Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?

Λόφος Petrin!

Η ψιλή βροχή συνέχιζε ακάθεκτη σε συνδυασμό με το κρύο που όλο και γινόταν πιο τσουχτερό, δεν δημιουργούσαν τις καλύτερες συνθήκες για την ανάβαση μας στο λόφο Πετρίν. Ας είναι. Ακόμα κι έτσι δεν υπήρχε περίπτωση να μην ανέβουμε. Άλλωστε ήμασταν πάρα πολύ κοντά στο σταθμό του τελεφερίκ Ujezd, η χρήση του οποίου περιλαμβάνεται και στην κάρτα απεριορίστων διαδρομών που είχαμε. Το μήκος της διαδρομής είναι μόνο 510 μέτρα και το υψόμετρο στην τελική στάση στο λόφο είναι 130 μέτρα πάνω από την αριστερή όχθη του Ποταμού Μολδάβα. Στην καμπίνα ήμασταν ελάχιστα άτομα, και όσο ανέβαινε το τελεφερίκ, ξεπρόβαλε η πανοραμική άποψη της πόλης. Πριν την τελική στάση Petrin LD στην κορυφή, το τελεφερίκ κάνει ακόμα μια στάση στη μέση της διαδρομής στη Nebozizek.





Κατεβήκαμε στο τέρμα του λόφου με τη βροχή να έχει κοπάσει. Κυκλοφορούσε πολύ λίγος κόσμος, το μέρος έμοιαζε έρημο αλλά αυτή η ησυχία μας χαλάρωσε και μας πρόσφερε έναν υπέροχο χειμερινό ήσυχο περίπατο. Πάνω στο λόφο έχει αρκετά πράγματα να δεις και να κάνεις. Εκτός από τις διαδρομές μέσα στο δάσος, στα πάρκα και τους κήπους άλλα αξιοθέατα είναι το αστεροσκοπείο Stefanik, ο Πύργος Πετρίν σαν άλλος Άιφελ, ο Λαβύρινθος με τους καθρέπτες, ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Λαυρεντίου, τα τείχη της πείνας και φυσικά σε αρκετά σημεία του λόφου υπάρχουν καφέ και εστιατόρια. Όμως μέσα σ’αυτή την ερημιά και λίγη ώρα πριν σουρουπώσει, το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι μια βόλτα στο λόφο και στα μονοπάτια του.

Το Αστεροσκοπείο Stefanik


Rose Garden


Ο Πύργος Πετρίν (Petrinska rozhledna), είναι η μίνι έκδοση του πύργου του Άιφελ! Το 1889 τα μέλη της τουριστικής λέσχης της Τσεχίας, επισκέφτηκαν την παγκόσμια έκθεση στο Παρίσι και εντυπωσιάστηκαν τόσο από τον διάσημο Πύργο του Άιφελ, που αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν παρόμοιο σε δεσπόζουσα θέση πάνω από την πόλη της Πράγας. Συγκέντρωσαν ένα επαρκές ποσό και σε μόνο 4 μήνες έγινε η ανέγερση του Πύργου Πετρίν στα πλαίσια της Παγκόσμιας Έκθεσης που έγινε στην Πράγα.

Είναι 5 φορές μικρότερος από τον πύργο του Άιφελ με 63,5 μέτρα ύψος και τα 299 σκαλοπάτια του οδηγούν στην κορυφή. Είμαι σίγουρος ότι η θέα προς την Πράγα αλλά και την ευρύτερη περιοχή θα είναι τέλεια αλλά με τέτοιο καιρό και με τόσες πανοραμικές θέες που είχαμε δει και θα βλέπαμε, δεν σκέφτηκα καν να ανεβούμε κι ας έχει είσοδο 150CZK (6€).



Ο τοίχος της πείνας (Hladova zed), είναι ένα μεσαιωνικό αμυντικό τείχος που χτίστηκε πάνω στο Λόφο Πέτριν μεταξύ 1360 και 1362 με διάταξη Καρόλου IV, προκειμένου να ενισχυθεί η οχύρωση του κάστρου της Πράγας και η Μάλα Στράνα. Ο τοίχος αρχικά ονομαζόταν Zubata (οδοντωτός). Το επίθετο Hladova (πεινασμένα) εμφανίστηκε το 1361 όταν ξέσπασε πείνα και στο χτίσιμο βοήθησαν οι φτωχοί της πόλης και έβγαζαν τα προς το ζην. Σύμφωνα με το μύθο, ο σκοπός του τοίχου δεν ήταν στρατηγικός αλλά για να εργάζονται και να θρέφονται οι φτωχοί. Ένας άλλος μύθος, λέει ότι και ο ίδιος ο αυτοκράτορας Κάρολος εργάστηκε στην κατασκευή του τοίχου αρκετές ώρες κάθε μέρα για να βοηθήσει την αγαπημένη του πόλη και το λαό της Πράγας από την πείνα!



Ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Λαυρεντίου (Katedrální chrám sv. Vavřince)


Απέναντι ακριβώς ένα μικρό κάστρο που δεν είναι κάστρο αλλά το κτίριο του διασκεδαστικού λαβύρινθου με τους καθρέφτες (Zrcadlove bludiste), που κι αυτό χτίστηκε για την Έκθεση του 1891. Ήταν ανοιχτό εκείνη την ώρα και η είσοδος είναι μόνο 90 CZK (3,5€) αλλά δεν μπήκαμε.



Εκείνη τη στιγμή άρχισε μια δυνατή βροχή. Είπαμε να μην επιστρέψουμε στο τελεφερίκ της κορυφής, αλλά να κατηφορίσουμε το λόφο και να πάρουμε το τελεφερίκ από τον μεσαίο σταθμό του λόφου τον Nebozizek. Έτσι θα περπατούσαμε μια όμορφη δασική διαδρομή που σε πολλά σημεία της είχαμε πανοραμική θέα. Αν και έβρεχε ο περίπατος ήταν ωραιότατος και δεν γκρίνιαξα καν που βρεχόμουν!

Η γραμμή του τελεφερίκ. Στη μέση φαίνεται ο σταθμός Nebozizek






Το τείχος της πείνας


Η θέα προς το κάστρο


Φτάνοντας στο σταθμό Nebozizek


Ευτυχώς δεν περιμέναμε πολλή ώρα στη βροχή και το τελεφερίκ ήρθε γρήγορα. Άλλωστε έχει δρομολόγια ανά 15 λεπτά. Κατεβήκαμε στη βάση του τελεφερίκ στο σταθμό Ujezd ενώ είχε σχεδόν σουρουπώσει. Η 2η μέρα της περιήγησης είχε ουσιαστικά τελειώσει. Ήταν η ώρα της χαλάρωσης και του καφέ. Περπατήσαμε τη Μάλα Στράνα, και ξανά από την οδό Vitezna, βγήκαμε στην μεγάλη γέφυρα Legii. Η θέα από την γέφυρα ήταν τόσο γαλήνια με ένα υπέροχο μουντό χειμωνιάτικο σκηνικό.





Το νησάκι Strelecky στη μέση του ποταμού Μολδάβα




Το Εθνικό Θέατρο από τη γέφυρα Legii


Καταπληκτική παραποτάμια λεωφόρος Masarykovo, και απέναντι το νησάκι Slovansky




Η ώρα του καφέ ήρθε στο Kavarna Slavia απέναντι από το Εθνικό Θέατρο


Το καφέ Slavia είναι ένα από τα πιο ιστορικά και καλλιτεχνικά καφενεία της Πράγας με πολλούς διάσημους θαμώνες. Ιδρύθηκε το 1884 και υπήρξε μάρτυρας πολλών σημαντικών ιστορικών γεγονότων του 20ού αιώνα, τα οποία έλαβαν χώρα στην τσεχική πρωτεύουσα. Ο Βάτσλαβ Χάβελ και οι συνοδοιπόροι του είχαν κάνει το Καφέ Σλάβια καταφύγιο μυστικών συναντήσεών τους, όπου κατέστρωναν τα σχέδιά τους για την ανατροπή του κομμουνιστικού καθεστώτος στη χώρα τους.

Το καφέ είχε κόσμο όλων των ηλικιών, ντόπιους και τουρίστες που απολάμβαναν τη χαλαρή ατμόσφαιρα και τη θέα στον ποταμό και το κάστρο. Προνομιακή η θέση του Καφέ Σλάβια. Δύο καπουτσίνο και ένα γευστικό γλυκό κόστισαν 220CZK (8,60€). Τι ωραίες τιμές!





Όταν φύγαμε ήταν η μπλε ώρα! Δεν γινόταν να μην απολαύσουμε για ακόμα μια φορά τη θέα του φωτισμένου κάστρου που η σκιά του αντανακλάται στα ήρεμα νερά του Μολδάβα!


Δίπλα από τη στάση του τραμ Narodni divadlo, η κρήνη Krannerova στο πάρκο Narodniho Probuzeni


Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας και ζεστάθηκε το κοκαλάκι μας στο υπερ ζεστό δωμάτιο μας. Ξεκουραστήκαμε και συγχρόνως έψαχνα από τη λίστα μου που θα φάμε για βράδυ. Η απόφαση πάρθηκε. Εκεί έχει φάει το μισό φόρουμ, έχει πάει και η κουτσή Μαρία και ήταν η ώρα να πάμε κι εμείς. Καταλάβατε σε ποιο αναφέρομαι. Στο Kolkovna Celnice. Αν και έχει τρελό κρύο αυτό το βράδυ, ξέρω ότι δεν θα ταλαιπωρηθούμε καθόλου. Με το τραμ σε 3 στάσεις κατεβήκαμε στην Namesti Republiky. Ένα λεπτό περπάτημα και φτάνουμε στη διάσημη μπυραρία Kolkovna Celnice στην πλατεία Republiky.



Στην είσοδο μας ρώτησε ο υπάλληλος αν έχουμε κάνει κράτηση. Είπαμε όχι και μας έβαλε σε αναμονή. Ήταν η πρώτη φορά που θα περιμέναμε. Το μαγαζί ήταν φίσκα γεμάτο και η πλειοψηφία προς έκπληξη μας ήταν Τσέχοι. Το κατάλαβα και από τις μπύρες που τις κατέβαζαν τη μία μετά την άλλη! Μετά από 10 λεπτά ο υπεύθυνος μας λέει πως υπάρχει ένα τραπέζι που ήδη κάθονται δυο κορίτσια και μας ρωτάει αν δεν έχουμε πρόβλημα να καθίσουμε μαζί τους! Με δύο στόματα και δύο φωνές εγώ λέω όχι και ο Rose λέει ναι! Εγώ ήμουν απόλυτος πως δεν θέλω να περάσω τρελοπαρέα όλη τη βραδιά μου σε ένα μικρό τραπέζι με δυο Κινέζες. Δεν θα με ενοχλούσαν τα κορίτσια αλλά το φαγητό είναι ιερό και θέλω να φάω με την άνεσή μου! Ο Rose με λέει κανίβαλο και πως έχω τον ανθρωποδιώκτη μέσα μου! Εγώ λέω πως δεν τρέχει και τίποτα να περιμένουμε λίγο ακόμα!

Τελικά μετά από άλλα 10 λεπτά, φεύγει μια παρέα και μας βάζουν σε ένα ωραιότατο τραπέζι σε περίοπτη θέση. Όποιος έχει υπομονή κερδίζει! Giannis – Rose: 1-0! Που προτιμάς, εδώ ή με τις Κινέζες φίλες σου? Δεν απάντησε. Η βραδιά κύλισε ωραία με μπύρες, σούπες και κοτοφτερούγες και ο λογαριασμός μόνο 367CZK (14,50€). Ο σερβιτόρος φιλικός και χιουμορίστας και όλο το προσωπικό που ήταν νέα παιδιά ήταν σβέλτο και συγχρόνως χαλαρό! Μας καληνύχτισαν θερμά και εκτίμησαν όπως φάνηκε τις 33 κορόνες (1,30€) πουρμπουάρ!



Με τη θερμοκρασία υπό το μηδέν επιστρέψαμε στη θαλπωρή του δωματίου μας υπερπλήρεις και σκασμένοι από το φαγητό. Δεν ξέρω αν φάγαμε τόσο πολύ αυτές τις 2,5 μέρες στην Πράγα αλλά νοιώθαμε μπουχτισμένοι, ίσως από τα τρελά πρωινά, από την κρεατοφαγία και τις βαριές γεύσεις ίσως και από τις μπύρες. Αντοχές έχουμε, είμαστε του κρέατος αλλά από μια φάση και μετά ήμασταν έτσι!



Την επόμενη μέρα είπαμε να μη φάμε τίποτα! Που λέει ο λόγος!

 
Last edited:

panius

Member
Μηνύματα
664
Likes
2.720
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Χαχαχαχα!!! Σούπερ η GIFεισαγωγή!!! Θα γίνει μόδα!!! Γιατί ακυρώθηκε όμως η Πολωνία;;; Ο Rose δεν τα διαλύει όλα έτσι αβίαστα. Κάτι του κανες σίγουρα!!! :p
χαχαχα ορκίζομαι δεν έκανα τίποτα. Του έβαλαν λόγια παρατρεχάμενοι, έπεσε θύμα κυκλώματος :D
Και να βλέπω στο φόρουμ απανωτά ερωτήματα για Κρακοβία και Βαρσοβία και να μου ανάβουν τα λαμπάκια. Λες και ήταν όλοι βαλτοί. Ήμουν έτοιμος να αρχίσω να πυροβολώ! (Μια Σοράγια έπρεπε να βάλω στην εισαγωγή:D)
 

echo2011

Member
Μηνύματα
2.398
Likes
3.572
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ ωραία αρχή και τέλειες οι φωτογραφίες Γιάννη! Μια χαρά είναι η Πράγα, για Χριστούγεννα ότι πρέπει! Στον λόφο Petrin ανεβήκατε; θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ η θέα από εκεί πάνω! όπως και το σοκάκι των αλχημιστών που πολλοί χαρακτηρίζουν ως tourist trap, είχε αρκετό ενδιαφέρον!
Γιες και στα δύο :) Και μου άρεσαν πολύ. Η Πράγα οντως είναι μια χαρά και αν βγεις και λίγο εκτός τουριστικού κέντρου την απολαμβάνεις καλύτερα. Εμείς προσπαθούσαμε οσο μπορούσαμε να ξεφεύγουμε απο τα πλήθη.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ρε, πέθανα στο γέλιο με την εισαγωγή! Και Mr. Μπούτιας και εθνικός σταρ και Ντολτσε Βιτα; χα χα χα, αψογη!
Μπράβο ρε Γιάννη, χαίρομαι που τελικά σου άρεσε. Κρίμα για την Πολωνία αλλά η Πράγα κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει θέση στην bucket list κάθε ταξιδιώτη. Είναι βγαλμένη από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, η αύρα της είναι απαράμιλλη. Τώρα που βλέπω τις φωτογραφίες από σημεία που είχα περάσει κι εγώ μου ξυπνούν αναμνήσεις και θέλω να ξαναπάω!
Περιμένουμε εναγωνίως τη συνέχεια!
p.s. Η Δρέσδη πώς σου φάνηκε από τη μικρή γεύση που πήρες;
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Γιώργο το κακό με τη Δρέσδη είναι ότι φτάσαμε σε απόσταση αναπνοής από την περίφημη μπαρόκ πλατεία Neumarkt με τα αριστουργήματα και δεν είχαμε χρόνο να τη δούμε. Το κομμάτι που είδαμε δεν ήταν γραφικό. Είχε σύγχρονα κτίρια με πολυκαταστήματα και γραφεία αλλά επειδή ήταν στολισμένα μας άρεσε. Γενικά από το λίγο που την είδαμε μας άφησε μια ωραία αίσθηση και θέλω στο μέλλον να την επισκεφτώ.

Για την Πράγα τα είπες όλα. Πήγα επιφυλακτικός και τελικά μας αποζημίωσε. Αν απομονώσεις την πολυκοσμία στα κεντρικά σημεία είναι όντως απίστευτα ατμοσφαιρική πολη. Τα πανοράματα της δε εκπληκτικά. Μπορεί να ήταν εορταστική περίοδος αλλά είμαι σίγουρος ότι είχε πολύ λιγότερο κόσμο σε σύγκριση με άνοιξη και καλοκαίρι. Οπότε ο Δεκέμβρης είναι καλός μήνας για την Πράγα για να αποφύγεις τις λαοθάλασσες.
 
Last edited:

Eurotraveler

Member
Μηνύματα
464
Likes
1.769
Επόμενο Ταξίδι
Γκντανσκ
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Ο παραπάνω καταιγισμός από gif μας έδωσε μια πολύ καλή εικόνα της ψυχολογικής σου κατάστασης όταν ακυρώθηκε το ταξίδι. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να είχατε πάει και στην Πολωνία και στην Πράγα, αλλά δε θα μιλήσω άλλο για ταξίδια που ματαιώθηκαν γιατί με πληγώνει αυτό το θέμα.

Άλλωστε το concept του ταξιδιού όπως και πέρσι με το Λουξεμβούργο, ήταν το χριστουγεννιάτικο κλίμα σε συνδυασμό με μια γραφική πόλη.
Ελπίζω μετά το φετινό και το περσινό ταξίδι να καθιερώσετε μια απόδραση αυτή την εποχή του χρόνου.

Η Πράγα δεν ήταν ποτέ μα ποτέ διακαής μου πόθος.
Ούτε και εμένα. Για την ακρίβεια θεωρούσα σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα πάω στην Πράγα, έχουν πάει άλλωστε τόσα γνωστά μου άτομα που δεν ταξιδεύουν συχνά, γι'αυτό και πάντα την άφηνα για το μέλλον. Ώσπου ένα καλοκαίρι που δεν είχα κάποιο πραγματοποιήσιμο πλάνο, σκέφτηκα ότι μάλλον ήταν η ώρα της Πράγας.

Στολισμένη και λαμπερή η διάσημη λεωφόρος Parizska
Είναι πανέμορφη και δυστυχώς δεν πρόλαβα να την περπατήσω.

Λίγο το παρεκκλήσιο της Βηθλεέμ που υπάρχει εκεί, λίγο ο Βεγκέσλαος και το τραγούδι για αυτόν που εμφανίζεται συνέχεια μπροστά μου τις τελευταίες μέρες σε βιβλία και τηλεόραση, με κάνουν να ανυπομονώ για περισσότερη χριστουγεννιάτικη Πράγα!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
@Eurotraveler πράγματι θα ήθελα να καθιερώθει ένα 3ημερο κάθε χρόνο τον Δεκέμβριο σε μια χριστουγεννιάτικη ατμοσφαιρική πόλη! Δεν ήξερα τι θα πει ακυρωμένο ταξίδι αλλά το έμαθα καλά. Και όταν δεν υπάρχει θέμα υγείας και οι λόγοι είναι άλλοι που ακυρώθηκε, και σκέφτεσαι ότι δεν υπήρχε λόγος να ακυρωθεί, τότε σε πιάνει τρέλα. Τέλος πάντων!

Εγώ σε 3+ μέρες και παρ' όλο που βράδιαζε νωρίς μπορώ να πω πως είμαι πολύ ευχαριστημένος στο πόσο τη γύρισα. Και πήγαμε και σε κάποια μέρη έξω από την πεπατημένη. Πάντως δικαίως θεωρείται must για χριστουγεννιάτικη εξόρμηση. Το επόμενο κεφάλαιο λογικά αύριο.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Letna Park (Letenske sady)

Το πρωινό ξεκίνησε με το απλό, λιτό και απέριττο πρωινό μας!


page.jpg


Από το παράθυρο του δωματίου μας, ο κεντρικός δρόμος M. Horakove




Ο καιρός είναι καλός για τα δεδομένα της Πράγας, με έναν ήλιο που πολεμά να βγει και τη θερμοκρασία στις 9 το πρωί στους 3 βαθμούς. Η Πράγα, όπως και το Παρίσι, χωρίζει τις γειτονιές της με νούμερα. Το 1 είναι το κέντρο που περιλαμβάνει την παλιά πόλη (Stare Mesto), τη νέα πόλη (Nove Mesto), και στην απέναντι πλευρά του ποταμού Μολδάβα τη μικρή πόλη (Mala Strana) και τη συνοικία του κάστρου (Hradcany). Αν και το ξενοδοχείο μας είναι κοντά στην παλιά πόλη, βρίσκεται στο 7ο διαμέρισμα στην περιοχή Holesovice. Η σημερινή και η αυριανή μέρα περιλαμβάνει όλο το 1ο διαμέρισμα της Πράγας με τις τέσσερις συνοικίες όμως πριν πάμε στην παλιά πόλη, θα ξεκινήσουμε από τη γειτονιά μας στο διαμέρισμα 7 της Πράγας και από το πάρκο Letna. Θα έλεγα πως ξεκινάμε με ένα highlights της Πράγας.

Μεγάλο προνόμιο να έχεις δίπλα σου το πάρκο Λέτνα (Letenske sady), και να ξεκινάς τη μέρα σου από αυτό. Υπέροχη η αίσθηση στην ψυχρή ατμόσφαιρα να περπατάμε ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα της Πράγας, το οποίο προσφέρει μια μοναδική θέα στην πόλη. Στην Πράγα χορτάσαμε πανοραμική θέα από πάρα πολλά σημεία μιας και η πόλη είναι χτισμένη σε λόφους, αλλά η θέα από το Λέτνα είναι απλά η καλύτερη! Στο πάρκο συναντήσαμε λίγους κατοίκους που είτε έκαναν τζόκινγκ είτε είχαν βγάλει βόλτα τα σκυλιά τους. Ένα τεράστιο πάρκο δικό μας!

page1.jpg






Ο πρωινός περίπατος μας αναζωογόνησε. Πόσο τέλεια θα είναι όμως εδώ την άνοιξη και το καλοκαίρι. Θα σφύζει από ζωή και θα είναι όλα καταπράσινα. Το πρώτο σημείο που αντικρίσαμε την υπέροχη πανοραμική θέα ήταν από το Letensky zamecek. Ένα εστιατόριο που έχει και αίθριο με μοναστηριακά τραπέζια που τους ζεστούς μήνες οι κάτοικοι απολαμβάνουν τη μπύρα τους μαζί με τη θέα!







Λίγο μετά συναντήσαμε τον γιγαντιαίο μετρονόμο που βρίσκεται σε ένα συμβολικό σημείο της πόλης. Σε αυτό το σημείο ήταν το τεραστίων διαστάσεων μνημείο του Ιωσήφ Στάλιν. Το γρανιτένιο μνημείο προς τιμήν του σοβιετικού ηγέτη είχε τοποθετηθεί το 1955 (δυο χρόνια μετά το θάνατό του) για τη λατρεία της προσωπικότητας του. Ήταν το μεγαλύτερο άγαλμα του Στάλιν και γενικότερα το μεγαλύτερο άγαλμα σε ολόκληρη την Ευρώπη με 15,50 μέτρα ύψος και 22 μέτρα πλάτος! Η διαδικασία της Αποσταλινοποίησης στην Ανατολική Ευρώπη άρχισε λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, το οποίο αποτελούσε μια μεγάλη πηγή αμηχανίας για το Κομμουνιστικό Κόμμα της Τσεχοσλοβακίας. Έτσι το μνημείο κατεδαφίστηκε με δυναμίτη το 1962.

PomnikStalina-Praga1.jpg


Blowing_up_the_Stalin_Monument.jpg


Ο μετρονόμος τοποθετήθηκε το 1991 στην κορυφή του τεράστιου πέτρινου βάθρου που χρησίμευε ως βάση για το μνημείο του Στάλιν. Το εκκρεμές είναι περίπου 25 μέτρα ύψος και ζυγίζει 7 τόνους και θεωρείται ένα σύμβολο της νέας εποχής. Απ’ ότι κατάλαβα δεν ήταν σε λειτουργία εκείνη την ώρα. Πάντως το μέρος όπως θα δείτε και στη φωτό είναι ατημέλητο και παραμελημένο σε σύγκριση με το υπόλοιπο καταπράσινο προσεγμένο πάρκο Letna. Το μέρος έχει γίνει η χαρά των skateboarders!



page2.jpg


Το πάρκο Λέτνα κατά τη Βελούδινη επανάσταση ήταν η περιοχή με τις σημαντικές διαδηλώσεις ενάντια στην κομουνιστική κυβέρνηση. Στις 25 και 26 Νοεμβρίου 1989 περίπου 750.000 άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν εδώ. Το Σεπτέμβριο του 1996 στο πάρκο Λέτνα έγινε η έναρξη του HIStory World Tour του Μάικλ Τζάκσον όπου 127.000 άτομα παρακολούθησαν την τεράστια συναυλία.

Στο πάρκο Λέτνα υπάρχουν πολλά σποτ για να απολαύσεις την πανοραμική θέα. Το ιδανικό όμως σημείο είναι φτάνοντας στο εντυπωσιακό Art Nouveau περίπτερο Hanavsky του 1891 το οποίο είναι πολυτελές εστιατόριο. Η απαράμιλλη θέα προς την πόλη και τις γέφυρες του ποταμού Μολδάβα είναι η κλασική καρποσταλική φωτογραφία της Πράγας. Το καλύτερο ήταν ότι την απολαύσαμε ολομόναχοι!

page3.jpg








page4.jpg


Κατηφορίσαμε τον λόφο από τη μεγάλη σκάλα που οδηγεί στην όχθη του ποταμού, και καταλήγει στη γέφυρα Cechuv. Δεν χορταίνεται αυτή η θέα. Ο καιρός μια ήλιος μια συννεφιά.



page5.jpg


Πήραμε το τραμ 15 και μετά από λίγες στάσεις ήμασταν στην πλατεία Republiky.
Ήταν η σειρά του Stare Mesto!

edit - bonus
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος την παραμονή της πρωτοχρονιάς, από το πάρκο Letna εκτοξεύτηκαν χιλιάδες βεγγαλικά που φώτισαν τον ουρανό της Πράγας και πρόσφεραν ένα ανεπανάληπτο θέαμα στον κόσμο επί 10 λεπτά. Φέτος τα πυροτεχνήματα είχαν έναν συμβολισμό μιας και το 2019 συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη Βελούδινη Επανάσταση του 1989.
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Stare Mesto – part1

Namesti Republiky


Στην πλατεία Republiky η πόλη αρχίζει και βρίσκει τους πρωινούς ρυθμούς της και τα σπιτάκια της χριστουγεννιάτικης αγοράς μόλις έχουν ανοίξει.


Στο Stare Mesto αν απομακρύνεις τα αυτοκίνητα και τα πλήθη των τουριστών από την κεντρική πλατείας της παλιάς πόλης είναι πολύ εύκολο να χάσεις την αίσθηση του χρόνου. Η Πράγα αναδύεται μέσα στους αιώνες και έχει να διηγηθεί πολλά όμως για να το νοιώσεις αυτό πρέπει να έχεις τα μάτια και τις αισθήσεις σου ανοιχτές. Στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης και τις μικροσκοπικές γωνίες της κρύβονται ιστορίες αιώνων. Η ίδρυση της χρονολογείται από τον 8ο αιώνα. Σύμφωνα με το θρύλο είναι το μέρος που ονειρεύτηκε η Πριγκίπισσα Λίμπουσε αυτοκράτειρα των Τσέχων της Δυναστείας των Πρέμυσλ, για να χτιστεί ''μια πόλη μεγάλη και τρανή, της οποίας η δόξα και η φήμη θα έφταναν μέχρι τα αστέρια''.

Η Πράγα είναι από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να παραμείνουν αναλλοίωτες μετά από δύο Παγκόσμιους Πολέμους. Η αρχιτεκτονική της είναι πολυδιάστατη και μας παραδίδει μαθήματα αρχιτεκτονικής τελειότητας! Με βάση τον μεσαίωνα και το γοτθικό στυλ, με κτίρια μπαρόκ, αναγεννησιακά, αρτ νουβό ακόμα κι από το κίνημα του κυβισμού και με τοίχους διακοσμημένους με αμύθητης αξίας τοιχογραφίες. Ενώ οι πύργοι στον ορίζοντα της, που κάποιος κάποτε τους μέτρησε και τους έβγαλε χίλιους, την κάνουν να μοιάζει σα να έχει βγει από σελίδες παραμυθιού. Με την αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και την απόκοσμη γοητεία της, ομολογώ ότι μας μαγνήτισε. Χωρίς να μπω σε συγκρίσεις τολμώ να πω πως δεν θεωρείται άδικα μια από τις ομορφότερες πόλεις της γηραιάς ηπείρου. Ο σημαντικός συγγραφέας Φραντς Κάφκα είχε γράψει για τη γενέτειρα του που τόσο αγαπούσε και θαύμαζε ότι ''Η Πράγα δεν σε αφήνει να φύγεις, ούτε εσένα, ούτε εμένα''.

Το στυλ παλιάς πόλης, με ποτάμι, με γραφικές μεσαιωνικές γειτονιές, με πλακόστρωτους στενούς δρόμους, με εντυπωσιακές εκκλησίες και κτίρια τα έχουμε ξαναδεί πολλάκις σε πάρα πολλές πόλεις. Μπορεί να μοιάζουν σχεδόν όλες μεταξύ τους αλλά κατά τη γνώμη μου το Stare Mesto είναι ένα κλικ παραπάνω.

Ένα από τα σημαντικότερα γοτθικά κτίσματα είναι ο Πύργος της πυρίτιδας (Prasna brana) του 1475. Η μοναδική από τις δεκατρείς μεσαιωνικές πύλες της παλιάς πόλης που στέκεται ακόμη.


Στο κέντρο το Hotel Paris Prague, οδός Kralodvorska


οδός Rybna


Οδός Jakubska
page6.jpg


Στην οδό Mala Stupartska, η μπαρόκ Βασιλική του Αγίου Ιακώβου (Kostel svateho Jakuba Vetsiho)


Ένα μέρος που μου άρεσε πολύ, είναι η αυλή Tyn. Η αυλή αυτή είναι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα στην Πράγα. Αυτό το μπλοκ κτιρίων, πιθανότατα χτισμένο τον 11ο αιώνα, ήταν αρχικά μια οχυρωμένη αυλή εμπόρων όπου συγκεντρώνονταν οι τελωνειακοί δασμοί και προστάτευε τους εμπόρους και το εμπόρευμα. Υπήρχαν αποθήκες για τα εμπορεύματα, στάβλοι αλόγων, ξενώνες για τους εμπόρους, και ένα από τα παλαιότερα νοσοκομεία στην Πράγα. Το πιο σημαντικό κτίριο είναι το παλάτι Granovsky με την τοξωτή στοά, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα κοσμήματα της αναγέννησης στην πόλη.







Η αυλή είναι πίσω ακριβώς από τον Ναό Παναγίας του Τυν
page7.jpg


Περνάμε τις καμάρες στο στενό σοκάκι Tynska και βγαίνουμε στην καρδιά της παλιάς πόλης την πλατεία Staromestske. Η πολύβουη πλατεία στην καρδιά της μεσαιωνικής Πράγας, κτίστηκε τον 12ο αιώνα και υπήρξε μάρτυρας σε πολλά ιστορικά γεγονότα. Υπήρχε αρκετός κόσμος που έκανε την πρωινή βόλτα του στην χριστουγεννιάτικη αγορά και η οποία αφαιρούσε αρκετά την μεγαλοπρέπεια της πλατείας. Τα ξύλινα σπίτια και το τεράστιο δέντρο επικρατούσαν στο χώρο κι έτσι δύσκολα μπορούσα να εστιάσω και να παρατηρήσω καλά τα αριστουργηματικά κτίρια τριγύρω.





Καμαρώσαμε τους ωραιότερους πύργους της πόλης, τους γοτθικούς πύργους της Παναγίας της Tyn, στους οποίους βασίστηκε ο Ντίσνεϋ για να φτιάξει τους πύργους του παλατιού της Ωραίας Κοιμωμένης της Disneyland! Έτσι λέει ο θρύλος τουλάχιστον! Η εκκλησία χτίστηκε μετά τα μέσα του 14ου αιώνα και είναι το ορόσημο της πλατείας και ίσως όλης της πόλης.



Στην πλατεία στέκεται περήφανος και ο πύργος του παλιού δημαρχείου με το αστρονομικό ρολόι το οποίο όμως μελετήσαμε αργότερα. Στη γωνία η εξαιρετική μπαρόκ εκκλησία του Αγίου Νικολάου του 1737, δίπλα από την Παναγία της Tyn το γοτθικό σπίτι με το πέτρινο καμπαναριό, και δίπλα το εντυπωσιακό Kinsky Palace. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται διάφορα γοτθικά, μπαρόκ, ρομανέσκ και ροκοκό κτίρια και το υπερθέαμα δεν έχει τελειωμό! Μεγαλείο.

page8.jpg




page9.jpg




Στη μέση της πλατείας στέκεται το τεράστιο άγαλμα του Jan Hus, ο εθνικός ήρωας που τα έβαλε με το Βατικανό θέλοντας να μεταρρυθμίσει την αγία ρωμαϊκή εκκλησία πολύ πριν τον Μαρτίνο Λούθηρο, και κάηκε στην πυρά στις 6 Ιουλίου του 1415, πυροδοτώντας έναν εμφύλιο πόλεμο. Ήταν ουσιαστικά ο πρόδρομος της χριστιανικής μεταρρύθμισης.



Όσο κι αν η πλατεία Staromestske είναι αυτή που οι περισσότεροι τουρίστες δεν ξεκολλάνε από τα κάλλη της και την ομορφιά της, εμείς την είδαμε επιφανειακά και το μόνο που ήθελα εκείνη τη στιγμή είναι να απομακρυνθώ από τα πλήθη και να χαθώ σε δρόμους που κυκλοφορούν ελάχιστοι. Και πράγματι πηγαίνοντας προς την οδό Dlouha, μπλεχτήκαμε σε επιβλητικούς δρόμους με εντυπωσιακά κτίρια αλλά και σε γραφικά στενά που δεν κυκλοφορούσε ψυχή ή βλέπαμε μόνο κατοίκους. Κι όμως το καταφέραμε.

Οδός Dlouha


Οδός V Kolkovne


Πλατεία Hastalska


Το Μουσείο των Αλχημιστών στην Hastalska 1


Από το σημείο αυτό κάναμε μια πολύ ωραία διαδρομή σε μια εξαιρετικά γραφική γειτονιά και ήμασταν ολομόναχοι. Μου κάνει εντύπωση που δεν την γνωρίζουν οι περισσότεροι αλλά καλύτερα. Εγώ σαν ψαγμένος που είμαι είχα μελετήσει τη διαδρομή. Μη τη χάσετε!

Οδός U Obecniho dvora


Ακολουθήσαμε το σοκάκι και βγήκαμε σε ένα μέρος που έμοιαζε με χωριό μέσα στην πόλη.
Περάσαμε το στενό Ve Stinadlech και βγήκαμε στην μικρή πλατεία Hastalske.






Από την οδό Anezska, η Kostel sv. Hastala ή Εκκλησία του Αγίου Κάστουλο (ποιός είναι αυτός?)


Το στενό σοκάκι Rasnovka. Όλη η παλιά πόλη της Πράγας σφύζει από ζωή και δεν μπορείς να περπατήσεις! Μύθος. Περπατήστε την γραφική Rasnovka και θα με θυμηθείτε! Ερημιά!
page10.jpg






Το τέλος του δρόμου μας έβγαλε πίσω από το Υπουργείο Βιομηχανίας και εμπορίου της Τσεχίας και ένα σύμπλεγμα κτιρίων στο οποίο βρίσκεται η Εθνική πινακοθήκη, το μοναστήρι sv. Anezky και εκκλησία Svaty Frantisek .


Είχαμε βγει στην όχθη του ποταμού στην Nemocnice Na Frantisku. Κάναμε έναν κύκλο και ξανα μπήκαμε στην παλιά πόλη με κατεύθυνση αυτή τη φορά την Εβραϊκή συνοικία. Περάσαμε λαβύρινθους και στενά σοκάκια χωρίς καθόλου κόσμο. Η μεγαλοπρέπεια της Πράγας βρίσκεται σε κάθε γειτονιά, σε κάθε τετράγωνο, σε κάθε κτίριο.


Το σουρεαλιστικό άγαλμα του συγγραφέα Franz Kafka πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Πνεύματος (Kostel sv. Ducha) και δίπλα από την Ισπανική Συναγωγή στην Εβραϊκή συνοικία.
page12.jpg


Η γειτονιά περιβάλλεται από εξαιρετικά περίτεχνα κτίρια στις οδούς
Siroka, Vezenska, V Kolkovne, Dusni και φυσικά την Parizska.






Η γειτονιά Josefov είναι η εβραϊκή συνοικία στην παλιά πόλη, στην οποία ήταν από τον μεσαίωνα το εβραϊκό γκέτο της Πράγας μέχρι την επέλαση των Ναζί στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μεσαιωνική συνοικία Γιόζεφοβ με τα σκοτεινά μυστηριώδη στενά δρομάκια της, δημιούργησε διάφορες μεταφυσικές θεωρίες και ήταν η περίοδος εκείνη κατά το μεσαίωνα που δημιουργήθηκε κι ο περίφημος μύθος για το Γκόλεμ, το παντοδύναμο πλάσμα που ζούσε στην σοφίτα της συναγωγής του εβραϊκού γκέτο της Πράγας τον 16ο αιώνα. Ο Φραντς Κάφκα ο σπουδαίος λογοτέχνης, ζούσε στην εβραϊκή συνοικία και μεγάλωσε με τις τρομαχτικές διηγήσεις που στοίχειωναν τους εφιάλτες του και που τον ενέπνευσαν να γράψει τα σκοτεινά μυθιστορήματα του.

Το μεγαλύτερο τμήμα της συνοικίας κατεδαφίστηκε μεταξύ του 1893 και του 1913, στα σχέδια οικοδόμησης της Πράγας στα πρότυπα της πόλης του Παρισιού. Απέμειναν μόνο έξι συναγωγές, το παλιό κοιμητήριο και το παλιό εβραϊκό Δημαρχείο. Σήμερα, στη συνοικία του Γιόσεφοβ υπάρχουν κτίρια των αρχών του 20ού αιώνα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την αρχική εικόνα της παλαιάς συνοικίας.

Οι έξι συναγωγές, το Εβραϊκό δημαρχείο, το ρολόι του οποίου γυρίζει αντίθετα με την φορά του ρολογιού κατά το εβραϊκό σύστημα, και το εβραϊκό νεκροταφείο είναι επισκέψιμα με κόστος πακέτου 530CZK δηλαδή 14€. Από όλα αυτά μόνο το νεκροταφείο με ενδιέφερε όμως δεν θα έδινα 14€ για κανένα νεκροταφείο όσο καμένος κι αν είμαι! Έτσι λοιπόν περπατήσαμε στους στενούς δρόμους γύρω από τις συναγωγές και είδαμε κλεφτά ελάχιστα το κοιμητήριο. Η εβραϊκή γειτονιά είναι αρκετά δημοφιλής και αυτό φαινόταν και από τα γκρουπάκια τουριστών που γέμισαν τους δρόμους τριγύρω και από τους πάγκους με σουβενίρ στην οδό U Stareho hrbitova. Ασχέτως με αυτό η συνοικία μου άρεσε πολύ.

Οδός Cervena


Η παλιά νέα Συναγωγή χτισμένη το 1270 παρακαλώ (υπήρχε και η παλαιότερη συναγωγή αλλά κατεδαφίστηκε το 1867), είναι η παλαιότερη ενεργή Συναγωγή στην Ευρώπη. Ο θρύλος λέει ότι το σώμα του Γκόλεμ που δημιούργησε ο ραβίνος Judah Loew βρίσκεται ακόμα στο πατάρι της παλιάς νέας συναγωγής. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν βρέθηκε κανένα ίχνος από μυστήριο πλάσμα στη συναγωγή! Οι Τσέχοι όμως που λατρεύουν τις μεταφυσικές θεωρίες διατηρούν αυτό το μύθο.

page13.jpg






Οδός U Stareho hrbitova


U Stareho hrbitova. Πάνω, περιφραγμένο το Παλιό Εβραϊκό κοιμητήριο


Η είσοδος του παλιού Εβραϊκού κοιμητηρίου.
Στην είσοδο υπήρχαν υπάλληλοι και δεν μπορούσες ούτε στα κλεφτά να βγάλεις μια φωτογραφία.


Στην περιοχή αυτή, η λαμπερή λεωφόρος Parizska έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μυστηριώδη σοκάκια της εβραϊκής συνοικίας. Είναι ένας από τους ωραιότερους και ακριβότερους δρόμους της Πράγας με τους πανάκριβους οίκους μόδας που σε ξεσηκώνουν για shopping πολυτελείας ή απλά για οφθαλμόλουτρο!




page14.jpg


Μέσω της Parizska φτάσαμε και πάλι στην πλατείας της παλιάς πόλης για να αρχίσουμε το δεύτερο μέρος της περιήγησης μας στo Stare Mesto και όχι μόνο!
 
Last edited:

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Αχχχχ πόσο ωραία! Πανέμορφη πόλη! Θυμάμαι κι εμείς δεν είχαμε μπει στο νεκροταφείο γιατί μας είχε φανεί εξωφρενική η τιμή και είχαμε ξεκλέψει κάτι ματιές μόνο.
Μια μικρή διόρθωση μόνο Γιάννη, το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης στη Disneyland είχε ως πρότυπο το κάστρο Neuschwanstein στη Βαυαρία.
https://www.thesun.co.uk/travel/614...castle-inspired-visit-neuschwanstein-germany/
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.250
Μέλη
38.892
Νεότερο μέλος
Petr23

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom