10900km
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.190
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Κεφάλαιο 3ο (Antigua)
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο
- Κεφάλαιο 7ο
- Κεφάλαιο 8ο
- Κεφάλαιο 9ο
- Κεφάλαιο 10ο
- Κεφάλαιο 11ο
- Κεφάλαιο 12ο
- Κεφάλαιο 13ο
- Κεφάλαιο 14ο
- Κεφάλαιο 15ο
- Κεφάλαιο 16ο
- Κεφάλαιο 17ο
- Κεφάλαιο 18ο
- Κεφάλαιο 19ο
- Κεφάλαιο 20ο
- Κεφάλαιο 21ο
- Κεφάλαιο 22ο
- Κεφάλαιο 23ο
- Κεφάλαιο 24ο
- Κεφάλαιο 25ο
- Κεφάλαιο 26ο
- Κεφάλαιο 27ο
Από πού να αρχίσω;... Από τη βουτιά στη cenote στο κέντρο του Βαγιαδολίδ, από τις εντυπώσεις από Τσιτσέν Ιτσά, από τον τύπο στο βανάκι με το οποίο επέστρεψα στο Βαγιαδολίδ, κι ο οποίος μόλις είχε βγει από τη φυλακή μετά από 17(!) χρόνια, από πού;... Επειδή ήταν κάτι που είδα πρώτη φορά στη ζωή μου, θα αρχίσω από το τελευταίο. Επιστρέφαμε λοιπόν 6-7 άτομα από Τσιτσέν Ιτσά στο Βαγιαδολίδ. Πήρα “κολεκτίβο”, βαν που λειτουργούν συμπληρωματικά στα λεωφορεία της γραμμής. Κάπου στα μισά της διαδρομής, ανέβηκε ένας τύπος με στρατιωτικό μπλουζάκι, παντελονάκι σαν αυτά που φοράνε οι παίκτες του μπάσκετ, και καπελάκι των Πούμας, ομάδα ποδοσφαίρου του Μεξικού, στραβά φορεμένο. Με το που μπήκε, άρχισε να χαμογελάει. Πριν περάσει ένα λεπτό, είπε, γενικώς και αορίστως, όχι ότι απευθυνόταν σε κάποιον συγκεκριμένα, “μόλις βγήκα από τη φυλακή”, και συνέχισε να χαμογελάει. Οι συνεπιβάτες μας κοιτάχτηκαν μεταξύ τους... “κάπως”, όμως επειδή δεν έχω τρελή εμπιστοσύνη στα Ισπανικά μου, κράτησα πισινή, σκέφτηκα ότι για τη λέξη “penal” (λίγο έξω από τη Xela, στη Γουατεμάλα, υπάρχει μία τεράστια φυλακή, και από μακριά, κάθε φορά που πήγαινα εκδρομή σε κοντινή πόλη, έβλεπα “γραμμένο” σε μία πλαγιά του λόφου εντός της φυλακής, “granja penal”, γι' αυτό ξέρω τι σημαίνει penal) μπορεί να υπάρχει κι άλλη έννοια. Δεν πέρασε ένα ακόμη λεπτό, και ο τύπος είπε κάτι που θα ορκιζόμουν ότι ακούστηκε σαν “έμεινα μέσα 17 χρόνια επειδή σκότωσα κάποιον”. Οι συνεπιβάτες μας πάλι κοιτάχτηκαν μεταξύ τους, όμως... εξακολουθούσα να κρατάω πισινή, επειδή ναι μεν αυτό που είπε μου ακούστηκε καθαρά, όμως ήταν τόσο... κουφό που δυσκολευόμουν να πιστέψω ότι είχα ακούσει καλά. Εεεε... είχα ακούσει καλά. Σχεδόν αμέσως, ένας κύριος γύρω στα 50 που καθόταν πίσω και αριστερά από τον τύπο, του έπιασε κουβέντα. Σε πολύ ήρεμο τόνο τον ρώτησε ποιον σκότωσε (δεν απάντησε με σαφήνεια, το άφησε φλου), πώς ήταν στη φυλακή (δούλευε φτιάχνοντας αιώρες, τις οποίες η διεύθυνση της φυλακής πουλούσε σε εμπόρους/καταστηματάρχες!), πώς θα πάει στην πόλη του (κοντά στο Κανκούν), αν τον περιμένει κανείς εκεί (θα κάνει έκπληξη στην οικογένειά του), πώς και βγαίνει έξω στα 17 χρόνια (είχε καταδικαστεί σε 20, όμως βγήκε τρία χρόνια νωρίτερα, έχοντας επιδείξει καλή διαγωγή), και στο τέλος του είπε να... προσέχει, να μην μπλέξει με κακές παρέες, να βρει μία τίμια δουλειά, και να κάνει οικογένεια... Τον χάρηκα τον κύριο (αυτόν που έπιασε κουβέντα στον πρώην κατάδικο). Αντί να τον αγνοήσει, όπως κάναμε όλοι οι υπόλοιποι, του έπιασε κουβέντα, σε πολύ ήρεμο και... συμβουλευτικό τόνο... Ο τύπος δεν πρέπει να είναι πάνω από 35 ετών. Με τίποτα. Κόβω το χέρι μου ότι τον φόνο τον έκανε έφηβος ακόμα...
Τσιτσέν Ιτσά... Όπως θα έλεγε και η... μου διαφεύγει το όνομά της, η τύπισσα/γκόμενα του Τσάντλερ, ένα φεγγάρι, στα “Φιλαράκια”, με την παράξενη/εκνευριστική φωνή, “oooh myyy Goood!”... Περίμενα κόσμο, αλλά με το που κατέβηκα από το λεωφορείο,μερικά μέτρα από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, θυμήθηκα βόλτες σε κεντρικούς δρόμους μεγάλων ινδικών πόλεων... Μυρμήγκια ο κόσμος! Πλήρωσα τα 111 πέσος μου, φόρεσα το περτικαλί χάρτινο μπρασελεδάκι στον δεξιό καρπό, και μπήκα. Στο τέλος του χωματόδρομου που ξεκινά από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, χωματόδρομος που είναι γεμάτος δεξιά κι αριστερά από πωλητές αναμνηστικών (ξέρατε ότι εκτός από καμασούτρα υπάρχει και αμακασούτρα; Εκ του hamaca, αιώρα. Οι Μάγια λένε ότι υπάρχουν πάνω από 200 στάσεις που ένα ζευγάρι μπορεί να... you know, πάνω σε αιώρα... Χμμμ), βλέπεις πίσω από μία συστάδα δένδρων την βασική πυραμίδα, αυτή που φιγουράρει σε όλα τα διαφημιστικά φυλλάδια για το Τσιτσέν Ιτσά. Για να πω την αλήθεια, δεν είχα διαβάσει πολλά για το μέρος, δεν είμαι σούπερ φαν των αρχαιολογικών χώρων, επομένως ήταν λίγο... ραντεβού στα τυφλά. Μόνο που η “κοπελιά” αποδείχθηκε δεκάρι με τόνο... Το μέρος σε κερδίζει με τη μία. Η κεντρική πυραμίδα είναι ε π ι β λ η τ ι κ ή, και το μόνο γαμώτο της υπόθεσης είναι ότι δεν μπορείς να ανέβεις, επειδή, λένε, πριν από τρία χρόνια, μία Αμερικάνα γκρεμοτσακίστηκε, κι από τότε... πάπαλα. Γενικά, το Τσιτσέν Ιτσά δεν έχει την... πλάκα που έχει το Παλένκε, στο οποίο μπορείς να ανέβεις παντού, να πας παντού, να τρυπώσεις παντού, μέχρι και να βρεις μία ήσυχη γωνιά και να στήσεις σκηνή, στη ζούλα. Όμως η βασική πυραμίδα στο Τσιτσέν Ιτσά είναι “ουάου”, η cenote σε μία άκρη του χώρου είναι “κάτσε καλά”, και προσωπικά εντυπωσιάστηκα πολύ από το”γήπεδο” στο οποίο οι Μάγια έπαιζαν “pelota”.
Φανταστείτε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, σε πιο μικρές διαστάσεις, με ψηλούς τοίχους στις πλευρές του “πλαγίου άουτ”, και δύο μεγάλα πέτρινα “δακτυλίδια” ψηλά στους τοίχους, με τρύπες, από τις οποίες έπρεπε οι δύο “ομάδες” να περάσουν κάτι, μία μπάλα; Δεν ξέρω... Προσθέστε σε όλα αυτά την εφτά αστέρων ακουστική του χώρου (κάτω από την κεντρική πυραμίδα κτυπάς παλαμάκια και ο ήχος αναπαράγεται, λες και είσαι στον πάτο φαραγγιού, ενώ στο “γήπεδο”, μπορείς να μιλάς κανονικά, χωρίς να φωνάζεις, και να έχεις συνομιλία με άτομο σε απόσταση 60-70 μέτρων. Οι ξεναγοί το κάνουν για παιχνίδι... Στήνουν τα μέλη του γκρουπ τους στο κέντρο του “γηπέδου”, οι ίδιοι πηγαίνουν στη μία άκρη, και μιλάνε κανονικά, χωρίς να φωνάζουν, χωρίς να χρησιμοποιούν μεγάφωνο, χωρίς... τίποτα), ε... δεν ήθελα πολύ να... ψαρώσω. Έκανα και τις λαδιές μου... Κάθε φορά που άκουγα ξεναγό να εξηγεί τι και πώς είτε στα Αγγλικά είτε στα Ισπανικά, τσουπ κι εγώ από δίπλα, μην χάσω... Κούτρα... ξενάγηση (είμαστε και άνεργοι άνθρωποι...).
Όσο για την πρωινή βουτιά στη cenote στο κέντρο του Βαγιαδολίδ, “λέω” μόνο ότι δεν ήθελα να φύγω, κι ότι χρειάστηκε να με... τραβήξω από το αυτί για να επιστρέψω στο χόστελ μου και να ετοιμαστώ για Τσιτσέν Ιτσά. Στη λίμνη έχει αμέτρητα ψάρια, και πολλά σημεία από τα οποία μπορείς να κάνεις βουτιά. Έχει βάθος μέχρι και 80(!) μέτρα, και είναι μεν σπηλιά, όμως ένα... 20% της λίμνης είναι “άστεγο”, έχει άνοιγμα από πάνω, επιτρέποντας στις ακτίνες του ήλιου να περνούν και να ζεσταίνουν το νερό. Ποί-η-μα...
Mpiftex, είχα σκοπό να πάω νωρίς-νωρίς στο Τσιτσέν Ιτσά, αλλά μετά από τρία βράδια στη Μέριδα που από ύπνο, δεν, δεν..., είπα να αράξω και να ξυπνήσω ΟΤΑΝ ξυπνήσω. Ξύπνησα κατά τις εννιάμιση, ήδη ήταν αργά για να αποφύγω τα γκρουπ των Αμερικάνων από Κανκούν, οπότε είπα να πάω όσο γινόταν αργότερα, τουλάχιστον να βγάλω φωτογραφίες όταν θα είχε πέσει λίγο ο ήλιος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πώς “βγαίνουν” τα χρώματα στις φωτογραφίες (πιο “ζεστά”). Είμαι φρικιό όταν πρόκειται για φωτογραφίες... Πολλές φορές κανονίζω τις βόλτες μου έτσι ώστε μία συγκεκριμένη ώρα της ημέρας να είμαι σε ένα συγκεκριμένο σημείο προκειμένου να βγάλω μία συγκεκριμένη φωτογραφία από τη γωνία που θέλω, με τον φωτισμό που θέλω, είτε με ήλιο στην πλάτη, είτε με φάτσα τον ήλιο... Φρικιό σκέτο...
Όσο για τον ιδιοκτήτη του Monkey στο Καμπέτσε, ΑΛΛΑΞΕ! Το χόστελ το λειτουργεί τώρα μία οικογένεια, μπαμπάς/μαμά/patojos (πιτσιρίκια), πολύ συμπαθητικοί άνθρωποι, που όμως δεν μιλάνε σχεδόν γρι Αγγλικά, κι εκείνες τις δύο μέρες που έμεινα στο Καμπέτσε χρειάστηκε 3-4 φορές να... lend a hand για να βγάλουν άκρη με πράγματα που τους ζητούσαν πελάτες που δεν μιλούσαν Ισπανικά. Μάλιστα ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν τους δίνει τους κωδικούς της ιστοσελίδας, γι' αυτό και ό,τι βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα τους, ανταποκρίνεται στο πώς ήταν τα πράγματα ΠΡΙΝ την αλλαγή ιδιοκτησίας. Τρέχα γύρευε... Όσο για την πισίνα στο Nomadas, όχι μόνο είναι up and running, αλλά ο Βενεσολάνος ιδιοκτήτης έχει αναρτήσει πινακίδα που λέει ότι εντός του 2010 θα βαφτούν οι εσωτερικοί τοίχοι, προκειμένου το νερό να φαίνεται πιο καθαρό. Το νερό ΕΙΝΑΙ πεντακάθαρο, όμως οι τοίχοι είναι τέτοιοι που το κάνουν να φαίνεται θολό. Α! Ο Βενεσολάνος είναι... ανεπιθύμητο πρόσωπο στην πόλη, επειδή έχει κηρύξει πόλεμο στους Μάγια που πουλάνε αιώρες σε εξωφρενικές τιμές! Μέχρι και επίθεση έχει δεχθεί, μέχρι και απειλές ότι θα μπουκάρουν άτομα στο χόστελ για να τρομοκρατήσουν πελάτες! Άκου να δεις τι γίνεται στη Μέριδα... Anyhow, όταν επιστρέψω Ελλάδα, αρχές Αυγούστου, για δύο-τρεις εβδομάδες, θα ήθελα πολύ να βρεθούμε και να τα πούμε! Αν είσαι από Θεσσαλονίκη ή από κάπου εκεί κοντά, και δεν είσαι διακοπές εκείνο το διάστημα, υποβάλω από τώρα αίτηση για καφέ! Περιττό να πω ότι το ίδιο ισχύει για ΟΛΑ τα μέλη του σάιτ που έχουν διάθεση για μπλα-μπλα ταξιδιωτικού περιεχομένου...
Ραντεβού αύριο, από Τουλούμ!
Τσιτσέν Ιτσά... Όπως θα έλεγε και η... μου διαφεύγει το όνομά της, η τύπισσα/γκόμενα του Τσάντλερ, ένα φεγγάρι, στα “Φιλαράκια”, με την παράξενη/εκνευριστική φωνή, “oooh myyy Goood!”... Περίμενα κόσμο, αλλά με το που κατέβηκα από το λεωφορείο,μερικά μέτρα από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, θυμήθηκα βόλτες σε κεντρικούς δρόμους μεγάλων ινδικών πόλεων... Μυρμήγκια ο κόσμος! Πλήρωσα τα 111 πέσος μου, φόρεσα το περτικαλί χάρτινο μπρασελεδάκι στον δεξιό καρπό, και μπήκα. Στο τέλος του χωματόδρομου που ξεκινά από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου, χωματόδρομος που είναι γεμάτος δεξιά κι αριστερά από πωλητές αναμνηστικών (ξέρατε ότι εκτός από καμασούτρα υπάρχει και αμακασούτρα; Εκ του hamaca, αιώρα. Οι Μάγια λένε ότι υπάρχουν πάνω από 200 στάσεις που ένα ζευγάρι μπορεί να... you know, πάνω σε αιώρα... Χμμμ), βλέπεις πίσω από μία συστάδα δένδρων την βασική πυραμίδα, αυτή που φιγουράρει σε όλα τα διαφημιστικά φυλλάδια για το Τσιτσέν Ιτσά. Για να πω την αλήθεια, δεν είχα διαβάσει πολλά για το μέρος, δεν είμαι σούπερ φαν των αρχαιολογικών χώρων, επομένως ήταν λίγο... ραντεβού στα τυφλά. Μόνο που η “κοπελιά” αποδείχθηκε δεκάρι με τόνο... Το μέρος σε κερδίζει με τη μία. Η κεντρική πυραμίδα είναι ε π ι β λ η τ ι κ ή, και το μόνο γαμώτο της υπόθεσης είναι ότι δεν μπορείς να ανέβεις, επειδή, λένε, πριν από τρία χρόνια, μία Αμερικάνα γκρεμοτσακίστηκε, κι από τότε... πάπαλα. Γενικά, το Τσιτσέν Ιτσά δεν έχει την... πλάκα που έχει το Παλένκε, στο οποίο μπορείς να ανέβεις παντού, να πας παντού, να τρυπώσεις παντού, μέχρι και να βρεις μία ήσυχη γωνιά και να στήσεις σκηνή, στη ζούλα. Όμως η βασική πυραμίδα στο Τσιτσέν Ιτσά είναι “ουάου”, η cenote σε μία άκρη του χώρου είναι “κάτσε καλά”, και προσωπικά εντυπωσιάστηκα πολύ από το”γήπεδο” στο οποίο οι Μάγια έπαιζαν “pelota”.
Φανταστείτε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, σε πιο μικρές διαστάσεις, με ψηλούς τοίχους στις πλευρές του “πλαγίου άουτ”, και δύο μεγάλα πέτρινα “δακτυλίδια” ψηλά στους τοίχους, με τρύπες, από τις οποίες έπρεπε οι δύο “ομάδες” να περάσουν κάτι, μία μπάλα; Δεν ξέρω... Προσθέστε σε όλα αυτά την εφτά αστέρων ακουστική του χώρου (κάτω από την κεντρική πυραμίδα κτυπάς παλαμάκια και ο ήχος αναπαράγεται, λες και είσαι στον πάτο φαραγγιού, ενώ στο “γήπεδο”, μπορείς να μιλάς κανονικά, χωρίς να φωνάζεις, και να έχεις συνομιλία με άτομο σε απόσταση 60-70 μέτρων. Οι ξεναγοί το κάνουν για παιχνίδι... Στήνουν τα μέλη του γκρουπ τους στο κέντρο του “γηπέδου”, οι ίδιοι πηγαίνουν στη μία άκρη, και μιλάνε κανονικά, χωρίς να φωνάζουν, χωρίς να χρησιμοποιούν μεγάφωνο, χωρίς... τίποτα), ε... δεν ήθελα πολύ να... ψαρώσω. Έκανα και τις λαδιές μου... Κάθε φορά που άκουγα ξεναγό να εξηγεί τι και πώς είτε στα Αγγλικά είτε στα Ισπανικά, τσουπ κι εγώ από δίπλα, μην χάσω... Κούτρα... ξενάγηση (είμαστε και άνεργοι άνθρωποι...).
Όσο για την πρωινή βουτιά στη cenote στο κέντρο του Βαγιαδολίδ, “λέω” μόνο ότι δεν ήθελα να φύγω, κι ότι χρειάστηκε να με... τραβήξω από το αυτί για να επιστρέψω στο χόστελ μου και να ετοιμαστώ για Τσιτσέν Ιτσά. Στη λίμνη έχει αμέτρητα ψάρια, και πολλά σημεία από τα οποία μπορείς να κάνεις βουτιά. Έχει βάθος μέχρι και 80(!) μέτρα, και είναι μεν σπηλιά, όμως ένα... 20% της λίμνης είναι “άστεγο”, έχει άνοιγμα από πάνω, επιτρέποντας στις ακτίνες του ήλιου να περνούν και να ζεσταίνουν το νερό. Ποί-η-μα...
Mpiftex, είχα σκοπό να πάω νωρίς-νωρίς στο Τσιτσέν Ιτσά, αλλά μετά από τρία βράδια στη Μέριδα που από ύπνο, δεν, δεν..., είπα να αράξω και να ξυπνήσω ΟΤΑΝ ξυπνήσω. Ξύπνησα κατά τις εννιάμιση, ήδη ήταν αργά για να αποφύγω τα γκρουπ των Αμερικάνων από Κανκούν, οπότε είπα να πάω όσο γινόταν αργότερα, τουλάχιστον να βγάλω φωτογραφίες όταν θα είχε πέσει λίγο ο ήλιος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πώς “βγαίνουν” τα χρώματα στις φωτογραφίες (πιο “ζεστά”). Είμαι φρικιό όταν πρόκειται για φωτογραφίες... Πολλές φορές κανονίζω τις βόλτες μου έτσι ώστε μία συγκεκριμένη ώρα της ημέρας να είμαι σε ένα συγκεκριμένο σημείο προκειμένου να βγάλω μία συγκεκριμένη φωτογραφία από τη γωνία που θέλω, με τον φωτισμό που θέλω, είτε με ήλιο στην πλάτη, είτε με φάτσα τον ήλιο... Φρικιό σκέτο...
Όσο για τον ιδιοκτήτη του Monkey στο Καμπέτσε, ΑΛΛΑΞΕ! Το χόστελ το λειτουργεί τώρα μία οικογένεια, μπαμπάς/μαμά/patojos (πιτσιρίκια), πολύ συμπαθητικοί άνθρωποι, που όμως δεν μιλάνε σχεδόν γρι Αγγλικά, κι εκείνες τις δύο μέρες που έμεινα στο Καμπέτσε χρειάστηκε 3-4 φορές να... lend a hand για να βγάλουν άκρη με πράγματα που τους ζητούσαν πελάτες που δεν μιλούσαν Ισπανικά. Μάλιστα ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν τους δίνει τους κωδικούς της ιστοσελίδας, γι' αυτό και ό,τι βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα τους, ανταποκρίνεται στο πώς ήταν τα πράγματα ΠΡΙΝ την αλλαγή ιδιοκτησίας. Τρέχα γύρευε... Όσο για την πισίνα στο Nomadas, όχι μόνο είναι up and running, αλλά ο Βενεσολάνος ιδιοκτήτης έχει αναρτήσει πινακίδα που λέει ότι εντός του 2010 θα βαφτούν οι εσωτερικοί τοίχοι, προκειμένου το νερό να φαίνεται πιο καθαρό. Το νερό ΕΙΝΑΙ πεντακάθαρο, όμως οι τοίχοι είναι τέτοιοι που το κάνουν να φαίνεται θολό. Α! Ο Βενεσολάνος είναι... ανεπιθύμητο πρόσωπο στην πόλη, επειδή έχει κηρύξει πόλεμο στους Μάγια που πουλάνε αιώρες σε εξωφρενικές τιμές! Μέχρι και επίθεση έχει δεχθεί, μέχρι και απειλές ότι θα μπουκάρουν άτομα στο χόστελ για να τρομοκρατήσουν πελάτες! Άκου να δεις τι γίνεται στη Μέριδα... Anyhow, όταν επιστρέψω Ελλάδα, αρχές Αυγούστου, για δύο-τρεις εβδομάδες, θα ήθελα πολύ να βρεθούμε και να τα πούμε! Αν είσαι από Θεσσαλονίκη ή από κάπου εκεί κοντά, και δεν είσαι διακοπές εκείνο το διάστημα, υποβάλω από τώρα αίτηση για καφέ! Περιττό να πω ότι το ίδιο ισχύει για ΟΛΑ τα μέλη του σάιτ που έχουν διάθεση για μπλα-μπλα ταξιδιωτικού περιεχομένου...
Ραντεβού αύριο, από Τουλούμ!
Attachments
-
15,3 KB Προβολές: 134
Last edited by a moderator: