Γερμανία Τρεις περίπατοι κάτω από τις Φλαμουριές

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566

Berlin.jpg


Τί σχέση έχει το τίλιο με τον Τομ Κρουζ; Προφανώς, καμία. Βεβαίως, ο ηθοποιός βρίσκεται πια σε μία ηλικία που μπορεί πιθανότατα να πίνει το ευεργετικό αυτό αφέψημα. Η αλήθεια όμως είναι ότι η ιδέα αυτού του ταξιδιού μου ήρθε ακούγοντας το -θρυλικό πλέον- Take My Breath Away, soundtrack της ταινίας Top Gun με τον Κρουζ, από το συγκρότημα Berlin, ενώ το πρώτο κατατοπιστικό στοιχείο για την πόλη στο οποίο έπεσα ψάχνοντας πληροφορίες για αυτή, ήταν η βασική κεντρική όδος Unten den Linden, που σημαίνει «Κάτω από τις Φλαμουριές» (ή Φιλύρες ή Τίλιες).

Το θετικό με το Βερολίνο είναι ότι είναι ίσως η φθηνότερη από τις μεγάλες πρωτεύουσες της Δυτικής Ευρώπης, και μακράν πιο συμφέρουσα οικονομικά από το Παρίσι ή το πραγματικά πανάκριβο Λονδίνο. Το αρνητικό με το Βερολίνο είναι ότι δεν είναι μία τυπική πρωτεύουσα της Δυτικής Ευρώπης (ίσως η απουσία εκτεταμένου κομματιού παλιά πόλης να συντελεί σε αυτό), αλλά μία μάλλον ειδική και ξεχωριστή περίπτωση, με μία ατμόσφαιρα που άλλους τους κερδίζει και άλλους τους απογοητεύει. Η αλήθεια -για εμένα τουλάχιστον- ήταν κάπου στη μέση.

Οι προϋποθέσεις του ταξιδιού οι τυπικές για εμένα. Ολιγοήμερο, αρχές Αυγούστου λόγω περισσότερου ελεύθερου χρόνου, κεντρική διαμονή, πτήσεις σε βολικές ώρες. Αυτά στοιχίζουν κάτι παραπάνω, προφανώς, αλλά από το να φτάνω ξάγρυπνος και κουρέλι στον προορισμό μου ή να μη μου κάνει καρδιά να επιστρεψω στον χώρο διαμονής μου, προτιμώ τις λίγες μέρες των διακοπών μου να περάσω καλά και ξέγνοιαστα σε σχέση με τις συνθήκες που μπορώ εγώ να καθορίζω.

Πτήση με την Aegean, μεσημέρι, χαλαρή, χωρίς απρόοπτα, με το κάτι τις μας για γεύμα και με διάρκεια σχεδόν 3 ωρών, οι οποίες πέρασαν γρήγορα.

Φτάνοντας στο αεροδρόμιο Tegel (παλιό και απρόσωπο αεροδρόμιο που με την επέκταση της πόλης βρίσκεται πλέον εντός του αστικού ιστού, το οποίο μαθαίνω ότι σύντομα θα αντικατασταθεί από το νέο, Willy Brandt) φρόντισα, κατά τις συμβουλές πολλών φίλων εδώ, να βγάλω μία Berlin Welcome Card για 5 ημέρες, ώστε να καλύπτει και τη μετάβαση προς το αεροδρόμιο την ημέρα της αποχώρησης, μόνο για τις ζώνες A και B (εφόσον δεν θα προλάβαινα να κινηθώ εκτός του κέντρου) με σχεδόν 37 ευρώ. Σημεία πώλησης της κάρτας στο αεροδρόμιο θα βρείτε στο Main Hall και στο Terminal Α.

berlin_abc_map.png



Εκτός από τις ελεύθερες και απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα μέσα μεταφοράς, η κάρτα παρέχει και έκπτωση σε έναν σημαντικό αριθμό μουσείων, δραστηριοτήτων, εστιατορίων και θεαμάτων, συνήθως της τάξης του 25%, αλλά όχι για τα μουσεία του Νησιού των Μουσείων, θα ήθελα να σας διευκρινίσω. Συνολικά, βγάζει τα λεφτά της και θα έχετε κέρδος αν την επιλέξετε, εφόσον όντως κινηθείτε πολύ και συχνά μέσα στην πόλη.

Μεταφορά με το λεωφορείο, καθώς σύνδεση με το μετρό δεν υπάρχει στο Tegel (όλα στραβά με αυτό το αεροδρόμιο), με προορισμό το ξενοδοχείο μου, στην περιοχή κάτω από το Νησί των Μουσείων, στο ιστορικό κέντρο του Βερολίνου.

Διαμονή στο art’otel berlin mitte (όλα με μικρά, έτσι το γράφουν), 4 αστέρων. Το ξενοδοχείο ανταποκρίθηκε πλήρως στις καλές κριτικές που είχα διαβάσει. Το δωμάτιο αρκετά ευρύχωρο, μοντέρνο και καθαρό και με "έξυπνη" τηλεόραση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Το προσωπικό στη reception ευγενικό, διακριτικό και γρήγορο στη διεκπεραίωση του check-in και του check-out. Η περιοχή προνομιακή -ακριβώς κάτω από το Νησί των Μουσείων- πολύ κοντά στο κέντρο, αλλά ήσυχη και χωρίς τη φασαρία της Alexanderplatz που βρίσκεται λίγο πιο πάνω. Ακριβώς έξω από το ξενοδοχείο υπάρχει η γραμμή 2 του Μετρό, που εξυπηρετεί τόσο για το κέντρο του Βερολίνου, όσο και για τις περιοχές του Ζωολογικού Κήπου, της Potsdamer Platz και του Ολυμπιακού Σταδίου.

Berlin - Art'Otel Berlin Mitte 1.jpg


Berlin - Art'Otel Berlin Mitte 2.JPG


Berlin - Art'Otel Berlin Mitte 7.jpg


Μία μικρή βραδινή βόλτα ήταν το μόνο που προλάβαινα, για μία πρώτη ανίχνευση της γύρω περιοχής και ανεύρεση τροφής, την ώρα που ο ήλιος έδυε. Η αντιφατική αίσθηση της γραφικής περιοχής Nikolaiviertel και της γειτονικής χαοτικής, πολυπολιτισμικής, όχι ιδιαίτερα καθαρής αλλά και μάλλον άχρωμης -για εμένα- Alexanderplatz, ήταν η πρώτη γεύση μου από την πόλη. Αλλά αυτή η ποικιλία, οι αισθητικές μεταπτώσεις και οι έντονες αστικές διαφοροποιήσεις ήταν εν τέλει τα χαρακτηριστικά ολόκληρης της πόλης, όπως διαπίστωσα τις επόμενες ημέρες.

Berlin - Alexanderplatz (World Clock).JPG

Το εμβληματικό Παγκόσμιο Ρολόι, στην Alexanderplatz

Berlin - Nikolaiviertel 32.JPG


Berlin - Nikolaiviertel 22.JPG


Σε αυτή την αφήγηση, και επειδή το Βερολίνο έχει όντως πολλά να δεις και να κάνεις, προτίμησα να είμαι μεθοδικός και πρακτικός στις πληροφορίες που θα παρέχω. Σκέφτηκα να προτείνω τις τρεις διαδρομές που έκανα και εγώ τις τρεις μέρες της παραμονής μου στην πρωτεύουσα της Γερμανίας, εφόσον αυτές καλύπτουν όλο το ιστορικό, αλλά και το νεότερο κέντρο της πόλης.
Τρεις περίπατοι για τρεις ημέρες, «Κάτω από τις Φλαμουριές».

 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
1 | Nikolaiviertel - Καθεδρικός του Βερολίνου - Unter den Linden - Πύλη του Βρανδεμβούργου - Reichstag - Μουσείο Φυσικής Ιστορίας - Νέα Συναγωγή - Hackescher Markt - Alt Berlin

1.png


Nikolaiviertel


Όπως ήδη ανέφερα, ίσως το σημείο που διαφοροποιεί πιο έντονα το Βερολίνο από τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι η απουσία μίας εκτεταμένης «παλιάς πόλης», υπό την έννοια μίας γραφικής περιοχής με πλακόστρωτα σοκάκια και παλιά ιστορικά κτήρια στο κέντρο της πόλης. Παρόλα αυτά, αυτή η εκδοχή του Βερολίνου, έστω και σε (ομολογουμένως πολύ) περιορισμένη έκταση, υπάρχει και είναι η συνοικία του Αγίου Νικολάου, ή Nikolaiviertel στα γερμανικά.

Βρισκόμενη μεταξύ του Νησιού των Μουσείων και της Alexanderplatz, η γειτονία αυτή -γιατί για μία γειτονιά πρόκειται ουσιαστικά- αποτελεί την πλέον παραδοσιακή περιοχή του Mitte, δηλαδή του κέντρου του Βερολίνου, με σχεδόν πλήρη απουσία κτηρίων σύγχρονης αισθητικής και καθαρά vintage ατμόσφαιρα.
Ούσα στο Ανατολικό Βερολίνο κατά τη διαίρεση της πόλης και αφημένη να φέρει τις φθορές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου επί δεκαετίες, ήταν ο Έρικ Χόνεκερ, τελευταίος γενικός γραμματέας του Κ.Κ. της Ανατολικής Γερμανίας, που μόλις το 1979 ξεκίνησε ένα οκταετές πρόγραμμα αναβίωσης της μεσαιωνικής ατμόσφαιρας της συνοικίας, με αναστήλωση κάποιων παλαιών κτηρίων, αλλά κυρίως με κατασκευή σύγχρονων αντιγράφων, μη αποφεύγοντας έτσι τις αμφισβητήσεις για τον τρόπο που υλοποιήθηκε.

Berlin - Nikolaiviertel 01.JPG

Άποψη της Nikolaiviertel από τον ποταμό Spree

Berlin - Nikolaiviertel 02.JPG


Berlin - Nikolaiviertel 04.JPG


Σύμβολο της συνοικίας είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου, Nikolaikirche, με τον χαρακτηριστικό διπλό πύργο, από την οποία πήρε και το όνομά της η περιοχή. Πρόκειται για μία Ρωμανική Βασιλική χτισμένη το 1230 με κόκκινο τούβλο, που αποτελεί και την παλαιότερη εκκλησία του Βερολίνου. Από εκεί ξεκινά ένα δίκτυο γραφικών πλακόστρωτων δρόμων και παραδοσιακών κτηρίων μέχρι τις όχθες του ποταμού Spree, που σήμερα φιλοξενούν πλήθος εστιατορίων και καφέ δημοφιλών στους τουρίστες, κάτι σαν τη δική μας Πλάκα.

Berlin - Nikolaiviertel 07 (Nikolaikirche).JPG

Ο ναός του Αγίου Νικολάου

Berlin - Nikolaiviertel 08 (Nikolaikirche).JPG


Berlin - Nikolaiviertel 05.JPG


Berlin - Nikolaiviertel 09 (St George and the Dragon).JPG

Το άγαλμα του Αγίου Γεωργίου που σκοτώνει τον Δράκο, δίπλα στον ποταμό Spree

Berlin - Nikolaiviertel 11 (St George and the Dragon).JPG


Berlin - Nikolaiviertel 15.JPG


Berlin - Nikolaiviertel 14.JPG

Η αρκούδα είναι το σύμβολο του Βερολίνου και ευλόγως τη βρίσκεις σε όλα τα μεγέθη και τις εκφάνσεις

Berlin - Nikolaiviertel 17.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Berliner Dom

Αφήνοντας τη Nikolaiviertel και περνώντας τη γέφυρα Liebknechtbrücke μπαίνουμε και επίσημα στο Νησί των Μουσείων. Ακριβώς στην είσοδο του νησιού δεσπόζει ο επιβλητικός Καθεδρικός Ναός του Βερολίνου, που το μέγεθος του και ο πλούτος της διακόσμησής του συναγωνίζονται αυτά του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη. Στο συγκεκριμένο σημείο προϋπήρχαν δύο ναοί ήδη από τον 15o αιώνα, που αμφότεροι γκρεμίστηκαν για να φτάσουμε το 1894 στην ανέγερση του Καθεδρικού από τον αρχιτέκτονα Julius Raschdorff σε νέο-μπαρόκ ρυθμό, κατόπιν εντολής του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου του Β’ με σκοπό να αποτελέσει τη βασική έδρα του προτεσταντισμού στην Πρωσία.

Μετά τις ζημιές που υπέστη κατά τον Β’ Π. Π., ο ναός ξεκίνησε να ανακατασκευάζεται το 1975, αλλά πλέον σε πιο απλή μορφή από την αρχική, όχι μόνο για λόγους κόστους, αλλά και ιδεολογίας της τότε κομμουνιστικής κυβέρνησης. Σήμερα απαιτείται ένα εισιτήριο της τάξης των 7 ευρώ για να δεις το εσωτερικό του, ενώ σε προγραμματισμένες ημερομηνίες μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει κονσέρτα που γίνονται στο χώρο του, κάποια από αυτά με τη συνοδεία του εντυπωσιακού εκκλησιαστικού οργάνου του ναού με τους 7.200 σωλήνες!

Berlin - Berliner Dom 01.JPG


Berlin - Berliner Dom 02.JPG


Berlin - Berliner Dom 05.JPG


Berlin - Berliner Dom 06.JPG


Berlin - Berliner Dom 07.JPG

Άποψη του Καθεδρικού Ναού από τη γέφυρα Liebknechtbrücke στον ποταμό Spree

 
Last edited:

STKF

Member
Μηνύματα
1.140
Likes
5.325
και ο πλούτος της διακόσμησής του συναγωνίζονται αυτά του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη.
Συγγνώμη για την παρέμβαση, ωραία εκκλησία και ο καθεδρικός του Βερολίνου αλλά δεν συναγωνίζεται την διακόσμηση του Αγίου Πέτρου, κατά την γνώμη μου.:)
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Συγγνώμη για την παρέμβαση, ωραία εκκλησία και ο καθεδρικός του Βερολίνου αλλά δεν συναγωνίζεται την διακόσμηση του Αγίου Πέτρου, κατά την γνώμη μου.:)
Στην αρχική του εκδοχή αυτόν τον σκοπό είχε, αλλά, όπως γράφω, μετά την μερική καταστροφή του αναστηλώθηκε σε πολύ πιο απλή μορφή. ;)
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Unter den Linden

Είναι η φημισμένη λεωφόρος του κέντρου του Βερολίνου, που ξεκινά από τη γέφυρα Schloßbrücke, ακριβώς μετά το Νησί των Μουσείων, και τελειώνει στην Parizen Platz και την Πύλη του Βραδεμβούργου. Το όνομά της σημαίνει «Κάτω από τις Φλαμουριές» και οφείλεται στις Φυλλίρες που φυτεύτηκαν εκατέρωθεν του δρόμου και κατά μήκος της κεντρικής νησίδας, τον 17ο αιώνα.

Αποτελούσε τον δρόμο που οδηγούσε από το Παλάτι στο Βασιλικό Κυνηγετικό Κτήμα, που σήμερα είναι το Πάρκο Tiergarten. Ειδικότερα το τμήμα μέχρι τη Friedrichstraße φιλοξενεί τα πλέον εντυπωσιακά ιστορικά κτήρια, τα περισσότερα από τα οποία καταστράφηκαν στον πόλεμο και αναστυλώθηκαν από τη δεκαετία του ’50 και μετά. Σήμερα δεν λείπουν και τα δημοφιλή καφέ, εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα.

Ξεκινώντας τη βόλτα μας από το Νησί των Μουσείων και κατευθυνόμενοι προς την Πύλη του Βραδεμβούργου, συναντάμε:

> Τη γέφυρα Schloßbrücke που συνδέει το Νησί των Μουσείων με την περιοχή Dorotheenstadt. Χτίστηκε από το 1821 έως το 1824 και χαρακτηρίζεται από τα αγάλματα με τις μορφές της Θεάς Αθηνάς και της Νίκης που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της.

Berlin - Schloßbrücke 01.JPG

Η Νίκη παίρνει τον νεκρό ήρωα στον Όλυμπο

Berlin - Schloßbrücke 02.JPG

Η Νίκη στεφανώνει τον ήρωα

Berlin - Schloßbrücke 04.JPG

Η Θεά Αθηνά προστατεύει τον πολεμιστή

Berlin - Schloßbrücke 05.JPG

Η Θεά Αθηνά οδηγεί τον πολεμιστή στη μάχη


> Το Μουσείο Γερμανικής Ιστορίας (Zeughaus), κτήριο με εσωτερική αυλή στο κέντρο του, χτισμένο το 1706 σε ρυθμό μπαρόκ για να χρησιμοποιηθεί ως οπλοστάσιο του πυροβολικού. Είναι το παλαιότερο κτήριο της λεωφόρου και από το 1952 λειτουργεί ως μουσείο, φιλοξενώντας περισσότερα από 8 χιλιάδες εκθέματα γύρω από τη Γερμανική Ιστορία.

Berlin - Unter Den Linden 01 (Zeughaus, German Historic Museum).JPG


Berlin - Unter Den Linden 02 (Zeughaus, German Historic Museum).JPG


Berlin - Unter Den Linden 03 (Zeughaus, German Historic Museum).JPG



> Ακριβώς απέναντι από το Zeughaus βρίσκεται το Παλάτι του Πρίγκιπα του Στέμματος (Kronprinzenpalais), με την τιμητική διεύθυνση «Unter den Linden 1». Όπως δηλώνεται και από το όνομά του, αποτέλεσε την κατοικία της βασιλικής -και κατόπιν αυτοκρατορικής- οικογένεια της Πρωσίας, της δυναστεία των Hohenzollern, μέχρι και την πτώση της μοναρχίας στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ανέγερσή του ολοκληρώθηκε το 1669, και μετά από διαδοχικές τροποποιήσεις στο στυλ του σήμερα ανήκει στον νεοκλασικό ρυθμό. Ήταν σε αυτό το κτήριο που στις 31 Αυγούστου του 1990 υπογράφηκε η συνθήκη της επανένωσης των δύο Γερμανιών. Σήμερα αποτελεί χώρο εκθέσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Berlin - Unter Den Linden 05 (Kronprinzenpalais, Crown's Prince Palace).JPG


Εδώ, και με αφορμή την πιο πάνω φωτογραφία, θα ήθελα να αναφέρω ένα γεγονός που μου έκανε μεγάλη εντύπωση κατά την επίσκεψή μου στο Βερολίνο. Η πόλη βρίσκεται σε κατάσταση γενικής ανοικοδόμησης. Παντού σκαμμένοι δρόμοι, κτήρια υπό ανακαίνιση, δημόσια έργα. Γεγονός που πολύ συχνά κάνει ιδιαίτερα δύσκολη τη λήψη φωτογραφιών στα σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος, χωρίς να παρεμβάλλονται σκαλωσιές και γερανοί.
Όπως πληροφορήθηκα, πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχιση ενός τιτάνιου έργου ενσωμάτωσης των δύο τμημάτων της πόλης, του Δυτικού και του Ανατολικού, μετά την πτώση του Τείχους, το οποίο έχει ξεκινήσει από το 1990! Και με δεδομένο ότι το κομμάτι της πόλης με τα περισσότερα τουριστικά αξιοθέατα -στο οποίο κινήθηκα ως επί το πλείστον και εγώ- είναι αυτό που άνηκε στο Ανατολικό καθεστώς, εκεί είναι και πιο εμφανής όλη αυτή η γιγαντιαία προσπάθεια αισθητικής αναβάθμισης.
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Unter den Linden (συνέχεια)

> Πίσω από το Kronprinzenpalais μπορείς να δεις την πρώτη νέο-γοτθική εκκλησία του Βερολίνου, την Friedrichswerdersche Kirche, χτισμένη το 1831 από τον αρχιτέκτονα Karl Friedrich Schinkel. Δυστυχώς σήμερα παραμένει κλειστεί λόγω σοβαρών ζημιών που υπέστη πριν μερικά χρόνια από την ανέγερση παρακείμενου κτηρίου.

Berlin - Unter Den Linden 06 (Friedrichswerder Church).JPG


Berlin - Unter Den Linden 08 (Friedrichswerder Church).JPG



> Επιστροφή επί της Unter den Linden, με το Μνημείο για τα Θύματα του Πολέμου και της Δικτατορίας (Neue Wache), έργο επίσης του Karl Friedrich Schinkel από το 1816 με προφανείς τις αρχαιοελληνικές επιρροές στη νεοκλασική του πρόσοψη. Η αρχική του χρήση ήταν ως βασιλικό φυλάκιο για το παρακείμενο Παλάτι, αλλά από το 1931 χρησιμοποιείται ως μνημείο πεσόντων.

Berlin - Unter Den Linden 12 (Neue Wache).JPG



> Η Κρατική Όπερα του Βερολίνου (Staatsoper), έργο του αρχιτέκτονα Georg Wenzeslaus ομοίως σε νεοκλασικό στυλ, που η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1742. Υπέστη πλήρη ανακαίνιση στις αρχές της δεκαετίας του ’50 εξαιτίας των εκτεταμένων ζημιών του πολέμου. Πολλοί φημισμένοι μουσικοί και διευθυντές ορχήστρας έχουν φιλοξενηθεί εκεί.

Berlin - Unter Den Linden 13 (Staatsoper, State Opera).JPG



> To Πανεπιστήμιο Χούμπολτ (Humboldt Universität), το παλαιότερο πανεπιστήμιο της Γερμανίας με έτος ίδρυσης το 1810, από τον Wilhelm von Humboldt. Διάσημοι φοιτητές του πανεπιστημίου ήταν οι Μαρξ και Ένγκελς, ο ποιητής Χάινριχ Χάινε, ο πολιτικός Ότο φον Μπίσμαρκ, ενώ έχει φιλοξενήσει τον Σοπενχάουερ, τον Χέγκελ, μέχρι και τον Αϊνστάιν. 55 απόφοιτοι και συνεργάτες του πανεπιστημίου έχουν κερδίσει βραβείο Νόμπελ. 20.000 βιβλία της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου κάηκαν από το ναζιστικό καθεστώς το 1933. Το μνημείο με τα λόγια του Χάινριχ Χάινε στην πλατεία Bebelplatz απέναντι από το πανεπιστήμιο, μας υπενθυμίζει: «Αυτό ήταν απλώς ένα προοίμιο, όπου έκαιγαν βιβλία, έκαιγαν τελικά ανθρώπους»

Berlin - Unter Den Linden 18 (Humboldt Universität).JPG


Berlin - Unter Den Linden 15 (Humboldt Universität).JPG


Berlin - Unter Den Linden 17 (Humboldt Universität).JPG


Berlin - Unter Den Linden 21 (Humboldt Universität).JPG



> Απέναντι από το πανεπιστήμιο βρίσκεται η Bebelplatz και η Altes Bibliothek, δηλαδή η Παλιά Βιβλιοθήκη. Η πλατεία Bebelplatz υπάρχει από τον 18ο αιώνα με το όνομα «Πλατεία της Όπερας», αλλά το 1947 μετονομάστηκε προς τιμήν του κοινωνικού ακτιβιστή August Bebel.

Η Παλιά Βιβλιοθήκη χτίστηκε το 1775 για να στεγάζει τη βασιλική συλλογή βιβλίων. Ο αρχιτέκτονάς της, Georg Unger, ουσιαστικά βασίστηκε για να τη σχεδιάσει σε ένα μη χρησιμοποιημένο σχέδιο για την επέκταση των Ανακτόρων Hofburn της Βιέννης. Αυτό το πολύ ωραίο μπαρόκ κτήριο με τους κορινθιακούς κίονες, σήμερα στεγάζει το τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Humboldt.

Berlin - Unter Den Linden 24 (Bebelplatz).JPG


Berlin - Unter Den Linden 25 (Altes Bibliothek).JPG


Berlin - Unter Den Linden 26 (Altes Bibliothek).JPG



> Το ύψους 5,6 μέτρων άγαλμα του έφιππου Βασιλιά Frederick, τοποθετημένο στην κεντρική νησίδα της λεωφόρου Unter Den Linden. Τη βάση του αγάλματος κοσμούν μορφές διάσημων στρατηγών, καλλιτεχνών και επιστημόνων, ενώ λίγο πιο πάνω αποτυπώνονται παραστάσεις από τη ζωή του βασιλιά. Το άγαλμα είχε απομακρυνθεί από τη θέση του μέχρι και το 1980 από το κομμουνιστικό καθεστώς, για ιδεολογικούς λόγους.

Berlin - Unter Den Linden 28 (Statue of  Friedrich II).JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Η Πύλη του Βρανδεμβούργου

Αν ένα μνημείο του Βερολίνου αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό σύμβολό του, αυτό είναι η Πύλη του Βρανδεμβούργου. Βρίσκεται στο τέλος της λεωφόρου Unter Den Linden, στην πλατεία Pariser Platz, στο πιο κοσμοπολίτικο και τουριστικό σημείο της πόλης.

Το μνημείο κατασκευάστηκε στα τέλη του 18ου αιώνα από τον αυτοκράτορα Φρειδερίκο Γουλιέλμο Β’ της Πρωσίας, για να αποτελέσει την πύλη της πόλης. Όπως και πολλά άλλα κτίσματα του Βερολίνου, αρχιτεκτονικά έχει έντονες επιρροές από την αρχαία Ελλάδα, αφού στην πραγματικότητα το σχέδιό του βασίστηκε στα Προπύλαια της Ακρόπολη των Αθηνών. Αποτελείται από 12 κίονες δωρικού ρυθμού, από 6 στην μπροστινή και οπίσθια όψη του, ενώ οι διακοσμητικές παραστάσεις που φέρει αναπαριστούν θέματα από την ελληνική μυθολογία.

Το μπρούτζινο άγαλμα που βρίσκεται στην κορυφή της Πύλης με τη Θεά Νίκη να οδηγεί ένα ρωμαϊκό άρμα με τέσσερα άλογα, έργο του Πρώσου γλύπτη Johann Gottfried Schadow, προστέθηκε λίγα χρόνια αργότερα. Το άρμα αυτό έχει μία ιστορία μεγάλης ταλαιπωρίας, αφού ο Ναπολέωντας μετά τη νίκη του κατά των Πρώσων στη μάχη της Ιένας-Άουερστεν το μετέφερε στο Παρίσι ως τρόπαιο, για να επιστρέψει στη θέση του όταν αυτός ηττήθηκε στην μάχη του Βατερλό.

Το μνημείο υπέστη φθορές κατά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ενώ μετά από αυτόν βρέθηκε να χωρίζει το Δυτικό από το Ανατολικό κομμάτι της πόλης, ανήκοντας τυπικά στην σοβιετική επικράτεια. Η αποκατάσταση των ζημιών έγινε και από τις δύο πλευρές, σε μία σπάνια κίνηση συνεννόησης και καλής θέλησης, με του Δυτικούς να χρηματοδοτούν τις επισκευαστικές εργασίες και τους Ανατολικούς να τις υλοποιούν. Ήταν εκεί που πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε για να γιορτάσει την πτώση του Τείχους του Αίσχους στις 22 Δεκεμβρίου του 1989. Η Πύλη άνοιξε επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας και έκτοτε αποτελεί το σύμβολο της ενοποίησης της χώρας.

Berlin - Unter Den Linden 31 (Adlon Hotel).JPG

Το ξενοδοχείο Adlon στην πλατεία Pariser Platz, το ακριβότερο του Βερολίνου

Berlin - Unter Den Linden 35.jpg


Berlin - Brandenburger Tor 01.JPG


Berlin - Brandenburger Tor 03.JPG


Berlin - Brandenburger Tor 07.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Reichstag

Η επίσκεψη στο Ράιχσταγκ, το κτήριο που στεγάζει το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας (Budestag), ήταν μία ιδέα που πήρα παρακολουθώντας τις συζητήσεις σε αυτό εδώ το forum. Ομολογώ ότι δεν θα ήταν κάτι που θα το είχα σκεφτεί μόνος μου, αφού αν και ο φημισμένος γυάλινος θόλος του Κοινοβουλίου μου ήταν γνωστός ως αξιοθέατο για τους τουρίστες, δεν γνώριζα ότι υπάρχει η δυνατότητα εκτεταμένης ξενάγηση στο κτήριο και την ιστορία του για το κοινό.

Βασική προϋπόθεση είναι να κλείσεις μέσω της ιστοσελίδας του Κοινοβουλίου συγκεκριμένη κράτηση, για συγκεκριμένη μέρα και ώρα, με τα ακριβή σου στοιχεία και να περιμένεις την επιβεβαίωσή της. Δυνατότητα για εισιτήριο της τελευταίας στιγμής υπάρχει και επιτόπου, αλλά με σημαντικά περισσότερη αναμονή και ταλαιπωρία.

Berlin - Reichstag 01.JPG


Οι οδηγίες που μου στάλθηκαν διευκρίνιζαν τι θα μπορούσα να φέρω μαζί μου εισερχόμενος στο Κοινοβούλιο, ότι θα προηγηθεί έλεγχος για αυτό και ότι θα πρέπει να βρίσκομαι στην πίσω είσοδο του κτηρίου μίση ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη έναρξη της ξενάγησης. Ως τυπικός Έλληνας, που πάντα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό φροντίζει να αποβάλει τις εδώ κακές του συνήθειες, ήμουν στο ενδεδειγμένο σημείο τρία τέταρτα νωρίτερα. Η απόπειρά μου να δηλώσω τα στοιχεία μου για να μπω στον χώρο της ξενάγησης 3 λεπτά πριν την προβλεπόμενη ώρα προκάλεσε την αποστομωτική απάντηση της κοπέλας στην είσοδο «Η διαδικασία εισόδου για το γκρουπ σας ξεκινά στις 11.30, να έρθετε πάλι σε 3 λεπτά» o_O. Μοιραία και με πικρό χαμόγελο σκέφτηκα ότι στην αντίστοιχη περίσταση στην Ελλάδα θα είχαν ήδη μπερδευτεί τρία γκρουπ λόγω καθυστερήσεων, οι άνθρωποι θα σπρώχνονταν, κάποιοι θα έβριζαν, άλλοι θα ήταν σε κατάσταση υστερίας.

Berlin - Reichstag 04.JPG


Τρία λεπτά αργότερα εισήλθα στον χώρο ελέγχου, ένας μεσήλικας κύριος στην ασφάλεια με το που με αντίκρισε και προτού να έχει δει το όνομά μου στον κατάλογο, μου είπε «καλημέρα», «καλησπέρα», «καλά;» (τόσο πολύ μοιάζω με Έλληνα πια?) και με ηρεμία και τάξη σε πολύ λίγο χρόνο ήμουν έτοιμος, μαζί με άλλους ξέμπαρκους τουρίστες (τα οργανωμένα γκρουπ είχαν ξεχωριστή είσοδο), να μπούμε στο Reichstag.

Berlin - Reichstag 05.JPG


Μετά από μία αναμονή του ενός τετάρτου στην αίθουσα υποδοχής, ένας ευγενής, ήρεμος και κομψός κύριος μας συστήθηκε σε άψογα αγγλικά ως ο ξεναγός μας και ξεκίνησε την περιήγηση στους χώρους του κτηρίου. Η ξενάγηση είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μέσα από αυτή περνά όλη η ιστορία του κτηρίου, από το 1894 που ολοκληρώθηκε η ανέγερσή του έως σήμερα, και μαζί της και όλη η νεώτερη ιστορία της Γερμανίας και του κοινοβουλευτισμού στη χώρα.

Χαρακτηριστικό και συναισθηματικό σημείο της ξενάγησης, ο διάδρομος που σκοπίμως κομμάτια των τοίχων έχουν παραμείνει ασοβάτιστα και άβαφα από το 1945, προκειμένου να μπορούν να διαβαστούν ακόμα τα μηνύματα που έγραψαν εκεί οι Σοβιετικοί στρατιώτες κατά την εισβολή και κατάληψη της πόλης. Εκεί, από τα μεγάλα παράθυρα είδαμε στο έδαφος τα ίχνη του Τείχους που υψωνόταν ακριβώς απ’ έξω, χωρίζοντας το Βερολίνο σε Ανατολικό και Δυτικό τομέα επί 28 χρόνια, την ώρα που μία γυναίκα διερχόταν ανέμελα από το ένα τμήμα στον άλλο, πράξη που κάποτε θα της στοίχιζε τη ζωή.

ΣΗΜΑΙΑ.jpg

Η διάσημη φωτογραφία με τους Σοβιετικούς στρατιώτες να υψώνουν τη σημαία τους στο Reichstag

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες, ότι το κτήριο του Reichstag παρέμεινε στη Δυτική Γερμανία, η οποία παρόλο που είχε πρωτεύουσα τη Βόνη, φρόντιζε να διεξάγει μία ετήσια συνεδρίαση εκεί για να δείξει ότι το Βερολίνο θα ξαναγίνει πρωτεύουσα της χώρας. Και ότι η αίθουσα του Κοινοβουλίου είναι η μοναδική στον κόσμο που έχει σχεδιαστεί με σκοπό να λειτουργεί πρωτίστως τηλεοπτικά, κάτι που καθόρισε ακόμα και την επιλογή του χρώματος των καθισμάτων (χρώμα που η Γερμανική Βουλή έχει το copyright και απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα).

Berlin - Reichstag 06.JPG


Berlin - Reichstag 09.JPG


Τελευταίο μέρος της ξενάγησης, ο διάσημος Θόλος. Έργο του Βρετανού αρχιτέκτονα Norman Foster, επελέγη κατόπιν διαγωνισμού, κατασκευάστηκε μετά την επανένωση των δύο Γερμανιών, από το 1995 έως το 1999. Με τη δυνατότητά που παρέχει στο κοινό να βλέπει μέσω αυτού την αίθουσα των συνεδριάσεων της Βουλής που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, συμβολίζει τη διαφάνεια στην πολιτική ζωή της Γερμανίας και το ότι ο λαός πάντα επιτηρεί τις πράξεις και τα λόγια των πολιτικών του.

Berlin - Reichstag 11.JPG


Berlin - Reichstag 12.JPG


Berlin - Reichstag 13.JPG


Berlin - Reichstag 14.JPG


Berlin - Reichstag 16.JPG
 
Last edited:

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.083
Likes
3.599
Επόμενο Ταξίδι
??
Ονειρεμένο Ταξίδι
N. Υόρκη
Τι υπέροχη ιστορία ξεκίνησες!!! Πόσο αναλυτικές πληροφορίες δίνεις και πόσο καταπληκτικές φωτογραφίες έβγαλες!!!
Ήμουν και εγω πέρσι τον Αύγουστο στο Βερολίνο για 2η φορά.
Κρίμα που δεν πήγες πριν απο μένα... Θα είχα τον τέλειο οδηγό έτοιμο.
Αυτος ο χάρτης της διαδρομής ειναι πολυ χρήσιμος!! Πως τον έκανες;
Περιμένω τη συνέχεια με πολυ ενδιαφέρον!
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
519
Likes
2.566
Τι υπέροχη ιστορία ξεκίνησες!!! Πόσο αναλυτικές πληροφορίες δίνεις και πόσο καταπληκτικές φωτογραφίες έβγαλες!!!
Ήμουν και εγω πέρσι τον Αύγουστο στο Βερολίνο για 2η φορά.
Κρίμα που δεν πήγες πριν απο μένα... Θα είχα τον τέλειο οδηγό έτοιμο.
Αυτος ο χάρτης της διαδρομής ειναι πολυ χρήσιμος!! Πως τον έκανες;
Περιμένω τη συνέχεια με πολυ ενδιαφέρον!
Ευχαριστώ για τα ενθαρρυντικά σχόλια. :)
Προσπαθώ να είμαι χρηστικός για όσους πρόκειται να πάνε, χωρίς να γίνομαι υπερβολικά αναλυτικός και πλέον αποφεύγω τις πολύ λεπτομερείς και μακροσκελείς προσωπικές περιγραφές (τι αισθάνθηκα, τι σκέφτηκα, πως μάσαγα τα κανελόνια...) γιατί μπορεί για εμάς να είναι μέρος της εμπειρίας που ζήσαμε, αλλά είναι μάλλον κουραστικές για τους άλλους.

Ο χάρτης είναι ένας απλός χάρτης του Google Maps, από μία ιστοσελίδα που μπορείς να τον διαμορφώσεις με χρώματα και αισθητική του γούστου σου (www.snazzymaps.com).
 

taver

Member
Μηνύματα
12.468
Likes
28.827
Ονειρεμένο Ταξίδι
Iles Kerguelen
Είναι Sir Norman Foster, και είναι μάλλον ο σπουδαιότερος εν ζωή αρχοτέκτονας στον κόσμο σήμερα...
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.810
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom