Νορβηγία Νορβηγία 2019 road trip

ifaistos

Member
Μηνύματα
31
Likes
66
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΝΟΡΒΗΓΙΑ



Διακαής πόθος αρκετών χρόνων. Ακριβός προορισμός και ειδικά με τον τρόπο που εγώ αισθάνομαι το «επισκέπτομαι μια χώρα» - βλέπε road trip – μοιάζει λίγο απόμακρο (δεδομένης και της κρίσης των τελευταίων χρόνων). Άρα η συντροφιά άλλων 2 ατόμων για να μοιραστούν τα πολλά έξοδα σχεδόν απαραίτητη. Έλα που όμως όλοι οι φίλοι έχουν αρχίσει και αραδιάζουν κουτσούβελα το ένα πίσω από το άλλο… Τελευταία ελπίδα η καλή φίλη και συνοδοιπόρησα σε πολλές εξορμήσεις Μάρθα!!!!!! Πλύση εγκεφάλου και είμαστε σχετικά κοντά…. Γενάρης του ’19 και το νέο σκάει σαν βόμβα: η Μάρθα περιμένει τον πελαργό…. Ναι εντάξει χαρήκαμε , δεν λέω (άλλωστε το ήθελε τόσο πολύ η καημένη…) αλλά και η Νορβηγία;;;; Το σκεφτήκαμε καλύτερα και πριν μας βρει και εμάς κάνα «κακό», παίρνουμε την απόφαση: Θα πάμε μόνοι μας και θα το «μαζέψουμε» όσο μπορούμε. Με καλή οργάνωση και κάποιες εκπτώσεις σε ανέσεις και διάφορα άλλα, θα μας βγει σχετικά καλά. Ξεκινήσαμε αμέσως το ψάξιμο για να βρούμε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές σε εισιτήρια και διαμονές (όσο φθηνά μπορείς να βρεις για μέσα Ιουλίου – στο peak της τουριστικής σαιζόν). Πρώτο μέλημα το πόσες μέρες θα μείνουμε.. Ένα γρήγορο ψάξιμο σε φόρουμ αλλά και η άδεια (μέσα καλοκαιριού είναι high season για τις δουλειές μας) μας οδηγούν στο ότι ένα δεκαήμερο είναι ικανοποιητικό. Στη συνέχεια τα αεροπορικά: 526 ευρώ Θεσσαλονίκη – Ρίγα- Όσλο και πίσω με την Air Baltic για τα 2 άτομα. Ακολουθεί το αυτοκίνητο : 354 ευρώ για 8 μέρες μέσω του carrental.com στην Hertz. Τέλος το δυσκολότερο κομμάτι: που θα πάμε, τι θα δούμε και που θα διανυκτερεύσουμε (να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερα και με το μικρότερο δυνατό κόστος). Μετά από ατελείωτες ώρες στο διαδίκτυο αλλά και σε ταξιδιωτικούς οδηγούς καταλήξαμε στα παρακάτω…



1Η μέρα - Σάββατο 13/7/19


Παρασκευή βράδυ ουσιαστικά αφού η πτήση είναι 03:30 τα ξημερώματα, φτάνουμε στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Μετά από 3 ώρες περίπου φτάνουμε στην Ρίγα. Σύντομη αναμονή (1,5 ώρα) και ξεκινάμε για την σύντομη πτήση(1 ώρα και κάτι) για το Gardemoen του Όσλο. Από εκεί βγάζουμε εισιτήρια 210NOK-22E για την 20λεπτη διαδρομή μέχρι τον κεντρικό σταθμό του Όσλο (Oslo Central). Τρένα έχει αρκετά συχνά. Φτάνοντας εκεί πηγαίνουμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο. Οι διαδικασίες αρκετά γρήγορες και σε λίγο βρισκόμαστε στο ολοκαίνουριο KIA Rio (το κοντέρ έγραφε μόλις 3000 ΚΜ). Χωρίς να χάσουμε χρόνο, φορτώνουμε τις βαλίτσες και ξεκινάμε. Η μέρα είναι από τις πιο απαιτητικές σε χιλιόμετρα. Βγαίνουμε λοιπόν στον Ε18 με δυτική πορεία και η αδρεναλίνη στα ύψη. Άραγε θα είναι όπως τα φανταζόμασταν; Συνεχίζουμε στον Ε16 βορειοδυτικά αυτή τη φορά και οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ καλές. Μικρή στάση στο Sundvollen για προμήθειες φαγητού από σούπερ μάρκετ και συνεχίζουμε.
190713 Norbhgia 100D3100 0045.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0058.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0092.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0100.jpg
Μετά από 16 χιλιόμετρα μπαίνουμε στον επαρχιακό 7 και συνεχίζοντας βορειοδυτικά το σκηνικό γίνεται όλο και καλύτερο: ποτάμια – πράσινο- λίμνες διαδέχονται το ένα το άλλο. Και εκεί πάνω ο μπλε ουρανός να μας συνοδεύει!!! Εδώ να σημειώσω πως ο καιρός ήταν για όλες τις μέρες κάτι παραπάνω από σύμμαχος : τις περισσότερες από τις 10 μέρες που ήμασταν εκεί είχε ήλιο (ή αραιή συννεφιά) και μόνο μισή μέρα (όταν ήμασταν στο Όσλο ) έβρεξε. Από όσα είχα διαβάσει για τον καιρό στην Νορβηγία νομίζω πως πραγματικά ο Θεός μας… έκλεισε το μάτι!!!! Συνεχίζουμε λοιπόν και η φωτογραφική μηχανή καταγράφει εικόνες και η action camera στερεωμένη στο τζάμι καταγράφει video. 100 χιλιόμετρα παραπέρα (έξω από το Gol) αφήνουμε τον 7 για τον πιο ορεινό 52. Καταπίνουμε χιλιόμετρα και το μάτι δεν χορταίνει να βλέπει. Εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς. Μικρή στάση στο Hemsedal για καφέ (2 καπουτσίνο 84 NOK- 9Ε) ο οποίος δεν ήταν και κάτι το ιδιαίτερο (γενικά δεν μπορώ να πω ότι ήπιαμε καλό καφέ στην Νορβηγία) και προχωράμε. Άλλα 40 χιλιόμετρα και ξαναμπαίνουμε στον Ε16 και πορεία δυτική. Για λίγο όμως γιατί σε λίγο ο δρόμος οδηγεί μέσα στο 27χιλιομέτρων τούνελ του Laerdal το οποίο (σήμερα) θέλουμε να αποφύγουμε. Βγαίνουμε λοιπόν βόρεια στον 5 και μπαίνοντας στο Laerdal αποφασίζουμε να κάνουμε μια μεγαλύτερη στάση για να ξεμουδιάσουμε. Αράζουμε στο γρασίδι στην «παραλία» του χωριού το οποίο είναι φουλ στους λουόμενους!!!! Α ρε γατάκια που να ξέρετε εσείς από παραλία….


190713 Norbhgia 100D3100 0115.jpg

Αφού παίρνουμε μερικές ανάσες και 2-3 μπουκιές για ανεφοδιασμό , πάμε για τα καλύτερα!!! Αρχίζουμε να ανηφορίζουμε στον FV243 (το πέρασμα 56 χιλιομέτρων από Laerdal για Aurland πριν γίνει το τούνελ). Η διαδρομή αρχικά είναι αδιάφορη (τόσο που αναρωτιόμασταν αν κάναμε λάθος που δεν επιλέξαμε το τούνελ) αλλά βγαίνοντας εκεί στα ψηλά κάθε αμφιβολία εξανεμίζεται!!!! Κάθε στροφή που κάνουμε αποκαλύπτεται και κάτι πιο όμορφο: Λίμνες , χιόνια, καταρράκτες, άγριο τοπίο, ποτάμια ρυάκια και ο δρόμος ανάμεσα τους σαν φίδι… Κάθε λίγο σταματάμε για φωτογραφίες!!! Απλά μαγικό.
190713 Norbhgia 100D3100 0194.jpg
Συνεχίζοντας, ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει και εκεί μετά από μια δεξιά στροφή – το αναπάντεχο: Stegastein – Welcome to Norway – the real Norway !!! Εδώ καταλαβαίνεις τον όρο «φιόρδ».
190713 Norbhgia 100D3100 0218.jpg


Σταματάμε και πηγαίνουμε να χαζέψουμε (κυριολεκτικά και μεταφορικά): η θέα απλά δεν περιγράφεται… Το μόνο αρνητικό της υπόθεσης, η πολυκοσμία – έπρεπε να περιμένεις αρκετή ώρα για να βγεις πάνω στην εξέδρα για να χαζέψεις και να βγάλεις μερικές φωτογραφίες. Εντυπωσιασμένοι συνεχίζουμε και σταματάμε λίγο πιο κάτω (που είχε την ίδια θέα) για να φάμε το κοτοπουλάκι που είχαμε πάρει νωρίτερα από το σούπερ μάρκετ. Λίγο πιο κάτω φτάνουμε στο Aurland και χωρίς να σταματήσουμε αρχίζουμε και ανηφορίζουμε νοτιοανατολικά στον 50, ο οποίος αποδεικνύεται εξίσου όμορφος (με τις αντίστοιχες εναλλαγές πράσινου - άγριου τοπίου – νερού – χιονιού).

190713 Norbhgia 100D3100 0275.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0279.jpg
Άλλα 100 – όμορφα- χιλιόμετρα και φτάνουμε στον τελικό προορισμό για σήμερα, το Geilo και το camping Øen Turistsenter . Η ώρα είναι 22.30 αλλά είναι ακόμα μέρα. Η κράτηση είχε γίνει (μέσω booking) για ένα σπιτάκι (550NOK – 56 E) για ένα βράδυ το οποίο ήταν πραγματικά άθλιο (σιχαινόσουν να ακουμπήσεις το οτιδήποτε). Δεν δώσαμε και μεγάλη σημασία όμως γιατί ήμασταν τόσο κουρασμένοι (ουσιαστικά άυπνοι όλο το βράδυ και με 400+ χιλιόμετρα οδήγησης στην πλάτη) αλλά και τόσο ενθουσιασμένοι από την πρώτη μας επαφή με την χώρα που απλά παραδοθήκαμε στην αγκαλιά του μορφέα…..



Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 428

Ώρες οδήγησης (με βάση τον μετρητή του αυτοκινήτου): 8:15



2Η μέρα - Κυριακή 14/7/19

Χαλαρό ξύπνημα ώστε να είμαστε ξεκούραστοι για το υπόλοιπο της μέρας και ξεκινάμε. Παίρνουμε τα απαραίτητα πρωινά από τον φούρνο του χωριού και μπαίνουμε στο αμάξι με κατεύθυνση δυτική πάνω στον 7. Η διαδρομή ξεκινάει πανέμορφη και όσο προχωράμε γίνεται ακόμα καλύτερη. Ο δρόμος αρκετά στενός , με αρκετή κίνηση αλλά χωρίς να είναι επικίνδυνος. Το σκηνικό επαναλαμβάνεται : άγριο τοπίο, νερό, χιόνι και ο μπλε ουρανός πάλι μαζί μας. Μετά από αρκετές στάσεις για φωτογραφίες, φτάνουμε στον καταρράκτη Voringfossen. Εντυπωσιακότατος , με φανταστική οργάνωση του γύρω χώρου (μονοπατάκια, εξέδρες στα σημεία θέας κτλ) . Θα άξιζε (αν είχαμε χρόνο) να κατεβαίναμε μέχρι το ποτάμι ( πρέπει να ήτανε κάνα μισάωρο για να φτάσεις εκεί).
190713 Norbhgia 100D3100 0303.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0370.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0455.jpg
Βγάζουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες και συνεχίζουμε κατηφορίζοντας όπου σε λίγο φτάνουμε και κινούμαστε δίπλα στην θάλασσα. Επόμενη στάση η γέφυρα Hardanger η οποία έχει το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό ότι ξεκινάει μέσα από το βουνό και καταλήγει μέσα στο βουνό. Το θετικό είναι ότι έχει χώρο στάθμευσης για να αφήσεις το αυτοκίνητο και να φτάσεις μέχρι (και πάνω) στη γέφυρα περπατώντας ( έχει και ειδική λωρίδα για ποδήλατα και πεζούς), το οποίο και κάναμε. Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας μπαίνοντας στον 13 με κατεύθυνση νοτιοδυτική. Εδώ το σκηνικό τελείως διαφορετικό με τον δρόμο να κινείται παραθαλάσσια (μέσα στα φιόρδ) και με πολύ πράσινο.
190713 Norbhgia 100D3100 0518.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0561.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0592.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0624.jpg
Λίγο πριν φτάσουμε στο Tyssedal κάνουμε μια μικρή παράκαμψη ανατολικά και ανηφορίζουμε για το Trolltunga Active. Είναι το σημείο που ξεκινάει το ομώνυμο μονοπάτι / via ferrata. Οι κρητικές λένε ότι αξίζει με τα χίλια, αλλά είναι πολλές ώρες περίπατος και πρακτικά πρέπει να αφιερώσεις μια ολόκληρη μέρα (την οποία εμείς δεν θέλαμε να αφιερώσουμε). Και το σημείο αυτό πάντως είναι όμορφο και αξίζει να κάνεις αυτή την μικρή παράκαμψη. Αφού κολατσίσουμε ξαναμπαίνουμε στο αμάξι . Λίγο πιο κάτω βρίσκοντας την – γραφική- Odda (17 km νότια από την odda βρίσκεται ο καταρράκτης Latefossen, αλλά επειδή είχαμε δει ήδη πολλούς και θα βλέπαμε ακόμα περισσότερους, δεν πήγαμε) αφήνουμε τον 13, και βόρεια στον 550 αρχικά , δυτικά στον 551 (και μέσα από το τούνελ) στη συνέχεια και βόρεια στον FV107 τελικά , φτάνουμε στο Jondal. Εκεί μετά από μια μικρή αναμονή μπαίνουμε στο ferry για το Torvikbygd (109 NOK – 11,50 E , 2 άτομα και αυτοκίνητο) και σε 20 λεπτά είμαστε απέναντι. Χωρίς χάσιμο χρόνου παίρνουμε τον 49 βόρεια και σε 13 χιλιόμετρα φτάνουμε στο Norheimsund. Πάλι αλλαγή πορείας , δυτικά στον 7 αυτή τη φορά κάνουμε στάση (σε τι άλλο…) στον καταρράκτη Steindalfossen. Σχετικά αδιάφορος – σε σχέση και με τους προηγούμενους που είδαμε – βγάζουμε μερικές φωτογραφίες και συνεχίζουμε. 72 χιλιόμετρα μετά (μέσα από τους 7-Ε16-580-Ε39) φτάνουμε μέσα από ένα καταπράσινο τοπίο στο Μπέργκεν όπου είναι και ο τελικός προορισμός για σήμερα. Η διαμονή κλείστηκε μέσω Airbnb σε ένα φανταστικό σπίτι και για 2 βράδια στοίχησε 124 ευρώ.

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 300

Ώρες οδήγησης : 7


3Η μέρα - ΔΕΥΤΕΡΑ 15/7/19

Η σημερινή μέρα είναι αφιερωμένη στο Μπέργκεν. Αφήνοντας το αυτοκίνητο στο παρκινγκ, ξεκινάμε από το σπίτι με τα πόδια για τη βάση του τελεφερίκ που σε ανεβάζει στον λόφο Urliken.(εισιτήριο 250NOK – 26,50 Ε για τα δύο άτομα , μόνο για την άνοδο) . Εκεί ψηλά κάνουμε τις βόλτες μας στα άπειρα μονοπάτια, βγάζουμε φωτογραφίες στις λιμνούλες και πίνουμε το καφεδάκι μας (84 NOK – 9E για τα δύο καπουτσίνο) με απίστευτη θέα στο Μπέργκεν αλλά και στο μπλε της θάλασσας και του ουρανού (μέχρι εκεί που χάνεται το μάτι…)!!!!
190713 Norbhgia 100D3100 0880.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0892.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0907.jpg 190713 Norbhgia 100D3100 0953.jpg
Αφού «μαζέψαμε» ήλιο, ξεκινήσαμε από το μονοπάτι για να επιστρέψουμε στην πόλη (μας πήρε περίπου μία ώρα μέχρι τα πρώτα σπίτια της πόλη, με χαλαρό ρυθμό). Εκεί φάνηκε και η κουλτούρα των Νορβηγών : μάνες – παιδιά –πατεράδες –παππούδες να ανεβοκατεβαίνουν τον λόφο σαν κατσίκια. Και όλοι –εννοείται – «φέτες»… Σιγά σιγά λοιπόν φτάνουμε στο κέντρο της πόλης, περνάμε από την ψαραγορά και την συνοικία Bryggen πριν καταλήξουμε στα starbucks για έναν –παγωμένο επιτέλους – καφέ. Χαλαρώνουμε λίγο τα πόδια μας και συνεχίζουμε τον περίπατο και τις φωτογραφίες στα σοκάκια της όμορφης πόλης. Αφού κουραστήκαμε και μας είχε «κόψει» και πολύ άσχημα, πήγαμε στην Pizza Peppe και φάγαμε σαν να μην υπάρχει αύριο (με μόνο 298 NOK- 32 E –είπαμε το ταξίδι ήταν low budget). Στη συνέχεια πήραμε το αστικό και επιστρέψαμε στο σπίτι.

4Η μέρα - ΤΡΙΤΗ 16/7/19

Αυτή έμελλε να είναι η μέρα με τις περισσότερες δραστηριότητες. Πρωινή αναχώρηση λοιπόν και ανάποδα στον Ε39 πρώτα, στον 580 στην συνέχεια και στον – όμορφο- Ε16 τελικά, τον οποίο και ακολουθούμε πιστά για 150 χιλιόμετρα μέχρι το Gudvangen.
190713 Norbhgia 101D3100 0046.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0075.jpg
Εδώ, μετά από μια «αναλαμπή» μου, και ενώ το πρόγραμμα έλεγε να κάνουμε μαζί την διαδρομή με το καράβι μέχρι το Flam ( και μετά να γυρίσουμε με το λεωφορείο στο Gudvangen να πάρουμε το αυτοκίνητο) , τελικά χωριζόμαστε και η Σοφία μπαίνει στο καράβι για την εν λόγω διαδρομή,
190713 Norbhgia 101D3100 0090.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0108.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0193.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0222.jpg
ενώ εγώ συνεχίζω με το αυτοκίνητο μέχρι το Flam. Σκοπός μου είναι να πάρω το τρένο και να κάνω πήγαινε – έλα «μια από τις πιο όμορφες διαδρομές με τρένο στον κόσμο». Φτάνοντας λοιπόν εκεί ψιλοαπογοητεύομαι ! Ναι μεν εκπληκτικό το φιόρδ αλλά κάτι τα τεράστια κρουαζιερόπλοια στην προβλήτα (που σου κόβουν τον ήλιο), κάτι οι χιλιάδες των τουριστών που πηγαινοέρχονται μου δημιουργούν μια δυσφορία. Δεν πειράζει λέω, πάω να πάρω το τρένο να ξεφύγω… Αμ, δε… -Έχετε κάνει κράτηση; Με ρωτάνε στα εκδοτήρια.

-Ο ο ο ο χι , ψελλίζω και εκείνη τη στιγμή «βλέπω» στα μάτια του ένα τρανταχτό γέλιο αλλά και μια απορία : που πας βρε κακομοίρη 16 Ιουλίου να βρεις εισιτήριο στο Flam; Πιο εύκολα βρίσκεις καράβι για Τήνο 15Αύγουστο…

-Έχει μερικά εισιτήρια μόνο για να ανέβεις μέχρι Myrdal

- Και μετά πως θα επιστρέψω;

-Μπορείς να νοικιάσεις ποδήλατο εκεί και να επιστρέψεις από το μονοπάτι/δρόμο

Καθόλου άσχημα (αν και θα έπαιρνε περισσότερο χρόνο και θα μας έβγαζε λίγο εκτός προγράμματος για το υπόλοιπο της ημέρας). Κλείνω λοιπόν το εισιτήριο (410 NOK – 44E ) και περιμένω. Μπαίνουμε μέσα, όμορφο το τρένο και περιποιημένο και ξεκινάμε. Προσωπικά την διαδρομή την βρήκα εντελώς αδιάφορη. Μου θύμισε πολύ τη διαδρομή Λιανοκλάδι – Μπράλος (πριν παραδοθεί η σήραγγα του Καλλίδρομου και η διπλή γραμμή) ,με την μόνη διαφορά ότι η Ελληνική διαδρομή δεν έχει καταρράκτες και ποτάμι. Το αποκορύφωμα ήταν το καρακιτσαριό - οι νεράιδες με τα κόκκινα που λικνίζονταν γύρω από τον καταρράκτη (αφού μας είχαν προϊδεάσει στο τρένο για την παρουσία τους). Ίσως με τα όσα είχα διαβάσει ο πήχης ανέβηκε υπερβολικά ψηλά… Φτάνοντας στο Myrdal αναζητώ το γραφείο ενοικίασης ποδηλάτων (είχα κάνει τηλεφωνική κράτηση από το Flam, 360 NOK – 37 Ε), παίρνω το ποδήλατο και ξεκινάω την κάθοδο. Το μονοπάτι στην αρχή πολύ απότομο (Σε κάποια σημεία κατέβαινα περπατώντας) αλλά στην συνέχεια πολύ πιο ομαλό και απολαυστικό. Τώρα μάλιστα!!! Αυτό είναι ομορφιά και αξίζει να το κάνεις. Το μονοπάτι κινείται μέσα στο πράσινο, με απίστευτη θέα και σε κάποια σημεία δίπλα στο ποτάμι. Μου πήρε περίπου 45 λεπτά να κατέβω (μόνο κατηφόρα).
190713 Norbhgia go pro 2019_0716_151923_005.jpg 190713 Norbhgia go pro 2019_0716_152111_014.jpg 190713 Norbhgia go pro 2019_0716_152111_027.jpg 190713 Norbhgia go pro 2019_0716_152111_033.jpg
Φτάνοντας στο Flam βρίσκω και τη Σοφία που είχε φτάσει από ώρα (η διαδρομή με το καράβι ήταν εκπληκτική , 405 NOK – 43 Ε) και ξεκινάμε αμέσως. Συνεχίζουμε βορειοανατολικά στον Ε16, περνάμε το 25 χιλιομέτρων τούνελ του Laerdal και μόλις βγαίνουμε ακολουθούμε βόρεια τον 5. Λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω, μπαίνουμε στο ferry στο Fodnes και βγαίνουμε στο Manheller (122NOK – 13 E) μετά από 10-15 λεπτά. Κάπου εδώ μας εγκαταλείπει και η action camera. Ο ήλιος που την έβλεπε συνέχεια, η στεγανή θήκη που ήταν τοποθετημένη (για να στερεοποιηθεί στο τζάμι)και δεν την άφηνε να αερίζεται και οι πολλές ώρες λειτουργίας, την έκαναν να υπερθερμανθεί και να λιώσει… RIP καμερούλα μας – θα σε θυμόμαστε για πάντα… Ήταν η δεύτερη απώλεια σε εξοπλισμό, αφού μία μέρα πριν ξεκινήσουμε για το ταξίδι μου έπεσε το drone και έσπασε η κάμερα. Έτσι όλος ο ενθουσιασμός για το πρώτο ταξίδι με εναέριες λήψεις μετατράπηκε στο απόλυτο ξενέρωμα…Anyway… Συνεχίζουμε και όταν φτάνουμε στο Sogndalfjora (στο οποίο θα επιστρέψουμε μετά για ύπνο) στρίβουμε βορειοανατολικά στον 55 και για 29 χιλιόμετρα μέχρι το Gaupne. Εκεί μπαίνουμε στον εντελώς επαρχιακό 604 (στενός και με πολλές στροφές) και μετά από 33 χιλιόμετρα φτάνουμε στον παγετώνα Nigardsbreen. Πληρώνουμε τα 80Nok – 8,50E για την είσοδο / παρκινγκ μας (το αυτοκίνητο μπορείς να το αφήσεις και στο κέντρο πληροφόρησης χωρίς να πληρώσεις – 3,5 χιλιόμετρα μακριά από τον παγετώνα και να περπατήσεις μέχρι εκεί) και σε λίγα λεπτά περπατάμε επάνω του. Πραγματικά απίστευτα!!! Ο παγετώνας, στη μέση η λίμνη και από παντού γύρω καταρράκτες και ρυάκια να κατεβάζουν νερό. Εμείς φτάσαμε αργά (περίπου 19.30 ήμασταν εκεί) και είχε ελάχιστο κόσμο. Έχω την εντύπωση πως έχει και οργανωμένες πεζοπορίες με οδηγούς που σε πάνε και σε σημεία που εμείς δεν πήγαμε (λόγω επικινδυνότητας). Αφού περπατήσαμε περίπου 1,5 ώρα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
190713 Norbhgia 101D3100 0385.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0388.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0407.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0431.jpg
Περίπου 20 χιλιόμετρα βορειότερα από το σημείο, βρίσκεται και η λίμνη Styggevatnet η οποία είχα διαβάσει ότι είναι ακόμα πιο όμορφη και άγρια. Εμείς, αν και ήτανε στο πρόγραμμα να την επισκεφτούμε, δεν τα καταφέραμε λόγω χρόνου (καθυστερήσαμε πολύ στο Flam). Επιστρέφοντας για ύπνο στο Sogndalfjora, ψάχναμε κάπου να φάμε αλλά ήταν όλα κλειστά (είχε πάει σχεδόν 23.00). Το μόνο που βρήκαμε ήταν μια πιτσαρία στο κλείσιμο και πήραμε 2 πίτσες για 195 Nok – 21 E. Στη συνέχεια πήγαμε στο δωμάτιο για ύπνο. Κλείστηκε μέσω AIRBNB για 60 ευρώ.

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 360

Ώρες οδήγησης : 7




5Η μέρα - ΤΕΤΑΡΤΗ 17/7/19

Χαλαρό ξύπνημα, επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ για πρωινά και διάφορα και ξεκινάμε. Μπαίνουμε πάλι στον 55 με κατεύθυνση σταθερά βορειοανατολική για 120 χιλιόμετρα. Το πρώτο κομμάτι που κινείται δίπλα στο φιόρδ είναι απολαυστικότατο. Θάλασσα, πράσινο και ανά διαστήματα ποταμάκια και λιμνούλες σε μαγεύουν. Στη συνέχεια, αφήνοντας πίσω τη θάλασσα και ανηφορίζοντας τα βουνό τα πράγματα δυσκολεύουν. Όμορφα μεν, αλλά ο στενός δρόμος, οι στροφές και η αυξημένη κίνηση δεν σε αφήνουν να απολαύσεις. Φτάνοντας ψηλότερα το σκηνικό γίνεται ακόμα άγριο με θέα σε όλα τα γύρω βουνά.
190713 Norbhgia 101D3100 0503.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0559.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0607.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0656.jpg
Κάπου εκεί κάνουμε και μια παράκαμψη νότια για 13 χιλιόμετρα για να επισκεφτούμε το Galdhopiggen summer ski center. Μια περιοχή με το ομώνυμο χιονοδρομικό κέντρο, έναν παγετώνα, μια λίμνη, ένα κλιματικό πάρκο και έναν ξενώνα. Ίσως αξίζει να επισκεφτείς το πάρκο (εμείς δεν πήγαμε). Για να το επισκεφτείς πρέπει να πληρώσεις και διόδια (100 Nok 10,5 E).
190713 Norbhgia 101D3100 0688.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0692.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0698.jpg
Επιστροφή στο αυτοκίνητο και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε. Λίγα χιλιόμετρα ακόμα και φτάνουμε στον επόμενο προορισμό μας, το Lom. Εκεί είχαμε διαβάσει για έναν φούρνο και οι περιγραφές ήταν… ακριβέστατες!!! Από μακριά μυρίσαμε τα καλούδια και στη συνέχεια είδαμε την ουρά του κόσμου που περίμενε υπομονετικά. Τιμήσαμε διάφορες γεύσεις και ήταν όλα υπέροχα. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε και την εκκλησία του χωριού (80 Nok – 8,50 E / άτομο) η οποία ήταν και αυτή πανέμορφη. Συνεχίζουμε δυτικά στον Ε15 με τον δρόμο να κινείται παράλληλα με τον ποταμό otta. Και αυτή η διαδρομή είναι γραφική μέσα στο πράσινο.
190713 Norbhgia 101D3100 0712.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0716.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0736.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0738.jpg
60 χιλιόμετρα μετά, τον εγκαταλείπουμε για να μπούμε στον ορεινό 258 (ουσιαστικά οι δυο δρόμοι κινούνται παράλληλα). Αυτό και αν ήταν σωστή επιλογή… Ο δρόμος κινείται σε ένα οροπέδιο με λίμνες και χιόνια και το τοπίο είναι εκπληκτικό. Η διαδρομή είναι μόλις 27 χιλιόμετρα αλλά λόγω του χωματόδρομου και των στάσεων για φωτογράφιση χρειάστηκε περίπου 1,5 ώρα να τον διασχίσουμε.
190713 Norbhgia 101D3100 0754.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0766.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0768.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0791.jpg
Ξαναμπαίνουμε στον Ε15 και συνεχίζουμε μέχρι το Stryn και από εκεί στον 60 μέχρι το Loen. Εκεί, καθόμαστε να κολατσίσουμε και να οργανώσουμε το πρόγραμμα της επόμενης μέρας. 23 χιλιόμετρα ακόμα και φτάνουμε στον τελικό προορισμό για σήμερα, το Viking Camping στο Invik. Η κράτηση είχε γίνει μέσω booking για ένα ξύλινο σπιτάκι (550 Nok – 58E) . Η τοποθεσία είναι μαγευτική με πανέμορφη θέα και απίστευτη γαλήνη. Η ώρα όμως είναι 23,00 και δεν έχουμε χρόνο και κουράγιο να κάτσουμε να το απολαύσουμε.

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 320

Ώρες οδήγησης : 7 : 45


6Η μέρα - ΠΕΜΠΤΗ 18/7/19

Πολύ πρωινό ξύπνημα μιας και η μέρα για σήμερα προβλέπεται πολύ κουραστική και επιπλέον θέλουμε να προλάβουμε τον καιρό που μετά το μεσημέρι έχει πρόβλεψη ότι χαλάει. Ξεκινάμε λοιπόν και φτάνουμε στο Loen. Εκεί φοράμε τα ορειβατικά μας, βάζουμε τον εξοπλισμό μας και ξεκινάμε για την Via Ferrata που βρίσκεται εκεί. Υπάρχουν 4-5 παράλληλες διαδρομές. Εμείς επιλέξαμε την πιο εύκολή και σε κάποια σημεία ήταν πάνω από τις δυνατότητες μας. Με μεγάλη δυσκολία τα καταφέραμε και σε 4 ώρες περίπου ήμασταν στην κορυφή. Η θέα σε αποζημιώνει για όλη την κούραση!!! Τα φιόρδ σε όλο τους το μεγαλείο…
190713 Norbhgia Samsung Giorgos 20190718_081611.jpg 190713 Norbhgia Samsung Giorgos 20190718_103657.jpg 190713 Norbhgia Samsung Giorgos 20190718_120155.jpg 190713 Norbhgia Samsung Giorgos 20190718_121620.jpg
Αφού χαζέψαμε τη θέα και χαλαρώσαμε μπήκαμε στο τελεφερίκ (760 Nok – 80 E) για να επιστρέψουμε στο Loen. Ανεφοδιασμός από το τοπικό σούπερ μάρκετ, καφές στο χέρι και πάμε για τα επόμενα. Επιστροφή από τα ίδια, Stryn και Ε15 ανατολικά για 85 χιλιόμετρα. Εκεί αλλάζουμε σε βόρεια κατεύθυνση στον 63 για να φτάσουμε μετά από 24 χιλιόμετρα στο Geiranger. Κάπου στο ενδιάμεσο κάναμε μια παράκαμψη για να ανέβουμε στο σημείο θέας Dalsnibba (διόδιαα 150 Nok – 16 E). Καταπληκτική θέα στο Geiranger αλλά και τα γύρω βουνά με τις λίμνες και τα χιόνια που σίγουρα αξίζει να δει κάποιος.
190713 Norbhgia 101D3100 0965.jpg 190713 Norbhgia 101D3100 0996.jpg
Συνεχίζουμε και κατηφορίζουμε προς το Geiranger το οποίο είναι πανέμορφο. Αν και είναι και αυτό πολύ τουριστικό νομίζω πως είναι καλύτερο από το Flam. Συνεχίζουμε ανεβαίνοντας τον 63 , κάνουμε στάση για πανοραμική θέα όλου του φιόρδ στο Gjeredfossen Viepoint , στάση στη λίμνη Eidsvatnet και κατηφορίζοντας φτάνουμε στο Eisdal.
190713 Norbhgia 102D3100 0016.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0026.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0040.jpg
Από εκεί πάμε ανατολικά στον 91 για 14 χιλιόμετρα (διόδια 70 Nok- 7,50E ) για να επισκεφτούμε το εγκαταλειμμένο χωριό (και τουριστική attraction) Herdalssetra. Γραφικό και αυτό με τα προβατάκια να βόσκουν στα λιβάδια..
190713 Norbhgia 102D3100 0053.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0057.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0070.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0075.jpg
Επιστροφή στο Eisdal , περνάμε με το ferry απέναντι στο Linge (119 Nok – 12,50 E) και από εκεί στον 650 δυτικά αρχικά και βόρεια στη συνέχεια για να φτάσουμε μετά από 22 χιλιόμετρα στον τελικό προορισμό για σήμερα, το Stordal. Εκεί είχαμε κλείσει δωμάτιο μέσω Airnbn με καταπληκτικό πρωινό για 60 ευρώ.

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 190

Ώρες οδήγησης : 5 : 15


7η μέρα - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19/7/19

Χαλαρό ξύπνημα, πρωινό λουκούλλειο γεύμα στο σπίτι και ξεκινάμε πίσω προς Linge.Εκεί μπαίνουμε στον 63 (δρόμος των τρολ) και με σταθερή βορειοανατολική πορεία φτάνουμε μετά από 55 χιλιόμετρα στο Adalsnes. Η διαδρομή σήμερα γίνεται με συννεφιά αλλά εξακολουθεί και είναι φανταστική με πολύ πράσινο, πολλά νερά και εναλλαγές τοπίου. Στο πιο ψηλό σημείο γίνεται ακόμα καλύτερη με πιο άγρια ομορφιά. Αποκορύφωμα το “Trolls Path View Point” με την καταπληκτική θέα προς τον βορρά. Εκεί έχουν φτιάξει μια κατάσταση με μονοπατάκια και εξέδρες από τις οποίες η κοιλάδα με τον φιδωτό δρόμο, το ποτάμι και οι καταρράκτες γύρω – γύρω φαίνονται λες και είσαι σε αεροπλάνο.
190713 Norbhgia 102D3100 0144.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0185.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0203.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0220.jpg
Κατηφορίζουμε, περνάμε το Adalsnes και συνεχίζουμε για άλλα 110 χιλιόμετρα δυτικά στους Ε136 και Ε39 μέχρι το Alesund. Δεν μπαίνουμε στην πόλη αλλά πάμε βόρεια στον 658 και κάτω από τα υποθαλάσσια τούνελ επισκεπτόμαστε τα νησάκια Vigra και Godoy. Αυτό και αν ήταν outsider. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα διαβάσει σχεδόν τίποτα για αυτά και μάλλον κάποιοι τα υποτιμήσανε. Απίστευτα γραφικά χωριουδάκια και τοπία με θέα τον ατλαντικό!!! Μάλιστα, στο νησάκι του Godoy, μην παραλείψετε να κάνετε μια βουτιά στον ατλαντικό (αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν) , δίπλα στον φάρο Alnes . Εγώ ακόμα το μετανιώνω… Επίσης στο ίδιο νησάκι έχει ένα βουναλάκι με μία λίμνη στο κέντρο του. Πρέπει να έχει μοναδική θέα από την κορυφή στη λίμνη και την γύρω περιοχή. Αν έχετε χρόνο ίσως αξίζει (εμείς δεν είχαμε χρόνο να ανεβούμε)…
190713 Norbhgia 102D3100 0346.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0348.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0467.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0501.jpg
Συνεχίζουμε και επιστρέφουμε στο Alesund. Αποκάλυψη Νο2 !!! Πρώτη στάση ο λόφος Aksla με την ανεπανάληπτη θέα στην πόλη. Αν το συνδυάσεις και με το ηλιοβασίλεμα τα λόγια περιττεύουν!!!! Δυστυχώς όμως η ώρα είναι ήδη 21,30 και έχουμε να κατέβουμε να δούμε την πόλη και να φάμε. Με μισή καρδιά κατηφορίζουμε και περπατάμε στο κέντρο της πόλης. Η μαγεία συνεχίζεται… Παίρνουμε και από ένα ταχυφαγείο κάτι για τη λιγούρα και προχωράμε.
190713 Norbhgia 102D3100 0560.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0562.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0585.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0606.jpg
Δεν θέλουμε να φύγουμε ακόμα, αλλά η ώρα είναι 23.00 και η κράτηση είναι για σπίτι με οικογένεια (Airbnb – 65 E) και δεν θέλουμε να το τραβήξουμε άλλο. Δυστυχώς επειδή η επόμενη μέρα είχε πολλά χιλιόμετρα οδήγηση, δεν θα είχαμε την δυνατότητα να δούμε άλλο την πόλη. Θεωρώ πως το Alesund θέλει περισσότερο χρόνο και είναι – για μένα- η πιο όμορφη πόλη από αυτές που είδαμε.

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 280

Ώρες οδήγησης : 7 : 10


8Η μέρα - ΣΑΒΒΑΤΟ 20/7/19

Δύσκολη μέρα η σημερινή με τις περισσότερες ώρες οδήγησης, οπότε 09.00 είμαστε ήδη στο δρόμο. Περνάμε βόρεια το υποθαλάσσιο τούνελ του 658 και μόλις βγαίνουμε στρίβουμε ανατολικά και μέσω του FV107 και του 661 φτάνουμε μετά από 80 χιλιόμετρα στο Vestnes. Εκεί μπαίνουμε στο ferry και περνάμε απέναντι στο Molde (211 Nok – 22,50 E). Συνεχίζουμε και μέσω των Ε39-64-663-664 φτάνουμε στον δρόμο του ατλαντικού. Εκτός των εντυπωσιακών γεφυρών που βρίσκουμε στο πέρασμά μας, είναι απίστευτη η αίσθηση ότι κινείσαι «πάνω στον ωκεανό». Κάναμε τη βόλτα μας στα οργανωμένα μονοπάτια και γέφυρες που έχει στις διάφορες στάσεις δίπλα στις γέφυρες και συνεχίσαμε. Κάποιοι πιο τολμηροί κάνανε και μπάνιο. Επόμενη στάση το Κριστιανσουντ (για να μπεις είχε διόδια 142 Nok – 15 E). Κάναμε τα ψώνια μας και μια μικρή σχετικά βόλτα. Η πόλη είναι πολύ όμορφη και αξίζει να αφιερώσεις χρόνο για εξερεύνηση. Εμείς επειδή είχαμε πολλά χιλιόμετρα μπροστά μας φύγαμε γρήγορα
190713 Norbhgia 102D3100 0756.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0763.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0793.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0838.jpg
Ξεκινήσαμε νότια στον 70, μετά ανατολικά στον Ε39, στη συνέχεια και πάλι στον 70 νοτιοανατολικά αυτή τη φορά για 135 χιλιόμετρα μέχρι να βρούμε τον Ε6. Εκεί διανύσαμε 48 χιλιόμετρα προς το νότο μέχρι να ξαναβγούμε και να μπούμε στον επαρχιακό 29. Οδηγώντας νοτιοανατολικά για 29 χιλιόμετρα αλλάζουμε για τελευταία φορά δρόμο και μπαίνουμε στον ορεινό 27 για τα τελευταία 85 χιλιόμετρα μέχρι το Ringebu. Όλη η σημερινή διαδρομή ήταν όμορφη με πολύ πράσινο και συννεφιά. Το τελευταίο κομμάτι όμως (ο 27) ήταν το καλύτερο και ας έγινε υπό βροχή.
190713 Norbhgia 102D3100 0871.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 0952.jpg 190713 Norbhgia 102D3100 1013.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0005.jpg
Φτάνοντας, μη έχοντας και άλλη επιλογή, επιτρέψαμε στους εαυτούς μας τη μοναδική «σπατάλη» του ταξιδιού να φάμε σε κινέζικο (520 Nok – 55 E). Η διαμονή είχε κλειστεί μέσω Booking στο “Frya Leir” (397 Nok – 42E πάρα πολύ καθαρό και σε απίστευτη τοποθεσία).

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 550

Ώρες οδήγησης : 10 : 10



9η μέρα - ΚΥΡΙΑΚΗ 21/7/19

Πολύ πρωινή αναχώρηση γιατί έπρεπε μέχρι τις 11.00 να παραδώσουμε το αυτοκίνητο στο Όσλο. Μπαίνουμε λοιπόν στον Ε6 με νότια κατεύθυνση και μετά από 240 χιλιόμετρα και 3 ώρες οδήγηση φτάνουμε στο “Oslo Central”. Επιστρέφουμε το αυτοκίνητο στην Hertz και πηγαίνουμε στο ξενοδοχείο (Anker Hotel – 1422 Nok – 151 E για δυο βράδια με πρωινό). Ευτυχώς υπήρχαν δωμάτια και οι υπάλληλοι στην υποδοχή μας επέτρεψαν να κάνουμε check – in αν και η ώρα ήταν 11.30. Πήγαμε λοιπόν στο δωμάτιο, αφήσαμε τις βαλίτσες μας , φρεσκαριστήκαμε και βγήκαμε για την πρώτη επαφή με την Πρωτεύουσα. Ο καιρός από την αρχή της ημέρας ήταν βροχερός. Αυτό δεν μας πτόησε καθόλου γιατί αφενός μεν (όπως είπαμε και στην αρχή) ο καιρός ήταν καταπληκτικός όλες τις προηγούμενες μέρες, αφετέρου δε η πρόγνωση έλεγε ότι μετά το μεσημέρι και για το υπόλοιπο της παραμονής μας εκεί θα ήταν σχετικά καλός. Με την ομπρέλα ανά χείρας λοιπόν ξεκινήσαμε την περιπλάνηση. Επειδή ήταν εκνευριστικό το όλο θέμα με την ομπρέλα και δεν μπορούσαμε να βγάλουμε και φωτογραφίες, αποφασίσουμε να αράξουμε για καφέ μέχρι να σταματήσει. Δεν άργησε να γίνει αυτό και σύντομα συνεχίσαμε τη βόλτα μας. Δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο πλάνο ούτε θέλαμε να επισκεφτούμε κάποιο μουσείο. Απλά περιπλανιόμασταν στο κέντρο της πόλης, απολαμβάναμε την ομορφιά της και βγάζαμε φωτογραφίες. Όλα τα κτήρια και μέρη που είχα διαβάσει σε διάφορα forum τα είδαμε και ήταν πανέμορφα. Κάποια στιγμή το απόγευμα πήγαμε να φάμε και όπως είχα διαβάσει καταλήξαμε στον μπουφέ της Egon Pizza ( 381 Νοκ – 40 Ε για τα δύο άτομα και φαγητό μέχρι να σκάσεις…). Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και το βράδυ πήγαμε για ξεκούραση.
190713 Norbhgia 103D3100 0036.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0067.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0112.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0139.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0142.jpg

Συνολικά χιλιόμετρα ημέρας : 240

Ώρες οδήγησης : 3 : 15



10Η μέρα - ΔΕΥΤΕΡΑ 22/7/19

Η σημερινή μέρα ήταν η πιο συναρπαστική (το καλύτερο το αφήνουμε συνήθως για το τέλος) με τις πιο δυνατές συγκινήσεις… Ήταν το μόνο πράγμα που είχαμε προγραμματίσει για το Όσλο και όλο το σκηνικό μελετήθηκε πολύ προσεκτικά και με παρακολούθηση του καιρού καθημερινά τις τελευταίες 5 μέρες. Άλλωστε αποτελεί θεμελιώδη αρχή και κάθε ταξίδι στο εξωτερικό σχεδιάζεται γύρω από μια τέτοια δραστηριότητα. Αναφέρομαι φυσικά στο θεματικό πάρκο που ακούει στο όνομα “Tusenfryd”!!!!! Πρωινό ξύπνημα, ελαφρύ γεύμα (δεν λέει να γίνουμε ρεζίλι πάνω στο roller coaster) και πάμε για το αστικό (59 Nok – 6 Ε / άτομο/ διαδρομή) και σε 20 λεπτά περίπου είμαστε εκεί. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινα καθώς αντικρίζουμε τις «ράγες» και μπαίνουμε τρέχοντας μέσα (918 Nok – 97E για τα 2 άτομα). Αργά το μεσημέρι παίρνουμε το αστικό της επιστροφής. Πηγαίνουμε κατευθείαν στο Vigelandsparken (που δεν είχαμε επισκεφτεί την προηγούμενη μέρα) το οποίο είναι όντως εντυπωσιακό. Το περπατήσαμε (αν και με ψιλόβροχο) μέχρι την άλλη άκρη και γυρίσαμε προς το κέντρο της πόλης με το τραμ. Για σήμερα προτιμήσαμε και φάγαμε κεμπάπ σε κάποιο από τα ανατολίτικα (197 Nok – 21 E για τα 2 άτομα). Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο περάσαμε από τον σταθμό των τρένων για να δούμε τα δρομολόγια (για την άλλη μέρα το πρωί που θα πηγαίναμε στο αεροδρόμιο) και να βγάλουμε εισιτήρια (144 Nok – 15 E για τα 2 άτομα) από τους αυτόματους πωλητές. Την άλλη μέρα το πρωί διαπίστωσα πως τα εισιτήρια είχαν λήξει! Τότε έμαθα πως στα αυτόματα εκδοτήρια δεν μπορείς να βγάλεις απλά για να τα έχεις και πως η διάρκεια τους είναι από την στιγμή που τα βγάζεις και για μια ώρα (αν θυμάμαι καλά).
190713 Norbhgia 103D3100 0209.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0229.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0274.jpg 190713 Norbhgia 103D3100 0287.jpg



11Η μέρα - ΤΡΙΤΗ 23/7/19

Με τις βαλίτσες ανά χείρας πηγαίνουμε στον σταθμό των τρένων και μετά από μισή ώρα περίπου είμαστε στο αεροδρόμιο. Πτήση μέχρι τη Ρίγα. Εκεί και επειδή η Ρίγα δεν είναι στα άμεσα σχέδια μας, έχουμε κανονίσει τις πτήσεις ώστε έχουμε 7-8 ώρες ανταπόκριση. Έτσι παίρνουμε το αστικό και κάνουμε μια μεγάλη βόλτα στην πόλη. Περιπλανηθήκαμε αρκετά και χαζέψαμε σχεδόν όλο το κέντρο της πόλης. Όμορφη θα την έλεγα αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Από μουσείο επισκεφτήκαμε αυτό της KGB (20Ε για τα 2 άτομα). Ενδιαφέρον ήταν αλλά λίγο ανατριχιαστικό. Τσιμπήσαμε και κάτι πρόχειρο και γυρίσαμε στο αεροδρόμιο για την πτήση επιστροφής στην Θεσσαλονίκη.



ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το ταξίδι μας ήταν μια φανταστική εμπειρία. Η Νορβηγία είναι μια πανέμορφη χώρα με απίστευτα τοπία, πολύ καλή οργάνωση σε όλα της και ασφαλής για την γυρίσεις. Οι δρόμοι της είναι σε άριστη κατάσταση όπως και τα δρομολόγια με τα ferry boat και οι μετακινήσεις σε οποιαδήποτε κατεύθυνση δεν είναι πρόβλημα. Οι ταχύτητες είναι αργές βέβαια, ειδικά σε επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους. Επίσης έχουν χαμηλά όρια ταχύτητας. Τροχαία δεν συναντήσαμε πουθενά (αν και σε forum είχα διαβάσει ότι είναι «επικίνδυνα» τα πράγματα) και μερικές φορές το πόδι στο γκάζι ξέφευγε. Ευτυχώς ούτε από κάμερα ήρθε κάποια κλήση… Τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύσαμε ήταν 2625 και οι συνολικές ώρες οδήγησης ήταν 55 .Για την πλοήγηση μας χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή “Mapsme” η οποία μας καθοδήγησε άψογα όλες τις μέρες. Το ίδιο αξιόπιστη ήταν και μέσα στο Όσλο με ότι ζητήσαμε (φαγητό – καφέ ). Βοηθός του πλοηγού ήταν ο χάρτης της Michelin 752 Νορβηγία – Σουηδία (πάντα έχω και έντυπο χάρτη ως εφεδρικό) ο οποίος δεν χρειάστηκε αλλά δεν ήταν και πολύ χρηστικός (μικρή κλίμακα). Παρακάτω φαίνονται αναλυτικά και τα συνολικά έξοδα του ταξιδιού. Η φιλοσοφία ήταν να μαζέψουμε όσο μπορούμε τα έξοδα διαμονής και διατροφής σε λογικό βαθμό. Επίσης στα έξοδα συμπεριλήφθηκαν οι χάρτες και οι ταξιδιωτικοί οδηγοί καθώς και τρόφιμα που αγοράσαμε πριν το ταξίδι

ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ(ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ)
525,94​
ΑΜΑΞΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ
353,73​
ΚΑΥΣΙΜΑ(2625ΚΜ)
251,64​
MMM (ΤΡΕΝΑ-ΛΕΟΦΩΡΕΙΑ-ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ)
307,36​
FERRY
59,54​
ΔΙΟΔΙΑ
67,49​
ΦΑΓΗΤΟ/ΚΑΦΕΣ
555,39​
ΔΙΑΜΟΝΗ
654,74​
ΜΟΥΣΕΙΑ-ΠΑΡΚΑ
70,90​
FUN PARK
97,43​
ΤΑΞΙΔ. ΟΔΗΓΟΙ/ΧΑΡΤΕΣ
58,89​
ΔΙΑΦΟΡΑ
42,56​
ΔΩΡΑ
222,80​
3268,41​
 

Attachments

Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
2.791
Likes
9.447
Πάρα πολύ ωραία ιστορία και φωτογραφίες για ένα ταξίδι που παρόμοιο ελπίζω πρώτα ο Θεός να καταφέρω να κάνω κάποτε.
Τα κόστη που αναγράφονται είναι και για τα 2 άτομα;
 

ifaistos

Member
Μηνύματα
31
Likes
66
Πάρα πολύ ωραία ιστορία και φωτογραφίες για ένα ταξίδι που παρόμοιο ελπίζω πρώτα ο Θεός να καταφέρω να κάνω κάποτε.
Τα κόστη που αναγράφονται είναι και για τα 2 άτομα;
Ευχαριστώ, εύχομαι και εσύ σύντομα να μπορέσεις να το κάνεις.

Ναι οι τιμές είναι για δυο άτομα, τελικές και με ΦΠΑ.... :bleh:
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
140
Likes
874
Επόμενο Ταξίδι
Μαρόκο-Πορτογαλία (Μαρ21)
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
Η Νορβηγία είναι στα μετρημένα στα δάχτυλα must που μου απομένουν, φυσικά απολαμβάνω το ταξίδι και αλλού, όχι μόνο στα must. Έχω πάει μόνο περιοχή Τρομσό, δε φτάνει. Διάβασα την ιστορία με ενδιαφέρον και σίγουρα έχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Είναι πολύ τεχνικό το ποστ, αυτό με τα έξοδα ανυπέρβλητο. Ένα μόνο ας μου επιτραπεί. Καλά θα ήταν να βάζετε και χάρτες για να μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το road trip. Ευχαριστώ!
 

ifaistos

Member
Μηνύματα
31
Likes
66
Τάσο καλησπέρα, προσπαθώ οι δημοσιεύσεις να είναι τενικές γιατί και εμένα κυρίως αυτές με ενδιαφέρουν όταν οργανώνω ένα ταξίδι.
Όσο για τους χάρτες , έχεις δίκιο η ιστορία θα ήταν πιο ολοκληρωμένη. Θα τους ανεβάσω μόλις τελειώσω με την οργάνωση του επόμενου μου ταξιδιού.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
140
Likes
874
Επόμενο Ταξίδι
Μαρόκο-Πορτογαλία (Μαρ21)
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
Σε ευχαριστώ πολύ Θάνο. Τέλειοι οι χάρτες που έβαλες!!
Εγώ (με το συγγνώμη ε!) δεν το καταφέρνω και βάζω μόνο ένα χειροποίητο στο word. Μπράβο σου, ξέρω ότι ήταν δουλειά.
Τάσος
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
30.889
Μηνύματα
743.557
Μέλη
35.564
Νεότερο μέλος
Melina231

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom