Ινδία Ταξίδι στην Ινδία

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.305
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ

Στην Ουνταϊπούρ συναντηθήκαμε με τη Ρουτσίκα μέλος του C/S. Δικηγόρος 25 χρονών σπουδασμένη στο Λονδίνο και από ευκατάστατη οικογένεια. Όταν με συνάντησε μόνο μου στο ξενοδοχείο (Jagat Niwas Palace με δωμάτιο θέα στη λίμνη) όπου την έφερε μέχρι ενός σημείου ο σωφέρ της, τρομοκρατήθηκε. - Που είναι η γυναίκα σου; - Θα έρθει σε λίγο, πάμε στην καφετέρια. Μετά από λίγο -που είναι η γυναίκα σου; - Νά την έρχεται.
Την βάλαμε στη μέση και άρχισε η ανάκριση για τις συνήθειες της νεολαίας της Ινδίας. Έχοντας ανακρίνει το ίδιο πρωί τον νεαρό παντρεμένο ξεναγό στην εκδρομή για το Βοσνόι, είδαμε ότι οι απαντήσεις της συμφωνούσαν. Ότι δηλαδή οι γονείς βρίσκουν τη νύφη ή τον γαμπρό στα παιδιά τους και μετά από συναλλαγές συμφωνίες και άλλες διαπραγματεύσεις καθορίζουν τη μέρα που θα γνωριστούν.Ο πατέρας της νύφης δίνει στον πατέρα του γαμπρού μισό κιλό χρυσαφί, σε χρυσό ή σε χρήματα!! Παρόλο που σήμερα υπάρχουν περιπτώσεις που γνωρίζονται μεταξύ τους, γι αυτούς είναι ο πιο σωστός τρόπος να παντρευτούν είνια ο παραδοσιακός. Αλλά για πες μου, πέντε χρόνια στο Λονδίνο μέσα στα μπαρ και τα πάρτι ……? Εγώ μόνο διάβαζα... !!!

Jagdish Temple στην παλιά πόλη κοντά στο City Palace. Σπουδαίος ναός του 17 ου αιώνα αφιερωμένος στο Βισνού. Δεξιά κι αριστερά πριν την είσοδο δύο αγάλματα ελεφάντων και κάτω από την κοιλιά τους που σχηματίζουν σκιά κάθονταν από ένας ζητιάνος με μακριές γενειάδες. Με μια ελεημοσύνη στο καθένα κερδίσαμε τη φωτογράφιση.

Το απόγευμα κάναμε βόλτα στο δρόμο της αγοράς που κατέληγε στην είσοδο του City palace, ανάμεσα σε ένα πλήθος κόσμου μαζί με κάθε είδους τροχοφόρων και αγελάδων. Ήταν μαρτύριο. Την επόμενη μέρα πολύωρη επίσκεψη στο σπουδαιότερο μνημείο της πόλης το City Palace που είναι κaι το μεγαλύτερο ανακτορικό συγκρότημα στο Ρατζαστάν. Κτίστηκε τον 16ο αιώνα, αργότερα προστέθηκαν κι άλλα οικοδομήματα διαφορετικής αρχιτεκτονικής από άλλους άρχοντες. Αμέτρητα τα δωμάτια οι εκθέσεις σπαταλήσαμε πολύ χρόνο. Πανέμορφη η λίμνη Πιτσόλα με τα λευκά παλατάκια γύρω της. Στο κέντρο της που δεσπόζει παραμυθένιο το Jag Mandir Palace το οποίο επισκεφτήκαμε με καραβάκι.

Αργότερα πήραμε μια γεύση δροσιάς στον όμορφο κήπο της πόλης, και το βράδυ περάσαμε τη γέφυρα και πήγαμε με την συμβουλή του Τ/A στο εστιατόριο Αμπράι. Βρισκόταν δίπλα σ ένα μεγαλειώδες παλάτι, σε σκοτεινό κήπο που φωτιζόταν μόνο από τη μικρή φλόγα των κεριών των τραπεζιών. Η σκοτεινή κείνη την ώρα λίμνη Πιτσόλα ήταν δίπλα στο τραπέζι μας. Σκεφτήκαμε ότι οι τιμές θα ήταν βασιλικές αλλά κάναμε λάθος. Ήταν αρκετά λογικές το εστιατόριο ήταν γεμάτο σχεδόν από οικογένειες ντόπιων και μερικών ξένων. Εντύπωση μου έκανε ότι η μία από τις τρεις Ινδές κοπέλες στο διπλανό τραπέζι φόραγε κοντή φούστα... Τα εστιατόρια τα προτιμούσαμε απ΄αυτά των ξενοδοχείων γιατί τα δεύτερα ήταν ακριβά. Το πιστοποίησα από τις τιμές της μπύρας. Ίδια μάρκα η διπλή τιμή μερικές φορές στα ξενοδοχεία. Το T/Advisor που συμβουλεύτηκα πρώτη μου φορά ήταν σωστό στις υποδείξεις του.

Όπως προσέξατε δεν γράφω αναλυτικά για κάθε μνημείο που είδαμε στο ταξίδι γιατί είναι κουραστικό κι εξάλλου τι να πρωτοθυμηθώ? Θα μεταφέρω όμως εδώ μερικά περιληπτικά στοιχεία από ένα βιβλίο «Η τέχνη στην Ινδία» που τυχαία δανείστηκα για λίγες μέρες πριν το ταξίδι. Βιβλίο γεμάτο δύσκολα ονόματα και χρονολογίες αλλά με ενδιαφέρουσα αναφορά στην επίδραση του αρχαιοελληνικού πολιτισμού στην περιοχή κάτι που δεν διδασκόμασταν στα σχολεία δυστυχώς.

Η πύλη της Ινδίας ήταν πάντα ορθάνοικτη από τα δυτικά… Από βορρά είναι τα Ιμαλάια και από την ανατολή οι φυλές της ζούγκλας… Από τα δυτικά εισέβαλαν όλοι οι κατακτητές. Κατέστρεφαν ότι συναντούσαν αλλά κατόπιν δημιουργούσαν τον δικό τους πολιτισμό, που αναμιγνύονταν με την Ινδική τέχνη. Οι βασιλιάδες των κρατιδίων τα έφτιαχναν μαζί τους , οι χαμηλότερες κάστες παρέμεναν όπως και πριν στη δυστυχία τους.

Ο πρώτος κατακτητής ήταν ο γνωστός μας Δαρείος ο Α΄. Όμως το κλίμα στην Ινδία δεν του άρεσε και προτίμησε να συνεχίσει τις εκστρατείες του προς τα δυτικά…. Το 563 π.Χ. γεννιέται Σιντάρτα ο μετ' ονομαζόμενος Βούδας. Οι ταπεινοί και οι εξαθλιωμένοι βρίσκουν παρηγοριά στις δοξασίες του και τις υιοθετούν αμέσως. Ο Βουδισμός εξαπλώνεται τάχιστα.
Ακολούθησε ο Μ. Αλέξανδρος του οποίου τις ανατολικές επαρχίες κληρονόμησαν οι Σελευκίδες. Ο στρατηγός Διόδωτος αποσχίζεται από τους Σελευκίδες το 220 πΧ. κατακτά την Βακτριανή στην περιοχή νότια του Αφγανιστάν και ΒΔ Ινδίας (σήμερα Πακιστάν). Το 190 π.Χ. επεκτείνει το κράτος του μέχρι το Τουρκεστάν και το Κασμίρ. Η ελληνική τέχνη με όλες τις εφαρμογές της απλώνεται στις κατακτημένες περιοχές . Ο συμβολισμός του Βούδα μέχρι τον 1ο μ.Χ. αιώνα ήταν το αποτύπωμα ενός πέλματος ή ένα δένδρο. Από κει και πέρα, χάρις στην ελληνική γλυπτική παίρνει την μορφή ανθρώπου και ντύνεται με ελληνική χλαμύδα. Τα χαρακτηριστικά του προσώπου του Βούδα, λέγεται ότι μοιάζουν με τη γαλήνια μορφή του θεού Απόλλωνα.
Ο Βασιλιάς Μένανδρος ο οποίος ασπάστηκε τον Βουδισμό υλοποιεί το όραμα του Αλέξανδρου φτάνει στα Ιμαλάια στο Νεπάλ και στο Γάγγη διαδίδοντας την ελληνο-βουδιστική τέχνη. Ανακηρύσσεται άγιος του Βουδισμού με το όνομα «Μιλίντα».
Μια δυναστεία που μας ενδιαφέρει είναι οι Κουσάν. Ήταν φυλή από τα κεντρικά της Ασίας και το 78μ.Χ. κυνηγημένοι από άλλες φυλές, μη βρίσκοντας διέξοδο προς το νότο εξ αιτίας της οροσειρά των Ιμαλάϊων προχωράει δυτικά και κυριεύει τη Βακτριανή, συνεχίζει νότια καταλαμβάνει την κοιλάδα του Ινδού ποταμού προχωρά ανατολικά μέχρι την κοιλάδα του Γάγγη.
Αυτοί οι καημένοι άγριοι όπως ήταν στην κεντρική Ασία, μόλις είδαν τα θαύματα της ελληνικής τέχνης στη Βακτριανή και στις άλλες περιοχές δεν πίστευαν στα μάτια τους. Χωρίς δεύτερη σκέψη υιοθετούν την ελληνική νοοτροπία στην τέχνη στην φιλοσοφία στο ελληνικό αλφάβητο. Ακόμη και στα νομίσματα τους έβαλαν ελληνικά γράμματα. Σταδιακά διαδίδεται η ελληνο – βουδιστική τέχνη σε όλη την επικράτεια. Τα αγάλματα του βούδα ντυμένα με τις ελληνικές χλαμύδες προχώρησαν μέχρι τη Ν.Α. Ασία, ανέβηκαν στην Κίνα και έφτασαν στην Ιαπωνία διαδίδοντας το βουδισμό.

Το 8ο αιώνα οι Μουσουλμάνοι κατακτούν την Ινδία φέροντας μαζί τους ένα διαφορετικό πολιτισμό. Ινδο-μουσουλμανική τέχνη. Τον 15ο αιώνα ο Ταμερλάνος σαν σίφουνας καταστρέφει ότι βρει μπροστά του και δημιουργεί την Μογγολική
αυτοκρατορία της Ινδίας που φέρνει μαζί της ένας αξιοθαύμαστος πολιτισμό, ( ινδο - μογγολική τέχνη) που σημαντικά της μνημεία βλέπουμε σήμερα. Τέλος, καταπλέουν οι στόλοι από τα δυτικά πάντα, φέρνοντας κατά σειρά Ολλανδούς, Πορτογάλους και Άγγλους αποικιοκράτες, συνεχίζουν να καταληστεύουν τον πλούτο της χώρα ώσπου εμφανίστηκε ο Μέγας οραματιστής Μαχάτμα Γκάντι. Αυτά εν περιλήψει.

Προς το τέλος του 19ου αιώνα μια αγγλίδα της υψηλής τάξης έχοντας ακούσει για το Σουάμι Βιβεγκανάντα του έστειλε επιστολή να την δεχτεί στον κύκλο των μαθητών του. Της απάντησε: «Ελάτε αν θέλετε να δείτε φτώχεια, εξευτελισμό, βρωμιά, ανθρώπους με κουρέλια που μιλάνε για Θεό. Αν όμως ζητάτε άλλο πράμα μην έρθετε. Γιατί δεν μπορούνε να υποφέρουμε μια ακόμα κριτική». Οι ζητιάνοι είναι σε κάθε θρησκεία οι ίδιοι. Καρτέρι έξω από τους ναούς. Δείτε δύο μορφές ινδουιστών (πρώτη και τρίτη φωτό) έξω από το σπουδαίο ναό του Βισνού (Jagdish Temple) όπου ο εις εξ αυτών σκιάζεται κάτω από το άγαλμα τον ελέφαντα.




Εδώ είναι το άγαλμα του θεού στο κέντρο του ναού

Jag Mandir Palace

Jagdish Temple

Το σκιουράκι πήρε στάση για φωτό

Το Jag Mandir Palace στη μέση της λίμνης


 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.699
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
καλως ηλθατε .περιμενουμε ιστορια... εγω ενα αποθημενο ενα καυμο τον εχω που λογω βιζας δεν πηγα τοτε στις σπηλιες agiante( ετσι?) και η ιστορια του ροζ γουρουνιου με στοιχειωνει.......................................
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
καλως ηλθατε .περιμενουμε ιστορια... εγω ενα αποθημενο ενα καυμο τον εχω που λογω βιζας δεν πηγα τοτε στις σπηλιες agiante( ετσι?) και η ιστορια του ροζ γουρουνιου με στοιχειωνει.......................................
Θα έλεγα ότι τα σπήλαια της Ellora είναι εντυπωσιακότερα. Να δω πότε θα τελειώσει κι αυτή η ιστορία....
Σπήλαια Ajanta (για τo ορθόν του πράγματος)
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.305
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Επτά ξενοδοχεία για 12 νύχτες , επτά πόλεις χωρίς να λογαριάζουμε τις ενδιάμεσες. Jaipur, Jodhpur, Udaipur, Pushkar, Agra, Benares, Delhi. Kουραστικό ταξίδι χωρίς αμφιβολία, και το έκαναν ακόμα πιο κουραστικό οι διάφορες αρνητικές καταστάσεις που συναντάμε στην Ινδία και που την κάνουν να ξεχωρίζει.

Αυτά που μου άρεσαν (δεν βάζω τα αξιοθέατα) ήταν:
Α) Το χαμόγελο των παιδιών, είτε ήταν μαθητές είτε φτωχαδάκια. Εν αντιθέσει με τους κάθε λογής ζητούληδες, κολλιτσίδες, μεσάζοντες, πιλότοι, που όπως έγραψε κάποιος στο Τ/Αdvisor τον ξένο το βλέπουν σαν μια κινούμενη βαλίτσα γεμάτη με δολάρια.

Β) Ότι με ένα μικρό κορνάρισμα συνεννοούνταν οι οδηγοί μέσα σ ένα πλήθος ανθρώπων, αγελάδων, δίκυκλων και τρίκυκλων, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών,.

Γ) Ότι οι Ινδοί δεν καπνίζουν. Ελάχιστους καπνιστές είδα και το σπουδαιότερο ότι ακόμα και στα υπαίθρια εστιατόρια απαγορεύεται το κάπνισμα στα τραπέζια, πλην του χώρου κοντά στον πάγκο του μπαρ.
Πάμε με μερικές φωτό απ την όμορφη Udaipur. Πολλές πόλεις στο Ρατζασταν
τελειώνει το όνομα τους σε pur. Σημαίνει "πόλη"

P8310242.JPG P8310243.JPG P8310241.JPG P8310242.JPG P8310243.JPG P8310246.JPG
P8310211.JPG P8310213.JPG P8310215.JPG P8310216.JPG P8310217.JPG P8310218.JPG P8310224.JPG P8310227.JPG P8310229.JPG P8310230.JPG P8310231.JPG P8310232.JPG P8310233.JPG P8310234.JPG P8310235.JPG P8310236.JPG P8310237.JPG
 

Attachments

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Στο μόνο που έχω ένσταση είναι ότι εγώ κάπνισα παντού cafe bars restaurants και σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους εκτός από τα Starbacks στο Δελχί!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.305
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Στο μόνο που έχω ένσταση είναι ότι εγώ κάπνισα παντού cafe bars restaurants και σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους εκτός από τα Starbacks στο Δελχί!
Γιατί δεν ήθελαν Γιάννα να σου κάνουν την παρατήρηση!! Στους υπαιθρίους χώρους υπήρχε πινακίδα: "smoking point".
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Γιατί δεν ήθελαν Γιάννα να σου κάνουν την παρατήρηση!! Στους υπαιθρίους χώρους υπήρχε πινακίδα: "smoking point".
Μα δεν κάπνιζα μόνο εγώ!!! Πχ στο Αmbrai καθόμασταν έξω βράδυ και όλοι σχεδόν κάπνιζαν!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.698
Likes
6.305
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Μα δεν κάπνιζα μόνο εγώ!!! Πχ στο Αmbrai καθόμασταν έξω βράδυ και όλοι σχεδόν κάπνιζαν!
Κι εγώ βράδυ πήγα, κι επειδή δεν είδα κάποιον να καπνίζει απ τα γύρω τραπέζια ρώτησα το σερβιτόρο και μου έδειξε τον πάγκο του μπαρ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.778
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom