Aegean Airlines Νέα κ Πληροφορίες για Aegean

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.673
Likes
16.376
Για μενα η απάντηση δεν είναι τόσο απλή ώστε να τη προσεγγίσουμε επιφανειακά, τι πρέπει ή τι δε πρέπει δηλαδή να κάνει το κράτος. Γιατί άμα είναι έτσι θα οδηγηθούμε νομοτελειακά σε άλλη συζήτηση.

Πως επιδοτεί το κράτος ιδιωτική επιχείρηση χωρίς όφελος;
Τι κάνουν οι μέτοχοι και γιατί δεν επιδοτούν οι ίδιοι την επιχείρηση τους;
Λαμβάνουν όλες οι ιδιωτικές εταιρείες ίδιας αντιμετώπισης;
Υπάρχουν μικροπολιτικά παιχνίδια γύρω απ' όλο αυτό;
Είναι η κατάλληλη περίοδος για τέτοιες κινήσεις;

Πάνω απ' όλα ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό στο τέλος;
Ευλογες ερωτησεις, αλλά δεν ειναι οποιαδηποτε ιδιωτική επιχειρηση αλλά μια "στρατηγική" επιχειρηση και μοναδική στη χωρα που δεν μπορει, οπως πολύ καλά γνωριζουμε, να λειτουργησει απο το κρατος.. και όσο για τον λογαριασμό δες τις τραπεζες... εγω και συ απλά..
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.073
Likes
44.486
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
όσο για τον λογαριασμό δες τις τραπεζες... εγω και συ απλά..
Τότε εγω κι εσύ γιατί να είμαστε υπέρ της χρηματοδότησης μιας εταιρείας που απέδωσε τα τελευταία τέσσερα χρόνια στους μετόχους της πάνω από 210 εκατομμύρια ευρώ;
Όταν θα γυρίσει στη κεδροφορία τα χρήματα αυτά θα επιστραφούν, μαζί με τα άλλα που έλαβε σε δάνειο από τις τράπεζες (με εγγυητή το δημόσιο φυσικά, όχι τους μετόχους) ή θα γίνουν και αυτά «μέρισμα»;
Αποριών συνέχεια...
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.764
Likes
18.069
Να μη ξεχάσουν πάντως να κόψουν ξανά ένα μπόνους κανα δύο μυρια στους τοπ μάνατζερ, από τα 120 μυρια κάτι θα περισσέψει. Γνώμη μου πάντα.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.764
Likes
18.069
Τα πράγματα είναι απλά: ας έπαιρνε δάνειο τα 120 εκ η εταιρεία αν δεν ήθελε να δώσει μετοχές. Το ότι δε το κάνει και παιρνει τα κρατικά λεφτά και μάλιστα με όρους μόνα ζυγά δικά της, λέει πολλά. Οι υπόλοιποι που δε θέλουν να νοήσουν και στέκονται μόνο στο γεγονός της (αυτονόητης) βοήθειας, δε πειράζει, νιώθουμε την αμηχανία τους.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
12.889
Likes
40.631
Ε ναι, αφου ειναι μικροποσο τα 120 εκ. Πχ απο τον καθενα μας 12 ευρω χωρις καν να πεταξει. Μαγικο ε? Αλλιως ενα 50ευρο απο καθε 4μελη οικογενεια. Βοηθαμε την εταιρεια και πεταμε με το μυαλο.

Επισης τα μελη του φορουμ περιμενουμε μερικες δεκαδες ως εκατονταδες απο ακυρωμενες πτησεις λογω της ΠΝΠ και τι πιο λογικο να μας τα χρηματοδοτησει η καθε ελληνικη οικογενεια που δεν θα πεταξει ποτε γιατι ισα που φτανουν για τροφιμα. Πολυ λογικο.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.673
Likes
16.376
Τότε εγω κι εσύ γιατί να είμαστε υπέρ της χρηματοδότησης μιας εταιρείας που απέδωσε τα τελευταία τέσσερα χρόνια στους μετόχους της πάνω από 210 εκατομμύρια ευρώ;
Όταν θα γυρίσει στη κεδροφορία τα χρήματα αυτά θα επιστραφούν, μαζί με τα άλλα που έλαβε σε δάνειο από τις τράπεζες (με εγγυητή το δημόσιο φυσικά, όχι τους μετόχους) ή θα γίνουν και αυτά «μέρισμα»;
Αποριών συνέχεια...
θα μεινεις με την απορία...

"για το καλό σου" (το λο θεσσαλονικώτικο,ξερεις) που λέει και το τραγούδι...
 

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
Εδώ κάπου να σημειωθεί ότι η Aegean πιθανότατα θα γράψει ζημιές:
δ τρίμηνο 2020
α τρίμηνο 2021
Ίσως και β τρίμηνο 2021(εκτός αν προλάβουν οι εμβολιασμοί και ο κόσμος ταξιδεύει κανονικά).
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.920
@Traveller όλοι συμφωνούν στην στήριξη νομίζω (προσωπικά συμφωνώ),
Μην είσαι τόσο σίγουρος αγαπητέ, δεδομένα δεν υπάρχουν στην εποχή μας, το τι κουλά έχω διαβάσει για το θέμα δεν περιγράφεται!! Ας το πάμε πάλι από την αρχή. Πρέπει να επιδοτηθεί η Α3 ΝΑΙ ή ΟΧΙ ? Όποιος πιστεύει ΟΧΙ λυπάμαι αλλά είναι στον κόσμο του. Τουριστικοί , κοινωνικοί και φυσικά οικονομικοί το επιβάλλουν, αν κάποιοι δεν το βλέπουν είναι περιπτώσεις αθεράπευτα ιδεοληπτικών που ζουν στην ένδοξη δεκαετία του 80 για να μην πω στην ακόμη πιο ένδοξη εποχή του πατερούλη Μπρέζνιεφ...

Για μενα η απάντηση δεν είναι τόσο απλή ώστε να τη προσεγγίσουμε επιφανειακά, τι πρέπει ή τι δε πρέπει δηλαδή να κάνει το κράτος. Γιατί άμα είναι έτσι θα οδηγηθούμε νομοτελειακά σε άλλη συζήτηση.

Πως επιδοτεί το κράτος ιδιωτική επιχείρηση χωρίς όφελος;
Τι κάνουν οι μέτοχοι και γιατί δεν επιδοτούν οι ίδιοι την επιχείρηση τους;
Λαμβάνουν όλες οι ιδιωτικές εταιρείες ίδιας αντιμετώπισης;
Υπάρχουν μικροπολιτικά παιχνίδια γύρω απ' όλο αυτό;
Είναι η κατάλληλη περίοδος για τέτοιες κινήσεις;

Πάνω απ' όλα ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό στο τέλος;
Η εδώ απάντηση δεν αφορά προσωπικά τον φίλο μου τον psilos3 αλλά είναι οι γενικότερες σκέψεις μου για το θέμα.

Η απάντηση είναι απλούστατη, το κράτος επιδοτεί μια υγιή ιδιωτική επιχείρηση γιατί έτσι οφείλει να κάνει. Καθήκον του κράτους είναι να βοηθήσει τους κατοίκους του και τις επιχειρήσεις του στις δύσκολες στιγμές, τι δεν καταλαβαίνετε? Σε περιπτώσεις σεισμών, λοιμών και καταποντισμών οι πληττώμενοι δεν λαμβάνουν κρατική βοήθεια? Πρώτη φορά το ακούτε αυτό και πέφτετε από τα σύννεφα? Αυτό λοιπόν που κάνει για χιλιάδες άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις το κάνει και για την Α3 γιατί σοκάρεστε? ΝΑΙ όλες οι ιδιωτικές τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης κατ' αναλογία φυσικά. Το ψιλικατζίδικο παίρνει 2.000 και η Α3 120 μύρια, που είναι το παράλογο? Η επιχείρηση επί τουλάχιστον μια δεκαετία είναι κερδοφόρα, δίνει ψωμί σε χιλιάδες συνανθρώπους μας, πληρώνει φόρους, βοηθάει τον τουρισμό στην χώρα μας, συνεπώς είναι η επιτομή της επιχείρησης που χρειάζεται βοήθεια.

Πάμε παρακάτω. Οι μέτοχοι μια χαρά επιδοτούν την επιχείρησή τους, όταν άρχισε η πανδημία είχαν αποθεματικό πάνω από 500μύρια και τώρα καίνε περίπου 1 μύριο την ημέρα για την κρατήσουν ζωντανή. Η συμφωνία της επιχορήγησης εξάλλου περιλαμβάνει τον όρο οι μέτοχοι να βάλουν από την τσέπη τους 60 μύρια συνεπώς δεν μου προκύπτει από πουθενά ότι οι μέτοχοι μόνο παίρνουν και δεν ρισκάρουν τίποτε.

Μικροπολιτικά παιχνίδια που υπάρχουν? Πρώτα απ' όλα η συμφωνία πρέπει να περάσει από το κόσκινο της Ε.Ε, αν δεν περάσει συμφωνία δεν υπάρχει. Τι θα κάνει ο Βασιλάκης δηλαδή θα δωροδοκήσει την επιτροπή της Ε.Ε που θα αποφασίσει? Ας σοβαρευτούμε. Απλά η εταιρία κινδυνεύει και η κυβέρνηση αγωνιά για την τύχη της. Είμαστε με τα καλά μας όταν λέμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να την αφήσει στην τύχη της? Αν η Α3 αφεθεί το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να διώξει δυό χιλιάδες κόσμο και να κόψει κομβικά δρομολόγια. Φανταστείτε την συνέχεια. Οι γνωστοί άγνωστοι θα μιλάνε για ανάλγητους καπιταλιστές που πετάνε τον κόσμο στο δρόμο και απομονώνουν τα νησιά μας. Το έχουμε ξαναδεί το έργο, το παίζουν μια χαρά και αυτός είναι ο σκοπός τους. Ήδη οι παλαιοί εργατοπατέρες της παλιάς Ο.Α δημοσιεύουν φλογερά άρθρα και τολμούν να συνδέουν το όνειδος της Ο.Α με μια εταιρία που κυριολεκτικά μεταμόρφωσε τα αεροπορικά δρόμενα στην Ελλάδα.

Είναι η κατάλληλη περίοδος για κάτι τέτοιο? Αν δεν είναι τώρα η κατάλληλη περίοδος πότε είναι? Ειλικρινά απορώ έχετε πάρει χαμπάρι τι γίνεται στον κόσμο? Ξέρετε ότι όλοι στο χώρο έχουν πάρει πακέτα διάσωσης γιατί διαλύθηκε το σύμπαν?

Όταν λέμε ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό τι εννοούμε? Η Α3 παίρνει ψίχουλα μπροστά σε άλλες εταιρίες. Σωστά είπε ο taver ότι 120 μύρια είναι η αξία ενός μέτριου αεροσκάφους , είναι για να το κάνω λιανά 3-4 μήνες έξοδα της εταιρίας. Τα χρήματα θα εξοφληθούν σε βάθος πενταετίας χρόνος ικανός αν όλα πάνε καλά ώστε η εταιρία να επανέλθει στην κερδοφορία και να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις της. Η σύγκριση με τις τράπεζες είναι ατυχέστατη. Ο αεροπορικός κλάδος περνάει περιστασιακά μια πολύ δύσκολη περίοδο αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τον τραπεζικό κλάδο. Οι τράπεζες ήταν ήδη χρεοκοπημένες όταν έγινε η συμφωνία ενώ η Α3 σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζετε σαν χρεοκοπημένη, παίρνει το βοήθημα για να μην χρεοκοπήσει. Στην τελική η Πειραιώς που δεν τα κατάφερε δεν κρατικοποιήθηκε μόλις προχθές ή μήπως δεν το πήρατε χαμπάρι?

Κλείνω με το άλλο θέμα που παρουσιάζει σαν σκάνδαλο ο σφος GTS. Υποστηρίζει ότι τα δύο βασικά κεφάλια της εταιρίας έλαβαν μπόνους 2 μύρια ο καθένας και αυτό αποτελεί καραμπινάτο σκάνδαλο. Παιδιά μήπως έχετε χάσει επεισόδια? Τα χρήματα που παίρνουν τα στελέχη και τα χρήματα γενικά που παίρνουν ως μέρισμα οι μέτοχοι είναι δικά τους χρήματα. Είναι φορολογημένα κέρδη και η Γενική Συνέλευση τα μοιράζει όπως γουστάρει. Μπορούν να τα διαθέσουν όπως γουστάρουν, να τα κρατήσουν να τα κάνουν αεροπλάνα ή φυστίκια ή να τα φάνε μεταξύ τους στα μπουζούκια. ΚΕΡΔΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ είναι όχι κρατικά χρήματα.

Εν κατακλείδι η συμφωνία μου φαίνεται σε γενικές γραμμές WIN WIN. Το κράτος έχει ανάγκη την Α3 και "αναγκάζεται" να την στηρίξει. Σώζει από περιπέτειες μια εμβληματική εταιρία και συνεπώς ελαχιστοποιεί τα προβλήματα που θα είχε να αντιμετωπίσει στο μέλλον όσον αφορά τον τουρισμό. Δένει τους μετόχους με 60 μύρια συμμετοχή και για πολιτικούς και ιδεολογικούς λόγους δεν θέλει να μπλέξει και καλά κάνει με την διοίκηση της εταιρίας γιαυτό και υποθέτω δεν ζητάει μετοχές. Θα μπορούσε ίσως να πάρει, αλλά εγώ προσωπικά δεν το θεωρώ σκάνδαλο, αν τα πράγματα πάνε στραβά είτε με μετοχές είτε με warrents με τον μουτζούρη στο χέρι θα μείνει. Η προσδοκία και οι πιθανότητες πάντως είναι ότι ούτε ο κλάδος θα καταρρεύσει και ούτε η εταιρία θα εξαφανιστεί, συνεπώς το ρίσκο μάλλον είναι ελεγχόμενο. Από την άλλη η Α3 πετυχαίνει τον στόχο της να ενισχυθεί οικονομικά απομακρύνοντας τον κίνδυνο της κατάρρευσης και δευτερευόντως να μην μπλέξει στα πόδια της το δημόσιο ούτε με μετοχές ούτε φυσικά με μέλη στο Δ.Σ.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
12.889
Likes
40.631
Με λιγα λογια
20201125_080155.jpg


Για κανενα ψιλικατζιδικο δεν εχει βγει ΠΝΠ που επιτρεπει τη συναψη ατοκου δανειου με του πελατες τους χωρις την αμοιβσια συμφωνια τους. Εγω πχ περιμενω ακομη 150 ευρω εδω και 5 μηνες και η εταιρεια χρησιμοποιει τα χρηματα μου ως ατοκο δανειο για να στηριχθει χωρις να ερωτηθω. Και χιλιαδες ακομη πελατες. Τα σχολια των πελατων στα σοσιαλ μιντια ειναι ενδεικτικα της εικονας που εχουν για την εταιρεια, ειδικα οι ξενοι που πηραν αμεσως πισω τα χρηματα τους απο ξενες εταιρειες και υποσχονται οτι στο μελλον θα τη γραψουν στα παλαιοτερα των σανδαλιων τους με καλτσα.
 
Last edited:

Ntt

Member
Μηνύματα
432
Likes
989
@Traveller Σε γενικές γραμμές καλά τα λες, εδώ να σημειώσω όμως ότι ξεχνάς μερικές πολύ βασικές λεπτομέρειες:

1) Μεγάλες αεροπορικές π.χ. LUFTHANSA, SWISS, KLM, AIR FRANCE, RYANAIR, QATAR, EMIRATES και γενικά σχεδόν όλες όσες μου έρχονται στο μυαλό έχουν επιστρέψει τα χρήματα στο ακέραιο η Aegean τα παρακαραταει παράνομα (η ΕΕ το λέει όχι εγώ) που σημαίνει ότι "δεν πήρε μόνο 120 εκατομμύρια" αλλά και ΟΛΗ την αξία των vouchers. Άρα η πραγματική ενίσχυση είναι αξια vouchers + 120 εκατομμύρια. Έχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο για τα voucher?

2) Ας μην γελιομαστε , κανένας άλλος επιχειρηματίας δεν θα είχε το προνόμιο να δώσει μόνο warrants και να πάρει 120 εκατομμύρια. Τουλάχιστον όχι χωρίς κάποια άλλη εξασφάλιση και από όσες συμφωνίες έχω δει μέχρι στιγμής (Γαλλίας - Air France, Γερμανίας - Lufthansa, Ελβετίας - Swiss κτλ) κανένα κράτος δεν έμεινε με warrants μόνο (και αυτό είναι ανεξαρτήτως ποσού) και 1000 ευρώ να δώσω είναι αναφθαίρετο δικαίωμα μου αντί για warrant να πάρω μετοχές.

3) Την ΕΕ δεν την αφορά αν το ελληνικό κράτος αργότερα έχει ζημιά απο τα warrants. Ειδικά όταν έχει κάνει τα στραβά μάτια για άλλες αεροπορικές. Η ΕΕ είναι για γέλια, τα έχει κάνει μαντάρα σχεδόν στα πάντα. Όταν μπαίνουν στην μέση συστημικές εταιρείες, η ΕΕ δεν μπορεί να κάνει κάτι.

4) Έπρεπε να μπει όρος ότι θα πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα από τα vouchers, όταν λάβει την χρηματοδότηση.

5) Δεν υπάρχει άλλος κυβερνητικός εκπρόσωπος (σοβαρού κράτους) να βγει και να πει σε δημοσιογράφο "Γιατί θα υπάρχει αύξηση της μετοχής" και με μεγάλη σιγουριά. Αν είναι τόσο σίγουρος, γιατί δεν μαζεύει όσους πιστεύουν το ίδιο με αυτόν να βάλουν 1 million ο κάθε βουλευτής (με 120 βουλευτές, μαζεύτηκε το ποσό).

Όποιος θέλει να δει σοβαρά κράτη, ας δει τους όρους που η Swiss έλαβε χρηματοδότηση από το ελβετικό κράτος.
Με αυστηρούς όρους και όχι όρους παιδικής χαράς.

Σε ότι λες για την ΟΑ συμφωνώ 1000%.
 
Last edited:

GTS

Member
Μηνύματα
6.764
Likes
18.069
Η Aegean λαμβάνει κρατικό χρήμα με όρους παιδικής χαράς, τα είπε άριστα όλα ο @Ntt. Αυτά λέμε κι εμείς, αυτά κάνουν όλα τα σοβαρά κράτη αλλά όχι οι μπανανίες όπου οι προσωπικές σχέσεις είναι πάνω από το Δημόσιο χρήμα και το Δημόσιο συμφέρον. Ας μας πούν όσοι βλέπουν μια χαρά τη συμφωνία γιατί δε πήρε μετοχές το κράτος. Ερώτημα που έχει τεθεί πολλές φορές, αλλά απάντηση καμία.
ΥΓ Η σύγκριση και μόνο ενός σεισμοπαθούς ή πλημμυροπαθούς που έχασε το σπίτι του, το βιος του με την Aegean αποτελεί το λιγότερο ύβρη. Όπως και να μοιράζει μπόνους χρεωκοπημένη εταιρεία τον Αύγουστο του 2020, ενώ έχει βγει με το χέρι απλωμένο για ζητιανιά στο κράτος. Είναι ηθικό το θέμα και όχι νομικό, όποιος δε το αντιλαμβάνεται, λυπάμαι.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.074
Μηνύματα
879.686
Μέλη
38.807
Νεότερο μέλος
elendim7576

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom