Ιδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία!

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.681
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
  3. Βυτίνα-Όρος Μαίναλο-Χιονοδρομικό Κέντρο-Αλωνίσταινα
  4. Νυμφασία-Λεβίδι
  5. Ελάτη-Στεμνίτσα
  6. Ελληνικό-Λούσιος ποταμός-Αρχαία Γόρτυνα
  7. Καρύταινα: Το Τολέδο της Ελλάδας!
  8. Όρος Σαϊτάς
  9. Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού
  10. Ναός Αγίας Φωτεινής Μαντινείας
  11. Και μετά ήρθε ο "Λέανδρος"!
  12. Βλαχέρνα-Κάστρο Μπεζενίκου-Παναγία Καταφυγιώτισσα-Μονή Αγίας Ελεούσας-Όρος Καστανιά-Μονή Παναγίας της Βλαχέρνας.
  13. Σαν σήμερα η μάχη στο Λεβίδι, 14 Απριλίου 1821.
  14. Μαγούλιανα: Ο εξώστης της Αρκαδίας ή μήπως ολόκληρης της Πελοποννήσου;
  15. Βαλτεσινίκο: Ο τόπος με τα πολλά νερά!
  16. Μονή Αγίου Νικολάου Βαλτεσινίκου και Μυγδαλιά
  17. Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Μαντινείας
  18. Κοντοβάζαινα: Το κεφαλοχώρι με τα πολλά νερά και τα όμορφα πλατάνια
  19. Δήμητρα-Μουριά-Τεχνητή Λίμνη Λάδωνα-Λάδωνας ποταμός
  20. Λάστα: Το χωριό με μόνιμο αριθμό κατοίκων όσα τα δάχτυλα του ενός χεριού!
  21. Λαγκάδια: Το "κρεμαστό" χωριό με την πέτρινη ομορφιά!
  22. Λίμνη Τάκα
  23. Τεγέα: Αλέα-Αρχαιολογικό Μουσείο-Ναός Αλέας Αθηνάς-Αρχαιολογικό Πάρκο-Στάδιο
  24. Βούρβουρα: Το σιωπηλό χωριό με την παρθένα φύση
  25. Δάρα: Η Χώρα των Νάσων (Νησιών)
  26. Το Δάρα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας
  27. Το Δάρα μετά την Απελευθέρωση από τον Τουρκικό ζυγό
  28. Δάρα: Έθιμα και παραδόσεις
  29. Δάρα: Η μετάβαση από Δήμο σε Κοινότητα και η μετανάστευση
  30. Το Δάρα και ο Πόλεμος του 1940
  31. Το Δάρα και ο Εμφύλιος Πόλεμος
  32. Το Δάρα μετά τον Εμφύλιο και στα χρόνια της Δικτατορίας
  33. Το Δάρα και ο ζωοδότης κάμπος του
  34. Το Δάρα και το νερό
  35. Το μικρό Δάρα της Αυστραλίας
  36. Το Δάρα και το Μουσείο Λαϊκού Πολιτισμού
  37. Το Δάρα ζει στους ρυθμούς του Αστέρα Ραχούλας
  38. Κανδήλα-Ιερά Μονή Παναγίας της Κανδήλας-Πηγή Σίντζι
  39. Λίμνη-Χωτούσα-Αρχαιολογικός Χώρος Καφυών
  40. Λιμποβίσι-Αρκουδόρεμα-Χρυσοβίτσι: Στα λημέρια του Κολοκοτρώνη
  41. Πιάνα: Η κατοικία του Θεού Πάνα
  42. Ζάτουνα: Το χωριό πέρα από το ποτάμι
  43. Ζυγοβίστι: Το χωριό όπου η ιστορία δεν ξαπόστασε ακόμα-Ο τόπος των Αθανάτων
  44. Κάψια-Σπήλαιο Κάψια-Πηγή του Πανός-Μηλιά-Ιερό Ιππίου Ποσειδώνος
  45. Μονή Αιμυαλών
  46. Βαλτεσινίκο-Μονή Αγίου Νικολάου-Μονή Φιλοσόφου-Ζάτουνα

Ελληνικό-Λούσιος ποταμός-Αρχαία Γόρτυνα

Η 31η Οκτωβρίου 2020 ήταν μια ηλιόλουστη και πάρα πολύ ζεστή μέρα. Ξεκινήσαμε σχετικά νωρίς από το Δάρα, γιατί το σημερινό πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα φορτωμένο, με πολλά σημεία ενδιαφέροντος. Ακολουθήσαμε τη γνωστή σε όλους πλέον επαρχιακή οδό Τρίπολης-Ολυμπίας και στον οικισμό της Καρκαλούς στρίψαμε αριστερά, με κατεύθυνση προς Δημητσάνα και Στεμνίτσα. Διασχίσαμε τη Δημητσάνα γρήγορα, χωρίς καμία στάση, αλλά φτάνοντας στη Στεμνίτσα σταματήσαμε στον δημοτικό φούρνο για προμήθειες.

Ακολουθώντας στη συνέχεια την επαρχιακή οδό Μεγαλόπολης-Στεμνίτσας, φτάσαμε μετά από 11 Km στο χωριό Eλληνικό, της επαρχίας Γορτυνίας, το οποίο βρίσκεται πριν την Kαρύταινα, στις νοτιοδυτικές πλαγιές του Μαινάλου και έχει πληθυσμό 204 κατοίκους. Το χωριό παλαιότερα ονομαζόταν “Μουλάτσι”. Η λέξη “mulach” σε σλαβικές διαλέκτους μεταφράζεται ως “μουλάρι” και είχε επικρατήσει την περίοδο που σλαβικά φύλα είχαν εποικίσει την Αρκαδία. Ως “Μουλάτσι” αναφέρεται για πρώτη φορά στην απογραφή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το 1515. Το χωριό αναφερόταν ως φέουδο του Αχμέτ Μπέη, με πληθυσμό αποτελούμενο από 41 οικογένειες, 5 άγαμους και 1 χήρα. Μετά την Απελευθέρωση ο οικισμός εντάχθηκε διοικητικά στον Δήμο Τρικολώνων, έδρα του οποίου ήταν η Στεμνίτσα.

Παρκάραμε και ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με το χωριό, από την πλατεία της Αγίας Τριάδας, με το μεγαλοπρεπές, διώροφο Διδακτήριο που κάποτε φιλοξενούσε το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο του χωριού και θεμελιώθηκε το έτος 1932. Ήδη από το 1915 η Kοινότητα είχε αγοράσει το οικόπεδο, στο οποίο βρίσκεται σήμερα το Σχολείο, με σκοπό την ανέγερση εκπαιδευτηρίου.

DSC (217).jpg


Το 1930 το θέμα ανακίνησε ο επιθεωρητής δημοτικών σχολείων, Πετρόπουλος και μετά από συζήτηση με τους κατοίκους αποφασίστηκε, να χτιστεί Κρατικό Διδακτήριο με τη συνδρομή του Κράτους, της Κοινότητας αλλά και με εράνους. Για την κατασκευή του συνέβαλαν με εισφορές οι κάτοικοι του Ελληνικού και οι απόδημοι συντοπίτες τους στην Αμερική, ενώ πολλοί προσέφεραν και προσωπική χειρωνακτική εργασία. Το 1936 στο Σχολείο φοιτούσαν 153 μαθητές. Η αύξηση των μαθητών διατηρήθηκε έως και το 1947-1948, ενώ στη συνέχεια ο αριθμός τoυς σταδιακά ελαττωνόταν. Τον Σεπτέμβριο του 1963 άρχισε να λειτουργεί τριτάξιο Γυμνάσιο. Η λειτουργία του σταμάτησε το 1999. Στις μέρες μας παραμένει κλειστό. Σε αυτό το Σχολείο δεν πήγαν μόνο παιδιά του Ελληνικού, αλλά και από τα γύρω χωριά, γεγονός που έδωσε στο χωριό ζωντάνια και κίνηση.

DSC (218).jpg


Απέναντι από το Σχολείο είδαμε Ηρώα αφιερωμένα στους πεσόντες αγωνιστές.

DSC (221).jpg



DSC (222).jpg



DSC (223).jpg


Χτισμένο πάνω σε τρεις καταπράσινους λόφους το Ελληνικό είναι ένα πολύ όμορφο και παραδοσιακό χωριό. Αποτελεί προστατευόμενο παραδοσιακό οικισμό, σε υψόμετρο 700 μέτρων και το προσωνύμιό του, λόγω της θέσης του, είναι Τρίλοφο.

Ξεχυθήκαμε στα γραφικά δρομάκια του χωριού, για να γνωρίσουμε από κοντά το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό στυλ του, το οποίο βασίζεται στην πέτρα.

DSC (229).jpg



DSC (238).jpg



DSC (239).jpg


Είναι ένα αυθεντικό χωριό, το οποίο μεταδίδει στον επισκέπτη μια ηρεμία και μια χαλαρότητα, καθώς περπατάει στα σοκάκια, ανάμεσα σε πανέμορφα πέτρινα σπίτια και λουλουδιασμένες αυλές. Τα κυρίαρχα φυτά όλων των χωριών της ορεινής Αρκαδίας είναι αναμφίβολα οι ορτανσίες, τις οποίες συναντήσαμε σε όλες τις αυλές των σπιτιών και όχι μόνο.

DSC (233).jpg


Στη βόλτα μας στο Ελληνικό γοητευτήκαμε από τα πετρόχτιστα σπίτια, τα λιθόστρωτα δρομάκια αλλά και από τις πέτρινες μικρές πλατειούλες με τις κρήνες και τις βρύσες που τις στολίζουν. Μας έδωσε την εντύπωση ενός αρχοντικού, πεντακάθαρου χωριού.

DSC (224).jpg



DSC (225).jpg


Σε περίοπτη θέση, στο ψηλότερο σημείο του Ελληνικού συναντήσαμε τον ναό του προφήτη Ηλία, ο οποίος υπήρξε η πρώτη εκκλησία του χωριού. Αρχικά ήταν ένα μικρό εκκλησάκι, το οποίο βρισκόταν στο δυτικό προαύλιο του σημερινού ναού. Το εκκλησάκι αυτό είχε χτιστεί στην περιοχή, η οποία είχε καεί κατά τα Ορλωφικά. Μετά από μια δεκαετία ξαναφτιάχτηκε πιο μεγάλο, με πελεκητά αγκωνάρια στις γωνίες, στις πόρτες και στα παράθυρα και με πλακόστρωτο περίγυρο. Το 1904-1905 ο ναός γκρεμίστηκε και χτίστηκε στη θέση του ο σημερινός, μεγαλόπρεπος μητροπολιτικός ναός, με πρωτοβουλία του αείμνηστου παπα-Γιάννη και των κατοίκων των δύο μαχαλάδων (Μεσσιαναίους και Μπαρμπαλιαίους). Για να σοβατιστεί μάλιστα το οικοδόμημα άνοιξε καμίνι, στο οποίο συνεισέφεραν όλοι οι κάτοικοι ξύλα, ώστε να μη σβήσει. Η κατασκευή του ναού ολοκληρώθηκε το 1932.

DSC (235).jpg



DSC (241).jpg


Από τον περίβολο του ναού η θέα ήταν πολύ όμορφη, προς τον απέναντι λόφο, όπου δυό χούφτες σπίτια σκαρφάλωναν την καταπράσινη πλαγιά.

DSC (230).jpg


Η καρδιά του χωριού χτυπάει στον πλακόστρωτο, κεντρικό δρόμο με τα παραδοσιακά καφενεία και τις ταβέρνες, αλλά ο κόσμος ήταν λιγοστός. Αν και το χωριό είναι ένας μικρός θησαυρός, οι επισκέπτες συνήθως το παραμελούν και το προσπερνούν γρήγορα, αφού το Ελληνικό ζει στο παρασκήνιο, των γειτονικών διάσημων πρωταγωνιστών, όπως είναι η Στεμνίτσα ή η Καρύταινα. Εγώ όμως σας προτείνω, αν βρεθείτε σε αυτά τα μέρη, να δώσετε στο Ελληνικό λίγη προσοχή και να του αφιερώσετε χρόνο, κάνοντας έναν περίπατο στις γοητευτικές γειτονιές του, οι οποίες δε θα σας απογοητεύσουν.

DSC (242).jpg



DSC (214).jpg



DSC (215).jpg


Από το Ελληνικό καταγόταν ο οπλαρχηγός του 1821 Σάββας Νικολόπουλος και από εδώ έλκει την καταγωγή του (από την πλευρά της μητέρας του) ο βουλευτής και αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος. Ο διαδικτυακός ιστότοπος, από τον οποίο έχω αντλήσει τις ιστορικές αναφορές για το Ελληνικό αποτελεί μια αφιλοκερδή προσφορά των συνεργατών του γραφείου του Δημήτρη Αβραμόπουλου: ellinikogortynias.gr

Από την πλατεία του Ελληνικού ξεκινάει ένας δρόμος, ο οποίος κατηφορίζει το βουνό και καταλήγει στο γεφύρι του Κόκκορη, στον Λούσιο ποταμό. Τον ακολουθήσαμε, αλλά λίγο μετά το χωριό, σε ένα άπλωμα στα αριστερά, παρκάραμε το αυτοκίνητο και κατεβήκαμε. Στα δεξιά του δρόμου είδαμε ένα μονοπάτι να κατηφορίζει την πλαγιά και το ακολουθήσαμε, για να βρεθούμε μετά από ελάχιστα λεπτά, στο σημείο όπου υπάρχουν τέσσερα πέτρινα πηγάδια, με σιδερένια σκουριασμένα μαγκάνια και ταλαιπωρημένα από τη φθορά του χρόνου, ξύλινα παγκάκια. Τα περιεργαστήκαμε όλα κάμποση ώρα, βγάζοντας φωτογραφίες και ανηφορίσαμε το μονοπάτι με προορισμό τον Λούσιο ποταμό και την Αρχαία Γόρτυνα.

DSC (245).jpg



DSC (246).jpg



DSC (247).jpg



DSC (250).jpg



DSC (251).jpg


Λούσιος ποταμός

Σύμφωνα με την παράδοση πήρε το όνομα αυτό, επειδή στα νερά του έλουζαν τον νεογέννητο Δία οι Νύμφες: Νέδα, Αγνώ και Θεισόα. Οι πηγές του βρίσκονται στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, στο οροπέδιο της Καρκαλούς, βόρεια της Δημητσάνας. Ο Λούσιος αφού περάσει δυτικά της Δημητσάνας, όπου υπάρχει το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, διασχίζει ένα εντυπωσιακό φαράγγι, μήκους 15 Km, προτού καταλήξει στον Aλφειό κοντά στην Καρύταινα, αφού περάσει από το γεφύρι του Ατσιχόλου. Στην Αρχαία Γόρτυνα υπάρχει επίσης το γεφύρι του Κόκκορη και το τμήμα ανάμεσα στα δύο γεφύρια ονομάζεται Άνω Λούσιος.

DSC (258).jpg

Λούσιος ποταμός

IMG_20201031_144803.jpg

Γεφύρι Ατσιχόλου

IMG_20201031_131949.jpg

Γεφύρι Κόκκορη

Ο δρόμος τελειώνει πριν το γεφύρι του Κόκκορη και εδώ αφήσαμε το αυτοκίνητο. Κατηφορίσαμε ένα μικρό μονοπάτι και βρεθήκαμε κάτω από το γεφύρι, δίπλα στο ορμητικό ποτάμι.

IMG_20201031_131508.jpg



IMG_20201031_132047.jpg

Μετρητής της στάθμης του νερού

Το φαράγγι του Λούσιου είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Αρκαδίας. Είναι ένας τόπος πολύ ιδιαίτερος, φορτισμένος ιστορικά και θρησκευτικά. Είναι επίσης γνωστό σαν το “Άγιο Όρος” της Πελοποννήσου, αφού εδώ βρίσκονται πολλά ιστορικά μοναστήρια (Μονή Φιλοσόφου, Μονή Τιμίου Προδρόμου και άλλα), για τα οποία σας έχω μιλήσει στην παρούσα ιστορία, στο κεφάλαιο της Δημητσάνας. Το φαράγγι έχει άγρια ομορφιά και οργιώδη, πυκνή βλάστηση. Πλατάνια, λεύκες, λυγαριές αλλά και τεράστια ποικιλία θάμνων καλύπτουν τις πλαγιές του.

DSC (283).jpg


Για τους λάτρεις της πεζοπορίας η περιοχή προσφέρει περιπάτους σε ειδυλλιακά και πανέμορφα τοπία, όπου πρωταγωνιστεί η παρθένα φύση. Για τους λάτρεις των σπορ, το φαράγγι και ο ποταμός ενδείκνυνται για πολλές αθλητικές δραστηριότητες όπως: canoe-kayak και rafting. Αυτές οι δραστηριότητες ξεκινούν από το γεφύρι της Καρύταινας και το γεφύρι του Ατσιχόλου.

Ο Παυσανίας τον θεωρούσε έναν από τους πιο παγωμένους ποταμούς, στον τότε γνωστό κόσμο. Αναφέρει επίσης ότι από την Αρχαία Γόρτυνα έως τις εκβολές του, ονομαζόταν Γορτύνιος ποταμός. Ο Λούσιος συνέβαλε ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Οι κάτοικοι κατάλαβαν από πολύ νωρίς την αξία και τη δύναμη των νερών του και δημιούργησαν βυρσοδεψεία, νερόμυλους, νεροτριβές, μπαρουτόμυλους και λοιπά. Έτσι όλη η περιοχή έγινε ένα βιοτεχνικό, σημαντικό κέντρο που στηριζόταν αποκλειστικά στην υδροκίνηση (βλέπε κεφάλαιο Δημητσάνα: Yπαίθριο Mουσείο Yδροκίνησης). Σε κάποια σημεία του ο ποταμός είναι ασφαλής ακόμη και για κολύμπι.

Αφιερώσαμε πολύ χρόνο, κάνοντας πεζοπορία κατά μήκος του ποταμού και στη συνέχεια διασχίζοντας το γεφύρι του Κόκκορη περάσαμε στην απέναντι πλευρά, συναντώντας τον παρόχθιο ναό του Αγίου Ανδρέα, ο οποίος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο από αρχιτεκτονική, όσο και από αρχαιολογική άποψη, γι΄ αυτό έχει μελετηθεί επισταμένως από τους ειδικούς.

DSC (262).jpg


Ο ναός έχει χτιστεί πάνω σε ερείπια ειδωλολατρικού ναού, αφού προηγουμένως είχε μεσολαβήσει ναός ρωμαϊκής εποχής. Είναι δίκλιτη Βασιλική, με τρούλο υπερμεγέθη, κυλινδρικό και δυσανάλογο προς το μέγεθος όλου του οικοδομήματος. Μερικές τοιχογραφίες του δείχνουν παλιές, ίσως της εποχής των Παλαιολόγων και θυμίζουν τοιχογραφίες του Μυστρά.

DSC (274).jpg


Ανάντη της ροής του ποταμού συναντήσαμε τον μύλο του Κόκκορη, κατάλοιπο από την εποχή που οι νερόμυλοι και οι νεροτριβές δούλευαν ακούραστα και ασταμάτητα σε όλη την περιοχή.

DSC (264).jpg



DSC (265).jpg


Λίγο πιο πέρα από τον νερόμυλο ξεκινάει το μονοπάτι των 1.600 μέτρων, που οδηγεί στη Μονή Τιμίου Προδρόμου και στη Μονή Φιλοσόφου.

DSC (270).jpg



DSC (271).jpg



DSC (273).jpg


Αρχαία Γόρτυνα

Στη δεξιά όχθη του Λούσιου ποταμού ήταν χτισμένη η Γόρτυς, η αρχαία πόλη των Αρκάδων. Το 1941 έγιναν πρώτη φορά ανασκαφές από τη γαλλική αρχαιολογική σχολή των Αθηνών. Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι ήταν πανάρχαια Αρκαδική πόλη, που μετά τη δημιουργία και τον εποικισμό της Μεγαλόπολης μειώθηκε αισθητά σε πληθυσμό, αλλά συνέχισε να υπάρχει κατά τους πρώτους βυζαντινούς χρόνους. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία η πόλη οικίστηκε και πήρε το όνομά της από τον Γόρτυνο, γιο του Στύμφηλου, που την έχτισε δίπλα στον ποταμό, που σε εκείνο το σημείο του ονομάζεται Γορτύνιος. Ανακαλύφθηκαν τα θεμέλια του ναού του Ασκληπιού και των ιαματικών λουτρών του, καθώς και τμήματα της πόλης της Γόρτυνας νοτίως του ποταμού, κατά τις ανασκαφές που έγιναν μεταξύ 1954-1955. Η σπουδαιότητα του ιερού του Ασκληπιού αποδεικνύεται από την επίσκεψη του Μεγάλου Αλεξάνδρου (356-323 π.Χ.), όπου και αφιέρωσε την πανοπλία και το δόρυ του. Ο Παυσανίας αναφέρει στα “Αρκαδικά” ότι η αιχμή του δόρατος καθώς και ο θώρακας του Μεγάλου Αλεξάνδρου φυλάσσονταν ακόμη στον ναό του Ασκληπιού, επί των ημερών του.

DSC (276).jpg



DSC (277).jpg


Σύμφωνα με διάφορες πηγές τον ναό στόλιζαν, λατρευτικά αγάλματα του Θεού Ασκληπιού και της Υγείας, κατασκευασμένα από πεντελικό μάρμαρο, έργα του μεγάλου παριανού γλύπτη Σκόπα. Δίπλα στα θεμέλια του ιερού του Ασκληπιού σώζονται τα ιαματικά λουτρά, υπόδειγμα ελληνικής ευρεσιτεχνίας, κατά πολύ πιο προηγμένης από την τεχνολογία στα μεταγενέστερα ρωμαϊκά λουτρά. Τα ιαματικά λουτρά της Γόρτυνας χρησιμοποιούσαν τεχνολογία κίνησης θερμού αέρα και στην ακμή τους μπορούσαν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα γύρω στους 30 ασθενείς, υπό την προστασία του Θεού Ασκληπιού. Στον χώρο έχουν βρεθεί πολλά αναθήματα αφιερωμένα στους θεούς της ίασης.

IMG_20201031_135632.jpg



DSC (281).jpg



IMG_20201031_135809.jpg



IMG_20201031_135835.jpg


Σύμφωνα με την αρχαιολογική έρευνα, η Αρχαία Γόρτυνα ήταν εξέχουσα πόλη με σημαντική συμβολή στα Αρκαδικά πράγματα, κατά την κλασική και ελληνιστική περίοδο. Η απώλεια της αυτοτέλειάς της, κατά το έτος 368 π.Χ,. έτος ίδρυσης της Μεγάλης Πόλεως (Μεγαλοπόλεως) οδήγησαν στην παρακμή της. Ωστόσο η πόλη εξακολουθούσε να επιβιώνει τουλάχιστον για 540 χρόνια μετά την ίδρυση της Μεγαλόπολης και έτσι πρόλαβε και την επισκέφθηκε ο Παυσανίας. Η Αρχαία Γόρτυς ήταν ένας από τους σταθμούς της διαδρομής που ακολουθούσαν οι Σπαρτιάτες αθλητές, πηγαίνοντας να αγωνιστούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αφού από εδώ περνούσε ο αρχαίος δρόμος Ολυμπίας-Μεγαλοπόλεως-Μυκηνών-Ισθμού-Αθηνών. Όλη η αρχαία πόλη καλύπτει μια έκταση που ξεκινάει από τον ναό του Ασκληπιού και τα ιαματικά λουτρά (4 Km βορειοανατολικά του Ατσιχόλου και φτάνει στην Ακρόπολη της Γόρτυνας 2,5 Km ανατολικά του Ατσιχόλου).

Η μέρα ήταν τόσο ζεστή και ο ήλιος τόσο καυτός, που λιώσαμε κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεων κι ας ήμασταν δίπλα στο ποτάμι, μέσα στην πλούσια βλάστηση. Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, ανάψαμε το air condition στο full και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε ξανά το βουνό για τον επόμενο προορισμό μας.


 
Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
Για το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, να προσθέσω και γω ότι είναι εντυπωσιακή η δουλειά που έχει γίνει! Τόσο τα διάφορα δωμάτια, όσο και ο περιβάλλον χώρος.

Εάν είστε χαλαροί ως προς τον χρόνο σας, αξίζει να καθίσετε να δείτε την παρουσίαση-video στην αίθουσα του βυρσοδεψείου!
Επιπλέον μπορείς να καθίσεις και για καφεδάκι (....τουλάχιστον το 2018 που πήγαμε εμείς).
Εμείς τη μέρα εκείνη, βρεθήκαμε και σε εργαστήριο υπαίθριο, που κατά το μεσημέρι στήθηκε με τα παιδιά του χωριού, για να ζυμώσουν και τηγανίσουν πιτούλες (εεε και από μία ώρα που είχαμε υπολογίσει εκεί, μας πήρε 2 ώρες με το τσιμπούσι :xalara::haha:)

Αποτελεί ένα από τα 9 μουσεία σε όλη τη χώρα, που έχει αναλάβει και δημιουργήσει ο Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς .... ίσως και για αυτό είναι τόσο προσεγμένο !!!
Ας μου επιτραπεί μια παρένθεση:
Εξαιρετικά επίσης του Ομίλου (έχω επισκεφθεί), είναι και το Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Γιάννενα (!!), όπως επίσης και το Μουσείο Ελιάς στην Σπάρτη (....όχι σαν το δικό μας μικρό Μουσείο Ελιάς στην Πύλαρο, που ανήκει στο κράτος και τα τελευταία χρόνια είναι κλειστό και έχει ερημώσει....sorry για το off-topic αλλά το ξαναθυμήθηκα !!.. :mad::mad::icon_evil:)

(https://www.piop.gr/el/diktuo-mouseiwn.aspx)
 

damasta

Member
Μηνύματα
192
Likes
393
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
μου ξυπνάς θύμισες και επιθυμίες.
Σε ηλικία 13-14 χρόνων 'εχω διανυκτερεύσει στο μοναστήρι Τιμίου Προδρόμου.
Ενήλικη πια μαζί με την δική μου οικογένεια πια, πεζοπορήσαμε το νότιο κομμάτι του φαραγγιού. Αυτό που ξεκινά από την Αρχαία Γόρτυνα έως το μοναστήρι.
Διακαής πόθος να περπατήσω μέχρι την μονή Φιλοσόφου.
Η φύση είναι απίστευτη σε αυτά τα μέρη.

Τι όμορφα που γράφεις και παρουσιάζεις τα μέρη που επισκέπτεσαι!!!!!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.311
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Εκπληκτικό οδοιπορικό και για μια ακόμη φορά πολύ ζωντανές εικόνες!
Μας κάνεις να θέλουμε να δούμε αυτά τα μέρη μια ώρα αρχύτερα. ;)
Όχι τίποτ' αλλο, είναι και δύσκολο να φτάσεις ως εκεί απ' το βορρά, όμως μια εκδρομή στην ορεινή Αρκαδία τη χρωστάω στον εαυτό μου.
Να εισαι καλά να μας ταξιδεύεις.
 

Thalassaki

Member
Μηνύματα
767
Likes
4.751
Επόμενο Ταξίδι
........
Αγαπημένος προορισμός για μικρές μονοήμερες ή διήμερες αποδράσεις η ορεινή Αρκαδία.
Ο τρόπος που εξιστορείς και οι καλλιτεχνικές φωτογραφίες σου δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τον καλύτερο ταξιδιωτικό οδηγό για να μην φανεί υπερβολή να αναφέρω ότι είναι μακράν καλύτερος!
Σε ευχαριστώ που μοιράζεσαι τόσο όμορφα και απλόχερα τις ταξιδιωτικές σου εμπειρίες!Συνέχισε έτσι!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.681
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Παιδιά σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συμμετοχή και τα υπέροχα σχόλια. Θα υπάρξει συνέχεια στο ταξίδι. Δώστε μου λίγο χρόνο για ανασύνταξη. Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι καθ' οδόν προς Αθήνα.

Επανέρχομαι λίαν συντόμως. Καλό δρόμο σε όσους ταξιδεύουν.
 

Stavros1986

Member
Μηνύματα
39
Likes
265
Επόμενο Ταξίδι
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
Ταξίδι-Όνειρο
ΗΠΑ
Έδωσες έμπνευση για την επόμενη εξόρμηση! Καλούς δρόμους να ' χεις και να κάνεις πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.681
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Η περιγραφή του οδικού ταξιδιού μας στην Αρκαδία από αλλού ξεκίνησε και αλλού θα αφηγηθεί και θα τελειώσει. Ξεκίνησε λοιπόν σαν “Ζωντανή Ταξιδιωτική Ανταπόκριση” με τον τίτλο: “Σαββατοκύριακο στην Αρκαδία”, αλλά τελικά θα αναπτυχθεί σαν “Ταξιδιωτική Ιστορία” με τίτλο: “Iδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία”.

Το σχόλιο της @malysa ήταν η σπίθα που άναψε και γιγάντωσε τη φωτιά μέσα μου, η οποία ζέστανε το ταξιδιωτικό, συγγραφικό μου μεράκι και έτσι σκέφτηκα να μοιραστώ, μέσω αυτής πλέον της Ιστορίας, περισσότερες λεπτομέρειες, για αυτό το ταξίδι και ειδικότερα να αναπτύξω και να περιγράψω, όλα όσα είδαμε και μάθαμε στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης της Δημητσάνας. Θα ήταν κρίμα να μείνει στην αφάνεια, όλη αυτή η γνώση που προσφέρει το Μουσείο, για αυτές τις σημαντικές επαγγελματικές δραστηριότητες, που έγραψαν ιστορία και στιγμάτισαν μια ολόκληρη περιοχή, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αιώνων.

Το τελευταίο διάστημα θέλοντας να απαλύνω την ταξιδιωτική στέρηση που βιώνω, λόγω του ιού, έχω κάνει τρία απανωτά ταξίδια στην Πελοπόννησο. Έχω την τύχη να είμαι κάτοχος ενός σπιτιού, στο χωριό Δάρα Αρκαδίας και δεν εννοώ το παλιό, πέτρινο σπίτι του προπάππου μου, που έχω ανεβάσει στο post #2519 του Live from.

IMG_20200919_142625.jpg


Tο σπίτι στο οποίο αναφέρομαι βρίσκεται 2 χιλιόμετρα πριν το χωριό και είναι χτισμένο στα κτήματα του Δαρέϊκου κάμπου. Είναι δηλαδή στην κυριολεξία, “το μικρό σπίτι στο λιβάδι”, αφού δεν έχει κανένα άλλο κτίσμα στην περιοχή, παρά μόνο λιβάδια, κτήματα με μηλιές και ροδακινιές και ένα μικρό ποτάμι, σε απόσταση το πολύ 300-400 μέτρων από το σπίτι. Θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα καλότυχο, που η οικογένειά μου έφτιαξε αυτό το σπίτι, το οποίο αποτελεί το μικρό μας “καταφύγιο”, όταν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε σύντομες ή και παρατεταμένες αποδράσεις από την Αθήνα. Ό,τι και να γίνει, πάντα θα υπάρχει αυτός ο μικρός “Παράδεισος” στο Δάρα, για να μας υποδεχτεί και να μας αποφορτίσει από την πίεση της καθημερινότητας.

Στο πρώτο ταξίδι στις 17/9/2020 αρκέστηκα στο να ανεβάσω λίγες φωτογραφίες στο Live from.

Στο δεύτερο ταξίδι στις 3/10/2020 κάνοντας εξόρμηση σε πολύ όμορφα μέρη του νομού Αχαΐας ανέβασα στο Live from περισσότερες φωτογραφίες, γράφοντας και μερικές πληροφορίες, κάτω από κάθε φωτογραφία. Έχω ένα προτέρημα ή μειονέκτημα, όπως το πάρει ο καθένας. Πολλές φορές δεν αρκούμαι σε “ξερές” φωτογραφίες, αλλά θέλω να γράφω και λίγα λόγια, για το μέρος που επισκέπτομαι, ειδικά όταν το ταξίδι είναι οδικό, αλλάζοντας πολλά μέρη κατά τη διάρκειά του. Σε εκείνη την ανάρτηση από την Αχαΐα, η @katkats πάρα πολύ σωστά, μου θύμισε ότι υπάρχει το θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”, όπου θα μπορούσα να βάζω περισσότερες φωτογραφίες και να γράφω αναλυτικότερες πληροφορίες για το ταξίδι. Έτσι προέκυψε αυτή η mini ιστορία εδώ:

https://www.travelstories.gr/community/threads/Απόδραση-στην-Αχαΐα.64381/#post-814203
Στο τρίτο ταξίδι στις 10/10/2020 ακολούθησα την ίδια συνταγή, αποτυπώνοντας την πρώτη μέρα με μια εκτενή ανάρτηση στο θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”. Αυτή η διαδικασία μου πήρε πολλές ώρες για να γίνει. Ξεκίνησα στη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα και τελείωσα στις 7:00-7:30 το πρωί, για να είμαι εντός του πνεύματος του topic. Θα μου ήταν πανεύκολο να ανεβάσω 15-20 φωτογραφίες και να γράψω μικρές λεζάντες κάτω από αυτές. Δεν μου αρέσουν όμως τα εύκολα. Προτιμώ τις πιο ολοκληρωμένες αναρτήσεις, με αναλυτικές πληροφορίες για τους τόπους που επισκέπτομαι, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον αναγνώστη, να έχει μια όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένη εικόνα, για τους προορισμούς που περιγράφω.

Στη συνέχεια βλέποντας τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μελών, πρότεινα στην @katkats να μεταφέρει το θέμα στις “Ταξιδιωτικές Ιστορίες”, γιατί θεώρησα ότι σαν Ιστορία “σηκώνει” καλύτερες αναλύσεις και περισσότερες πληροφορίες, απ΄ ότι σαν “Ζωντανή Ανταπόκριση”. Πόσα παραπάνω πράγματα να προλάβεις να αναφέρεις σε μια ζωντανή ανταπόκριση, όταν μάλιστα, σχεδόν όλη τη μέρα ταξιδεύεις, αλλάζοντας χωριά και περιοχές?

Έτσι λοιπόν το θέμα θα εξελιχθεί σε κανονική Iστορία, ώστε να μπορούν να προστεθούν με άνεση χρόνου, περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες, αλλά και επιπλέον προορισμοί από το προηγούμενο ταξίδι μου, στις 17/9/2020

Το ήδη αναρτημένο κεφάλαιο έχει επεξεργαστεί εκ νέου και έχει προστεθεί “άπειρο” νέο οπτικό και πληροφοριακό υλικό. Σας προτρέπω λοιπόν να το ξαναδιαβάσετε, διότι πλέον δεν έχει καμία σχέση με την αρχική αφήγηση, η οποία είχε κινηθεί σε λίγο πιο “αυστηρό” και πιο “διεκπεραιωτικό” στυλ, όπως άρμοζε άλλωστε σε μια ταξιδιωτική ανταπόκριση.

Ελπίζω να σας ικανοποιήσει αυτή η αλλαγή καθώς και η εξέλιξη της Ιστορίας και περιμένω σχόλια και εντυπώσεις.
 
Last edited:
Μηνύματα
50
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
Σκωτία!
Ταξίδι-Όνειρο
Αλασκα
Αν δεν εχετε πάει να πάτε και στο χωριο κάψια και να επισκεφθείτε το ομώνυμο σπήλαιο, έχει πανέμορφους σταλαγμίτες και υπολλείματα ανθρώπινης ζωής, νομίζω το έχω ξανασχολιάσει ένας φίλοςμ έχει πατρικο στη κώμη οπότε έχω κάνει πολλες διανυκτερεύσεις στη περιοχη και έχει απιστευτα μέρη
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.600
Likes
12.420
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Πολύ χαρούμενη με κάνεις @Klair με την ιστορία σου γιατί κι εγώ το έχω ρίξει στο οδικό (όχι τόσο συχνά βέβαια γιατί από χρόνο πάσχουμε) και η Πελοπόννησος είναι η πρώτη σκέψη πάντα. Την Αρκαδία δε την ακούω χρόνια τώρα και ακόμα δεν την έχω επισκεφθεί. Οπότε ευχαριστώ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.784
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom