Καμπότζη Ένα τετραήμερο στο Σιέμ Ριπ για το πολυπόθητο Άνγκορ Βατ!

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Πρώτη βραδιά στην Pub Street

Τακτοποίησα τα πράγματά μου στο δωμάτιο, έκανα ένα μπάνιο και ετοιμάστηκα για την πρώτη μου βόλτα στο Σιέμ Ριπ. Είχε ήδη σκοτεινιάσει.

Market.jpg


Περπατώντας στον δρόμο συναντούσα πάγκους υπαίθριας αγοράς, που θύμιζαν τους πάγκους σε κάποια λαϊκή αγορά ή τους αντίστοιχους σε κάποιο πανηγύρι, καθώς και καντίνες με πρόχειρο φαγητό και χυμούς. Πεινούσα, αλλά κρατήθηκα και συνέχισα το περπάτημά μου για να φτάσω στην περίφημη Pub Street.

StreetMarket.jpg


Παρεμπιπτόντως μια υπαίθρια αγορά υπήρχε και ακριβώς απέναντι από την είσοδο του ξενοδοχείου μου, με διάφορα ψιλικά και φαγητό σε συσκευασίες μιας χρήσης. Αυτήν την ώρα όμως η συγκεκριμένη αγορά ήταν κλειστή. Όπως διαπίστωσα, σε αντίθεση με άλλες, άνοιγε το πρωί και έκλεινε το βραδάκι. Σε αυτήν την αγορά κάθε πρωί έκανα χάζι ένα χαριτωμένο μικρούλι, που έτρεχε και χοροπηδούσε συνέχεια χαρούμενο, ενώ η μαμά του ετοίμαζε τον πάγκο της.

Μετά από λίγο έφτασα στην Pub Street. Άλλωστε το ξενοδοχείο μου ήταν πολύ κοντά σε αυτήν. Τόσο κοντά όσο έπρεπε για να πηγαίνω εύκολα με τα πόδια, αλλά και τόσο μακριά ώστε να μην διακόπτεται ο ύπνος μου από τη σχετική φασαρία της. Η πρώτη εικόνα που μου έδωσε ήταν πολύ καλύτερη από αυτήν της Khao San, στην οποία βρισκόμουν το προηγούμενο βράδυ. Πρώτα απ’ όλα δεν ήταν ένας μονοκόμματος δρόμος με απελπιστικά δυνατή και χαοτικά ανακατεμένη μουσική από τα διπλανά ή τα απέναντι μπαρ, όπως στην Khao San, κάτι που σε μικρότερη βέβαια ηλικία ίσως να μην με ενοχλούσε ή μπορεί κιόλας να μου άρεσε. Σκεπτόμενος όμως τότε αυτά, πού να ήξερα τι θα συναντούσα στην Bangla Road τού Πουκέτ μερικές μέρες μετά!

PubStreet1.jpg


Σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες, η Pub Street ήταν πιο ήσυχη. Έχει μάλλον δύο βασικούς κάθετους δρόμους (Street 8 και Street 11) και κάποιους άλλους μεγαλύτερους ή μικρότερους με καταστήματα και μαγαζιά για φαγητό ή ποτό στην περιοχή γύρω από αυτούς. Περιφερειακά συνάντησα ένα “Green Market”, που θύμιζε στοά με μαγαζάκια και κατέληγε σε ένα αίθριο φαγητού-ποτού. Δεν κάθισα όμως σε αυτό, παρόλο που με έλκυε ο καλαμωτός διάκοσμός του.

GreenMarket1.jpg


GreenMarket2.jpg


Προτίμησα να πάω στο κεντρικό σταυροδρόμι 8 & 11. Χωρίς να το ψάξω ιδιαίτερα κάθισα κάπου για το πρώτο μου καμποτζιανό γεύμα. Το φαγητό στο “τουριστικό” μαγαζί που επέλεξα δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά οπωσδήποτε είχα την καλύτερη θέα στην κίνηση.

PubStreet2.jpg


PubStreet3.jpg


Με γεμάτο ξανά το στομάχι σηκώθηκα για να περπατήσω και να πάω κάπου αλλού για ένα ποτό. Αρχικά μπήκα σε ένα μπαρ που είχε τραπεζάκια στο ισόγειο και στην ταράτσα, αλλά ανεβαίνοντας δεν με ενθουσίασε και έτσι συνέχισα την αναζήτησή μου. Κάπου εκεί με πλησίασε ένας ντόπιος και με ρώτησε:
- Χρειάζεσαι τουκ τουκ;
- Όχι, ευχαριστώ, του απάντησα.
Απευθείας αυτός συνέχισε:
- Θα ήθελες κάποια γυναίκα για το βράδυ;
- Όχι ευχαριστώ, του απάντησα ξανά.
Όλα καλά, αλλά το θέμα είναι ότι ο ίδιος Καμποτζιανός με είχε πλησιάσει όταν περπατούσα πριν από καμιά ώρα και μου είχε πει ακριβώς τα ίδια πράγματα. Στην πορεία μου κι άλλοι ντόπιοι με είχαν ρωτήσει αν χρειαζόμουν τουκ τουκ, αλλά μέχρι εκεί. Δεν ήταν προαγωγοί όπως ο συγκεκριμένος και σίγουρα δεν ήταν ενοχλητικοί. Κι αυτός πάντως κατά τα άλλα “συμπαθέστατος” φαινόταν.

Με την ευκαιρία να σχολιάσω τα τουκ τουκ της Καμπότζης. Δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που εγώ τουλάχιστον έχω δει μέχρι τώρα σε άλλες χώρες της Ν και ΝΑ Ασίας. Αυτά στο Σιέμ Ριπ δεν είναι τίποτε άλλο από ένα κανονικότατο παπάκι ή κάποια άλλη μηχανή, όπου στο πίσω μέρος τους έχει προσαρμοστεί μια βάση για το αμαξίδιο. Εξαιρετικό! Αντί για το καλάθι του ντελίβερι έχουμε το αμαξίδιο για τη βόλτα!

TucTuc.jpg


Συνέχισα με τα πόδια την πορεία μου και οδηγήθηκα στον ομώνυμο ποταμό που διαρρέει το Σιέμ Ριπ. Τον άφησα όμως για να τον εξερευνήσω την επόμενη ημέρα.

River.jpg


Προχώρησα. Στον δρόμο υπήρχαν πολλά καταστήματα με τουριστικά είδη και σουβενίρ. Δεν με ενδιέφεραν όμως αυτήν τη στιγμή. Συνέχισα και κάπου βρήκα έναν συμπαθητικό χώρο για ποτό, όπου απόλαυσα τη συνέχεια της βραδιάς μου.

OldMarket2.jpg


Επειδή όμως η επόμενη ημέρα με την εκδρομή στο Άνγκορ προοιωνιζόταν κουραστική, πήρα σχετικά νωρίς τον δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο μου. Και ποιον συνάντησα στον δρόμο; Πάλι τον ίδιο Καμποτζιανό, που για εμένα ήταν πια μια οικεία φυσιογνωμία που με πλησίαζε ξανά! Μα καλά, τρίτη φορά; Καταντάει ανέκδοτο! Δεν με θυμόταν; Τόσο απαρατήρητος περνάω;
Και ξεκίνησε ο ίδιος μονότονος διάλογος. “Χρειάζεσαι τουκ τουκ;”. “Όχι, ευχαριστώ”, αλλά πριν προλάβει να συνεχίσει του ξέκοψα πως δεν χρειαζόμουν ούτε τουκ τουκ ούτε γυναίκα για το βράδυ. Με κοιτούσε καλά καλά. Ε, αμάν πια, ήμαρτον! Goodnight my friend!
 
Last edited:

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
2η ημέρα: Επιτέλους στο Άνγκορ!

Οργάνωση επίσκεψης


Η ημέρα για την οποία είχα έρθει στην Καμπότζη είχε φτάσει. Σήμερα θα επισκεπτόμουν το Άνγκορ, αυτήν την ιστορική πόλη-περιοχή, που κέντριζε ανέκαθεν τη φαντασία μου. Άρχισε να χτίζεται στις αρχές του 9ου αι. και θα γινόταν στους 11ο-13ο αι. μια από τις μεγαλύτερες πόλεις του τότε γνωστού κόσμου. Παρέμεινε η πρωτεύουσα και το σημαντικότερο κέντρο των Χμερ μέχρι τον 15ο αι., ώσπου λεηλατήθηκε, παράκμασε, και ξεχασμένο καλύφθηκε από την ζούγκλα για περίπου πεντακόσια χρόνια μέχρι που η γαλλική σκαπάνη το έφερε ξανά στο προσκήνιο.

Σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το Άνγκορ Βατ, που καταλαμβάνει 1,62 τ.χμ. και αναφέρεται ως το μεγαλύτερο σε έκταση θρησκευτικό μνημείο στον κόσμο! Δεν είναι όμως το μοναδικό μνημείο στην περιοχή. Υπάρχουν και άλλα σπουδαία συμπλέγματα, όπως τα Άνγκορ Τομ, Τα Προμ, Μπαγιόν, Μπαφούν, Μπακένγκ και τόσα άλλα, πολλά από τα οποία είναι σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Γι' αυτό στον αρχικό σχεδιασμό μου ήθελα να αφιερώσω δύο ημέρες στο Άνγκορ. Ας όψεται όμως, όπως είπαμε στην αρχή, ο Μπο!
Βασικά αφού θα βρισκόμουν στην περιοχή, δεν ήθελα να μην πάω και στη λίμνη Τόνλε Σαπ, την οποία κανονικά σχεδίαζα να επισκεφτώ την ημέρα της αναχώρησής μου. Κάτι που δεν μπορούσε πια να γίνει και έτσι η περιήγηση στο Άνγκορ περιορίστηκε στη μία ημέρα.

Μετά την προσαρμογή του χρόνου τής επίσκεψης στο Άνγκορ, έπρεπε να καταλήξω στο πακέτο τής εκδρομής μου. Η αναζήτηση στις πλατφόρμες “πήρε φωτιά”! Διάβαζα σχόλια για την εξαιρετική εμπειρία της θέασης της ανατολής στο Άνγκορ Βατ. Όμως εγώ δεν είχα καμία διάθεση να ξυπνήσω αξημέρωτα και να ξεκινήσω την εκδρομή μου στις 4:30 π.μ. για να δω την ανατολή στο Άνγκορ Βατ.
Επίσης είχα βρει κάποια αρνητικά σχόλια που με προβλημάτισαν για το απογευματινό γκρουπ που συνδυάζεται με τη δύση του ήλιου. Αυτό το είχα σαν δεύτερη επιλογή και ίσως να άξιζε τον κόπο, αλλά τελικά προτίμησα την ημερήσια ξενάγηση. Εξάλλου δύση του ήλιου είχα δει δύο μέρες πριν στον ποταμό Τσάο Πράγια, με φόντο μνημεία της Αγιουτάγια, και επρόκειτο να δω και την επόμενη ημέρα στη λίμνη Τόνλε Σαπ. Βέβαια, όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, αλλά... Να επισημάνω ότι η Αγιουτάγια είναι πόλη και αρχαιολογικό πάρκο στην Ταϊλάνδη, υπήρξε πρωτεύουσα του βασιλείου της και ήταν αυτή που κατέλυσε το Άνγκορ στα 1431.

Πάντως δεν μετάνιωσα για την τελική επιλογή μου. Ήμαστε ένα πολύ ωραίο μικρό γκρουπ των 10 ατόμων, ενώ επίσης ο ξεναγός μας ο Σαρουόν ήταν πολύ καλός με γνώσεις και διάθεση να μας μιλήσει για όλα αυτά που αντικρίζαμε.

Μετά την παραλαβή των ατόμων τού γκρουπ από τα ξενοδοχεία, το βανάκι τής περιήγησής μας κατευθύνθηκε προς το Άνγκορ Βατ. Η απόσταση από το δικό μου ξενοδοχείο ήταν πολύ μικρή στα 7 χμ. και έτσι μετά από λίγο είχαμε φτάσει στον προορισμό μας. Είχα ήδη εκδώσει ηλεκτρονικά το εισιτήριο εισόδου μιας ημέρας στα 37$ (το εισιτήριο των 3 ημερών κοστίζει 62$ και των 7 ημερών 72$) και ήμουν έτοιμος για την περιήγηση (Angkor Enterprise).

Δεν ξέρω όμως αν πρέπει να συνεχίσω με τόσο πολύ μπλα-μπλα όπως στη μέχρι τώρα εξιστόρησή μου. Όχι δηλαδή πως μου τελείωσε η γλιστρίδα, αλλά οι εικόνες του τοπίου και των μνημείων από εδώ και πέρα πιθανόν μόνο με φωτογραφίες μπορούν να αποτυπωθούν. Λέω πιθανόν, επειδή ούτε οι ερασιτεχνικές φωτογραφίες τού κινητού μου δεν μπορούν να αποδώσουν το βάθος, το χρώμα και την αίσθηση του χώρου. Κάτι που βέβαια είναι γνωστό στους ερασιτέχνες φωτογράφους-ταξιδιώτες του φόρουμ.

Για παράδειγμα πώς θα μπορούσα με το κινητό μου να κάνω τη λήψη του παρακάτω πλάνου, που βρήκα στο διαδίκτυο και απεικονίζει το σύμπλεγμα του Άνγκορ Βατ από ψηλά, προκαλώντας τη διάθεσή σου να το εξερευνήσεις;

AngkorWat.jpg

by Kanako

Επίσης αναρτώ ένα σχεδιάγραμμα, στο οποίο εμφανίζονται τα κύρια και σχετικά κοντινά μνημεία τής περιοχής, με χρωματική επισήμανση αυτών που επισκέφτηκα και θα περιγράψω στη συνέχεια. Στο σχεδιάγραμμα αποτυπώνεται και ο ποταμός Σιέμ Ριπ, που συνεχίζει την πορεία του, διαρρέει τη σύγχρονη πόλη και εκβάλλει στη λίμνη Τόνλε Σαπ.

AngkorMap.jpg
 
Last edited:

maratha

Member
Μηνύματα
31
Likes
27
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
2η ημέρα: Επιτέλους στο Άνγκορ!

Η ημέρα για την οποία είχα έρθει στην Καμπότζη είχε φτάσει. Σήμερα θα επισκεπτόμουν το Άνγκορ, αυτήν την ιστορική πόλη-περιοχή, που κέντριζε ανέκαθεν τη φαντασία μου. Άρχισε να χτίζεται στις αρχές του 9ου αι. και θα γινόταν στους 11ο-13ο αι. μια από τις μεγαλύτερες πόλεις του τότε γνωστού κόσμου. Παρέμεινε η πρωτεύουσα και το σημαντικότερο κέντρο των Χμερ μέχρι τον 15ο αι., ώσπου λεηλατήθηκε, παράκμασε, και ξεχασμένο καλύφθηκε από την ζούγκλα για περίπου πεντακόσια χρόνια μέχρι που η γαλλική σκαπάνη το έφερε ξανά στο προσκήνιο.

Σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το Άνγκορ Βατ, που καταλαμβάνει 1,62 τ.χμ. και αναφέρεται ως το μεγαλύτερο σε έκταση θρησκευτικό μνημείο στον κόσμο! Δεν είναι όμως το μοναδικό μνημείο στην περιοχή. Υπάρχουν και άλλα σπουδαία συμπλέγματα, όπως τα Άνγκορ Τομ, Τα Προμ, Μπαγιόν, Μπαφούν, Μπακένγκ και τόσα άλλα, πολλά από τα οποία είναι σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Γι' αυτό στον αρχικό σχεδιασμό μου ήθελα να αφιερώσω δύο ημέρες στο Άνγκορ. Ας όψεται όμως, όπως είπαμε στην αρχή, ο Μπο!
Βασικά αφού θα βρισκόμουν στην περιοχή, δεν ήθελα να μην πάω και στη λίμνη Τόνλε Σαπ, την οποία κανονικά σχεδίαζα να επισκεφτώ την ημέρα της αναχώρησής μου. Κάτι που δεν μπορούσε πια να γίνει και έτσι η περιήγηση στο Άνγκορ περιορίστηκε στη μία ημέρα.

Μετά την προσαρμογή του χρόνου τής επίσκεψης στο Άνγκορ, έπρεπε να καταλήξω στο πακέτο τής εκδρομής μου. Η αναζήτηση στις πλατφόρμες “πήρε φωτιά”! Διάβαζα σχόλια για την εξαιρετική εμπειρία της θέασης της ανατολής στο Άνγκορ Βατ. Όμως εγώ δεν είχα καμία διάθεση να ξυπνήσω αξημέρωτα και να ξεκινήσω την εκδρομή μου στις 4:30 π.μ. για να δω την ανατολή στο Άνγκορ Βατ.
Επίσης είχα βρει κάποια αρνητικά σχόλια που με προβλημάτισαν για το απογευματινό γκρουπ που συνδυάζεται με τη δύση του ήλιου. Αυτό το είχα σαν δεύτερη επιλογή και ίσως να άξιζε τον κόπο, αλλά τελικά προτίμησα την ημερήσια ξενάγηση. Εξάλλου δύση του ήλιου είχα δει δύο μέρες πριν στον ποταμό Τσάο Πράγια, με φόντο μνημεία της Αγιουτάγια, και επρόκειτο να δω και την επόμενη ημέρα στη λίμνη Τόνλε Σαπ. Βέβαια, όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, αλλά... Να επισημάνω ότι η Αγιουτάγια είναι πόλη και αρχαιολογικό πάρκο στην Ταϊλάνδη, υπήρξε πρωτεύουσα του βασιλείου της και ήταν αυτή που κατέλυσε το Άνγκορ στα 1431.

Πάντως δεν μετάνιωσα για την τελική επιλογή μου. Ήμαστε ένα πολύ ωραίο μικρό γκρουπ των 10 ατόμων, ενώ επίσης ο ξεναγός μας ο Σαρουόν ήταν πολύ καλός με γνώσεις και διάθεση να μας μιλήσει για όλα αυτά που αντικρίζαμε.

Μετά την παραλαβή μας από τα ξενοδοχεία, το βανάκι τής περιήγησής μας κατευθύνθηκε προς το Άνγκορ Βατ. Η απόσταση από το ξενοδοχείο μου ήταν πολύ μικρή στα 7 χμ. και έτσι μετά από λίγο είχαμε φτάσει στον προορισμό μας. Είχα ήδη εκδώσει ηλεκτρονικά το εισιτήριο εισόδου μιας ημέρας στα 37$ (το εισιτήριο των 3 ημερών κοστίζει 62$ και των 7 ημερών 72$) και ήμουν έτοιμος για την περιήγηση (Angkor Enterprise).

Δεν ξέρω όμως αν πρέπει να συνεχίσω με τόσο πολύ μπλα μπλα όπως στη μέχρι τώρα εξιστόρησή μου. Όχι δηλαδή πως μου τελείωσε η γλιστρίδα, αλλά οι εικόνες του τοπίου και των μνημείων από εδώ και πέρα πιθανόν μόνο με φωτογραφίες μπορούν να αποτυπωθούν. Λέω πιθανόν επειδή ούτε οι ερασιτεχνικές φωτογραφίες τού κινητού μου δεν μπορούν να αποδώσουν το βάθος, το χρώμα και την αίσθηση του χώρου. Κάτι που βέβαια είναι γνωστό στους ερασιτέχνες φωτογράφους-ταξιδιώτες του φόρουμ.

Για παράδειγμα πώς θα μπορούσα με το κινητό μου να κάνω τη λήψη του παρακάτω πλάνου, που βρήκα στο διαδίκτυο και αποτυπώνει το σύμπλεγμα του Άνγκορ Βατ από ψηλά, προκαλώντας τη διάθεσή σου να το εξερευνήσεις;

View attachment 459997
by Kanako

Επίσης, αναρτώ ένα σχεδιάγραμμα με τα κύρια και σχετικά κοντινά μνημεία τής περιοχής, με χρωματική επισήμανση αυτών που επισκέφτηκα και θα περιγράψω στη συνέχεια.

View attachment 459998
Την εκδρομή την έκλεισες εκεί ; Σε κάποιο τοπικό γραφείο η ηλεκτρονικά ;
 

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Την εκδρομή την έκλεισες εκεί ; Σε κάποιο τοπικό γραφείο η ηλεκτρονικά ;
Τις οργανωμένες περιηγήσεις μου με γκρουπ προτιμώ να τις κλείνω πριν από το κάθε ταξίδι μου στις σχετικές πλατφόρμες κράτησης Viator, GetYourQuide, Klook, κλπ..
Παρόλο που η τιμή πιθανόν να είναι κάπως ακριβότερη από μια επιτόπου αναζήτηση-κράτηση, με το σχετικό βέβαια παζάρι, αφενός θέλω να έχω μαζί μου όσο το δυνατόν λιγότερα μετρητά και αφετέρου να έχω τον χρόνο να συγκρίνω από πριν τα εκδρομικά πακέτα. Δεν μου ταιριάζει η πρακτική τής τελευταίας στιγμής, ενώ με τις προκρατήσεις υπάρχει πάντα και η δυνατότητα της δωρεάν ακύρωσης ή τροποποίησής τους έως 24 ώρες πριν.
Σε κάθε αναζήτηση παρουσιάζονται δεκάδες παρόμοια πακέτα και έτσι θέλει λίγο ψάξιμο για το τι σου ταιριάζει και ποιο συμφέρει καλύτερα. Προσπαθώ επίσης να αξιοποιώ εκπτωτικές περιόδους και να χρησιμοποιώ εκπτωτικά κουπόνια. Τη συγκεκριμένη εκδρομή στο Άνγκορ την έκλεισα με το Viator στα 18€ και της επόμενης ημέρας στην Τόνλε Σαπ με το GetYourQuide στα 19€.
 

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Angkor Wat

Βρισκόμασταν πια στον δρόμο δίπλα από την υδάτινη τάφρο/λίμνη που περιβάλλει το Angkor Wat. Αποβιβαστήκαμε από το βαν και περπατήσαμε προς τη γέφυρα/δίοδο που οδηγεί στο κτηριακό συγκρότημα του ναού. Εκεί γίνονταν κάποιες εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.

Bridge.jpg


Αρχικά είχα επιλέξει να ανεβάσω την πρώτη από τις δύο παρακάτω φωτογραφίες, επειδή στα δεξιά της διακρίνονται μαζί με τα λιοντάρια και δύο νάγκα, για τα οποία έψαχνα και δεν μπορούσα να βρω κάποια άλλα πιο όμορφα πλάνα, που είχα από την κεντρική είσοδο.
“Αν υποψιαστώ... ότι τα έχω διαγράψει ...θα πεθάνω”, όπως θα 'λεγε και η χήρα Μήτση!
Ψάχνοντας όμως ανακουφίστηκα κάπως. Βρήκα τουλάχιστον τη δεύτερη φωτογραφία, που είναι τραβηγμένη στον κεντρικό διάδρομο προς τον ναό, όπου φαίνονται σε πρώτο πλάνο δύο μικρά νάγκα και στο βάθος δεξιά οι πύργοι του Angkor Wat.

Corridor1.jpg


Corridor2.jpg


Τα νάγκα αντιπροσωπεύουν το πνεύμα του νερού και την ευημερία των Χμερ, των οποίων οι θρύλοι τούς παρουσιάζουν ως απογόνους του Νάγκα. Εμφανίζονται συνήθως ως αγάλματα σε ναούς της Καμπότζης ή πιο συχνά σε γέφυρες ως επτακέφαλα φίδια, απλωμένα σε μια ανοιχτή κουκούλα κόμπρας. Σχετίζονται επίσης με το ουράνιο τόξο και τα χρώματά του.
Ο ξεναγός μας ανέφερε ότι απεικονίσεις των νάγκα ως προστατών υπάρχουν παντού στις άκρες των λωτών των πύργων του Angkor Wat.

Lotus2.jpg


Στο πλάι του κεντρικού διαδρόμου προς τον ναό υπάρχει η εξωτερική βόρεια βιβλιοθήκη, που ωστόσο είναι πιθανόν, όπως και αυτές στο κύριο συγκρότημα του ναού, να λειτουργούσε όχι μόνο ως χώρος χειρογράφων αλλά και ως ιερό.

Biblioteca1.jpg


Biblioteca2.jpg


Interior.jpg


Το παρακάτω πλάνο φαίνεται πως είναι ένα από τα αγαπημένα στο Angkor Wat. Στον χώρο έξω από τον κυρίως ναό, ο οποίος αντικατοπτρίζεται στο νερό της λιμνούλας που σχηματίζεται, συνηθίζουν να φωτογραφίζονται νιόπαντρα και όχι μόνο ζευγάρια.

Lake1.jpg


Lake3.jpg Lake2.jpg

Το Angkor Wat χτίστηκε στις αρχές του 12ου αι. ως ινδουιστικός ναός αφιερωμένος στον Βισνού και όχι στον Σίβα, όπως είναι οι υπόλοιποι της περιοχής. Συνδυάζει δύο βασικά σχέδια της αρχιτεκτονικής των ναών των Χμερ, τον ναό-γκαλερί και τον ναό-βουνό.

External.jpg


Στους διαδρόμους των εσωτερικών στοών-γκαλερί του, αλλά και εξωτερικά, υπάρχουν παντού ανάγλυφες απεικονίσεις. Στις παρακάτω φωτογραφίες φαίνονται κάποιοι διάδρομοι-γκαλερί, από τους οποίους ο ένας είναι εκτός των άλλων με ανακατασκευασμένη την οροφή του, μετά τις εργασίες συντήρησης που έγιναν από τους Γάλλους κυρίως στη δεκαετία του 1960 και διακόπηκαν στην περίοδο των Ερυθρών Χμερ.

Ο ξεναγός μάς επισήμανε επίσης ότι στις δύσκολες περιόδους της ιστορίας τους, όπως ήταν αυτές των πολεμικών συρράξεων, οι Καμποτζιανοί έβρισκαν καταφύγιο στους χώρους του Angkor Wat σε άθλιες ωστόσο συνθήκες.

Gallery1.jpg


Relief2.jpg Relief1.jpg

Gallery3.jpg Gallery2.jpg

Ο ναός-βουνό του Angkor Wat, που ως ρυθμός κυριαρχεί στην περίοδο της ανέγερσής του, είναι οικοδομημένος σαν πυραμίδα τριών επιπέδων με επιστέγασμα πέντε ογκώδεις πύργους σε σχήμα μπουμπουκιών λωτού. Ο κεντρικός πύργος έχει ύψος 43 μ. από τη βάση του και φτάνει τα 65 μ. από το έδαφος. Το αρχιτεκτονικό σχέδιο του ναού-βουνού αναπαριστά στον συγκεκριμένο ναό τις πέντε κορυφές του μυθικού όρους Μέρου της ινδουιστικής αλλά και της βουδιστικής κοσμολογίας.
Ο ναός μετατράπηκε σταδιακά σε βουδιστικό και σε αντίθεση με άλλα θρησκευτικά συγκροτήματα της περιοχής δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ.

Angkor1.jpg


Angkor4.jpg


Lotus.jpg


Οι σκάλες ανάβασης στο τρίτο επίπεδο του ναού-βουνού είναι πολύ απότομες, θέλοντας πέρα από την προοπτική ύψους να δώσουν και την αίσθηση της αναρρίχησης στον ουρανό, που είναι το βασίλειο των θεών. Η ξύλινη σκάλα που έχει τοποθετηθεί διευκολύνει κάπως την ανάβαση.
Από τα ψηλότερα επίπεδα φαίνεται το δάσος που περιβάλλει πια τον ναό.

Stairs1.jpg


Stairs.jpg LotusStairs2.jpg

Angkor3.jpg


Angkor2.jpg


Στη δυτική πύλη βρίσκεται το ιερό άγαλμα 5 μ. του Τα Ριτς με τα οκτώ χέρια. Ενώ γνώριζα ότι είναι αφιερωμένο στον Βισνού, διαπίστωσα ότι ως ισχυρό πνεύμα προσκυνάται και δέχεται προσφορές από τους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι ζητούν την ευλογία του.

TaReach.jpg


Στον ναό υπάρχει επίσης ένα άγαλμα του Βούδα σε μια από τις πιο αγαπημένες και συνηθισμένες αναπαραστάσεις του. Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα Βούδα διαλογίζεται στο ιερό δέντρο Μπόντι, όπου έγινε η φώτιση του, ενώ ο ισχυρός βασιλιάς νάγκα Μουκαλίντα τον προστατεύει από τα στοιχεία της φύσης, καλύπτοντάς τον με τη βεντάλια της ανοιχτής κουκούλας του.

Buda.jpg


Στην παρακάτω φωτογραφία απεικονίζεται ο χώρος “στάθμευσης” των βασιλικών ελεφάντων, όπως τον αποκάλεσε ο ξεναγός μας, και αποβίβασης του αυτοκράτορα. Το Angkor Wat άλλωστε, εκτός από θρησκευτικό συγκρότημα και βασιλικός ναός, υπήρξε πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας. Πιο κάτω είναι ακόμα ένα πιο μακρινό πλάνο της ίδιας πλευράς του συγκροτήματος.

Parking.jpg


Wat.jpg


Το Angkor Wat είναι διακοσμημένο με πολλές Ντεβάτα και Άπσαρα, οι οποίες συχνά συγχέονται. Οι Ντεβάτα, όπως αυτή στο ανάγλυφο στο πλάι της εισόδου, είναι δευτερεύουσες γυναικείες θεότητες, ενώ οι Άπσαρα είναι θεϊκές νύμφες και απεικονίζονται σαν ουράνια κορίτσια που χορεύουν.

Gallery.jpg


Devata.jpg


Apsara.jpg


Η ίδια ονομασία όμως "άπσαρα" αναφέρεται και στον χαρακτηριστικό παραδοσιακό χορό μπαλέτου ή μεμονωμένων χορευτριών της Καμπότζης. Προσωπικά αποχαυνώνομαι όταν τον παρακολουθώ και χάνομαι στην πλαστική κίνηση της παλάμης και των δακτύλων των χορευτριών. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από χορό άπσαρα, αλλά στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλές όπως και βίντεο.

Το πρώτο από τα παρακάτω βίντεο είναι από τα πιο αγαπημένα μου με χορό άπσαρα, ενώ το δεύτερο το αναρτώ επειδή οι κοπέλες του μπαλέτου χορεύουν στον ναό Ta Prohm, όπου ήταν η επόμενη στάση μας.


 
Last edited:

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Μοναδικό μνημείο!!! Σ' ευχαριστώ για την όμορφη περιγραφή!
@Sassenach77 εγώ σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Προσπαθώ η περιγραφή μου να είναι ταυτόχρονα και μια ξενάγηση, έστω νοητή, του πραγματικά μοναδικού αυτού μνημείου.
 

maratha

Member
Μηνύματα
31
Likes
27
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
@Sassenach77 εγώ σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Προσπαθώ η περιγραφή μου να είναι ταυτόχρονα και μια ξενάγηση, έστω νοητή, του πραγματικά μοναδικού αυτού μνημείου.
Τα καταφέρνεις πολυ καλά !!!
 

maria_va

Member
Μηνύματα
75
Likes
497
Την εκδρομή την έκλεισες εκεί ; Σε κάποιο τοπικό γραφείο η ηλεκτρονικά ;
Χωρίς να θέλω να παρέμβω στην εξαιρετική και πολύ αναλυτική ιστορία, θα ήθελα να δώσω και μια εναλλακτική για όποιον ενδιαφέρεται. Επειδή ουσιαστικά το Siem Reap ζει από τον τουρισμό για το Angkor, είναι πολύ εύκολο να κανονίσεις εκεί τις εκδρομές σου. Τα περισσότερα ξενοδοχεία συνεργάζονται με οδηγούς tuk-tuk και μπορείς να κλείσεις εύκολα όποια διαδρομή θες. Εμείς συμπαθηθήκαμε από την πρώτη στιγμή με τον οδηγό που μας πήγε από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο που τελικά τον κλείσαμε για όλες τις μετακινήσεις και τις εκδρομές στο Angkor. Απλά το δίνω σαν πληροφορία. @erodios τα καταφέρνεις περίφημα στο να μεταδώσεις το μεγαλείο αυτού του φανταστικού αρχαιολογικού χώρου, σε ευχαριστούμε.
 

maratha

Member
Μηνύματα
31
Likes
27
Επόμενο Ταξίδι
Κούβα
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Χωρίς να θέλω να παρέμβω στην εξαιρετική και πολύ αναλυτική ιστορία, θα ήθελα να δώσω και μια εναλλακτική για όποιον ενδιαφέρεται. Επειδή ουσιαστικά το Siem Reap ζει από τον τουρισμό για το Angkor, είναι πολύ εύκολο να κανονίσεις εκεί τις εκδρομές σου. Τα περισσότερα ξενοδοχεία συνεργάζονται με οδηγούς tuk-tuk και μπορείς να κλείσεις εύκολα όποια διαδρομή θες. Εμείς συμπαθηθήκαμε από την πρώτη στιγμή με τον οδηγό που μας πήγε από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο που τελικά τον κλείσαμε για όλες τις μετακινήσεις και τις εκδρομές στο Angkor. Απλά το δίνω σαν πληροφορία. @erodios τα καταφέρνεις περίφημα στο να μεταδώσεις το μεγαλείο αυτού του φανταστικού αρχαιολογικού χώρου, σε ευχαριστούμε.
Ευχαριστώ πολύ, κάπως έτσι το σκεφτόμουν.
 

erodios

Member
Μηνύματα
104
Likes
384
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Χωρίς να θέλω να παρέμβω στην εξαιρετική και πολύ αναλυτική ιστορία, θα ήθελα να δώσω και μια εναλλακτική για όποιον ενδιαφέρεται.
@maria_va φυσικά και δεν είναι παρέμβαση η ανάρτησή σου. Ίσα ίσα που η οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία νομίζω πως βοηθά τους μελλοντικούς επισκέπτες του Άνγκορ Βατ, όπως τον/την @maratha, στον σχεδιασμό του δικού τους ταξιδιού.
Απλώς επειδή εγώ ταξίδεψα μόνος μου και δεν είχα κάποιον για να μοιραστώ τα έξοδα, προτίμησα το οργανωμένο γκρουπ για να μου έρθει κάπως πιο οικονομικά η περιήγηση και να έχω επίσης εξασφαλισμένη την ξενάγηση.

@erodios τα καταφέρνεις περίφημα στο να μεταδώσεις το μεγαλείο αυτού του φανταστικού αρχαιολογικού χώρου, σε ευχαριστούμε.
Έχω ένα θέμα με την εξιστόρηση. Είναι η πρώτη προσπάθεια που κάνω για να περιγράψω κάποιο ταξίδι μου. Ξεκίνησα λοιπόν να γράφω, αλλά έτσι όπως πάει, η ταξιδιωτική μου ιστορία γίνεται μυθιστόρημα! Και είμαι ακόμα στα μισά! Δηλαδή ευτυχώς που έχω να γράψω μόνο για 4 ημέρες. Αλλιώς...
:eek: :russian_roulette::)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.871
Μέλη
38.905
Νεότερο μέλος
ntsironis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom