Αίγυπτος Αίγυπτος-Σεπτέμβριος 21, Φώτο-ιστορία

Μηνύματα
234
Likes
925
Επόμενο Ταξίδι
Μαρόκο
Ένας προορισμός κοντινός για εμάς στην Ελλάδα και κατα προσωπική μου άποψη ένας προορισμός που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του για να δει έστω τις πυραμίδες.
Πρώτο ταξίδι μου μετά τον Covid και επέλεξα να ταξιδέψω με πρακτορείο για περισσότερη ασφάλεια αλλά και κυρίως γιατί ο ξεναγός είναι απαραίτητος μίας και η χώρα είναι ένας τεράστιος αρχαιολογικός χώρος. Προσωπικά ήταν ένα απο τα καλύτερα ταξίδια που έχω κάνει και θα μου μείνει αξέχαστο.


Το ταξίδι ήταν μία μέρα Καιρό, μία Αλεξάνδρεια και επιστροφή στο Καιρό. Την επόμενη πήραμε αεροπλάνο για Λούξορ. Από το Λούξορ αναχωρούν όλα τα κρουαζιερόπλοια για την κρουαζιέρα στον Νείλο με προορισμό το Ασουάν. Από το Ασουάν επιστρέψαμε αεροπορικός στο Καιρό και από κει πήραμε την πτήση για Ελλάδα.

Τips


Νερό μόνο εμφιαλωμένο και όχι αγορασμένο από τους υπαίθριους πάγκους στον δρόμο.

Τα δόντια μας τα πλένουμε και αυτά με εμφιαλωμένο νερό. Αν υπάρχει βραστήρας στο χώρο, βράστε νερό από τη βρύση για να πλύνετε τα δόντια.

Για αλλαγή χρημάτων μπορείτε να κάνετε στο Αεροδρόμιο μίας και από τη κατάλαβα τα ανταλλακτήρια έχουν παντού το ίδιο rate.

Η κάρτα revollut δούλεψε άψογα για ανάληψη χρημάτων από ATM χωρίς κάποια χρέωση.

Φροντίστε να έχετε μετρητά γιατί στα παζάρια δεν έχουν POS και γενικά η αγορά με κάρτες δεν είναι και πολύ διαδεδομένη.

Στο αεροδρόμιο υπάρχουν κιόσκια εταιριών κινητής όπου μπορείτε με γύρω στα 15 ευρώ να βάλετε μια κάρτα αρκετά GIGA (δε θυμάμαι ακριβώς αλλά ήταν αρκετά). Σήμα είχα παντού σε όλην την Αίγυπτο με κάρτα VODAPHONE

Στο Καιρό υπάρχει το UBER για ταξί οπότε κατεβάστε την εφαρμογή. Το ταξί UBER είναι πάρα πολύ φθηνό και είναι η αποτελεσματικότερη λύση. Είναι φθηνά ακόμα και για μεγάλες διαδρομές. Γύρω στα 2 με 5 ευρώ για να κινηθήτε στην πόλη.

Βίζα βγάζεις στο Αεροδρόμιο και κάνει 25 ευρώ.

Επίσης, να αποφεύγετε οποιαδήποτε κατανάλωση φρούτων ή λαχανικών, επειδή μπορεί να έχουν πλυθεί με νερό βρύσης. Αντιθέτως, τα βραστά λαχανικά δεν ενέχουν κανένα κίνδυνο!

Προσοχή στις Πυραμίδες (τα γράφω αναλυτικά παρακάτω)

Δε βγάζουμε φωτογραφίες ένστολους και κρατικά κτήρια.

1 μέρα

Η Πτήση ήταν μεσημέρι για Καιρό και αφού αγόρασα κάρτα για το κινητό και αντάλλαξα χρήματα στο αεροδρόμιο, φύγαμε για το ξενοδοχείο όπου φτάσαμε αργά το απόγευμα, όποτε και δεν κάναμε κάτι, απλά βραδινό και ύπνος


Η διαδρομή από το αεροδρόμιο προς το ξενοδοχείο ήταν λίγο σοκαριστική αφού από την αρχή καταλαβαίνεις ότι είσαι σε μία χώρα εκτός Ευρώπης. Το Καιρό χαώδης, η κίνηση στου δρόμους απίστευτη μίας και τα φανάρια είναι ελάχιστα, και όλοι, μα όλοι, κορνάρουν όλοι την ώρα μανιωδώς. Φυσικά, ΚΟΚ δεν υπάρχει, φλας δεν ανάβουν και γενικά προτεραιότητα έχει αυτός που κόρναρε πρώτος. Η ασφάλεια των αυτοκινήτων δεν είναι υποχρεωτική και δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην είναι χτυπημένο.

Κάποιες φωτογραφίες από την πόλη.

PXL_20210917_140242110.jpg
PXL_20210917_140604148.jpg
PXL_20210917_140756092.jpg
PXL_20210917_140909717.jpg
PXL_20210917_140920746.jpg
PXL_20210917_141012810.jpg
PXL_20210917_141023396.jpg
PXL_20210917_141201342.jpg
PXL_20210917_141243721.jpg
PXL_20210917_141427609.jpg
PXL_20210917_141447984.jpg
PXL_20210917_141603058.jpg
PXL_20210917_142322358.jpg


2 μέρα

Η μέρα αυτή ήταν γεμάτη μίας και θα επισκεπτόμασταν τις πυραμίδες, το αρχαιολογικό μουσείο του Καιρού, και την αγορά του Αλ Χαλίλ.

Πρώτος σταθμός οι πυραμίδες.

Το μοναδικό από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου που έχει επιβιώσει μέχρι τις μέρες μας, δεν μπορεί παρά να εντυπωσιάζει και να προκαλεί δέος. Όταν τις βλέπεις πρώτη φορά όπως και τη Σφίγγα αισθάνεσαι συγκίνηση κ δέος όχι μόνο λόγω του όγκου τους αλλά κ γιατί βλέπεις ζωντανή μπροστά σου την ιστορία και τα πιο παλιά σωζόμενα κατασκευάσματα της ανθρωπότητας (2580 π.Χ.!!)


Η επίσκεψη στο εσωτερικό οποιασδήποτε πυραμίδας δεν ενδυκνείεται για κλειστοφοβικούς ανθρώπους και για όσους έχουν τυχόν κινητικά προβλήματα, γιατί είναι πολύ μεγάλος και στενός ο διάδρομος που προχωράς για να φτάσεις στον ταφικό θάλαμο και είσαι συνεχώς σκυφτός.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Βόλτα με καμήλα δεν έκανα αλλά ενδεικτικά μπορεί και να στοιχίζει 50€ για δυο άτομα για μισή ώρα. Επίσης, μπορεί να σου πουν μια τιμή, να σε πάνε σε ένα σημείο και για να σε γυρίσουν πίσω θα θέλουν και άλλα χρήματα. Θέλει προσοχή στους περίεργους ανθρώπους που εκμεταλλεύονται τον χώρο και σου λένε ότι ο μόνος τρόπος για να πας από το σημείο που σε αφήνει το λεωφορείο ή το ταξί είναι με καμήλες η άλογα, διότι είναι μεγάλη η απόσταση. Μην τους πιστέψετε και μην παρασυρθήτε από οποιονδήποτε προθυμοποιηθεί να σας βγάλει φωτογραφία με την κάμερα σας. Μετά θα σας ζητήσουν πολλά χρήματα.

Μην κάνετε το λάθος και τους δώσετε τη φωτογραφική σας ή το κινητό. Θα σας ζητάνε ένα σορό χρήματα και καλά για την υπηρεσία τους και δε θα σας επιστρέψουν τις συσκευές σας αν δεν τους πληρώσετε.

( Σε μία γυναίκα τις πήραν 20 ευρώ για να βγάλει μόνο μία φωτογραφία ανεβασμένη σε μια καθιστή καμήλα !!!)

Να αποφύγετε τους ανθρώπους που έρχονται και σας πουλάνε διάφορα, απλά μην τους μιλάτε καθόλου.Να προσέχετε τους πλανόδιους με τα αναψυκτικά και τα νερά. Θα σας προσφέρουν κάτι να πιείτε και καλά ότι σας το χαρίζουν και μετά θα σας ζητάνε δέκα δολάρια.

Μπορείτε να γυρίσετε όλη την περιοχή με τα πόδια σε 2 ώρες το πολύ.

DSC04901.jpg

DSC04902.jpg

DSC04907.jpg
DSC04908.jpg
DSC04910.jpg
DSC04910.jpg
DSC04914.jpg
DSC04918.jpg
DSC04922.jpg
DSC04924.jpg
DSC04932.jpg
DSC04933.jpg
DSC04935.jpg
DSC04936.jpg
DSC04942.jpg
DSC04946.jpg


Δεν έχαςα την ευκαιρία να μπω σε μία πυραμίδα

PXL_20210918_083105954.jpg

PXL_20210918_083056853.jpg

PXL_20210918_083219993.jpg
PXL_20210918_083412481.jpg
PXL_20210918_083503168.jpg
PXL_20210918_083341449.jpg
PXL_20210918_083501678.jpg


Δίπλα από τη Μεγάλη πυραμίδα βρίσκεται ένα άλλο μεγάλο μυστήριο της αρχαιότητος, η Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας, ένα άγαλμα το οποίο απεικονίζει μια σφίγγα μυθολογικό πλάσμα με σώμα λιονταριού και κεφάλι ανθρώπου. Έχει μήκος 73,5 μέτρα και ύψος 20.22 μέτρα, και αποτελεί το μεγαλύτερο μονολιθικό άγαλμα στον κόσμο.Όταν σταθείς κοντά του μόνο τότε μπορείς να καταλάβεις το μέγεθος του. Δέος και θαυμασμό μπορεί κανείς να νοιώσει γι αυτό το υπέροχο μνημείο.

Στη Σφίγγα θα βγάλεις τις ωραιότερες σου φωτογραφίες.


DSC04951.jpg
DSC04954.jpg
DSC04957.jpg
DSC04958.jpg
DSC04959.jpg
DSC04961.jpg
DSC04967.jpg


Από κει φύγαμε και κατευθυνθήκαμε στο μουσείο του Καιρού. Το νέο μουσείο που βρίσκετε στις πυραμίδες δεν έχει ανοίξει ακόμα. Θεωρητικά άνοιξη του 2022 θα ανοίξει. Από έξω που περάσαμε το κτήριο ήταν τερατώδες. Πραγματικά, θα είναι το μεγαλύτερο μουσείο στον κόσμο.

Μουσείο Καιρού

Καταπληκτικό μουσείο με απίθανα εκθέματα. Αιγυπτιακές θεότητες, μνημεία, και αντικείμενα της εποχής των Φαραώ σε ταξιδεύουν σε εποχές παλιές και νιώθεις το μεγαλείο και τις κατασκευαστικές ικανότητες των αρχαίων Αιγυπτίων καθώς και το θρησκευτικό δέος που τους διακατείχε
Αυτά που εντυπωσιάζουν όμως πραγματικά είναι η αίθουσα με τους θησαυρούς και τη μάσκα του Τουταγχαμών
Αλλά ακόμα και τώρα ειδικά ο δεύτερος όροφος που έχει τα ευρήματα του τάφου του Τουταγχαμών είναι όλα τα λεφτά, μην το χάσετε με τίποτα





1ον μην πάρετε κάμερα μαζί θα σας ζητήσουν να πληρώσετε παραπάνω. Το κινητό αρκεί.


2ον αν σας αρέσουν τα μουσεία πάρτε κάποιον ξεναγό απ έξω γιατί τα περισσότερα εκθέματα δε γράφουν αγγλικά και δε καταλαβαίνεις τι σου γίνεται.

PXL_20210918_115331458.jpg
PXL_20210918_115336049.jpg
PXL_20210918_120507120.jpg
PXL_20210918_120914070.jpg
PXL_20210918_121116151.jpg
PXL_20210918_121151106.jpg
PXL_20210918_121247524.jpg
PXL_20210918_121407300.jpg
PXL_20210918_121532289.jpg
PXL_20210918_121550887.jpg
PXL_20210918_121658735.jpg
PXL_20210918_121911812.jpg
PXL_20210918_122051266.jpg
PXL_20210918_122250275.jpg
PXL_20210918_122307352.jpg
PXL_20210918_122341292.jpg
PXL_20210918_122417488.jpg
PXL_20210918_122500918.jpg
PXL_20210918_122517742.jpg
PXL_20210918_122537688.jpg
PXL_20210918_122628565.jpg


PXL_20210918_122633242.jpg
PXL_20210918_122737651.jpg
PXL_20210918_122842336.jpg
PXL_20210918_122858417.jpg
PXL_20210918_123012339.jpg


Ο όροφος του Τουταγχαμών

Η σαρκοφάγος του !!

PXL_20210918_123408328.jpg


Σε αυτά τα βάζα, τοποθέτησαν τα όργανα του

PXL_20210918_124649066.jpg

5ab4fe87dda4c8674e8b45ca.jpeg

Και διάφορα άλλα που βρέθηκαν μέσα στον τάφο του
PXL_20210918_124655763.jpg
PXL_20210918_124721218.jpg
PXL_20210918_124829997.jpg
PXL_20210918_124736733.jpg
PXL_20210918_124748660.jpg

PXL_20210918_124952826.jpg
PXL_20210918_125002641.jpg
PXL_20210918_125027043.jpg
PXL_20210918_125347184.jpg

PXL_20210918_125027043.jpg
PXL_20210918_125050894.jpg
PXL_20210918_125107317.jpg
PXL_20210918_125141704.jpg
PXL_20210918_125347184.jpg

PXL_20210918_125444256.jpg
PXL_20210918_130321097.jpg
PXL_20210918_130243877.jpg
PXL_20210918_130329865.jpg

Επόμενη στάση εργαστήρι κατασκευής πάπυρου. Θα βρείτε πολλούς πλανόδιους να πουλάνε έργα με πάπυρο αλλά φυσικά πρόκειται για κατασκευάσματα με ζαχαροκάλαμο. Ο πάπυρος είναι πολύ ακριβώς και πωλείται μόνο σε καταστήματα.


Εκεί μας έδειξαν πως κατασκευάζεται ο πάπυρος από το φυτό. Αφού ξεφλουδίζουν το φυτό, κόβουν σε φέτες την ψίχα τα χτυπάνε με ένα σφυρί και τα περνάνε με ένα πλάστη για να φύγουν όλα τα υγρά που περιέχουν ζάχαρα. Στη συνέχεια τις φλοίδες τις βουτάνε στο νερό και τις αφήνουν για 6 μέρες αν θέλουν να είναι άσπρες ή 12 μέρες αν θέλουν να είναι καφέ. Στη συνέχεια αρχίζουν και τις βάζουν σε ένα κομμάτι δέρμα/ύφασμα σταυρωτά και αφού τις καλύψουν με άλλο ένα κομμάτι δέρμα/ύφασμα, το τοποθετούν σε μία πρέσα για μία βδομάδα και είναι έτοιμος πάπυρος.

PXL_20210918_102125813.jpg
PXL_20210918_102127447.jpg
PXL_20210918_102427317.jpg
PXL_20210918_102430351.jpg
PXL_20210918_102435790.jpg
PXL_20210918_102437871.jpg
PXL_20210918_102531091.jpg
PXL_20210918_102536917.jpg
PXL_20210918_102628471.jpg
PXL_20210918_102640868.jpg



Επόμενη στάση η αγορά τον Χαν ελ-Χαλίλι

Πρόκειται για τη γνωστή σε εμάς αγορά του Αλ Χαλίλι που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα. Εδώ θα βρείτε αμέτρητα μαγαζάκια (souks), οι μαγαζάτορες των οποίων διαλαλούν την πραμάτεια τους και παζαρεύουν με μεγάλη-πολύ μεγάλη επιμονή. Μπορείτε να αγοράσετε οτιδήποτε βάζει ο νους σας, από μπαχαρικά και μυρωδικά μέχρι μουσικά όργανα, ναργιλέδες, κοσμήματα, μικρο έπιπλα, αρωματικά έλαια και μπουκαλάκια για αρώματα από φυσητό γυαλί.


Φυσικά, η κλασική πίεση από τους πωλητές για να αγοράσεις το οτιδήποτε.


Ενδιάμεσα στα στενάκια υπάρχουν καφενεδάκια.




DSC04975.jpg
DSC04978.jpg




PXL_20210918_140655924.jpg
PXL_20210918_153032569.jpg
DSC04980.jpg




Επιστρέφοντας, κάποιες άλλες εικόνες τις αγοράς που πάνε οι ντόπιοι
PXL_20210918_153616145.jpg

PXL_20210918_153618239.jpg
PXL_20210918_153620965.jpg
PXL_20210918_153622581.jpg
PXL_20210918_153626634.jpg
PXL_20210918_153630406.jpg
PXL_20210918_153632825.jpg
PXL_20210918_153642126.jpg


Επιστροφή στο ξενοδοχείο όπου μετά το δείπνο έκανα μια περατζάδα μέχρι την πλατεία Ταχρίρ διασχίζοντας τη γέφυρα Qasr El Nil.


PXL_20210918_154850982.jpg



DSC04983.jpg
DSC04986.jpg
DSC04990.jpg
DSC05000.jpg
DSC05001.jpg
DSC05008.jpg
DSC05015.jpg
DSC05019.jpg
DSC05021.jpg
DSC05022.jpg





3 Ημέρα

Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει μονοήμερη εκδρομή στην Αλεξάνδρεια όπου θα επισκεφθούμε το σπίτι του Κωνσταντίνου Καβάφη, του μεγάλου Αλεξανδρινούς ποιητή που σημάδεψε όσο λίγοι τα ελληνικά γράμματα. Και φυσικά θα δούμε τη σύγχρονη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, το φιλόδοξο εγχείρημα της Αιγύπτου που φιλοδοξεί να αποκτήσει τη λάμψη της αντίστοιχης αρχαίας Πτολεμαϊκής ! Κτισμένη στο ίδιο σημείο οπού στέκονταν η αρχαία Βασιλική Βιβλιοθήκη.


Η Αλεξάνδρεια απέχει 2,5 με 3 ώρες από το Καιρό. Ο δρόμος είναι αρκετά καλός μίας και είναι καινούργιος και έχουν φτιάξει άλλο δρόμο για να πηγαίνουν τα φορτηγά.


Το καλύτερο αξιοθέατο της πόλης της Αλεξάνδρειας δεν είναι παρά η παραλιακή ζώνη. Η παραλία εκτείνεται σε ζώνη χιλιομέτρων με διαδοχικούς κόλπους, ενώ τη διατρέχουν αντίστοιχοι δρόμοι. Η αίσθηση είναι μοναδική, μπροστά ξεχύνεται η Μεσόγειος, ενώ λίγο πιο πίσω η έρημος.


Οι παλιές χρωματιστές πολυκατοικίες που υψώνονται κατά μήκος της διαδρομής εμπλουτίζουν το τοπίο, κάνοντας το πιο γραφικό.

Ο παραλιακός δρόμος El Geish περνάει κοντά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα.


PXL_20210919_094201008.jpg

PXL_20210919_094202824.jpg
PXL_20210919_094343093.jpg
PXL_20210919_094349481.jpg

PXL_20210919_133409006.jpg
PXL_20210919_133623084.jpg
PXL_20210919_133624727.jpg
PXL_20210919_094531383.jpg


Πρώτη στάση στο ελληνικό πατριαρχείο και στον καθεδρικό ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.


Μεγαλοπρεπής ναός με ελληνικά στοιχεία. Νιώθεις συγκίνηση και έντονα συναισθήματα. Αξίζει να τον επισκεφτεί κανείς. Υπέροχοι στη φιλοξενία τους και στις συζητήσεις μας οι υπηρετούντες σ' αυτόν ιερείς. Στη σχολή που βρίσκετε πίσω από τον ναό υπάρχει και κατακόμβη ή οποία έχει γίνει μουσείο

DSC05027.jpg
DSC05031.jpg
DSC05032.jpg
DSC05035.jpg
DSC05036.jpg
DSC05037.jpg
DSC05042.jpg


PXL_20210919_102646241.jpg
PXL_20210919_102650404.jpg
PXL_20210919_102919472.jpg
PXL_20210919_102932181.jpg
PXL_20210919_102945775.jpg
PXL_20210919_102956332.jpg
PXL_20210919_103105671.jpg
PXL_20210919_103109263.jpg
PXL_20210919_103205892.jpg
PXL_20210919_103237670.jpg


DSC05044.jpg
DSC05045.jpg





Επόμενη στάση η νέα βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρεια


Είναι ένας λόγος να επισκεφθεί κανείς την Αλεξάνδρεια. Εντυπωσιακή αρχιτεκτονική, μου άρεσε ιδιαίτερα ο εξωτερικός τοίχος που έχει γράμματα από όλες τις περιοχές του κόσμου και το σχήμα της που είναι σαν να βγαίνει από τη γη, σαν ήλιος που ανατέλλει (τουλάχιστον αυτό ήθελαν να δείξουν). Μέσα είναι ένα πολύ μοντέρνο κτήριο εκ διαμέτρου αντίθετο με την Αλεξάνδρεια.


Καταπληκτική αρχιτεκτονική, σχεδιάστηκε να συγκλίνει προς τη θάλασσα, και η επικλινής στέγη επιτρέπει τη χρήση του ηλιακού φωτός στα περισσότερα τμήματα. Θέλει χρόνο να διαθέσεις, έχει 13 ορόφους, 3500 θέσεις μελέτης, 8.000.000 τόμους βιβλίων, δίνει την πρόσβαση σε μοναδικές συλλογές γνώσεις σε θέματα αρχαίων και μεσαιωνικών πολιτισμών


DSC05096.jpg
DSC05095.jpg
DSC05097.jpg

DSC05048.jpg
DSC05051.jpg
DSC05057.jpg


Σ ένα από τα μουσεία που βρίσκονται μέσα θαυμάσαμε πάπυρος και συγγράμματα και το μοναδικό κομμάτι πάπυρου από την αρχαία βιβλιοθήκη που έχει βρει ( Ήταν αντίγραφο, το πρωτότυπο βρίσκεται στη Βιέννη )

DSC05061.jpg



Όπως και η στήλη τησ Ροζέττας όπου χάρη σε αυτήν κατάφεραν να αποκρυπτογραφήσουν τα ιερογλυφικά ( Άλλο ένα αντίγραφο, η αυθεντική βρίσκετε στο Βρετανικό μουσείο )

DSC05059.jpg



DSC05062.jpg
DSC05063.jpg
DSC05064.jpg
DSC05066.jpg
DSC05070.jpg
DSC05071.jpg
DSC05072.jpg
DSC05073.jpg

Παρακάτω υπάρχει ένα μικρό μουσείο για τα ρούχα που φοριούνται στις διάφορες περιοχές της Αιγύπτου και ένα μουσείο για τη ζωή και τα επιτεύγματα του Προέδρου Anwar Sadat.
DSC05090.jpg
DSC05091.jpg
DSC05092.jpg
DSC05093.jpg



Εδώ τα αιματοβαμμένα ρούχα του από την ημέρα της δολοφονίας του

DSC05094.jpg


Στην συνέχεια είχε μια έκθεση με όμορφα έργα τέχνης

DSC05075.jpg
DSC05076.jpg
DSC05078.jpg
DSC05079.jpg
DSC05081.jpg
DSC05083.jpg
DSC05084.jpg
DSC05085.jpg



Επόμενη στάση η οικία-μουσείο του Καβάφη.


Το σπίτι όπου έζησε ο μεγάλος Έλληνας ποιητής! Στα δωμάτια του σπιτιού υπάρχουν έπιπλα όπως και τα βιβλία από την εποχή του Καβάφη αλλά κανένα δεν είναι δικό του με εξαίρεση δύο κομμάτια. Μια επίσκεψη στο μουσείο αξίζει τον κόπο, ειδικά αν είστε Έλληνας ή θαυμάζετε το έργο του ποιητή!


Θα δείτε μια μεγάλη συλλογή από φωτογραφίες του ποιητή και της οικογένειας του καθώς και μια πολύ πλούσια συλλογή από τις εκδόσεις των ποιημάτων και των βιβλίων του.

DSC05109.jpg
DSC05108.jpg
DSC05107.jpg
DSC05100.jpg
DSC05101.jpg
DSC05102.jpg

PXL_20210919_131052879.jpg

DSC05103.jpg
DSC05104.jpg
DSC05105.jpg


Η τελευταία στάση της επίσκεψη μας στην πόλη είναι το Φρούριο του Καΐτ Μπέη,


Το φρούριο που χτίστηκε στα ερείπια του φάρου


Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο απλά από έξω να το δεις και να φανταστείς το μέγεθος του φάρου καθώς οι πέτρες που το αποτελούν ανήκαν κάποτε στον φάρο. Μέσα δεν έχει τίποτε να δεις και το ενυδρείο που έχει στο ισόγειο δεν αξίζει επίσκεψη


DSC05114.jpg
DSC05115.jpg
DSC05118.jpg



Σχεδόν δίπλα βρίσκεται ο ελληνικός ναυτικός όμιλος όπου αράξαμε για καφέ και μπίρα.

Η Αλεξάνδρεια από τον εξώστη του εστιατορίου της ελληνικής κοινότητας

PXL_20210919_141302728.jpg
PXL_20210919_142354776.jpg


Στάση στο Τέμενος Ελ Μουσρί Αμπούλ Αμπάς





Ένα από τα παλαιότερα και πιο διάσημα τζαμιά που χτίστηκαν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Διακρίνεται από τους ξεχωριστούς θόλους του, που είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της περιοχής Abu al-Abbas…


DSC05132.jpg
DSC05133.jpg



Επιστροφή στο Καιρό για δείπνο και ξεκούραση για την αναχώρηση την επομένη με πτήση στο Λούξορ.


4 Μέρα

Λούξορ,

Το νωχελικό Λούξορ στις όχθες του Νείλο φημίζεται για την μεγαλύτερη συγκέντρωση φαραωνικών αρχαιοτήτων σε ολόκληρη την Αίγυπτο, και μεταξύ αυτών το μεγαλειώδες συγκρότημα ναών στο Καρνάκ, ένα από τα συγκλονιστικότερα έργα αρχιτεκτονικής που υπήρξαν ποτέ.


Το Λούξορ είναι από τις αρχαιότερες πόλεις της Αιγύπτου, υπήρξε και πρωτεύουσα πολύ παλιά και σίγουρα έχεις αρκετά πράγματα να δεις για την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας.Το πρωί θα επισκεπτόμασταν τον μεγαλειώδη ναό του Καρνάκ, ένα τεράστιο σύμπλεγμα αφιερωμένο στη Θηβαϊκή Τριάδα, που εμπλουτίζεται από τον φαραώ Ραμσή ΙΙ και επεκτάθηκε στους επόμενους αιώνες από πολλούς φαραώ. Η μεγαλοπρέπεια και το μέγεθος του ναού θα μας εντυπωσιάσει και θα μας συγκινήσει ιδιαίτερα όταν θα επισκεφθόμασταν το ιερό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η ημέρα μας συνεχίζεται το απόγευμα με τον ναό του Λούξορ, ο οποίος βρίσκεται μέσα στην πόλη, δίπλα στον Νείλο. Ο ναός αυτός, αφιερωμένος επίσης στη Θηβαϊκή Τριάδα. Ο ναός αυτός είναι καλύτερα επισκέψιμος βράδυ επειδή είναι ανοιχτός έως αργά και υποβλητικά φωτισμένος. Το βράδυ παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση του «Ήχος και Φως» στον ναό του Καρνάκ και την επόμενη μέρα είχε ξενάγηση στην κοιλάδα των βασιλέων.

Οι Βασικοί αρχαιολογικοί χώροι που πρέπει να πάει κανείς είναι

Το Καρνάκ

Ο ναός του Λούξορ,

Η Κοιλάδα των βασιλικών τάφων

Καρνάκ


Ο γιγάντιος ναός του Καρνάκ είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο αλλά και από τους σημαντικότερους του Λούξορ. Στην είσοδο του στέκονται οι εντυπωσιακές σφίγγες με τα κεφάλια κριαριού.


Το πρώτο πράγμα που θα συναντήσει ο επισκέπτης εισερχόμενος στον ιερό χώρο αποτελεί η «Λεωφόρος των Σφιγγών». Πρόκειται για μια από τις λαμπρότερους οδούς της αρχαιότητας, είχε μήκος 2,7 χλμ., αποτελούνταν από μνημειακά αγάλματα Σφιγγών, που ήταν σύμβολο του Άμμων-Ρα, και ένωνε το Καρνάκ με το Λούξορ


Στον προαύλιο χώρο σώζεται ο ένας από τους δύο βωμούς που υπήρχαν εκεί, καθώς και ο μεγαλύτερος κίονας της χώρας, με ύψος 22,5 μέτρα. Το γιγάντιο άγαλμα του Ραμσή Β΄ συμπληρώνεται από ένα μικρότερο στα πόδια του, αυτό της συζύγου του, και συμβολίζει την υποτέλεια της σ’ αυτόν.


Το πιο εντυπωσιακό όλων των χαρακτηριστικών του ναού, αποτελεί αδιαμφισβήτητα η «Υπόστυλη Αίθουσα»

Θεωρείται ένα από τα θαύματα της αρχαιότητας και εκτείνεται στα 5.000 τ.μ. Ο κύριος ναός περιλαμβάνει 12 κίονες ύψους 24 μέτρων, ενώ αποτελείται και από άλλα 7 κλίτη σε κάθε πλευρά, με τον αριθμό των κιόνων να φτάνει τους 134.

Οι τεράστιοι οβελίσκοι της βασίλισσας Χασεψούτ ζυγίζουν 300 τόνους και έχουν ύψος 30 μέτρα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι παραστάσεις των τοιχογραφιών που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του ναού.
DSC05140.jpg
DSC05141.jpg
DSC05143.jpg
DSC05146.jpg
DSC05148.jpg
DSC05153.jpg
DSC05157.jpg
DSC05160.jpg
DSC05161.jpg
DSC05163.jpg
DSC05165.jpg
DSC05166.jpg
DSC05171.jpg
DSC05173.jpg
DSC05174.jpg
DSC05176.jpg
DSC05179.jpg
DSC05183.jpg
DSC05186.jpg
DSC05187.jpg
DSC05190.jpg
DSC05194.jpg
DSC05195.jpg

DSC05202.jpg
DSC05203.jpg




Το ιερό του Αλέξανδρου με τις τοιχογραφίες να τον αναπαριστούν


DSC05198.jpg
DSC05199.jpg



DSC05204.jpg
DSC05207.jpg
DSC05209.jpg

DSC05220.jpg
DSC05222.jpg
DSC05223.jpg
DSC05225.jpg
DSC05226.jpg
DSC05228.jpg
DSC05229.jpg
DSC05231.jpg
DSC05233.jpg
DSC05234.jpg
DSC05237.jpg
DSC05238.jpg

DSC05246.jpg
DSC05248.jpg
DSC05250.jpg
DSC05253.jpg
DSC05255.jpg
DSC05257.jpg



Η ιερή λίμνη.


DSC05210.jpg
DSC05211.jpg
DSC05214.jpg
DSC05243.jpg
DSC05244.jpg


DSC05258.jpg

Αφού ήπιαμε τον καφέ μας και περιπλανηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο, πήγαμε στο κρουαζιερόπλοιο για να τακτοποιηθούμε και το απόγευμα θα ξαναβγαίναμε για ξενάγηση στον αρχαίο Ναός του Άμμωνα (Λούξορ)


Ο Ναός του Λούξορ

Ο ναός του Λούξορ είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός. Υποβάλλει τον επισκέπτη ήδη από την είσοδό τη οποία «φυλάνε» τα δύο γιγάντια αγάλματα του Ραμσή Β΄, ύψους 25 μέτρων. Τα τείχη του κρύβουν μέσα τους πολλούς ναούς και βοηθητικά κτίρια, καθώς και ένα μουσουλμανικό τζαμί. Στο κέντρο του δεσπόζουν οι κίονες των ναών που ήταν αφιερωμένοι στον Αμόν Ρα, στη γυναίκα του και στον γιο του, ενώ σημαντικές είναι και οι τοιχογραφίες.

Ξεκίνησε να χτίζεται από τον Φαραώ Αμενχοτέπ Γ΄ (περίπου το 1365 π.Χ.) και ολοκληρώθηκε από τον Φαραώ Τουταγχαμών. Η εξαιρετική κατάσταση στην οποία διασώζεται σήμερα οφείλεται στην άμμο της ερήμου που τον σκέπαζε μέχρι το 1885, όταν τον ανακάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη.



DSC05264.jpg
DSC05265.jpg
DSC05266.jpg
DSC05267.jpg
DSC05269.jpg
DSC05272.jpg
DSC05273.jpg
DSC05274.jpg
DSC05277.jpg
DSC05279.jpg
DSC05280.jpg
DSC05283.jpg
DSC05285.jpg
DSC05290.jpg
DSC05291.jpg



Ταυτόχρονα, μπορούμε να βρούμε ένα τέμπλο γρανίτη, προς τα πίσω, το οποίο είναι αφιερωμένο στον Μέγα Αλέξανδρο (332-305 π.Χ.).


DSC05293.jpg
DSC05294.jpg
DSC05295.jpg
DSC05296.jpg
DSC05297.jpg
DSC05298.jpg
DSC05307.jpg
DSC05310.jpg
DSC05313.jpg
DSC05315.jpg
DSC05316.jpg
DSC05319.jpg
DSC05320.jpg
DSC05323.jpg
DSC05324.jpg
DSC05327.jpg



Το βράδυ μετά το δείπνο πήγαμε στο Καρνακ για το σόου φως και θέαμα.

DSC05328.jpg
DSC05337.jpg
DSC05345.jpg
DSC05347.jpg
DSC05348.jpg
DSC05353.jpg
DSC05355.jpg



5 Μέρα


Πολύ πρωινό ξύπνημα για να κάνουμε βόλτα με αερόστατο στην κοιλάδα των βασιλέων και να δούμε την ανατολή του ηλίου. Εμπειρία μοναδική.


Μείναμε στον αέρα πάνω από γύρο στα 30 με 45 λεπτά
DSC05357.jpg
DSC05364.jpg
DSC05389.jpg
DSC05391.jpg
DSC05394.jpg
DSC05399.jpg
DSC05400.jpg
DSC05402.jpg
DSC05415.jpg
DSC05417.jpg
DSC05420.jpg
DSC05424.jpg





Επιστρέψαμε στο κρουαζιερόπλοιο και από κει με λεωφορείο φύγαμε για την κοιλάδα των βασιλέων.

Η Κοιλάδα των Βασιλέων





Η σπουδαία νεκρόπολη της αρχαίας Αιγύπτου είναι ένα άκρως εντυπωσιακό μνημείο, αφού εκεί βρίσκονται οι τάφοι των σημαντικότερων βασιλιάδων της χώρας. Οι τάφοι των Φαραώ που έχει αποκαλύψει η αρχαιολογική σκαπάνη έκρυβαν μέσα τους πολύτιμα αντικείμενα που θάβονταν μαζί τους. Τις εντυπώσεις κλέβει ο τάφος του Τουταγχαμών, ο μοναδικός που βρέθηκε ασύλητος. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο τάφος του Ραμσή Δ΄ που είναι διακοσμημένος με τοιχογραφίες. Από τους περίπου 65 τάφους που έχουν αποκαλυφθεί, πολλοί είναι ανοιχτοί για το κοινό, άλλοι δωρεάν και άλλοι με εισιτήριο. Τα πολύτιμα ευρήματα τους και οι μούμιες που βρέθηκαν εκεί βρίσκονται στο Μουσείο του Καΐρου.


Οι ταφικοί θάλαμοι που επισκέφθηκα είναι οι παρακάτω


1) Ταφικός θάλαμος του Μερνεφθά

PXL_20210921_080011920.jpg

PXL_20210921_081511210.jpg
PXL_20210921_081515275.jpg
PXL_20210921_081605560.jpg
PXL_20210921_081619015.jpg
PXL_20210921_081622877.jpg
PXL_20210921_081626541.jpg
PXL_20210921_081645655.jpg
PXL_20210921_081654711.jpg
PXL_20210921_081656536.jpg
PXL_20210921_081702506.jpg
PXL_20210921_081813399.jpg
PXL_20210921_081822183.jpg
PXL_20210921_081835459.jpg
PXL_20210921_081912308.jpg
PXL_20210921_082008358.jpg
PXL_20210921_082030879.jpg
PXL_20210921_082248755.jpg
PXL_20210921_082254236.jpg
PXL_20210921_082412974.jpg



2) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή ΙΧ
PXL_20210921_083026141.jpg

PXL_20210921_083104840.jpg
PXL_20210921_083109978.jpg
PXL_20210921_083120310.jpg
PXL_20210921_083126996.jpg
PXL_20210921_083129959.jpg
PXL_20210921_083140360.jpg
PXL_20210921_083145644.jpg
PXL_20210921_083153938.jpg
PXL_20210921_083158943.jpg
PXL_20210921_083207134.jpg
PXL_20210921_083215851.jpg
PXL_20210921_083227785.jpg
PXL_20210921_083246315.jpg
PXL_20210921_083247527.jpg
PXL_20210921_083254802.jpg
PXL_20210921_083256388.jpg
PXL_20210921_083309361.jpg
PXL_20210921_083428545.jpg
PXL_20210921_083432518.jpg
PXL_20210921_083435143.jpg
PXL_20210921_083437215.jpg
PXL_20210921_083443856.jpg
PXL_20210921_083535389.jpg
PXL_20210921_084651380.jpg




3) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή ΙΙΙ


PXL_20210921_084657484.jpg
PXL_20210921_084727588.jpg
PXL_20210921_084730146.jpg
PXL_20210921_084732367.jpg
PXL_20210921_084740507.jpg
PXL_20210921_084742221.jpg
PXL_20210921_084811150.jpg
PXL_20210921_084814331.jpg
PXL_20210921_084821282.jpg
PXL_20210921_084824828.jpg
PXL_20210921_084841740.jpg
PXL_20210921_084857772.jpg
PXL_20210921_084909220.jpg
PXL_20210921_084911641.jpg
PXL_20210921_084923131.jpg
PXL_20210921_084925033.jpg
PXL_20210921_084928194.jpg
PXL_20210921_084941638.jpg
PXL_20210921_084944230.jpg
PXL_20210921_090204888.jpg



4) Ταφικός θάλαμος του Ραμσή VI


PXL_20210921_090136998.jpg
PXL_20210921_090156728.jpg
PXL_20210921_090204888.jpg
PXL_20210921_090212162.jpg
PXL_20210921_090221813.jpg
PXL_20210921_090239912.jpg
PXL_20210921_090243767.jpg
PXL_20210921_090245990.jpg
PXL_20210921_090301381.jpg
PXL_20210921_090313398.jpg
PXL_20210921_090323049.jpg
PXL_20210921_090343960.jpg
PXL_20210921_090348792.jpg
PXL_20210921_090352213.jpg
PXL_20210921_090410234.jpg
PXL_20210921_090453214.jpg
PXL_20210921_090455589.jpg
PXL_20210921_090500536.jpg
PXL_20210921_090526830.jpg
PXL_20210921_090528776.jpg
PXL_20210921_090546758.jpg
PXL_20210921_090550669.jpg
PXL_20210921_090616973.jpg
PXL_20210921_090642273.jpg
PXL_20210921_090643729.jpg
PXL_20210921_091035788.jpg
PXL_20210921_091037943.jpg



5) Ταφικός θάλαμος του ΤΟΥΤΑΓΧΑΜΩΝ

image00007.jpeg




Ναός της Χατσεψούτ


Αυτός ο ναός είναι επίσης γνωστός ως Ναός Deir-el-Bahari. Χτίστηκε προς τιμήν της Χατσεψούτ, της μόνης γυναίκας που βασίλεψε στην Αίγυπτο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι ένα ενδιαφέρον μέρος, πολύ καλά διατηρημένο, με όμορφες λεπτομέρειες, οπότε αξίζει να το εξερευνήσετε. Επιπλέον, πρέπει να ειπωθεί ότι δεν θα βρούμε καθόλου εικόνες ή αγάλματα της Χατσεψούτ, καθώς στο θάνατο της, ο αδερφός της κατέστρεψε τα πάντα, αφού είχε πάρει το βασίλειο από αυτόν. Είναι μια γρήγορη επίσκεψη αλλά απαραίτητη για να είναι ένας τόσο ξεχωριστός ναός.
PXL_20210921_105053036.jpg

DSC05430.jpg
DSC05432.jpg
DSC05433.jpg
DSC05438.jpg
DSC05440.jpg
DSC05443.jpg



Κολοσσοί του Μέμνονα

Οι δύο Κολοσσοί του Μέμνονα που στέκουν στην είσοδο του νεκρικού ναού του Αμενχοτέπ Γ΄ (στη δυτική όχθη του Νείλου στο Λούξορ)

DSC05445.jpg




Και έτσι τελείωσε η ξενάγηση στη κοιλάδα των βασιλέων.


Από κει γυρίσαμε στο κρουαζιερόπλοιο και στις 14:00 αναχωρήσαμε για την κρουαζιέρα στον Νείλο.


Το απόγευμα πήγα και άραξα στην πλώρη πίνοντας το τσάι μου και απολαμβάνοντας το σούρουπο στον Νείλο.
PXL_20210921_144049401.jpg
PXL_20210921_150404466.jpg
PXL_20210921_150420932.jpg
PXL_20210921_151211235.jpg
PXL_20210921_151723888.jpg
PXL_20210921_151726496.jpg
PXL_20210921_152614907.jpg
PXL_20210921_153427637.jpg
PXL_20210921_153432078.jpg
PXL_20210921_153757701.jpg
PXL_20210921_153807049.jpg
PXL_20210921_154538470.jpg
PXL_20210921_155954463.jpg
PXL_20210921_160100812.jpg
PXL_20210921_160104113.jpg


6 Μέρα

Το πρωί κάναμε στάση στο Εντφου όπου επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο.

Υποτίθετο ότι θα πηγαίναμε με άμαξα άλλα γινόταν χαμός. Οι αμαξάδες έπερναν όποιους έβρισκαν χωρίς να κοιτάνε σειρά και για να μην καθυστερήσουμε περισσότερο και μας έκλεισαν τουκ-τουκ, αυτά τα κλασικά τρίκυκλα μηχανάκια όπου περάσαμε μέσα από της γειτονίες της πόλης. Μοναδικές εικόνες που δε θα τις βλέπαμε άμα περνάμε την άμαξα, γιατί οι αμαξάδες πάνε παραλιακά.
DSC05451.jpg
DSC05453.jpg
DSC05454.jpg
DSC05455.jpg
DSC05456.jpg
DSC05457.jpg
DSC05458.jpg
DSC05460.jpg
DSC05461.jpg
DSC05465.jpg
DSC05466.jpg
DSC05468.jpg





Ξεχωρίζει ο ναός του Ώρου, ο καλύτερα διατηρημένος ναός στην Αίγυπτο: το σημερινό κτίσμα, επί φαραωνικής βάσεως, είναι πτολεμαϊκό, άρχισε να κτίζεται το 237 π.Χ., εγκαινιάσθηκε το 142 π.Χ., ολοκληρώθηκε το 57 π.Χ. και καταστράφηκε το 391 μ.Χ. Το Εντφού είναι το μέρος όπου διεξήχθη η μυθική μάχη μεταξύ του Ώρου και του κακού δαίμονος, Σεθ, και έληξε με την ήττα του δευτέρου, πράγμα που απεικονίζεται στις τοιχογραφίες.


DSC05473.jpg
DSC05475.jpg
DSC05477.jpg
DSC05479.jpg
DSC05480.jpg
DSC05482.jpg
DSC05484.jpg
DSC05485.jpg
DSC05487.jpg
DSC05489.jpg
DSC05490.jpg
DSC05493.jpg
DSC05494.jpg
DSC05497.jpg
DSC05501.jpg
DSC05505.jpg
DSC05508.jpg


Εντύπωση κάνει ένα δωμάτιο με συνταγές για αρώματα και για αρωματοθεραπείες.

DSC05513.jpg
DSC05517.jpg
DSC05521.jpg
DSC05523.jpg
DSC05526.jpg
DSC05529.jpg
DSC05525.jpg

DSC05530.jpg

DSC05531.jpg

DSC05533.jpg
DSC05536.jpg
DSC05541.jpg
DSC05542.jpg
DSC05543.jpg
DSC05545.jpg
DSC05551.jpg
DSC05552.jpg
DSC05553.jpg
DSC05563.jpg
DSC05566.jpg
DSC05570.jpg



Επιστροφή στο πλοίο μας και συνέχεια της κρουαζιέρας.

DSC05573.jpg
DSC05578.jpg
DSC05579.jpg
DSC05583.jpg
DSC05584.jpg
DSC05586.jpg
DSC05588.jpg
DSC05593.jpg
DSC05594.jpg
DSC05596.jpg



Το μεσημέρι άραξα και έκανα χάζι από τα διάφορα χωρία που βρίσκονταν στον Νείλο.
DSC05597.jpg
DSC05598.jpg
DSC05600.jpg
DSC05602.jpg
DSC05603.jpg
DSC05614.jpg
DSC05615.jpg
DSC05617.jpg
DSC05619.jpg
DSC05620.jpg
DSC05621.jpg
DSC05623.jpg
DSC05624.jpg
DSC05625.jpg
DSC05626.jpg
DSC05627.jpg
DSC05630.jpg
DSC05631.jpg
DSC05632.jpg
DSC05634.jpg
DSC05635.jpg
DSC05636.jpg
DSC05641.jpg
DSC05642.jpg
DSC05643.jpg
DSC05646.jpg
DSC05649.jpg
DSC05651.jpg
DSC05652.jpg
DSC05653.jpg
DSC05657.jpg
DSC05661.jpg
DSC05663.jpg
DSC05665.jpg
DSC05670.jpg
DSC05675.jpg
DSC05680.jpg







Το απόγευμα φθάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο Κόμ Όμπο,


Στην κορυφή ενός λόφου δίπλα ακριβώς στον Νείλο βρίσκεται ο ναός. Σε μαγεύει από την πρώτη στιγμή, όταν τον βλέπεις να ξεπροβάλει μέσα από τα παράθυρα του ποταμόπλοιου πάνω στη στροφή της ροής του Νείλου.

DSC05684.jpg



Το Κομ Όμπο, η ελληνιστική πόλις Όμβος, έχει στρατηγική θέση ως σταθμός των καραβανιών προερχομένων από την Νουβία και είχε κατοικηθεί πριν τους ελληνιστικούς χρόνους. Το ενδιαφέρον μας εδώ είναι ο διπλός ναός του θεού-κροκοδείλου Σομπέκ, και του Ώρου του Πρεσβυτέρου ή Αρόερη, ο οποίος μετέπειτα συνδέθηκε με τον Απόλλωνα. Αν και πρόκειται περί ενός συγκροτήματος, τα πάντα είναι διπλά, ως αντικαθρέφτισμα, κατά τον διαμήκη άξονα του ναού. Ενδιαφέρουσα είναι η παραστάσεις αντικειμένων χειρουργικής πως ψαλίδια, νυστέρια, ξύστρες, λαβίδες, διαστολείς και φαρμακευτικές φιάλες όπως και το «Νειλόμετρο» όπου οι ιερείς μετρούσαν στην αρχαιότητα την ποσότητα της λάσπης που κατέβαζε το ποτάμι και βάση αυτής φορολογούσαν την χρονιά εκείνη.

Στον αρχαιολογικό χώρο ξεχωρίζουν ακόμη ανάγλυφη παράσταση της Κλεοπάτρας, έγχρωμες ζωγραφιές στην οροφή και περίτεχνοι κίονες.


DSC05685.jpg
DSC05687.jpg
DSC05689.jpg

DSC05691.jpg
DSC05692.jpg
DSC05694.jpg
DSC05696.jpg


Στην παρακάτω φωτογραφεία βλέπουμε ένα από τα αρχαιότερα καταγεγραμμένα ημερολόγια.
Το αρχαίο αιγυπτιακό ημερολόγιο διέθετε τρεις εποχές με τέσσερις μήνες η καθεμιά τους.
Η πρώτη εποχή ήταν αυτή κατά την οποία ο Νείλος πλημμύριζε.Ακολουθούσε η εποχή των καλλιεργειών. Και έπειτα, ερχόταν η τρίτη και τελευταία εποχή, αυτή της συγκομιδής και της καταβολής των φόρων

DSC05698.jpg

DSC05701.jpg

DSC05703.jpg


Εδώ βλέπουμε πως γεννούσαν..
DSC05705.jpg

DSC05717.jpg

DSC05725.jpg
DSC05726.jpg
DSC05727.jpg

Έδω βλέπουμε ξεκάθαρα τα χειρουργικά εργαλεία


DSC05729.jpg

DSC05731.jpg

DSC05734.jpg




Εδώ βλέπουμε αιχμάλωτους πολέμου, όπου τους κόβαν το ένα χέρι και το έδιναν στα λιοντάρια για τροφή.
DSC05735.jpg
DSC05736.jpg


DSC05738.jpg


DSC05743.jpg
DSC05745.jpg


Παρακάτω ένα κλασικό Νειλόμετρο.
Είναι ένα πηγάδι με ραβδώσεις που φιλοξενούσε τους ιερούς κροκόδειλους και ταυτόχρονα φανέρωνε το ύψος της στάθμης του ποταμού, άρα και την ποσότητα της μαύρης λάσπης που εναπέθετε στα χωράφια.
Προϋπολόγιζαν έτσι την ποσότητα της παραγωγής και καθόριζαν τον φόρο.

DSC05749.jpg


DSC05755.jpg
DSC05757.jpg
DSC05759.jpg
DSC05760.jpg
DSC05762.jpg




Ο δρόμος προς την έξοδο περνά και από το Μουσείο Κροκοδείλων με μουμιοποιημένους κροκόδειλους και χαρακτικά.

PXL_20210922_160755812.jpg
PXL_20210922_160806054.jpg
PXL_20210922_160852484.NIGHT.jpg
PXL_20210922_160952210.jpg
PXL_20210922_161019100.jpg
PXL_20210922_161038197.jpg



Πλεύση για Ασουάν όπου και θα φθάναμε στο Ασσουν αργά το βράδυ.



7 μέρα


Το ξημέρωμα μας βρήκε στο Ασσουάν και αφού πήραμε το πρωινό μας, αναχωρήσαμε για βόλτα στον Νείλο και επίσκεψη στον πτολεμαϊκό ναό της Ισίδας στο νησί Φίλαι.
DSC05767.jpg

DSC05768.jpg
DSC05773.jpg
DSC05774.jpg


Ο πληθυντικός αριθμός του ονόματος αναφέρεται στο γεγονός ότι προ της κατασκευής του Ψηλού Φράγματος υπήρχαν δυο νησιά και το ένα, αυτό που έφερε τον ναό, κατεποντίσθη από την δημιουργηθείσα, τεχνητή λίμνη Νάσερ. Ο ναός μετεφέρθη, μέριμνα και εξόδοις της UNESCO στο νησί Ατζίλκια. Το νησί Φίλαι εθεωρείτο ως ένας από τους τόπους της ταφής του Όσιρη, κατά συνέπεια ήταν άβατον και, κατά τον μύθο, τα πουλιά δεν πετούσαν από επάνω, ούτε ψάρια πλησίαζαν τις όχθες. Δεδομένου ότι ο ναός σταμάτησε να λειτουργεί επί Ιουστινιανού, διέφυγε σχετικώς το ιερό μένος των πρώτων χριστιανών, και διεσώθη σε καλή κατάσταση.


DSC05778.jpg
DSC05780.jpg
DSC05783.jpg
DSC05786.jpg
DSC05787.jpg
DSC05789.jpg
DSC05792.jpg
DSC05794.jpg
DSC05804.jpg
DSC05805.jpg
DSC05806.jpg
DSC05807.jpg
DSC05810.jpg
DSC05811.jpg
DSC05814.jpg
DSC05816.jpg
DSC05819.jpg
DSC05820.jpg
DSC05821.jpg
DSC05823.jpg



Έπειτα πήγαμε στο φράγμα του Ασσουάν

PXL_20210923_081122074.jpg
PXL_20210923_081207748.jpg
PXL_20210923_081209449.jpg
PXL_20210923_081217447.jpg
PXL_20210923_081318462.jpg


Επόμενη στάση το λατομείο όπου έμεινε ημιτελής ο μεγαλύτερος οβελίσκος που πήγε να κατασκευαστεί ποτέ λόγω του ραγίσματος στο κυρίως σώμα του.

DSC05829.jpg
DSC05834.jpg


Αφού κάναμε τσεκ ιν στο ξενοδοχείο φύγαμε κατευθείαν ξανά για βόλτα με φελούκα με σκοπό να φθάσουμε σε χωριό τον Ναβαταίων.


Η πρώτη στάση έγινε στον Βοτανικό κήπο του Ασουάν Βοτανικό Κήπο στο Νησί Κίτσενε όπου από κει πήραμε πλοιάριο για το χωριό των Ναβαταίων.

DSC05840.jpg
DSC05846.jpg
DSC05848.jpg
DSC05850.jpg
DSC05852.jpg
DSC05858.jpg
DSC05866.jpg
DSC05869.jpg
DSC05874.jpg



Μοναδικές εικόνες στον Νείλο μέχρι να φθάσουμε.


DSC05880.jpg

DSC05895.jpg
DSC05896.jpg
DSC05897.jpg



Το χωριό απίστευτο και οι άνθρωπο πολύ φιλόξενοι
DSC05899.jpg

DSC05902.jpg



Σε κάθε σπίτι υπάρχει ένας κροκόδειλος για καλή τύχη (!)

DSC05903.jpg
DSC05904.jpg
DSC05906.jpg
DSC05907.jpg


Μας φιλοξένησαν σε ένα σπίτι όπου μας κέρασαν τσάι

DSC05909.jpg
DSC05910.jpg
DSC05911.jpg
DSC05912.jpg
DSC05913.jpg




Και έπειτα πήραμε τον δρόμο τις επιστροφής
DSC05914.jpg
DSC05918.jpg

DSC05920.jpg
DSC05923.jpg
DSC05924.jpg
DSC05929.jpg


Επιστρέψαμε αργά στο ξενοδοχείο και αφού φάγαμε βραδινό, πήγαμε βόλτα στο παζάρι του Ασσουαν και έτσι έκλεισε και αυτή η μέρα.



8 Μέρα

Ξεκινήσαμε από το Ασσουαν για τον αρχαιολογικό χώρο του Άμπου Σίμπελ .Η διαδρομή ήταν 3 ώρες και θα διασχίζαμε την έρημο Σαχάρα

DSC05947.jpg
DSC05948.jpg
DSC05950.jpg
DSC05951.jpg
DSC05953.jpg
DSC05956.jpg
DSC05964.jpg
DSC05968.jpg
DSC05969.jpg




Αμπού Σιμπέλ


Ο Άμπου Σίμπελ περιλαμβάνει δύο ναούς που κτίσθηκαν από τον Ραμσή ΙΙ, έναν για τον εαυτό του και έναν για τη σύζυγό του Νεφερτάρι. Οι ναοί δεν ήταν ανέκαθεν σε αυτήν την τοποθεσία. Με την κατασκευή του Ψηλού Φράγματος θα πλημμύριζαν και, έτσι, μεταφέρθηκαν από την UNESCO (1964-1968) και με παγκόσμια υλικοτεχνική βοήθεια, 65 μέτρα ψηλότερα και 200 μέτρα μακρύτερα από τον Νείλο. Οι ναοί κατασκευάσθηκαν εις ανάμνησιν της νίκης του Καντές, όπως μαρτυρούν οι εξαιρετικές τοιχογραφίες.

DSC06028.jpg

DSC05973.jpg
DSC05975.jpg
DSC05981.jpg
DSC05982.jpg
DSC05983.jpg
DSC05984.jpg
DSC05985.jpg
DSC05988.jpg




DSC05995.jpg
DSC05999.jpg
DSC06000.jpg
DSC06001.jpg
DSC06002.jpg
DSC06003.jpg

DSC06008.jpg
DSC06010.jpg
DSC06011.jpg
DSC06012.jpg
DSC06017.jpg
DSC06019.jpg

Στον τελευταίο θάλαμο στο βάθος, όπου και το ιερό, καθισμένοι πάνω στο θρόνο τους, οι τέσσερις θεοί του μεγάλου ναού περιμένουν την αυγή. Ο ναός, στην αρχική του θέση, χτίστηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε τη 21η Φλεβάρη και 21η Οκτώβρη κάθε χρόνου - ημερομηνίες ενθρόνισης και γέννησης του Ραμσή κατά πως εικάζεται - οι πρώτες ακτίνες του ανατέλλοντος ηλίου να περνούν την είσοδο του ναού, να διασχίζουν την υπόστυλη αίθουσα και τον προθάλαμο και να φωτίζουν κατ’ ευθείαν μέσα στο ιερό τα κατεστραμμένα σήμερα πρόσωπα του Ρα, του Ραμσή και του Άμμωνα, αφήνοντας πάντα σκοτεινό το άγαλμα του θεού Πταχ.

Το φαινόμενο διατηρήθηκε και μετά τη μετακίνηση του ναού, εφ’ όσον τηρήθηκε πιστά ο αρχικός προσανατολισμός του. Απλά οι ημερομηνίες εκδήλωσής του μετατοπίστηκαν χρονικά κατά μία μέρα αργότερα.

DSC06006.jpg


και ακριβώς δίπλα ο ναός της Νεφερτάρι
DSC06022.jpg

PXL_20210924_103959955.jpg
PXL_20210924_104018035.jpg
PXL_20210924_104043856.jpg
PXL_20210924_104111981.NIGHT.jpg
PXL_20210924_104201852.NIGHT.jpg
PXL_20210924_104230698.NIGHT.jpg
PXL_20210924_104240047.NIGHT.jpg





Επιστροφή μέσα απο την έρημο ξανά....


DSC06032.jpg
DSC06033.jpg
DSC06038.jpg
DSC06042.jpg




Φτάσαμε αργά το απόγευμα στο Ασσουάν, πήγαμε μια βόλτα στο παζαρί και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για μία τελευταία μπίρα μιας και την επομένη φεύγαμε και κάπως έτσι έκλεισε και αυτό το ταξίδι.


ΤΕΛΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
 

Attachments

psilos3

Member
Μηνύματα
6.088
Likes
44.917
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Καταπληκτικός, με σημαντικότατες πληροφορίες και προτάσεις, αλλά και πολύ καλές φωτογραφίες, ευχαριστούμε.
Μόνος οργάνωσες όλο αυτό το ταξίδι ή χρειάστηκες συνεργασία με πρακτορείο για εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις κτλ; Το μπάτζετ που περίπου κυμαίνεται;
 
D

Delmem38110

Guest
πολύ όμορφη ιστορία.
κάποτε δεν επιτρεπόταν οι φωτό στους τάφους των βασιλιάδων από την είσοδο του μεγάλου χώρου. ούτε στο αιγυπτιακό μουσείο τη δεύτερη φορά που είχα πάει. άλλαξε κάτι τώρα. είχα φάει πρόστιμο γιατί με πιάσαν να βγάζω φωτογραφίες στους τάφους και τις έσβησαν όλες. επίσης επιτρέπουν φωτογραφικές μηχανές μέσα στις πυραμίδες... ; μας ζητούσαν να αφήσουμε τα μηχανές στην είσοδο πραγμα που δεν κάναμε. έμενε κάποιος να τα φιλάει γιατί δεν υπήρχε εμπιστοσύνη,
 
Μηνύματα
234
Likes
925
Επόμενο Ταξίδι
Μαρόκο
πολύ όμορφη ιστορία.
κάποτε δεν επιτρεπόταν οι φωτό στους τάφους των βασιλιάδων από την είσοδο του μεγάλου χώρου. ούτε στο αιγυπτιακό μουσείο τη δεύτερη φορά που είχα πάει. άλλαξε κάτι τώρα. είχα φάει πρόστιμο γιατί με πιάσαν να βγάζω φωτογραφίες στους τάφους και τις έσβησαν όλες. επίσης επιτρέπουν φωτογραφικές μηχανές μέσα στις πυραμίδες... ; μας ζητούσαν να αφήσουμε τα μηχανές στην είσοδο πραγμα που δεν κάναμε. έμενε κάποιος να τα φιλάει γιατί δεν υπήρχε εμπιστοσύνη,
Γεια σου, Όντως οι φωτογραφικές μηχανές απαγορεύονταν στους χώρους που ανέφερες , αλλά μπορούσαμε να βγάλουμε με τα κινητά άφοβα, επιτρεπόταν. Αν ήθελες να βγάλεις με την φωτογραφική μηχανή , απλά πλήρωνες ένα εισιτήριο. Έχουν αλλάξει όντως τα πράγματα από τότε που πήγες.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.075
Likes
20.111
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Τι έφτιαχναν οι άνθρωποι...........ας μη χαρακτηρίσω το αίσθημα που μου προκαλεί ο Αιγυπτιακός πολιτισμός!
Ταξίδι στην Αίγυπτο και να μην είναι ωραίο, δεν γίνεται! Πολύ ωραίες φωτογραφίες και πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Και εμείς περιμένουμε να ανοίξει το νέο μουσείο για να πάμε!!! Ευχαριστούμε!
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.079
Likes
3.596
Επόμενο Ταξίδι
??
Ονειρεμένο Ταξίδι
N. Υόρκη
Τι ωραία ιστορία είναι αυτή!! Διαμαντάκι!!
Μπράβο Νάσο για την πολύ ωραία περιγραφή, τις όμορφες φωτογραφίες σου και τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσες απλόχερα!!
Η Αίγυπτος παραμένει για μένα όνειρο ζωής!
Θα καταφέρω να δω το Κάιρο και τις πυραμίδες σε λίγες μέρες αν όλα πάνε καλά...
Το νότιο τμήμα όμως της Αιγύπτου με τους εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους θα συνεχίσει να παραμένει ένα όνειρο που ελπίζω κάποτε να το ζήσω...
Γέμισε η ψυχή μου όμορφες εικόνες!!
Σε ευχαριστούμε πολύ!!!!
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.079
Likes
3.596
Επόμενο Ταξίδι
??
Ονειρεμένο Ταξίδι
N. Υόρκη
Τι έφτιαχναν οι άνθρωποι...........ας μη χαρακτηρίσω το αίσθημα που μου προκαλεί ο Αιγυπτιακός πολιτισμός!
Ταξίδι στην Αίγυπτο και να μην είναι ωραίο, δεν γίνεται! Πολύ ωραίες φωτογραφίες και πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Και εμείς περιμένουμε να ανοίξει το νέο μουσείο για να πάμε!!! Ευχαριστούμε!
Αχ αυτό το νέο μουσείο!! Ακόμη δεν άνοιξε...
Θα βγεί και το 2022 και εμείς θα μείνουμε με το όνειρο...
 
Μηνύματα
234
Likes
925
Επόμενο Ταξίδι
Μαρόκο
Τι ωραία ιστορία είναι αυτή!! Διαμαντάκι!!
Μπράβο Νάσο για την πολύ ωραία περιγραφή, τις όμορφες φωτογραφίες σου και τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσες απλόχερα!!
Η Αίγυπτος παραμένει για μένα όνειρο ζωής!
Θα καταφέρω να δω το Κάιρο και τις πυραμίδες σε λίγες μέρες αν όλα πάνε καλά...
Το νότιο τμήμα όμως της Αιγύπτου με τους εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους θα συνεχίσει να παραμένει ένα όνειρο που ελπίζω κάποτε να το ζήσω...
Γέμισε η ψυχή μου όμορφες εικόνες!!
Σε ευχαριστούμε πολύ!!!!
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Σου εύχομαι να περάσεις τέλεια !!
 

DespoinaP

New Member
Μηνύματα
1
Likes
0
Καλησπέρα Νάσο! πολύ ωραίο το ταξίδι σου!Σου εύχομαι σύντομα το επόμενο. Επειδή σκεφτόμαστε και εμείς να πάμε ταξίδι αρχές Σεπτεμβρίου θα ήθελα να σε ρωτήσω για τη ζέστη. Είναι πολύ ασφυκτικό το όλο κλίμα ή αντέχεται;; Είναι ο μόνος λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει ακόμα με τις κρατήσεις. Θα ήθελα τη γνώμη σου αφού πήγατε την ίδια περίοδο. Ευχαριστώ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.108
Μηνύματα
880.504
Μέλη
38.836
Νεότερο μέλος
ipagou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom