Μια βόλτα στα νησιά μαζί σου, μια βόλτα στην άγονη γραμμή

perixvra

Member
Μηνύματα
260
Likes
168
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ονειρεμένο Ταξίδι
εχει πραγματοποιηθει.. :)
Rapid και PCR tests για ταξιδιωτικούς λόγους γίνονται αποκλειστικά και μόνο στους Γιατρούς του Κόσμου. Βασικά εκει γίνεται η δειγματοληψία και μετά αναλαμβάνει ιατρικό εργαστήριο άλλου νησιού για την αποστολή των αποτελεσμάτων με email.Πρέπει να έχει προηγηθεί τραπεζική κατάθεση, δεν υπάρχει άλλος τρόπος πληρωμής. Κόστος: 100€ το PCR και 40€ το Rapid (συν 10€ προστίθενται στο τελευταίο, για την αγορά του self test από το φαρμακειο του νησιού). Τηλ για Γιατρούς του Κόσμου: 2286041113

Self tests, όπως προείπα, μπορεί να προμηθευτεί κάποιος από το φαρμακείο και να εκδώσει μετά μόνος του τη βεβαίωση. Για τη μετακίνηση μεταξύ νησιών ή για την επιστροφή από νησί προς την ηπειρωτική χώρα (Πειραιά), αρκεί και το self test.
Για 3 μέρες που θα πάμε θα μας βγει η ψυχή από το άγχος εν ολίγης! Πως θα πρέπει να το προγραμματίσουμε δηλαδή; Το ίδιο ισχύει για οδικά ταξίδια βλέπε ΚΤΕΛ, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά;
 

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.452
Likes
5.526
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
Για 3 μέρες που θα πάμε θα μας βγει η ψυχή από το άγχος εν ολίγης! Πως θα πρέπει να το προγραμματίσουμε δηλαδή; Το ίδιο ισχύει για οδικά ταξίδια βλέπε ΚΤΕΛ, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά;
Πάρε στο τηλέφωνο που σου έδωσα και θα σε κατατοπίσουν. Δε χρειάζεται άγχος, απλά λίγα λεπτά απ' τον χρόνο σου και κάμποσα από τα ευρώ σου.
Αυτό που έγραψα πριν, ισχύει για τα ακτοπλοϊκά (σημείωση: από ηπειρωτική χώρα προς νησί δεν ισχύει το self test). Για τις υπόλοιπες μετακινήσεις, (χερσαίες κι αεροπορικές) δεν έχω αναλυτική εικόνα.
 

perixvra

Member
Μηνύματα
260
Likes
168
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ονειρεμένο Ταξίδι
εχει πραγματοποιηθει.. :)
Πάρε στο τηλέφωνο που σου έδωσα και θα σε κατατοπίσουν. Δε χρειάζεται άγχος, απλά λίγα λεπτά απ' τον χρόνο σου και κάμποσα από τα ευρώ σου.
Αυτό που έγραψα πριν, ισχύει για τα ακτοπλοϊκά (σημείωση: από ηπειρωτική χώρα προς νησί δεν ισχύει το self test). Για τις υπόλοιπες μετακινήσεις, (χερσαίες κι αεροπορικές) δεν έχω αναλυτική εικόνα.
Θα μεταφέρω τις πληροφορίες στην κολλητή μου…εγώ ζω εξωτερικό και είμαι εμβολιασμένη, αυτήν αφορα το θέμα επι της ουσίας! Σ ευχαριστω πολύ για τις πληροφορίες! Καλό καλοκαίρι!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Ήπιο άνεμο μπορεί να μην είχαμε στη δεύτερη εξόρμηση του φετινού καλοκαιριού, με αποτέλεσμα να τροποποιηθεί λίγο το πρόγραμμα, τον τελικό όμως στόχο τον πετύχαμε, έχοντας τις καλύτερες μάλιστα των εντυπώσεων.
Ακόμα δύο κεφάλαια έρχονται, για ένα καινούριο, αλλά κι ένα «παλαιότερο» νησί.
Συντονιστείτε, δένουμε το κάβο και ξεκινάμε! :cool:

 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Αυτή τη φορά δε στάθηκα τυχερός στη πτήση πάνω απ' το Αιγαίο. Ούτε η διαδρομή, ούτε η ατμόσφαιρα βοηθούσε, λίγα πράγματα.
Ίσα που πρόλαβα να φωτογραφίσω τη Σκύρο (2017) απέναντι μου, νησί που ξεχωρίζει πρώτα απ' όλα από το αεροδρόμιο του:

DSC_6190.JPG


Μερικά λεπτά μετά φάνηκε η άκρη της Ικαρίας (2011) όπου το αεροδρόμιο είναι σε εξίσου χαρακτηριστικό σημείο:

DSC_6193.JPG


Δεν άργησε να φανεί η συστάδα των νήσων Κορσέων (2019), που αποτελούσαν άλλωστε και τον προορισμό μου γι' αυτό το τριήμερο, μαζί με την Ικαρία :

DSC_6200.JPG


Το αεροσκάφος πραγματοποίησε στροφή προκειμένου να κατευθυνθεί πάνω στο αεροδρόμιο της Σάμου (2012,2017,2019) που προσγειώθηκε λίγα λεπτά μετά:

DSC_6205b.jpg


Η θάλασσα στο λιμάνι του Καρλοβασίου έδινε την εντύπωση ότι όλα θα είναι ήσυχα αναχωρώντας απ' αυτό:

DSC_6225.JPG


Κάτι που ανατράπηκε από τις πρώτες κιόλας στιγμές, αφήνοντας πίσω μου τη Σάμο με 5-6 μποφόρ, βάζοντας πλώρη για την επόμενη νησιωτική περιπέτεια της σεζόν:

DSC_6234.JPG
 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
2021: (Φούρνοι Κορσέων πράξη δεύτερη)

Διάρκεια: 1 ημέρα



Ομολογώ πως δεν είχα στο μυαλό μου να αφιερώσω ξανά χρόνο στο μικρό αλλά πολύ όμορφο αυτό νησάκι, πόσο μάλλον όταν δεν είχαν συμπληρωθεί ούτε δυο χρόνια από τη μέρα που το επισκέφτηκα. Οι καιρικές συνθήκες όμως και ο έντονος βοριάς που επικρατούσε στη περιοχή το τέλος του Ιούλη, δε μου έδωσαν το περιθώριο της επιλογής, κάτι που σαφώς μου ανάτρεψε εν μέρει το πρόγραμμα, αλλά σίγουρα δε με χάλασε.

Οι αεροπορική σύνδεση με τη νησιώτικη Ελλάδα, είναι κάτι που επίσης δεν ευνοεί αρκετές φορές τα σχέδια, έχοντας ως αποτέλεσμα να πρέπει να περάσω μερικές ώρες στο Καρλόβασι της Σάμου, αναχωρώντας τελικά με το πλοίο – θρύλο που συνδέει τα νησιά των Κορσέων με τη Σάμο και την Ικαρία, το ξακουστό «Μεγαλόχαρη», γύρω στις έξι το απόγευμα:

DSC_6221.JPG


Αν και είχα ακούσει τα χειρότερα, φέρθηκα επιπόλαια αγνοώντας επιδεικτικά τη θαλασσοταραχή, με αποτέλεσμα να τιμωρηθώ με ναυτία σχεδόν αμέσως μετά τον απόπλου, μιας και ο βοριάς μας χτυπούσε αλύπητα πλευρικά για αρκετή ώρα.

Είδα την άφιξη μου στο νησί μιάμιση ώρα μετά σχεδόν σα λύτρωση, όντας όμως τυχερός γιατί φρόντισα να είμαι νηστικός. Μάζεψα τα κουράγια μου, φορτώθηκα την αποσκευή μου, πάτησα στέρεο έδαφος και βγήκα προς αναζήτηση δωματίου.

DSC_6238.JPG


Το σχέδιο μου να φύγω αμέσως από το νησί δεν ήταν πετυχημένο λόγω καιρού, με αποτέλεσμα να πρέπει να περάσω τη νύχτα στους Φούρνους όπως προείπα.

DSC_6240.JPG


Ευτυχώς δε δυσκολεύτηκα καθόλου, μιας και ο άνθρωπος που με περίμενε στο απέναντι νησί φρόντισε και για τη διαμονή μου στους Φούρνους, οπότε με ένα τηλέφωνο με έστειλε στο κατάλληλο μεσάζοντα, τον μαγαζάτορα ενός καταπληκτικού παντοπωλείου με τοπικά προϊόντα, στο κεντρικό, χαρακτηριστικό και πανέμορφο δρόμο του οικισμού:

DSC_6241b.JPG


Αφού με κέρασε ένα τσίπουρο με δενδρολίβανο να συνέλθω μιας και με είδε κάτασπρο, φρόντισε να με κατατοπίσει, στέλνοντας με στη σπιτονοικοκυρά του δωματίου στο πάνω μέρος του οικισμού:

DSC_6242 (1).jpg


Γενικά οι τιμές στους Φούρνους ακόμα και την πολύ υψηλή σεζόν είναι ιδιαίτερα χαμηλές, πόσο μάλλον όταν πηγαίνεις συστημένος. Είκοσι ευρώ για ένα μονόκλινο και χάρισμα την ημιδιαμονή της επομένης, δε τα λες και πολλά…

Αφού έκανα ένα καυτό μπάνιο, χαλάρωσα και ήπια όσο νερό στερήθηκα κατά τη διάρκεια της μέρας, ξεκίνησα νωρίς το βραδάκι τη βόλτα μου προς αναζήτηση φαγητού, μιας και ήμουν θεονήστικος και λόγω της φουρτούνας το στομάχι έπρεπε να έρθει στη θέση του.

DSC_6242 (2).jpg


Ανέβηκα στη φανταστική πλατεία με τα πλατάνια, βγάζοντας αρχικά μερικές νυχτερινές φωτογραφίες. Ο κόσμος ήταν αρκετός στο νησί, ένα νησί που και τη προηγούμενη φορά που το χα δει μου είχε κάνει εντύπωση για το πόσο ζωντανό ήταν βάσει πάντα του μεγέθους του:

DSC_6242 (3).jpg
DSC_6242 (5).jpg


Έπιασα ένα τραπέζι στον «Ξενύχτη Πλάτανο» έχοντας στο μυαλό μου τα τοπικά κρέατα του νησιού και τη περίφημη γίδα, κάτι για το οποίο όμως με απέτρεψε η ιδιοκτήτρια λόγω βεβαρημένου στομαχιού, έτσι αρκέστηκα στα τυπικά πλην όμως ιδιαίτερα γευστικά εδέσματα:

DSC_6242 (7).jpg


Έφαγα και συνέχισα τη βόλτα μου απόλυτα ευχαριστημένος προς αναζήτηση κάποιου μπαρ, έφτασα μέχρι το beach bar στη ψιλή άμμο, δε μου έκανε όμως την αίσθηση να καθίσω, μιας και ήμουν πολύ κουρασμένος και η πολλή ησυχία θα με νύσταζε περισσότερο, οπότε και κατευθύνθηκα στο δωμάτιο μου γύρω στη μία, προκειμένου να ξεκουραστώ σχεδιάζοντας όσο ήταν δυνατό την επόμενη ημέρα.

DSC_6242 (4).jpg





Μέρα δεύτερη:


Ξύπνησα αρκετά ξεκούραστος μετά από ένα πολύ ωραίο ύπνο χωρίς κλιματιστικό, μιας και ο αέρας στα νησιά έχει και τα καλά του, όπως το να δροσίζει χωρίς κόπο.

DSC_6244.JPG


Ξεχύθηκα στους δρόμους μιας και είχα χρόνο πλέον στη διάθεση μου, αφού με μια τηλεφωνική επικοινωνία διαπίστωσα ότι ο μόνος τρόπος να περάσω απέναντι ήταν τελικά το απογευματινό πλοίο, κάτι που δε μπορώ να πω ότι με χαροποίησε.

DSC_6250.JPG


Η βόλτα μου για φωτογραφικούς λόγους στα στενάκια του νησιού, είχε να δώσει πολλά περισσότερα από τη προηγούμενη φορά που βρέθηκα εδώ.

DSC_6254.JPG


Όμορφα, προσεγμένα σπιτάκια γεμάτα λουλούδια, χωρίς καμιά ιδιαίτερη αρχιτεκτονική βέβαια, ωστόσο αυτό είχε μικρή σημασία.

DSC_6262.JPG


Προχώρησα στα στενά φωτογραφίζοντας, με τις μυρωδιές του Κυριακάτικου μεσημεριανού φαγητού που αναδύονταν από τα νοικοκυριά, να μου έχουν σπάσει τη μύτη στη κυριολεξία.

DSC_6264.JPG


Έφτασα από το πάνω μέρος στην όμορφη και πάντα δροσερή πλατεία:

DSC_6269.JPG
DSC_6273.JPG


Αρπάζοντας την ευκαιρία για τον πρώτο και απαραίτητο καφέ της ημέρας:

DSC_6275 (1).jpg
DSC_6275 (3).jpg


Συνεχίζοντας λίγο αργότερα τη βόλτα μου με το ίδιο ακριβώς κίνητρο:

DSC_6276.JPG


Έκανα μια στάση να τσιμπήσω κάτι από τα υπέροχα εδέσματα του μπουγατσατζίδικου, αλλά και να βγάλω τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη συνέχεια, δίνοντας το εξωφρενικό ποσό των 3,60€ για δύο εισιτήρια.

DSC_6284.JPG


Όλα αυτά βεβαίως στο κεντρικό πεζόδρομο του οικισμού:

DSC_6291.JPG


Έκανα μια βόλτα και στη παραλία, βλέποντας την άφιξη εκείνη την ώρα του πλοίου

DSC_6298.JPG

DSC_6303.JPG


Αλλά και τη θάλασσα που δεν ήταν ότι καλύτερο σε κείνο το σημείο λόγω του αέρα:

DSC_6308.JPG


Συνέχισα προκειμένου να κατευθυνθώ για το μπανάκι της ημέρας προς το Καμπί, από τον κοντινό δρόμο εντός του οικισμού:

DSC_6316.JPG


Έχοντας πλέον αρκετές εικόνες και παραστάσεις, μπορώ να πω ότι οι Φούρνοι θυμίζουν αρκετά κάποια παραθαλάσσια χωριά της γειτονικής Ικαρίας, όμως εμένα μου έφεραν στο μυαλό ένα παραπάνω τον Άγιο Ευστράτιο, που αποτέλεσε περσινή μου εξόρμηση:

DSC_6319.JPG


Προχωρούσα στον ανηφορικό δρόμο, έχοντας εξαίρετη πλέον θέα προς τα νησάκια απέναντι και τον οικισμό.

DSC_6329.JPG

DSC_6325.JPG


Αλλά και κατεύθυνση προς το Καμπί, με τους χαρακτηριστικούς ανεμόμυλους στη κορυφή του λόφου:

DSC_6334.JPG


Δεν έκανα παρά λίγα μόνο λεπτά να φτάσω στη κορυφή του λόφου:

DSC_6336.JPG


Πριν ξεκινήσω τη κατάβαση μου απ’ τα σκαλοπατάκια για την όμορφη παραλία

DSC_6343.JPG


Έπιασα ένα ωραίο σκιερό τραπέζι, παράγγειλα μια μπύρα κι έκανα μερικές βουτιές στη -πάντα- κρύα θάλασσα των Φούρνων, πόσο μάλλον εκείνη τη μέρα με το βοριά:

DSC_6344.JPG


Έμεινα στο Καμπί πάνω-κάτω μια ώρα, καθώς ο χρόνος μου στο νησί τελείωνε, παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής από τα σκαλοπάτια που βρίσκονται δίπλα στη προβλήτα αυτή τη φορά:

DSC_6351.JPG


Δε παρέλειψα να βγω και μια φωτογραφία ευτυχίας (ή και βλακείας):

DSC_6354.JPG


Λίγο πριν πάρω το πλακόστρωτο για να επιστρέψω στο χωριό

DSC_6333.JPG


Παρέλαβα την αποσκευή μου από το δωμάτιο κι έκανα μερικές ακόμη βόλτες στα κατάφυτα και όμορφα σοκάκια:

DSC_6367.JPG

DSC_6374.JPG


Έφτασα στο αγαπημένο μου παραλιακό καφενείο, το οποίο είχαμε τιμήσει αρκετά τη προηγούμενη φορά,

DSC_6378.JPG


παραγγέλνοντας μια μπύρα με χταπόδι ξυδάτο για μεζέ, όσο περίμενα το πλοίο:

DSC_6379b.jpg


Το «Μεγαλόχαρη» ήταν συνεπέστατο και αυτή τη φορά, κάνοντας με να σηκωθώ γρήγορα κατευθυνόμενος προς το λιμάνι:

DSC_6382.JPG

DSC_6383.JPG


Μου έκανε εντύπωση ο αρκετός κόσμος που περίμενε να επιβιβαστεί στο πλοίο, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αποτελούνταν από εκδρομείς της γειτονικής Ικαρίας:

DSC_6391.JPG


Άφησα πίσω μου τους Φούρνους με χαμόγελο, λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα, όπως κάθε φορά που βλέπω (ή ξαναβλέπω) ένα νησάκι της άγονης γραμμής.

DSC_6394.JPG


Η τύχη τα έφερε έτσι ώστε να τους ξαναδώ σύντομα, αλλά κι άλλη φορά να προκύψει σίγουρα δε θα πω όχι…

DSC_6397.JPG
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
525
Likes
1.014
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού, Χιλή, Βολιβία
2021: (Φούρνοι Κορσέων πράξη δεύτερη)

Διάρκεια: 1 ημέρα



Ομολογώ πως δεν είχα στο μυαλό μου να αφιερώσω ξανά χρόνο στο μικρό αλλά πολύ όμορφο αυτό νησάκι, πόσο μάλλον όταν δεν είχαν συμπληρωθεί ούτε δυο χρόνια από τη μέρα που το επισκέφτηκα. Οι καιρικές συνθήκες όμως και ο έντονος βοριάς που επικρατούσε στη περιοχή το τέλος του Ιούλη, δε μου έδωσαν το περιθώριο της επιλογής, κάτι που σαφώς μου ανάτρεψε εν μέρει το πρόγραμμα, αλλά σίγουρα δε με χάλασε.

Οι αεροπορική σύνδεση με τη νησιώτικη Ελλάδα, είναι κάτι που επίσης δεν ευνοεί αρκετές φορές τα σχέδια, έχοντας ως αποτέλεσμα να πρέπει να περάσω μερικές ώρες στο Καρλόβασι της Σάμου, αναχωρώντας τελικά με το πλοίο – θρύλο που συνδέει τα νησιά των Κορσέων με τη Σάμο και την Ικαρία, το ξακουστό «Μεγαλόχαρη», γύρω στις έξι το απόγευμα:

View attachment 362477

Αν και είχα ακούσει τα χειρότερα, φέρθηκα επιπόλαια αγνοώντας επιδεικτικά τη θαλασσοταραχή, με αποτέλεσμα να τιμωρηθώ με ναυτία σχεδόν αμέσως μετά τον απόπλου, μιας και ο βοριάς μας χτυπούσε αλύπητα πλευρικά για αρκετή ώρα.

Είδα την άφιξη μου στο νησί μιάμιση ώρα μετά σχεδόν σα λύτρωση, όντας όμως τυχερός γιατί φρόντισα να είμαι νηστικός. Μάζεψα τα κουράγια μου, φορτώθηκα την αποσκευή μου, πάτησα στέρεο έδαφος και βγήκα προς αναζήτηση δωματίου.

View attachment 362478

Το σχέδιο μου να φύγω αμέσως από το νησί δεν ήταν πετυχημένο λόγω καιρού, με αποτέλεσμα να πρέπει να περάσω τη νύχτα στους Φούρνους όπως προείπα.

View attachment 362479

Ευτυχώς δε δυσκολεύτηκα καθόλου, μιας και ο άνθρωπος που με περίμενε στο απέναντι νησί φρόντισε και για τη διαμονή μου στους Φούρνους, οπότε με ένα τηλέφωνο με έστειλε στο κατάλληλο μεσάζοντα, τον μαγαζάτορα ενός καταπληκτικού παντοπωλείου με τοπικά προϊόντα, στο κεντρικό, χαρακτηριστικό και πανέμορφο δρόμο του οικισμού:

View attachment 362480

Αφού με κέρασε ένα τσίπουρο με δενδρολίβανο να συνέλθω μιας και με είδε κάτασπρο, φρόντισε να με κατατοπίσει, στέλνοντας με στη σπιτονοικοκυρά του δωματίου στο πάνω μέρος του οικισμού:

View attachment 362481

Γενικά οι τιμές στους Φούρνους ακόμα και την πολύ υψηλή σεζόν είναι ιδιαίτερα χαμηλές, πόσο μάλλον όταν πηγαίνεις συστημένος. Είκοσι ευρώ για ένα μονόκλινο και χάρισμα την ημιδιαμονή της επομένης, δε τα λες και πολλά…

Αφού έκανα ένα καυτό μπάνιο, χαλάρωσα και ήπια όσο νερό στερήθηκα κατά τη διάρκεια της μέρας, ξεκίνησα νωρίς το βραδάκι τη βόλτα μου προς αναζήτηση φαγητού, μιας και ήμουν θεονήστικος και λόγω της φουρτούνας το στομάχι έπρεπε να έρθει στη θέση του.

View attachment 362482

Ανέβηκα στη φανταστική πλατεία με τα πλατάνια, βγάζοντας αρχικά μερικές νυχτερινές φωτογραφίες. Ο κόσμος ήταν αρκετός στο νησί, ένα νησί που και τη προηγούμενη φορά που το χα δει μου είχε κάνει εντύπωση για το πόσο ζωντανό ήταν βάσει πάντα του μεγέθους του:

View attachment 362483 View attachment 362485

Έπιασα ένα τραπέζι στον «Ξενύχτη Πλάτανο» έχοντας στο μυαλό μου τα τοπικά κρέατα του νησιού και τη περίφημη γίδα, κάτι για το οποίο όμως με απέτρεψε η ιδιοκτήτρια λόγω βεβαρημένου στομαχιού, έτσι αρκέστηκα στα τυπικά πλην όμως ιδιαίτερα γευστικά εδέσματα:

View attachment 362486

Έφαγα και συνέχισα τη βόλτα μου απόλυτα ευχαριστημένος προς αναζήτηση κάποιου μπαρ, έφτασα μέχρι το beach bar στη ψιλή άμμο, δε μου έκανε όμως την αίσθηση να καθίσω, μιας και ήμουν πολύ κουρασμένος και η πολλή ησυχία θα με νύσταζε περισσότερο, οπότε και κατευθύνθηκα στο δωμάτιο μου γύρω στη μία, προκειμένου να ξεκουραστώ σχεδιάζοντας όσο ήταν δυνατό την επόμενη ημέρα.

View attachment 362484




Μέρα δεύτερη:


Ξύπνησα αρκετά ξεκούραστος μετά από ένα πολύ ωραίο ύπνο χωρίς κλιματιστικό, μιας και ο αέρας στα νησιά έχει και τα καλά του, όπως το να δροσίζει χωρίς κόπο.

View attachment 362487

Ξεχύθηκα στους δρόμους μιας και είχα χρόνο πλέον στη διάθεση μου, αφού με μια τηλεφωνική επικοινωνία διαπίστωσα ότι ο μόνος τρόπος να περάσω απέναντι ήταν τελικά το απογευματινό πλοίο, κάτι που δε μπορώ να πω ότι με χαροποίησε.

View attachment 362488

Η βόλτα μου για φωτογραφικούς λόγους στα στενάκια του νησιού, είχε να δώσει πολλά περισσότερα από τη προηγούμενη φορά που βρέθηκα εδώ.

View attachment 362489

Όμορφα, προσεγμένα σπιτάκια γεμάτα λουλούδια, χωρίς καμιά ιδιαίτερη αρχιτεκτονική βέβαια, ωστόσο αυτό είχε μικρή σημασία.

View attachment 362490

Προχώρησα στα στενά φωτογραφίζοντας, με τις μυρωδιές του Κυριακάτικου μεσημεριανού φαγητού που αναδύονταν από τα νοικοκυριά, να μου έχουν σπάσει τη μύτη στη κυριολεξία.

View attachment 362491

Έφτασα από το πάνω μέρος στην όμορφη και πάντα δροσερή πλατεία:

View attachment 362492 View attachment 362493

Αρπάζοντας την ευκαιρία για τον πρώτο και απαραίτητο καφέ της ημέρας:

View attachment 362494 View attachment 362495

Συνεχίζοντας λίγο αργότερα τη βόλτα μου με το ίδιο ακριβώς κίνητρο:

View attachment 362496

Έκανα μια στάση να τσιμπήσω κάτι από τα υπέροχα εδέσματα του μπουγατσατζίδικου, αλλά και να βγάλω τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη συνέχεια, δίνοντας το εξωφρενικό ποσό των 3,60€ για δύο εισιτήρια.

View attachment 362497

Όλα αυτά βεβαίως στο κεντρικό πεζόδρομο του οικισμού:

View attachment 362498

Έκανα μια βόλτα και στη παραλία, βλέποντας την άφιξη εκείνη την ώρα του πλοίου

View attachment 362499
View attachment 362500

Αλλά και τη θάλασσα που δεν ήταν ότι καλύτερο σε κείνο το σημείο λόγω του αέρα:

View attachment 362501

Συνέχισα προκειμένου να κατευθυνθώ για το μπανάκι της ημέρας προς το Καμπί, από τον κοντινό δρόμο εντός του οικισμού:

View attachment 362502

Έχοντας πλέον αρκετές εικόνες και παραστάσεις, μπορώ να πω ότι οι Φούρνοι θυμίζουν αρκετά κάποια παραθαλάσσια χωριά της γειτονικής Ικαρίας, όμως εμένα μου έφεραν στο μυαλό ένα παραπάνω τον Άγιο Ευστράτιο, που αποτέλεσε περσινή μου εξόρμηση:

View attachment 362503

Προχωρούσα στον ανηφορικό δρόμο, έχοντας εξαίρετη πλέον θέα προς τα νησάκια απέναντι και τον οικισμό.

View attachment 362505
View attachment 362504

Αλλά και κατεύθυνση προς το Καμπί, με τους χαρακτηριστικούς ανεμόμυλους στη κορυφή του λόφου:

View attachment 362507

Δεν έκανα παρά λίγα μόνο λεπτά να φτάσω στη κορυφή του λόφου:

View attachment 362508

Πριν ξεκινήσω τη κατάβαση μου απ’ τα σκαλοπατάκια για την όμορφη παραλία

View attachment 362509

Έπιασα ένα ωραίο σκιερό τραπέζι, παράγγειλα μια μπύρα κι έκανα μερικές βουτιές στη -πάντα- κρύα θάλασσα των Φούρνων, πόσο μάλλον εκείνη τη μέρα με το βοριά:

View attachment 362510

Έμεινα στο Καμπί πάνω-κάτω μια ώρα, καθώς ο χρόνος μου στο νησί τελείωνε, παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής από τα σκαλοπάτια που βρίσκονται δίπλα στη προβλήτα αυτή τη φορά:

View attachment 362511

Δε παρέλειψα να βγω και μια φωτογραφία ευτυχίας (ή και βλακείας):

View attachment 362512

Λίγο πριν πάρω το πλακόστρωτο για να επιστρέψω στο χωριό

View attachment 362506

Παρέλαβα την αποσκευή μου από το δωμάτιο κι έκανα μερικές ακόμη βόλτες στα κατάφυτα και όμορφα σοκάκια:

View attachment 362513
View attachment 362514

Έφτασα στο αγαπημένο μου παραλιακό καφενείο, το οποίο είχαμε τιμήσει αρκετά τη προηγούμενη φορά,

View attachment 362515

παραγγέλνοντας μια μπύρα με χταπόδι ξυδάτο για μεζέ, όσο περίμενα το πλοίο:

View attachment 362516

Το «Μεγαλόχαρη» ήταν συνεπέστατο και αυτή τη φορά, κάνοντας με να σηκωθώ γρήγορα κατευθυνόμενος προς το λιμάνι:

View attachment 362517
View attachment 362518

Μου έκανε εντύπωση ο αρκετός κόσμος που περίμενε να επιβιβαστεί στο πλοίο, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αποτελούνταν από εκδρομείς της γειτονικής Ικαρίας:

View attachment 362519

Άφησα πίσω μου τους Φούρνους με χαμόγελο, λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα, όπως κάθε φορά που βλέπω (ή ξαναβλέπω) ένα νησάκι της άγονης γραμμής.

View attachment 362520

Η τύχη τα έφερε έτσι ώστε να τους ξαναδώ σύντομα, αλλά κι άλλη φορά να προκύψει σίγουρα δε θα πω όχι…

View attachment 362521
Είναι από τα νησιά που τα ερωτεύεσαι με τη πρώτη ματιά αλλά και με την δεύτερη!
 

EviTan

Member
Μηνύματα
216
Likes
1.143
Ονειρεμένο Ταξίδι
Κούβα
Υπέροχα όλα όσα περιγράφεις και δείχνεις! Κυρίως ένιωσα το βραδινό δροσερό αεράκι και τις μεσημεριανές μυρωδιές από τα σπίτια ( ο νηστικός καρβέλια ονειρεύεται!)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Είναι από τα νησιά που τα ερωτεύεσαι με τη πρώτη ματιά αλλά και με την δεύτερη!
Είναι το άτιμο, παρόλο που δεν είναι τόσο όμορφο αρχιτεκτονικά όπως άλλα. Καμιά φορά είναι αυτή η αίσθηση που σ' αφήνει και δε περιγράφεται, αυτή η φιλοξενία.

Υπέροχα όλα όσα περιγράφεις και δείχνεις! Κυρίως ένιωσα το βραδινό δροσερό αεράκι και τις μεσημεριανές μυρωδιές από τα σπίτια ( ο νηστικός καρβέλια ονειρεύεται!)
Σ' ευχαριστώ για την ανάγνωση και τα λόγια σου. :)
Ακριβώς αυτό το «γνώριμο» συναίσθημα προσπαθώ να μεταφέρω κι εγώ...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Θύμαινα Κορσέων

Επίσκεψη : Ιούλιος 2021

Διάρκεια: 1 ημέρα



Η Θύμαινα αποτελούσε ταξιδιωτικό απωθημένο από το έτος 2019, όπως έγραψα και στο πρώτο κεφάλαιο για τους Φούρνους, κάτι που με οδήγησε στο ψάξιμο προκειμένου να την επισκεφτώ από τον χειμώνα, όταν ακόμη δε ξέραμε τι μπορεί να προκύψει ταξιδιωτικά & όχι μόνο.

Καταλυτικό ρόλο έπαιξε η αναζήτηση μου για διαμονή, ξεκινώντας μια γνωριμία από μακριά, με τον Βαγγέλη, συνομήλικο σχεδόν και ιδιοκτήτη των δωματίων στη χώρα. Δεν υπάρχουν και πολλά άλλωστε, γύρω στα 8 τον αριθμό, οπότε αν κάποιος έχει σκοπό να επισκεφτεί το μικρό και άγνωστο αυτό νησάκι, πρέπει να προνοήσει.

Έχοντας βρει πλέον άκρη μου απέμενε το δύσκολο κομμάτι, να συνδυάσω ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δηλαδή, εμπλέκοντας αναγκαστικά στο πρόγραμμα τις γειτονικές Σάμο και Ικαρία. Δεν έβγαινε αλλιώς, μιας και όταν δεν έχεις αρκετές ημέρες στη διάθεση σου οι βόλτες στην άγονη γραμμή είναι εξ ορισμού πολύ δύσκολες.



Μέρα πρώτη:

Τα σχέδια που με κόπο είχα χτίσει όλες αυτές τις ημέρες όμως, ήρθαν να ανατρέψουν οι καιρικές συνθήκες, καθιστώντας απαγορευτική τη μετάβαση μου στη Θύμαινα μια μέρα νωρίτερα όπως είχε το πλάνο μου, οδηγώντας με τελικά στο νησί το απογευματάκι, μεταβαίνοντας εκεί με το πλοίο της γραμμής από τους γειτονικούς Φούρνους:

DSC_6396.JPG


Η διαδρομή δε θα ‘ταν μεγαλύτερη από 10 λεπτά, εξάλλου μιλάμε για απέναντι λιμάνια, θυμίζοντας μου τη διαδρομή του Σχοινούσα – Ηρακλειά λίγα χρόνια πριν:

DSC_6401.JPG


Το νησάκι των 90 περίπου κατοίκων το χειμώνα άρχισε να αποκαλύπτεται μπροστά μου:

DSC_6412.JPG


Ο Βοριάς συνέχιζε να μας χτυπάει κουνώντας το πλοίο (που κουνάει πάντα) ακόμα και εντός του λιμανιού:

DSC_6408.JPG


Ευτυχώς δεν αργήσαμε να δέσουμε λίγα λεπτά μετά:

DSC_6418.JPG


Ο Βαγγέλης με περίμενε να με καλωσορίσει, αλλά και να με κατατοπίσει στο δωμάτιο λίγο πιο πάνω ανεβαίνοντας μερικά σκαλοπάτια:

DSC_6421.JPG


Ήπιαμε έναν ελληνικό για το καλωσόρισμα στο καφενείο με την υπέροχη θέα:

DSC_6424.JPG


Αναχωρώντας λίγο μετά με το αυτοκίνητο για μια σύντομη βόλτα. Ήξερα ότι δεν είχα παρά μόνο λίγες ώρες με το φως της ημέρας στο νησί και ήθελα να δω ότι προλαβαίνω. Ο Βαγγέλης ανέλαβε το ρόλο του ξεναγού αυτόκλητα, λέγοντας μου παράλληλα πόσο στεναχωρημένος είναι που δε πρόλαβα να πάω από τη προηγούμενη για να έχω χρόνο να δω το νησί. Έχοντας απέναντι μου αυτή τη φορά τους Φούρνους :

DSC_6428.JPG


Μπήκαμε στο χωματόδρομο με κατεύθυνση το Θυμαινάκι, την ακατοίκητη νησίδα δίπλα στη Θύμαινα, μαθαίνοντας παράλληλα πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το νησί:

DSC_6433.JPG


Φτάσαμε με κόπο ως τη παραλία του Αγίου Νικολάου με το ομώνυμο εκκλησάκι και τα καθαρά νερά της:

DSC_6434.JPG


Ο δρόμος είναι δύσκολος και σίγουρα δεν ενδείκνυται για καλό αυτοκίνητο:

DSC_6438.JPG


Ακολούθως αφού ξαναβγήκαμε στον πρόσφατα κατασκευασμένο κεντρικό, κατευθυνθήκαμε προς τη πιο γνωστή παραλία του νησιού όπου θα με άφηνε, τη Κεραμειδού:

DSC_6439.JPG


Στη παραλία υπάρχει μια μικρή προβλήτα για να δένουν τα σκάφη, εκδρομικά και μη:

DSC_6444.JPG


Αλλά και η πιο γνωστή ψαροταβέρνα του νησιού (με τρία ενοικιαζόμενα δωμάτια από πάνω), για την οποία έρχεται κόσμος από απέναντι με σκαφάκια και βάρκες, εκδρομείς, σκαφάτοι κτλ, για να δοκιμάσουν τα θαλασσινά εδέσματα της, μιας και το νησί αποτελεί γνωστό ψαρότοπο:

DSC_6448.JPG


Καθισμένοι στη πραλία με την υπέροχη θέα της:

DSC_6453.JPG


Δυστυχώς είχα φτάσει αργά και δε προλάβαινα τη κουζίνα ανοικτή, με το ζόρι πρόλαβα τη ταβέρνα και μιας και το κρύο ήταν αρκετό και δεν υπήρχε περίπτωση να βουτήξω, παράγγειλα μια μπύρα πιάνοντας τη κουβέντα με τις ιδιοκτήτριες αλλά και τον άνθρωπο που με σέρβιρε, μαθαίνοντας αργότερα στο χωριό ότι ο άνθρωπος αυτός ήταν 91 χρονών!

DSC_6456b.jpg


(Γενικότερα η Θύμαινα είναι ακόμα ένα μέρος που φημίζεται για τη μακροζωία του, μαζί με τη ξακουστή στο τομέα αυτό Ικαρία. Βέβαια οι Θυμαινιώτες εικάζουν ότι αυτοί έχουν τα πρωτεία).

Η ώρα κόντευε επτά, οπότε αναχώρησα για να προλάβω να δω και το υπόλοιπο χωριό. Για ακόμα μια φορά την ίδια μέρα ανέβηκα τα πολλά σκαλοπάτια που οδηγούσαν προς το κεντρικό δρόμο:

DSC_6459.JPG


Βλέποντας από ψηλά τη Κεραμειδού:

DSC_6466.JPG


Αλλά πλησιάζοντας στο κεντρικό και όλο το χωριό:

DSC_6470.JPG


Προχώρησα μέσω του χωματόδρομου προκειμένου να μη κάνω το γύρο και να βγω άμεσα στη κατοικημένη περιοχή:

DSC_6477.JPG


Πλησιάζοντας στα σπίτια του οικισμού, πλαισιωμένα τα πιο ακριανά από τις κλασσικές αναβαθμίδες και τα ελαιόδεντρα:

DSC_6481.JPG

DSC_6485.JPG


Έφτασα ως το εκκλησάκι πάνω από το νεκροταφείο:

DSC_6488.JPG


Χωρίς να παραλείψω να βγω μια χαρακτηριστική φωτογραφία:

DSC_6498.JPG


Στη συνέχεια προχώρησα προς τα κάτω, περνώντας και από τη καντίνα του νησιού. Είναι ένα από τα μέρη στα οποία μπορεί κάποιος να πιει το ποτό του το βράδυ, πέρα από τα δύο καφενεία.

DSC_6501.JPG


Συνέχισα τη βόλτα μου στα ενδότερα του οικισμού βλέποντας και φωτογραφίζοντας τα όμορφα σπιτάκια, τις γειτονιές, τα σκαλοπάτια και τις πλατείες:

DSC_6506.JPG
DSC_6508.JPG

DSC_6513.JPG

DSC_6515.JPG


Το μονοπάτι με έβγαλε μέχρι την επάνω πλατεία όπου βρίσκεται η κεντρική εκκλησία:

DSC_6519.JPG


Με την Αιγαιοπελαγίτικη θέα στο κόλπο της Θύμαινας και τους Φούρνους:

DSC_6522.JPG


Συνέχισα προς το λιμάνι:

DSC_6536.JPG


Ανεβαίνοντας αυτή τη φορά προς την άλλη μεριά:

DSC_6541.JPG


Οι κάτοικοι του νησιού ήταν όλοι ευγενέστατοι, καλησπερίζοντας με και πιάνοντας μου τη κουβέντα αρκετές φορές κάτι που μ’ έκανε να νιώσω ακόμη μεγαλύτερη οικειότητα, ένα στοιχείο που αν μη τι άλλο χαρακτηρίζει τη Θύμαινα έτσι κι αλλιώς:

DSC_6547.JPG


Αφιέρωσα λίγο ακόμα χρόνο στη βόλτα μου, προκειμένου να εκπληρωθεί κάθε φωτογραφικό απωθημένο:

DSC_6549.JPG


Ακόμα και σε τέτοια μέρη άλλωστε υπάρχουν ευκαιρίες:

DSC_6558.JPG


Προτού σταμπάρω το καλύτερο τραπέζι του καφενείου πάνω απ’ το λιμανάκι προκειμένου να ξεδιψάσω:

DSC_6560.JPG


Ένα μαγαζί σήμα κατατεθέν της Θύμαινας, που το βράδυ περνούσε απ’ αυτό όλος ο κόσμος:

DSC_6564.JPG


Η πείνα δεν άργησε να κάνει την εμφάνιση της, δίνοντας έτσι τη παραγγελία για τα εκλεκτά και πολύ φρέσκα μεζεδάκια:

DSC_6568b.jpg


Έμεινα εκεί ως αργά το βράδυ, απολαμβάνοντας τις μπυρίτσες μου, συζητώντας παράλληλα με τους ντόπιους και γελώντας για τον άτυπο «ανταγωνισμό» τους με τους γειτονικούς Φούρνους. Τους θεωρούνε πολύ τουριστικούς, αλλά και τους ανθρώπους εκμεταλλευτές, παρόλο βέβαια που είναι όλοι συγγενείς μεταξύ τους. Που να ‘ξεραν οι καημένοι τι γίνεται σε άλλα μέρη ανά την Ελλάδα…

Έκανα μια μικρή βόλτα και κοιμήθηκα σχεδόν ευτυχισμένος που βίωνα ακόμα ένα τόσο μικρό νησάκι της άγονης γραμμής.



Μέρα δεύτερη:


Μέρα; Ποια μέρα;

Εγερτήριο στις 7 και μισή το πρωί και καφεδάκι στο καφενείο. Ήταν βλέπετε τα ωράρια που δεν ευνοούσαν αυτή την εκδρομή με τίποτα, καθώς έπρεπε στις 8 και μισή να αναχωρήσω με το γνωστό πλοίο για Ικαρία. Πάλι καλά να λέω που κατάφερα και πήγα έστω για τόσο λίγο.

DSC_6569.JPG


Η τελευταία βόλτα λίγο πριν τον απόπλου μου χάρισε εξαιρετικές πρωινές λήψεις:

DSC_6577.JPG

DSC_6573.JPG


Που υπό το φως και τον ήλιο της ημέρας ήταν πολύ καλύτερες από τις χθεσινές:

DSC_6574.JPG


Η «Μεγαλόχαρη» δεν άργησε να σφυρίξει κάνοντας την εμφάνιση της:

DSC_6587.JPG


Μπήκα στην ουρά προς επιβίβαση μαζί με μερικούς από τους μόνιμους κάτοικους, ηλικιωμένους ως επί το πλείστον, οι οποίοι αναχωρούσαν προς επίσκεψη στο νοσοκομείο της Ικαρίας, κάνοντας με να πάρω μια μικρή γεύση από τις δυσκολίες της άγονης γραμμής:

DSC_6580.JPG


Πρώτη φορά μπήκα σε πλοίο και δε μου έγινε καν έλεγχος εισιτηρίου, δίνοντας μου ακόμα ένα σημάδι της οικειότητας του μέσου με τους μόνιμους κατοίκους:

DSC_6590.JPG


Άφησα πίσω μου τη Θύμαινα με χαμόγελο, όχι μόνο γιατί κατάφερα τελικά να τη δω όπως έπρεπε, με διανυκτέρευση, αλλά και γιατί είδα ένα τέτοιο μέρος, ένα νησί που σε παραπέμπει σε χρόνια και εικόνες που δε συναντάς πλέον μέσα και κοντά στα αστικά κέντρα. Εικόνες νησιώτικες, πρόσωπα χαμογελαστά, φιλόξενα, μιας άλλης ζωής. Ένα νησί από τα αρκετά πλέον αυτής της σπάνιας λίστας, το καθένα όμως με το δικό του χαρακτήρα.

DSC_6594.JPG

DSC_6602.JPG


Δε ξέρω αν θα επιστρέψω, γι’ αυτό δε λέω και μεγάλες κουβέντες. Όσα δε φέρνει ο χρόνος τα φέρνει η στιγμή. Είμαι πάντως διαθέσιμος με χαρά να το ξανακάνω...
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
497
Likes
1.047
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ονειρεμένο Ταξίδι
Πολυνησία
΄Ενας μικρός παράδεισος, ούτε που ήξερα ότι υπάρχει!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
3.575
Likes
22.162
Επόμενο Ταξίδι
Hungary?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
΄Ενας μικρός παράδεισος, ούτε που ήξερα ότι υπάρχει!
Είναι νησιά που αγνοεί ο περισσότερος κόσμος, από αυτά που μου αρέσουν να «κυνηγάω»να δω.
Ακόμα και οι επισκέπτες - εκδρομείς από τη γειτονική Ικαρία κατευτύνονται προς τους Φούρνους αλλά ποτέ κανένας προς τη Θύμαινα.
Ωραία, λιτά, φιλόξενα... ;)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
31.952
Μηνύματα
791.437
Μέλη
36.545
Νεότερο μέλος
Alexandros!!

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom