Ηνωμένο Βασίλειο Νορβηγία Ο Κατάσκοπος που Γύρισε από το Κρύο

McElk

Member
Μηνύματα
1.036
Likes
1.605
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya


Lat 80+


Το πρωί της 26/6 τους βρήκε σταματημένους σε συνεχές παγοκάλυμμα πάχους 2 μέτρων. Άρχισε ο πλους της επιστροφής.

DSCF2362.JPG


DSCF2371.JPG


Ο αρχηγός της αποστολής τους ανακοίνωσε ότι λόγω των πάγων ήταν αδύνατη η πλεύση προς το νησάκι Phippsoya όπως ήταν στο πρόγραμμα. Ο Μ1 δεν ανησύχησε, είχε σαν εναλλακτικό σχέδιο την κατασκοπεία στο νησάκι Moffen.

Το ίδιο μεσημέρι αποβιβαζόταν στο Sorgfjorden. Επτά – οκτώ άτομα πήγαν για καγιάκ άλλοι τόσοι για καταδύσεις οι υπόλοιποι χωρίστηκαν σε δυο γκρουπ : long distance walkers και short distance walkers. Έκαναν μια πορεία αρκετών χιλιομέτρων πέρασαν μια μισγάγκεια και βγήκαν σε διαφορετική περιοχή όπου περίμεναν οι βάρκες για την επιστροφή.

DSCF2386.JPG


DSCF2387.JPG


Χαλίκια που σε μερικές εκτάσεις είχαν πάρει σχηματισμούς πλακόστρωσης με αρμούς από χορτάρι, ρέματα, άλλα με νερό άλλα με χιόνι αρκετού βάθους όπου πέρασαν κρατώντας ο ένας τον άλλο, τάρανδοι και τα μοναχικά αλλά που φάνταζαν πανέμορφα μέσα σ’ αυτό το τοπίο, λουλουδάκια. Ένα πουλί σαν μεγάλη πάπια καμάρωνε πάνω σ’ ένα κομμάτι πάγου και στην ακτή πάλι οι συνηθισμένοι κορμοί και ένας μεγάλος σπόνδυλος.

DSCF2392.JPG


DSCF2390.JPG


DSCF2409.JPG


DSCF2417.JPG


DSCF2400.JPG


DSCF2404.JPG


DSCF2429.JPG


Στις 8.30μ.μ. ξαναπέρασαν τον 80ο παράλληλο με βορειότερο σημείο τις 80ο 06’ 03’’ και ο Μ1 ανέβηκε στη γέφυρα του πλοίου. Ο Δεύτερος τον πληροφόρησε ότι δεν υπήρχε κανένα πλοίο βορειότερα από αυτούς και μέχρι το Βόρειο Πόλο ούτε άλλοι άνθρωποι εκτός από ένα στρατιωτικό – επιστημονικό οικισμό στο Δυτικό ημισφαίριο στον Καναδά.

DSCF2443.JPG


Ο Μ1 ικανοποιημένος που για λίγες στιγμές έγινε ο βορειότερος άνθρωπος έστω του ανατολικού ημισφαιρίου του πλανήτη, έβγαλε και με αργές κινήσεις άναψε ένα μεγάλο Cohiba . Ήταν το τελευταίο από τα πούρα που έφερε από την επιχείρηση στην Αβάνα. Ειδική παραγγελία, στριμμένο επί παρουσία του από 18χρονη παρθένα καλλονή, στο εσωτερικό μέρος του ιδρωμένου μηρού της σύμφωνα με το τελετουργικό της παράδοσης, το φύλαγε για ειδική περίσταση. Κάτω στην καμπίνα τον περίμενε μια παγωμένη σαμπάνια και το κουτάκι με το χαβιάρι που είχε πάρει από το Barentsburg …

DSCF2454.JPG


Στις 11.00 μ.μ. ξανανέβαινε στη γέφυρα. Πλησίαζαν στο νησάκι Moffen και έπρεπε να αναλάβει δράση. Με τα κιάλια παρατηρούσε το νησί. Ήταν επίπεδο χαμηλού ύψους κάπου 10 μέτρα από τη θάλασσα και υπήρχε προσκολλημένο ένα παγόβουνο. Διέκρινε μία κόκκινη πυραμοειδή κατασκευή – αργότερα την κατασκευή αυτή (από κόκκινα σανίδια) είδε και σε άλλο νησάκι και πληροφορήθηκε ότι ήταν σήμα μιας ναυτιλιακής εταιρείας.

DSCF2469.JPG


Μια γαλάζια φάλαινα φυσητήρας και ένας θαλάσσιος ίππος διέκοψαν δυο φορές την παρατήρηση.

DSCF2472.JPG


Το πρωί της 27/6 τους βρήκε στο Raudfjorden. Η θάλασσα καθρέπτης και σε αρκετή έκταση ήταν καλυμμένη από λεπτό πάγο.

DSCF2477.JPG


DSCF2478.JPG


DSCF2490.JPG


Μερικοί κατέβηκαν με τα καγιάκ οι υπόλοιποι με τις Zodiac.

DSCF2484.JPG


DSCF2491.JPG


Μία πολική αρκούδα με δυο αρκουδάκια φάνηκε στην ακτή. Οι βάρκες την παρακολούθησαν από απόσταση κάνοντας ησυχία αλλά αυτή τους πήρε είδηση και ενοχλημένη άρχισε να ανεβαίνει ένα ύψωμα ακολουθούμενη από τα μικρά της.

DSCF2496.JPG


DSCF2497.JPG


DSCF2505.JPG


Μια στιγμή σταμάτησε και γύρισε να βεβαιωθεί ότι ακολουθούν τα μικρά.

Mick 1.jpg


Ξαναφάνηκε από τις βάρκες στην πλαγιά του υψώματος ξάπλωσε κάτω από ένα βράχο πάνω στο χιόνι και άρχισε να θηλάζει τα μικρά της. Παρά την απόσταση φαινόταν ένα άσπρο κολάρο στο λαιμό της σημάδι πως κάποια υπηρεσία την είχε μαρκάρει και την παρακολουθούσε.
Το επικίνδυνο αυτό ζώο που φτάνει από 300 έως 600 κιλά και με ένα κτύπημα του μπροστινού του ποδιού μπορεί να αποκεφαλίσει άνθρωπο και είναι ακόμη πιο επικίνδυνο όταν συνοδεύει μικρά, έμοιαζε με άκακο λούτρινο ζωάκι !

DSCF2517.JPG


DSCF2521.JPG


Άφησαν την αρκούδα στην ησυχία της και απομακρύνθηκαν. Βγήκαν από το φιόρδ και με δυτική πορεία έφτασαν μετά το μεσημέρι στο νησάκι Fuglesongen και κατέβηκαν για εξερεύνηση. Τι εξερεύνηση όμως ; ήταν γεμάτο μεγάλες κοτρώνες !

DSCF2552.JPG


DSCF2551.JPG


Προχώρησαν μετά βίας 300 μέτρα ξεκουράστηκαν λίγο αγναντεύοντας τον απέναντι παγετώνα και ξανανέβηκαν στο πλοίο.

DSCF2554.JPG


DSCF2560.JPG


DSCF2561.JPG


Σε λίγο κατέβαιναν στο νησάκι Amsterdamoya στα υπολείμματα του ολλανδικού οικισμού Smeerenburg. Εδώ τον 17ο αιώνα κατεργαζόταν το λίπος από τις φάλαινες που ψάρευαν στην περιοχή οι φαλαινοθήρες. Υπάρχουν ακόμη τα υπολείμματα των φούρνων. Το μέρος έχει χαρακτηριστεί σαν πολιτιστικό μνημείο του Svalbard.

DSCF2579.JPG


DSCF2581.JPG


DSCF2585.JPG


DSCF2576.JPG


Τις «βραδινές» ώρες έπλεαν νότια και ήταν τέτοια η ορατότητα που παρά τα πυκνά σύννεφα φαινόταν όλη η ακτή της Σπιτσβέργης από τον 79ο ως τον 80ο παράλληλο ! Ξεχώριζαν ίσαμε 10 παγετώνες ταυτόχρονα. Το τοπίο έδειχνε απόκοσμο.

DSCF2622.JPG


Το πρωί της 28/6 μπήκαν για δεύτερη φορά στο Krossfjorden, την πρώτη στάση του ταξιδιού τους. Κατέβηκαν σε μία ακτή και έκαναν μια μεγάλη πορεία σε αρκετά ανώμαλο έδαφος όπου δεν έλειπαν τα ρέματα οι πάγοι και τα χιόνια.

DSCF2625.JPG


DSCF2629.JPG


DSCF2631.JPG


DSCF2632.JPG


DSCF2663.JPG


DSCF2680.JPG


DSCF2687.JPG


DSCF2694.JPG




DSCF2700.JPG


DSCF2701.JPG


Το απόγευμα της ίδιας μέρας θα έκαναν την τελευταία τους αποβίβαση με τις Zodiac για μια σύντομη διαδρομή στην περιοχή Fuglehuken του νησιού Prins Karls Forland.

DSCF2714.JPG


DSCF2719.JPG


DSCF2716.JPG


DSCF2720.JPG




DSCF2728.JPG


Τις πρωινές ώρες της 29/6 έμπαιναν στο λιμάνι του Longyearbyen και μετά το τελευταίο πρωινό στο πλοίο αποβιβάστηκαν.

DSCF2735.JPG


Αποχαιρέτησαν άτομα που είχαν γνωρίσει στο ταξίδι. Οι βαλίτσες θα πήγαιναν κατ’ ευθείαν στο αεροδρόμιο ενώ αυτοί είχαν χρόνο μέχρι τις 1.30 στον οικισμό. Τα τελευταία καφεδάκια, μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο και το τελευταίο γεύμα στο KROA ήταν ο αποχαιρετισμός στο Longyearbyen. 1.30 έπαιρναν το λεωφορείο και σε λίγη ώρα ανέβαιναν στο αεροπλάνο της S.A.S. για Τρόμσο.
DSCF2760.JPG


DSCF2767.JPG


DSCF2763.JPG


DSCF2777.JPG


Στο Τρόμσο κατέβηκαν και εκτός τις χειραποσκευές τους από τον ιμάντα πήραν και τις βαλίτσες. Πέρασαν στην αίθουσα αναχωρήσεων ξαναπέρασαν κανονικά όλους τους ελέγχους (αποσκευές, διαβατήρια, κάρτα επιβίβασης κλπ) και ξανανέβηκαν στο ίδιο αεροπλάνο στις ίδιες θέσεις.
Έφτασαν Όσλο και πήραν τις βαλίτσες με αρκετή καθυστέρηση. Τους χώριζε μιάμιση ώρα για την πτήση BT154 της Air Baltic αλλά τα γκισέ ήταν άδεια και το τσεκ-ιν έγινε σε δυο λεπτά. Είχαν άφθονο χρόνο για καφέ.


 

Attachments

Last edited:

anny

Member
Μηνύματα
3.423
Likes
1.791
Επόμενο Ταξίδι
Ιστρια
Ταξίδι-Όνειρο
γύρος του κόσμου
Απλά φοβερός!

Ευχαριστούμε πολύ για την ξεχωριστή αυτή ιστορία. :D

Αν και φοβάμαι ότι αφού μοιράστηκες μαζί μας τόσο σημαντικές και απόρρητες λεπτομέρειες από την αποστολή σου, τότε μάλλον κινδυνεύουμε όλοι.
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.406
Likes
14.380
Διάβασα 2 σελιδες και έχω ήδη ζαλιστεί με την εναλλαγή των μέσων μεταφοράς.Ετοιμάζω και τα πράγματα για το αυριανό ταξίδε σε Πορτογαλία όποτε θσ αφήσω το υπόλοιπο για την επιστροφή.Τελικά υπάρχουν πολύ δυνατές "πένες" εδώ μέσα.Μπράβο.
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
858
Likes
1.285
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
εξαιρετικες και οι φωτογραφιες!!!!!!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.036
Likes
1.605
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Συμπληρωματικά για κάποιον τυχόν ενδιαφερόμενο.

Οι μόνες αναφορές που είχα βρει σε Ελληνικά sites για το μέρος ήταν του Δ. Τζιμέα http://www.ypovrixio.gr/article.php?issues_no=37&contents_id=123 και μιας παρέας χιονοδρόμων σε ένα site σχετικό με χιονοδρομικά. (στο δεύτερο υπάρχουν και καταπληκτικές φωτογραφίες) http://forum.snowreport.gr/forum_posts.asp?TID=16447&PN=44

Για το ίδιο το Longyearbyen μια μέρα είναι αρκετή για να το γυρίσει κάποιος να πάει στα δύο - τρία σημεία ενδιαφέροντος, να βγάλει τις φωτογραφίες του κλπ. Μια κωμόπολη είναι.
Για τις υπόλοιπες μέρες της παραμονής του πρέπει να κάνει κάποιο πρόγραμμα με δραστηριότητες, στο οποίο αν έχει συμπεριλάβει τις επισκέψεις σε Barentsburg και Pyramiden καλό είναι να έχει κάνει από πριν τις κρατήσεις γιατί όλο κι όλο ένα μικρό πλοιάριο κάνει τις διαδρομές με 35-40 επιβάτες. Summer Excursions - Spitsbergen Travel

Επίσης ο ενδιαφερόμενος το θέμα του ξενοδοχείου και του αεροπορικού εισιτηρίου πρέπει να το ερευνήσει τουλάχιστον δυο μήνες νωρίτερα για να βρει δωμάτιο στα λίγα και περιορισμένης δυναμικότητας ξενοδοχεία και να πετύχει φθηνά αεροπορικά.

Αν πάλι υπάρχει σκέψη για πολυήμερο ταξίδι με πλοίο γύρω από το αρχιπέλαγος η έρευνα πρέπει να ξεκινήσει τέσσερις μήνες πριν.
http://www.cruisingholidays.co.uk/polar-cruises.aspx?hid=N422 Svalbard Spitsbergen Cruises | Scantours.net

Για ενοικίαση αυτοκινήτου το μοναδικό γραφείο που είδα ήταν στο αεροδρόμιο.
Το οδικό δίκτυο είναι πολύ περιορισμένο και γύρω από τους οικισμούς.
Home - Arctic Autorent AS

Η θερμοκρασία (Ιούνιος) ήταν 4-8 βαθμοί στους οικισμούς και 0-4 βορειότερα στο γύρο. Από τις 12 μέρες οι 8 ήταν με πλήρη ηλιοφάνεια.
 
Last edited:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.197
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Πωπω, μόλις κοίταξα την υδρόγειο και ζαλίστικα! Μην ανησυχείς αρχηγέ θα κρατήσουμε πλήρη εχεμύθεια.
 

adiaforos

Member
Μηνύματα
1.063
Likes
1.612
Oυφ, ζαλίστηκα, πολλές άσχετες τοποθεσίες μέσα σε λίγες μέρες!
Και Έλληνες στη Σπιτσβέργη, μετά τις Φερόες, να δούμε πού δεν έχει πάει Έλληνας - μέλος του φόρουμ!
Μοναδική εμπειρία αυτό το ταξίδι, αν μπορείς από περιέργεια να πεις πόσο κόστισε η διαμονή και η κάθε δραστηριότητα....

Και ας βάλει κάποιος διαχειριστής τη λέξη κλειδί Νορβηγία!
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.036
Likes
1.605
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Αγαπητέ μου επειδή το όνομά σου adia foros μπορεί να υποκρύπτει εφοριακό που … βάζει φόρους στις άδειες ! σου απαντώ εμμέσως πλην σαφώς :

Για διαμονή :
Booking.com: Radisson Blu Polar Hotel, Spitsbergen, Longyearbyen, Norway - 63 Guest reviews. Book your hotel now!

Για τις ημερήσιες κρουαζιέρες :
Boat trip to Barentsburg and the Esmark glacier - Spitsbergen Travel και
Boat trip to Pyramiden and the Nordenskiold glacier - Spitsbergen Travel

Για την 8ήμερη κρουαζιέρα :
North Spitsbergen Svalbard Cruise | Scantours.net

Βάλε τώρα και τα αεροπορικά και φθάσαμε αισίως σε πενταψήφιο νούμερο για τα δυο άτομα. Συν τα έξοδα για διατροφή κλπ. Κομμάτι ακριβό θα μου πεις αλλά είναι ένα ταξίδι έξω από τα συνηθισμένα, ένα «ταξίδι ζωής» όπως λένε.
 
Last edited:

fenia42

Member
Μηνύματα
3.889
Likes
14.520
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Συγχαρητήρια για την απίστευτη αυτή ιστορία. Η δε αφήγηση σε τρίτο πρόσωπο με έκανε να νιώθω πως διαβάζω ένα μυθιστόρημα, παρά μια αληθινή ταξιδιωτική ιστορία. Ο επίλογος με έκανε να νιώσω ένα περίεργο συναίσθημα. Σα νοσταλγία...
Θέλουμε κι άλλες φώτο οπωσδήποτε.

Αντε με το καλό και στη Γροιλανδία του χρόνου.
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.036
Likes
1.605
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια. Η ιστορία εκτός του στοιχείου της περιγραφής και της πληροφόρησης γράφτηκε με χιουμοριστική διάθεση (εν είδει μυθιστορήματος κατασκοπείας :)) επειδή θεώρησα ότι ελάχιστους θα ενδιαφέρει σοβαρά το μέρος.

Οι τίτλοι των κεφαλαίων είναι τραβηγμένοι από τα μαλλιά μόνο και μόνο για να ταιριάζουν με τίτλους από το ομώνυμο μυθιστόρημα κατασκοπείας του John Le Carré ήτοι:
1. Ταύροι ή αρκούδες / Συνδετήρες ή καρφίτσες
2. Συνοριακό φυλάκιο / Συνοριακό φυλάκιο
3. Προσέγγιση / Προσέγγιση,
4. Κιβωτός / Κυβέρ,
5. Η δεύτερη μέρα / Η δεύτερη μέρα,
6. Η τρίτη μέρα / Η τρίτη μέρα,
7. Το Plancius / Το Σέρκους,
8. Ανατολικά / Ανατολικά,
9. Lat 80+ / Λιζ,
10. Γυρίζοντας από το κρύο / Γυρίζοντας από το κρύο.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.263
Μηνύματα
885.462
Μέλη
38.941
Νεότερο μέλος
doremmy

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom