1. Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Ιούνιο 2013! Κάντε κλικ εδώ!

Featured Το Ιράν και οι Ιρανοί

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ταξιδιωτικές Ιστορίες σε εξέλιξη' που ξεκίνησε από το μέλος taver, στις 21 Δεκεμβρίου 2016.

  1. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Δε θα το έλεγα για έλειψη καφεϊνής - σε όλη τη χώρα υπήρχαν αρκετά μικρά καφέ με εξαιρετικούς εσπρέσο από σπέσιαλ χαρμάνια. Το πρόβλημα εδώ ήταν με το συγκεκριμένο ξενοδοχείο όπου δε σέρβιρε καφέ στο πρωινό. Ο πρωϊνός καφές για μένα είναι πάντα απαραίτητος, έστω κι αν είναι κακής ποιότητας.
     
    #37
  2. fenia42

    fenia42 Member

    Μηνύματα:
    2.538
    Likes:
    2.855
    Επόμενο Ταξίδι:
    N.A.
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Ilulissat
    Εγώ βρήκα καφέ μονο στο Εσφαχαν γιατί νεροπλημα φακελάκι δε πίνω . Όπου καθίσαμε είχε μονο τσάι . Ακόμα , στο Αεροπλάνο της Ιράν Αιρ επίσης είχε μονο τσάι . Και στα σπίτια που μπήκαμε μονο ελληνικό που δε μου αρέσει επίσης .
    Κατι άλλο που ήθελα να σχολιάσω ειναι οτι για βίζα ηταν τέλη 14 , 50 ευρώ ενώ ταξιδιωτική ασφάλεια δεν ηταν υποχρεωτική . Αρκετά μεγάλη διαφορά . Συμφέρει να μείνεις ίσως ενα μηνα .
     
    #38
  3. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Δε θυμάμαι αν είχε καφέ στις domestic πτήσεις, γιατί τις πήρα όλες βραδινές και δε με ενδιέφερε... Αλλά και καφέ (και αλκοόλ, ενδεχομένως) δεν είναι δύσκολο να βρεις (δες το #21): http://www.travelstories.gr/community/threads/Το-Ιράν-και-οι-Ιρανοί.56196/page-2#post-645783
     
    #39
  4. Vasileti

    Vasileti Member

    Μηνύματα:
    253
    Likes:
    458
    Να υποθέσω ότι είσαι ακόμη σε άδεια και θα απολαύσουμε χωρίς κανένα μεγάλο διάλειμμα?
    Ομολογώ ότι ξεκινάει από επαγγελματική διαστροφή, από την άλλη όμως πρόκειται για παμπάλαια εντυπωσιακή γνώση- σήμερα έχουμε τους εξατμιστικούς συμπυκνωτές στη βιομηχανική ψύξη- μήπως έχεις άλλες φωτό για τα Yakhchal?
    Συγχαρητήρια ούτως ή αλλέως.
     
    #40
  5. panpan

    panpan Member

    Μηνύματα:
    4.281
    Likes:
    7.177
    Πολύ σωστά και να είναι τόσο δυνατός που να πίνεις μια γουλιά και να το
    αισθάνεσαι μέχρι κάτω στις φτέρνες.
     
    #41
    chris7 and taver like this.
  6. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Αν ήμουνα σε άδεια θα με είχατε χάσει. Άδειες παίρνω μόνο για ταξίδια...

    Δεν έχω - υπάρχουν όμως αρκετές στο internet. Ξεκίνα από το https://en.wikipedia.org/wiki/Yakhchal .
     
    #42
    Vasileti likes this.
  7. silversurfer

    silversurfer Moderator

    Μηνύματα:
    1.052
    Likes:
    1.071
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βερολίνο
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Γύρος Του Κόσμου
    Έχουν υπέροχα φαγητά κατσαρόλας που συνήθως περιέχουν κρέας άλλα κ ωραιότατες σούπες
    Κ αν βρείς τα δύσκολα τυλίγεις στις αραβικές πίτες λιγο απτο φοβερό τυρί τους κ είσαι κομπλε

    Στα ξενοδοχεία ήταν δράμα, όμως αν ψάξει κάποιος (ειδικά σε Yazd και Esfahan) έχει ωραια καφε που δουλεύουν ευρωπαικές φίρμες (κ συνηθως το διαφήμιζαν στις βιτρίνες πχ Lavazza ) -- στην περιοχή Jolfa (Esfahan) ειδικά έχει μοντέρνα καφε (αν κάποιος θελει να κανει break απτα παραδοσιακά tea houses)

    Όσο για το facebook υπάρχει κ δώ λύση κ μάλιστα δωρεάν -- η εφαρμογή Onavo VPN δούλεψε άριστα όπου κ αν συνδεθήκαμε

    Κ με την ευκαιρία ας πω κ δυο χρηστικές πληροφορίες κυρίως για τις εσωτερικές πτήσεις για όποιους ταξιδιώτες επιλέξουν να πάνε ανεξάρτητα κ δεν επιθυμούν να συνεργαστουν με ιρανικά πρακτορεία , καθώς είναι λίγο μανίκι να τους στείλεις τα λεφτά (οπως περιέγραψε κ ο taver) κ πέρνουν κ αυτοί σημαντική προμήθεια (20 $ στο εισητήριο μου ανέφεραν όπου ρώτησα)
    Η IranAir έχει συνεργαζόμενο πρακτορείο στην Αθήνα, ψάχνεις στο google το τηλ κ μπορείς να κλείσεις με αυτούς τις εσωτερικές πτήσεις. Αν πάλι δε σε βολεύουν τα δρομολόγια, υπάρχει μια εταιρεία (τουλάχιστον), η Mahan Air, εισητήρια για την οποία μπορείς να κλείσεις μέσα απτα γνωστά ψαχτήρια (εμείς πχ κλείσαμε μέσω lastminute)

    Τέλος για συνάλλαγμα, όντως στο αεροδρόμιο IKA στον όροφο των αναχωρήσεων όμως (!!) δίνουν την καλύτερη αναλογία άλλα δεν μπορείς δυστυχώς να αλλάξεις όσα θές (σε εμας είπαν μόλις 100Ε / άτομο). Στα ανταλλακτήρια στις πόλεις για να πάρεις καλύτερη αναλογία συμφέρει να τους παζαρέψεις δινοντας τους μεγάλο ποσό (στα 50Ε μας έδιναν 40000, στα 300Ε μας έδωσαν 41500)

    Αυτά τα ολίγα, sorry για την εισβολή στην ωραία ιστορία σου @taver :)
     
    #43
    misha19, Yorgos, giannoula and 2 others like this.
  8. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Δεν τα βρίσκεις πάντα, όμως (έχω ήδη περιγράψει ένα τέτοιο σε προηγούμενο κεφάλαιο). Και υπέροχα δεν τα λες (αλλά αυτό είναι υποκειμενικό).

    Στα ξενοδοχεία σέρβιραν καφέ φίλτρου γενικά, αποδεκτό για πρωϊνή δόση καφεΐνης. Μικρά καφέ με μοντέρνο στυλ και ποικιλία από καφέδες (ευρωπαϊκές φίρμες ή δικά τους χαρμάνια) υπήρχαν αρκετά - και όχι πάντα τουριστικά, σε όλες τις πόλεις, ακόμα και στο αντιτουριστικό Μασχάντ ή στη Σουσταρ. Σε κάποιες περιοχές όμως είναι δυσεύρετα (π.χ. παζάρι στο Ισφαχάν), αλλά περισσότερα γι αυτά παρακάτω.

    Λύσεις και εφαρμογές VPN υπάρχουν δεκάδες (including do-it-yourself λύσεις αν ξέρεις και μπορείς να το στήσεις). Οι περισσότερες δουλεύουν μέχρι να το πάρουν χαμπάρι οι Ιρανοί και να μπλοκάρουν τους servers, και γι αυτό απέφυγα να ονοματίσω κάποια στην ιστορία μου. Για ευνόητους λόγους θα απέφευγα VPN services με servers στο Ισραήλ.

    Μια διευκρίνιση: Oι πτήσεις της Mahan είναι διαθέσιμες μόνο στο GDS της Travelport, και συνεπώς μόνο στα γραφεία και στα ψαχτήρια που συνεργάζονται μ' αυτό. Όποιο ψαχτήρι ή ταξιδιωτικό γραφείο βλέπει Amadeus ή Sabre, έχασε.

    Ένα ψαχτήρι που δουλεύει και μπορείς να κλείσεις πτήσεις on-line είναι το www.apochi.nl, αλλά χρεώνει ακριβά τις υπηρεσίες του. Εγώ βρήκα από κει τις πτήσεις που ήθελα και ζήτησα από το ταξιδιωτικό γραφείο να μου τις κλείσει. Το περίεργο ήταν πως οι πτήσεις του Νοεμβρίου δεν ήταν διαθέσιμες πουθενά (δεν υπήρχε καν πρόγραμμα πτήσεων!) ως τις αρχές Οκτώβρη.

    Κι ένα σχόλιο: Τι σημαίνει "για όποιους ταξιδιώτες επιλέξουν να πάνε ανεξάρτητα κ δεν επιθυμούν να συνεργαστουν με ιρανικά πρακτορεία"; Γιατί είναι πιο ανεξάρτητο να σενεργάζεσαι με το lastminute.com, το apochi.nl ή τον αντιπρόσωπο της Iran Air στην Αθήνα; Κι αυτοί ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι, και ακριβώς την ίδια υπηρεσία προσφέρουν με τα Ιρανικά πρακτορεία.

    Στο ένα και μοναδικό ανταλλακτήριο στο IKA στον όροφο των αναχωρήσεων άλλαξα €300.00 και πήρα τη χειρότερη ισοτιμία από όσες αλλαγές έκανα σε όλο το ταξίδι.
     
    #44
  9. silversurfer

    silversurfer Moderator

    Μηνύματα:
    1.052
    Likes:
    1.071
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βερολίνο
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Γύρος Του Κόσμου
    Πάντα παίζει ρόλο κ το πως κινείται το Ευρώ -- εμείς το πετύχαμε σε ελεύθερη πτώση έναντι του δολλαρίου κ κάθε μέρα έπεφτε

    Για να το εξηγήσω καλύτερα, εννοώ όσους δεν αναθέτουν την οργάνωση του μεγαλύτερου μέρους του ταξιδιού τους (εσωτερικές πτήσεις, χερσαίες μεταφορές μεταξύ πόλεων, VISA ίσως, hotel booking) σε κάποιο πρακτορείο που στην περίπτωση του Ιραν, τέτοια πρακτορεία χρησιμοποιούν πολλοί είτε λόγω απουσίας των ταξιδιωτικών υπηρεσιών της χώρας απτα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο περισσότερος κόσμος (Booking, Airbnb, ψαχτήρια αεροπορικών) ή για λόγους χρονικού περιορισμού (πχ έχω μια βδομάδα κ θέλω να δω οσα πιο πολλά μπορώ )
    Σίγουρα ειναι διαφορετικό να κλείσεις μια μεμονωμένη πτήση απο δω κ ενα ξενοδοχείο απο παραπέρα, απτο να στα οργανώσει ολα μαζί ένας πράκτορας
     
    #45
  10. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Εσύ μπορείς να εννοείς (και να φωτογραφίζεις με την περιγραφή σου) ότι θες, αλλά δεν είναι αυτό το κριτήριο που κάνει ένα ταξίδι ανεξάρτητο ή όχι. Η κρίσιμη διαφορά είναι στο αν επιλέγεις τι θες και ζητάς από τους πράκτορες να σου τα κλείσουν, ή αν ζητάς να οργανώσουν ένα πρόγραμμα για σένα. Αν απλώς κάνεις το πρώτο, πιθανότατα συμφέρει να τα πάρεις όλα από τον ίδιο πράκτορα (στην περίπτωση μου, για παράδειγμα, πέτυχα 50% έκπτωση στην προμήθειά τους, λόγω όγκου). Δε θεωρώ όμως ότι πήγα οργανωμένο ταξίδι.
     
    #46
    misha19 likes this.
  11. silversurfer

    silversurfer Moderator

    Μηνύματα:
    1.052
    Likes:
    1.071
    Επόμενο Ταξίδι:
    Βερολίνο
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Γύρος Του Κόσμου
    Ουτε εγω θεωρω οτι πηγες οργανωμένο ταξιδι απτη στιγμή που ηταν tailor made σύμφωνα με τις επιθυμίες σου
    Νομιζω "κολλήσαμε" χωρις λόγο στη λέξη "ανεξάρτητα" --- ίσως ήταν κ λάθος διατύπωση , εν τέλει πιστεύω οτι ο επίδοξος ταξιδιώτης που δεν θέλει ή δεν μπορεί να συνεργαστεί με ιρανικό πρακτορείο θα βρει χρησιμες τις info για τις εσωτερικές πτήσεις (κ γω άλλωστε ρωτούσα δεξια κ αριστερά στο φορουμ μεχρι να βρω την ακρη)
     
    #47
    misha19 likes this.
  12. taver

    taver Member

    Μηνύματα:
    7.324
    Likes:
    5.134
    Επόμενο Ταξίδι:
    Αντβερπ
    Ονειρεμένο Ταξίδι:
    Iles Kerguelen
    Κεφάλαιο 10 (συνέχεια):

    Η Περσία δεν ήταν πάντα Μουσουλμανική (δε θα μπορούσε να είναι, άλλωστε, καθώς η θρησκεία ιδρύθηκε τον 7ο αιώνα). Κατά την πρώτη και τη δεύτερη Περσική Αυτοκρατορία, και διάφορες περιόδους πριν και μετά, η θρησκεία εδώ ήταν ο Ζωροαστρισμός, η παλιότερη μονοθεϊστική θρησκεία στον πλανήτη. Δεν υπάρχουν ακριβείς μαρτυρίες για το πότε ιδρύθηκε η θρησκεία, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι την κήρυξε ο Ζαρατούστρα, που γεννήθηκε κάπου μεταξύ 1500 και 1000 π.Χ. (Οι Ιρανοί ισχυρίζονται κάτι για τις 26 Μαρτίου του 1768 π.Χ, αλλά δεν επιβεβαιώνεται). Ο Ζαρατούστρα λοιπόν από μικρός απέρριψε τις ως τότε κυρίαρχες δοξασίες, στα είκοσί του απομονώθηκε και μελέτησε (meditated), και στα 30 του επέστρεψε στον κόσμο για να διαδώσει τη νέα θρησκεία. Ο θεός της ονομάζονταν Ahura Mazda, και δε διέθετε κάποιο ιδιαίτερο σύμβολο, απλώς οι προσευχές προς αυτόν γίνονταν στην κατεύθυνση του φωτός. Και επειδή το φως του ήλιου δεν ήταν και πολύ πρακτικό για προσευχές, οι αρχαίοι ζωροαστριστές άναβαν φωτιές, που τις ανατροφοδοτούσαν συνεχώς, ώστε να καίνε επ’ άπειρο. Έτσι, η φλόγα σιγά σιγά έγινε σύμβολο της πίστης τους, και σύμβολο της θρησκευτικής τους ταυτότητας. Στο κέντρο κάθε Ζωροαστρικού ναού βρισκόταν πάντα μια άσβεστη φλόγα.

    Είπα «βρισκόταν»; Ε, γράψτε λάθος. Όσο απίθανο κι αν ακούγεται, η Ζωροαστρική θρησκεία είναι ακόμα ζωντανή. Υπάρχουν κάπου 20 χιλιάδες πιστοί της, στο Ιράν, και 150 χιλιάδες συνολικά σε όλο τον κόσμο (κυρίως στις πέριξ χώρες, όπου διέφυγαν μετά την πτώση της δεύτερης Περσικής αυτοκρατορίας). Οι μισοί από τους 20 χιλιάδες αυτούς είναι χαμένοι μέσα στην αστική ζούγκλα που λέγεται Τεχεράνη. Η μεγαλύτερη συγκέντρωση εκτός Τεχεράνης είναι εδώ στη Yazd, μια από τις πόλεις που εξισλαμίστηκε τελευταία, και είχε την άδεια να παραμένει Ζωροαστρική για πολύ καιρό, καθώς οι Ζωροαστριστές εδώ ήταν είτε πλειοψηφία είτε μεγάλη μειοψηφία για αιώνες μετά τον εξισλαμισμό της χώρας.

    Το Ateshkadeh της Yazd είναι ένας ζωροαστρικός ναός, που φιλοξενεί μια φλόγα που παραμένει άσβεστη από το 470 μ.Χ., παρότι άλλαξε τρείς φορές θέση και μετακινήθηκε εδώ μόλις το 1940. Πάνω από την είσοδο, στη μετώπη του κτηρίου, βρίσκεται ένα ανάγλυφο του Fravashi, που συμβολίζει το μέρος του ανθρώπινου πνεύματος εγγίζει τον Ahura Mazda μετά το θάνατο, και ελλείψει άλλου συμβόλου έχει αναγορευθεί σε σύμβολο του Ζωροαστρισμού. Το ίδιο σύμβολο το συνάντησα αρκετές φορές και στην Περσέπολη, δείγμα ότι λίγα έχουν αλλάξει στη θρησκεία αυτή από την εποχή που κυριαρχούσε στη χώρα.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Στον περιβάλλοντα χώρο γύρω από το ναό, βρίσκεται ένα μικρό λαογραφικό μουσείο, που περιγράφει κάποια πράγματα από το θρησκευτικό τελετουργικό, τα ήθη και τα έθιμα των Ζωροαστριστών.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Από δω, ώρα για επιστροφή προς το κέντρο της πόλης. Αποφάσισα να το κάνω με τα πόδια, και ξεκίνησα. Πέρασα από ένα ακόμη πύργο με ρολόϊ, από μια σειρά εμπορικά μαγαζιά, και μια σειρά από καταστήματα με είδη κινητής τηλεφωνίας. Τα apple κινητά είναι σπάνια στο Ιράν, τόσο λόγο κόστους, όσο και λόγω του embargo (η apple δεν επιτρέπει downloads από το apple store από το Iran). Αλλά η Samsung και η Huawei μοσχοπουλάνε. Οι διαφημίσεις για το Samsung S7 καλά κρατούν αυτή την εποχή, αλλά αυτά που φαίνονται κυρίως να πουλάνε είναι τα Samsung J series και διάφορα μοντέλα της Huawei.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Και έφτασα σε μια διασταύρωση, όπου τα τοπικά σινεμά έχουν αναρτήσει αφίσες με τις ταινίες που παίζονται αυτή την εποχή. Από τις λεζάντες στα φαρσί δεν κατάλαβα φυσικά τίποτα, αλλά ούτε και κάποιον ηθοποιό αναγνώρισα, ούτε κάποια γυναίκα χωρίς μαντήλα είδα, κάτι που με κάνει να πιστεύω ότι δείχνουν αποκλειστικά εγχώριες ή έστω Αραβικές παραγωγές.

    [​IMG]


    Το περίπτερο δίπλα πουλάει τσιγάρα. Όλα τα πακέτα έχουν αποκρουστικές αντικαπνιστικές φωτογραφίες επάνω, όπως και στην Ευρώπη. Περιττό να σας πω ότι οι κανόνες απαγόρευσης του καπνίσματος είναι σεβαστοί – όχι απόλυτα, αλλά περισσότερο από ότι στην Ελλάδα. Ο κόσμος πάντως καπνίζει…

    [​IMG]


    [​IMG]


    Να σημειώσω επίσης και το περίεργο dress code της πόλης. Όσο πλησιάζεις στην παλιά πόλη με το μεγάλο τζαμί και τα πλινθόκτιστα σπιτάκια, ο κόσμος είναι όλο και πιο συντηρητικός στην εμφάνιση, με τις γυναίκες να φοράνε κατά πλειοψηφία τσαντόρ. Όσο όμως απομακρύνεσαι, στη νέα πόλη και τους εμπορικούς δρόμους, αυτό αλλάζει, και η εικόνα μοιάζει περισσότερο με την Τεχεράνη ή με τη Σιράζ.

    Μ’ αυτά και μ’ αυτά έφτασα στο σύμπλεγμα Amir Chakhmaq. Εδώ, ένα εντυπωσιακό τριόρωφο κατασκεύασμα περιστοιχίζει μια ολόκληρη, ομώνυμη πλατεία. Εύκολα το περνάς για τζαμί, αλλά δεν είναι: αποτελεί απλώς την πρόσοψη για ένα μικρό ισόγειο παζάρι. Θα είχε όμορφη θέα, αλλά δυστυχώς είναι κλειστό λόγω έργων, ενώ ο ήλιος αυτή την ώρα είναι ακριβώς πίσω του, κάνοντας τη φωτογράφησή του δύσκολη. Δεν αγχώνομαι, θα ξανάρθω αργότερα.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Πιο δίπλα, υπάρχει ένα κτήριο, που απ’ έξω μοιάζει να είναι ένα ακόμη Ab anbar (δεξαμενή) με πέντε όμορφους baghir (πύργους αερισμού). Και πράγματι είναι, το Ab Anbar χρονολογείται μάλιστα από το 1580, και είναι επισκέψιμο. Κι αν είχα κάνει εγκαίρως τη μελέτη μου, δε θα είχα εντυπωσιαστεί τόσο. Ένα όροφο πάνω από τη δεξαμενή, βρίσκεται το Saheb A Zaman Club Zurkhaneh, ένα… γυμναστήριο. Όχι σαχλαμάρα μοντέρνο, με όργανα κλπ., αλλά ένα παραδοσιακό γυμναστήριο, για παραδοσιακό ιρανικό body-building και κάτι σαν πάλη, βυθισμένο στο κέντρο και με χώρο για θεατές τριγύρω. Ο χώρος φαίνεται κάλτ, αλλά επιδείξεις αυτή την ώρα δεν έχει, όλοι απουσιάζουν. Πιο βράδυ ίσως τους πετύχω….

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Στην απέναντι πλευρά της πλατείας βρίσκεται το τζαμί Amir Chakhmaq, στο οποίο αυτή την ώρα προσεύχεται κόσμος.

    [​IMG]


    [​IMG]


    Στην τέταρτη πλευρά, στην απέναντι μεριά μιας μεγάλης λεωφόρου, βρίσκεται το Yazd water museum, ένα παλιό αρχοντικό που σήμερα έχει μετατραπεί σε μουσείο, και παρουσιάζει τις διάφορες πτυχές της σχέσης μιας πόλης μες στην έρημο με το νερό της. Τα Qanat, τα Ab anbar, τα Yakhchal, τα σιντριβάνια, τα χαμάμ, όλα παρουσιάζονται εδώ σε μακέτες και πινακίδες από δωμάτιο σε δωμάτιο, και τουλάχιστον ένα Qanat και ένα ιδιωτικό χαμάμ του αρχοντικού είναι επισκέψιμα.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Αφού περιεργάστηκα το μουσείο, πέρασα πάλι τη λεωφόρο απέναντι. Διότι εκεί βρίσκεται το νούμερο ένα αξιοθέατο της πόλης: Το ζαχαροπλαστείο Haj Khalifeh Ali Rahbar είναι θεσμός για την πόλη, και φτιάχνει εξαιρετικά παραδοσιακά γλυκίσματα. Και μετά από την τροφοδοσία σε ζάχαρη, η βόλτα συνεχίστηκε.

    Κινούμενος και πάλι προς το κέντρο, μπήκα και βγήκα λίγο στο παζάρι της πόλης και τα τριγύρω κτίσματα, και σε ένα ακόμα τζαμί, εκτός οδηγών. Παντού υπήρχαν κάποιες περίεργες ξύλινες κατασκευές που δεν καταλάβαινα σε τι χρησίμευαν – χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο μετά που γύρισα για να καταλάβω ότι επρόκειτο για Nakhl, ένα ξύλινο κατασκεύασμα που ντύνεται με κιλίμια και χρησιμοποιείται στις πομπές εορτασμού της θρησκευτικής εορτής της Ashura η οποία φέτος εορτάστηκε στις 12 Οκτωβρίου. Η εορτή αυτή εορτάζεται και στον Πειραιά, ψάξτε στο internet για τα σχετικά βιντεάκια.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    #48
    Nedelja, vasiliss, KIKI and 19 others like this.

Μοιραστείτε τη σελίδα