Ινδονησία Οι ναοί της Ν.Α. Ασίας

GTS

Member
Μηνύματα
6.782
Likes
18.174

Το καλοκαίρι του 2010 συνδύασα δύο από τα μεγάλα μου πάθη, την αρχαιολογία και την πολυαγαπημένη Ν.Α. Ασία. Οι εκπληκτικοί ναοί που βρίσκονται διάσπαρτοι στη μεγάλη αυτή γεωγραφική περιοχή, αποτελούν μαγνήτη για εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, που μαγεμένοι επισκέπτονται ξανά και ξανά τα μνημεία που άφησαν πίσω τους οι λαοί που μεγαλούργησαν και οι εκπληκτικοί πολιτισμοί που αυτοί δημιούργησαν.

Πρώτη στάση ήταν η Yogyakarta, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ιάβας και πόλη που βρίσκεται πλησίον σε δύο εκπληκτικά συμπλέγματα ναών, το Borobudur και το Prambanan. Λίγα όμως πράγματα για τη πόλη:

Η Yogyakarta είναι εύκολα προσβάσιμη με την γνωστή και αγαπημένη Air Asia από Σιγκαπούρη και Κουάλα Λουμπούρ. Είναι μια πολυπληθής άσχημη πόλη-πάτος της Ν.Α. Ασίας, αλλά χωρίς τη γοητευτική παρακμή και το χαριτωμένο κιτς άλλων Ασιατικών πόλεων. Η κεντρική οδική αρτηρία, η οδός Maliaboro, είναι ένα τουριστικο-κιτς τερατούργημα: απίστευτη κίνηση και φασαρία, πάρα πολύς κόσμος (ντόπιοι σε ποσοστό 99% και πολύ μα πολύ νεολαία) και επομένως συνωστισμός στα πεζοδρόμια, τα οποία τα έχουν καταλάβει εκατοντάδες κιτσάτα μαγαζιά που πουλάνε ένα σωρό αηδίες, από σουβενίρ της πλάκας, t-shirt του στυλ «I love Mykonos» κατά χιλιάδες και ψευτο-μπατίκ πετσέτες θαλάσσης. Βάλε και χιλιάδες μηχανάκια-παπάκια παρκαρισμένα στα πεζοδρόμια να συμπληρώνουν την εικόνα και καταλάβατε πως ο απλός περίπατος εκεί είναι από μόνη της εμπειρία.

Το μόνο αξιοθέατο που αξίζει στη πόλη είναι το Kraton , το παλάτι του Σουλτάνου, που βρίσκεται σε μία γραφική περιοχή με στενά δρομάκια και μικρά σπιτάκια, θυμίζοντας ένα τυπικό ελληνικό χωριό. Το σύμπλεγμα των αυλών και κτιρίων που αποτελεί το παλάτι εξαντλείται σε 2 ώρες το πολύ και μπορεί να παραταθεί με την παρακολούθηση μιας ενδιαφέρουσας χορευτικής παράστασης από παραδοσιακά ντυμένες κορασίδες, με τη συνοδεία gamelan ορχήστρας. Το φαγητό στη πόλη είναι επιεικώς χάλια και αυτό σας το λέει ένας λάτρης της ασιατικής κουζίνας, αλλά όχι της Ινδονησιακής, που μαζί με την πρώτη ξαδέλφη της Μαλαισιανή είναι μακράν οι χειρότερες της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής. Η σωτηρία στο γαστρονομικό αίσχος της πόλης ακούει στο όνομα Via-Via (ViaVia ReisCafιs - ontmoetingsplaatsen voor wereldreizigers.). Το μαγαζί θέλει κανονικά κράτηση λόγω μεγάλης ζήτησης, αλλά και η αναμονή στο ευχάριστο αυτό περιβάλλον είναι μία λύση καθώς απέχει παρασάγγας από τα εστιατόρια-εκτρώματα της πόλης. Το φαγητό είναι πάρα πολύ καλό, σχεδόν θεϊκό για τα τριγύρω δεδομένα, προσφέροντας και άριστο δυτικό φαγητό για όσους δεν αντέχουν τις ντόπιες γεύσεις.

Ως διαμονή διαλέξαμε, κάτι έξω από τη πόλη και ευτυχώς: το Rumah Mertua (Home) προσφέρει με 25-30 ευρώ ωραίο περιβάλλον, ένα πανέμορφο κήπο και καλούτσικο φαγητό. Προτιμήστε τα ανακαινισμένα δωμάτια πίσω από τη πισίνα και αφεθείτε στα έμπειρα χέρια των κοριτσιών που προσφέρουν πολύ καλό μασάζ σε πολύ καλές τιμές. Μια άριστη λύση για τη διαμονή σας και να μη σας προβληματίζει η απόσταση των 7-8 χιλ. από τη πόλη, βρίσκεστε μόνο 6 ευρώ και 15 λεπτά μακριά από αυτή, με το σύγχρονο station wagon που παρέχει το κατάλυμα. Προτείνεται επίσης μια βόλτα-περίπατος στη χαριτωμένη γειτονιά όπου βρίσκεται το Rumah Mertua, για μια αυθεντική ματιά του πώς ζουν οι πολύ φιλικοί ντόπιοι, που μας χαιρετούσαν με μια αυθόρμητη χαρά στα πρόσωπά τους. Αρκετά όμως με τα παρελκόμενα της πόλης, η πραγματική attraction της περιοχής είναι το παρελθόν της.



Ότι και να πει κανείς για τα δύο αυτά μνημεία του ανθρώπινου πολιτισμού είναι λίγο...Borobudur και Prambanan, βουδιστικός και ινδουϊστικός ναός αντίστοιχα, αν και ο δεύτερος χαρακτηρίζεται καλύτερα σαν ένα σύμπλεγμα ναών.

Tip: η επίσκεψη επιβάλλεται να είναι ή πολύ πρωϊ ή απόγευμα. Ο ήλιος χτυπάει αλύπητα τις υπόλοιπες ώρες και επειδή η παραμονή στους ναούς είναι αρκετά μεγάλη, το περπάτημα αρκετό και χωρίς σκιά, διαλέξτε ανάλογα με το αν είστε πρωϊνοί ή όχι τύποι τι θα πράξετε. Εμείς τους είδαμε και τους δύο σε διαδοχικά απογεύματα και δε το μετανιώσαμε καθόλου, αντιθέτως στο Borobudur απολαύσαμε από τη κορυφή του ένα λειψό, συννεφιασμένο, αλλά όμορφο ηλιοβασίλεμα.

Δε θα παραθέσω κάποιο χείμαρρο πληροφοριών για τους ναούς, άλλωστε υπάρχουν ειδικοί που το κάνουν αυτό απείρως καλύτερα από τον αδαή GTS. Ίσως οι φωτογραφίες μπορέσουν εν μέρει να αποδώσουν ένα κομμάτι του μεγαλείου τους.

Το Borobudur σου κόβει την ανάσα με το που το προσεγγίζεις.

Μπροστά σου ορθώνεται ένας τεράστιος πέτρινος όγκος, ένα μεγαλιθικό μνημείο, αλλά με τέχνη που κόβει την ανάσα. Το σχήμα του είναι πυραμιδοειδές με διάφορα επίπεδα, δηλαδή μεγάλα τετράγωνα το ένα πάνω στο άλλο (για την ακρίβεια 6 επίπεδα τετράγωνα και με τα 3 επάνω να είναι κυκλικά επίπεδα), σχηματίζοντας διαδρόμους στολισμένους με περίτεχνες τοιχογραφίες και θαυμάσια αγάλματα. Η επίσκεψη γίνεται παραδοσιακά με τη φορά των δεικτών του ρολογιού και κάθε φορά που κάνεις μία πλήρη επίσκεψη της περιμέτρου, ανεβαίνεις επίπεδο, συμβολίζοντας την ανοδική διαδρομή του ανθρώπου προς τη διαφώτιση.

Εννιά πλήρεις κύκλοι λοιπόν ισοδυναμούν με 3 χιλιόμετρα περπατήματος, ναι, καλά διαβάσατε, 3 χιλιόμετρα, γεμάτα από τέχνη και ιστορία που στέκουν εκεί αλώβητα για περίπου 1200 χρόνια.

Αμέτρητες τοιχογραφίες, αγάλματα και παραστάσεις σκαλισμένες στη σκληρή πέτρα και 504 Βούδες να κοιτάνε τον ορίζοντα, συνθέτουν τη μοναδική τέχνη του μνημείου. Οι βουδιστικές στούπες στη κορυφή του, προσφέρουν απαράμιλλη θέα στην τριγύρω καταπληκτική φύση, με δασωμένα βουνά και μυστηριακές ζούγκλες να σε καλούν να τις εξερευνήσεις...

Μάταια όμως, είμαστε δυστυχώς απλά τουριστάκια και όχι οι εξερευνητές του παρελθόντος, που έκπληκτοι αλλά εκστασιασμένοι, "έπεσαν" επάνω σ'αυτόν τον ογκόλιθο που ήταν χαμένος από τις μνήμες των ανθρώπων, μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, τυλιγμένος στη πυκνή τροπική βλάστηση της Ιάβας. Borobudur λες και γεμίζει το στόμα σου....στέκεσαι πάνω του και γεμίζει κι η καρδιά σου....
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Με απογοητευεις για το πως καταντησε μια γραφικη και ομορφη -τουλαχιστον προ εικοσαετιας που την ειχα επισκεφθει- πολη. Δεν αλλαζουμε μονο εμεις, αλλαζουν, δυστυχως, και οι πολεις.
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Gts δωσε ασιατικες εκκλησιες μοναστηρια και βουδες στο λαο.!!!!:clap:
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Εμείς, πάλι, στη Yogyakarta κάναμε το μακράν καλύτερο δείπνο μας στον ένα μήνα που μείναμε στην Ινδονησία. Καμμία σχέση με τις διάφορες παραλλαγές πιάτων με nasi (ρύζι). Τυχαίο? Δε νομίζω. Φτάνει να ξέρεις τι και ποιόν θα ρωτήσεις, έτσι δεν είναι? ;)
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.782
Likes
18.174
Εμείς, πάλι, στη Yogyakarta κάναμε το μακράν καλύτερο δείπνο μας στον ένα μήνα που μείναμε στην Ινδονησία. Καμμία σχέση με τις διάφορες παραλλαγές πιάτων με nasi (ρύζι). Τυχαίο? Δε νομίζω. Φτάνει να ξέρεις τι και ποιόν θα ρωτήσεις, έτσι δεν είναι? ;)
Καμία διαφωνία αγαπητέ μπαμπαντούμα. Απλώς δεν είχα κοιτάξει από πριν κάποιο μαγαζί ώστε να πάμε καρφωτοί εκεί για να απολαύσουμε ένα ωραίο πιάτο, αλλά μπαίναμε τυχαία σε μαγαζιά που βλέπαμε, κάποια υποτίθεται και από τα "πιο καλά" όπως αργότερα διάβασα. Κανένα δε με ευχαρίστησε, πλην του Via-Via.

Η διαφορά μας όμως είναι ότι η γαστρονομική αξία ενός τόπου δεν είναι να πας στη Σπονδή και να ανακράξεις "Ωραίο φαγητό έχει η Αθήνα!", αλλά να δοκιμάσεις τυπικά ή και άγνωστα μαγαζάκια. Στη Ταϋλάνδη π.χ. δεν έφαγα χάλια πουθενά, τουναντίον, από το ταπεινό εστιατόριο πάνω στη παραλία, μέχρι τη νοικοκυρά στο Κο Τάο, όλα ήταν απίστευτα. Οι άνθρωποι ξέρουν να μαγειρεύουν, τελεία και παύλα. Τώρα, στην Ινδονησία και στη Μαλαισία, είναι το άκρως αντίθετο. Πας μόνο όπου σου πει ο μπαμπαντούμα ή ο άλλος χριστιανός που μου ψιθύρισε το Via-Via και τον ευχαριστώ πολύ, όπως θα ευχαριστούσα και εσένα αν σε ρωτούσα (παρεπιπτώντος, αυτός που μου πρότεινε το Via-Via είναι Έλληνας μόνιμος κάτοικος Σιγκαπούρης, απολαμβάνει δηλαδή στη καθημερινότητά του το ασιατικό φαγητό, και συμφωνούσε ότι το φαγητό στη Yogyakarta ήταν χάλια).
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Καμία διαφωνία αγαπητέ μπαμπαντούμα. Απλώς δεν είχα κοιτάξει από πριν κάποιο μαγαζί ώστε να πάμε καρφωτοί εκεί για να απολαύσουμε ένα ωραίο πιάτο, αλλά μπαίναμε τυχαία σε μαγαζιά που βλέπαμε, κάποια υποτίθεται και από τα "πιο καλά" όπως αργότερα διάβασα. Κανένα δε με ευχαρίστησε, πλην του Via-Via.
Κανείς δεν είπε ότι εμείς κάναμε αυτό - το αντίθετο μάλιστα, αυτό που λες ότι κάνατε εσείς, το ίδιο κάναμε και μεις και όχι μόνο στη Yogyakarta αλλά σε ολόκληρη την Ινδονησία. Το σχόλιο για το ποιόν και τι ρωτάμε και το κλείσιμο του ματιού ήταν "σποντίτσα" για κάποιο παλαιότερο σχόλιό σου για το ότι πρέπει να μελετάμε το φόρουμ. :)

Αν είχες δεί το σχόλιό μου στην ιστορία του 10900km για τα δύο εστιατόρια (με τα links τους) της Yogyakarta θα είχες καταλάβει για τι πράγμα μιλάω. Και ο λόγος που το έκανα ήταν απλά για να καταγραφεί σαν πληροφορία κι από κει και πέρα ο καθένας κρίνει και αποφασίζει. Δεν σε κατακρίνω αν δεν το είδες (και γω αυτά που μ' ενδιαφέρουν βλέπω - όσο προλαβαίνω), αν το δεις θα καταλάβεις. Το Via Via δεν το ξέρω και ομολογώ ότι το link του δε με βοήθησε διότι δεν γνωρίζω Ολλανδικά. Από τις φωτογραφίες που είδα, ωστόσο, πολύ αμφιβάλλω αν θα πήγαινα εκεί (ακόμη κι αν το έβλεπα μπροστά μου) διότι -κατ' εμέ - ο χώρος ουδόλως συνάδει με το ευρύτερο περιβάλλον, μου μοιάζει εντελώς ξένος, περισσότερο θα έδενε σε κάποια δυτική Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Εν πάσει περιπτώσει, αν έψαχνα κάτι τέτοιο, θα πήγαινα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου Phoenix το οποίο κουβαλάει και ενενήντα χρόνια στην πλάτη του και ακόμη και το εσωτερικό του δένει με την ιστορία και το περιβάλλον του τόπου.

Η διαφορά μας όμως είναι ότι η γαστρονομική αξία ενός τόπου δεν είναι να πας στη Σπονδή και να ανακράξεις "Ωραίο φαγητό έχει η Αθήνα!", αλλά να δοκιμάσεις τυπικά ή και άγνωστα μαγαζάκια. Στη Ταϋλάνδη π.χ. δεν έφαγα χάλια πουθενά, τουναντίον, από το ταπεινό εστιατόριο πάνω στη παραλία, μέχρι τη νοικοκυρά στο Κο Τάο, όλα ήταν απίστευτα. Οι άνθρωποι ξέρουν να μαγειρεύουν, τελεία και παύλα. Τώρα, στην Ινδονησία και στη Μαλαισία, είναι το άκρως αντίθετο. Πας μόνο όπου σου πει ο μπαμπαντούμα ή ο άλλος χριστιανός που μου ψιθύρισε το Via-Via και τον ευχαριστώ πολύ, όπως θα ευχαριστούσα και εσένα αν σε ρωτούσα (παρεπιπτώντος, αυτός που μου πρότεινε το Via-Via είναι Έλληνας μόνιμος κάτοικος Σιγκαπούρης, απολαμβάνει δηλαδή στη καθημερινότητά του το ασιατικό φαγητό, και συμφωνούσε ότι το φαγητό στη Yogyakarta ήταν χάλια).
Εδώ θα μου εοιτρέψεις να γελάσω ευγενικά (όπως θα γελάσουν και όσοι με ξέρουν). Πρώτον διότι δεν ντρέπομαι να δηλώσω ότι δεν έχω πάει ποτέ στη "Σπονδή" (ακουστά μόνο την έχω), ούτε στην οποιαδήποτε "Σπονδή" της Αθήνας, της Θεσ/νίκης ή της Ιάβας - και ούτε πρόκειται να πάω από μόνος μου (μόνο αν αποφασίσει κάποιο άλλο μέλος της παρέας γι αυτό).
Η διαφορά μας δεν έγκειται σ' αυτό που λες (επί της ουσίας σχεδόν πουθενά δεν διαφωνούμε) αλλά στον τρόπο που αξιολογούμε κάτι και στο πώς εκφράζουμε την άποψή μας (κάτι μάλλον λογικό και ίσως και αναμενόμενο). Εγώ ποτέ δε θα χρησιμοποιούσα βαρύγδουπους και πομπώδεις χαρακτηρισμούς τύπου "απίστευτο", "πάτος", "τελεία και παύλα" κλπ. Για μένα δεν υπάρχει μόνο το μαύρο και το άσπρο, υπάρχει και το γκρίζο. Ή, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι: "Ουδέν κακόν αμιγές καλού". Ούτε θα έλεγα σε κάποιον (πόσω μάλλον σ' ένα φόρουμ) ότι "αυτό που σου λέω εγώ είναι το σωστό" κι όλοι οι άλλοι δεν ξέρουν (λίγο ή πολύ). Έτσι κι αλλιώς, ουδείς αλάθητος (ούτε κι αυτός ο πολύς Πάπας), ο καθένας την προσωπική του γνώμη εκφράζει που κι αυτή διαμορφώνεται απ' τα δικά του γούστα και κριτήρια.

Όλ' αυτά τα "φιλοσοφικά" και "βαρύγδουπα" για να καταλήξω στο εξής (επανερχόμενος στο θέμα μας): Κανένα πρόβλημα να εκφράζουμε την αγάπη μας, τον ενθουσιασμό μας ή την απογοήτευσή μας στους φίλους μας, στην παρέα μας, στους κολλητούς μας οι οποίοι, στο κάτω - κάτω, ξέρουν και τα "κολλήματά" μας (με την καλή έννοια). Όταν τα εκδηλώνουμε, όμως, σ' ένα φόρουμ καλό θα ήταν να το "ψάχναμε" λίγο περισσότερο, όχι για κανέναν άλλο λόγο, έστω και μόνον γιατί αυτά που γράφουμε μπορεί να οδηγήσουν σε μιά ή άλλη απόφαση για την οποία θα μετανιώσουν μετά. Εννοείται, φυσικά, ότι δεν θα σου υποδείξω εγώ το πώς θα γράφεις (πράγμα που κάνεις πολύ καλά και μπράβο σου) ή πώς θα εκφράζεσαι - δεν έχω κανένα δικαίωμα να κάνω κάτι τέτοιο. Για τον εαυτό μου προσπαθώ να το εφαρμόσω και αυτήν την φιλική (και πατρική - ως baba και λόγω ηλικίας) παραίνεση κάνω, χωρίς παρεξήγηση και με ειλικρινό ενδιαφέρον.:)

Και μια και μίλησα για το ενδιαφέρον, ανυπομονώ ν' ακούσω τη συνέχεια της περιγραφής των ναών και να δω αν συμφωνούμε στο ότι το Prambanan είναι πολύ υποδεέστερο (δε θα το πω "πάτος") του Borobudur! :haha:
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.782
Likes
18.174
Ότι και να πει κανείς για τα δύο αυτά μνημεία του ανθρώπινου πολιτισμού είναι λίγο...Borobudur και Prambanan, βουδιστικός και ινδουϊστικός ναός αντίστοιχα, αν και ο δεύτερος χαρακτηρίζεται καλύτερα σαν ένα σύμπλεγμα ναών.

Tip: η επίσκεψη επιβάλλεται να είναι ή πολύ πρωϊ ή απόγευμα. Ο ήλιος χτυπάει αλύπητα τις υπόλοιπες ώρες και επειδή η παραμονή στους ναούς είναι αρκετά μεγάλη, το περπάτημα αρκετό και χωρίς σκιά, διαλέξτε ανάλογα με το αν είστε πρωϊνοί ή όχι τύποι τι θα πράξετε. Εμείς τους είδαμε και τους δύο σε διαδοχικά απογεύματα και δε το μετανιώσαμε καθόλου, αντιθέτως στο Borobudur απολαύσαμε από τη κορυφή του ένα λειψό, συννεφιασμένο, αλλά όμορφο ηλιοβασίλεμα.

Δε θα παραθέσω κάποιο χείμαρρο πληροφοριών για τους ναούς, άλλωστε υπάρχουν ειδικοί που το κάνουν αυτό απείρως καλύτερα από τον αδαή GTS. Ίσως οι φωτογραφίες μπορέσουν εν μέρει να αποδώσουν ένα κομμάτι του μεγαλείου τους.

Το Borobudur σου κόβει την ανάσα με το που το προσεγγίζεις.

Μπροστά σου ορθώνεται ένας τεράστιος πέτρινος όγκος, ένα μεγαλιθικό μνημείο, αλλά με τέχνη που κόβει την ανάσα. Το σχήμα του είναι πυραμιδοειδές με διάφορα επίπεδα, δηλαδή μεγάλα τετράγωνα το ένα πάνω στο άλλο (για την ακρίβεια 6 επίπεδα τετράγωνα και με τα 3 επάνω να είναι κυκλικά επίπεδα), σχηματίζοντας διαδρόμους στολισμένους με περίτεχνες τοιχογραφίες και θαυμάσια αγάλματα. Η επίσκεψη γίνεται παραδοσιακά με τη φορά των δεικτών του ρολογιού και κάθε φορά που κάνεις μία πλήρη επίσκεψη της περιμέτρου, ανεβαίνεις επίπεδο, συμβολίζοντας την ανοδική διαδρομή του ανθρώπου προς τη διαφώτιση.

Εννιά πλήρεις κύκλοι λοιπόν ισοδυναμούν με 3 χιλιόμετρα περπατήματος, ναι, καλά διαβάσατε, 3 χιλιόμετρα, γεμάτα από τέχνη και ιστορία που στέκουν εκεί αλώβητα για περίπου 1200 χρόνια.

Αμέτρητες τοιχογραφίες, αγάλματα και παραστάσεις σκαλισμένες στη σκληρή πέτρα και 504 Βούδες να κοιτάνε τον ορίζοντα, συνθέτουν τη μοναδική τέχνη του μνημείου. Οι βουδιστικές στούπες στη κορυφή του, προσφέρουν απαράμιλλη θέα στην τριγύρω καταπληκτική φύση, με δασωμένα βουνά και μυστηριακές ζούγκλες να σε καλούν να τις εξερευνήσεις...

Μάταια όμως, είμαστε δυστυχώς απλά τουριστάκια και όχι οι εξερευνητές του παρελθόντος, που έκπληκτοι αλλά εκστασιασμένοι, "έπεσαν" επάνω σ'αυτόν τον ογκόλιθο που ήταν χαμένος από τις μνήμες των ανθρώπων, μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, τυλιγμένος στη πυκνή τροπική βλάστηση της Ιάβας. Borobudur λες και γεμίζει το στόμα σου....στέκεσαι πάνω του και γεμίζει κι η καρδιά σου....
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Yπέροχες φωτογραφίες! Πολύ ωραία περιγραφή!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Δηλαδή να παω στο Borobudur... Iάβα δεν έχω πάει καθόλου..(πως και τόπαθα):D:D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.763
Μέλη
38.882
Νεότερο μέλος
aggelostzava

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom