Ισλανδία H Iσλανδία, ένα campervan και η αφήγηση μιας saga…

gkalla

Member
Μηνύματα
1.228
Likes
6.649
Επόμενο Ταξίδι
Γερμανία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Οταν ειχα κανει αιτηση για κινητικοτητα εκπαιδευτικων, επισης μονο 3ημερο καθαρο με δωρο την εκδρομη στο Golden Circle, που την παιρνεις με 50 ευρω απο τουριστικο γραφειο και απειρες υποχρεωσεις στο Reykjiavik.
Δεν αξιζει τον κοπο κατα τη γνωμη μου παρα μονο για τα εισιτηρια
Κάτι είναι και τα εισιτήρια. Το άλλο θέμα είναι πως σε μας τα προγράμματα για εκεί συνήθως είναι Απρίλη που σημαίνει πολύ κρύο και λίγο σχετικά φως ημέρας.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
12.934
Likes
40.783
Κάτι είναι και τα εισιτήρια. Το άλλο θέμα είναι πως σε μας τα προγράμματα για εκεί συνήθως είναι Απρίλη που σημαίνει πολύ κρύο και λίγο σχετικά φως ημέρας.
Στην κινητικοτητα απλων εκπαιδευτικων ηταν Φλεβαρη ως Απριλη, με λιγο καλυτερες πιθανοτητες να πετυχεις τον Φλεβαρη.
Τα εισιτηρια εχουν μονο κερδος να μαζεψεις μιλια και να βαλεις μια πινεζα στον χαρτη. Για τους απλους εκπαιδευτικους τα ξεπληρωνεις και με αμετρητες ωρες δουλειας πριν και μετα, εξοντωτικη γραφειοκρατια. Εγω το παρατησα ως σχεδιο.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords

Μία νέα μέρα μόλις είχε ξημερώσει (λέμε τώρα) και εγώ με το ένα μάτι ανοιχτό, την πετσέτα και το νεσεσεράκι μου στο χέρι, να κατευθύνομαι προς το μέρος που θα καταφέρω να ανοίξω και το άλλο μάτι. Στο συγκεκριμένο κάμπινγκ ο νιπτήρας ήταν έξω, δηλαδή αν έβρεχε και φυσούσε εσύ έπλενες το δοντάκι έξω…και γιατί παρακαλώ να μην είναι έξω ο νιπτήρας; Στην Ισλανδία είμαστε! Πόσο χάλια μπορεί να είναι ο καιρός το καλοκαίρι;…..Σειρά είχε η τουαλέτα. Έμπαινες μέσα και για να καθίσεις δεν έπρεπε να γύρεις καθόλου μπροστά, αλλιώς έδινες κεφαλιά στη πόρτα, η οποία απείχε λίγα εκατοστά από τη λεκάνη! Με λίγα λόγια η τουαλέτα ήταν θεόστενη ακόμα και για μένα που χωράω παντού….Πίσω από τις τουαλέτες υπήρχε ένα ντους κοινό(βιο)...και γιατί όχι!
Κατά τ’ άλλα όλα ήταν πεντακάθαρα (χωρίς πλάκα)! Μόνο η διαρρύθμιση ήταν λίγο, ας πούμε, άβολη….Το κάμπινγκ ήταν μικρό γενικά. Δίπλα από αυτό υπήρχε ένα κτίριο, το οποίο πρέπει να ήταν κάτι σαν πολιτιστικό κέντρο ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων και απέναντι ήταν η εκκλησία του χωριού. Στο κτίριο αυτό ήταν και η ρεσεψιόν του κάμπινγκ. Όταν γύρισα στο βαν μας, με τα δύο μάτια ανοιχτά αυτή τη φορά, πήρα πορτοφόλι, παρήγγειλα στον bro το πρωινό μου, τον οποίο τον είχα βρει να έχει κάνει "βουτιά" στο ψυγείο γιατί πεινούσε, και πήγα στη ρεσεψιόν να πληρώσω τη χθεσινή μας διαμονή. Γύρισα στο βαν, φάγαμε και ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση.
1.JPG


Πριν φύγουμε από το Þingeyri βάλαμε καύσιμα και πλέον ήμασταν έτοιμοι για νέες εικόνες και νέες συγκινήσεις! Η μέρα ήταν ηλιόλουστη, αλλά υπήρχε χαμηλή νέφωση, κάτι που μας εμπόδιζε συχνά, κατά την διαδρομή μας, να βλέπουμε τις κορυφές των βουνών τριγύρω μας....αλλά Ισλανδία είναι αυτή και όλα αυτά είναι μέσα στο πρόγραμμα!

Ιsafjordur
Στην διαδρομή μας για το Ιsafjordur περάσαμε από το πρώτο μας τούνελ. Στην είσοδο του τούνελ η κυκλοφορία είναι διπλής κατεύθυνσης και μετά γίνεται μονής. Στα σημεία με τη μονή κατεύθυνση υπάρχουν ανοίγματα για να μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων και να διεξάγεται έτσι ομαλά η κυκλοφορία. Οι φώτο δεν είναι και οι καλύτερες γιατί δεν ξέρω να ρυθμίζω τη κάμερα για τέτοιες λήψεις….
2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG


Μόλις βγήκαμε από το τούνελ…..αααααααα……αντικρύσαμε το Ιsafjordur! Η εικόνα ήταν πολύ όμορφη! Μία μικρή πόλη, σε ένα απομονωμένο σημείο της χώρας, μέσα σε ένα φιόρδ, όμορφα σμιλεμένο από την μητέρα φύση! Κοινώς όλα τα λεφτά!!!!
6.JPG

7.JPG

9.JPG


Το Ιsafjörður είναι ο μεγαλύτερος οικισμός των δυτικών φιόρδ. Θεωρείται η πρωτεύουσα της περιοχής και αποτελεί κέντρο εμπορίου και αλιείας από τον 16ο αι. Τα τελευταία χρόνια αποτελεί και τουριστικό προορισμό, έχει αρκετά καταλύματα και αποτελεί αφετηρία για τον Φυσικό Δρυμό Hornstrandir, ένα από τα πιο "ανέγγιχτα" σημεία της χώρας….Όποιος μπορεί να διαθέσει μία βδομάδα για τα δυτικά φιόρδ, το Hornstrandir είναι άχαστο!...Εμείς δυστυχώς διαθέταμε μόνο δύο μέρες και ευτυχώς το καλοκαίρι οι μέρες είναι μεγάλες…
10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG


Το κλίμα των δυτικών φιόρδ είναι τούνδρα και χαρακτηρίζεται επίσης ως υπο-αρκτικό, δηλαδή οι χειμώνες είναι πολύ κρύοι και τα καλοκαίρια δροσερά. Το Ιsafjörður βρίσκεται σε ένα φιόρδ που περιβάλλεται από απόκρημνα βουνά και κατά τη διάρκεια του χειμερινού ηλιοστασίου οι ακτίνες του ήλιου πολλές φορές δεν φθάνουν στην πόλη για εβδομάδες….
16.JPG


Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν φτάσαμε ήταν να επισκεφτούμε το supermarket για "πολεμοφόδια". Μετά παρκάραμε στο λιμάνι, δίπλα από ένα "όνειρο"...Πολύ θα ήθελα να κάνω το ταξίδι με ένα τέτοιο, αλλά…
17.JPG


Κατευθυνθήκαμε προς το λαογραφικό μουσείο της πόλης πρώτα, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά μουσεία των δυτικών φιόρδ!
18.JPG


Το παλαιότερο σπίτι που εξακολουθεί να στέκεται στην Ισλανδία, χτισμένο το 1734, βρίσκεται στο Ísafjörður ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου. Στη πόλη υπάρχει μεγάλος αριθμός από ξύλινα παλιά σπίτια, που κατασκευάστηκαν τον 18ο αιώνα από ξένους εμπόρους. Ένα από αυτά είναι το Tjöruhús (1781), που πλέον αποτελεί εστιατόριο με θαλασσινά....
19.JPG


….και το Turnhús (1784), το οποίο στεγάζει το ναυτικό μουσείο ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου.
20.JPG


Όταν φτάσαμε στο μουσείο περιεργαστήκαμε τον αυλόγυρο, τα εξωτερικά εκθέματα και τη θέα προς τα βουνά και μετά μπήκαμε να δούμε τι καλό είχε να μας δείξει!
21.JPG

22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG

26.JPG

27.JPG


To Turnhús ήταν αποθήκη. Στο εσωτερικό του φιλοξενεί ένα κράμα από ναυτικά και αλιευτικά εκθέματα, εργαλεία φαλαινοθηρίας …
28.JPG

29.JPG

30.JPG

31.JPG


….υπέροχες παλιές φωτογραφίες…
32.JPG

33.JPG

34.JPG


….και εκθέματα που μαρτυρούν την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής ανα τους αιώνες.
35.JPG

36.JPG

37.JPG

38.JPG


Ένα ενδιαφέρον θέμα στο μουσείο, ήταν η αναφορά στο "μυστικό όπλο" της ακτοφυλακής, το λεγόμενο "συρματοκόπτη"! Κατά την διάρκεια του 14ου αι. βρετανικά αλιευτικά σκάφη έπλεαν σε ισλανδικά νερά για να αναζητήσουν τα αλιεύματά τους. Οι συμφωνίες που συνήφθησαν κατά τον 15ο αι. ξεκίνησαν μια σειρά αντιπαραθέσεων (Cod Wars) μεταξύ των δύο χωρών. Η ζήτηση για θαλασσινά και ο συνακόλουθος ανταγωνισμός για τα αποθέματα ψαριών αυξήθηκαν ραγδαία τον 19ο αι. Το 1951 η Ισλανδία, βασιζόμενη σε προηγούμενη απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου, επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα σε 4 ναυτικά μίλια (7 χιλιόμετρα). Το 1958, μετά από διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών, στην οποία αρκετές χώρες προσπάθησαν να επεκτείνουν τα όρια των χωρικών υδάτων τους στα 12 ναυτικά μίλια (22 χιλιόμετρα), δεν επετεύχθη συμφωνία, αλλά η Ισλανδία επέκτεινε μονομερώς τα χωρικά της ύδατα σε αυτό το όριο και απαγόρευσε έτσι την αλιεία στους ξένους στόλους στα νέα ύδατα της. Η Βρετανία αρνήθηκε να αποδεχθεί αυτήν την απόφαση και συνέχισε να αναζητεί τα αλιεύματά της στα ισλανδικά χωρικά ύδατα. Από τη μεριά της η ισλανδική ακτοφυλακή χρησιμοποιούσε τον συρματοκόπτη για να κόψει τα δίχτυα των βρετανικών αλιευτικών σκαφών που λυμαίνονταν τα χωρικά της ύδατα…
39.JPG

40.JPG


Μετά το μουσείο κάναμε μία βόλτα στη πόλη, πρώτα με τα πόδια και μετά με το αυτοκίνητο, για να την δούμε. Αυτή η πόλη μου άρεσε πάρα πολύ…το Ísafjörður είναι πολύ όμορφο!!!
41.JPG

42.JPG

43.JPG

44.JPG

45.JPG

46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG


Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε. Βγαίνοντας από τη πόλη περάσαμε από το αεροδρόμιο της και σταματήσαμε εκεί για μία πανοραμική της πόλης!
50.JPG

51.JPG


Συνεχίζεται...
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping

Súðavík
Φεύγοντας από το Ísafjörður μας ακολούθησε η ομίχλη που απλώνονταν τριγύρω. Η διαδρομή ήταν όλη παράκτια εκτός από μία πλαγιά βουνού που τη διασχίσαμε μέσω ενός μικρού τούνελ. Σε πολύ λίγη ώρα είχαμε φτάσει στο Sudavik.
Απέναντι από το σημείο που παρκάραμε είχε μία παιδική χαρά και δίπλα από αυτή κάτι σαν μνημείο φτιαγμένο από κόκκαλα φαλαινών! Φυσικά μας κίνησε τη περιέργεια και πήγαμε να το δούμε από κοντά.
52.JPG


Λίγο έξω από το Sudavik υπάρχει μία λωρίδα γης που εισχωρεί στα νερά του φιόρδ και ονομάζεται Langeyri. Σε αυτό το σημείο, το 1883, Νορβηγοί ψαράδες και φαλαινοθήρες έχτισαν μια αποβάθρα, η οποία αποτέλεσε τον πρώτο σταθμό φαλαινοθηρίας στην Ισλανδία. Ένας εκ των ιδρυτών του σταθμού ήταν ο διάσημος φαλαινοθήρας Svend Foyn. Ήταν αυτός που εφηύρε το εκτινασσόμενο καμάκι και έφερε την επανάσταση στη φαλαινοθηρία….Αυτός ο σταθμός λειτούργησε μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα. Αν κατάλαβα σωστά, τα κόκκαλα που βλέπαμε ήταν τα "τρόπαια" του Foyn και δείχνουν το μέγεθος της φαλαινοθηρίας στην περιοχή....

Στο Sudavik όμως είχαμε κάνει στάση για να δούμε το Κέντρο Αρκτικής Αλεπούς! Στεγάζεται στο ιστορικό σπίτι "Eyrardalur", που βρίσκεται σε ένα ύψωμα του οικισμού και δόθηκε από το δήμο της περιοχής στους ιδρυτές του κέντρου.
53.JPG

54.JPG

55.JPG


Το κέντρο είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που άρχισε να λειτουργεί από το 2010 και ιδρυτές του είναι οι Páll Hersteinsson PhD και Ester Rut Unnsteinsdóttir PhD, ειδικοί στην αρκτική αλεπού. Αρχικά ξεκίνησαν με τη μελέτη της αρκτικής αλεπούς στο φυσικό καταφύγιο της, στη χερσόνησο Hornstrandir, μια από τις λίγες περιοχές στην Ισλανδία όπου η αρκτική αλεπού προστατεύεται. Στην πορεία θέλησαν να προστατεύσουν τα ζωάκια εκπαιδεύοντας και ενημερώνοντας τους κατοίκους της περιοχής σχετικά με την αρκτική αλεπού, η οποία στην Ισλανδία είχε αμαυρωμένη εικόνα και φήμη….
56.JPG

57.JPG

58.JPG


Στα διάφορα δωμάτια υπάρχουν βαλσαμωμένα είδη αλεπούς και γύρω από αυτά υπάρχουν πληροφορίες αναρτημένες με τη μορφή ερωτήσεων.
59.JPG

60.JPG


Είχε πολύ ενδιαφέρον το κέντρο και ο χώρος που στεγάζεται πολύ όμορφα περιποιημένος! Όταν μπήκαμε συναντήσαμε δύο-τρία άτομα μέσα. Καθώς διάβαζα τις πληροφορίες και έβλεπα τις εικόνες και τα αλεπουδάκια έχασα τον αδερφό μου από το οπτικό μου πεδίο, αλλά δεν έδωσα σημασία. Στην πραγματικότητα είχα μείνει τελείως μόνη μου μέσα στο μουσείο…Κάποια στιγμή μπαίνει ο bro από μία πόρτα που οδηγούσε στο πίσω μέρος του κτιρίου και μου λέει "άσε τις βαλσαμωμένες και έλα να δεις μία ζωντανή αρκτική αλεπού"’…...ε;...
Βγαίνω έξω και βλέπω ότι υπήρχε ένας περιφραγμένος χώρος, μέσα στον οποίο βρισκόταν μία αρκτική αλεπού! Η πρώτη αντίδραση μου ήταν ένα μειδίαμα γιατί από τη μία με χαλούσε που ήταν μαντρωμένο το ζωντανό και από την άλλη χαιρόμουν που έβλεπα ένα ζώο που είχα δει μόνο σε ντοκιμαντέρ! Γύρω από την περίφραξη υπήρχαν κανα 8 άτομα μαζί με εμάς. Το ζωάκι κοιμόταν…
61.JPG


Καθώς προσπαθούσα να τη φωτογραφίσω μέσα από τα σύρματα, βλέπω να προσγειώνεται μία πέτρα δίπλα στην αλεπού!….Ένας ανεγκέφαλος και ανόητος άνθρωπος ήθελε να την ξυπνήσει για να την βγάλει φωτογραφία! Και φυσικά την ξύπνησε, γιατί το ζωάκι τρόμαξε!!! Αυτός ο ανόητος βρισκόταν δύο μέτρα μακριά μου και μόλις γύρισα και τον κοίταξα του κόπηκε το χαμόγελο. Του είπα, όσο πιο ήρεμα μπορούσα, να μην τολμήσει να το ξανακάνει αυτό….Προσπάθησε να δικαιολογηθεί αλλά, πήρε την ίδια απάντηση.
Η αλεπουδίτσα έκανε μία γύρα μέσα στη φυλακή της, μετά έριξε δυο πολύ συγυρισμένα τεντώματα και στο τέλος ξάπλωσε ξανά, γράφοντας μας όλους στις πατούσες της!!! :heart::heart::heart:
62.JPG

63.JPG


Litlibaer
Συνεχίσαμε το δρόμο μας όπως και πριν, κατά μήκος των ακτών των φιόρδ. Εκεί που ήταν πεντακάθαρη και ηλιόλουστη η ατμόσφαιρα, ξαφνικά όλα σκοτείνιασαν και μπήκαμε σε ομίχλη…για αρκετά χιλιόμετρα πηγαίναμε χωρίς να βλέπουμε τίποτα! Ώσπου κάποια στιγμή, λίγο πριν την επόμενη στάση μας η ομίχλη εξαφανίστηκε…ευτυχώς!
64.JPG

65.JPG

66.JPG


Η προγραμματισμένη μας στάση ήταν σε ένα παλιό τοπικό αγρόκτημα με το όνομα Litlibær. Αλλά ένα χιλιόμετρο πριν φτάσουμε εκεί, κάναμε άλλη μία στάση όταν είδαμε φώκιες! Ήταν το τρίτο ενδιαφέρον ζωάκι που βλέπαμε μέχρι τώρα και χαρήκαμε πολύ!!! Αρκετές φώκιες βρίσκονταν σε μία ξέρα σχετικά κοντά στην ακτή και λιάζονταν. Μαζί με εμάς είχαν σταματήσει άλλα δύο άτομα και τις φωτογράφιζαν. Κάποια στιγμή μία φώκια άρχισε να κολυμπάει κατά μήκος της ακτής και άρχισαν να την κυνηγούν μέχρι που έφυγαν και αυτοί και η φώκια! Εμείς μείναμε να χαζεύουμε τις "τεμπέλες" φώκες!!!
67.JPG


Το Litlibær είναι ένα παλιό ιστορικό αγρόκτημα, που χτίστηκε το 1895. Το κεντρικό κτίριο του αγροκτήματος είναι χτισμένο κάτω από τη γη, οι τοίχοι του είναι πέτρινοι και η στέγη του είναι καλυμμένη με χλοοτάπητα. Είναι ένα από τα λεγόμενα turf houses. Oι περισσότεροι Ισλανδοί ζούσαν σε τέτοια οικήματα μέχρι τον 20ο αι. Τα σπίτια αυτά ήταν ζεστά αλλά και δύσοσμα και ανθυγιεινά…Ως εκ τούτου, τα περισσότερα καταστράφηκαν μετά την εκκένωσή τους. Όσα έχουν μείνει αποτελούν μουσειακοί χώροι που δείχνουν το πώς ζούσαν οι Ισλανδοί αιώνες πριν.
Το Εθνικό Μουσείο της Ισλανδίας ανέλαβε το Litlibӕr το 1969, το ανασυγκρότησε και το συντηρεί μέχρι σήμερα. Έτσι μπορεί κάποιος να το επισκεφτεί και να πιεί και το καφέ του, καθώς στο ισόγειο λειτουργεί καφετέρια και πωλούνται σουβενίρ.
68.JPG

69.JPG

70.JPG


Δεν μπήκαμε μέσα γιατί είχαμε δει ήδη παρόμοιο μουσειακό χώρο της περιοχής (και θα βλέπαμε αργότερα κι άλλο). Οπότε αρκεστήκαμε σε μία μικρή βόλτα, ίσα ίσα να ξεπιαστούμε και να συνεχίσουμε.

Ogur & Mjoifjordur
Από το Ísafjörður και μετά η διαδρομή κατά μήκος των φιόρδ δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όλη η διαδρομή είναι παράκτια χωρίς εναλλαγή τοπίων. Καμία σχέση με τα φιόρδ που διασχίζεις ανεβαίνοντας βόρεια…αυτά προσφέρουν μακράν μεγαλύτερες συγκινήσεις και όμορφες εικόνες!!! Συνεχίσαμε λοιπόν, περνώντας από το Ogur χωρίς να σταματήσουμε και διασχίζοντας το Mjoifjordur….
71.JPG

72.JPG

73.JPG

74.JPG

75.JPG


…ψάχναμε κάτι που θα μας χαλάρωνε! Αυτό βρέθηκε μετά από λίγα χιλιόμετρα!

Nauteyrarlang Natural Hot Spring
Ακολουθώντας τον 61 κάποια στιγμή συναντήσαμε τον 635 και στρίψαμε αριστερά. Μπερδευτήκαμε λίγο μέχρι να το βρούμε το σημείο, αλλά τελικά το βρήκαμε…στρίψαμε δεξιά στον 638 και φτάσαμε μπροστά από μια αλυσίδα που μας έκλεινε το δρόμο. Κατέβηκα από το αυτοκίνητο κυρία, την παραμέρισα, πέρασε το αυτοκίνητο ο bro, την ξανα έβαλα στη θέση της την αλυσίδα, ξαναμπήκα μέσα στο αυτοκίνητο και μετά από λίγα μέτρα συναντήσαμε αυτό που ψάχναμε! Μία θερμή φυσική πηγή που ήταν όλη δική μας!!!
76.JPG

77.JPG


Αλλάξαμε στο ξύλινο καλυβάκι που ήταν δίπλα στη λιμνούλα και μπλούμ! Γράφοντας τώρα την ιστορία ανακάλυψα ότι δεν έχω ούτε μία φώτο με την πηγή μόνη της, οπότε έπεσε "πετσόκομμα" :icon_redface:
78.JPG


Holmavik
Η ώρα ήταν 21:00 και κάτι όταν φτάσαμε στο Holmavik. Αρχικά το είχα σκεφτεί ως τόπο διαμονής για τη σημερινή μέρα. Από τη μία ήταν αργά για να δούμε ότι υπήρχε εκεί να δούμε (Icelandic Sorcery & Witchcraft Museum) και από την άλλη ήταν νωρίς για να μείνουμε. Η μέρα δεν ήταν κουραστική και είχαμε χαλαρώσει αρκετά στη πηγή, οπότε αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και να κοιμηθούμε εκτός δυτικών φιόρδ, ώστε να είμαστε κοντά στα αυριανά ενδιαφέροντα μας.
Το Holmavik ήταν έρημο, δεν κυκλοφορούσε ψυχή…βρήκαμε όμως ένα μάρκετ ανοιχτό πήραμε νερά μεγάλα γιατί χρειαζόμασταν τα μπουκάλια και φύγαμε.
79.JPG

80.JPG

81.JPG

82.JPG

83.JPG


Saeberg campsite
Όταν φτάσαμε στο Saeberg campsite ήταν δώδεκα παρά. Βρήκαμε ένα ωραίο σημείο και παρκάραμε. Σε λίγα λεπτά ήρθε ένας "εισπράκτορας"! Ήταν μία κυρία, υπάλληλος του χοστελ+κάμπινγκ και είχε έρθει για να εισπράξει το αντίτιμο για τη διαμονή μας. Έτσι βγήκαμε από το κόπο να ψάχνουμε που θα πληρώσουμε! Στο κάμπινγκ είχε κόσμο και οι περισσότεροι ήταν Ισπανοί, οι οποίοι έκαναν και πολύ θόρυβο….το κάμπινγκ διέθετε δύο μικρές θερμές πισίνες με θέα τη θάλασσα και οι Ισπανοί είχαν πάρει τα ποτά τους, είχαν βουτήξει μέσα και γλεντούσαν! Ευτυχώς, μέχρι να κοιμηθούμε είχαν ησυχάσει, αλλά η ώρα είχε πάει 1:30…

Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
84.png


Λίγο πριν ξαπλώσουμε είδα τον ουρανό ξανά…...αξέχαστος!!!
85.JPG


.....zzzzzzzzz
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Λιώνωωωω!!!
Πώς θα γίνει να έχουμε κι εμείς ένα αμαξάκι σαν εκείνο το Iveco, ή έστω αυτό στην τελευταία φωτό;;;;
Σε όλο το ταξίδι τα έβλεπα και τα λιμπιζόμουν.....κλάψ!
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.693
Likes
6.667
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ονειρεμένο Ταξίδι
Αφρική Ναμιμπια
Πολυ ενδιαφερον ταξιδι!
Τι ωραια που το μοιραζεσαι μαζι μας
 

paefstra

Member
Μηνύματα
12.934
Likes
40.783
Λιώνωωωω!!!
Πώς θα γίνει να έχουμε κι εμείς ένα αμαξάκι σαν εκείνο το Iveco, ή έστω αυτό στην τελευταία φωτό;;;;
Σε όλο το ταξίδι τα έβλεπα και τα λιμπιζόμουν.....κλάψ!
Δεν ειμαι ο πιο καταλληλος ανθρωπος για να συμβουλευσω, οχι μονο γιατι δεν οδηγω, αλλα γιατι ειμαι ικανη να παρω τις γοβες και στην Ισλανδια, ποιο καμπινγκ και τετοια πραγματα του διαβολου, αλλα εχω μια υποψια πως αν συνεχιστει μερικους μηνες ακομη η παγκοσμια τουριστικη κριση, θα αρχισουν να τα πουλανε κοψοχρονιας. Ε, παρτε το μισο μισο!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum

Δύο χρόνια περίπου πριν κάνω αυτό το ταξίδι, ήμουν στο βιβλιοπωλείο που πηγαίνω συνήθως και έκανα γύρες ανάμεσα από τα ράφια του κοιτώντας για βιβλία που θα μου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Εκείνη τη μέρα έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο της Χάνα Κέντ "Έθιμα ταφής". Πρόκειται για ένα βιβλίο, που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, τα οποία εκτυλίσσονται στην χερσόνησο Vatnsnes, στην ευρύτερη περιοχή της επαρχίας Húnavatn και στους πρόποδες της χερσονήσου Skagi. Το βιβλίο αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει και σήμερα το πρωί θα κινούμασταν σε όλη αυτή τη περιοχή που αναφέρονται τα γεγονότα του βιβλίου. Ήταν κάτι που είχα συνέχεια στο μυαλό μου εκείνο το πρωινό και θα ήθελα πάρα πολύ να έχω χρόνο για να ψάξω και να βρω τη φάρμα που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο, αλλά δεν υπήρχε χρόνος….παρόλα αυτά περάσαμε από κάποια σημεία που αναφέρονται στο βιβλίο!

Hvammstangi
Πρώτη στάση για σήμερα ήταν στη πόλη Hvammstangi. Βρίσκεται στην είσοδο της χερσονήσου Vatnsnes. Η χερσόνησος φημίζεται για την παρατήρηση φώκιας. Στη πόλη υπάρχει μουσείο φώκιας (ήταν νωρίς και ήταν κλειστό), γραφεία που προσφέρουν τουρ για παρακολούθηση φώκιας, αλλά και άλλες δραστηριότητες. Εμείς, για καλή μας τύχη, φώκιες είχαμε δει, οπότε αρκεστήκαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα και να συνεχίσουμε μετά.
1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG


Kolugljúfur Canyon
Βγαίνοντας πάλι στον ring road συνεχίσαμε βόρεια για πολύ λίγο. Όταν συναντήσαμε τον 715 στρίψαμε δεξιά. Φτάσαμε σε μία φάρμα με το όνομα Kolugil Farm, η οποία βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Víðidalsá. Ακριβώς κάτω από το αγρόκτημα, τα νερά ρέουν γαλήνια μέχρι να φτάσουν στο φαράγγι Kolugljúfur. Εκεί σχηματίζονται μικροί καταρράκτες, που φέρουν το όνομα Kolufossar Falls, προς τιμή του γίγαντα Kola, τα νερά των οποίων ενώνονται λίγο πιο κάτω και ρέουν στο φαράγγι.
5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG


Όλο το μέρος είναι πολύ όμορφο και αξίζει μία στάση για περπάτημα, βόλτα και φωτογραφίες. Υπάρχει μία εξέδρα, από την οποία μπορείς να δεις το φαράγγι, καθώς και μία γέφυρα, από την οποία μπορείς να περάσεις στη άλλη μεριά του φαραγγιού. Επίσης υπάρχουν και άλλα σημεία, κατά μήκος του φαραγγιού, που μπορείς να περπατήσεις και να βγάλεις όμορφες φωτογραφίες.

Hvitserkur
Το Hvítserkur, γνωστό και ως "Πετρωμένο Troll", είναι ένα συνονθύλευμα βράχων από βασάλτη ύψους 15 μέτρων που προεξέχει από τον κόλπο Húnaflói. Το Hvítserkur έχει πάρει το όνομά του από τα πουλιά που φωλιάζουν πάνω του και σημαίνει "άσπρο πουκάμισο", λόγω των περιττωμάτων αυτών, που καλύπτουν μεγάλο μέρος του....
10.JPG


Φεύγοντας από το φαράγγι βγήκαμε στον ring road και μετά από λίγα χιλιόμετρα στρίψαμε αριστερά στον 716 και συνεχίσαμε στον 711, κινούμενοι κατά μήκος της ανατολικής ακτής της χερσονήσου Vatnsnes.
11.JPG


Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία, το Hvítserkur ήταν ένα τρολ της χερσονήσου, το οποίο ήταν αποφασισμένο να καταστρέψει τις καμπάνες του μοναστηριού Þingeyraklaustur. Τα τρολ, σε αντίθεση με τα ξωτικά, φέρονταν να φοβούνται τον Χριστιανισμό. Το τρολ ήταν τόσο εξοργισμένο και επίμονο που δεν πρόσεξε τον ανατέλλοντα ήλιο, και όταν έπεσαν πάνω του οι πρώτες ακτίνες πέτρωσε αιώνια. Όπως οι περισσότεροι μύθοι της Ισλανδίας, έτσι και αυτός, κρύβει ένα μήνυμα, αυτό της αντίστασης του λαού στον εκχριστιανισμό της Ισλανδίας. Υπονοεί ότι όσοι είχαν αυτή τη πεποίθηση ήταν τόσο πεισματάρηδες, ηλίθιοι, βίαιοι και κακοί όπως τα τρολ, και έπρεπε να έχουν παρόμοια μοίρα…
Η Ισλανδία εκχριστιανίστηκε τον 11ο αι. μετά τον εκχριστιανισμό των Νορβηγών και η μετάβαση δεν ήταν εύκολη. Εκείνοι που ασκούσαν τη παλιά σκανδιναβική θρησκεία (Old Norse Gods ή Norse Paganism) εξοστρακίστηκαν και όσοι έμειναν τιμωρούνταν στη μη συμμόρφωση....

Φτάσαμε σε ένα πάρκινγκ που υπάρχει ψηλά στην ακτή. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και πήραμε το μονοπάτι που οδηγεί χαμηλά. Τα νερά της θάλασσας ήταν "τραβηγμένα" πίσω οπότε μπορούσαμε να το πλησιάσουμε περπατώντας στη μαύρη άμμο.
12.JPG

13.JPG

14.JPG


Από κοντά είναι εμφανές ότι η βάση του βράχου έχει ενισχυθεί με σκυρόδεμα για την προστασία των θεμελίων του από τη θάλασσα και έχουν γίνει διάφορα "μπαλώματα" για τη συντήρηση του. Αυτό όμως δεν μειώνει στους επισκέπτες την γοητεία και τη μαγεία που του προσδίδει ο μύθος. Έτσι το περιεργαστήκαμε από κοντά, πατήσαμε σε όσα σημεία του βράχου μπορούσαμε να πατήσουμε χωρίς να βρέξουμε τα παπούτσια μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο.
15.JPG


Λίγα μέτρα πιο πέρα, καθώς στρίψαμε για να γυρίσουμε στον ring road, υπάρχει ένα mini market και δίπλα σε αυτό τουαλέτες. Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού έχει κάνει την εξής ηλίθια "πατέντα"…έχει βάλει ένα τενεκεδάκι για να ρίχνεις τα κέρματα έξω από κάθε τουαλέτα, όπου αναγράφει το αντίτιμο για να την χρησιμοποιήσεις και οδηγίες για το που θα βρεις το κλειδί, γιατί φυσικά τις έχει κλειδωμένες. Οι περισσότεροι δεν έχουν ψιλά, οπότε μπαίνουν στο μαγαζί, πληρώνουν και παίρνουν το κλειδί από το ταμείο, το οποίο μετά πρέπει να το επιστρέψουν εκεί. Έλα όμως που εγώ είχα ψιλά και πέτυχα μία τουαλέτα με το κλειδί της επάνω στη πόρτα, που προφανώς κάποιος άλλος προηγουμένως το είχε παρατήσει εκεί γιατί βαρέθηκε να το επιστρέψει….και κάπως έτσι ξεκινάει το μπάχαλο! Ρίχνω τα ψιλά μου στο τενεκεδάκι, χρησιμοποιώ την τουαλέτα, κλειδώνω και παίρνω το κλειδί για να το επιστρέψω. Ο ιδιοκτήτης λαμβάνει κλειδί από ένα άτομο στο οποίο δεν είχε δώσει πριν κλειδί. Τον είδα σκεπτικό προσπαθώντας να καταλάβει που βρήκα το κλειδί. Του εξηγώ ότι ήταν πάνω στη πόρτα ήδη. Μου ζητάει να τον πληρώσω και του λέω ότι έχω πληρώσει. Τότε μου λέει ‘πως πλήρωσες αφού δεν ήρθες πρώτα στο ταμείο να πάρεις κλειδί’, και μου το λέει με απότομο τρόπο σαν να προσπαθούσα να αποφύγω την πληρωμή....του απαντώ ότι έριξα ψιλά στο τενεκεδάκι που είχε βάλει ο ίδιος στη τουαλέτα του! Με αυτό τον τρόπο όμως δεν ήξερε αυτός αν εγώ του λέω αλήθεια…Ας πρόσεχε, λοιπόν, με τις πατέντες του και τα τενεκεδάκια του σε μία χώρα που είναι γεμάτη με ηλεκτρονικές κλειδαριές στις τουαλέτες και πληρώνεις επιτόπου μόνο με κάρτα…δεν είχε σκεφτεί ο τύπος ότι κάποιος μπορεί να μην του επιστρέψει το κλειδί και έπεσα στη περίπτωση!...

Þingeyraklausturskirkja
Πρόκειται για μία πέτρινη εκκλησία και αν δεν κάνω λάθος είναι η μοναδική πέτρινη εκκλησία της χώρας. Η τωρινή εκκλησία κατασκευάστηκε μεταξύ 1864 – 1877 και αντικατέστησε μία παλιά turf church. Ήταν η επόμενη στάση μας.
16.JPG


Ήταν κλειστή όπως και όλες οι εκκλησίες που είχαμε συναντήσει μέχρι τώρα. Κοιτώντας όμως από τα παράθυρα φαίνεται ότι, γενικά οι εκκλησίες τους είναι πολύ λιτές στη διακόσμηση εσωτερικά όσο και αρχιτεκτονικά από έξω. Κάναμε μία βόλτα στο περίβολο της. Πίσω από την εκκλησία υπάρχουν νεκροταφεία και κάποιοι τάφοι φαίνονται αρκετά παλιοί…
17.JPG

18.JPG

19.JPG


Σημείωση για τα Ισλανδικά ονόματα από το βιβλίο της Χάνα Κέντ: Οι Ισλανδοί χρησιμοποιούν παραδοσιακά ένα πατρωνυμικό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το επώνυμο ενός παιδιού σχηματίζεται από το όνομα του πατέρα του και τη προσθήκη της κατάληξης –σον για τα αγόρια και –ντότιρ για τα κορίτσια. Παράδειγμα η Άγκνες Μάγκνουσντότιρ είναι κυριολεκτικά η Άγκνες, κόρη του Μάγκνους. Το σύστημα αυτό είναι αιτία που πολλά άτομα στην Ισλανδία, μέλη της ίδιας οικογένειας, έχουν διαφορετικό επώνυμο. Εκεί δε ρωτάνε "ποιανού ‘σαι σύ" αλλά πιο είναι το επίθετο σου. Και ξεμπέρδεψες!

Blonduos
Ξαναβγήκαμε στον ring road με κατεύθυνση βόρεια μέχρι το Blonduos. Εκεί σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο να καθαρίσουμε το αυτοκίνητο εξωτερικά με το χειροκίνητο σύστημα των Ισλανδών: "Μπατανόσκουπα" συνδεδεμένη στο λάστιχο της βρύσης. Καλό είναι να μην βάζετε πολύ δύναμη στη σκούπα και να μην το κάνετε συχνά αυτό το καθάρισμα, γιατί μπορεί να αφήσει επιφανειακές γρατσουνιές στο χρώμα του οχήματος....
20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG


Glaumbær Farm & Museum
Συνεχίσαμε στον ring road μέχρι να συναντήσουμε το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μουσεία της χώρας, και το πιο αντιπροσωπευτικό, για την ιστορία και τη ζωή της περιοχής, το Glaumbær Farm & Museum.
24.JPG


Πρόκειται για μία φάρμα, χτισμένη σε ένα λόφο στο Glaumbær. Τα σημερινά κτίρια ποικίλλουν σε ηλικία. Η πιο πρόσφατη προσθήκη έχει χτιστεί μεταξύ 1876-1879, ενώ οι παλαιότερες {η κουζίνα, η μεγάλη αποθήκη τροφίμων και το μεσαίο σαλόνι (baðstofa)} πιστεύεται ότι έχουν διατηρηθεί όπως ήταν στα μέσα του 18 ου αι. Τα περάσματα που συνδέουν τις επιμέρους μονάδες στη φάρμα παρέμειναν επίσης αμετάβλητα για πολλούς αιώνες.
25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG

29.JPG


Η μορφή της φάρμας, όπως είναι σήμερα, είναι παρόμοια με εκείνη πολλών άλλων μεγάλων αγροικιών στο Skagafjördur από τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Τα υλικά κατασκευής της είναι ο χλοοτάπητας, η πέτρα και το ξύλο. Οι τοίχοι είναι πέτρινοι και επενδυμένοι με στρώματα χλοοτάπητα τοποθετημένα σε σχήμα ψαροκόκαλου. Στο εσωτερικό της φάρμας κυριαρχεί το ξύλο.
30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG

35.JPG

36.JPG

37.JPG

38.JPG

39.JPG

40.JPG

41.JPG


Η αγροικία αποτελείται συνολικά απο 13 κτίρια, καθένα από τα οποία είχε τη δική του λειτουργία. Η κύρια μονάδα είναι το baðstofa , ένα κοινόχρηστο δωμάτιο φαγητού / υπνοδωματίου, όπου οι άνθρωποι κάθονταν για να κάνουν τις καθημερινές εργασίες τους. Το φαγητό αποθηκεύονταν σε ειδικούς χώρους και προετοιμάζονταν στην κουζίνα. Η μπροστινή αίθουσα, τα περάσματα και η νότια είσοδος ( Brandahús ) παρείχαν πρόσβαση σε όλη την αγροικία. Υπάρχουν δύο δωμάτια, δύο αποθήκες και ένα εργαστήριο σιδηρουργίας. Πολλοί από τους πάστορες του Glaumbær ήταν ειδικευμένοι στη μεταλλουργία.
42.JPG


Η παρακάτω κυρία δεν είναι ψεύτικη και ζήτησα την άδεια της για να την φωτογραφίσω. Την βρήκα εκεί να πλέκει.....πολύ όμορφος τρόπος να προβάλουν τις παραδόσεις τους :heart:
43.JPG

44.JPG

45.JPG

46.JPG

47.JPG


Δίπλα στο αγρόκτημα λειτουργεί ένα καφέ και ένα κατάστημα με σουβενίρ. Η εκκλησία που υπάρχει λίγα μέτρα πιο μακριά από τις κύριες εγκαταστάσεις στο Glaumbær είναι από το 1926.
48.JPG

49.JPG

50.JPG

51.JPG


Συνεχίζεται....
 
Last edited:

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.354
Likes
4.331
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Ήταν αργά και δεν υπήρχε ψυχή έξω! Εμείς και ένας ήλιος που δεν είχε σκοπό να δύσει…η απόλυτη γαλήνη!
Μήπως και η απόλυτη ευτυχία ; :)
και η εικόνα που έχω μέχρι και σήμερα στη μνήμη μου και νομίζω ότι δεν θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου, είναι η πρώτη στροφή που πήρα για να βγω από την εταιρεία στο κεντρικό δρόμο για να ξεκινήσει το ταξίδι μας!
Κάθε ταξίδι έχει τις "καλύτερες" στιγμές του. Αυτή είναι για μένα η καλύτερη στιγμή μου σε κάθε ταξίδι! Ο ενθουσιασμός και η προσμονή πως τα ωραία ξεκινούν τώρα :clap:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.114
Μηνύματα
880.689
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom