travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.762
- Likes
- 14.557
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Galapagos. Βόλτα σε κοντινά μέρη, Tortuga Bay.
Η ώρα 7:00 το πρωί στο δωμάτιό μας και απέξω ακούγεται να πέφτει λίγη βροχή. Ίσως είναι όπως και χθες. Θα βγούμε σε λίγο για να δούμε τι θα κάνουμε σήμερα. Ελπίζω να μην συνεχιστεί για πολύ έστω και αυτή η λίγη βροχούλα, γιατί δεν θα μας αφήσει να περπατήσουμε όσο άνετα θα θέλαμε.
Στο ξενοδοχείο εδώ δεν έχουμε πρωινό. Ίσως καλύτερα έτσι, γιατί συνήθως μας καθυστερεί. Σήμερα αποφασίσαμε να βγούμε τη βόλτα μας στις 7:30. Έτσι πίνω καφεδάκι στο δωμάτιο τώρα και έχω πάρει και από το σούπερ μάρκετ μερικά ψωμάκια για πρωινό.
Προχθές το βράδυ αγόρασα μία κάρτα SIM η οποία τότε δεν δούλευε και τόσο καλά, ως προς το τηλέφωνο. Αλλά ως προς τα δεδομένα ήταν εντάξει. Χθες που τη δοκίμασα ξανά, είδα ότι δουλεύει. Πιστεύω ότι είμαστε εντάξει και δεν θα έχουμε πρόβλημα. Μακάρι βέβαια να μη χρειαστεί να πάρουμε κάποιο τηλέφωνο. Η κάρτα αυτή έκανε 6 δολάρια και περιέχει 300 MB και 30 λεπτά για τηλεφωνήματα μέσα στο Εcuador.
Η μέρα σήμερα ξεκίνησε χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το μόνο που ξέραμε είναι ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε κάποιο πρακτορείο, διότι όλες οι εκδρομές που κάνουν είναι πολύ ακριβές. Εμείς θέλαμε μισή μέρα εδώ κοντά, για να δούμε δύο παραλίες. Την άλλη μισή δεν ξέραμε τι να την κάνουμε. Στο Lonely Planet είδα ότι έχει δύο-τρία σημεία εδώ κοντά για να δούμε, αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ταξί.
Εγώ πρότεινα να πάμε πρώτα στις δύο παραλίες που ήταν εδώ κοντά και μετά να πάμε στα άλλα σημεία με το ταξί. Όταν όμως περνάγαμε από μία πιάτσα με ταξί, είπαμε να ρωτήσουμε τις τιμές. Σκέφτηκα όμως ότι εάν πάω να ρωτήσω, θα το πάρουμε τώρα το ταξί. Οι άλλοι της παρέας φάνηκε ότι δεν είχαν πρόβλημα, γι αυτό και πήγα σε ένα ταξιτζή που βρήκα και τον ρώτησα πόσο θέλει να μας πάει γύρω στα 15 χιλιόμετρα από δω που είχε κάποια πράγματα να δούμε, δύο-τρία σημεία. Στην αρχή ζήτησε 100 δολάρια, αλλά μετά συμβιβάστηκε στα 60.
Έτσι μπήκαμε κατευθείαν στο ταξί, για να κάνουμε μερικές ώρες βόλτα μέχρι το κέντρο του νησιού. Αρχικά πήγαμε σε δύο κρατήρες, Los Gemelos, που είναι πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον και τους είδαμε. Όμως δεν είναι ουσιαστικά κρατήρες, αλλά μοιάζουν και φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν από την πτώση του εδάφους στο κενό που υπήρχε από κάτω με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο τεράστια ορύγματα, με διάμετρο 100 ως 150 μέτρα και βάθος 20 ή 30 μέτρα, τα οποία είναι γεμάτα με βλάστηση. Ήταν πολύ ενδιαφέροντα αυτά που είδαμε, αλλά δυστυχώς είχε ομίχλη διότι βρίσκονται στο κέντρο του νησιού που υπάρχει ύψωμα και όσες φορές έχουμε περάσει έχει εκεί ομίχλη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν βγάλαμε καλές φωτογραφίες, όχι κάτι άλλο. Τους κρατήρες τους είδαμε και ήταν πολύ όμορφοι.
Μετά, φεύγοντας από κει, μας πήγε ο οδηγός μας σε μία φάρμα που είχε περιφράξει ένα τεράστιο χώρο και εκεί υπήρχαν πάρα πολλές χελώνες μικρές και μεγάλες. Ήταν πολύ όμορφα γιατί αυτή τη φορά είδαμε πολλές μεγάλες χελώνες μαζί και ήταν πολύ εύκολη η φωτογράφισή τους. Όχι όπως προχθές στο πάρκο του Δαρβίνου, όπου ήταν λίγες και ήταν δύσκολο να τις φωτογραφήσεις όπως ήθελες γιατί υπήρχαν κάποιοι τοίχοι. Μας άρεσε εκεί.
Για να καταλάβετε το μέγεθος των χελωνών:
Μετά συνεχίσαμε για να πάμε στα Λάβα Τούνελ (lava tunneles), όπως λέγονται, που στην ουσία είναι κενά που έχουν δημιουργηθεί από την λάβα. Δημιουργούν ένα τούνελ πλάτους περίπου 5 με 6 μέτρα στο μεγαλύτερο μήκος του και ύψος περίπου 8 μέτρα. Πήγαμε σε ένα. Το μήκος όλου αυτού του τούνελ είναι περίπου 400 μέτρα. Σε ένα σημείο, προς το τέλος του, το πλάτος γίνεται περίπου δύο μέτρα, αλλά το ύψος δεν είναι πάνω από 50-60 πόντους και αναγκάζεσαι να το περάσεις σχεδόν ξαπλωμένος μπρούμυτα. Το κάναμε, δεν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω. Αφού κάναμε και αυτό δεν είχαμε κάτι άλλο, αν και υπάρχουν και άλλα τούνελ εδώ στην περιοχή. Είπαμε να μην δούμε κάτι άλλο και γυρίσαμε πίσω στην πόλη.
Το πέρασμα από το χαμηλότερο σημείο:
Αμέσως από το Πουέρτο Αγιόρα ξεκινήσαμε τον ποδαρόδρομο παίρνοντας το μονοπάτι για να πάμε να δούμε την παραλία Τορτούγα Μπέι, Tortuga Bay. H απόσταση ήταν περίπου 2,5 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσουμε στην παραλία, αλλά και εκεί κάναμε άλλα περίπου δύο χιλιόμετρα για να πάμε μέχρι το τέλος της παραλίας σε ένα πολύ όμορφο κόλπο σαν λίμνη που ο κόσμος έκανε μπάνιο. Στην Tortuga Bay ο κόσμος δεν κολυμπούσε γιατί είχε μεγάλα κύματα και είχε κόκκινη σημαία. Και πράγματι κανένας δεν έμπαινε μέσα παρά μόνο για λίγο να προχωρήσει με τα πόδια γυμνά.
Από τη διαδρομή για να φτάσουμε εκεί:
Το χρωματιστό πουλάκι μη χάσετε:
Ήταν υπέροχα με τη βόλτα που κάναμε. Είδαμε πολλά ιγουάνα. Δεν ήταν και τόσο σημαντικό, αφού έχουμε δει πολλές φορές εδώ πέρα, όμως όλα μαζί αυτά μας έδιναν μια υπέροχη αίσθηση. Φυσικά είδαμε και πουλιά μικρά και μεγάλα. Πάρα πολύς κόσμος πήγαινε εκεί μόνο για να κολυμπήσει. Όμως το μπάνιο σίγουρα δεν άξιζε σε μία παραλία πολύ όμορφη με φυτά που έμπαιναν μέσα στη θάλασσα, αλλά ήταν ρηχά και δεν νομίζω ότι μπορούσε κάποιος να προχωρήσει μέχρι του σημείου να μην πατώνει.
Εδώ κολυμπούσε ο κόσμος:
Φεύγοντας από την Τορτούγα Bay πήραμε πάλι το μονοπάτι με τα πλακάκια, που ήταν σαν καλντερίμι και μέσα από ένα υπέροχο δάσος που κυριαρχούσαν οι κάκτοι, επιστρέψαμε στο Πουέρτο Αγιόρα.
Η ώρα πια είχε φτάσει τρεις και είπαμε να έρθουμε στο ξενοδοχείο να ξεκουραστούμε λίγο. Νομίζω ότι μέχρι τώρα η μέρα έχει αξιοποιηθεί επαρκώς και δεν χρειαζόταν να κάνουμε κάτι παραπάνω με ένα πρακτορείο. Όχι μόνο γιατί θα ήταν πολλά τα χρήματα, αλλά δεν υπάρχει και λόγος τη στιγμή που μπορείς να περπατήσεις για να δεις κάποια πράγματα να πληρώσεις να σε πάνε με βάρκα, αν και νομίζω η βάρκα δεν θα μπορούσε να προσαράξει για να δεις την Τortuga Bay.
Σήμερα λοιπόν η μέρα ξεκίνησε με κάποια αρνητική προοπτική λόγω του κακού καιρού που υπάρχει όλες τις μέρες που είμαστε εδώ τα πρωινά, αλλά κατέληξε σε μία πολύ όμορφη μέρα μιας και η συννεφιά που υπήρχε συνέχεια δεν έκανε άσχημη την πορεία μας με τα πόδια κάτω από ένα καυτό ήλιο. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στα Γκαλαπάγκος islands, που τα έκανε διάσημα ο Κάρολος Δαρβίνος το 1835 που έφτασε εδώ, αν θυμάμαι καλά. Και κυρίως όταν, μετά από τριάντα περίπου χρόνια, εξέδωσε τα βιβλία του για την καταγωγή των ειδών και αργότερα των ανθρώπων. Ίσως αν δεν ήταν τόσο σημαντικό το βιβλίο για την καταγωγή των ειδών του Δαρβίνου, τούτα τα νησιά να μην είχαν την παγκόσμια αίγλη που απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή. Είμαι σίγουρος ότι και αλλού υπάρχουν αντίστοιχα νησιά, αλλά επειδή δεν τα επισκέφθηκε κανένας μεγάλος φυσιοδίφης του δέκατου ένατου αιώνα, δεν έχουν γίνει τόσο γνωστά. Δεν πειράζει, γιατί εμείς ήρθαμε εδώ λόγω της φήμης που έχουν τα νησιά. Και καμιά φορά ο μύθος είναι πολύ σημαντικός, άσχετα από την αντικειμενική αξία ενός προορισμού. Εμείς νιώθουμε πολύ όμορφα που βρισκόμαστε εδώ και θα σύστηνα στον καθένα να κάνει αυτή την επίσκεψη. Δεν γνωρίζω εάν οι τρεις μέρες που ήρθαμε είναι αρκετές, αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω, γιατί οι πολυήμερες κρουαζιέρες που σου δίνουν τη δυνατότητα να δεις πάρα πολλά σε αυτά τα νησιά είναι πολύ ακριβές.
Τώρα ξεκουραζόμαστε στο κρεβάτι μας για λίγο ακόμα, σε αυτό το ανεκδιήγητο ξενοδοχείο, που πριν από μία ώρα που φτάσαμε δεν έτρεχε νερό στις βρύσες, διότι ο ξενοδόχος δεν είχε ανοίξει τον κυκλοφορητή του νερού. Τώρα πάντως έχουμε νερό, αλλά κάνει αρκετό κρύο και φυσικά δεν έχει θέρμανση. Μου αρέσει που έχει ένα air condition μόνο ψύξη. Και απορώ πότε θα το χρησιμοποιούσε κάποιος. Δεν ξέρω αν κάποιες μέρες κάνει ζέστη εδώ και πότε είναι αυτές. Υπενθυμίζω ότι ζεστό νερό για το μπάνιο δεν υπάρχει και χθες που του είπαμε ότι θέλουμε να έχουμε ζεστό νερό, μας είπε ότι δεν γίνεται, αλλά μετά από λίγο μας είπε ότι, εντάξει, περιμένετε λίγο και θα ζεσταθεί. Ζεστό νερό δεν είδαμε βέβαια. Όλες οι συνεννοήσεις γίνονται σε μία γλώσσα εσπεράντο, που κανείς δεν κατανοεί. Ο νεαρός πέρα από τα Ισπανικά δεν ξέρει τίποτα άλλο. Είμαι σίγουρος ότι και ισπανικά να μιλούσα, πάλι δεν θα ήξερα τι έλεγε, διότι μόνο να χαμογελάει ξέρει και να μας λέει αν θέλουμε να πάμε σε ένα φίλο του που έχει ένα καλό εστιατόριο να φάμε. Τέλος πάντων καλό παιδί φαίνεται.
Όμως δεν δήλωσε στο Booking.com ότι πήγαμε και εγώ αφού του έκανα κριτική, με ρώταγε το Booking.com να επιβεβαιώσω αν πήγα ή όχι. Δεν απάντησα για να μην τον θάψω περισσότερο.
Τελικά η απογευματινή βόλτα δεν είχε τόσο ενδιαφέρον όσο περιμέναμε. Είχαμε σκοπό να πάμε σε μία παραλία, των Γερμανών όπως ονομάζεται, και να προχωρήσουμε από κει για να φτάσουμε σε κάποιες μικρές λίμνες με ωραία θέα όπως είχαμε μάθει με το όνομα las Crietas. Στην παραλία πήγαμε, αλλά στο άλλο μέρος με τις λιμνούλες δεν μπορέσαμε να πάμε γιατί η θάλασσα με την παλίρροια είχε σηκωθεί πολύ ψηλά και είχε σκεπάσει το μονοπάτι οπότε δεν μπορούσαμε να περάσουμε, εκτός αν βγάζαμε τα παπούτσια μας και σηκώναμε τα μπατζάκια. Άσε που είχε αρκετό κύμα και υπήρχε ενδεχόμενο να μας έβρεχε. Έτσι γυρίσαμε πίσω γιατί και αυτό που είχαμε δει μας είχε αρέσει και καθίσαμε σε ένα πολύ ωραίο μαγαζί αγναντεύοντας τη θάλασσα με τα διάφορα καραβάκια που είχαν τουρίστες. Ξέχασα να συμπληρώσω ότι για να πάμε στην παραλία των Γερμανών έπρεπε να πάρουμε ένα θαλάσσιο ταξί για να μας μεταφέρει απέναντι σε μία απόσταση περίπου 200 ή 300 μέτρα, για να καλύψουμε έναν κόλπο που υπήρχε. Δεν είχε δρόμο για να κάνουμε, έστω με τα πόδια τον κύκλο. Έτσι κι αλλιώς το θαλάσσιο ταξί δεν ήταν πολύ ακριβό, είχε 80 σεντς του δολαρίου το άτομο για να μας πάει κι άλλα τόσα να επιστρέψουμε.
Εδώ ήπιαμε καφέ:
Ήταν ωραία η βόλτα. Απλά δεν μπορέσαμε να πάμε εκεί που θέλαμε. Αφού τελειώσαμε και αυτό, είχαμε τελειώσει με όσα θα μπορούσαμε να έχουμε δει σε αυτό το νησί και είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Άλλωστε είχε πέσει και σκοτάδι, οπότε αρχίσαμε να ψάχνουμε για φαγητό. Πήγαμε σε αυτόν τον ανεκδιήγητο που είχαμε πάει και προχθές το βράδυ, αλλά αυτή τη φορά δεν είχε χοιρινό και αναγκαστήκαμε και φάγαμε κοτόπουλο. Είναι πολύ φθηνό μαγαζί και κυρίως για αυτό τον προτιμούμε. Συγκεκριμένα σήμερα το κοτόπουλο είχε 4 δολάρια η μερίδα, που στα υπόλοιπα μαγαζιά μάλλον έκανε από 10 δολάρια και πάνω. Σήμερα όμως όταν του ζητήσαμε πατάτες τηγανιτές μας είπε ότι λόγω του ότι είναι Κυριακή δεν έχει πατάτες τηγανητές! Φαίνεται λίγο ανεξήγητο αλλά είναι αλήθεια. Πάντως η συνεννόηση σήμερα ήταν πιο εύκολη από την προηγούμενη φορά, λόγω της εμπειρίας του τύπου αυτού ο οποίος δεν θυμάμαι αν είχα πει ότι μιλάει και σχετικά καλά Αγγλικά. Απλά δεν καταλαβαίνει το πνεύμα μας. Για παράδειγμα, εγώ σήμερα του ζήτησα κοτόπουλο που να συνοδεύεται με φασολάδα και ρύζι. Μου έφερε ένα πιάτο φασολάδα με ρύζι και μετά από κάμποση ώρα το κοτόπουλο. Και είχα τρομάξει ότι μπορεί να μη μου έφερνε καθόλου κοτόπουλο. Τέλος καλό όλα καλά, χόρτασα και είμαι εντάξει.
Θέλαμε να κανονίσουμε και τη μεταφορά μας αύριο για το αεροδρόμιο αφού αύριο αναχωρούμε. Είπαμε να ρωτήσουμε ένα ταξί πόσα θα μας πάρει για να μας πάει, αφού το λεωφορείο θέλει πέντε δολάρια ανά άτομο για το πορθμείο, εγώ περίμενα ότι το ταξί θα ζητούσε από 40 και πάνω. Όμως για καλή μας τύχη ζήτησε μόνο 25 και έτσι το κλείσαμε να περάσει αύριο το πρωί στις 9:00 να μας πάρει και να μας μεταφέρει. Έτσι η μετακίνησή μας θα είναι πιο γρήγορη και πιο άνετη. Το ταξί είναι ένα αγροτικό από εκείνα που λέγονται εδώ διπλοκάμπινα. Είναι δηλαδή σαν κούρσα και έχει και καρότσα.
Αύριο φεύγουμε από τα νησιά και πιστεύω ότι έχουμε πάρει μία καλή γεύση από τα Γκαλαπάγκος. Εάν είχαμε άλλη μία ή δύο μέρες, σίγουρα θα έπρεπε να αγοράσουμε κάποια εκδρομή-κρουαζιέρα για να κάνουμε, γιατί αλλιώς δεν γίνεται να γυρνάμε στα ίδια και τα ίδια μέρη, όσο όμορφα και να είναι. Αυτό όμως θα ανέβαζε πολύ το κόστος του ταξιδιού και δεν ξέρω εάν θα πρόσφερε κάτι στο ταξίδι μας. Δεν εννοώ ότι μέσα σε αυτές τις δύο μέρες είδαμε όλα τα ζώα και όλη την ομορφιά του τοπίου, αλλά είναι τόσο μεγάλο το μέρος που θέλεις πάρα πολύ χρόνο και πάρα πολύ χρήμα για να το εξαντλήσεις. Εμείς είδαμε ό,τι είδαμε και αύριο αναχωρούμε για την Ηπειρωτική χώρα.
Η ώρα 7:00 το πρωί στο δωμάτιό μας και απέξω ακούγεται να πέφτει λίγη βροχή. Ίσως είναι όπως και χθες. Θα βγούμε σε λίγο για να δούμε τι θα κάνουμε σήμερα. Ελπίζω να μην συνεχιστεί για πολύ έστω και αυτή η λίγη βροχούλα, γιατί δεν θα μας αφήσει να περπατήσουμε όσο άνετα θα θέλαμε.
Στο ξενοδοχείο εδώ δεν έχουμε πρωινό. Ίσως καλύτερα έτσι, γιατί συνήθως μας καθυστερεί. Σήμερα αποφασίσαμε να βγούμε τη βόλτα μας στις 7:30. Έτσι πίνω καφεδάκι στο δωμάτιο τώρα και έχω πάρει και από το σούπερ μάρκετ μερικά ψωμάκια για πρωινό.
Προχθές το βράδυ αγόρασα μία κάρτα SIM η οποία τότε δεν δούλευε και τόσο καλά, ως προς το τηλέφωνο. Αλλά ως προς τα δεδομένα ήταν εντάξει. Χθες που τη δοκίμασα ξανά, είδα ότι δουλεύει. Πιστεύω ότι είμαστε εντάξει και δεν θα έχουμε πρόβλημα. Μακάρι βέβαια να μη χρειαστεί να πάρουμε κάποιο τηλέφωνο. Η κάρτα αυτή έκανε 6 δολάρια και περιέχει 300 MB και 30 λεπτά για τηλεφωνήματα μέσα στο Εcuador.
Η μέρα σήμερα ξεκίνησε χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το μόνο που ξέραμε είναι ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε κάποιο πρακτορείο, διότι όλες οι εκδρομές που κάνουν είναι πολύ ακριβές. Εμείς θέλαμε μισή μέρα εδώ κοντά, για να δούμε δύο παραλίες. Την άλλη μισή δεν ξέραμε τι να την κάνουμε. Στο Lonely Planet είδα ότι έχει δύο-τρία σημεία εδώ κοντά για να δούμε, αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ταξί.
Εγώ πρότεινα να πάμε πρώτα στις δύο παραλίες που ήταν εδώ κοντά και μετά να πάμε στα άλλα σημεία με το ταξί. Όταν όμως περνάγαμε από μία πιάτσα με ταξί, είπαμε να ρωτήσουμε τις τιμές. Σκέφτηκα όμως ότι εάν πάω να ρωτήσω, θα το πάρουμε τώρα το ταξί. Οι άλλοι της παρέας φάνηκε ότι δεν είχαν πρόβλημα, γι αυτό και πήγα σε ένα ταξιτζή που βρήκα και τον ρώτησα πόσο θέλει να μας πάει γύρω στα 15 χιλιόμετρα από δω που είχε κάποια πράγματα να δούμε, δύο-τρία σημεία. Στην αρχή ζήτησε 100 δολάρια, αλλά μετά συμβιβάστηκε στα 60.
Έτσι μπήκαμε κατευθείαν στο ταξί, για να κάνουμε μερικές ώρες βόλτα μέχρι το κέντρο του νησιού. Αρχικά πήγαμε σε δύο κρατήρες, Los Gemelos, που είναι πολύ κοντά ο ένας με τον άλλον και τους είδαμε. Όμως δεν είναι ουσιαστικά κρατήρες, αλλά μοιάζουν και φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν από την πτώση του εδάφους στο κενό που υπήρχε από κάτω με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο τεράστια ορύγματα, με διάμετρο 100 ως 150 μέτρα και βάθος 20 ή 30 μέτρα, τα οποία είναι γεμάτα με βλάστηση. Ήταν πολύ ενδιαφέροντα αυτά που είδαμε, αλλά δυστυχώς είχε ομίχλη διότι βρίσκονται στο κέντρο του νησιού που υπάρχει ύψωμα και όσες φορές έχουμε περάσει έχει εκεί ομίχλη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν βγάλαμε καλές φωτογραφίες, όχι κάτι άλλο. Τους κρατήρες τους είδαμε και ήταν πολύ όμορφοι.
Μετά, φεύγοντας από κει, μας πήγε ο οδηγός μας σε μία φάρμα που είχε περιφράξει ένα τεράστιο χώρο και εκεί υπήρχαν πάρα πολλές χελώνες μικρές και μεγάλες. Ήταν πολύ όμορφα γιατί αυτή τη φορά είδαμε πολλές μεγάλες χελώνες μαζί και ήταν πολύ εύκολη η φωτογράφισή τους. Όχι όπως προχθές στο πάρκο του Δαρβίνου, όπου ήταν λίγες και ήταν δύσκολο να τις φωτογραφήσεις όπως ήθελες γιατί υπήρχαν κάποιοι τοίχοι. Μας άρεσε εκεί.
Για να καταλάβετε το μέγεθος των χελωνών:
Μετά συνεχίσαμε για να πάμε στα Λάβα Τούνελ (lava tunneles), όπως λέγονται, που στην ουσία είναι κενά που έχουν δημιουργηθεί από την λάβα. Δημιουργούν ένα τούνελ πλάτους περίπου 5 με 6 μέτρα στο μεγαλύτερο μήκος του και ύψος περίπου 8 μέτρα. Πήγαμε σε ένα. Το μήκος όλου αυτού του τούνελ είναι περίπου 400 μέτρα. Σε ένα σημείο, προς το τέλος του, το πλάτος γίνεται περίπου δύο μέτρα, αλλά το ύψος δεν είναι πάνω από 50-60 πόντους και αναγκάζεσαι να το περάσεις σχεδόν ξαπλωμένος μπρούμυτα. Το κάναμε, δεν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω. Αφού κάναμε και αυτό δεν είχαμε κάτι άλλο, αν και υπάρχουν και άλλα τούνελ εδώ στην περιοχή. Είπαμε να μην δούμε κάτι άλλο και γυρίσαμε πίσω στην πόλη.
Το πέρασμα από το χαμηλότερο σημείο:
Αμέσως από το Πουέρτο Αγιόρα ξεκινήσαμε τον ποδαρόδρομο παίρνοντας το μονοπάτι για να πάμε να δούμε την παραλία Τορτούγα Μπέι, Tortuga Bay. H απόσταση ήταν περίπου 2,5 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσουμε στην παραλία, αλλά και εκεί κάναμε άλλα περίπου δύο χιλιόμετρα για να πάμε μέχρι το τέλος της παραλίας σε ένα πολύ όμορφο κόλπο σαν λίμνη που ο κόσμος έκανε μπάνιο. Στην Tortuga Bay ο κόσμος δεν κολυμπούσε γιατί είχε μεγάλα κύματα και είχε κόκκινη σημαία. Και πράγματι κανένας δεν έμπαινε μέσα παρά μόνο για λίγο να προχωρήσει με τα πόδια γυμνά.
Από τη διαδρομή για να φτάσουμε εκεί:
Το χρωματιστό πουλάκι μη χάσετε:
Ήταν υπέροχα με τη βόλτα που κάναμε. Είδαμε πολλά ιγουάνα. Δεν ήταν και τόσο σημαντικό, αφού έχουμε δει πολλές φορές εδώ πέρα, όμως όλα μαζί αυτά μας έδιναν μια υπέροχη αίσθηση. Φυσικά είδαμε και πουλιά μικρά και μεγάλα. Πάρα πολύς κόσμος πήγαινε εκεί μόνο για να κολυμπήσει. Όμως το μπάνιο σίγουρα δεν άξιζε σε μία παραλία πολύ όμορφη με φυτά που έμπαιναν μέσα στη θάλασσα, αλλά ήταν ρηχά και δεν νομίζω ότι μπορούσε κάποιος να προχωρήσει μέχρι του σημείου να μην πατώνει.
Εδώ κολυμπούσε ο κόσμος:
Φεύγοντας από την Τορτούγα Bay πήραμε πάλι το μονοπάτι με τα πλακάκια, που ήταν σαν καλντερίμι και μέσα από ένα υπέροχο δάσος που κυριαρχούσαν οι κάκτοι, επιστρέψαμε στο Πουέρτο Αγιόρα.
Η ώρα πια είχε φτάσει τρεις και είπαμε να έρθουμε στο ξενοδοχείο να ξεκουραστούμε λίγο. Νομίζω ότι μέχρι τώρα η μέρα έχει αξιοποιηθεί επαρκώς και δεν χρειαζόταν να κάνουμε κάτι παραπάνω με ένα πρακτορείο. Όχι μόνο γιατί θα ήταν πολλά τα χρήματα, αλλά δεν υπάρχει και λόγος τη στιγμή που μπορείς να περπατήσεις για να δεις κάποια πράγματα να πληρώσεις να σε πάνε με βάρκα, αν και νομίζω η βάρκα δεν θα μπορούσε να προσαράξει για να δεις την Τortuga Bay.
Σήμερα λοιπόν η μέρα ξεκίνησε με κάποια αρνητική προοπτική λόγω του κακού καιρού που υπάρχει όλες τις μέρες που είμαστε εδώ τα πρωινά, αλλά κατέληξε σε μία πολύ όμορφη μέρα μιας και η συννεφιά που υπήρχε συνέχεια δεν έκανε άσχημη την πορεία μας με τα πόδια κάτω από ένα καυτό ήλιο. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στα Γκαλαπάγκος islands, που τα έκανε διάσημα ο Κάρολος Δαρβίνος το 1835 που έφτασε εδώ, αν θυμάμαι καλά. Και κυρίως όταν, μετά από τριάντα περίπου χρόνια, εξέδωσε τα βιβλία του για την καταγωγή των ειδών και αργότερα των ανθρώπων. Ίσως αν δεν ήταν τόσο σημαντικό το βιβλίο για την καταγωγή των ειδών του Δαρβίνου, τούτα τα νησιά να μην είχαν την παγκόσμια αίγλη που απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή. Είμαι σίγουρος ότι και αλλού υπάρχουν αντίστοιχα νησιά, αλλά επειδή δεν τα επισκέφθηκε κανένας μεγάλος φυσιοδίφης του δέκατου ένατου αιώνα, δεν έχουν γίνει τόσο γνωστά. Δεν πειράζει, γιατί εμείς ήρθαμε εδώ λόγω της φήμης που έχουν τα νησιά. Και καμιά φορά ο μύθος είναι πολύ σημαντικός, άσχετα από την αντικειμενική αξία ενός προορισμού. Εμείς νιώθουμε πολύ όμορφα που βρισκόμαστε εδώ και θα σύστηνα στον καθένα να κάνει αυτή την επίσκεψη. Δεν γνωρίζω εάν οι τρεις μέρες που ήρθαμε είναι αρκετές, αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω, γιατί οι πολυήμερες κρουαζιέρες που σου δίνουν τη δυνατότητα να δεις πάρα πολλά σε αυτά τα νησιά είναι πολύ ακριβές.
Τώρα ξεκουραζόμαστε στο κρεβάτι μας για λίγο ακόμα, σε αυτό το ανεκδιήγητο ξενοδοχείο, που πριν από μία ώρα που φτάσαμε δεν έτρεχε νερό στις βρύσες, διότι ο ξενοδόχος δεν είχε ανοίξει τον κυκλοφορητή του νερού. Τώρα πάντως έχουμε νερό, αλλά κάνει αρκετό κρύο και φυσικά δεν έχει θέρμανση. Μου αρέσει που έχει ένα air condition μόνο ψύξη. Και απορώ πότε θα το χρησιμοποιούσε κάποιος. Δεν ξέρω αν κάποιες μέρες κάνει ζέστη εδώ και πότε είναι αυτές. Υπενθυμίζω ότι ζεστό νερό για το μπάνιο δεν υπάρχει και χθες που του είπαμε ότι θέλουμε να έχουμε ζεστό νερό, μας είπε ότι δεν γίνεται, αλλά μετά από λίγο μας είπε ότι, εντάξει, περιμένετε λίγο και θα ζεσταθεί. Ζεστό νερό δεν είδαμε βέβαια. Όλες οι συνεννοήσεις γίνονται σε μία γλώσσα εσπεράντο, που κανείς δεν κατανοεί. Ο νεαρός πέρα από τα Ισπανικά δεν ξέρει τίποτα άλλο. Είμαι σίγουρος ότι και ισπανικά να μιλούσα, πάλι δεν θα ήξερα τι έλεγε, διότι μόνο να χαμογελάει ξέρει και να μας λέει αν θέλουμε να πάμε σε ένα φίλο του που έχει ένα καλό εστιατόριο να φάμε. Τέλος πάντων καλό παιδί φαίνεται.
Όμως δεν δήλωσε στο Booking.com ότι πήγαμε και εγώ αφού του έκανα κριτική, με ρώταγε το Booking.com να επιβεβαιώσω αν πήγα ή όχι. Δεν απάντησα για να μην τον θάψω περισσότερο.
Τελικά η απογευματινή βόλτα δεν είχε τόσο ενδιαφέρον όσο περιμέναμε. Είχαμε σκοπό να πάμε σε μία παραλία, των Γερμανών όπως ονομάζεται, και να προχωρήσουμε από κει για να φτάσουμε σε κάποιες μικρές λίμνες με ωραία θέα όπως είχαμε μάθει με το όνομα las Crietas. Στην παραλία πήγαμε, αλλά στο άλλο μέρος με τις λιμνούλες δεν μπορέσαμε να πάμε γιατί η θάλασσα με την παλίρροια είχε σηκωθεί πολύ ψηλά και είχε σκεπάσει το μονοπάτι οπότε δεν μπορούσαμε να περάσουμε, εκτός αν βγάζαμε τα παπούτσια μας και σηκώναμε τα μπατζάκια. Άσε που είχε αρκετό κύμα και υπήρχε ενδεχόμενο να μας έβρεχε. Έτσι γυρίσαμε πίσω γιατί και αυτό που είχαμε δει μας είχε αρέσει και καθίσαμε σε ένα πολύ ωραίο μαγαζί αγναντεύοντας τη θάλασσα με τα διάφορα καραβάκια που είχαν τουρίστες. Ξέχασα να συμπληρώσω ότι για να πάμε στην παραλία των Γερμανών έπρεπε να πάρουμε ένα θαλάσσιο ταξί για να μας μεταφέρει απέναντι σε μία απόσταση περίπου 200 ή 300 μέτρα, για να καλύψουμε έναν κόλπο που υπήρχε. Δεν είχε δρόμο για να κάνουμε, έστω με τα πόδια τον κύκλο. Έτσι κι αλλιώς το θαλάσσιο ταξί δεν ήταν πολύ ακριβό, είχε 80 σεντς του δολαρίου το άτομο για να μας πάει κι άλλα τόσα να επιστρέψουμε.
Εδώ ήπιαμε καφέ:
Ήταν ωραία η βόλτα. Απλά δεν μπορέσαμε να πάμε εκεί που θέλαμε. Αφού τελειώσαμε και αυτό, είχαμε τελειώσει με όσα θα μπορούσαμε να έχουμε δει σε αυτό το νησί και είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Άλλωστε είχε πέσει και σκοτάδι, οπότε αρχίσαμε να ψάχνουμε για φαγητό. Πήγαμε σε αυτόν τον ανεκδιήγητο που είχαμε πάει και προχθές το βράδυ, αλλά αυτή τη φορά δεν είχε χοιρινό και αναγκαστήκαμε και φάγαμε κοτόπουλο. Είναι πολύ φθηνό μαγαζί και κυρίως για αυτό τον προτιμούμε. Συγκεκριμένα σήμερα το κοτόπουλο είχε 4 δολάρια η μερίδα, που στα υπόλοιπα μαγαζιά μάλλον έκανε από 10 δολάρια και πάνω. Σήμερα όμως όταν του ζητήσαμε πατάτες τηγανιτές μας είπε ότι λόγω του ότι είναι Κυριακή δεν έχει πατάτες τηγανητές! Φαίνεται λίγο ανεξήγητο αλλά είναι αλήθεια. Πάντως η συνεννόηση σήμερα ήταν πιο εύκολη από την προηγούμενη φορά, λόγω της εμπειρίας του τύπου αυτού ο οποίος δεν θυμάμαι αν είχα πει ότι μιλάει και σχετικά καλά Αγγλικά. Απλά δεν καταλαβαίνει το πνεύμα μας. Για παράδειγμα, εγώ σήμερα του ζήτησα κοτόπουλο που να συνοδεύεται με φασολάδα και ρύζι. Μου έφερε ένα πιάτο φασολάδα με ρύζι και μετά από κάμποση ώρα το κοτόπουλο. Και είχα τρομάξει ότι μπορεί να μη μου έφερνε καθόλου κοτόπουλο. Τέλος καλό όλα καλά, χόρτασα και είμαι εντάξει.
Θέλαμε να κανονίσουμε και τη μεταφορά μας αύριο για το αεροδρόμιο αφού αύριο αναχωρούμε. Είπαμε να ρωτήσουμε ένα ταξί πόσα θα μας πάρει για να μας πάει, αφού το λεωφορείο θέλει πέντε δολάρια ανά άτομο για το πορθμείο, εγώ περίμενα ότι το ταξί θα ζητούσε από 40 και πάνω. Όμως για καλή μας τύχη ζήτησε μόνο 25 και έτσι το κλείσαμε να περάσει αύριο το πρωί στις 9:00 να μας πάρει και να μας μεταφέρει. Έτσι η μετακίνησή μας θα είναι πιο γρήγορη και πιο άνετη. Το ταξί είναι ένα αγροτικό από εκείνα που λέγονται εδώ διπλοκάμπινα. Είναι δηλαδή σαν κούρσα και έχει και καρότσα.
Αύριο φεύγουμε από τα νησιά και πιστεύω ότι έχουμε πάρει μία καλή γεύση από τα Γκαλαπάγκος. Εάν είχαμε άλλη μία ή δύο μέρες, σίγουρα θα έπρεπε να αγοράσουμε κάποια εκδρομή-κρουαζιέρα για να κάνουμε, γιατί αλλιώς δεν γίνεται να γυρνάμε στα ίδια και τα ίδια μέρη, όσο όμορφα και να είναι. Αυτό όμως θα ανέβαζε πολύ το κόστος του ταξιδιού και δεν ξέρω εάν θα πρόσφερε κάτι στο ταξίδι μας. Δεν εννοώ ότι μέσα σε αυτές τις δύο μέρες είδαμε όλα τα ζώα και όλη την ομορφιά του τοπίου, αλλά είναι τόσο μεγάλο το μέρος που θέλεις πάρα πολύ χρόνο και πάρα πολύ χρήμα για να το εξαντλήσεις. Εμείς είδαμε ό,τι είδαμε και αύριο αναχωρούμε για την Ηπειρωτική χώρα.