Αργεντινή Μπουένος Άιρες δώστε μου, και την ψυχή μου πάρτε

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Μια βδομάδα τώρα στο Μπουένος Άιρες, “φέρνω” στον Έντι Μέρφι στο “Πρίγκιπας της Ζαμούντα”. Είμαι τόσο ενθουσιασμένος που αναπνέω “πορτένιο” αέρα, που περνάω το μεγαλύτερο διάστημα κάθε μέρας με ένα ανόητο χαμόγελο στα χείλη, λατρεύοντας ακόμη κι αυτά που -νομοτελειακά- σε λίγο καιρό θα μου δίνουν στα νεύρα. Κάνοντας βόλτα, τον περισσότερο χρόνο σφυρίζω ή σιγοτραγουδώ, “πετώντας” ψυχολογικά, λες και κυκλοφορώ στους δρόμους με ένα γλειφιτζούρι στο χέρι, γλειφιτζούρι βουτηγμένο σε κάποια... “ουσία, ουσία μαγική, βότανο μοναδικό στη γη”, που λένε και και οι “δικοί μου”, οι οπαδοί του ΠΑΟΚ, σε ένα σύνθημά τους. Κι επιστρέφοντας στον Έντι Μέρφι ως -ξετρελαμένος που εγκαθίσταται στη Νέα Υόρκη- “Πρίγκιπας της Ζαμούντα”, είμαι τόσο “re entusiasmado” (πάρα πολύ ενθουσιασμένος) που είμαι εδώ, που ακόμη κι αν κάποιος για οποιονδήποτε λόγο μού “ορμήσει” λεκτικά με ένα “la concha de tu reputisima madre”, το μόνο που θα κάνω θα είναι να παραμείνω χαμογελαστός και να του απαντήσω γεμάτος “δε με αγγίζει τίποτα, πετάω λέμε” χαρά, “la concha de TU reputisima madre”, όπως ο Μέρφι απαντάει στην ταινία με ένα πλατιά χαμογελαστό “f*ck you too!” στο “f*ck you” που του φωνάζει κάποιος από ένα παράθυρο...

Στα δύο αστικά λεωφορεία που πήρα στη Θεσσαλονίκη για να πάω στο αεροδρόμιο (αρχές Οκτωβρίου πουλήθηκε το αμάξι μου, και δεν είχα καμία διάθεση να πληρώσω για ταξί), και στα τρία αεροπλάνα μέχρι το Μπουένος Άιρες, ανησυχούσα (όταν δε χαζογελούσα με περσινά επεισόδια του “Two and a half men”), φοβούμενος ότι φθάνοντας εδώ θα με... έπαιρνε από κάτω το ότι ήρθα χωρίς δουλειά, με πολύ λίγα χρήματα, χωρίς να έχω σαφές πλάνο για το πώς θα τα φέρω πέρα οικονομικά. Επιπλέον, με άφηνε με μία “πού πάω ο μ...” αίσθηση η σκέψη ότι ερχόμουν να συγκατοικήσω με ένα άτομο που περάσαμε όλες κι όλες λίγες ώρες μαζί πριν από βδομάδες στη Βουδαπέστη, άτομο που ναι μεν μου φάνηκε εξαιρετικό, όμως... δεν είχα συγκατοικήσει ποτέ με κανέναν, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά επειδή είμαι διαστροφικά ερωτευμένος με το να έχω δικό μου, δικό ΜΟΥ, χώρο, και να μην τον μοιράζομαι με κανέναν...

Με το που βγήκα όμως από το αεροπλάνο, άρχισε η... χαζοχαρουμενιά, όπως πριν από δύο χρόνια, όταν πρωτοήρθα στο Μπουένος Άιρες. Τότε, προερχόμενος από Ουρουγουάη, αντί να πάρω τον Σούμπτε, τον υπόγειο, από το σημείο που σε αφήνει το φέρι μέχρι τον ξενώνα μου, στη γωνία της Κορριέντες με την Μπουσταμάντε, περίπου πέντε χιλιόμετρα, το έριξα στο περπάτημα, με έναν υπέρβαρο σάκο στην πλάτη, κι ένα εξίσου υπέρβαρο σακίδιο στο στήθος, χαμογελώντας σαν χάχας, και σταματώντας, παρακαλώ, κάθε τρεις και λίγο, για να βγάζω φωτογραφίες! Εφηβικό όνειρο το είχα να έρθω στο Μπουένος Άιρες, και ούτε οι υπέρβαροι σάκοι, ούτε η τρελή ζέστη που έκανε εκείνη τη μέρα μου “το χάλασαν”. Το ίδιο και την περασμένη Τετάρτη...

Όσο για τη συγκατοίκηση με τον Μαρτίν, δε λέω μεγάλη κουβέντα, αλλά μέχρι στιγμής τουλάχιστον, αποδεικνύεται παιχνιδάκι. Γνωριστήκαμε στη Βουδαπέστη μέσα Οκτωβρίου, πιάσαμε την πάρλα, κάποια στιγμή τού είπα ότι είχα στο μυαλό μου να έρθω στο Μπουένος Άιρες για μήνες, όχι απλά βδομάδες, κι έτσι στο... ξεκάρφωτο, προθυμοποιήθηκε να με φιλοξενήσει(!). Θυμάμαι ότι μου είπε πως θα του έκανε καλό να έχει έναν “writer” στο σπίτι του (όχι με την έννοια του “συγγραφέα”, αλλά απλά εκείνου που γράφει επαγγελματικά, έστω και σαν αθλητικογράφος), κι ότι ενδιαφέρεται να μάθει λίγα Ελληνικά. Είναι “writer” κι ο ίδιος (καμία σχέση όμως με αθλητικά), με πτυχίο Φιλοσοφίας, και αδυναμία στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων και στον ελληνικό καφέ (μου “παρήγγειλε” ένα κιλό, επειδή τα δικά του αποθέματα από το προ μερικών μηνών ταξίδι του στην Ελλάδα, τελείωναν). Από την πρώτη στιγμή με έκανε να αισθανθώ σαν στο σπίτι μου. Κι ακόμη περισσότερο, με έκανε να αισθανθώ ότι είμαι απόλυτα καλοδεχούμενος να τον ακολουθήσω στην κοινωνική ζωή του εδώ, ευκαιρία που δεν μπορώ παρά να αρπάξω από τα μαλλιά. Ήδη έχω συναντήσει φίλους του, συμμαθητές του στη σχολή Γερμανικών που πηγαίνει, η κοπέλα του πέρασε το Σαββατοκύριακο εδώ, κι επιπλέον μία από αυτές τις ημέρες θα πάμε και στον πατέρα του για “ασάδο” (τυπικό αργεντίνικο μπάρμπεκιου). Αυτές οι πρώτες εφτά μέρες μου στο Μπουένος Άιρες ήταν τόσο γεμάτες, που καλά-καλά ακόμη δεν έχω συναντήσει τους δικούς μου φίλους, τα παιδιά που με φιλοξένησαν πριν από δύο χρόνια, Πορτένιος που γνώρισα σε άλλες χώρες και μείναμε σε επαφή, αλλά κι έναν Άγγλο, καθηγητή Αγγλικών, τον οποίο γνώρισα πέρσι τον Δεκέμβριο στον ξενώνα ενός Έλληνα στο Μεντεγίν, στην Κολομβία, κι από τότε γίναμε φίλοι...

“Πετάω” λοιπόν, όμως για να κάνω το κείμενο και στοιχειωδώς χρηστικό/χρήσιμο για κάποιον που το διαβάζει και σχεδιάζει ταξίδι εδώ, πρέπει να μοιραστώ τούτο: αν είχα κάποιον να με σημαδεύει με ένα όπλο και με υποχρέωνε να βρω κάτι αρνητικό στο πώς έζησα αυτές τις τελευταίες εφτά ημέρες το Μπουένος Άιρες, εκείνο που θα έβρισκα να πω για να σώσω το τομάρι μου θα ήταν η δραματική αύξηση του κόστους ζωής. Ήρθα μερικώς προετοιμασμένος, επειδή τα δύο τελευταία χρόνια συνάντησα πολλούς Αργεντινούς κι αλληλογραφούσα με άλλους τόσους, κι όλοι μου έλεγαν/έγραφαν ότι οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα, όμως έστω κι έτσι, η πραγματικότητα μου έριξε σφαλιάρα που έκανε τα αυτιά μου να βουίξουν, και τα μάτια μου να γουρλώσουν... Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα: το περίφημο “πακέτο” καφές με γάλα και τρεις “ημισέληνοι” (κρουασανάκια) που πριν από δύο χρόνια εύκολα το έβρισκες στα 5, 6, άντε 7 πέσος, δηλαδή κάτι λιγότερο ή κάτι περισσότερο από ένα ευρώ, τώρα το βρίσκεις, στα ΙΔΙΑ μαγαζιά, στα 12, 13, 14 πέσος, δηλαδή πάνω από δύο ευρώ. Μία ολόκληρη πίτσα στην αλυσίδα Ugi's, πίτσα... ταπεινή (από άποψη γεύσης), όχι κάτι εντυπωσιακό, αλλά... ok enough αν πεινάς και θέλεις κάτι να βάλεις στο στόμα, μία ολόκληρη πίτσα λοιπόν, έκανε 11-12 πέσος (ανάλογα με την περιοχή). Η ίδια πίτσα τώρα κάνει 17-19 (επίσης ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται κάθε πιτσαρία). Πριν από δύο χρόνια δε, σε καλούτσικο μπαράκι, δώσαμε 10 πέσος για μία Κίλμες (μπίρα) λίτρου. Πριν από λίγες ημέρες, σε λιγότερο “in” μαγαζί, σε λιγότερο “in” περιοχή, η Κίλμες έκανε 20, και η Στέλλα Αρτουά που πήραμε εμείς, 25. Αν τα βάλει κανείς κάτω και σκεφτεί τι δίνει και τι παίρνει, βλέπει ότι οι τιμές παραμένουν λογικές. Τέσσερα-πέντε ευρώ για μία μπίρα λίτρου δεν είναι τρελό ποσό, ούτε τα δύο και κάτι ευρώ για καφέ και τρία κρουασάν. Οι τιμές όμως δεν είναι τόσο... εξευτελιστικές όσο ήταν πριν από δύο χρόνια, κι αν σκέφτεσαι πού ήταν τότε και πού είναι τώρα, “μουδιάζεις”. Για να καταλήξω, όσο πιο σύντομα κάνει κάποιος εκείνο το ταξίδι που ονειρεύεται στην Αργεντινή, τόσο το καλύτερο (λέμε τώρα... Δεν ξέρω πόσοι Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στην Αργεντινή το 2012, έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση στην Ελλάδα).

Πάνω στη βδομάδα, είπα να κάνω μια αρχή. Ανάλογα με τα κέφια και τον διαθέσιμο χρόνο, θα... εμφανίζομαι. Όσοι ενδιαφερόμενοι, μείνετε συντονισμένοι.

Χαιρετίσματα από Βίσα Πουεϊρεντόν, 25 λεπτά με το τρένο από Ρετίρο, δηλαδή από το κέντρο του Μπουένος Άιρες. Το σπίτι του Μαρτίν είναι σε μία πολύ συμπαθητική γειτονιά, η οποία μοσχοβολάει από τα πάμπολλα δέντρα και λουλούδια που έχουμε παντού τριγύρω. Αφήστε τον καιρό... Σάββατο και Κυριακή έβγαινα από την εξώπορτα και η εικόνα που αντίκριζα ήταν γείτονες αραγμένοι σε καρέκλες θαλάσσης πάνω στο γρασίδι (από το οποίο έχουμε άφθονο στη γειτονιά) να λιάζονται και να... δουλεύουν το χρωματάκι τους. Να ζήσει το νότιο ημισφαίριο με το καλοκαίρι του Δεκέμβρη μήνα...

_____________________________________________________________
photo by wikipedia.org
Αυτό το αρχείο εικόνας διανέμεται με τους όρους της άδειας Creative Commons / Αναφορά Δημιουργού 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY 3.0) - originally posted to Flickr as Buenos Aires
 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Mη μασας ..μια χαρα θα πανε ολα ...ξεκρεμαστος δεν εισαι ...κυκλο εκει ψιλοεχεις κ θα δημιουργησεις κι αλλο .
Για ποσο καιρο λες να κατσεις εκει?
Αυτη ειναι ζωη Δημητρη !!!!On the road ...χωρις συμβιβασμους ,τυπικοτητες,ελευθερος να κανεις ο,τι αγαπαει η ψυχη σου,χωρις υποχρεωσεις που να σε κρατουν κολλημενο σε ενα τοπο.Μια ζωη που λαχταρω..αλλα μαλλον δε θα την εχω ποτε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.880
Likes
14.416
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Τέτοιες ιστορίες να διαβάζουμε!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Καλώς τον αγαπημένο μου ιστοριολόγο! Επιτέλους ιστορία από μια χώρα από αυτές που ανήκεις... Χαίρομαι που σου έχουν πάει όλα καλά μέχρι στιγμής! :p
 

erminathess

Member
Μηνύματα
566
Likes
321
Ταξίδι-Όνειρο
αργεντινη,μεξικο
Ευχομαι ολα να σου πανε βολικα στο νεο σου ξεκινημα!
Οσο για το Μπουενος, ζηλευω τρελα!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.965
Likes
9.361
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Καλα , σε χαζο-χαμογελο σε τρωω λαχανο!
Διοτι να εχεις φτασει σε προορισμο ονειρο και να χαμογελας ειναι φυσικο.Αλλα να εισαι βουτηγμενος σε μια ντανα φακελους και τιμολογια (σε λιγο θα χρειαζομαι αναπνευστηρα!) και να χαμογελας επειδη ανακαλυψες νεο ποστ απο τον 10900km πως σου φαινεται?
Η Αργεντινη δεν ειναι απο τους τοπ αγαπημενους μου προορισμους , αλλα οι ανταποκρισεις σου απο κει θετουν σοβαρη υποψηφιοτητα για τα καλυτερα διαλειμματα-ανασες που θα παιρνω αυτο το μηνα :)
Να παρακαλεσω κι εγω να μας γραφεις οσο συχνοτερα γινεται!
Αληθεια πως φαινεται στον εκει κοσμο το οτι η χωρα μας βρισκεται εκει που βρισκονταν εκεινοι πριν απο μερικα χρονια?

Disfrute de su viaje amigo :D
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.219
Likes
5.729
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Όπως έχεις καταλάβει σ' ακολουθούμε όπου κι αν πας. Από την Μαλαισία στο Κίεβο και τώρα ξανά πάλι στην μαγική νότια Αμερική. Το χαμόγελό σου είναι μεταδοτικό πρέπει να ξέρεις. Να είσαι καλά και να μας θυμάσαι πότε πότε να μας πετάς ένα "ξεροκόμματο" από Μπουένος Άιρες. Δεν ζητάμε πολλά, ένα "ξεροκόμματο" μια στο τόσο για να χαμογελάμε και μεις...
 

periklis

Member
Μηνύματα
16
Likes
7
Ταξίδι-Όνειρο
τζαμαϊκα
Σκεφτομαι πολυ σοβαρα να πουλησω τα παντα και να κανω το ιδιο.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aπολαυστικότατη αφήγηση...
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Kleopatra, η πτήση της επιστροφής μου στη Θεσσαλονίκη είναι στις 19 Μαΐου, όχι όμως από Μπουένος Άιρες, αλλά από Βραζιλία. Το σχέδιο είναι να περάσω πέντε μήνες στην Αργεντινή, και 2-3 εβδομάδες σε πόλεις της Βραζιλίας που έχω φίλους, κυρίως στο Ρίο.

Go2dbeach, αν βρεθείς στο Μπουένος Άιρες από Νοέμβρη μέχρι Μάρτη, βάζω στοίχημα τα νεφρά μου ότι θα “τσιμπηθείς” μαζί του. Τους ανοιξιατικοκαλοκαιρινούς μήνες αυτή η πόλη sells itself, που λένε κι οι Αμερικάνοι. Σαν πωλητής δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα για να την “πουλήσεις” σαν “προϊόν”. “Πουλιέται” μόνη της. Μια και ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτησή μου ότι τον Οκτώβριο πούλησα το αμάξι μου, ας το θέσω έτσι: είναι σαν να πουλάς μεταχειρισμένη (πενταμήνου, όχι 15ετίας) Φεράρι, άθικτη, με 1500 ευρώ, σε 15 άτοκες δόσεις, με πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, και με το κλειδί να σου αποστέλλεται σπίτι και να σου παραδίδεται από την περσινή Μις Ιταλία... Αν μπορείς, πες όχι... Για το πώς φαίνεται στους Αργεντινούς το ότι η Ελλάδα σήμερα είναι στα ίδια χάλια που ήταν η δική τους χώρα πριν από δέκα χρόνια, διάβασε πιο κάτω.

Periklis, αν το σκέφτεσαι σοβαρά, είμαι ο τελευταίος που θα σου πει να το ξανασκεφτείς και να... καθίσεις στα αυγά σου. Το να ταξιδεύεις για πολύ καιρό, ή το να ζεις και να δουλεύεις στο εξωτερικό, είναι ένα πακέτο με θετικά ΚΑΙ αρνητικά, για κάποιους το “σκορ” είναι 90-10 (υπέρ των θετικών), για κάποιους άλλους το... ματς είναι αμφίρροπο, όμως όπως και να έχει, ο μόνος τρόπος να δεις αν “σου κάνει” αυτός ο τρόπος ζωής (έστω και προσωρινά) είναι -φυσικά- να τον δοκιμάσεις...

Mariath, αφενός με έπιασε νευρικό γέλιο όταν είδα το “άει στο διάολο όλοι τους” σου (για κάποιον λόγο, μέσα στην απλότητά του, μου φάνηκε ξεκαρδιστικό), αφετέρου σε θυμήθηκα την επόμενη μέρα, σουλατσάροντας σε ένα βιβλιοπωλείο (από τα οποία φροντίζω πάντως να μένω μακριά, επειδή είμαι γενετικά ανήμπορος να αντισταθώ στον πειρασμό να αγοράσω κάτι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα). Το μάτι μου έπεσε σε ένα βιβλίο (από τα πολλά που κυκλοφορούν με παρεμφερές θέμα) που ασχολείται με το πώς κύλησαν τα δέκα τελευταία χρόνια στην Αργεντινή. Στην εισαγωγή του γράφει τι ακολούθησε το ξέσπασμα του κόσμου το 2001, και το “que se vayan todos” (“να φύγουν όλοι”) που φώναζαν τότε οι αγανακτισμένοι Αργεντινοί. Ακριβώς δίπλα ήταν ένα βιβλίο αφιερωμένο στην ποδοσφαιρική ομάδα που τις ημέρες που έπιανε πάτο η Αργεντινή πριν από δέκα χρόνια, εκείνη κατακτούσε το πρωτάθλημα. Το βιβλίο ναι μεν ασχολείται με την ομάδα και την κατάκτηση εκείνου του πρωταθλήματος, όμως είναι άρρηκτα δεμένο το περιεχόμενό του με το πώς ήταν εκείνες τις ημέρες η κατάσταση στη χώρα, μπροστά-μπροστά αυτό που βλέπεις είναι χαρακτηριστικές ατάκες/συνθήματα που κυριαρχούσαν εκείνη την εποχή. Ξανά, το “que se vayan todos” σε περίοπτη θέση. “Λάιτ”, σε σύγκριση με το δικό σου “άει στο διάολο” :), αλλά... στο ίδιο μήκος κύματος, γι' αυτό σε θυμήθηκα...

Πώς είναι τα πράγματα σήμερα στην Αργεντινή; Εννοείται ότι μετά τις τρεις εβδομάδες που πέρασα εδώ πριν από δύο χρόνια και τις δέκα μέρες που μετράω τώρα, δεν παίζω την κατάσταση στα δάκτυλα, όμως το γεγονός ότι και πριν από δύο χρόνια, και πολύ περισσότερο τώρα, πέρασα/περνάω τον περισσότερο χρόνο μου με Αργεντινούς, παρά μόνος, ή με άλλους ξένους ταξιδιώτες, μου δίνει νομίζω την ευκαιρία να έχω... πιάσει την άκρη του νήματος, να έχω λύση την πρώτη άσκηση στο τεστ “πώς είναι σήμερα τα πράγματα στην Αργεντινή”. Αντί όμως να μεταφέρω σχόλια δικά μου, νομίζω ότι είναι καλύτερα να μεταφέρω εικόνες που βλέπει κανείς κυκλοφορώντας στο Μπουένος Άιρες, αλλά και τι λένε τα παιδιά που περνάω χρόνο μαζί τους δέκα μέρες τώρα. Προχθές έκανα βόλτα στο κέντρο, κι έξω από ένα βιβλιοπωλείο είδα μία ουρά να “αγκαλιάζει” τη γωνία του τετραγώνου, και να φθάνει σχεδόν στη γωνία του επόμενου τετραγώνου. Στην ουρά ήταν στημένες κοπέλες, οι περισσότερες μεταξύ 20 και 30, με φακέλους στα χέρια. Το βιβλιοπωλείο είχε αναρτήσει ανακοίνωση στην είσοδό του, κάνοντας γνωστό ότι θα προσλάμβανε δύο άτομα, συγκεκριμένα κοπέλες.

Το πλήθος των κοριτσιών που πήγαν για συνέντευξη, νομίζω ότι κάτι λέει για το πώς έχει η κατάσταση στο Μπουένος Άιρες στο μέτωπο “εργασία/απασχόληση”. Σχεδόν σε κάθε πάρκο, από τα κεντρικά μέχρι και τα απομακρυσμένα από το κέντρο στα οποία έτυχε να βρεθώ, μπορείς να δεις άστεγους. Κάποιοι μάλιστα έχουν μετατρέψει κομμάτια πάρκων σε αυτοσχέδια καταλύματα, και δεν εννοώ τους... βετεράνους του πολέμου στις Μαλβίνες που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρική πλατεία εδώ και χρόνια και την έχουν γεμίσει με πανό που ζητούν τη δικαίωση και αποκατάστασή τους, αλλά για κόσμο, ακόμη και οικογένειες, που χρησιμοποιούν δέντρα και κάγκελα πάρκων για να κάνουν έναν χώρο κατοικήσιμο (λέμε τώρα...). Ακόμη και στο κέντρο, στην περιοχή όπου κάθε δεύτερο κτήριο είναι είτε κυβερνητικό είτε τράπεζα, βλέπεις στις εισόδους κτηρίων, σε εσοχές, αστέγους να έχουν εγκατασταθεί, με στρώματα και καρότσια σούπερ μάρκετ. Το ίδιο και σε εισόδους θεάτρων στην Κορριέντες, λεωφόρος με πάμπολλα θέατρα, που ειδικά μετά την έναρξη της τελευταίας βραδινής παράστασης, ουσιαστικά “παραδίδονται” στους άστεγους. Εννοείται δε ότι ακόμη βλέπεις ΠΟΛΥ κόσμο να κυκλοφορεί με μεγάλα καρότσια και να... κάνει διαλογή χαρτονιών στα σκουπίδια.

Οι “καρτονέρος” είναι εδώ. Ακόμα. Και δεν είναι μόνο οι... περιθωριακοί, οι αλκοολικοί, οι “παράξενοι”, αλλά είναι και κανονικές οικογένειες, μαμά/μπαμπάς/παιδιά. Για να το κλείσω με τα... ψυχοπλακωτικά, οι “φαβέλες” στο Μπουένος Άιρες (σε μία εκ των οποίων βρέθηκα αργά χθες το βράδυ πηγαίνοντας στο γήπεδο της Σαν Λορένσο, το οποίο παραδόξως είναι κτισμένο στην καρδιά μίας περιοχής που οι Πορτένιος θεωρούν “μία από τις πιο επικίνδυνες σε όλο το Μπουένος Άιρες”), μεγαλώνουν, και παρά την ανέχειά του, ο κόσμος εκεί κάνει πολλά παιδιά, παιδιά τα οποία μεγαλώνουν όπως μεγαλώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το αύριο και το μεθαύριο του Μπουένος Άιρες. Δεν εννοώ ότι ένα παιδί που μεγαλώνει σε φαβέλα θα γίνει στα 15 του οπωσδήποτε μέλος συμμορίας, ας είμαστε όμως ειλικρινείς, οι πιθανότητες στα 18 του να έχει προβλήματα με την αστυνομία είναι περισσότερες από το να έχει πάρει υποτροφία για κάποιο πανεπιστήμιο...

Στον αντίποδα, είναι προφανές ότι ένα σημαντικό κομμάτι της μεσαίας τάξης, αυτή που έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της πριν από δέκα χρόνια, χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως, είναι... σε καλό δρόμο. Τα παιδιά του στενότερου κύκλου μου στο Μπουένος Άιρες έχουν ικανοποιητικό εισόδημα, εισόδημα που δεν τους επιτρέπει βέβαια τρελές πολυτέλειες, δεν ξυπνάνε ένα πρωί λέγοντας... “δεν πετάγομαι μέχρι το Ρίο για τετραήμερο;”, όμως δεν τους λείπει τίποτα βασικό, κι επιπλέον μπορούν και βγαίνουν, μπορούν και αφιερώνουν χρήματα σε χόμπι, σε εκμάθηση μίας γλώσσας, ή σε μαθήματα χορού για παράδειγμα. Τα μαγαζιά με φαγητό τα βλέπεις συνέχεια με κόσμο, και εκείνοι που βγαίνουν από ένα κατάστημα με σακούλα στο χέρι, είναι περισσότεροι (αυτήν την αίσθηση έχω) από εκείνους που βγαίνουν με άδεια χέρια, ή που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες.

Επιπλέον, στα κομμάτια του Μπουένος Άιρες που εγώ έχω δει τις τελευταίες δέκα ημέρες (κι έχω κυκλοφορήσει αρκετά, με αφορμή ποδοσφαιρικούς αγώνες, τους οποίους χρησιμοποιώ και σαν ευκαιρίες για να “εξερευνήσω” γειτονιές της πόλης που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα πήγαινα, την περιοχή Λανούς για παράδειγμα, που είναι και μιάμιση ώρα με αστικό λεωφορείο από εκεί που μένω), δε βλέπεις τόσο έντονα την α-πο-καρ-δι-ω-τι-κή εικόνα που μου μαύριζε την καρδιά στη Θεσσαλονίκη κάθε φορά που έβγαινα από το σπίτι τον περασμένο μήνα, δε βλέπεις το ένα πίσω από το άλλο, μαγαζιά κλειστά, άδεια, “φαντάσματα”, με τις βιτρίνες τους καλυμμένες με αφίσες και “δυστυχώς, αγαπητοί μας επί 20 χρόνια πελάτες, δεν πάει άλλο, με πόνο καρδιάς κλείνουμε, ευχαριστούμε για την προτίμησή σας και τη στήριξή σας” ταμπέλες, που κάθε φορά που τις έβλεπα στη Θεσσαλονίκη σε εισόδους μαγαζιών που τα θυμόμουν εκεί από πιτσιρικάς, αναστέναζα... Επίσης, βλέπεις πολλές υπό ανέγερση οικοδομές. Δεν είναι και... Κίνα, δε θα χαρακτήριζα το Μπουένος Άιρες “απέραντο εργοτάξιο”, όμως αισθάνεσαι ότι ο κλάδος των κατασκευών “ρολάρει”. Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να διαθέσουν τα όλο και περισσότερα χρήματα για την απόκτηση νέου διαμερίσματος; Σύμφωνα με τον οικοδεσπότη μου, λίγοι. Το ότι όμως χτίζονται τόσες νέες οικοδομές, το ότι βλέπεις κόσμο στις σκαλωσιές, άρα έργο σε εξέλιξη, κι όχι παρατημένο, πάει να πει ότι εκείνοι που βάζουν τα λεφτά τους, πιστεύουν ότι υπάρχει αγορά να απορροφήσει τα νέα διαμερίσματα...

Όσο για το Αργεντινή 2001-Ελλάδα 2011, η αίσθηση που μου αφήνουν οι Αργεντινοί όταν μιλάμε για το θέμα, είναι ότι μας “πονάνε”, επειδή ξέρουν πώς είναι να βλέπεις την ανεργία να διπλασιάζεται μέσα σε μερικούς μήνες, επειδή ξέρουν πώς είναι να ζεις σχετικά άνετα, και ξαφνικά να αισθάνεσαι μια θηλιά να σφίγγει στον λαιμό σου όλο και περισσότερο, μέχρι που φθάνεις στο σημείο να αρπάξεις μία κατσαρόλα και να βγεις στον δρόμο φωνάζοντας “QUE SE VAYAN TODOS”.

Κανείς δε μου είπε το ηλίθιο “πάτε για χρεωκοπία επειδή είστε τεμπέληδες και δουλεύετε όποτε θέλετε για όσο θέλετε, ΑΝ θέλετε”, που άκουσα στην Πολωνία και στη Σλοβακία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, και σε μία πιο “λάιτ” παράλλαξή του στην Ουκρανία, στη Γερμανία, και στην Τσεχία. Δεν το άκουσα εδώ, επειδή ο κόσμος ξέρει ότι δεν είναι η τεμπελιά των κατοίκων μίας χώρας που μπορεί να την οδηγήσει στο πώς είναι σήμερα η Ελλάδα, ή στο πώς ήταν η Αργεντινή το 2001. Άλλα κουσούρια, ναι (για παράδειγμα, το να ζούμε πέρα από τις δυνατότητές μας, ξοδεύοντας περισσότερα απ' όσα βγάζουμε). Η τεμπελιά, επιχείρημα de mierda που με βγάζει από τα ρούχα μου όταν σκέφτομαι τους γονείς μου που δούλευαν από τα 12 τους μέχρι και μετά τα 65, και ζουν τώρα με μία (μία και για τους δύο, όχι ΑΠΟ μία, δική τους μακακία αυτή) σύνταξη ακόμη πιο de mierda, η τεμπελιά λοιπόν, όχι... Ανακεφαλαιώνοντας, αισθάνομαι ότι με τους Αργεντινούς έχουμε το “δέσιμο” που έχει ένας πρώην πολύ σοβαρά ασθενής, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στη φάση της αποθεραπείας, έχοντας αφήσει όμως τα πολύ-πολύ χειρότερα πίσω του, με κάποιον που αντιμετωπίζει την ίδια ακριβώς πολύ σοβαρή ασθένεια, που είναι ήδη “βαριά”, χωρίς όμως ακόμα να έχει φθάσει στο “πιο βαριά δε γίνεται, από εδώ και πέρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα”. Έτσι το βλέπω, έτσι το αισθάνομαι, από αυτά που μου λένε, και από τη χροιά της φωνής τους...

Χαιρετίσματα από Μπουένος Άιρες, κι ευχαριστίες σε όλους σας που με διαβάζετε.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.230
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom