taver
Member
- Μηνύματα
- 12.468
- Likes
- 28.827
- Ονειρεμένο Ταξίδι
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 98: Οικονομικός απολογισμός
Το ταξίδι αυτό ήξερα από την αρχή ότι θα είναι ακριβό. Ο λόγος; Υπάρχει μέσα ένα Μπουτάν, που απαιτεί ελάχιστη χρέωση ανά ημέρα για να δώσει βίζα. Και υπάρχει κι ένα Θιβέτ, που κι αυτό λόγω των άπειρων περιορισμών δεν είναι οικονομικό. Βάλε και τις πτήσεις στην περιοχή που δεν είναι κι αυτές καθόλου φτηνές, τα κόστη ανεβαίνουν. Ήδη, πριν ξεκινήσω από το σπίτι μου, είχα ξοδέψει (ή δεσμευτεί για να πληρώσω, μιας και το Θιβέτ δεν το είχα προπληρώσει) €1966,68+$1359.00 . Τα υπόλοιπα ποσά δεν είναι απολύτως ακριβή, γιατί το «λογιστήριο» μας για το πρώτο μισό του ταξιδιού δούλευε σε λίρες Αγγλίας, και η μετατροπή σε ευρώ είναι με την ισοτιμία της ημέρας αναχώρησης.
Τελικά, το συνολικό κόστος (όλα μέσα, από την πόρτα του γραφείου μου στην Αθήνα ως την ίδια πόρτα στην επιστροφή, ακόμα και ο λογαριασμός του κινητού για όσες μέρες έλειπα είναι μέσα) διαμορφώθηκε στα €4,115.21 συν 8.872 μίλια A3.
Από αυτά, κάποια έξοδα ήταν γενικά (τα αεροπορικά ως εκεί, η ταξιδιωτική ασφάλεια, τα έξοδα σε Σόφια, Ντόχα και Γιερεβάν, κλπ), ήτοι €720.89, και από τα υπόλοιπα, το Νεπάλ κόστισε τα λιγότερα, με μόλις €483.87 που θα ήταν ακόμη λιγότερα αν δεν ήταν εκείνο το 4x4 ταξί από τα σύνορα ως το Κατμαντού. Το Μπουτάν κόστισε €1.227,71, ενώ το Θιβέτ (μαζί με το πέρασμα από την κυρίως Κίνα) πήγε στα €1.683,24.
Από όλα αυτά τα χρήματα, τα πρακτορεία για τα δυο οργανωμένα κομμάτια πήραν €1.609,96, δηλαδή το 39,12% του συνόλου. Τα αεροπορικά εισιτήρια (μαζί με τα παρεμφερή, επιλογές θέσεις, βαλίτσες κλπ) κόστισαν €1.227,85 . Οι βίζες για τις τρείς χώρες κόστισαν €131,79 . Ασφάλειες και φάρμακα για το υψόμετρο αλλά και για το κρυολόγημα με το οποίο γύρισα, κόστισαν όλα μαζί €132,89. Τα ξενοδοχεία (εκτός από αυτά στα τουρ) μου βγήκαν όλα μαζί €213,46 (6 διανυκτερεύσεις), εκ των οποίων τα €99.70 ήταν για ένα βράδυ στο Sofitel Kunming. Οι επίγειες μετακινήσεις (ταξί κυρίως) μου κόστισαν €189,37. Οι τηλεπικοινωνίες (τοπικές SIM + Ελληνικός λογαριασμός) €77,11. Σε καφέδες, νερά και σνακ έδωσα €93,65, σε εστιατόρια και μπαρ €254,33, σε εισόδους μνημείων κλπ €45,13, σε φιλοδωρήματα €47,40, σε προμήθειες αναλήψεων μετρητών €19,83 και για σουβενίρ €72,45.
Θα μπορούσα να πάω και φθηνότερα; Ασφαλώς. Δε διεκδικώ δάφνες του οικονομικότερου ταξιδιώτη. Αλλά δεν ήθελα να συμβιβαστώ για λίγα ευρώ, στο δίλημμα να χάσω χρόνο ή χρήμα η προτίμηση που ήταν πάντα ενάντια στο χρήμα…
Παρ' όλα αυτά, τo ταξίδι είχε 18 διανυκτερεύσεις, εκ των οποίων οι 2 στα αεροπλάνα (χωρίς ξενοδοχείο), πολλούς καφέδες και νερά (ναι, πίνω!), φαγητό σε εστιατόρια 2 φορές τη μέρα τις περισσότερες μέρες, 10 πτήσεις, και αρκετά χιλιόμετρα στο έδαφος. Δεδομένων των συνθηκών (και των ιδιαιτεροτήτων των χωρών) νομίζω δεν πήγε ιδιαίτερα χάλια οικονομικά.
Το ταξίδι αυτό ήξερα από την αρχή ότι θα είναι ακριβό. Ο λόγος; Υπάρχει μέσα ένα Μπουτάν, που απαιτεί ελάχιστη χρέωση ανά ημέρα για να δώσει βίζα. Και υπάρχει κι ένα Θιβέτ, που κι αυτό λόγω των άπειρων περιορισμών δεν είναι οικονομικό. Βάλε και τις πτήσεις στην περιοχή που δεν είναι κι αυτές καθόλου φτηνές, τα κόστη ανεβαίνουν. Ήδη, πριν ξεκινήσω από το σπίτι μου, είχα ξοδέψει (ή δεσμευτεί για να πληρώσω, μιας και το Θιβέτ δεν το είχα προπληρώσει) €1966,68+$1359.00 . Τα υπόλοιπα ποσά δεν είναι απολύτως ακριβή, γιατί το «λογιστήριο» μας για το πρώτο μισό του ταξιδιού δούλευε σε λίρες Αγγλίας, και η μετατροπή σε ευρώ είναι με την ισοτιμία της ημέρας αναχώρησης.
Τελικά, το συνολικό κόστος (όλα μέσα, από την πόρτα του γραφείου μου στην Αθήνα ως την ίδια πόρτα στην επιστροφή, ακόμα και ο λογαριασμός του κινητού για όσες μέρες έλειπα είναι μέσα) διαμορφώθηκε στα €4,115.21 συν 8.872 μίλια A3.
Από αυτά, κάποια έξοδα ήταν γενικά (τα αεροπορικά ως εκεί, η ταξιδιωτική ασφάλεια, τα έξοδα σε Σόφια, Ντόχα και Γιερεβάν, κλπ), ήτοι €720.89, και από τα υπόλοιπα, το Νεπάλ κόστισε τα λιγότερα, με μόλις €483.87 που θα ήταν ακόμη λιγότερα αν δεν ήταν εκείνο το 4x4 ταξί από τα σύνορα ως το Κατμαντού. Το Μπουτάν κόστισε €1.227,71, ενώ το Θιβέτ (μαζί με το πέρασμα από την κυρίως Κίνα) πήγε στα €1.683,24.
Από όλα αυτά τα χρήματα, τα πρακτορεία για τα δυο οργανωμένα κομμάτια πήραν €1.609,96, δηλαδή το 39,12% του συνόλου. Τα αεροπορικά εισιτήρια (μαζί με τα παρεμφερή, επιλογές θέσεις, βαλίτσες κλπ) κόστισαν €1.227,85 . Οι βίζες για τις τρείς χώρες κόστισαν €131,79 . Ασφάλειες και φάρμακα για το υψόμετρο αλλά και για το κρυολόγημα με το οποίο γύρισα, κόστισαν όλα μαζί €132,89. Τα ξενοδοχεία (εκτός από αυτά στα τουρ) μου βγήκαν όλα μαζί €213,46 (6 διανυκτερεύσεις), εκ των οποίων τα €99.70 ήταν για ένα βράδυ στο Sofitel Kunming. Οι επίγειες μετακινήσεις (ταξί κυρίως) μου κόστισαν €189,37. Οι τηλεπικοινωνίες (τοπικές SIM + Ελληνικός λογαριασμός) €77,11. Σε καφέδες, νερά και σνακ έδωσα €93,65, σε εστιατόρια και μπαρ €254,33, σε εισόδους μνημείων κλπ €45,13, σε φιλοδωρήματα €47,40, σε προμήθειες αναλήψεων μετρητών €19,83 και για σουβενίρ €72,45.
Θα μπορούσα να πάω και φθηνότερα; Ασφαλώς. Δε διεκδικώ δάφνες του οικονομικότερου ταξιδιώτη. Αλλά δεν ήθελα να συμβιβαστώ για λίγα ευρώ, στο δίλημμα να χάσω χρόνο ή χρήμα η προτίμηση που ήταν πάντα ενάντια στο χρήμα…
Παρ' όλα αυτά, τo ταξίδι είχε 18 διανυκτερεύσεις, εκ των οποίων οι 2 στα αεροπλάνα (χωρίς ξενοδοχείο), πολλούς καφέδες και νερά (ναι, πίνω!), φαγητό σε εστιατόρια 2 φορές τη μέρα τις περισσότερες μέρες, 10 πτήσεις, και αρκετά χιλιόμετρα στο έδαφος. Δεδομένων των συνθηκών (και των ιδιαιτεροτήτων των χωρών) νομίζω δεν πήγε ιδιαίτερα χάλια οικονομικά.
Last edited: