Τα τρένα της Ινδιας (οδηγός)

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ολοι λίγο ή πολύ γνωρίζουμε ότι ταξίδι στην Ινδία χωρίς την εμπειρία του τρένου είναι μισό ταξίδι.
Η εδραίωσή τους οφείλεται στην Αγγλική αποικιοκρατία η οποία θεώρησε αυτόν τον τρόπο λειτουργικοτερο, ασφαλέστερο και φυσικά φθηνότερο για την μεταφορά των (κλεμμένων) αγαθών τους. Δηλαδή για μια ακόμη φορά οι Αγγλοι λειτούργησαν με βάση το συμφέρον τους στις αποικίες και αδιαφόρησαν για αυτές. Απλά στην συγκεκριμένη περίπτωση έτυχε και οφελήθηκαν οι Ινδοί που πήραν κληρονομιά έναν απίστευτο αριθμό σιδηρογραμμών. Χιλιάδες δάση αποψιλώθηκαν για την δημιουργία των ραγών , αλλά και χιλιάδες οι ελέφαντες που εργάστηκαν για την αποπεράτωση.
Στην χώρα αυτή τα τρένα είναι τρόπος ζωής. Γεννιέσαι, ζεις και πεθαίνεις σε αυτά -ενίοτε και πάνω σε αυτά- χωρίς υπερβολή.

Δεκάδες επίσης ατυχήματα ή δυστηχήματα λαβαίνουν χώρα κάθε χρόνο. Ειναι ένας φτηνός τρόπος μετακίνησης όχι απαραίτητα γρήγορος ή άνετος αλλά κατάλληλος για να διασχίσεις τις τρελές συνήθως αποστάσεις της χώρας. Υπάρχουν πολλά είδη και πολλές κατηγορίες. Το πιο σύγχρονο/γρήγορο θεωρείται το τρένο Δελχί-Βομβάη. Ενώ ένα απο τα χειρότερα είναι το Mandor Express που πάει Τζοντπουρ.

Τα εισιτήρια είναι πολύ οικονομικά και μπορεί να αγοραστουν ηλεκτρονικά απο το σπίτι (make my trip.com) και να πληρωθούν με πιστωτική και να τυπωθούν απο εσάς , ή απο τον σταθμό ή απο τουριστικό πράκτορα με μια μικρή επιβάρυνση. Διαθέσιμα είναι για τους μεγάλους προορισμούς 90 ημέρες πρίν, αλλά σε μικρότερες αποστάσεις μπορεί να ανοίξουν 30 ημέρες πριν (πχ για Σίμλα). Eξαιτίας της πληρότητας των θέσεων σε προορισμούς άκρως τουριστικούς η Ινδική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το σύστημα Tatkal. Σύμφωνα με αυτό, "κρατούνται" θέσεις σε various προορισμούς και διατίθενται τελευταία στιγμή προς τους τουρίστες με μια μικρή επιβάρηση (απο 75 έως 300 περίπου ρουπίες). Δεν μπορεί να γίνει combine σε διαφορετικούς προορισμούς. Πρέπει να εκδοθούν διαφορετικά εισιτήρια κάθε φορά. Ακόμα διατίθεται λίστα αναμονής σε περίπτωση που δεν βρίσκεται ένα συγκεκριμένο εισιτήριο και ... ελπίζετε σε ακύρωση.

Τώρα για το αν χρειάζεται προκράτηση θα έλεγα ότι σε δημοφιλής προορισμούς ή σε περιόδους εορτών , ναι. Χρειάζεται. Κυρίως άμα θέλετε να ταξιδέψετε α θέση , που δεν διατίθονται πολλά εισιτήρια. Στο κομμάτι που έκανα εγώ Δελχί Τζοντπουρ είχε μόλις 12 θέσεις. Σε περίπτωση ακύρωσης (μέχρι 4 ώρες πριν την αναχώρηση), σας επιστρέφετε το τίμημα, απλά πρέπει όταν κλείσετε το εισιτήριο on line να το τσεκάρετε αν είναι επιστρέψιμη χρέωση (δεν το κάνουν όλα τα site, είναι όπως τα αεροπορικά, ελέγξτε το πριν προβείτε στην αγορά τους).

Ενας δυτικός μπορεί εύκολα (νόμιμα) να παρακάμψει τις ατελείωτες ουρες και να φτάσει πρώτος στο γκισέ αν και συνήθως στους μεγάλους σταθμούς υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ειδικό γκισε για αλλοδαπούς (υπάρχουν στο Δελχί, Βομβάη, Καλκούτα, Αγκρα, Τζαιπούρ και Βαρανάσι) .

Τώρα όσο αφορά το κομμάτι "είναι στην ώρα τους?", δύσκολο να απαντηθεί. Σε γενικές γραμμές πάντως ναι. Είναι. Για να το τσεκάρετε πάτε σε αυτήν την σελίδα, www.erail.in, βάζετε το δρομολόγιο που σας ενδιαφέρει και κοιτάτε για ήδη τετελεσμένες διαδρομές αν ήταν φερέγγυο ή αν είχε ακυρωθεί. Και φυσικά ρίχνετε και μια προσευχή στον Κρίσνα. Αυτό βοηθά πάντα.

Ασφάλεια. Αν αναλογιστεί κανείς πόσες ψυχές μεταφέρουν ετησίως και πόσες χιλιάδες δρομολόγια εκτελούνται καθημερινά και το αντιπαραβάλλει με τα ατυχήματα που γίνονται, θα λέγαμε πως ναι. Είναι ασφαλή, αντίθετα με άλλα μέσα μεταφοράς στην Ινδία όπως πχ αυτοκίνητα ή λεωφορεία.

Οι σταθμοί στο Δελχί είναι χαοτικοί. Ξαπλωμένοι στο έδαφος, σκουπίδια, σκυλιά, ζητιάνοι, βρωμιά, και κόσμος.... πολύς κόσμος. Υπάρχουν πίνακες βέβαια αλλά είναι κομματάκι αμφίβολο αν σας βοηθήσουν να βγάλετε άκρη με τις πλατφόρμες. Ρωτήστε καλύτερα τους υπαλλήλους ή τους στρατιώτες και όχι Ινδούς πολίτες. Είναι ικανοί να σας στείλουν στην Βιρμανία μόνο και μόνο για να μην σας στενοχωρήσουν και πείτε ότι δεν σας βοήθησαν. Πάντα λοιπόν υπάλληλο ή στρατιώτη. Επίσης σε μεγάλους σταθμούς όπως πχ Βομβάη, να είστε αρκετή ώρα πριν την αναχώρηση γιατί όπως θα διαπιστώσετε δεν είναι πάντα εύκολο να βρείς το σωστό τρένο, πλατφόρμα ή βαγόνι. Απαιτεί αρκετή ώρα. Στο σταθμό του Παλαιού Δελχί υπάρχουν ειδικές VIP αίθουσες αναμονής για αυτούς που έχουν κλείσει α θέση εισητήριο. Τίποτα ιδιαίτερο, απλά μια κλιματιζόμενη αίθουσα.

Για το τρένο με το Πακιστάν υπάρχει ειδική πλατφόρμα και ατελείωτοι έλεγχοι απο στρατιώτες.

Επίσης να θυμάστε ότι στα ινδικά τρένα δεν υπάρχει εστιατόριο σε κανένα βαγόνι, αλλά περνάει κάποιος (οχι στα βραδυνά τρένα συνήθως), και σας ρωτάει αν θέλετε να φάτε κάτι και σας το φέρνει λίγο αργότερα. Η επιλογή βέβαια συνήθως είναι vegeterian ή μη και είναι φτηνό. Επίσης όλο και κάποιος θα υπάρχει που θα περνάει απο τον διάδρομο και πουλάει τσαι για λίγες ρουπίες. Κατά την γνώμη μου ο ασφαλέστερος τρόπος για να μην μείνετε νηστικοι απο την μιά, αλλά και απο την άλλη να μην γνωρίσετε την ποιότητα της ινδικής νοσοκομειακής περίθαλψης, είναι να προμηθευτείτε απο τον σταθμό εκίνησης ξηρά τροφή (πατατάκια, κοκα κόλες κλπ).

Ας έρθω στην ουσία. Κατηγορίες εισιτηρίων/θέσεων

Εχουμε την α θέση και ακριβότερη. Ονομάζεται first Air condition (AC1)Ενδύκνειται για μεγάλα ταξίδια πάνω απο 8 ώρες. Κουκέτες με 4 ή 2 κρεβάτια (ανάλογα την γραμμή, δεν έχετε επιλογή για το αν είναι 2 ή 4 κρεβάτια) και πόρτα που κλείνει και ασφαλίζει απο την μέσα μεριά. Τα κρεββάτια είναι ψευτοδερμάτινα για να κρύβουν την βρώμα και να καθαρίζονται (λέμε τώρα) εύκολα, αλλά διατίθονται απο 2 καθαρά σεντονια σε σελοφάν και κουβέρτες. Υπάρχει ηλεκτρονικο πινακάκι ανακοινώσεων εντός της κουκέτας που αναγγέλει τους σταθμούς και άλλες διάφορες βλακείες και ατομικό φωτάκι. Οι αποσκευές μπαίνουν κάτω απο την κουκέτα και υπάρχει και χωρος δίπλα απο την πόρτα. Τα παραθυρα δεν ανοίγουν. Τουαλέτα 1 για όλο το βαγόνι. Καθαρή δεν την λες, αλλά υποφέρεται. Εχει και μπάρα για να κρατιέσαι μην βρεθείς στην μαύρη τρύπα! Κλιματιζόμενο (προειδοποίηση, πολύ κρύο) και με έναν ανεμιστήρα στην κορυφή για να σιγουρευτεί ο Ινδικός ΟΣΕ ότι δεν θα γλιτώσετε την ψύξη.
Να θυμάστε ότι το βαγόνι αυτής της θέσης έχει αναρτημένο χαρτί με τον κατάλογο των επιβατών και θα πρέπει να γράφει το όνομά σας πάνω.
Επίσης τα 2 πάνω κρεβάτια, διαθετουν -εκτός απο σκάλα για να κάνεις ορειβασία-, κάγγελο για να μην σαβουρωθείτε στον ύπνο σας και την διάρκεια της ημέρας "μαζεύουν" και χρησιμοποιούνται τα δυο κάτω για κάθισμα.
Για ταυτοποίηση θα έχετε το διαβατήριο αν και δεν το ζητούν πάντα και φυσικά το εισητήριο το οποίο ΔΕΝ θα δώσετε για κανένα λόγο στον υπάλληλο ότι και να σας πει. Απλά θα του το δείξετε και θα το βάλετε πάλι στην τσέπη σας.

Να επισημάνω εδώ ότι επειδή υπάρχουν πολλά διαφορετικά τρένα, οι κατηγορίες των θέσεων μπορεί να διαφέρουν λίγο η μια απο την άλλη. Αρα είναι και θέμα προορισμού (άρα τρένου) και όχι μόνο επιλογής θέσης. Κάθε γραμμή δηλαδή έχει το δικό της συγκεκριμένο τρένο και εκτελεί μόνο αυτήν την διαδρομή. Δεν "ρίχνουν" τα τρένα όπου να'ναι.

Ελπίζω για αρχή να σας κατατόπισα.
Θα συνεχίσω με την επόμενη κατηγορία
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.024
Likes
12.125
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Ολοι λίγο ή πολύ γνωρίζουμε ότι ταξίδι στην Ινδία χωρίς την εμπειρία του τρένου είναι μισό ταξίδι...
Αν απο την πρωτη φραση διαπιστωνω οτι ειμαι τοσο ασχετος, που να συνεχισω να διαβασω παρακατω... σμπαραλια μ' εκανες...
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Μην χαλιέσαι βρε παιδί μου. Εννοείται πως αυτά τα κόλπα απευθύνονται στους fun της χώρας και τους εραστές της. Αν πεις εσύ για το Λονδίνο πχ κάτι που είναι αυτονόητο, το σίγουρο είναι ότι εγώ θα το αγνοώ, διότι δεν ασχολούμαι με Αγγλία. Αρα ξεσμπαραλιάσου...
 

nera_gr

Member
Μηνύματα
816
Likes
193
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη!
Ταξίδι-Όνειρο
Κεντρική Αφρική
Πολύ χρήσιμα όσα λες! Ελπίζω να μου χρειαστούν για το δεύτερο ταξίδι μου στην Ινδία. Το πρώτο, όπως λες, ήταν μισό...
Βέβαια δεν μπήκα σε τρένο αλλά πήγα στο μουσείο των τρένων στο Δελχί... πιάνεται;;;

(Γιατί δε δίνεις το εισιτήριο στον υπάλληλο;;; )
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Πολύ χρήσιμα όσα λες! Ελπίζω να μου χρειαστούν για το δεύτερο ταξίδι μου στην Ινδία. Το πρώτο, όπως λες, ήταν μισό...
Βέβαια δεν μπήκα σε τρένο αλλά πήγα στο μουσείο των τρένων στο Δελχί... πιάνεται;;;

(Γιατί δε δίνεις το εισιτήριο στον υπάλληλο;)
πιάνεται.
Δεν το δίνεις ποτέ, γιατί αμα στο πάρει και έρθει έλεγχος και εσύ δεν το έχεις, υπάρχει περίπτωση -ειδικά αν ο υπάλληλος είναι στριμμένος ή έχει ανάγκη απο χρήματα- να σε βάλει να ξαναπληρώσεις. Συνεβει σε κάτι γυναίκες απο το Ισραήλ που συναντήσαμε.
Βέβαια τώρα υπάρχει ηλεκτρονική κράτηση και λίστα επιβατών. Το μόνο που κάνουν είναι να τσεκάρουν την λίστα για να βρουν το όνομά σου. Αλλά γιατί να το ρισκάρεις? Αλλωστε το εισιτήριο είναι δικό σου. Εσυ θα έπρεπε να το έχεις και οχι ο υπάλληλος. Κομπίνες Νέρα μου παντού γίνονται. Και η πενία τέχνες κατεργάζεται.....
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
φοβερή ανάλυση μπράβο dim!!
πέρισι που πήγα με τραίνο απο το Hospet στο Margao πρέπει να πω οτι οι θέσεις δεν τηρόντουσαν..σε βαγόνι πρώτης θέσης (ο θεός να το κάνει) βρήκαμε στις θέσεις μας να κοιμούνται δυο ινδοί..ντρεπόμουν να τους ξυπνήσω..ευτυχώς κατέβηκαν σε επόμενο σταθμό..οπως λές τίποτα δεν ειναι σίγουρο στην λατρεμένη Ινδία..
το φαγάκι το συνιστώ,σαβούριασα κανονικα ενα υπέροχο κίτρινο ρύζι που μετά έπεσα για υπνο ξερή απο τα τόσα μυρωδάτα μπαχάρια !!!
 

ELGEO2

Member
Μηνύματα
732
Likes
693
Επόμενο Ταξίδι
ΠΕΡΟΥ
Ταξίδι-Όνειρο
πέρασμα καρακορουμ
μπραβο dim kyr ,
και εγω που νομιζα οτι μονο για το ..................κτελ εκανες διατριβη ...:bleh:
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Δημητρούλα άπαιχτη ! :clap:
Ευχαριστούμε :)
 

amsterdam

Member
Μηνύματα
814
Likes
280
Eξαιτίας της πληρότητας των θέσεων σε προορισμούς άκρως τουριστικούς η Ινδική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει το σύστημα Tatkal. Σύμφωνα με αυτό, "κρατούνται" θέσεις σε various προορισμούς και διατίθενται τελευταία στιγμή προς τους τουρίστες με μια μικρή επιβάρηση (απο 75 έως 300 περίπου ρουπίες).

Αγαπητή Dim μερικές παρατηρήσεις,
τα εισιτήρια Tatkal δεν διατίθενται μόνο στους τουρίστες αλλά και στους Ινδούς.Τα εισιτήρια αυτά κυκλοφορούν 2 μέρες πριν την αναχώρηση του τρένου στις 08:00.
Για τους τουρίστες και μόνο για τους τουρίστες υπάρχει η tourist quota και το εισιτήριο μπορεί να αγοραστεί μόνο από τον σταθμό.(πολύ λίγα εισιτήρια κυκλοφορούν σ΄αυτή την κατηγορία.)



Ακόμα διατίθεται λίστα αναμονής σε περίπτωση που δεν βρίσκεται ένα συγκεκριμένο εισιτήριο και ... ελπίζετε σε ακύρωση.

Υπάρχουν δύο λίστες αναμονής,η WL (WaitList) και η RAC (Reservation Against Cancellation),στην πρώτη δεν ταξιδεύεις,στην δεύτερη ταξιδεύεις αλλά δεν έχεις δικιά σου κουκέτα,την μοιράζεσαι με κάποιον άλλον και συνήθως είναι οι κουκέτες που βρίσκονται παράλληλα με την φορά του τρένου.



Στο σταθμό του Παλαιού Δελχί υπάρχουν ειδικές VIP αίθουσες αναμονής για αυτούς που έχουν κλείσει α θέση εισητήριο. Τίποτα ιδιαίτερο, απλά μια κλιματιζόμενη αίθουσα.

Και σε πολλούς άλλους σταθμούς.



Για ταυτοποίηση θα έχετε το διαβατήριο αν και δεν το ζητούν πάντα και φυσικά το εισητήριο το οποίο ΔΕΝ θα δώσετε για κανένα λόγο στον υπάλληλο ότι και να σας πει. Απλά θα του το δείξετε και θα το βάλετε πάλι στην τσέπη σας.

Δεν είναι καθόλου απαραίτητο να έχεις μαζί σου το εισιτήριο σε χάρτινη μορφή αν έχει εκδοθεί ηλεκτρονικά,απλά κατά τον έλεγχο πληρώνεις 50 Rps ως πρόστιμο.
:):):):):):):):):):)
 
Last edited by a moderator:

mfish

Member
Μηνύματα
1.378
Likes
1.280
Ταξίδι-Όνειρο
ολη η γη
θυμηθηκα μια παλια αναρτηση που ειχα κανει και νομιζω ειναι καλο να βρισκεται εδω....

Πως κοβουμε ηλεκτρονικα εισιτηρια για τα τρενα της Ινδιας απο την επισημη σελιδα των τρενων

Εισιτηρια για ολα τα τρενα, μπορεις να κοψεις απο την σελιδα Welcome to Indian Railway Passenger reservation Enquiry . Λεπτομερειες παρακατω...Φυσικα μπορεις να κοψεις και απο αλλες σελιδες, πολυ καλη βρηκα τη σελιδα cleartrip.com αλλα παρατηρησα οτι στην επισημη βρισκεις ολα τα δρομολογια (σε αλλες καμια φορα παραλειπονταν καποια), καθως και λιγο μικροτερες τιμες.

Η διαδικασια ειναι περιπου η ιδια και στις αλλες σελιδες.

Δυνατοτητα να κοψεις τρενα εχεις συνηθως 90 μερες πριν την επιθυμητη. Καλο ειναι να κοψεις εγκαιρα (καλο ειναι ενα μηνα πριν) καθως πολλες φορες ιδιως για τη πρωτη και τη δευτερη θεση εξαντλουνται πολυ νωρις. Απο προσωπικη εμπειρια θα συμβουλευα να κοβουμε ηλεκτρονικα εισιτηρια ακομα και για πολυ μικρες αποστασεις για να αποφευγουμε τις δυσαρεστες και πολυωρες αναμονες στους μεγαλους ιδιως σταθμους.

Αρχικα μπαινεις στη σελιδα Welcome to Indian Railway Passenger reservation Enquiry , επιλεγουμε internet reservation και προχωραμε στη δωρεαν εγγραφη. Μολις εισαγεις username και κωδικο προχωρας. Αρχικα εμφανιζεται αυτο...
trena01.jpg

Στη πρωτο παραθυρακι θα δηλωσεις σταθμο αφετηριας και στο δευτερο τερματισμου...Θελει λιγο ψαξιμο γιατι καθε τρενο μπορει να φευγει απο αλλο σταθμο,(π.χ απο δελχι εχει πολλους σταθμους) οποτε καλο ειναι να ψαξεις ολους τους πιθανους σταθμους αφετηριας και προορισμου για να βρεις το πιο βολικο τρενο.....Στη συνεχεια επιλεγεις ημερομηνια ....Μετα διαλεγεις το ειδος εισιτηριου, E-ticket...

Παταμε Find trains και περιμενουμε να δουμε τι επιλογες εχουμε....:)

Αφου πατησεις find trains θα βγαλει τα τρενα της ημερας...
trena02.jpg

Βλεπεις τι ωρα φευγει, φτανει καθως και τη δυνατες κατηγορις θεσεων εχει το συγκεγκριμενο τρενο.....
Στο παραδειγμα πανω, εβγαλε ενα μονο τρενο για την ημερα το οποιο εχει θεσεις 2Α, 3Α και sleeper... Aυτες ειναι και οι πιο συχνες θεσεις στα πολυωρα τρενα.. Οι θεσεις αναλυθηκαν στο αρχικο ποστ, οποτε δε χρειαζεται να πουμε περισσοτερα...

Διαλεγουμε θεση που θελουμε και προχωραμε....

Στη συνεχεια μας εμφανιζονται τα στοιχεια του δρομολογιου, καθως και ποσες διαθεσιμες θεσεις υπαρχουν, την ημερομηνια που διαλεξαμε αλλα και καποιες ημερομηνιες μετα...

trena03.jpg

H ενδειξη AVAILABLE- 0023 μας πληροφορει οτι υπαρχουν 23 δια8εσιμες θεσεις, της κατηγοριας που επιλεξαμε τη συγκεγκριμενη ημερομηνια.... Προχωραμε λοιπον.:)

trena04.jpg

Στο σημειο αυτο δηλωνεται ο αρι8μος των επιβατων, το ονομα, η ηλικια ωστε μετα να γινει ο ελεγχος οταν θα μπεις στο τρενο.

Εχεις επισης τη δυνατοτητα να διαλεξεις τι κρεββατι επιθυμεις( choose berth)...δηλαδη αν θα ειναι πανω η κατω καθως και αν θα ειναι στο διαδρομο η στο κουπε.. ( τα ινδικα τρενα εχουν περα απο τα κουπε, τα οποια εκτος της θεσης Α1 ειναι ανοιχτα, και μια σειρα κουκετων, παραλληλα τοποθετημενες με τη φορα του τρενου, δηλαδη μια τετραδα κουκετες και αλλες 2απεναντι ).Για τη δευτερη,τριτη και sleeper θεση που δοκιμασα προτεινω τα Upper...απο αποψη ασφαλειας, ανεσης και χωρου...και καλυτερα οχι σε διαδρομο...

trena 05.jpg

Στη συνεχεια εμφανιχονται τα στοιχεια του εισιτηριου, τα ονοματα με τα κρεββατια που επιλεξαμε καθως και η συνολικη τιμη των εισιτηριων σε ινδικες ρουπιες.

Προχωραμε στη πληρωμη, οπου εχουμε μια σειρα επιλογων, τo 2009 μπορoυσες εμεις ειχαμε πληρωσει επιτυχως με πιστωτικη και με χρεωστικη καρτα.

Απο νεωτερες πληροφοριες :D τωρα ΔΕΝ δέχονται πιστωτικές κάρτες ξένων χωρών εκτός απο ινδικές, και η μόνη εξαίρεση είναι η αμερικαν εξπρές.

και καλο ταξιδι!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.186
Μηνύματα
883.277
Μέλη
38.893
Νεότερο μέλος
stefanoss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom