Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.207
- Likes
- 25.681
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
- Βυτίνα-Όρος Μαίναλο-Χιονοδρομικό Κέντρο-Αλωνίσταινα
- Νυμφασία-Λεβίδι
- Ελάτη-Στεμνίτσα
- Ελληνικό-Λούσιος ποταμός-Αρχαία Γόρτυνα
- Καρύταινα: Το Τολέδο της Ελλάδας!
- Όρος Σαϊτάς
- Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού
- Ναός Αγίας Φωτεινής Μαντινείας
- Και μετά ήρθε ο "Λέανδρος"!
- Βλαχέρνα-Κάστρο Μπεζενίκου-Παναγία Καταφυγιώτισσα-Μονή Αγίας Ελεούσας-Όρος Καστανιά-Μονή Παναγίας της Βλαχέρνας.
- Σαν σήμερα η μάχη στο Λεβίδι, 14 Απριλίου 1821.
- Μαγούλιανα: Ο εξώστης της Αρκαδίας ή μήπως ολόκληρης της Πελοποννήσου;
- Βαλτεσινίκο: Ο τόπος με τα πολλά νερά!
- Μονή Αγίου Νικολάου Βαλτεσινίκου και Μυγδαλιά
- Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Μαντινείας
- Κοντοβάζαινα: Το κεφαλοχώρι με τα πολλά νερά και τα όμορφα πλατάνια
- Δήμητρα-Μουριά-Τεχνητή Λίμνη Λάδωνα-Λάδωνας ποταμός
- Λάστα: Το χωριό με μόνιμο αριθμό κατοίκων όσα τα δάχτυλα του ενός χεριού!
- Λαγκάδια: Το "κρεμαστό" χωριό με την πέτρινη ομορφιά!
- Λίμνη Τάκα
- Τεγέα: Αλέα-Αρχαιολογικό Μουσείο-Ναός Αλέας Αθηνάς-Αρχαιολογικό Πάρκο-Στάδιο
- Βούρβουρα: Το σιωπηλό χωριό με την παρθένα φύση
- Δάρα: Η Χώρα των Νάσων (Νησιών)
- Το Δάρα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας
- Το Δάρα μετά την Απελευθέρωση από τον Τουρκικό ζυγό
- Δάρα: Έθιμα και παραδόσεις
- Δάρα: Η μετάβαση από Δήμο σε Κοινότητα και η μετανάστευση
- Το Δάρα και ο Πόλεμος του 1940
- Το Δάρα και ο Εμφύλιος Πόλεμος
- Το Δάρα μετά τον Εμφύλιο και στα χρόνια της Δικτατορίας
- Το Δάρα και ο ζωοδότης κάμπος του
- Το Δάρα και το νερό
- Το μικρό Δάρα της Αυστραλίας
- Το Δάρα και το Μουσείο Λαϊκού Πολιτισμού
- Το Δάρα ζει στους ρυθμούς του Αστέρα Ραχούλας
- Κανδήλα-Ιερά Μονή Παναγίας της Κανδήλας-Πηγή Σίντζι
- Λίμνη-Χωτούσα-Αρχαιολογικός Χώρος Καφυών
- Λιμποβίσι-Αρκουδόρεμα-Χρυσοβίτσι: Στα λημέρια του Κολοκοτρώνη
- Πιάνα: Η κατοικία του Θεού Πάνα
- Ζάτουνα: Το χωριό πέρα από το ποτάμι
- Ζυγοβίστι: Το χωριό όπου η ιστορία δεν ξαπόστασε ακόμα-Ο τόπος των Αθανάτων
- Κάψια-Σπήλαιο Κάψια-Πηγή του Πανός-Μηλιά-Ιερό Ιππίου Ποσειδώνος
- Μονή Αιμυαλών
- Βαλτεσινίκο-Μονή Αγίου Νικολάου-Μονή Φιλοσόφου-Ζάτουνα
Δάρα: Η Χώρα των Νάσων (Νησιών)
Μοναδικός σκοπός που θα καταπιαστώ και θα διηγηθώ με τόση λεπτομέρεια την ιστορία και την παράδοση αυτού του τόπου, είναι να μεταδώσω ό,τι γνωρίζω, και να διασώσω ό,τι μπορώ και ό,τι αφορά στον τόπο των προγόνων μου. Γιατί αυτός ο τόπος, και ιστορία έχει, και παράδοση, που αξίζουν να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό.
Στο πέρασμα των αιώνων η ιστορία του Δάρα είναι γεμάτη από προσπάθειες και προσφορές. Στους Εθνικούς Αγώνες το χωριό ποτέ δεν έμεινε αμέτοχο, ήταν σε όλους μπροστά, με θυσίες των χωριανών που οι καιροί απαιτούσαν. Στο χτίσιμο της κοινωνίας ανέδειξε πρωτομάστορες που ξεπέρασαν σε αγώνες, δράσεις και προσφορές, τα στενά όρια του τόπου. Όσο για τις ρίζες του, δεν είναι πρόσφατες, κρατάνε αιώνες, και σαν μου δόθηκε η ευκαιρία να τις ξεθάψω από το βαρύ χώμα που τις πλακώνει, τότε θα φανεί πως το χωριό ζει μέσα στους αιώνες, προσφέροντας πάντα στα δρώμενα της κάθε εποχής.
Ο τόπος αυτός ήταν πλούσιος. Είχε και έχει μεγάλο κάμπο, πηγές και ποτάμια. Ακόμα και σήμερα έχει καλλιέργειες, κτηνοτροφικά και γεωργικά προϊόντα.
To ίδιο χωράφι φθινόπωρο-χειμώνα και άνοιξη-καλοκαίρι:
Επιπλέον το χωριό αποτελούσε το σταυροδρόμι στα πήγαινε-έλα του Μοριά. Ο Κάμπος του Δάρα ή Κοιλάδα του Τράγου ποταμού με τις γύρω πλαγιές των βουνών, ήταν η περιοχή των Αρχαίων Αρκαδικών Νάσων. Οι Νάσοι (δηλαδή οι Νήσοι, τα Νησιά εκείνου του τόπου) ήταν κάποτε λιμναίοι οικισμοί στη μέση μιας μεγάλης λίμνης, που απλωνόταν μέσα, αλλά και γύρω από τον σημερινό κάμπο του χωριού. Οι οικισμοί των Νησιών εκείνων αποτελούσαν λοιπόν τους γνωστούς από τα αρχαία χρόνια Νάσους, που κυρίως γνωρίζουμε από τις πληροφορίες του περιηγητή Παυσανία, όπως τις περιγράφει στα “Αρκαδικά”.
Οι οικισμοί των Νάσων πρέπει να βρίσκονταν σε ακμή σε προελληνικά χρόνια (στη λεγόμενη εποχή των Μινύων ή Πελασγών). Από τα γραφόμενα του Παυσανία εξάγεται το συμπέρασμα, ότι η περιοχή των λιμναίων αυτών οικισμών, ήταν προέκταση της Ορχομένιας Χώρας, η οποία περιελάμβανε τις περιοχές τριγύρω από την αρχαία πόλη του Ορχομενού και προπαντός το Πρώτο Ορχομένιο Πεδίο (κάμπος Λεβιδίου), το Δεύτερο Ορχομένιο Πεδίο (κάμπος Κανδήλας) και το Πεδίο των Νάσων (κάμπος Δάρα). 'Οποιος επιθυμεί να ενημερωθεί για τις παραπάνω περιοχές μπορεί να διαβάσει το κεφάλαιο "Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού" (post 48).
Ελλάδα - Ιδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία!
Από τη μυθολογία, αλλά και από τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν, από την παράδοση αλλά και από τα απομεινάρια των αρχαίων οικισμών, ίσως εδώ, στον τόπο αυτό, είναι η αρχή, η αφετηρία της ύπαρξής του. Εδώ στον κάμπο, στις πηγές και στα ποτάμια. Σημάδια υπάρχουν πολλά και όλα έχουν να διηγηθούν την ιστορία τους. Είναι δική μου επιλογή και επιθυμία, να ξεμπλέξω το γαϊτανάκι από τους Νάσους μέχρι το σημερινό Δάρα. Από το τότε…. μέχρι το τώρα.
Η μυθολογία και κάποια καταγεγραμμένα ιστορικά στοιχεία θέλουν τους Νάσους να προϋπάρχουν των Καφυών, της Ρώμης, του Τρωικού Πολέμου, αλλά και του μεγάλου κατακλυσμού του Δάρδανου. Αυτά τα γεγονότα ξεκάθαρα συνδέουν τους Νάσους με το πολύ μακρινό παρελθόν. Στη βορειοανατολική γωνία του κάμπου, τη δεκαετία του 1950, αποκαλύφθηκαν αρχαία κτίσματα, που περισσότερο μοιάζουν με εργαστήρια παρά με κατοικίες. Υπήρχαν επομένως οικισμοί, κατά τους αρχαιολόγους, που χρονολογούνται 2000 χρόνια προ Χριστού. Σήμερα αυτή η περιοχή είναι γεμάτη από κομμάτια κεραμιδιών, κεραμικών και τούβλων. Σε άλλα σημεία βρέθηκαν αρχαίοι τάφοι ή μωσαϊκά δαπέδου αρχαίου κτίσματος.
Στην Ιλιάδα του Ομήρου υπάρχει αναγραφή των Αρκαδικών Νάσων. Μυθολογικά αλλά και ιστορικά βεβαιώνεται, ότι πριν την οριστική καταστροφή των Νάσων από πλημμύρα, Νασωνίτες μαζί με Ορχομένιους και άλλους Αρκάδες έφυγαν και έφτασαν στη Θράκη ή στον Ελλήσποντο. Ο μεγάλος κατακλυσμός τοποθετείται το 1530 π.Χ. Τότε καταστράφηκαν η Μαντίνεια, ο Ορχομενός, ο Κλείτωρ, ο Φενεός και φυσικά οι Νάσοι.
Πριν τον κατακλυσμό ζούσαν στην Αρκαδία οι Κάβειροι, οι μεγάλοι Θεοί όπως τους έλεγαν, δηλαδή ο Δάρδανος και ο Ίασος. Ήσαν παιδιά της Ηλέκτρας και του Δία. Μετά τον κατακλυσμό, οι δύο μεγάλοι Θεοί, Δάρδανος και η Ίασος μαζί με πάρα πολλούς Αρκάδες, αναγκάστηκαν να φύγουν, και αρχικά εγκαταστάθηκαν στη Σαμοθράκη. Εκεί οι Κάβειροι με τους Αρκάδες στέριωσαν Αρκαδικό πολιτισμό και κατασκεύασαν λατρευτικούς χώρους, στους οποίους γιόρταζαν τα μυστήρια των Καβείρων. Μετά, για άγνωστους λόγους, οι Κάβειροι βρέθηκαν στην Τροία, όπου και εκεί κατάφεραν να επικρατήσουν τόσο, που με τον καιρό οι Τρώες ονομάστηκαν Δαρδανίδες (από τον Δάρδανο). Από το σόι των μεγάλων Θεών ήταν και ο μετέπειτα βασιλιάς της Τροίας, Πρίαμος. Μετά από χρόνια, δύο ανίψια του Πρίαμου, ο Κάπυος και ο Αινείας, γύρισαν στην Αρκαδία, για να επισκεφθούν τους τόπους των προγόνων τους. Ο Κάπυος έχτισε τις Καπυές-Καφυές (σημερινό χωριό Χωτούσα) και ο Αινείας, αφού πάντρεψε τις κόρες του στους Νάσους, έφυγε για την Ιταλία.
Όσοι από τους κατοίκους δεν εγκατέλειψαν τους Νάσους τον καιρό του κατακλυσμού, άρχισαν σιγά-σιγά να χτίζουν μικρούς οικισμούς, έξω και γύρω από την κοιλάδα του ποταμού Τράγου. Πάντως στον καιρό του Παυσανία (176 μ.Χ.) φαίνεται πως δεν υπήρχαν πλέον κάτοικοι, ή πιο σωστά, οργανωμένοι κάτοικοι, σε πόλεις ή χωριά, αλλά σκόρπιοι ποιμενικοί μικροσυνοικισμοί. Μάλλον η επανάληψη των ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς και η μεγάλη ένταση αυτών, ανάγκασαν άλλους κατοίκους να μεταναστεύσουν, και άλλους να εγκατασταθούν σε ασφαλέστερα σημεία της ίδιας περιοχής.
Ο χώρος όπου βρίσκεται το σημερινό Δάρα είναι από τους πλέον κατάλληλους για την ανάπτυξη οικισμού. Κάτω από τις όποιες αλλοιώσεις δέχτηκε η περιοχή στην πορεία των αιώνων, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ιστορική συνέχεια μεταξύ των οικισμών των Νάσων και του σημερινού Δάρα. Οι κάτοικοι της Κοιλάδας του Τράγου ποταμού μετέφεραν τον οικισμό τους σε πιο ορεινά πεδία, αλλά το όνομα Νάσοι δηλαδή Νησιά, δε συνόδευε πλέον το νέο σπιτικό τους. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού στη μια περίπτωση μιλάμε για Νησιά μέσα σε λίμνη, ενώ τώρα ο τόπος έχει αλλάξει δραματικά και δεν έχει καμία σχέση με νερά, πηγές και ποτάμια. Το σημερινό χωριό είναι χτισμένο σε υψόμετρο 679 μέτρων, και αμφιθεατρικά στους πρόποδες του βουνού Φαλκός, που αποτελεί τμήμα της οροσειράς της Ορύξεως των Αρχαίων ή του σημερινού Σαΐτά.
Από το 600 μ.Χ. που άρχισαν στον Μοριά οι εγκαταστάσεις των Αρβανιτών μέχρι το 1600, υπάρχουν κάποιες υποθέσεις σχετικές με το όνομα του χωριού. Μια Αρβανίτικη οικογένεια εγκαταστάθηκε αρχικά στην περιοχή του κάμπου, με το επώνυμο Δάρας. Αυτή η οικογένεια αφομοίωσε τους υπόλοιπους κατοίκους του κάμπου και όταν αργότερα μεταφέρθηκαν στην ορεινή θέση του χωριού, μετέφεραν και το όνομα. Δάρα σημαίνει: Eκεί που βγαίνει το νερό. Yπάρχουν και κάποιες άλλες υποθέσεις σχετικά με το όνομα του χωριού, αλλά ας μην μακρυγορώ και ας αρκεστώ στην παραπάνω ερμηνεία.
Μοναδικός σκοπός που θα καταπιαστώ και θα διηγηθώ με τόση λεπτομέρεια την ιστορία και την παράδοση αυτού του τόπου, είναι να μεταδώσω ό,τι γνωρίζω, και να διασώσω ό,τι μπορώ και ό,τι αφορά στον τόπο των προγόνων μου. Γιατί αυτός ο τόπος, και ιστορία έχει, και παράδοση, που αξίζουν να γίνουν γνωστές στο ευρύ κοινό.
Στο πέρασμα των αιώνων η ιστορία του Δάρα είναι γεμάτη από προσπάθειες και προσφορές. Στους Εθνικούς Αγώνες το χωριό ποτέ δεν έμεινε αμέτοχο, ήταν σε όλους μπροστά, με θυσίες των χωριανών που οι καιροί απαιτούσαν. Στο χτίσιμο της κοινωνίας ανέδειξε πρωτομάστορες που ξεπέρασαν σε αγώνες, δράσεις και προσφορές, τα στενά όρια του τόπου. Όσο για τις ρίζες του, δεν είναι πρόσφατες, κρατάνε αιώνες, και σαν μου δόθηκε η ευκαιρία να τις ξεθάψω από το βαρύ χώμα που τις πλακώνει, τότε θα φανεί πως το χωριό ζει μέσα στους αιώνες, προσφέροντας πάντα στα δρώμενα της κάθε εποχής.
Ο τόπος αυτός ήταν πλούσιος. Είχε και έχει μεγάλο κάμπο, πηγές και ποτάμια. Ακόμα και σήμερα έχει καλλιέργειες, κτηνοτροφικά και γεωργικά προϊόντα.
To ίδιο χωράφι φθινόπωρο-χειμώνα και άνοιξη-καλοκαίρι:
Επιπλέον το χωριό αποτελούσε το σταυροδρόμι στα πήγαινε-έλα του Μοριά. Ο Κάμπος του Δάρα ή Κοιλάδα του Τράγου ποταμού με τις γύρω πλαγιές των βουνών, ήταν η περιοχή των Αρχαίων Αρκαδικών Νάσων. Οι Νάσοι (δηλαδή οι Νήσοι, τα Νησιά εκείνου του τόπου) ήταν κάποτε λιμναίοι οικισμοί στη μέση μιας μεγάλης λίμνης, που απλωνόταν μέσα, αλλά και γύρω από τον σημερινό κάμπο του χωριού. Οι οικισμοί των Νησιών εκείνων αποτελούσαν λοιπόν τους γνωστούς από τα αρχαία χρόνια Νάσους, που κυρίως γνωρίζουμε από τις πληροφορίες του περιηγητή Παυσανία, όπως τις περιγράφει στα “Αρκαδικά”.
Οι οικισμοί των Νάσων πρέπει να βρίσκονταν σε ακμή σε προελληνικά χρόνια (στη λεγόμενη εποχή των Μινύων ή Πελασγών). Από τα γραφόμενα του Παυσανία εξάγεται το συμπέρασμα, ότι η περιοχή των λιμναίων αυτών οικισμών, ήταν προέκταση της Ορχομένιας Χώρας, η οποία περιελάμβανε τις περιοχές τριγύρω από την αρχαία πόλη του Ορχομενού και προπαντός το Πρώτο Ορχομένιο Πεδίο (κάμπος Λεβιδίου), το Δεύτερο Ορχομένιο Πεδίο (κάμπος Κανδήλας) και το Πεδίο των Νάσων (κάμπος Δάρα). 'Οποιος επιθυμεί να ενημερωθεί για τις παραπάνω περιοχές μπορεί να διαβάσει το κεφάλαιο "Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού" (post 48).
Ελλάδα - Ιδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία!
Από τη μυθολογία, αλλά και από τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν, από την παράδοση αλλά και από τα απομεινάρια των αρχαίων οικισμών, ίσως εδώ, στον τόπο αυτό, είναι η αρχή, η αφετηρία της ύπαρξής του. Εδώ στον κάμπο, στις πηγές και στα ποτάμια. Σημάδια υπάρχουν πολλά και όλα έχουν να διηγηθούν την ιστορία τους. Είναι δική μου επιλογή και επιθυμία, να ξεμπλέξω το γαϊτανάκι από τους Νάσους μέχρι το σημερινό Δάρα. Από το τότε…. μέχρι το τώρα.
Η μυθολογία και κάποια καταγεγραμμένα ιστορικά στοιχεία θέλουν τους Νάσους να προϋπάρχουν των Καφυών, της Ρώμης, του Τρωικού Πολέμου, αλλά και του μεγάλου κατακλυσμού του Δάρδανου. Αυτά τα γεγονότα ξεκάθαρα συνδέουν τους Νάσους με το πολύ μακρινό παρελθόν. Στη βορειοανατολική γωνία του κάμπου, τη δεκαετία του 1950, αποκαλύφθηκαν αρχαία κτίσματα, που περισσότερο μοιάζουν με εργαστήρια παρά με κατοικίες. Υπήρχαν επομένως οικισμοί, κατά τους αρχαιολόγους, που χρονολογούνται 2000 χρόνια προ Χριστού. Σήμερα αυτή η περιοχή είναι γεμάτη από κομμάτια κεραμιδιών, κεραμικών και τούβλων. Σε άλλα σημεία βρέθηκαν αρχαίοι τάφοι ή μωσαϊκά δαπέδου αρχαίου κτίσματος.
Στην Ιλιάδα του Ομήρου υπάρχει αναγραφή των Αρκαδικών Νάσων. Μυθολογικά αλλά και ιστορικά βεβαιώνεται, ότι πριν την οριστική καταστροφή των Νάσων από πλημμύρα, Νασωνίτες μαζί με Ορχομένιους και άλλους Αρκάδες έφυγαν και έφτασαν στη Θράκη ή στον Ελλήσποντο. Ο μεγάλος κατακλυσμός τοποθετείται το 1530 π.Χ. Τότε καταστράφηκαν η Μαντίνεια, ο Ορχομενός, ο Κλείτωρ, ο Φενεός και φυσικά οι Νάσοι.
Πριν τον κατακλυσμό ζούσαν στην Αρκαδία οι Κάβειροι, οι μεγάλοι Θεοί όπως τους έλεγαν, δηλαδή ο Δάρδανος και ο Ίασος. Ήσαν παιδιά της Ηλέκτρας και του Δία. Μετά τον κατακλυσμό, οι δύο μεγάλοι Θεοί, Δάρδανος και η Ίασος μαζί με πάρα πολλούς Αρκάδες, αναγκάστηκαν να φύγουν, και αρχικά εγκαταστάθηκαν στη Σαμοθράκη. Εκεί οι Κάβειροι με τους Αρκάδες στέριωσαν Αρκαδικό πολιτισμό και κατασκεύασαν λατρευτικούς χώρους, στους οποίους γιόρταζαν τα μυστήρια των Καβείρων. Μετά, για άγνωστους λόγους, οι Κάβειροι βρέθηκαν στην Τροία, όπου και εκεί κατάφεραν να επικρατήσουν τόσο, που με τον καιρό οι Τρώες ονομάστηκαν Δαρδανίδες (από τον Δάρδανο). Από το σόι των μεγάλων Θεών ήταν και ο μετέπειτα βασιλιάς της Τροίας, Πρίαμος. Μετά από χρόνια, δύο ανίψια του Πρίαμου, ο Κάπυος και ο Αινείας, γύρισαν στην Αρκαδία, για να επισκεφθούν τους τόπους των προγόνων τους. Ο Κάπυος έχτισε τις Καπυές-Καφυές (σημερινό χωριό Χωτούσα) και ο Αινείας, αφού πάντρεψε τις κόρες του στους Νάσους, έφυγε για την Ιταλία.
Όσοι από τους κατοίκους δεν εγκατέλειψαν τους Νάσους τον καιρό του κατακλυσμού, άρχισαν σιγά-σιγά να χτίζουν μικρούς οικισμούς, έξω και γύρω από την κοιλάδα του ποταμού Τράγου. Πάντως στον καιρό του Παυσανία (176 μ.Χ.) φαίνεται πως δεν υπήρχαν πλέον κάτοικοι, ή πιο σωστά, οργανωμένοι κάτοικοι, σε πόλεις ή χωριά, αλλά σκόρπιοι ποιμενικοί μικροσυνοικισμοί. Μάλλον η επανάληψη των ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς και η μεγάλη ένταση αυτών, ανάγκασαν άλλους κατοίκους να μεταναστεύσουν, και άλλους να εγκατασταθούν σε ασφαλέστερα σημεία της ίδιας περιοχής.
Ο χώρος όπου βρίσκεται το σημερινό Δάρα είναι από τους πλέον κατάλληλους για την ανάπτυξη οικισμού. Κάτω από τις όποιες αλλοιώσεις δέχτηκε η περιοχή στην πορεία των αιώνων, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ιστορική συνέχεια μεταξύ των οικισμών των Νάσων και του σημερινού Δάρα. Οι κάτοικοι της Κοιλάδας του Τράγου ποταμού μετέφεραν τον οικισμό τους σε πιο ορεινά πεδία, αλλά το όνομα Νάσοι δηλαδή Νησιά, δε συνόδευε πλέον το νέο σπιτικό τους. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού στη μια περίπτωση μιλάμε για Νησιά μέσα σε λίμνη, ενώ τώρα ο τόπος έχει αλλάξει δραματικά και δεν έχει καμία σχέση με νερά, πηγές και ποτάμια. Το σημερινό χωριό είναι χτισμένο σε υψόμετρο 679 μέτρων, και αμφιθεατρικά στους πρόποδες του βουνού Φαλκός, που αποτελεί τμήμα της οροσειράς της Ορύξεως των Αρχαίων ή του σημερινού Σαΐτά.
Από το 600 μ.Χ. που άρχισαν στον Μοριά οι εγκαταστάσεις των Αρβανιτών μέχρι το 1600, υπάρχουν κάποιες υποθέσεις σχετικές με το όνομα του χωριού. Μια Αρβανίτικη οικογένεια εγκαταστάθηκε αρχικά στην περιοχή του κάμπου, με το επώνυμο Δάρας. Αυτή η οικογένεια αφομοίωσε τους υπόλοιπους κατοίκους του κάμπου και όταν αργότερα μεταφέρθηκαν στην ορεινή θέση του χωριού, μετέφεραν και το όνομα. Δάρα σημαίνει: Eκεί που βγαίνει το νερό. Yπάρχουν και κάποιες άλλες υποθέσεις σχετικά με το όνομα του χωριού, αλλά ας μην μακρυγορώ και ας αρκεστώ στην παραπάνω ερμηνεία.
Last edited: