taver
Member
- Μηνύματα
- 12.487
- Likes
- 28.954
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 3: Μετάβαση
Έφτασε η μέρα της αναχώρησης, Μεγάλη Πέμπτη 5/4/2018. Κουβάλησα τα μπαγκάζια μου στο γραφείο, με εξοπλισμό για όλα τα διαφορετικά κλίματα που θα συναντούσα, φάρμακα για το υψόμετρο, κλπ. Δεν είχα σκοπό να βάζω μπουγάδες στο ταξίδι, οπότε πήρα μια βαλιτσάρα και ένα σαραντάλιτρο σακίδιο. Μετά τη δουλειά πήγα απευθείας στο αεροδρόμιο, όπου η πτήση Α3982 της Aegean για τη Σόφια με ώρα αναχώρησης 20:00 εκτελέστηκε από ένα μισογεμάτο Α319 (SX-DGF), κυρίως με οικογένειες που ταξίδευαν για τις γιορτές. Είχα κλείσει θέση upfront στο 02C, αλλά η διπλανή μου θέση είχε ένα μπέμπη και η πλειοψηφία των upfront θέσεων ήταν άδειες, οπότε άλλαξα, για να είναι πιο άνετα και η οικογένεια με το μωρό, αλλά κι εγώ. Έφτασα στο αεροδρόμιο, παρέλαβα τη βαλίτσα μου (τελευταία, παρά το priority), κάλεσα το shuttle του ξενοδοχείου, και κατά τις δέκα το βράδυ βρισκόμουν στο δωμάτιο μου στο ibis Sofia Airport, που βρίσκεται στα πέριξ του αεροδρομίου.
Έλεγα το πρωί να κάνω καμιά γρήγορη βόλτα στην πόλη (στην οποία είχα πάει ήδη άλλες τρεις φορές), αλλά ο βροχερός καιρός σε συνδυασμό με το άνετο στρώμα μου άλλαξαν τη γνώμη. Στις 10 το πρωί, τρείς ώρες πριν την πτήση μου, απλά πήρα το shuttle του ξενοδοχείου που με πήγε πίσω στο αεροδρόμιο…
Η αναχώρηση της πτήσης της Qatar Airways έγινε στην ώρα της στις 13:00, και το A7-ADE, ένα Airbus A320, αναχώρησε για τη Doha μισοάδειο (κάτι που μου επέτρεψε να έχω μια ολόκληρη τριάδα θέσεων στη διάθεσή μου). Δεν εκμεταλλεύτηκα τις υπηρεσίες του IFE, αλλά διάβασα λίγο και έπαιξα με το ipad μου, μέχρι την προσγείωση στη Doha στις 17:30 περίπου, νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.
Πήρα το τρενάκι, πήγα στην άλλη άκρη του terminal, και πέρασα το transfer security. Η επόμενη πτήση μου ήταν στις 01:35 τα ξημερώματα, πράγμα που σήμαινε ότι είχα σχεδόν 8 ώρες να σκοτώσω μέχρι τότε. Είχα κλείσει πρόσβαση σε lounge (δεν έχω ακόμα χρυσή κάρτα στη συμμαχία Oneworld, οπότε μόνο πληρώνοντας μπορούσα να μπω, και ήθελα μια φορά να δω πως είναι), αλλά προς το παρόν φλέρταρα και με την ιδέα να πάω βόλτα στην πόλη. Πήγα στο γκισέ των transit tour, όπου ανακάλυψα ότι οι θέσεις για το tour των 20:00, το μόνο που θα μπορούσα να προλάβω, είχαν εξαντληθεί. Έπρεπε να είχα κάνει κράτηση από το internet από την προηγούμενη μέρα. Οπότε είχα δυο επιλογές: Να πάρω ένα ταξί και να πάω στο μουσείο Ισλαμικής τέχνης (που είχα βρει κλειστό την προηγούμενη φορά) ή να κάτσω στο αεροδρόμιο και να απολαύσω το First Class lounge στο οποίο είχα κλείσει πρόσβαση. Για κάποιο λόγο της στιγμής, σκεπτόμενος και τα έξοδα, τα συναλλάγματα κλπ., αποφάσισα να μείνω στο αεροδρόμιο.
Το First Class Lounge της Qatar Airways απέχει πολύ από αυτό που καταλαβαίνει κανείς από το όνομά του. Οι πραγματικοί επιβάτες της First Class της Qatar πάνε σε άλλο lounge, τεράστιο και με απίστευτα facilities, στο οποίο φυσικά η πρόσβαση δεν πωλείται. Αυτό το First Class lounge που έχω πρόσβαση, υπάρχει μόνο για επιβάτες με χρυσές, πλατινένιες κλπ. κάρτες των εταιριών της Oneworld, που ταξιδεύουν όμως στην οικονομική θέση. Υπάρχουν πέντε απλά φαγητά σε μπουφέ, δυο κρασιά, καφέδες από μηχάνημα, και λίγα αναψυκτικά. Τουλάχιστον έχει πρίζες και γρήγορο Wifi… Αλλά όχι, δεν αξίζει τα χρήματα που χρεώνουν για την πρόσβαση (περίπου 60 ευρώ).
Η νυκτερινή πτήση για το Κατμαντού αναχώρησε κι αυτή στην ώρα της. Το Α320 A7-AHD αυτή τη φορά δεν ήταν εξοπλισμένο με ατομικές οθόνες σε κάθε κάθισμα, και ήταν γεμάτο, μισό από δυτικούς τουρίστες και μισό από Νεπαλέζους. Οι τέσσερις και μισή ώρες της πτήσης πέρασαν γρήγορα, λίγο με φαγητό, λίγο με ύπνο και λίγο με παιγνίδι στο iPad. Στο αεροδρόμιο του Κατμαντού προσγειωθήκαμε με μικρή καθυστέρηση, και μεταφερθήκαμε στο χώρο των αφίξεων με ένα πουλμανάκι.
Στην άφιξη, δεν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Δεν πα να χρειαζόμουν τουαλέτα, δεν πάνε να είχαν λυθεί τα κορδόνια των παπουτσιών μου, καμία στάση για κανένα λόγο δε δικαιολογείται. Στη φάση αυτή, πρέπει να τρέξουμε για να προλάβουμε να φτάσουμε πρώτοι. Η πρώτη στάση, βλέπετε, είναι στα μηχανήματα που εκδίδουν τις βίζες. Σε κάθε επιβάτη παίρνει 3-4 λεπτά να καταχωρήσει τα στοιχεία που χρειάζεται για τη βίζα του. Και υπάρχουν μόνο 5 για όλο το αεροδρόμιο, εκ των οποίων μόνο τα 3 λειτουργούσαν τη μέρα αυτή. Οι πρώτοι που έφτασαν σ’ αυτά δεν περίμεναν καθόλου, οι τελευταίοι περίμεναν όλο το αεροπλάνο - πλην Νεπαλέζων - να εξυπηρετηθεί…
Στο μηχάνημα συμπλήρωσα τα στοιχεία μου, με τράβηξε και μια φωτογραφία (αν τη βίζα την πάρετε σε άλλο σημείο εισόδου κι όχι στο αεροδρόμιο, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας και μια φωτογραφία), και το αίτημα ήταν πλήρες. Χρειαζόταν μόνο να πληρώσω, στο γκισέ πιο πέρα. Οι πληροφορίες που είχα βρει στο internet έχουν πλέον αλλάξει: Οι βίζες πλέον είναι όλες πολλαπλών εισόδων, και μπορείτε να επιλέξετε τη διάρκεια που χρειάζεστε: 15 ημέρες με $25, 30 ημέρες με $40 κ.ο.κ. (τιμές σε δολάρια ΗΠΑ). Για μια μέρα η 15ήμερη βίζα δε μου έφτανε, και χρειάστηκα των 30 ημερών. Δέχονται και πληρωμή με κάρτες, αλλά με επιβάρυνση, ενώ τα POS τους άλλοτε δουλεύουν και άλλοτε όχι. Σε μετρητά πάλι, αν πληρώνετε με νόμισμα άλλο από δολάριο ΗΠΑ, πιθανόν να μην έχουν ρέστα ή να σας ρίξουν.
Βγαίνοντας από το immigration, ακολουθούσε τελωνειακός έλεγχος, που παραδόξως ήταν πριν κι όχι μετά την παραλαβή αποσκευών. Αφού παρέλαβα τη βαλίτσα μου, πέρασα και δεύτερο τελωνειακό έλεγχο, αυτή τη φορά χωρίς ιδιαίτερη διαδικασία. Βγαίνοντας στο χώρο των αφίξεων, έκανα τρείς δουλειές:
Α) Λίγο συνάλλαγμα στον πρώτο γκισέ που βρέθηκε μπροστά μου (καθώς δεν υπάρχει ATM στο αεροδρόμιο), ίσα ίσα για να πάρω ταξί ως το ξενοδοχείο μου.
Β) Αγόρασα μια τοπική SIM κάρτα, για την οποία χρειάστηκα μια φωτογραφία μεγέθους διαβατηρίου. Θεώρησα ότι η τιμή της NCELL ήταν ευκαιρία, ώσπου κατάλαβα γιατί οι τιμές τους είναι τόσο χαμηλές: Το δίκτυο κινητής τους είναι ανέκδοτο. Σε σημείο που όταν για 4-5 ώρες περίπου δεν είχα καθόλου πρόσβαση στο δίκτυο κινητής, θεώρησα ότι μου είχαν τελειώσει οι μονάδες. Πήγα σε ένα κατάστημα, και ο πωλητής με πληροφόρησε ότι δεν ήταν οι μονάδες μου το πρόβλημα, αλλά το δίκτυο της NCELL. Όλη μέρα ήταν εκτός λειτουργίας. «Περιμένετε λίγες ώρες και μάλλον θα επανέλθει». Όλο το δίκτυο. Και την επόμενη μέρα πάλι. Και ξανά μετά από λίγες μέρες.
Γ) Πήρα ταξί από ένα γκισέ εκεί στις αφίξεις. Ένας τυπάς εκεί ήταν όλα τα λεφτά, για τους φαν της καλτίλας: «Που θα πας μετά; Στο Μπουτάν, ε; Έχεις κανονίσει; Γιατί έχω ένα φιλαράκι….»
Το Νεπάλ έχει την πιο περίεργη ζώνη ώρας στον κόσμο. Βρίσκεται σε timezone UTC+0545, δηλαδή έχει 2 ώρες και 45 λεπτά διαφορά ώρας με την Ελλάδα (και τη Βουλγαρία και το Κατάρ) την εποχή αυτή. Συντόνισα ρολόγια και κινητά, και ξεκίνησα.
Μπορεί στο χάρτη το Νεπάλ να φαίνεται μια μικρή χώρα, αλλά καταφέρνει στο λίγο χώρο του να στριμώξει ατέλειωτες αντιθέσεις. Έχει μακρόστενο σχήμα, και είναι ακόμα πιο μακρόστενο αν υπολογίσει κανείς ότι ουσιαστικά αποτελείται από τρεις λωρίδες: Ένα κομμάτι στα βόρεια, γεμάτο πανύψηλα βουνά, μόνιμα χιόνια, παγετώνες κλπ., με λίγα κατοικήσιμα μέρη κι αυτά μόνο για τους τολμηρούς (και κάποιες τοπικές φυλές, όπως οι Sherpa, που για κάποιο λόγο μπορούν και είναι άνετοι σε πολύ μεγάλα υψόμετρα). Ακολουθεί μια λωρίδα ημιορεινής γης στο κέντρο, όπου βρίσκεται το Κατμαντού και οι άλλες μεγάλες πόλεις, Και υπάρχει ένα πεδινό τμήμα, με υποτροπικό κλίμα στο Νότο, το λεγόμενο Terai, με δυο εθνικά πάρκα με τίγρεις, ελέφαντες και Ρινόκερους, και πάνω από το μισό πληθυσμό της χώρας.
Το Κατμαντού, ως πρωτεύουσα που έγινε μεγαλούπολη μέσα σε λίγα χρόνια, συγκεντρώνει κόσμο από όλες τις φυλές από άκρη σ’ άκρη της χώρας, και είναι μείγμα όλων αυτών. Όμως η «ντόπια» φυλή της περιοχής αυτής ήταν οι Newar.
Το Νεπάλ ήταν ιστορικά εντελώς διακριτή χώρα από τις τριγύρω, καθώς δεν αποτέλεσε ποτέ μέρος ούτε της βρετανικής αυτοκρατορίας, ούτε του Θιβέτ. Οι πρώτοι κάτοικοι του ήταν οι Ινδουιστές Kirati κάπου τον 7ο ή 8ο αιώνα π.Χ.
Έφτασε η μέρα της αναχώρησης, Μεγάλη Πέμπτη 5/4/2018. Κουβάλησα τα μπαγκάζια μου στο γραφείο, με εξοπλισμό για όλα τα διαφορετικά κλίματα που θα συναντούσα, φάρμακα για το υψόμετρο, κλπ. Δεν είχα σκοπό να βάζω μπουγάδες στο ταξίδι, οπότε πήρα μια βαλιτσάρα και ένα σαραντάλιτρο σακίδιο. Μετά τη δουλειά πήγα απευθείας στο αεροδρόμιο, όπου η πτήση Α3982 της Aegean για τη Σόφια με ώρα αναχώρησης 20:00 εκτελέστηκε από ένα μισογεμάτο Α319 (SX-DGF), κυρίως με οικογένειες που ταξίδευαν για τις γιορτές. Είχα κλείσει θέση upfront στο 02C, αλλά η διπλανή μου θέση είχε ένα μπέμπη και η πλειοψηφία των upfront θέσεων ήταν άδειες, οπότε άλλαξα, για να είναι πιο άνετα και η οικογένεια με το μωρό, αλλά κι εγώ. Έφτασα στο αεροδρόμιο, παρέλαβα τη βαλίτσα μου (τελευταία, παρά το priority), κάλεσα το shuttle του ξενοδοχείου, και κατά τις δέκα το βράδυ βρισκόμουν στο δωμάτιο μου στο ibis Sofia Airport, που βρίσκεται στα πέριξ του αεροδρομίου.
Έλεγα το πρωί να κάνω καμιά γρήγορη βόλτα στην πόλη (στην οποία είχα πάει ήδη άλλες τρεις φορές), αλλά ο βροχερός καιρός σε συνδυασμό με το άνετο στρώμα μου άλλαξαν τη γνώμη. Στις 10 το πρωί, τρείς ώρες πριν την πτήση μου, απλά πήρα το shuttle του ξενοδοχείου που με πήγε πίσω στο αεροδρόμιο…
Η αναχώρηση της πτήσης της Qatar Airways έγινε στην ώρα της στις 13:00, και το A7-ADE, ένα Airbus A320, αναχώρησε για τη Doha μισοάδειο (κάτι που μου επέτρεψε να έχω μια ολόκληρη τριάδα θέσεων στη διάθεσή μου). Δεν εκμεταλλεύτηκα τις υπηρεσίες του IFE, αλλά διάβασα λίγο και έπαιξα με το ipad μου, μέχρι την προσγείωση στη Doha στις 17:30 περίπου, νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.
Πήρα το τρενάκι, πήγα στην άλλη άκρη του terminal, και πέρασα το transfer security. Η επόμενη πτήση μου ήταν στις 01:35 τα ξημερώματα, πράγμα που σήμαινε ότι είχα σχεδόν 8 ώρες να σκοτώσω μέχρι τότε. Είχα κλείσει πρόσβαση σε lounge (δεν έχω ακόμα χρυσή κάρτα στη συμμαχία Oneworld, οπότε μόνο πληρώνοντας μπορούσα να μπω, και ήθελα μια φορά να δω πως είναι), αλλά προς το παρόν φλέρταρα και με την ιδέα να πάω βόλτα στην πόλη. Πήγα στο γκισέ των transit tour, όπου ανακάλυψα ότι οι θέσεις για το tour των 20:00, το μόνο που θα μπορούσα να προλάβω, είχαν εξαντληθεί. Έπρεπε να είχα κάνει κράτηση από το internet από την προηγούμενη μέρα. Οπότε είχα δυο επιλογές: Να πάρω ένα ταξί και να πάω στο μουσείο Ισλαμικής τέχνης (που είχα βρει κλειστό την προηγούμενη φορά) ή να κάτσω στο αεροδρόμιο και να απολαύσω το First Class lounge στο οποίο είχα κλείσει πρόσβαση. Για κάποιο λόγο της στιγμής, σκεπτόμενος και τα έξοδα, τα συναλλάγματα κλπ., αποφάσισα να μείνω στο αεροδρόμιο.
Το First Class Lounge της Qatar Airways απέχει πολύ από αυτό που καταλαβαίνει κανείς από το όνομά του. Οι πραγματικοί επιβάτες της First Class της Qatar πάνε σε άλλο lounge, τεράστιο και με απίστευτα facilities, στο οποίο φυσικά η πρόσβαση δεν πωλείται. Αυτό το First Class lounge που έχω πρόσβαση, υπάρχει μόνο για επιβάτες με χρυσές, πλατινένιες κλπ. κάρτες των εταιριών της Oneworld, που ταξιδεύουν όμως στην οικονομική θέση. Υπάρχουν πέντε απλά φαγητά σε μπουφέ, δυο κρασιά, καφέδες από μηχάνημα, και λίγα αναψυκτικά. Τουλάχιστον έχει πρίζες και γρήγορο Wifi… Αλλά όχι, δεν αξίζει τα χρήματα που χρεώνουν για την πρόσβαση (περίπου 60 ευρώ).
Η νυκτερινή πτήση για το Κατμαντού αναχώρησε κι αυτή στην ώρα της. Το Α320 A7-AHD αυτή τη φορά δεν ήταν εξοπλισμένο με ατομικές οθόνες σε κάθε κάθισμα, και ήταν γεμάτο, μισό από δυτικούς τουρίστες και μισό από Νεπαλέζους. Οι τέσσερις και μισή ώρες της πτήσης πέρασαν γρήγορα, λίγο με φαγητό, λίγο με ύπνο και λίγο με παιγνίδι στο iPad. Στο αεροδρόμιο του Κατμαντού προσγειωθήκαμε με μικρή καθυστέρηση, και μεταφερθήκαμε στο χώρο των αφίξεων με ένα πουλμανάκι.
Στην άφιξη, δεν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Δεν πα να χρειαζόμουν τουαλέτα, δεν πάνε να είχαν λυθεί τα κορδόνια των παπουτσιών μου, καμία στάση για κανένα λόγο δε δικαιολογείται. Στη φάση αυτή, πρέπει να τρέξουμε για να προλάβουμε να φτάσουμε πρώτοι. Η πρώτη στάση, βλέπετε, είναι στα μηχανήματα που εκδίδουν τις βίζες. Σε κάθε επιβάτη παίρνει 3-4 λεπτά να καταχωρήσει τα στοιχεία που χρειάζεται για τη βίζα του. Και υπάρχουν μόνο 5 για όλο το αεροδρόμιο, εκ των οποίων μόνο τα 3 λειτουργούσαν τη μέρα αυτή. Οι πρώτοι που έφτασαν σ’ αυτά δεν περίμεναν καθόλου, οι τελευταίοι περίμεναν όλο το αεροπλάνο - πλην Νεπαλέζων - να εξυπηρετηθεί…
Στο μηχάνημα συμπλήρωσα τα στοιχεία μου, με τράβηξε και μια φωτογραφία (αν τη βίζα την πάρετε σε άλλο σημείο εισόδου κι όχι στο αεροδρόμιο, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας και μια φωτογραφία), και το αίτημα ήταν πλήρες. Χρειαζόταν μόνο να πληρώσω, στο γκισέ πιο πέρα. Οι πληροφορίες που είχα βρει στο internet έχουν πλέον αλλάξει: Οι βίζες πλέον είναι όλες πολλαπλών εισόδων, και μπορείτε να επιλέξετε τη διάρκεια που χρειάζεστε: 15 ημέρες με $25, 30 ημέρες με $40 κ.ο.κ. (τιμές σε δολάρια ΗΠΑ). Για μια μέρα η 15ήμερη βίζα δε μου έφτανε, και χρειάστηκα των 30 ημερών. Δέχονται και πληρωμή με κάρτες, αλλά με επιβάρυνση, ενώ τα POS τους άλλοτε δουλεύουν και άλλοτε όχι. Σε μετρητά πάλι, αν πληρώνετε με νόμισμα άλλο από δολάριο ΗΠΑ, πιθανόν να μην έχουν ρέστα ή να σας ρίξουν.
Βγαίνοντας από το immigration, ακολουθούσε τελωνειακός έλεγχος, που παραδόξως ήταν πριν κι όχι μετά την παραλαβή αποσκευών. Αφού παρέλαβα τη βαλίτσα μου, πέρασα και δεύτερο τελωνειακό έλεγχο, αυτή τη φορά χωρίς ιδιαίτερη διαδικασία. Βγαίνοντας στο χώρο των αφίξεων, έκανα τρείς δουλειές:
Α) Λίγο συνάλλαγμα στον πρώτο γκισέ που βρέθηκε μπροστά μου (καθώς δεν υπάρχει ATM στο αεροδρόμιο), ίσα ίσα για να πάρω ταξί ως το ξενοδοχείο μου.
Β) Αγόρασα μια τοπική SIM κάρτα, για την οποία χρειάστηκα μια φωτογραφία μεγέθους διαβατηρίου. Θεώρησα ότι η τιμή της NCELL ήταν ευκαιρία, ώσπου κατάλαβα γιατί οι τιμές τους είναι τόσο χαμηλές: Το δίκτυο κινητής τους είναι ανέκδοτο. Σε σημείο που όταν για 4-5 ώρες περίπου δεν είχα καθόλου πρόσβαση στο δίκτυο κινητής, θεώρησα ότι μου είχαν τελειώσει οι μονάδες. Πήγα σε ένα κατάστημα, και ο πωλητής με πληροφόρησε ότι δεν ήταν οι μονάδες μου το πρόβλημα, αλλά το δίκτυο της NCELL. Όλη μέρα ήταν εκτός λειτουργίας. «Περιμένετε λίγες ώρες και μάλλον θα επανέλθει». Όλο το δίκτυο. Και την επόμενη μέρα πάλι. Και ξανά μετά από λίγες μέρες.
Γ) Πήρα ταξί από ένα γκισέ εκεί στις αφίξεις. Ένας τυπάς εκεί ήταν όλα τα λεφτά, για τους φαν της καλτίλας: «Που θα πας μετά; Στο Μπουτάν, ε; Έχεις κανονίσει; Γιατί έχω ένα φιλαράκι….»
Το Νεπάλ έχει την πιο περίεργη ζώνη ώρας στον κόσμο. Βρίσκεται σε timezone UTC+0545, δηλαδή έχει 2 ώρες και 45 λεπτά διαφορά ώρας με την Ελλάδα (και τη Βουλγαρία και το Κατάρ) την εποχή αυτή. Συντόνισα ρολόγια και κινητά, και ξεκίνησα.
Μπορεί στο χάρτη το Νεπάλ να φαίνεται μια μικρή χώρα, αλλά καταφέρνει στο λίγο χώρο του να στριμώξει ατέλειωτες αντιθέσεις. Έχει μακρόστενο σχήμα, και είναι ακόμα πιο μακρόστενο αν υπολογίσει κανείς ότι ουσιαστικά αποτελείται από τρεις λωρίδες: Ένα κομμάτι στα βόρεια, γεμάτο πανύψηλα βουνά, μόνιμα χιόνια, παγετώνες κλπ., με λίγα κατοικήσιμα μέρη κι αυτά μόνο για τους τολμηρούς (και κάποιες τοπικές φυλές, όπως οι Sherpa, που για κάποιο λόγο μπορούν και είναι άνετοι σε πολύ μεγάλα υψόμετρα). Ακολουθεί μια λωρίδα ημιορεινής γης στο κέντρο, όπου βρίσκεται το Κατμαντού και οι άλλες μεγάλες πόλεις, Και υπάρχει ένα πεδινό τμήμα, με υποτροπικό κλίμα στο Νότο, το λεγόμενο Terai, με δυο εθνικά πάρκα με τίγρεις, ελέφαντες και Ρινόκερους, και πάνω από το μισό πληθυσμό της χώρας.
Το Κατμαντού, ως πρωτεύουσα που έγινε μεγαλούπολη μέσα σε λίγα χρόνια, συγκεντρώνει κόσμο από όλες τις φυλές από άκρη σ’ άκρη της χώρας, και είναι μείγμα όλων αυτών. Όμως η «ντόπια» φυλή της περιοχής αυτής ήταν οι Newar.
Το Νεπάλ ήταν ιστορικά εντελώς διακριτή χώρα από τις τριγύρω, καθώς δεν αποτέλεσε ποτέ μέρος ούτε της βρετανικής αυτοκρατορίας, ούτε του Θιβέτ. Οι πρώτοι κάτοικοι του ήταν οι Ινδουιστές Kirati κάπου τον 7ο ή 8ο αιώνα π.Χ.
Last edited: