Greg_ce
Member
- Μηνύματα
- 165
- Likes
- 3.089
- Ταξίδι-Όνειρο
- U.S. Route 66
6η μέρα (06-08-2018)
(ARLES-AVIGNON-NIMES-MONTPELLIER-ARLES)
Σήμερα το πρόγραμμά μας περιλάμβανε επίσκεψη στην Avignon. Η Avignon απέχει 46 km από την Arles. Στη διαδρομή συναντήσαμε ατέλειωτες εκτάσεις με ηλιοτρόπια.
Φτάσαμε στην πόλη στις 10:00 και σταθμεύσαμε στο υπόγειο ParkingIndigo Oratoire.
Ξεκινήσαμε την βόλτα μας από το (Palais des papes), το παλάτι που χρησιμοποιούσαν οι πάπες όταν είχαν την έδρα τους στην Αβινιόν. Είναι από τα καλύτερα μνημεία της Γαλλίας, ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής και δείγμα δύναμης και πλούτου που είχε η πόλη την περίοδο εκείνη. Όσο εντυπωσιακό είναι εξωτερικά και μεγαλειώδες που θυμίζει τεράστιο φρούριο με επάλξεις και πολεμίστρες, άλλο τόσο είναι και εσωτερικά.
Η Αβινιόν είναι γνωστή ως «η έδρα των 7 παπών γαλλικής καταγωγής» όπου κατά την περίοδο 1309-1377 λόγω πολιτικών αναταραχών στη Ρώμη, η έδρα της καθολικής εκκλησίας μεταφέρθηκε στην Αβινιόν. Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία βρέθηκε υπό την επιρροή της Γαλλίας και των βασιλέων της τον 14ο αι. και επί 67 χρόνια επτά διαδοχικοί πάπες, όλοι γαλλικής καταγωγής, είχαν την έδρα τους στην Αβινιόν.
Απέναντι από το παλάτι δεσπόζει το εντυπωσιακό, σε στυλ μπαρόκ κτίριο, το σημερινό Hotel des Monnaies. Στην πρόσοψή του η επιγραφή αναφέρει ότι χτίστηκε το 1619, προς τιμήν του τότε βασιλεύοντας Πάπα Παύλου του V. Πάνω από την επιγραφή, μεταξύ δύο αγγέλων, υπάρχει το οικόσημο του Πάπα Παύλου V (τον κατά κόσμο Camillo Borghese) και η παπική τιάρα. Πιο κάτω, εκατέρωθεν της επιγραφής της πρόσοψης, απεικονίζεται το οικόσημο της δυναστείας Borghese, στο οποίο ένας αετός περιστοιχίζεται από δράκους, πάνω σε πλούσιες γιρλάντες φρούτων.
Στην πλατεία του παλατιού, υπάρχει ένα πανέμορφο τρενάκι το petit train Avignon, με το οποίο μπορούμε να αποκτήσουμε μια σφαιρική άποψη της παλιάς πόλης, να δούμε τα σημαντικότερα αξιοθέατα και να περιδιαβούμε τα μικροσκοπικά δρομάκια του ιστορικού κέντρου.
Δίπλα στο παπικό παλάτι βρίσκεται ο καθεδρικός ναός Notre dam desdoms, που χτίστηκε το 1150. Το επίχρυσο άγαλμα της Παναγίας στην κορυφή του καθεδρικού ναού, καθώς και ο εσταυρωμένος δίνουν μια θρησκευτική πινελιά στη πλατεία του παπικού ανάκτορου, θυμίζοντας πως κάποτε ήταν το επίκεντρο του καθολικισμού.
Ανηφορίσαμε προς το πάρκο Rocher des Domes, στο επάνω μέρος της ακρόπολης της Αβινιόν. Η ανηφόρα προς το πάρκο ήταν απότομη, αλλά άξιζε τον κόπο, γιατί ήταν το ιδανικό μέρος για να χαλαρώσουμε κάνοντας μια ωραία βόλτα.
Η θέα από εκεί προς την Avignon ήταν μαγική.
Το ίδιο υπέροχη θέα είχαμε προς κάθε κατεύθυνση.
Με τον ποταμό Ροδανό να διατρέχει την πόλη.
Θαυμάσαμε τη μισογκρεμισμένη γέφυρα Pont d’ Avignon, επάνω στον Ροδανό ποταμό. Το όνομα της γέφυρας είναι Saint Benezet και πήρε το όνομά της από το μικρό εκκλησάκι που είναι θαμμένος ο Άγιος Benezet.
Η Pont d’ Avignon είχε μήκος 900 μ., τον 12ο αι. που χτίστηκε. Ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα και γνώρισε μεγάλες δόξες, καθώς ήταν η μοναδική σταθερή γέφυρα της περιοχής. Η πόλη υπέφερε συχνά από πλημμύρες και το 1660 μέρος της γέφυρας γκρεμίστηκε από παλιρροϊκό κύμα. Σήμερα η γέφυρα έχει μόνο 4 αψίδες από τις 22 που είχε αρχικά.
Στη συνέχεια κάναμε μία βόλτα στα φιδογυριστά και πολλά δρομάκια της πόλης, που είναι γεμάτα με καταστήματα.
Και καταλήξαμε στην όμορφη κεντρική πλατεία της ιστορικής πόλης, στην Πλας ντε λ΄Ορλόζ (Place de l΄ Horloge), μπροστά στο Ηotel de Ville και στην Opera Grand Avignon.
Και αφού απολαύσαμε τον καφέ μας στην Place du Palais (2 καφέδες 8,50 €), ξεκινήσαμε για το χώρο στάθμευσης. Πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (7,30 €, για 31/4 ώρες, μεταξύ 10:00 και 13:15 και ξεκινήσαμε για την Nîmes.
Στο δρόμο για την Nîmes, βάλαμε βενζίνη στην περιοχή της πόλης Redessan, σε βενζινάδικο Casino carburant. Η μόνη διαθέσιμη βενζίνη, ήταν απλή αμόλυβδη 95 και η αγορά καυσίμου γινόταν μόνο από αυτόματο πωλητή με υποχρεωτική χρήση κάρτας. Γεμίσαμε καύσιμο με 73,81 € και τιμή 1,44 €/lt. Ωστόσο η κάρτα μου χρέωσε 120,00 €.
Δίπλα μου έβαζαν βενζίνη δύο Γάλλοι, εκ των οποίων ο ένας μιλούσε αγγλικά. Τον ρώτησα για την παραπάνω χρέωση και πραγματικά έμεινε και εκείνος έκπληκτος. Μου είπε ότι στο κατάστημα Casino supermarché που ήταν δίπλα, δεν μιλούσαν αγγλικά. Τον ρώτησα αν μπορούσε να μου κάνει τη διερμηνεία και προσφέρθηκε να με εξυπηρετήσει. Τελικά, ο υπάλληλος του super market μας είπε ότι η εταιρεία δεσμεύει ένα επιπλέον ποσό, ως προέγκριση αγοράς και ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού αποδεσμεύεται σε μικρό χρονικό διάστημα. Αφού ευχαρίστησα τον Γάλλο για την εξυπηρέτηση συνεχίσαμε το δρόμο μας.
Πάντως το επιπλέον ποσό αποδεσμεύθηκε από τη κάρτα μου στις 08-09-2018!!!
Φτάσαμε στη Nîmes στις 14:40 και ξεκινήσαμε μια βόλτα στην πόλη με το αυτοκίνητο. Εδώ στην οδό Boulevard Victor Hugo, πηγαίνοντας για την Αρένα.
Φτάσαμε στην εντυπωσιακή Ρωμαϊκή Αρένα (Les Arènes). Από τα 75 Ρωμαϊκά αμφιθέατρα, που σώζονται σήμερα η Αρένα της Νιμ είναι το 20ο μεγαλύτερο σε μέγεθος, με εξήντα καμάρες και χωρητικότητα 21.000 θεατών.
Από το 1853, το αμφιθέατρο χρησιμοποιείται για ιπποδρομίες, ταυρομαχίες και για άλλες εκδηλώσεις ψυχαγωγίας. Είναι χαρακτηριστικό το άγαλμα του ταυρομάχου στον εξωτερικό χώρο της Αρένας.
Συνεχίσαμε προς Place Gabriel Péri με την εκκλησία του Saint Baudile. Ο Saint Baudile είναι ο κύριος προστάτης της πόλης. Ο Baudile μαρτύρησε τον 3ο αιώνα, όταν αποκεφαλίστηκε από Παγανιστές που ήθελαν να τον αναγκάσουν να συμμετάσχει σε λατρεία. Ο Baudile όταν αρνήθηκε τις παγανιστικές τελετές, αφού βασανίστηκε, αποκεφαλίστηκε εκτός των προμαχώνων.
Απέναντι από την εκκλησία είναι το Πανεπιστημίου, Université deNîmes Site des Carmes.
Περάσαμε από την Square Antonin με το άγαλμα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
Καθώς και από το ναό του πρώτου αιώνα μ.Χ., Maison Carrée("τετράγωνο σπίτι" μεταφράζεται). Είναι αφιερωμένος στα εγγόνια του αυτοκράτορα Αύγουστου, του Γάιου Καίσαρα και του Λούκιου Καίσαρα. Χαρακτηριστικό του ναού είναι οι κολώνες Κορινθιακού ρυθμού. Λέγεται ότι είναι ο πιο καλοδιατηρημένος ναός Ρωμαϊκής κατασκευής σε όλο τον κόσμο.
Και αφού χορτάσαμε τις βόλτες μας στη μικρή και σχετικά άγνωστη πόλη της νότιας Γαλλίας, με τα πολλά και εντυπωσιακά Ρωμαϊκά μνημεία, που λόγω αυτών αναφέρεται και ως "Ρώμη της Γαλλίας",συνεχίσαμε για την Montpellier.
Η Montpellier απέχει 58 Km, από την Nîmes. Φτάσαμε στις 16:15 και σταθμεύσαμε στο parking Indigo (Peyrou Pitot) (8 Rue du Carré du Roi, 34000 Montpellier).
Δίπλα στο parking ήταν η αψίδα του θριάμβου Arc de Triomphe. Η αψίδα κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα, προς τιμή του Λουδοβίκου του ΙΔ’. Το πέρασμά της σηματοδοτεί την είσοδο στην παλιά πόλη.
Αυτή η Αψίδα Θριάμβου φέρει την ακόλουθη επιγραφή : « Ludovico magno LXXII annos regnante dissociatis repressis conciliatis gentibus quatuor decennali bello conjuratis pax terra marique parta 1715 », κάτι που μεταφράζεται ως ακολούθως : « Ο Λουδοβίκος ο Μέγας, του οποίου η βασιλεία διήρκεσε 72 χρόνια, έφερε την ειρήνη σε στεριά και θάλασσα αφού διαχωρίστηκε, συμφιλιώθηκε και συμπορεύτηκε με συμμαχικούς λαούς σε έναν πόλεμο διάρκειας σαράντα ετών ».
Μόλις περάσαμε την αψίδα του θριάμβου συναντήσαμε στα αριστερά μας το Δικαστικό Μέγαρο (Cour d'appel). Το κτίριο χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Charles Abric μεταξύ 1846 και 1853 σε νεοκλασικό στιλ. Οι Κορινθιακού ρυθμού κίονες και το αέτωμα δίνουν μια ξεχωριστή βαρύτητα και μεγαλοπρέπεια στο κτίριο. Το αέτωμα, έργο του γλύπτη Marius Ramus, που αναπαριστά «Τη δικαιοσύνη για την πρόληψη της αθωότητας και την αποκάλυψη του εγκλήματος».
Περπατήσαμε στη Rue de la Loge, που είναι ένας δρόμος γεμάτος ζωντάνια, με πλήθος κόσμου να σεργιανίζει στα καταστήματα και ταυτόχρονα να απολαμβάνει τους ήχους και τα τραγούδια των διαφόρων μουσικών του δρόμου.
Και φτάσαμε στην Place de la Comedie, την κεντρική πλατεία του Montpellier στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Εδώ ξαποστάσαμε, τρώγοντας στα Mc Donald’s (2 γεύματα big mac 17,10 €), με θέα το εντυπωσιακό κτίριο του θεάτρου La Comedie, το οποίο χτίστηκε το 1755.
Ένα Καρουζέλ – σήμα κατατεθέν των γαλλικών πόλεων – συμπληρώνει το παζλ μιας ούτως η άλλως πλήρους πλατείας.
Η θέση της πάντως, είναι από κάθε άποψη στρατηγική.
Και αφού την φωτογραφίσαμε και τη θαυμάσαμε από κάθε οπτική της γωνία, κατευθυνθήκαμε προς το τεράστιο εμπορικό κέντρο Polygone.
Ανατολικά της Place de la Comedie, πίσω από το εμπορικό Polygone, βρίσκεται η Place de l’ Europe.
Και αμέσως μετά το τεράστιο κτίριο της περιφέρειας Languedoc-Roussillon (έργο του Ισπανού Bofill), το οποίο έχει σαφείς επιρροές από την αρχαιοελληνική αρχιτεκτονική και σηματοδοτεί την αρχή της συνοικίας Antigone.
Εδώ εκπλαγήκαμε ευχάριστα, όταν διαπιστώσαμε πως οι περισσότερες οδοί της συνοικίας έχουν ελληνικά ονόματα (Rue d'Athenes, Allée de Mycènes, Rue Poséidon, Rue de Thèbes κ.α). Αυτό οφείλεται στο ότι η πλειοψηφία των δημάρχων της πόλης ήταν φιλέλληνες.
Παίρνοντας το δρόμο για την επιστροφή στο σημείο που ξεκινήσαμε, περάσαμε από το μνημείο με τον εσταυρωμένο Croix De Peyrou.
Δίπλα στην αψίδα του θριάμβου Arc de Triomphe, την οποία θαυμάσαμε για μία ακόμα φορά.
Ενώ στα αριστερά μας, απέναντι από την αψίδα βρεθήκαμε στο πανέμορφο πάρκο της Place Royale du Peyrou. Το πάρκο βρίσκεται σε ύψωμα και έχει δύο επίπεδα, τα οποία προσφέρουν πανέμορφη θέα προς την πόλη.
Στο πάρκο δεσπόζει, σε κυρίαρχη θέση, το άγαλμα του Λουδοβίκου του ΙΔ’.
Η Montpellier, η μεγαλύτερη πόλη και παράλληλα πρωτεύουσα της περιφέρειας Languedoc-Roussillon, μπορεί να μην είχε αυτά που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «must αξιοθέατα», όμως είναι μία πανέμορφη νεανική πόλη, κομψή και ελκυστική σε κάθε γωνιά της.
Στο δρόμο για το parking, συζητούσαμε πόσο έντονη και πλούσια επίγευση, μας άφησε αυτή η πόλη.
Πλούσιοι από εικόνες και συναισθήματα, πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (6,00 €, για 3 ώρες, μεταξύ 16:15 και 19:20 και ξεκινήσαμε για την Arles και το ξενοδοχείο IBIS Budget Arles Palais des Congrès.
7η μέρα (07-08-2018)
(ARLES – MARSEILLE - SAINT TROPEZ – VILLENEUVE LOUBET
Αναχωρήσαμε από την Arles, έχοντας ως πρώτο μας προορισμό την πόλη του Κόμη Μοντεχρήστο, την όμορφη Μασσαλία (Marseille).
Από το ξενοδοχείο φύγαμε στις 9:00 και είχαμε να διανύσουμε 90 km μέχρι τη Marseille. Επιλέξαμε την N113 και στη συνέχεια την N568, σε μια διαδρομή παράλληλη με τον Ροδανό ποταμό, που είναι γεμάτη εύφορες καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Με την N568 φτάσαμε στην Martigues και πήραμε τον A55, με τον οποίο φτάσαμε στο Παλιό λιμάνι της Μασσαλίας στις 10:10.
Κινούμενοι με το αυτοκίνητο, χαζεύαμε τα γραφικά σπίτια στο χρώμα της τερακότας, που απλώνονταν γύρω από το λιμάνι.
Και φτάσαμε, στις 10:30, στο ψηλότερο φυσικό σημείο της πόλης, όπου βρίσκεται ο ναός Notre-Dame de la Garde. Ο ναός της «καλής μητέρας», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι.
Ο ναός χρονολογείται από το 1864 και την κορυφή των καμπαναριών του την στολίζει το άγαλμα της Παναγίας με το βρέφος.
Από το πλάτωμα του χώρου, γύρω από το ναό, απολαύσαμε μία μαγική θέα της Μασσαλίας προς όλες τις κατευθύνσεις του ορίζοντα.
Εντυπωσιακή ήταν η θέα της Δυτικής Μεσογείου και του κόλπου του Λέοντα. Στην κατεύθυνση αυτή, βλέπαμε το νησάκι με το διάσημο κάστρο - φυλακή Chateau d’If, το οποίο αποτέλεσε το 1845 πηγή έμπνευσης του Αλέξανδρου Δουμά, για το μυθιστόρημα «Κόμης Μοντεχρήστος».
Το εσωτερικό του ναού μας άφησε έκθαμβους. Ότι και να γράψω είναι λίγα. Οι θόλοι, οι πολύχρωμες πέτρες, τα χρυσά ψηφιδωτά είναι κάτι το ανεπανάληπτο.
Ο Ναός είχε ιδιαίτερη σημασία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, γι’ αυτό υπάρχουν πολλά τάματα και προσφορές με θέμα τη θάλασσα και τα καράβια.
Tips:
Από τη Μασσαλία φύγαμε στις 12:00 και είχαμε να διανύσουμε 133 km μέχρι το Saint Tropez. Επιλέξαμε την DN8 και περάσαμε από την πίστα αγώνων Circuit Automobile Paul Ricard και φτάσαμε στην Toulon. Στο δρόμο, σταματήσαμε σε μία boulangerie και πήραμε από μία ευγενέστατη κυρία 2 focaccia, 2 panna cotta και 2 cokes (15,00 €) και αφού τα απολαύσαμε σ’ ένα ξέφωτο, στο δασικό τοπίο που διασχίζαμε, συνεχίσαμε για τον προορισμό μας.
Λίγο έξω από το Saint Tropez, οι google maps δεν μας έδειχναν πρόβλημα στην κυκλοφορία, κάτι ασύνηθες για το κοσμοπολίτικο θέρετρο.
Τελικά σταθμεύσαμε στο Parking du Nouveau Port (1 Avenue Gén de Gaulle, 83990 Saint-Tropez), στις 14:45.
Και περπατήσαμε περιμετρικά του λιμανιού κατευθυνόμενοι προς το κέντρο.
Στο λιμάνι ήταν ελλιμενισμένα σκάφη, θαλαμηγοί και yachts διασημοτήτων.
Ενώ στην προβλήτα του λιμανιού φιγουράριζαν υπεραυτοκίνητα. Μια McLaren 570S.
Μία Rolls Royce Phantom.
Αλλά και πιο classic, αλλά ξεχωριστά αυτοκίνητα. Όπως ένα Citroën Mehari του 1979.
Και ένα Volkswagen Karmann Ghia Convertible του 1974.
Το λιμάνι έσφυζε από κόσμο, που έκανε τη βόλτα του, ενώ στα μαγαζιά και στα ταβερνάκια γινόταν το αδιαχώρητο.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το εσωτερικό, όπου τα στενά δρομάκια με τα ψηλά κτίρια, μας εξασφάλιζαν αρκετή σκιά.
Σε κάθε γωνιά υπήρχαν γραφικά καφέ και bar.
Ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες, που ήταν τουρίστες, περπατούσαν μέσα στα γραφικά στενά δρομάκια, χαζεύοντας τα αναμνηστικά που κρέμονταν στις εισόδους των μαγαζιών.
Κάναμε μια στάση για γλυκό στην pâtisserie La Tarte Tropézienne. Σύμφωνα με την ιστορία του χώρου, η pâtisserie ιδρύθηκε από τον Alexandre Micka το 1955. Μέχρι τότε είχε ως επωνυμία το όνομα του ιδιοκτήτη της, μέχρι που την ίδια χρονιά, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη Γυναίκα» η Brigitte Bardot δοκίμασε την περίφημη tarte και προέτρεψε τον ιδιοκτήτη να ονομάσει το κατάστημά του La Tarte Tropezienne.
Πήραμε από ένα millefeuille Tropézien (3,70 €/τεμ.). Τι να πω, ίσως το καλύτερο millefeuille που έχω φάει ποτέ!
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας χαζεύοντας τις βιτρίνες των καταστημάτων με τους επώνυμους οίκους.
Οι τιμές των καταστημάτων ήταν ελαφρώς απλησίαστες για τα δεδομένα μας. Ενδεικτικά τα καλάθια (panier) 395 και 450 €, τα κολιέ (collier) 290 και 350 €, ενώ το μαγιό (maillot) 390 €.
Εδώ το περίφημο εστιατόριο – καφέ Dior Des Lices.
Και περπατώντας φτάσαμε μέχρι την προβλήτα που στο τέλος της υπάρχει ο φάρος.
Πηγαίνοντας στο χώρο στάθμευσης, συζητούσαμε το πόσο μας άρεσε η μικρή αυτή πόλη που παρ’ όλη την φήμη της, παραμένει γοητευτική και απλή.
Στην επιστροφή μας στο parking είδαμε και το νέο Vw Touareg δίπλα σε μια Porsche Cayenne. Πόσο «λίγη» φαινόταν η Porsche δίπλα του!
Πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (7,00 €, για 21/2 ώρες, μεταξύ 14:45 και 17:15 και ξεκινήσαμε για το Villeneuve-Loubet και το ξενοδοχείο B&B Hôtel Villeneuve-Loubet Village.
Φεύγοντας από το Saint Tropez, η κίνηση ήταν απίστευτη. Πηγαίναμε συνεχώς με πρώτη και δεύτερη ταχύτητα μέχρι και το Port Griamaud, ενώ στη συνέχεια μέχρι το Sainte-Maxime η κατάσταση άρχισε σταδιακά να βελτιώνεται.
Τελικά φτάσαμε στο ξενοδοχείο στις 20:30. Το ξενοδοχείο ήταν κομψό, όμορφο, περιτριγυρισμένο από πράσινο και ιδιαίτερα καθαρό και προσεγμένο.
Αφού παραλάβαμε το δωμάτιό μας, από το οποίο είχαμε μια εκπληκτική θέα στο δάσος, κάναμε ένα χαλαρωτικό douche και ετοιμαστήκαμε για φαγητό.
Κατευθυνθήκαμε προς την θάλασσα και αφού σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στο δρόμο, σε χώρο με μπλε διαγράμμιση (η στάθμευση μετά τις 19:00 είναι δωρεάν και χωρίς περιορισμό στο χρόνο), περπατήσαμε στην Boulevard des Italiens.
Και αποφασίσαμε να φάμε στην pizzeria Pizzatti. Πήραμε μία pizza La Reine (Sauce Tomate – Fromage – Champignons – Jambon – Olives –Origan) και δύο cokes (20,00 €). Το απολαύσαμε μέχρι τις 23:00, διότι το κατάστημα έκλεινε εκείνη την ώρα.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πριν κοιμηθούμε, προετοιμαστήκαμε για το πρόγραμμα της επόμενης μέρας. Αυτό προέβλεπε επίσκεψη στη Νίκαια (Nice).
(ARLES-AVIGNON-NIMES-MONTPELLIER-ARLES)
Σήμερα το πρόγραμμά μας περιλάμβανε επίσκεψη στην Avignon. Η Avignon απέχει 46 km από την Arles. Στη διαδρομή συναντήσαμε ατέλειωτες εκτάσεις με ηλιοτρόπια.
Φτάσαμε στην πόλη στις 10:00 και σταθμεύσαμε στο υπόγειο ParkingIndigo Oratoire.
Ξεκινήσαμε την βόλτα μας από το (Palais des papes), το παλάτι που χρησιμοποιούσαν οι πάπες όταν είχαν την έδρα τους στην Αβινιόν. Είναι από τα καλύτερα μνημεία της Γαλλίας, ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής και δείγμα δύναμης και πλούτου που είχε η πόλη την περίοδο εκείνη. Όσο εντυπωσιακό είναι εξωτερικά και μεγαλειώδες που θυμίζει τεράστιο φρούριο με επάλξεις και πολεμίστρες, άλλο τόσο είναι και εσωτερικά.
Η Αβινιόν είναι γνωστή ως «η έδρα των 7 παπών γαλλικής καταγωγής» όπου κατά την περίοδο 1309-1377 λόγω πολιτικών αναταραχών στη Ρώμη, η έδρα της καθολικής εκκλησίας μεταφέρθηκε στην Αβινιόν. Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία βρέθηκε υπό την επιρροή της Γαλλίας και των βασιλέων της τον 14ο αι. και επί 67 χρόνια επτά διαδοχικοί πάπες, όλοι γαλλικής καταγωγής, είχαν την έδρα τους στην Αβινιόν.
Απέναντι από το παλάτι δεσπόζει το εντυπωσιακό, σε στυλ μπαρόκ κτίριο, το σημερινό Hotel des Monnaies. Στην πρόσοψή του η επιγραφή αναφέρει ότι χτίστηκε το 1619, προς τιμήν του τότε βασιλεύοντας Πάπα Παύλου του V. Πάνω από την επιγραφή, μεταξύ δύο αγγέλων, υπάρχει το οικόσημο του Πάπα Παύλου V (τον κατά κόσμο Camillo Borghese) και η παπική τιάρα. Πιο κάτω, εκατέρωθεν της επιγραφής της πρόσοψης, απεικονίζεται το οικόσημο της δυναστείας Borghese, στο οποίο ένας αετός περιστοιχίζεται από δράκους, πάνω σε πλούσιες γιρλάντες φρούτων.
Στην πλατεία του παλατιού, υπάρχει ένα πανέμορφο τρενάκι το petit train Avignon, με το οποίο μπορούμε να αποκτήσουμε μια σφαιρική άποψη της παλιάς πόλης, να δούμε τα σημαντικότερα αξιοθέατα και να περιδιαβούμε τα μικροσκοπικά δρομάκια του ιστορικού κέντρου.
Δίπλα στο παπικό παλάτι βρίσκεται ο καθεδρικός ναός Notre dam desdoms, που χτίστηκε το 1150. Το επίχρυσο άγαλμα της Παναγίας στην κορυφή του καθεδρικού ναού, καθώς και ο εσταυρωμένος δίνουν μια θρησκευτική πινελιά στη πλατεία του παπικού ανάκτορου, θυμίζοντας πως κάποτε ήταν το επίκεντρο του καθολικισμού.
Ανηφορίσαμε προς το πάρκο Rocher des Domes, στο επάνω μέρος της ακρόπολης της Αβινιόν. Η ανηφόρα προς το πάρκο ήταν απότομη, αλλά άξιζε τον κόπο, γιατί ήταν το ιδανικό μέρος για να χαλαρώσουμε κάνοντας μια ωραία βόλτα.
Η θέα από εκεί προς την Avignon ήταν μαγική.
Το ίδιο υπέροχη θέα είχαμε προς κάθε κατεύθυνση.
Με τον ποταμό Ροδανό να διατρέχει την πόλη.
Θαυμάσαμε τη μισογκρεμισμένη γέφυρα Pont d’ Avignon, επάνω στον Ροδανό ποταμό. Το όνομα της γέφυρας είναι Saint Benezet και πήρε το όνομά της από το μικρό εκκλησάκι που είναι θαμμένος ο Άγιος Benezet.
Η Pont d’ Avignon είχε μήκος 900 μ., τον 12ο αι. που χτίστηκε. Ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα και γνώρισε μεγάλες δόξες, καθώς ήταν η μοναδική σταθερή γέφυρα της περιοχής. Η πόλη υπέφερε συχνά από πλημμύρες και το 1660 μέρος της γέφυρας γκρεμίστηκε από παλιρροϊκό κύμα. Σήμερα η γέφυρα έχει μόνο 4 αψίδες από τις 22 που είχε αρχικά.
Στη συνέχεια κάναμε μία βόλτα στα φιδογυριστά και πολλά δρομάκια της πόλης, που είναι γεμάτα με καταστήματα.
Και καταλήξαμε στην όμορφη κεντρική πλατεία της ιστορικής πόλης, στην Πλας ντε λ΄Ορλόζ (Place de l΄ Horloge), μπροστά στο Ηotel de Ville και στην Opera Grand Avignon.
Και αφού απολαύσαμε τον καφέ μας στην Place du Palais (2 καφέδες 8,50 €), ξεκινήσαμε για το χώρο στάθμευσης. Πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (7,30 €, για 31/4 ώρες, μεταξύ 10:00 και 13:15 και ξεκινήσαμε για την Nîmes.
Στο δρόμο για την Nîmes, βάλαμε βενζίνη στην περιοχή της πόλης Redessan, σε βενζινάδικο Casino carburant. Η μόνη διαθέσιμη βενζίνη, ήταν απλή αμόλυβδη 95 και η αγορά καυσίμου γινόταν μόνο από αυτόματο πωλητή με υποχρεωτική χρήση κάρτας. Γεμίσαμε καύσιμο με 73,81 € και τιμή 1,44 €/lt. Ωστόσο η κάρτα μου χρέωσε 120,00 €.
Δίπλα μου έβαζαν βενζίνη δύο Γάλλοι, εκ των οποίων ο ένας μιλούσε αγγλικά. Τον ρώτησα για την παραπάνω χρέωση και πραγματικά έμεινε και εκείνος έκπληκτος. Μου είπε ότι στο κατάστημα Casino supermarché που ήταν δίπλα, δεν μιλούσαν αγγλικά. Τον ρώτησα αν μπορούσε να μου κάνει τη διερμηνεία και προσφέρθηκε να με εξυπηρετήσει. Τελικά, ο υπάλληλος του super market μας είπε ότι η εταιρεία δεσμεύει ένα επιπλέον ποσό, ως προέγκριση αγοράς και ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού αποδεσμεύεται σε μικρό χρονικό διάστημα. Αφού ευχαρίστησα τον Γάλλο για την εξυπηρέτηση συνεχίσαμε το δρόμο μας.
Πάντως το επιπλέον ποσό αποδεσμεύθηκε από τη κάρτα μου στις 08-09-2018!!!
Φτάσαμε στη Nîmes στις 14:40 και ξεκινήσαμε μια βόλτα στην πόλη με το αυτοκίνητο. Εδώ στην οδό Boulevard Victor Hugo, πηγαίνοντας για την Αρένα.
Φτάσαμε στην εντυπωσιακή Ρωμαϊκή Αρένα (Les Arènes). Από τα 75 Ρωμαϊκά αμφιθέατρα, που σώζονται σήμερα η Αρένα της Νιμ είναι το 20ο μεγαλύτερο σε μέγεθος, με εξήντα καμάρες και χωρητικότητα 21.000 θεατών.
Από το 1853, το αμφιθέατρο χρησιμοποιείται για ιπποδρομίες, ταυρομαχίες και για άλλες εκδηλώσεις ψυχαγωγίας. Είναι χαρακτηριστικό το άγαλμα του ταυρομάχου στον εξωτερικό χώρο της Αρένας.
Συνεχίσαμε προς Place Gabriel Péri με την εκκλησία του Saint Baudile. Ο Saint Baudile είναι ο κύριος προστάτης της πόλης. Ο Baudile μαρτύρησε τον 3ο αιώνα, όταν αποκεφαλίστηκε από Παγανιστές που ήθελαν να τον αναγκάσουν να συμμετάσχει σε λατρεία. Ο Baudile όταν αρνήθηκε τις παγανιστικές τελετές, αφού βασανίστηκε, αποκεφαλίστηκε εκτός των προμαχώνων.
Απέναντι από την εκκλησία είναι το Πανεπιστημίου, Université deNîmes Site des Carmes.
Περάσαμε από την Square Antonin με το άγαλμα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα.
Καθώς και από το ναό του πρώτου αιώνα μ.Χ., Maison Carrée("τετράγωνο σπίτι" μεταφράζεται). Είναι αφιερωμένος στα εγγόνια του αυτοκράτορα Αύγουστου, του Γάιου Καίσαρα και του Λούκιου Καίσαρα. Χαρακτηριστικό του ναού είναι οι κολώνες Κορινθιακού ρυθμού. Λέγεται ότι είναι ο πιο καλοδιατηρημένος ναός Ρωμαϊκής κατασκευής σε όλο τον κόσμο.
Και αφού χορτάσαμε τις βόλτες μας στη μικρή και σχετικά άγνωστη πόλη της νότιας Γαλλίας, με τα πολλά και εντυπωσιακά Ρωμαϊκά μνημεία, που λόγω αυτών αναφέρεται και ως "Ρώμη της Γαλλίας",συνεχίσαμε για την Montpellier.
Η Montpellier απέχει 58 Km, από την Nîmes. Φτάσαμε στις 16:15 και σταθμεύσαμε στο parking Indigo (Peyrou Pitot) (8 Rue du Carré du Roi, 34000 Montpellier).
Δίπλα στο parking ήταν η αψίδα του θριάμβου Arc de Triomphe. Η αψίδα κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα, προς τιμή του Λουδοβίκου του ΙΔ’. Το πέρασμά της σηματοδοτεί την είσοδο στην παλιά πόλη.
Αυτή η Αψίδα Θριάμβου φέρει την ακόλουθη επιγραφή : « Ludovico magno LXXII annos regnante dissociatis repressis conciliatis gentibus quatuor decennali bello conjuratis pax terra marique parta 1715 », κάτι που μεταφράζεται ως ακολούθως : « Ο Λουδοβίκος ο Μέγας, του οποίου η βασιλεία διήρκεσε 72 χρόνια, έφερε την ειρήνη σε στεριά και θάλασσα αφού διαχωρίστηκε, συμφιλιώθηκε και συμπορεύτηκε με συμμαχικούς λαούς σε έναν πόλεμο διάρκειας σαράντα ετών ».
Μόλις περάσαμε την αψίδα του θριάμβου συναντήσαμε στα αριστερά μας το Δικαστικό Μέγαρο (Cour d'appel). Το κτίριο χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Charles Abric μεταξύ 1846 και 1853 σε νεοκλασικό στιλ. Οι Κορινθιακού ρυθμού κίονες και το αέτωμα δίνουν μια ξεχωριστή βαρύτητα και μεγαλοπρέπεια στο κτίριο. Το αέτωμα, έργο του γλύπτη Marius Ramus, που αναπαριστά «Τη δικαιοσύνη για την πρόληψη της αθωότητας και την αποκάλυψη του εγκλήματος».
Περπατήσαμε στη Rue de la Loge, που είναι ένας δρόμος γεμάτος ζωντάνια, με πλήθος κόσμου να σεργιανίζει στα καταστήματα και ταυτόχρονα να απολαμβάνει τους ήχους και τα τραγούδια των διαφόρων μουσικών του δρόμου.
Και φτάσαμε στην Place de la Comedie, την κεντρική πλατεία του Montpellier στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Εδώ ξαποστάσαμε, τρώγοντας στα Mc Donald’s (2 γεύματα big mac 17,10 €), με θέα το εντυπωσιακό κτίριο του θεάτρου La Comedie, το οποίο χτίστηκε το 1755.
Ένα Καρουζέλ – σήμα κατατεθέν των γαλλικών πόλεων – συμπληρώνει το παζλ μιας ούτως η άλλως πλήρους πλατείας.
Η θέση της πάντως, είναι από κάθε άποψη στρατηγική.
Και αφού την φωτογραφίσαμε και τη θαυμάσαμε από κάθε οπτική της γωνία, κατευθυνθήκαμε προς το τεράστιο εμπορικό κέντρο Polygone.
Ανατολικά της Place de la Comedie, πίσω από το εμπορικό Polygone, βρίσκεται η Place de l’ Europe.
Και αμέσως μετά το τεράστιο κτίριο της περιφέρειας Languedoc-Roussillon (έργο του Ισπανού Bofill), το οποίο έχει σαφείς επιρροές από την αρχαιοελληνική αρχιτεκτονική και σηματοδοτεί την αρχή της συνοικίας Antigone.
Εδώ εκπλαγήκαμε ευχάριστα, όταν διαπιστώσαμε πως οι περισσότερες οδοί της συνοικίας έχουν ελληνικά ονόματα (Rue d'Athenes, Allée de Mycènes, Rue Poséidon, Rue de Thèbes κ.α). Αυτό οφείλεται στο ότι η πλειοψηφία των δημάρχων της πόλης ήταν φιλέλληνες.
Παίρνοντας το δρόμο για την επιστροφή στο σημείο που ξεκινήσαμε, περάσαμε από το μνημείο με τον εσταυρωμένο Croix De Peyrou.
Δίπλα στην αψίδα του θριάμβου Arc de Triomphe, την οποία θαυμάσαμε για μία ακόμα φορά.
Ενώ στα αριστερά μας, απέναντι από την αψίδα βρεθήκαμε στο πανέμορφο πάρκο της Place Royale du Peyrou. Το πάρκο βρίσκεται σε ύψωμα και έχει δύο επίπεδα, τα οποία προσφέρουν πανέμορφη θέα προς την πόλη.
Στο πάρκο δεσπόζει, σε κυρίαρχη θέση, το άγαλμα του Λουδοβίκου του ΙΔ’.
Η Montpellier, η μεγαλύτερη πόλη και παράλληλα πρωτεύουσα της περιφέρειας Languedoc-Roussillon, μπορεί να μην είχε αυτά που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «must αξιοθέατα», όμως είναι μία πανέμορφη νεανική πόλη, κομψή και ελκυστική σε κάθε γωνιά της.
Στο δρόμο για το parking, συζητούσαμε πόσο έντονη και πλούσια επίγευση, μας άφησε αυτή η πόλη.
Πλούσιοι από εικόνες και συναισθήματα, πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (6,00 €, για 3 ώρες, μεταξύ 16:15 και 19:20 και ξεκινήσαμε για την Arles και το ξενοδοχείο IBIS Budget Arles Palais des Congrès.
7η μέρα (07-08-2018)
(ARLES – MARSEILLE - SAINT TROPEZ – VILLENEUVE LOUBET
Αναχωρήσαμε από την Arles, έχοντας ως πρώτο μας προορισμό την πόλη του Κόμη Μοντεχρήστο, την όμορφη Μασσαλία (Marseille).
Από το ξενοδοχείο φύγαμε στις 9:00 και είχαμε να διανύσουμε 90 km μέχρι τη Marseille. Επιλέξαμε την N113 και στη συνέχεια την N568, σε μια διαδρομή παράλληλη με τον Ροδανό ποταμό, που είναι γεμάτη εύφορες καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Με την N568 φτάσαμε στην Martigues και πήραμε τον A55, με τον οποίο φτάσαμε στο Παλιό λιμάνι της Μασσαλίας στις 10:10.
Κινούμενοι με το αυτοκίνητο, χαζεύαμε τα γραφικά σπίτια στο χρώμα της τερακότας, που απλώνονταν γύρω από το λιμάνι.
Και φτάσαμε, στις 10:30, στο ψηλότερο φυσικό σημείο της πόλης, όπου βρίσκεται ο ναός Notre-Dame de la Garde. Ο ναός της «καλής μητέρας», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι.
Ο ναός χρονολογείται από το 1864 και την κορυφή των καμπαναριών του την στολίζει το άγαλμα της Παναγίας με το βρέφος.
Από το πλάτωμα του χώρου, γύρω από το ναό, απολαύσαμε μία μαγική θέα της Μασσαλίας προς όλες τις κατευθύνσεις του ορίζοντα.
Εντυπωσιακή ήταν η θέα της Δυτικής Μεσογείου και του κόλπου του Λέοντα. Στην κατεύθυνση αυτή, βλέπαμε το νησάκι με το διάσημο κάστρο - φυλακή Chateau d’If, το οποίο αποτέλεσε το 1845 πηγή έμπνευσης του Αλέξανδρου Δουμά, για το μυθιστόρημα «Κόμης Μοντεχρήστος».
Το εσωτερικό του ναού μας άφησε έκθαμβους. Ότι και να γράψω είναι λίγα. Οι θόλοι, οι πολύχρωμες πέτρες, τα χρυσά ψηφιδωτά είναι κάτι το ανεπανάληπτο.
Ο Ναός είχε ιδιαίτερη σημασία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους, γι’ αυτό υπάρχουν πολλά τάματα και προσφορές με θέμα τη θάλασσα και τα καράβια.
Tips:
- Ο χώρος στάθμευσης στο ναό είναι δωρεάν αλλά είναι εξαιρετικά μικρός. Για να βρει κάποιος θέση στάθμευσης πρέπει να φτάσει στο ναό πριν τις 10:30 το πρωί. Μετά επειδή καταφθάνουν τα groups των τουριστών είναι αδύνατη η προσέγγιση του ναού με το αυτοκίνητο. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει κάποιος να οπλιστεί με δύναμη, για την ανάβαση με τα πόδια.
Από τη Μασσαλία φύγαμε στις 12:00 και είχαμε να διανύσουμε 133 km μέχρι το Saint Tropez. Επιλέξαμε την DN8 και περάσαμε από την πίστα αγώνων Circuit Automobile Paul Ricard και φτάσαμε στην Toulon. Στο δρόμο, σταματήσαμε σε μία boulangerie και πήραμε από μία ευγενέστατη κυρία 2 focaccia, 2 panna cotta και 2 cokes (15,00 €) και αφού τα απολαύσαμε σ’ ένα ξέφωτο, στο δασικό τοπίο που διασχίζαμε, συνεχίσαμε για τον προορισμό μας.
Λίγο έξω από το Saint Tropez, οι google maps δεν μας έδειχναν πρόβλημα στην κυκλοφορία, κάτι ασύνηθες για το κοσμοπολίτικο θέρετρο.
Τελικά σταθμεύσαμε στο Parking du Nouveau Port (1 Avenue Gén de Gaulle, 83990 Saint-Tropez), στις 14:45.
Και περπατήσαμε περιμετρικά του λιμανιού κατευθυνόμενοι προς το κέντρο.
Στο λιμάνι ήταν ελλιμενισμένα σκάφη, θαλαμηγοί και yachts διασημοτήτων.
Ενώ στην προβλήτα του λιμανιού φιγουράριζαν υπεραυτοκίνητα. Μια McLaren 570S.
Μία Rolls Royce Phantom.
Αλλά και πιο classic, αλλά ξεχωριστά αυτοκίνητα. Όπως ένα Citroën Mehari του 1979.
Και ένα Volkswagen Karmann Ghia Convertible του 1974.
Το λιμάνι έσφυζε από κόσμο, που έκανε τη βόλτα του, ενώ στα μαγαζιά και στα ταβερνάκια γινόταν το αδιαχώρητο.
Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το εσωτερικό, όπου τα στενά δρομάκια με τα ψηλά κτίρια, μας εξασφάλιζαν αρκετή σκιά.
Σε κάθε γωνιά υπήρχαν γραφικά καφέ και bar.
Ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες, που ήταν τουρίστες, περπατούσαν μέσα στα γραφικά στενά δρομάκια, χαζεύοντας τα αναμνηστικά που κρέμονταν στις εισόδους των μαγαζιών.
Κάναμε μια στάση για γλυκό στην pâtisserie La Tarte Tropézienne. Σύμφωνα με την ιστορία του χώρου, η pâtisserie ιδρύθηκε από τον Alexandre Micka το 1955. Μέχρι τότε είχε ως επωνυμία το όνομα του ιδιοκτήτη της, μέχρι που την ίδια χρονιά, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη Γυναίκα» η Brigitte Bardot δοκίμασε την περίφημη tarte και προέτρεψε τον ιδιοκτήτη να ονομάσει το κατάστημά του La Tarte Tropezienne.
Πήραμε από ένα millefeuille Tropézien (3,70 €/τεμ.). Τι να πω, ίσως το καλύτερο millefeuille που έχω φάει ποτέ!
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας χαζεύοντας τις βιτρίνες των καταστημάτων με τους επώνυμους οίκους.
Οι τιμές των καταστημάτων ήταν ελαφρώς απλησίαστες για τα δεδομένα μας. Ενδεικτικά τα καλάθια (panier) 395 και 450 €, τα κολιέ (collier) 290 και 350 €, ενώ το μαγιό (maillot) 390 €.
Εδώ το περίφημο εστιατόριο – καφέ Dior Des Lices.
Και περπατώντας φτάσαμε μέχρι την προβλήτα που στο τέλος της υπάρχει ο φάρος.
Πηγαίνοντας στο χώρο στάθμευσης, συζητούσαμε το πόσο μας άρεσε η μικρή αυτή πόλη που παρ’ όλη την φήμη της, παραμένει γοητευτική και απλή.
Στην επιστροφή μας στο parking είδαμε και το νέο Vw Touareg δίπλα σε μια Porsche Cayenne. Πόσο «λίγη» φαινόταν η Porsche δίπλα του!
Πληρώσαμε το Parking στο αυτόματο μηχάνημα (7,00 €, για 21/2 ώρες, μεταξύ 14:45 και 17:15 και ξεκινήσαμε για το Villeneuve-Loubet και το ξενοδοχείο B&B Hôtel Villeneuve-Loubet Village.
Φεύγοντας από το Saint Tropez, η κίνηση ήταν απίστευτη. Πηγαίναμε συνεχώς με πρώτη και δεύτερη ταχύτητα μέχρι και το Port Griamaud, ενώ στη συνέχεια μέχρι το Sainte-Maxime η κατάσταση άρχισε σταδιακά να βελτιώνεται.
Τελικά φτάσαμε στο ξενοδοχείο στις 20:30. Το ξενοδοχείο ήταν κομψό, όμορφο, περιτριγυρισμένο από πράσινο και ιδιαίτερα καθαρό και προσεγμένο.
Αφού παραλάβαμε το δωμάτιό μας, από το οποίο είχαμε μια εκπληκτική θέα στο δάσος, κάναμε ένα χαλαρωτικό douche και ετοιμαστήκαμε για φαγητό.
Κατευθυνθήκαμε προς την θάλασσα και αφού σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στο δρόμο, σε χώρο με μπλε διαγράμμιση (η στάθμευση μετά τις 19:00 είναι δωρεάν και χωρίς περιορισμό στο χρόνο), περπατήσαμε στην Boulevard des Italiens.
Και αποφασίσαμε να φάμε στην pizzeria Pizzatti. Πήραμε μία pizza La Reine (Sauce Tomate – Fromage – Champignons – Jambon – Olives –Origan) και δύο cokes (20,00 €). Το απολαύσαμε μέχρι τις 23:00, διότι το κατάστημα έκλεινε εκείνη την ώρα.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και πριν κοιμηθούμε, προετοιμαστήκαμε για το πρόγραμμα της επόμενης μέρας. Αυτό προέβλεπε επίσκεψη στη Νίκαια (Nice).
Last edited: