Ισραήλ Λίγα από το ταξίδι μας στο Ισραήλ

soudianos

Member
Μηνύματα
3.695
Likes
6.289
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βερακρούζ
Συνεχίσαμε την πορεία μας προς βορά παράλληλα με τον Ιορδάνη. Στ’ αριστερά μας κατέληγαν κατάξερα βουνά, στα δεξιά μας η επίπεδη επιφάνεια με τον Ιορδάνη κρυμμένος κάπου ανάμεσα στους λοφίσκους και στο βάθος τα βουνά της Ιορδανίας μόλις που ξεχώριζαν από τη θολούρα της ατμόσφαιρας. Στις δυο τελευταίες μέρες της εκδρομής μας, ο ήλιος μόλις που διακρινόταν από τη σκόνη που ερχόταν από την Αίγυπτο. Το άγονο έδαφος όμως πρασίνιζε κατά διαστήματα από τεράστιες καλλιέργειες των Ισραηλιτών με χουρμαδιές. Τεράστια δένδρα συντεταγμένα γεωμετρικά στη σειρά σχημάτιζαν μεγάλα δάση. Όμως η τιμή ενός πακέτου από χουρμάδες κόστιζε όσο και στην Ελλάδα. Κι αν τον πάρεις χύμα κοστίζει ακόμα. φθηνότερα. Όσο προχωρούσαμε οι χουρμαδιές αντικαθίστανταν με μεγάλα θερμοκήπια από κάθε λογής κηπευτικά. Προς την περιοχή της Γαλιλαίας ξεχωρίζαμε τις μεγάλες καλλιέργειες από τα ρόδια με τον γευστικό χυμό που συχνά δοκιμάζαμε. Για να γεμίσει ένα μεγάλο ποτήρι νερού με χυμό από ρόδι χρειάζοντε 5-6 ρόδια. Στην επιστημονική και συστηματική καλλιέργεια, οι Εβραίοι είναι πρωτοπόροι. Όπως μας είπαν εδώ παράγονται οκτώ διαφορετικά χρώματα ντομάτας!! Το τι ουσία έχουν είναι άλλη υπόθεση. Ο σκοπός είναι οι εξαγωγές σε χώρες κυρίως που οι κάτοικοι δεν έχουν γνωρίσει ποτέ την πραγματική γεύση της. Ένα χρώμα μελιτζανί πήρε το μάτι μου κάποια φορά στην Κρήτη!!
P2270304.JPG

Μετά από πολύωρο ταξίδι πήραμε πορεία Β.Δ. ανάμεσα από μεγάλα θερμοκήπια , περάσαμε την πόλη Afula, και αμέσως φάνηκαν τα άσπρα σπίτια της Ναζαρέτ κτισμένα πάνω σε λόφο. Είναι η πόλη που έζησε με τους γονείς του ο Χριστός εξ’ ού και Ναζωραίος. Μια κεντρική οδική αρτηρία διέσχιζε την πόλη ανάμεσα από εμπορικά μαγαζιά. Σε κάποιο σημείο του δρόμου βρισκόταν ο ναός των Λατίνων και πιο κάτω σε μια άλλη με καταστήματα εμπορικά, καφέ, φαγητό, η ελληνορθόδοξη εκκλησία ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου κτισμένος από την Αγ. Ελένη στο υποτιθέμενο σημείο όπου έφερε ο Άγγελος στη Μαρία το χαρμόσυνο γεγονός. Κατεβαίνοντας μέσα στην σπηλιά της εκκλησίας για το σημείο προσκυνήματος, υπήρχαν δυο παγκάριαμε κεράκια. Το ένα ήταν των ελληνορθόδοξων και το άλλο των Αρμενίων. Το ένα είναι κλειστό, το άλλο ανοικτό και αλλάζουν καθημερινά . «…μοίρασαν τα ιμάτια αυτού…..»
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
P2260241.JPG

P2260243.JPG
Μιναρές Ναζαρέτ
P2260238.JPG
Στο όρος Θαβώρ όπου έγινε ο Μεταμόρφωση του Σωτήρος βρίσκεται η ομώνυμη ορθόδοξος εκκλησία. Η κακή συνεννόηση των Παλαιστινίων οδηγών που σε πηγαίνουν στην κορυφή του όρους δεν μας άφησε να χαρούμε το χώρος με την πανοραματική θέα και μετά το προσκύνημα επιστρέψαμε αμέσως. στο λεωφορείο

P2260236.JPG

P2260237.JPG

Στα 8 χιλιόμετρα από τη Ναζαρέτ βρίσκεται η Κανά. Ή πόλη ήταν άνετη με ελεύθερη ρυμοτομία όπως φάνηκε από τον κεντρικό στη δρόμο που περάσαμε, και σε κάποιο σημείο ήταν κτισμένος ο Ελληνορθόδοξος ναός του Αγ. Γεωργίου που τον ίδρυσε ο Μ. Κωνσταντίνος. Σώζονται δύο από τις λίθινες υδρίες από το πρώτο θαύμα του Χριστού. Το ποίμνιο της ενορίας είναι Παλαιστίνιοι ορθόδοξοι. Ο ιερέας της , μας έκανε μια ολιγόλεπτη λειτουργία, μας ενημέρωσε και μας έδωσε και δοκιμάσαμε γλυκό κρασάκι της περιοχής. Αγοράσαμε κατόπιν μικρά μπουκαλάκια με κρασί του γάμου…δηλαδή απ’ αυτό που δίνει ο ιερέας στον ανδρόγυνο στην τελετή του γάμου. Ελπίζοντας πως σύντομα θα μας έρθει κάποιος γάμος….
Κανά
P2260252.JPG
Μία από τις δύο υδρίες που σώζονται
P2260254.JPG

kΑΝΑ.jpg

Μετά λοιπόν τη βάπτιση… στον Ιορδάνη και το γάμο… στην Κανά προχωρήσαμε Β.Α. στα ευλογημένα μέρη της Τιβεριάδας και στη θάλασσα της Γαλιλαίας. Πράσινα δάση, καλλιεργημένοι κάμποι όμορφοι οικισμοί, μοντέρνα κτίρια, μέχρι που φτάσαμε στην πόλη Τιβεριάδα. Από τον μεγάλο εμπορικό δρόμο της που δυστυχώς ήταν κλειστός, ανάμεσα από μοντέρνα ξενοδοχειακά συγκροτήματα φτάσαμε στην παραλία. Στο θέση όπου οι ψαράδες έριξαν τα δίχτυα τους πριν γίνουν μαθητές του Χριστού, βρίσκεται το ελληνορθόδοξο μοναστήρι των Αγίων Αποστόλων που ίδρυσε η αγ. Ελένη. Ελεύθερο χρόνο και απογευματινό περίπατο, στην παραλία της λίμνης με τα πολλά θαύματα του Χριστού. Από βορά χύνεται ο Ιορδάνης στην λίμνη και από το νότο καταλήγει στην Νεκρά Θάλασσα. Ξενοδοχειακά συγκροτήματα γύρω από τη λίμνη και τόπος παραμερισμού των Εβραιών. Στο βάθος του ορίζοντα φαίνονται τα υψίπεδα του Γκολάν της Συρίας που κατελήφθησαν από του Ισραηλινούς. Ήταν μια όμορφη βόλτα αναψυχής στα λιμανάκια στις μαρίνες με τα γιώτ, στα υπαίθρια μπαράκια με ιταλικό παγωτό, καθαρός χώρος κάτω από τεράστια δένδρα. Μια θέση που υπόσχεται καλή βραδινή ατμόσφαιρα.
Τιβεριάδα
P2260256.JPG

P2260260.JPG
Αυτή ήταν η ξενάγηση μας στα μέρη βόρεια από το μοναστήρι του Αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτη ή αν θέλετε βόρεια της Ιεριχούς, ή από τις βόρειες ακτές της Νεκράς Θάλασσας. Στις δυο μέρες που προανέφερα περιλαμβάνεται και η επίσκεψη προς κάποια σπουδαία μέρη προς το νότο.
 

Attachments

soudianos

Member
Μηνύματα
3.695
Likes
6.289
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βερακρούζ
Ας πάμε τώρα προς το νότο. Ήμασταν σ έναν τόπο με ιστορία και θρύλους χιλιετιών. Η φωτιά, το αλάτι, τα Σόδομα και τα Γόμορα, δεν μπορούσαν να βρίσκονται στις εύφορες πεδιάδες του βορείου Ισραήλ. Στον ασύννεφο ουρανό μόλις που ξεχώριζες τον ήλιο από τη βαριά σκόνη της ερήμου. Νέκρα επικρατούσε στη Νεκρά Θάλασσα. Ούτε γλαροπούλι ούτε ψαροπούλι πάνω της. Χωρίς ίχνος ζωή μέσα της. Ακίνητη η επιφάνεια της όπως το νερό στο ποτήρι, σκέπαζε τους νεκρούς κατοίκους των δυο αμαρτωλών πόλεων του. Το αλάτι της άμυαλης γυναίκας του Λωτ άσπριζε κοντά στις ακτές. Κι αν αυτά είναι της φαντασία μας ιδού η πραγματικότητα:

Η οργή του Ιεχωβά πάνω στις αμαρτωλές πόλεις άφησε τα ίχνη της και στα βουνά που βρίσκονται δεξιά μας σκεπασμένα από βράχια και πέτρες κάθε μεγέθους και σχήματος, τα ένα πάνω στο άλλο. Δεν είναι βράχια φυτεμένα μέσα στο χώμα όπως συνήθως τα ξέρουμε, αλλά σαν να τα τοποθέτησε κάποια τεράστια δύναμη. Πως βρέθηκαν όλες αυτές οι κοτρόνες εδώ; Η επιστημονική ερμηνεία του μύθου για πτώση μετεωρίτη σ αυτή την περιοχή της γης βγαίνει αληθινή, καθώς και από τα πολλά είδη μεταλλευμάτων που περιέχει η λάσπη του βυθού της θάλασσας που την επεξεργάζονται οι Ισραηλινοί και οι Ιορδανοί έχοντας από ένα εργοστάσιο στην περιοχή τους.

Οι νησίδες πρασίνου από τις καλλιέργειες εξαφανίστηκαν αλλά τις είδαμε μαζί με τις γεωτρήσεις τους νοτιότερα πλησιάζοντας στην πόλη EnGedi.

P2270289.JPG P2270302.JPG

Το κάστρο Μασάντα φάνηκε από μακριά. Ο χώρος απ’ όπου πήραμε το τελεφερίκ ήταν γεμάτος από καταστήματα τουριστικών ειδών, εστιατόριο, καφέ καθώς και ένα μουσείο. Το εισιτήριο κόστιζε 12 ευρώ, και πριν μπούμε στο τελεφερίκ μας έδειξαν μια πεντάλεπτη ταινία με την ιστορία του κάστρου. Υπάρχει και μονοπάτι για την ανάβαση και για όποιον έχει χρόνο στη διάθεση του είναι μια διαφορετική εμπειρία. Υποχρεωτικά εδώ είχαμε Εβραίο ξεναγό. Μια μαύρη γραμμή με μπογιά χαραγμένη πάνω στους μισογκρεμισμένους τοίχους ξεχώρισε το παλιό ερείπιο από το πρόσθετο. Στο χώρο όμως της Συναγωγής τα κυκλικά πέτρινα καθίσματα καλά σοβαντισμένα δεν είχαν καμία σχέση με το παλιό κι ερειπωμένο όπως τα σημείωναν οι αρχαιολόγοι!! Πράγμα που επεσήμανα στη δικιά μας ξεναγό. Βυζαντινά κατάλοιπα είναι η εκκλησία με καλοδιατηρημένα ψηφιδωτά στο έδαφος που ήταν βασιλική παλιού μοναστηριού. Δύο βυζαντινά μοναχικά κελιά και η λεγόμενη βυζαντινή πύλη κοντά στη ράμπα των Ρωμαίων που χάρις σ αυτή τη ράμπα καταλήφθηκε το κάστρο. Η θέα από το ύψος των 400 μέτρων ήταν πανοραμική. Στα πόδια μας βρισκόταν η έρημος και πιο πέρα η Νεκρά Θάλασσα. Πλούσια είναι η ιστοριογραφία των Εβραίων για τούτο το κάστρο με την κατάληξη της αυτοχειρίας τους. Είναι γι΄ αυτούς κάτι σαν Μεσολόγγι ή Αρκάδι.

P2270293.JPG P2270295.JPG
P2270296.JPG P2270298.JPG
Επιστρέψαμε από την ίδια διαδρομή και κοντά στα ΒΔ παράλια της Ν. Θάλασσας όπου βρίσκεται η περιοχή Κουμράν, είδαμε από μακριά τις σπηλιές όπου βρέθηκαν τα περισσότερα «Χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας» το 1943. Κοντά μας ήταν η οργανωμένη παραλία KaliaBeachη οποία όπως είναι ευνόητο δεν μπορούσε να λείψει από το πρόγραμμα μας. Κάναμε το μπάνιο μας στα 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Μεσογείου, στο νερό που περιέχει 25 τοις εκατό αλάτι, και γνωρίσαμε τις ιδιότητες της άνωσης. Το τσούξιμο από μια σταγονίτσα νερού που μπήκε στο μάτι χρειάστηκε να το απαλύνω με γλυκό νερό από μπουκάλι. Το κεφάλι μέσα στο νερό δε συνιστάται.
Σπηλιές με τα χειρόγραφα
P2270290.JPG P2270300.JPG
P2270308.JPG P2270314.JPG
P2270315.JPG

Η τελευταία μέρα της ξενάγησης έγινε με τις βαλίτσες μέσα στο λεωφορείο, και αυτή τη φορά μέρα στην περιοχή των Παλαιστινίων. Πρώτη στάση ήταν στο ναό της Γέννησης στη Βηθλεέμ. Είναι το δεύτερο σε σπουδαιότητα σημείο των Αγίων Τόπων ή για άλλους το πρώτο. Είναι κι αυτός Ελληνορθόδοξος. Ο ξεναγός ήταν Παλαιστίνιος παρέα με τη δικιά μας. Ήταν πρωί ακόμα και τα λίγα γκρούπ δε μας καθυστέρησαν. Ένας Έλληνας μοναχός μας οδήγησε και την εκκλησία των αγίων Νηπίων με τα οστά στο υπόγειο, που αποτελεί ενιαίο συγκρότημα με το ναό της Γέννησης.
P2270319.JPG P2270323.JPG
P2270324.JPG

Επισκεφτήκαμε κατόπιν το μοναστήρι των Ποιμένων που βρισκόταν είκοσι λεπτά από τη Βηθλεέμ. Εδώ ήταν τα βοσκοτόπια του Ιακώβ σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη.
Τζαμί στη Βηθλεέμ
P2270316.JPG P2270332.JPG P2270333.JPG P2270334.JPG

Συνεχίσαμε, πάντα μέσα στην Παλαιστινιακή μεθόριο, και σε 45 λεπτά φτάσαμε στο μοναστήρι του Αγ. Θεοδοσίου. Βρίσκεται σε μια περιοχή που οι ντόπιοι θεωρούν τους εαυτούς τους απόγονους των Μακεδόνων. Οι στρατιώτες του Μ. Αλεξάνδρου όταν πέρασαν από την περιοχή βρήκαν τις γυναίκες τόσο όμορφες, που πολλοί εγκαταστάθηκαν εδώ. Οι παντρεμένοι τις έκαναν δούλες και ερωμένες και οι ελεύθεροι τις παντρεύτηκαν. Το μοναστήρι ήταν μόλις τέλειωνε το χωριό πάνω σε λόφο περιτριγυρισμένο από τείχος για να μην σκανδαλίζει του μουσουλμάνους. Κι εδώ βρήκαμε άλλον ένα Ακρίταςτου ελληνισμού που έχει υψωμένη την ελληνική σημαία… Ήταν ο Κρητικός ηγούμενος που ρυτιδιασμένος καμπουριασμένος μας έφερε μια γαβάθα καραμέλες να μας κεράσει λέγοντας: -Δεν έχω τίποτα άλλο να σας κεράσω παιδιά. 60 χρόνια βρίσκομαι εδώ, λέγομαι Σηφάκης και είμαι από το Αρκαλοχώρι Ηρακλείου. Φέρτε την Ελλάδα εκεί που ήτανε…

P2270338.JPG P2270336.JPG P2270339.JPG P2270341.JPG

Βγήκαμε από Βηθλεέμ με μια ώρα καθυστέρηση στο σημείο του ελέγχου των Ισραηλινών. Κάναμε την τελευταία μας επίσκεψη στην Ιερουσαλήμ. Το λεωφορείο μας άφησε στη λεωφόρο κάτω από την πύλη της Iaffa. Πάνω από τη στάση υπάρχει ένα μεγάλο σύγχρονο εμπορικό κέντρο. Κινηθήκαμε μόνοι μας, κάποιοι περιπλανηθήκανε στα σοκάκια εντός των τειχών και κάποιοι άλλοι κάνανε την τελευταία επίσκεψη στον Πανάγιο Τάφο. 1430 αναχωρήσαμε από το ίδιο σημείο προς το αεροδρόμιο. Στις 15.30 ήτοι τρεις ώρες ακριβώς πριν την αναχώρηση σύμφωνα με τον κανονισμό της ELAL, ήμασταν μπροστά στα γκισέ και χωρίς καμία ουρά και έλεγχο, περάσαμε στις αίθουσες αναμονής της πτήσης που έγινε άνευ καθυστέρησης.
Τέλος ιστορίας.-
 

22lini

Member
Μηνύματα
28
Likes
7
Επόμενο Ταξίδι
Πραγα-Βουδαπεστη
Ονειρεμένο Ταξίδι
τον γύρο του κόσμου!
Πολυ καλη ιστορια! Με ταξιδεψες παλι πισω το 2010 οπου ειχαμε κανει αυτο το ταξιδι... οχι με γκρουπ. Ειμασταν παρεα μεγαλη και γυρισαμε ολα αυτα τα μερη και αλλα....!:)
 

marinakirodo

New Member
Μηνύματα
1
Likes
0
Γειά χαρά, ετοιμάζω αυτό το ταξίδι για Σεπτεμβριο αλλά επειδή θα πάμε με πεθερικά θέλουμε οργανωμένη εκδρομή προσκυνηματικού χαρακτήρα. Μήπως μπορείς να μου πεις με ποιο πρακτορείο πήγες και αν έμεινες ευχαριστημένος?
Εχω βρει τον Μυστακιδη.
 
Last edited by a moderator:

soudianos

Member
Μηνύματα
3.695
Likes
6.289
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βερακρούζ
Γειά χαρά, ετοιμάζω αυτό το ταξίδι για Σεπτεμβριο αλλά επειδή θα πάμε με πεθερικά θέλουμε οργανωμένη εκδρομή προσκυνηματικού χαρακτήρα. Μήπως μπορείς να μου πεις με ποιο πρακτορείο πήγες και αν έμεινες ευχαριστημένος?
Εχω βρει τον Μυστακιδη.
https://www.atholidays.gr/
 
Last edited by a moderator:

THROUBAS

Member
Μηνύματα
39
Likes
39
Επόμενο Ταξίδι
Ακόμα το σκέφτομαι!!!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νεπαλ-Θιβετ-Πεκινο
Πολύ ωραίο το ταξίδι και ειδικά όπως παρουσιάζεται μέσα απ´αυτήν την όμορφη ιστορία!!να ρωτήσω κι εγω με τη σειρά μου αν γνωρίζετε την απόσταση απότην Ιερουσαλήμ έως το σημείο της Βαπτίσεως στον Ιορδάνη και αν θα χρειαστει να περάσω σύνορα με την Ιορδανία;;; Και τέλος σε 1 μερα προλαβαίνω να πάρω γεύση και ικανοποιητικες εικόνες απο Ιερουσαλήμ και Βηθλεέμ προσανατολισμενες στο Θρησκευτικό κομμαατι;;
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.695
Likes
6.289
Ονειρεμένο Ταξίδι
Βερακρούζ
Πολύ ωραίο το ταξίδι και ειδικά όπως παρουσιάζεται μέσα απ´αυτήν την όμορφη ιστορία!!να ρωτήσω κι εγω με τη σειρά μου αν γνωρίζετε την απόσταση απότην Ιερουσαλήμ έως το σημείο της Βαπτίσεως στον Ιορδάνη και αν θα χρειαστει να περάσω σύνορα με την Ιορδανία;;; Και τέλος σε 1 μερα προλαβαίνω να πάρω γεύση και ικανοποιητικες εικόνες απο Ιερουσαλήμ και Βηθλεέμ προσανατολισμενες στο Θρησκευτικό κομμαατι;;
Με ΙΧ δε θυμάμαι ακριβώς, 1,30 - 2 ώρες. Το σημείο της βάπτισης είναι το σύνορο με την Ιορδανία, στη μια όχθη βρίσκονται οι επισκέπτες του Ισραήλ (της Παλαιστίνης υπό κατοχή...) και στην απέναντι της Ιορδανίας. Μια απόσταση 50 μέτρα.
Δε φτάνει 1 μέρα.
 

THROUBAS

Member
Μηνύματα
39
Likes
39
Επόμενο Ταξίδι
Ακόμα το σκέφτομαι!!!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νεπαλ-Θιβετ-Πεκινο
Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!!!
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.140
Likes
5.325
σε 1 μερα προλαβαίνω να πάρω γεύση και ικανοποιητικες εικόνες απο Ιερουσαλήμ και Βηθλεέμ προσανατολισμενες στο Θρησκευτικό κομμαατι;;
Προλαβαίνεις Ναό της Αναστάσεως και Ναό της Γεννήσεως(Βηθλεέμ) αρκεί να ξεκινήσεις νωρίς και να έχεις οργανωθεί από άποψη μετακινήσεων.. Αναλόγως και που θα μείνεις. Τα δύο πιο βασικά δηλαδή. Από εκεί και πέρα είναι πιθανόν να προλάβεις και κάποια άλλα προσκυνήματα.
Υπόψη ότι στον Ναό της Αναστάσεως οι ουρές πιθανόν να είναι πολύ μεγάλες.
Αν ήμουν στην θέση σου θα περνούσα την ημέρα στην Ιερουσαλήμ με έμφαση στην παλιά πόλη. :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.594
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom