Aegean Airlines Νέα της Aegean

Traveller

Member
Μηνύματα
3.915
Likes
3.780
@Traveller όλοι συμφωνούν στην στήριξη νομίζω (προσωπικά συμφωνώ),
Μην είσαι τόσο σίγουρος αγαπητέ, δεδομένα δεν υπάρχουν στην εποχή μας, το τι κουλά έχω διαβάσει για το θέμα δεν περιγράφεται!! Ας το πάμε πάλι από την αρχή. Πρέπει να επιδοτηθεί η Α3 ΝΑΙ ή ΟΧΙ ? Όποιος πιστεύει ΟΧΙ λυπάμαι αλλά είναι στον κόσμο του. Τουριστικοί , κοινωνικοί και φυσικά οικονομικοί το επιβάλλουν, αν κάποιοι δεν το βλέπουν είναι περιπτώσεις αθεράπευτα ιδεοληπτικών που ζουν στην ένδοξη δεκαετία του 80 για να μην πω στην ακόμη πιο ένδοξη εποχή του πατερούλη Μπρέζνιεφ...

Για μενα η απάντηση δεν είναι τόσο απλή ώστε να τη προσεγγίσουμε επιφανειακά, τι πρέπει ή τι δε πρέπει δηλαδή να κάνει το κράτος. Γιατί άμα είναι έτσι θα οδηγηθούμε νομοτελειακά σε άλλη συζήτηση.

Πως επιδοτεί το κράτος ιδιωτική επιχείρηση χωρίς όφελος;
Τι κάνουν οι μέτοχοι και γιατί δεν επιδοτούν οι ίδιοι την επιχείρηση τους;
Λαμβάνουν όλες οι ιδιωτικές εταιρείες ίδιας αντιμετώπισης;
Υπάρχουν μικροπολιτικά παιχνίδια γύρω απ' όλο αυτό;
Είναι η κατάλληλη περίοδος για τέτοιες κινήσεις;

Πάνω απ' όλα ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό στο τέλος;
Η εδώ απάντηση δεν αφορά προσωπικά τον φίλο μου τον psilos3 αλλά είναι οι γενικότερες σκέψεις μου για το θέμα.

Η απάντηση είναι απλούστατη, το κράτος επιδοτεί μια υγιή ιδιωτική επιχείρηση γιατί έτσι οφείλει να κάνει. Καθήκον του κράτους είναι να βοηθήσει τους κατοίκους του και τις επιχειρήσεις του στις δύσκολες στιγμές, τι δεν καταλαβαίνετε? Σε περιπτώσεις σεισμών, λοιμών και καταποντισμών οι πληττώμενοι δεν λαμβάνουν κρατική βοήθεια? Πρώτη φορά το ακούτε αυτό και πέφτετε από τα σύννεφα? Αυτό λοιπόν που κάνει για χιλιάδες άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις το κάνει και για την Α3 γιατί σοκάρεστε? ΝΑΙ όλες οι ιδιωτικές τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης κατ' αναλογία φυσικά. Το ψιλικατζίδικο παίρνει 2.000 και η Α3 120 μύρια, που είναι το παράλογο? Η επιχείρηση επί τουλάχιστον μια δεκαετία είναι κερδοφόρα, δίνει ψωμί σε χιλιάδες συνανθρώπους μας, πληρώνει φόρους, βοηθάει τον τουρισμό στην χώρα μας, συνεπώς είναι η επιτομή της επιχείρησης που χρειάζεται βοήθεια.

Πάμε παρακάτω. Οι μέτοχοι μια χαρά επιδοτούν την επιχείρησή τους, όταν άρχισε η πανδημία είχαν αποθεματικό πάνω από 500μύρια και τώρα καίνε περίπου 1 μύριο την ημέρα για την κρατήσουν ζωντανή. Η συμφωνία της επιχορήγησης εξάλλου περιλαμβάνει τον όρο οι μέτοχοι να βάλουν από την τσέπη τους 60 μύρια συνεπώς δεν μου προκύπτει από πουθενά ότι οι μέτοχοι μόνο παίρνουν και δεν ρισκάρουν τίποτε.

Μικροπολιτικά παιχνίδια που υπάρχουν? Πρώτα απ' όλα η συμφωνία πρέπει να περάσει από το κόσκινο της Ε.Ε, αν δεν περάσει συμφωνία δεν υπάρχει. Τι θα κάνει ο Βασιλάκης δηλαδή θα δωροδοκήσει την επιτροπή της Ε.Ε που θα αποφασίσει? Ας σοβαρευτούμε. Απλά η εταιρία κινδυνεύει και η κυβέρνηση αγωνιά για την τύχη της. Είμαστε με τα καλά μας όταν λέμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να την αφήσει στην τύχη της? Αν η Α3 αφεθεί το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να διώξει δυό χιλιάδες κόσμο και να κόψει κομβικά δρομολόγια. Φανταστείτε την συνέχεια. Οι γνωστοί άγνωστοι θα μιλάνε για ανάλγητους καπιταλιστές που πετάνε τον κόσμο στο δρόμο και απομονώνουν τα νησιά μας. Το έχουμε ξαναδεί το έργο, το παίζουν μια χαρά και αυτός είναι ο σκοπός τους. Ήδη οι παλαιοί εργατοπατέρες της παλιάς Ο.Α δημοσιεύουν φλογερά άρθρα και τολμούν να συνδέουν το όνειδος της Ο.Α με μια εταιρία που κυριολεκτικά μεταμόρφωσε τα αεροπορικά δρόμενα στην Ελλάδα.

Είναι η κατάλληλη περίοδος για κάτι τέτοιο? Αν δεν είναι τώρα η κατάλληλη περίοδος πότε είναι? Ειλικρινά απορώ έχετε πάρει χαμπάρι τι γίνεται στον κόσμο? Ξέρετε ότι όλοι στο χώρο έχουν πάρει πακέτα διάσωσης γιατί διαλύθηκε το σύμπαν?

Όταν λέμε ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό τι εννοούμε? Η Α3 παίρνει ψίχουλα μπροστά σε άλλες εταιρίες. Σωστά είπε ο taver ότι 120 μύρια είναι η αξία ενός μέτριου αεροσκάφους , είναι για να το κάνω λιανά 3-4 μήνες έξοδα της εταιρίας. Τα χρήματα θα εξοφληθούν σε βάθος πενταετίας χρόνος ικανός αν όλα πάνε καλά ώστε η εταιρία να επανέλθει στην κερδοφορία και να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις της. Η σύγκριση με τις τράπεζες είναι ατυχέστατη. Ο αεροπορικός κλάδος περνάει περιστασιακά μια πολύ δύσκολη περίοδο αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τον τραπεζικό κλάδο. Οι τράπεζες ήταν ήδη χρεοκοπημένες όταν έγινε η συμφωνία ενώ η Α3 σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζετε σαν χρεοκοπημένη, παίρνει το βοήθημα για να μην χρεοκοπήσει. Στην τελική η Πειραιώς που δεν τα κατάφερε δεν κρατικοποιήθηκε μόλις προχθές ή μήπως δεν το πήρατε χαμπάρι?

Κλείνω με το άλλο θέμα που παρουσιάζει σαν σκάνδαλο ο σφος GTS. Υποστηρίζει ότι τα δύο βασικά κεφάλια της εταιρίας έλαβαν μπόνους 2 μύρια ο καθένας και αυτό αποτελεί καραμπινάτο σκάνδαλο. Παιδιά μήπως έχετε χάσει επεισόδια? Τα χρήματα που παίρνουν τα στελέχη και τα χρήματα γενικά που παίρνουν ως μέρισμα οι μέτοχοι είναι δικά τους χρήματα. Είναι φορολογημένα κέρδη και η Γενική Συνέλευση τα μοιράζει όπως γουστάρει. Μπορούν να τα διαθέσουν όπως γουστάρουν, να τα κρατήσουν να τα κάνουν αεροπλάνα ή φυστίκια ή να τα φάνε μεταξύ τους στα μπουζούκια. ΚΕΡΔΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ είναι όχι κρατικά χρήματα.

Εν κατακλείδι η συμφωνία μου φαίνεται σε γενικές γραμμές WIN WIN. Το κράτος έχει ανάγκη την Α3 και "αναγκάζεται" να την στηρίξει. Σώζει από περιπέτειες μια εμβληματική εταιρία και συνεπώς ελαχιστοποιεί τα προβλήματα που θα είχε να αντιμετωπίσει στο μέλλον όσον αφορά τον τουρισμό. Δένει τους μετόχους με 60 μύρια συμμετοχή και για πολιτικούς και ιδεολογικούς λόγους δεν θέλει να μπλέξει και καλά κάνει με την διοίκηση της εταιρίας γιαυτό και υποθέτω δεν ζητάει μετοχές. Θα μπορούσε ίσως να πάρει, αλλά εγώ προσωπικά δεν το θεωρώ σκάνδαλο, αν τα πράγματα πάνε στραβά είτε με μετοχές είτε με warrents με τον μουτζούρη στο χέρι θα μείνει. Η προσδοκία και οι πιθανότητες πάντως είναι ότι ούτε ο κλάδος θα καταρρεύσει και ούτε η εταιρία θα εξαφανιστεί, συνεπώς το ρίσκο μάλλον είναι ελεγχόμενο. Από την άλλη η Α3 πετυχαίνει τον στόχο της να ενισχυθεί οικονομικά απομακρύνοντας τον κίνδυνο της κατάρρευσης και δευτερευόντως να μην μπλέξει στα πόδια της το δημόσιο ούτε με μετοχές ούτε φυσικά με μέλη στο Δ.Σ.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
7.171
Likes
18.535
Με λιγα λογια
20201125_080155.jpg


Για κανενα ψιλικατζιδικο δεν εχει βγει ΠΝΠ που επιτρεπει τη συναψη ατοκου δανειου με του πελατες τους χωρις την αμοιβσια συμφωνια τους. Εγω πχ περιμενω ακομη 150 ευρω εδω και 5 μηνες και η εταιρεια χρησιμοποιει τα χρηματα μου ως ατοκο δανειο για να στηριχθει χωρις να ερωτηθω. Και χιλιαδες ακομη πελατες. Τα σχολια των πελατων στα σοσιαλ μιντια ειναι ενδεικτικα της εικονας που εχουν για την εταιρεια, ειδικα οι ξενοι που πηραν αμεσως πισω τα χρηματα τους απο ξενες εταιρειες και υποσχονται οτι στο μελλον θα τη γραψουν στα παλαιοτερα των σανδαλιων τους με καλτσα.
 
Last edited:

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
982
@Traveller Σε γενικές γραμμές καλά τα λες, εδώ να σημειώσω όμως ότι ξεχνάς μερικές πολύ βασικές λεπτομέρειες:

1) Μεγάλες αεροπορικές π.χ. LUFTHANSA, SWISS, KLM, AIR FRANCE, RYANAIR, QATAR, EMIRATES και γενικά σχεδόν όλες όσες μου έρχονται στο μυαλό έχουν επιστρέψει τα χρήματα στο ακέραιο η Aegean τα παρακαραταει παράνομα (η ΕΕ το λέει όχι εγώ) που σημαίνει ότι "δεν πήρε μόνο 120 εκατομμύρια" αλλά και ΟΛΗ την αξία των vouchers. Άρα η πραγματική ενίσχυση είναι αξια vouchers + 120 εκατομμύρια. Έχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο για τα voucher?

2) Ας μην γελιομαστε , κανένας άλλος επιχειρηματίας δεν θα είχε το προνόμιο να δώσει μόνο warrants και να πάρει 120 εκατομμύρια. Τουλάχιστον όχι χωρίς κάποια άλλη εξασφάλιση και από όσες συμφωνίες έχω δει μέχρι στιγμής (Γαλλίας - Air France, Γερμανίας - Lufthansa, Ελβετίας - Swiss κτλ) κανένα κράτος δεν έμεινε με warrants μόνο (και αυτό είναι ανεξαρτήτως ποσού) και 1000 ευρώ να δώσω είναι αναφθαίρετο δικαίωμα μου αντί για warrant να πάρω μετοχές.

3) Την ΕΕ δεν την αφορά αν το ελληνικό κράτος αργότερα έχει ζημιά απο τα warrants. Ειδικά όταν έχει κάνει τα στραβά μάτια για άλλες αεροπορικές. Η ΕΕ είναι για γέλια, τα έχει κάνει μαντάρα σχεδόν στα πάντα. Όταν μπαίνουν στην μέση συστημικές εταιρείες, η ΕΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι.

4) Έπρεπε να μπει όρος ότι θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα από τα vouchers, όταν λάβει την χρηματοδότηση.

5) Δεν υπάρχει άλλος κυβερνητικός εκπρόσωπος (σοβαρού κράτους) να βγει και να πει σε δημοσιογράφο "Γιατί θα υπάρχει αύξηση της μετοχής" και με μεγάλη σιγουριά. Αν είναι τόσο σίγουρος, γιατί δεν μαζεύει όσους πιστεύουν το ίδιο με αυτόν να βάλουν 1 million ο κάθε βουλευτής (με 120 βουλευτές, μαζεύτηκε το ποσό).

Όποιος θέλει να δει σοβαρά κράτη, ας δει τους όρους που η Swiss έλαβε χρηματοδότηση από το ελβετικό κράτος.
Με αυστηρούς όρους και όχι όρους παιδικής χαράς.

Σε ότι λες για την ΟΑ συμφωνώ 1000%.
 
Last edited:

GTS

Member
Μηνύματα
5.421
Likes
6.825
Η Aegean λαμβάνει κρατικό χρήμα με όρους παιδικής χαράς, τα είπε άριστα όλα ο @Ntt. Αυτά λέμε κι εμείς, αυτά κάνουν όλα τα σοβαρά κράτη αλλά όχι οι μπανανίες όπου οι προσωπικές σχέσεις είναι πάνω από το Δημόσιο χρήμα και το Δημόσιο συμφέρον. Ας μας πούν όσοι βλέπουν μια χαρά τη συμφωνία γιατί δε πήρε μετοχές το κράτος. Ερώτημα που έχει τεθεί πολλές φορές, αλλά απάντηση καμία.
ΥΓ Η σύγκριση και μόνο ενός σεισμοπαθούς ή πλημμυροπαθούς που έχασε το σπίτι του, το βιος του με την Aegean αποτελεί το λιγότερο ύβρη. Όπως και να μοιράζει μπόνους χρεωκοπημένη εταιρεία τον Αύγουστο του 2020, ενώ έχει βγει με το χέρι απλωμένο για ζητιανιά στο κράτος. Είναι ηθικό το θέμα και όχι νομικό, όποιος δε το αντιλαμβάνεται, λυπάμαι.
 

GTS

Member
Μηνύματα
5.421
Likes
6.825
Η εταιρεία πάντως έχει επιταχύνει τις επιστροφές χρημάτων και μιλίων, έχει φαίνεται ρευστό να δώσει. Τα μίλια εμένα μου τα επέστρεψε όλα, χρήματα χρωστάει σχετικά λίγα και είναι γενικά συνεπέστατη και αξιόπιστη. Είναι η μόνη αεροπορική στην οποία δεν έκανα αμφισβήτηση συναλλαγής και αυτό λέει πολλά για τη φήμη της και τη προσωπική μου γνώμη για την εταιρεία, η οποία είναι άριστη. Αγαπάμε Aegean, είναι εταιρεία κόσμημα. 'Οταν όμως ζητάς κρατικό χρήμα, σόρρυ φίλε, θα το πάρεις, βεβαίως, αλλά με αυστηρούς όρους, όπως το πήραν όλες οι αντίστοιχες εταιρείες σε σοβαρές χώρες της ΕΕ. Αλλιώς βγες δανείσου, τα επιτόκια είναι στο ναδίρ ή βάλε το χέρι τη τσέπη αν δε θες να δώσεις μετοχές, κάνε ότι γουστάρεις. Όχι όμως τσάμπα, ντροπή.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.915
Likes
3.780
@Traveller

1) Μεγάλες αεροπορικές π.χ. LUFTHANSA, SWISS, KLM, AIR FRANCE, RYANAIR, QATAR, EMIRATES και γενικά σχεδόν όλες όσες μου έρχονται στο μυαλό έχουν επιστρέψει τα χρήματα στο ακέραιο η Aegean τα παρακαραταει παράνομα (η ΕΕ το λέει όχι εγώ) που σημαίνει ότι "δεν πήρε μόνο 120 εκατομμύρια" αλλά και ΟΛΗ την αξία των vouchers. Άρα η πραγματική ενίσχυση είναι αξια vouchers + 120 εκατομμύρια. Έχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο για τα voucher?
Όλες οι εταιρίες αρχικά μοίραζαν vouchers αντί χρημάτων και το ίδιο έκανε και η Α3. Τι εννοώ με αυτό, ότι τα voucher δεν ήταν πατέντα της Α3 απλά κι αυτή ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με όλους τους άλλους. Επί της ουσίας φυσικά και η παρακράτηση είναι παράνομη αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας. Πως σχετίζεται η κρατική επιχορήγηση με τα vouchers ρε παιδιά? Ναι έχει αργήσει η Α3 να επιστρέψει τα χρήματα στον κόσμο αλλά αυτό σημαίνει ότι η επιχορήγηση που θέλει να πάρει είναι παράνομη? Το κράτος τι σχέση έχει με τα vouchers? Τα χρήματα των vouchers είναι κρατικά χρήματα?

2) Ας μην γελιομαστε , κανένας άλλος επιχειρηματίας δεν θα είχε το προνόμιο να δώσει μόνο warrants και να πάρει 120 εκατομμύρια. Τουλάχιστον όχι χωρίς κάποια άλλη εξασφάλιση και από όσες συμφωνίες έχω δει μέχρι στιγμής (Γαλλίας - Air France, Γερμανίας - Lufthansa, Ελβετίας - Swiss κτλ) κανένα κράτος δεν έμεινε με warrants μόνο (και αυτό είναι ανεξαρτήτως ποσού) και 1000 ευρώ να δώσω είναι αναφθαίρετο δικαίωμα μου αντί για warrant να πάρω μετοχές.
Να το ξαναπώ γιατί δεν έγινα κατανοητός μου φαίνεται. Αν η εταιρία φουντάρει το κράτος είτε μετοχές πάρει είτε warrants μένει με τον μουτζούρη στο χέρι ή όχι? Δεν την καταλαβαίνω την εμμονή σας με τις μετοχές. Αν όλα πάνε καλά το κράτος χρησιμοποιεί τα warrants και παίρνει πίσω τα χρήματά του αν όχι γράφονται όλα στο χιόνι γιατί κρατικοποιημένη Α3 δεν επιβιώνει και πιστεύω ότι εκτός από τους εμμονικά ιδεοληπτικούς όλοι συμφωνούμε σε αυτό.. Υποθέτω λοιπόν ότι στο συγκεκριμένο θέμα έγινε κάποιος συμβιβασμός και έγιναν αμοιβαίες υποχωρήσεις. Η Α3 κέρδισε το δικαίωμα να μην δώσει μετοχές και το κράτος της "επέβαλε" την υποχρέωση οι μέτοχοι να βάλουν 60 μύρια. Εσείς το λέτε όροι παιδικής χαράς εγώ το λέω έξυπνο συμβιβασμό. Και μια και χρησιμοποιείτε σαν παράδειγμα τις κρατικές επιχορηγήσεις για τις μεγάλες εταιρίες του χώρου, έχουμε αλήθεια προηγούμενο να έχει τεθεί σαν όρος να βάλουν οι μέτοχοι τα χρήματα της μισής επιχορήγησης? Η LH πήρε περίπου 10 δις και έδωσε 25% των μετοχών της. Τι νομίζετε ότι θα την συνέφερε καλύτερα να κάνει? Να δώσει τις μετοχές και να κρατήσει τα 5 δις ή να βάλουν οι μέτοχοι από την τσέπη τους 5 δις και να κρατήσουν τις μετοχές? Όπως βλέπετε στις συμφωνίες τίποτε δεν είναι άσπρα μαύρο και κυρίως κανένας δεν ξέρει τις συζητήσεις που έγιναν.

3) Την ΕΕ δεν την αφορά αν το ελληνικό κράτος αργότερα έχει ζημιά απο τα warrants. Ειδικά όταν έχει κάνει τα στραβά μάτια για άλλες αεροπορικές. Η ΕΕ είναι για γέλια, τα έχει κάνει μαντάρα σχεδόν στα πάντα. Όταν μπαίνουν στην μέση συστημικές εταιρείες, η ΕΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι.
Η Ε.Ε σε τέτοια θέματα δεν κάνει καθόλου τα στραβά μάτια, κάνει απλά έντιμους συμβιβασμούς και τηρεί κανόνες. Φυσικά και δεν την ενδιαφέρει αν το κράτος έχει ζημιά από τα warrants αλλά την ενδιαφέρει και πολύ μάλιστα αν η συμφωνία είναι νόμιμη και όχι έωλη.

4) Έπρεπε να μπει όρος ότι θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα από τα vouchers, όταν λάβει την χρηματοδότηση.
Οκ ίσως έπρεπε αλλά δεν μπήκε και δεν μπήκε γιατί η κατάσταση έχει αρχίσει και ομαλοποιείται. Τα χρήματα σιγά σιγά επιστρέφονται.

5) Δεν υπάρχει άλλος κυβερνητικός εκπρόσωπος (σοβαρού κράτους) να βγει και να πει σε δημοσιογράφο "Γιατί θα υπάρχει αύξηση της μετοχής" και με μεγάλη σιγουριά. Αν είναι τόσο σίγουρος, γιατί δεν μαζεύει όσους πιστεύουν το ίδιο με αυτόν να βάλουν 1 million ο κάθε βουλευτής (με 120 βουλευτές, μαζεύτηκε το ποσό).
Έλα τώρα μην είσαι αφελής. Η δουλειά των πολιτικών σε όλο τον κόσμο είναι να ωραιοποιούν καταστάσεις. Το τι παπαριές έχουν ειπωθεί ανά τον κόσμο από τους πολιτικούς δεν περιγράφεται. Ποιος σοβαρός άνθρωπος πιστεύει στα σοβαρά ότι η όλη συμφωνία δεν εμπεριέχει ρίσκο. Απλά όλοι πιστεύουν και εύχονται ο κλάδος να μην καταρρεύσει και η εταιρία να μην εξαφανιστεί.

ΥΓ Η σύγκριση και μόνο ενός σεισμοπαθούς ή πλημμυροπαθούς που έχασε το σπίτι του, το βιος του με την Aegean αποτελεί το λιγότερο ύβρη. Όπως και να μοιράζει μπόνους χρεωκοπημένη εταιρεία τον Αύγουστο του 2020, ενώ έχει βγει με το χέρι απλωμένο για ζητιανιά στο κράτος. Είναι ηθικό το θέμα και όχι νομικό, όποιος δε το αντιλαμβάνεται, λυπάμαι.
Μιλάμε για ακριβώς ίδια περίπτωση. Πανδημία, λουκέτο σε εταιρία στο δρόμο 3.500 άνθρωποι.

Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι πως εννοείς το θέμα του μπόνους. Ευτυχώς ή δυστυχώς στα χρόνια μας το να είναι κερδοφόρα μια νόμιμη ιδιωτική επιχείρηση και να διαθέτει όπως θέλει τα κέρδη της δεν είναι ποινικά κολάσιμο. Τα χρήματα είναι της εταιρίας και τα κάνει ότι θέλει, είναι απολύτως νόμιμα και φορολογημένα μέχρι δεκάρας. Σκάνδαλο συνεπώς ΔΕΝ υπάρχει. Τώρα που ξεκαθαρίσαμε ότι δεν υπάρχει τίποτε το νομικά επιλήψιμο πάμε και στο ηθικό. Ηθικό για μένα είναι να διαχειρίζεται ο καθένας τα χρήματά του όπως γουστάρει. Νόμιμα κέρδη είναι και κανένας δεν μπορεί να επιβάλει σε κανέναν το πως θα τα διαθέσει. Οι μέτοχοι της Α3 έδωσαν από τα δικά τους χρήματα 1,2 10 μύρια στους ανθρώπους που δημιούργησαν μια εταιρία και που τόσα χρόνια τους εξασφάλιζαν κέρδη. Εσύ το βλέπεις ηθικά κολάσιμο εγώ αναγνώριση υπηρεσιών. Στην ίδια Γ.Σ εξάλλου αποφασίστηκε πως για την χρήση του 2020 οι ίδιοι άνθρωποι παραιτήθηκαν από τον μισθό τους. Και κάτι τελευταίο. Λες και ξαναλές ότι η Α3 είναι χρεωκοπημένη. Κάνεις λάθος, η εταιρία έχει ταμιακά διαθέσιμα και εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της, απλά παίρνει χρήματα για να μην χρεωκοπήσει. Χρεωκοπημένη ήταν η παλιά Ο.Α που συσσώρευε επί χρόνια ζημιές, μισθοδωτούσε κηφήνες και το κράτος έχωνε δις δραχμές για να διατηρεί στη ζωή ένα ζόμπι για πολιτικούς καθαρά λόγους.
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
982
Δεν την καταλαβαίνω την εμμονή σας με τις μετοχές. Αν όλα πάνε καλά το κράτος χρησιμοποιεί τα warrants και παίρνει πίσω τα χρήματά του
Δεν την καταλαβαίνεις, γιατί δεν μπορείς να καταλάβεις την διαφορά ότι τα warrants έχουν ημερομηνία εξάσκησης, ενώ οι μετοχές μπορούν να υπάρχουν στους αιώνες των αιώνων όσο υπάρχει μία εταιρεία.

Γιατί αν όταν έρθει η τιμή να εξασκηθούν, αν έχουν χάσει το 90% της αξίας τους, τότε θα πάνε άπατα.
Αν όμως έχει μετοχές το κράτος και η μετοχή χτυπήσει ένα 100% , τις πουλάει και ξεφορτώνεται όποτε θέλει και όχι σε συγκεκριμένη ημερομηνία.

Γιατί στα warrants υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ κράτους - μετόχων.Η υποχρέωση εκπίπτει από την εταιρεία για την εξάσκηση των warrants, όχι από τους άλλους μετόχους.

Εδώ είσαι και εδώ είμαι, δεν νομίζω ότι μπορεί το κράτος με warrants να καλύψει την χρηματοδότηση που θα δώσει η Aegean.


Λες και ξαναλές ότι η Α3 είναι χρεωκοπημένη. Κάνεις λάθος, η εταιρία έχει ταμιακά διαθέσιμα και εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της, απλά παίρνει χρήματα για να μην χρεωκοπήσει.
Αυτό το λέει ο @GTS , αλλά από αρχαιοτάτων χρόνων μία εταιρεία λαμβάνει χρηματοδότηση για 3 λόγους:

- Έναρξη (αγορά εξοπλισμού, αρχικά έξοδα κτλ)
- Επέκταση (νέα αεροπλάνα, νέα αεροδρόμιο, επιπλέον προσλήψεις κτλ)
- Λουκέτο (για να μην βάλει λουκέτο)

Μην κοροιδευόμαστε, η Aegean χωρίς χρηματοδότηση και ΑΜΚ, σε 1-2 τρίμηνα θα είχε αρνητικά ιδία κεφάλαια, άρα εν δυνάμει θα είχε χρεοκοπήσει.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.236
Likes
6.795
Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς οτι με κάποιο τρόπο υγιείς εταιρείες, που προσφέρουν στην οικονομία της χώρας, πρεπει να βοηθηθούν για να μην πτωχευσουν εν μεσω πανδημίας και σε μια χωρα οπως εμεις όπου τις ψαχνεις με το κυαλι.. δεν ειμαστε στις υγιεις οικονομιες και οι επιπτωσεις απο μια πτώχευση δεν θα ειναι πχ 0,001 του ΑΕΠ οπως πιθανον να ειναι σε Γερμανία ή ΗΠΑ ή Γαλλία αλλά σιγουρα το 1 σε μας θα ειναι πιο κοντα στην υποδιαστολή..

Οι όροι είναι το θέμα μας σίγουρα και πως αυτο θα γινει χωρίς να επιβαρυνθει η οικονομία .. Ευτυχως υπάρχει και ο κέρβερος της ΕΕ.. Αλλά όπως και ναχει σιγουρα η όποια βοήθεια θα εμπεριέχει κάποιο ρισκο..

Παντως ούτε και γω θεωρώ ηθικό να αποφασιζει το ΔΣ για διανομή κερδων και μπονους εν μεσω πανδημιας και όταν ειναι ηδη γνωστο ότι η εταιρεια θα εχει τεραστιες ζημιές που μπορει να την οδηγήσουν σε πτωχευση αν δεν καταφερει με κάποιο τροπο να εξασφαλίσει κεφαλαια.. νόμιμο ναι αλλά ηθικό οχι..

ΥΓ.. έωλο= μπαγιάτικο, παλιό και αίολο=αστηρικτο, αβάσιμο deja vous;;; εχουμε ξαναπει γι αυτό ;; κάτι θυμάμαι..
 

paefstra

Member
Μηνύματα
7.171
Likes
18.535

psilos3

Member
Μηνύματα
2.243
Likes
11.290
Επόμενο Ταξίδι
Μακάρι να ΄ξερα...
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Εγώ πάλι δε μπορώ να καταλάβω γιατι για την Aegean πάντα «λεφτά υπάρχουν» και πάντα βρίσκονται ευκαιρίες χρηματοδότησης, δανειοδότησης με εγγυητή το δημόσιο, αποζημίωσης θέσης (θεϊκό), επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και πολλά τέτοια όμορφα, σε μια συγκυρία μάλιστα που δεν έχει γίνει το παραμικρό για αμέτρητες επιχειρήσεις που βουλιάζουν, η ακόμα περισσότερο για τον πάντα υποστελεχωμένο και υποβαθμισμένο τομέα της υγείας.
Πόσο ιδεοληπτική είναι αυτή η σκέψη άραγε; Πόσο λαϊκίστικη;

Και όχι δε θέλω να αναλύσουμε τα της κακιάς ΟΑ, που από εταιρεία κόσμημα κατάντησε αυτό που κατάντησε και τη «ξεφορτωθήκαμε» όσο-όσο προκειμένου να μην τη πληρώνουμε, φτάνοντας τώρα να πληρώνουμε συνεχώς μια εταιρεία που είχε/έχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά, όπως και ταμειακά διαθέσιμα άνω των 500 εκ. ευρώ , που ούτε μπήκαν υποθήκη ούτε στην εταιρεία έως τώρα.

Υποθήκη μπήκαν πάλι τα δικά μας χρήματα, χωρίς καμιά εγγύηση ότι θα επιστρέψουν όταν με το καλό επανέλθει η κερδοφορία και οι μέτοχοι συνεχίσουν να θησαυρίζουν χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό. Ή μήπως εκεί θα σκεφτούν τα όσα έλαβαν όλο αυτό το καιρό από το δημόσιο; Η μήπως η κυβέρνηση σκέφτηκε τις θέσεις εργασίας;

Το κλείνω εδώ γιατί πάλι θα ξεφύγουμε καθώς η συζήτηση είναι καθαρά πολιτική. Θέλω να επισημάνω πως τα πράγματα δεν είναι άσπρα ή μαύρα όπως παρουσιάζονται, αλλά έχουν πολλές αναγνώσεις. Άλλο στήριξη με εγγυήσεις, άλλο σκανδαλώδης αντιμετώπιση εις βάρος των πολλών.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
7.171
Likes
18.535
Σε πιτογυρα:
120 εκατομμύρια είναι πολλά λεφτά, με 120 μύρια παίρνεις 48 εκατομμύρια πιτόγυρα και ταϊζεις 32,877 ανθρώπους από τέσσερα πιτόγυρα τη μέρα για έναν χρόνο... Το ποσό το κάνουμε σε πιτόγυρα για να έχουμε εικόνα των μεγεθών, θα μπορούσε να γινει αγέννητα λεωφορεία ή ΜΕΘ, ή νοσοκομεία όπως έλεγε ο Χατζηδάκης ότι θα κάνει με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν όταν πουλήθηκε η Ολυμπιακή... Αυτά τα λεφτά λοιπόν, τα 120 μύρια, εμείς τα δίνουμε τώρα και παίρνουμε warrants... Οχι μετοχές όπως παίρνουν τα υπόλοιπα κράτη που διασώζουν τις αεροπορικές εταιρίες τους, πράγμα λογικό, αλλά το δικαίωμα να πάρουμε μετοχές, τις οποίες για να τις πάρουμε θα πρέπει να ξαναπληρώσουμε... Δηλαδή δίνεις 48 εκατομμύρια πιτόγυρα και για να αποκτήσεις το δικαίωμα να αγοράσεις κάτι του οποίου την αγορά θα ξαναπληρώσεις... Είναι περίπου σαν να σε χρεώνει ο σουβλατζής για το δικαίωμα να μπεις στο μαγαζί του και να αγοράσεις σουβλάκια πριν πληρώσεις για τα σουβλάκια που θα αγοράσεις... ή σαν να πληρώνεις εισιτήριο για να μπεις να ψωνίσεις στον Κωτσόβολο...Σκέψου τώρα ότι αυτό το εισιτήριο το βάζει κάποιος που υποτίθεται έχει ανάγκη για τη βοήθεια σου, για τα λεφτά σου... Είναι σαν να έχει ανάγκη ο Κωτσόβολος να μπεις να ψωνίσεις γιατί έχει πρόβλημα ρευστότητας και να θεωρεί ότι είναι συμφέρον για εσένα να μπεις αν σε χρεώσει την είσοδο. Και το πιο γαμάτο, ΕΣΥ ΛΕΣ ΟΚ, ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙΣ! Είσαι κορόιδο ή δεν είσαι; Αν είσαι λέει;... Το ακόμα πιο γαμάτο ξέρεις ποιο είναι; Ότι αυτό το υπερασπίζονται άνθρωποι οι οποίοι σου λένε "δεν καταλαβαίνεις πώς λειτουργεί η αγορά"... Πώς λειτουργεί η αγορά; Με χάρες; Αν εγώ βάλω λεφτά σε μια επιχείρηση υπάρχει περίπτωση να μην ζητήσω ποσοστό ή να δεχθώ ως αντάλλαγμα απλά το δικαίωμα να ξαναβάλω λεφτά για να πάρω ποσοστό; Πότε ακριβώς έγινε τόσο ανιδιοτελής και λαρτζ η αγορά και εγώ δεν το πήρα πρέφα; Απλά είναι τα πράγματα εδώ, και για να είμαστε δίκαιοι σε αυτή την περίπτωση ούτε ο καπιταλισμός φταίει, ούτε η αγορά ούτε τίποτα... Αν λειτουργούσαν καπιταλιστικά και με όρους αγοράς θα είχαν πάρει μετοχές. Εδώ φταίει ότι αυτοί όλοι είναι ένα παρεάκι που ο ένας κάνει χάρες στον άλλο και ο λογαριασμός έρχεται και τον πληρώνεις εσύ γιατί είσαι κορόιδο.
Θα γελασουμε πολυ πικρα αν η Aegean φαλιρησει κι απο πανω.
 

GTS

Member
Μηνύματα
5.421
Likes
6.825
Εδώ είσαι και εδώ είμαι, δεν νομίζω ότι μπορεί το κράτος με warrants να καλύψει την χρηματοδότηση που θα δώσει η Aegean.
Εκεί που στηρίζονται όλοι αυτοί για να επιβάλλουν επαίσχυντες "συμφωνίες" (βλέπε χάρες - ρουσφέτια), όχι τώρα αλλά ανέκαθεν, είναι ότι όοοοταν έρθει η ώρα, κανείς δε θα θυμάται, κανείς δε θα ασχοληθεί. Απλά θα έρθει ο λογαριασμός στα κορόιδα και ουδείς θα θυμάται γιατί.
Και όλα αυτά, σήμερα, περνάνε με κραυγές ότι η εταιρεία πρέπει να βοηθηθεί και δεν είμαστε Σοβιετία κτλ κτλ, λες κι αυτό είναι το θέμα και όχι με τι όρους θα γίνει αυτό, πράγμα που απασχολεί κάθε πολιτισμένο και σοβαρό κράτος κι όχι τη μπανανία όπου πρωθυπουργοί και ιδιοκτήτες αεροπορικών εταιρείων είναι κολλητοί και συζητούν για το ψιλικατζίδικο της εκλογικής τους περιφέρειας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
31.287
Μηνύματα
756.806
Μέλη
35.887
Νεότερο μέλος
Thefly1ngdousk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom