Νικαράγουα Νικαραγουα.

D

Delmem39172

Guest
2012

Απο την κοστα ρικα η νικαραγουα ειναι διπλα.με ενα ταξιδι στην κοστα ρικα μπορειτε να γυρισετε 5 χωρες.η νικαραγουα η ονδουρα η γουατεμαλα και το ελ σαλβαδορ εχουν κανει μια συμπραξη κατι σαν την δικη μας ευρωπαικη ενωση,οποτε αν μπειτε σε μια χωρα απο αυτες η μετακινηση σας ειναι ευκολη,εγω περασα τα συνορα απο κοστα ρικα προς νικαραγουα οδικως.δηλαδη περασα κατι σαν συνορα που μαλλον ητανε τελωνειο.η δικη μου πλευρα ητανε αδεια η εισοδος ομως προς την κοστα ρικα ητανε φουλ ,ειδα μια ουρα πολλων δεκαδων μετρων να περιμενει μεσα στον ηλιο για να μπει στην κοστα ρικα.πιθανοτατα πηγαιναν στην κοστα ρικα για δουλεια.

ειχα παρει αποφαση να επισκεφτω την μαναγκουα την πρωτευουσα της νικαραγουας ομως συναντησα πολλα προβληματα κυριως μετακινησης στο εσωτερικο της χωρας,το ποσο που μου ζητουσανε τα ταξι ητανε εξωφρενικα μεγαλο για χωρα της λατινικης αμερικης.το λεωφορειο με πηγε ως την πολη μπελεν παραπανω δεν πηγαινε γιατι μετα εστριβε δυτικα και πηγαινε σε καποιες πολεις παραθαλασσιες,εμεινα στο μπελεν σε μια τρωγλη που ουτε τζαμπα δεν μενεις και πληρωσα και 3 ευρω.μεσα στο λεωφορειο οι ντοπιοι μου ειπανε πολλα.αυτο που με ενδιεφερε ητανε να βρω λεωφορειο την επομενη για μαναγκουα,ως σκεψη ητανε καλα να μεινω στο μπελεν επειδη ηδη ειχε νυχτωσει και η εμπειρια μου λεει νυχτα σε αγνωστη χωρα να μην ταξιδευω.απο οτι ειδα στον χαρτη βρισκομουν κοντα σε ενα μεγαλο ενεργο ηφαιστειο που ητανε βορεια μου και ενω ειχα δει στην διαδρομη να προσπερναμε ηδη ενα ηφαιστειο,βρισκομουν δηλαδη αναμεσα σε 2 ηφαιστεια και σε μια μεγαλη λιμνη ,η λιμνη λεγοτανε λιμνη της νικαραγουας ,την λιμνη την ειδα καλα αλλα μου ειπανε οτι εχει μεσα και νησακια τα οποια δεν τα ειδα καλα και μαλιστα ειναι κατοικησιμα,το ηφαιστειο ομως φαινοτανε ποιο καθαρα ,ητανε το ηφαιστειο εσπερανζα που σημαινει ελπιδα.
αυτο ητανε το ηφαιστειο που προσπερασαμε πριν την πολη μπελεν.το επομενο που κοιταζα εγω στον χαρτη και μου φανηκε ποιο μεγαλο λεγοτανε μομπατσο.

Στις 7 το πρωι ξεκινησα με ενδιαμεσο σταθμο την γκραναδα για μαναγκουα,αυτο που μου εκανε εντυπωση μετα τα ηφαιστεια και την λιμνη που ειδα ειναι η πολη της γκραναδας,λες και ημουνα στην κουβα.τετοια ομοιοτητα δεν μπορουσα να φανταστω.η γκραναδα ειναι μια φανταστικη πολη και ισως για αυτο να εχει και τοσο τουρισμο.εχει ποιο πολλους τουριστες και απο το σαν χοσε της κοστα ρικα.εμεινα μολις 5 ωρες στην γκραναδα και αποχωρησα τελικα για την πρωτευουσα με αλλο λεωφορειο.εφτασα μερα στην μαναγκουα ,αν και ειδα την πινακιδα οτι μπηκαμε στην πολη εγω ακομα περιμενα να δω την πρωτευουσα .μαλιστα μου εκανε εντυπωση το ποσο μεγαλα ειναι τα προαστια .ομως δεν ητανε προαστια ητανε η πολη.μια πολη χωρις πολυωροφα κτιρια κτισμενη μεσα σε δασος και μια λιμνη στο κεντρο.απο οτι μου ειπανε οι ντοπιοι μετα τον μεγαλο σεισμο του 1972 η πολη αλλαξε.δεν κτιζονται πλεον μεγαλα κτιρια για τον φοβο νεου σεισμου και το κεντρο αποκεντρωθηκε και κτιζονται συνεχεια σπιτια προς τα προαστια.τωρα εξηγητε γιατι δεν καταλαβα οτι ημουνα μεσα στην πολη.η πολη εχει καποια εμπορικα κεντρα αλλα οι τιμες δεν ειναι καλες ,ποσο μαλλον για τους ντοπιους,μετα το κολον ,το νομισμα της κοστα ρικα περασα στο κορδοβα στο νομισμα της νικαραγουας.οι συναλλαγες ομως γινονται με δολλαρια,η πολη δεν εχει αρχη ουτε τελος σημειο κατατεθεν της πολης για να προσανατολιστεις ειναι η λιμνη στο κεντρο της πολης που ειναι μεσα σε εναν κρατηρα ηφαιστειακο .


η φτωχεια ειναι εκδηλη παντου ακομα και στη πρωτευουσα, η πορνεια και αυτη εκδηλη καποιες περιοχες στην μαναγκουα ειναι πολυσυχναστες και εχουν πολλα μπαρακια και κλαμπ ,στην βολτα που εκανα ειδα και πολλα καζινο.τουριστες εχει και εδω κυριως αμερικανοι οχι ομως τοσοι πολλοι οσο στην γκραναδα.

αν και ειμαι στην πρωτευουσα της νικαραγουα δεν βλεπω να υπαρχει επικινδυνοτητα,αυτο μου ειχανε πει και στην κοστα ρικα,οτι η νικαραγουα ειναι σχετικα ασφαλης χωρα .οι ντοπιοι παντως ειναι πολυ ποιο φιλικοι απο τους κατοικους της κοστα ρικα .η νικαραγουα μπορει να μην ειναι κοστα ρικα εχει και αυτη ομως παρα πολλα δαση,σε ολη την διαδρομη εβλεπα δαση και απο καμμια φορα εβλεπα και πεδιαδες και καμπους.στο μπελεν πληρωσα 3 ευρω για ενα παλιοδωματιο που δεν ειχε τιποτα εκτος απο ενα κρεβατι και ενα μισογκρεμισμενο μπανιο,ομως επρεπε να μεινω και δεν ειχα χρονο να ψαξω για κατι καλυτερο και δεν το ρισκαριζα να χασω πολυτιμο χρονο ψαχνωντας,αυτα ειναι τα μειονεκτηματα οταν ταξιδευεις χωρις προγραμμα ομως δεν με απασχολει και τοσο.στην μαναγκουα ομως τα πραγματα ητανε διαφορετικα,ειχε πολλα ξενοδοχεια μοτελ και ενοικιαζομενα δωματια για ολες της τσεπες,ετσι με μολις 5 ευρω βρηκα ενα καταπληκτικο ενοικιαζομενο δωματιο σε μια μεγαλη συνοικια που στην ουσια αποτελουντο απο ενοικιαζομενα δωματια,κατι δηλαδη σαν της δικες μας εργατικες κατοικιες με την διαφορα οτι εκει μενανε τουριστες.στο κεντρο των ενοικιαζομενων δωματιων ειχε και πισινα αλλα και καφετερια και εστιατοριο.ολα αυτα φυσικα σε ποιοτητα λατινικης αμερικης.σκεφτηκα να μεινω περισσοτερο απο οσο υπολογιζα στην μαναγκουα γιατι μου αρεσε και ειχα τακτοποιηθει καλα,μετα θα πηγαινα στην τσιναντεγκα μια ομορφη πολη οπου εκει θα εβρισκα τροπο να περασω στο ελ σαλβαδορ με φερρυ.εμεινα στην μαναγκουα ακριβως 14 μερες ,μεσα σε αυτες της 14 μερες επισκεφτηκα ξανα την πολη της γκραναδας και εμεινα και εκει αλλες 2 μερες.

αν και δυσκολευτηκα πηρα την αποφαση να περασω στην γειτονικη χωρα το ελ σαλβαδορ.οι ντοπιοι φιλοι μου στην νικαραγουα μου ειπανε να μην παω στο ελ σαλβαδορ γιατι ειναι πολυ επικινδυνα,για να ειμαι ειλικρινης σκεφτηκα να μην παω και να ταξιδεψω προς την ονδουρα ,αλλα τελικα ο πειρασμος και ο φοβος οτι θα μετανοιωνα αν δεν πηγαινα με νικησαν.ετσι αποχαιρετησα την πανεμορφη μαναγκουα και τους φιλους που εκανα εκει και με τα λιγα υπαρχοντα μου συνεχισα οδικως για την πολη της τσιναντεγκα .για μια αποσταση 150 χιλιομετρων απο την μαναγκουα στην τσινατεγκα χρειαστηκαν 4 ωρες,τοσο καλος ητανε ο δρομος και να φανταστει κανεις οτι πηγα με ταξι με συμφωνημενη τιμη.καναμε πολλες στασεις δεν λεω ομως ο δρομος ητανε το λιγο λιγο απαραδεκτος.στην τσιναντεγκα δεν ειχα σκοπο να μεινω ομως επρεπε να οργανωθω και κυριως να περιμενω το φερρυ που φευγει απο το πουερτο κοριντο και εχει μονον 2 δρομολογια την εβδομαδα.η τσιναντεγκα ειναι μια φτωχη πολη με 125.000 κατοικους,ειναι κυριως αγροτικη πολη και η θαλασσα ειναι στα δεκα χιλιομετρα απο την πολη.η πολη αυτη ειναι μια καθαρη πολη χωρις τουριστες ισως για αυτο να μου αρεσε τοσο.στην πολη αυτη βγαινει ενα φανταστικο ρουμι που ειναι γνωστο σε ολο τον κοσμο.επισης φανταστικες ειναι και οι μπανανες που βγαινουν εδω.σε 2 μερες ομως επρεπε να αναχωρησω για το ελ σαλβαδορ που βρισκονταν πια πολυ κοντα μου.

πληρωσα δεκα δολλαρια το εισιτηριο μου για το φερρυ και απλα επρεπε να περιμενω 2 μερες στην υπεροχη αυτη πολη και δεν το κρυβω επινα ολη την μερα αυτο το φανταστικο ρουμι .ενοικιαζομενα δωματια βρισκεις ευκολα και οι τιμες αρκετα καλες και εδω.η πολη εχει παρα πολλες εκκλησιες,καθε τετραγωνο και μια εκκλησια.ειναι η πολη με τα περισσοτερα ηφαιστεια και με το ποιο μεγαλο ηφαιστειο της νικαραγουας τον σαν κριστομπαλ.το σαν κριστομπαλ φαινετε σε οποια πλευρα της πολης και να μενεις.ο ταξιτσης μου ειπα οτι το παρατσουκλι της τσιναντεγκα ειναι πολη των πορτοκαλιων Ciudad de las Naranjas ασχετα αν πορτοκαλια δεν ειδα πουθενα στην πολη.αν και ρωτησα απο που προερχετε το παρατσουκλι δεν ηξερε να μου πει.

Το ταξιδι μου προς ελ σαλβαδορ θα ηταν βραδυνο...εφυγα απογευμα απο την τσιναντεγκα και σε μιση ωρα βρισκομουνα στο πουερτο κοριντο,απο εκει στης 10 το βραδυ θα ξεκινουσα για το πουερτο λιμπερτατ,περιμενα να δω καποιο φερρυ μα ματαια.οντως στης δεκα επιβιβαστηκα σε ενα μοτορσιπ ενα παλιο μικρο πλοιο που μετεφερε αγροτικα εμπορευματα απο και προς την νικαραγουα,μεσα στο πλοιο ημουνα ο μοναδικος ξενος.απο ελεγχο δεν περασα .ταξιδευαμε ολο το βραδυ και συνολικα καναμε 4 στασεις σε καποια μικρα λιμανια για να κατεβουν ανθρωποι και καποια εμπορευματα.φτασαμε στο ελ σαλβαδορ στο πουερτο λιμπερτατ την ωρα που αρχισε να ξημερωνει.στης χωρες της κεντρικης αμερικης ξημερωνει στης 6 και νυχτωνει παλι σε 12 ωρες περιπου.ας πουμε ισημερια.δεν κοιμηθηκα καθολου αν και οι υπολοιποι επιβατες δεν μου εδωσαν την αισθηση οτι κινδυνευω.μαζι με 3 ακομα ατομα που γνωρισα στο πλοιο απο την νικαραγουα πηραμε το λεωφορειο απο το λιμανι της πολης λιμπερτατ για την πολη του σαν σαλβαδορ.οι αποστασεις ειναι κοντινες στο ελ σαλβαδορ γιατι ειναι μικρο κρατος.μικρο και πυκνοκατοικημενο.ολοκληρη η χωρα εχει 6,5 εκατομμυρια κατοικους και τα 2,5 εκατομμυρια ζουνε στην πρωτευουσα το σαν σαλβαδορ.

το ελ σαλβαδορ ειναι μια χωρα οσο περιπου η μακεδονια.ειναι ομως ακομα ποιο φτωχα απο την νικαραγουα.μεσα στο πλοιο μιλουσα με καποια ατομα απο νικαραγουα μεχρι που αποκοιμηθηκαν και εμεινα να χαζευω τον ειρηνικο μονος μου,μου ειπανε λοιπον οτι 5 ειναι οι ποιο επικινδυνες χωρες στην λατινικη αμερικη και οι 3 βρισκονται στην κεντρικη αμερικη.ειναι η γουατεμαλα η ονδουρα και το ελ σαλβαδορ,οι αλλες 2 υποθετω οτι ειναι η βενεζουελα και η βραζιλια.σε αυτες της 3 πολεις ολοι οπλοφορουν μου λενε και αν δεν προσεξεις βαζεις την ζωη σου σε κινδυνο.

φτασαμε στην πρωτευουσα την ωρα που η πολη μολις ειχε μπει στον καθημερινο ρυθμο της.μπαινοντας στην πρωτευουσα αυτο που διακρινεις ειναι παγκοι παντου,ανθρωποι με στημενους παγκους να πουλανε τα παντα.μικρα μικρα παζαρια σε ολοκληρη την πολη του ελ σαλβαδορ.προθυμοποιηθηκα να κερασω το πρωινο μας γευμα στους φιλους μου απο νικαραγουα γιατι μου δωσανε χρησιμες πληροφοριες για το που θα παω και που θα μεινω.Το νομισμα του ελ σαλβαδορ ητανε το κολον πριν παρει το δολλαριο.τωρα επισημο νομισμα ειναι το δολλαριο.αλλα και σε αλλα κρατη της κεντρικης αμερικης το νομισμα τους δεν εχει καμμια ισχυ εφοσον ολες οι δοσοληψιες γινονται με το δολλαριο.

στο σαν σαλβαδορ εχει καποια εμπορικα κεντρα αλλα ειναι απλησιαστα για τους ντοπιους,οι τιμες ομως εκτος εμπορικων ειναι πολυ καλες,βρηκα δωματιο μαζι με πρωινο μολις 4 δολλαρια.τοσο σιδερο σε πολη δεν εχω ξαναδει μεχρι στιγμης.ολα τα σπιτια ειναι κλεισμενα σαν φυλακες ,πορτες παραθυρα ειναι κλεισμενα με καγκελα για μεγαλυτερη ασφαλεια.κινηση δεν εχει το σαν σαλβαδορ αλλα ακομα και ετσι πολυ δυσκολα βγαζεις ακρη μεσα στην πολη,το μονο που μπορεις να καταλαβεις ειναι απο που ανατελει και που δυει ο ηλιος,τιποτα αλλο.ταξιδευοντας προς σαν σαλβαδορ ειδα τοπια γνωριμα που μου θυμιζαν εντονα νικαραγουα ακομα και οι κατοικοι μοιαζουν,σαφως ομως το ελ σαλβαδορ ειναι ποιο φτωχο .στο πουερτο λιμπερτατ ειδα καποια μεγαλα ξενοδοχεια και απορησα νομιζα οτι στο ελ σαλβαδορ δεν εχει τουρισμο,μου ειπανε ομως οτι ερχονται καποιοι για σερφ κυριως αμερικανοι αλλα και μεξικανοι.η πρωτευουσα το σαν σαλβαδορ δεν εχει τουριστες.απο οτι βλεπω οπου και να πηγαινω ειμαι μονον εγω.ισως να εχει αλλα ακομα δεν συναντησα κανεναν.

η χωρα εχει πολλα ηφαιστεια η βλαστηση ομως οσο ανεβαινω προς τα επανω λιγοστευει.παραυτα εχει πολυ ζεστη περιπου 35 και βρεχει μια ωρα καθε μερα κυριως απογευματα.στο ελ σαλβαδορ αν πατε για φαγητο θα περιμενετε εως και μια ωρα για να σας σερβιρουν.το ιδιο παθαινα και στην κουβα μερικες φορες για αλλο λογο ομως εκει.στο ελ σαλβαδορ απλα βαριουνται να δουλεψουν στην κουβα ο μαγειρας και οι σερβιτορες πιανονταν στον χορο με τους πελατες και ετσι το φαγητο πηγαινε στραφι.νομιζα οτι οι λατινοαμερικανοι ειναι εργατικος λαος βλεπω ομως οτι λογω της φτωχιας δεν εχουν και πολυ ορεξη για δουλεια.ειδικα οι κατοικοι της κουβας δεν εχουν καθολου ορεξη για δουλεια καθως τρωνε με κουπονια.και ετσι φτωχος και αλλιως φτωχος οποτε προς τι η δουλεια.

νυχτα πολυ αργα δεν βγηκα στο σαν σαλβαδορ αλλωστε δεν βλεπω τον λογο να μεινω μεχρι αργα εξω.στο δωματιο που εμενα μου κανανε παρεα οι σπιτονοικοκυρηδες μου ο δε γιος τους μου ζητουσε επιμονα να μπει μεσα στον σακο μου κρυφα για να τον παρω μαζι μου στην ελλαδα.αχορταγη περιεργεια ολοι να μαθουν πως ειναι η ελλαδα και η ευρωπη,την νομιζουν ως γη της επαγγελιας και εχω την εντυπωση οτι νομιζουν πως ο καθενας μας στην ελλαδα εχει μια μηχανη που κοβει χρηματα στο σπιτι του και σηκωνετε το πρωι και κοβει οσα χρηματα θα του χρειαστουν για σημερα.αυριο βλεπουμε.αυτη η αμαθεια η αγνωσια ειναι που κανει αυτους τους λαους να ζουνε ησυχα και υπομονετικα.δεν γνωριζουν την πραγματικοτητα για το τι συμβαινει στον εξω κοσμο .καποιοι μεσα τους πιστευουν οτι μια μερα θα φυγουν απο την πατριδα τους και οτι επιτελους θα ζησουν και αυτοι καλα οπως ολοι οι ευρωπαιοι.η αληθεια ειναι οτι οπου και να πανε θα ζησουν το ιδιο φτωχα ισως και χειροτερα απλα και μονο επειδη ετυχε να γεννηθουν φτωχοι.

Eκλεισα ηδη δεκα μερες παραμονης στο ελ σαλβαδορ ,απο της δεκα της 8 της εβγαλα στο σαν σαλβαδορ την πρωτευουσα.της 2 μερες της περασα σε ενα μικρο χωριο το σαν αντωνιο,μικρο και φτωχο χωριο με βαθεια φιλοσοφημενους ανθρωπους,οι φτωχοι ανθρωποι ειναι ποιο φιλοσοφημενοι γιατι η δυστυχια διδασκει περισσοτερο απο την ευτυχια.μεσα σε αυτο το μικρο χωριο υπηρχε ενα νεκροταφειο οπως σε ολα τα χωρια σε ολοκληρο τον κοσμο.εδω ομως υπηρχε μια διαφορα γραμμενη επανω σε καθε ταφο.επανω σε καθε ταφο λοιπον που αναγραφεται η ημερομηνια γεννησης και θανατου αναγραφονταν και κατι αλλο.μια ημερομηνια ακομα η οποια αντιστοιχουσε σε καποιες ημερες και ωρες,δηλαδη 15 μερες και 5 ωρες η 21 μερες και 12 ωρες.δεν μπορεσα εξ αρχης να καταλαβω τι γινετε και ετσι αναγκαστηκα ρωτησα εναν ντοπιο ο οποιος μου ειπε.αυτα που βλεπεις εδω σαν μερες και ωρες ειναι οι μερες και οι ωρες που περασε καποιος καλα στην ζωη του.λιγο πριν πεθανει καποιος τον ρωταμε ποσες ευτυχισμενες στιγμες ειχε στην ζωη του ετσι της υπολογιζουμε σε μερες και ωρες και το γραφουμε στον ταφο του.τρομερο ετσι?
οντως οι φτωχοι εχουν περισσοτερη σοφια μεσα τους .

το σαν αντωνιο βρισκοτανε διπλα στα συνορα με την γουατεμαλα και πολυ κοντα στα συνορα με την ονδουρα,επρεπε ομως να μεινω και αλλο στο σαν σαλβαδορ διοτι σε λιγες μερες θα γινομουνα διπλος.περιμενα εναν φιλο μου απο ελλαδα ο οποιος βρισκοτανε στο μεξικο και δωσαμε συναντηση στο σαν σαλβαδορ .ετσι επεστρεψα και παλι στο σαν σαλβαδορ εν αναμονη των εξελιξεων.εδω που τα λεμε χρειαζομουνα παρεα γιατι βαρεθηκα να ειμαι μονος .το διεθνες αεροδρομιο κομαλαπα του σαν σαλβαδορ βρισκετε διπλα στην λιμνη λιοπανγκο 20 λεπτα απο τον κεντρο της πολης και 40 λεπτα απο την περιοχη μεξικανος που εμενα εγω.ο σπιτονοικοκυρης ανελαβε να με παει συνοδεια για να παραλαβουμε τον φιλο μου που ερχοτανε απο μεξικο .ο σιμος εφυγε απο μεξικο στης 7 το πρωι πηγε στον παναμα και εφτασε με ανταποκριση στο σαν σαλβαδορ στης 10 το βραδυ,μεγαλο ταξιδι .αν ειχε απευθειας πτηση δεν θα εκανε πανω απο 2 ωρες ,τωρα εκανε 15.εφτασε ομως στην ωρα του στης 10 ακριβως .

πρωτη φορα εμενα εξω τοσο αργα και ειδα μια πολη που δεν μπορουσα να φανταστω,τελικα οντως η πολη ειναι πολυ επικινδυνη το βραδυ.αν και κινηθηκαμε σε κεντρικους δρομους δεν σταματησαμε ουτε σε ενα κοκκινο φαναρι ,παντου εβλεπες τσιλιαδορους πορνες και αυτοκινητα σταματημενα με κοσμο μεσα.απο οπου περνουσαμε τα αλανια μας εκοβαν αμεσως και επεφτε συρμα.μια ωρα εβλεπα αυτο το σκηνικο.σταματησαμε μονο στο σπιτι μπροστα η γειτονια μας τουλαχιστον ητανε σχετικα ασφαλης.τακτοποιηθηκαμε στα δωματια μας και το ριξαμε στην κουβεντα.

ουτε σε μενα αλλα ουτε και στον σιμο αρεσε το μεξικο,σε καποιους αρεσει σε μενα οχι.την επομενη το πρωι την ωρα του καφε ειπαμε να χαραξουμε πορεια σε λιγες μερες για ονδουρα μετα γουατεμαλα απο εκει μεξικο και επιστροφη στην πατριδα,την κουβα.βγηκαμε μεσημεριανη βολτα στο κεντρο,αλλα βλεπεις το πρωι αλλα το βραδυ.τα εμπορικα κεντρα ητανε γεματα κοσμο αλλα κανεις δεν αγορασε τιποτα,ολοι κοιταζανε.η πολη το πρωι ειναι ασφαλης φτανει να μην παρασυρθεις και μπεις μεσα σε στενα δρομακια,εκει κανεις δεν εγγυαται τιποτα.περνωντας απο κεντρικους δρομους κοιταζαμε τα δρομακια στενομακρα και αμεσως καταλαβαινες οτι η χειροτερη ιδεα ειναι να μπεις εκει μεσα,ειναι το στομα του λυκου.

το μονο ευθυμο ειναι τα λεωφορεια που μας προσπερνανε.βαμενα σε οτι χρωμα μπορειτε να φανταστητε μοιαζανε σαν πολυχρωμες κινητες λατερνες.αν και μεσημερι οι σουρομενοι ειναι αρκετοι και μερικοι κοιμουνται στα πεζοδρομια διπλα σε ενα μπουκαλι ρουμι.το σαν σαλβαδορ και ολοκληρη η χωρα κυβερνατε απο συμμοριες που την μερα ειναι αθεατοι και το βραδυ ειναι παντου.ειναι συμμοριες συμμοριες που ελεγχουν την επαρχια και κυριως την πρωτευουσα.ολα μοιρασμενα σε περιοχες ,τους αναγνωριζεις ευκολα απο τα δεκαδες τατοο που εχουν πανω τους και απο το πως σε κοιτανε.ειναι καλο να μην πεσεις πανω τους.μου ειπανε ιστοριες για πραξης βιας σε τουριστες αλλα και σε ντοπιους.μεχρι λεωφορεια σταματανε και παιρνουνε απο τον κοσμο οτι βρουνε.τωρα εξηγητε γιατι εχει παντου σεκιουριτι οπλισμενοι σαν αστακοι.

οπλισμενοι ειναι ομως σχεδον ολοι ακομα και την ημερα,σε πολλες περιπτωσεις καποιοι αφηνουν τα οπλα τους να φανουν επιτηδες και σε πολλες απλα τα βλεπεις αν και κρυμμενα.ατομα με τατοο συναντησαμε ακομα και την ημερα στους δρομους,σε κοβουν με την μια το τι εχεις επανω σου απλα κανεις πως δεν τους βλεπεις.δεν πρεπει κανεις να εχει το παραμικρο επανω του.ουτε καν μια φιρμα στο μπλουζακι που φοραει.

μετα την νικαραγουα τον σατινιστας που δεν αντιμετωπισα κανενα προβλημα ειμαστε στο ελ σαλβαδορ τον κοντρας αλλα εδω ολα ειναι διαφορετικα.τα μελη της μαφιας ειναι μικρα παιδια απο 15 εως 20 χρονων,θυμηθηκα την κουβεντα μου με την τζουλιανα που ειχα στο αεροδρομιο του σαο παολο και που μου ειχε πει οτι τα μελη των συμμοριων ειναι το πολυ εως 20 ετων ζουνε στης φαβελες και κανεις σχεδον δεν περναει τα 20 γιατι απλα σκοτωνονται σε συμπλοκες με την αστυνομια.οι περισσοτερες οικογενειες στο ριο που ζουνε σε φαβελες εχουνε χασει και απο ενα ατομο σε συμπλοκες ειτε μεταξυ των συμμοριων ειτε μεταξυ συμμοριων και αστυνομιας.το ιδιο σκηνικο και εδω.η φτωχεια και κυριως ο εμφυλιος που μαστιζε επι χρονια το ελ σαλβαδορ αφησε ανεξιτηλα τα σημαδια του στην ζωη των κατοικων του ελ σαλβαδορ.

σηκωθηκαμε πρωι πηραμε το λεωφορειο για τα συνορα της ονδουρας και αφου αλλαξαμε 2 λεωφορεια και 3 ταξι αγροτικα φτασαμε στο τελωνειο ,σκοπος μας να μην μας πιασει η νυχτα στον δρομο ,

ετσι το ταξιδι ξεκινησε ξημερωματα και φτασαμε στα συνορα μεσημερι περιπου στης 2.εχουμε αλλες 4 ωρες μεχρι να σκοτεινιασει ,μεχρι τοτε πρεπει να μπουμε στην ονδουρα και να φτασουμε στην πλησιεστερη πολη για διανυκτερευση.Βρισκομασταν στα συνορα ελ σαλβαδορ ονδουρας στην πολη αματιγιο που ειναι και το τελωνειο.επισημα συνορα μεταξυ ελ σαλβαδορ και ονδουρας δεν υπαρχουν.πολλοι κατοικοι του ελ σαλβαδορ δουλευουν σε κοντινες πολεις της ονδουρας και αργα το βραδυ επιστρεφουν παλι στο ελ σαλβαδορ στα χωρια τους.

τα συνορα ειναι τυπικα δεν γινετε καν ελεγχος ομως πληρωσαμε ενα δολλαριο εκαστος για να βγουμε απο την χωρα.η ποιο κοντινη μεγαλη πολη ειναι η τσολουτεκα αρκετα μακρια ομως για να ρισκαρεις να πας γιατι θα μας επιανε σιγουρα η νυχτα ετσι προτιμησαμε κατι ποιο κοντινο μια αλλη πολη,την πολη νακαομε που βρισκετε μολις μια ωρα απο τα συνορα και εχει το ιδιο ονομα με τον ποταμο που περναει απο εκει.πληροφοριες που πηραμε ητανε οτι υπαρχουν μοτελ στην περιοχη .

συμφωνα με τον χαρτη βρισκομασταν στην νοτιοδυτικη ονδουρα πλησιον της νικαραγουας οποτε μας δινοτανε η ευκαιρια να διασχισουμε ολοκληρη την χωρα με σταση παντα λιγο πριν νυχτωσει.ειναι περιττο να πω για την κατασταση των δρομων,οι κατοικοι στην πολη που φτασαμε ητανε αφαντοι λες και ανοιξε η γη και τους καταπιε.τα μαγαζια και αυτα κλεινανε εκεινη την ωρα.με το ζορι βρηκαμε ενα σνακ μπαρ και ηπιαμε μια μπυρα γιατι η ζεστη ητανε αφορητοι.ειχαμε ολο και ολο 2 τηλεφωνα απο ενα μοτελ και ενα ενοικιαζομενο δωματιο για να μεινουμε.ταξι δεν ειχε πουθενα αλλα ο ιδιοκτητης του σνακ μπαρ προθυμοποιηθηκε ο ιδιος εναντι μιας μικρης αμοιβης να μας παει ο ιδιος στο μοτελ .

το νομισμα της ονδουρα ειναι το λεμπιρας.εμεις πληρωσαμε με δολλαρια.6 δολλαρια για ενα διπλο δωματιο με εξωτερικη τουαλετα και πρωινο.το μοτελ ητανε το λιγοτερο αισχος αλλα τετοια ωρα τετοια λογια ετσι και αλλιως θα μεναμε ενα μονον βραδυ διοτι την αλλη μερα θα ξεκινουσαμε για την πολη τσολουτεκα.

η νυχτα περασε ασχημα ουτε ο σιμος ουτε εγω μπορεσα να κοιμηθουμε λογω της ασχημης καταστασης του μοτελ και νωρις τα ξημερωματα ισα ισα που κοιμηθηκαμε κανενα δυωορο.σε αυτες της ασχημες καταστασεις ποτε δεν φταιει κανεις ,απλα συμβαινουν.με το που ξημερωσε βγηκαμε στον δρομο γιατι σαφως ητανε πολυ καλυτερα εξω παρα μεσα στο μοτελ.πασαρεψαμε μια καλη τιμη και ξεκινησαμε για την πολη τσολουτεκα.λιγο πριν της δεκα το πρωι ειμαστανε στο κεντρο της πολης.αυτη την φορα βρηκαμε καλυτερο μοτελ με 8 δολλαρια εκαστος.η πολη ειναι μεγαλη ειναι πανω απο 100.000 κατοικους μας ειπανε ομως απο το μοτελ οτι ψωνια ειχαμε να κανουμε να τα κανουμε μερα διοτι το βραδυ δεν κυκλοφορει κανεις εξω.το σκηνικο ιδιο με το ελ σαλβαδορ,καγκελα παντου και εδω στα σπιτια σε πορτες και παραθυρα και σε μερικα σπιτια μαζι με τα καγκελα ειχε και συρματοπλεγματα.οι ανθρωποι ιδιοι τα σπιτια ιδια το ολο σκηνικο γνωστο αλλαζε μονο το ονομα της χωρας,

οι κατοικοι της ονδουρας εχουν πολυ καλες σχεσεις με τους γειτονες τους κα κυριως με το ελ σαλβαδορ.η πολη ομορφη με μικρα κτιρια και σπιτια.σπιτια και κτιρια ητανε το πολυ δυορωφα μονον οι εκκλησιες ητανε μεγαλες.γνησιο χρωμα λατινικης αμερικης,βλαστηση παντου και εβρεχε σχεδον καθε απογευμα.γνωριζαμε οτι και η ονδουρα ειναι επικινδυνη χωρα αν οχι περισσοτερο ητανε τουλαχιστον σαν το ελ σαλβαδορ.μπαρακια και εστιατορια ειχε παντου με παρα πολυ καλες τιμες.τουρισμο δεν ειχε καθολου και οι κατοικοι δεν δειχνανε να εχουν χαλασει .

Ειναι κανονας οτι οσο ποιο πολλα ατομα ταξιδευουν μαζι τοσο πετυχαινεις καλυτερες τιμες σε ολα αλλα και μοιραζονται τα εξοδα οπως το ταξι.ηξερα ομως οτι οπου πας για πρωτη φορα σε κλεβουν κανονικα,σε πολλες των περιπτωσεων οι τιμες ειναι μεχρι και δυο φορες επανω του κανονικου και ας σου φαινονται φτηνες.αυτο συνεβαινε και σε εμας σε ολες της χωρες που πηγαιναμε.ο μεσος ορος ενος κατοικου οποιαδηποτε χωρας της λατινικης αμερικης ειναι ανικανος να κοροιδεψει τον μεσο ορο ελληνα και αυτο γιατι με το που σε πλησιαζουν οι ντοπιοι αμεσως καταλαβαινεις της προθεσεις τους,ειναι τοσο φτωχοι σε χρηματα αλλα και σε μυαλο που ειναι σχεδον αδυνατον ακομα και για τους ποιο πεπειραμενους του ειδους να κρυψουν το παθος τους για λεφτα και μονον που τους κοιτας καταλαβαινεις οτι σε πλησιαζουν για να στα παρουν.τους δικαιολογω ομως γιατι σκοπος τους δεν ειναι να πλουτισουν αλλα να επιβιωσουν,ετσι και εμεις καναμε σε πολλες περιπτωσεις πως δεν καταλαβαιναμε και με λιγα παζαρια καπως ας πουμε μετριαζαμε το κακο.αν ομως επανω στην συναλλαγη οποιουδηποτε ειδους δεν εκανες πισω και ησουνα αποφασισμενος να φυγεις τοτε κανανε πισω αυτοι αποκαλυπτωντας ετσι την απατη τους αλλα και το ποσο ευαλωτοι ειναι στην θεα του χρηματος λογο της φτωχιας τους.

η τσολουτεκα ειναι ομορφη πολη και φτηνη εχει τα παντα εκτος απο τουριστες αλλα και αυτο ειναι καλο.σε ολες της χωρες της κεντρικης αμερικης φαινετε ξεκαθαρα η επιρροη των αμερικανων στην ζωη τους.σε οποια χωρα υπαρχει κερδος οι αμερικανοι ειναι μεσα και παιρνουν οπως ειναι φυσικο την μεριδα του λεοντος κατι ψιλα που απομενουν τα παιρνουν οι ντοπιοι.παιρνουν το νερο τους της μπανανες τους τα ψαρια τους οτι φρουτο παραγετε εκει και καποια πολυτιμα μεταλευματα.σε καθε μεγαλη πολη συναντας γραφεια αμερικανικων εταιρειων που εκμεταλευονται τους ντοπιους για να παρουν τον πλουτο τους.οι κυβερνησεις δεν κανουν το παραμικρο γιατι απλα πλουτιζουν σε αντιθεση με τον λαο που πειναει.καποιες χωρες αντιδρασανε με πρωτη την κουβα η οποια εδιωξε τους αμερικανους απο το εδαφος της και κρατοικοποιησε της ξενες εταιρειες που ειχανε εκει.το ιδιο εκανε και η βενεζουελα που αν και της επιβληθηκανε κυρωσεις αρνειται να πληρωσει.

η ονδουρα βρεχετε μονο απο την καραιβικη με εξαιρεση τον κολπο της φονσεκα στον ειρηνικο ωκεανο που τον διεκδικουσε εκτος την ονδουρα και το ελ σαλβαδορ αλλα και η νικαραγουα,τελικα η περιοχη εμεινε ουδετερη ζωνη .

3 μερες για την πολη της τσολουτεκα ειναι αρκετες για να την γυρισεις ολη ,τα αξιοθεατα στην κεντρικη αμερικη σε αυτες της πολεις περιοριζονται σε ηφαιστεια καποια ποταμια μερικες λιμνες αρκετη φυση και απομειναρια των μαγιας.αυτα τα συναντας κυριως στο μεξικο και οσο κατεβαινεις προς τα κατω χανονται.το να πετυχεις καλες τιμες στην ονδουρα ειναι ποιο ευκολο απο το να πεισεις καποιον ταξιτζη να σε παει σε αλλη πολη.ηξερα απο την πειρα μου στην βραζιλια να μην μπαινω σε ταξι με καινουρια στερεοφωνικα που οδηγοι ειναι νεα ατομα,ειναι σιγουρο οτι θα σε ληστεψουν ,ετσι διαλεγαμε ηλικωμενους οσο το δυνατον ποιο τιμιους,ελα που αυτοι που επιλεγαμε δεν μας πηγαιναν πουθενα διοτι ειμασταν 2 και μαλλον φοβοντουσαν,ισως και να μην ηθελαν διοτι οι διαδρομες εκτος πολεων ειναι ερημικες και ισως δεν ηθελαν να πεσουν θυματα ληστειας των αυτοκινητοδρομων.με τα πολλα και με αρκετη θεληση παντα βρισκαμε καποιον που κριναμε οτι ειναι καταλληλος.φοβαται το θεριο τον γιαννη και ο γιαννης το θεριο,ετσι καπως πηγαινε η δουλεια.

τσολουτεκα -τεγκουσικαλπα στην πρωτευουσα δηλαδη καναμε 7 ωρες με 2 στασεις,το λεωφορειο γεματο και χωρις κλιματισμο.φτασαμε στην πολη νωρις το απογευμα και με μια συντομη ματια διαπιστωσαμε οτι προκειται για μια πολη φαβελα,χωρις μεγαλα κτιρια χωρις μεγαλους δρομους χωρις ουτε καν πεζοδρομια.τετοιο χαλι μαυρο σε πρωτευουσα πρωτη φορα ειδα.στημενα παζαρια παντου μεγαλο κυκλοφοριακο και παντου βρωμια.βρηκαμε ενα μοτελ στο κεντρο της πολης ευτυχως βρισκοτανε σε μερος οπου δεν περνουσαν αυτοκινητα και ετσι ειχε ησυχια,
η πολη της τεγκουσικαλπα ειναι κτισμενη μεσα σε λοφους και βουνα,η πολη επεκτεινεται συνεχως με αποτελεσμα οι τριγυρω λοφοι να ειναι γεματοι σπιτια ,παραγκες στην ουσια.για μετακινηση στην πολη τα πραγματα πολυ χαλια ειτε με τα ποδια ειτε με ταξι ειτε μα λεωφορειο.ταξι απλα δεν βρισκεις το λεωφορειο ειναι παντα γεματο γιατι ειναι ποιο φτηνο και με τα ποδια κινδυνευεις να καταληξεις στο νοσοκομειο επειδη περπατας μεσα στον δρομο και υπαρχει κινδυνος να σε χτυπησει καποιο αυτοκινητο.το κεντρο που ειναι πεζοδρομοι περπατιετε ανετα αλλα ειναι ολο και ολο 2 τετραγωνα,που να πρωτοπας?γνωριζαμε οτι με την δυση του ηλιου τα παντα ερημωνουν και ετσι και εγινε.μονη μας λυση ενα μπαρακι διπλα στο μοτελ μας που συχναζε νεολαια.ειχε καποια ατομα μεσα και πιασαμε ευκολα κουβεντα ,μας ειπανε οτι κανεις δεν βγαινει εξω για 2 λογους πρωτον δεν εχουν λεφτα και δευτερον φοβουνται να βγουνε το βραδυ λογω της εγκληματικοτητας.

Mειναμε λιγη ωρα στο μπαρακι αυτο που αν και μικρο ητανε περιποιημενο εσωτερικα,εκει μαθαμε οτι βρισκομασταν σε λαθος μερος,οι ντοπιοι της ονδουρας αλλα και οσοι επισκεπτονται αυτη την χωρα πηγαινουν κυριως ανατολικα.εκει βρισκεις ωραιες παραλιες λιγοτερη εγκληματικοτητα καθως οι περιοχες λογω του τουρισμου εχουν καλυτερη αστυνομευση.

με συνοπτικες διαδικασιες αποφασισαμε με τον σιμο την επομενη μερα κιολας να φυγουμε απο την πρωτευουσα με σκοπο να παμε στην επαρχια ατλαντιδας στην πολη λα σειμπα,ακουσαμε για καταγαλανες θαλασσες ασπρες αμμουδιες και καλουτσικη ποιοτητα ζωης.ευτυχως η πρωτευουσα ειναι κομβος ολων των υπεραστικων λεοφωρειων,επρεπε ομως να αλλαξουμε 3 για να φτασουμε στον προορισμο μας .την επομενη το πρωι ειμασταν οι πρωτοι που φτασανε στο σταθμο υπεραστικων,πρωτος μας προορισμος η πολη σαν πεδρο σουλα αν δεν κανω λαθος ειναι δευτερη η τριτη σε πληθυσμο στην ονδουρα.το λεωφορειο εφευγε στης 8 απο την πρωτευουσα και εφτανε στο σαν πεδρο βραδυ,δεν γινοτανε αλλιως.ειχαμε ομως κλεισει δωματια απο την περασμενη μερα το βραδυ μολις πηγαμε στο μοτελ με την βοηθεια του ιδιοκτητη.

η διαδρομη εξαντλητικη και αβολη,πολλες ωρες και κυριως καθεσε πανω σε ελατηρια καλυμενα απο υφασμα που τα αποκαλουν καθισματα.φτασαμε νυχτα στο σαν πεδρο η διαδρομη κρατησε με της στασεις 11 ωρες.στην πολη δεν κυκλοφορουσε κανεις,ειδαμε μονον λιγα αυτοκινητα ,επισης και οι μισοι επιβατες απο το λεωφορειο ειχανε ηδη κατεβει σε προηγουμενες πολεις.δεν φτασαμε καν στον σταθμο του λεωφορειου γιατι στον δρομο ο οδηγος του λεωφορειου σταματησε ενα ταξι και με αυτο πηγαμε στο μοτελ .το μοτελ ητανε αδειο και μαλλον πρεπει να εχει να πατησει το ποδι του εκει τουριστας χρονια.την επομενη επρεπε να ξεκινησουμε για την πολη τελα και απο εκει στην πολη λα σειμπα.με συμφωνημενη τιμη και για να αποφυγουμε την ταλαιπωρια πηραμε ενα ταξι την επομενη το πρωι και σε λιγοτερο απο 3 ωρες μια μια σταση βρισκομασταν στην παραθαλασσια πολη λα σειμπα.επιτελους.

Eιχα μερες να δω θαλασσα .ειχα αρχισει και να ανησυχω οτι θα φυγω απο την ονδουρα με ασχημες εντυπωσεις χωρις τιποτα θετικο.ειχα και απο την αλλη τον φιλο μου να μουρμουριζει διοτι απο την μερα που πατησε το ποδι του στο ελ σαλβαδορ δεν ειδε ασπρη μερα .τωρα ομως ειδαμε ασπρη μερα η μαλλον ειδαμε γαλαζια μερα.η πολη λα σειμπα ειναι πανεμορφη ,μια πολη με 200 χιλιαδες κατοικους και αλλους τοσους τουριστες,ειναι η πρωτη φορα στην ζωη μου που χαιρομαι που βλεπω τουριστες.ξενοδοχεια παρα πολλα μικρα και μεγαλα.ο κοσμος εχει θετικη αυρα ,τελικα το να ζεις κοντα στην θαλασσα ειναι πολυ σημαντικο.οι παραλιες φανταστικες και γαλαζιες.μετα της τοσες γκριζες πολεις που επισκεφτηκα απανωτα ειχα αναγκη απο λιγο γαλαζιο,μονον που εδω το γαλαζιο ητανε απεραντο.η πολη θυμιζει εντονα κοστα ρικα με δασοι ποταμια λιμνες βουνα και παραλιες.

το πικο μπονιτο ενα δασος που οι αρχες μετατρεψανε σε δασος αναψυχης για πεζοπορια ορειβασια κανο καγιακ και οτι αλλο σπορ μπορεις να σκεφτεις.ολα τα μικρα ποταμια που τρεχανε στα βουνα πεφτανε σε εναν ποταμο τον κουερο και σαλαδο και τον μεγαλωνανε αλλο τοσο.μπορουσες να τον διασχισεις με βαρκα και να δεις τα πουλια αλλα και τα ερπετα που ζουνε σε αυτον.Aπο τις παραλιες με τα ασπρα νερα εβλεπες απεναντι τα καγιος κοχινος ενα συμπλεγμα απο μικρα νησακια που μπορουσες να πας ακομα και κολυμπωντας.η προσβαση ομως στα νησακια αυτα επιτρεπεται μονον κατοπην αδειας και μονο με γκρουπ.ειναι νησακια μικρα με πυκνη ομως βλαστηση τα περισσοτερα και μπορεις να πας με καποιο γκρουπ για φαγητο η εναν καφε ακομα και για διανυκτερευση.οι τιμες πολυ καλες και δελεαστικες για να δοκιμασεις τα παντα.

το ξενοδοχειο μας πολυ καλο με μονον δεκα δολλαρια το ατομο,αλλα ποιος καθετε μεσα οταν εχεις τοσα πολλα να δεις.η εγκληματικοτητα μετρια,ειχε αλλα κυριως το βραδυ και οχι παντου.στης τουριστικες περιοχες ενοιωθες ασφαλης.ειχα να βγω βραδυ εξω περισσοτερο απο εναν μηνα .ζεστη ειχε πολυ αλλα ποιος νοιαζετε οταν εχεις διπλα την θαλασσα.η πολη λα σειμπα πηρε το ονομα της απο ενα ειδος δεντρου που υπαρχει εδω .ολα τα λεφτα ειναι ομως τα καγιος κοχινος,με μολις 2 δολλαρια η βαρκα σε παει εκει , ειναι 2 μικρα νησακια στο ποιο μεγαλο απο αυτα το ροαταν υπαρχει επανω ξυλινο εστιατοριο με φαγητο της στιγμης κυριως ψαρια η αστακο.με 10 δολλαρια ειχες ενα σπεσιαλ γευμα με αστακο και ρυζι μια σπεσιαλιτε της ονδουρας.οσο ετρωγες η μουσικη μουσικη και ο χορος χορος.λιγο παραξενη η μουσικη τους δεν λεω αλλα την συνηθιζεις.οι περισσοτεροι τα επισκεπτονται για καταδυσεις φωτογραφηση η εξερευνηση.

11 ημερες ειναι αρκετες για να ξεκουραστει και η ποιο κουρασμενη ψυχη.11 μερες ειχαμε ξεχασει τα παντα αλλα οι μερες περνανε και ετσι επρεπε να συνεχισουμε διοτι για τα συνορα προς γουατεμαλα χρειαζομασταν αρκετες ωρες και επρεπε να σχεδιασουμε παλι.

ξεκινησαμε παλι νωρις το πρωι ,μεχρι το σαν πεδρο την διαδρομη την γνωριζαμε οπως επισης και την τιμη.η διαδρομη απο λα σειμπα μεχρι σαν πεδρο δεν ξεπερνα της 3 με 4 ωρες με 2 στασεις για καφε σε καποια χωρια απο το σαν πεδρο χρειαζομασταν αλλες 3 με 4 ωρες.υπο αλλες συνθηκες με καλυτερο δρομο και ενα κανονικο αυτοκινητο η συνολικη διαδρομη λα σειμπα εως και τα συνορα κοπαν της ονδουρας ειναι 4 ωρες,ομως η κακη κατασταση οδικου δικτυου και αυτοκινητου σε αναγκαζουν να κανεις τον διπλο χρονο.η κακη κατασταση επισης επιβαλει και συχνες στασεις για να ξεπιανεσε.

αποφασισαμε να μεινουμε στην πολη κοπαν ρουινας μια μικρη κωμοπολη αρκετα ομορφη αρχαιολογικου ενδιαφεροντος,φτασαμε νωρις το απογευμα και βρηκαμε ευκολα δωματια ,υπηρχαν και πολλα ξενοδοχεια στην πολη που βρισκοτανε μερικα απο αυτα κοντα στην αρχαιολογικη περιοχη .συμφωνα με τον χαρτη βρισκομασταν μιση ωρα απο τα συνορα της γουατεμαλας.η πολη στην ουσια ειναι ενα μικρο χωριο συνεχως αναπτυσομενο λογω του τουρισμου,ετσι απο ενα μικρο χωριο ο πλυθησμος του υπερδιπλασιαστηκε και εγινε μια μικρη κωμοπολη.

εκατονταδες κατοικοι απο αλλες πολεις της ονδουρας καταφτανουν εδω για να εργαστουν.ο τουρισμος συνεχης και αυξανομενος ολοκληρο τον χρονο.αξιζει ομως διοτι εδω ειναι τα καλυτερα μνημεια και τα περισσοτερα που μπορεις να δεις απο τον πολιτισμο τον μαγιας στην ονδουρα.η κοπαν ρουινας ειναι προστατευομενη πολη λογω των μνημειων της και της πολιτιστικης κληρονομιας της.πολλοι αρχαιολογοι πιστευουν οτι εδω σε αυτην την πολη γεννηθηκε και διαδοθηκε ο πολιτισμος των μαγια.η εισοδος στο αρχαιολογικο μουσειο ειναι 3 δολλαρια και η εισοδος στο αρχαιολογικο παρκο ειναι 15 δολλαρια.το αρχαιολογικο παρκο ειναι λιγο εξω απο την πολη η μεταβαση γινετε με ταξι η με ενοικιαζομενα αλογα που σε πηγαινουν οχι απο τον δρομο αλλα μεσω δασους.οσοι δεν ερχονται στο κοπαν ρουινας για τα αρχαια ερχονται για οικολογικο τουρισμο για διαφορα σπορ μεσα στα δαση και εξερευνηση σπηλαιων .

η πολη εχει τα παντα,εστιατορια καφετεριες μπαρακια μικρα σουπερ μαρκετ και υπαιθρια παζαρια αναμνηστικων δωρων.οποιοι ειναι μορφωμενοι και οποιοι ασχολουνται με την αρχαιολογια στην λατινικη αμερικη γνωριζουν για την ελλαδα πολλα.ειναι οι στιγμες που νιωθεις περηφανος οταν βλεπεις την ξεναγο να αφηνει το γκρουπ που ξεναγει και να ερχεται σε εμας στους ελληνες για να μαθει περισσοτερα για την ελλαδα και την ιστορια της,οι ερωτησεις απανωτες το ενδιαφερον μεγαλο και απο την δικη μας πλευρα η περηφανεια μεγαλυτερη.αυτο το σκηνικο που περιγραφω εγινε στον αρχαιολογικο χωρο της πολης κοπαν ρουινας.καποιοι αμερικανοι κοιταζαν σαν χαμενοι την συζητηση που γινοτανε και σου δινανε την εντυπωση οτι η λεξη αρχαιοτητα ειναι μια λεξη που δεν υπαρχει στο λεξικο τους.οι περισσοτεροι απο αυτους δεν γνωριζανε που ειναι η ελλαδα και μας ρωτησανε που ειναι,η ξεναγος ομως γνωριζε τα παντα,μεχρι αρχαια ελληνικα μας μιλησε.η γνωμη των πολλων δεν εχει καμμια σημασια για μενα η γνωμη των ειδικων ομως εχει.

την επομενη μερα ειμασταν καλεσμενοι στην δημαρχια του χωριου ως ελληνες και οχι ως τουριστες απο την ξεναγο στης δεκα το πρωι για να μας γνωρισει στον δημαρχο του χωριου.καλημερα καλως ηρθατε μας ειπε σε απταιστα ελληνικα η ξεναγος την επομενη μερα στο γραφειο του δημαρχου,μεσα στο γραφειο παρων ο δημαρχος και καποιοι παραγοντες του αρχαιολογικου μουσειου της πολης.μιλησαμε περισσοτερο απο μια ωρα ποτε σε ισπανικα ποτε σε αγγλικα οταν επαιρνε τον λογο και ο σιμος.η συζητηση μας γυρω απο την ελλαδα και την ιστορια της.

ομολογω οτι και αλλες φορες μου ετυχε αυτο αλλα οχι σε τετοιο βαθμο οπως βιωναμε τωρα.στο τελος φευγωντας τους αφησαμε μια ελληνικη σημαια που ειχε ο σιμος μεσα στα πραγματα του την οποια τοποθετουσαμε στο πισω τζαμι και μεσα στο αυτοκινητο οταν νοικιαζαμε αυτοκινητο .αυτο το καναμε για να μπορουμε να εντοπιζουμε και αλλους ελληνες.αφησα επισης μερικα μπλουζακια με ελληνικα συμβολα που φορουσα παντα στα ταξιδια μου για τον ιδιο λογο.απο την αλλη πλευρα μας κανανε δωρο μια σημαια της ονδουρας φυλλαδια του αρχαιολογικου χωρου και 2 βιβλια για την ιστορια της ονδουρας.Σε μια ωρα απο την πολη κοπα ρουινας της ονδουρας βρισκομασταν στα συνορα της Γουατεμαλας.Τα συνορα τα περνας ευκολα σε καθε μια απο της χωρες της κεντρικης αμερικης ομως η διαδρομη δεν ειναι καθολου ευκολη.Αυτο οφειλετε κυριως στον δρομο που ειναι χαλια ,στενος κακοδιατηρημενος και ορεινος.

Η Γουατεμαλα οπως και η ονδουρα ειναι κατεξοχην ορεινες χωρες και πολλες πολεις βρισκονται σε υψομετρο πανω απο 2000 μετρα.Σκοπος μας ητανε να μεινουμε στην πολη χαλαπα πριν ξεκινησουμε για την πρωτευουσα την Γουατεμαλα.Η Γουατεμαλα ειναι μια χωρα λιγο ποιο μικρη σε εμβαδο απο την ελλαδα και λιγο ποιο μεγαλη σε πληθυσμο.Οι κατοικοι ειναι απογονοι των Μαγιας και χωριζονται σε φυλες.

Πηραμε το λεωφορειο απο τα συνορα το οποιο ητανε παλιο και γεματο κοσμο,για κλιματισμο δεν κανω κουβεντα.Η διαδρομη κρατησε ουτε λιγο ουτε πολυ 4 ωρες με 1 σταση.Η πολη Χαλαπα βρισκεται σε υψομετρο 1500 μετρα και εχει την φημη πολης με καλο κλιμα.Οντως παρολο που φτασαμε μεσημερι ειχε μια σχετικη δροσια σε σχεση με την Κοπα ρουινας της Ονδουρας.Η πολη για γελια και για κλαμματα μαζι αλλα μηνες τωρα στην κεντρικη αμερικη ειχαμε συνηθισει την ασχημια των πολεων και την φτωχεια των λαων.Ειναι γεγονος οτι οσο πλησιαζεις το Μεξικο καλυτερευει το κλιμα και αυξανονται τα αρχαιολογικα μνημεια και ευρηματα των Μαγιας.Στην Ονδουρα οι κατοικοι μας λεγανε οτι οι Μαγιας ξεκινησαν απο εκει .και διαδωσανε τον πολιτισμο και αλλου,οι μεξικανοι φυσικα δεν το δεχονται.

Η πολη της Χαλαπας εχει 60.000 κατοικους ειναι κτισμενη αναμεσα σε λοφους σχετικα με καλη βλαστηση.Βρηκαμε ευκολα ξενοδοχειο με μολις 3 ευρω εκαστος.Το κεντρο της πολης ειναι 2 με 3 τετραγωνα εχει ομως αρκετα μαγαζια και μερικα μικρα εμπορικα κεντρα,τουρισμο δεν ειχε πολυ.Και εδω οπως σε πολλες πολεις της κεντρικης αμερικης που ειδαμε τα σπιτια ειναι πολυχρωμα το πολυ δυορωφα εκτος του κεντρου φυσικα αλλα και των καθολικων ναων που ειναι κατασπρη και μεγαλοπρεπεις.Παρων εδω και ενα ηφαιστειο πως θα μπορουσε αλλωστε να λειπει αλλα και 2 πολυ μεγαλα οικολογικα παρκα το πινο ντουλτσε και το τατασιριρε.Τα γνωστα μας ποια παζαρια ειναι και εδω παρων και μαλιστα ειναι παρα πολλα,τα πρωτοαντικρυσαμε στον σταθμο του λεωφορειων με το που φτασαμε τα ειδαμε στο κεντρο της πολης σε καθεδρικους ναους εμπρος και σε καθε γωνια της πολης που μπορει να εχει κοσμο.

Κινηση δεν εχει πολυ απο αυτοκινητα αλλα δεν εχει και πολλα λεωφορεια οποτε με τα ποδια αναγκαστικα η με ταξι με συμφωνημενη τιμη.Δεν εχει ομως που να πας εκτος αν πληρωσεις να πας στο ηφαιστειο η επισκεφτεις για πεζοπορεια καποιο απο τα οικολογικα παρκα.Στις χωρες της κεντρικης αμερικης οι δρομοι η εχουν πολυ κοσμο η δεν εχουν καθολου κοσμο,αυτο ωφειλετε στην εγκληματικοτητα.Ο κοσμος λοιπον εκει συχναζει οπου πηγαινουν ολοι μαζι για να αποφυγουν να κινουνται μονοι τους με ολα τα επακολουθα.Φυσικα το βραδυ δεν εχει κοσμο πουθενα ,ετσι και στην χαλαπα μετα της 7 το απογευμα με την δυση του ηλιου δεν εβλεπες εξω ουτε γατα.

Η Γουατεμαλα μεχρι στιγμης ειναι οτι χειροτερο εχω δει απο εγκληματικοτητα και απο ασχημια και απορω πως μερικοι τον επιλεγουν ως τουριστικο προορισμο.Ομολογω ομως οτι εχει οικολογικο τουρισμο και στην Ονδουρα αλλα και στην Γουατεμαλα.Αρχαια μνημεια των μαγιας επισκεφτηκαμε παρα πολλα ,εχει σχεδον σε καθε πολη αλλου λιγα αλλου πολλα.Η χαλαπα εχει χαλαρους ρυθμους ζωης στερειται ομως θαλασσας και κυριως σε σκοτωνουν για ενα κινητο τηλεφωνο.Μειναμε μια εβδομαδα και ξεκινησαμε μεσημερακι για την πολη της Γουατεμαλας.3 με 4 ωρες κρατησε το ταξιδι μας για την πρωτευουσα της Γουατεμαλας την πολη της Γουατεμαλας ,ο δρομος ανηφορικος γιατι απο τα 1300 και κατι που βρισκομασταν πηγαμε κοντα στα 2500 μετρα.Η πολη της Γουατεμαλας ειναι η μεγαλυτερη πολη της κεντρικης αμερικης και της καραιβικης με 7 εκατομμυρια κατοικους.

Χαωδης αναρχη γκριζα φτωχια οτι χειροτερο μπορεις να δεις.Ηφαιστεια παρων και εδω και ειναι αρκετα,εχει καποια εμπορικα κεντρα και αρκετα μαγαζια.οι δρομοι στο ιδιο μαυρο χαλι και η κινηση με τα παλια αυτοκινητα και λεωφορεια ειναι χαωτικη.Το παραξενο ειναι οτι εχει τουριστες,οχι πολλους ομως εχει.Ισως τελικα σε καποιους να αρεσει η κολαση.Η πολη χωριζετε σε τομεις σε επιπεδα 1-2-3 και λοιπα.Σε καποιους απο αυτους τους τομεις απλα δεν πας αν θελεις να ζησεις.

Το ποιο εντυπωσιακο ειναι ο τεραστιος κρατηρας που βρισκετε διπλα ακριβως στην πολη για να μην πω σχεδον μεσα στην πολη.Παζαρια απειρα παντου,αυτοκινητα κορναρισματα φωνες το τελειο χαος.Αν κανεις το λαθος και κοιταξεις πρωτοσελιδα εφημεριδων ολοι σου οι φοβοι επαληθευονται.Η πολη μετραει πανω απο 10 νεκρους την μερα απο εγκληματικες ενεργειες.Η διαφθορα σε ολο της το μεγαλειο.ξεκιναει απο ψηλα και φθανει παντου οπου υπαρχει ανθρωπινη παρουσια.

Η πολη ειναι τεραστια.7 εκατομμυρια κατοικοι σε σπιτια το πολυ τριωροφα καταλαβαινετε ποσο απλωμενη ειναι η πολη,οι μετακινησεις ειναι προβλημα και ειναι καλο να γινονται μονο μερα και οχι παντου,μονο εκει που επιτρεπεται εκει δηλαδη που ισως δεν σε σκοτωσουν.Ακουσαμε τρελλες ιστοριες για το τι γινετε σε αυτην την πολη.Την μερα ομως κανοντας βολτες το μυαλο ξεφευγει λιγο και ξεχναει τα οσα συμβαινουν το βραδυ.Βλεπουμε μαζι με τον φιλο μου τον Σιμο γυναικες με αυτες της φανταχτερες φορεσιες να τριγυρνανε κυριως στα παζαρια αλλα και αλλου.Βλεπωντας καποια τουριστικα φυλλαδια παντα πιστευα οτι ντυνονται ετσι για να φωτογραφηθουν αλλα τωρα διαπιστωνω οτι ντυνονται ετσι επειδη ειναι μερος της ζωης του.Απογονοι των μαγιας.βρηκαμε ξενοδοχειο στην περιοχη στην περιοχη λα παζ της πολης της Γουατεμαλας με μολις 7 ευρω.

Ειχε και ποιο ακριβα ξενοδοχεια η για να ειμαι ειλικρινης ειχε μονο ακριβα ξενοδοχεια η πολη.Ειναι ισως η ακριβοτερη χωρα απο της υπολοιπες της κεντρικης αμερικης παντα με γνωμονα το τι παιρνεις σε σχεση με το τι δινεις.Νμομισμα της Γουατεμαλας ειναι το κετσαλ,στα χαρτια φυσικα γιατι και εδω οι συναλλαγες γινονται με δολλαρια.Αν βρεθειτε εδω αξιζει να επισκεφτειτε ενα απο τα παρα πολλα μουσεια κυριως το εθνικο μουσειο με ευρηματα των μαγιας ,τα 2 ισπανικα καστρα Ματαμορος και Σαν Χοσε αλλα και τον καθεδρικο ναο Σαν Χαιμε.

Μην περιμενετε παντως καλη εξυπηρετηση και ξεναγηση γιατι οι κατοικοι δεν γνωριζουν καν την λεξη εξυπηρετηση και εκτος αυτου το 50% του λαου ειναι αναλφαβητοι,οποτε εξοπλιστειτε με χαρτες υπομονη και οτι πει το ενστικτο σας.Επισης μην περιμενετε βοηθεια απο την αστυνομια,ισως μονο απο καποιον φιλοτιμο ντοπιο παρετε πληροφοριες.

Η πολη την μερα περπατιεται αλλα με προσοχη,οτι πρεπει να δεις βλεπετε μονο μερα.Η περιοχη γυρω στο κεντρο ειναι σχετικα ασφαλης την μερα αλλα πριν πατε οπουδηποτε ρωτηστε που ΔΕΝ πρεπει να πατε.Απο της δεκα μερες που μειναμε στην πρωτευουσα της 6 της περασαμε στην αντιγκουα Γουατεμαλα,την παλια πολη της Γουατεμαλας δηλαδη που ητανε και η παλια πρωτευουσα.πριν πολλα χρονια σε εναν μεγαλο σεισμο καταστραφηκε και ετσι χτιστηκε η σημερινη πολη της Γουατεμαλας που εγινε και πρωτευουσα.Σε μερικα ηφαιστεια διοργανωνονται εκδρομες ημερησιες εναντι πληρωμης φυσικα.Το λεωφορειο σε παει ως ενα σημειο και μετα με τα ποδια μεχρι το ηφαιστειο.

Αν εισαι τυχερος μπορεις να πας σε ενεργο ηφαιστειο αλλα οσο ποιο πολλα ζητας τοσα και ποιο πολλα πληρωνεις,αυτος ειναι ο νομος εδω.Η αντιγκουα βρισκετε σε αποσταση μιας ωρας απο την πολη της Γουατεμαλας αλλα δεν εχει καμμια σχεση με αυτην,οχι μονο επειδη ειναι μικρη (50.000 κατοικοι) αλλα κυριως γιατι ειναι πολυ προσεγμενη ως πολη.Παραδοσιακη πολη διατηρημενη καλα και φανερα προσεγμενη απο το κρατος που μαλλον την εχει ως πολο ελξης τουριστων και πολη πολιτιστικης κληρονομιας ολοκληρης της Γουατεμαλας.Το βραδυ το σκηνικο ιδιο παντου ομως ,ολοι οι δρομοι αδειοι .

Αν εισαι τυχερος και πεσεις πανω σε καμμια γιορτη θα δεις κοσμο η αν ανακαλυψεις ολος τυχαια φυσικα καποιο μπαρακι που συχναζει νεολαια τοτε παλι θα περασεις καλα.Εμεις δεν βρηκαμε ουτε το ενα ουτε το αλλο παρολο που ψαξαμε και για αυτο η επισκεψη μας σε αυτην την χωρα περιοριστικε στα ακρως αμιγη αρχαιολογικα μνημεια και λιγες φυσικες περιοχες ετσι για να γλυτωσει λιγο το ματι απο την γκριζα πραγματικοτητα.Ελληνες συναντησαμε και στην Γουατεμαλα,για να ειμαι ακριβοδικαιως καποιοι ελληνες της Ονδουρας που εχουν επαφη με ελληνες της Γουατεμαλας μας ειπανε που και πως θα τους βρουμε.Πηραμε χαρα και εμεις αλλα και αυτοι απο της συναντησεις αυτες εμεις δωσαμε πληροφοριες για την ελλαδα που με τοσο αγωνια μας ρωτουσανε οι ομογενεις μας εκει αλλα και εμεις πηραμε πληροφοριες χρησιμοτατες για το που θα παμε στην συνεχεια,ετσι ομολογω και τηρωντας το πρωτοκολλο ασφαλειας δεν μας συνεβη τιποτα.

Επομενη πολη η Χουεχουετενανκο την επιλεξαμε τυχαια με μονο κριτηριο οτι επρεπε να πλησιασουμε τα συνορα για να περασουμε στο Μεξικο.300 χιλιομετρα απο την πρωτευουσα , βρισκετε η πολη Χουεχουετενανκο,μια πολη 900.000 κατοικων κυριως απογονων των Μαγιας μια πολη μεγαλης αρχαιολογικης και τουριστικης σημασιας μιας και εκει βρισκονται πολλα απομειναρια του πολιτισμου των Μαγιας.Το ονομα της μας ειπανε οτι σημαινει η χωρα των γεροντων .Πολυ κοντα στην πολη βρισκετε η ζακουλεου τοποθεσια με αρχαιολογικα ευρηματα των μαγιας.Εχει ομως και αλλες περιοχες με αρχαιολογικα ευρηματα οπως η περιοχη Μοχα η περιοχη σαν ματεο ιχταταν και η περιοχη τσαλτσιταν.

Δοκιμαστε και αγοραστε τον πασιγνωστο καφε γουατεμαλαν κολτ ,πολυ δυνατος αλλα ευγεστος και αρωματικος η τον καφε γουατεμαλαν τσαιου που ειναι ελαφρυς.Η Γουατεμαλα φημιζετε για τον καφε της και ο καλυτερος ειναι αυτος της πολης Χουεχουετενανκο.Ξενοδοχεια και δωματια θα βρειτε ευκολα διοτι η πολη ειναι τουριστικοτατη αλλα οι τιμες ισως σας δυσαρεστησουν.Η πολη εχει μεγαλο υψομετρο και εχει και παρα πολλα ποταμια μερικα εκ των οποιων ερχονται απο το Μεξικο.Η πολη εχει ιστορια φαινετε αλλωστε αρκετα απο τους τουριστες που την επισκεπτονται συνεχως αλλα ειναι φτωχη.Εχει μερικα εμπορικα κεντρα κυριως στο κεντρο πολλα μαγαζια με ρουχα και πολλα μα παρα πολλα υπαιθρια παζαρια.Τα λεωφορεια σαν τα σπιτια,πολυχρωμα και παλια που και χωρις να τα δεις καταλαβαινεις οτι μολις περασε ενα απο τον μαυρο καπνο που αφηνει πισω του ο οποιος κανει αρκετα λεπτα για να διαλυθει.Στο σημειο που ειμασταν εμεις ειχαμε υψομετρο( καθεστε?) 3,500 μετρα.Ο καιρος ειναι οντος δροσερος και το βραδυ κανει κρυο ακομα και στο μεσο του καλοκαιριου.

Η πολη χωριζετε κοινωνικα σε 30 κατηγοριες ανθρωπων και διακρινονται η καθε μια κατηγορια απο το πως ντυνονται.Εντυπωση μας εκανε καποιοι ιδιαιτεροι ναοι που ειδαμε σε σπιτια ,ναοι που θυμιζουν τελετες μαυρης μαγειας.Νομιζω οτι μια εβδομαδα ειναι αρκετη για να γυρισεις ολα τα μνημεια και την πολη .
 

Attachments

Last edited by a moderator:

adiaforos

Member
Μηνύματα
1.057
Likes
1.606
Αγαπητέ συμφορουμίτη, καλά και όμορφα αυτά που γράφεις (υποθέτω), αλλά αν δεν βάλεις τόνους και δεν χωρίσεις το κείμενο σε παραγράφους, δεν διαβάζεται. Και είναι κρίμα για τον κόπο σου.
Και είσαι στην κατηγορία αναζήτησης πληροφοριών, όχι στις ταξιδιωτικές ιστορίες.
 
Last edited:

Earth Citizen

Member
Μηνύματα
2.859
Likes
7.077
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία, Λίμνες Καναδά
ευχαριστω .3 σε 1 ετσι γραφει νικαραγουα αλλα εχει μεσα και αλλες χωρες...
Αγαπητέ, πολύ ενδιαφέροντα τα μέρη που λες ότι περιγράφεις στην ιστορία σου αλλά όπως προαναφέρθηκε, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαβαστεί το κείμενο. Ομολογώ τα παράτησα στις πρώτες 3-4 γραμμές, βλέποντας και τι ακολουθεί.
Αν θες να διευκολύνεις λίγο τους αναγνώστες, μορφοποίησέ το λίγο.
 
D

Delmem39172

Guest
Αγαπητέ, πολύ ενδιαφέροντα τα μέρη που λες ότι περιγράφεις στην ιστορία σου αλλά όπως προαναφέρθηκε, είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαβαστεί το κείμενο. Ομολογώ τα παράτησα στις πρώτες 3-4 γραμμές, βλέποντας και τι ακολουθεί.
Αν θες να διευκολύνεις λίγο τους αναγνώστες, μορφοποίησέ το λίγο.
δεν ξερω πως να βαλω τονους....να αφησω κενα ξερω//
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.192
Μηνύματα
883.477
Μέλη
38.898
Νεότερο μέλος
χρυσανθη

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom