φαίνεται ότι είναι μια πόλη με έντονη ζωή και όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες για τους πολίτες της.

Μισή ωρίτσα μετά και ενώ έχω αρχίσει να καταλαβαίνω τις στροφές για τα καλά, αρχίζει να φαίνεται η Wadi Musa, η πόλη που εξυπηρετεί τις ανάγκες των χιλιάδων τουριστών της Πέτρας σε διαμονή και φαγητό και βεβαίως αναμνηστικά. Η πόλη χτίστηκε όταν οι Βεδουίνοι της Πέτρας αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την αρχαία πολιτεία και να οργανώσουν την ζωή τους στη σημερινή πόλη.



Η Wadi Musa είναι άναρχα δομημένη και σε πολλά λοφάκια (πολλές ανηφόρες - κατηφόρες) και η οικοδόμηση τουριστικών καταλυμμάτων συντελεί στο να γίνεται ακόμα χειρότερη από πολεοδομική άποψη.

Ο ξεναγός μας πληροφορεί ότι στη νέα πόλη της Πέτρας υπάρχουν 50 ξενοδοχεία και δεκάδες ενοικιαζόμενα δωμάτια και όμως την υψηλή περίοδο διακοπών οι κλίνες δεν φτάνουν για να ικανοποιήσουν τα πλήθη των τουριστών (Στο βιντεάκι μου μπορείτε να πάρετε μια μικρή ιδέα της πόλης).

Είναι Παρασκευή, ημέρα αργίας για τους μουσουλμάνους και σχεδόν όλα είναι κλειστά αφού στις 1 το μεσημέρι θα μαζευτούν όλοι (το όλοι στις μουσουλμανικές χώρες σημαίνει όλοι οι άντρες) στο τζαμί για να προσευχηθούν στον προφήτη Αλλάχ.

Το ξενοδοχείο Movenpick σηματοδοτεί ότι φτάνουμε στο πάρκινκ των λεωφορείων και την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου της Πέτρας. Ο Ιορδανός ξεναγός τρέχει για να βγάλει τα απαραίτητα εισιτήρια από το Κέντρο επισκεπτών (Υπάρχουν διαφορετικές τιμές στα εισιτήρια. Για εισιτήριο μιας ημέρας πληρώνεις 21 Δηνάρια Ιορδανίας, για 2 ημερών η τιμή είναι στα 26 Δηνάρια ενώ αν θες να το κάνεις τριήμερο καταβάλλεις το ποσό των 31 Δηναρίων. Συμπέρασμα; Το τριήμερο πάσο συμφέρει! Τα εισιτήρια τα πληρώνεις μόνο σε Δηνάρια Ιορδανίας γι' αυτό φροντίστε να έχετε ανταλλάξει χρήματα έστω και αν δεν τα χρησιμοποιήσετε πουθενά αλλού όσο βρίσκεστε στην Πέτρα καθώς το Ευρώ γίνεται δεκτό παντού μα παντού! Αυτά ισχύουν για όσους κάνουν την εκδρομή στην Πέτρα μόνοι τους. Όσοι είστε με γκρουπ δεν σας πολυενδιαφέρει γιατί θα τα χρυσοπληρώσετε σε Ευρώ και θα αναλάβουν άλλοι να τα μετατρέψουν σε Δηνάρια. Τα παιδιά κάτω των 15 μπαίνουν στον αρχαιολογικό χώρο δωρεάν ενώ για τους Ιορδανούς υπήκοους υπάρχει το συμβολικό αντίτιμο του ενός Δηναρίου για την είσοδο στην Πέτρα. Το Κέντρο επισκεπτών και ο αρχαιολογικός χώρος είναι ανοικτός καθημερινά 6 το πρωί με 6 το απόγευμα κατά την καλοκαιρινή περίοδο ενώ το χειμώνα κλείνουν στις 4 το απόγευμα), ενώ εμείς βρίσκουμε την ευκαιρία να πάμε τουαλέτα και να χαζέψουμε στους πάγκους με τα σουβενίρ και να αγοράσουμε νερό άκρως απαραίτητο κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στον αρχαιολογικό χώρο. Κάποια στιγμή πήγα και εγώ μέχρι το Κέντρο Επισκεπτών για να πάρω κάποια τουριστικά φυλλάδια αλλά στην Αγγλική γλώσσα τους είχαν τελειώσει. Ευτυχώς, υπήρχαν κάτι τελευταία στα ιταλικά και μπορώ και μεταφέρω αυτές τις πληροφορίες.

Περιττό να πω ότι διάβασα όλα όσα είχα πάρει και ο ξεναγός ακόμα περίμενε στην ουρά! Η Πέτρα δέχεται πολλούς τουρίστες καθημερινά αλλά ειδικά τις Παρασκευές δέχεται ακόμα περισσότερους, καθώς επαναλαμβάνω, ότι είναι ημέρα αργίας για τους μουσουλμάνους. Ευτυχώς, ο αρχαιολογικός χώρος είναι τόσο τεράστιος που τα πλήθη πέρα από κάποια σημεία χάνονται μέσα στο χώρο.

Μ' αρέσουν τα μαντήλια στυλ Αραφάτ και αποφασίζω να μην χρησιμοποιήσω το αντιηλιακό μου καπέλο και έτσί βρίσκομαι να κάνω παζάρια με ένα μικροπωλητή για ένα μαντίλι. Δεν έχει και πολύ δουλειά και έτσι δέχομαι τόσα κοπλιμέντα μέσα σε λίγα μόνο λεπτά όσα δεν μου έχουν πει όλη τη χρονιά! Διαλέγω τα ερυθρόλευκα χρώματα και ο Ιορδανός με μαεστρία το τυλίγει γύρω από το κεφάλι μου ενώ δεν μπορεί να πιστέψει ότι είμαι Ελληνίδα. Το αποτέλεσμα που βλέπω στον καθρέπτη που έχει κρυμμένο σε μια γωνιά με ικανοποιεί αισθητικά παρόλο που αισθάνομαι το κεφάλι μου κατά ένα κιλό βαρύτερο.

Τελικά μετά από καμιά ώρα αναμονής ο ξεναγός πήρε στα χέρια του τα πολυπόθητα εισιτήρια για την είσοδό μας στον αρχαιολογικό χώρο και αφού περάσαμε από τους συνηθισμένους Ιορδανικούς ελέγχους περάσαμε στην αντίπερα όχθη δηλαδή στην παλιά πόλη της Πέτρας.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.485
Likes
7.968
Όπως πάντα marydim εκτός από ωραίες περιγραφές, μας δίνεις και χρήσιμες πληροφορίες! Αναμένουμε συνέχεια!
 

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.498
super marydim για ακόμα μια φορά ...............εν αναμονη της συνέχειας

το video και η μουσική άπαιχτη !!!!!!!!!!
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Πολύ όμορφη ιστορία, marydim! Δώσε ό,τι πληροφορία μπορείς! Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πραγματι η marydim δινει τις πληρεστερες περιγραφες που μπορει κανεις να εχει.
Και εγω λοιπον στην αναμονη!
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Σας ευχαριστώ όλους θερμά για τα καλά σας λόγια. Η συνέχεια εντός της εβδομάδας.
 

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Παραβλέπω τις τεράστιες αφίσες του Ιορδανικού τουρισμού που είναι τοποθετημένες μερικά μέτρα πιο πέρα και χαζεύω το πέτρινο τοπίο όσο ο αρχηγός προσπαθεί να συντονίσει το γκρουπ.

Ο ξεναγός με τη σύμφωνη γνώμη του αρχηγού μας δίνει τρεις ώρες περιθώριο να φτάσουμε ως το φαράγγι, να το διανύσουμε, να περιπλανηθούμε στον αρχαιολογικό χώρο και να επιστρέψουμε πίσω.

Ωραία σκέφτομαι! Οι ειδικοί λένε ότι χρειάζεσαι δύο με τρεις ημέρες για να γυρίσεις με την ησυχία σου την πολιτεία και εμείς έχουμε μόλις τρεις ώρες! Τουλάχιστον πιάσαμε το τρία! Χαμογελώ και υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι θα επιστρέψω μελλοντικά για όλα όσα θα παραλείψω. Ας δούμε τουλάχιστον τον "Θησαυρό" σήμερα!

Πάντως, είναι και κάπως υπερβολικό να αφιερώσει κάποιος 2- 3 ημέρες στον χώρο εκτός και αν είναι αρχαιολόγος, ιστορικός, ξεναγός υπό εκπαίδευση, δημοσιογράφος σε επαγγελματική αποστολή, τρελαμένος με τους αρχαίους πολιτισμούς και την αρχιτεκτονική τους ή γιατί όχι να ψάχνει κρυμένους θησαυρούς (βλέπε τα περίφημα χρυσά νομίσματα της Πέτρας) που δεν κατάφερε ν' ανακαλύψει ο Ιντιάνα Τζόουνς και όλοι οι επόμενοι. Πιστεύω ότι αν κάποιος ξεκινήσει πολύ πρώϊ μέχρι το απόγευμα προλαβαίνει να εξερευνήσει αυτό το ανοικτό μουσείο κάνοντας μάλιστα και μια στάση για γεύμα τις επικίνδυνες ώρες του μεσημεριού που η ηλίαση είναι από πιθανή έως σίγουρη.



Οι Ιορδανοί βεδουίνοι με τα αλογά τους μας περιμένουν για τη μεταφορά μέχρι την είσοδο του φαραγγιού, ενώ ο ξεναγός μας ενημερώνει να μην τους δώσουμε περισσότερα από 2 ευρώ για tips (τους έχουν καλομάθει οι ευρωπαίοι και οι αμερικανοί τουρίστες και έτσι είναι απαιτητικοί στο φιλοδώρημα). Να σημειώσω ότι τα άλογα δεν μπαίνουν στο φαράγγι. Όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί να περπατήσει μπορεί να νοικιάσει άμαξα με άλογα που θα τον οδηγήσει μέχρι το τέλος του φαραγγιού και απένταντι από το "Θησαυρό", ενώ από εκεί και έπειτα για να περιπλανηθεί μέσα στην "πόλη" της Πέτρας μπορεί να νοικιάσει γαϊδουράκια και καμήλες.

Προσωρινά είμαι ανάμεσα στην επιλογή του αλόγου και της πεζοπορίας μέχρι το φαράγγι αλλά τελικά προτιμώ το άλογο γιατί θέλω να νιώσω κάπως σαν τον Λόρενς της Αραβίας. Η φαντασία μου καλπάζει όσο βρίσκομαι πάνω στο γέρικο ψωριάρικο άλογο που μου έτυχε και δεν αντιλαμβάνομαι αμέσως τον νεαρό βεδουΐνο- οδηγό αλόγου του διπλανού μου που μου ρίχνει μια γρήγορη ερωτική εξομολόγηση και θέλει λέει σαν τρελός να με παντρευτεί.

Εκφράζει τη μεγάλη του λύπη όταν τον ενημερώνω ότι είμαι ήδη παντρεμένη αλλά δεν έχει πρόβλημα να του βρω κάποια άλλη Ευρωπαία αρκεί να είναι ξανθιά σαν εμένα. Του υπόσχομαι ότι θα πω τα καλύτερα λόγια γι' αυτόν σε μια ξαδέρφη μου που είναι και στην ηλικία του και ότι θα επιστρέψουμε όσο πιο σύντομα γίνεται στην Πέτρα για να ολοκληρωθεί το προξενιό.

Ο δικός μου οδηγός αλόγου από την άλλη έχει πάρει σοβαρά το ρόλο του ως προσωπικός μου φωτογράφος και συνεχίζει να με τραβάει φωτογραφίες. Στο τέλος μέτρησα πάνω από 40 φωτογραφίες οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν κάκιστες έως χάλια. Αλλά ευτυχώς μου τράβηξε και 2-3 καλές στάσεις για το e-album μου.

Τελικά η διαδρομή δεν ήταν περισσότερο από λίγα μέτρα και έτσι σε 5 λεπτά ήμασταν στην είσοδο του φαραγγιού. Συνεχίζω να κοιτάω γύρω μου οπού το τοπίο τώρα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Δεν μπορώ να σταματήσω να τραβάω φωτογραφίες!

Τελικά μου λύνεται και η απορία γιατί έχουν βάλει αυτές τις τεράστιες τουριστικές πινακίδες κατά μήκος σχεδόν ολόκληρης της διαδρομής από την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο μέχρι το φαράγγι. Είναι πολύ απλό: Θέλουν να κρύψουν τις όποιες βρωμιές, σκουπίδια και κακοτεχνοτροπίες του χώρου πίσω από ένα ακαλαίσθητο παραβάν που διαφημίζει τα σπουδαιότερα αξιοθέατα της Ιορδανίας.

Όταν συγκεντρωνόμαστε όλοι ακολουθούμε τον ξέναγό που μας οδηγεί στο καταπληκτικό φαράγγι που ονομάζεται siqq στα αραβικά και πραγματικά είναι ένα από τα ωραιότερα που έχω διανύσει μέχρι τώρα στη ζωή μου.

Είναι πρωί ακόμη αλλά η ζέστη έχει αρχίσει και κάνει την εμφάνισή της. Κάθε τόσο σταματάμε για τις ανάγκες της ξενάγησης ενώ δεκάδες κόσμου διαφόρων εθνικοτήτων μας προσπερνάει καθώς κατευθύνονται προς τον χαμένη πολιτεία.



Το φαράγγι είναι μήκους ενός χιλιομέτρου περίπου και πλάτους από 90 εκατοστά έως 1,5 μέτρο σε ορισμένα σημεία του, ενώ οι θεόρατοι βράχοι που υψώνονται πάνω από τα κεφάλια μας λέγεται ότι φτάνουν σε ύψος και τα 100 μέτρα. Τα χρώματα των πετρωμάτων σε συνδυασμό με την πολύχρωμη άμμο της ερήμου μετατρέπουν την διαδρομή σε μοναδική εμπειρία και εύκολα ξεχνάς που είσαι. Στο θυμίζουν κάθε λίγο και λιγάκι οι αμαξάδες που κουβαλάνε κουρασμένους οδοιπόρους. Αυτοί οι αμάξάδες την έχουν δει μάλλον φόρμουλα 1 και κάνουν "κούρσα" μέσα στο φαράγγι ενώ δεν αισθάνονται καθόλου υποχρεωμένοι να είναι προσεκτικοί. Αν δεν θέλεις, λοιπόν, να προκαλέσεις την τύχη σου και ν' ανακαλύψεις αν θα σε πατήσουν ή όχι, φρόντισε όσο περπατάς να προσέχεις ειδικά στα σημεία που δεν έχεις ορατότητα μπροστά σου.

Παρατηρούμε τα κανάλια νερού λαξευμένα πάνω στους βράχους ενώ ακούμε τον τρόπο με τον οποίο οι Ναβαταίοι κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν νερό για τις ανάγκες της πολιτείας τους σε μια τόσο άνυδρη περιοχή. Οι Ναβαταίοι, λοιπόν, αποδείκτηκαν άψογοι γνώστες της τεχνολογίας του νερού και κατάφεραν μέσω της κατασκευής ενός δικτύου καναλιών, δεξαμενών, υπόγειων σηράγγων και θαλάμων να περισυλλέξουν το νερό της βροχής και να το διαθέσουν με τόσο άψογο τρόπο ώστε το νερό να έχει συνεχή ροή. Βέβαια, για να μην δίνει κάποιος ιδιαίτερη σημασία στα κανάλια του νερού γιατί μην ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή κυριαρχούσε εντονότερα το "Ο θάνατός σου η ζωή μου", φρόντισαν να φτιάξουν ζωγραφιές, τοιχογραφίες και σκαλιστά "αγάλματα να τα πω- αγάλματα θα τα πω" και στις γύρω πέτρες. Φυσικά από όλα αυτά σώζονται ελάχιστα σήμερα και δεν είναι και ιδιαίτερα εμφανή γι' αυτό αν δεν έχετε ξεναγό μαζί σας που θα σας τα επισημάνει, καλό είναι να περπατάτε αργά ώστε να μπορέσετε να τα εντοπίσετε.

Σε κάποιο σημείο η άμμος σταματάει και τη θέση της παίρνουν πλάκες που τοποθέτησαν οι Ρωμαίοι κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας τους γιατί μάλλον η άμμος που έμπαινε στα σανδάλια τους ήταν τόσο ενοχλητική όσο και η ίδια η πόλη και οι κάτοικοί της.

Πράγματι για τους Ρωμαίους η Πέτρα δεν ήταν τίποτα άλλο παρά ένα εμπόδιο στους εμπορικούς της δρόμους προς την Ανατολή. Στην αρχή προσπάθησαν να την κατακτήσουν αντιμετωπίζοντάς την ανοικτά με τα όπλα αλλά όταν απέτυχαν αποφάσισαν να την "καταστρέψουν" οικονομικά διανοίγοντας νέους εμπορικούς δρόμους που ήταν εύκολο να ελέγχουν οι ίδιοι. Αυτό σήμανε και την αρχή της παρακμής της πολιτείας γιατί μπορεί η Πέτρα να είχε εξελιχθεί σε κέντρο εμπορίου των αρωμάτων, αλλά η πραγματική της δύναμή οφειλόταν στην στρατηγική της θέση και ο αληθινός πλούτος της προερχόταν από τα καραβάνια και τα "διόδια" που εισέπρατταν. Το εμπόριο αρωμάτων ήταν απλά η φυσική συνέχεια του συγκοινωνιακού κόμβου που ήταν. Όταν έχασαν τα καραβάνια, άρχισαν σιγά σιγά να χάνουν και τα εσοδά τους και την κυριαρχία τους στην περιοχή.

Για την ιστορία, η Πέτρα προσαρτήθηκε στο Ρωμαϊκό κράτος από τον Τραϊανό, το 106 μΧ, που την μετέτρεψε σε πρωτεύουσα της αυτοκρατορικής επαρχίας. Αλλά επειδή οι Ρωμαίοι ποτέ δεν ξεχνούν αργότερα ένας άλλος αυτοκράτορας -που δεν θυμάμαι το όνομά του- της στέρησε και τον τίτλο της πρωτεύουσας με αποτέλεσμα η Πέτρα να αφεθεί στην τύχη της και η καταστροφή να ολοκληρωθεί με την αραβική κατάκτηση. Σιγά σιγά την εγκατάλειψαν ακόμα και οι κατοίκοι της και έτσι η περίφημη πολιτεία μεταμορφώθηκε σε πόλη- φάντασμα μέχρι που την ξέχασαν όλοι για αιώνες ολόκληρους.
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Εκτός των άλλων πολύ ωραίες φωτογραφίες:photographer:
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ομορφη η διηγηση σου και ακρως ενδιαφερουσα. Μπραβο!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.274
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom