Αζερμπαϊτζάν Αρμενία Γεωργία Προς Ανατολάς, Road Trip (Τουρκία - Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε

Χαιρετούμε όλη την ταξιδιωτική παρέα που τόσα χρόνια μας συντροφεύει σε κοντινούς ή μακρινούς, ιστορικούς ή εξωτικούς προορισμούς.
Είμαστε ένα ζευγάρι (ο Θέμης και η Μάτα) που ενίοτε ταξιδεύουμε και με moto.
Κάποια στιγμή, όπως συμβαίνει συνήθως, μες στο χρόνο ειπώθηκε:
<<Άντε να πάμε και φέτος, ναι, ναι, αλλά που και με τι ?>>

Αφού, το φέραμε από δω, το φέραμε από κει, καταλήξαμε «Προς Ανατολάς (Τουρκία- Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)» με moto.
Και ουφ αμάν αμάν ο γείτονας Σουλτάνος ας κάνει, διάβολε, ό,τι θέλει.

Επιτέλους, ξεκολλήσαμε.

Ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός ξεκινά με αφετηρία αφενός τις + 28 ημέρες και αφετέρου το από πού θα πάμε για Baku - Αζερμπαϊτζάν (τελικός προορισμός) και από που θα γυρίσουμε.

Οι επιλογές βέβαια δεν είναι πολλές, αλλά δεν είναι και λίγες.

Και...και...λέγε ντε, και το πήγαινε θα΄ναι από Αλεξανδρούπολη - χαλαρά προς Εύξεινο Πόντο - Γεωργία κ,τλ και η επιστροφή αναλόγως των γεωπολιτικών εξελίξεων εκείνης της χρονικής περιόδου είτε μέσω :

  • Νοτιοανατολικής Τουρκίας (που ήταν και το επιθυμητό) και Αιγαίο - πλοίο κ.τλ,
  • Κεντρικής Τουρκίας και Αιγαίο - πλοίο κ.τλ,
  • Batumi - Γεωργίας, Varnas - Βουλγαρίας με πλοίο κ.τλ (στη χειρότερη)
Σε αυτούς τους υπολογισμούς προστέθηκε και ο βασανισμός στο ποια ελαστικά θα΄ταν κατάλληλα για τη moto, αφού ήταν γνωστό σ΄ένα βαθμό η κατάσταση των δρόμων ( σε Ελλάδα & Τουρκία είναι +** όμως σε Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν & Αρμενία είναι -*** ).

Το δίλημμα υπαρκτό, αφού η moto θα ήταν υπερφορτωμένη, τα συνολικά χλμ θα΄ταν +8.000 και απ΄αυτά τα +4.000χλμ επί Τουρκικού εδάφους και άλλα 800 χλμ τα εντός της χώρας μας.

Μ΄αυτά τα δεδομένα, καλέ μου άνθρωπε, ποια μπορεί να είναι η επιλογή των κατάλληλων ελαστικών ?

Θα ταίριαζε, ας πούμε, κάποια επιλογή 50-50 όπως τα Heidedau K60 ή τα Mitas E-07 ή κάποιος άλλος συνδυασμός ή καλά είναι κι΄αυτά πού ήδη φοράει & λέω κιόλας πως τα '’ξέρω’’ ?

Γιατί κουβάλημα πρόσθετων ελαστικών, δεν έπαιζε με την καμία! Τελικά έδωσα - πήρα, φύγαμε μ΄ αυτά που φόραγε η μηχανή τα Metzeler Tourance και για το αν ήταν καλύτερη επιλογή θα λογαριαστούμε αργότερα.

Έτσι, από τους διάφορους συσχετισμούς που ούτως ή άλλως αναμέναμε και βεβαίως προέκυψαν, όπως το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των πόλεων Cildir (Τουρκία) & Kartsakhi (Γεωργία), τα Στρατιωτικά μπλόκα που αντιμετωπίσαμε κάθε 30 - 50 χλμ στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας αλλά και τη γενικότερη διάθεσή μας το διακοπο - moto - τάξιδο που, τελικά, πραγματοποιήθηκε ήταν αυτό :



https://drive.google.com/open?id=1u0-kmv269GZWbd_l5XAGXfkbKW8fdt3Y&usp=sharing

Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση του ταξιδιού περιελάμβαναν για :
  • Την Τουρκία, την υπάρχουσα μεν μπόλικη χαρτούρα (από παλαιότερα ταξίδια)
  • Για τις άλλες χώρες, ανατρέξαμε σε όλα τα σχετικά αναρτημένα του travelstories.gr, στα λιγοστά moto- ταξιδιωτικά & στο Lonely Planet που συνοδεύτηκαν με χάρτες πλοήγησης custom & κλασσικά το live Google maps,
Οι μέρες από τότε κύλισαν, θα΄λεγα, γοργά και η πολυπόθητη μέρα - ώρα αναχώρησης στα τέλη του Ιούλη ᾽18 έφθασε.

1η μέρα, Αθήνα – Αλεξανδρούπολη & 790 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1s0kr0Lx9FJmLUOxKt_ZIpX-Ivhwsi2rx&usp=sharing

Δε θα ήτανε 08:00 πμ τη Δευτέρα τέλος Ιούλη και ξεκινήσαμε με σκοπό να σταματήσουμε στην Ξάνθη αφενός για προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών στη moto και αφετέρου να συναντηθούμε και με τον φίλο Κώστα για ένα καφεδάκι (όσο δηλ. θα χρειαζόταν να γίνει η αλλαγή τους).

Όλα πήγαν περίφημα και με τις ευχές του φίλου συνεχίσαμε μέχρι τη Νέα Χιλή - Αλεξανδρούπολη όπου έγινε η διανυκτέρευση συνοδεία αέρα & βροχής.κάτι που φαινόταν από νωρίς το απόγευμα όταν κάναμε μπανάκι στην παραλία.
Αυτός, λοιπόν, ο φετινός ολούθε άστατος καιρός θα μας «ταλαιπωρούσε» τις επόμενες τρεις εβδομάδες.


2η μέρα, Αλεξανδρούπολη – Κωνσταντινούπολη & 310 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=15N7AGvxlt9ZabiMtX2HMoPg8lfcdvwr3&usp=sharing

Η βροχή, ναι μεν, είχε σταματήσει από τα ξημερώματα, αλλά ο αέρας κρατούσε καλά ακόμη, αλλά δε βιαζόμασταν και δε μας απασχολούσε.

Για την είσοδό στην Τουρκία, χρειαζόμασταν νέου τύπου Ταυτότητα (αυτή δηλ.με τους Λατινικούς χαρακτήρες) ή Διαβατήριο και για την moto την άδεια κυκλοφορίας και την πράσινη κάρτα ασφάλισης που είναι υποχρεωτική και τη ζητάνε κατά την είσοδο.

Προσοχή, αν δείξεις Ταυτότητα σου δίνουν ένα ''μαγικό'' χαρτάκι εισόδου για τη moto που το κρατάς μέχρι την έξοδὀ σου από τη χώρα αλλιώς θα φρικάρεις, ενώ δεν σου το δίνουν ὀταν δείχνεις Διαβατήριο επειδή στο σφραγίζουν.

Αρματωμένοι ξεκινήσαμε για τα σύνορα. Τα περάσαμε γρήγορα αφού δεν είχε κίνηση και ξαμοληθήκαμε στον καλοστρωμένο δρόμο.

Όχι όμως για πολύ, χρειαζόμασταν μια ολιγόλεπτη στάση και ένα στιγμιαίο καφεδάκι δια χειρός Μάτας.



Θα θέλαμε δε θέλαμε 80 χλμ να φτάσουμε, κόντευε απομεσήμερο πια, όταν η κίνηση του δρόμου αυξήθηκε κατακόρυφα και ο καλός καιρός έδωσε τη θέση του στο ανεμόβροχο που ολοένα δυνάμωνε.

Κάπως έτσι, άρχισε κι΄ ο χορός με τα αδιάβροχα που έμελλε να γίνουν, τις επόμενες ημέρες, επιτακτική ανάγκη.

Η συνεχόμενη βροχή στο φόρτε της, το κυκλοφοριακό όσο πλησιάζαμε στο Κέντρο γινόταν σπαστικό (Κωνσταντινούπολη γαρ) με αποτέλεσμα το συνεχόμενο σταμάτα - ξεκίνα να ανεβάσει τη θερμοκρασία στα ύψη και έτσι η σχεδιασμένη άφιξη το απομεσήμερο έγινε απόγευμα.

Το΄ξερα για το κυκλοφοριακό ?

Σαφώς και το΄ξερα, αλλά ας όψεται το έέέ,δε μπορεί να γίνει ... (δηλ. θα περάσουμε και δε θα μπούμε..)

Την Κωνσταντινούπολη, την έχουμε επισκεφτεί - λιανίσει στο παρελθόν και δε σκοπεύουμε να κινηθούμε πάλι παντού αλλά επιλεκτικά στην 36ωρη διαμονή μας.

Νωρίς το απόγευμα, αφού σταμάτησε η βροχή, βγήκαμε ποδαράτα στα πέριξ.






Το μπλε τζαμί.



Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, απλά, δεσπόζει μαγαλοπρεπώς.



Χάρμα οφθαλμών η τέχνη της παρασκευής.





 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Μοναχικές, τοπικές, υπάρξεις.



Βόλτα γύρω από τον Γαλατά.





Θέλω να πιω όλο το βόσπορο
αλλάζουνε εντός μου τα σύνορα του κόσμου ...῀ λέει ο στιχουργός῀.









Νυχτερινή θέα από το δωμάτιο.





Η μέρα, τα κατάφερε, κύλισε και το ησυχαστήριο ήταν πλέον επιβεβλημένο.


3η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ & τριγύρω ποδαράτα.

Ο καιρός, του καιρού και πάει λέγοντας, κάνει τα παιχνίδια του και εμείς προσπαθούμε για το δικό μας παιχνίδι. Μέναμε κοντά στην πλατεία Sultanahmet και η μετακίνησή μας ήταν εύκολη γι΄ αυτά που θέλαμε να ξαναδούμε.

Αν και όλο το βράδυ έβρεχε, το πρωινό ξεκινούσε με μπόλικη συννεφιά, έναν χαμένο ορίζοντα και μια μυρωδάτη μούχλα.

Περιδιαβαίνοντας την υπαίθρια αγορά, κάτω από το Μπλε Τζαμί.




Λίγο μετά, στον Ιππόδρομο με τον Αιγυπτιακό Οβελίσκο (το Στάδιο αυτό ήταν το κέντρο της πόλης για πάνω από 1.000 χρόνια).



Συνέχεια στα σοκάκια, με προτισμό την Κλειστή Αγορά (Kapali Carsi) - Μεγάλο Παζάρι.





Για να μπείς στην Κλειστή Αγορά υπάρχει ενδελεχής έλεγχος (αλλά αεροδρόμιο).



Και αμέσως χάνεσαι στα μικρά δρομάκια που είναι σκεπασμένα με ζωγραφιστές στέγες.





Όντας μέσα στην αγορά και επειδή θα διασχίζαμε χ δύο την Τουρκία, καλού - κακού είπα να βγάλω κάρτα διέλευσης διοδίων για την moto, να᾽χω δηλ. το κεφάλι μου ήσυχο αυτή την φορά.
Ρώτησα που θα την πάρω - έμαθα, στο Ταχ/μείο - στήθηκα στην ουρά,



αλλά δεν έβγαλα άκρη γιατί η απάντηση από τον ᾽᾽γκισσέ᾽᾽ ήταν : έχουμε μόνο για αυτ/τα.
Βρε παιδιά ?
Είναι δυνατόν ?
Όπως γίνεται αντιληπτό, τελικά, πορευτήκαμε χωρίς αυτήν.
Από την άλλη τα διόδια στην Τουρκία, δεν έχουν μπάρα που να ανεβοκατεβαίνει, ούτε και υπαλλήλους σε γκισσέ έκδοσης, παρά μόνον κάμερες ! ! !
Πάντως, μέχρι τώρα που γράφεται το παρών, δεν έχει έλθει καμία ᾽᾽πρόσκληση᾽᾽.
Η βόλτα καλά κρατεί και ο καιρός επίσης.



Ντοντουρμά θέλετε ή δε θέλετε?







Στην Αιγυπτιακή Αγορά (Misir Carsisi) - Αγορά Μπαχαρικών.







Πηγαίνοντας για το Μουσείο της Αθωὀτητας του Ορχάν Παμούκ (από το ομώνυμο βιβλίο του) και με τον καιρό να προσπαθεί να μην κλάψει.





 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Να᾽ μαστε, φτάσαμε.



Εδώ εκτείθενται αντικείμενα που άγγιξε η γυναίκα που αγαπούσε και επί τριάντα χρόνια μάζευε ένας άντρας, βρίσκοντας έτσι παρηγοριά για τον χωρισμό τους . . .









Με το που βγαίνουμε έξω από το Μουσείο, μικρός χαμός από τη βροχή. Ερχόμενοι πριν, είχαμε προσπεράσει ενα μοδάτο cafe και πήγαμε για εκεί στα σβέλτα.



Ο καφεδάκος διήρκησε κοντά κανά 2ώρο ! ! !
Μόλις έκοψε, βουρ προς στο γνωστό πεζόδρομο Istiklal . . .









Πλατεία Τακσίμ.



. . . συνέχεια στον πεζόδρομο, Istiklal.







Ένα βαγόνι, παροπλισμένο, του πάλαι ποτέ τραμ.







Ο πύργος του Γαλατά με μπόλικη ουρά στην είσοδο.



Θέα από τη γοητευτική θάλασσα.





Η μέρα αισίως θα έκλεινε με την παρακολούθηση παράστασης (τελετή του Σεμά) των περίφημων Στροβιλιζόμενων Δερβίσηδων.










Κάτι η ζαλάδα από τα στριφογυρίσματα των δερβίσηδων, λέμε τώρα, κάτι η νύχτα που ήλθε, μας έστειλε νωρίς - νωρίς για ύπνο.
Αύριο, θα έχουμε μια πολύ μακρυά μέρα.
 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
4η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ–KASTAMONU (KAΣTAMONH) & 522 χλμ


https://drive.google.com/open?id=1eshEx4tZv4_RJhFqS4vw4Umq60xUF9mw&usp=sharing

Ο ιμάμης, ο μπαγάσας, ως πρωινός τύπος λάλησε από τις 04.20 πμ και μετά που να ξανακλείσουμε μάτι.
Τελικά, στις 07.30πμ ήμασταν στο δρόμο μπας και γλυτώσουμε, όσο γινόταν, την κίνηση της πόλης αφού θα την διασχίζαμε σχεδόν διαγώνια.
Παρεπιπτόντως λοξοκοιτούσαμε και το υποθαλάσσιο τούνελ "Avrasya" που βρισκόταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο και συνδέει τις δυο πλευρές της πόλης(την Ευρωπαϊκή με την Ασιατική) αλλά φευ δεν επιτρεπόταν για τις mοto !!!
Ο σχεδιασμός εξ´αρχής ήταν να διασχίσουμε χαλαρά όλο τον Εύξεινο Πόντο (καταγωγή γαρ Ποντιακή, με πατέρα από Κερασούντα και μάνα από Τραπεζούντα).
Τα σημερινά χλμ.ενώ δείχνουν βατά, γίνονται πολλά γιατί περνούν μέσα από μικρές πόλεις, χωριά, αρκετά κεφαλοχώρια. Έτσι, η ταχύτητα είναι μειωμένη και χώρια η διαολεμένη κίνηση.

Η πορεία μας για Safranbolu - Σαφράμπολη (έγινε μέσω των αρτηριών E80 & D755).
Σκοπός μας είναι να κάνουμε μια γερή στασούλα, να δούμε παλιά πόλη και νωρίς το απόγευμα προς Kastamonu- Κασταμονή για διανυκτέρευση.

Κάποια στιγμή σταματάμε για να φουλάρουμε με βενζίνη προς 1,10€/ litro και την ισοτιμία του EURκαι TL - Τουρκικής λίρας στο ναδίρ.

Η Safranbolu - Σαφράμπολη η οποία αντλεί το ονομά της από το σαφράνι καθώς ήταν τόπος εμπορικών συναλλαγών και κέντρο για την ανάπτυξη του σαφρανιού και χωρίζεται στην παλαιά πόλη (είναι υπό την προστασία της (UNESCO από το 1994), που είναι χάρμα οφθαλμών και στην νέα πόλη, δηλ. όπως το λέει και η λέξη.








Το τέμενος Κιοπρουλού Μεχμέτ Πασα ξεχωρίζει στην πόλη με τα ανακαινισμένα οθωμανκά σπίτια.





Αφήσαμε έναν γάμο στο λόφο που ήταν σε εξέλιξη . . .



και την παλιά πόλη



και δρόμοοο ...







Φτάσαμε, απογευματάκι, στην KASTAMONU (KATAMONH), ιστορική πόλη της Παφλαγονίας και σε υψόμετρο περίπου 900μ. Μια κωμόπολη με προσανατολισμό στον εναλλακτικό τουρισμό.







και γρήγορα - γρήγορα έξω να χαζέψουμε στην πόλη γιατί ήδη βράδυαζε και συνάμα άστραφτε και βροντούσε.







Πήγαμε μέχρι το τοπικό Γραφείο Τουρισμού, για ... αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια.









Ευτυχώς το μπουρίνι ξέσπασε όταν, πια εμείς, είχαμε αποσυρθεί.





5η μέρα, KASTAMONU(KATAMONH) – SAMSOUN(ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) & 300 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1SmvcRlhFW25HSrN6G3ZsbX2BQcdZtXxX&usp=sharing

Το πρωί απολαύσαμε ένα θαυμάσιο πρωινό στην εσωτερική αυλή του ξενοδοχείου (που ήταν πρώην χάνι).



Με την αμέριστη βοήθεια του προσωπικού !!! (ναι, έπαιξε και αυτό το σενάριο) φορτώσαμε και βγήκαμε στο δρόμο ξεκούραστοι με προορισμό να περάσουμε μετά από 117 χλμ από την Sinop - Σινώπη.





Όσο προχωρούσε η ώρα τόσο καλυτέρευε και η μέρα.



Η Sinop - Σινώπη είναι μια μικρή παραλιακή πόλη.









Η ολιγόωρη στάση μας ήταν αρκετή για να ξεμουδιάσουμε.
Όντας αρχές μεσημεριού αποφασίσαμε να μπούμε στο δρόμο για τα υπόλοιπα 183 χλμ της ημέρας.
Ο δρόμος από δω και πέρα είναι αυτό που συνηθίζουμε να λέμε, ΟΛΑ τα λ7.
Πως να το περιγράψω?
Kαλοστρωμένος, φαρδύς, με διαχωριστική νησίδα, με σήμανση και να ξεδιπλώνεται δἰπλα - δίπλα στην αύρα της Μαύρης Θάλασσας.







Τα μαγευτικά καλά, του επαρχιακού δικτύου τέλειωσαν αστραπή και η κίνηση της SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) πρόβαλε μπροστά μας.





Με τα πολλά σταμάτα ξεκίνα, αφού έπρεπε να διασχίσουμε σχεδόν όλη την πόλη, φτάσαμε στο ξενοδοχείο,



όπου μας περίμενε και μια ομολογουμένως ευχάριστη έκπληξη ! ! !



Με συνοπτικές διαδικασίες, η άπλα του δωματίου έδωσε τη θέση της στην ξάπλα της πισίνας. Με το καταπραύντικό πλατς-πλουτς γρήγορα πέρασε η ώρα και η πείνα μας θέριεψε.
Αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό στα πέριξ αφήνοντας τη μεγαλούπολη στην ησυχία της. Γιατί απλά, διασχίζοντάς την,ερχόμενοι, δε μας έκανε κάποιο κλικ, ούτε είχαμε κάποιες πληροφορίες για κανά ουάου της . . .
Ύστερα από αυτή την ανατροπή (δεν ξανάλαχε να μην επισκεφτούμε κέντρο πόλης που να είμασταν και μάλιστα τόσο κοντά !), αγκαρέψαμε το Tripadvisor να μας βρει εστιατόριο.
Αυτό, με τη σειρά του, έκανε για μια ακόμη φορά τον κόπο :



Έεε, δεν ήταν και άσχημα, τί λέτε?



Η νύχτα, με το ερωτεύσιμο φεγγάρι, έκανε την εμφανισή της



και πήραμε ολοταχώς το δρόμο για το κρεβάτι.



 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
6η μέρα, SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) – TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) & 325 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1DxZLA5F8RS2z27ROXdtOGspgF0Ar8JYN&usp=sharing

Ξημέρωσε και η ένταση - συγκίνηση για μένα (μπροστά στις χαμένες πατρίδες), της σημερινής ημέρας έκανε την εμφάνισή της από νωρίς.
Με συνοπτικές διαδικασίες και με τον καιρό έτοιμο για ανακάτεμα, ξεκινήσαμε.



Η πορεία μας συνεχίστηκε, σχεδόν, παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα αλλά σε λιγότερο καλό δρόμο και με αρκετή κίνηση.

Παρέλειψα να αναφέρω, πως μετά την Κωνσταντινούπολη η απουσία μοτοσυκλετών ήταν εμφανής και παραξενεύτηκα όταν ερχόμενος με φόρα από πίσω ενας μοτοσυκλετιστής μου έκανε νόημα να σταματήσω.
Όπερ και εγένετο.
Ήταν, μονάχος, Λετονός στην καταγωγή και ήθελε να μάθει (άν ήξερα τι παίζει) για τα σύνορα Τουρκίας - Αρμενίας που σκόπευε να περάσει την επομένη.
Αγορίνα μου, ό,τι θέλεις.

Ανταλλάξαμε φιλοφρονήσεις και χωρίσαμε.





Μπήκαμε ορμητικά θα´λεγα στην Kesap (Κερασούντα) και κάναμε ένα γρήγορο μεν αλλά καλό έμπα - έβγα.








Τίποτα το ιδιαίτερο δεν ανταμώσαμε σ´αυτή την περαντζάδα και γι´αυτό βγήκαμε στη δημοσιά για τη συνέχεια.



Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά το πάμε παραπέρα, που ξέρεις, μπορεί να είναι καλύτερα και πράγματι αυτό συνέβη,





Λίγα χλμ πριν φθάσουμε στην TRABZON(ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ), σταματήσαμε για ένα προσκύνημα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Τραπεζούντας, ναός με εξέχουσα θέση τόσο ανάμεσα στα μνημεία του Πόντου όσο και ανάμεσα στα βυζαντινά μνημεία ευρύτερα.





Νέα συγκίνηση και δέος, αφού πρόσφατα έγιναν κάποιες προσπάθειες αναστήλωσής της.
Ο ναός λειτουργούσε ως μουσείο έως το 2013, οπότε μετατράπηκε σε τζαμί. Στο εσωτερικό είχαν γίνει εργασίες για να μην φαίνονται οι βυζαντινές εικόνες. Από το Δεκέμβριο 2017 η τοπική διευθυνση πολιτισμού και τουρισμού αποφάσισε οι βυζαντινές εικόνες να βγουν ξανά στο φως χάρη του ... τουρισμού.







Σε λιγότερο από μισή ώρα, ήμασταν στην πόλη και με το σχετικό ψάξιμο σε μονὀδρομους και πεζόδρομους, γιατί ήταν καρακέντρο, βρήκαμε το ξενοδοχείο.



Αφήσαμε πρόχειρα τα πράγματά μας και κινηθήκαμε αποφασιστικά αφού η ώρα πήγε 16.30μμ και στο καπάκι ήμασταν για,

TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ & 43χ2 = 86 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1vx-mv_A06MMIlH6U2eymaVKgvSUyTHBs&usp=sharing

Ο δρόμος στην αρχή είναι με διαχωριστική και συνεχίζει διπλής κατεύθυνσης, χωρίς κίνηση αυτή την ώρα, με καλό οδόστρωμα και καταπράσινο περιβάλλον και έναν καιρό πολύ σουρωμένο.







Όσο πλησιάζουμε πιάνει ένα βουνίσιο ψιλόβροχο και μια καταχνιά που σκέπαζε τα σύμπαντα.



Και πάνω που νομίζαμε πως τα είδαμε όλα, σκάει μπροστά μας η ΚΛΕΙΣΤΗ ΕΙΣΟΔΟΣ.
Ναι, ναι, η Παναγία Σουμελά ήταν ΚΛΕΙΣΤΗ λόγω εργασιών έτσι γράφανε απ´έξω και έτσι μας είπε ο φύλακας και βέβαια ούτε ψυχή τριγύρω.



Το κλειστό,
μας έγινε ΘΕΟΚΛΕΙΣΤΟ όταν από την πολύ ομίχλη δεν μπορούσαμε να αντικρύσουμε ούτε το κτίσμα ! ! !



Μαύρισε η ψυχή μας, τι να λέω τώρα.
Η μάπα μας σκέβρωσε και το μυαλό σάλταρε.
Τα νεύρα τσατάλια και η λαλιά μας άφαντη.
Ρίξαμε ένα τελευταίο βλέφαρο στο πανέμορφο τοπίο,



μαζέψαμε τα βρεγμένα μας, που λένε, και όπου φύγει - φύγει.

P.S. : Πρόσφατα διάβασα πως οι εργασίες τελειώνουν και τον προσεχή Μάϊο ᾽19 θα ανοίξει (βέβαια, έχει ειπωθεί και άλλες φορές αυτό).

Γυρίσαμε, πίσω, στην Τραπεζούντα κοντά στο σούρωπο λυπημένοι και κουρασμένοι καθόλου σωματικά αλλά ψυχικά άστα να πάνε . . .
Το γιατί ρε γμτ, πήγαινε κι´ερχότανε.
Γιατί ?
Λίγο αργότερα βγήκαμε να δούμε την πόλη και να ξεδώσουμε με το φαγητό.













Και να´σου, να μην περιγράφω άδικα τώρα, ο γνωστός μας.
Σιγά που θα´λειπε απ´εδώ, όταν αυτή η πόλη ήταν το αρχικό του ορμητήριο για . . .



Με τη διάθεση μας, σήμερα, να έχει πιάσει πάτο, αποσυρθήκαμε.


7η μέρα, TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – BATUMI (ΓΕΩΡΓΙΑ) & 294 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1u9GlrlYS8tLmGYhLqA8EHJ5dWJqJpe1n&usp=sharing

Το να διανυκτερεύεις στο κέντρο μιας μεγαλούπολης έχει τα καλά του βέβαια αλλά έχει και άλλα τόσα κακά, όταν μάλιστα είναι και Κυριακή.
Είχε πάει η ώρα 02.00 το πρωί και ο ύπνος δεν ερχόταν με τίποτα. Από τη μιά το προ ολίγων ωρών χουνέρι και από την άλλη το έξωθεν σούρτα φέρτα και πήγαινε λέγοντας . . .
Επιτέλους, ήλθε το χάραμα μαζί με τη βραχνάδα του Ιμάμη στην διαπασσών που στ´ αυτιά μας έφτανε σαν το αλησμόνητο στρατιωτικό παράγγελμα "ἐγέρθητι".
Αυτό κάναμε και μείς, αλλά με την ησυχία μας.
Αγάλι - αγάλι σηκωθήκαμε, πήραμε ένα χμμ πρωϊνό για τα γούστα μας και αποχαιρετήσαμε την πολύβουη πόλη



με προσανατολισμό (με μια μικρή παράκαμψη) τη γραφική λίμνη UZUNGOL, στα 97 χλμ.







Άξιο κάθε λόγου, το θέρετρο της επαρχίας Τραπεζούντας.





Εδώ, εγώ δε θα πώ τίποτα.
Τα λέει όλα, νομίζω, η πινακίδα.



Ο δρόμος συνεχίζει παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα και είναι εξαιρετικός.
Η κίνηση, επίσης, είναι λιγοστή τηρουμένων των αναλογιών.









Τα χλμ έφυγαν ξέγνοιαστα και τα σύνορα με τη Γεωργία είναι πια κοντά.
Τα πάσης φύσεως φορτηγά και νταλίκες είναι παρατεταγμένα στα δεξιά του δρόμου



και περιμένουν καρτερικά στην ατέλειωτη ουρά τους.



Κι´έγώ, παρακάπτoντας, καρφώθηκα ανάμεσα τους εν μέσω ουκ ολίγων μουρμουρητών.



Την "μαγκιά " μου (σιγά την μαγκιά) την πλήρωσα και με το παραπάνω κατά την είσοδό μας στη Γεωργία.



Αβάσταχτη η ταλαιπωρία μεσημεριάτικα, με ζέστη και όλα τα συναφή που ειλικρινά χαλιέμαι να περιγράψω.

Συνολική καθυστέρηση δυόμιση ωρών για να μας επιτρέψουν, επιτέλους, την είσοδο.
Ο λόγος ?
Δεν ταυτιζόταν, βρέέέ τί λέτε τώρα, ο αριθμός κυκλοφορίας στην πινακίδα με την Άδεια κυκλοφορίας.

Ως γνωστό, στις παλαιές Άδειες κυκλοφορίας των moto, υπήρχε - υπάρχει π.χ το Ι Ι Χ 0123 (τετραψήφιος αριθμός)& που βεβαίως δεν υπάρχει στην πινακίδα π.χ Ι Ι Χ 123 (τριψήφιο)!!!
Την πάτησα και χοντρά μάλιστα, γιατί σε παλαιότερα ταξίδια μόνο στην Τουρκία είχα "θέμα" αλλά λυνόταν πολύ γρήγορα και από την άλλη, κάπου αλλού, δεν μου είχε τύχει κάτι αντίστοιχο.
Σωστά, θα μου πείτε, πάντα υπάρχει η πρώτη φορά !

Tips : Φίλες & φίλοι αγαπημένοι, αν ακόμη έχετε παλαιά Άδεια κυκλοφορίας, πηγαίνετε και αλλάξτε την, δεν κοστίζει τπτ. Ναι πήγα εκ των υστέρων (αφού επέστρεψα) και την άλλαξα.

Ουφφφ, η νέα Άδεια που εκδίδεται σ´αντικατάσταση, δεν το έχει το ρημαδό 0 .

Και επειδή, στην τελική,ποτέ δεν ξέρεις?
Ποιός ο λόγος να μην είσαι ετοιμοπόλεμος?

Για την είσοδό στην Γεωργία χρειαζόμασταν, Διαβατήριο και για την moto την Άδεια κυκλοφορίας και να βγεί (επι τόπου) μια πρόσθετη ασφάλεια των 10 ή 20 ή 30 ημερών, ευτυχώς με μικρό κόστος, γιατί δεν ισχύει η γνωστή πράσινη κάρτα.
Έβγαλα, βάσει των υπολογισμένων αναγκών μας, μια των 30 ημερών με κόστος 35.00 GEL δηλ. περίπου 12.00€.

Μιας και η παραμονή μας - στάση σ´αυτά τα σύνορα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φουλάρισα και με βενζίνη προς 0,76 €/litro.

Με αυτά και με εκείνα, πάει ο συνολικός προγραμματισμός της ημέρας, αυτολεξεί περίπατο.
Η άφιξη στο Batumi, από χαλαρά αργά το μεσημέρι, έγινε απόγευμα.




Συνεχίζεται . . .
 
Last edited:

fenia42

Member
Μηνύματα
3.854
Likes
14.088
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Είστε πολύ όμορφο ζευγάρι! Γεροί να είστε να γυρνάτε μαζί την υφήλιο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.732
Likes
14.349
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
Σημασία έχει το ταξίδι και μετά το αν είναι με 2-4 ρόδες ή με τα ποδαράκια μας !
Καλή οργάνωση και εξυπακούεται το στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες.
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.732
Likes
14.349
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
Έχω γράψει τα πάθη μας εδώ στο φόρουμ στην αντίστοιχη ιστορία μου.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.786
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom