Ουκρανία Οδοιπορικό στην Ουκρανία

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος του κοσμου

Η λατρεμένη Οδησσός

Το Σάββατο είχε ξύπνημα πολύ νωρίς. Είχαμε κανονίσει με βαν να πάμε στην Οδησσό. Η τιμή που μας έδωσε ο George ήταν 3200γριβνα, κατά πολύ μικρότερη από όλες τις άλλες που βρήκαμε. Η απόσταση 670 χιλμ και η διάρκεια 8 ώρες περίπου.

Ο οδηγός ένας ευγενικός νέος, μας περίμενε από τις 7πμ κάτω από το διαμέρισμά μας.

Ξεκινήσαμε χαρούμενοι την διαδρομή μας μέσω Συμφερούπολης. Περάσαμε από τα οινοποιεία Masandra. Η χερσόνησος της Κριμαίας είναι πολύ εύφορη. Στην περιοχή Masandra υπάρχουν οι μεγαλύτεροι αμπελώνες της Ουκρανίας. Ατελείωτα στρέμματα με αμπέλια, στοιχισμένα και περιποιημένα, εκτείνονται σε απόσταση όσο πιάνει το μάτι σου.

Το οινοποιείο υπάρχει από τα μέσα του 19ου αιώνα. Τα κελάρια χτίστηκαν το 1894, οι σήραγγες είναιί βαθιά μέσα στο βουνό. Η θερμοκρασία τέλεια 13-14 βαθμούς Κελσίου, εξασφαλίζοντας ότι τα κρασιά αποθηκεύονται σε άριστη κατάσταση.

Το υποτροπικό κλίμα αέρα της περιοχής και οι ασπίδες προστασίας των οροσειρών δημιουργούν μοναδικές συνθήκες για την παραγωγή υψηλής ποιότητας επιτραπέζιων και επιδορπίων κρασιών, τα οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική αποθήκευση στα κελάρια, έχουν κερδίσει μια θέση στα καλύτερα κρασιά του κόσμου.

Η Massandra Collection χτίστηκε αρχικά από τον πρίγκιπα Lev Sergeivich Golitzin, ο οποίος ήταν συλλέκτης των Massandra καθώς και των καλύτερων κρασιών από όλο τον κόσμο. Η συλλογή εμπλουτίστηκε το 1922, όταν ο Στάλιν διέταξε όλα τα κρασιά που βρίσκονται σε πολλά παλάτια του Τσάρου να μετακινηθούν προς τα κελάρια. Μερικά κρασιά φέρουν την σφραγίδα του τσάρου.

Ο κατάλογος είναι συναρπαστικός, Ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο Yquem του 1865 για τον Τσάρο εκτιμάται £ 7.000, μια Massandra 1948 Tokay για £ 165, και βαθμολογείται με 96 πόντους από τον Robert Parker. Τα νεότερα κρασιά από τη δεκαετία του 1980 είναι διαθέσιμα με λιγότερα όπως £ 20 ανά φιάλη.

Εμείς αρκεστήκαμε σε αυτά που είχαμε αγοράσει από την αγορά της πόλης. Πράγματι ήταν απ'τα καλύτερα κρασιά που έχω πιει.

Η ιδιωτική αυτή διαδρομή μας επέτρεπε να σταματάμε όπου θέλουμε, να βλέπουμε τα μικρά χωριά και τις πόλεις μέχρι τον τελικό προορισμό μας. Ο οδηγός προσεκτικός αλλά ο δρόμος γεμάτος λακκούβες......

Η πρώτη μας στάση για τσιγάρο.. σε ένα μπακάλικο όπου αγοράσαμε εκπληκτικό σαλάμι χειροποίητο. Η δεύτερη ήταν πιο καλή. Δύο κυρίες πουλούσαν στην άκρη του δρόμου κάτι καρβελάκια ψωμιού γεμισμένα με κιμά, τα οποία είχαν ψήσει και διατηρούσαν ζεστά σε πυρακτωμένη πέτρα. Την γεύση τους δεν την ξεχνώ. Η τρίτη όμως ήταν η καλύτερη. Σταματήσαμε σε ένα είδος υπαίθριας αγοράς που είχε ότι μπορείς να φανταστείς. Εμείς ζητήσαμε καπνιστά ψάρια, και είχε όλων των μεγεθών. Επίσης χαβιάρι, μπρικ και όλων των ειδών τα κηπευτικά με καλύτερα όλων τα σταφύλια. Το χαβιάρι που αγοράσαμε εκεί έκανε 3ε τα 200γρ και ήταν εξίσου ωραίο με το πιο ακριβό που αγοράσαμε αργότερα


Στην διαδρομή παρατηρούσαμε τα χωράφια με κηπευτικά, πατάτες, καρπούζια, πιπεριές, μελιτζάνες, ότι έχουμε και εμείς εδώ. Διασχίσαμε τις μικρές λωρίδες γης που ενώνουν την χερσόνησο με την υπόλοιπη Ουκρανία. Πήγαμε σε μια λαϊκή αγορά. Ανακατευτήκαμε με τους κατοίκους, νοιώσαμε την δύσκολη ζωή τους, γεμάτη ακρίβεια.

Στις 4μμ φθάσαμε στο διαμέρισμά μας στην Οδησσό, όπου μας περίμενε χαμογελαστή η Όλγα.

Το διαμέρισμα 3 δωματίων δίπλα στον κεντρικό πεζόδρομο, ανακαινισμένο πρόσφατα, καθαρότατο, μόλις 70ε την ημέρα για τις 5.

Χωρίς να καθυστερήσουμε καθόλου ξεχυθήκαμε στους δρόμους να ανακαλύψουμε τα μυστικά της πόλης που κατοικήθηκε για χρόνια από τους ´Έλληνες. Είχε για Δήμαρχο τον Έλληνα Μαρασλή για 16 χρόνια. Είναι στενά συνδεδεμένη με τη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή. Για τούτη την παρευξείνια πολιτεία της Ουκρανίας, που γέννησε τη Φιλική Εταιρεία, ο διάσημος Πούσκιν ισχυριζόταν ότι «...εδώ αναπνέει κανείς ολόκληρη την Ευρώπη». Είναι μια πόλη πλημμυρισμένη από ποιητική ομορφιά, αίγλη και ερωτισμό, γεμάτη ιστορικές μνήμες και νοσταλγικές εικόνες ενός έντονου παρελθόντος. Με πλούσια πολιτισμική και πνευματική παράδοση και λάμψη. Η Οδησσός της Φιλικής Εταιρίας και του «Θωρηκτού Ποτέμκιν», που αιώνες τώρα ανασαίνει την αύρα του Εύξεινου Πόντου, πρόθυμη να μας μυήσει στα άδυτα μιας αισθησιακής πολιτείας. Αρχιτεκτονική πανδαισία και κομψότητα, ανυπέρβλητα μνημεία και αγάλματα, πολυάριθμα μουσεία, υπέροχα νεοκλασικά οικοδομήματα, πλατιές λεωφόροι και ειδυλλιακά πάρκα συνιστούν τις τρανταχτές αποδείξεις της μεγάλης οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης .Η Οδησσός «μυρίζει» έντονα Ελλάδα και αυτό σίγουρα μας άρεσε πολύ! εκπλαγείτε Στον νου μας έρχονται ασυναίσθητα οι εμπνευσμένοι στίχοι του Εμπειρίκου: «Καημένη Οντέσα, και καημένη, κατακαημένη Ρωσία, εσύ η πλατυτέρα όχι των ουρανών, μα σίγουρα όλων των χωρών.

Ξεκινήσαμε από την στοά Passage (διακρίνεται για την πλούσια μπαρόκ διακόσμησή της, με αγάλματα και ψηφιδωτά).


Συνεχίσαμε με το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου.
Σχεδιασμένο από τους Αυστριακούς αρχιτέκτονες Felner & Gelmer (1887) σε μπαρόκ ρυθμό, είναι διακοσμημένο με προτομές και γλυπτά μυθικών μορφών. Το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου της Οδησσού, που ανεγέρθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του δημάρχου Γρηγορίου Μαρασλή, είναι ένα από τα πέντε καλύτερα θέατρα της Ευρώπης, όσον αφορά την ακουστική. Παρακολουθήσαμε παράσταση το ίδιο βράδυ και θαμπωθήκαμε από το εσωτερικό του κτηρίου και τους συντελεστές. Επίσης και από την τιμή, 2ε είχε το εισιτήριο,πράγμα που επιτρέπει σε όλο το λαό να έχει πρόσβαση στα θεάματα.


Απέναντι το Motzart cafe .
Ήταν το αγαπημένο μέρος του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Περπατώντας στη λεωφόρο Primorsky (πρώην Nicholas Boulevard), εκτός από την υπέροχη θέα στο λιμάνι θαυμάσαμε έναν μεγάλο αριθμό ιστορικών κτιρίων και μνημείων της πόλης. που πρέπει το άγαλμα του Ρώσου συγγραφέα Πούσκιν, το Δημαρχείο, το κανόνι-μνημείο της αγγλικής φρεγάτας «Τίγρης» (ένα λάφυρο από τον πόλεμο της Κριμαίας), το παλάτι Vorontsov (την κατοικία ενός πρώην κυβερνήτη της πόλης), το χάλκινο άγαλμα του Δούκα του Ρισελιέ, το άγαλμα της Αικατερίνης, με τον ομώνυμο δρόμο και φυσικά τη διάσημη «Σκάλα Ποτέμκιν», το ιστορικό σύμβολο της πόλης. στην παραλία της . Ήταν το αγαπημένο μέρος περιπάτου του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Η βροχή μας ανάγκασε να γυρίσουμε εξαντλημένες και συνεπαρμένες, αφήνοντας για αύριο τα υπόλοιπα.

Η Κυριακή ξεκίνησε με αρκετό κρύο. Ο καιρός άρχιζε να αλλάζει. Που να ξέραμε τι μας περιμένει. Πήγαμε να δούμε μια εκκλησία τεράστια, στο πάρκο απέναντι από το σπίτι. Οι Ουκρανοί όπως και όλοι οι Ρώσοι χτίζουν μετά μανίας εκκλησίες και μάλιστα τεράστιες. Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την οδό Γκρέσκαγια. Τα κτίρια με προσόψεις Ελληνικές. Έβλεπες κίονες, Καρυάτιδες, αγάλματα και φθάσαμε στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Το Μουσείο (οδός Krasnij Pereulok 18) στεγάζεται στην κατοικία του Έλληνα εμπόρου και εθνικού ευεργέτη Γρηγορίου Γρ. Μαρασλή, δημάρχου της πόλης της Οδησσού για δεκαέξι χρόνια (1878-1895). Ανακαινίστηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού και από το 1994 λειτουργεί ως Μουσείο της Φιλικής Εταιρείας. Ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνονται πρωτότυπα έργα από τη δράση των Φιλικών, έγγραφα στον κρυπτογραφικό κώδικα των Φιλικών, φωτογραφίες και γκραβούρες, χάρτες, κατάλογοι των μελών της Φιλικής Εταιρείας, επιστολές και χειρόγραφες προκηρύξεις του Αλέξανδρου Υψηλάντη, αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας. Σε μια αίθουσα του μουσείου αναπαριστώνται τα τρία ιδρυτικά μέλη της Φιλικής Εταιρείας (Σκουφάς, Τσακάλωφ, Ξάνθος) να κάθονται γύρω από ένα τραπέζι Δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματά μου και την χαρά μου που βρέθηκα εκεί όπου ξεκίνησε η επανάσταση της Απελευθέρωσης της Ελλάδας από τους Τούρκους. Στο μουσείο υπάρχει μια εξαίρετη, μεγάλη βιβλιοθήκη με ελληνικά βιβλία και συγγράμματα.

Η δενδροφυτεμένη λεωφόρος Prymorsky Boulevard,
με τα καλοδιατηρημένα οικοδομήματα του 19ου αιώνα, τους πεζόδρομους και τα σκιερά πάρκα, είναι η περιοχή όπου οι κάτοικοι της Οδησσού απολαμβάνουν καθημερινά τον περίπατό τους, όπως έκαναν άλλωστε πολλοί διάσημοι επισκέπτες της πόλης (Τσέχοφ, Γκόγκολ, Πούσκιν) κατά το παρελθόν. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Περπατήσαμε μέχρι τις σκάλες. Τις κατεβήκαμε και περάσαμε απέναντι στην προκυμαία και στο λιμάνι. Στα Σοβιετικά Χρόνια, οι Σκάλες ονομαζόντουσαν Σκάλες Πριμόρσκι αλλά το 1955 μετονομάστηκαν σε Σκάλες Ποτέμκιν, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την εξέγερση του Θωρηκτού Ποτέμκιν.
Με την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, οι σκάλες ονομάστηκαν ξανά σκάλες Πριμόρσκι, αν και χρησιμοποιείται ευρύτατα και σήμερα το όνομα Σκάλες Ποτέμκιν.

Τα 192 σκαλοπάτια της Οδησσού έγιναν διάσημα από τον Ρώσο σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν , ο οποίος γύρισε (το 1925) σ' αυτά τις σκηνές της εξέγερσης για το ιστορικό έπος του «Θωρηκτό Ποτέμκιν». Επειδή οι σκάλες είναι πολλές υπάρχει και τελεφερίκ για την άνοδο και την κάθοδο.

Επιστρέψαμε από τον ίδιο δρόμο (Prymorsky Boulevard) και τότε άρχισε η βροχή. Ο καιρός όμως δεν σταματούσε τον κόσμο. Ήταν Κυριακή και είχαν ξεχυθεί στους δρόμους. Στον κεντρικό πεζόδρομο συνέβαιναν διάφορα hapenings. Εκεί ανακατευτήκαμε και εμείς και μπήκαμε στο ρυθμό της πόλης. Μια ζεστή σοκολάτα μας βοήθησε να ζεσταθούμε.

Το βράδυ φάγαμε πολύ καλά σε ένα υπόγειο ταβερνάκι με πέτρινη διακόσμηση και καλό κρασί. Πέρασε γρήγορα η ώρα μέχρι να πάμε στο σταθμό, όπου είχαμε αφήσει τις βαλίτσες μας για φύλαξη έναντι 2ε την κάθε μία. Το τραίνο μας για το Κίεβο έφευγε στις 1 μετά τα μεσάνυχτα.


 
Last edited:

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος του κοσμου
as14.postimg.org_o4glm8x4x_IMAG0022.jpg

Η αγορά

as12.postimg.org_wcnt8azjh_IMAG0034.jpg

Το λιμάνι της Γιάλτας

as13.postimg.org_q38uv6gyv_IMAG0039.jpg

Γιάλτα

as23.postimg.org_dn1khx03f_IMAG0040.jpg

Γιάλτα

as2.postimg.org_c4i11l521_IMAG0050.jpg

Τελεφερίκ

as11.postimg.org_dqggg2aab_IMAG0053.jpg

ΑΙ Πέτρι

as11.postimg.org_5z4bv8vir_IMAG0060.jpg

Άγρια μανιτάρια

as18.postimg.org_x5qyig2l5_IMAG0069.jpg

Μπαχτσισεράι

as24.postimg.org_3vjkjz5np_IMAG0084.jpg

Κήποι

as22.postimg.org_v18xnklrl_IMAG0098.jpg

Παράλια Μαύρης Θάλασσας

as21.postimg.org_io3wlsyjb_IMAG0102.jpg

Η Εκκλησία της Αναστάσεως του Χριστού

as18.postimg.org_ya7p1z1uh_IMAG0104.jpg

Η φωλιά του Swallow
 

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
Άσπα πολύ καλή η αφήγησή σου. Ήμασταν περίπου το ίδιο διάστημα Ουκρανία. Κρίμα να μην έχω λίγες μέρες ακόμα να πάω Κριμαία. Φαίνεται υπέροχη!
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος του κοσμου
Ευχαριστώ πολύ. Ήταν πολύ ωραία και κυρίως είχε καλύτερο καιρό από το Κίεβο, όπου πεθάναμε στο κρύο. Σύντομα θα γράψω και την συνέχεια.
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος του κοσμου
Η λατρεμένη Οδησσός

Το Σάββατο είχε ξύπνημα πολύ νωρίς. Είχαμε κανονίσει με βαν να πάμε στην Οδησσό. Η τιμή που μας έδωσε ο George ήταν 3200γριβνα, κατά πολύ μικρότερη από όλες τις άλλες που βρήκαμε. Η απόσταση 670 χιλμ και η διάρκεια 8 ώρες περίπου.

Ο οδηγός ένας ευγενικός νέος, μας περίμενε από τις 7πμ κάτω από το διαμέρισμά μας.

Ξεκινήσαμε χαρούμενοι την διαδρομή μας μέσω Συμφερούπολης. Περάσαμε από τα οινοποιεία Masandra. Η χερσόνησος της Κριμαίας είναι πολύ εύφορη. Στην περιοχή Masandra υπάρχουν οι μεγαλύτεροι αμπελώνες της Ουκρανίας. Ατελείωτα στρέμματα με αμπέλια, στοιχισμένα και περιποιημένα, εκτείνονται σε απόσταση όσο πιάνει το μάτι σου.

Το οινοποιείο υπάρχει από τα μέσα του 19ου αιώνα. Τα κελάρια χτίστηκαν το 1894, οι σήραγγες είναιί βαθιά μέσα στο βουνό. Η θερμοκρασία τέλεια 13-14 βαθμούς Κελσίου, εξασφαλίζοντας ότι τα κρασιά αποθηκεύονται σε άριστη κατάσταση.

Το υποτροπικό κλίμα αέρα της περιοχής και οι ασπίδες προστασίας των οροσειρών δημιουργούν μοναδικές συνθήκες για την παραγωγή υψηλής ποιότητας επιτραπέζιων και επιδορπίων κρασιών, τα οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική αποθήκευση στα κελάρια, έχουν κερδίσει μια θέση στα καλύτερα κρασιά του κόσμου.

Η Massandra Collection χτίστηκε αρχικά από τον πρίγκιπα Lev Sergeivich Golitzin, ο οποίος ήταν συλλέκτης των Massandra καθώς και των καλύτερων κρασιών από όλο τον κόσμο. Η συλλογή εμπλουτίστηκε το 1922, όταν ο Στάλιν διέταξε όλα τα κρασιά που βρίσκονται σε πολλά παλάτια του Τσάρου να μετακινηθούν προς τα κελάρια. Μερικά κρασιά φέρουν την σφραγίδα του τσάρου.

Ο κατάλογος είναι συναρπαστικός, Ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο Yquem του 1865 για τον Τσάρο εκτιμάται £ 7.000, μια Massandra 1948 Tokay για £ 165, και βαθμολογείται με 96 πόντους από τον Robert Parker. Τα νεότερα κρασιά από τη δεκαετία του 1980 είναι διαθέσιμα με λιγότερα όπως £ 20 ανά φιάλη.

Εμείς αρκεστήκαμε σε αυτά που είχαμε αγοράσει από την αγορά της πόλης. Πράγματι ήταν απ'τα καλύτερα κρασιά που έχω πιει.

Η ιδιωτική αυτή διαδρομή μας επέτρεπε να σταματάμε όπου θέλουμε, να βλέπουμε τα μικρά χωριά και τις πόλεις μέχρι τον τελικό προορισμό μας. Ο οδηγός προσεκτικός αλλά ο δρόμος γεμάτος λακκούβες......

Η πρώτη μας στάση για τσιγάρο.. σε ένα μπακάλικο όπου αγοράσαμε εκπληκτικό σαλάμι χειροποίητο. Η δεύτερη ήταν πιο καλή. Δύο κυρίες πουλούσαν στην άκρη του δρόμου κάτι καρβελάκια ψωμιού γεμισμένα με κιμά, τα οποία είχαν ψήσει και διατηρούσαν ζεστά σε πυρακτωμένη πέτρα. Την γεύση τους δεν την ξεχνώ. Η τρίτη όμως ήταν η καλύτερη. Σταματήσαμε σε ένα είδος υπαίθριας αγοράς που είχε ότι μπορείς να φανταστείς. Εμείς ζητήσαμε καπνιστά ψάρια, και είχε όλων των μεγεθών. Επίσης χαβιάρι, μπρικ και όλων των ειδών τα κηπευτικά με καλύτερα όλων τα σταφύλια. Το χαβιάρι που αγοράσαμε εκεί έκανε 3ε τα 200γρ και ήταν εξίσου ωραίο με το πιο ακριβό που αγοράσαμε αργότερα
as23.postimg.org_4uhcezrvf_IMAG0107.jpg

as18.postimg.org_gwrc5uj6x_IMAG0109.jpg

Στην διαδρομή παρατηρούσαμε τα χωράφια με κηπευτικά, πατάτες, καρπούζια, πιπεριές, μελιτζάνες, ότι έχουμε και εμείς εδώ. Διασχίσαμε τις μικρές λωρίδες γης που ενώνουν την χερσόνησο με την υπόλοιπη Ουκρανία. Πήγαμε σε μια λαϊκή αγορά. Ανακατευτήκαμε με τους κατοίκους, νοιώσαμε την δύσκολη ζωή τους, γεμάτη ακρίβεια.

Στις 4μμ φθάσαμε στο διαμέρισμά μας στην Οδησσό, όπου μας περίμενε χαμογελαστή η Όλγα.

Το διαμέρισμα 3 δωματίων δίπλα στον κεντρικό πεζόδρομο, ανακαινισμένο πρόσφατα, καθαρότατο, μόλις 70ε την ημέρα για τις 5.

Χωρίς να καθυστερήσουμε καθόλου ξεχυθήκαμε στους δρόμους να ανακαλύψουμε τα μυστικά της πόλης που κατοικήθηκε για χρόνια από τους ´Έλληνες. Είχε για Δήμαρχο τον Έλληνα Μαρασλή για 16 χρόνια. Είναι στενά συνδεδεμένη με τη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή. Για τούτη την παρευξείνια πολιτεία της Ουκρανίας, που γέννησε τη Φιλική Εταιρεία, ο διάσημος Πούσκιν ισχυριζόταν ότι «...εδώ αναπνέει κανείς ολόκληρη την Ευρώπη». Είναι μια πόλη πλημμυρισμένη από ποιητική ομορφιά, αίγλη και ερωτισμό, γεμάτη ιστορικές μνήμες και νοσταλγικές εικόνες ενός έντονου παρελθόντος. Με πλούσια πολιτισμική και πνευματική παράδοση και λάμψη. Η Οδησσός της Φιλικής Εταιρίας και του «Θωρηκτού Ποτέμκιν», που αιώνες τώρα ανασαίνει την αύρα του Εύξεινου Πόντου, πρόθυμη να μας μυήσει στα άδυτα μιας αισθησιακής πολιτείας. Αρχιτεκτονική πανδαισία και κομψότητα, ανυπέρβλητα μνημεία και αγάλματα, πολυάριθμα μουσεία, υπέροχα νεοκλασικά οικοδομήματα, πλατιές λεωφόροι και ειδυλλιακά πάρκα συνιστούν τις τρανταχτές αποδείξεις της μεγάλης οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης .Η Οδησσός «μυρίζει» έντονα Ελλάδα και αυτό σίγουρα μας άρεσε πολύ! εκπλαγείτε Στον νου μας έρχονται ασυναίσθητα οι εμπνευσμένοι στίχοι του Εμπειρίκου: «Καημένη Οντέσα, και καημένη, κατακαημένη Ρωσία, εσύ η πλατυτέρα όχι των ουρανών, μα σίγουρα όλων των χωρών.

Ξεκινήσαμε από την στοά Passage (διακρίνεται για την πλούσια μπαρόκ διακόσμησή της, με αγάλματα και ψηφιδωτά).
as18.postimg.org_hy0rmgey1_IMAG0115.jpg


Συνεχίσαμε με το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου.
as16.postimg.org_enp9ozied_IMAG0168.jpg
Σχεδιασμένο από τους Αυστριακούς αρχιτέκτονες Felner & Gelmer (1887) σε μπαρόκ ρυθμό, είναι διακοσμημένο με προτομές και γλυπτά μυθικών μορφών. Το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου της Οδησσού, που ανεγέρθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του δημάρχου Γρηγορίου Μαρασλή, είναι ένα από τα πέντε καλύτερα θέατρα της Ευρώπης, όσον αφορά την ακουστική. Παρακολουθήσαμε παράσταση το ίδιο βράδυ και θαμπωθήκαμε από το εσωτερικό του κτηρίου και τους συντελεστές. Επίσης και από την τιμή, 2ε είχε το εισιτήριο,πράγμα που επιτρέπει σε όλο το λαό να έχει πρόσβαση στα θεάματα.


Απέναντι το Motzart cafe .
as11.postimg.org_9ch2kv2f7_IMAG0132.jpg
Ήταν το αγαπημένο μέρος του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Περπατώντας στη λεωφόρο Primorsky (πρώην Nicholas Boulevard), εκτός από την υπέροχη θέα στο λιμάνι θαυμάσαμε έναν μεγάλο αριθμό ιστορικών κτιρίων και μνημείων της πόλης. που πρέπει το άγαλμα του Ρώσου συγγραφέα Πούσκιν, το Δημαρχείο, το κανόνι-μνημείο της αγγλικής φρεγάτας «Τίγρης» (ένα λάφυρο από τον πόλεμο της Κριμαίας), το παλάτι Vorontsov (την κατοικία ενός πρώην κυβερνήτη της πόλης), το χάλκινο άγαλμα του Δούκα του Ρισελιέ, το άγαλμα της Αικατερίνης, με τον ομώνυμο δρόμο και φυσικά τη διάσημη «Σκάλα Ποτέμκιν», το ιστορικό σύμβολο της πόλης. στην παραλία της . Ήταν το αγαπημένο μέρος περιπάτου του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Η βροχή μας ανάγκασε να γυρίσουμε εξαντλημένες και συνεπαρμένες, αφήνοντας για αύριο τα υπόλοιπα.

Η Κυριακή ξεκίνησε με αρκετό κρύο. Ο καιρός άρχιζε να αλλάζει. Που να ξέραμε τι μας περιμένει. Πήγαμε να δούμε μια εκκλησία τεράστια, στο πάρκο απέναντι από το σπίτι. Οι Ουκρανοί όπως και όλοι οι Ρώσοι χτίζουν μετά μανίας εκκλησίες και μάλιστα τεράστιες. Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την οδό Γκρέσκαγια. Τα κτίρια με προσόψεις Ελληνικές. Έβλεπες κίονες, Καρυάτιδες, αγάλματα και φθάσαμε στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
as14.postimg.org_r4wzjxmip_IMAG0152.jpg
as14.postimg.org_4rtuavayp_IMAG0156.jpg
Το Μουσείο (οδός Krasnij Pereulok 18) στεγάζεται στην κατοικία του Έλληνα εμπόρου και εθνικού ευεργέτη Γρηγορίου Γρ. Μαρασλή, δημάρχου της πόλης της Οδησσού για δεκαέξι χρόνια (1878-1895). Ανακαινίστηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού και από το 1994 λειτουργεί ως Μουσείο της Φιλικής Εταιρείας. Ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνονται πρωτότυπα έργα από τη δράση των Φιλικών, έγγραφα στον κρυπτογραφικό κώδικα των Φιλικών, φωτογραφίες και γκραβούρες, χάρτες, κατάλογοι των μελών της Φιλικής Εταιρείας, επιστολές και χειρόγραφες προκηρύξεις του Αλέξανδρου Υψηλάντη, αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας. Σε μια αίθουσα του μουσείου αναπαριστώνται τα τρία ιδρυτικά μέλη της Φιλικής Εταιρείας (Σκουφάς, Τσακάλωφ, Ξάνθος) να κάθονται γύρω από ένα τραπέζι Δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματά μου και την χαρά μου που βρέθηκα εκεί όπου ξεκίνησε η επανάσταση της Απελευθέρωσης της Ελλάδας από τους Τούρκους. Στο μουσείο υπάρχει μια εξαίρετη, μεγάλη βιβλιοθήκη με ελληνικά βιβλία και συγγράμματα.

Η δενδροφυτεμένη λεωφόρος Prymorsky Boulevard,
as22.postimg.org_wyxmydcap_IMAG0198.jpg
με τα καλοδιατηρημένα οικοδομήματα του 19ου αιώνα, τους πεζόδρομους και τα σκιερά πάρκα, είναι η περιοχή όπου οι κάτοικοι της Οδησσού απολαμβάνουν καθημερινά τον περίπατό τους, όπως έκαναν άλλωστε πολλοί διάσημοι επισκέπτες της πόλης (Τσέχοφ, Γκόγκολ, Πούσκιν) κατά το παρελθόν. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Περπατήσαμε μέχρι τις σκάλες. Τις κατεβήκαμε και περάσαμε απέναντι στην προκυμαία και στο λιμάνι. Στα Σοβιετικά Χρόνια, οι Σκάλες ονομαζόντουσαν Σκάλες Πριμόρσκι αλλά το 1955 μετονομάστηκαν σε Σκάλες Ποτέμκιν, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την εξέγερση του Θωρηκτού Ποτέμκιν.
Με την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, οι σκάλες ονομάστηκαν ξανά σκάλες Πριμόρσκι, αν και χρησιμοποιείται ευρύτατα και σήμερα το όνομα Σκάλες Ποτέμκιν.
as21.postimg.org_gl4x70b53_IMAG0185.jpg

Τα 192 σκαλοπάτια της Οδησσού έγιναν διάσημα από τον Ρώσο σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν , ο οποίος γύρισε (το 1925) σ' αυτά τις σκηνές της εξέγερσης για το ιστορικό έπος του «Θωρηκτό Ποτέμκιν». Επειδή οι σκάλες είναι πολλές υπάρχει και τελεφερίκ για την άνοδο και την κάθοδο.

Επιστρέψαμε από τον ίδιο δρόμο (Prymorsky Boulevard) και τότε άρχισε η βροχή. Ο καιρός όμως δεν σταματούσε τον κόσμο. Ήταν Κυριακή και είχαν ξεχυθεί στους δρόμους. Στον κεντρικό πεζόδρομο συνέβαιναν διάφορα hapenings. Εκεί ανακατευτήκαμε και εμείς και μπήκαμε στο ρυθμό της πόλης. Μια ζεστή σοκολάτα μας βοήθησε να ζεσταθούμε.

Το βράδυ φάγαμε πολύ καλά σε ένα υπόγειο ταβερνάκι με πέτρινη διακόσμηση και καλό κρασί. Πέρασε γρήγορα η ώρα μέχρι να πάμε στο σταθμό, όπου είχαμε αφήσει τις βαλίτσες μας για φύλαξη έναντι 2ε την κάθε μία. Το τραίνο μας για το Κίεβο έφευγε στις 1 μετά τα μεσάνυχτα.
as9.postimg.org_qzg9wgc4f_IMAG0169.jpg
 
Last edited:

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
πολύ όμορφη και η αφήγηση και οι φωτογραφίες.Με βλέπω να ξαναπηγαίνω Ουκρανία αλλά αυτή τη φορά Οδησσό, Συμφερούπολη και Κριμαία!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.083
Likes
23.657
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καναδάς
Καταπληκτικές και οι φωτογραφίες και η αφήγηση.
 

greco

Member
Μηνύματα
1.144
Likes
3.315
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος Τουρκιας
Συγχαρητηρια κι απο μενα,πραγματικα εχεις δυναμη στο γραψιμο.
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γυρος του κοσμου
Ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια. Οι ιστορίες γράφονται πιό πολύ για να βοηθούν τους μελοντικούς ταξιδευτές της κάθε χώρας που αναφερόμαστε. Έχει και συνέχεια.
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.083
Likes
23.657
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Καναδάς
Ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια. Οι ιστορίες γράφονται πιό πολύ για να βοηθούν τους μελοντικούς ταξιδευτές της κάθε χώρας που αναφερόμαστε. Έχει και συνέχεια.
Την περιμένουμε. :)
 

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ονειρεμένο Ταξίδι
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
Άσπα τη γίνεται με τη συνέχεια της ιστορίας σου?Τελείωνέ την αν θες τώρα που είναι και επίκαιρη η Ουκρανία με τα επεισόδια στο Κίεβο!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.109
Μηνύματα
880.612
Μέλη
38.837
Νεότερο μέλος
koliswa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom