Αζερμπαϊτζάν Αρμενία Γεωργία Προς Ανατολάς, Road Trip (Τουρκία - Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε

19η μέρα, Baku (Αζερμπαϊτζάν) - Ganja Αζερμπαϊτζάν) & 360 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1Pa8CyyHqN910V6EWcdziPpCUNQOL-EZK&usp=sharing

Με τον πρωϊνιάτικο ανεμοδαρμένο καιρό ξεκινάμε τη μέρα μας, φορτωμένοι με τις καλύτερες εντυπώσεις από αυτή την όμορφη και πλούσια πρωτεύουσα.

Η διαδρομή προς την πόλη Ganja στα πρώτα της 150χλμ είναι εξαιρετική με διαχωριστική νησίδα στη μέση και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατέυθυνση και πάρα μα πάρα πολλές κάμερες ελέγχου, όπου τα όρια είναι <120χλμ/ώρα.
Το τοπίο, δείχνει και είναι ερημικό. Αυτἠ μας η διαδρομή περνά πολύ κοντά από το Gobustan (όπου θέλαμε την πρώτη μας στάση).

Βρήκαμε επιτέλους έναν καλοφτιαγμένο δρόμο και δεν καταφέραμε να τον απολαύσουμε λόγω των δυνατών και ψυχρών πλάγιων ανέμων που μας μαστιγώνουν ανελέητα μαζί με την άμμο, θέλοντας να μας αποδείξουν για ποιόν λόγο η πόλη λέγεται ανεμοδαρμένη.
Μετά βίας κρατιόμασταν σε πορεία και με μόλις 40-50 χλμ/ώρα. Φτου και πάλι φτου. Η δυσκολία μας ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής γι´αυτό και χάσαμε και την έξοδο για το Gobustan. Κάτι ο αέρας, κάτι η αμμοβολή, έκαναν τις πινακίδες σήμανσης με το ζόρι να είναι υπαρκτές.

Το GPS, δεν το είχα ενεργοποιημένο γιατί είπα πως μια ευθεία δρόμος ήταν, αλλά μόλις περάσαμε τα 80 χλμ και έπρεπε ήδη να έχουμε δει την έξοδο, σταμάτησα στη άκρη για έλεγχο !
Δεν είχαμε προλάβει να βγάλουμε συμπέρασμα, όταν καρφώενται πίσω μας ένα φορτηγό και βγαίνει ο 45άρης οδηγός με δυό μπουκάλια νερό και μας τα προσφέρει χωρίς να βγάλει λέξη ! ! !
Με νοήματα και επείδειξη στο χάρτη μας είπε πως το περάσαμε το μέρος και θα´πρεπε να κάνουμε αναστροφή στη γέφυρα που ήταν μπροστά μας περίπου 3χλμ. Τον διπλοευχαριστήσαμε και μπήκαμε στη ρότα του μπρος τα πίσω.

Με μικρή ταχύτητα, μεγάλη μουρμούρα αλλά και τη δέουσα προσοχή, φθάσαμε στο σωστό σημείο.



Το Gobustan είναι κυρίως γνωστό σαν ένας αρχαιολογικός χώρος, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς στον κατάλογο της Unesco. Πριν 12.000 χρόνια,εδώ, άνθρωποι σχημάτιζαν «ζωγραφιές» χαράσσοντας τους βράχους, που εύκολα χαράσσονται και διατηρούνται σε καλή κατάσταση χάρη στο κλίμα της περιοχής.



To Εθνικό Πάρκο του Γκομπουστάν, επισήμως Πολιτιστικό Τοπίο Τέχνης των Βράχων του Γκομπουστάν, είναι ορεινή περιοχή στο νοτιοανατολικό άκρο της οροσειράς του Καυκάσου, στο Αζερμπαϊτζάν. Το πάρκο βρίσκεται δυτικά του Γκομπουστάν, περίπου 65 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του κέντρου του Μπακού.

Η επίσκεψη ξεκινά από το μουσείο της περιοχής, που είναι οργανωμένο καλά και παρουσιάζει τις ιδιαιτερότητες του μνημείου και της ιστορικής αξίας του.



Μέρος του εξωτερικού χώρου του μουσείου.





Καλοδιαμορφωμένος και ο εσωτερικός χώρος.

















Στη συνέχεια (παρέα με τη moto) πήγαμε στον κυρίως αρχαιολογικό χώρο, όπου περιεργαστήκαμε τα πετρογλυφικά στο χώρο που βρέθηκαν, και απολαύσαμε τη θέα προς τον «κάμπο» του Gobustan και την Κασπία.

































Μέσα στο λιοπύρι της μέρας, ανασκουμπωθήκαμε και φύγαμε από το ενδιαφέρον Gobustan.

Η συνέχεια, της διαδρομής, θα ήταν πράγματι πολύ ανιαρή, γιατί πράγματι δεν έχει να προσφέρει κάτι αξιόλογο, αν δεν συνέβαινε το απροσδόκητο.

Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας με ταχύτητα <80χλμ και περνάμε ακόμη μια έξοδο ενός μικρού χωριού, όπου ήταν σταθευμένο και ένα περιπολικό της Αστυνομίας. Δεν απομακρυνθήκαμε διόλου, από τη διαστάυρωση, και ακούμε τη σειρήνα του ῀κυνηγητού῀ πίσω μας, κόβω λίγο και βλέπω (από τον καθρέπτη) το περιπολικό πίσω μας και να μην μας προσπερνάει.
Αποφάσισα να σταματήσω, στην άκρη, αλλά πάνω στο δρόμο.
Το περιπολικό έρχεται και σταματάει πίσω μας και πάνω στην Λ.Ε.Α. με τη σειρήνα του να συνεχίζει να ᾽᾽παίζει´´ και κανένας να μην βγαίνει έξω.

Κατεβαίνουμε και πλησιάζω στο παράθυρο του συνοδηγού (αποφεύγοντας συνειδητά την πλευρά του δρόμου) που όμως δεν κάθεται κανείς. Βλέπω ότι στο περιπολικό υπάρχει ο ένστολος οδηγός και ένα άτομο με πολιτικά στο πίσω κάθισμα.

Έχω ᾽᾽φορτώσει᾽᾽ για το σκηνικό, επειδή έχω διαβάσει δεξιά - αριστερά σε Forum για τη συμπεριφορά κάποιων Αστυνομικών που απαιτούν χρήματα και δεν μιλούν ξένη γλώσσα.

Ο οδηγός, από μέσα, ανοίγει το παράθυρο από την πλευρά μου και πριν προλάβει να μου μιλήσει, του δίνω με μία τα διαπιστευτήριά μου και περιμένω.
Με νοήματα και τη λέξη radar στα χείλη του, μου δίνει να καταλάβω πως έτρεχα και για επιβεβαίωση μου δίνει, ο πίσω με τα πολιτικά ντυμένος, το tablet που χειριζόταν και μου δείχνει να το διαβάσω.
Κοιτάω στο tablet και βλέπω περασμένα τα δεδομένα τόσο της moto, όσο και τα δικά μου (δηλ. αρχική καταγραφή στοιχείων στα σύνορα).

Σηκώνω το κεφάλι μου και του λέω χαμογελώντας αυτολεξεί :
<<O.K. εμείς είμαστε>>.
<<Δώσε, μονολογεί Αζέρικα ο οδηγός και μου δείχνει ένα χαρτονόμισμα των 50 AZN = 25€ περίπου>>.
<< Δεν έχω μετρητά, του απαντώ και του δείχνω τις κάρτες μου. Πάρε κάποια από αυτές και κράτα το ποσό που θέλεις (συνεχίζω με Ελληνικά για να κάνω ευκολότερη τη νοηματική μου κίνηση)>>.
Το καταλαβαίνει μια χαρά ο ατιμούλης και μου δείχνει τη Μάτα, για να δώσει εκείνη.
<<Εεε δεν έχουμε μετρητά, κράτα από κάποια κάρτα ή πάμε στο κοντινό χωριό που έχει ΑΤΜ να βγάλω και να σου δώσω (πάλι στα Ελληνικά)>>.
Με έναν Αζέρικο βρυχηθμό και με μια κίνηση φανερής απέχθειας, μας απέπεμψε να φύγουμε.

Δεν είπα τπτ, βάλαμε κράνος και φύγαμε.

Μπροστά εμείς και πίσω εκείνοι (χωρίς την σειρήνα) ακριβώς με 50χλμ όσο έλεγε η πινακίδα στα δεξιά του δρόμου. Μας ᾽᾽συνόδεψαν᾽᾽ κανονικά κοντά τα 30χλμ έως ότου έστριψαν σε ένα χωματόδρομο.
<<Αμέσως λέω, στη Μάτα, τώρα ανοίγω>>.
<<Καλά λέει, και αν έχουν ειδοποιήσει τους παράτω?>>
<<Ουφ, να πάρει !>>

Με επιμονή και συστηματικά οδήγησα ᾽᾽πακέτο᾽᾽ με τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ για αρκετά χλμ, έως ότου βρήκαμε τούτο το χάλασμα.





Η ανάπαυλά μας, με τα λιγοστά βρισκούμενα, δε διήρκησε πολύ και ξαναμπήκαμε στο δρόμο.

Η είσοδος στην δεύτερη μεγάλη πόλη του Αζερμπαϊτζάν, και στη σύντομη παραμονή μας, μας άφησε άφωνους σε σχέση με το Baku.

Εντελώς άλλα τα χαρακτηριστικά των οικισμών κοντά στην πόλη. Δρόμοι που στις άκρες τους είναι ατελείωτες μάντρες, άναρχες οικοδομικες ιδιοκτησίες, χωρίς βασικές υποδομές που δε θέλουν να φαίνονται από το δρόμο, ακόμα και ολόκληρες γειτονιές με χωμάτινους δρόμους και χαντάκια αποχέτευσης.







Μόνη εξαίρεση το κέντρο της πόλης, που δείχνει όμως και πάλι ως κατάλοιπο εποχής της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης, όπου φτάσαμε το σούρουπο.


 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Μοναχικές, τοπικές, υπάρξεις.



Βόλτα γύρω από τον Γαλατά.





Θέλω να πιω όλο το βόσπορο
αλλάζουνε εντός μου τα σύνορα του κόσμου ...῀ λέει ο στιχουργός῀.









Νυχτερινή θέα από το δωμάτιο.





Η μέρα, τα κατάφερε, κύλισε και το ησυχαστήριο ήταν πλέον επιβεβλημένο.


3η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ & τριγύρω ποδαράτα.

Ο καιρός, του καιρού και πάει λέγοντας, κάνει τα παιχνίδια του και εμείς προσπαθούμε για το δικό μας παιχνίδι. Μέναμε κοντά στην πλατεία Sultanahmet και η μετακίνησή μας ήταν εύκολη γι΄ αυτά που θέλαμε να ξαναδούμε.

Αν και όλο το βράδυ έβρεχε, το πρωινό ξεκινούσε με μπόλικη συννεφιά, έναν χαμένο ορίζοντα και μια μυρωδάτη μούχλα.

Περιδιαβαίνοντας την υπαίθρια αγορά, κάτω από το Μπλε Τζαμί.




Λίγο μετά, στον Ιππόδρομο με τον Αιγυπτιακό Οβελίσκο (το Στάδιο αυτό ήταν το κέντρο της πόλης για πάνω από 1.000 χρόνια).



Συνέχεια στα σοκάκια, με προτισμό την Κλειστή Αγορά (Kapali Carsi) - Μεγάλο Παζάρι.





Για να μπείς στην Κλειστή Αγορά υπάρχει ενδελεχής έλεγχος (αλλά αεροδρόμιο).



Και αμέσως χάνεσαι στα μικρά δρομάκια που είναι σκεπασμένα με ζωγραφιστές στέγες.





Όντας μέσα στην αγορά και επειδή θα διασχίζαμε χ δύο την Τουρκία, καλού - κακού είπα να βγάλω κάρτα διέλευσης διοδίων για την moto, να᾽χω δηλ. το κεφάλι μου ήσυχο αυτή την φορά.
Ρώτησα που θα την πάρω - έμαθα, στο Ταχ/μείο - στήθηκα στην ουρά,



αλλά δεν έβγαλα άκρη γιατί η απάντηση από τον ᾽᾽γκισσέ᾽᾽ ήταν : έχουμε μόνο για αυτ/τα.
Βρε παιδιά ?
Είναι δυνατόν ?
Όπως γίνεται αντιληπτό, τελικά, πορευτήκαμε χωρίς αυτήν.
Από την άλλη τα διόδια στην Τουρκία, δεν έχουν μπάρα που να ανεβοκατεβαίνει, ούτε και υπαλλήλους σε γκισσέ έκδοσης, παρά μόνον κάμερες ! ! !
Πάντως, μέχρι τώρα που γράφεται το παρών, δεν έχει έλθει καμία ᾽᾽πρόσκληση᾽᾽.
Η βόλτα καλά κρατεί και ο καιρός επίσης.



Ντοντουρμά θέλετε ή δε θέλετε?







Στην Αιγυπτιακή Αγορά (Misir Carsisi) - Αγορά Μπαχαρικών.







Πηγαίνοντας για το Μουσείο της Αθωὀτητας του Ορχάν Παμούκ (από το ομώνυμο βιβλίο του) και με τον καιρό να προσπαθεί να μην κλάψει.





 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Να᾽ μαστε, φτάσαμε.



Εδώ εκτείθενται αντικείμενα που άγγιξε η γυναίκα που αγαπούσε και επί τριάντα χρόνια μάζευε ένας άντρας, βρίσκοντας έτσι παρηγοριά για τον χωρισμό τους . . .









Με το που βγαίνουμε έξω από το Μουσείο, μικρός χαμός από τη βροχή. Ερχόμενοι πριν, είχαμε προσπεράσει ενα μοδάτο cafe και πήγαμε για εκεί στα σβέλτα.



Ο καφεδάκος διήρκησε κοντά κανά 2ώρο ! ! !
Μόλις έκοψε, βουρ προς στο γνωστό πεζόδρομο Istiklal . . .









Πλατεία Τακσίμ.



. . . συνέχεια στον πεζόδρομο, Istiklal.







Ένα βαγόνι, παροπλισμένο, του πάλαι ποτέ τραμ.







Ο πύργος του Γαλατά με μπόλικη ουρά στην είσοδο.



Θέα από τη γοητευτική θάλασσα.





Η μέρα αισίως θα έκλεινε με την παρακολούθηση παράστασης (τελετή του Σεμά) των περίφημων Στροβιλιζόμενων Δερβίσηδων.










Κάτι η ζαλάδα από τα στριφογυρίσματα των δερβίσηδων, λέμε τώρα, κάτι η νύχτα που ήλθε, μας έστειλε νωρίς - νωρίς για ύπνο.
Αύριο, θα έχουμε μια πολύ μακρυά μέρα.
 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
4η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ–KASTAMONU (KAΣTAMONH) & 522 χλμ


https://drive.google.com/open?id=1eshEx4tZv4_RJhFqS4vw4Umq60xUF9mw&usp=sharing

Ο ιμάμης, ο μπαγάσας, ως πρωινός τύπος λάλησε από τις 04.20 πμ και μετά που να ξανακλείσουμε μάτι.
Τελικά, στις 07.30πμ ήμασταν στο δρόμο μπας και γλυτώσουμε, όσο γινόταν, την κίνηση της πόλης αφού θα την διασχίζαμε σχεδόν διαγώνια.
Παρεπιπτόντως λοξοκοιτούσαμε και το υποθαλάσσιο τούνελ "Avrasya" που βρισκόταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο και συνδέει τις δυο πλευρές της πόλης(την Ευρωπαϊκή με την Ασιατική) αλλά φευ δεν επιτρεπόταν για τις mοto !!!
Ο σχεδιασμός εξ´αρχής ήταν να διασχίσουμε χαλαρά όλο τον Εύξεινο Πόντο (καταγωγή γαρ Ποντιακή, με πατέρα από Κερασούντα και μάνα από Τραπεζούντα).
Τα σημερινά χλμ.ενώ δείχνουν βατά, γίνονται πολλά γιατί περνούν μέσα από μικρές πόλεις, χωριά, αρκετά κεφαλοχώρια. Έτσι, η ταχύτητα είναι μειωμένη και χώρια η διαολεμένη κίνηση.

Η πορεία μας για Safranbolu - Σαφράμπολη (έγινε μέσω των αρτηριών E80 & D755).
Σκοπός μας είναι να κάνουμε μια γερή στασούλα, να δούμε παλιά πόλη και νωρίς το απόγευμα προς Kastamonu- Κασταμονή για διανυκτέρευση.

Κάποια στιγμή σταματάμε για να φουλάρουμε με βενζίνη προς 1,10€/ litro και την ισοτιμία του EURκαι TL - Τουρκικής λίρας στο ναδίρ.

Η Safranbolu - Σαφράμπολη η οποία αντλεί το ονομά της από το σαφράνι καθώς ήταν τόπος εμπορικών συναλλαγών και κέντρο για την ανάπτυξη του σαφρανιού και χωρίζεται στην παλαιά πόλη (είναι υπό την προστασία της (UNESCO από το 1994), που είναι χάρμα οφθαλμών και στην νέα πόλη, δηλ. όπως το λέει και η λέξη.








Το τέμενος Κιοπρουλού Μεχμέτ Πασα ξεχωρίζει στην πόλη με τα ανακαινισμένα οθωμανκά σπίτια.





Αφήσαμε έναν γάμο στο λόφο που ήταν σε εξέλιξη . . .



και την παλιά πόλη



και δρόμοοο ...







Φτάσαμε, απογευματάκι, στην KASTAMONU (KATAMONH), ιστορική πόλη της Παφλαγονίας και σε υψόμετρο περίπου 900μ. Μια κωμόπολη με προσανατολισμό στον εναλλακτικό τουρισμό.







και γρήγορα - γρήγορα έξω να χαζέψουμε στην πόλη γιατί ήδη βράδυαζε και συνάμα άστραφτε και βροντούσε.







Πήγαμε μέχρι το τοπικό Γραφείο Τουρισμού, για ... αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια.









Ευτυχώς το μπουρίνι ξέσπασε όταν, πια εμείς, είχαμε αποσυρθεί.





5η μέρα, KASTAMONU(KATAMONH) – SAMSOUN(ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) & 300 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1SmvcRlhFW25HSrN6G3ZsbX2BQcdZtXxX&usp=sharing

Το πρωί απολαύσαμε ένα θαυμάσιο πρωινό στην εσωτερική αυλή του ξενοδοχείου (που ήταν πρώην χάνι).



Με την αμέριστη βοήθεια του προσωπικού !!! (ναι, έπαιξε και αυτό το σενάριο) φορτώσαμε και βγήκαμε στο δρόμο ξεκούραστοι με προορισμό να περάσουμε μετά από 117 χλμ από την Sinop - Σινώπη.





Όσο προχωρούσε η ώρα τόσο καλυτέρευε και η μέρα.



Η Sinop - Σινώπη είναι μια μικρή παραλιακή πόλη.









Η ολιγόωρη στάση μας ήταν αρκετή για να ξεμουδιάσουμε.
Όντας αρχές μεσημεριού αποφασίσαμε να μπούμε στο δρόμο για τα υπόλοιπα 183 χλμ της ημέρας.
Ο δρόμος από δω και πέρα είναι αυτό που συνηθίζουμε να λέμε, ΟΛΑ τα λ7.
Πως να το περιγράψω?
Kαλοστρωμένος, φαρδύς, με διαχωριστική νησίδα, με σήμανση και να ξεδιπλώνεται δἰπλα - δίπλα στην αύρα της Μαύρης Θάλασσας.







Τα μαγευτικά καλά, του επαρχιακού δικτύου τέλειωσαν αστραπή και η κίνηση της SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) πρόβαλε μπροστά μας.





Με τα πολλά σταμάτα ξεκίνα, αφού έπρεπε να διασχίσουμε σχεδόν όλη την πόλη, φτάσαμε στο ξενοδοχείο,



όπου μας περίμενε και μια ομολογουμένως ευχάριστη έκπληξη ! ! !



Με συνοπτικές διαδικασίες, η άπλα του δωματίου έδωσε τη θέση της στην ξάπλα της πισίνας. Με το καταπραύντικό πλατς-πλουτς γρήγορα πέρασε η ώρα και η πείνα μας θέριεψε.
Αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό στα πέριξ αφήνοντας τη μεγαλούπολη στην ησυχία της. Γιατί απλά, διασχίζοντάς την,ερχόμενοι, δε μας έκανε κάποιο κλικ, ούτε είχαμε κάποιες πληροφορίες για κανά ουάου της . . .
Ύστερα από αυτή την ανατροπή (δεν ξανάλαχε να μην επισκεφτούμε κέντρο πόλης που να είμασταν και μάλιστα τόσο κοντά !), αγκαρέψαμε το Tripadvisor να μας βρει εστιατόριο.
Αυτό, με τη σειρά του, έκανε για μια ακόμη φορά τον κόπο :



Έεε, δεν ήταν και άσχημα, τί λέτε?



Η νύχτα, με το ερωτεύσιμο φεγγάρι, έκανε την εμφανισή της



και πήραμε ολοταχώς το δρόμο για το κρεβάτι.



 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
6η μέρα, SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) – TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) & 325 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1DxZLA5F8RS2z27ROXdtOGspgF0Ar8JYN&usp=sharing

Ξημέρωσε και η ένταση - συγκίνηση για μένα (μπροστά στις χαμένες πατρίδες), της σημερινής ημέρας έκανε την εμφάνισή της από νωρίς.
Με συνοπτικές διαδικασίες και με τον καιρό έτοιμο για ανακάτεμα, ξεκινήσαμε.



Η πορεία μας συνεχίστηκε, σχεδόν, παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα αλλά σε λιγότερο καλό δρόμο και με αρκετή κίνηση.

Παρέλειψα να αναφέρω, πως μετά την Κωνσταντινούπολη η απουσία μοτοσυκλετών ήταν εμφανής και παραξενεύτηκα όταν ερχόμενος με φόρα από πίσω ενας μοτοσυκλετιστής μου έκανε νόημα να σταματήσω.
Όπερ και εγένετο.
Ήταν, μονάχος, Λετονός στην καταγωγή και ήθελε να μάθει (άν ήξερα τι παίζει) για τα σύνορα Τουρκίας - Αρμενίας που σκόπευε να περάσει την επομένη.
Αγορίνα μου, ό,τι θέλεις.

Ανταλλάξαμε φιλοφρονήσεις και χωρίσαμε.





Μπήκαμε ορμητικά θα´λεγα στην Kesap (Κερασούντα) και κάναμε ένα γρήγορο μεν αλλά καλό έμπα - έβγα.








Τίποτα το ιδιαίτερο δεν ανταμώσαμε σ´αυτή την περαντζάδα και γι´αυτό βγήκαμε στη δημοσιά για τη συνέχεια.



Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά το πάμε παραπέρα, που ξέρεις, μπορεί να είναι καλύτερα και πράγματι αυτό συνέβη,





Λίγα χλμ πριν φθάσουμε στην TRABZON(ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ), σταματήσαμε για ένα προσκύνημα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Τραπεζούντας, ναός με εξέχουσα θέση τόσο ανάμεσα στα μνημεία του Πόντου όσο και ανάμεσα στα βυζαντινά μνημεία ευρύτερα.





Νέα συγκίνηση και δέος, αφού πρόσφατα έγιναν κάποιες προσπάθειες αναστήλωσής της.
Ο ναός λειτουργούσε ως μουσείο έως το 2013, οπότε μετατράπηκε σε τζαμί. Στο εσωτερικό είχαν γίνει εργασίες για να μην φαίνονται οι βυζαντινές εικόνες. Από το Δεκέμβριο 2017 η τοπική διευθυνση πολιτισμού και τουρισμού αποφάσισε οι βυζαντινές εικόνες να βγουν ξανά στο φως χάρη του ... τουρισμού.







Σε λιγότερο από μισή ώρα, ήμασταν στην πόλη και με το σχετικό ψάξιμο σε μονὀδρομους και πεζόδρομους, γιατί ήταν καρακέντρο, βρήκαμε το ξενοδοχείο.



Αφήσαμε πρόχειρα τα πράγματά μας και κινηθήκαμε αποφασιστικά αφού η ώρα πήγε 16.30μμ και στο καπάκι ήμασταν για,

TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ & 43χ2 = 86 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1vx-mv_A06MMIlH6U2eymaVKgvSUyTHBs&usp=sharing

Ο δρόμος στην αρχή είναι με διαχωριστική και συνεχίζει διπλής κατεύθυνσης, χωρίς κίνηση αυτή την ώρα, με καλό οδόστρωμα και καταπράσινο περιβάλλον και έναν καιρό πολύ σουρωμένο.







Όσο πλησιάζουμε πιάνει ένα βουνίσιο ψιλόβροχο και μια καταχνιά που σκέπαζε τα σύμπαντα.



Και πάνω που νομίζαμε πως τα είδαμε όλα, σκάει μπροστά μας η ΚΛΕΙΣΤΗ ΕΙΣΟΔΟΣ.
Ναι, ναι, η Παναγία Σουμελά ήταν ΚΛΕΙΣΤΗ λόγω εργασιών έτσι γράφανε απ´έξω και έτσι μας είπε ο φύλακας και βέβαια ούτε ψυχή τριγύρω.



Το κλειστό,
μας έγινε ΘΕΟΚΛΕΙΣΤΟ όταν από την πολύ ομίχλη δεν μπορούσαμε να αντικρύσουμε ούτε το κτίσμα ! ! !



Μαύρισε η ψυχή μας, τι να λέω τώρα.
Η μάπα μας σκέβρωσε και το μυαλό σάλταρε.
Τα νεύρα τσατάλια και η λαλιά μας άφαντη.
Ρίξαμε ένα τελευταίο βλέφαρο στο πανέμορφο τοπίο,



μαζέψαμε τα βρεγμένα μας, που λένε, και όπου φύγει - φύγει.

P.S. : Πρόσφατα διάβασα πως οι εργασίες τελειώνουν και τον προσεχή Μάϊο ᾽19 θα ανοίξει (βέβαια, έχει ειπωθεί και άλλες φορές αυτό).

Γυρίσαμε, πίσω, στην Τραπεζούντα κοντά στο σούρωπο λυπημένοι και κουρασμένοι καθόλου σωματικά αλλά ψυχικά άστα να πάνε . . .
Το γιατί ρε γμτ, πήγαινε κι´ερχότανε.
Γιατί ?
Λίγο αργότερα βγήκαμε να δούμε την πόλη και να ξεδώσουμε με το φαγητό.













Και να´σου, να μην περιγράφω άδικα τώρα, ο γνωστός μας.
Σιγά που θα´λειπε απ´εδώ, όταν αυτή η πόλη ήταν το αρχικό του ορμητήριο για . . .



Με τη διάθεση μας, σήμερα, να έχει πιάσει πάτο, αποσυρθήκαμε.


7η μέρα, TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – BATUMI (ΓΕΩΡΓΙΑ) & 294 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1u9GlrlYS8tLmGYhLqA8EHJ5dWJqJpe1n&usp=sharing

Το να διανυκτερεύεις στο κέντρο μιας μεγαλούπολης έχει τα καλά του βέβαια αλλά έχει και άλλα τόσα κακά, όταν μάλιστα είναι και Κυριακή.
Είχε πάει η ώρα 02.00 το πρωί και ο ύπνος δεν ερχόταν με τίποτα. Από τη μιά το προ ολίγων ωρών χουνέρι και από την άλλη το έξωθεν σούρτα φέρτα και πήγαινε λέγοντας . . .
Επιτέλους, ήλθε το χάραμα μαζί με τη βραχνάδα του Ιμάμη στην διαπασσών που στ´ αυτιά μας έφτανε σαν το αλησμόνητο στρατιωτικό παράγγελμα "ἐγέρθητι".
Αυτό κάναμε και μείς, αλλά με την ησυχία μας.
Αγάλι - αγάλι σηκωθήκαμε, πήραμε ένα χμμ πρωϊνό για τα γούστα μας και αποχαιρετήσαμε την πολύβουη πόλη



με προσανατολισμό (με μια μικρή παράκαμψη) τη γραφική λίμνη UZUNGOL, στα 97 χλμ.







Άξιο κάθε λόγου, το θέρετρο της επαρχίας Τραπεζούντας.





Εδώ, εγώ δε θα πώ τίποτα.
Τα λέει όλα, νομίζω, η πινακίδα.



Ο δρόμος συνεχίζει παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα και είναι εξαιρετικός.
Η κίνηση, επίσης, είναι λιγοστή τηρουμένων των αναλογιών.









Τα χλμ έφυγαν ξέγνοιαστα και τα σύνορα με τη Γεωργία είναι πια κοντά.
Τα πάσης φύσεως φορτηγά και νταλίκες είναι παρατεταγμένα στα δεξιά του δρόμου



και περιμένουν καρτερικά στην ατέλειωτη ουρά τους.



Κι´έγώ, παρακάπτoντας, καρφώθηκα ανάμεσα τους εν μέσω ουκ ολίγων μουρμουρητών.



Την "μαγκιά " μου (σιγά την μαγκιά) την πλήρωσα και με το παραπάνω κατά την είσοδό μας στη Γεωργία.



Αβάσταχτη η ταλαιπωρία μεσημεριάτικα, με ζέστη και όλα τα συναφή που ειλικρινά χαλιέμαι να περιγράψω.

Συνολική καθυστέρηση δυόμιση ωρών για να μας επιτρέψουν, επιτέλους, την είσοδο.
Ο λόγος ?
Δεν ταυτιζόταν, βρέέέ τί λέτε τώρα, ο αριθμός κυκλοφορίας στην πινακίδα με την Άδεια κυκλοφορίας.

Ως γνωστό, στις παλαιές Άδειες κυκλοφορίας των moto, υπήρχε - υπάρχει π.χ το Ι Ι Χ 0123 (τετραψήφιος αριθμός)& που βεβαίως δεν υπάρχει στην πινακίδα π.χ Ι Ι Χ 123 (τριψήφιο)!!!
Την πάτησα και χοντρά μάλιστα, γιατί σε παλαιότερα ταξίδια μόνο στην Τουρκία είχα "θέμα" αλλά λυνόταν πολύ γρήγορα και από την άλλη, κάπου αλλού, δεν μου είχε τύχει κάτι αντίστοιχο.
Σωστά, θα μου πείτε, πάντα υπάρχει η πρώτη φορά !

Tips : Φίλες & φίλοι αγαπημένοι, αν ακόμη έχετε παλαιά Άδεια κυκλοφορίας, πηγαίνετε και αλλάξτε την, δεν κοστίζει τπτ. Ναι πήγα εκ των υστέρων (αφού επέστρεψα) και την άλλαξα.

Ουφφφ, η νέα Άδεια που εκδίδεται σ´αντικατάσταση, δεν το έχει το ρημαδό 0 .

Και επειδή, στην τελική,ποτέ δεν ξέρεις?
Ποιός ο λόγος να μην είσαι ετοιμοπόλεμος?

Για την είσοδό στην Γεωργία χρειαζόμασταν, Διαβατήριο και για την moto την Άδεια κυκλοφορίας και να βγεί (επι τόπου) μια πρόσθετη ασφάλεια των 10 ή 20 ή 30 ημερών, ευτυχώς με μικρό κόστος, γιατί δεν ισχύει η γνωστή πράσινη κάρτα.
Έβγαλα, βάσει των υπολογισμένων αναγκών μας, μια των 30 ημερών με κόστος 35.00 GEL δηλ. περίπου 12.00€.

Μιας και η παραμονή μας - στάση σ´αυτά τα σύνορα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φουλάρισα και με βενζίνη προς 0,76 €/litro.

Με αυτά και με εκείνα, πάει ο συνολικός προγραμματισμός της ημέρας, αυτολεξεί περίπατο.
Η άφιξη στο Batumi, από χαλαρά αργά το μεσημέρι, έγινε απόγευμα.




Συνεχίζεται . . .
 
Last edited:

fenia42

Member
Μηνύματα
3.853
Likes
14.086
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Είστε πολύ όμορφο ζευγάρι! Γεροί να είστε να γυρνάτε μαζί την υφήλιο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.730
Likes
14.337
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
Σημασία έχει το ταξίδι και μετά το αν είναι με 2-4 ρόδες ή με τα ποδαράκια μας !
Καλή οργάνωση και εξυπακούεται το στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες.
 

themischar

Member
Μηνύματα
483
Likes
4.518
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.730
Likes
14.337
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
Υπερσιβηρικός
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
Έχω γράψει τα πάθη μας εδώ στο φόρουμ στην αντίστοιχη ιστορία μου.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.661
Μέλη
38.838
Νεότερο μέλος
Crimson_gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom