themischar
Member
- Μηνύματα
- 489
- Likes
- 4.569
- Επόμενο Ταξίδι
- Έλα (μου) ντε
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εδιμβούργο - στην Αθήνα του Βορρά
- Εδιμβούργο ΙΙ
- Εδιμβούργο ΙΙΙ
- Εδιμβούργο ΙV
- Εδιμβούργο V
- Εδιμβούργο VI
- Εδιμβούργο VII
- Εδιμβούργο VIII
- Εδιμβούργο VIIII
- Edinburgh - Callander
- Stirling Castle
- Callander
- Callander - Drumnadrochit
- Στο δρόμο για το Drumnadrochit
- Drumnadrochit
- Drumnadrochit - John o' Croats - Wick
- Lairg
- John o' Groates - Wick
- Wick - Laide
- Durness - Smoo Cave
- Στο δρόμο για το Leide
- Laide - Portree ([I]Isle of Skye)[/I]
- Portree
- Portree - Trotternish - The Pier - Dunvegan - Carbost - Portree
- Isle of Skye
- Portree II
- Portree - Inveraray
- Oban - Inveraray
- Inveraray - Loch Lomond
- Balmaha
- Inveraray
- Inveraray - Glasgow
- Γλασκώβη
- Γλασκώβη ΙΙ
- Γλασκώβη ΙΙΙ
- Γλασκώβη ΙV
- Γλασκώβη V
- Γλασκώβη VI
- Γλασκώβη VIII
- Γλασκώβη - Χανιά
Η διαστάυρωση που, απ´ότι φάνηκε έχει πάντα κίνηση, οδηγεί στο Mains of Taymouth Cottages. Είναι ένα ιδιόκτητο κτήμα 120 στρεμμάτων με εξαιρετικές παροχές ξενοδοχείου όπως υδρομασάζ, σάουνα, αίθουσες παιχνιδιών, γήπεδο γκολφ, στάβλους ιππασίας κλπ και με εκπληκτική θέα.
Η διαδρομή μας συνεχίστηκε στα ίδια πλαίσια και όταν φθάσαμε στο μικρό χωριό Killiecrankie όπου κάναμε μια μικρή στάση για ξεμούδιασμα.
Το πέρασμα του δρόμου από το Killiecrankie βρίσκεται περίπου στο μέσο μεταξύ του Pitlochry και του Blair Atholl. Λίγο λιγότερο από ένα μίλι το μήκος του αλλά είναι ένας στενός, απότομος κοίλος κόμπος που κόβεται από τον ποταμό Garry και αποτελεί μέρος της κύριας διαδρομής μεταξύ των Highlands και Lowlands.
Η αραιοκατοικημένη περιοχή δείχνει τη δική της ομορφιά με τα καλλιεργήσιμα αγροτεμάχια ¨χτενισμένα¨ και τις καλοσυντηρημένες φάρμες.
Με τα καιρικά φαινόμενα στα ντουζένια τους, εμείς, ακάθεκτοι συνεχίζουμε την πορεία μας και με λιγοστή κίνηση έως καθόλου.
Η χαρά του οδηγού κι ας ρίχνει καρεκλοπόδαρα.
Μετά από κάποια χιλιόμετρα, ήταν η στιγμή που άλλαξα επιτέλους τον μετρητή να μετράει πάλι μίλια και όχι χιλιόμετρα ώστε να υπάρχει συσχετισμός και να βγαίνει νόημα σε σχέση με τις πινακίδες σήμανσης.
Η οδηγική απόλαυση συνεχίζεται και ο δρόμος έχει σταματήσει πια να “κόβει” ότι βρίσκεται μπροστά του, και ακολουθεί την μορφολογία του εδάφους ανεβοκατεβαίνοντας μικρούς λοφίσκους λες και βρισκόμαστε σε ¨πίστα¨ ενός λούνα πάρκ.
Και εδώ βέβαια, ήταν στεγνά, δεν είχε φθάσει ακόμη η βροχή.
Η χαρά του άδειου δρόμου, δεν κράτησε πολύ, αφού λίγο αργότερα μπήκαμε στην ουρά ενός κομβόι, αυτοκινήτων, φορτηγών κλπ για μια διαδρομή περιπου 25 μίλια όπου ευκαιρίας δοθείσης, γιατί δεν πήγαινε άλλο, εμείς σταματήσαμε στο φράγμα του ποταμού Spean.
Η ουρά προερχόταν από τα φορτηγά-τράκτορες που προπορευόντουσαν και ρυμουλκούσαν ξύλινες βίλες. Στην παρακάτω φωτογραφία, διακρίνονται δυο από αυτά, όταν είχα πλησιάσει αρκετά κάνοντας κάποιες προσπεράσεις για να δω τι παίζει εμπρός μας.
Αυτό που με είχε εκνευρίσει ήταν το γεγονός πως τα φορτηγά-τράκτορες είχαν περάσει πάνω από πέντε σημεία όπου θα ήταν εύκολο να σταματήσουν στην άκρη και να δώσουν το ελεύθερο για προσπέρασμα αντί να προχωράμε όλοι αντάμα.
Η χάραξη του δρόμου είχε γίνει μεταξύ μικρών λόφων με λιγοστή βλάστηση και με πολλές στροφές. Σε μια μικρή δεξιά φουρκέτα εμφανίστηκε στα αριστερά μας ένας χώρος στάθμευσης όπου ήταν το φράγμα στη λίμνη Loch Laggan, εκεί στην εκροή του ποταμού Spean.
Άρπαξα την ευκαιρία και ξέκοψα ¨τεχνητά¨ από την ουρά, τόσο πολύ μάλιστα που αργότερα το επεισόδιο της ουράς φάνταζε μακρινό παρελθόν.
Απολαύσαμε τη θέα, παρέα, με ένα καφεδάκι δια χειρός Μάτας.
Το Laggan Dam εκτείνεται στον ποταμό Spean στο δυτικό άκρο της Loch Moy, μεταξύ Laggan και Roybridge όπου κατασκευάσθηκε το φράγμα.
Το εντυπωσιακό φράγμα χτίστηκε το 1934 για να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του νερού που ρέει από την Loch Laggan για να λειτουργήσει το χυτήριο της British Aluminum Company στο Inverlochy, λίγο έξω από το Fort William, περίπου 15 μίλια μακριά.
Η στάθμη του νερού ρυθμίζεται αυτόματα με βαλβίδες και είναι ένα φράγμα βαρύτητας, σχεδιασμένο να αντιστέκεται στη δύναμη του νερού καθαρά από το βάρος του υλικού του φράγματος.
Το φράγμα είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα με πλάτος 270 μέτρα και ύψος 52μ .
Είναι χτισμένο σε μια τεράστια καμπύλη και είναι κατασκευασμένο από σκυρόδεμα ενισχυμένο με 24 τμηματικές καμάρες και ένα πέτρινο τοίχο στήριξης που στηρίζεται σε θεμέλια από γρανίτη. Υπάρχει ένα περίπτερο ελέγχου στο κέντρο και στο νότιο άκρο, που συνδέεται με ένα δρόμο πάνω από την κορυφή του φράγματος.
Ο καφές, με τα όλα του, έδωσε μια άμετρη κινητικότητα και μετά από πολύ λίγα μίλια σταματήσαμε προγραμματισμένα όμως τώρα στο Spean Bridge.
Το μικρό και ελκυστικό χωριό βρίσκεται στο νότιο άκρο του Great Glen και είναι γνωστό για το μνημείο Commando Memorial.
Το περίφημο Commando Memorial βρίσκεται περίπου ένα μίλι δυτικά του χωριού και έχει πανοραμική θέα. Ανεγέρθηκε το 1952, στη μνήνη των στρατιωτών που έπεσαν κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και οι οποίοι κέρδισαν τον πράσινο μπερέ τους στο βασικό κέντρο εκπαίδευσης Commandos στο κοντινό Achnacarry.
Αυτή η γραφική περιοχή είναι ένα εξαιρετικό μέρος για ένα διάλειμμα και υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από υπαίθριες δραστηριότητες, για όσους θα θελήσουν να αξιοποιήσουν περισσότερο τη στάση τους, όπως αναρρίχηση, ποδηλασία, παρατήρηση άγριων ζώων κ.ά
Λίγο αργότερα, φθάνουμε στη γέφυρα Thomas Telford που βρίσκεται στη διαδρομή (με την επωνυμία Invermoriston) και η οποία διασχίζει το καταπληκτικό ποταμό Moriston. Χτισμένη το 1813, η γέφυρα ήταν μέρος του κεντρικού δρόμου μεταξύ Drumnadrochit και Fort Augustus, μέχρι να αντικατασταθεί στη δεκαετία του 1930 με μια νέα γέφυρα.
Είναι ένα εξαιρετικό σημείο για φωτογραφίες και πικ νικ, κάτι που δεν κάναμε αφού για μας το πικ νικ είχε προηγηθεί.
Μείναμε όμως αρκετή ώρα αφού άξιζε και με το παραπάνω!
Μεταξύ των άλλων που ξενίζουν στους δρόμους είναι και οι πινακίδες κατεύθυνσης όταν τις αντικρύζεις, ευτυχώς που υπάρχει η διγλωσσία γραφής γιατί αν υπήρχε μόνο η κίτρινη γραφή οι αλλοδαποί ταξιδιώτες την είχανε βάψει για τα καλά (εντελώς ακαταλαβίστικα, τι να λέμε)
Το παραδίπλα μικρό χωριό Invermoriston προσφέρει τις απαραίτητες παροχές στους ταξιδώτες και τα δυό - τρία καταστήματα με χειροποίητα δερμάτινα είδη και τοπικές χειροτεχνίες προσθέτουν το δικό τους χρώμα για την περιοχή.
Η διαδρομή μας συνεχίστηκε στα ίδια πλαίσια και όταν φθάσαμε στο μικρό χωριό Killiecrankie όπου κάναμε μια μικρή στάση για ξεμούδιασμα.
Το πέρασμα του δρόμου από το Killiecrankie βρίσκεται περίπου στο μέσο μεταξύ του Pitlochry και του Blair Atholl. Λίγο λιγότερο από ένα μίλι το μήκος του αλλά είναι ένας στενός, απότομος κοίλος κόμπος που κόβεται από τον ποταμό Garry και αποτελεί μέρος της κύριας διαδρομής μεταξύ των Highlands και Lowlands.
Η αραιοκατοικημένη περιοχή δείχνει τη δική της ομορφιά με τα καλλιεργήσιμα αγροτεμάχια ¨χτενισμένα¨ και τις καλοσυντηρημένες φάρμες.
Με τα καιρικά φαινόμενα στα ντουζένια τους, εμείς, ακάθεκτοι συνεχίζουμε την πορεία μας και με λιγοστή κίνηση έως καθόλου.
Η χαρά του οδηγού κι ας ρίχνει καρεκλοπόδαρα.
Μετά από κάποια χιλιόμετρα, ήταν η στιγμή που άλλαξα επιτέλους τον μετρητή να μετράει πάλι μίλια και όχι χιλιόμετρα ώστε να υπάρχει συσχετισμός και να βγαίνει νόημα σε σχέση με τις πινακίδες σήμανσης.
Η οδηγική απόλαυση συνεχίζεται και ο δρόμος έχει σταματήσει πια να “κόβει” ότι βρίσκεται μπροστά του, και ακολουθεί την μορφολογία του εδάφους ανεβοκατεβαίνοντας μικρούς λοφίσκους λες και βρισκόμαστε σε ¨πίστα¨ ενός λούνα πάρκ.
Και εδώ βέβαια, ήταν στεγνά, δεν είχε φθάσει ακόμη η βροχή.
Η χαρά του άδειου δρόμου, δεν κράτησε πολύ, αφού λίγο αργότερα μπήκαμε στην ουρά ενός κομβόι, αυτοκινήτων, φορτηγών κλπ για μια διαδρομή περιπου 25 μίλια όπου ευκαιρίας δοθείσης, γιατί δεν πήγαινε άλλο, εμείς σταματήσαμε στο φράγμα του ποταμού Spean.
Η ουρά προερχόταν από τα φορτηγά-τράκτορες που προπορευόντουσαν και ρυμουλκούσαν ξύλινες βίλες. Στην παρακάτω φωτογραφία, διακρίνονται δυο από αυτά, όταν είχα πλησιάσει αρκετά κάνοντας κάποιες προσπεράσεις για να δω τι παίζει εμπρός μας.
Αυτό που με είχε εκνευρίσει ήταν το γεγονός πως τα φορτηγά-τράκτορες είχαν περάσει πάνω από πέντε σημεία όπου θα ήταν εύκολο να σταματήσουν στην άκρη και να δώσουν το ελεύθερο για προσπέρασμα αντί να προχωράμε όλοι αντάμα.
Η χάραξη του δρόμου είχε γίνει μεταξύ μικρών λόφων με λιγοστή βλάστηση και με πολλές στροφές. Σε μια μικρή δεξιά φουρκέτα εμφανίστηκε στα αριστερά μας ένας χώρος στάθμευσης όπου ήταν το φράγμα στη λίμνη Loch Laggan, εκεί στην εκροή του ποταμού Spean.
Άρπαξα την ευκαιρία και ξέκοψα ¨τεχνητά¨ από την ουρά, τόσο πολύ μάλιστα που αργότερα το επεισόδιο της ουράς φάνταζε μακρινό παρελθόν.
Απολαύσαμε τη θέα, παρέα, με ένα καφεδάκι δια χειρός Μάτας.
Το Laggan Dam εκτείνεται στον ποταμό Spean στο δυτικό άκρο της Loch Moy, μεταξύ Laggan και Roybridge όπου κατασκευάσθηκε το φράγμα.
Το εντυπωσιακό φράγμα χτίστηκε το 1934 για να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του νερού που ρέει από την Loch Laggan για να λειτουργήσει το χυτήριο της British Aluminum Company στο Inverlochy, λίγο έξω από το Fort William, περίπου 15 μίλια μακριά.
Η στάθμη του νερού ρυθμίζεται αυτόματα με βαλβίδες και είναι ένα φράγμα βαρύτητας, σχεδιασμένο να αντιστέκεται στη δύναμη του νερού καθαρά από το βάρος του υλικού του φράγματος.
Το φράγμα είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα με πλάτος 270 μέτρα και ύψος 52μ .
Είναι χτισμένο σε μια τεράστια καμπύλη και είναι κατασκευασμένο από σκυρόδεμα ενισχυμένο με 24 τμηματικές καμάρες και ένα πέτρινο τοίχο στήριξης που στηρίζεται σε θεμέλια από γρανίτη. Υπάρχει ένα περίπτερο ελέγχου στο κέντρο και στο νότιο άκρο, που συνδέεται με ένα δρόμο πάνω από την κορυφή του φράγματος.
Ο καφές, με τα όλα του, έδωσε μια άμετρη κινητικότητα και μετά από πολύ λίγα μίλια σταματήσαμε προγραμματισμένα όμως τώρα στο Spean Bridge.
Το μικρό και ελκυστικό χωριό βρίσκεται στο νότιο άκρο του Great Glen και είναι γνωστό για το μνημείο Commando Memorial.
Το περίφημο Commando Memorial βρίσκεται περίπου ένα μίλι δυτικά του χωριού και έχει πανοραμική θέα. Ανεγέρθηκε το 1952, στη μνήνη των στρατιωτών που έπεσαν κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και οι οποίοι κέρδισαν τον πράσινο μπερέ τους στο βασικό κέντρο εκπαίδευσης Commandos στο κοντινό Achnacarry.
Αυτή η γραφική περιοχή είναι ένα εξαιρετικό μέρος για ένα διάλειμμα και υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από υπαίθριες δραστηριότητες, για όσους θα θελήσουν να αξιοποιήσουν περισσότερο τη στάση τους, όπως αναρρίχηση, ποδηλασία, παρατήρηση άγριων ζώων κ.ά
Λίγο αργότερα, φθάνουμε στη γέφυρα Thomas Telford που βρίσκεται στη διαδρομή (με την επωνυμία Invermoriston) και η οποία διασχίζει το καταπληκτικό ποταμό Moriston. Χτισμένη το 1813, η γέφυρα ήταν μέρος του κεντρικού δρόμου μεταξύ Drumnadrochit και Fort Augustus, μέχρι να αντικατασταθεί στη δεκαετία του 1930 με μια νέα γέφυρα.
Είναι ένα εξαιρετικό σημείο για φωτογραφίες και πικ νικ, κάτι που δεν κάναμε αφού για μας το πικ νικ είχε προηγηθεί.
Μείναμε όμως αρκετή ώρα αφού άξιζε και με το παραπάνω!
Μεταξύ των άλλων που ξενίζουν στους δρόμους είναι και οι πινακίδες κατεύθυνσης όταν τις αντικρύζεις, ευτυχώς που υπάρχει η διγλωσσία γραφής γιατί αν υπήρχε μόνο η κίτρινη γραφή οι αλλοδαποί ταξιδιώτες την είχανε βάψει για τα καλά (εντελώς ακαταλαβίστικα, τι να λέμε)
Το παραδίπλα μικρό χωριό Invermoriston προσφέρει τις απαραίτητες παροχές στους ταξιδώτες και τα δυό - τρία καταστήματα με χειροποίητα δερμάτινα είδη και τοπικές χειροτεχνίες προσθέτουν το δικό τους χρώμα για την περιοχή.
Last edited: