HAWKER SIDDELEY COMET 4C (De HAVILLAND 106 COMET)

mio gps

Member
Μηνύματα
1.174
Likes
180
Επόμενο Ταξίδι
Νέα Υόρκη
ai34.tinypic.com_r1lqac.jpg


ai36.tinypic.com_205z7eb.jpg


ai37.tinypic.com_35bxkcl.jpg


ai33.tinypic.com_21ngpig.gif


ai37.tinypic.com_20k7vuq.gif



To Comet ήταν το πρώτο πολιτικό τζετ που μπήκε σε υπηρεσία. Ύστερα από
μελέτη πολλών διατάξεων το DH 106 Comet διαμορφώθηκε σαν ένα τετρακινητήριο
τζετ με τοποθετημένους τους κινητήρες στις βάσεις των πτερύγων με την
άτρακτο. H προώθηση γινόνταν από τους Rolls Royce Ghost ώσης 2.020 κιλών. H
πρώτη πτήση του πρωτοτύπου έγινε στις 27 Ιουλίου 1949 και του πρώτου
αεροσκάφους παραγωγής Comet 1 στις 9 Ιανουαρίου 1951. Τελικά το πρώτο
δρομολόγιο πολιτικού τζετ έγινε στις 2 ΜαΪου 1952 όταν το Comet 1 G-ALYP
απογειώθηκε από το Χίθροου του Λονδίνου με τελικό προορισμό το
Γιοχάνεσμπουργκ. Δυστυχώς η είσοδος σε υπηρεσία του Comet διακόπηκε δύο
χρόνια αργότερα ύστερα από μία σειρά ανεξήγητων ατυχημάτων. Τελικά τα
αποτελέσματα της διερεύνησης ήταν ότι λόγω κόπωσης μετάλλου η άτρακτος
εκρήγνυτο με καταστρεπτικές συνέπειες για τα αεροσκάφη. Αυτό είχε ως
αποτέλεσμα την απώλεια της πρωτοπορίας της De Havilland στον τομέα αυτόν
και, όταν παρουσιάστηκε το νέο και βελτιωμένο Comet 4, ήταν ήδη αργά, γιατί
σύντομα οι αεροβιομηχανίες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού είχαν
κερδίσει έδαφος με τα Boeing 707 και Douglas DC-8. Πριν όμως τα ατυχήματα
είχε ήδη εξελιχθεί η πρώτη βελτιωμένη έκδοση, το Comet 2 με κύρια αλλαγή
από το Comet 1 τη χρήση των κινητήρων αξονικής ροής Rolls Royce Avon.
Τελικά το Comet 2 χρησιμοποιήθηκε μόνο από τη RAF, αφού είχαν γίνει οι
απαραίτητες μετατροπές ενίσχυσης της ατράκτου. Το Comet 3 ήταν μεγαλύτερο
από τα προγενέστερα Comet και χρησιμοποιήθηκε για την εξέλιξη του Comet 4.
Το τελευταίο πέταξε για πρώτη φορά στις 27 Απριλίου 1957 και μπήκε σε
υπηρεσία με την BOAC στις 4 Οκτωβρίου 1958.
Επόμενη έκδοση ήταν το Comet 4B το οποίο είχε μεγαλύτερη άτρακτο και
χωρητικότητα με μικρότερες πτέρυγες και εμβέλεια. Το πρώτο 4B πέταξε στις
27 Ιουνίου 1959 και μπήκε σε υπηρεσία με την BEA την 1η Απριλίου 1960. Το
τελευταίο μοντέλο ήταν το Comet 4C που υιοθετούσε τη μεγάλη άτρακτο και
χωρητικότητα του 4B με τις μεγάλες πτέρυγες και την εμβέλεια του 4. Το 4C
πέταξε για πρώτη φορά στις 31 Οκτωβρίου 1959 και μπήκε σε υπηρεσία από τη
Mexicana τον Ιούνιο του 1960.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 113 Comet εκ των οποίων πετά σήμερα μόνο ένα στη
RAF σαν ιπτάμενη πλατφόρμα δοκιμών ραδιοναυτιλιακών συστημάτων. Στο Comet
επίσης βασίστηκε το ανθυποβρυχιακό Nimrod.
Μοντέλο: HAWKER SIDDELEY COMET 4C
Κινητήρες: 4 τουρμποτζέτ Avon RA 29 Mk 525B της Rolls Royce μέγιστης ώσης
4.763 κιλών ο καθένας.
Διαστάσεις εξωτερικά: Εκπέτασμα πτέρυγας (m): 35, Πτερυγική επιφάνεια (mύ):
197, Εκπέτασμα ουράς (m): 14,52, Μήκος (m): 35,97, Ύψος (m): 8,97,
Μεταξόνιο (m): 16,21, Μετατρόχιο (m): 8,60
Διαστάσεις εσωτερικά: Διαστάσεις καμπίνας (μήκοςxπλάτοςxύψος) (m):
24,13x2,92x2, Όγκος καμπίνας (m_): 89,5, Όγκος χώρου αποσκευών (m_): 18,67
Βάρη: Κενό (kg): 35.610, Μέγιστο απογείωσης (kg): 73.500, Φορτίου (kg):
10.400
Επιδόσεις: Μέγιστη ταξιδίου (Km): 872 σε ύψος 31.000 ποδών, Οικονομική
(Km): 847, Εμβέλεια (km): με φορτίο 8.900 κιλών: 4.168, Αριθμός επιβατών
(μέγιστη χωρητικότητα, τυπική-διαμόρφωση): 101, 84 (διαμόρφωση δύο θέσεων)




HAWKER SIDDELEY H.S. (νυν BRITISH AEROSPACE) 121 TRIDENT
To Trident δημιουργήθηκε από την De Havilland σαν D.H. 121 για να
ικανοποιήσει τις ανάγκες της British European Airways (BEA) για ένα
αεριωθούμενο αεροσκάφος μικρο-μεσαίων αποστάσεων. Τελικά τον Αύγουστο του
1959 η D.H. πήρε παραγγελία για 24 D.H. 121. Το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής
(αρ. νηολ. G-ARPA), Trident 1 πέταξε στις 9 Ιανουαρίου 1962. Το αεροσκάφος
είχε αρκετά πρωτοποριακή εμφάνιση για την εποχή με τους τρεις κινητήρες
Rolls Royce RB163-1 Mk 505-5 Spey, ώσης 4.471 κιλών τοποθετημένους στην
ουρά η οποία με τη σειρά της ήταν διάταξης T. Αν και το Trident πέταξε ένα
χρόνο πριν, το παρόμοιας διάταξης Βοeing 727 μπήκε σε υπηρεσία ένα μήνα
αργότερα, με την BEA στις 11 Μαρτίου 1964. Το Trident 1C είχε μέγιστο βάρος
απογείωσης 52,165 κιλά. Επόμενη έκδοση ήταν το Trident 1E του οποίου το
μέγιστο βάρος απογείωσης έφτανε τα 58.060 κιλά και η μέγιστη χωρητικότητα
τους 140 επιβάτες. Τότε άλλαξαν και οι υπεραντωτικές διατάξεις του χείλους
προσβολής της πτέρυγας ενώ χρησιμοποιήθηκε ο Spey Mk 511 ώσης 5.175 κιλών.
Επόμενο μοντέλο ήταν Trident 2E. To 2E είχε μεγαλύτερη πτέρυγα, τους
ισχυρότερους Spey Mk 512-5W, ώσης 5.429 κιλών, μέγιστο βάρος απογείωσης
65.315 κιλών και θέσεις για 149 επιβάτες. Το 2E πέταξε για πρώτη φορά στις
27 Ιουλίου 1967 και μπήκε σε υπηρεσία με την BEA στις 18 Απριλίου 1968.
Τέλος στις 11 Δεκεμβρίου 1969 πέταξε το πρώτο Trident 3B το οποίο ήταν
μεγαλύτερο σε μήκος κατά 5 μέτρα και το μέγιστο βάρος απογείωσης έφτανε τα
68,040 κιλά αρχικά και αργότερα στο Super 3B τα 71.667 κιλά. H μεγίστη
χωρητικότητα ήταν 180 επιβάτες. Λόγω του αυξημένου βάρους, το 3B είχε και
ένα τέταρτο τουρμποτζέτ κινητήρα Rolls Royce R.B 162.86 ώσης 2.380 κιλών
για χρήση κατά την απογείωση και αρχική άνοδο. Ήταν τοποθετημένος κάτω από
το πηδάλιο διευθύνσεως στο κάθετο σταθερό του ουραίου πτερώματος. Το
Trident 3B μπήκε σε υπηρεσία την 1η Απριλίου 1971 με την BEA, ενώ το Super
3B με την κινεζική CAAC τον Αύγουστο του 1975. Συνολικά κατασκευάστηκαν 117
Trident, πολύ μικρός αριθμός συγκρινόμενος με τις 1832 μονάδες του
ανταγωνιστή του Boeing 727. H μικρή επιτυχία του οφείλεται κυρίως στο ότι
είχε σχεδιαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές μιας εταιρίας, δίχως να γίνει
έρευνα ευρύτερης αγοράς κάτι που έκανε η Boeing. Σήμερα πετούν περίπου δέκα
Trident με τη China United Airlines, ένα πολιτικό τμήμα της Κινεζικής
Πολεμικής Αεροπορίας. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το Trident ήταν από τα
πρώτα αεροσκάφη που είχαν τη δυνατότητα προσγείωσης με μηδενική ορατότητα
και βάση νεφών (zero-zero, CAT IIIC).
Μοντέλο: HAWKER SIDDELEY TRIDENT 3B
Κινητήρες: 3 τουρμποφάν Spey RB 163-25 Mk 512-5W μέγιστης ώσης 5.411 κιλών
καθώς και 1 στροβιλοκινητήρας μονής ροής RB 162 μέγιστης ώσης 2.381 κιλών.
Διαστάσεις εξωτερικά: Εκπέτασμα πτέρυγας (m): 29,87, Πτερυγική επιφάνεια
(mύ): 138,7, Εκπέτασμα ουράς (m): 10,44, Μήκος (m): 39,98
Ύψος (m): 8,61, Μεταξόνιο (m): 16,01, Μετατρόχιο (m): 5,83
Διαστάσεις εσωτερικά: Διαστάσεις καμπίνας (μήκοςxπλάτοςxύψος) (m):
25,43x3,44x2,03, Όγκος καμπίνας (m_): 158,57, Όγκος χώρου αποσκευών (m_):
31,43
Βάρη: Κενό (kg): 37.695, Μέγιστο απογείωσης (kg): 68.040, Φορτίου (kg):
14.695, Καυσίμων (kg): 20.500
Επιδόσεις: Μέγιστη ταχύτητα: 0,95 Mach, Μέγιστη ταξιδίου (Km): 967 σε ύψος
27.000 ποδών, Οικονομική (Km): 858 σε ύψος 30.000 ποδών, Διαδρομή
απογείωσης/προσγείωσης (m): 2290/1805 (υπερπήδηση εμποδίου ύψους 35 ποδών),
Εμβέλεια (km): (Με απόθεμα καυσίμου 45 λεπτών) με μέγιστο φορτίο: 1.761, με
μέγιστο φορτίο καυσίμου: 2.668, Αριθμός επιβατών (μέγιστη χωρητικότητα,
τυπική-διαμόρφωση): 171, 152, 128 (διαμόρφωση δύο θέσεων)
πηγη..ΠΤΗΣΗ&ΔΙΑΣΤΗΜΑ
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.182
Μηνύματα
883.218
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom