Τουρκία Θεσσαλονίκη-Αϊβαλί οδικώς

thessaris

Member
Μηνύματα
541
Likes
647
Με αφορμή ταξίδι αστραπή που πραγματοποίησα τις προηγούμενες ημέρες στο Αϊβαλί κάνω μια σύντομη περιγραφή του ταξιδιού αφού αρκετοί μέσα στο καλοκαίρι κάνουν τη διαδρομή αυτή με το αυτοκίνητο (μάλιστα πολλοί μυτιληνιοί κάνουν τη διαδρομή αυτή οδικώς προς βόρεια Ελλάδα αφού οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με Καβάλα-Θεσσαλονίκη είναι πολύ κακές)

Η διαδρομή μέχρι τα σύνορα και το τελωνείο των Κήπων είναι απλή, γρήγορη και εύκολη. Δρόμος ευρωπαϊκών προδιαγραφών - Εγνατία οδός - και σε 3 ώρες χωρίς τρελό τρέξιμο είμαστε στα σύνορα. Εκεί τώρα το καλοκαίρι ενδέχεται να συναντήσουμε προβλήματα από τους τούρκους που ζουν στην Ευρώπη και πηγαίνουν στη χώρα τους για καλοκαιρινές διακοπές. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη "κακή" ώρα. Πολύ πιθανό να περάσετε τα σύνορα σε 15 λεπτά, πολύ πιθανό όμως να τα περάσετε και σε 3 ώρες!!! (αν κάποιος έχει πληροφορίες για το ποιες είναι οι "δυσκολες" ώρες που μαζεύονται τα περισσότερα αυτοκίνητα ας το πει, είναι σημαντικό!!!)

Από τους Κήπους και μετά μπαίνουμε στην κλασική εθνική τουρκική οδό διπλής κατεύθυνσης (όχι αυτοκινητόδρομος) με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ... χαντάκι στη μέση (όποιος έχει πάει με αυτοκίνητο στην Τουρκία ξέρει :D ) και στην πρώτη πόλη που συναντάμε (Kesan) στρίβουμε δεξιά προς Canakkale. Ο δρόμος συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, περνάμε τα υψώματα νότια του Kesan και στην κάθοδο αντικρίζουμε στα δεξιά τον κόλπο του Σάρου και τη χερσόνησο της Καλλίπολης (Gelibolu)

Μετά την πόλη της Καλλίπολης ο δρόμος γίνεται μονός (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς νησίδα) αλλά γίνονται εργασίες ώστε να διπλασιαστεί το πλάτος του δρόμου. Κινούμαστε παραλιακά παράλληλα με τα στενά των Δαρδανελλίων και απέναντι βλέπουμε την ασιατική ακτή. Περίπου 135 χιλιόμετρα μετά από τα σύνορα φτάνουμε στην μικρή πόλη Eceabat όπου και υπάρχει το φέριμποτ που μας μεταφέρει στο Canakkale. Έχει πλοίο κάθε μισή ώρα και το ταξίδι διαρκεί περίπου 20 λεπτά. Ένα καλό tip για να κερδίσετε χρόνο είναι να συνεχίσετε με το αυτοκίνητο προς το επόμενο παραλιακό χωριό που λέγεται Kilitbahir όπου και εκεί υπάρχει πορθμείο ανά μισάωρο με λιγότερη όμως κίνηση και με σημαντικά μικρότερη διάρκεια ταξιδιού (5-7 λεπτά)

Από σύνορα εως Kilitbahir υπολογίστε περίπου 1 ώρα και 50 λεπτά με προσοχή στις ευθείες για τυχόν μπλόκα.

Το Canakkale δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο κατά τη γνώμη μου. Άχαρη κλασική τουρκική πόλη με μοναδικό ατού την απογευματινή βραδινή βόλτα στο λιμάνι που έχει μια γοητεία. Το ταξίδι συνεχίζεται με κατεύθυνση νοτιοδυτική και λίγα χιλιόμετρα μετά ο δρόμος ανεβαίνει σε ύψωμα όπου υπάρχει ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ θέα προς την είσοδο των Δαρδανελλίων και το Αιγαίο. Αξίζει μια στάση για φωτογραφία να και το πανέμορφο πευκοδάσος που υπήρχε εκεί ως το 2007 έχει καεί και δεν υπάρχει πια...

Ο δρόμος συνεχίζεται με πολλά έργα διπλασιασμού του πλάτους, ως εκ τούτου θέλει ιδιαίτερη προσοχή, λαμβάνονται υπόψη ότι οι τούρκοι οδηγοί προσπερνούν τα φορτηγά όπου και όποτε να ΄ναι. Μεγάλη προσοχή!!!

Περνάμε την Τροία (τίποτα το ιδιαίτερο κατά την άποψή μου) ,την αδιάφορη κωμόπολη Ezine (διάσημη για τα τυριά της) με μονό δρόμο και έργα κατά διαστήματα και σύντομα φτάνουμε στην περιοχή της Άσσου από την οποία περνάμε αρκετά μακριά περίπου είκοσι χιλιόμετρα) Στην Άσσο δεν έχω πάει αλλά έχω ακούσει τα καλύτερα.

Με το που περνάμε την έξοδο για Άσσο αντικρίζουμε μπροστά μας μεγαλοπρεπή τη θέα προς το Αιγαίο και το νησί της Λέσβου. Ο δρόμος είναι ΠΟΛΥ επικίνδυνος, αφού υπάρχουν συνεχόμενες στροφές, πολύ στενό το πλάτος και πολλά πολλά φορτηγά και αυτοκίνητα. Και φυσικά οι προσπεράσεις... ότι να 'ναι... Μεγάλη προσοχή!!!

Εν πάσει περιπτώσει μετά από σύντομη κατάβαση φτάνουμε σε παράλια και ο δρόμος ξαφνικά μετατρέπεται σε διπλής κατεύθυνσης με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε μία από αυτή!!! Μη χαίρεστε όμως! Τα πράγματα παραμένουν επικίνδυνα αφού η εθνική οδός περνάει ΜΕΣΑ από παραλιακά θέρετρα οπότε είναι πολύ σύνηθες το φαινόμενο παιδάκια και ενήλικοι να περνάνε το δρόμο επιστρέφοντας ή πηγαίνοντας στο μπάνιο με τα μαγιώ και τις σαγιονάρες!!! Μεγάλη προσοχή κι εδώ χρειάζεται.

Αυτά μέχρι το Edremit (Αδραμμύτιο) όπου ο δρόμος πηγαίνει ξυστά με τον κόλπο του Αδραμμυτίου με κατεύθυνση ανατολική. Από κει και πέρα και μέχρι το Αϊβαλί ο δρόμος έχει γίνει πρόσφατα διπλός και είναι αρκετά ασφαλής χωρίς απρόοπτα. Το τοπίο από το Edremit και κάτω και κυρίως κοντά στο Αϊβαλί είναι πολύ όμορφο με απέραντους ελαιώνες. Από Canakkale μέχρι Αϊβαλί (Ayvalik) υπολογίστε 180 χιλιόμετρα και σίγουρα πάνω από 2,5 με 3 ώρες ανάλογα με την κίνηση.

Το Αϊβαλί καθ΄αυτό δεν λέει και πολλά πράγματα. Αξίζει περισσότερο μια επίσκεψη στο νησί Μοσχονήσι (στα τούρκικα Cunda ή Alibey adasi) το οποίο συνδέεται με γέφυρα με την πόλη του Αϊβαλιού. Υπάρχουν αρκετά παλιά ελληνικά οικήματα σχετικά περιποιημένα, και πολύ πολύ φρέσκο ψάρι σε καλές τιμές! Να πω εδώ ότι γαστρονομικά η επίσκεψη στην Τουρκία πάντα είναι το καλύτερο μέρος της! Φοβεροί μεζέδες, φρέσκο ψάρι και άφθονο τουρκικό ρακί με καλές τιμές... τι καλύτερο;;;

Αυτά, ελπίζω να βοήθησα!!!

ΥΓ Την επόμενη φορά που θα πάω πάντως (και πρέπει να πηγαίνω συχνά λόγω συνθηκών) την ψάχνω για αεροπλάνο μέχρι Μυτιλήνη και μετά πλοίο για Αϊβαλί. Το κακό όμως είναι ότι οι πτήσεις από Θεσσαλονίκη για Μυτιλήνη φτάνουν μεσημέρι ή απόγευμα και το μοναδικό πλοίο για Τουρκία φεύγει πρωί πρωί. Αν κάποιος Μυτιληνιός γνωρίζει αν υπάρχουν απογευματινά δρομολόγια για Αϊβαλί ας ενημερώσει!
 

thessaris

Member
Μηνύματα
541
Likes
647
Ας κάνω ένα μικρό update 11 χρόνια μετά, αφού επισκέπτομαι το Αϊβαλί κάθε καλοκαίρι από τότε.

Όσον αφορά την οδική μετάβαση:
-σχετικά με τα σύνορα, στα σχετικά threads για μετάβαση στην Πόλη έχουν ειπωθεί όλες οι λεπτομέρειες.
-20-30 χιλιόμετρα και μετά την Κεσσάνη πριν την Καλλίπολη υπάρχει πια αυτοκινητόδρομος με διόδια που έρχεται από τα Μάλγαρα (Malkara), συνεχίζει στη νέα γέφυρα των Δαρδανελλίων και τελειώνει στην ασιατική ακτή, στην πόλη Λάμψακο (Lapseki). Το κόστος για τα 50 περίπου χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου και της (εντυπωσιακής) γέφυρας είναι αυτήν την περίοδο στις 236 λίρες (περίπου 12-13 ευρώ). Περνάτε με HGS αλλά υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής και με κάρτα και με μετρητά, οπότε αν κάποιος δεν έχει HGS δεν χρειάζεται να υποστεί την ταλαιπωρία του PTT στα Ύψαλα. Εννοείται ότι συνεχίζουν τη λειτουργία τους οι πορθμειακές γραμμές με μισό κόστος τις οποίες προτιμούν γενικά οι ντόπιοι.
-Υπάρχουν παντού κάμερες, οπότε θέλει μεγάλη προσοχή στην ταχύτητα στην απλή εθνική οδό (διπλή βέβαια με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση). Στο κομμάτι που είναι αυτοκινητόδρομος τέτοιο θέμα δεν υπάρχει, μπορεί κάποιος να πάει άνετα και χωρίς άγχος με 130-140 χλμ/την ώρα.
-Στις στροφές της Άσσου (απέναντι από τη Λέσβο) είναι σχεδόν έτοιμα προς παράδοση δύο τούνελ που θα γλιτώσουν πολλή ταλαιπωρία, αφού στο σημείο εκείνο ο δρόμος είναι μονός, στενός και πολλές στροφές. Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ μέσα στον Αύγουστο τα τούνελ θα παραδωθούν στην κυκλοφορία.
-Στον δρόμο που διέρχεται από τα θέρετρα του Αδραμμυτινού κόλπου στη συνέχεια η κατάσταση παραμένει προβληματική. Πολλά φανάρια και αρκετή καθυστέρηση τους καλοκαιρινούς μήνες.

Και κάποιες πληροφορίες για το Αϊβαλί και τα Μοσχονήσια:
-Βλέπω πριν από 11 χρόνια το Αϊβαλί δεν μου είχε κάνει εντύπωση. Με τα χρόνια και με αρκετή περιπλάνηση έχω ανακαλύψει αρκετά την πόλη αυτή και νομίζω ότι έχει πολλά όμορφα σημεία. Βέβαια θα μπορούσε να είναι πιο περιποιημένη αλλά το ελληνικό χρώμα των 100 χρόνων πριν είναι φανερό και το γεγονός ότι έχουν ανοίξει αρκετά ποιοτικά μαγαζιά που απευθύνονται σε ανώτερης οικονομικής βαθμίδας τούρκους (αλλά πολύ προσιτά στο μέσο ελληνικό βαλάντιο) το κάνουν να έχει μία ιδιαίτερη γοητεία.
-Το Μοσχονήσι από την άλλη φαίνεται σαν να έχει κάπως υπερκορεστεί από τον (εγχώριο) τουρισμό και φαίνεται "κουρασμένο". Η παραλιακή θυμίζει έντονα Χανιώτη δεκαετίας 90 (για τους βόρειους αυτά) και τα μαζεδοπωλεία, τουλάχιστον της παραλίας, μου φαίνονται πια αρκετά υπερτιμημένα. Βεβαίως παραμένει πολύ γοητευτικό και έχει πολλά σημεία για ανακάλυψη.
-Οι θάλασσες της περιοχής όχι το δυνατό σημείο. Το νερό στις παραλίες μέσα στον κόλπο του Αϊβαλιού είναι σχετικά θολό. Στο Μοσχονήσι οι παραλίες που βλέπουν έξω από τον κόλπο είναι πεντακάθαρες αλλά όχι λαχταριστές. Μαύρη άμμος σαν χώμα, πέτρες, φύκια κλπ. Επίσης παγωμένα νερά. Νότια από το Αϊβαλί (Σαριμσακλί και κυρίως στο Δικελί υπάρχουν πολύ καλύτερες παραλίες.

Τέλος να αναφέρω ότι η έχει επανέλθει μετά από 2 χρόνια πανδημίας η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνης-Αϊβαλιού με δύο πλοία καθημερινά (ένα αργό φέρρυ με αυτοκίνητα, περίπου 1:30 ώρα) και ένα γρήγορο περίπου στα 45 λεπτά. Αναχώρηση 9:00 το πρωί από το Αϊβαλί και επιστροφή 18:00 από τη Μυτιλήνη. Οι ώρες βολεύουν για όποιον θα ήθελε να μεταβεί αεροπορικώς στη Μυτιλήνη και μετά με το πλοίο στο Αϊβαλί.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
32.608
Μηνύματα
825.061
Μέλη
37.426
Νεότερο μέλος
SALVIA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom