taver
Member
- Μηνύματα
- 12.487
- Likes
- 28.955
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 7: Στην απομόνωση
Κάποια στιγμή φτάσαμε επιτέλους στο Khinaliq. Αυτό, εδώ στα 2350 μέτρα υψόμετρο, είναι το υψηλότερο χωριό σε όλο το Αζερμπαϊζάν, κι ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη (νομίζω υπάρχει κι ένα ακόμα ψηλότερα, εδώ πιο βόρεια στο Dagestan). Σύμφωνα με τη Wikipedia είναι ένα από τα αρχαιότερα συνεχώς κατοικούμενα μέρη στον πλανήτη, με ιστορία που πάει πάνω από 5000 χρόνια πίσω. Όχι όμως ότι έχουν αλλάξει και πάρα πολλά από τότε. Ο δρόμος για δω πρακτικά δεν υπήρχε για πολλά χρόνια, ώσπου ασφαλτοστρώθηκε πριν δυο χρόνια για να μπορέσει να έρθει ως εδώ ο Πρόεδρος Αλίγιεφ. Οι κάτοικοι ζούσαν στην απομόνωση, ούτε τουρισμός υπήρχε ούτε τίποτα. Και ζώντας στην απομόνωση, είχαν τη δική τους γλώσσα (Ketsh) η οποία ανήκει στην οικογένεια των γλωσσών του βόρειου Καυκάσου (δεν είναι τουρκογενής, δηλαδή) και είναι σήμερα απειλούμενη.
Για αγροτοκτηνοτροφική οικονομία και μέσα στη φτώχια τους, οι 2000 περίπου κάτοικοι του χωριού τα πάνε καλά. Τα κοπάδια με τα πρόβατα είναι πραγματικά τεράστια, και έχουν άπειρο βουνίσιο χορτάρι στη διάθεσή τους για να τραφούν. Σε λίγο καιρό βέβαια, τα κοπάδια θα πάρουν το δρόμο για τα πεδινά και η εικόνα θα αλλάξει. Αυτοκίνητα εδώ υπάρχουν ελάχιστα (είδαμε 2-3, αριθμός αστείος για χωριό τέτοιου μεγέθους αν ήταν στην Ελλάδα). Δεν τα χρειάζονται άλλωστε, καθώς δεν υπάρχουν και δρόμοι. Για τις δουλειές τους, υπάρχουν τα γαϊδουράκια. Μπόλικα.
Στο χωριό υπάρχει κι ένα μικρό μουσείο, με τρίγλωσσες επιγραφές, που επιδεικνύει τα εργαλεία των χωρικών από διάφορες εποχές. Υπάρχουν και δυο μικρά τζαμιά, και σύμφωνα με το Google maps, υπάρχουν και 3-4 ξενώνες. Μετά από μια περιήγηση στο χωριό και στο μουσείο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Λίγο πιο κάτω, φορτώσαμε και δυο ανθρώπους που κάνανε ωτοστόπ για να πάνε στη Quba. To ωτοστόπ είναι πρακτικά ο μόνος τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων αυτών, γιατί δρόμος μπορεί να υπάρχει, δημόσιες συγκοινωνίες όμως όχι.
Κάποια στιγμή φτάσαμε επιτέλους στο Khinaliq. Αυτό, εδώ στα 2350 μέτρα υψόμετρο, είναι το υψηλότερο χωριό σε όλο το Αζερμπαϊζάν, κι ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη (νομίζω υπάρχει κι ένα ακόμα ψηλότερα, εδώ πιο βόρεια στο Dagestan). Σύμφωνα με τη Wikipedia είναι ένα από τα αρχαιότερα συνεχώς κατοικούμενα μέρη στον πλανήτη, με ιστορία που πάει πάνω από 5000 χρόνια πίσω. Όχι όμως ότι έχουν αλλάξει και πάρα πολλά από τότε. Ο δρόμος για δω πρακτικά δεν υπήρχε για πολλά χρόνια, ώσπου ασφαλτοστρώθηκε πριν δυο χρόνια για να μπορέσει να έρθει ως εδώ ο Πρόεδρος Αλίγιεφ. Οι κάτοικοι ζούσαν στην απομόνωση, ούτε τουρισμός υπήρχε ούτε τίποτα. Και ζώντας στην απομόνωση, είχαν τη δική τους γλώσσα (Ketsh) η οποία ανήκει στην οικογένεια των γλωσσών του βόρειου Καυκάσου (δεν είναι τουρκογενής, δηλαδή) και είναι σήμερα απειλούμενη.
Για αγροτοκτηνοτροφική οικονομία και μέσα στη φτώχια τους, οι 2000 περίπου κάτοικοι του χωριού τα πάνε καλά. Τα κοπάδια με τα πρόβατα είναι πραγματικά τεράστια, και έχουν άπειρο βουνίσιο χορτάρι στη διάθεσή τους για να τραφούν. Σε λίγο καιρό βέβαια, τα κοπάδια θα πάρουν το δρόμο για τα πεδινά και η εικόνα θα αλλάξει. Αυτοκίνητα εδώ υπάρχουν ελάχιστα (είδαμε 2-3, αριθμός αστείος για χωριό τέτοιου μεγέθους αν ήταν στην Ελλάδα). Δεν τα χρειάζονται άλλωστε, καθώς δεν υπάρχουν και δρόμοι. Για τις δουλειές τους, υπάρχουν τα γαϊδουράκια. Μπόλικα.
Στο χωριό υπάρχει κι ένα μικρό μουσείο, με τρίγλωσσες επιγραφές, που επιδεικνύει τα εργαλεία των χωρικών από διάφορες εποχές. Υπάρχουν και δυο μικρά τζαμιά, και σύμφωνα με το Google maps, υπάρχουν και 3-4 ξενώνες. Μετά από μια περιήγηση στο χωριό και στο μουσείο, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Λίγο πιο κάτω, φορτώσαμε και δυο ανθρώπους που κάνανε ωτοστόπ για να πάνε στη Quba. To ωτοστόπ είναι πρακτικά ο μόνος τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων αυτών, γιατί δρόμος μπορεί να υπάρχει, δημόσιες συγκοινωνίες όμως όχι.
Last edited: