gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.751
Κεφάλαιο 5
Το σιδηροδρομικό ταξίδι Μπέργκεν – Όσλο.
Όταν ξύπνησα το πρωί της Παρασκευής 20-05-2016, αντίκρισα το Μπέργκεν βροχερό. Η προηγούμενη ημέρα ήταν μια εξαίρεση. Το ηλιόλουστο Μπέργκεν. Αντηχεί και ως ανέκδοτο. To Μπέργκεν επανήλθε στη συνήθη του κατάσταση. Ο καιρός βροχερός. Πάντως μετά το πλούσιο πρωινό του ξενοδοχείου έκανα μια βόλτα στο κέντρο της πόλης. Επέστρεψα στο ξενοδοχείο, πήρα την αποσκευή μου και κάλεσα ταξί μέσω της ρεσεψιόν, το οποίο ήρθε αμέσως και ύστερα από μερικά λεπτά ήμουν στο σιδηροδρομικό σταθμό του Μπέργκεν. Η ώρα ήταν λίγο μετά τις 11.20 πμ και το εισιτήριο που είχα βγάλει ηλεκτρονικά μέσω των NSB, είχε ώρα αναχώρησης από το Μπέργκεν 11.59 και ώρα άφιξης στο Όσλο 19.05. Δηλαδή το σιδηροδρομικό ταξίδι, η ομορφότερη διαδρομή με τρένο, σύμφωνα με πολλούς ταξιδιωτικούς οδηγούς, διαρκεί κάτι παραπάνω από επτά ώρες.
Όταν μπαίνω στο σταθμό, ο οποίος είναι υπό ανακατασκευή, προχωρώ προς τα γραφεία των NSB,
τους δείχνω το αντίγραφο το οποίο είχα εκτυπώσει και μου δίνουν το εισιτήριο, στο οποίο αναγραφόταν και η πλατφόρμα (3) αναχώρησης του τρένου. Πηγαίνω προς τα εκεί βλέπω ότι το τρένο ήταν εκεί,
αλλά επειδή δεν είχε ξεκινήσει η επιβίβαση και επειδή είχα αρκετό χρόνο (περίπου μισή ώρα) έκανα μια μικρή βόλτα στο διπλανό πάρκο κάτω από το ψιλόβροχο. Επιστρέφω στο σταθμό και επιβιβάζομαι στο βαγόνι 1 του τρένου, το οποίο ξεκίνησε ακριβώς στις 11.59. Το τρένο προχωρούσε αργά, μέχρι να βγούμε από το Μπέργκεν, όπου και
πρώτος σταθμός ήταν η Arna, κατ' ουσία προάστιο του Μπέργκεν.
Το τρένο συνέχιζε την πορεία του, διερχόμενο από τοπία ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, δικαιώνοντας αυτούς που θεωρούν αυτή τη διαδρομή, από τις ομορφότερες διαδρομές με τρένο.
Στο μεταξύ σταματούσαμε για λίγο στους ενδιάμεσους σταθμούς. Μετά την Arna, ο δεύτερος σταθμός ήταν το Dale. Το τρένο συνέχιζε την πορεία του ανεβαίνοντας υψομετρικά, ενώ στο φωτεινό ταμπλό του βαγονιού παρουσιαζόταν η ώρα και η εξωτερική θερμοκρασία, ενώ όταν πλησίαζε σε σταθμό, αναφερόταν ο σταθμός και το υψόμετρο αυτού.
Ο επόμενος σταθμός ήταν το Voss σε υψόμετρο 57 μέτρων.
Παρατηρώντας το Voss, μέσα από το τρένο,
είδα μία απεργό, έξω από ένα ξενοδοχείο του Voss, δίπλα στο σταθμό, να περιφρουρεί την απεργία.
Εκεί με έζωσαν τα φίδια. Σκέφτηκα μήπως πάθω καμιά ζημιά στο Όσλο. Έδιωξα γρήγορα τις κακές σκέψεις από το μυαλό μου και αφοσιώθηκα στο να απολαμβάνω την υπέροχη θέα της διαδρομής.
Το τρένο, συνέχιζε να ανεβαίνει υψομετρικά με αρκετά μεγαλύτερη κλίση, αφού σταμάτησε και στο σταθμό Mydral, σε υψόμετρο 868 μέτρων, συνέχισε να ανεβαίνει και το τοπίο είχε αλλάξει. Μάης μήνας και μάλιστα προς το τέλος του (20-05-2016), το τοπίο ήταν χιονισμένο.
Το τρένο σταμάτησε στον σταθμό Hallingskeid, σε υψόμετρο 1.110 μέτρα, όπου ο πάγος, ήταν ακόμα και μέσα στο σταθμό. Ο επόμενος σταθμός ήταν ο υψηλότερος, το Finse, σε υψόμετρο +1222 μέτρων.
Στη διαδρομή βλέπαμε σπιτάκια καλυμμένα από χιόνι.
Επί δύο ώρες και τριάντα λεπτά, ανεβαίναμε υψομετρικά, από το υψόμετρο 0 (Bergen), έως το υψόμετρο +1222 μέτρων (Finse) και στη συνέχεια επί τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά, θα κατεβαίναμε από το υψόμετρο +1222 μέτρων (Finse), έως το υψόμετρο ) +0 (Oslo).
Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε, υψομετρικά, και το χιόνι φάνηκε προοδευτικά να μειώνεται.
Μετά το Finse, το τρένο κατεβαίνοντας υψομετρικά πέρασε από τους ενδιάμεσους σταθμούς, Haugastøl,
όπου το χιόνι δεν καταλάμβανε τους δρόμους, ενώ στη συνέχεια το τοπίο μεταλλασσόταν σε πιο ομαλό
Το τρένο συνέχιζε να κατεβαίνει υψομετρικά,διερχόμενο από υπέροχα τοπία
και περνώντας από τους σταθμούς Ustaoset, Geilo, Al, Gol, Nesbyen, Fla, Honefoss, Vikersund, Hokksund και οπότε φτάνοντας στα περίχωρα του Όσλο, το τρένο σταμάτησε στους σταθμούς Drammen, Asker, Lysakerκαι Sandvika, πριν ολοκληρωθεί η υπέροχη διαδρομή στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Oslo, τον Oslo S.
Το ταξίδι τελείωσε όμορφα, όπως άρχισε, βρισκόμουν στον κεντρικό σιδηροδρομικό του Όσλο. Βγαίνοντας έξω από το σταθμό, αποφασίζω να πάω στο ξενοδοχείο με τα πόδια. Άλλωστε η απόσταση ήταν μικρή. Ο απαιτούμενος χρόνος ήταν μικρότερος από δέκα πέντε λεπτά. Και μάλιστα περπατώντας στον κεντρικό πεζόδρομο του Όσλο. Την Karl Johans gate. Θα την διέσχιζα από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Oslo S, έως το κοινοβούλιο, όπου όπως νόμιζα θα ήταν το ξενοδοχείο μου. Το Scandic Victoria. Έτσι νόμιζα. Συνέχιζα να υπολογίζω χωρίς όλες τις παραμέτρους του προβλήματος. Την απεργία στη Νορβηγία.
Το σιδηροδρομικό ταξίδι Μπέργκεν – Όσλο.
Όταν ξύπνησα το πρωί της Παρασκευής 20-05-2016, αντίκρισα το Μπέργκεν βροχερό. Η προηγούμενη ημέρα ήταν μια εξαίρεση. Το ηλιόλουστο Μπέργκεν. Αντηχεί και ως ανέκδοτο. To Μπέργκεν επανήλθε στη συνήθη του κατάσταση. Ο καιρός βροχερός. Πάντως μετά το πλούσιο πρωινό του ξενοδοχείου έκανα μια βόλτα στο κέντρο της πόλης. Επέστρεψα στο ξενοδοχείο, πήρα την αποσκευή μου και κάλεσα ταξί μέσω της ρεσεψιόν, το οποίο ήρθε αμέσως και ύστερα από μερικά λεπτά ήμουν στο σιδηροδρομικό σταθμό του Μπέργκεν. Η ώρα ήταν λίγο μετά τις 11.20 πμ και το εισιτήριο που είχα βγάλει ηλεκτρονικά μέσω των NSB, είχε ώρα αναχώρησης από το Μπέργκεν 11.59 και ώρα άφιξης στο Όσλο 19.05. Δηλαδή το σιδηροδρομικό ταξίδι, η ομορφότερη διαδρομή με τρένο, σύμφωνα με πολλούς ταξιδιωτικούς οδηγούς, διαρκεί κάτι παραπάνω από επτά ώρες.
Όταν μπαίνω στο σταθμό, ο οποίος είναι υπό ανακατασκευή, προχωρώ προς τα γραφεία των NSB,
τους δείχνω το αντίγραφο το οποίο είχα εκτυπώσει και μου δίνουν το εισιτήριο, στο οποίο αναγραφόταν και η πλατφόρμα (3) αναχώρησης του τρένου. Πηγαίνω προς τα εκεί βλέπω ότι το τρένο ήταν εκεί,
αλλά επειδή δεν είχε ξεκινήσει η επιβίβαση και επειδή είχα αρκετό χρόνο (περίπου μισή ώρα) έκανα μια μικρή βόλτα στο διπλανό πάρκο κάτω από το ψιλόβροχο. Επιστρέφω στο σταθμό και επιβιβάζομαι στο βαγόνι 1 του τρένου, το οποίο ξεκίνησε ακριβώς στις 11.59. Το τρένο προχωρούσε αργά, μέχρι να βγούμε από το Μπέργκεν, όπου και
Το τρένο συνέχιζε την πορεία του, διερχόμενο από τοπία ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, δικαιώνοντας αυτούς που θεωρούν αυτή τη διαδρομή, από τις ομορφότερες διαδρομές με τρένο.
Στο μεταξύ σταματούσαμε για λίγο στους ενδιάμεσους σταθμούς. Μετά την Arna, ο δεύτερος σταθμός ήταν το Dale. Το τρένο συνέχιζε την πορεία του ανεβαίνοντας υψομετρικά, ενώ στο φωτεινό ταμπλό του βαγονιού παρουσιαζόταν η ώρα και η εξωτερική θερμοκρασία, ενώ όταν πλησίαζε σε σταθμό, αναφερόταν ο σταθμός και το υψόμετρο αυτού.
Ο επόμενος σταθμός ήταν το Voss σε υψόμετρο 57 μέτρων.
Παρατηρώντας το Voss, μέσα από το τρένο,
είδα μία απεργό, έξω από ένα ξενοδοχείο του Voss, δίπλα στο σταθμό, να περιφρουρεί την απεργία.
Εκεί με έζωσαν τα φίδια. Σκέφτηκα μήπως πάθω καμιά ζημιά στο Όσλο. Έδιωξα γρήγορα τις κακές σκέψεις από το μυαλό μου και αφοσιώθηκα στο να απολαμβάνω την υπέροχη θέα της διαδρομής.
Το τρένο, συνέχιζε να ανεβαίνει υψομετρικά με αρκετά μεγαλύτερη κλίση, αφού σταμάτησε και στο σταθμό Mydral, σε υψόμετρο 868 μέτρων, συνέχισε να ανεβαίνει και το τοπίο είχε αλλάξει. Μάης μήνας και μάλιστα προς το τέλος του (20-05-2016), το τοπίο ήταν χιονισμένο.
Το τρένο σταμάτησε στον σταθμό Hallingskeid, σε υψόμετρο 1.110 μέτρα, όπου ο πάγος, ήταν ακόμα και μέσα στο σταθμό. Ο επόμενος σταθμός ήταν ο υψηλότερος, το Finse, σε υψόμετρο +1222 μέτρων.
Στη διαδρομή βλέπαμε σπιτάκια καλυμμένα από χιόνι.
Επί δύο ώρες και τριάντα λεπτά, ανεβαίναμε υψομετρικά, από το υψόμετρο 0 (Bergen), έως το υψόμετρο +1222 μέτρων (Finse) και στη συνέχεια επί τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά, θα κατεβαίναμε από το υψόμετρο +1222 μέτρων (Finse), έως το υψόμετρο ) +0 (Oslo).
Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε, υψομετρικά, και το χιόνι φάνηκε προοδευτικά να μειώνεται.
Μετά το Finse, το τρένο κατεβαίνοντας υψομετρικά πέρασε από τους ενδιάμεσους σταθμούς, Haugastøl,
όπου το χιόνι δεν καταλάμβανε τους δρόμους, ενώ στη συνέχεια το τοπίο μεταλλασσόταν σε πιο ομαλό
Το τρένο συνέχιζε να κατεβαίνει υψομετρικά,διερχόμενο από υπέροχα τοπία
και περνώντας από τους σταθμούς Ustaoset, Geilo, Al, Gol, Nesbyen, Fla, Honefoss, Vikersund, Hokksund και οπότε φτάνοντας στα περίχωρα του Όσλο, το τρένο σταμάτησε στους σταθμούς Drammen, Asker, Lysakerκαι Sandvika, πριν ολοκληρωθεί η υπέροχη διαδρομή στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Oslo, τον Oslo S.
Το ταξίδι τελείωσε όμορφα, όπως άρχισε, βρισκόμουν στον κεντρικό σιδηροδρομικό του Όσλο. Βγαίνοντας έξω από το σταθμό, αποφασίζω να πάω στο ξενοδοχείο με τα πόδια. Άλλωστε η απόσταση ήταν μικρή. Ο απαιτούμενος χρόνος ήταν μικρότερος από δέκα πέντε λεπτά. Και μάλιστα περπατώντας στον κεντρικό πεζόδρομο του Όσλο. Την Karl Johans gate. Θα την διέσχιζα από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Oslo S, έως το κοινοβούλιο, όπου όπως νόμιζα θα ήταν το ξενοδοχείο μου. Το Scandic Victoria. Έτσι νόμιζα. Συνέχιζα να υπολογίζω χωρίς όλες τις παραμέτρους του προβλήματος. Την απεργία στη Νορβηγία.