Βολιβία Περού 1 μήνας στις Ανδεις

KIKI

Member
Μηνύματα
2.773
Likes
7.415
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Τώρα ανακάλυψα την ιστορια σου και την απολαμβανω με τον πρωινό καφέ μου.
Ωραια ξεκούραστη γραφή και μέρη μαγικά ,μακρινά και ονειρεμένα.
 

kpafos

Member
Μηνύματα
72
Likes
662
26/4 Valle de la Luna

Τελευταία μας μέρα στη Λα Παζ. Θα ήθελα άλλη μια μέρα για να διασχίσουμε τον δρόμο του θανάτου μέχρι το Coroico. Την επόμενη φορά, μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που θα προκύψουν...

Παίρνουμε ταξί από το κέντρο. Μισή ώρα και 10 χιλιόμετρα μετά φτάνουμε στη Valle de la Luna
448187309_1137273187495455_3685565905481534339_n.jpg


Πρόκειται για γεωλογικούς σχηματισμούς οι οποίοι δημιουργήθηκαν από διάβρωση του βουνού. Ομορφο θέαμα, προσωπικά δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Υπάρχουν 2 διαδρομές που μπορείς να επιλέξεις, την μικρή διάρκειας 15 λεπτών και την μεγάλη 45λεπτη διαδρομή. Εύκολη πεζοπορία και επιμελημένα τα μονοπάτια.
Ενα αρνητικό που θα μπορούσα να πω, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, είναι ότι έχουν χτίσει αρκετά κοντά και χάνει λίγο οπτικά, τουλάχιστον για τα γούστα μου.
448232078_1808968676575975_8908462102343945801_n.jpg

448334360_974602577466542_1456444836686712481_n.jpg

448416820_1004074594042459_4510114003617697339_n.jpg


Ισως έχετε δει το σύστημα με τα τελεφερίκ ως μέσο μαζικής μεταφοράς στη Λα Παζ. Το επόμενο πλάνο ήταν να τα χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατό περισσότερο, να δούμε την πόλη από ψηλά. Λίγο πιο κάτω από την κοιλάδα ξεκινούσε μία από τις γραμμές. Aν θυμάμαι καλά είναι 11 γραμμές, διαφορετικού χρώματος η κάθε μια. Εύχρηστο και εύκολο, δεν σε μπερδεύει.
Η θέα από τα τελεφερίκ είναι φανταστική. Η εικόνα της Λα Παζ καθηλωτική. Ακόμα και σήμερα προσπαθώ να συνειδητοποιήσω πως χτίστηκε τόσο μεγάλη πόλη στο συγκεκριμένο σημείο. Διακρίνεις ακόμα και την άναρχη δόμηση και εξάπλωση ψηλά στο Ελ Αλτο.
Δυστυχώς βγάλαμε ελάχιστες φωτογραφίες λόγω θαμπάδας στα τζάμια κάποιων τελεφερίκ και την δυσκολία να μετακινηθείς ή να σταθείς όρθιος μέσα σ αυτά.
448414580_452526344199088_6385252288040062081_n.jpg

447889240_803577701866033_2526179896767953218_n.jpg

452839077_2203078840060174_2860047963766219406_n.jpg


Η γραμμή του Ελ Αλτο έχει αρκετή κίνηση
451833016_494520583269725_8504626343528398318_n.jpg
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.453
Likes
21.664
Επόμενο Ταξίδι
Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Ενας σχετικά άγνωστος πολιτισμός, στη σκιά των μεταγενέστερων Ινκα, με πολλά μυστήρια και μύθους γύρω απ'αυτόν. Προσωπικά μετά από αυτή την επίσκεψη, μου κινήθηκε η περιέργεια να διαβάσω περισσότερα για τους Tiwanaku.
Οι Tiwanaku ήταν απο τους πρώτους πολιτισμούς που υιοθέτησαν "λαϊκούς ηγεμόνες", καθώς μέχρι τότε υπήρχαν "ιερατικοί ηγεμόνες". Επίσης οι Tiwanaku ίδρυσαν, ένα απο τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της εποχής εκείνης με σκοπό την άσκηση του νέου είδους εξουσίας. Υπολογίζεται οτι στο Tiwanaku ζούσαν 40.000 άνθρωποι, οι οποίοι είχαν αναπτύξει ένα ειδικό γεωργικό σύστημα, που τους επέτρεπε να καλλιεργούν τη γη ακόμη και στις παγωμένες θερμοκρασίες του αλτιπλάνο! Και κάτι τελευταίο, οι Tiwanaku άσκησαν σημαντική επίδραση στον μετέπειτα πολιτισμό των Huari, οι οποίοι ίδρυσαν ένα απο τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα των Άνδεων.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.591
Likes
8.107
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Ωραία γραφή πολύ καλές φωτογραφίες ευχαριστούμε
 

kpafos

Member
Μηνύματα
72
Likes
662
27 & 28/4 Copacabana

Κανονικά εδώ έπρεπε να υπάρχει ιστορία για τη λίμνη Tιτικάκα, τα νησιά Uros και το Isla de Sol, αλλά η γαστρεντερίτιδα που μου εμφανίστηκε είχε αντίθετη γνώμη. Τα συμπτώματα ξεκίνησαν αργά το βράδυ. Αυπνος, αφυδατωμένος και αδύναμος το πρωί, πάμε στον σταθμό λεωφορείων να πάρουμε το λεωφορείο για Copacabana. Η διαδρομή μου φάνηκε ταλαιπωρία, πιο πολύ λόγω της κατάστασής μου. Επίσης σε κάποιο σημείο ( San Pablo de Tiquina) χρειάστηκε να κατέβουμε από το λεωφορείο για να διασχίσουμε μια μικρή απόσταση με βάρκα ( και το λεωφορείο σε κάτι σαν σχεδία). 4 ώρες μετά φτάνουμε στον προορισμό μας. Κάνουμε check in και διώχνω τον φίλο μου να πάει να δει την πόλη, καθώς εγώ ίσα που έφτασα στο δωμάτιο και έπεσα στο κρεβάτι, κ έτσι κύλησε όλη η μέρα.

Οσοι διαβάζετε από την αρχή ίσως να θυμάστε την κοπέλα από τη Σαντα Κρουζ που είχαμε γνωριστεί και θα βοηθούσε στην συνέχεια. Την επόμενη μέρα το πρωί (χωρίς να έχει βελτιωθεί ιδιαίτερα η κατάσταση) με καλεί η κοπέλα. Αφού της εξήγησα την κατάστασή μου και αφού με κατσάδιασε που δεν τη κάλεσα νωρίτερα (έπρεπε, είναι φαρμακοποιός), μου ζητάει να κατέβω στη ρεσεψιον κ να της δώσω να μιλήσει με την ρεσεψιονιστ. 15 λεπτά αργότερα έρχεται στο δωμάτιο η ρεσεψιονιστ με μια σακούλα φάρμακα. Ακολουθώντας τις οδηγίες, μέσα σε 3 ώρες ήμουν ήδη καλύτερα, τα συμπτώματα είχαν εξαφανιστεί και άρχισε να υποχωρεί η αδυναμία χάρη σε κάτι ηλεκτρολύτες που περιελάμβανε η αγωγή. Μέχρι το απόγευμα είχα επανέλθει στο 70% μου, κάτι πολύ ευχάριστο, καθώς ακολουθούσε 11ωρο ταξίδι με λεωφορείο προς Αρεκίπα.

Η μόνη μου φωτο από Copacabana είναι η θέα της λίμνης από το δωμάτιο του ξενοδοχείου
448417906_3771884559703003_760191055552096738_n.jpg
 

kpafos

Member
Μηνύματα
72
Likes
662
29 & 30/4 Arequipa

Hρθε η ώρα να αφήσουμε την Βολιβία με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Στις 18.00 (υποτίθεται) αναχωρούσαμε για Αρεκίπα, με μια στάση στο Πούνο για αλλαγή λεωφορείου. Μου έκανε εντύπωση η κοσμοπλημμύρα στον σταθμό λεωφορείων του Πούνο παρά την σχετικά περασμένη ώρα (23.00 περίπου).

Σύμφωνα με το ticketsbolivia, 4.30 το πρωί θα ήμασταν στην Αρεκίπα. Τελικά με μικροκαθυστερήσεις από δω και από εκεί φτάσαμε κατά τις 6. Επι της ουσίας δεν άλλαζε κάτι, θα αφήναμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο και θα βγαίναμε στην πόλη.

Η Arequipa είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Περού με πληθυσμό λίγο παραπάνω από 850.000. Σε χαμηλό υψόμετρο (2325μ) σε σχέση με Λα Παζ κ Ποτοσι και εύκολη στο περπάτημα. Eίναι γνωστή ως ''η λευκή πόλη'' λόγω του Sillar, το λευκό ηφαιστειακό πέτρωμα που χρησιμοποιήθηκε αρκετά στο χτίσιμο της πόλης.

Το πρώτο μας πρωινό στην Αρεκίπα πέρασε με περπάτημα στο κέντρο και ψάχνοντας ένα κατάστημα της περουβιανής καρτοκινητής εταιρείας να μας περάσει την περουβιανή sim (την είχαμε ήδη από τη Λίμα). Στο σημείο που μας έδειχνε το maps δεν υπήρχε κάτι τέτοιο και οι ντόπιοι που ρωτήσαμε δεν το ήξεραν. Την λύση έδωσε ένας ντόπιος σε ένα παράπηγμα, ο οποίος επισκεύαζε ηλεκτρικές συσκευές. Σ ένα λεπτό ήταν έτοιμο, και δεν ζήτησε καν λεφτά. Με αφορμή αυτό να αναφέρω ότι στην Αρεκίπα πιστεύω συναντήσαμε τους πιο φιλικούς ντόπιους σε όλο το ταξίδι. Παντού συναντήσαμε καλό κόσμο, πουθενά δεν αντιμετωπίσαμε εχθρότητα ή ''κουμπωμένους'' ανθρώπους, αλλά στην Αρεκίπα οι ντόπιοι παίρνουν ένα συν παραπάνω στην βαθμολογία.

Οι εφημερίδες πάντως δεν είναι τόσο ευοίωνες :haha:
1. δολοφόνος συνεχίζει ασταμάτητος, 2. κλέβουν το φαγητό των παιδιών (?), 3. απαγωγή. Τουλάχιστον η τοπική ομάδα πετάει
πρωτοσελιδα αρεκιπα.jpg


Η κεντρική πλατεία Plaza de Armas
436226645_364287366315226_1637330951136236063_n.jpg


Tα κτίρια από Sillar είναι απλά πανέμορφα
436284411_991861215979484_7679212879180392407_n.jpg

448964333_996402511697295_4513768528036526554_n.jpg

448803203_469514985662943_5630647046471683692_n.jpg


Μεσημέρι κ απόγευμα τα περάσαμε στις αγορές, την κεντρική Mercado San Camilo και κάποιες μικρότερες τριγύρω, καθώς είχαμε και κάποιες παραγγελιές για σουβενίρ συγκεκριμένα από την Αρεκίπα. Πολλές αγορές σημαίνει ανάγκη για ρευστό, καθώς τα pos δεν θεωρούνται αυτονόητα εκεί. Πάμε σε μια τράπεζα με 6 ATM, αρκετός κόσμος να περιμένει αλλά όλοι να χρησιμοποιούν τα 5 από τα 6, ένα συγκεκριμένο δεν το πλησίαζαν. Η αλλεργία μου στο να περιμένω σε ουρές με οδήγησε στο συγκεκριμένο μηχάνημα, το οποίο έβγαζε ήχους σαν modem των 90's. Τίποτα δεν φαινόταν σωστό και πράγματι, αναμενόμενα, μου έφαγε την κάρτα. Είχε πάει 20.00 η ώρα, κλειστή η τράπεζα. Μετά από μερικές κλωτσιές και γλυκόλογα στο μηχάνημα φύγαμε άπραγοι, θα επιστρέφαμε αύριο πρωί πρωί με ανοιχτό το κατάστημα.

Πράγματι, την επόμενη 9 το πρωί ήμασταν ήδη στη τράπεζα. Στον χώρο των ATM είχαν μαζευτεί ήδη 5-6 ντόπιοι συνταξιούχοι. Εξηγούμε στον σεκιούριτι τι έχει συμβεί αλλά δεν φάνηκε ιδιαίτερα συνεργάσιμος. Δεν είμαι σίγουρος αν έστω κατάλαβε το πρόβλημα. Μας παρέπεμψε στον διευθυντή της τράπεζας που όμως δεν είχε έρθει ακόμα. Κάπου εκεί αναλαμβάνουν οι συνταξιούχοι. Αφού παρατήρησαν την αναστάτωση, μας ρώτησαν τι έγινε. Τους εξηγήσαμε με δυσκολία (όλα αυτά στα ισπανικά φυσικά) και αρχίζουν όλοι μαζί να φωνάζουν στον σεκιούριτι. Δεν είμαι σίγουρος τι έλεγαν ακριβώς, από σκόρπιες λέξεις το νόημα ήταν ''δώσε τη κάρτα στα παιδιά'' και ''φέρε εδώ τον Χαβιε''. Τελικά σε ένα λεπτό, αφού ειδοποίησε ο σεκιούριτι μέσα, ο Χαβιε (ο διευθυντής της τράπεζας που τάχα έλειπε) ήρθε και σε 1 λεπτό είχα τη κάρτα πίσω. Δεν έχω λόγια για τους συνταξιούχους, όσα ευχαριστώ και να τους είπα δεν μου φαίνονται αρκετά για την αυθόρμητη και καίρια παρέμβασή τους. Είπαμε, καλοί ντόπιοι.

Αφού λύθηκε η εκκρεμότητα, κατηφορίσαμε στο Cloisters of La Compania. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν όμορφο προαύλιο χώρο εκκλησίας, με 2 καφέ μέσα.
Cloisters of The Company.jpg


Aνυπομονούσα για το επόμενο αξιοθέατο, το είχα σταμπάρει από τον σχεδιασμό του ταξιδιού. Δεν βλέπεις κάθε μέρα μούμια μικρού κοριτσιού θύμα ανθρωποθυσίας.
Museo Santuarios Andinos λοιπόν, όπου εκτίθεται η μούμια Juanita. Η είσοδος -αν δεν με γελά η μνήμη μου- ήταν 25 σολ, περίπου 6 ευρώ, με υποχρεωτική αγγλόφωνη ή γαλλόφωνη ξενάγηση διάρκειας 45 λεπτών. Αυστηρή απαγόρευση φωτογραφιών.
Στο μουσείο υπάρχουν αρκετά εκθέματα πριν φτάσετε στην Juanita. Αγγεία, φορεσιές, αγαλματίδια, υφάσματα. Η ξεναγός μας ήταν εξαιρετικά αναλυτική και κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον.
Η Juanita ήταν μια 15χρόνη Ινκα, η όποια θυσιάστηκε στο όρος Ampato, 75 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αρεκίπα. Το τελετουργικό της θυσίας ονομαζόταν Capacocha και ήταν συνηθισμένο στους Ινκας. Ο θάνατος προήλθε από χτύπημα στο κεφάλι. Στις αναλύσεις που έγιναν βρέθηκαν ίχνη αλκοόλ και κόκας στο σώμα, μάλλον για να μην έχει πλήρη συναίσθηση το παιδί. Ο πάγος και οι χαμηλές θερμοκρασίες του βουνού διατήρησαν τη μούμια σε καλή κατάσταση. Σίγουρα must see στην Αρεκίπα.

Κάτι ακόμα που είναι γνωστή η Αρεκίπα είναι το καλό φαγητό. Θεωρείται γαστρονομικός προορισμός στο Περού και όχι άδικα. Παντού φάγαμε πολύ καλά, υπέροχα τα φιλέτα αλπακα, αλλά ο έρωτας μου ήταν άλλος:
Queso helado, το ντόπιο παγωτό από γάλα και καρύδα με κανέλλα από πάνω. Ονειρο!
zingaro restaurant arequipa-παγωτο τυρι.jpg


Ενα θέμα που αντιμετωπίζω συχνά στο εξωτερικό είναι τα τσιγάρα. Την μάρκα μου τη βρίσκω σπάνια και την μόνη εναλλακτική που δεν με ενοχλεί ( η γνωστή κόκκινη με το άηχο σύμφωνο), στο Περού την πλήρωσα από 2.5 ευρώ μέχρι 5.5 (!), ανάλογα με το πόσο ήθελε να με κλέψει ο περιπτεράς. Η λύση ήρθε από πλανόδιο στην Plaza de Armas που μας σύστησε τα τσιγάρα Inca. Οκ, ότι πληρώνεις παίρνεις (1.5 το πακέτο), δεν είναι το καλύτερο τσιγάρο του κόσμου, αλλά με μια κούτα βγάλαμε το μισό Περού :haha:
Δεν κατάλαβα βέβαια γιατί το μήνυμα ήταν στα Γκουαρανί
τσιγαρα ινκα.jpg


Δυστυχώς οι 2 μέρες στην Αρεκίπα μας φάνηκαν λίγες, θα ήθελα άλλη μια μέρα για το Ruta del Sillar ή για μια ημερήσια εκδρομή στο Colca Canyon. Στο πρώτο προλαβαίναμε να πάμε με λίγο ζόρι αλλά είμαστε και bon viveur και οι ρυθμοί μας είναι αργοί :haha:
Συμπερασματικά, όμορφη πόλη, εύκολη στην περιήγηση, υπέροχοι ντόπιοι, εξαιρετικό φαγητό και ενδιαφέροντα αξιοθέατα. Στέκεται στη σκιά της φήμης των πιο τουριστικών σημείων του Περού, δεν έχει το όνομα του Κούσκο, αλλά θεωρώ αδικία να μην την επισκεφτεί κάποιος κατά την διάρκεια πολυήμερης παραμονής στο Περού.
 

kpafos

Member
Μηνύματα
72
Likes
662
1/5 Cusco

Θυμάμαι με λεπτομέρειες όλες τις πτήσεις και τα αεροδρόμια που πετάξαμε στο ταξίδι, εκτός απ' αυτή από Arequipa προς Cusco! Μάλλον επειδή ήταν η μοναδική πτήση χωρίς διαπληκτισμούς με το προσωπικό της latam, σχετικά με το μέγεθος των χειραποσκευών. Τελοσπάντων, φτάνουμε μεσημέρι προς απόγευμα στο Κούσκο. Ο παλιόφιλος που λέγεται υψόμετρο επανεμφανίστηκε στον συνοδοιπόρο, πιο ήπια αυτή τη φορά, αλλά χρειάστηκαν 2 τσάγια κόκας για να μπορέσουμε να κάνουμε την πρώτη διερευνητική βόλτα στην πόλη.

Το Κούσκο ήταν η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ινκα και ως εκ τούτου υπάρχουν πολλά σημεία στην πόλη και πέριξ με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον. Επίσης αποτελεί επιλογή για σημείο εκκίνησης προς το μάτσου πίτσου (εμείς το κάναμε διαφορετικά). Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη πόλη, περίπου 400.000 κατοίκους, 7η στη πληθυσμιακή κατάταξη των πόλεων του Περού. Είναι όμως η πιο τουριστική και με έντονη νυχτερινή ζωή όπως διαπιστώσαμε.

10 λεπτά ελάχιστα κατηφορικού ποδαρόδρομου και βρισκόμαστε στη κεντρική πλατεία του Κούσκο. Plaza Mayor ή Plaza de Armas? Παίζουν και οι 2 ονομασίες. Πολύ όμορφη πλατεία και με αρκετό κόσμο. Προσωπικά ερωτεύθηκα τη θέα από τα σκαλιά του καθεδρικού προς τη πλατεία και τα βουνά απέναντι με τα περίχωρα της πόλης χτισμένα στις πλαγιές τους. Δεν είναι το πιο εντυπωσιακό θέαμα του κόσμου, αλλά προσωπικά μου έβγαζε ένα αίσθημα ηρεμίας κ γαλήνης.
448247431_819256043214053_8115813514837158558_n.jpg


Το κέντρο είχε αρκετή κυκλοφοριακή κίνηση όλες τις ώρες της ημέρας αλλά και νωρίς το βράδυ. Ευτυχώς πολλά σημεία είναι λιθόστρωτα χωρίς οχήματα.
448339242_474035768549304_5561308308320709876_n.jpg


Στον προγραμματισμό κατέληξα στις 6 μέρες για Κούσκο, λόγω των αρκετών επιλογών για ημερήσιες εκδρομές τριγύρω αλλά και για μειώσουμε λίγο ρυθμούς, καθώς διανύουμε την τρίτη εβδομάδα ταξιδιού και όσο να ναι μια συσσωρευμένη κούραση υπάρχει. Χωρίς πίεση χρόνου λοιπόν και αφού εντοπίσαμε ότι χρειαζόμασταν, ATM, ανταλλακτήρια και περίπτερα, η πρώτη (μισή) μέρα στο Κούσκο κλείνει με ωραιότατο burger αλπακα και κάμποσες τοπικές μπύρες cusquena.

Δεν ξέρω αν είναι mind trick λόγω του χρώματος, αλλά οι μωβ πατάτες μου φάνηκαν πιο γευστικές από τις δικές μας
purple potatoes.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.549
Μηνύματα
900.629
Μέλη
39.281
Νεότερο μέλος
sylvia216

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom