Εγκαίνια Νέου Μουσείου Ακρόπολης

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
εγώ θα σου προτεινα να τα πάρεις απο το σαιτ...μια ματια που εριξα βλεπω οτι τα εισητηρια των προσεχων ημερων αρχιζουν να εξαντλουνται...
καντο οσο πιο γρηγορα μπορεις...το μουσειο ειναι φανταστικό!!πηγα εχτές το απογευμα..ειχα κλεισει απο ιντερνετ..οποτε ειχαμε και ξαναγό..απλά τέλειο...
σημερα με δυσκολια βρηκα εισητηρια για καποιους φίλους της κορης μου που ερχονται από γαλλία..
απο οτι ακουγεται στα μέσα εχουν προπωληθει γυρώ στα 9.000 εισητηρια για τους επομενους μήνες...τι να πώ..
προσωπικα θα τα εκλεινα απο ιντερνετ..για να ειμαι σιγουρη..ειναι κριμα να ερθεις και να μην δεις αυτο το αριστουργημα!!!!

Δηλαδη αν τα κλεισω μεσω ιντερνετ εχω και ξεναγο; Ερωτηση χαζη μεν αλλα θα την κανω δε: η ξεναγηση γινεται μονο στα ελληνικα; Ή γινεται και στα αγγλικα;
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.220
Likes
5.742
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Η ξενάγηση ήταν μόνο για τους τυχερούς των τριών πρώτων ημερών.
Δυστυχώς αυτό το χάσατε.
Έχει όμως μηχανήματα ηλεκτρονικής ξενάγησης (ξέρεις, αυτό που ακούς για κάθε έκθεμα...), αλήθεια πώς λέγονται αυτές οι συσκευές;:roll:
 

Christian

Member
Μηνύματα
595
Likes
95
ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Το κόστος των εγκαινίων​
Πέτυχε το σκοπό του το ΥΠΠΟ όσον αφορά τη φιέστα των εγκαινίων του νέου Μουσείου Ακρόπολης. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Ο υπουργός θεωρεί επιτυχία: «Τα χιλιάδες δημοσιεύματα, ρεπορτάζ και αναφορές στα ηλεκτρονικά ξένα Μέσα, απευθείας μετάδοση της τελετής εγκαινίων σε ολόκληρο τον κόσμο (μέσω του Euronews), εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου απόλαυσαν την Ελλάδα, τον πολιτισμό της και το νέο μουσείο σε ολόκληρο τον κόσμο». Φυσικά, προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρύψει το γεγονός ότι το νέο Μουσείο Ακρόπολης εγκαινιάζει την επιχειρηματική λειτουργία ακόμη και των αρχαιολογικών μουσείων με στόχο την ολοσχερή εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Επιτυχία όμως θεωρεί ότι «το συνολικό κόστος της εβδομάδας των εγκαινίων ανήλθε σε 1.860.090 ευρώ. Δηλαδή, κόστος μικρότερο από το ένα τρίτο του αρχικού προϋπολογισμού των εγκαινίων»(!)
Ιδού τα οικονομικά στοιχεία που έδωσε ο υπουργός: Δημιουργικό κόστος, σχεδιασμός, ψηφιακές φωτογραφίσεις, προμήθεια και ενοικίαση ειδικού εξοπλισμού, μοντάζ, μουσική, τεχνικός εξοπλισμός, αμοιβές, για την ψηφιακή σκηνοθεσία, παραγωγή και προβολή, 1.000.372,88 ευρώ. Διάφορες παραγωγές για ανάγκες τηλεοπτικής κάλυψης και αρχειακού υλικού 91.903,35. Φιλοξενία επισήμων (ναύλωση οχημάτων, ξενοδοχεία, δώρα σε ξένους επισήμους, κρουαζιέρα πρωθυπουργών) 246.289,9 ευρώ. Δημιουργικές εργασίες, εκτύπωση, ντύσιμο δρόμων, λεωφορείων, τρόλεϊ, μετρό, banner, 218.332,87 ευρώ. On-line μετάδοση των επίσημων εγκαινίων από την ιστοσελίδα του Μουσείου: 6.545 ευρώ. Κατασκευή και λειτουργία Κέντρου Τύπου, τεχνικός εξοπλισμός 68.469 ευρώ. Catering εγκαινίων (6 εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένου του κεντρικού δείπνου), κόστος κουαρτέτου κλπ. 225.156 ευρώ. Διάφορα έξοδα 3.021 ευρώ.

Ξ‘Ξ™Ξ–ΞŸΞ£Ξ Ξ‘Ξ£Ξ?Ξ—Ξ£ : Ξ?ΞΏ ΞΊΟŒΟƒΟ„ΞΏΟ‚ των Ργκαινίων
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.950
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
ξεκινησε και τό άγριο μοίρασμα της πίττας ...ποιός τελικά το έφτιαξε...εγώ,οχι εγώ...εμείς ..άντε το μισό εσείς και το υπόλοιπο εμείς ...θα την βρούνε την άκρη!!
 

bloody mary

Member
Μηνύματα
527
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Αμαζόνιος
Έχει όμως μηχανήματα ηλεκτρονικής ξενάγησης (ξέρεις, αυτό που ακούς για κάθε έκθεμα...), αλήθεια πώς λέγονται αυτές οι συσκευές;:roll:
"Audio guides" ή "συστήματα αυτόματης ξενάγησης" στα ελληνικά
 

ioanna balla

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
565
Επόμενο Ταξίδι
geneva!!!
Ταξίδι-Όνειρο
αμερική
Δηλαδη αν τα κλεισω μεσω ιντερνετ εχω και ξεναγο; Ερωτηση χαζη μεν αλλα θα την κανω δε: η ξεναγηση γινεται μονο στα ελληνικα; Ή γινεται και στα αγγλικα;
sorry για την καθυστερηση της απαντησης..ειναι όπως το ειπε η mariath..η ξεναγηση ηταν για τις 3 πρωτες μερες και για οσους τυχερους καταφεραν να κλεισουν εισητηρια..μεταξυ αυτων και εγώ...
τωρα πια..με το audio guide..
ευχομαι να απολαυσεις το νεο μουσειο της ακρόπολης!!!
 

Christian

Member
Μηνύματα
595
Likes
95
«Επιχείρηση... "Το εθνικό όραμα"»
Πολύ γρήγορα επιβεβαιώνει η κυβέρνηση, διά τροπολογιών, τον εμπορευματικό χαρακτήρα του Μουσείου και τους κινδύνους για την πολιτιστική μας κληρονομιά που προκύπτει από αυτόν​


awww2_rizospastis_gr_getImage_do_59e983398c877abf6ddad3ff3ac228f2._.jpg

Μέχρι πρόσφατα πιστεύαμε ότι τα μνημεία της Ακρόπολης αποκαθηλώνονται μόνο για να συντηρηθούν. Οχι... για «πίεση» στους Βρετανούς

Με το χειρότερο τρόπο επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις όσων αντιδρούσαν στο αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο του νέου Μουσείου Ακρόπολης (ΝΜΑ) ως ΝΠΔΔ αποσπασμένου από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ακόμα ...δε «στέγνωσαν» τα «δάκρυα» των αστών από τα πανάκριβα εγκαίνια και η κυβέρνηση κατέθεσε στα τέλη Ιούνη μια αποκαλυπτική τροπολογία (στο νομοσχέδιο «Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων - Βόλος 2013») για τον εμπορευματικό χαρακτήρα του μουσείου και για τους τεράστιους κινδύνους που προκύπτουν για τα αρχαία αριστουργήματα των συλλογών του.

Η κυβέρνηση κατέθεσε τέσσερις προσθήκες στον αντιδραστικό νόμο 3711 του 2008 (με τον οποίο το ΝΜΑ ορίστηκε ως ΝΠΔΔ, αποκομμένο από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, ακριβώς για να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια):
  • Στο άρθρο 2 προστίθεται ότι για την εκπλήρωση των σκοπών του Μουσείου, εκτός από εργαστήρια (σ.σ. τα οποία ακόμα δεν υπάρχουν) προβλέπεται η παραγωγή εκμαγείων, έκδοση φωτογραφιών, αντιγράφων κ.λπ. «από το ίδιο το Μουσείο ή κατ' εντολή του», δηλαδή από ιδιωτικά εργαστήρια.
  • Στο άρθρο 4 συγκεκριμενοποιούνται οι πηγές εσόδων του Μουσείου, «στις οποίες περιλαμβάνεται ενδεικτικά η δημιουργία, εκμετάλλευση και διαχείριση αναψυκτηρίων, εστιατορίου και πωλητηρίων σε ειδικούς προς τούτο αφιερωμένους και διαμορφωμένους χώρους του Μουσείου, η πώληση γύψινων ή και από οποιοδήποτε υλικό κατασκευασμένα αντίγραφα, κάθε μεγέθους και είδους απομιμήσεων και παραστάσεων, τα οποία παράγονται από αυτό είτε κατ' εντολή του»!
awww2_rizospastis_gr_getImage_do_07b570068056ae3a0b254387a4f37dc5._.jpg

Eurokinissi
Από τις εργασίες κατασκευής το 2004. Διακρίνονται η θεμελίωση και η σκεπασμένη ανασκαφή. Κατά τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, η ανασκαφή είχε «ολοκληρωθεί». Τώρα μας λένε ότι θα είναι επισκέψιμη σε ένα χρόνο... διότι συνεχίζεται


Είναι προφανές ότι το... Μουσείο - «Εθνικός στόχος» θα «τιγκάρει» με χώρους εστίασης και πώλησης αντιγράφων πάντα στο όνομα της ...οικονομικής του «αυτοτέλειας». Πρόκειται για μια αναμενόμενη εξέλιξη που είχε αναδείξει το ΚΚΕ και ο «Ρ», όπως και οι φορείς που είχαν αντιδράσει στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΝΜΑ.
  • Στα έσοδα προβλέπονται επίσης και αυτά από τη «διαχείριση δικαιωμάτων του Μουσείου» (σ.σ. θυμίζουμε και πάλι ότι ουσιαστικά θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προς όφελός του και όχι προς όφελος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας) όπως από δημοσιεύσεις, φωτογραφίες των εκθεμάτων του, «καθώς και από τη μίσθωση δικαιωμάτων χρήσης οπτικοακουστικών μέσων στους χώρους του Μουσείου». Φαγητό μετά μουσικής, δηλαδή...
Και το πλέον επικίνδυνο: «Τα κάθε είδους δικαιώματα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, από την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των εκθεμάτων και συλλογών του Μουσείου παραχωρούνται κατ' αποκλειστικότητα στο νομικό πρόσωπο αυτού». Πρόκειται για μια «πονηρή» και επικίνδυνη τροπολογία: Δεν ξεκαθαρίζει τι είδους «αξιοποίηση» και «εκμετάλλευση» των σημαντικών αρχαίων εκθεμάτων του θα γίνεται. Αφήνει αυτά τα εκθέματα (προερχόμενα από την Ακρόπολη) ως «προίκα» σε ένα Νομικό Πρόσωπο που δεν έχει καμία σχέση με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, δηλαδή με τον αρμόδιο για την πολιτιστική κληρονομιά, κρατικό φορέα!
Συστήνεται και «αυτοτελές γραφείο» υπαγόμενο απ' ευθείας στον πρόεδρο του ΔΣ του μουσείου, χωρίς να προσδιορίζεται ο ρόλος του ή η αναγκαιότητά του. Προφανώς, πρόκειται για μια ομάδα καλοπληρωμένων «συμβούλων - μάνατζερ» που θα διαχειρίζονται τις «τύχες» του Μουσείου...
Κι όμως, το διάστημα που προηγήθηκε των πανάκριβων - και ενταγμένων πλήρως τον αστικό «κοσμοπολιτισμό» - εγκαινίων του ΝΜΑ στις 20/6, ο ελληνικός λαός δέχτηκε μια πρωτοφανή προπαγανδιστική επίθεση χειραγώγησης, με στόχο να «νομιμοποιηθεί» όχι μόνο το «αμαρτωλό» κτίριο, αλλά η ίδια η αντιδραστική «πολιτιστική» πολιτική όλων των κυβερνήσεων του δικομματισμού και της ΕΕ. Αυτό που πραγματικά επιδιώκεται είναι η επίσπευση της εφαρμογής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, μέσω της εμπορευματοποίησής της και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων σε όλο το φάσμα του πολιτιστικού τομέα.


awww2_rizospastis_gr_getImage_do_3d80e99a7c50fa399aab54ecc70fb768._.jpg

ICON
Από τη μεταφορά των εκθεμάτων από το παλιό στο νέο μουσείο


Αυτή η επίθεση «πόνταρε» στην αναγωγή του ΝΜΑ ως «μέσου» για τον «εθνικό στόχο» της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Και έκαναν τα πάντα γι' αυτό. Για παράδειγμα, τον περασμένο Οκτώβρη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του αντιδραστικού νομοσχεδίου στη Βουλή για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΝΜΑ, οι αρχαιολόγοι κατήγγειλαν ότι «για πρώτη φορά στην Ιστορία, η πολιτεία διώκει όλους τους αρχαιολόγους (...) γιατί τολμούν να διαφωνούν με μια ωμή φαλκίδευση του πλαισίου προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς (...)». Κατήγγειλαν, επίσης, «το κλίμα εκφοβισμού των εργαζομένων που καλλιεργεί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ (...) Στο ίδιο κλίμα τρομοκρατίας εντάσσεται η παρουσία των δυνάμεων ασφαλείας, μέσα και έξω από το κτίριο του ΥΠΠΟ, στη διάρκεια της κινητοποίησης των εργαζομένων».
«(...) βάναυσο και αποτροπιαστικό (...)»
Οι αντιδράσεις υπήρχαν από τη σκέψη ακόμη για την κατασκευή ενός μουσείου στον ελεύθερο και σημαντικό αρχαιολογικό χώρο του Μακρυγιάννη, στους πρόποδες της Ακρόπολης. Οχι μόνο από μαζικούς και επιστημονικούς φορείς που έβλεπαν την τσιμεντοποίηση ενός ακόμη ελεύθερου χώρου, από ένα αμφισβητούμενης αισθητικής κτίριο που λειτουργεί ανταγωνιστικά με τα μνημεία της κλασικής αρχαιότητας και που σε κάθε άλλη περίπτωση θα συνιστούσε «έμμεση βλάβη» ως προς αυτά ακόμη και με τον ισχύοντα αρχαιολογικό νόμο. Αλλά και από μεμονωμένους επιστήμονες, προσωπικότητες κοινής αποδοχής, όπως ο σημαντικός αρχιτέκτονας, Αρης Κωνσταντινίδης. Ο οποίος, λίγο πριν το θάνατό του έγραφε («Αθλια Επικαιρότητα», 1991, «Αγρα»): «Να μείνει, χίλιες φορές, το μουσείο έτσι όπως βρίσκεται απάνω στο Ιερό Βράχο (όσο κι αν είναι μίζερο και ελαττωματικό), παρά να διακινδυνέψουμε κάτι το βάναυσο και το αποτροπιαστικό».

awww2_rizospastis_gr_getImage_do_39fae686c2921662e183647d134f00dc._.jpg

Το ΝΜΑ δεν «ενοχλείται» μόνο από τα προβεβλημένα διατηρητέα της Δ. Αεροπαγίτου, αλλά και από τα «ταπεινά» εναπομείναντα νεοκλασικά στον περίγυρό του, που θέλουν να τα γκρεμίσουν

Γρήγορα, προέκυψε ότι η «εξαφάνιση» της ανασκαφής κάτω από το «δημιούργημα» του Ελβετού αρχιτέκτονα, Μπερνάρ Τσουμί, θα ήταν μόνο... τα «καλά νέα» της υπόθεσης. Διότι το ΝΜΑ προοριζόταν να γίνει ο «μπούσουλας» για τη μετατροπή όλων των κρατικών μουσείων και κάθε έννοιας δημόσιας διαχείρισης τούς είχε απομείνει, σε «αυτόνομες» και «ευέλικτες» «επιχειρήσεις» που θα «πουλούσαν» ιστορική μνήμη προς χάριν του κεφαλαίου. Μετατρέποντας, ταυτόχρονα, τις ανεκτίμητης αξίας συλλογές τους, σε αντικείμενα «διαπραγμάτευσης» και «ανταλλαγών».
Τον Απρίλη του 2008, λίγο πριν την παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΝΜΑ από τον τότε υπουργό Πολιτισμού, Μ. Λιάπη, σε μια από τις συνεδριάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τη μελέτη αποκατάστασης του δυτικού τμήματος του θριγκού στη βόρεια περίσταση του Παρθενώνα, αναδείχθηκε μια, φαινομενικά «άσχετη» με το ΝΜΑ, παράμετρος: Από το 1977 μέχρι και τα μέσα της 10ετίας του '90, αποκαθηλώθηκαν (για συντήρηση) από τον Παρθενώνα αρχιτεκτονικά γλυπτά του δυτικού αετώματος, οι Καρυάτιδες, απολαξευμένες ανατολικές μετώπες, τρεις βόρειες μετώπες, η δυτική ζωφόρος κ.ά και αντικαταστάθηκαν με αντίγραφα. Στη συνεδρίαση τέθηκε και θέμα «προσωρινότητας» των επεμβάσεων, αφού αυτές γίνονται με τρόπο «πλήρως αναστρέψιμο». Δηλαδή, αν οι επόμενες γενιές θελήσουν να ξανατοποθετήσουν τα γνήσια γλυπτά του Παρθενώνα... θα μπορούν. Οπερ σημαίνει: Τρεις - τέσσερις δεκαετίες εργασιών, με την προϋπόθεση ότι η Αθήνα... θα «καθαρίσει».

awww2_rizospastis_gr_getImage_do_bf4a8d37001fc1192ee0657a743f9342._.jpg

Eurokinissi
Αυτό «πραγματικά» «έλειπε» από το περιβάλλον της Ακρόπολης...

Το θέμα όμως δεν είναι πια η ρύπανση. Χαρακτηριστικά, ειπώθηκε ότι επειδή οι Βρετανοί «εστιάζουν» τα επιχειρήματά τους για μη επιστροφή των Γλυπτών, στο ότι «αφήνουμε κάτω από υπαίθριες συνθήκες διακεκριμένα γλυπτά του Παρθενώνα», οι αντικαταστάσεις εντάσσονται στην ελληνική «πολιτική διεκδίκησής» τους!
Το «ζουμί»
Το τι πραγματικά σημαίνουν όλα αυτά φάνηκε το Μάη του 2008, όταν παρουσιάστηκε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΝΜΑ: Επιβεβαιώνοντας ότι το μουσείο θα αποτελέσει «μπούσουλα» για τη λειτουργία όλων των μουσείων, καταρχήν, με όρους καπιταλιστικής «αγοράς», το νομοσχέδιο αποκόπτει, αμέσως, το ΝΜΑ από την Αρχαιολογική Υπηρεσία - κατά τα αντιδραστικά πρότυπα του Οργανισμού του ΥΠΠΟ του 2003 - καθιστώντας το ΝΠΔΔ, με «γνώμονα τη μεγαλύτερη διοικητική και οικονομική του αυτοτέλεια». Δηλαδή, την ουσιαστική του παράδοση στο κεφάλαιο μέσω «χορηγιών» και λοιπών «πηγών» χρηματοδότησης, που προβλέπονται στο - νόμο, πλέον - ν/σ. Ο ίδιος ο Μ. Λιάπης ξεκαθάρισε ότι αυτό το «μοντέλο» θα αποτελέσει καθεστώς για όλα τα κρατικά μουσεία, σημειώνοντας ότι «αποτελεί δομικό κομμάτι της στρατηγικής της πολιτείας για τον πολιτισμό».
Η αποκοπή του μουσείου από την Αρχαιολογική Υπηρεσία είναι το κομβικό σημείο της υπόθεσης. Οι αρχαιολόγοι τάχθηκαν κατά της μετατροπής των δημόσιων μουσείων σε ΝΠΔΔ, θυμίζοντας, ότι τα ξένα μουσεία (που επικαλέστηκε ο υπουργός) είναι «ιδιωτικοί οργανισμοί με στόχο το κέρδος», κάτι που φυσικά η κυβέρνηση το ξέρει. Οπως το ήξερε και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όταν με τον Οργανισμό του ΥΠΠΟ απέκοπτε επίσης μεγάλα κρατικά μουσεία της χώρας ακριβώς για να τα «αποδεσμεύσει» από κάθε δημόσιο έλεγχο και να τα μετατρέψει σε επιχειρήσεις.


awww2_rizospastis_gr_getImage_do_63593ef78474049e9ee6013e225012c1._.jpg

Phasma
Το μουσείο αναδεικνύει τα εκθέματα... ή τα εκθέματα στολίζουν το μουσείο;

Το ΚΚΕ τάχθηκε αμέσως κατά του νομοσχεδίου αναδεικνύοντας ακριβώς τον επικίνδυνο δρόμο που άνοιγε, σε συνδυασμό με τη συνειδητή αποδυνάμωση και απαξίωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο τον Οκτώβρη του 2008, οι κομμουνιστές βουλευτές σημείωσαν πως «εντάσσεται στην προσπάθεια να τεθεί ο πολιτισμός στη διάθεση των ιδιωτικών επιχειρήσεων». Με αφορμή τα πρόσφατα εγκαίνια, το ΚΚΕ κατήγγειλε ότι το ΝΜΑ, «εκτός από κτίριο - χοάνη που καταπίνει όλους τους ελεύθερους χώρους καθώς και την αρχαία και νεότερη ιστορική και αρχιτεκτονική μνήμη από την ευρύτερη περιοχή, αποτελεί τον πολιορκητικό κριό για την επιβολή των νόμων του κέρδους στη λειτουργία των κρατικών μουσείων και την παράδοσή τους σταδιακά στην "ιδιωτική εκμετάλλευση". Πρόκειται για την ίδια πολιτική, που, σύμφωνα με τη στρατηγική της ΕΕ, παραδίδει κομμάτι - κομμάτι τους βασικούς τομείς του πολιτισμού βορά στο κεφάλαιο, όπως έγινε με το Μέγαρο Μουσικής του ιδρύματος Λαμπράκη, τη Λυρική Σκηνή και την Εθνική Βιβλιοθήκη που πρόσφατα εκχωρήθηκαν στο ίδρυμα Νιάρχου κ.ά. (...) αποκόπτεται από την επιστημονική φροντίδα και έλεγχο της κεντρικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, για να παραδοθεί στους "μάνατζερς" και τους "χορηγούς"» με στόχο, «οι θησαυροί του μουσείου από ανεκτίμητο ιστορικό και μορφωτικό εργαλείο για το λαό και προπαντός τους νέους ανθρώπους, να χρησιμοποιηθούν σαν "κράχτης" για την προσέλκυση τουριστών - πελατών στις διάφορες προσοδοφόρες εμπορικές δραστηριότητες (εστιατόρια, καφετερίες, καταστήματα, ποικίλες "πολιτιστικές" και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις κ.λπ.) που θα συμβιώνουν με τις αρχαιότητες και θα αποτελούν τελικά την κύρια αποστολή του μουσείου (...)».

awww2_rizospastis_gr_getImage_do_cbd57af944de7ebfeb6aa5fdee560d08._.jpg

Icon
Ασχολίαστο...

Και υπογράμμιζε: «Στην υπόθεση του μουσείου της Ακρόπολης συγκρούονται και πάλι δύο πολιτικές: Η μία θεωρεί τον πολιτισμό χρυσοφόρο κέρας για το τουριστικό κεφάλαιο και τη βιομηχανία του θεάματος κλεισμένο σε αστραφτερά κέντρα με πανάκριβες υπηρεσίες για λίγους. Η άλλη επιδιώκει ο πολιτισμός να γίνει κτήμα των πολλών, που τον διαφύλαξαν, τον ανέπτυξαν και εξακολουθούν με το μόχθο τους να τον δημιουργούν. Ο λαός έχει έναν ακόμη λόγο να συνταχθεί δραστήρια με τη δεύτερη πολιτική, στον αγώνα για την ελεύθερη πρόσβαση όλων στα μουσεία, που πρέπει να μετατραπούν σε κοινωνική ιδιοκτησία στο έδαφος της φιλολαϊκής ανάπτυξης του πολιτισμού, στις συνθήκες της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας».
«Καταπίνοντας» εκθέματα...
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον περασμένο Φλεβάρη, μέσα σε ελάχιστο χρόνο μετά την ολοκλήρωσή του και λίγους μήνες πριν τα επίσημα εγκαίνιά του, το ΝΜΑ, από ...«φάρος» του νεοελληνικού πολιτισμού - όπως είχε χαρακτηριστεί - εκλαμβάνεται ως «κτίριο που καταπίνει τα εκθέματά του»! Η φράση ακούστηκε σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Μουσείων του υπουργείου Πολιτισμού, που κλήθηκε να εγκρίνει τη μουσειολογική μελέτη του ΝΜΑ, και είναι χαρακτηριστική της επιστημονικής - και τελικά ιδεολογικής και πολιτικής - διαπάλης ακόμη και πάνω στον τρόπο παρουσίασης των εκθεμάτων. Αν και η μελέτη... εγκρίθηκε ομόφωνα, ωστόσο κατατέθηκαν σοβαρές παράμετροι, όπως το γεγονός ότι η μελέτη κατατέθηκε προς έγκριση ενώ ουσιαστικά ...έχει εφαρμοστεί, ενώ στην ομάδα εργασίας που είχε οριστεί από το ΥΠΠΟ δεν υπήρχε μουσειολόγος.
Αυτό το μουσείο όμως δεν προοριζόταν για μουσειολόγους, ούτε καν για συντηρητές, αφού το... μουσείο - «φάρος» δεν έχει καν εργαστήριο συντήρησης. Εχει όμως... εστιατόριο με θέα στην Ακρόπολη, θα λειτουργεί από το πρωί μέχρι το βράδυ με συμβασιούχους εργαζόμενους και ανασφάλιστους νέους μέσω «Stage» κλπ. Οπως έγραψε και ο καθηγητής Αρχαιολογίας, Χρ. Ντούμας («Καθημερινή» 5/6/2009): «Πράγματι, το νέο Μουσείο Ακροπόλεως είναι κτίριο αναφοράς και θα μπορούσε να είναι έργο άξιο θαυμασμού ως δημιούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής κάπου αλλού και για να στεγάσει εντελώς άλλα πράγματα, όχι το κλασικό ιδεώδες. Το κτίριο αυτό δεν συνιστά αόρατο κέλυφος που θα συμβάλει στην ανάδειξη τόσο των πέριξ μνημείων όσο των εκθεμάτων μέσα σ' αυτό. Τουναντίον, εξωτερικά μεν κραυγάζει, εσωτερικά δε με τις διαστάσεις και τη διαρρύθμισή του τείνει να εκμηδενίσει τα κορυφαία δημιουργήματα της κλασικής τέχνης, καταδικάζοντας το κλασικό ιδεώδες σε αιώνια... κάθειρξη! (...) Φαίνεται όμως ότι τα σημερινά κριτήρια είναι διαφορετικά. Ισως η ελκυστικότητα της... καφετέριας και η αποδοτικότητα της επιχείρησης έχουν προτεραιότητα!»...

ΞʽΞ™Ξ–ΞŸΞ£Ξ*ΑΣΞΞ—Ξ£ : «ΕπιχΡίρηση... "ΞΞΏ Ρθνικό όραμα"Β»
 

taver

Member
Μηνύματα
12.487
Likes
28.956
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Έλεος... Κάποιοι άνθρωποι είναι προφανώς εκτός πραγματικότητας. Αναρωτιέμαι σε πόσα μουσεία στο εξωτερικό έχει πάει ο αρθρογράφος του Ριζοσπάστη.
 

bloody mary

Member
Μηνύματα
527
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Αμαζόνιος
Τα πράγματα σαφώς δεν είναι τόσο άσπρα και μαύρα. Δεν υπάρχουν μόνο τα "καλά" δημόσια μουσεία και τα "κακά" ιδιωτικά μουσεία. Τα μουσεία είναι ανεξαιρέτως, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Διαφορετικά δεν είναι μουσεία. Σε απλά ελληνικά ένα μουσείο δεν μπορεί να έχει κέρδη που τα βάζουν καποιοι στην τσέπη τους, τα τυχόν κέρδη του χρησιμοποιούνται προς όφελος του ίδιου του ιδρύματος.
ΝΠΔΔ είναι και η Εθνική Πινακοθήκη, πολλά πολλά χρόνια τώρα και αυτό νομίζω μόνο όφελος είναι για το ίδρυμα. Μπορεί να είναι αυτοχρηματοδοτούμενο, μπορεί να κάνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ χωρίς να χρειάζεται χρόνια διαδικασιών όπως στο Υπουργείο, μπορεί να κάνει εκθέσεις και να έχει πλήρως εξοπλισμένα πωλητήρια χωρίς την γραφειοκρατία που διατηρεί τα πωλητήρια των δημοσίων μουσείων φτωχότατα.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα αρχαιολογικό μουσείο που είναι δέσμιο του ΥΠΠΟ είναι πολύ αρτηριοσκληρωτικό και ελιτίστικο. Ναι ελιτίστικο. Γιατί θεωρώ ότι ένα μουσείο πρέπει να προσελκύει κόσμο με κάθε τρόπο. Κόσμο που διαφορετικά δεν θα πήγαινε σε ένα μουσείο. Σαφώς και πρέπει να υπάρχουν κίνητρα για τους οικονομικά ασθενέστερους αλλά θα πρέπει να υπάρχουν κίνητρα και για τους πολιτιστικά αναλφάβητους. Αυτά μπορεί να είναι ένα καλό εστιατόριο και δέκα πωλητήρια με αναμνηστικά για όλα τα βαλάντια. Πόσος κόσμος που δεν θα είχε πατήσει διαφορετικά το πόδι του σε μουσείο, έχει επισκεφθεί το ιδιωτικό Μουσείο Μπενάκη με αφορμή το πολύ όμορφο εστιατόριό του.
Πόσος κόσμος επισκέφθηκε τη Πινακοθήκη να δει μια έκθεση τέχνης για πρώτη φορά στη ζωή του χάρη στους χορηγούς έκαναν δυνατή την έκθεση αυτή στην Ελλάδα και κυρίως τα χρήματα που δώσανε για τη διαφήμισή της.
Δεν έννοώ φυσικά ότι δεν υπάρχουν αλήθειες στο άρθρο. Το κτίσιμο του μουσείου ήταν ένα σκάνδαλο για άπειρους λόγους. Η "μουσειολογική μελέτη" μια κωμωδία. Τα έχουμε ξανασυζητήσει αυτά εκτενώς. Αλλά αυτά δεν προέκυψαν από το καθεστώς του ΝΠΔΔ. Λαμογιές και προχειρότητες γίνονται παντού όποιο και να είναι το καθεστώς και σε αυτό οι Έλληνες είναι εξπέρ.
Και για να κλείσω πιστεύω ότι σε μερικά χρόνια τα μουσεία προκειμένου να παραμείνουν ζωντανά θα πρέπει να βρούνε λύσεις αυτοχρηματοδότησης. Πράγμα δύσκολο κάτω από την ασφυκτική αγκαλιά του Υπουργείου Πολιτισμού.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.193
Μηνύματα
883.502
Μέλη
38.898
Νεότερο μέλος
χρυσανθη

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom