Πορτογαλία Αζόρες: τέσσερα νησιά

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Ταξίδι στην Πορτογαλία και τα νησιά των Αζορών

Πριν από περίπου δυο χρόνια είχα δει στο travelstories δυο τρεις παλιότερες ιστορίες για ταξίδι στις Αζόρες. Μου έκανε εντύπωση που είχε στα νησιά αυτά πολλά ηφαίστεια. Συνήθως αν δω κάτι που μου κάνει εντύπωση, ψάχνω για εισιτήρια να δω πως κινείται εκεί μια εκδρομή και σε τι κόστος. Έβαλα στο skyscanner πτήσεις από την Αθήνα στη Πόντα Ντελγάδα, τη μεγαλύτερη πόλη των νησιών, και μου έδωσε κάτι τιμές κοντά στα 1000 ευρώ και με δυο ενδιάμεσους σταθμούς. Άστο, λέω, για αργότερα. Τώρα με τον κορωνοϊό η Πορτογαλία πήγαινε καλά και το ξανασκέφτηκα. Έψαξα και πως μπορεί να πάει κανείς εκεί. Πάλι το skyscanner έδινε ακριβά εισιτήρια (700 περίπου ευρώ) και πολλές ώρες πτήσεις. Όμως αν έσπαγα το ταξίδι σε δυο κομμάτια, τα πράγματα απλουστεύονταν. Και πιο φτηνά τα εισιτήρια και πιο χαλαρή η μετάβαση. Έτσι η πρόταση ήταν Αθήνα - Λισαβόνα και μετά στα νησιά με απ’ ευθείας πτήσεις, φτηνές και πολλές.

Στις 23 Οκτωβρίου έκλεισα τις πτήσεις για Λισαβόνα με επιστροφή στα 196 ευρώ το άτομο και μια εβδομάδα μετά άλλες τέσσερις πτήσεις προς τα νησιά και μέσα σε αυτά. Αυτά πήγαν 222 ευρώ το άτομο. Για τη Λισαβόνα με την επιστροφή η Aegean ήταν πανάκριβη για να έχουμε και βαλίτσα και βολευτήκαμε με μια από τις μικρές χειραποσκευές ο καθένας και ένα σακίδιο πλάτης. Οσονούπω έκλεισα και τα ξενοδοχεία (τρία δωμάτια) για τις δώδεκα βραδιές 1746 ευρώ όλα μαζί. Δεν ήταν πολύ φτηνά γιατί όταν ψάχνεις τρία δωμάτια και θέλεις και τουαλέτα σε καθένα, ανεβαίνει το κόστος. Πιστεύω ότι αν έψαχνα ένα δωμάτιο θα ερχόταν οι ίδιες βραδιές σε άλλα καταλύματα πολύ λιγότερο αναλογικά. Το είχα δει δηλαδή. Μετά έκλεισα και τρία αυτοκίνητα. Θα πηγαίναμε σε 4 νησιά, αλλά από το Faial στο Pico θα πηγαίναμε με πλοίο.

Το πιο μακρινό από τα νησιά απέχει 1870 χλμ από την Πορτογαλία και 1950 χλμ από τις πιο κοντινές ακτές του Καναδά. Δηλαδή πραγματικά βρίσκεται στη μέση του Ατλαντικού:

1639205060988.png

Το πιο κοντινό όμως απέχει 1370 χλμ από τις ακτές της Πορτογαλίας.

Τα κυριότερα είναι εννέα. Έχουν κλίμα ήπιο όλο το χρόνο και αρκετές βροχές. Το γεωγραφικό τους πλάτος ξεκινά από τις 37 μοίρες και φτάνει ως τις 39 μοίρες. Για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, στις 37 είναι η Καλαμάτα και στις 39 η Πρέβεζα.

Είναι αυτόνομη περιοχή της Πορτογαλίας και τα νησιά έχουν συνολική έκταση 2.333 τ.χλμ και πληθυσμό 250.000 κατοίκους. Για παράδειγμα στην Ελλάδα τόση έκταση έχει ο νομός Χανίων, ο οποίος έχει πληθυσμό μόνο 150.000, δηλαδή κατά 100 χιλιάδες λιγότερο. Είναι επομένως πυκνοκατοικημένα νησιά, πράγμα το οποίο διαπιστώσαμε. Για να κάνουμε μια ακόμα πιο καλή σύγκριση, τα νησιά των Κυκλάδων έχουν λίγο μεγαλύτερη έκταση (2.572 τ.χλμ) και πληθυσμό μόλις 115.000 κατοίκους.

Όλα τα νησιά των Αζορών φαίνονται στον επόμενο χάρτη:

1639205120349.png

Εμείς αφήσαμε αυτά που είναι πάνω αριστερά και εκείνο το μικρό κάτω δεξιά. Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή που κάναμε σε αυτά που πήγαμε. Στη συνέχεια θα αναφερθούν οι μετακινήσεις μας αναλυτικά, αλλά τις γράφω εδώ όπως φαίνονται και στο χάρτη. Από τη Λισαβόνα (1), που αρχικά μείναμε ένα βράδυ, πετάξαμε για το νησί Faial (2) με πρωτεύουσα τη Horta. Την ίδια μέρα με πλοίο πήγαμε στο νησί Pico (3) με μεγαλύτερη πόλη τη Madalena όπου και μείναμε. Μετά από δυο διανυκτερεύσεις επιστρέψαμε με πλοίο στο νησί Faial (4) και μείναμε δυο βραδιές στη Horta. Στη συνέχεια με αεροπλάνο πήγαμε στο νησί Terceira (5) και μείναμε δυο βραδιές. Από εκεί πάλι με αεροπλάνο πήγαμε για τρεις βραδιές στο νησί Sao Miguel (6) στην πρωτεύουσα Ponta Delgada. Τέλος επιστρέψαμε στη Λισαβόνα (7) για άλλα δυο βράδια.

1639205174728.png

Στο νησί Faial είχα πληρώσει για ενοικίαση αυτοκινήτου, με το οποίο κάναμε τις μετακινήσεις στα δυο νησιά Faial και Pico. Εννοείται πως και το αυτοκίνητο ήρθε μαζί μας στο πλοίο. Κάτι αντίστοιχο έκανα και με την ενοικίαση αυτοκινήτου στα νησιά Terceira και Sao Miguel, μόνο που εκεί είχαμε κάποια μικρά προβλήματα που θα αναφερθούν παρακάτω. Η ενοικίαση των αυτοκινήτων κόστισε συνολικά περίπου 500 ευρώ για εννέα μέρες, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Αυτά δεν ήταν μεγάλα, αφού δεν τα χρειαζόμασταν για μετακινήσεις με τα πράγματά μας. Λίγο στενά για πέντε άτομα αλλά όλα πήγαν μια χαρά.

Όταν σχεδιάζω τη διαδρομή για ένα ταξίδι σκέφτομαι λίγο διεξοδικά τις πιθανές αναποδιές που ίσως συμβούν. Γι αυτό αποφάσισα να πάμε πρώτα στο μακρινό νησί και να αφήσω τελευταίο το μεγάλο. Το Sao Miguel ως μεγαλύτερο φαντάστηκα ότι είχε μεγαλύτερο αεροδρόμιο και θα ήταν πιο απίθανο μα ακυρωθεί μια πτήση. Αυτός ήταν ο λόγος που αφήσαμε τελευταίο το μεγαλύτερο. Φυσικά ήξερα ότι είχε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Έτσι δεν το κάνουν τα πρακτορεία τουρισμού; Αφήνουν τα καλά για το τέλος.

1639205337259.jpeg


1639205367504.jpeg


 

Hayate

Member
Μηνύματα
841
Likes
5.114
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Και το σκεφτόμουν πότε θα γράψετε ιστορία μετα τις live φωτογραφιες😊😊.. Ευτυχώς δεν άργησε πολύ . Εννοείται θα γινει bookmark και αυτη και πιθανό ταξίδι για 2022..Περιμένω τη συνεχεια με ανυπομονησια.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
και πιθανό ταξίδι για 2022..
Αν εννοείς για δικό μου ταξίδι, μήπως ξέρεις κάτι που δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως;
Αν πάλι σκέφτεσαι να πας, είναι ευκαιρία.
1639212755558.jpeg
 

Hayate

Member
Μηνύματα
841
Likes
5.114
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Αν εννοείς για δικό μου ταξίδι, μήπως ξέρεις κάτι που δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως;
Αν πάλι σκέφτεσαι να πας, είναι ευκαιρία.
View attachment 382591
😊😊Όχι έχει λίγο καιρό το σκέφτομαι και μάλιστα θα ήθελα να πάω ας πούμε off season οπως και εσείς, κυρίως για hiking και μετα χαλάρωση. Παρατήρησα πάντως οτι οντως για εισητηρια πρέπει να το δεις ως δύο διαφορετικά ταξιδια, Αθήνα η Θεσσαλονίκη προς Λισαβόνα και μετά δεύτερο σκέλος προς τα νησιά. Όπως το ειδες επειδή υπάρχει περίπτωση, μεγάλη κιόλας, να γίνει solo το ταξίδι ειναι εφικτη άραγε η μετακίνηση μέσα στα νησιά χωρίς αυτοκίνητο? Μόνος αμαξι δεν νοικιάζω😢
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
😊😊Όχι έχει λίγο καιρό το σκέφτομαι και μάλιστα θα ήθελα να πάω ας πούμε off season οπως και εσείς, κυρίως για hiking και μετα χαλάρωση. Παρατήρησα πάντως οτι οντως για εισητηρια πρέπει να το δεις ως δύο διαφορετικά ταξιδια, Αθήνα η Θεσσαλονίκη προς Λισαβόνα και μετά δεύτερο σκέλος προς τα νησιά. Όπως το ειδες επειδή υπάρχει περίπτωση, μεγάλη κιόλας, να γίνει solo το ταξίδι ειναι εφικτη άραγε η μετακίνηση μέσα στα νησιά χωρίς αυτοκίνητο? Μόνος αμαξι δεν νοικιάζω😢
Ειδικά εκτός εποχής νομίζω ότι είναι δύσκολη η μετακίνηση χωρίς δικό σου αυτοκίνητο. Γενικά δεν είδαμε πούλμαν ή κάτι τέτοιο για ομαδικές μετακινήσεις. Μόνο στην Τερσέιρα είδαμε κόσμο από ένα κρουαζιερόπλοιο σε πούλμαν. Γενικά δεν είδαμε μέσα μεταφοράς, εκτός από το Sao Miguel, αλλά κι εκεί δε σου εγγυώμαι για έξω από τη Πόντα Ντελγάδα. Και αν υπήρχαν θα ήταν λίγα. Θέλει ψάξιμο. Μην πας και εγκλωβιστείς σε μια μικρή πόλη.
Κοίτα άδειους δρόμους:
1639213936701.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τρίτη, 23/11/2021, πρώτη μέρα στη Λισαβόνα

Στις 23 Νοεμβρίου, Τρίτη πρωί, ξεκινήσαμε με τη γνωστή παρέα. Εκτός από τις Αζόρες θέλαμε να μείνουμε και δυο-τρεις μέρες στην Λισαβόνα, για να δούμε τα πιο σημαντικά μέρη. Αν και αρχικά νόμιζα ότι είναι σχετικά πολλές για τη Λισαβόνα, εκτός εάν αποφασίζαμε να πάμε και λίγο έξω από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, αποδείχτηκαν καλές. Τελικά όσες μέρες και να έχεις για ένα ταξίδι, κάτι θα βρεις να κάνεις. Αρκεί να κάνεις μια σωστή οργάνωση ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της παρέας και τα μέρη ενδιαφέροντος που προσφέρονται.

Φτάσαμε λοιπόν στην Λισαβόνα με την Aegean Airlines στις 11:00 το πρωί της Τρίτης και αμέσως πήραμε το μετρό από το αεροδρόμιο, με τιμή εισιτηρίου στα 2 ευρώ και μετά από μισή ώρα το πολύ ήμασταν στην στάση Anjos, στην οποία κοντά βρισκόταν το ξενοδοχείο μας. Αφήσαμε τα πράγματα στα δωμάτια, αν και το δικό μας δεν ήταν ακόμα έτοιμο, και ξεκινήσαμε τις βόλτες στην πόλη της Λισαβόνας, οι οποίες τελείωσαν μετά από περίπου 6 ώρες. Μόνο ποδαρόδρομο είχαμε, χωρίς μέσα μεταφοράς. Καταλήξαμε πάλι στο ξενοδοχείο .

1639238879685.jpeg


Το ξενοδοχείο μας είναι σχετικά κοντά στην παλιά πόλη και στο κέντρο, όπου κατηφορίζοντας την λεωφόρο που περνάει απ’ έξω, στα αριστερά μας υπήρχε μία γειτονιά όπου άκουγες κυρίως αραβικά και πακιστανικές γλώσσες. Και όμως ήταν πάρα πολύ όμορφα στο στενό με τα απλωμένα ρούχα στα μπαλκόνια και έξω από τα παράθυρα των μικρών πολυκατοικιών. Δεν είναι το κλασικό που ξέρουμε εδώ στη Λισαβόνα αλλά είναι κάτι τελείως ανατολίτικο. Όμως το χρώμα ήταν πολύ όμορφο.

1639238910256.jpeg


1639238929995.jpeg


1639238945568.jpeg


Μπαίνοντας μετά προς το κέντρο της πόλης, σε μία πλατεία (Martim Moniz) διακρίναμε στα ανατολικά το Φρούριο του Αγίου Γεωργίου και αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε αμέσως, αφού η μέρα ήταν πολύ όμορφη και έτσι θα είχαμε καλή θέα στην πόλη. Όντως με εισιτήριο 10 ευρώ μπήκαμε μέσα στο φρούριο όπου κάναμε τις βόλτες μας για περισσότερο από μία ώρα, μέχρι να αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς τον ποταμό Τάγο της πόλης.

1639239000506.jpeg


1639239048492.jpeg


1639239092653.jpeg


1639239121630.jpeg


1639239156239.jpeg


Εγώ προσωπικά ένιωθα πολύ όμορφα που περπατούσα σε αυτή την πόλη που την είχα επισκεφθεί με την Ντίνα μία φορά το 1984 όπου μείναμε τρεις βραδιές. Τότε κάναμε όμως και βόλτες με το τρένο εκτός πόλης. Πήγαμε στη Σίντρα. Εγώ δεν θυμόμουν τίποτα από όλα όσα είδαμε σήμερα ούτε καν θυμάμαι την περιοχή που μέναμε. Μόνο το μνημείο των Εξερευνητών θυμάμαι το οποίο είδαμε στην επιστροφή μας. Από το ημερολόγιο που κρατούσα κοίταξα και είδα ότι μέναμε σε ένα μικρό ξενοδοχείο σε μια κεντρική πλατεία. Όνομα δεν είχα γράψει. Πήγαμε μια μέρα που έβρεχε στην περιοχή του Μπελέμ και γράφω ότι ενθουσιάστηκα με όσα είδαμε. Γράφω επίσης ότι η πόλη ήταν αφημένη στην τύχη της, με αρκετή βρωμιά και καθόλου κτηριακή ανακαίνιση. Όλα έμοιαζαν ερειπωνόμενα. Τώρα τα πράγματα ήταν ακριβώς τα αντίθετα. Σημειώνω ότι το φρούριο του Αγίου Γεωργίου ήταν όλο χαλάσματα. Τώρα ήταν λες και χτίστηκε χτες.

Αφού κατηφορίσαμε, μετά το φρούριο, τις γειτονιές της Αλφάμα, τραβώντας φωτογραφίες σε στενάκια και τα τραμ με τα πολύ όμορφα χρώματα, φτάσαμε στον ποταμό Τάγο και στην πλατεία Εμπορίου.

1639239390331.jpeg


1639239413368.jpeg


1639239449068.jpeg


1639239489536.jpeg


1639239506439.jpeg


1639239528129.jpeg


Πλατεία Εμπορίου:
1639239553865.jpeg


1639239575257.jpeg


Για τους ποδοσφαιρόφιλους:
1639239607282.jpeg


Κάναμε και εκεί τις βόλτες μας και ανηφορίσαμε προς τα πάνω για να καταλήξουμε μέσω μεγάλων λεωφόρων (Avenida da Liberdade) και πολύ όμορφων πλατειών (Restauradores, Rossio), στην περιοχή του ξενοδοχείου μας. Προηγουμένως περάσαμε και από τα ερείπια της Μονής Κάρμο, αλλά δεν μπήκαμε μέσα.

1639239628182.jpeg


1639239650751.jpeg


Μονή Κάρμο:
1639239671820.jpeg


1639239705667.jpeg


1639239726823.jpeg


1639239758744.jpeg


1639239775323.jpeg


Ήταν πια αργά και ήμασταν κουρασμένοι και θέλαμε κάπου να φάμε. Οι υπόλοιποι της παρέας αρχικά ήθελαν να επιστρέψουμε προς τον ποταμό για να βρούμε εστιατόριο για φαγητό. Εγώ θεώρησα καλό να τους πω να γυρίσουμε προς το ξενοδοχείο και κάτι θα βρούμε για να φάμε. Όμως στη διαδρομή δεν βρήκαμε τίποτα ενδιαφέρον εκτός από τον Άραβα που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας και φάγαμε κάποια σουβλάκια τα οποία βέβαια δεν ήταν και πολύ άσχημα. Όμως μου έκανε εντύπωση που ένα μεγάλο σουβλάκι, σχεδόν διπλάσιο από τα ελληνικά, έκανε 7 ευρώ.

Να συμπληρώσω ότι για να έρθουμε Πορτογαλία θέλαμε πιστοποιητικό εμβολιασμού αλλά και να έχουμε συμπληρώσει την φόρμα passenger locator card. Έκατσα στην Αθήνα και το έκανα και για τους πέντε. Όμως δε μας τα ζήτησαν πουθενά. Και το πιο περίεργο ήταν ότι στο αεροδρόμιο της Λισσαβόνας δεν έκαναν κανένα έλεγχο. Ούτε διαβατήριο ούτε τίποτα άλλο.

Ωραίος στολισμός:
1639239867674.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Νησιά Faial και Pico. Βόλτες στο Faial

Η πτήση μας ήταν για τις 8 το πρωί (από Λισαβόνα για Horta, Faial) αλλά έφυγε με 20 λεπτά καθυστέρηση. Επειδή είχαμε κάνει check in και δεν είχαμε πράγματα να παραδώσουμε, φύγαμε στις 6 από το ξενοδοχείο. Πάμε δίπλα στο σταθμό του μετρό Anjοs και τον βλέπουμε κλειδαμπαρωμένο. Ρωτάμε ένα περαστικό και μας λέει ότι το μετρό ξεκινά στις 06:30. Περίεργο αυτό, να ξεκινά τόσο αργά, έτσι ήταν όμως. Αναγκαστικά πήραμε ταξί, που με 15 ευρώ μας μετέφερε και τους πέντε. Όλες οι διαδικασίες στο αεροδρόμιο έγιναν γρήγορα και περιμέναμε κάνοντας βόλτες στα μαγαζιά. Όταν δεν έχεις να παραδώσεις βαλίτσα όλα γίνονται πολύ γρήγορα.

Να πω δυο λόγια για την απόφαση της επιλογής των νησιών που επισκεφθήκαμε. Εγώ ήξερα μόνο για το Sao Miguel. Πριν αρχίσω να ψάχνω για κάτι άλλο, ένας από την παρέα πρότεινε και την Tarceira. Νομίζω μετά είδα ότι έχει ενδιαφέρον και το Faial και το Pico. Έτσι μπήκαν κι αυτά. Λίγο πριν βγάλω τα εισιτήρια σκεφτόμασταν να το αφήσουμε για την άνοιξη το ταξίδι, που ο καιρός θα είναι λίγο καλύτερος και οι μέρες πιο μεγάλες. Αυτές οι υπαναχωρήσεις δεν άρεσαν στη Ντίνα και πίεσε ώστε να το αποφασίσουμε και να τελειώνουμε. Έτσι κι έγινε.

Φτάσαμε στο νησί Faial κάπου στις 11:00 το πρωί (πάνω από δυο ώρες η πτήση) και πήγαμε στο γραφείο ενοικιάσεως αυτοκινήτων που μας έδωσαν ένα σχετικά καινούργιο αυτοκίνητο μάρκας Nissan, Micra. Δεν ήταν πολύ γρήγορο, αλλά έπαιρνε ίσα-ίσα τα πράγματα που έχουμε και τα τρία άτομα στο πίσω μέρος των καθισμάτων. Όταν πας στα νησιά αυτά σε περίοδο που δεν έχει πολύ κόσμο, δεν είναι ανάγκη να έχεις νοικιάσει από πριν το όχημα. Ξέρουν τα γραφεία πότε έρχεται αεροπλάνο και περιμένουν πριν βγεις έξω και σου δίνουν πολύ καλές τιμές. Εμείς δεν το ξέραμε και τα είχαμε κλείσει από πριν.

Τέλος πάντων, χωρίς να είμαστε τελείως στριμωγμένοι ξεκινήσαμε τη βόλτα μας κάπου στις 12:00 το μεσημέρι. Πρώτα πήγαμε στο λιμάνι να δούμε για εισιτήρια, γιατί το βράδυ θα μέναμε στο νησί Πίκο που είναι απέναντι από το Faial. Βρίσκεται περίπου 10 χιλιόμετρα μακριά από το Faial και θα πηγαίναμε την ίδια μέρα με καράβι. Απλά δεν είχαμε αποφασίσει την ώρα και αυτό θα ήταν συνάρτηση του καιρού. Αν ο καιρός ήταν καλός θα μέναμε στο Faial για μερικές ώρες να δούμε κάποια σημεία του. Όμως ο καιρός ούτε καλός ήταν ούτε κακός. Τελικά αποφασίσαμε να μείνουμε σε αυτό το νησί μέχρι τις 5:15 το απόγευμα, που είχε αναχώρηση το τελευτάιο πλοίο για το νησί Pico. Βγάλαμε τα εισιτήρια για να είμαστε σίγουροι. Πέντε άτομα μαζί με το αυτοκίνητο πληρώσαμε περίπου 37 ευρώ.

Πρώτες εικόνες από το νησί:
1639290421918.jpeg


1639290479694.jpeg


Το πιο ενδιαφέρον που έχει στο νησί Faial είναι η Καλντέρα με το πορτογαλικό όνομα Caldeira. Ξέραμε ότι επειδή βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.000 m έπρεπε ο καιρός να είναι καλός για να έχουμε ορατότητα. Αποφασίσαμε όμως να πάμε, αν και οι οιωνοί δεν ήταν καλοί. Πήγαμε λοιπόν και από τα 500 μέτρα και πάνω είχε μία σχετική ομίχλη. Παρόλα αυτά ανεβήκαμε στην Καλντέρα και απλά κάναμε μία πολύ μικρή διαδρομή και φύγαμε, αφού δεν φαινόταν σχεδόν τίποτα.

1639290388527.jpeg


Κατόπιν, επειδή είχαμε πολύ χρόνο μέχρι την αναχώρηση του πλοίου, αρχίσαμε να βάζουμε στο GPS διάφορα μέρη που είχα σημειώσει ότι έχουν ενδιαφέρον για να τα δούμε. Πρώτα βάλαμε στο GPS να πάμε στα Capelinhos. Είναι ένα μέρος στο πιο δυτικό τμήμα του νησιού, το οποίο προήλθε από μία έκρηξη ηφαιστείου το 1957 και εμφανίστηκε εκεί ένας λόφος με πολύ όμορφα πετρώματα. Ο καιρός μπορεί να ήταν βροχερός, αλλά τα σταγονίδια δεν ήταν τόσο ενοχλητικά. Όμως φυσούσε πολύ δυνατός αέρας μέχρι σημείο να φοβόμαστε μήπως δεν θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε το απόγευμα για το άλλο νησί. Εκεί στα Capelinhos είχε και ένα πολύ όμορφο φάρο είχε μισοκαταστραφεί από την έκρηξη του ηφαιστείου αλλά ήταν όρθιος. Κάτω από αυτόν βρισκόταν ένα μουσείο, το οποίο δεν επισκεφθήκαμε γιατί είχε ακριβό εισιτήριο, δηλαδή στα 10 ευρώ.

1639290509519.jpeg


1639290528357.jpeg


Φύγαμε από κει και εννοείται ότι όπου βρίσκαμε ενδιαφέρον για φωτογράφιση σταματούσαμε και τραβούσαμε φωτογραφίες. Η επόμενη στάση ήταν για να δούμε την παραλία Praia Do Norte. Ήταν πολύ όμορφη, αλλά τι να το κάνεις με τέτοιο καιρό και τέτοια κύματα. Δεν μπορούσαμε ούτε να σταθούμε καλά-καλά για να τραβήξουμε φωτογραφίες. Γι αυτό και από ψηλά είδαμε τη θέα της παραλίας και των βουνών που ήταν πίσω από αυτήν και αναχωρήσαμε για την επόμενη μας στάση.

1639290608854.jpeg


1639290642122.jpeg


Φυσικά όπου βλέπαμε την επιγραφή Miradouro, δηλαδή μέρος για να δεις κάτι αξιόλογο, εμείς σταματούσαμε και ό,τι μπορούσαμε λόγω του καιρού το βλέπαμε. Στον χάρτη που είχα φτιάξει ο επόμενος μεγάλος σταθμός ήταν το χωριό Ribeirinha. Εκεί είδαμε μία πολύ παλιά εκκλησία, μισοκατεστραμμένη όμως από τον σεισμό του 1978. Υπήρχε και ένας Φάρος και αυτός μισοκατεστραμμένος, αλλά για να πάμε εκεί είχε δύο χιλιόμετρα με πολύ κακό χωματόδρομο και έτσι δεν πήγαμε. Πήγαμε όμως στην παραλία του χωριού όπου είδαμε τα τεράστια κύματα και ένα πολύ όμορφο μέρος. Η ακτή ήταν με πέτρες και όχι αμμουδιά. Κάναμε κι εκεί μία μικρή βόλτα

1639290770648.jpeg


1639290864945.jpeg


Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο για να πάμε στον επόμενο σταθμό μας που ήταν η Praia do Almoxarife. Ωραία καλοκαιρινή παραλία με θέα και μαγαζιά για να καθίσεις να πιεις κάτι ή να φας. Όμως το γνωστό: με αυτό τον καιρό δεν ήταν για να μείνουμε και πολύ.

1639290891923.jpeg


Οι κλασικές εκκλησίες τους:
1639290945172.jpeg


Επιστρέψαμε στην πρωτεύουσα του νησιού, τη Horta, όπου ήταν και το λιμάνι αναχώρησης. Είχαμε λίγο χρόνο ακόμα μέχρι να πάμε στο λιμάνι, οπότε κάναμε μία βόλτα στην προκυμαία με τα σκάφη, γιατί μεγάλα δεν υπήρχαν. Ήταν πολύ όμορφα για φωτογραφίες και για αναψυχή γενικότερα. Λίγο πριν τις 5:00 πήγαμε στο λιμάνι ενώ ο αέρας φύσαγε πάρα πολύ και αναρωτιόμασταν πόσο πολύ θα κουνάει το πλοίο.

1639291003886.jpeg


Πολλά γκράφιτι στο λιμάνι:
1639291043254.jpeg


Τα σχέδια με τις πέτρες απίθανα:
1639291073040.jpeg


1639291123909.jpeg


1639291139514.jpeg


Όταν φτάσαμε εκεί είδαμε ένα πολύ μικρό πλοίο, το οποίο χωρούσε μία δεκαριά αυτοκίνητα. Και ευτυχώς είχαμε βγάλει τα εισιτήρια. Γιατί πραγματικά μπορεί να μην μας έπαιρνε το καραβάκι Ξεκινήσαμε λοιπόν για το μικρό ταξίδι των 20 λεπτών. Η αλήθεια είναι ότι το πλοίο κουνούσε αλλά όχι τόσο πολύ όσο φοβόμασταν. Μία χαρά ήταν. Η βροχή είχε σταματήσει και δεν είχαμε πρόβλημα να βγούμε στο κατάστρωμα για να βλέπουμε. Έτσι πήγαμε απέναντι στην μικρή πόλη Μανταλένα του νησιού Pico.

1639291197753.jpeg


1639291223999.jpeg


1639291250962.jpeg


Πλέον είχε βραδιάσει και αμέσως κατευθυνθήκαμε προς το διαμέρισμα το οποίο είχαμε νοικιάσει για να μείνουμε. Κάποια στιγμή επικοινωνήσαμε και με τον ιδιοκτήτη, γιατί δεν τον είδαμε ποτέ, οπότε μας εξήγησε πού θα βρούμε τα κλειδιά για να μπούμε στο σπίτι. Αυτό ήταν τεράστιο, με 6-7 κρεβατοκάμαρες.
Pink House το έλεγε:
1639291320489.jpeg


Αφού τακτοποιηθήκαμε και η ώρα ήταν περίπου 7.00 βγήκαμε μία βόλτα για να βρούμε κάτι να φάμε, είτε σε εστιατόριο είτε σε σούπερ μάρκετ. Εστιατόριο δεν βρήκαμε ούτε για δείγμα ανοιχτό και σούπερ μάρκετ που βρήκαμε δεν είχε ούτε μία επιγραφή απ’ έξω. Καταλάβαμε ότι ήταν τέτοιο μαγαζί από τα πολλά παρκαρισμένα αυτοκίνητα που ήταν απ’ έξω. Έτσι αναγκαστικά αγοράσαμε διάφορα φαγώσιμα, ήρθαμε στο διαμέρισμα για να φάμε. Δεν μαγειρέψαμε τίποτα αλλά μονάχα φάγαμε τυρί και σαλάμι που είχε αγοράσει ο καθένας με ψωμί φυσικά.
Είχε πολύ πλάκα που δεν μπορούσαμε να βάλουμε την ηλεκτρική κουζίνα να δουλέψει. Το πρόβλημα ήταν ότι είναι καινούργιου τύπου και δεν ξέραμε πως χρησιμοποιείται. Αφού φάγαμε, βρήκα τις οδηγίες λειτουργίας της κουζίνας και έτσι κατάφερα και την έβαλα μπρος. Η κουζίνα ήταν τύπου induction. Ευτυχώς που βρήκαμε τις οδηγίες και κάναμε δουλειά. Εγώ είχα αγοράσει κι ένα μπουκάλι κρασί και το ήπιαμε με τη Ντίνα. Οι άλλοι ήπιαν ένα άλλο μπουκάλι που είχε αφήσει ως δώρο ο ιδιοκτήτης.

Ένα μικρό πρόβλημα στο σπίτι αυτό ήταν ότι δεν είχε θέρμανση, αλλά ευτυχώς δεν έκανε τόσο πολύ κρύο. Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν κάπου στους 14-15 βαθμούς, αλλά είχε πολλή υγρασία. Βάλαμε ό,τι παπλώματα βρήκαμε, και ήμασταν μία χαρά.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Pico, Βόλτες σε βουνά και ακτές

Εδώ στις Αζόρες, ένα ταξίδι για να πάει καλά εξαρτάται κυρίως από τον καιρό. Δηλαδή από το αν θα βρέχει. Γιατί η βροχή εδώ είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο. Βέβαια, όταν κλείσαμε να έρθουμε Νοέμβριο μήνα, ξέραμε πολύ καλά τι θα αντιμετωπίσουμε. Σαφώς ο καιρός μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και να μην μπορέσουμε να δούμε πολύ σημαντικά μέρη αυτών των νησιών, που πιθανόν γι αυτά να έχουμε έρθει. Ας πούμε στο Πίκο ήρθαμε για να δούμε κάποια πράγματα και ένα από τα πιο σημαντικά είναι η κορυφή του βουνού Pico. Όμως εάν ο καιρός είναι κακός αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Πολλοί είναι εκείνοι που έρχονται με σκοπό να ανέβουν μέχρι την κορυφή περπατώντας. Η διαδρομή είναι περίπου τρεις με τέσσερις ώρες και άλλο τόσο για να επιστρέψεις στο σημείο από όπου ξεκίνησες (Σπίτι Βουνού, κτήριο επισκεπτών). Σίγουρα εμείς δεν είχαμε τέτοιο σκοπό. Μόνο την κορφή θέλαμε να δούμε. Όχι πως θα ήταν πιο όμορφη από τον Ταΰγετο, ας πούμε, αλλά έτσι. Είναι σα να πας στην Ιαπωνία και να μη δεις το Φούτζι. Κι όμως πήγαμε και δεν το είδαμε.

Εμείς ξεκινήσαμε από το πρωί τις βόλτες στο νησί, όμως ο καιρός ήταν αρκετά κακός με αποτέλεσμα να αποφασίσουμε να μην προχωρήσουμε προς το βουνό Pico, αφού ήμασταν σίγουροι ότι δεν θα ήταν εφικτό να περπατήσουμε έστω και λίγο.

Είχα διαβάσει έναν οδηγό ενός ταξιδιώτη, ότι είναι πολύ ωραία να πάμε να δούμε έναν παλιό μύλο και κάποια χωράφια που εδώ χωρίζουν με πέτρινους τοίχους τις ιδιοκτησίες. Πιο πολύ το κάνουν για να προφυλάσσουν τα φυτά στα χωράφια από τον αέρα. Όλα βέβαια αυτά γίνονται με ηφαιστειακές πέτρες. Το μύλο τον είδαμε από μία απόσταση περίπου 100 μέτρων, όμως ήταν πολύ όμορφο να βλέπουμε εκεί κοντά αυτά τα χωράφια, τα οποία έχουν τοίχους ακόμα και σε πολύ μικρές αποστάσεις. Δηλαδή κυκλώνουν ένα χωραφάκι που μπορεί να μην ήτανε πάνω από 10 τετραγωνικά μέτρα. Σε άλλες περιπτώσεις και σε νησιά είδαμε η περίφραξη αυτή να περικλείει μεγάλα σχετικά χωράφια. Από εκατό, τετραγωνικά μέτρα μέχρι ένα στρέμμα.

1639376468339.jpeg


1639376491795.jpeg


1639376508474.jpeg


Επόμενος κοντινός σταθμός ήταν τα τούνελ λάβας, τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, με την ονομασία Gruta das Torres. Πήγαμε εκεί και η ώρα ήταν περίπου 9:00 το πρωί, αλλά δυστυχώς άνοιγαν στις 10:00. Ο καιρός εν τω μεταξύ ήταν πολύ βροχερός και κάθε τρεις και λίγο έριχνε βροχή. Έτσι αποφασίσαμε να πάμε σε κάποια άλλα μέρη, που ήταν λίγο μακρύτερα, να δούμε τι γίνεται.

1639376556015.jpeg


1639376639257.jpeg


Δεν αργήσαμε να φτάσουμε στα άλλα τούνελ λάβας με το όνομα Furna de Frei Matias. Όμως εκεί φάγαμε μία πολύ καλή έκπληξη: Δηλαδή όχι μόνο ήταν κλειστά, αλλά δεν βλέπαμε καν μία ταμπέλα η οποία να μας λέει κάτι για την είσοδο. Έτσι κι αλλιώς όμως ο καιρός ήταν εκείνη την ώρα πολύ βροχερός οπότε αποφασίσαμε να φύγουμε κι από εκεί. Περίπτωση να ανεβαίναμε προς το βουνό Πίκο, ακόμα και εκείνη την ώρα, δεν υπήρχε γιατί είχε ομίχλη και αποφασίσαμε να πάμε στην λίμνη Lagoa do Capitao. Βρίσκεται σε σχετικά μεγάλο υψόμετρο. Έκανε κρύο αλλά είχε και δυνατό αέρα με ψιλόβροχο.

1639376675653.jpeg


1639376690546.jpeg


Ήταν πολύ όμορφο το μέρος, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε μία μικρή βόλτα γύρω από τη λίμνη (μικρή ήταν) για να απολαύσουμε το τοπίο. Έτσι, μετά από 15 λεπτά στο μέρος αποφασίσαμε να αναχωρήσουμε για να πάμε στην Ανατολική πλευρά του νησιού, όπου ελπίζαμε ο καιρός να είναι καλύτερος, αφού τα μέρη που θα επισκεπτόμασταν ήταν κοντά στη θάλασσα.

Κατεβήκαμε προς τις Βόρειες ακτές του νησιού και σχετικά ανατολικές και απολαύσαμε πολύ όμορφα μέρη με βραχώδεις ακτές και πολύ δυνατά κύματα. Ευτυχώς όμως χωρίς πλέον να έχουμε την απειλή της βροχής. Κάποιες στιγμές έπεφταν λίγες σταγόνες, αλλά δεν υπήρχε καν ανάγκη να κρατάμε ομπρέλα. Έτσι επισκεφθήκαμε τα σημεία που είχα σημειώσει στο χάρτη μου, αλλά και ακόμα περισσότερα, γιατί όπου βλέπαμε κάτι όμορφο σταματούσαμε και το βλέπαμε. Είχαμε χρόνο στη διάθεσή μας και είδαμε αρκετά παραλιακά μέρη στη Βόρεια και Ανατολική Ακτή που επισκεφθήκαμε και ήταν το Sao Roque do Pico και το Prainha de Baixo. Ειδικά το πρώτο μας άρεσε πάρα πολύ γιατί ήταν και μία πολύ όμορφη κωμόπολη.
1639376760196.jpeg


1639376781353.jpeg


1639376800932.jpeg


1639376816417.jpeg

Οι στάσεις που κάναμε στα μέρη αυτά μπορεί να ήταν από 10 μέχρι 30 λεπτά. Συνεχίσαμε και φτάσαμε στο ανατολικότερο μέρος του νησιού για να δούμε την πολύ όμορφη Manhenha.
1639376861581.jpeg


1639376881571.jpeg

Αλλά κυρίως το λιμανάκι Ponta da Ilha.
1639376899169.jpeg


1639376918372.jpeg

Επίσης είδαμε την Calheta de Nesquim που ήταν λίγο πιο δυτικά. Τώρα, για να πούμε την αλήθεια, όλες αυτές οι ακτές και τα χωριά μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, αλλά το καθένα έχει τη δική του ομορφιά. Τώρα αν μου πεις πώς ήταν το ένα ή το άλλο, σίγουρα δεν τα θυμάμαι όλα ξεχωριστά . Όμως μερικά σίγουρα τα θυμάμαι, άσχετα αν δεν θυμάμαι και ακριβώς που είδα τις συγκεκριμένες εικόνες.
1639376960982.jpeg


1639376980575.jpeg


1639377011878.jpeg


1639377033695.jpeg

Η ώρα είχε προχωρήσει και βλέπαμε ότι ο καιρός θα βελτιωθεί, αν και ποτέ δεν ξέρεις. Εννοώ πότε θα εμφανιστούν σύννεφα και θα αρχίσει να βρέχει λίγο ή πολύ. Όμως αποφασίσαμε να μην πάμε προς τα δυτικά, πριν περάσουμε από κάποιες λίμνες που είναι πάνω στα βουνά της ανατολικής πλευράς του νησιού. Δεν ξέραμε τι θα βρούμε και ξεκινήσαμε να πάμε εκεί. Αρχικά βάλαμε στον πλοηγό την λίμνη Peixinho. Δεν τα υπολόγισα όμως και τόσο καλά, και αρχίσαμε και ανεβαίναμε πάνω στο βουνό ένα σχετικά άσχημο δρόμο. Το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να ζορίζεται. Το καλό ήταν ότι η θεά ήταν καταπληκτική, μέχρι που άρχισαν να εμφανίζονται τα σύννεφα της ομίχλης.

1639377095112.jpeg


Φτάσαμε στη λίμνη σε απόσταση 500 περίπου μέτρα, οπότε έπρεπε να περπατήσουμε γιατί ο δρόμος ήταν πολύ άσχημος για το όχημά μας. Όμως εκεί πάνω και φυσούσε και έβρεχε λίγο, και έτσι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε το δρόμο με το αυτοκίνητο, γιατί ήταν όπως είπα πολύ άσχημος. Και προς τα πίσω είχαμε δει πως ήταν κακός. Έτσι έβαλα στον πλοηγό έναν δρόμο που θα μας οδηγούσε στις νότιες ακτές της ανατολικής πλευράς του νησιού, ο οποίος όμως αποδείχθηκε πολύ κακός.

1639377201089.jpeg


1639377225109.jpeg


1639377242093.jpeg


Ήταν απότομες αλλά με πολύ όμορφα χωριά. Περιττό να πω ότι το νησί Πίκο, όπως και το Faial που είχαμε δει λίγο, είναι καταπράσινο και σχεδόν παντού βόσκουν αγελάδες. Είδαμε και πολύ λίγες κατσίκες. Στις νότιες ακτές κάναμε πάλι πολλές στάσεις, αφού είχαν πολύ ενδιαφέρον. Έτσι μέχρι να φτάσουμε στην Μανταλένα, όπου βέβαια φτάσαμε την ώρα νύχτωνε, είδαμε τα χωριά Espaco Talassa και Sao Mateus.

1639377292070.jpeg


1639377323150.jpeg


1639377340452.jpeg


1639377366253.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Pico και από εκέι στο Faial

Η διαφορά ώρας από την Ελλάδα στις Αζόρες είναι τρεις ώρες.
Στο νησί εάν δεν ανέβεις πολύ ψηλά σε υψόμετρο, οι θερμοκρασίες κυμαίνονται από 15 μέχρι 20 βαθμούς Κελσίου. Πάνω στα βουνά είδαμε το θερμόμετρο του αυτοκινήτου να δείχνει και 9 βαθμούς, όμως εδώ το πρόβλημα δεν είναι οι θερμοκρασίες, αλλά ο αέρας και η βροχή.

Από το πρωί που σηκωθήκαμε στο Πίκο, κοιτάζαμε τον καιρό, να δούμε αν θα μπορέσουμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Είχαμε σκοπό να δούμε δυο σπήλαια, αλλά ακόμα και το βουνό Pico, το οποίο λόγο συννεφιάς δεν είχαμε δει ακόμα. Επειδή τα σπήλαια άνοιγαν μετά τις 10:00 δεν βιαζόμασταν να φύγουμε. Ξεκινήσαμε λίγο μετά τις 8:00 να πάμε πρώτα στο βουνό να δούμε την τύχη μας. Οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και έτσι πολύ γρήγορα φτάσαμε στο κέντρο υποδοχής, που βρίσκεται περίπου στα 1.300 μέτρα υψόμετρο. Άλλα 1.000 m πιο ψηλά είναι η κορυφή του βουνού (υψόμετρο 1351 μέτρα). Η θερμοκρασία εκεί ήταν 7 βαθμοί Κελσίου και ο αέρας σε έκανε να νομίζεις ότι είναι κάτω από το μηδέν. Μείναμε λίγο στο κέντρο επισκεπτών και είδαμε το περιβάλλον. Βέβαια η κορυφή του βουνού δεν φαινόταν καθόλου λόγω νέφωσης.

1639463045679.jpeg


Η θέα προς τα κάτω ήταν όμως καλή:
1639463102089.jpeg


Φαινόταν αρκετοί κρατήρες:
1639463136275.jpeg


Λίγο αργότερα ξεκινήσαμε να πάμε στα σπήλαια και θα φτάναμε περίπου στις 10:00. Είπαμε να ξεκινήσουμε από το πιο μεγάλο σπήλαιο. Και καλά κάναμε γιατί ήταν και το μόνο επισκέψιμο, από όσο μπορέσαμε τουλάχιστον να καταλάβουμε. Ονομάζεται Gruta das Torres. Φτάσαμε εκεί την ώρα που άνοιγε και αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτα στο τούνελ λάβας που υπάρχει εκεί. Δώσαμε 8 ευρώ και μας έκανε ξενάγηση μία κοπέλα, αποκλειστικά για μας, γιατί δεν είχε άλλους επισκέπτες. Ήταν όμορφα και μεγάλα τα σπήλαια λάβας. Ήταν λίγο διαφορετικά από εκείνα τα οποία είχαμε δει στα νησιά Γκαλαπάγκος. Και μιλάω στον πληθυντικό για τα σπήλαια, αφού έχει πολλές διακλαδώσεις.

1639463169573.jpeg


Λίγο μαυρίλα οι φωτογραφίες:
1639463200394.jpeg


1639463255944.jpeg


Κατά τις 11:00 είχαμε τελειώσει και προσπαθήσαμε να πάμε, γυρνώντας πάλι προς το βουνό, να δούμε τα άλλα σπήλαια με την ονομασία Furna de Frei Matias. Δεν μπορέσαμε όμως και αυτή τη φορά να καταλάβουμε τι γίνεται εκεί. Ίσως η επίσκεψη γίνεται τελείως ιδιωτικά, αλλά επειδή βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο ο αέρας και η βροχή μας εμπόδισαν να κάνουμε αυτή την επίσκεψη. Εκεί άλλωστε δεν υπήρχε κανένας άλλος άνθρωπος, γι’ αυτό αποφασίσαμε να δούμε την τύχη μας στις τρεις λίμνες, τις οποίες την προηγούμενη μέρα δεν είχαμε καταφέρει να δούμε, και λόγω του κακού καιρού αλλά και λόγω του κακού δρόμου. Τώρα προσπαθήσαμε να πάμε σε μία άλλη από αυτές τις τρεις, και να την προσεγγίσουμε από τα δυτικά. Αυτό δεν ήταν και πολύ δύσκολο, αλλά ο καιρός πάλι ήταν τόσο κακός (αν και δεν έβρεχε) αλλά η ομίχλη μας εμπόδιζε να δούμε το σίγουρα όμορφο μέρος. Ήταν η λίμνη Lagoa do Caiado.

1639463311004.jpeg


1639463328247.jpeg


Το ουράνιο τόξο το είδαμε πολλάκις, και μάλιστα διπλό:
1639463370648.jpeg


Η ώρα περνούσα και έπρεπε να ήμασταν στην κωμόπολη Μανταλένα περίπου στις 2:30, αφού το πλοίο μας έφευγε για το νησί Faial στις 3:00. Έτσι αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο βόρειο τμήμα του νησιού και να επιστρέψουμε στην Μανταλένα από την βόρεια ακτή. Προς τα δυτικά (της βόρειας ακτής) ήταν κάποια μέρη τα οποία δεν είχαμε δει και περάσαμε κάνοντας μερικές στάσεις. Δεν είδαμε κάτι διαφορετικό από τα γνωστά μας, αν και βγάλαμε ωραίες φωτογραφίες.

1639463432080.jpeg


1639463450673.jpeg


Πολύ συχνά βλέπεις πισίνες για να κάνουν μπάνιο:
1639463500056.jpeg


Φτάσαμε στην Μανταλένα και είχαμε μία ώρα καιρό για να κάνουμε βόλτα στη μικρή κωμόπολη, που ενώ είναι πολύ όμορφη είναι σχετικά μικρή και δεν έχει τόσο πολλά καταστήματα για ψώνια ή να καθίσει κάποιος. Ο καιρός πλέον ήταν πολύ ωραίος, παρότι φύσαγε. Τότε έγινε και το θαύμα: βλέπαμε την κορυφή του Pico να είναι πεντακάθαρη και την τραβούσαμε φωτογραφίες από κάθε σημείο. Έπαιζε λίγο και με τα σύννεφα, αλλά φαινόταν καθαρά.

1639463523308.jpeg


1639463538244.jpeg


1639463564246.jpeg


1639463581122.jpeg


Το πλοίο για τις μετακινήσεις μεταξύ των δυο νησιών:
1639463623461.jpeg


1639463647216.jpeg


Μπήκαμε στο πλοίο λίγο πριν τις τρεις. Για να μπεις ελέγχονται τα εισιτήρια, που είναι ονομαστικά και κοιτάνε και το διαβατήριο, αλλά χωρίς να ζητάνε άλλα πιστοποιητικά εμβολιασμού. Φτάσαμε στην Horta περίπου στις 4:00, και ενώ σκεφτόμασταν να πάμε αμέσως επάνω στην Καλντέρα, αποφασίσαμε να μην το κάνουμε. Είχε σύννεφα και έτσι κάναμε βόλτες εκεί κοντά στην πόλη. Είναι πολύ όμορφη και έχει πολλά μαγαζιά και καταστήματα. Σίγουρα είναι πολύ μεγαλύτερη από την Μανταλένα.

1639463678042.jpeg


1639463696534.jpeg


1639463718364.jpeg


1639463747942.jpeg


1639463768622.jpeg


Πριν πάμε στο ξενοδοχείο όμως, αποφασίσαμε να πάρουμε τηλέφωνο την εταιρία ενοικίασης του αυτοκινήτου μας, γιατί είχε κάποιο πρόβλημα με τα φρένα. Μάλλον είχαν φαγωθεί τα τακάκια και έτσι έβρισκε το μέταλλο πάνω στον δίσκο κάνοντας ένα τρομερό θόρυβο όταν πατούσαμε το φρένο. Γι’ αυτό πήγαμε στο αεροδρόμιο και μας άλλαξαν το αυτοκίνητο αφού δεν μπορούσαν να αλλάξουν τα τακάκια επί τόπου. Το αυτοκίνητο που πήραμε είναι ακριβώς ίδιο με το προηγούμενο, δηλαδή είναι ένα Nissan Micra.

Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο που είναι πάρα πολύ όμορφο. Ουσιαστικά είναι τρία μεγάλα και πολυτελή διαμερίσματα, στην άκρη της πόλης. Πολύ καλά επιπλωμένα και εξοπλισμένα με πολύ καλό design. Χαίρεσαι να μένεις μέσα. Έχουμε θέα τον ωκεανό.

Στις 8:00 το βράδυ πήγαμε στην πόλη, γιατί το ξενοδοχείο βρίσκεται 1 - 2 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο και κάναμε βόλτα το βράδυ. Ήταν πολύ όμορφα με λίγο κόσμο μόνο σε μερικά μαγαζιά. Κάποιοι νέοι διασκέδαζαν και η πόλη μας άρεσε πάρα πολύ το βράδυ με το φωτισμό που είχε. Επιτέλους και μία βραδιά κοιμηθήκαμε αργά: κάπου στις 11:00 με 11:30.

1639463941302.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Σάββατο 27/11/2021, Βόλτες στο νησί Faial

Η σημερινή μέρα ήταν από τις πιο ωραίες του ταξιδιού φωτογραφικά. Θα φανεί από τα επόμενα.

Όπως όλες αυτές τις τελευταίες μέρες, έτσι και σήμερα ξυπνήσαμε νωρίς: περίπου στις 5:00 το πρωί, παρότι είχαμε κοιμηθεί μετά τις 11:00 χθες το βράδυ. Όλο και κάτι βρίσκουμε να κάνουμε μέχρι να πάει η ώρα 8:00 και να αναχωρήσουμε με την παρέα μας. Καταρχάς σε αυτό το ξενοδοχείο έχουμε πρωινό. Όμως το πρωινό δεν είναι σε κάποιο κοινόχρηστο χώρο του ξενοδοχείου, αλλά το παίρνουμε μέσα στο δωμάτιό μας. Από νωρίς την προηγούμενη μέρα έχουν βάλει διαφορά πράγματα για να φάμε: ζαμπόν, τυρί, γάλα, πορτοκαλάδα, κάποια γλυκά με βάση το αλεύρι και κάτι άλλα μικροπράγματα. Εννοείται και καφέ και έχομε να ασχολιόμαστε με το να τρώμε, να πλένουμε μετά αυτά τα οποία έχουμε λερώσει και λοιπά.

H θέα από το δωμάτιό μας:
1639547582198.jpeg


1639547617031.jpeg


Όταν λίγο μετά τις 8:00 βρεθήκαμε και οι πέντε στο αυτοκίνητο διαπιστώσαμε ότι ο καιρός ήταν όπως είχε προβλεφτεί από την μετεωρολογική υπηρεσία: πολύ καλός. Σύννεφα ελάχιστα υπήρχαν στον ουρανό και γι’ αυτό αποφασίσαμε να ανέβουμε επάνω στην Καλντέρα για να τη δούμε πεντακάθαρη. Λίγο πριν τις 9:00 φτάσαμε εκεί πάνω. Επειδή ήταν πρωί έκανε αρκετό κρύο με αποτέλεσμα να ντυθούμε καλά και να κάνουμε βόλτα θαυμάζοντας την πεντακάθαρη καλντέρα, που απλωνόταν στο βάθος, αρκετά χαμηλά. Όμως ο ήλιος ήταν χαμηλά ακόμα και γι’ αυτό έπεφτε η σκιά μέσα στο εσωτερικό της καλντέρας, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ευχαριστηθούμε το τοπίο και να βγάλουμε καλές φωτογραφίες. Έτσι αποφασίσαμε να μη μείνουμε περισσότερο από μισή ώρα και θα είχαμε χρόνο αργότερα το μεσημέρι να επιστρέφαμε με καλύτερες συνθήκες ορατότητας.

1639547495665.jpeg


1639547519560.jpeg


Το νησί έχει πολύ όμορφα δάση:
1639547665352.jpeg


Έτσι πήραμε ένα δρόμο εσωτερικό του νησιού για να βρεθούμε στη βόρεια πλευρά του, την οποία βέβαια είχαμε επισκεφθεί δύο μέρες πριν όταν είχαμε φτάσει στο νησί με το αεροπλάνο. Τότε ο καιρός ήταν πολύ άσχημος και δεν είχαμε ευχαριστηθεί τις βόλτες. Γι’ αυτό τώρα σταματούσαμε πάλι τραβώντας φωτογραφίες σε μέρη λίγο πολύ γνωστά.
1639547740248.jpeg


1639547758131.jpeg


Είχαμε πάρει την κατεύθυνση προς τα Capelinhos. Λίγο πριν φτάσουμε είδαμε να εκτείνεται ένας μεγάλος λόφος με μαύρο χώμα, προφανώς από την έκρηξη του 1957.

1639547797975.jpeg


Παρκάραμε το αυτοκίνητο και κατεβήκαμε με τα πόδια, αφού είδαμε μία ταμπέλα που έλεγε ότι η απόσταση μέχρι κάπου, χωρίς να γνωρίζουμε εμείς τις τοποθεσίες, ήταν 900 μέτρα. Προχωρήσαμε και οι πέντε κατά βούληση και ανεβήκαμε σε ένα ψηλό σημείο και αντικρίσαμε το υπέροχο θέαμα να πέφτουν οι μαύροι βράχοι μέσα στη θάλασσα από ένα ύψος περίπου 70 μέτρων μπροστά μας. Ήταν ο λόφος του ηφαιστείου που δημιούργησε ένα καινούργιο κομμάτι γης. Τα πετρώματα και όλο το περιβάλλον ήταν υπέροχο και εμείς πηγαίναμε από κορυφή σε κορυφή για να δούμε όλο και περισσότερο το θέαμα αυτό.

1639547992202.jpeg


1639548020165.jpeg


1639548051438.jpeg


Προς την νότια πλευρά ήταν και ο παλιός Φάρος που είχε σκεπαστεί από την έκρηξη του νέου ηφαιστείου. Φυσικά τον είχαμε επισκεφτεί την προηγούμενη Τετάρτη. Σύντομα πήγαμε ξανά. Μείναμε αυτή τη φορά περισσότερο από την προηγούμενη και μας άρεσε πάρα πολύ.

1639548100467.jpeg


1639548145125.jpeg


1639548169323.jpeg


1639548207770.jpeg


1639548285831.jpeg


Τελειώνοντας τις βόλτες είπαμε να πάμε πάλι στην Καλντέρα αφού ο ήλιος πια ήταν ψηλά. Έβαλα στο GPS τον προορισμό, αλλά μας πήγε από ένα δρόμο λίγο περίεργο. Συγκεκριμένα μας πήγε από τη νότια πλευρά και ο δρόμος δεν ήταν και τόσο καλός. Όμως ήταν άσφαλτος και όταν έφτανε εκεί, έκανε ένα με δύο χιλιόμετρα γύρω από την Καλντέρα, ίσως και περισσότερα. Απολαύσαμε πολύ καλύτερα το τοπίο με ήλιο και ήταν πεντακάθαρη η ατμόσφαιρα.
Εδώ πριν φτάσουμε:
1639548435675.jpeg


1639548530256.jpeg


1639548553406.jpeg


Από εκεί φαινόταν και υπέροχα το νησί Πίκο:
1639548613796.jpeg


Η Καλντέρα είναι το σημαντικότερο αξιοθέατο του νησιού. αφού το απολαύσαμε, συνεχίσαμε τις εξερευνήσεις μας. Δεν υπήρχε δρόμος για να πάμε από την πλευρά του κεντρικού δρόμου και επιστρέψαμε σχεδόν από τον ίδιο δρόμο. Σε κάποιο σημείο βέβαια κάναμε μία παράκαμψη για να πάμε προς την νότια πλευρά του νησιού και να δούμε διάφορα miradouro που δεν είχαμε δει. Η ιδέα ήταν πάρα πολύ καλή γιατί είδαμε πολύ όμορφα μέρη σε αυτό το νησί.

Πρώτα σταματήσαμε στο Castelo Branco. Είναι ένας πολύ μεγάλος βράχος κοντά στο αεροδρόμιο, τον οποίο είχαμε δει και όταν ερχόμασταν με το αεροπλάνο από την Λισαβόνα την Τετάρτη.
1639548775525.jpeg


Επόμενες δυο στάσεις στην περιοχή Ponta Furada με υπέροχους βράχους στη θάλασσα και σπηλιές δημιουργημένες από τα μεγάλα κύματα. Πολλές από τις σπηλιές ήταν έτσι δημιουργημένες που είχαν δημιουργηθεί διαμπερείς τρύπες στους βράχους. Μας άρεσαν πάρα πολύ και τραβήξαμε πολλές φωτογραφίες πηγαίνοντας πάνω-κάτω για να βρούμε την καλύτερη θέα.

1639548797484.jpeg


1639548844694.jpeg


1639548865106.jpeg


1639548882104.jpeg


1639548913540.jpeg


Μετά και από αυτή τη στάση είχε προχωρήσει η μέρα και πήγαμε στην πόλη της Horta, για να την δούμε καλύτερα, και κυρίως να φωτογραφίσουμε μερικές εκκλησίες, που είναι επιβλητικές, αλλά και δυο-τρεις πλατείες. Υπενθυμίζω ότι την είχαμε δει και την πρώτη μέρα που φτάσαμε στο νησί, λίγο πριν φύγουμε με το πλοίο για το νησί Pico.

1639548952914.jpeg


1639548973108.jpeg


1639548998215.jpeg


1639549015671.jpeg




1639549068965.jpeg


1639549088636.jpeg


Το βράδυ ξαναβγήκαμε και πήγαμε σε ένα σημείο σχετικά ψηλά, σε ένα άγαλμα της Παναγίας, για να δούμε την θέα. Μετά κατηφορίσαμε στην πόλη και κάναμε τη βόλτα στον παραλιακό δρόμο, που είχαμε κάνει και την προηγουμένη.

1639549229728.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αρχικά θα βάλω μερικές πανοραμικές φωτογραφίες που είχα στο κινητό μου και τις κατέβασα αργοπορημένα στο PC, στο οποίο κάνω τις αναρτήσεις μου με την αναλυτική ιστορία. Έτσι θα φανούν ορισμένα τοπία πιο καλά.
Αρχικά η Καλντέρα στο νησί Faial:
1639632085481.jpeg


1639632100359.jpeg


Η φύση των νησιών:
1639632160260.jpeg


1639632185650.jpeg


1639632210889.jpeg


Η μικρή πόλη Horta στο Faial:
1639632508266.jpeg


Στο Capelinhos, Faial:
1639632622199.jpeg


1639632632962.jpeg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Κυριακή 28/11/2021. Μετάβαση στην Terceira

Λίγο μετά τις 8:00 εγκαταλείψαμε το όμορφο διαμέρισμά μας και πήραμε το αυτοκίνητο για να κατευθυνθούμε ψηλά στο Σταυρό που είχαμε πάει την προηγούμενη βραδιά για να δούμε από ψηλά την πόλη. Ήταν πολύ όμορφα τώρα με το φως της μέρας, αφού βλέπαμε και την πίσω πλευρά του νησιού.

1639633082487.jpeg


1639633100084.jpeg


1639633118982.jpeg


Μετά πήγαμε στο μεγάλο βράχο, σαν νησί, που εκτείνεται μπροστά στην πόλη, για να βγάλουμε και κάποιες φωτογραφίες. Τελειώσαμε την πρωινή μας βόλτα κάνοντας βόλτες στην πόλη και τραβώντας τις τελευταίες φωτογραφίες.

1639633161164.jpeg


1639633177632.jpeg


1639633217347.jpeg


1639633235470.jpeg


Κατόπιν πήγαμε στο αεροδρόμιο και αφήσαμε το αυτοκίνητο. Το αεροπλάνο ήταν ένα μικρό ελικοφόρο που δεν ήταν καθόλου γεμάτο, περίπου το 20%, ίσως και λιγότερο.

1639633299336.jpeg


Μισή ώρα αργότερα προσγειωθήκαμε στο νησί Τerceira και πήγαμε χαρούμενοι να πάρουμε το αυτοκίνητο από το γραφείο ενοικιάσεως. Εκεί μου λένε ότι δεν έχω κάνει πληρωμή. Εγώ φυσικά επέμεινα ότι είχα πληρώσει την προκαταβολή, την οποία όμως αυτοί δεν έβλεπαν στον υπολογιστή τους. Να μην τα πολυλογώ, η πληρωμή ναι μεν είχε γίνει από μένα, αλλά τελικά δεν πήραμε αυτοκίνητο από αυτούς. Μας είχανε ζαλίσει δύο κοπέλες που ήταν στο γραφείο με κουβέντα και τηλέφωνα και φύγαμε και πήγαμε σε ένα άλλο δίπλα, και με 100 ευρώ νοικιάσαμε για δύο μέρες ένα Seat Ibiza. Είναι λίγο πιο ευρύχωρο από το Nissan Micra που είχαμε πριν και τελικά ήμασταν κατά τις 1:30 έτοιμοι να εξερευνήσουμε και αυτό το μικρό νησί.

Αρχικά στο GPS έβαλα ένα σπήλαιο το οποίο θεωρείται πάρα πολύ όμορφο. Είναι το Algar do Carvao. Πολύ σύντομα είχαμε φτάσει στο κέντρο του νησιού για να φάμε μία πολύ μεγάλη κρυάδα: το σπήλαιο είναι κλειστό και τις Κυριακές (που είχαμε πάει εμείς) και τις Δευτέρες και, τέλος πάντων, ανοίγει τέσσερις μέρες και σε ώρες που εμείς δεν μπορούσαμε σε όλη την παραμονή μας στο νησί να το δούμε. Είναι ανοιχτό από τις 2:30 το μεσημέρι μέχρι τις 5:00 το απόγευμα.

Φύγαμε για να πάμε στον επόμενο προορισμό μας που ήταν το Fumas Enxofre, που από το όνομα φαίνεται ότι είναι γεωθερμικό, με καπνούς να βγαίνουν από το έδαφος. Κάτι καπνοί οι οποίοι έβγαιναν από το έδαφος δεν είχαν πολύ ενδιαφέρον αλλά αυτό ήταν.

1639633394835.jpeg


1639633412400.jpeg


Από κει ξεκινήσαμε για να πάμε να δούμε το σπήλαιο Gruta do Natal. Και βέβαια δεν περιμέναμε να είναι ανοιχτό, όπως και το προηγούμενο. Πράγματι έτσι ήταν: και αυτό τις ίδιες μέρες και ώρες ήταν ανοιχτό. Έτσι σπήλαια σε αυτό το νησί δεν είδαμε, γι αυτό προχωρήσαμε να δούμε κάποιες λίμνες.

1639633540725.jpeg


Η μόνη από αυτές που είχα στο πρόγραμμα ήταν η Lagoa das Patas, αλλά είχαμε καταλάβει ότι στα νησιά αυτά οι λίμνες δεν είναι το δυνατό τους σημείο, προς το παρόν! Δεν λέω, ήταν όμορφη, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Το χαρακτηριστικό της ήταν ότι είχε πολλές πάπιες μέσα στη λιμνούλα η οποία είχε μία διάμετρο 50 - 60 μέτρα. Είχε λίγους επισκέπτες που πήγαν εκεί για να κάνουν τη βόλτα τους. Βέβαια τα πολλά παγκάκια και τραπέζια ήταν άδεια, γιατί ο κόσμος τώρα το χειμώνα δεν βγαίνει εύκολα για να κάνει πικ-νικ.

1639633510376.jpeg


1639633566599.jpeg


Επόμενος προορισμός που μπήκε στο GPS ήταν η κορυφή του βουνού Serra de Santa Barbara. Η ανάβαση δεν ήταν και τόσο δύσκολη γιατί ο δρόμος ήταν σχετικά καλός και από κει ψηλά βλέπαμε γύρω-γύρω σχεδόν όλο το νησί. Ο καιρός ήταν σχετικά καλός και είχε μεν σύννεφα αλλά λίγα. Ήταν απόγευμα και έπρεπε να βιαστούμε για να δούμε κάποια άλλα σημεία που θέλαμε, μέχρι να πάμε στο ξενοδοχείο.

1639633600316.jpeg


1639633619203.jpeg


1639633638954.jpeg


Στο GPS έβαλα το Miradouro da Ponta do Queimado. Ήταν ένα πολύ όμορφο σημείο στη θάλασσα. Είχε θέα πάνω σε γκρεμούς που ορθώνονταν πάνω από τη θάλασσα. Είχε και ένα κόκκινο φάρο. Τους είχαμε βαρεθεί λίγο αυτούς τους κόκκινους φάρους, αλλά και τους διακοσμητικούς μύλους.

1639633841635.jpeg


1639633866209.jpeg


1639633885265.jpeg


Πήγαμε μετά για να δούμε τα Biscoitos. Αυτό το μέρος βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του νησιού και είναι πραγματικά πολύ όμορφο. Έχει εκεί ένα χωριό, στου οποίου την παραλία έχει αυτή τη στερεοποιημένη λάβα, που με αρκετή φαντασία μοιάζει με μπισκότο, εξ ου και το όνομα. Εκεί δημιουργούνται κάτι σαν λίμνες με βράχια από τη θάλασσα, δίπλα δηλαδή στο κύμα. Σε αυτές το νερό είναι ήρεμο και ο κόσμος μπορεί και κολυμπάει, γιατί είπαμε ότι συνήθως τα κύματα είναι μεγάλα. Αυτή την εποχή μονάχα δυο-τρεις κολυμβητές είδαμε και οι λιμνούλες αυτές δεν είναι και τόσο πολλές, δεν είναι παραπάνω από πέντε ή έξι. Εμείς δεν εξερευνήσαμε καλά την περιοχή από τη μία πλευρά, οπότε από την άλλη μπορεί να έχει και περισσότερες. Μας άρεσε πολύ και αποφασίσαμε να ξαναπάμε την άλλη μέρα, όπερ και εγένετο.

1639633952581.jpeg


1639634046204.jpeg


1639634069762.jpeg


Απ' έξω το κύμα, καλά κρατούσε:
1639634114009.jpeg


1639634138471.jpeg


Μετά περάσαμε το νησί διαμέσου των βουνών του, τα οποία όμως ήταν από χαμηλά από αυτή την πλευρά. Πήγαμε στην πρωτεύουσα, που ονομάζεται Angra Do Eroismo. Φτάσαμε την ώρα που νύχτωνε και το ξενοδοχείο μας βρισκόταν ακριβώς στο κέντρο της πόλης. Ήταν πάρα πολύ καλό με τέσσερα αστέρια. Το βράδυ φάγαμε στην πόλη.
1639634202645.jpeg


1639634230829.jpeg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.184
Μηνύματα
883.299
Μέλη
38.894
Νεότερο μέλος
mikesf

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom