Κούβα Εντυπώσεις από Κούβα

Silver

Member
Μηνύματα
6
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού
Αφού γύρισα κι εγώ από 16 δεκεμβριανά βράδια στην Κούβα είπα να γράψω κάποια πράγματα, όχι σαν απολογισμό ταξιδιού αλλά μερικές εμπειρίες που μπορεί να βοηθήσουν όποιον το επιχειρήσει στο μέλλον. Κάποια ίσως έχουν γραφτεί εδώ, διάβασα όλες τις σελίδες πριν φύγω και κράτησα γύρω στις 10 με σημειώσεις από κόπι πέιστ. Να σημειώσω ότι συνήθως κάνω το ταξίδι του mochillero (κι ας μην πήρα καμιόνι)!

Για αρχή, έμεινα 4 βράδια στο Βεδάδο, αλλά έχω να παρατηρήσω πως μου φάνηκε αρκετά μακριά από το κέντρο όπου έχει περισσότερη ζωή. Και χρησιμοποιούσα τα τοπικά λεωφορεία, όμως και πάλι το να γυρίσω σπίτι να κάνω ένα μπάνιο και να βγω μου φαινόταν διαδικασία. Εδώ ομολογώ ότι δεν δοκίμασα τα almedrones, ίσως γιατί δεν βόλευαν οι κεντρικοί δρόμοι στα σπίτια που έμενα, ίσως γιατί φοβήθηκα ότι θα με χρεώσουν σαν τουρίστα. Αντίθετα στην Havana vieja που έμεινα τα τελευταία δύο βράδια όλα μου φαίνονταν κοντά ανά πάσα στιγμή. Ειδικά αριστερά όπως κοιτάς το Καπιτώλιο ήταν και λιγότερο τουριστικά και μπορούσες να ψωνίσεις καφέ και τοστ από τα μαγαζιά που αγοράζουν και οι ντόπιοι. 1 καφές cubano 1 πέσο νασιονάλ! Εκεί βρήκα και την Grandma, για πρώτη φορά, μια μέρα πριν γυρίσω Ελλάδα.

Αν κατεβάσατε την εφαρμογή Habanatrans έχει όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων και τις στάσεις καθώς και το σημείο που βρίσκεσαι οπότε είναι πολύ βολικό. Στην παραλία Σάντα Μαρία πήγα δύο φορές με το λεωφορείο Α40 με εισιτήριο 1 πέσο νασιονάλ. Το παίρνεις από το σημείο που κάνει τελευταία στάση το λεωφορείο Ρ2. Πάντως τα κουβανέζικα αστικά λεωφορεία είναι εμπειρία, πολύ στριμωξίδι αλλά από τους λίγους τρόπους να δεις την real life των ντόπιων. Να ξεκινάει το λεωφορείο και να κρέμεται ο κόσμος από το σκαλάκι με την πόρτα ανοιχτή! Στην αρχική στάση ρωτάς ποιος είναι τελευταίος και παίρνεις σειρά για να μπεις. Οι ουρές γενικά είναι στην κουλτούρα των ντόπιων.

Για την Αβάνα να πω ότι το πιο value for money εστιατόριο είναι το Los Nardos, κρίμα που δεν το ανακάλυψα νωρίτερα παρά μόνο το τελευταίο βράδυ εκεί. Μιλάμε για πιάτα που έχουν 6 κουκ και οι ποσότητες είναι τόσο μεγάλες που μάλλον θα το πάρεις σε ταπεράκι –πράγμα που διαπίστωσα ότι γίνεται + ότι τα κοκτέιλ έχουν 2 κουκ και το περιβάλλον περιλαμβάνει και ντόπιους και όχι μόνο τουρίστες όπως στις, πολλές, παγίδες της παλιάς πόλης. Άλλο τίμιο μαγαζί στο Βεδαδο ήταν το Locos por Cuba, ειδικά αν βρεις θέση στο μπαλκονάκι.

Κινούμουν σχεδόν αποκλειστικά με Βιαζούλ (το δρομολόγιό μου ήταν Αβάνα-Βινιάλες-Σιενφουέγος-Τρινιδαδ (στάση Σάντα Κλάρα on the way)-Βαραδέρο-Ματάνσας-Αβάνα) και έχω να καταθέσω ότι σε όλες τις μετακινήσεις μου, πηγαίνοντας στον σταθμό την προηγουμένη του ταξιδιού μου ανακοίνωναν ότι το λεωφορείο είναι γεμάτο και να πάω μισή ώρα πριν την αναχώρηση που ανοίγουν οι ακυρώσεις (πήγαινα μία ώρα για να πιάσω θέση σε μία άτυπη σειρά, μιας και απλώς έχεις κατά νου ποιος ήρθε μετά από σένα). Σε όλες τις περιπτώσεις άνοιξαν οι ακυρώσεις και ταξίδεψα, οπότε το «γεμάτο λεωφορείο» δεν είναι αιτία πανικού(εκτός κι αν λέμε για 10 λεπτά πριν φύγει).

Βινιάλες-Σιενφουέγος το έκανα με taxi colectivo και άλλαξα τρία οχήματα και μη φανταστείτε ταξί, τα δύο ήταν παλιά φορτηγά. Ο τύπος που το έκλεισα στην πλατεία το προηγούμενο βράδυ μου είπε ότι θα είμαι εκεί μία ή ώρα και έφτασα τελικά 4 παρά, οπότε δεν το θεωρώ και τόσο αξιόπιστο όταν παίζουν προθεσμίες. Το καλό είναι ότι σε αφήνει και σε παίρνει από και στο κάζα-ξενοδοχείο οπότε δεν χρειάζεσαι μεταφορά από το σταθμό.

Πούρα στο Βινιάλες από τον αγρότη μην πάρετε με πάνω από 1 κουκ το πούρο. Οι ντόπιοι στην Αβάνα μου έλεγαν ότι αυτά τα παίρνουν με ένα πέσο νασιονάλ. Ξέρω ότι επειδή το φτιάχνει μπροστά σου, σου κάνει εντύπωση και ίσως έχεις και μια ιστορία να πεις μετά, αλλά αν πάτε μια βόλτα στις (άφθονες) fincas που είναι γύρω γύρω από το χωριό θα βρείτε πολύ φθηνότερα, ίσως και καλύτερης ποιότητας από αυτά που έχει έτοιμα ο αγρότης να ξεσκαρτάρει στους τουρίστες. Εγώ την πάτησα και πήρα από αυτόν που με πήγε ο τοπικός guide 25 πούρα με 40 κουκ μετά το σχετικό παζάρι μιας και η τιμή που λένε στους τουρίστες είναι 4 κουκ το ένα. Μετά από δυο ώρες σε μια φυτεία που βρέθηκα πηγαίνοντας για το Λος Ακουάτικος ο άνθρωπος με παρακαλούσε να πάρω 20 πούρα για 15κουκ και μου έδειχνε και τα χαρτάκια από τα Cohiba που κολλάνε και τα πουλάνε στους δρόμους τις Αβάνας σαν αυθεντικά, είχαν καλύτερη μυρωδιά από αυτά του τουρ αλλά είχα ήδη αρκετά και δεν πήρα. Για συσκευασμένα φθηνά πούρα, και καλύτερα από του αγρότη, είναι τα Guantanamera που κοστίζουν 1,3κουκ το ένα και στα δίνουν σε πλαστικό περιέκτη.

Στο Λος Ακουάτικος κάπου γράφεται πιο πίσω ότι είναι ωραία για ηλιοβασίλεμα, αλλά είναι για ανατολή. Εγώ που πήγα απόγευμα, ο ήλιος ήταν από ώρα πίσω από το βουνό. Απ’ότι μου είπε η κυρία της οικογένειας πάνε τουρίστες αρκετά συχνά το ξημέρωμα, όχι ότι γίνεται προσκύνημα όμως. Καλή θέα έχει, αλλά δεν βρήκα την πηγή με το νερό και ήπια μόνο όσο ζήτησα από την εν λόγω κυρία. Δεν ξέρω αν είναι θεραπευτικό όπως λένε, αλλά μετά από 11χλμ τρέκινγκ ήταν ότι πρέπει!

Στη Σάντα Κλάρα που ήταν στο δρόμο μου για Βαραδέρο από Τρινιδάδ, το μπακπακ το άφησα στην κυρία στο μαυσωλείο όπου αφήνεις τα πάντα πριν εισέλθεις. Γυρίζοντας μου έκανε κάποια διακριτικά παράπονα (γιατί έκανα και βόλτα στην πόλη) αλλά με ένα μικρό tip της πέρασε.

Στο Ματάνσας ωραίο αρτιστίκ μπαρ (φοβερά κοκτέιλ και με καλές τιμές) ήταν το ARTYS δίπλα στο ποτάμι.

Εκεί (Ματάνσας) και στο Σιένφουέγος ήταν τα μόνα μέρη που δεν ένιωσα όλα να γυρίζουν γύρω από τους τουρίστες. Στο Σιεν το παγωτατζίδικο copellia είχε μικρή ουρά και έφαγα παγωτό (0,6 του πέσο νασιονάλ η μπάλα) με τρεις άγνωστες κυριούλες, που παρήγγειλαν κάτι παγωτά υπερπαραγωγές πάμφθηνα.

Κάζας αν δεν έχετε κλείσει (αν και συνήθως ο ένας πάντα ξέρει κάποιον να σε στείλει στο επόμενο μέρος) μπορείτε να βρείτε και έξω από τους σταθμούς της βιαζούλ, όπου σε πλησιάζουν και σου προτείνουν οι ίδιοι οι σπιτονοικοκύρηδες, όμως να βεβαιωθείτε ότι είναι registered σπίτι για να φιλοξενεί, δηλαδή να δηλώσουν την άφιξή σας στην κυβέρνηση μέσω email. Η κυρία που με φιλοξένησε στο Βαραδέρο επέμενε σε αυτό, λέγοντας ότι οτιδήποτε άλλο είναι επικίνδυνο.

Στριφτό τσιγάρο δεν παίζει στην Κούβα. Έκανα το λάθος να μην πάρω μαζί χαρτάκια και όταν προσπαθούσα να εξηγήσω στα ψιλικατζίδικα τι εννοώ ότι βάζεις τον καπνό μέσα σε χαρτί και το καπνίζεις, με κοιτούσαν σαν εξωγήινο. Ξέμεινα να κάνω τα βιομηχανικά H.Upmann με 0,7 κουκ το πακέτο!

Τα ποτά στο αεροδρόμιο είναι ακριβότερα ένα δυο κουκ συγκριτικά με τις στάνταρ κρατικές τιμές και δεν έχει τα 350ml με το ωραίο-και βολικό για συναυλίες!- μπουκαλάκι. Βεβαιωθείτε ότι θα καρφιτσώσει την απόδειξη αγοράς μέσα στη σακούλα πριν την σφραγίσει, αν έχετε μετεπιβίβαση και δεν παραδίδετε αποσκευές.

Στο αεροδρόμιο επίσης μου ζήτησαν τη βίζα που ευτυχώς την είχα και δεν εξακρίβωσα αν ίσχυε αυτό που μου είπε αργότερα ένας φίλος ότι, αν δεν την είχα μαζί θα έπρεπε να πληρώσω fee εξόδου από τη χώρα. Την ταξιδιωτική ασφάλιση δεν μου τη ζήτησαν κατά την είσοδο και όταν ρώτησα σχετικά την κοπέλα που μου ζήτησε τη βίζα φεύγοντας, χαμογέλασε κάπως συνωμοτικά.

Χωρίς (εύκολο) ίντερνετ χάνεται λίγο η αμεσότητα με τον κόσμο που γνωρίζεις και μου φάνηκε ότι όλα πρέπει να συντονίζονται από πριν, οπότε με δυσκόλεψε κάπως μιας και σε όλα τα ταξίδια είμαι της αντίληψης «πάμε και βλέπουμε on the flow».

Αυτά κι ελπίζω να βοήθησα.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.628
Likes
50.315
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού τότε, τώρα, πάντα
Για αρχή, έμεινα 4 βράδια στο Βεδάδο, αλλά έχω να παρατηρήσω πως μου φάνηκε αρκετά μακριά από το κέντρο όπου έχει περισσότερη ζωή.
To κέντρο το Βεδάδο είναι και η ζωή (νυχτερινή ζωή, φαγητό, καθημερινότητα) εκεί είναι. Νυχτερινή ζωή α; πούμε η παλιά πόλη δεν έχει, όλα κλείνουν στις 12 (όταν ξεκινάει η πραγματική ζωή στο Βεδάδο, που βγαίνουν και οι Κουβανοί), πλην τουριστικών μπαρ, Γουανταναμέρας κλπ. Η παλιά πόλη είναι σα να λέμε η Πλάκα και τα Αναφιώτικα, το Βεδάδο κάτι σαν το Σύνταγμα/Εξάρχεια και το Centro μια πιο υποβαθμισμένη (αλλά αρκετά γραφική) περιοχή, σα να λέμε η Ομόνοια ή τα Κάτω Πατήσια. Η ζωή στο Βεδάδο είναι, μου κάνει εντύπωση που λες ότι πήγαινες αλλού για ζωή!

Εδώ ομολογώ ότι δεν δοκίμασα τα almedrones, ίσως γιατί δεν βόλευαν οι κεντρικοί δρόμοι στα σπίτια που έμενα,
Επειδή το Βεδάδο δεν έχει μεγάλο πλάτος, πρακτικά είναι δύσκολο κάποιος να είναι πάνω από 5 τετράγωνα απόσταση από κάποια από τις δύο βασικές αρτηρίες: την οδό Linea και την οδό 23. Πέραν των almendrones, πλέον έχει και πάρα πολλά κίτρινα βανάκια, με κόστος μεταφοράς 0,25cuc.


Αν κατεβάσατε την εφαρμογή Habanatrans έχει όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων και τις στάσεις καθώς και το σημείο που βρίσκεσαι οπότε είναι πολύ βολικό. Στην παραλία Σάντα Μαρία πήγα δύο φορές με το λεωφορείο Α40 με εισιτήριο 1 πέσο νασιονάλ.
Eύγε!

Πάντως τα κουβανέζικα αστικά λεωφορεία είναι εμπειρία, πολύ στριμωξίδι αλλά από τους λίγους τρόπους να δεις την real life των ντόπιων. Να ξεκινάει το λεωφορείο και να κρέμεται ο κόσμος από το σκαλάκι με την πόρτα ανοιχτή! Στην αρχική στάση ρωτάς ποιος είναι τελευταίος και παίρνεις σειρά για να μπεις. Οι ουρές γενικά είναι στην κουλτούρα των ντόπιων.
Συμφωνώ είναι καλή εμπειρία. Αλλά γενικά τα κίτρινα βανάκια (gacelas) και τα almendrones είναι πολύ πιο βολικά και με τρομερή συχνότητα (δεν περιμένεις ποτέ πάνω 1-2' στα λεωφορεία εξαρτάται, αν και η αλήθεια είναι πως έχουν γίνει πολύ πιο πυκνά τα δρομολόγια τελευταία).
Για την Αβάνα να πω ότι το πιο value for money εστιατόριο είναι το Los Nardos, κρίμα που δεν το ανακάλυψα νωρίτερα παρά μόνο το τελευταίο βράδυ εκεί. Μιλάμε για πιάτα που έχουν 6 κουκ και οι ποσότητες είναι τόσο μεγάλες που μάλλον θα το πάρεις σε ταπεράκι –πράγμα που διαπίστωσα ότι γίνεται + ότι τα κοκτέιλ έχουν 2 κουκ και το περιβάλλον περιλαμβάνει και ντόπιους και όχι μόνο τουρίστες όπως στις, πολλές, παγίδες της παλιάς πόλης. Άλλο τίμιο μαγαζί στο Βεδαδο ήταν το Locos por Cuba, ειδικά αν βρεις θέση στο μπαλκονάκι.
Η αλήθεια είναι ότι στο φόρουμ έχουμε αγνοήσει τα φτηνά εστιατόρια και έχει πολλά, ειδικά στο Βεδάδο. Γενικά η παλιά πόλη ή πολύ τουριστικά που δεν αξίζουν τα λεφτά τους ή κάποια που είναι τόσο φτηνά όσο τα φτηνά του Βεδάδο αλλά πολύ χαμηλότερης ποιότητας. Αναφέρω μερικές πολύ φτηνές επιλογές για backpackers, όπου συχνάζουν μόνο ντόπιοι:
Recanto: 17 y 10, Βεδάδο, τα κυρίως πιάτα ξεκινούν από τα 2cuc, απίστευτο value for money γι αυτή την τιμή, ειδικά τα ΣΚ που έχει και δωρεάν live μουσική.
Pazzy: 17, entre 10 y12, Βεδάδο Ξεκίνησε ως πιτσαρία, πλέον έχει πολύ ωραίο και λειτουργεί ως εστιατόριο με πολύ καλή ποιότητα για τα 3-6cuc που έχουν τα κυρίως πιάτα.
Xωρίς όνομα: H, entre 21 y 23, Βεδάδο . Μόνο για μεσημεριανό, 12-5. Πολύ γρήγορο σερβίρισμα, 6-7 κυρίως πιάτα από 0,75-1,25 τα κυρίως πιάτα, απίστευτη ποιότητα για τέτοια τιμή.
Ηoy como Ayer: 12, entre 23 y 25, Βεδάδο, γκουρμεδάκι που 1-4 κάθε μέρα (ναι, και τα ΣΚ) έχει μενού για 9,99cuc που περιλαμβάνει ψωμί με 3 σάλτσες, ορεκτικό (ανάμεσα σε 4 επιλογές), κυρίως πιάτο (5 επιλογές), γλυκό (3 επιλογές) και ένα ποτό. Τρομερή παρουσίαση πιάτων,πολύ ωραίος χώρος ρετρό με juke box κλπ και τα βράδια έχει live μουσική, μπορεί κανείς να παραγγείλει απλά το ποτό του. Γενικά η κεντρική γωνία στο 23y10 έχει πολλές επιλογές για ντόπιους, ουδεμία σχέση με τις τουριστίλες και τις παγίδες της παλιάς πόλης
Camino al Sol: 5ta entre Paseo y 2, Βεδάδο . Επιτέλους ένα εστιατόριο με οργανική κουζίνα, όλο vegetarian και πολλά vegan πιάτα με πάρα πολύ καλές τιμές, τίγκα στους ντόπιους. Φοβερές δημιουργίες που αλλάζουν κάθε μέρα και τα πιάτα ξεκινούν από τα 2 cuc και κανένα δεν κάνει πάνω από 5. Ωραίος χώρος, ανοιχτοί 10πμ-10μμ πλην Κυριακής. Άπαιχτοι χυμοί και smoothies, οργανικά μακαρόνια με άπειρες γεύσεις που μπορείς να τα αγοράσεις με το κιλό για να τα φτιάξεις και στο σπίτι. Μηδενική χρήση ζάχαρης, δεν έχει καλαμάκια, τα πάντα ανακυκλώνονται, όλα οργανικά κλπ.
5ta y A: Το καλύτερο μπέργκερ στην Κούβα είναι σχεδόν τσάμπα, στην ομώνυμη διεύθυνση, Βεδάδο πάντα. 1cuc/μπέργκερ, και πληρώνεις έξτρα για τα επιπλέον υλικά, από φράουλα και ανανά μέχρι αβγό. Εξαιρετικό value for money.
Artechef: Ναι, είναι κρατικό εστιατόριο και ναι, τρώγεται (σπάνιο πράγμα). Ντουμπλάρει ως σχολή για τους νέους μάγειρες της Αβάνας, κλασικό οικογενειακό εστιατόριο για Κουβανούς, ποτέ δεν έχω πληρώσει πάνω από 10 για πλήρες γεύμα, τα κυρίως πιάτα ξεκινάνε από τα 2,75 . Όαση ο κλιματισμός το καλοκαίρι. 3ra y B, Vedado πάλι. Αγαπώ τις σούπες του.
Esquina: Paseo y 5ta, οι περισσότεροι πάνε για το παγωτό και τα γλυκά, αλλά ε΄χει καλές σαλάτες και δυνατό πρωινό. Βεδάδο
Mambo: 23 entre 12 y 14, Βεδάδο είναι εστιατόριο και μπεργκεράδικο σε δυο διπλανούς χώρους. Το δεύτερο είναι φτηνό, καλές και χορταστικές σαλάτες μέχρι πολύ αργά το βράδυ, ωραία μιλκ σέικ. Μπόλικη τοπική νεολαία, πριν βγει στα γειτονικά κλαμπ (από ροκάδικα μέχρι gay clubs και το must πολυχώρο Fabrica de Arte, η περιοχή έχει μπόλικα).
Paila: Στη γωνία 25 y M, Βεδάδο, ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε οικογενειακή ταβέρνα για Κουβανούς στην πόλη. Τα μενού είναι γύρω στα 5 cuc και πολύ χορταστικά, εκτός μενού το grill είναι πραγματικά καλό, ειδικά το ολόκληρο ψάρι.
La Roca: Θεσμός, εστιατόριο με live piano σε απίθανη κομουνιστική ατμόσφαιρα 70s, τα set menu είναι πραγματική κλοπή στα 3,50-5cuc , αλλά η όλη ατμόσφαιρα είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από το φαγητό. Δε μας έχουν μείνει πολλά τέτοια εστιατόρια πια, μια ματιά ρετρό στο παλιό, κομουνιστικό dining. Καλτ. Calle 21, entre L y M, Vedado φυσικά.
Maravillosos Dumplings: Σε νέα τοποθεσία, πλέον Linea entre L y K, τεράστιες ποσότητες dumplings σε πολύ χαμηλές τιμές συν κάτι κινέζικες σπεσιαλιτέ από Κινέζους που αδυνατώ να περιγράψω. Η σαλάτα νο10 τα σπάει. Πολύ φτηνά, αγαπώ

Σε άπειρες γωνίες σε όλο το Βεδάδο ο καφές είναι 0,03cuc ενώ ένα απλό σάντουιτς με ομελετα ή με ζαμπόν τυρί είναι από 0,25-0,70 cuc.

Κινούμουν σχεδόν αποκλειστικά με Βιαζούλ (το δρομολόγιό μου ήταν Αβάνα-Βινιάλες-Σιενφουέγος-Τρινιδαδ (στάση Σάντα Κλάρα on the way)-Βαραδέρο-Ματάνσας-Αβάνα) και έχω να καταθέσω ότι σε όλες τις μετακινήσεις μου, πηγαίνοντας στον σταθμό την προηγουμένη του ταξιδιού μου ανακοίνωναν ότι το λεωφορείο είναι γεμάτο και να πάω μισή ώρα πριν την αναχώρηση που ανοίγουν οι ακυρώσεις (πήγαινα μία ώρα για να πιάσω θέση σε μία άτυπη σειρά, μιας και απλώς έχεις κατά νου ποιος ήρθε μετά από σένα). Σε όλες τις περιπτώσεις άνοιξαν οι ακυρώσεις και ταξίδεψα, οπότε το «γεμάτο λεωφορείο» δεν είναι αιτία πανικού(εκτός κι αν λέμε για 10 λεπτά πριν φύγει).
Σημαντικό που αναφέρεται, αλλά στα 20 χρόνια μου στη χώρα μόλις μια φορά από τις δεκάδες βρήκα εισιτήριο σε γεμάτο λεωφορείο.
Βινιάλες-Σιενφουέγος το έκανα με taxi colectivo και άλλαξα τρία οχήματα και μη φανταστείτε ταξί, τα δύο ήταν παλιά φορτηγά. Ο τύπος που το έκλεισα στην πλατεία το προηγούμενο βράδυ μου είπε ότι θα είμαι εκεί μία ή ώρα και έφτασα τελικά 4 παρά,
Αυτό δεν είναι taxi colectivo, είναι camion de relevo, πολύ φτηνότερο, κανονικά στοιχίζει λίγα σεντες αλλά όπως είπες δεν έχει καμία αξιοπιστία.

Πούρα στο Βινιάλες από τον αγρότη μην πάρετε με πάνω από 1 κουκ το πούρο. Οι ντόπιοι στην Αβάνα μου έλεγαν ότι αυτά τα παίρνουν με ένα πέσο νασιονάλ.
ΚΑλά όχι κι ένα πέσο, αυτό είναι 0,04cuc, αλλά ναι, αν σε συνοδέψει κάποιος στον αγρότη, πληρώνεις πολλαπλάσια. Βασικά όπου σε συνοδεύσουν παρατρεχάμενοι πληρώνεις πολλαπλάσια.
Ξέρω ότι επειδή το φτιάχνει μπροστά σου, σου κάνει εντύπωση και ίσως έχεις και μια ιστορία να πεις μετά, αλλά αν πάτε μια βόλτα στις (άφθονες) fincas που είναι γύρω γύρω από το χωριό θα βρείτε πολύ φθηνότερα, ίσως και καλύτερης ποιότητας από αυτά που έχει έτοιμα ο αγρότης να ξεσκαρτάρει στους τουρίστες.
Ισχύει.
Για συσκευασμένα φθηνά πούρα, και καλύτερα από του αγρότη, είναι τα Guantanamera που κοστίζουν 1,3κουκ το ένα και στα δίνουν σε πλαστικό περιέκτη.
Τα Guantanamera είναι η μία από τις 3 μάρκες που είναι μηχανοποιημένα. Δε γίνονται στο χέρι, χρησιμοποιούν καπνό τσιγάρου και ως εκ τουτου δε θεωρούνται πούρα, είναι βιομηχανικά, το γράφει και πάνω. Δεν τα λαμβάνει ως πούρα ούτε κανένα τελωνείο, κοινώς δεν προσμετρούνται στα 50 πούρα που έχει κανείς δικαίωμα να πάρει.
Στο Λος Ακουάτικος κάπου γράφεται πιο πίσω ότι είναι ωραία για ηλιοβασίλεμα, αλλά είναι για ανατολή. Εγώ που πήγα απόγευμα, ο ήλιος ήταν από ώρα πίσω από το βουνό. Απ’ότι μου είπε η κυρία της οικογένειας πάνε τουρίστες αρκετά συχνά το ξημέρωμα, όχι ότι γίνεται προσκύνημα όμως. Καλή θέα έχει, αλλά δεν βρήκα την πηγή με το νερό και ήπια μόνο όσο ζήτησα από την εν λόγω κυρία. Δεν ξέρω αν είναι θεραπευτικό όπως λένε, αλλά μετά από 11χλμ τρέκινγκ ήταν ότι πρέπει!
Εξαρτάται από μια μεριά θα πας, αν πας από τη σωστή, κάνει για μαγικό ηλιοβασίλεμα. Πλέον η κοινότητα με το θεραπευτικό νερό ξηλώθηκε από την κυβέρνηση, λόγω μη εναρμόνισης με το ιδεολογικό προτσές της επανάστασης. Εξακολουθούν όμως να κάνουν την καλύτερη λεμονάδα που έχω πιει ποτέ.
Στη Σάντα Κλάρα που ήταν στο δρόμο μου για Βαραδέρο από Τρινιδάδ, το μπακπακ το άφησα στην κυρία στο μαυσωλείο όπου αφήνεις τα πάντα πριν εισέλθεις. Γυρίζοντας μου έκανε κάποια διακριτικά παράπονα (γιατί έκανα και βόλτα στην πόλη) αλλά με ένα μικρό tip της πέρασε.
Σωστός. Επιβάλλεται το τιπ.
Στο Ματάνσας ωραίο αρτιστίκ μπαρ (φοβερά κοκτέιλ και με καλές τιμές) ήταν το ARTYS δίπλα στο ποτάμι.
Συμφωνώ κι επαυξάνω. Γενικώς το Ματάνσας έχει και μπόλικη ζωή λόγω πανεπιστημίου.
Εκεί (Ματάνσας) και στο Σιένφουέγος ήταν τα μόνα μέρη που δεν ένιωσα όλα να γυρίζουν γύρω από τους τουρίστες. Στο Σιεν το παγωτατζίδικο copellia είχε μικρή ουρά και έφαγα παγωτό (0,6 του πέσο νασιονάλ η μπάλα) με τρεις άγνωστες κυριούλες, που παρήγγειλαν κάτι παγωτά υπερπαραγωγές πάμφθηνα.
:)


Στριφτό τσιγάρο δεν παίζει στην Κούβα.
Ισχύει, απαγορεύεται η πώληση και για το στριφτό καπνό και για τα χαρτάκια. Φέρτε μπόλικο.
Τα ποτά στο αεροδρόμιο είναι ακριβότερα ένα δυο κουκ συγκριτικά με τις στάνταρ κρατικές τιμές
Δεν το είχα προσέξει! Χμμ, μάλλον κάποια απάτη παίζει, από ποιο από τα αεροδρόμια της Αβάνας έφυγες; Αν πεις αεροπορική...
Βεβαιωθείτε ότι θα καρφιτσώσει την απόδειξη αγοράς μέσα στη σακούλα πριν την σφραγίσει, αν έχετε μετεπιβίβαση και δεν παραδίδετε αποσκευές.
Στα περισσότερα αεροδρόμια όπου μπορεί κανείς να πετάξει από την Κούβα η απόδειξη από την Κούβα δε γίνεται δεκτή, δεν έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση η χώρα.
Στο αεροδρόμιο επίσης μου ζήτησαν τη βίζα που ευτυχώς την είχα και δεν εξακρίβωσα αν ίσχυε αυτό που μου είπε αργότερα ένας φίλος ότι, αν δεν την είχα μαζί θα έπρεπε να πληρώσω fee εξόδου από τη χώρα.
Κανονικά ναι. Αν και συνήθως (εξαρτάται από τον υπάλληλο), αν έχει σφραγιστεί το διαβατήριό σου κατά την είσοδο στη χώρα, σε αφήνουν να φύγεις χωρίς να αγοράσεις τη βίζα πάλι. Σε πολλές περιπτώσεις από αμέλεια όμως είτε δεν έχει σφραγιστεί το διαβατήριο είτε η σφραγίδα έχει λίγο μελάνι και δε φαίνεται η ημερομηνία.
Την ταξιδιωτική ασφάλιση δεν μου τη ζήτησαν κατά την είσοδο και όταν ρώτησα σχετικά την κοπέλα που μου ζήτησε τη βίζα φεύγοντας, χαμογέλασε κάπως συνωμοτικά.
Κανονικά η αεροπορική τη ζητάει, δική της ευθύνη είναι και αυτή θα πληρώσει αν δεν την έχεις. Σε πολλές αεροπορικές έχουν χαλαρώσει.
Χωρίς (εύκολο) ίντερνετ χάνεται λίγο η αμεσότητα με τον κόσμο που γνωρίζεις και μου φάνηκε ότι όλα πρέπει να συντονίζονται από πριν, οπότε με δυσκόλεψε κάπως μιας και σε όλα τα ταξίδια είμαι της αντίληψης «πάμε και βλέπουμε on the flow».
Ισχύει, αλλά πριν το Μάρτιο θα υπάρχει σημαντική βελτίωση στο θέμα.
Αυτά κι ελπίζω να βοήθησα.
Ελπίζω να πέρασες καλά γιατί γι αυτό δε μας έγραψες! Καλά ταξίδια.
 
Μηνύματα
39
Likes
153
Ευχαριστούμε γιωργο και εμεις οι low budget που γενικά ψηνομαστε για χαλαρα κ οικονομικα μέρη για φαγητό.... Εκτυπωθηκαν ολα θα τιμηθούν...
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.628
Likes
50.315
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ευχαριστούμε τον κύριο silver βασικά. Γενικά πληροφορίες για πολυ μπάτζετ ταξιδιώτες δεν είχαμε.
 

Konstantinoz

Member
Μηνύματα
157
Likes
285
Επόμενο Ταξίδι
Κουβα
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εκουαδορ,περου
Ευχαριστούμε τον κύριο silver βασικά. Γενικά πληροφορίες για πολυ μπάτζετ ταξιδιώτες δεν είχαμε.
Καλησπέρα Γιώργο τι κανεισ. Μένοντας στην παλαιά Αβάνα πήγα μόνο μια φορά στο βεδαδο (το συνδύασα με το τροπικανα)και με το casa della música το οποίο ήταν πανάκριβο 15 ευρώ cuc χωριά ποτο, οι τιμές αυτές ισχύουν κ για κουβανουσ ? Κοινως ταξί από την παλαια πόλη έως το μαριατσι κόστισε 15 ευρώ και από το βεδαδο έως την παλαια αβανα μου κόστισε 20 ευρώ κ δεν το κατεβααζε. Πιστεύω πως έχουν ξεφύγει οι κουβανοι ,κοινως ένα 55 ευρώ για μια έξοδο στο βεδαδο μαζί με δύο ποτα ,με 35 ευρω ταξι πήγαινα από την Κηφισιά μέχρι την γλυφαδα-βουλιαγμενη. Επίσης ρωτούσα τους ταξιτζήδες για να πάω σε μαγαζιά με σάλσα και δεν ήξερε κανείς άλλοι μου λεγανε είναι κλειστά οπως το salsa club 1830 π ήθελα να παω. Για εμένα καλύτερα που έμεινα ιστορικό κέντρο τουλάχιστον ήμουν κοντά στα αξιοθέατα και στην οποία νυχτερινή ζωή προσέφερε αυτό.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.628
Likes
50.315
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού τότε, τώρα, πάντα
Καλησπέρα Γιώργο τι κανεισ.
Δόξα σοι ο Θεός, καλά τραβιέμαι ;). Τα χαιρετίσματά μου.

Μένοντας στην παλαιά Αβάνα πήγα μόνο μια φορά στο βεδαδο (το συνδύασα με το τροπικανα)και με το casa della música το οποίο ήταν πανάκριβο 15 ευρώ cuc χωριά ποτο, οι τιμές αυτές ισχύουν κ για κουβανουσ ?
Ναι, φυσικά, οι ίδιες τιμές ισχύουν και για τους Κουβανούς γι' αυτό και κανείς δεν πάει σε τέτοια μέρη. Είπαμε, εκεί που βγαίνει ο κόσμος είναι στο κέντρο, στο Βεδάδο δηλαδή.
Κοινως ταξί από την παλαια πόλη έως το μαριατσι κόστισε 15 ευρώ και από το βεδαδο έως την παλαια αβανα μου κόστισε 20 ευρώ κ δεν το κατεβααζε.
Παλιά πόλη - Βεδάδο κάνει 5cuc. Άντε σε μέρα που βρέχει, δεν υπάρχει βενζίνη και είναι 3 το πρωί να πληρώσεις 7. Οτιδήποτε πάνω από αυτό είναι κλοπή. Υπενθυμίζω πως:
1) ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ κινείται κι έχει ρόδες στην Αβάνα είναι ταξί. Μα οτιδήποτε. Είτε είναι μπετονιέρα, λιμουζίνα, Λάντα, Μπιούικ του 55, κινέζικο geely ή τρίκυκλο του Τσάκωνα, ΟΛΑ έχουν δικαίωμα να λειτουργούν ως ταξί. Όλοι θέλουν να βγάλουν 5 cuc πηγαίνοντάς σε κάπου, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πας με κάποιον που σε χρεώνει εμφανώς τα πενταπλάσια. Ας πούμε ότι είσαι στην Αθήνα και σου λέει ο ταξιτζής ότι από το Σύνταγμα για τα Πατήσια θέλει 80 ευρώ και δεν το κατεβάζει. Το δέχεσαι; Όχι, τον αφήνεις και πας στο διπλανό και στον παραδιπλανό, πόσο μάλλον σε μια πόλη που ΟΛΑ τα οχήματα είναι ταξί, από τις νεκροφόρες μέχρι τα σκουπιδιάρικα.
2) Ο σωστός τρόπος διαπραγμάτευσης σε ένα ταξί δεν είναι να ρωτήσεις "γεια σας, πάω εκεί πόσο κάνει;". Αυτό αυτομάτως σημαίνει "δεν ξέρω την τύφλα μου από τιμές, σας παρακαλώ υπερχρεώστε με αμέσως". Ο σωστός τρόπος είναι πλησιάζει όποιο αμάξι βρεις μπροστά σου και λες "Καλημέρα, πάω Νασιονάλ και δίνω 5 πέσος". Αν δε συμφωνεί πας στον επόμενο. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε φωνάζει ο προηγούμενος για να μπεις και να σε πάει με 5 πέσος.
3) Σοβαρός λόγος να χρησιμοποιήσει κανείς ταξί, δεν υπάρχει. Almendrones κυκλοφορούν όλο το 24ωρο με απίστευτη συχνότητα, σπάνια περιμένω πάνω από 1 λεπτό. Απλά πρέπει να ξέρεις ποια αρτηρία είναι αυτή που σε βολεύει για τον προορισμό σου, ο ιδιοκτήτης του σπιτιού σας μπορεί να σας πει. Δεν υπάρχει διπλή ταρίφα και ανάλογα με την απόσταση είναι 0,50-1cuc/άτομο. Έτσι κυκλοφορούν και οι Κουβανοί, όταν δε θέλουν να περιμένουν ή να στριμωχτούν στο λεωφορείο. Είπαμε και σε προηγούμενο ποστ πως πλέον τα κίτρινα βανάκια είναι τρομερά βολικά και στοιχίζουν μόλις 0,25cuc.


Πιστεύω πως έχουν ξεφύγει οι κουβανοι ,κοινως ένα 55 ευρώ για μια έξοδο στο βεδαδο μαζί με δύο ποτα ,με 35 ευρω ταξι πήγαινα από την Κηφισιά μέχρι την γλυφαδα-βουλιαγμενη.
Kαλά και οι Έλληνες έχουν ξεφύγει, προχτές σε φίλη μου Γιαπωνέζα στην Αθήνα της ζητήθηκε από το Ελ. Βενιζέλος για το κέντρο 100 ευρώ. Ήξερε ότι πρόκειται περί απάτης και δεν τα πλήρωσε. Κοινώς, απατεώνες ταξιτζήδες βρίσκεις σε πολλά μέρη, δε σημαίνει αυτό πως ανταποκρίνεται στο κόστος ζωής το ποσό που ζητάνε κάποιοι επιτήδειοι. Τους αγνοείς και πας παρακάτω, όπως θα έκανες και στην πόλη σου.

Επίσης ρωτούσα τους ταξιτζήδες για να πάω σε μαγαζιά με σάλσα και δεν ήξερε κανείς άλλοι μου λεγανε είναι κλειστά οπως το salsa club 1830 π ήθελα να παω.
Το 1830 έχει κλείσει όντως, λόγω ζιγκολάδικου, είναι πια αυστηρή η κυβέρνηση και σε θέματα ανδρικής πορνείας. Γενικά πάντως οι Κουβανοί δεν είναι πολύ της σάλσας (σε αντίθεση με ό,τι νομίζουν οι περισσότεροι), είναι ένα πολύ λαϊκό είδος μουσικής που μαζεύει κόσμο με αισθητική ανάλογη του στίχου της. Με δεδομένο πως (σχεδόν) όλα τα τραγούδια έχουν στίχο του στιλ "Ο κώλος σου αεροδρόμιο, ζητάω άδεια προσγείωσης", "Τσιτσι-τσιτσι μπες μέσα στο αμάξι κι ας μην είναι μιτσουμπίτσι" και "το κουνάς και ζαλίζομαι", ε ο κόσμος που πάει στα όποια σαλσάδικα είναι αυτής της αισθητικής, με χρυσά δόντια, ζώνες από νέον με το δολάριο πάνω να λαμπυρίζουν στο σκοτάδι και λαμέ παντελόνια με αντρικά πουκάμισα με στρας και κίτρινη κάλτσα με λαχανί λαχούρι. Να το οω αλλιώς, αν μπεις στο πανεπιστήμιο και ρωτήσεις "παιδιά είστε να πάμε για σάλσα σήμερα;" η απάντηση που θα πάρεις θα είναι η ίδια αν μπεις σε μια σχολή στην Αθήνα και να ρωτήσεις τους φοιτητές αν θέλουν να πάτε στο Μπουγά, δηλαδή από φάσκελο μέχρι φατούρο (υπάρχουν ακόμη τα φατούρα; δε νομίζω, κρίμα).

Παρόλα αυτά υπάρχουν και σαλσάδικα φυσικά, τα περισσότερα στο Βεδάδο.
Για εμένα καλύτερα που έμεινα ιστορικό κέντρο τουλάχιστον ήμουν κοντά στα αξιοθέατα και στην οποία νυχτερινή ζωή προσέφερε αυτό.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Η νυχτερινή ζωή στην παλιά πόλη περιορίζεται σε τουριστόμπαρα όπου συχνάζουν μόνο τουρίστες ή στην καλύτερη επιτήδειοι Κουβανοί που ψάχνουν κάποιον αφελή να του πουλήσουν πούρα-μαϊμού, να του ψειρίσουν το κινητό ή να τον υπερχρεώσουν για τα ποτά που "τους κέρασε". Για μένα που το ζω, είναι πολύ κρίμα να έρχονται και να φεύγουν τουρίστες από τη χώρα και να νομίζουν ότι η νυχτερινή ζωή της χώρας είναι η οδός Obispo και το Floridita, η γαστρονομία της είναι τα τουριστοεστιατόρια της παλιάς πόλης και οι Κουβανοί είναι οι γνωστές 200 φάτσες που ζητιανεύουν "γάλα για το παιδί τους" ή σε πάνε "σε ένα αυθεντικό μπαρ που πάνε μόνο Κουβανοί". Αυτά συμβαίνουν μόνο στα πολύ στενά όρια του τουριστικού γκέτο που ονομάζεται Παλιά Πόλη. Ούτε η νυχτερινή ζωή της Αθήνας είναι τα τσολιαδάκια που χορεύουν συρτάκι στην Πλάκα, ούτε η γαστρονομία της είναι ο γκρικ μουζάκα, ούτε οι πολίτες της βγαίνουν για να ακούσουν τα παιδιά του Πειραιά, όποιος τουρίστας στην Αθήνα δει μόνο αυτά κατάφερε να μην καταλάβει πού μένουν, πώς ζουν , τι τρώνε και πού διασκεδάζουν οι κάτοικοι της Αθήνας. Ναι, και το τουριστικό φολκλόρ έχει την πλάκα του, αλλά δεν έχει καμία σχέση με την καθημερινότητα των κατοίκων.

Η πραγματική ζωή είναι στο κέντρο, όχι στην παλιά πόλη. Αυτό που παίζει ρόλο δεν είναι το σε ποιο κλαμπ πας, αλλά το ποιος παίζει σε αυτό. Θέλω να πω, επειδή σχεδόν όλα τα κλαμπ ανήκουν στην κυβέρνηση, αυτή κάνει μια επιλογή σε ποιον θα δοθεί. Οπότε στο ίδιο κλαμπ που σήμερα έχει fusion, αύριο έχει μαρξιστική ανάλυση για το Κεφάλαιο, μεθαύριο το χορό των αποφοίτων της Σχολής Αγρονομίας του Γουαντάναμο και την επόμενη διαγωνισμό πλεξίματος από το συνδικάτο κοπτοραπτούδων, ακριβώς όπως το γράφω. Άρα το πιο σημαντικό είναι να συμβουλευτεί κανείς κάποιον ντόπιο (οι ιδιοκτήτες των σπιτιών είναι συνήθως καλή πηγή, οι φοιτητές είναι μια άλλη) για το πού έχει τι ακριβώς σήμερα. Κυκλοφορεί στόμα με στόμα καθημερινά ότι εκεί σήμερα παίζει το τάδε συγκρότημα, ότι έχει ανοιχτή συναυλία στην τάδε πλατεία ΄΄η ότι ο καλλιτέχνης Χ εμφανίζεται εκτάκτως στο μπαρ Ψ.

Ακόμη κι έτσι, κάποιες σταθερές υπάρχουν, με χαρά να τις μοιραστώ, η μεγάλη πλειοψηφία είναι στο Βεδάδο, αν και ορισμένες τελευταία έχουν ανοίξει και στο Μιραμάρ, εκεί βγαίνει ο νορμάλ κόσμος, εκεί είναι η πραγματική ζωή. Γενικά όπου έχει τουρίστες (βλέπε Παλιά Πόλη) οι Κουβανοί δεν πρόκειται να πάνε για τον ίδιο λόγο που κι εσείς με την παρέα σας περάσετε έξω από ένα μπαρ που έχει μέσα 40 Ολλανδούς με πέδιλο και κάλτσα και ζητάνε από το συγκρότημα να τους παίξει το play bouzouki μάλλον δε θα μπείτε μέσα.

Ιδού μερικές σχεδόν στάνταρ προτάσεις, μπολνταρισμένα τα καρα-χαιλάιτ:
1) Fabrica de Arte: απίστευτα avant garde χώρος που έχει ανοίξει χάρη στον X Alfonso, έναν ημίθεο ντράμερ, σκηνοθέτη, συνθέτη, ζωγράφο, φωτογράφο και ποιητή. Πρόκειται για πολυχώρο με έκθεση μοντέρνας τέχνης, φωτογραφίας και ζωγραφικής, μπόλικα μπαράκια, 3 μουσικές σκηνές λάιβ και άπειρα δρώμενα, σε πολύ χαμηλές τιμές και το φαγητό και τα ποτά και ο χώρος μεταλάσσεται συνεχώς. Πήγα με το Μπον Τζόβι -που κάτι τέτοια τα έχει φάει με το κουτάλι- κι έπαθε πλάκα. Κάθε βράδυ έχει διαφορετικά δρώμενα και διαφορετικές συναυλίες, αλλά πάντα εξαιρετικής ποιότητας (δε μιλάμε για σάλσα). Σχεδόν κάθε βράδυ έχει ροκ, λατιν τζαζ,, fusion, rumba DJ sessions και κάποιες φορές από επίδειξη μόδας μέχρι επιλεγμένα ξένα συγκροτήματα, προσωπικά έχω δει από Μικ Τζάγγερ μέχρι ZZ Top εκεί. Τίγκα στους Κουβανούς, αφού η είσοδος είναι συμβολική, μόλις 2 CUC. Ανοιχτό πάντα Πε-Κυ, καμιά φορά και έξτρα ημέρες. Αμαρτία να πάει κάποιος Κούβα και να μην το δει έστω μια φορά. Καλά τάπας κι εξαιρετικό εστιατόριο εκτός των άλλων. Φυσικά στο Βεδάδο, διεύθυνση 24 y 11. Αν πάτε μετά τις 9 πιθανότατα θα έχει ουρά, καμιά φορά και πολύωρη. Πριν τις 9 μπαίνεις πάντα αέρας.

2) Submarino Amarillo: Εντελώς καλτ ροκάδικο με πολλές αναφορές στους Beatles ("Κίτρινο Υποβρύχιο" σημαίνει), στη γωνία 17 και 6, στο Βεδάδο φυσικά. Είσοδος 5 πέσος, τα ποτά πάμφθηνα, μόνο Κουβανοί μέσα, πάντα λάιβ κουβανικά συγκροτήματα μετά τις 11 (τις Κυριακές ξεκινάνε από τις 5), τα περισσότερα πραγματικά καλά. Oι Κουβανοί παρεμπιπτόντως τη χορεύουν τη ροκ, δεν κάθονται με ένα ποτήρι στο χέρι να κοιτιούνται. 5 cuc είσοδος, αστείες τιμές στα ποτά, κάθε βράδυ άλλη μπάντα, από τις αγαπημένες οι Aire Libre (ο κιθαρίστας μαθαίνει κι Ελληνικά από βίτσιο), οι Dimension Vertical και οι Coverland. Αν πετύχετε Ernesto Blanco μην τον χάσετε, απίστευτο ταλέντο.

3) La Zorra y el Cuervo
Το καλύτερο τζαζάδικο στη χώρα είναι στο Βεδάδο, πολύ κοντά στο ξενοδοχείο Νασιονάλ, στην οδό 23, φυσικά στο Βεδάδο. Μιλάμε για λάτιν τζαζ βέβαια, καμία σχέση με την αμερικάνικη. Πολύ μικρός χώρος, η είσοδος γίνεται μέσα από έναν... τηλεφωνικό θάλαμο Λονδίνου, πορτιέρης στον οποίο είναι πρώην βολεϊμπολίστας του Ηρακλή που μιλάει και συμπαθητικά Ελληνικά. Πολύ cosy χώρος, χωράει λιγότερα από 80 άτομα, οι καλύτεροι της χώρας παίζουν εκεί, άλλο συγκρότημα κάθε βράδυ, ορισμένοι είναι και με Grammy. Must για τους λάτρεις της τζαζ, πάνε και ξένοι έχει και πολλούς Κουβανούς, είσοδος 10cuc, συμπεριλαμβάνονται τα 2 πρώτα ποτά.

4) Gato Tuerto: Μυθική μπουάτ δίπλα στο ξενοδοχείο Νασιονάλ, ωραίο μέρος για να κάτσεις να πιεις ένα ουισκάκι ακούγοντας πολύ καλή ζωντανή μουσική. Το ρεπερτόριο ποικίλλει, από boleros (για τα οποία κόβουν τις φλέβες τους πολλοί λατινοαμερικάνοι που έρχονται γι αυτό ακριβώς), μέχρι κάτι φωνάρες που τραγουδούν σχεδόν a cappella, το πολύ με τη συνοδεία πιάνου, σε στιλ Μαρλέν Ντήτριχ. Έχει τύχει να δω μέχρι και συναυλία κρουστών μόνο, ποικίλλει αρκετά. Είπα ότι είναι στο Βεδάδο;

5) Donde Dorian / Iluxion
Το νέο στέκι της νεολαίας, πρακτικά στις όχθες του ποταμού Almendares. Μπόλικοι φοιτητές πάνε για την μποέμικη ατμόσφαιρα, το άφθονο φλερτ και τα συχνά (αλλά όχι καθημερινά) λάιβ, που προμοτάρονται μέσω κοινωνικών δικτύων με απίστευτη αποτελεσματικότητα. Εννοείται Βεδάδο.

6) L & M (72 entre 31 y 41, Marianao)
Νέος σχετικά χώρος, δίπλα στο Τροπικάνα, όχι στο Βεδάδο, έτσι για αλλαγή, που κάνει θραύση με τους νέους και σχετικά εύρωστους Κουβανούς, τύπου lounge, ολίγον σάλσα, πολλή μόστρα, δεν είναι της αισθητικής μου, αλλά όποιος θέλει να δει που βγαίνουν οι νέοι Κουβανοί, βουαλά.

7) Madrigal
Μικρό αλλά θαυματουργό μπαράκι, στη γωνία 17 και 2, φυσικά στο Βεδάδο. Ωραίος αρτ χώρος, gay friendly με ωραίες τάπας και καλά ποτά σε τιμές τυρόπιτας, καμιά φορά έχει λάιβ τζαζ, άλλες φορές ηχογραφημένη μουσική. Ιδανικός χώρος για να πιει κανείς το ποτό του και να συζητήσει πριν βγει για τα "αργότερα", ανοιχτά από τις 6μμ, τα ΠΣΚ πάει αρκετά μετά τα μεσάνυχτα, τις Δευτέρες κλειστά.

8) Bertold Brecht
Αν είστε Τετάρτη στην Αβάνα, μην το χάσετε. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα παίζουν οι interactivo, απίθανη μπάντα 17 ατόμων κι ένα φοβερό fusion ανάμεσα σε ρούμπα, χορευτική γρήγορη τζαζ και χιπ χοπ. ΤΙΓΚΑ από Κουβανούς που χορεύουν μέχρι τελικής πτώσεως σε ένα χώρο κομουνιστικής αισθητικής κάτω ακριβώς από το (εξαιρετικό) ομώνυμο θέατρο. Ακόμη κι αν δεν είναι Τετάετη, οι πιθανότητες να δείτε κάτι εξαιρετικό είναι πολλές, από ποιοτικό χιπ χοπ μέχρι αυθεντική rumba, όχι τουριστιές της παλιάς πόλης. Μια φορά την εβδομάδα συνήθως έχει ροκ και μάλιστα εξαιρετική. Linea e I, πού αλλού, στο Βεδάδο.

9 ) PaZillo, 5ta entre 4 y 6
Πολύ κουλ μπαρ που κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι καλό μπεργκεράδικο και το βράδυ έχει διάφορα χάπενινγκ και πολύ συχνά gay βραδιές. Μαζεύει ωραίο κόσμο, έχει ωραίο χώρο, πολύ τίμια ποτά, δε χρεώνει είσοδο. Είπαμε, Βεδάδο.

10) Sauce
Μυθικός συναυλιακός χώρος, όπου συχνά έχει από live τους πιοτικότατους Buena Fe με τον καλύτερο στίχο στη χώρα, μέχρι βραδιά 80ς (σχεδόν πάντα Κυριακές απογεύματα και γίνεται χαμός!). Μόνο Κουβανοί, συνήθως είσοδος 1cuc. Είναι λίγο απομακρυσμένο, Calle 9na, entre 120 y 130, στην περιοχή Cubanacan αλλά όταν έχει live αξίζει τον κόπο, μαζεύει πολύ ωραίο κόσμο, μόνο Κουβανούς

11) Cafe Cantante
Στην Πλατεία της Επανάστασης (δηλαδή καλά το μαντέψατε, στο Βεδάδο...), ένα από τα ιστορικά κλαμπ της πόλης που ντουμπλάρει ως χώρος δεξιώσεων, πολιτικής ανάλυσης, gay club (συνήθως ή Σάββατο ή Κυριακή, με την ονομασία proyecto divino), φιλοξενεί σχεδόν πάντα πολύ καλές μπάντες από alternative pop μέχρι fusion και ναι, καλή και ποιοτική σάλσα.

12) Casa de la Musica Miramar / Centro
Πολύ παρεξηγημένος χώρος. Είναι το κρατικό μπουζουξίδικο, δηλαδή σαλσάδικο, με ζωντανή μουσική. Έχει δύο λειτουργίες την νωρίς (ονόματι matine) και τη βραδινή. Η matine είναι συνήθως όλα τα λεφτά, με την είσοδο να μην είναι ποτέ πάνω από 5 πέσος, αν το συγκρότημα είναι γνωστό (και συνήθως είναι , ειδικά της Κυριακές πολύ πιθανό να πέσετε στους ποιοτικούς σαλσάδες της Habana D' Primera), άρα γεμίζει με Κουβανούς που πάνε να ξεδώσουν. Τα βράδια η είσοδος πάει στα 15 οπότε πάνε μόνο ταλαίπωροι τουρίστες που νομίζουν πως θα βρουν Κουβανούς που να χορεύουν σάλσα και εργαζόμενα κορίτσια που διατίθενται να βγάλουν τους συγκεκριμένους τουρίστες από την ταλαιπωρία τους. Τα matine ξεκινάνε στις 6.30, τα βραδινά στις 12.30 . Μακράν τα ματινέ... Είναι δύο διαφορετικά κλαμπ, προφανώς το ένα στο Centro και το άλλο στο Miramar. Προτιμήστε όποιο παίζει η πιο γνωστή μπάντα, ο ιδιοκτήτης του σπιτιού σας θα ξέρει.


13) Hoy como Ayer
Το έγραψα και στα μέρη για φτηνό (και πολύ καλό!) φαγητό , είναι μπαρ-εστιατόριο στην 23 και 12, φυσικά στο Βεδαδο. Τα βράδια έχει ήσυχα λάιβ, ιδανικά για ένα βράδυ με ποτάκι και φαγητό, σε ωραίο χώρο στο κέντρο της πόλης, "για ζέσταμα" πριν από καμιά μεγάλη έξοδο. Ωραίος κόσμος.

14) Esencia (Calle B entre Linea y Calzada)
Ωραίο μπαράκι με κόσμο γύρω στα 30ς, μπόλικο καμάκι, σοβαροί swingers, ελάχιστοι ξένοι, σε μια ωραία έπαυλη εποχής, καμιά φορά έχει και μπόλικο χορό, τίμιο φαγητό, καλά ποτά, δε χρεώνουν είσοδο, ιδανικό για γνωριμία με κόσμο, αλλά και πολύ παρεϊστικο. Εννοείται Βεδάδο.


15) EFE
Πάνω στην οδό 23, ιδιαίτερος χώρος, μπαράκι με πιο upper class Κουβανούς, καλό φαγητό τη μία και μοναδική φορά που πήγα, είναι στην 23 y F, καράκεντρο Βεδάδο.

17) KingBar (23 entre D y E)
Σχεδόν δίπλα από το προηγούμενο, το κατεξοχήν gay / trans friendly μπαρ της Αβάνας, χωρίς να φτάνει στις κιτσιές του Las Vegas (απίθανα καλτ drug queen show bar στην Αβάνα, εννοείται στο Βεδάδο, στα όρια του γκροτέσκου), με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα, αλλά χωρίς ταμπού και καλοδέχεται τους πάντες.

18) Cafe Fortuna, 24 y 1ra
Μικρό αλλά θαυματουργό μπαρ στο Μιραμάρ με πολυβραβευμένη διακόσμηση, πίνεις το ποτό σου μέσα σε παλιό αυτοκίνητο ή κρεμάμενος από κούνια. Εξαιρετικό για ένα ποτάκι και πλέον η όλη γειτονιά αρχίζει και γίνεται τρέντι. Κυρίως Κουβανοί, ωραίος κόσμος και ο χώρος ευνοεί το να πιάσεις κουβέντα.


19) La Casa de la Bombilla Verde (Calle 11 No. 905 e/ 6 y 8, Vedado )
Πολύ εναλλακτικός χώρος μέσα σε διαμέρισμα, μπαρ με άποψη, συχνά έχει χάπενινγκ, ωραίες συζητήσεις, αγαπάμε τάπας και τον κόσμο που συχνάζει, ατημέλητα επιμελημένοι και χύμα. Vedado.


20) Jazz Cafe
Απέναντι από το Melia Cohiba, jazz bar με καλά λάιβ, κι ας μη φτάνει την ποιότητα του La Zorra. Το φαγητό πολύ μέτριο, αλλά η θέα της Μαλεκόν και η μουσική πολύ καλή.

21) Arte en La Rampa
Το δύσκολο είναι να μάθεις τι έχει και πότε. Το εύκολο είναι αυτό που έχει, είτε είναι συναυλία είτε φεστιβάλ μόδας, να είναι καταπληκτικό. Στην οδό 23, στην κεντρικότερη διασταύρωση της χώρας, πάντα Βεδάδο.

22) Don Cangrejo
Ορθάδικο-τραπεζάδικο με πολύ συχνά λάιβ, πάνω στο κύμα. Ολίγον δήθεν, ολίγο ψωνιστήρι, αρκετά ζευγάρια και νεόπλουτοι Κουβανοί, αλλά όταν παίζει κανένας Leoni Torres γίνεται χαμός. Η τοποθεσία πάνω στο κύμα όλα τα λεφτά. Μιραμάρ.

23) Cecilia
Επικό κλαμπ όπου κάποιες βραδιές το καλοκαίρι διοργανώνεται η φιέστα του αφρού, όπου μεγάλα κανόνια εκσφενδονίζουν αφρό στο κοινό, που γίνεται μούσκεμα και μετατρέπεται σε wet T-shirt party. Φέρτε προφυλακτικά. Μιραμάρ.

24) Bolhabana
Κλαμπάκι με μπόλικη σάλσα, μπόλικο καμάκι, έχει και εργαζόμενα κορίτσια τώρα που το έμαθαν και οι τουρίστες. Το βλέπω να πάει για κλείσιμο, αλλά ο χορός-χορός.

25) Mio y tuyo
Μπαρ για γνωριμίες, high class, Δεν περιγράφω άλλο. Μιραμάρ

26) Salones de la Tropical
Ανοιχτός συναυλιακός χώρος, συνήθως για ρούμπα ή σάλσα, δίπλα στο γήπεδο όπου παίζει η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της χώρας. Όταν έχει σάλσα γίνεται χαμός, ενώ συχνά έχει και φοιτητικές βραδιές. Μηδέν τουρίστες, τίγκα Κουβανοί.

Αυτά ισχύουν για τώρα, αλλά αλλάζουν πολλά σε λίγους μήνες, μπορεί κάποιο να εξαφανιστεί σαν το αγαπημένο μου Bar Bohemio στο Βεδάδο... Για καλού και για κακού πάντα ρωτήστε πριν πάτε.

Στην Παλιά Πόλη δεν μπορώ να συστήσω κάτι, περιορίζονται σε μπαράκια όπου γκρουπ Ολλανδών χτυπούν παλαμάκια στο ταλαίπωρο τρίο που θα παίξει για νιοστή φορά το Comandante Che Guevara ή κάποιο κομμάτι των Buena Vista Social Club, πριν βγάλει το καπελάκι για να ζητήσει φιλοδώρημα. Ε όχι, δεν είναι αυτή ηνυχτερινή ζωή της Αβάνας, όπως δεν είναι η γαστρονομικη της σκηνή η παλιά πόλη (αν και 2-3 τίμιες επιλογές τις έχει τελευταία), όπως δεν είναι αυτοί οι Habaneros.

Για την ιστορία, τα μισά αξιοθέατα της χώρας στο Βεδάδο είναι. Από την Πλατεία της Επανάστασης, το Μνημείο στο Χοσέ Μαρτί, το Πανεπιστήμιο, το Νασιοναλ΄, το απίθανο FOCSA (επιτέλους ξανάνοιξε), τα δυο πιο υποτιμημένα μουσεία της χώρας (το Ναπολεόντειο και το Μουσείο Διακοσμητικής Τέχνης, και τα δύο απίστευτα κτίρια με φοβερά εκθέματα), το απίθανό σόου στο Πάρκο Τζον Λένον, την καλύτερη συλλογή αρτ ντεκό κτιρίων στη Λατινική αμερική, τις απίθανες επαύλεις, το νέο μουσείο στο Φιντέλ, το πιο live κομμάτι της παραλιακής, την πραγματική Αβανα.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.089
Likes
44.969
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
@Yorgos Πρέπει να το κάνεις επίτηδες τέτοια ώρα δεν εξηγείται, θα με κάνεις να ψάχνω εισιτήρια :haha:
Χρωστάω μια δεύτερη επίσκεψη μόνο και μόνο για να ερθω να εξαντλήσω τα μπαρ του Βεδάδο...

Όντως για το Fabrica de Arte είχαμε ακούσει τα καλύτερα από το φίλο μας το Κουβανό, ωστόσο δεν ακούσαμε τη συμβουλή του να πάμε νωρίς και η ουρά ήταν απάλευτη, όπως ακριβώς τα λες.

Επικό ποστ, πρέπει με κάποιο τρόπο να καρφιτσωθεί στην αρχική για όσους ψάχνουν για Αβάνα!
 

Konstantinoz

Member
Μηνύματα
157
Likes
285
Επόμενο Ταξίδι
Κουβα
Ονειρεμένο Ταξίδι
Εκουαδορ,περου
Ρε yorgos τι να σου πω τώρα μας τα λες αυτά, που να τα βρούμε αυτά τα μέρη μόνοι μας ? Από τους ταξιδιωτικουσ οδηγους που σου λένε όλα τα τουριστικά .πάντως και στην παλαιά πόλη που πήγα δεν. Έχω παραπονο όντας μόνος μου γνωριστηκα με τουρίστες και βγήκαμε 1 βραδιά στο inglatera που είχε σάλσα βραδιά στο roof garden και όχι μόνο εκεί ήταν μισοί ξένοι μισοί κουβανοι, την άλλη πήγα σε ένα ξενοδοχείο στο roof garden πάλι απέναντι από το sevilla που είχε dance βραδια, τις άλλες 3 βραδιές αραζα στο ξενοδοχείο που είχε μπάντα και πήγα σε ένα παρακμιακό στην obispo δίπλα από το ξενοδοχείο που έπαιζε αμερικλανιες,(το μόνο άσχημο) θα διαφωνήσω για την σάλσα ότι όλα τα τραγούδια είναι ετσι, για μένα είναι ενας από τους πιο ερωτικόυς χορός που μπορεί να χορέψει ένας άντρας με μια γυναίκα και γενικά τα πιο γνωστά Τραγούδια που έχουν μείνει στην εποχή δεν έχουν βρομολογικα στοιχεία , τώρα για τα ταξί είχα στα ματησει τουλάχιστον 3 από την πάλαια Αβάνα μέχρι το τροπικανα και.ολοι 15 ζητούσαν κανείς δεν έπεφτε πιο κάτω, τώρα για το τι τους ρωτούσα δεν μπορούσα να τους το πω και με διαφορετικούς τρόπους γιατί δεν γνώριζανκαθολου αγγλικά ούτε εγώ καλά ισπανικά καθώς είχα κάνει ένα χρόνο και το λεξιλόγιο μου ήταν quanto cuesta antes de la tropicana και δεν μπορούσα να καταλάβω και πολλά όπως θα καταλάβαινα εναν Ισπανό διότι μιλούσαν με πολλυ διαφορετική νεφρική θα έλεγα προφορα ,στην πιάτσα ταξί που πήγα απέναντι από το ξενοδοχείο μου ζητούσαν πιο πολλα γενικώς και στην ρεσεψιόν του ξενοδοχείου που ρώτησα δεν μου είπαν ότι βράδι το ταξί χρεώνει για βεδαδο 5- 7 ευρώ μου λέγανε όλοι 12 ευρώ περίπου και γενικά έξω από το casa della música δεν περνούσε αμάξι βασικά δεν υπήρχε ζωή και αναγκάστηκα και πήρα όποιον διαθέσιμο ταξιτζή περίμενε εκεί και με χρέωσε 20 ευρώ λέγοντας μου ότι είναι πολλυ αργά για αυτό σε χρεώνω τόσο συν ότι το αμάξι μου καεί πάρα πολλυ και δεν με συμφέρει να σου πάρω λιγότερα . Γενικώς η μία έξοδος ταξι μεχρι τροπικανα και βεδαδο και πίσω μου κόστισε 65 ευρώ με τα ποτα και την είσοδο στο casa della musica + η έλλειψη πληροφορίας για το οτιδήποτε σε αυτήν την χώρα με αποθάρρυνε να επισκεφτώ βράδυ τα προάστια της Αβάνας. Πάντως το μήνυμα σου για όλα αυτά τα μέρη πρέπει να εμφανίζεται εύκολα όταν κάποιος πάει για πρώτη φορά και ψάχνει πληροφορίες στο φορουμ Κούβα πολλές απορριεσς τα περιγράφεις πολλυ καλλα και θα παρακινήσεις κόσμο να μέινει στο βεδαδο.Σε χαιρετώ Κωνσταντινος
 
Last edited:

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.554
Likes
12.363
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ν. Αμερική
@psilos3 @Konstantinoz Έχουμε πλέον τη λειτουργία των σελιδοδεικτών (bookmarks). Εσείς και όλα τα μέλη που ενδιαφέρονται να μην χάσουν μηνύματα, μπορούν να τα αποθηκεύσουν πατώντας το σηματάκι δίπλα από τον αριθμό του μηνύματος.
Πάντως ο @Yorgos τα έχει γράψει ξανά όλα αυτά - ίσως όχι με τόσο μεγάλη λεπτομέρεια.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.628
Likes
50.315
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ρε yorgos τι να σου πω τώρα μας τα λες αυτά, που να τα βρούμε αυτά τα μέρη μόνοι μας ? Από τους ταξιδιωτικουσ οδηγους που σου λένε όλα τα τουριστικά .
E υποτίθεται ότι το πλεονέκτημα να μένεις σε casa αυτό είναι, είσαι με ντόπιους που ξέρουν και την πόλη. Αλλά ακόμη και σε ξενοδοχείο να μένεις, πέντε πράγματα παραπάνω από τους οδηγούς ξέρουν να σου πουν.

τώρα για τα ταξί είχα στα ματησει τουλάχιστον 3 από την πάλαια Αβάνα μέχρι το τροπικανα και.ολοι 15 ζητούσαν κανείς δεν έπεφτε πιο κάτω, τώρα για το τι τους ρωτούσα δεν μπορούσα να τους το πω και με διαφορετικούς τρόπους γιατί δεν γνώριζανκαθολου αγγλικά ούτε εγώ καλά ισπανικά καθώς είχα κάνει ένα χρόνο και το λεξιλόγιο μου ήταν quanto cuesta antes de la tropicana και δεν μπορούσα να καταλάβω και πολλά όπως θα καταλάβαινα εναν Ισπανό διότι μιλούσαν με πολλυ διαφορετική νεφρική θα έλεγα προφορα ,στην πιάτσα ταξί που πήγα απέναντι από το ξενοδοχείο μου ζητούσαν πιο πολλα γενικώς και στην ρεσεψιόν του ξενοδοχείου που ρώτησα δεν μου είπαν ότι βράδι το ταξί χρεώνει για βεδαδο 5- 7 ευρώ μου λέγανε όλοι 12 ευρώ περίπου
Καλά, αυτοί στα ξενοδοχεία τάτσι-μήτσι-κώτσι με τους ταρίφες είναι, και στην Κούβα και αλλού. Η κουβανική προφορά είναι όντως δύσκολη, δε φταις εσύ. Καλά λένε οι υπόλοιποι λατινοαμερικάνοι ότι μιλάμε με ένα ζαχαροκάλαμο στο στόμα.
και γενικά έξω από το casa della música δεν περνούσε αμάξι βασικά δεν υπήρχε ζωή
Ακριβώς τρία τετράγωνα κάτω από το Casa de la Musica είναι η οδός 31, από τις βασικότερες αρτηρίες της πόλης, περνάνε almendron κυριολεκτικά το ένα πίσω από το άλλο και μπόλικα λεωφορεία, όλα πάνε κέντρο, μερικά ακόμη και στην παλιά πόλη.
Γενικώς η μία έξοδος ταξι μεχρι τροπικανα και βεδαδο και πίσω μου κόστισε 65 ευρώ με τα ποτα και την είσοδο στο casa della musica + η έλλειψη πληροφορίας για το οτιδήποτε σε αυτήν την χώρα με αποθάρρυνε να επισκεφτώ βράδυ τα προάστια της Αβάνας.
Κατανοητό, η έλλειψη πληροφορίας είναι τεράστιο πρόβλημα. Και όχι μόνο για τις μεταφορές, γενικότερα. Τις προάλλες έκανα ξενάγηση στο ιστορικό νεκροταφείο της Αβάνας (χάιλάιτ, φυσικά στο Βεδάδο) και οι τουρίστες δεν ήξεραν ούτε ότι είναι επισκέψιμο, ούτε καν ότι χρεώνεται είσοδος. Οι μισοί οδηγοί δεν αναφέρουν καν το τροπικό δάσος της Αβάνας, καρα-χάιλάιτ μιλάμε.

Πάντως το μήνυμα σου για όλα αυτά τα μέρη πρέπει να εμφανίζεται εύκολα όταν κάποιος πάει για πρώτη φορά και ψάχνει πληροφορίες στο φορουμ Κούβα πολλές απορριεσς τα περιγράφεις πολλυ καλλα και θα παρακινήσεις κόσμο να μέινει στο βεδαδο.Σε χαιρετώ Κωνσταντινος
Γενικά όχι μόνο εδώ, αλλά και σε άλλα θρεντς, θα πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα στις πληροφορίες. Πολλές είναι παλιές και δεν έχουν νόημα, τα νήματα γίνονται τεράστια και δυσκολοδιάβαστα, λίγος κόσμος θα κάτσει να διαβάσει 90 σελίδες νήματος. Χώρια ότι με το πέρας ενός χρονικού διαστήματος, χάνεουν την αξία τους οι πληροφορίες. Πχ οι πληροφορίες που έγραψα για τα κλαμπ σε 6 μήνες θα είναι άχρηστες σε κάποιο βαθμό, για τα εστιατόρια ίσως και οι περισσότερες.

Από την άλλη κανείς μας δεν πληρώνεται για να κάνουμε την ελληνική ονλάιν έκδοση του LP και να είμαστε updated, όλοι από χόμπι το κάνουμε, άντε πες εγώ ασχολούμαι λίγο παραπάνω επειδή νοικιάζω σπίτι και τυγχάνει η δουλειά μου να σχετίζεται. Πάντως γενικά το παρόν φόρουμ εχει απίστευτο όγκο πληροφοριών, δεν το έχω δει πουθενά αλλού (δε μιλάω για το νήμα της Κούαβς ξαναλέω).
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.813
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom