Πράσινο Ακρωτήριο Πράσινο ακρωτήρι, οι Ανδεις του Ατλαντικού

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.480
Likes
7.958
Τέσσερα νησιά· ισάριθμοι κρυμμένοι θησαυροί στη μέση -κυριολεκτικά- του ωκεανού.
Η Αφρική αλλιώς!

Κείμενο, Φωτογραφίες: Δημήτρης Τζιμέας

asup.kathimerini.gr_kathnews_photos_26_04_10_26_04_10_334516_21.jpg
asup.kathimerini.gr_kathnews_images_dot_clear.gif

Φτάνοντας στην Πράια, την πρωτεύουσα του Πράσινου Ακρωτηρίου, βρίσκεσαι σε μια απρόσμενη αναζήτηση, καθώς ψάχνεις να βρεις και το «Πράσινο» και το «Ακρωτήρι»! Η αλήθεια είναι ότι πολλές αντικρουόμενες περιηγήσεις έχουν γραφτεί γι' αυτό το σύμπλεγμα νησιών στη μέση κυριολεκτικά του Ατλαντικού, χωρίς καμία να είναι απαραιτήτως εσφαλμένη. Το όνομά του και μόνο είναι άκρως παραπλανητικό, αλλά η πραγματική αιτία αυτής της απρόσμενης έκπληξης βρίσκεται στο διαφορετικό πρόσωπο που κρύβει καθένα από αυτά τα νησιά. Ενα είναι το σίγουρο: το Πράσινο Ακρωτήρι είναι γεμάτο εκπλήξεις και ξέρει να τις κρύβει καλά! Τέσσερις σταθμοί μάς ξεδίπλωσαν σιγά-σιγά τους κρυμμένους θησαυρούς του…

ΣΑΝΤΙΑΓΟ - Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Η Πράια, η πρωτεύουσα, βρίσκεται στο Σαντιάγο, το μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος. Οι πρώτες εικόνες δίνουν αμέσως την εντύπωση ότι το τοπίο και οι άνθρωποί του εναρμονίζονται πλήρως με τη θέση του νησιού, κάπου μεταξύ Ευρώπης, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής. Στην Πράια δεσπόζει το «Πλατό», ένας επίπεδος ορεινός όγκος, όπου έχει στριμωχτεί όλη η δραστηριότητα της πρωτεύουσας. Το Πράσινο Ακρωτήρι γνωρίζει μια συνεχή πρόοδο και ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες, μακριά από τις εμφύλιες διαμάχες που μαστίζουν την αφρικανική ήπειρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν παντού στο κέντρο της πόλης βλέπεις τοιχογραφίες με μηνύματα ενάντια στο ρατσισμό, στη βία, στον πόλεμο, μέχρι και για το «ευ αγωνίζεσθαι»! Οι Καποβερντιάνοι έχουν κάθε λόγο να πιστεύουν σε αυτά τα μηνύματα με προσδόκιμο ζωής στα 71 χρόνια, σχεδόν το διπλάσιο από κάθε χώρα της υποσαχάριας Αφρικής, ιδιαίτερα χαμηλό αναλφαβητισμό και με κατά κεφαλήν εισόδημα να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις της Αφρικής.
Περπατώντας στους δρόμους της Πράια, καταλαβαίνεις πως δεν έχεις πολλά… καθήκοντα ως επισκέπτης, παρά μόνο να απολαύσεις τους αργούς ρυθμούς της πόλης, να μιλήσεις με τον κόσμο στα καφέ της Praça 11 Maio, να καθίσεις για φαγητό στην Gampoa ή στο Madirense και το βράδυ όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην ιστορική Quintal de Musica. Αυτός ο ιστορικός χώρος, που με ελάχιστες εξαιρέσεις έχει κάθε βράδυ ένα ξεχωριστό μουσικό event, έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της αφρικανικής μουσικής. Τις καθημερινές, προς το τέλος της βραδιάς, εκτός από τα προγραμματισμένα μουσικά σχήματα, στη σκηνή ανεβαίνουν και πολλοί άλλοι τοπικοί μουσικοί κάτω από τις επευφημίες του κοινού. Σίγουρα μια βραδιά στην Quintal de Musica θα σας βάλει για τα καλά στο κλίμα αυτού του νησιού.
Οχι πολύ μακριά από την Πράια βρίσκεται η Cidade Velha, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Η πρώτη αποικιοκρατική πόλη που χτίστηκε στους τροπικούς δεν είναι γνωστή τόσο για τους πολυάριθμους ναούς της και για το κάστρο που δεσπόζει στην κορυφή του βράχου, όσο για τον θλιβερό ρόλο που έπαιξε στο δουλεμπόριο. Η Ribeira Grande, όπως ήταν το αρχικό της όνομα, ιδρύθηκε το 1462 από τους Πορτογάλους και αποτέλεσε τον κυριότερο σταθμό μεταφοράς σκλάβων από τη Σιέρα Λεόνε προς τη Βραζιλία και την Καραϊβική. Η στρατηγική της θέση αποτέλεσε και αιτία σφοδρών επιθέσεων από όλους όσοι φιλοδοξούσαν να ελέγξουν το εμπόριο μεταξύ των αποικιών και της Ευρώπης: Αγγλους, Γάλλους, Ισπανούς και κυρίως πειρατές, από τους οποίους καταστράφηκε και λεηλατήθηκε τελικά το 1712. Τα περισσότερα μνημεία της πόλης είναι ήδη ανακαινισμένα ή βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της συντήρησης. Στο κάστρο αξίζει πραγματικά να δείτε ένα μικρό, όμως άκρως ενημερωτικό, βίντεο για την ιστορία της πόλης, ενώ στο ειδικά διαμορφωμένο καφέ θα απολαύσετε κάτι δροσιστικό ως ελάχιστη ανταμοιβή για τη μισάωρη ανάβαση του λόφου κάτω από τον τροπικό ήλιο!
Στην κεντρική πλατεία του χωριού δεσπόζει μια μαρμάρινη στήλη, το Pelourinho, σύμβολο «δικαιοσύνης, δικαιωμάτων και ελευθερίας». Κατασκευάστηκε το 1512 και αποτέλεσε σημείο δημόσιων εκτελέσεων και απονομής δικαιοσύνης για πολλούς αιώνες. Από την Praça do Pelourinho μπορεί κανείς να πάρει το φοινικόφυτο φαράγγι που βγάζει στη Rua de Banana, το Δρόμο της Μπανάνας, ο οποίος φέρει τον τίτλο του πρώτου ευρωπαϊκού δρόμου που κατασκευάστηκε στην Αφρική. Από εκεί μπορεί κανείς να επισκεφτεί τον φραγκισκανικό ναό, χτισμένο το 1712, και να αφήσει το νου του να φανταστεί μυθικές μορφές, όπως αυτές του Βάσκο ντα Γκάμα και του Χριστόφορου Κολόμβου να καταστρώνουν σχέδια για την εξερεύνηση ενός άγνωστου νέου κόσμου!

ΣΑΟ ΒΙΣΕΝΤ - Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
asup.kathimerini.gr_kathnews_photos_26_04_10_26_04_10_334516_101.jpg
asup.kathimerini.gr_kathnews_images_dot_clear.gif

Μετά τις απαραίτητες ημέρες εγκλιματισμού στο Σαντιάγο, ξεκίνησε το ταξίδι για το Σάο Βισέντ. Οι αποστάσεις μεταξύ των νησιών δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, ωστόσο ο περισσότερος κόσμος μετακινείται με αεροπλάνο. Προφανώς, η επίδραση των ιστοριών των μεγάλων θαλασσοπόρων ήταν αρκετά μεγάλη για να δελεάσει με ένα ταξίδι με πλοίο. Εξάλλου, πόσο εύκολα συναντά κανείς ευκαιρίες για μια κρουαζιέρα στον Ατλαντικό; Φτάνοντας στο λιμάνι, διαπίστωσα την απλή αιτία γιατί όλοι προτιμούν το αεροπλάνο! Ενα σύννεφο από κόσμο, φορτηγά, εμπορεύματα και γερανούς δεν ήταν σίγουρα η καλύτερη εκκίνηση για μια τέτοια κρουαζιέρα, ιδίως όταν συνοδευόταν από μια οκτάωρη καθυστέρηση! Εφτασε στο σημείο να συζητιέται και συνολικά το θέμα της αναχώρησης του πλοίου, δηλαδή αν θα έφευγε το ίδιο βράδυ ή κάποια άλλη μέρα. Παρ' όλα αυτά, όταν τελικά το πλοίο ξεκίνησε, ο υγρός τροπικός αέρας και τα τραγούδια των Καποβερντιάνων στο κατάστρωμα έδωσαν στην κρουαζιέρα την αναμενόμενη μαγεία της. Μετά, βέβαια, όλη η μαγεία κάτω από τον έναστρο ουρανό έμελλε να χαλάσει, όταν τα κύματα σηκώνονταν σχεδόν μέχρι το ύψος του καταστρώματος. Ηταν σίγουρα μια περιπέτεια για δυνατά νεύρα, αν όχι για δυνατά στομάχια. Τελικά, για μια απόσταση περίπου όσο Πειραιάς - Χανιά, κάναμε ούτε λίγο ούτε πολύ… 18 ώρες!
Μπαίνοντας στο Μιντέλο, την πρωτεύουσα του Σάο Βισέντ, αποκτάς μια τελείως διαφορετική άποψη για το Πράσινο Ακρωτήρι· έχει μια εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το Σάο Βισέντ θεωρείται η καρδιά της τοπικής κουλτούρας. Πατρίδα της Σεζάρια Εβόρα και πολλών άλλων λιγότερο διεθνώς γνωστών μουσικών, το Μιντέλο συγκεντρώνει όλη την καλλιτεχνική κίνηση της χώρας. Δεν πήρε πολύ χρόνο για να το διαπιστώσουμε. Επειτα από μια μικρή βόλτα στην πόλη, μουσικές ακούγονταν από όλους τους δρόμους και μέσα από τα δαιδαλώδη στενά εμφανίστηκε η Τσι Τσι Λα. Η Τσι Τσι Λα είναι ένα από τα πολιτιστικά κέντρα που έχουν ξεφυτρώσει στις γειτονιές του Μιντέλο. Ενα πρώην εγκαταλελειμμένο σπίτι ανακαινίστηκε από τη γειτονιά και τώρα λάμπει κατακόκκινο, δίνοντας χώρο για εικαστικά και όχι μόνο δρώμενα. Τη συγκεκριμένη μέρα είχε συναυλίες και από τις 5 το απόγευμα η πλατεία είχε γεμίσει με μουσικά όργανα. Μέχρι το βράδυ είχαν παρελάσει από τη σκηνή ένα σωρό μουσικά σχήματα, παίζοντας από τα παραδοσιακά «μόρνα» μέχρι R 'n' B!
Ξεκινώντας έτσι, οι μέρες στο Μιντέλο κύλησαν ήρεμα, με βόλτες στο Palacio de Presidente, στο Centro Cultural do Mindelo, στην Praça Amilcar Cabral με πολλή μουσική και απρόσμενες γνωριμίες, όπως αυτή στο Café Lisboa, που παραλίγο να αλλάξει τελείως τα αρχικά σχέδια του ταξιδιού. Το Μιντέλο όπως και τα άλλα λιμάνια αποτελούν σημείο τροφοδοσίας για πολλούς επίδοξους ιστιοπλόους, μακρινούς απογόνους του Κολόμβου, που κατευθύνονται στη Λατινική Αμερική. Ετσι, μετά από λίγες μέρες θα έφευγε ένα ιστιοπλοϊκό, που αναζητούσε επίδοξους ναύτες για να διαμοιραστούν τα έξοδα για Κούβα, με αναμενόμενο χρόνο άφιξης τις δύο εβδομάδες (εκτός απροόπτου!). Βέβαια, η πρώτη εμπειρία στα νερά του Ατλαντικού ήταν άκρως διδακτική, οπότε, κατόπιν ωρίμου σκέψεως, αντί για Κούβα, η επόμενη στάση αποφασίστηκε να είναι το Σάο Αντάο, μερικές μόνο ώρες από το Σάο Βισέντ.
 
Last edited by a moderator:

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.480
Likes
7.958
ΣΑΟ ΑΝΤΑΟ -ΣΤΙΣ ΑΝΔΕΙΣ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ
Το Σάο Αντάο είναι ένας θησαυρός καλά κρυμμένος στα βάθη του Ατλαντικού. Οι λίγοι και οι τυχεροί που θα φτάσουν έως εδώ θα αντικρίσουν ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο, που δικαιολογεί πλήρως το όνομά του, Πράσινο Ακρωτήρι. Απότομες κατάφυτες πλαγιές πετάγονται μέσα από τη θάλασσα και χάνονται μέσα στα σύννεφα, ενώ μικρά ψαροχώρια είναι σφηνωμένα στην άκρη του γκρεμού ή στη σκιά ενός ηφαιστειογενούς βράχου. Το Σάο Αντάο προσφέρει μερικές μαγικές διαδρομές για περπάτημα, όπως αυτή που ξεκινάει από το χωριό Paul και φτάνει μέχρι τον κρατήρα του ηφαιστείου, στα 1.170 υψόμετρο. Η διαδρομή κρατάει περίπου μία ημέρα και περνάει από μικρά χωριά, απέραντες φυτείες ζαχαροκάλαμου, μπανάνας, παπάγια, μάνγκο και άλλων τροπικών φρούτων. Είναι πραγματικά όμορφο να βλέπεις όλα αυτά τα φρούτα να κρέμονται από τα δέντρα και να μην τα συνδυάζεις μόνο με την εικόνα ενός πάγκου στο ψυγείο του σούπερ μάρκετ. Μετά τις πρώτες δύο ώρες και ενώ η θάλασσα χάνεται από το οπτικό πεδίο, μπορείς εύκολα να χάσεις την αίσθηση του χώρου και να νομίζεις πως περπατάς σε κάποια πλαγιά των Ανδεων. Αντίστοιχα μοναδική είναι και η διαδρομή που αρχίζει από το Ponta do Sol, στην άκρη κυριολεκτικά του νησιού, και φτάνει στo Fontainhas. Το λιθόστρωτο μονοπάτι περνάει πάνω από τις απότομες πλαγιές, που καταλήγουν στη θάλασσα, και χαρίζει πραγματικά απίστευτη θέα και… φωτογραφικές συγκινήσεις. Φτάνοντας στο Fontainhas, έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα τοπίο που και η φαντασία από μόνη της θα ήταν αδύνατο να δημιουργήσει. Το χωριό στριμώχνεται στην άκρη ενός βράχου που βγαίνει από τον κύριο όγκο, από κάτω καταλήγουν νερά σε ένα κοίλωμα, δημιουργώντας έναν μικρό καταρράκτη, ενώ το φαράγγι καταλήγει σε μια παραλία από μαύρη ηφαιστειογενή άμμο, και όλα αυτά γνωρίζοντας ότι βρίσκεσαι στο τελευταίο κομμάτι γης μέχρι τις ακτές της Λατινικής Αμερικής!
ΣΑΛ-ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ!
asup.kathimerini.gr_kathnews_photos_26_04_10_26_04_10_334516_161.jpg
asup.kathimerini.gr_kathnews_images_dot_clear.gif

Αφήνοντας πίσω τις καταπράσινες πλαγιές του Σάο Αντάο και δεδομένου ότι ο χρόνος είχε αρχίσει να περιορίζεται αισθητά, η λύση ήταν μόνο μία: πλοίο για το Μιντέλο και απευθείας πτήση για Σαλ. Σχεδόν δύο εβδομάδες στη μέση του Ατλαντικού και ούτε μία λέξη για παραλίες! Η αλήθεια είναι ότι το Σαντιάγο, το Σάο Βισέντ και το Σάο Αντάο, λόγω κυρίως της μορφολογίας τους, δεν προσφέρονται και τόσο για μπάνιο. Το Σαλ απεναντίας… είναι όλο μια κατάλευκη τροπική παραλία! Επίπεδο στο μεγαλύτερο μέρος του, δεν σου δίνει πολλές επιλογές: οι βαλίτσες στο ξενοδοχείο στο Εσπάργος, την πρωτεύουσα του νησιού, και το πρώτο aluguer για τις παραλίες της Σάντα Μαρία. Τα aluguer είναι ένα είδος κοινόχρηστου αυτοκινήτου, που τελεί χρέη λεωφορείου έναντι ενός μικρού αντιτίμου για εισιτήριο. Μπορεί να είναι κυριολεκτικά τέσσερις ρόδες με ένα τιμόνι και δύο πάγκους για καθίσματα μέχρι το τελευταίο μοντέλο 4x4 Landcruiser.
Η Σάντα Μαρία είναι το πιο ανεπτυγμένο, τουριστικά και οικονομικά, κέντρο στο Πράσινο Ακρωτήρι. Προσελκύει χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο και οι υποδομές μπορούν να χωρέσουν πολύ περισσότερους. Εχει τραβήξει το επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως των ευρωπαϊκών χωρών, με πρωταγωνιστή την Ιταλία. Αυτό βέβαια έχει και πολλές αρνητικές πλευρές, αφού τείνει να αλλοιώσει το χαρακτήρα του νησιού (αν δεν τον έχει αλλοιώσει ήδη), έχει απογειώσει το κόστος ζωής και τις τιμές της γης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο τοπικός πληθυσμός να δέχεται μια συνεχή μετατόπιση από το κέντρο του Σαλ προς τα περίχωρα, ενώ η εντατική ενασχόληση με τον τουρισμό έχει αρχίσει να παίρνει τη μορφή φούσκας, εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της απότομης πτώσης των αριθμών των τουριστών. Αδειο ή γεμάτο, το Σαλ σε βυθίζει σταθερά στους αργούς ρυθμούς του, με βόλτες στην παραλία, μαθήματα kite surfing και ιαματικά μπάνια στη μυστηριακή Pedra da Lume. Αυτός ο κρατήρας κοντά στη θάλασσα χρησιμοποιείται σαν φυσική αλυκή, ενώ ένα πλατσούρισμα στα νερά του, με άργιλο ή χωρίς, είναι άκρως ευεργετικό. Η επίδρασή του, μάλιστα, λέγεται ότι είναι τόσο δυνατή, που μπορεί να κρατήσει το ηθικό ακμαίο ακόμα και μερικές ημέρες αφού έχεις πάρει το δρόμο της επιστροφής και έχεις αποχαιρετήσει τις παραλίες του Σαλ, τις ηφαιστειογενείς πλαγιές του Σάο Αντάο, τις μουσικές του Μιντέλο και τα πολύχρωμα σπίτια της Πράια…
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.480
Likes
7.958
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΚΟΣΤΟΣ
Το Πράσινο Ακρωτήρι είναι από τους πιο ακριβούς προορισμούς στην Αφρική και με μια μέση διαμονή και διατροφή υπολογίστε τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ημέρα. Οι μετακινήσεις μεταξύ των νησιών είναι επίσης ακριβές. Στην Πράια, οι τιμές είναι κατά 20 - 30% πιο υψηλές από τα υπόλοιπα νησιά.
ΜΕΤΑΒΑΣΗ
Ο ευκολότερος τρόπος μετάβασης από Αθήνα είναι με την πορτογαλική TAP, μέσω Λισαβώνας, με κόστος γύρω στα 900 ευρώ. Εναλλακτικά και με περισσότερη περιπέτεια, μπορείτε να πάτε στη Σενεγάλη με Iberia (μέσω Μαδρίτης) και από εκεί στην Πράια με την TACV, τις αερογραμμές του Πράσινου Ακρωτηρίου. Το κόστος είναι γύρω στα 950 ευρώ, αλλά δίνεται η δυνατότητα για περισσότερους σταθμούς στο ίδιο ταξίδι. Εσωτερικά στο Πράσινο Ακρωτήρι μπορείτε να πετάξετε με TACV με 100 ευρώ ανά πτήση, ενώ η καινούργια Falcon προσφέρει τις πτήσεις μεταξύ των νησιών με ελαφρώς μειωμένες τιμές, γύρω στα 70 ευρώ. Οι μετακινήσεις με πλοίο είναι λίγο αβέβαιες και εξαιρετικά χρονοβόρες, αλλά κοστίζουν πολύ λιγότερο (30 - 50 ευρώ) και προσδίδουν περιπέτεια. Η σύνδεση Μιντέλο - Πορτ Νοβ είναι μοναδική, πραγματικά έγκυρη ακτοπλοϊκή γραμμή.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ
Κατά την άφιξή σας στο αεροδρόμιο θα χρειαστείτε το διαβατήριό σας και ίσως σας ζητηθούν 2 φωτογραφίες διαβατηρίου για την έκδοση της βίζας (25 ευρώ).
ΠOY NA MEINETE
Υπάρχουν πολλές επιλογές διαμονής στο Πράσινο Ακρωτήρι για όλα τα γούστα. Κάθε μία από τις προτάσεις έχει τη δική της ιδιαιτερότητα, από τις μουσικές βραδιές στο Aparthotel Holanda μέχρι το πανέμορφο Casa Café Mindelo. Το να κλείσει κανείς τη διαμονή του εκεί ίσως να είναι πιο εύκολο από το να κανονίσει διαμονή στις Κυκλάδες! Στις περισσότερες των περιπτώσεων αρκεί ένα απλό τηλεφώνημα (ή ένα email) ακόμα και μία ημέρα πριν από την άφιξή σας. Στην άλλη άκρη της γραμμής θα βρείτε μια πραγματικά ζεστή υποδοχή και θα χαρούν να σας εξυπηρετήσουν στα Αγγλικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις που υπάρχει υψηλή ζήτηση, όπως για παράδειγμα στο Casa Café Mindelo στο Μιντέλο, καλό θα ήταν να κλείσετε αρκετές ημέρες πιο πριν.
Πράια:
Aparthotel Holanda (τηλ. +238 2623.973, Index Aparthotel Holanda), από 25 ευρώ.
Residencial Santa Maria (τηλ. +238 2614.337), στην καρδιά του Πλατό από 45 ευρώ.
Σάντα Μαρία, Sal:
Pensao Les Alizes
(H?tel au Cap Vert, Santa Maria - Les Aliz?s), από 40 ευρώ.
Εσπάργος:
Pousada Paz e Bem (τηλ. +238 2411.782), από 20 ευρώ.
Residencial Santos (τηλ. +238 2411.900), από 30 ευρώ.
Μιντέλο:
Residencial Atlantida (τηλ: +238 2313.918), από 10 ευρώ.
Casa Café Mindelo (τηλ. +238 2318.731, casa CAFΙ mindelo), από 40 ευρώ.
Σάο Αντάο:
Residencial Vale do Paul (τηλ: +238 231.319), στο Paul από 10 ευρώ.
ΠOY NA ΦATE
Στο Πράσινο Ακρωτήρι θα βρείτε κυρίως ψάρι, μαγειρεμένο με όλους τους πιθανούς τρόπους! Μπορείτε να ξεκινήσετε με φιλέτα τόνου, με ρύζι, λαχανικά, πατάτες τηγανητές και σάλτσα από 9 ευρώ και να καταλήξετε σε ανεξερεύνητες συνταγές σούπας με garroupa και serra. Είναι δυνατό, αν όχι θεμιτό, να τρώτε ψάρι δύο φορές τη μέρα για 15 ημέρες και να θέλετε κι άλλο!
Στην πλειονότητα των εστιατορίων δεν απαιτείται να κλείσετε τραπέζι από πριν, απλώς αφεθείτε στους γαστρονομικούς ρυθμούς του νησιού και στις προτάσεις των σεφ. Εδώ προτείνονται μερικά μόνο γνωστά εστιατόρια, που σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσουν, όπως το Restaurante Gamboa στην Πράια, τα Pica Pau και Casa Café Mindelo στο Μιντέλο και το Macaronesia στο Εσπάργος.
Σε κάθε περίπτωση, δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε τη σπεσιαλιτέ που θα σας κερδίσει. Οι Καποβερντιάνοι αγαπούν το καλό φαγητό και θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε οικογενειακά εστιατόρια που δεν αναφέρονται ούτε στους πιο ενημερωμένους ταξιδιωτικούς οδηγούς.


http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_taxworld_1_26/04/2010_334516
 

meli

Member
Μηνύματα
1.261
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
...μηπως στην αγάπη???
Ταξίδι-Όνειρο
Ολος ο κόσμος
Σε ευχαριστουμε!!!:clap:
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.480
Likes
7.958
Αυτό το μέρος κάτι μου κάνει...και συνηδειτοποίησα ότι δεν είχαμε πληροφορίες στο φόρουμ!


Εικόνες της χώρας μετά μουσικής από την πιο διάσημη τραγουδίστρια της χώρας:

 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Ευχαριστουμε Βαριο.Να ριξω μια ιδεα ?Γιατι δεν κανουμε ενα γκρουπ "Παραλιοπληκτοι-εξωτικοπληκτοι-νησοπληκτοι "?
Εγω ,εσυ, η meli ,η go2beach , και τον GTS τον εχω κοψει να ειναι της παραλιας ..και οσοι αλλοι πιστοι/ες προσελθουν:haha:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.699
Likes
6.308
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
San Vicente

όπως το λέει κι ο αρθρογράφος, ψάρια,ψάρια,ψάρια.
Εκεί όπως και στο Ντακάρ της Σενεγάλης, έχουν τη βάση τους τα μεγάλα
αλιευτικά, μαζί και πολλά Ελληνικά, που ψαρεύουν στα δυτικά της Αφρικής.
Κάναμε μια στάτη ερχόμενοι από Ευρώπη για το διάπλου της Αφρικής
και κάναμε γερή προμήθεια, όχι μόνο το πλοίο αλλά και ατομικά κυρίως με αστακούς και καραβίδες που ήταν πάμφηνα. όμορφα τα νησάκια αξίζει να πάτε
 

eulalia

Member
Μηνύματα
10
Likes
1
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Ονειρεμένος προορισμός!!! Μπράβο σου, πολύ καλή δουλειά !!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.180
Μηνύματα
883.094
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom