Βουλγαρία Βουλγαρία: "Αποκάλυψη τώρα!"

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?

2η ημέρα - Έξω από το Plovdiv (Asenovgrad και Bachkovo)

Στην γκλάμουρ αίθουσα πρωινού το λιτό αλλά χορταστικό πρωινό μας περίμενε στο τραπέζι. Ωραία αίσθηση να είσαι ο μοναδικός επισκέπτης σε ένα ξενοδοχείο!


Καθίσαμε στο φινετσάτο σαλόνι της ρεσεψιόν, χαζέψαμε λίγο στο laptop μας και καταστρώσαμε τα σχέδια της ημέρας. Το πρόγραμμα είχε εξόρμηση έξω από το Plovdiv και συγκεκριμένα στο Asenovgrad και Bachkovo.


Στην κεντρική bulevard "6-ti septemvri" από την στάση περνούσαν διάφορα λεωφορεία. Η αλήθεια είναι πως δεν ήμουν σίγουρος ποιο θα παίρναμε για τον σταθμό λεωφορείων Rodopi. Δεν καθίσαμε όμως να το σκεφτούμε και πολύ ώρα. Τα ταξί μας περίμεναν δίπλα. Η διαδρομή μέχρι τον σταθμό Rodopi ήταν κάπου 10 λεπτά και το κόστος 4 λέβα. Αστείο πόσο για να μπλεχτεί κανείς με αστικά.

Ρωτήσαμε στα εκδοτήρια την ώρα αναχώρησης για Asenovgrad και μας έδειξαν στον υπολογιστή τις ώρες. Κι εδώ ευγενέστατα τα κορίτσια κι ας μη μπορούσαν να μας μιλήσουν. Δρομολόγια έχει αρκετά πυκνά γι’ αυτό αν και χάσαμε για λίγο το λεωφορείο δεν περιμέναμε ιδιαίτερα αφού το επόμενο δρομολόγιο ήταν σε μισή ώρα. Πάντως εισιτήριο μπορείς να κόψεις απ’ ότι είδα και απευθείας στον οδηγό. Το εισιτήριο κοστίζει 2 λέβα μέχρι Asenovgrad. Το λεωφορείο ουσιαστικά ήταν ένα μίνι βανάκι της Hebros Bus που αναχώρησε από τον διάδρομο 3.
Υπεραστικά δρομολόγια Βουλγαρίας:
http://avtogari.info/index_en.php

Το Asenovgrad (Στενήμαχος στα Ελληνικά) απέχει 20 χλμ. από το Plovdiv και μετά από μισή ώρα το μίνι bus έκανε στάση στον κεντρικό δρόμο της μικρής πόλης και συνέχισε. Η πόλη έχει 60.000 κατοίκους και μέχρι το 1924 είχε ακμαίο Ελληνικό στοιχείο. Μάλιστα λίγο έξω από την πόλη της Νάουσας υπάρχει χωριό με το όνομα Στενήμαχος του οποίου πολλοί κάτοικοι έχουν ρίζες από την Στενήμαχο της Βουλγαρίας. Η πόλη φανερά φτωχική απέχει κατά πολύ στην εικόνα την Φιλιππούπολη. Όμως η επίσκεψή μας στην συγκεκριμένη πόλη δεν έγινε για να δούμε τις ''ομορφιές'' του Asenovgrad αλλά για να πάμε μέχρι το Asenova krepost το φρούριο του Ασάν (Tsar Asen II). Βασικά στα ερείπια του κάστρου! Τρία χιλιόμετρα από την πόλη στην κορυφή ενός λόφου, στην αριστερή όχθη του ποταμού Chepelare ή αλλιώς Asenitsa.

Η ώρα είναι 11:34. Ήμασταν λίγο στα χαμένα αλλά για αρχή τουλάχιστον προσανατολιστήκαμε για την πορεία που έπρεπε να ακολουθήσουμε.

Ο ποταμός Chepelare διασχίζει το Asenovgrad




Εντάξει ήξερα ότι θέλει αρκετή πεζοπορία αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ πόση ώρα! Στον ορίζοντα δεν φαινόταν κάτι και ήμασταν ακόμα μέσα στην πόλη. Ο φίλος μου ανέλαβε να ψάξει έναν άνθρωπο να μας βοηθήσει. Σε ένα σημείο λοιπόν ρώτησε μια μεγάλη γυναίκα σε ένα περίπτερο αν πάμε καλά και προς τα πού βρίσκεται το φρούριο. Το γέλιο δεν περιγράφεται. Με μεγάλη διάθεση βγήκε από το περίπτερο και άρχισε να του εξηγεί με ανάλυση πως θα πάμε..στα Βουλγάρικα φυσικά! Αυτός να λέει στα Ελληνικά ΔΕΝ καταλαβαίνω τίποτα απ’ όσα μου λες κι εκείνη να συνεχίζει απτόητη να εξηγεί. Εγώ σε ένα σημείο μη μπορώντας να κρατήσω τα γέλια μου παρακολουθούσα αυτή την εξαιρετική συνεννόηση! Μ’ αυτά και με κείνα βρήκαμε τον ανηφορικό δρόμο που θα μας οδηγούσε στο φρούριο. Αν πω πως είναι εύκολη η ανάβαση ή μικρή θα πω ψέματα. Στον δρόμο συναντήσαμε αρκετούς που κατέβαιναν ή ανέβαιναν. Μάλιστα όσοι πήγαιναν προς τα πάνω όπως εμείς, μας προσπερνούσαν με μεγάλη άνεση. Μα τόσο άχρηστοι είμαστε? Αναρωτηθήκαμε. Μέχρι και εκείνες οι θείες μας προσπέρασαν! Σε ένα σημείο καθίσαμε, ή μάλλον ξαπλώσαμε σε κάτι παγκάκια που συναντήσαμε σε ένα πλάτωμα.

Άντε λίγο κουράγιο ακόμα. Να βλέπαμε έστω από μακριά το κάστρο να πάρουμε θάρρος! Μα να το! Επιτέλους φαίνεται. Ε δεν το λες και κοντά βέβαια!


Που θα πάει θα φτάσουμε…το πλησιάζουμε και βρίσκεται όλο και πιο κοντά μας…



Ναι είναι γεγονός! Φτάσαμε. Η ώρα είναι 12:46! Σύνολο που περπατήσαμε από τη στιγμή που κατεβήκαμε το λεωφορείο και τραβήξαμε την ανηφόρα μέχρι εδώ γύρω στα 70 λεπτά! Στο κέντρο πληροφοριών που υπάρχει στην είσοδο πληρώσαμε 3 lev το άτομο. Υπάρχει και χώρος στάθμευσης.


Το μεσαιωνικό φρούριο τον 13 ο αιώνα συγκεκριμένα το 1231, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Τσάρου Ivan Asen II έπαιξε σημαντικό ρόλο στην οχύρωση των συνόρων έναντι των Λατινικών επιδρομών. Το καλύτερα διατηρημένο και πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του Φρουρίου είναι η Εκκλησία της Αγίας Μητέρας του Θεού ή Θεοτόκος του Πετρίτσι από τον 12 ο - 13 ο αιώνα. Πρόκειται για ένα διώροφο σταυροειδές μονόκλιτο κτίριο με τρούλο, που διαθέτει τοιχογραφίες από τον 14 ο αιώνα. Οι εργασίες αποκατάστασης του ναού τελείωσαν το 1991. Πάντως ολόκληρο το φρούριο αφέθηκε στη φθορά μετά την οθωμανική κατάκτηση τον 14 ο αιώνα και μόνο ο ναός παρέμεινε στην αρχική του εμφάνιση, καθώς είχε χρησιμοποιηθεί από τους ντόπιους χριστιανούς και σήμερα είναι σε κανονική χρήση ως μια Βουλγάρικη Ορθόδοξη εκκλησία.

Μέρος των τειχών


Εμπρόσθια όψη της εκκλησίας




Στο εσωτερικό της εκκλησίας


Το καλύτερο σημείο για να θαυμάσεις την εκκλησία και τα βουνά της Ροδόπης είναι το υψηλότερο σημείο του φρουρίου





Δεν υπήρχε περίπτωση να κάναμε ξανά αυτή τη διαδρομή με τα πόδια μέχρι την πόλη. Ζητήσαμε από το κέντρο πληροφοριών να καλέσουν ταξί το οποίο ήρθε μετά από λίγα λεπτά. Προσπαθούσαμε να εξηγήσουμε στον οδηγό να μας πάει στη στάση που περνάει το λεωφορείο για Bachkovo. Ο καλοβαλμένος και ευγενικός ταξιτζής μιλούσε λίγα Αγγλικά και μας είπε πως μπορεί να μας πάει μέχρι το μοναστήρι του Bachkovo με 8 lev. Δεν το σκεφτήκαμε καν και δεχτήκαμε αμέσως. Το Bachkovo απέχει 10 χλμ. από το Asenovgrad και το ταξί μετά από 10 περίπου λεπτά μας άφησε στην είσοδο του Μοναστηριού.






H Μονή του Bachkovo ή αλλιώς Μονή της Θεοτόκου Petritzonitissa ιδρύθηκε το 1083 και είναι ένα σημαντικό μνημείο της χριστιανικής αρχιτεκτονικής και ένα από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα μοναστήρια στην Ευρώπη της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το μοναστήρι είναι γνωστό και εκτιμάται για το μοναδικό συνδυασμό της Βυζαντινής, της Γεωργιανής και βουλγαρικής κουλτούρας, ενωμένες από την κοινή πίστη.

Κινηθήκαμε στον προαύλιο χώρο της μονής και επισκεφτήκαμε την τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας που χρονολογείται από το 1604 και μέσα βρίσκεται μια πολύτιμη εικόνα της Παναγίας της Ελεούσας από το 1310 η οποία θεωρείται ότι είναι θαυματουργή! Φωτογραφίες απαγορεύονται αυστηρά ακόμα και στον προαύλιο χώρο με έναν φύλακα να τριγυρνάει και να κάνει επίπληξη όποιον επισκέπτη δει να παραβιάζει τον κανόνα. Διακριτικά και γρήγορα έβγαλα λίγες φωτογραφίες.





Το μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι ή αντίθετα στο χωριό είναι γεμάτο με μικρά καταστήματα και περίπτερα που πωλούν κεραμικά αντικείμενα, ξυλόγλυπτα καθώς επίσης και μέλι, τοπικά μπαχαρικά και μαρμελάδα, κοσμήματα και άλλα αναμνηστικά. Τα περισσότερα ήταν πολύ αξιόλογα και υπερβολικά φτηνά γι’ αυτό και αγοράσαμε κάποια πολύ ωραία πήλινα και δώρα για τους δικούς μας.



Στο συγκεκριμένο σημείο όμως εκτός από μικρά καταστήματα έχει και ψητοπωλεία οι μυρωδιές των οποίων μας έσπασαν την μύτη! Δεν θα λέγαμε όχι για κρέατα της ώρας σε ένα παραδοσιακό σουβλατζίδικο. Μπήκαμε σε ένα που σαν χώρος εσωτερικά ήταν πολύ ζεστό, φτωχικό και παραδοσιακό.



Αγγλικά εννοείται μηδέν αλλά και τι έγινε? Παραγγείλαμε οι ίδιοι πηγαίνοντας στην ψησταριά για να δείξουμε τι θέλουμε. Η Θεία (έτσι την φωνάζαμε) φοβερή και γλυκύτατη. Φάγαμε ωραιότατα σουβλάκια, μπιφτέκια πατάτες σαλάτα και ψωμάκι και πληρώσαμε συνολικά γύρω στα 14 lev δηλαδή 7 ευρώ! Μας έκανε εντύπωση που μας έφερε αναλυτικά τον λογαριασμό, πληρώσαμε και μας έφερε ρέστα μέχρι και το τελευταίο κέρμα. Πάντως στον κεντρικό δρόμο έχει και κάποια εστιατόρια.

Το μοναστήρι είναι έξω από το χωριό και η στάση που θα περιμέναμε το λεωφορείο στην είσοδο του χωριού. Οπότε είχαμε λίγο περπάτημα. Ο καιρός ήταν πολύ καλός και η διαδρομή αρκετά όμορφη δίπλα στον ποταμό Chepelarska, τον οικισμό και το ορεινό τοπίο. Το μέρος φημίζεται και για δύο καταρράκτες τους οποίους δεν συναντήσαμε ποτέ!

Από τον κεντρικό δρόμο η πινακίδα δείχνει την στροφή για το στενό που οδηγεί στην Μονή



Το κέντρο του χωριού Bachkovo



Στο χωριό εκείνη την ώρα δεν κυκλοφορούσε ψυχή. Πήγαμε στην στάση όχι με μεγάλη σιγουριά για το τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο. Στην στάση έχει ένα χαρτί με τα δρομολόγια το οποίο δεν συμφωνούσε με αυτά που είχα σημειώσει από το ιντερνετ. Περνούσαν διάφορα λεωφορεία ανά διαστήματα αλλά δεν σταματούσαν. Μετά από 1 ώρα περίπου αναμονή στη στάση σταμάτησε λεωφορείο που έγραφε Plovdiv και ανεβήκαμε. Δεν ήταν μίνι bus αλλά κανονικό μεγάλο λεωφορείο. Το εισιτήριο από Bachkovo για Plovdiv κοστίζει 4 lev. Η γραμμή του λεωφορείου είναι Plovdiv - Smolyan - Emilia-98 που κάνει στάση και στο Asenovgrad. Παραθέτω ξανά το χρήσιμο site για αναζήτηση δρομολογίων http://avtogari.info/index_en.php

Μετά από μισή ώρα και κάτι φτάσαμε στο τέρμα στον σταθμό λεωφορείων Rodopi της Φιλιππούπολης. Η ημερήσια που κάναμε άξιζε τον κόπο και όποιος βρεθεί στα μέρη την συστήνω χωρίς σκέψη. Ξανά με ταξί επιστρέψαμε κοντά στην βάση μας. Είπαμε 4 lev. Γιατί να μπλεχτείς με αστικά? Τα ταξί αξιόπιστα με σωστούς επαγγελματίες και πάμφθηνα. Η ώρα ήταν ''νεκρή'' και είπαμε να πάμε για μια ολιγόωρη ανάπαυση στο δωμάτιο μας.

Η απογευματινή – βραδινή βόλτα είχε την ανάβαση στον λόφο Bunardzhika (Hulm na Osvoboditelite ) εκεί που στέκεται το άγαλμα Alyosha. Την ώρα όμως δεν την υπολογίσαμε και ξέραμε πως πάνω θα φτάσουμε βράδυ αφού ήδη άρχιζε να σκοτεινιάζει.

Στην ul. Saborna


Και βέβαια ο αφελής πίστευα ότι το ταξί θα μας αφήσει τέρμα πάνω χωρίς κόπο! Αμ δε. Ο νεαρός ταξιτζής στην αρχή φάνηκε ότι δεν κατάλαβε που ακριβώς του ζητήσαμε να μας πάει και μας πήγαινε σε ένα εστιατόριο! Ώσπου του δείξαμε με το χέρι τον λόφο και το άγαλμα που φαίνεται από κάθε σημείο της πόλης. Μετά από ελάχιστα λεπτά μας άφησε στην αρχή της ανηφόρας δίνοντας μας να καταλάβουμε ότι δεν πάει όχημα και μόνο πεζοί μπορούμε να ανέβουμε στην κορυφή!

Η άνοδος δύσκολη και κουραστική ανάμεσα στο δάσος και τα δέντρα, θεοσκότεινα και απόμερα. Αφού φτάσαμε μέχρι εδώ ας ανέβουμε. Συναντήσαμε σκόρπια σε διάφορα σημεία κάποιους ανπρώπους όπως και στην κορυφή αλλά και πάλι παρ’ ότι ήταν νύχτα, σκοτεινά και απομονωμένα δεν αισθανθήκαμε ούτε δευτερόλεπτο άβολα ή ανασφαλείς. Απλά έκαναν περίπατο ή είχαν βόλτα το σκύλο τους. Λαχανιασμένοι και σκασμένοι φτάσαμε στην κορυφή. Όχι ότι είχε κάποιο νόημα. Ο φωτισμός ήταν ελλιπής και ο χώρος του πάρκου δεν φαινόταν καν. Η θέα όμορφη αλλά σίγουρα πιο εντυπωσιακή την μέρα ή την καλύτερη ώρα του ηλιοβασιλέματος. Στην κορυφή στέκει το άγαλμα Alyosha. Χτισμένο το 1955-1956, αυτό το μνημείο τιμά την απελευθέρωση από τον σοβιετικό στρατό κατά τη διάρκεια της κατοχής της Βουλγαρίας από τον Κόκκινο Στρατό το 1944. Το επιβλητικό άγαλμα είναι 11 μέτρων και βρίσκεται πάνω σε ένα βάθρο 6 μέτρων. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 προσπάθησαν να το απομακρύνουν δύο φορές, αλλά αργότερα ακολούθησε μια εκστρατεία διατήρησής του και ο Δήμος αποφάσισε ότι είναι ένα μνημείο χαρακτηριστικό του Πλοβντιβ, γι’ αυτό και το άφησαν και πλέον είναι από τα σύμβολα της πόλης το οποίο φαίνεται στον ορίζοντα από κάθε σημείο της.





Η κάθοδος ήταν πολύ ευκολότερη και ακολουθήσαμε μια διαδρομή μέσω των κεντρικών λεωφόρων της πόλης bulevard Ruski και ulitsa William Gladstone που μας έβγαλε στο πάρκο Tsar Simeonova και την κεντρική πλατεία Tsentralen.

Dom na kulturata στην ulitsa William Gladstone


Εκεί συναντήσαμε τυχαία την Παολίνα μια πρώην συνάδελφο του φίλου μου Βουλγάρα που δούλεψαν μαζί σεζόν το καλοκαίρι σε ξενοδοχείο. Είναι από την Βάρνα αλλά εκείνη την μέρα ήταν στην Φιλιππούπολη για δουλειές. Πήγαινε σε έναν φίλο της και μας πρότεινε να πάμε κι εμείς στο γραφείο του κοντά στο ξενοδοχείο Trimontium Princess. Ο Nikolay ένας χαμηλών τόνων 40αρης μας υποδέχτηκε χαμογελαστός. Συζητήσαμε λιγάκι μας είπε για τα ταξίδια του και την δουλειά του που έχει να κάνει με κατασκευαστικά έργα όπως ένας αγωγός αερίου στο Καζακστάν. Όχι ότι καταλάβαμε και πολλά αλλά κάναμε ότι καταλάβαμε! Ελληνικά,Βουλγάρικα και Αγγλικά ένας αχταρμάς! Καθίσαμε λίγη ώρα και τους αποχαιρετίσαμε. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη αυτή η συνάντηση.

Λίγο μετά πήγαμε για φαγητό στο Gusto. Το ιταλικό εστιατόριο στην ul. Otets Paisii 26 δίπλα από την πλατεία Stefan Stambolov. http://www.gustobg.com/en Το φιλικότατο προσωπικό και η Αρ Ντεκό εσωτερική του διακόσμηση μας κέρδισαν κατευθείαν. Εντύπωση μας προκάλεσε πως ο κατάλογος εκτός από Αγγλικά ήταν και στα Ελληνικά! Τα ζυμαρικά όπως νιόκι, λαζάνια αλλά και η πίτσα ήταν φρεσκότατα και εξαιρετικά και περάσαμε μια ιδιαίτερα όμορφη και χαλαρωτική βραδιά. Το συνολικό κόστος ήταν γύρω στα 35 lev.

Ο πεζόδρομος Knyaz Alexander I είχε ερημώσει και σιγά σιγά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το δωμάτιο μας και τις τελευταίες εικόνες από την Φιλιππούπολη.

Πλατεία Stefan Stambolov

ul. Knyaz Alexander I

Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών


Η επόμενη μέρα είχε αναχώρηση για την Σόφια…


 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
1η ημέρα - Φιλιππούπολη: Η πόλη των επτά λόφων Ι
Το πρώτο πράγμα που κάναμε φτάνοντας ήταν ανάληψη για τα πρώτα μας λέβα από το ΑΤΜ που βρίσκεται έξω από το σταθμό. Η ισοτιμία ήταν περίπου 1 lev προς 0,50 λεπτά οπότε ήταν πολύ εύκολος ο υπολογισμός. Ότι βλέπαμε ήταν τα μισά σε ευρώ.

Προτεραιότητα μας πια ήταν η μεταφορά μας στο κέντρο της παλιάς πόλης που ήταν το ξενοδοχείο μας. Ανεβήκαμε σε ένα λάθος αστικό στην αρχή και η ελέγκτρια μιας και δεν μπορούσε να μας μιλήσει Αγγλικά μας έγραψε σε χαρτί το σωστό αστικό που θα μας πήγαινε κοντά στην παλιά πόλη.
Το λεωφορείο 21 λοιπόν εξυπηρετεί για την παλιά πόλη (κάνει στάση στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel). Εισιτήριο κόβουμε πάνω στο όχημα. Με τα πόδια πάντως από τον σταθμό μέχρι την παλιά πόλη είναι περίπου 25 λεπτά περπάτημα.
Συγκοινωνίες Plovdiv http://gradskitransport.net/

Οι πρώτες εικόνες από την πόλη ήταν μάλλον χλιαρές. Έφταιγε και ο μουντός καιρός και φυσικά τα άχρωμα προάστια της πόλης. Κατεβήκαμε στην κεντρική Boulevard Boris II Obedinitel μπροστά από το τούνελ και η εικόνα άρχιζε να αλλάζει. Πάνω από το τούνελ που περνάει ο δρόμος βρίσκεται το αρχαίο αμφιθέατρο και απλώνεται η παλιά πόλη. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούσα να καταλάβω πως θα φτάσουμε εκεί πάνω αφού δεν υπήρχαν κάποια σκαλιά ή δρόμος. Θα πετάξουμε? Όχι βέβαια!




Μητροπολιτικός Ναός Αγ. Μαρίνας (1856)


Σύραμε τις βαλίτσες μας και αρχίσαμε την περιπλάνηση στους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης. Δυσκολευτήκαμε να προσανατολιστούμε και ως σημείο αναφοράς είχαμε την ul. Saborna. Το σίγουρο ήταν ότι ήμασταν πια στην καρδιά της πόλης και οι εικόνες ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές με τα ''κοσμήματα'' της Φιλιππούπολης να εμφανίζονται ένα ένα. Στον πεζόδρομο "Rayko Daskalov" και στη γύρω πεζοδρομημένη περιοχή τα καταστήματα άρχιζαν να ανοίγουν και ο κόσμος μάλλον νωχελικός και χαλαρός ξεκινούσε την μέρα του! Με τις βαλίτσες στο χέρι αλλά χωρίς να βιαζόμαστε ιδιαίτερα χαθήκαμε στην μοναδική ατμόσφαιρα της πόλης, με την ιστορία της Φιλιππούπολης να ξετυλίγεται σιγά σιγά! Αυτά όμως θα τα δούμε λίγο αργότερα!

ul. Zhelezarska

ulitsa Rayko Daskalov



Ρωτήσαμε αρκετά άτομα πως θα κατευθυνθούμε προς την ul. Saborna και είτε με κουτσά Αγγλικά είτε στην νοηματική όλοι με ιδιαίτερη ευγένεια και χαμόγελο προσπάθησαν να μας βοηθήσουν. Ιδιαίτερα κάποιες πωλήτριες σε ένα κατάστημα που έπιναν τον καφέ τους χαλαρά και πάσχιζαν να μας εξηγήσουν. Γελούσανε αυτές γελούσαμε κι εμείς. Λίγα καταλάβαμε αλλά η προσπάθεια μετράει!

Λίγο αργότερα από την πλατεία Dzhumaya επιτέλους φτάσαμε στην αρχή της ul. Saborna τον πιο δημοφιλή δρόμο της παλιάς πόλης. Τα λιθόστρωτα δρομάκια μας οδήγησαν στα καλντερίμια και τα ενδότερα της παλιάς πόλης.



Η μεγάλη σκάλα από την ul. Saborna οδηγεί στην επιβλητική Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa)


Η Φιλιππούπολη απλώνεται πάνω σε επτά χαμηλούς λόφους και είναι μια από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Η παλιά πόλη είναι το διαμάντι του Πλόβντιβ ίσως και ολόκληρης της Βουλγαρίας. Χαρακτηριστικό της παλιάς πόλης είναι τα υπέροχα αρχοντικά του 18ου και 19ου αιώνα τα περισσότερα από τα οποία είναι αναπαλαιωμένα και ανακαινισμένα εξαιρετικά και λειτουργούν σαν μουσεία και γκαλερί τέχνης. Σχεδόν όλα αυτά τα σπίτια-μουσεία βρίσκονται στον ιστορικό δρόμο ul. Saborna καθώς και ενδιαφέροντα καταστήματα με αντίκες. Ο λιθόστρωτος δρόμος ήταν αρκετά κουραστικός ειδικά σέρνοντας τις βαλίτσες αλλά η διαδρομή ήταν μια αποκάλυψη.

Εδώ να πως πως για τους λάτρεις της τέχνης και των μουσείων η Φιλιππούπολη έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς όλη η παλιά πόλη έχει πλήθος από γκαλερί και σπίτια μουσεία τα οποία σχεδόν όλα είναι επισκέψιμα. Τα πιο σημαντικά είναι τα αρχοντικά Balabanov, Hindliyan, Nedkovich, Zlatyu Boyadzhiev, η έκθεση Dimitar Kirov, Apteka Hipokrat, Atanas Krastev, Bakalova, Hristo Danov, η Art Gallery Gasha, η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών, καθώς και το αρχοντικό του Γεωργιάδη που στεγάζει το Μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης και το αρχοντικό του Argir Kuyumdzhioglu που στεγάζει το Εθνογραφικό Μουσείο.

Πρώτη στάση η Art Gallery Gasha (Галерия Гаша) στην ul. Saborna 29. Ανοίγει καθημερινά 10:00 – 18:00 και η είσοδός του είναι 2 λέβα.
Το όμορφα ανακαινισμένο διώροφο σπίτι στην αρχή της παλιάς πόλης είναι χτισμένο περίπου το 1865, στο πνεύμα της Δύσης στο ευρωπαϊκό στυλ του νεοκλασικισμού. Η ιδιωτική γκαλερί – μουσείο είναι γεμάτη από πρωτότυπα έπιπλα αντίκες, καθώς και έργα ζωγραφικής από διάσημους καλλιτέχνες της Βουλγαρίας. Στο δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασε σε ένα δωμάτιο το ξυλόγλυπτο ταβάνι σε σχήμα ήλιου. Είδαμε σύντομα κάποιους εκθεσιακούς χώρους και ιδιωτικές συλλογές και φύγαμε. Στο ισόγειο βρίσκεται το εστιατόριο “Philippopolis”.




Δίπλα βρίσκεται η Ακαδημία μουσικής





Λίγο πιο μετά η Δημοτική Πινακοθήκη Καλών Τεχνών σε ένα επιβλητικό κτίριο του 1881. Η ξενάγηση στα Βουλγάρικα κοστίζει 5 lev και στα Αγγλικά 10 lev. H γκαλερί περιλαμβάνει ζωγραφική, γραφικές τέχνες, γλυπτική, εφαρμοσμένες τέχνες, φωτογραφία, συλλογή εικόνας και Μεξικάνικης τέχνης.



Συνεχίσαμε και μετά από λίγο φτάσαμε επιτέλους στο ξενοδοχείο μας το Hotel Boris Palace http://www.booking.com/hotel/bg/boris-palace.el.html?sid=1823b79288f3158751db68e8e78010dc;dcid=2
Το πολυτελές boutique ξενοδοχείο είναι στην καρδιά της παλιάς πόλης έχει εξαιρετική διακόσμηση και φαίνεται ότι ο ιδιοκτήτης έριξε πολύ χρήμα και το έφτιαξε με μεράκι. Μας υποδέχτηκε ευγενικός και αρκετά σοβαρός έως βαρύς θα έλεγα και μας πήγε στο δωμάτιο μας που ήταν ιδιαίτερα ευρύχωρο και είχε φανταστική κλασική διακόσμηση με βαριά έπιπλα, πέτρα και μάρμαρο. Υπέροχο δωμάτιο πραγματικά. Η τιμή ανά διανυκτέρευση ήταν 55 ευρώ το δίκλινο μαζί με πρωινό. Αξιοσημείωτο πως οι μοναδικοί επισκέπτες στο ξενοδοχείο ήμασταν εμείς!



Αφού τακτοποιηθήκαμε και πήραμε μια ανάσα ξεκινήσαμε για την περιήγηση μας στην παλιά πόλη και όχι μόνο. Τώρα αρχίζουμε την γνωριμία μας με την πόλη. Στα πλακόστρωτα δρομάκια επικρατούσε ησυχία και συναντήσαμε ελάχιστους ανθρώπους και ομολογώ αυτή η ηρεμία που άρεσε γιατί μπορούσα με την ησυχία μου να απολαύσω την ατμόσφαιρα του ιστορικού κέντρου της Φιλιππούπολης!



Η Εκκλησία της Παναγίας (Sveta Bogoroditsa) στην πλατεία Chalakovtsi με το χαρακτηριστικό καμπαναριό που σχεδιάστηκε το 1880. Ο ναός είχε καταστραφεί και ανακατασκευάστηκε πολλές φορές. Το 1844-1845 η συγκεκριμένη εκκλησία χτίστηκε στη θέση ενός ναού του 9ου αιώνα.


Εσωτερικά η εκκλησία είναι αρκετά σκοτεινή με νωπογραφίες στην οροφή και ένα ξυλόγλυπτο τέμπλο με εντυπωσιακά περίτεχνα γλυπτά. Είναι ανοιχτή για το κοινό 07:00 με 19:00.

Από την πλατεία Chalakovtsi και τα σκαλιά της Sveta Bogoroditsa


Απέναντι βρίσκεται το εκκλησάκι του Αγ.Νικολάου, που χτίστηκε το 1837


Το στενό μονοπάτι μας οδήγησε σε ένα εγκαταλειμμένο και ερειπωμένο γιαπί. Το ερείπιο με προκάλεσε και ο φωτογραφικός μας οίστρος έβγαλε διάφορές καλλιτεχνικές φωτογραφίες ανάμεσα στα ρημαγμένα δωμάτια, το μοντέλο (εγώ τρομάρα μου) πήρα τις ανάλογες πόζες με ύφος πολλών καρδιναλίων και βλέμμα χαμένο στο άπειρο! Αφού ικανοποίησα το ψώνιο μου απολαύσαμε φυσικά και την θαυμάσια πανοραμική θέα από το μπαλκόνι της ερειπωμένης οικίας που μας πρόσφερε όλο το Πλόβντιβ και τους γύρω λόφους στο πιάτο!







Η βόλτα μας συνεχίστηκε στα καλντερίμια και πολύ γρήγορα μας έφερε στο σημαντικότερο αξιοθέατο του ιστορικού Ρωμαϊκού Plovdiv. Το καλοδιατηρημένο αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο της Φιλιππούπολης όπου μια κατολίσθηση το 1972 στάθηκε η αφορμή να αποκαλυφθεί. Το αμφιθέατρο κτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ και είναι χωρητικότητας 6.000 ατόμων. Είναι κτισμένο σε μια εντυπωσιακή τοποθεσία που προσφέρει μια όμορφη πανοραμική άποψη της πόλης και του κεντρικού δρόμου Boulevard Boris II Obedinitel που τρέχει από κάτω! Είναι ανοιχτό 09:00 με 17:00 και το εισιτήριο είναι 3 λέβα. Είδαμε το αμφιθέατρο από πάνω στην μικρή πλατεία εκεί που βρίσκεται η Ακαδημία Μουσικής, Χορού και Εικαστικών Τεχνών.




Στη συνέχεια χαθήκαμε στα στενά της παλιάς πόλης και θαυμάσαμε από κοντά πολλές θαυμάσιες ζωγραφισμένες πολύχρωμες οικίες. Κάναμε στάση σε διάφορα αρχοντικά πλούσιων εμπόρων διακοσμημένα εξωτερικά με μπαρόκ λεπτομέρειες και μας χάρισαν μια ανεπανάληπτη βόλτα στην Φιλιππούπολη του 19ου αιώνα. Διαπιστώσαμε ότι η παλιά πόλη θυμίζει περισσότερο αστικό τοπίο κεντρικής Ευρώπης και απέχει έτη φωτός από το κομουνιστικό παρελθόν της Βουλγαρίας με τα μπλοκ πολυκατοικιών και τα σοβιετικά σουρεαλιστικά αγάλματα που βρίσκονται στα σύγχρονα προάστια.




Αρχοντικό Lamartine στην οδό Kniaz Tseretelev 19. Ήταν η οικία του Γιώργου Μαυρίδη κατασκευασμένο το 1829. Σήμερα είναι μουσείο αφιερωμένο στον Γάλλο ποιητή Alphonse de Lamartine που είχε εγκατασταθεί στην οικία κάπου στο 1833.






Η Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya) κτισμένη το 1578 αλλά πήρε τη σημερινή της εμφάνιση μετά από την ανακαίνιση του 1830




Αρχοντικό Nikola Nedkovich με την υπέροχη αυλή. Χρονολογείται από το 1863, και φιλοξενεί συχνά εκθέσεις τέχνης. Αποτελεί ακίνητη πολιτιστική και ιστορική αρχιτεκτονική αξία εθνικής σημασίας .


Μετά από λίγο φτάσαμε σε ένα από τα ομορφότερα και πιο χαρακτηριστικά σημεία της παλιάς πόλης. Στην Hisar kapiya (Хисар капия) την πέτρινη αψίδα που κάποτε ήταν η ανατολική πύλη του Φιλίππου της ακρόπολης της Μακεδονίας και ακριβώς δίπλα το εντυπωσιακότατο σπίτι του Δημήτρη Γεωργιάδη χτισμένο το 1848 που αποτελεί ένα πολιτιστικό μνημείο εθνικής σημασίας και στεγάζει το μουσείο Ιστορίας της Βουλγαρικής Εθνικής Αναγέννησης. Το σπίτι είναι αντιπροσωπευτικό της διαδεδομένης αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα του Plovdiv και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα ζούσαν εκεί απόγονοι του Γεωργιάδη μέχρι που το πούλησαν στον Δήμο του Plovdiv.



Η είσοδος είναι 2 Lev. Κι εδώ ρίξαμε μια γρήγορη ματιά στο εσωτερικό του. Το ωραιότερο κομμάτι του σπιτιού είναι το σαλόνι στον πρώτο όροφο ενώ στον δεύτερο όροφο μας εντυπωσίασαν τα σκαλιστά ταβάνια και η ιδιαίτερη επίπλωση και διακόσμηση. Ο εκθεσιακός χώρος που βρίσκεται σε έντεκα δωμάτια και δύο αίθουσες, παρέχουν πλούσιο υλικό, έγγραφα και φωτογραφίες που σε βυθίζουν στην ατμόσφαιρα του μακρινού παρελθόντος της πόλης ,κατά τη διάρκεια της ξένης κυριαρχίας από τους Οθωμανούς. Όποιος έχει διάθεση και χρόνο και τον ενδιαφέρει να μάθει για την ιστορία της Βουλγαρίας μπορεί να περάσει αρκετή ώρα σε όλους τους ορόφους και τις αίθουσες μιας και το υλικό είναι άφθονο.
Ξανά έξω για να φωτογραφίσουμε με μανία την τόσο γραφική και πανέμορφη αυτή γειτονιά με την πύλη και τα παραδοσιακά κτίσματα.







Περάσαμε στην πύλη και βρεθήκαμε ξανά στην ulitsa Saborna στην μικρή κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης όπου βρίσκεται ένα όμορφο κατάστημα με αναμνηστικά καθώς και το τουριστικό κέντρο πληροφοριών.







Στο σημείο βρίσκεται η εκκλησία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης που θεωρείται ο αρχαιότερος ναός της πόλης, καθώς θεμελιώθηκε το 337 μ.Χ. στη θέση ενός αρχαίου ειδωλολατρικού ναού στην ακρόπολη σε έναν από τους αμυντικούς λόφους της Φιλιππούπολης. Πήρε το όνομά της από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο και την μητέρα του, Έλενα. Κατά τη διάρκεια των ετών, το κτήριο καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Το σημερινό οικοδόμημα κατασκευάστηκε το 1832 με τη βοήθεια των κατοίκων.



Το σπίτι του Chimayo στην ul. Saborna 18, χτίστηκε μεταξύ 1862-1865, και ανήκει στο διαδεδομένο αρχιτεκτονικό στυλ της εποχής του νεοκλασικισμού. Από το 1984 το κτίριο στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του διάσημου Βούλγαρου καλλιτέχνη Zlatyu Boyadziev.


Συνεχίσαμε επί της ul. Saborna με κατεύθυνση το λόφο Nebet Tepe. Λίγο μετά βρεθήκαμε μπροστά στην πόρτα ενός αρχιτεκτονικού κοσμήματος της παλιάς πόλης , το αρχοντικό του Ελληνα έμπορου Αργύρη Κουγιουμτζόγλου που κατασκευάστηκε το 1847, με την πλούσια μπαρόκ διακοσμημένη πρόσοψη του. Η οικία στεγάζει το Εθνολογικό Μουσείο το οποίο φιλοξενεί εκθέματα από την αγροτική ζωή των κατοίκων της πόλης, αλλά και από την ευρύτερη περιοχή της Ροδόπης. Η τιμή εισιτηρίου είναι 5 Lev. Επίσης οι κήποι μπροστά στο αρχοντικό είναι ιδιαίτερα περιποιημένοι και πετύχαμε εργάτες να κάνουν κάποιες εργασίες. Το συγκεκριμένο μουσείο δεν το επισκεφτήκαμε εσωτερικά.



Προχωρήσαμε ευθεία προσπερνώντας υπέροχα κτίρια αλλά και κάποια γκρεμισμένα που γινόντουσαν κατασκευαστικές εργασίες μέχρι που φτάσαμε στα ερείπια του παλαιότερου οικισμού στο Plovdiv στον λόφο Nebet Tepe (Rahat Tepe).

Οικία - Μουσείο Atanas Krastev



Η περιοχή αναπτύχτηκε τον 12ο αιώνα π.Χ. στην αρχαία θρακική πόλη Evmolpiya και αργότερα επεκτάθηκε από τον Φίλιππο της Μακεδονίας. Δεδομένου ότι η πόλη επεκτάθηκε, ο λόφος Nebet Tepe έγινε η ακρόπολη της πόλης, στο υψηλότερο σημείο των τριών λόφων. Υπάρχουν ερείπια ενός τείχους του φρουρίου και του πύργου. Επίσης ένα μυστικό τούνελ του 4ου αιώνα από την εποχή του Ιουστινιανού που οδηγεί στον ποταμό Έβρο. Από το σημείο απολαύσαμε άλλη μια όμορφη πανοραμική θέα της πόλης και των γύρω λόφων που την περιβάλουν.







Επιστρέψαμε από το ίδιο σημείο αλλά μπήκαμε και σε διάφορα στενά και κοντοσταθήκαμε σε κτίσματα και γειτονιές που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον.





συνεχίζεται...
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Αντε Γιάννη, αποκάλυψέ τα όλα μέσα από το κείμενο και το φακό της μηχανής σου
 

greco

Member
Μηνύματα
1.147
Likes
3.320
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.216
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολυ ωραια και χρηστικη περιγραφη κι απιστευτες φωτο με γυρισαν πισω στο Γεναρη του 2007 που ειχα επισκεφτει τη χωρα.Ειμαι περιεργος να διαβασω τη γνωμη σου για τη Σοφια.Περιμενουμε βεβαια κι αλλη Φιλιππουπολη πριν.
Nαι υπάρχει μπόλικη Φιλιππούπολη ακόμα και εκδρομή εκτός. Όσο για την Σόφια...υπομονή;)
Αχ Γιάννη, πέρασα μία ημέρα πέρυσι Φιλιππούπολη σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι μου στη Βουλγαρία και πραγματικά μου άρεσε πολύ! Χαίρομαι πάρα πολύ για αυτή την ιστορία! Οι φωτογραφίες με μεταφέρουν νοερά σε εκείνα τα μέρη! :)
Κι εμένα μου άρεσε το Plovdiv και οι Βούλγαροι το θεωρούν την ομορφότερη πόλη τους μαζί με το Βέλικο Τάρνοβο.Ξαναπήγαινα άνετα!
 
Μηνύματα
152
Likes
1.104
Φανταστική περιήγηση! Νιώθω κυριολεκτικά σαν να είμαι εκεί και να το περπατάω! Είναι το καλύτερο φωτορεπορτάζ-ξενάγηση που έχω δει μέχρι τώρα. Πολλά συγχαρητήρια!

Ivanna
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ Ivanna.
Κατάγεσαι από Βουλγαρία?
 

vaggelakas

Member
Μηνύματα
20
Likes
10
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.884
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πολύ ἐνδιαφέρουσα ἡ Φιλιππούπολη! Πῆγα πρό δυόμιση μηνῶν στήν Σόφια μόνον καί δέν μπορῶ νὰ πῶ ὅτι ἐνθουσιάστηκα. Δὲν εἶχε κάτι ἰδιαίτερα γραφικό γιά νά τό θυμᾶσαι. Τελικά, ὅλη ἡ ὁμορφιά τῆς Βουλγαρίας συναντᾶται στὴν ἐπαρχία της.
Θα συμφωνήσω μαζί σου. Η επαρχία της Βουλγαρίας λέει πολλά, ειδικά στα βουνά της. Πριν δύο χρόνια έγραψα πάνω από 3000 χμ με το αυτοκίνητο στα κεντρικα και νοτιοανατολικά της χώρας για πάνω από 10 μέρες. Ήταν πάρα πολύ καλά. (http://www.travelstories.gr/community/threads/%CE%98%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CE%B7-%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82.43006/)
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Πανέμορφες οι εικόνες σου Γιάννη :)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.162
Μηνύματα
882.493
Μέλη
38.878
Νεότερο μέλος
pennykk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom