Βέλγιο Γαλλία Μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα!

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός

Κεφάλαιο 6
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018


Ημέρα ξεκούρασης χωρίς καμία δραστηριότητα ή βόλτα. Μαγείρεψε ο γιος μου στην κουζίνα της εστίας, φάγαμε και αράξαμε στο δωμάτιο. Βάλαμε σε μια τάξη τις φωτογραφίες από τη Λιλ, σερφάραμε στο internet και ο καθένας μας οργάνωσε την αυριανή του μέρα.

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Η μεγάλη μέρα για τον γιο μου! Πολύ πρωινό ξύπνημα για να ξεκινήσει τις υποχρεώσεις του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Γάνδης. Εγώ ξύπνησα χαλαρά, πήρα το πρωινό μου στο δωμάτιο και ξεκίνησα για το κέντρο της πόλης.

Η απόσταση από τη φοιτητική συνοικία για το Graslei είναι 2 χιλιόμετρα και απαιτούνται περίπου 20 έως 25 λεπτά περπατήματος για να καλυφθεί αυτή η διαδρομή. Αυτό το δρομολόγιο το έκανα καθημερινά πήγαινε-έλα με τα πόδια (δηλαδή 4 χιλιόμετρα) και κάποιες μέρες το έκανα και διπλή φορά (δηλαδή 8 χιλιόμετρα) μόνο να πάω και να γυρίσω από το σπίτι στο κέντρο. Καταλαβαίνετε λοιπόν τον ποδαρόδρομο που έριξα και τα χιλιόμετρα που περπάτησα προσπαθώντας να γνωρίσω και την τελευταία γωνιά ή το πιο κρυφό σοκάκι της πόλης.

Έφτασα στο Graslei, το ιστορικό κέντρο, που βρίσκεται στη δεξιά όχθη του Leie ή Lys ποταμού, ενώ η απέναντι προβλήτα ονομάζεται Korenlei και μαζί αποτελούσαν μέρος του μεσαιωνικού λιμανιού. Σήμερα είναι το σημείο που συμβαίνουν τα πάντα και όταν λέω τα πάντα εννοώ, τα πάντα! Εδώ μπορεί κάποιος να καθίσει για φαγητό ή καφέ ή γλυκό στα εστιατόρια ή τα καφέ που βρίσκονται στη σειρά, το ένα μετά το άλλο.



Εδώ μπορεί επίσης κάποιος να καθίσει κάτω, στην όχθη του ποταμού, και να φάει ή να πιει με την παρέα του έχοντας αγοράσει σάντουιτς ή χυμούς από κάποιο σούπερ μάρκετ.



Το απόγευμα και το βράδυ, μεγάλες παρέες νεαρών κυρίως ατόμων, κάθονται κάτω σχηματίζοντας κύκλους, με φαγητά και πολλά μπουκάλια αλκοόλ στη μέση, ακούνε μουσική και διασκεδάζουν.









Εδώ ακόμη μπορεί κάποιος να κάνει ανενόχλητος και τα τσιγαριλίκια του χωρίς να χρειάζεται να αναζητήσει κάποια απόμερη γωνιά ή κάποιο σκοτεινό δρομάκι. Άλλος έχει το όνομα (Άμστερνταμ) και άλλος τη χάρη (Γάνδη). Το Graslei αποτελεί το μεγάλο μπαφο-ποτείο της πόλης.

Από εδώ ξεκινούν οι βαρκάδες στο ποτάμι με τους τουρίστες να συνωστίζονται για μια θέση σε κάποιο πλοιάριο.






Αλλά εδώ μπορεί και κάποιος να κοιτάξει κατάματα την ιστορία αιώνων που απεικονίζεται σε μια σειρά ιστορικών κτιρίων κατά μήκος του ποταμού.



Το Graslei θεωρείται ένας από τους παλαιότερους τόπους της Γάνδης, που χρονολογείται από τον 5ο αιώνα μ.Χ., όταν η πόλη ήταν το κέντρο του εμπορίου σιταριού στην κομητεία της Φλάνδρας. Τα περισσότερα από τα σημερινά σπίτια του Graslei χρονολογούνται από τον μεσαίωνα, αν και οι μνημειακές προσόψεις έχουν τροποποιηθεί σημαντικά τον 18ο και 19ο αιώνα και έχουν αποκατασταθεί, εν αναμονή της Παγκόσμιας Έκθεσης του 1913, που διοργανώθηκε από τη Γάνδη. Τα σπίτια δίπλα στο νερό αποπνέουν την ιστορία αιώνων.

Ξεκίνησα να τα μελετώ και να θαυμάζω από το De Beerie στον αριθμό 5



Tο Middelhuus ή De Witte Leeuw στον αριθμό 6






Το Σημάδι της Παρθένου στον αριθμό 7



Το Guildhall of Masons στον αριθμό 8






Oικία πρώην σιτηρών στον αριθμό 9



Το επίσης γνωστό ως “t-Spijker” έχει μετατραπεί στο εστιατόριο Belga Queen στον αριθμό 10






Το Tolhuisje από το 1682 στον αριθμό 11






Το Cooremetershuys είναι πλέον κατάστημα με αξεσουάρ. Στον μεσαίωνα, ωστόσο, ο επίσημος μετρητής καλαμποκιού προήδρευε στο εμπόριο σιτηρών σε αυτό το κτίριο. Αποτελεί το παλαιότερο βαθμιδωτό κτίριο στον αριθμό 12.






Αριθμός 13 δεν υπάρχει

Και τέλος το Guildhall των ελεύθερων σκαφών από το 1531 στον αριθμό 14






Το Graslei βρίσκεται ανάμεσα σε δύο εμβληματικές γέφυρες:

Tην Grasbrug



και την Sint-Michielsbrug






Η Grasbrug συνδέει το Graslei με το Korenlei. Ιστορικές πηγές αναφέρουν την παρουσία μιας πέτρινης γέφυρας στα τέλη του 11ου αιώνα. Το 1875 κατασκευάστηκε μεταλλική γέφυρα και αντικατέστησε κάθε προηγούμενη κατασκευή. Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται μέρος της πέτρινης γέφυρας.



Στις αρχές του 17ου αιώνα αναφέρθηκε για πρώτη φορά με το όνομα Grasbrug (γέφυρα χόρτου). Το όνομα αυτό, ίσως σχετίζεται με τις ελώδεις εκτάσεις που χρησιμοποιούνταν ως χώροι ποτίσματος των βοοειδών και το χορτάρι, που εκφορτωνόταν σε αυτήν τη θέση. Όταν τα εμπορεύματα έφθαναν στην πόλη υπόκειντο σε φορολογία. Η γέφυρα ήταν το σημείο που πληρωνόταν αυτός ο φόρος.

Η Grasbrug προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς τη γέφυρα Sint-Michielsbrug από τη μια πλευρά,



αλλά και προς το πίσω μέρος της παλιάς ψαραγοράς, από την άλλη πλευρά.



Διέσχισα τη γέφυρα, βρέθηκα στην απέναντι πλευρά στο Korenlei, και περπάτησα κατά μήκος του ποταμού Leie, για να ανέβω πάνω στη γέφυρα του Αγίου Μιχαήλ η οποία επίσης συνδέει τις δύο αποβάθρες.



Όπου και να κοιτάξεις, όταν βρεθείς πάνω στη γέφυρα, υπάρχει εκπληκτική θέα. Περιτριγυρισμένη από 360ο γοητευτικής ομορφιάς θεωρώ, ότι είναι το ωραιότερο σημείο της Γάνδης, που κάνει τους επισκέπτες να θαυμάζουν τόσο πολύ αυτήν την πόλη.

Καρτ-ποσταλικές εικόνες προς το Graslei και το Korenlei,



την εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ



και φυσικά προς τους τρεις διάσημους Πύργους της Γάνδης. Μόνο πάνω σε αυτήν τη γέφυρα μπορούμε να καταγράψουμε και να φωτογραφίσουμε και τους τρεις Πύργους σε μια εικόνα.





















Στη μέση της γέφυρας υπάρχει ένα πανέμορφο κεντρικό φανάρι με το χάλκινο άγαλμα του Αγίου Μιχαήλ.



Ο ναός του Αγίου Μιχαήλ είναι μια ρωμαιοκαθολική εκκλησία χτισμένη σε ύστερη γοτθική εποχή με πλούσια εσωτερική διακόσμηση. Η κατασκευή της σημερινής εκκλησίας πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις χωρισμένες από ένα μεγάλο χρονικό κενό. Έγγραφα από το 1105 μαρτυρούν την ύπαρξη παρεκκλησίου αφιερωμένου στον Άγιο Μιχαήλ. Το κτίριο καταστράφηκε δύο φορές, στις αρχές του 12ου αιώνα, και ξαναχτίστηκε. Διάβασα ότι περιέχει πολλά μπαρόκ έργα ζωγραφικής, μεταξύ των οποίων τον Ιησού που πεθαίνει στον Σταυρό, του Anthony Van Dyak. Tρεις φορές προσπάθησα να επισκεφθώ εσωτερικά τον ναό, σε διαφορετικές μέρες και ώρες, αλλά πάντα ήταν κλειστά.












Περπατώντας βόρεια από το Graslei, στα 400 μέτρα, έφτασα στην αίθουσα Vleeshuis (Great Butchers΄Hall) η οποία χρονολογείται από τον 15ο αιώνα.



Σήμερα λειτουργεί ως κέντρο προώθησης τοπικών προϊόντων με μικρά εστιατόρια στο εσωτερικό και με χοιρομέρια να κρέμονται από τα ξύλινα δοκάρια της οροφής. Εδώ μπορείς να απολαύσεις κρέας της επιλογής σου.









Έξω, κατά μήκος του μεγάλου κτιρίου, υπάρχουν μικρά καφέ τα οποία είναι ασφυκτικά γεμάτα όλη τη μέρα,



αλλά και το βράδυ.






Υπάρχει και ένα μικρό μαγαζάκι που πουλάει πατάτες τηγανιτές. Άλλες φορές μπορεί να δεις ουρά πελατών και άλλες να μην υπάρχει κανείς. Δε δοκίμασα τις πατάτες του για να έχω άποψη.



Η πίσω πλευρά του τεράστιου κτιρίου, που απλώνεται κατά μήκος του ποταμού, στις παρακάτω φωτογραφίες.









Επόμενος προορισμός μου ο ναός του Αγίου Νικολάου στην πλατεία Korenmarkt.






Η είσοδος του ναού είναι επί της οδού Cataloniestraat, ακριβώς στο σημείο που βρίσκονται οι στάσεις του τραμ.


Cataloniestraat



Πριν μπω στο εσωτερικό του ναού έστρεψα το βλέμμα μου στην απέναντι πλευρά του δρόμου και παρατήρησα το Masons΄Guild Hall του 16ου αιώνα. Ακριβές αντίγραφο αυτού του κτιρίου υπάρχει, όπως ανέφερα λίγο πριν, στο Graslei στον αριθμό 8.



Tο αντίγραφο χτίστηκε για την Παγκόσμια Έκθεση του 1913 χρησιμοποιώντας τα σχέδια αυτού του αρχικού κτιρίου. Έξι χορευτές στην κορυφή των κλιμακωτών αετωμάτων γυρίζουν ανάλογα με τον άνεμο.



Πολύ δύσκολο, έως αδύνατο, να πάρεις καλές φωτογραφίες με όλα αυτά τα καλώδια που υπάρχουν σε αυτόν τον πολυσύχναστο, από τα τραμ και τα λεωφορεία, δρόμο.



Προχώρησα στο εσωτερικό του ναού του Αγίου Νικολάου ο οποίος είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο σημαντικά μνημεία της πόλης.






Η εκκλησία, λόγω της θέσης της, ήταν δημοφιλής στις συντεχνίες των οποίων τα μέλη είχαν τις επιχειρήσεις τους εκεί γύρω, αφού η Korenmarkt (αγορά σιταριού), ήταν το εμπορικό και πολυσύχναστο κέντρο της Γάνδης. Οι συντεχνίες μάλιστα είχαν τα δικά τους παρεκκλήσια, τα οποία προστέθηκαν σιγά-σιγά, στις πλευρές της εκκλησίας τον 14ο και 15ο αιώνα.



Ο κεντρικός Πύργος, όπως ήδη έχουμε δει σε προηγούμενο κεφάλαιο, χρησίμευε ως παρατηρητήριο μέχρι να χτιστεί το διπλανό Καμπαναριό της πόλης. Αυτοί οι δύο Πύργοι, μαζί με τον Πύργο του καθεδρικού ναού, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να ορίζουν τον περίφημο μεσαιωνικό ορίζοντα του κέντρου της πόλης.

Το κτίριο κινδύνεψε κατά τη διάρκεια των αιώνων από ρωγμές που απείλησαν τη σταθερότητά του. Οι ρωγμές διορθώθηκαν με γύψο, καθώς και κάποια παράθυρα έκλεισαν για να ενισχυθούν οι τοίχοι, ενώ τον 18ο αιώνα δημιουργήθηκαν μικρά σπίτια και καταστήματα στις ερειπωμένες προσόψεις. Ο ναός αποτελεί παράδειγμα της γοτθικής αρχιτεκτονικής Scheldt και χτίστηκε αρχικά τον 11ο αιώνα σε ρωμανικό στιλ. Τον 13ο αιώνα ξαναχτίστηκε, μετά από σοβαρή ζημιά που υπέστη από δύο μεγάλες πυρκαγιές. Περισσότερη όμως καταστροφή συνέβη τον 16ο αιώνα, όταν κατά τη διάρκεια των Εικονομαχιών όλες οι εικόνες καταστράφηκαν.

Το εσωτερικό του ναού είναι κατασκευασμένο από μπλε-γκρι πέτρα



που προέρχεται από την πόλη Tournai. H χρήση αυτού του τύπου πέτρας ξεχωρίζει, το γοτθικό στιλ Scheldt της εκκλησίας, από το μεταγενέστερο γοτθικό στιλ. Άλλο ένα χαρακτηριστικό του στιλ Scheldt είναι ότι ο Πύργος είναι κατασκευασμένος πάνω από τη διασταύρωση του ναού και όχι πάνω από την είσοδο.

Η είσοδος είναι δωρεάν και στο εσωτερικό του ναού υπήρχε στημένη έκθεση ζωγραφικής.






Με εντυπωσίασαν το εκκλησιαστικό όργανο






και τα βιτρό παράθυρα.






Το Stadhal (City Pavilion) είναι ένα πολυλειτουργικό και ανοιχτό περίπτερο, αρχιτεκτονικό αριστούργημα, σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Robbrecht & Daem/Marie-Jose Van Hee. H δομή της οροφής καθώς και η χρήση γυαλιού, ξύλου και σκυροδέματος είναι πολύ εντυπωσιακά, τόσο την ημέρα









όσο και το βράδυ.









Σε αυτό το κτίριο, που βρίσκεται ακριβώς ανάμεσα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου και στο Κωδωνοστάσιο, φιλοξενούνται συναυλίες, χορευτικές παραστάσεις και άλλα δρώμενα. Κάτω από αυτήν την κατασκευή, κατά μήκος του δρόμου Cataloniestraat και σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτόν, απλώνεται ένα μικρό πάρκο, το The Green, το οποίο προστατεύεται από έναν πέτρινο τοίχο και διαθέτει διαδρόμους ανάμεσα σε πράσινο γκαζόν,



αλλά και σκάλες που σε ανεβάζουν ψηλότερα στους δρόμους Klein Turkije και Donkersteeg (σε προηγούμενο κεφάλαιο έχω κάνει εκτενή αναφορά στους δύο αυτούς δρόμους).

Ένα ιδιαίτερο γλυπτό κοσμεί το κέντρο του μικρού πάρκου. Κάποιοι γυμνοί νέοι κοιτάζουν την αντανάκλασή τους στο νερό, όπως έκανε ο Νάρκισσος. Όταν το γλυπτό τοποθετήθηκε εδώ, το 1937, η αστική τάξη ενοχλήθηκε θεωρώντας το προκλητικό.









Εδώ στεγάζεται και το Belfort Stadscafe, στο οποίο όλη μέρα και ειδικά όταν ο καιρός είναι καλός, όπως σήμερα, δεν πέφτει καρφίτσα από τον κόσμο.



Tο τραγούδι “Klokke Roeland” (Roeland Bell) είναι ίσως το πιο διάσημο λαϊκό τραγούδι της Γάνδης. Η καμπάνα, γνωστή ως “The Triumphant” αλλά και ως “Roelant”, ήταν η έμπνευση για αυτό το τραγούδι. Αυτή η καμπάνα ήταν τοποθετημένη στο Κωδωνοστάσιο, αλλά το 1914 έσπασε και απομακρύνθηκε από το Καμπαναριό. Αποκαταστάθηκε και σήμερα είναι τοποθετημένη σε μια θέση δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου.






Ανέβηκα τα σκαλιά τα οποία είναι τοποθετημένα ακριβώς δίπλα σε αυτήν την καμπάνα και βρέθηκα στο επάνω επίπεδο.



Κοιτώντας ευθεία είδα τον δρόμο Klein Turkije με τα μπαράκια στη δεξιά του πλευρά και τον ναό του Αγίου Νικολάου στην αριστερή.



Ενώ δεξιά ορθώνεται το City Pavillion.



Aκριβώς μπροστά από το τελευταίο σκαλοπάτι υπάρχει ένα ασανσέρ. Πάνω από την πόρτα του ανελκυστήρα είδα τη ζωγραφιά του Βέλγου καλλιτέχνη Μichael Borremans ο οποίος δώρισε την τοιχογραφία του στην πόλη. Παρουσιάζει μια έγχρωμη κοπέλα σε σκούρο φόντο. Εκτός από ένα λευκό πουκάμισο, η κοπέλα είναι ντυμένη με μαύρα ρούχα.






Προχώρησα προς την Sint-Baafsplein ρίχνοντας πάλι μια ματιά προς το επιβλητικό κτίριο του Δημαρχείου. Ο Sint-Baafskathedral (καθεδρικός ναός της Γάνδης) αντιπροσωπεύει διάφορες φάσεις του γοτθικού ρυθμού και είναι χτισμένος σε διάφορα στάδια.



Από το ιερό του 13ου και 14ου αιώνα μέχρι το μεταγενέστερο κλίτος που στηρίζεται σε λεπτεπίλεπτους κίονες.






Ο Άγιος Bavo (τοπικός Άγιος του 7ου αιώνα) εγκατέλειψε την πλούσια και έκλυτη ζωή του, για να γίνει ο πρώτος ιεραπόστολος στη Φλάνδρα και τη Γαλλία, και στη συνέχεια να καταλήξει ερημίτης. Η εκκλησία ήταν αρχικά ενοριακή αφιερωμένη στον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Το 942 ο επίσκοπος του Tournai (πόλη στα δυτικά της βέλγικης επαρχίας, η δεύτερη παλαιότερη του Βελγίου) ήρθε να ξεκινήσει την εκκλησία ως εκκλησία του Αγίου Ιωάννη.












Η Γάνδη ήταν στον μεσαίωνα μια πλούσια και ισχυρή πόλη και μπορούσε όλο και περισσότερο να χτίζει μεγαλύτερες και πλουσιότερες εκκλησίες. Κατά τη διάρκεια του 15ου και 16ου αιώνα η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη μετατράπηκε στον γοτθικό ναό του Αγίου Bavo. Όταν ιδρύθηκε η επισκοπή της Γάνδης ο ναός αποτέλεσε την έδρα της.

Ο ναός διαθέτει τέσσερα όργανα για λειτουργικούς εορτασμούς. Το πιο διάσημο είναι το κύριο όργανο. Η υπόθεση των οργάνων χρονολογείται από τον 18ο αιώνα και το πλήρες όργανο έχει πάνω από 6.000 σωληνώσεις.



Στον ναό βρίσκεται ένας εντυπωσιακός rococo άμβωνας κατασκευασμένος από δρυ, επιχρυσωμένο ξύλο και λευκό και μαύρο μάρμαρο, με φράχτη από σφυρήλατο σίδερο.






Εξαιρετικά βιτρό παράθυρα δημιουργούν γλυκιά ατμόσφαιρα σε ολόκληρο το εσωτερικό του ναού.









Το Πολύπτυχο της Γάνδης.

Το θέμα του αριστουργήματος είναι η Λατρεία του Μυστικού Αμνού (The Adoration of the Mystic Lamb) των αδελφών Hubert & Jan Van Eyck. Θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα της βορειο-ευρωπαϊκής Αναγέννησης, καθώς και ένα από τα αριστουργήματα του Βελγίου.

Η λήψη φωτογραφιών απαγορεύεται, αλλά ήθελα τόσο πολύ να πάρω στα κρυφά, έστω μια καλή φωτογραφία, αλλά το μόνο που κατάφερα ήταν να πάρω με το κινητό τρεις απαράδεκτες, θολές φωτογραφίες τις οποίες έχω ήδη αναρτήσει στο topic Live from…Αν και ήμασταν πολύ λίγα άτομα μπροστά από τη γυάλινη βιτρίνα που φυλάσσεται το έργο και ουσιαστικά κανείς από τους “φρουρούς” δεν ασχολιόταν μαζί μας, όταν σήκωσα το κινητό και πήρα την πρώτη φωτογραφία, με άγχος και δισταγμό είναι η αλήθεια, δύο Κινέζες άρχισαν να με σκουντάνε και να μου λένε: “no photo….. no photo”. Oι δύο επόμενες φωτογραφίες είχαν και αυτές παταγώδη αποτυχία γιατί βιαζόμουν.

Πάλι μια άλλη Κινέζα με αγριοκοίταξε και μου είπε και αυτή: “no photo” και μου έδειξε το απαγορευτικό σήμα της φωτογραφικής μηχανής, οπότε μαζεύτηκα και κάθισα πίσω στις καρεκλίτσες θαυμάζοντας για πολλή ώρα το αριστούργημα. Να προσθέσω μόνο ότι από τις 12:00 έως τις 13:00 τα φύλλα του έργου κλείνουν και ότι το εισιτήριο με το audio guide κοστίζει 4 ευρώ.

Υ.Γ. Το Πολύπτυχο το επισκέφθηκα άλλη μέρα, προς το τέλος του ταξιδιού, αλλά το πρόσθεσα τώρα που κάνω την εκτενή μου αναφορά στον καθεδρικό του Αγίου Bavo.

Λίγα λόγια για το έργο:

To Πολύπτυχο ολοκληρώθηκε το 1432 και είναι εξαιρετικά φιλοτεχνημένο, με έντονα λαμπερά χρώματα και εξαιρετικές λεπτομέρειες. Αποτελεί έκφραση της χριστιανικής πεποίθησης ότι η σωτηρία του ανθρώπου οφείλεται στη θυσία του Ιησού Χριστού, του Αμνού του Θεού. Το έργο, που εκτίθεται στον καθεδρικό ναό είναι κατά μεγάλο μέρος αυθεντικό. Μόνο ένα τμήμα του κάτω αριστερά είναι σύγχρονο αντίγραφο (το πρωτότυπο κλάπηκε το 1934). Το έργο αποτελεί εκπληκτικό εγχείρημα, δεδομένης της ταραγμένης ιστορίας του. Γλίτωσε από τους προτεστάντες το 1566, ενώ τμήματά του διαλύθηκαν και αφαιρέθηκαν από Γάλλους στρατιώτες το 1794. Τέλος, αρκετά μέρη του πωλήθηκαν το 1816. Χρειάστηκε ακόμη και να σωθεί από πυρκαγιά το 1822. Το τεράστιο αυτό Πολύπτυχο περιλαμβάνει 24 συνθέσεις, η μεγαλύτερη από τις οποίες απεικονίζει την Προσκύνηση του Αμνού κάτω στο κέντρο.

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: Πολύπτυχο της Γάνδης - Βικιπαίδεια

Άντε θα βάλω και τις φωτογραφίες κι ας είναι χάλια:

1662836689595.jpeg



1662836728243.jpeg



1662836791644.jpeg


Σε λιγότερο από 100 μέτρα από την είσοδο του καθεδρικού υπάρχει μια όαση ηρεμίας και γαλήνης, η γειτονιά Achtersikkel. Σαν να βρίσκεσαι κάπου απομονωμένα και όχι δίπλα στην πολυσύχναστη και πολύβουη πλατεία του καθεδρικού ναού. Κοιτάζοντας την είσοδο του ναού, στο αριστερό μας χέρι, δίπλα ακριβώς από τα καφέ που υπάρχουν πάνω στην πλατεία ξεκινάει ένα μικρό δρομάκι, με μεγάλο όνομα: Biezekapelstraat το οποίο οδηγεί σε αυτήν τη μουσική γειτονιά της πόλης.



Η γειτονιά Achtersikkel είναι ένα όμορφο τετράγωνο με δύο Πύργους όπου στεγάζεται η μουσική Ακαδημία της Γάνδης. Ακολουθώντας αυτόν τον δρόμο βρέθηκα σε αυτήν την ήσυχη και πολύ γραφική περιοχή της πόλης. Εδώ υπάρχει ένας ψηλός στρογγυλός Πύργος, που κατασκευάστηκε με ασβεστοπυριτικό τούβλο και ολοκληρώθηκε με οκταγωνικό πέτρινο τοίχο, αναγεννησιακού στιλ. Ο Πύργος με τα τούβλα ανήκει στο παλαιότερο τμήμα.












Αυτό το μέρος ανήκε σε μια οικογένεια η οποία απολάμβανε πολιτικό και κοινωνικό κύρος και κράτησε τα κτίρια γύρω από την όμορφη εσωτερική αυλή. Το ιδιωτικό πηγάδι αποτελεί απόδειξη του πλούτου των αρχικών κατοίκων, καθώς λίγοι μπορούσαν να αντέξουν μια τέτοια πολυτέλεια. Ο στρογγυλός Πύργος στην κορυφή του έχει οκταγωνικό πέτρινο καμπαναριό.

Καθώς περιπλανιόμουν σε αυτήν τη γειτονιά δεν μπορούσα να πιστέψω ότι βρισκόμουν στην καρδιά της πόλης. Όλα μου έδιναν την αίσθηση ότι περπατάω σε κάποιο μεσαιωνικό χωριό. Το χρώμα των κτιρίων, τα δρομάκια, η γαλήνη, η ησυχία!


















Από κάπου απλωνόταν στην ατμόσφαιρα γλυκιά μουσική. Όταν άκουσα δε, μια αγγελική φωνή να συνοδεύει τη μουσική, πραγματικά νόμισα ότι βρισκόμουν στη γειτονιά των Αγγέλων. Μακάρι να μπορούσα μέσα από τις φωτογραφίες μου να σας μεταφέρω τη θεϊκή φωνή της κοπέλας που τραγουδούσε. Ανατρίχιασα και μόνο που το θυμήθηκα πάλι!

Άφησα πίσω μου τον καθεδρικό και ακολούθησα την οδό Limburastraat. Mετά από λίγα μέτρα συνάντησα μια νησίδα με γκαζόν και το μνημείο που είναι αφιερωμένο στους αδελφούς Van Eyck. Tο μνημείο εγκαινιάστηκε στις 9 Αυγούστου του 1913.






Στη συνέχεια συνάντησα στα αριστερά μου, το σπίτι-Πύργο του 13ου αιώνα, το οποίο κληρονόμησε από τον πατέρα του, ο Ιππότης Geeraard Vilain. O Geeraard είχε κατάμαυρα μαλλιά και πολύ σκούρα επιδερμίδα, κερδίζοντας το παρατσούκλι “διάβολος”. Tο όνομά του στιγμάτισε και το κάστρο.



Το γοτθικό κτίριο χρησίμευε ως υπεράσπιση του λιμανιού της πόλης. Κατά τη διάρκεια των αιώνων χρησιμοποιήθηκε για διάφορες λειτουργίες όπως: συναθροίσεις Ιπποτών, οπλοστάσιο, μοναστήρι, σχολείο, ψυχιατρικό άσυλο, φυλακή, πυροσβεστικός σταθμός. Λόγω των πολυάριθμων αποκαταστάσεων έχει αλλάξει πολύ από τον μεσαίωνα.



Χρησιμοποιήθηκε και για την αποθήκευση των αρχείων της πόλης μέχρι το 2015. Είναι γνωστό ως κάστρο Geeraard de Duivelsteen. Η κατάληξη “steen” σημαίνει πέτρα και δινόταν συχνά στα πέτρινα οχυρωμένα κτίρια που χτίζονταν σε μια περιοχή που τα περισσότερα κτίρια ήταν από ξύλο.



Απέναντι από το “σπίτι του διαβόλου”, το άγαλμα του Lieven Bauwens “διαμαρτύρεται” για την ατμοσφαιρική ρύπανση.



Εσκεμμένη εικόνα προφανώς αφού αυτός ο Βέλγος ήταν επιχειρηματίας και βιομηχανικός κατάσκοπος. Από μικρός είχε εμμονή με τις μηχανές και σε ηλικία 17 ετών εστάλη από τον πατέρα του στη Μεγάλη Βρετανία για εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο που αγαπούσε τόσο πολύ. Ξεκίνησε επιχειρήσεις (κλωστοϋφαντουργικά εργοστάσια και βυρσοδεψεία) σε Παρίσι και Γάνδη. Υπήρξε και Δήμαρχος της Γάνδης για έναν χρόνο. Ως κορυφαίος βιομήχανος επισκέφθηκε τον Ναπολέοντα το 1810 και έλαβε τον Σταυρό της Λεγεώνας της Τιμής.

Τον Lieven Bauwens θα τον συναντήσουμε και αργότερα στην ιστορία και θα μάθουμε τί έφερε λαθραία από τη Μεγάλη Βρετανία στη Γάνδη.

Συνέχισα τη βόλτα μου φτάνοντας μέχρι το Capitοle Theatre που χτίστηκε τη δεκαετία του΄30 και είναι εξοπλισμένο να φιλοξενεί κάθε τύπου εκδηλώσεις.



Eίχε φτάσει απόγευμα πλέον, κοίταξα την ώρα και ήταν 17:15, oπότε πήρα την απόφαση να επιστρέψω προς το κέντρο. Τηλεφωνήθηκα με τον γιο μου, ο οποίος είχε επιστρέψει στο σπίτι, και δώσαμε ραντεβού στην Korenmarkt να τσιμπήσουμε κάτι και να πούμε τα νέα μας. Εκείνος για την πρώτη του μέρα στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης και εγώ για τις γειτονιές που είχα ανακαλύψει.


 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Ωραία αρχή με αγωνία. θέλω να μάθω τι έγινε με τη σφουγγαρίστρα. :D Αγοράσατε άραγε?
Μας έχει δώσει ένα δείγμα από τις φωτογραφίες σου από αυτό το ταξίδι σε άλλο ποστ και είναι εξαιρετικές. Καλά έκανες και έγινες κολαούζος στο γιό σου;)
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Ωραία αρχή με αγωνία. θέλω να μάθω τι έγινε με τη σφουγγαρίστρα. :D Αγοράσατε άραγε?
Μας έχει δώσει ένα δείγμα από τις φωτογραφίες σου από αυτό το ταξίδι σε άλλο ποστ και είναι εξαιρετικές. Καλά έκανες και έγινες κολαούζος στο γιό σου;)
Γιάννη σε ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα στη νέα μου ιστορία.
Χαχα για τη σφουγγαρίστρα θα σας κρατήσω σε αγωνία, καθώς εξελίχθηκε σε σίριαλ.
Όσο για τις φωτογραφίες, στα δύο πρώτα κεφάλαια είναι δυστυχώς σχεδόν όλες από το κινητό μου και είναι θολές και χάλια.
Στα επόμενα κεφάλαια που άρχισα να τραβάω με τη μηχανή έστρωσε το πράγμα, οπότε ελπίζω να δώσω ωραίο θέαμα αν και θεωρώ τον εαυτό μου κακό φωτογράφο. Προσπαθώ πάντως να βελτιώνομαι κάθε φορά. Ευτυχώς τις περισσότερες φορές με σώνει ο γιος μου που τόχει με τη φωτογραφία, αλλά σε αυτό το ταξίδι τις πιο πολλές φωτογραφίες τις έχω τραβήξει εγώ που τριγύριζα μόνη όλη μέρα.
Θα μου πεις στη συνέχεια αν σου αρέσουν που θα υπάρξει καταιγισμός φωτογραφιών, αφού οι προορισμοί αυτού του ταξιδιού είναι η χαρά του φωτογράφου.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.729
Likes
14.325
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Πριν χρόνια πήγα να δω το έργο ''Ψηλά Τακούνια'' του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Την επομένη, μιλώντας για την ταινία με μια φίλη μου της είπα ότι δε μου άρεσε γιατί ορισμένες σκηνές ήταν τελείως αστείες και απίθανες ως προς την πραγματικότητα. Μα, μου λέει, αφού η ταινία ήταν κωμωδία.
Έπεσα από τα σύννεφα, γιατί νόμιζα ότι ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης ήταν μόνο για σοβαρές ταινίες. Πήγα αμέσως και διάβασα κριτική για την ταινία και διαπίστωσα ότι όντως ήταν στην κατηγορία των κωμωδιών.
Είχα κάνει μέγα λάθος.
Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως και τώρα έκανα παρόμοιο λάθος και η @Klair ξεκίνησε την ιστορία της σατυρικά.
Ε;​
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Πριν χρόνια πήγα να δω το έργο ''Ψηλά Τακούνια'' του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Την επομένη, μιλώντας για την ταινία με μια φίλη μου της είπα ότι δε μου άρεσε γιατί ορισμένες σκηνές ήταν τελείως αστείες και απίθανες ως προς την πραγματικότητα. Μα, μου λέει, αφού η ταινία ήταν κωμωδία.
Έπεσα από τα σύννεφα, γιατί νόμιζα ότι ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης ήταν μόνο για σοβαρές ταινίες. Πήγα αμέσως και διάβασα κριτική για την ταινία και διαπίστωσα ότι όντως ήταν στην κατηγορία των κωμωδιών.
Είχα κάνει μέγα λάθος.
Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως και τώρα έκανα παρόμοιο λάθος και η @Klair ξεκίνησε την ιστορία της σατυρικά.
Ε;​
Η αλήθεια είναι ότι η συνέχεια του θρίλερ "κουβάς-σφουγγαρίστρα" είναι για γερά νεύρα, οπότε οι ευαίσθητες ψυχές παρακαλούνται να διαβάσουν τα επόμενα κεφάλαια με δική τους ευθύνη. :haha::bleh:

Παρεμπιπτόντως μου αρέσει ο Αλμοδόβαρ.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
@Klair εγώ θυμάμαι πάντως που ανέβασες πολλές φωτογραφίες live από το ταξίδι, και δεν ξέρω αν ήταν δικές σου, του γιου σου, από κινητό ή μηχανή αλλά ήταν τέλειες.

Μας μεγαλώνεις την αγωνία για τη σφουγγαρίστρα :D
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
εγώ θυμάμαι πάντως που ανέβασες πολλές φωτογραφίες live από το ταξίδι,
Όλες οι live φωτογραφίες είναι δικές μου τραβηγμένες με το κινητό μου και ανεβασμένες την ώρα της λήψης, κανόνας απαράβατος για εμένα.

αλλά ήταν τέλειες
Ευχαριστώ

Μας μεγαλώνεις την αγωνία για τη σφουγγαρίστρα :D
:haha::haha::haha:
 
Last edited:

alice~

Member
Μηνύματα
714
Likes
1.167
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iceland
Αχ, σαν να βλέπω εμενα με τους γονείς μου που ήρθαν μαζί μου όταν πήγα να εγκατασταθω Πολωνία για ερασμους το προηγούμενο εξάμηνο (για να με βοηθήσουν,τι άλλο φυσικά; :p )
Η πρώτη εξόρμηση και για εμενα ήταν στο απέναντι (τεράστιο) Carrefour για καθαριστικά. Τελικά ανακάλυψα αργοτερα ότι υπήρχαν ήδη κουβάδες και σφουγγαρίστρες για να καθαρίζουμε τους χώρους :haha: Σε εμάς βεβαια δεν έκαναν 13€ αλλά 13 ζλοτυ (κάπου στα 4 ευρώ και κάτι... :p)
Ανυπομονώ να διαβάσω και αλλα γιατί το Βέλγιο είναι σίγουρα μέσα στους επόμενους ταξιδιωτικούς μου προορισμούς. Η Γάνδη και η Μπρυζ πρέπει να είναι κουκλίστικες πόλεις!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.729
Likes
14.325
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Προτείνω να κάνουμε διαγωνισμό της καλύτερης φωτογραφίας με θέμα τον καθαρισμό σε καινούργιο σπίτι.
Εγώ στέλνω τη δική μου τίτλο: Σκούπα και φαράσι εκτός Πολυτεχνείου.
upload_2018-11-21_16-54-57.jpeg


Και επειδή το έριξα λίγο στην πλάκα, θα δικαιολογήσω πλήρως τον διαχειριστή του φόρουμ αν αφαιρέσει τη φωτογραφία μου.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
25.363
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Και επειδή το έριξα λίγο στην πλάκα
Το χιούμορ είναι το αλατοπίπερο της καθημερινότητας και διέξοδος σε δύσκολες ή κουραστικές καταστάσεις.
Το χιούμορ χρειάζεται για να ελαφρύνει ή να εξομαλύνει ένα γεγονός.
Μπορεί να μετατρέψει την ένταση σε γέλιο και να χαλαρώσει μία συναισθηματική φόρτιση, βοηθώντας να δούμε με άλλη οπτική γωνία απρόβλεπτες καταστάσεις ή ακόμα και σχέσεις.

Αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τα προβλήματα που προκύπτουν (μικρά ή μεγάλα, δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία), τους δίνουμε μία άλλη διάσταση και δεν τα αφήνουμε να μας καταπιούν και να μπλοκάρουν την σκέψη και την ενέργειά μας.

Και επειδή ολόκληρη η ζωή μας είναι βουτηγμένη σε δύσκολες καταστάσεις το καλύτερο αγχολυτικό είναι το χιούμορ.

Γι'αυτό: keep smiling!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.615
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom