italiano
Member
- Μηνύματα
- 33
- Likes
- 161
Περιεχόμενα
Ημέρα 11η
Μετά από ολονύχτιο ύπνο στο άνετο λεωφορείο της Cruz del Sur άφιξη κατά τις 8 στο σταθμό λεωφορείων της Arequipa. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι λόγω σφιχτού προγράμματος είχαμε συμφωνήσει εξαρχής να παραλείψουμε το Colca Canyon για να μπορέσουμε να δούμε μερικά πράγματα παραπάνω στη Βολιβία. Δεν ξέρω εν τέλει αν κάναμε καλά πάντως απογοητευμένος από τη Βολιβία δε γύρισα. Αφού κλείσαμε και το λεωφορείο της επόμενης μέρας για Puno πήγαμε με ταξί στο ξενοδοχείο μας το οποίο βρισκόταν λίγα μόλις μέτρα μακριά από την Plaza de Armas. Είχαμε μόνο μία μέρα στη διάθεση μας οπότε σχεδόν κατευθείαν έξω για εξερεύνηση. Πρώτος σταθμός το Monasterio de Santa Catalina
όπου περιηγηθήκαμε αρκετή ώρα στους πολύ όμορφους χώρους και είχαμε και την ευκαιρία να δούμε καλύτερα τα ηφαίστεια
που βρίσκονται γύρω από την πόλη. Έπειτα, περπατήσαμε στους δρόμους γύρω από την πλατεία και τον καθεδρικό και για αργά το απόγευμα αφήσαμε την επίσκεψη στο Museo Santuarios Andinos το οποίο βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο που μείναμε. Το εισιτήριο περιλαμβάνει ξεναγό και μία 20λεπτη προβολή κατά την οποία ο επισκέπτης μαθαίνει χρήσιμες πληροφορίες για την Juanita, τη μούμια που είναι το κύριο έκθεμα του μουσείου. Δυστυχώς δεν είχαμε χρόνο για κάτι παραπάνω όπως είπα και στην αρχή αλλά η πόλη μας άφησε μια ευχάριστη αίσθηση και πήραμε και μία μικρή γεύση από το υψόμετρο που θα μας έκανε παρέα τις επόμενες μέρες.
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο κόστισε 7 soles
* Η είσοδος στο μοναστήρι κόστισε 40 soles
* Η είσοδος στο μουσείο κόστισε 20 soles
* Το λεωφορείο Arequipa- Puno με την εταιρία Julsa κόστισε 30 soles για διαδρομή 6 ωρών σε κάθισμα τύπου κρεβάτι και δώσαμε και επιπλέον 2 soles για κάτι σαν φόρο χρήσης του σταθμού το οποίο είναι σύνηθες και στο Περού και στη Βολιβία
Ημέρα 12η
Άφιξη μεσημεράκι στο Puno μετά από μία πολύ ωραία διαδρομή
και με κάποια πρώτα σημάδια ενόχλησης από το υψόμετρο. Μέχρι να τακτοποιηθούμε και να κανονίσουμε το τουρ της επόμενης μέρας είχε ήδη νυχτώσει οπότε περιοριστήκαμε σε μια βόλτα στους δρόμους γύρω από την κεντρική πλατεία και επιστροφή στο δωμάτιο. Νιώθαμε όλοι έντονη κόπωση αλλά ιδιαίτερα εγώ όταν έπεσα για να κοιμηθώ είχα πολύ έντονο πονοκέφαλο. Λίγο νωρίτερα είχαμε προμηθευτεί κάποια χάπια για τη νόσο του υψομέτρου από φαρμακείο τα οποία δυστυχώς δεν μπόρεσα να πάρω γιατί διαπίστωσα ότι ήμουν αλλεργικός. Έτσι, πέρασα τη χειρότερη με διαφορά νύχτα στο παγωμένο δωμάτιό μας ( ήταν το μοναδικό σε όλο το ταξίδι με ανύπαρκτη θέρμανση) μέχρι να με πάρει κάποια στιγμή ο ύπνος.
Ημέρα 13η
Για αυτή την ημέρα είχαμε κανονίσει από την προηγούμενη με το κατάλυμα μας τουρ στα πλωτά νησιά Uros και επίσκεψη στο νησί Taquile. Έτσι, μεταφερθήκαμε νωρίς το πρωί στην αποβάθρα από όπου θα παίρναμε το σκάφος. Μετά από 20 περίπου λεπτά φτάσαμε στην περιοχή που κατοικούν οι Uros και πήγαμε σε ένα από τα πολλά νησιά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το όλο σκηνικό μοιάζει και πιθανότατα είναι πολύ στημένο, το οποίο το περιμέναμε έτσι κι αλλιώς, με γυναίκες ντυμένες παραδοσιακά να μας τραγουδούν μέχρι και το «Vamos a la playa» ενώ σχεδόν σε όλα τα νησιά υπάρχουν «παραδοσιακά» φωτοβολταϊκά πάνελ. Αν τα εξαιρέσω όλα αυτά είχε κάποιο ενδιαφέρον αλλά δεν ενθουσιάστηκα και πολύ. Μετά συνεχίσαμε να διασχίζουμε τη λίμνη Titicaca μέχρι να φτάσουμε στον επόμενο προορισμό μας, ένα αληθινό νησί αυτή τη φορά, το Taquile. Νομίζω φτάσαμε μετά από μία ώρα. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα!! Έπρεπε να ανέβουμε από το λιμάνι στην πλατεία του χωριού σε μόνιμα ανηφορικό μονοπάτι ενώ καλά καλά δεν είχαμε προσαρμοστεί στο υψόμετρο. Μετά από διψήφιο αριθμό στάσεων τα καταφέραμε. Η θέα της λίμνης από ψηλά είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή
αλλά και εδώ επικρατεί το ίδιο τουριστικό σκηνικό. Πολλά γκρουπ τα οποία οδηγούνται σε μαγαζάκια με σκούφους, γάντια κλπ και το κορυφαίο το γεύμα που είχε κανονίσει ο οδηγός μας σε ένα εστιατόριο με πανέμορφη θέα. Το γεύμα βεβαίως δεν συμπεριλαμβανόταν στην τιμή της εκδρομής και αναγκάστηκα να φάω την πιο τραγική ομελέτα της ζωής μου γιατί δεν υπήρχε και τρόπος να πάω κάπου αλλού. Αφού «απολαύσαμε» το γεύμα μας πήραμε το δρόμο της επιστροφής κατεβαίνοντας από άλλο μονοπάτι. Η θέα και πάλι ήταν εκπληκτική αλλά είχα ξενερώσει αρκετά για να την απολαύσω. Άφιξη απόγευμα στο Puno και μετά από μια σύντομη βόλτα στην, μάλλον, πιο αδιάφορη πόλη που συναντήσαμε σε όλο το ταξίδι επιστροφή στο δωμάτιο και ύπνος από νωρίς καθώς μας περίμενε την επόμενη μεγάλη διαδρομή μέχρι τη La Paz.
* Το τουρ στα νησιά Urosκαι στο Taquile κόστισε 50 solesκαι άλλες 20 το γεύμα μας
* Για την είσοδο στο νησί Taquile πληρώσαμε επιπλέον 8 soles με την άφιξή μας στο λιμάνι
Ημέρα 14η
Ξύπνημα νωρίς το πρωί και μεταφορά με ταξί ( 4 soles) στον σταθμό των λεωφορείων όπου μετά βίας προλάβουμε να μπούμε στο λεωφορείο που έφευγε για Copacabana. Μετά από διαδρομή 4 περίπου ωρών παράλληλα με τη λίμνη Titicaca, με μία σύντομη στάση για έλεγχο διαβατηρίων, φτάσαμε στον πρώτο προορισμό μας στη Βολιβία. Επειδή δεν ξέραμε από πριν τα δρομολόγια των λεωφορείων δεν είχαμε κανονίσει κάτι. Όλα όμως τα τουριστικά γραφεία στην Copacabana έχουν προσαρμόσει τις ώρες αναχώρησης των εκδρομών σύμφωνα με τις ώρες άφιξης των λεωφορείων έτσι ώστε είτε κατευθύνεσαι προς La Paz είτε προς Puno να μην έχεις πρόβλημα. Έτσι, κλείσαμε ένα τουρ για το Isla del Sol μαζί με εισιτήριο λεωφορείου για La Paz και αφού αφήσαμε τα πράγματά μας στο μικρό γραφείο της συμπαθητικής κυρίας που μας βοήθησε κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι.
Φάγαμε κάτι στα γρήγορα και πήραμε το πλοιάριο που θα μας οδηγούσε στο νησί. Μετά από μια ώρα περίπου φτάσαμε σε ένα μικρό λιμανάκι το οποίο θα ήταν η αφετηρία μιας σύντομης πεζοπορίας στο νησί για να καταλήξουμε σε άλλο λιμάνι από το οποίο θα επιστρέφαμε.
Η πεζοπορία κράτησε περίπου 1,5 ώρα. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Copacabana για να πάρουμε το δεύτερο λεωφορείο της ημέρας αυτή τη φορά για La Paz. Μετά από 4 ακόμη ώρες, αφού είχαμε διασχίσει με μικρό καραβάκι ένα στενό τμήμα της λίμνης και μετά από μερικά χιλιόμετρα κακοτράχαλου δρόμου, λόγω έργων στο οδικό δίκτυο φτάσαμε κατά τις 10 το βράδυ στη La Paz. Η θέα της πόλης από ψηλά είναι άκρως εντυπωσιακή καθώς είναι χτισμένη σε χαράδρα. Το αξιοπερίεργο είναι ότι πριν κατηφορίσεις για La Paz περνάς από μια άλλη πόλη, το El Alto, το οποίο ουσιαστικά είναι ενωμένο με τη La Paz αλλά δημιουργήθηκε μόλις πριν από 30-40 χρόνια για να στεγάσει τον κόσμο που ερχόταν από την επαρχία για εύρεση εργασίας και σήμερα φτάνει να έχει μεγαλύτερο πληθυσμό από την ίδια τη La Paz (ή έτσι τουλάχιστον μας είπε μια ξεναγός).
Y.Γ. Το νόμισμα της Βολιβίας είναι το boliviano. Αλλάξαμε μερικά σε στάση που έκανε το λεωφορείο σε μίνι μάρκετ πριν καν μπούμε στη Βολιβία, σε τραγική εννοείται ισοτιμία (1€= 6,8) απλά και μόνο γιατί είχαμε διαβάσει κάποιες κριτικές για μικροποσό το οποίο ίσως σου ζητηθεί να πληρώσεις στα σύνορα. Σε εμάς τουλάχιστον δεν έτυχε. Στη La Paz θα αλλάξετε πολύ εύκολα σε πολύ καλύτερη ισοτιμία. Εμείς πετύχαμε μέχρι 1€= 7,75.
* Το λεωφορείο Puno-Copacabana κόστισε 20 soles
* Το λεωφορείο Copacabana- La Paz κόστισε 30 bolivianos (μάλλον)
* Το τουρ στο Isla del Sol κόστισε 20 bolivianos και άλλα 20 η πεζοπορία με ξεναγό
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο μας (στην οδό Sagarnaga) κόστισε 20 bolivianos
Ημέρα 15η
Η La Paz δεν έχει μεγάλο αριθμό αξιοθεάτων αλλά έχει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τοποθεσίες εκτός πόλης. Έτσι, αποφασίσαμε να αρχίσουμε με επίσκεψη στην κοιλάδα του φεγγαριού.
Κανονίσαμε έναν οδηγό με το ξενοδοχείο ο οποίος θα μας μετέφερε στην κοιλάδα και θα μας περίμενε για να γυρίσουμε πίσω στην πόλη. Ο χώρος είναι πολύ ενδιαφέρον αν και μετά από λίγο καταντάει μονότονος αλλά μία επίσκεψη για τουλάχιστον μία ώρα την αξίζει. Λίγο μετά τις 11 επιστρέψαμε στην πόλη όπου κάναμε ένα διάλειμμα για να δοκιμάσουμε saltenas, ένα τοπικό έδεσμα που θυμίζει σε σχήμα τυροπιτάκι, το οποίο είναι συνήθως γεμιστό με κοτόπουλο και μία γλυκιά και καυτερή σάλτσα. Αφού πήραμε δυνάμεις, κατηφορίσαμε από τον δρόμο Jaen
στον οποίο υπάρχουν αρκετά μουσεία μέχρι την Plaza Murillo η οποία όμως ήταν αποκλεισμένη λόγω διαδηλωτών. Τελικά, καταφέραμε να περάσουμε τα μπλόκα και να χαλαρώσουμε για λίγο μπροστά από το προεδρικό μέγαρο.
Συνέχεια είχε η αγορά των μαγισσών η οποία ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Περιπλανηθήκαμε αρκετή ώρα χαζεύοντας έμβρυα λάμα, φυλαχτά, τυχερές πέτρες και άλλα πολλά.
Σε ένα από τα πολλά γραφεία κλείσαμε και το τουρ της επόμενης ημέρας για Tiwanaku και αφού είχε βραδιάσει πια επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.
* Η είσοδος στην κοιλάδα του φεγγαριού ή Valle de la Luna κόστισε 15 bolivianos και το ταξί που μας μετέφερε 150
Ημέρα 16η
Πρωινό ξύπνημα όπως πάντα και αναμονή έξω από το ξενοδοχείο για το βαν που θα μας πήγαινε στο Tiwanaku. Έπειτα από διαδρομή περίπου 1,5 ώρας άφιξη σε έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ν. Αμερικής αν και οι ανασκαφές δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο για να αναδείξουν τη σημασία του. Η εκδρομή περιλάμβανε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο με ξεναγό.
Ευτυχώς, στη Βολιβία δεν έχει τόσους πολλούς τουρίστες και απολαύσαμε την επίσκεψη πολύ περισσότερο από αντίστοιχες στο Περού. Επιστροφή κατά το μεσημέρι στη La Paz. Μετά από ένα γρήγορο γεύμα αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα με το προσφάτως κατασκευασμένο τελεφερίκ της πόλης. Έτσι, ανεβήκαμε μέχρι το El Alto με διαδρομή 20 λεπτών περίπου και απολαύσαμε πολύ ωραία πανοραμική θέα της πόλης και του ηφαιστείου Illimani που δεσπόζει στον ορίζοντα.
Επιστροφή βραδάκι στο ξενοδοχείο για να ετοιμάσουμε πράγματα. Την επομένη πετούσαμε για Uyuni όπου θα ζούσαμε κάποιες από τις καλύτερες στιγμές του ταξιδιού.
* Το τουρ στο Tiwanaku κόστισε 80 bolivianos για μεταφορές και ξεναγό. Οι είσοδοι στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο κόστισαν άλλα 80.
* Το εισιτήριο του τελεφερίκ κοστίζει 3 bs ανά διαδρομή και υπάρχουν 3 γραμμές (πράσινη, κόκκινη, κίτρινη) με 3-4 στάσεις η καθεμία. Εμείς πήραμε την κίτρινη που όπως μας είπαν έχει την καλύτερη θέα.
Ημέρα 17η -19η
Μεταφορά νωρίς το πρωί στο αεροδρόμιο και πτήση για Uyuni. Αν και είχαμε δίωρη καθυστέρηση για την οποία μάθαμε την προηγούμενη μέρα φτάσαμε εγκαίρως για το τουρ που είχαμε κλείσει. Αυτή τη μέρα και τις επόμενες δύο είδαμε απίστευτα τοπία τόσο στο Salar όσο και στο Parque Nacional Eduardo Avaroa αλλά και καθόλη τη διαδρομή. Ο καλύτερος τρόπος περιγραφής είναι οι φωτογραφίες οπότε θα αρκεστώ μόνο σε αυτό.
* Το τουρ έγινε με την εταιρία Red Planet Expeditions μετά από πολύ ψάξιμο στο ίντερνετ για αποφυγή αναξιόπιστων πρακτορείων και η κράτηση έγινε μέσω του site της Kanoo Tours. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα όλο το τριήμερο, τα οχήματα ήταν ειδικά διαμορφωμένα Land Rover ώστε να χωράνε 6 άτομα, οδηγό και συνοδηγό και το φαγητό ήταν υπεραρκετό. Εμείς, ευτυχώς ήμασταν μόνο 4 στο όχημα και ήμασταν πολύ άνετα. Συνολικά ήμασταν 4 οχήματα χωρισμένα σε 2 ομάδες. Το κατάλυμα της πρώτης ημέρας ήταν ξενοδοχείο φτιαγμένο από αλάτι με ιδιωτικά μπάνια σε κάποια δωμάτια και της δεύτερης ένα απλό κατάλυμα με 5-6 απλά δωμάτια των 4-5 ατόμων και 3-4 κοινές τουαλέτες για όλους. Ντουζ δεν υπήρχε στο δεύτερο. Θέρμανση δεν υπήρχε σε κανένα. Διαλέξαμε αυτή την επιλογή γιατί τα καταλύματα στην περιοχή είναι ελάχιστα και το privetourήταν πανάκριβο. Εμείς δώσαμε 210 ευρώ περίπου (λίγο παραπάνω από το μέσο όρο αλλά είχα διαβάσει ελάχιστες αρνητικές κριτικές) και 180 bs για εισόδους σε κάποιες τοποθεσίες.
* Η πτήση La Paz- Uyuni έγινε με Amaszonas και κόστισε 85€. Η κράτηση έγινε 4 μήνες πριν το ταξίδι.
Ημέρα 20η
Την προηγούμενη μέρα επιστρέψαμε αργά το απόγευμα στο Uyuni μετά από ένα μαγευτικό τριήμερο. Η πόλη δεν παρουσιάζει κανένα άλλο ενδιαφέρον εκτός του ότι είναι η αφετηρία πολλών εκδρομών οπότε δεν κάναμε και κάτι εκτός από το να κλείσουμε εισιτήριο για Potosi και να βρούμε κάτι για τα χείλη μας τα οποία είχαν σκάσει από το κρύο των προηγούμενων ημερών. Έτσι, μετά από ένα ακόμη πρωινό ξύπνημα με πολύ κρύο όπως και τις προηγούμενες μέρες και με τα πόδια βρεθήκαμε στο σταθμό λεωφορείων που βρισκόταν πολύ κοντά στο κατάλυμα μας. Μπήκαμε στο ακόμα πιο παγωμένο λεωφορείο και μετά από πολύ ωραία διαδρομή άφιξη στο Potosi.
Όπως και σε άλλες πόλεις έτσι και εδώ είχαμε μόνο μία μέρα και επειδή ήταν και Σάββατο πολλά μουσεία ήταν κλειστά. Τουλάχιστον αυτό που θέλαμε να δούμε οπωσδήποτε ήταν ανοιχτό και μιλάω για το Museo Casa de la Moneda.
Ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο με πολλές πληροφορίες για τα ορυχεία της περιοχής, από την εξόρυξη του ασημιού μέχρι την κοπή νομισμάτων. Η επίσκεψη γίνεται μόνο με ξεναγό και το κτίριο είναι πολύ καλά φυλασσόμενο. Έπειτα περιπλανηθήκαμε στην πόλη και ανεβήκαμε και στο καμπαναριό του καθεδρικού
για καλύτερη θέα στο Cerro Rico, το βουνό όπου γίνεται ακόμα και σήμερα η εξόρυξη ασημιού. Δεν μπορέσαμε να κάνουμε κάποιο τουρ στα ορυχεία γιατί ήταν Σάββατο και ακόμα και να το θέλαμε μας είπαν ότι είναι ημέρα θυσίας λάμα στην μητέρα γη και η δραστηριότητα είναι περιορισμένη. Περπατήσαμε αρκετά την πόλη η οποία έχει πολύ όμορφα κτίρια
αλλά δεν μπήκαμε σε κανένα άλλο μουσείο ή αξιοθέατο καθώς ήταν όλα κλειστά. Αργά το απόγευμα επιστροφή στο ξενοδοχείο από όπου κανονίσαμε τη μεταφορά μας στη Sucre την επόμενη μέρα σε πολύ καλή τιμή.
* Το λεωφορείο Uyuni- Potosi κόστισε 30 bs για διαδρομή 3 ωρών περίπου
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο 15 bs
* Η είσοδος στο Museo Casa de la Moneda κόστισε 40 bs και άλλα 20 κοστίζει η χρήση φωτογραφικής μηχανής
Ημέρα 21η
Κατά τη διάρκεια του πρωινού γνωρίσαμε έναν Γερμανό ο οποίος μας ζήτησε να έρθει μαζί μας στη Sucre και εννοείται δεχτήκαμε. Μετά από διαδρομή 2,5 ωρών σε άνετο ταξί και με σχεδόν μόνιμα κατηφορική διαδρομή βρεθήκαμε και πάλι σε πιο «νορμάλ» υψόμετρο, μόλις στα 2.750 μέτρα και αρχίσαμε να αναπνέουμε και πάλι κανονικά μπορώ να πω. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν πολύ καλές, η πόλη είχε ευρωπαϊκό αέρα, οι κάτοικοι πιο μοντέρνοι, πολύ όμορφα λευκά κτίρια και τουλάχιστον στα κεντρικά σημεία μακράν η πιο καθαρή πόλη που συναντήσαμε σε ολόκληρο το ταξίδι. Περπατήσαμε αρκετά μέχρι να βραδιάσει αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε κάποια από τα αξιοθέατα που θέλαμε γιατί ήταν κλειστά.
* Για το ταξί Potosi- Sucre δώσαμε συνολικά 200 bs ( 50 το άτομο). Το λεωφορείο κοστίζει γύρω στα 25 αλλά δε θέλαμε να χάσουμε πολύ χρόνο και αν υπολογίσουμε και τα ταξί η διαφορά είναι ελάχιστη.
Ημέρα 22η
Η δεύτερη μέρα στη Sucreξεκίνησε με στόχο ανέβουμε κάπου ψηλά για να απολαύσουμε τη θέα. Έτσι, πήραμε το δρόμο για το Mirador de la Recoleta. Στη διαδρομή περάσαμε από την Plaza 25 de Mayo όπου πετύχαμε εκδηλώσεις και παρέλαση για τις εκδηλώσεις εορτασμού της 25ης Μαΐου (ήταν 23).
Αφού χαζέψαμε για λίγο συνεχίσαμε τον ανηφορικό δρόμο μέχρι την κορυφή ενός λόφου στον οποίο υπάρχει και μοναστήρι.
Δεν ενθουσιαστήκαμε είναι η αλήθεια από τη θέα και μετά από λίγη ξεκούραση πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Όταν φτάσαμε στην πλατεία μας ήρθε η ιδέα να πάμε στο Parque Cretacico που μας είχαν προτείνει από το ξενοδοχείο, έναν χώρο με ρέπλικες δεινοσαύρων και πρόσβαση στην πλαγιά ενός βουνού στην οποία βρέθηκε η μεγαλύτερη συλλογή πατημασιών δεινοσαύρων στον κόσμο. Για κακή μας τύχη ήταν κλειστό, το οποίο παρέλειψε να μας πει ο ταξιτζής αλλά καταφέραμε να δούμε εξ αποστάσεως τις πατημασιές στο βουνό.
Με micro
αυτή τη φορά επιστρέψαμε στο κέντρο. Περιπλανηθήκαμε στα στενά γύρω από την πλατεία, είδαμε αρκετά όμορφα κτίσματα και δοκιμάσαμε τοπική σοκολάτα. Εγώ επισκέφθηκα και το νεκροταφείο
απλά από περιέργεια καθώς το πρότεινε και ο οδηγός και ο φιλικός υπάλληλος του ξενοδοχείου. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε καθώς είχαμε βραδινή πτήση για La Paz. Το μεγάλο σοκ το πάθαμε πηγαίνοντας στο αεροδρόμιο. Στη διαδρομή καταλάβαμε ότι θα πηγαίναμε στο καινούριο αεροδρόμιο το οποίο μάλιστα είχε εγκαίνια. Τον οδηγό του ταξί θα τον χαρακτήριζα τουλάχιστον κάγκουρα, φιμέ τζάμια και διάφορα τραγικά διακοσμητικά. Αρχίσαμε να απομακρυνόμαστε αρκετά από την πόλη και για πρώτη φορά νιώσαμε φόβο και από το μυαλό μας πέρασαν τα χειρότερα σενάρια. Αυτό το επιδείνωνε και η απουσία του αεροδρομίου από κάθε χάρτη που ψάχναμε καθώς και η έλλειψη πινακίδων στο δρόμο. Ευτυχώς είχαμε αίσιο τέλος. Φτάσαμε επιτέλους στο αεροδρόμιο, μετά από καμιά ώρα, το πάρκινγκ του οποίου θύμιζε πανηγύρι με άπειρους πάγκους μικροπωλητών και πλήθος κόσμου που είχε συγκεντρωθεί για τα εγκαίνια αλλά και για να υποδεχτεί τον πρόεδρο της χώρας, Evo Morales, ο όποιος θα έφτανε στην πόλη στα πλαίσια των εορτασμών της 25ης Μαΐου 2 μέρες μετά. Τα ίδιο σκηνικό συνεχίστηκε και εντός του μικρού αλλά σύγχρονου αεροδρομίου με τους μικροπωλητές να βρίσκονται ακόμα και στο διάδρομο προσγείωσης!! Μετά από 2-3 ώρες καθυστέρησης αναχωρήσαμε επιτέλους για La Paz. Είχαμε κλείσει ξενοδοχείο στο El Alto αυτή τη φορά, μόλις ένα χιλιόμετρο μακριά από το αεροδρόμιο, γιατί την επομένη είχαμε πολύ πρωινή πτήση. Δυστυχώς, τα σχέδια μας άλλαξαν αφού πριν φύγουμε από Sucre μάθαμε ότι η πτήση μας για Rurrenabaque από όπου θα ξεκινούσε η 3μερη εκδρομή μας στη ζούγκλα θα έφευγε στις 14:00 αντί για τις 06:00.
* Η πτήση Sucre - La Paz έγινε με Amaszonas και κόστισε 73 €. Η κράτηση έγινε 4 μήνες πριν το ταξίδι.
Ημέρα 23η-25η
Αναχώρηση με βαριά καρδιά από La Paz καθώς θα χάναμε ουσιαστικά μία από τις 3 μέρες στη ζούγκλα η οποία κόστισε και ακριβά. Η πτήση έγινε με πολύ μικρό αεροσκάφος, 15θέσιο αν θυμάμαι καλά, και σε 45 λεπτά βρεθήκαμε από τα 4.100 σε μηδενικό σχεδόν υψόμετρο με αρκετή ζαλάδα καθώς λόγω μικρού μεγέθους κουνούσε αρκετά. Ευτυχώς στο αεροδρόμιο
μας περίμενε όχημα το οποίο μας πήγε κατευθείαν στο γραφείο της Madidi Jungle Ecolodge. Εκεί, περιμέναμε μέχρι να βρούμε κάποια λύση και τελικά φύγαμε κατά τις 4 με βάρκα
για το lodge στο οποίο φτάσαμε μετά από 2,5 ώρες μετά από πολύ ωραία βαρκάδα λίγο πριν πέσει το φως του ήλιου.
Τις επόμενες 2 μέρες θα απολαμβάναμε τις ομορφιές της φύσης μακριά από τηλέφωνα, τηλεοράσεις κλπ και γω θα συμπλήρωνα τα πρώτα μου –άντα χωρίς να μπορεί να μου ευχηθεί κανείς!!
* Οι πτήσεις La Paz- Rurrenabaque- La Paz κόστισαν 175€ με την Amaszonas με κράτηση 4 μήνες πριν, στην επιστροφή για La Paz πληρώσαμε επιπλέον 22 bs για φόρους αεροδρομίου
* Η 3μερη παραμονή στο Madidi Jungle Ecolodge μαζί με τις μεταφορές με βάρκα από/προς Rurrenabaque κόστισε 290$/άτομο. Η κράτηση έγινε μέσω της ιστοσελίδας τους αρκετούς μήνες πριν και η πληρωμή έγινε με μετρητά όταν φτάσαμε στο γραφείο τους. Επίσης πληρώσαμε επιπλέον 125 bs για την είσοδο στα εθνικά πάρκα που ήταν στο πρόγραμμά μας. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι και από το lodge και από τον ξεναγό μας και πραγματικά ηρεμήσαμε καθώς από την δεύτερη μέρα ήμασταν μόνο εμείς, ο ξεναγός και το προσωπικό του lodge. Η μαγείρισσα μάλιστα μου ετοίμασε και τούρτα για τα γενέθλιά μου με ότι υλικά είχε διαθέσιμα εκεί που ήμασταν!!
Ημέρα 26η
Από το Rurrenabaque φύγαμε πολύ νωρίς, αυτή τη φορά χωρίς καθυστέρηση, με τον ίδιο τύπο αεροπλάνου και σύντομα φτάσαμε και πάλι στη La Paz. Ήταν λίγο απότομη η υψομετρική μετάβαση αλλά αυτή τη φορά προσαρμοστήκαμε σύντομα ευτυχώς. Με micro πήγαμε πολύ φθηνά στο σταθμό των λεωφορείων όπου ψάξαμε για λεωφορείο για Puno. Μετά από αναμονή αρκετών ωρών ξεκινήσαμε κατά τις 14:00 και αυτή τη φορά μέσω του Desaguadero μπήκαμε στο Περού μετά από σύντομη στάση για διαβατηριακό έλεγχο και φτάσαμε κατά τις 21:00 στο Puno. Κατευθείαν στο ξενοδοχείο για ύπνο. Αύριο νωρίς το πρωί θα ξεκινούσε η κάθοδός μας στην ιερή κοιλάδα των Ίνκας με τελικό προορισμό το Cuzco και το Machu Picchu.
* Η διαδρομή La Paz-Puno έγινε με λεωφορείο σε θέση τύπου κρεβάτι με την εταιρία Trans Salvador και κόστισε 70 bs
Μετά από ολονύχτιο ύπνο στο άνετο λεωφορείο της Cruz del Sur άφιξη κατά τις 8 στο σταθμό λεωφορείων της Arequipa. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι λόγω σφιχτού προγράμματος είχαμε συμφωνήσει εξαρχής να παραλείψουμε το Colca Canyon για να μπορέσουμε να δούμε μερικά πράγματα παραπάνω στη Βολιβία. Δεν ξέρω εν τέλει αν κάναμε καλά πάντως απογοητευμένος από τη Βολιβία δε γύρισα. Αφού κλείσαμε και το λεωφορείο της επόμενης μέρας για Puno πήγαμε με ταξί στο ξενοδοχείο μας το οποίο βρισκόταν λίγα μόλις μέτρα μακριά από την Plaza de Armas. Είχαμε μόνο μία μέρα στη διάθεση μας οπότε σχεδόν κατευθείαν έξω για εξερεύνηση. Πρώτος σταθμός το Monasterio de Santa Catalina
όπου περιηγηθήκαμε αρκετή ώρα στους πολύ όμορφους χώρους και είχαμε και την ευκαιρία να δούμε καλύτερα τα ηφαίστεια
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο κόστισε 7 soles
* Η είσοδος στο μοναστήρι κόστισε 40 soles
* Η είσοδος στο μουσείο κόστισε 20 soles
* Το λεωφορείο Arequipa- Puno με την εταιρία Julsa κόστισε 30 soles για διαδρομή 6 ωρών σε κάθισμα τύπου κρεβάτι και δώσαμε και επιπλέον 2 soles για κάτι σαν φόρο χρήσης του σταθμού το οποίο είναι σύνηθες και στο Περού και στη Βολιβία
Ημέρα 12η
Άφιξη μεσημεράκι στο Puno μετά από μία πολύ ωραία διαδρομή
και με κάποια πρώτα σημάδια ενόχλησης από το υψόμετρο. Μέχρι να τακτοποιηθούμε και να κανονίσουμε το τουρ της επόμενης μέρας είχε ήδη νυχτώσει οπότε περιοριστήκαμε σε μια βόλτα στους δρόμους γύρω από την κεντρική πλατεία και επιστροφή στο δωμάτιο. Νιώθαμε όλοι έντονη κόπωση αλλά ιδιαίτερα εγώ όταν έπεσα για να κοιμηθώ είχα πολύ έντονο πονοκέφαλο. Λίγο νωρίτερα είχαμε προμηθευτεί κάποια χάπια για τη νόσο του υψομέτρου από φαρμακείο τα οποία δυστυχώς δεν μπόρεσα να πάρω γιατί διαπίστωσα ότι ήμουν αλλεργικός. Έτσι, πέρασα τη χειρότερη με διαφορά νύχτα στο παγωμένο δωμάτιό μας ( ήταν το μοναδικό σε όλο το ταξίδι με ανύπαρκτη θέρμανση) μέχρι να με πάρει κάποια στιγμή ο ύπνος.
Ημέρα 13η
Για αυτή την ημέρα είχαμε κανονίσει από την προηγούμενη με το κατάλυμα μας τουρ στα πλωτά νησιά Uros και επίσκεψη στο νησί Taquile. Έτσι, μεταφερθήκαμε νωρίς το πρωί στην αποβάθρα από όπου θα παίρναμε το σκάφος. Μετά από 20 περίπου λεπτά φτάσαμε στην περιοχή που κατοικούν οι Uros και πήγαμε σε ένα από τα πολλά νησιά.
* Το τουρ στα νησιά Urosκαι στο Taquile κόστισε 50 solesκαι άλλες 20 το γεύμα μας
* Για την είσοδο στο νησί Taquile πληρώσαμε επιπλέον 8 soles με την άφιξή μας στο λιμάνι
Ημέρα 14η
Ξύπνημα νωρίς το πρωί και μεταφορά με ταξί ( 4 soles) στον σταθμό των λεωφορείων όπου μετά βίας προλάβουμε να μπούμε στο λεωφορείο που έφευγε για Copacabana. Μετά από διαδρομή 4 περίπου ωρών παράλληλα με τη λίμνη Titicaca, με μία σύντομη στάση για έλεγχο διαβατηρίων, φτάσαμε στον πρώτο προορισμό μας στη Βολιβία. Επειδή δεν ξέραμε από πριν τα δρομολόγια των λεωφορείων δεν είχαμε κανονίσει κάτι. Όλα όμως τα τουριστικά γραφεία στην Copacabana έχουν προσαρμόσει τις ώρες αναχώρησης των εκδρομών σύμφωνα με τις ώρες άφιξης των λεωφορείων έτσι ώστε είτε κατευθύνεσαι προς La Paz είτε προς Puno να μην έχεις πρόβλημα. Έτσι, κλείσαμε ένα τουρ για το Isla del Sol μαζί με εισιτήριο λεωφορείου για La Paz και αφού αφήσαμε τα πράγματά μας στο μικρό γραφείο της συμπαθητικής κυρίας που μας βοήθησε κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι.
Η πεζοπορία κράτησε περίπου 1,5 ώρα. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στην Copacabana για να πάρουμε το δεύτερο λεωφορείο της ημέρας αυτή τη φορά για La Paz. Μετά από 4 ακόμη ώρες, αφού είχαμε διασχίσει με μικρό καραβάκι ένα στενό τμήμα της λίμνης και μετά από μερικά χιλιόμετρα κακοτράχαλου δρόμου, λόγω έργων στο οδικό δίκτυο φτάσαμε κατά τις 10 το βράδυ στη La Paz. Η θέα της πόλης από ψηλά είναι άκρως εντυπωσιακή καθώς είναι χτισμένη σε χαράδρα. Το αξιοπερίεργο είναι ότι πριν κατηφορίσεις για La Paz περνάς από μια άλλη πόλη, το El Alto, το οποίο ουσιαστικά είναι ενωμένο με τη La Paz αλλά δημιουργήθηκε μόλις πριν από 30-40 χρόνια για να στεγάσει τον κόσμο που ερχόταν από την επαρχία για εύρεση εργασίας και σήμερα φτάνει να έχει μεγαλύτερο πληθυσμό από την ίδια τη La Paz (ή έτσι τουλάχιστον μας είπε μια ξεναγός).
Y.Γ. Το νόμισμα της Βολιβίας είναι το boliviano. Αλλάξαμε μερικά σε στάση που έκανε το λεωφορείο σε μίνι μάρκετ πριν καν μπούμε στη Βολιβία, σε τραγική εννοείται ισοτιμία (1€= 6,8) απλά και μόνο γιατί είχαμε διαβάσει κάποιες κριτικές για μικροποσό το οποίο ίσως σου ζητηθεί να πληρώσεις στα σύνορα. Σε εμάς τουλάχιστον δεν έτυχε. Στη La Paz θα αλλάξετε πολύ εύκολα σε πολύ καλύτερη ισοτιμία. Εμείς πετύχαμε μέχρι 1€= 7,75.
* Το λεωφορείο Puno-Copacabana κόστισε 20 soles
* Το λεωφορείο Copacabana- La Paz κόστισε 30 bolivianos (μάλλον)
* Το τουρ στο Isla del Sol κόστισε 20 bolivianos και άλλα 20 η πεζοπορία με ξεναγό
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο μας (στην οδό Sagarnaga) κόστισε 20 bolivianos
Ημέρα 15η
Η La Paz δεν έχει μεγάλο αριθμό αξιοθεάτων αλλά έχει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τοποθεσίες εκτός πόλης. Έτσι, αποφασίσαμε να αρχίσουμε με επίσκεψη στην κοιλάδα του φεγγαριού.
Κανονίσαμε έναν οδηγό με το ξενοδοχείο ο οποίος θα μας μετέφερε στην κοιλάδα και θα μας περίμενε για να γυρίσουμε πίσω στην πόλη. Ο χώρος είναι πολύ ενδιαφέρον αν και μετά από λίγο καταντάει μονότονος αλλά μία επίσκεψη για τουλάχιστον μία ώρα την αξίζει. Λίγο μετά τις 11 επιστρέψαμε στην πόλη όπου κάναμε ένα διάλειμμα για να δοκιμάσουμε saltenas, ένα τοπικό έδεσμα που θυμίζει σε σχήμα τυροπιτάκι, το οποίο είναι συνήθως γεμιστό με κοτόπουλο και μία γλυκιά και καυτερή σάλτσα. Αφού πήραμε δυνάμεις, κατηφορίσαμε από τον δρόμο Jaen
Συνέχεια είχε η αγορά των μαγισσών η οποία ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Περιπλανηθήκαμε αρκετή ώρα χαζεύοντας έμβρυα λάμα, φυλαχτά, τυχερές πέτρες και άλλα πολλά.
Σε ένα από τα πολλά γραφεία κλείσαμε και το τουρ της επόμενης ημέρας για Tiwanaku και αφού είχε βραδιάσει πια επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.
* Η είσοδος στην κοιλάδα του φεγγαριού ή Valle de la Luna κόστισε 15 bolivianos και το ταξί που μας μετέφερε 150
Ημέρα 16η
Πρωινό ξύπνημα όπως πάντα και αναμονή έξω από το ξενοδοχείο για το βαν που θα μας πήγαινε στο Tiwanaku. Έπειτα από διαδρομή περίπου 1,5 ώρας άφιξη σε έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ν. Αμερικής αν και οι ανασκαφές δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο για να αναδείξουν τη σημασία του. Η εκδρομή περιλάμβανε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο με ξεναγό.
Ευτυχώς, στη Βολιβία δεν έχει τόσους πολλούς τουρίστες και απολαύσαμε την επίσκεψη πολύ περισσότερο από αντίστοιχες στο Περού. Επιστροφή κατά το μεσημέρι στη La Paz. Μετά από ένα γρήγορο γεύμα αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα με το προσφάτως κατασκευασμένο τελεφερίκ της πόλης. Έτσι, ανεβήκαμε μέχρι το El Alto με διαδρομή 20 λεπτών περίπου και απολαύσαμε πολύ ωραία πανοραμική θέα της πόλης και του ηφαιστείου Illimani που δεσπόζει στον ορίζοντα.
* Το τουρ στο Tiwanaku κόστισε 80 bolivianos για μεταφορές και ξεναγό. Οι είσοδοι στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο κόστισαν άλλα 80.
* Το εισιτήριο του τελεφερίκ κοστίζει 3 bs ανά διαδρομή και υπάρχουν 3 γραμμές (πράσινη, κόκκινη, κίτρινη) με 3-4 στάσεις η καθεμία. Εμείς πήραμε την κίτρινη που όπως μας είπαν έχει την καλύτερη θέα.
Ημέρα 17η -19η
Μεταφορά νωρίς το πρωί στο αεροδρόμιο και πτήση για Uyuni. Αν και είχαμε δίωρη καθυστέρηση για την οποία μάθαμε την προηγούμενη μέρα φτάσαμε εγκαίρως για το τουρ που είχαμε κλείσει. Αυτή τη μέρα και τις επόμενες δύο είδαμε απίστευτα τοπία τόσο στο Salar όσο και στο Parque Nacional Eduardo Avaroa αλλά και καθόλη τη διαδρομή. Ο καλύτερος τρόπος περιγραφής είναι οι φωτογραφίες οπότε θα αρκεστώ μόνο σε αυτό.
* Το τουρ έγινε με την εταιρία Red Planet Expeditions μετά από πολύ ψάξιμο στο ίντερνετ για αποφυγή αναξιόπιστων πρακτορείων και η κράτηση έγινε μέσω του site της Kanoo Tours. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα όλο το τριήμερο, τα οχήματα ήταν ειδικά διαμορφωμένα Land Rover ώστε να χωράνε 6 άτομα, οδηγό και συνοδηγό και το φαγητό ήταν υπεραρκετό. Εμείς, ευτυχώς ήμασταν μόνο 4 στο όχημα και ήμασταν πολύ άνετα. Συνολικά ήμασταν 4 οχήματα χωρισμένα σε 2 ομάδες. Το κατάλυμα της πρώτης ημέρας ήταν ξενοδοχείο φτιαγμένο από αλάτι με ιδιωτικά μπάνια σε κάποια δωμάτια και της δεύτερης ένα απλό κατάλυμα με 5-6 απλά δωμάτια των 4-5 ατόμων και 3-4 κοινές τουαλέτες για όλους. Ντουζ δεν υπήρχε στο δεύτερο. Θέρμανση δεν υπήρχε σε κανένα. Διαλέξαμε αυτή την επιλογή γιατί τα καταλύματα στην περιοχή είναι ελάχιστα και το privetourήταν πανάκριβο. Εμείς δώσαμε 210 ευρώ περίπου (λίγο παραπάνω από το μέσο όρο αλλά είχα διαβάσει ελάχιστες αρνητικές κριτικές) και 180 bs για εισόδους σε κάποιες τοποθεσίες.
* Η πτήση La Paz- Uyuni έγινε με Amaszonas και κόστισε 85€. Η κράτηση έγινε 4 μήνες πριν το ταξίδι.
Ημέρα 20η
Την προηγούμενη μέρα επιστρέψαμε αργά το απόγευμα στο Uyuni μετά από ένα μαγευτικό τριήμερο. Η πόλη δεν παρουσιάζει κανένα άλλο ενδιαφέρον εκτός του ότι είναι η αφετηρία πολλών εκδρομών οπότε δεν κάναμε και κάτι εκτός από το να κλείσουμε εισιτήριο για Potosi και να βρούμε κάτι για τα χείλη μας τα οποία είχαν σκάσει από το κρύο των προηγούμενων ημερών. Έτσι, μετά από ένα ακόμη πρωινό ξύπνημα με πολύ κρύο όπως και τις προηγούμενες μέρες και με τα πόδια βρεθήκαμε στο σταθμό λεωφορείων που βρισκόταν πολύ κοντά στο κατάλυμα μας. Μπήκαμε στο ακόμα πιο παγωμένο λεωφορείο και μετά από πολύ ωραία διαδρομή άφιξη στο Potosi.
* Το λεωφορείο Uyuni- Potosi κόστισε 30 bs για διαδρομή 3 ωρών περίπου
* Το ταξί από το σταθμό των λεωφορείων στο ξενοδοχείο 15 bs
* Η είσοδος στο Museo Casa de la Moneda κόστισε 40 bs και άλλα 20 κοστίζει η χρήση φωτογραφικής μηχανής
Ημέρα 21η
Κατά τη διάρκεια του πρωινού γνωρίσαμε έναν Γερμανό ο οποίος μας ζήτησε να έρθει μαζί μας στη Sucre και εννοείται δεχτήκαμε. Μετά από διαδρομή 2,5 ωρών σε άνετο ταξί και με σχεδόν μόνιμα κατηφορική διαδρομή βρεθήκαμε και πάλι σε πιο «νορμάλ» υψόμετρο, μόλις στα 2.750 μέτρα και αρχίσαμε να αναπνέουμε και πάλι κανονικά μπορώ να πω. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν πολύ καλές, η πόλη είχε ευρωπαϊκό αέρα, οι κάτοικοι πιο μοντέρνοι, πολύ όμορφα λευκά κτίρια και τουλάχιστον στα κεντρικά σημεία μακράν η πιο καθαρή πόλη που συναντήσαμε σε ολόκληρο το ταξίδι. Περπατήσαμε αρκετά μέχρι να βραδιάσει αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε κάποια από τα αξιοθέατα που θέλαμε γιατί ήταν κλειστά.
* Για το ταξί Potosi- Sucre δώσαμε συνολικά 200 bs ( 50 το άτομο). Το λεωφορείο κοστίζει γύρω στα 25 αλλά δε θέλαμε να χάσουμε πολύ χρόνο και αν υπολογίσουμε και τα ταξί η διαφορά είναι ελάχιστη.
Ημέρα 22η
Η δεύτερη μέρα στη Sucreξεκίνησε με στόχο ανέβουμε κάπου ψηλά για να απολαύσουμε τη θέα. Έτσι, πήραμε το δρόμο για το Mirador de la Recoleta. Στη διαδρομή περάσαμε από την Plaza 25 de Mayo όπου πετύχαμε εκδηλώσεις και παρέλαση για τις εκδηλώσεις εορτασμού της 25ης Μαΐου (ήταν 23).
Αφού χαζέψαμε για λίγο συνεχίσαμε τον ανηφορικό δρόμο μέχρι την κορυφή ενός λόφου στον οποίο υπάρχει και μοναστήρι.
Με micro
απλά από περιέργεια καθώς το πρότεινε και ο οδηγός και ο φιλικός υπάλληλος του ξενοδοχείου. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε καθώς είχαμε βραδινή πτήση για La Paz. Το μεγάλο σοκ το πάθαμε πηγαίνοντας στο αεροδρόμιο. Στη διαδρομή καταλάβαμε ότι θα πηγαίναμε στο καινούριο αεροδρόμιο το οποίο μάλιστα είχε εγκαίνια. Τον οδηγό του ταξί θα τον χαρακτήριζα τουλάχιστον κάγκουρα, φιμέ τζάμια και διάφορα τραγικά διακοσμητικά. Αρχίσαμε να απομακρυνόμαστε αρκετά από την πόλη και για πρώτη φορά νιώσαμε φόβο και από το μυαλό μας πέρασαν τα χειρότερα σενάρια. Αυτό το επιδείνωνε και η απουσία του αεροδρομίου από κάθε χάρτη που ψάχναμε καθώς και η έλλειψη πινακίδων στο δρόμο. Ευτυχώς είχαμε αίσιο τέλος. Φτάσαμε επιτέλους στο αεροδρόμιο, μετά από καμιά ώρα, το πάρκινγκ του οποίου θύμιζε πανηγύρι με άπειρους πάγκους μικροπωλητών και πλήθος κόσμου που είχε συγκεντρωθεί για τα εγκαίνια αλλά και για να υποδεχτεί τον πρόεδρο της χώρας, Evo Morales, ο όποιος θα έφτανε στην πόλη στα πλαίσια των εορτασμών της 25ης Μαΐου 2 μέρες μετά. Τα ίδιο σκηνικό συνεχίστηκε και εντός του μικρού αλλά σύγχρονου αεροδρομίου με τους μικροπωλητές να βρίσκονται ακόμα και στο διάδρομο προσγείωσης!! Μετά από 2-3 ώρες καθυστέρησης αναχωρήσαμε επιτέλους για La Paz. Είχαμε κλείσει ξενοδοχείο στο El Alto αυτή τη φορά, μόλις ένα χιλιόμετρο μακριά από το αεροδρόμιο, γιατί την επομένη είχαμε πολύ πρωινή πτήση. Δυστυχώς, τα σχέδια μας άλλαξαν αφού πριν φύγουμε από Sucre μάθαμε ότι η πτήση μας για Rurrenabaque από όπου θα ξεκινούσε η 3μερη εκδρομή μας στη ζούγκλα θα έφευγε στις 14:00 αντί για τις 06:00.
* Η πτήση Sucre - La Paz έγινε με Amaszonas και κόστισε 73 €. Η κράτηση έγινε 4 μήνες πριν το ταξίδι.
Ημέρα 23η-25η
Αναχώρηση με βαριά καρδιά από La Paz καθώς θα χάναμε ουσιαστικά μία από τις 3 μέρες στη ζούγκλα η οποία κόστισε και ακριβά. Η πτήση έγινε με πολύ μικρό αεροσκάφος, 15θέσιο αν θυμάμαι καλά, και σε 45 λεπτά βρεθήκαμε από τα 4.100 σε μηδενικό σχεδόν υψόμετρο με αρκετή ζαλάδα καθώς λόγω μικρού μεγέθους κουνούσε αρκετά. Ευτυχώς στο αεροδρόμιο
* Οι πτήσεις La Paz- Rurrenabaque- La Paz κόστισαν 175€ με την Amaszonas με κράτηση 4 μήνες πριν, στην επιστροφή για La Paz πληρώσαμε επιπλέον 22 bs για φόρους αεροδρομίου
* Η 3μερη παραμονή στο Madidi Jungle Ecolodge μαζί με τις μεταφορές με βάρκα από/προς Rurrenabaque κόστισε 290$/άτομο. Η κράτηση έγινε μέσω της ιστοσελίδας τους αρκετούς μήνες πριν και η πληρωμή έγινε με μετρητά όταν φτάσαμε στο γραφείο τους. Επίσης πληρώσαμε επιπλέον 125 bs για την είσοδο στα εθνικά πάρκα που ήταν στο πρόγραμμά μας. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι και από το lodge και από τον ξεναγό μας και πραγματικά ηρεμήσαμε καθώς από την δεύτερη μέρα ήμασταν μόνο εμείς, ο ξεναγός και το προσωπικό του lodge. Η μαγείρισσα μάλιστα μου ετοίμασε και τούρτα για τα γενέθλιά μου με ότι υλικά είχε διαθέσιμα εκεί που ήμασταν!!
Ημέρα 26η
Από το Rurrenabaque φύγαμε πολύ νωρίς, αυτή τη φορά χωρίς καθυστέρηση, με τον ίδιο τύπο αεροπλάνου και σύντομα φτάσαμε και πάλι στη La Paz. Ήταν λίγο απότομη η υψομετρική μετάβαση αλλά αυτή τη φορά προσαρμοστήκαμε σύντομα ευτυχώς. Με micro πήγαμε πολύ φθηνά στο σταθμό των λεωφορείων όπου ψάξαμε για λεωφορείο για Puno. Μετά από αναμονή αρκετών ωρών ξεκινήσαμε κατά τις 14:00 και αυτή τη φορά μέσω του Desaguadero μπήκαμε στο Περού μετά από σύντομη στάση για διαβατηριακό έλεγχο και φτάσαμε κατά τις 21:00 στο Puno. Κατευθείαν στο ξενοδοχείο για ύπνο. Αύριο νωρίς το πρωί θα ξεκινούσε η κάθοδός μας στην ιερή κοιλάδα των Ίνκας με τελικό προορισμό το Cuzco και το Machu Picchu.
* Η διαδρομή La Paz-Puno έγινε με λεωφορείο σε θέση τύπου κρεβάτι με την εταιρία Trans Salvador και κόστισε 70 bs