• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Γαλλία Εκείνη, εγώ και η Λυών

Titania

Member
Μηνύματα
7
Likes
44

Εκείνη, η κόρη μου, δέχτηκε μια θέση για το πανεπιστήμιο της Λυών, μόλις είχε τελειώσει την Γαλλική φιλολογία στο Καποδιστριακό. Χωρίς ,να έχει αποφασίσει σίγουρα το ότι θέλει να πάει, δέχτηκε και ξεκινήσαμε από την Αθήνα.
Πρώτος σταθμός ήταν το Ηράκλειο. Όχι βρε παιδιά δεν έχει Ηράκλειο η Λυών. Αλλά τότε που πήγαμε για πρώτη φορά, επειδή η πριγκιπέσα αποφάσισε το ταξίδι λίγες μέρες πριν την καθορισμένη, για να παρουσιαστεί, ημερομηνία, το πιο φτηνό εισιτήριο που βρήκαμε ήταν Ηράκλειο -Λυών! Άλλωστε, η πτήση, τότε, πήγαινε Αθήνα- Ηράκλειο -Λυών και κόστιζε απλή διαδρομή 250 ευρώ ενώ Ηράκλειο-Λυών μόνο 90 ευρώ (και 55 το πλοίο) !
Φτάνοντας στην Λυών, η συννεφιά δεν μας άφησε να δούμε την πόλη από ψηλά. Ήταν τέλη Σεπτέμβρη. Στο αεροδρόμιο οι πινακίδες άκρως κατατοπιστικές για το πως θα πας στο κέντρο της πόλης. Δεν είχαμε κλείσει εισιτήρια για το τραίνο που πάει στο κέντρο, αλλά ο ιδιοκτήτης του σπιτιού που θα μέναμε για μερικές μέρες μέχρι να βρούμε μόνιμο σπίτι μας είχε ενημερώσει για το πως να κινηθούμε.
Πήραμε λοιπόν το κοκκινουλικο τραμ (Rhône express, 15 ευρώ, αν το είχαμε κλείσει από το ίντερνετ θα ήταν 13,5 ευρώ) και κατεβήκαμε στον κεντρικό σταθμό της πόλης, στο "Xωραφάκι του Θεού" (Part-Dieu)! Η διαδρομή δεν προσέφερε ωραίες εικόνες, η πόλη μας έκρυβε το αληθινό πρόσωπό της πίσω από κουρασμένα κτίρια που κουβάλαγαν πολλά χρόνια στην πλάτη τους χωρίς ανακαίνιση, δρόμους άδειους χωρίς πεζούς και ένα εκνευριστικό ψιλόβροχο.
Ο σταθμός Part-Dieu μου θύμισε ,για άγνωστο λόγο, τον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, στην Μοναστηρίου... Τι συνειρμός κι αυτός!
Ακολουθώντας τις οδηγίες, περιμέναμε άλλο τραμ ώστε να πάμε στην Doya, όπου θα μέναμε. Η διαδρομή άρχισε να μας χαλαρώνει λίγο, τα κτίρια ήταν παλιά αλλά πολύ πιο περιποιημένα, οι δρόμοι επιτέλους είχαν πεζούς, η ατμόσφαιρα της πόλη πιο ραφινάτη αλλά το ψιλόβροχο δυνατότερο, βάφοντας όλα τριγύρω γκρίζα.
Η συνοικία της Doya, μια συνοικία με πολλές φοιτητικές εστίες, αφού είναι δίπλα σε πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, ήταν σαν πλημμυρισμένη στο πράσινο. τριγύρω μεγάλοι κήποι, δέντρα μακριές αλέες, κτίρια τόσο χαμένα στο πράσινο που μόνο οι στέγες στους διακρίνονταν από τον δρόμο και απόλυτη ησυχία, λες και όλα εκτός από τα πουλιά τηρούσαν όρκο σιωπής που μόνο οι ξεδιάντροπες ρόδες από τις τέσσερεις βαλίτσες μας έσπαζαν.
Αφού ταχτοποιήσαμε τα του οίκου, και αφού ρούφηξα δυο γερές γουλιάς καφέ που μόλις είχε βγει από την καφετιέρα, έριξα την πρόταση: Πάμε να δούμε την πόλη?
Η κόρη μου χαμένη στις σκέψεις της, κοιτάζει από το παράθυρο, σαν να μετράει τις σταγόνες που το αυλακώνουν. Ξέρω, δεν είναι εύκολο να ζήσεις μόνη σε ξένη χώρα, χωρίς κανένα δίπλα σου, χωρίς να γνωρίζεις τι σε περιμένει. Δεν είναι εύκολο.
Ξεκινήσαμε να κάνουμε την αντίστροφη διαδρομή. Τα εισιτήρια είναι λίγο αρμυρά 1,80 ευρώ για μια ώρα (το αγοράζεις και από τον οδηγό με 2 ευρώ), όσες μετεπιβιβάσεις θες, αλλά είδαμε πως υπάρχουν και μηνιαίες κάρτες καθώς και ολοήμερα εισιτήρια με κόστος 5.5 ευρώ και καρνέ των 10 με 16.20 ευρώ (http://www.tcl.fr/en/Fares/Fares). Υπάρχει επίσης για τους τουρίστες μια κάρτα που περιλαμβάνει δωρεάν εισόδους σε μουσεία κτλ με τιμή από 22 ευρώ ( Lyon city card : Pass loisirs, culture, visite et transport de Lyon )
Υπάρχει πυκνό δίκτυο μέσων μαζικής συγκοινωνίας στην πόλη. Το τραμ ξεκίνησε να δουλεύει το 1880 , ήταν ατμοκίνητο και σήμερα έχει τριάντα τέσσερεις γραμμές, ενώ το μετρό το 1978 και έχει τέσσερεις γραμμές.
Το δικό μας τραμ, μας άφησε στον σταθμό Guillotière , γιατί θέλαμε να αρχίσουμε την γνωριμία της πόλης από την καρδιά της , την Bellecour. H περιοχή Guillotière δεν είναι σίγουρο από που έχει πάρει το όνομά της κάποιοι λένε πως προέρχεται από την λέξη grelots που σημαίνει κουδούνι, γιατί τότε γύρω στο 1500 υπήρχαν εδώ πολλά μουλάρια που οι ντόπιοι συνήθιζαν να τους φοράνε κουδούνια. Άλλοι λένε πως προέρχεται από την λέξη guillotine γιατί εδώ ακριβώς ήταν η περιοχή των εκτελέσεων...
Μόλις πατήσαμε το πόδι μας έξω από το τραμ, ένας λαμπρός ήλιος βγήκε δειλά βάφοντας τις στέγες των κτιρίων ρόδινες, γυαλίζοντας τους δρόμους που είχαν στολιστεί με κίτρινα φύλλα και κάνοντας την πόλη να χαμογελά.
Περπατήσαμε κλωτσώντας φύλλα και χαζεύοντας τις αντανακλάσεις στο βρεγμένο πεζοδρόμιο, ενώ το μυαλό μου έτρεχε πίσω στο 43 πχ όταν ο Ρωμαίος αξιωματικός Λούκιος Μουνάτιος Πλάνκος (Lucius Munatius Plancus) πήρε εντολή να φτιάξει μια πόλη για να φιλοξενήσει πρόσφυγες, προς τον νότο της Γαλλίας, και διάλεξε αυτό το μέρος εντυπωσιασμένος από το δυνατό φως ... Την ονόμασε Λούγδουνο (Lugdunum) αλλοι λένε από από τον θεό Λουγ της κελτικής μυθολογίας μια και ήταν κέλτικης καταγωγής , άλλοι λένε από τη λατινική λέξη lux που σημαίνει φως. Μόνο τον 13ο αιώνα θα ακουστεί το όνομα Λυών. Σε κάθε περίπτωση το φως είναι ο πρωταγωνιστής σ αυτή την πόλη και το φως, το τεχνητό, αυτή την φορά, εντυπωσίασε πολλά χρόνια μετά, δυο αδέλφια και τα οδήγησε να χαρίσουν στον κόσμο μια τέχνη που τον κάνει να ονειρεύεται χωμένος αναπαυτικά στην απουσία του.
H Cour Gambetta είναι ένας τυπικά γαλλικός δρόμος. Φαρδύς με δέντρα στις δυο πλευρές του, μαγαζιά, και πολλούς πεζούς που απολάμβαναν μια βόλτα στον χειμωνιάτικο ήλιο. Δυο τρεις τολμηροί κάθονταν ήδη έξω από ένα λιλιπούτιο καφέ, με λαχανί καθίσματα, συζητώντας έντονα και γελώντας.
Στο τέλος του ο δρόμο συναντά την pont de la Guillotière που στέκει εκεί νωχελικά από το 1183. Το 1711 η πόλη θρήνησε 241 νεκρούς που ποδοπατήθηκαν πάνω στη γέφυρα όταν πλήθος κόσμου την πέρναγε αλλά μια άμαξα έφραξε τον δρόμο τους . Στα δεξιά μας ένα παραμυθένιο καρουσέλ με φωτάκια, μουσική και παιδικές φωνές.
Σήκωσα τα μάτια μου προς τον ουρανό. τα σύννεφα είχα αρχίσει να διαλύονται και τότε την είδα, ψηλά στον λόφο, με άγρυπνο μάτι να κοιτάζει την πόλη της, η εκκλησία της Παναγίας, η προστάτιδα της Λυών, η Notre Dame de Fourvière, λουσμένη στο φως.
Στα δεξιά η κομψή, ανοιχτόχρωμη pont Wilson και στ αριστερά η σκουρόχρωμη pont de l'Université, στην πλευρά της τεράστιες λευκές κολώνες , στυλιζαρισμένα μανιτάρια, σηματοδοτούν την περιοχή που οι νεαροί Λυωνέζοι λατρεύουν αφού έχει πισίνα, χώρο -γήπεδο για scatboard, και ατελείωτες διαδρομές για ποδήλατο στις όχθες του ποταμού Rhône, που τον διασχίζουν δεκαπεπτά γέφυρες μέσα στην πόλη.
Και πατάμε στο Presqu'île. Το "Σχεδόν νησί" (Presqu'île) το λένε έτσι και κυριολεκτούν αφού μοιάζει με νησί αλλά νησί δεν είναι, γιατί είναι μια γλώσσα γης ανάμεσα στα δυο από τα τρία ποτάμια της Λυών του Rhône και της Saône, λίγο πριν την συμβολή τους.
Τα κτίρια, που χαζεύουν τον ποταμό από τον Μεσαίωνα, είναι τέλεια συντηρημένα και μου θυμίζουν ένα σπίτι της Playmobil που είχαν οι κόρες μου όταν ήταν μικρές. Κάπου, από κάποιο στενό, περίμενες να εμφανιστεί μια άμαξα, ένας ιππότης έστω, με την πανοπλία του να γυαλίζει στον ήλιο... μια αίσθηση που θα μ ακολουθούσε σχεδόν σε κάθε δρόμο αυτής της πόλης.
Πήραμε την rue de la Barre, με την μεσαιωνική αρχιτεκτονική πανταχού παρούσα γύρω μας, να μας γνέφει για να την φωτογραφίσουμε, προς το κεντρικότερο σημείο της πόλης.
Λίγο πριν την πλατεία , στα δεξιά μας συναντήσαμε ένα μικρό γραφικό δρομάκι, που ήταν το πρώτο που σημείωσα πάνω στο χάρτη μου, rue des Marronnieres. Το γραφικό δρομάκι, που ήταν σαν να το είχες φέρει από άλλη περιοχή, ίσως μια παραλία και ήταν γεμάτο από μικρά ταβερνάκια που μαγείρευαν ψαρικά.
Αν το Presqu'île είναι η καρδιά της πόλης τότε η καρδιά του είναι η place Bellecour, η πέμπτη μεγαλύτερη πλατεία της Ευρώπης . Μην περιμένετε και πολλά όμως. Η πλατεία είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει ο όρος "πλατεία", ένα απλό, σκέτο χωμάτινο παραλληλόγραμμο. Όταν είδα αυτόν τον τεράστιο κενό χώρο, αναρωτήθηκα γιατί τον κάλυψαν με χώμα, ένα ροδαλό χώμα, που άφηνε συννεφάκια σκόνης όταν πατούσες πάνω του ακόμη και μετά από την βροχή που έπεφτε μέχρι πριν λίγο. Μερικούς μήνες μετά, θα μάθαινα πως ο κυριότερος λόγος είναι ένα παλιό γαλλικό παιχνίδι , ιδιαίτερα αγαπητό στην πόλη τα boules. Το όνομά της προέρχεται από το λατινικό bella curtis δηλαδή "ωραίοι κήποι" γιατί εδώ υπήρχαν πολλοί και προσεγμένοι αγροί, τον δωδέκατο αιώνα. Από το 1601 που έγινε πλατεία, πήρε πλήθος ονομάτων, Place Royale, Place Louis-le-Grand, Place de la Fédération, Place de l’Égalité, Place Bonaparte και Place Napoléon. Το 1870 μάλλον τέλειωσαν τα βάσανά της και πήρε το σημερινό της όνομα. Ουφ...
Πάνω στην πλατεία είναι το άγαλμα του έφιππου Louis XIV, ένα άγαλμα που είναι τόσο αγαπητό στους κατοίκους που όταν δίνουν ραντεβού στην πλατεία λένε « sous la queue du cheval » (κάτω από την ουρά του αλόγου) ή « στου Louis, 14 place Bellecour ».
Αλλά υπάρχει και ένα άλλο τέκνο της Λυών στην πλατεία. Ο μικρός Πρίγκιπας με τον δημιουργό του , τον Saint-Exupéry, χαζεύουν την πλατεία από το βάθρο τους, ακριβώς απέναντι από τον Louis, στην άλλη άκρη.
Κοντά στο άγαλμα του Louis, υπάρχουν μερικά χαμηλά κτίρια, σε ένα από αυτά είναι τα γραφεία τουρισμού. Μέσα, αγέρωχος, καθιστός, περιμένει την σειρά του να εξυπηρετηθεί , ο ζωντανός θρύλος της Λυών, ο εννενηντάχρονος μάγειρας, Paul Bocuse, που άλλαξε την μαγειρική τέχνη τόσο στην Γαλλία όσο και στον κόσμο.
Συνεχίζουμε περπατώντας στο ίδιο πλάι της πλατείας, προς το άλλο ποτάμι την Saônε, στα δεξιά βρίσκονται τα γραφεία του οργανισμού συγκοινωνιών (SNCF).
Βγαίνοντας, ο ήλιος που δύει μας θαμπώνει, βάφοντας κόκκινο τον ουρανό, τις στέγες και το ποτάμι . Απέναντι βυθισμένη στην σκιά , μέσα σε λεπτό καπνό, στεφανωμένη με την εκκλησία της Παναγίας και το πράσινο που χύνεται από την κορυφή του λόφου Fourvière, μας καλωσορίζει η παλιά πόλη, η Vieux Lyon.
Η pont Bonaparte που μόλις διασχίσαμε σε οδηγεί ακριβώς εκεί που χρειάζεται, στον σταθμό του μετρό που πηγαίνει στην κορυφή του λόφου , όπου και βρίσκεται η εκκλησιά.
Γυρισα και κοίταξα πίσω μου την άλλη όχθη.

Το φως του ήλιου, που έδυε, έλουζε τις κόκκινες στέγες των σπιτιών της. Η αντανάκλασή τους στο ποτάμι δημιουργούσε , αστραφτερά παιχνιδίσματα, μυστηριώδεις σκιές και μια πανδαισία από χρώματα.
Ακολουθήσαμε το πρώτο στενάκι που ανοιγόταν μπροστά μας. Τα βήματά μας αντηχούσαν στους τοίχους σαν χτύποι ρολογιού που γύρναγαν τον χρόνο πίσω, πολύ πίσω, στις σκοτεινές εποχές που κτίστηκαν αυτά τα μυστηριώδη σπίτια, με τους φιδωτούς διαδρόμους και τα κρυφά περάσματα.
Η νύχτα είχε αρχίσει να πέφτει, συμφωνήσαμε να κάτσουμε για φαγητό και ξεκούραση, και να εξερευνήσουμε την περιοχή μέρα.
Στα γρήγορα αποφασίσαμε να γυρiσουμε στην rue des Marronnieres, που είχαμε δει πριν. Διαλέξαμε τυχαία ένα μικρό ταβερνάκι με θαλασσινή (τι άλλο) διακόσμηση που θύμιζε έντονα Βρετάνη. ο κατάλογος ήρθε δίγλωσσος και το προσωπικό μιλούσε κουτσά αγγλικά αλλά ήταν πολύ εξυπηρετικό.
Όταν γυρίσαμε πίσω, σπίτι, τ αστέρια έλαμπαν στον ουρανό, αλλά το κρύο είχε αρχίσει να δυναμώνει.

Απολογισμός πρώτης μέρας το κομμάτι της πόλης που είδαμε ήταν πολύ όμορφο, οι Γάλλοι ή μιλούν καλά αγγλικά ή δεν μιλούν καθόλου αλλά είναι πολύ εξυπηρετικοί και τέλος ναι το φαγητό που δοκιμάσαμε ήταν τέλειο αλλά λίγο ακριβότερο από το αντίστοιχο Αθηναϊκό.


 
Last edited:

taxidiara

Member
Μηνύματα
1.116
Likes
2.616
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
ΓΥΡΟΣ Η.Π.Α.
Αχ ημουν πριν ενα μηνα περιπου εκει...τι μου θυμισες..ωραία πόλη αν κ τη περιμενα καλύτερη να πω την αλήθεια..ωραια αφηγηση μπραβο συνεχισε
 

Titania

Member
Μηνύματα
7
Likes
44
Καλησπέρα, η Λυών έχει ένα μειονέκτημα. Κρύβει τις χάρες της. Θα σου φανεί περίεργο αυτό που λέω, αλλά είναι αλήθεια. Είναι τέσσερα χρόνια που πηγαιοέρχομαι, αλλά και μένω για μεγάλα διαστήματα στην πόλη αυτή. Την έχω λατρέψει. Καθε φορά βρίσκω καινούργια πράγματα, που πραγματικά ήταν κάτω από την μύτη μου και δεν τα είχα καν φανταστεί!.
 

Titania

Member
Μηνύματα
7
Likes
44
Τώρα που ξαναθυμάμαι την πρώτη εκείνη φορά στην Λυών, θαυμάζω το κουράγιο μας γιατί περπατούσαμε 10 με 12 ώρες κάθε μέρα γιατί μέσα σε μια εβδομάδα έπρεπε να βρούμε σπίτι για εννιά μήνες τουλάχιστον, να το ετοιμάσουμε, να ταχτοποιήσουμε το θέμα δουλειάς της κόρης μου και αν προλαβαίναμε να συναντούσε όσες γνωστές είχε (λιγότερες από τα δάκτυλα του ενός χεριού) που όμως ζούσαν σε διπλανές πόλεις.
Μέρα δεύτερη
Σήμερα ξεκινήσαμε στις οκτώ ακριβώς. Το πρώτο που κάναμε ήταν μια επίσκεψη στο Casino. Όταν ήμουν μικρή παραθέριζαμε οικογενειακώς στο Λουτράκι. Εκεί το καλύτερο ζαχαροπλαστείο λεγόταν Casino και το περίεργο είναι ότι είχε παρόμοια γραμματοσειρά, στην ταμπέλα του, με αυτήν εδώ. Την πρώτη φορά που το είχα δει, είχα σκεφτεί ότι ο ιδιοκτήτης του κάποια σχέση θα είχε με την Γαλλία. Στο εδώ λοιπόν μαγαζί, αντί για σερμπέτια, αμυγδαλόπιττες και μπακλαβαδάκια ζουμερά που έσταζαν σιρόπι, υπήρχαν τα τετριμμένα που υπάρχουν σε κάθε super market, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι τιμές λίγο πιο ακριβές από την Ελλάδα εκτός από το κρέας που ήταν αρκετά πιο ακριβό. Με τον καιρό έμαθα πως το εν λόγω κατάστημα δεν ανήκει στα φτηνότερα, ίσως γι αυτό τα περισσότερα υποκαταστήματα του, είναι μάλλον μικρά, ώστε να εξυπηρετούν τις άμεσες ανάγκες των κατοίκων, ή των τουριστών. Κάτι σαν τα mini-market που έχουμε στην Ελλάδα.
Αφού εφοδιαστήκαμε, ξεκινήσαμε για την αποστολή μας!
Σταθμός πρώτος, το Πανεπιστήμιο, όπου η πριγκίπισσα θα έδινε τα διαπίστευτήριά της. Της πρότεινα να ρωτήσει πως θα βρούμε σπίτι και ποια είναι η διαδικασία ενοικίασης, κάτι που είχε ήδη φροντίσει. Το ραντεβού ήταν για τις 09:30
Τα γραφεία του Πανεπιστημίου ήταν στην Bellecour, και ίσια που προλαβαίναμε. Οπότε τραμ (στην ώρα του) και μετά μετρό.
Πήραμε την γραμμή B προς Perrache από τον σταθμό Charpennes. Ίσια που προλαβαίναμε! Ευτυχώς η σήμανση στο σταθμό είναι καλή και κατανοητή. Ο σταθμός δείχνει πιο γερασμένος από την ηλικία του , μπήκε σε λειτουργία το 1978, αλλά έχει ένα όμορφο έργο (oeuvre d' art) του Alain Lovato με τίτλο "Le Signal".
Ουφ, παρά την αγωνία της κόρης μου και την καταστροφολογία μου, φτάσαμε στην ώρα μας ακριβώς 09:25, με μόνη απώλεια την σκόνη της πλατείας που είχε κολλήσει στα παπούτσια μας και μοιάζαμε σαν δεκαεξάχρονα μετά από δυο ώρες ξέφρενο ποδόσφαιρο στην αλάνα.
Όση ώρα ήταν στην συνάντηση η μικρή βρήκα ευκαιρία να χαζέψω τριγύρω. Το κακό ήταν πως είχα αυστηρές εντολές να μην απομακρυνθώ πιο πολύ από είκοσι μέτρα, άντε εικοσιπέντε, όμως σε αυτό τον κύκλο ανακάλυψα τρία μικρούλικα θαύματα. Πρώτα, ένα βιβλιοπωλείο και ως τρελή βιβλιοφάγος τρύπωσα πάραυτα. Νέες εκδόσεις, βιβλία σε όλες τις γλώσσες του πλανήτη αλλά τσουπ να και μερικές ωραίες ιδέες για δώρα. Βιβλία, στα αγγλικά ή γαλλικά, με κάποιο θέμα αλλά και εξαρτήματα που βοηθούσαν σε αυτό, στην ίδια συσκευασία και σε εξαιρετική τιμή. Πχ ένα βιβλίο με συνταγές για cup cakes , που περιείχε τα φορμάκια (και τα μεταλλικά και τα χάρτινα για το σερβίρισμα) αλλά και τα υλικά διακόσμησης, μέχρι και ένα μικρό εξάρτημα για να βάλεις την επικάλυψη, σε ωραία συσκευασία, μόλις 5 ευρώ. Υπήρχε μια τεράστια ποικιλία τέτοιων σετ. Όπως και μια μεγάλη ποικιλία από ευφάνταστες γόμες μολυβιού. Ε, δεν άντεξα πήρα ένα σετ νότες και κλειδιά για την άλλη μου κόρη, την μουσικό.
Ακριβώς απέναντι ένα άλλο μικρό θαύμα, ένα βιβλιοπωλείο, που ήταν και σχολή μαγειρικής αλλά και ντελικατέσσεν και εκεί μπορούσες όχι μόνο να παρακολουθήσεις κάποιο μάθημα μαγειρικής, αλλά και να δείξεις κάτι που γνωρίζεις και επιπλέον να φας ότι έχει μαγειρευτεί.
Το τρίτο μικρό θαυματάκι ήταν ένα καφέ. Ακριβώς στην άκρη της πλατείας, πίσω από τον μικρό πρίγκιπα, ένα πανέμορφο παλιό καφενείο, με όλη αυτή την ατμόσφαιρα του γαλλικού, επαρχιακού καφέ, bistrot, brasserie, όλα σε ένα.
Και εκεί που είχα αρχίσει να ονειρεύομαι, έναν ζεστό, μυρωδάτο καφέ με ένα βουτυράτο κρουασάν, στρογγυλοκαθισμένο δίπλα του, μια φωνή με έβγαλε από την ονειροπόληση...
-Μαμάααααα!
και έμαθα πως η πριγκιπέσσα μου έπρεπε να παραμείνει για τουλάχιστον δύο ώρες , μπορεί και τρεις στα γραφεία, οπότε μου έδινε άδεια για αυτό το χρονικό διάστημα, που το συμφωνήσαμε μετά από διαπραγματεύσεις σε δυόμιση ώρες, αλλά, ήταν σαφής:
-Μην απομακρυνθείς πολύ! μου είπε αυστηρά, σε δυόμιση ώρες εδώ! Μην αργήσεις!
Σκέφτηκα λίγο και αποφάσισα να εξερευνήσω το πάνω μέρος της πλατείας.
Στο άλλο άκρο της πλατείας προς τον Rhône δηλαδή, υπάρχουν στάσεις για πάρα πολλές λεωφορειακές γραμμές.
Παρεμπιπτόντως, σημειώστε μια διεύθυνση μέσω της οποίας μπορείτε να βρείτε γρήγορα πως να μετακινηθείτε με την συγκοινωνία (http://www.tcl.fr/en). Το site, όπου βάζετε το σημείο που είστε και το σημείο που θέλετε να πάτε και άμεσα σας λέει ποιο μέσο να επιλέξετε, είναι πολύ εύχρηστο. Ναι, και ο Google έχει κάτι ανάλογο, όμως έχει πολλά λάθη και δεν λαμβάνει υπ όψιν του τυχόν αλλαγές ή ακυρώσεις δρομολογίων, ενώ το συγκεκριμένο είναι αξιόπιστο.
Εκει λοιπόν στην άκρη της πλατείας, απένατι από τις πολύβουες στάσεις, υπάρχει το εντυπωσιακό εστιατόριο του ινστιτούτου Bocuse, όπου χρέη προσωπικού κάνουν οι μαθητές της γαστρονομικής του σχολής. Να σημειώσετε ότι το ινστιτούτο δέχεται μόνο μεταπτυχιακούς φοιτητές από μόλις δεκατρία ιδρύματα απ όλο τον κόσμο και μόνο τους αριστούχους εξ αυτών. Εντυπωσιακό μέρος αλλά πανάκριβο. Ο Paul Bocuse, όπως ήδη είπαμε, είναι θρύλος και παρ ΄όλο που γεννημένος το 1926 στην Λυών , ο οποίος αναδιαμόρφωσε την γαλλική κουζίνα και παρ όλη την ηλικία του εξακολουθεί να είναι δημιουργικός. Στην πόλη διατηρεί ακόμη τέσσερα ξεχωριστά εστιατόρια τα Le Nord, l'Est, Le Sud και l'Ouest, εξαιρετικά αλλά πανάκριβα όλα.
Δίπλα σχεδόν στην Bellecour, υπάρχει μια μικρή, κομψή πλατεία, η Place Antonine Poncet. Σ αυτήν την πλατεία υπήρχε το Hôpital de la Charité, το νοσοκομείο των φτωχών, που καταστράφηκε το 1934 και από το οποίο υπάρχει μόνο ο πύργος του ρολογιού στην αρχική του θέση. Στην μια μεριά της πλατείας υπάρχουν κομψά, ιδιωτικά κτίρια, ενώ στην άλλη υπάρχει το "Hôtel de La Poste" δηλαδή το Κεντρικό Ταχυδρομείο, έργο του Michel Roux Spitz που κατασκευάστηκε μεταξύ των 1935 και 1938. Το κτίριο έχει διακοσμηθεί με μια τοιχογραφία 250 m² , έργο του Louis Bouquet, που περιγράφει την επίδραση της Λυών στον κόσμο. Οι Γάλλοι έχουν μια μανία με την λέξη "hôtel" που ο κόσμος όλος την ταυτίζει με την λέξη ξενοδοχείο, εκείνοι της δίνουν την έννοια του ιδρύματος . Έτσι το ταχυδρομείο είναι "Hôtel de La Poste" , το δημαρχείο "Hôtel de ville", το νομισματοκοπείο Hôtel des monnaies (έλεος!).
Η πλατεία φέρει το όνομα ενός γιατρού, του Antonine Poncet που δημιούργησε το πρώτο άσηπτο χειρουργείο στην Γαλλία, αλλά ο οποίος όμως δούλευε στο άλλο μεγάλο νοσοκομείο της πόλης στο νοσοκομείο Hôtel-Dieu de Lyon (να πάλι η λέξη hôtel!). Στην πλατεία, υπήρχε ένα άγαλμα, ένα ολάνθιστο δέντρο έργο του κορεάτη Jeong-Hwa Choi, αλλά πέρσι το μεταφέρανε στην Quai Gailleton, λίγο πιο πέρα.
Στην μέση σχεδόν της πλατείας αυτής ξαναβρίσκω την rue des Marronniers, με τα bouchon της (ταβέρνες), που πήρε αυτό το όνομα από τις καστανιές που υπήρχαν εκεί (σύμβολο των σχολείων, στην Γαλλία) το 1714. Πριν λεγόταν οδός Ιερουσαλήμ(!).
Οι Γάλλοι, που αγαπούν το φαγητό, έχουν πολλές ονομασίες για τα εστιατόρια ή τις ταβέρνες τους , έτσι θα δείτε διάφορες ονομασίες που μπορεί να σας μπλοκάρουν, restaurant, comptoir, bouchon (λυωνέζικη ονομασία της ταβέρνας), braisserie, bistrot παριζιάνικη ονομασία της ταβέρνας). Μην σκάτε, σε όλα τρως, ακόμη κι αν γράφει απλά cafe, όλο και κάτι φαγώσιμο θα έχει μαγειρέψει, ο ιδιοκτήτης!
Σ αυτό το δρομάκι , στο νούμερο 3, θα βρείτε και ένα traboule. Αν είναι ανοιχτό μπείτε, δεν είναι από τα πιο εντυπωσιακά αλλά είναι μια πρώτη γνωριμία με το εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό γνώρισμα της πόλης.
Τα traboule είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των παλιών σπιτιών στην Λυών. Αυτό βοήθησε τους κατοίκους να επιβιώσουν τόσο στο μακρινό παρελθόν όσο και στο πιο σύγχρονο, στο Β παγκόσμιο πόλεμο.
H λέξη προέρχεται από την λατινική traboulare που σημαίνει διασχίζω, διασταυρώνομαι. Τα πιο παλιά είναι του 4 αιώνα μΧ και βρίσκονται στην Παλιά πόλη. Η πόλη είχε πολλά εργαστήρια μεταξιού, και οι εργάτες (canuts) μετακινούντο με τα πόδια; από το ποτάμι μέχρι τα εργαστήριά τους. Όμως το να βρίσκονταν εκτεθειμένοι στους δρόμους κουβαλώντας τα πολύτιμα μετάξια τους ήταν επικίνδυνο, γιατί υπήρχαν πολλοί ληστές, και έτσι σοφίστηκαν αυτούς τους "διαδρόμους", που ενώ είναι δημόσιος χώρος; περνάει μέσα από ιδιωτικές κατοικίες. Aυτοί οι σκοτεινοί διάδρομοι ενώνουν παράλληλους δρόμους και μερικές φορές έχουν σκάλες γιατί οι δρόμοι που ενώνονται έχουν υψομετρική διαφορά. Το δίκτυο των διαδρόμων αυτών είναι πυκνό. Σήμερα είναι ανοικτοί στο κοινό αρκετοί από αυτούς, κατά την διάρκεια της ημέρας. Το δίκτυο των traboules έσωσε πολλούς κατοίκους κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής.
Κοίταξα το ρολόι μου , είχα διαθέσιμη περισσότερο από μιάμιση ώρα , οπότε αποφάσισα να δω την πλακόστρωτη και συνήθως πολύκοσμη Rue Victor Hugo, που ξεκινάει από το μέσον της πλατείας. Ακριβά μαγαζιά με προσεγμένες βιτρίνες, μικρά καφέ και ωραία κτίρια με καταπληκτικές ξύλινες σκαλιστές εισόδους.
Στο τέλος του δρόμου βρήκαμε την Place Carnot. Το όνομα της το πήρε από τον ήρωα την Γαλλικής επανάστασης Lazare Carnot, αλλά το άγαλμα που υπάρχει εκεί, είναι του έγγονού του, του Sadi Carnot, που υπήρξε πρόεδρος της χώρας αλλά εκτελέστηκε το 1894 από έναν Ιταλό αναρχικό .
Γύρω από την πλατεία τα κτίρια, σχεδόν όλα του 19ου αιώνα , είναι εντυπωσιακά , ενώ στο νούμερο 16 θα δείτε μια είσοδο με δυο αγάλματα, έργα του J. Brunel. Πάνω στην πλατεία τις ζεστές μέρες απλώνουν τα τραπέζια τους καφετέριες και εστιατόρια.
Στο νοτιοδυτικό άκρο της πλατείας βρίσκεται ο δεύτερος (αλλά μεγαλύτερος και δαιδαλώδης) σταθμός της πόλης ο σταθμός Perrache. Τραίνα, λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ , ταξί και ένα ατελείωτο πλήθος κόσμου κυκλοφορεί εκεί. Η είσοδος του σταθμού από την μεριά της πλατείας είναι εντυπωσιακή. Τα Χριστούγεννα εδώ στήνεται μια καταπληκτική χριστουγεννιάτικη πολιτεία, με μικρά σπιτάκια όπου πωλούν από ρούχα και αξεσουάρ έως φαγητό και ποτό, στα γερμανικά πρότυπα, αλλά με γαλλική φινέτσα.
Τελικά η μικρή δεν ήταν εντάξει στο ραντεβού της και η βόλτα μου πήρε παράταση. Αυτή την φορά τα βήματα μου με έφεραν στην Saône. Η παλιά πόλη , η εκκλησία του Saint George και ο κατάφυτος λόφος άστραφταν στον μεσημεριανό ήλιο και η αντανάκλασή τους στο ήρεμο ποτάμι προκαλούσε τον φωτογραφικό μου φακό. Η κατακκόκινη, πεζογέφυρα passerelle de Saint George τραμπαλιζόταν από τις έντονες κινήσεις μια παρέας παιδιών και που έκαναν τα λίγα cadenas d'amour να κουδουνίζουν (μια επαρχιακή αντιγραφή της συνήθειας στην που εκπληρώνουν οι απανταχού ερωτευμένοι στην παρισινή Pont Des Arts αλλά δεν πτοήθηκα. Για να την περάσω χρειάστηκα περισσότερο από δέκα λεπτά που γέννησαν περίπου 60 φωτογραφίες.
Η εκκλησία του Saint George χτίστηκε το 550 μΧ από κάποιο σταυροφόρο και πήρε την σημερινή του μορφή το 1845, είναι ένα πολύ κομψός, τυπικά νεογοτθικός ναός και έχει εξαιρετικές υαλογραφίες (vitraux).
Ακολούθησα την rue Saint George και χάθηκα στην ώχρα και την κοκκινίλα (έτσι ονομάζουν οι αγιογράφοι αυτό το κοκκινοροδί χρώμα) των μεσαιωνικών σπιτιών της Vieux Lyon. Τα τζάμια, στα παράθυρα των σπιτιών, βάφονταν γαλάζια από τον καθαρό ουρανό με τα ελάχιστα σύννεφα και οι στέγες λες και έγερναν για να προσφέρουν , μάταια, σκιά στους ελάχιστους περιπατητές.
Πόσα έχουν δει αυτά τα σπίτια, πόσους ανθρώπους έχουν κρύψει στα σπλάχνα τους στην διάρκεια της ταραγμένης ζωής της πόλης. κάθε μικρό στενό προσέφερε χίλιες γωνιές για φωτογράφιση και αυτό το φως, το άγριο και καθαρό, βοηθούσε να μετατραπούν σε πραγματικά αριστουργήματα.
Σε λίγο βρέθηκα μπροστά στον καθεδρικό ναό της πόλης την εκκλησία του Saint Jean, έναν υπέροχο ναό, που δεσπόζει στην γειτονιά των ναυτών από το 1175... Το εσωτερικό του είναι απλό αλλά περιλαμβάνει ένα αστρονομικό ρολόι που κατασκευάστηκε το 1383. Η πρόσοψη του είναι σαν κέντημα. Απέναντι στην μικρή πλατεία υπάρχει ένα σιντριβάνι. Το ότι το πράσινο του λόφου κατεβαίνει σχεδόν ως την άκρη της πλατείας κρύβει μια τραγική ιστορία. Το 1930 μια κατολίσθηση κατέστρεψε όσα σπίτια υπήρχαν εκεί σκοτώνοντας 40 ανθρώπους, το σιντριβάνι σώθηκε, Τα δυο τρία τριγύρω κτίρια προς την μεριά του λόφου, είναι μεταγενέστερα.
Τριγύρω από τον ναό υπάρχουν μερικά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης. Το maison du Chamarier που ήταν κάτι σαν χρηματιστήριο μεταξιού. Ο Tour Rose το πιο εμβληματικό traboule της πόλης, που βρίσκεται εκεί από το 1600 και ήταν κατοικία του γιου της Μαρίας των Μεδίκων. Το μουσείο Gadagne με το υπέροχο καφέ του, το Loge du change (το κτίριο των συναλλαγών), το maison des avocats (το κτίριο των δικηγόρων), το σπίτι του Girard Desargues και τέλος το εκπληκτικό Musée international de la miniature, στεγασμένο σε ένα πενταόροφο, μεσαιωνικό κτίριο
Σε όλους τους δρόμους υπάρχουν traboules αλλά δεν θα αναφέρω κανένα εδώ αφού εύκολα μπορείτε να τα βρείτε αναλυτικά στο διαδίκτυο ή στους οδηγούς της πόλης.
H πλήρης λίστα είναι εδώ με τα νούμερα σε κάθε δρόμο ( http://www.lyontraboules.net/liste.php ) και ναι είναι πολλά πάνω από 200. Τα πιο σημαντικά θα τα βρείτε εδώ ( http://www.lyon-renaissance.com/traboules-vieux-lyon/ ).
Αργά το μεσημέρι, , μάλλον νωρίς το απόγευμα, συναντηθήκαμε τελικά για μεσημεριανό, στην παλιά πόλη, στην place de la baleine εκεί που την συναντά η rue des trois maries , δηλαδή στον δρόμο των Μαρίας-Σαλώμης , Μαρίας του Ιακώβου και Μαρίας - Μαγδαληνής!
Το ταβερνάκι είχε τραπεζάκια έξω και δεν τ αφήσαμε παραπονεμένα, άλλωστε ο καιρός ήταν ζεστός και ο ήλιος φιλτραριζόταν τέλεια από τις λευκές ομπρέλες. Αυτή την φορά σκεφτήκαμε να δοκιμάσουμε δυο τυπικά πιάτα της πόλης. Το andouillette (ένα είδος λουκάνικου με εντόσθια), το quenelle (ένα μίγμα από ψωμί, ψάρι, αρωματικά ψημένο στο φούρνο μέσα σε μια νόστιμη σάλτσα) και βέβαια την σαλάτα της Λυών . Χμ το andouillette ήταν κάπως μακριά από τις γευστικές μας προτιμήσεις, το quenelle είχε πολύ ραφινάτη γεύση και υπέροχη σάλτσα για μακροβούτια και τέλος η σαλάτα ήταν θεική. Ζήτησα (η αγράμματη) να συνοδέψω το φαγητό μας με λίγο από το τρίτο ποτάμι της πόλης. Οχι, δεν ζήτησα νερό αλλά Beaujolais και ο σερβιτόρος μου είπε πως αν θέλω αυτό το κρασί πρέπει να ξαναπεράσω την τρίτη Πέμπτη του επόμενου Νοέμβρη γιατί τότε ανοίγουν τα βαρέλια αυτού του κρασιού, που πίνεται όσο είναι νέο, δηλαδή μέχρι τα Χριστούγεννα, γι αυτό το λένε και nouveau. Τελικά κατεβάσαμε το βλέμμα, και βολευτήκαμε με ένα Côtes du Rhône από το Montelmar, που μας πρότεινε, καλό αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο.
Το απόγευμα το καταναλώσαμε σε σχέδια επί χάρτου κυριολεκτικώς, προσπαθώντας να ομαδοποιήσουμε τα σπίτια που υπήρχαν διαθέσιμα να δούμε. γεμίσαμε τον χάρτινο χάρτη με κόκκινες κουκκίδες και σχεδιάσαμε τις διαδρομές με μπλε μελάνι ώστε να εξοικονομήσουμε χρόνο και κόπο. Όταν τελειώσαμε είμασταν ψόφιες.
Απολογισμός δεύτερης μέρας
Το τρίτο ποτάμι της πόλης το βλέπεις μόνο Νοέμβρη και Δεκέμβρη, τους υπόλοιπους μήνες κρύβεται.
 
Last edited:

Titania

Member
Μηνύματα
7
Likes
44
Ημέρα τρίτη που συμπίπτει να είναι και Τρίτη.
Ακολουθώντας τα σχέδια επί χάρτου, ξεκινάμε με τον χάρτη που είχαμε προμηθευτεί δωρεάν από το Γραφείο Τουρισμού στην Πλατεία Bellecour, για να επισκεφτούμε τα διαθέσιμα σπίτια. Πρώτη στάση ο σταθμός Charpennes. Στην περιοχή υπάρχουν άπειρα κτίρια που λειτουργούν ως ιδιωτικές εστίες για φοιτητές η κτίρια για Célibataires (εργένηδες) ανεξάρτητα αν είναι φοιτητές ή όχι. Σχεδόν όλα έχουν λογικό ενοίκιο στο οποίο περιλαμβάνονται διάφορες παροχές όπως θυρωρός, θέρμανση, ίντερνετ, πλυντήριο, γυμναστήριο κτλ. Το ενοίκιο για ένα δωμάτιο με λουτρό και ψυγείο ήταν στα 400 ευρώ, αλλά υπήρχαν και φθηνότερα (τα οποία δεν προλάβαμε). Αφού είδαμε σχεδόν όλες τις εστίες προχωρήσαμε στον επόμενο σταθμό μας το Brotteaux.
To Brotteaux είναι η περιοχή που έχει πάρει το όνομά της από τον παλιό και πλέον κλειστό, από το 1983 , παλιό σταθμό της πόλης. Το κτίριο που είναι πολύ όμορφο, με τεράστια παράθυρα και γκρίζα στέγη, στεγάζει σε ένα τμήμα του ένα καλοβαλμένο εστιατόριο και στο υπόλοιπο αίθουσες όπου γίνονται διάφορες εκδηλώσεις ή εκθέσεις. Την εποχή που πήγαμε, υπήρχε μια έκθεση παλιού γαλλικού αυτοκινήτου, με ιδιαίτερης ομορφιάς αυτοκίνητα και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από την ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο σταθμός χτίστηκε τον 19 αιώνα και αποτελούσε τμήμα της ιδέας που είχε ο αρχιτέκτονας της εποχής Morand , για την περιοχή και ο οποίος από το 1766 μέχρι το 1771 την ανάπλασε κατ εντολή του βασιλιά. Μην ξεχνάμε πως broteaux αλλά με ένα t είναι ο βαλτότοπος στα γαλλικά και εκεί ήταν ακριβώς αυτό. Βαλτότοποι, που όμως έγιναν μια πανέμορφη συνοικία με χώρους για περπάτημα, πλατείες και τον υπέροχο σταθμό τρένου, απ όπου περνούσε το τρένο που συνέδεε το Παρίσι με την Μεσόγειο. Τριγύρω σπίτια της ίδια εποχής που μάλλον αποτελούσαν τμήμα της αρχικής ιδέας, έδιναν στην περιοχή έναν αέρα μεγαλείου, θυμίζοντας έντονα το Παρίσι. Αφού κάναμε δυο τρεις στάσεις σε αντίστοιχα κτίρια, πήραμε την λεωφόρο Jules Favre με κατεύθυνση προς το Part Dieu. Tην προσοχή μας τράβηξε στο βάθος του δρόμου, ένας ουρανοξύστης, o Tour Oxygène, φτιαγμένος από μέταλλο και γυαλί που αντανακλούσε την εικόνα του συννεφιασμένου ουρανού, σε τέλεια αντίθεση με την εικόνα που είχαμε συνηθίσει. Πλησιάζοντας μας αποκαλύφθηκε ακόμη ένας ουρανοξύστης με πιο ήπιο σχέδιο και πίσω τους, μας μισοκρυβόταν το Μολύβι, το Crayon, κτίριο σύμβολο της πόλης.
Τώρα το τι θέλουν σε μια αναγεννησιακή-μεσαιωνική πόλη, ουρανοξύστες από μέταλλο και γυαλί σε σούπερ μοντέρνο σχέδιο, είναι μια άλλη ιστορία στενά όμως συνδεδεμένη με την παλιά ιστορία της περιοχής του Part Dieu , αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Και η αρχή χάνεται γύρω στο 1860 οπότε ο στρατός φτιάχνει σε αυτή την γεμάτη αγρούς, περιοχή, στρατώνες. Οι ανάγκες των στρατιωτών, οδηγούν διάφορους εμπόρους ή επαγγελματίες της γύρω περιοχής, να φτιάξουν πρόχειρα μαγαζιά. Σιγά σιγά η περιοχή μετατρέπεται σε εμπορικό κέντρο. Η μεγάλη έκρηξη γίνεται γύρω στο 1970. Tότε η περιοχή αρχίζει να αλλάζει πρόσωπο, κατασκευάζεται ο σταθμός του τραίνου που αντικαθιστά τον παλιό του Brotteaux, αρχίζουν να κατασκευάζονται ουρανοξύστες, κτίρια γραφείων και βέβαια το ,Part Dieu Mall που παραδόθηκε το 1977 και είναι το μεγαλύτερο της Ευρώπης. Σήμερα εδώ εργάζονται καθημερινά πάνω από 50000 άνθρωποι ενώ είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οικονομικό κέντρο στην Γαλλία. Ο Τour Oxygène είναι το δεύτερο ψηλότερο κτίριο στη χώρα ενώ από την κορυφή του Crayon, μπορεί κανείς να θαυμάσει την πόλη. Ο σταθμός του τρένου είναι μάλλον απρόσωπος σαν κτίριο, αλλά κανείς δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στις μετακινήσεις του γιατί δουλεύει σαν καλοκουρδισμένο ρολόι.
Η περιοχή τριγύρω περιβάλλεται από φαρδείς λεωφόρους και προσεγμένα κτίρια, πολυτελή ξενοδοχεία, την βιβλιοθήκη της πόλης και το κτίριο της συμφωνικής ορχήστρας.
Εκτός από το τεράστιο Mall, με τα πάνω από 300 καταστήματα, λίγο πιο κάτω και πάνω στην Cours Lafayette, υπάρχει ένα άλλο σήμα κατατεθέν της πόλης, συνδεδεμένο με την δεύτερη θρησκεία των Λυωνέζων, το φαγητό. Ναι σωστά μαντέψατε , μιλώ για το Halles de Lyon Paul Bocuse.
Η λέξη Halle σημαίνει κλειστή αγορά σε ελεύθερη μετάφραση και η αρχική αγορά της πόλης ήταν στην Place des Cordelieres από το 1858, αλλά όταν το 1960 ο τότε δήμαρχος, ο Louis Pradel έφτιαξε αυτό το κτίριο στην περιοχή, η αγορά μεταφέρθηκε εδώ και προστέθηκε το όνομα του Bocuse . Βρισκεται ακριβώς δίπλα από έναν ακόμη ουρανοξύστη , τον 202 μέτρων, Tour Incity. Το Halles de Lyon Paul Bocuse στεγάζει περίπου 60 καταστήματα που ασχολούνται όλα με το φαγητό, στα περισσότερα από τα οποία μπορείς να το καταναλώσεις και επί τόπου. Μόνο προσέξτε γιατί παρ όλο που οι τουριστικοί οδηγοί γράφουν πως παραμένουν ανοιχτά ως τις δέκα το βράδυ, όλα σχεδόν τα καταστήματα κλείνουν στις τέσσερις.
Να ξέρετε επίσης πως οι στενοί δρόμοι γύρω από το κτίριο είναι εντελώς άδειοι από πεζούς (μόνο κάποιοι περιθωριακοί τύποι κυκλοφορούν) όταν νυχτώνει.
Με μεγάλη μας λύπη κανένα από τα διαθέσιμα σπίτια στην περιοχή δεν έφτασε τις προσδοκίες μας. Όσα μας άρεσαν ήταν απελπιστικά ακριβά και όσα μπορούσαμε να πληρώσουμε ήταν απεριποίητα.
Ψόφιες από την κούραση γυρίσαμε στην Doya.
Συμπέρασμα: Αν θες να φας φροντίζεις να το κάνεις νωρίς. Οι Γάλλοι (συγνώμη οι Λυωνέζοι ) τρώνε ή μάλλον τσιμπάνε μεσημεριανό κατά τις 12:00 και έως τις 14:00 και βραδινό 19:00 με 21:00. Τις υπόλοιπες ώρες φαγητό σερβίρουν μόνο όσα καταστήματα βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές (και αν είστε τυχεροί), αλλά προσέξτε, το πολύ μέχρι τις 23:00. Σημειώστε πως μερικά καταστήματα σερβίρουν φαγητό μόνο το μεσημέρι αλλά όχι μετά τις 15:00. Προσαρμόστε την πείνα σας αναλόγως για να μην φάτε τα δάκτυλά σας.
 
Last edited:

taxidiara

Member
Μηνύματα
1.116
Likes
2.616
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
ΓΥΡΟΣ Η.Π.Α.
Μέσα στο "Μολύβι" έμεινα! Στο τελευταίο όροφο, φοβερή θέα! Στο ξενοδοχείο Radisson Blu που βρίσκεται μέσα, εντυπωσιακό και πολύ καλό κατά τη γνώμη μου και νορμάλ τιμές. Και το εμπορικό κέντρο που βρίσκεται δίπλα αχανές!

Πω πω κι αυτό με το φαγητό τι τράβηξα ! Σε όλες τις πόλεις της Γαλλίας που πήγα φέτος δηλαδή είχα το ίδιο θέμα... Αν θες να φας μετά τις 2 το μεσημέρι έχεις ελπίδα μόνο στα τουριστομάγαζα στις κεντρικές πλατείες και αν... Ομολογώ ότι μερικές φορές ξέπεσα σε φαστ φουντ κλπ :icon_redface: Ξέρω ότι αυτό συμβαίνει κ σε άλλες χώρες πχ Ιταλία, αλλά ειλικρινά δε θυμάμαι να είχα τέτοιο θέμα πχ Βενετία που πήγα τόσες φορές, ούτε Βερόνα που την έχω πρόσφατη
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.863
Likes
44.550
Εχουμε καμια προταση για εστιατοριο στη Λυον; Να επισημανω οχι τρελα ακριβο, γιατι εχω φαει μια φρικη με τις τιμες που βλεπω σε καλα εστιατορια στο thefork αλλα δεν θελω να κανω και πισω και να μη δοκιμασω την τοπικη κουζινα.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.610
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Εχουμε καμια προταση για εστιατοριο στη Λυον; Να επισημανω οχι τρελα ακριβο, γιατι εχω φαει μια φρικη με τις τιμες που βλεπω σε καλα εστιατορια στο thefork αλλα δεν θελω να κανω και πισω και να μη δοκιμασω την τοπικη κουζινα.
Bouchon Lyonnais Le Jura
Comptoir Chabert
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.863
Likes
44.550
Ενταξει, νομιζω οτι παλευονται οι τιμες και φαινονται πανεμορφα.
 
Last edited:

Titania

Member
Μηνύματα
7
Likes
44
Μετα από τόσο καιρο που πηγαινοέρχομαι στην Λυων, έμαθα τα κρυφά και τα φανερά της πόλης!
Στην πόλη, λοιπόν, τα καλά και φτηνά εστιατόρια με παραδοσιακό Φαγητό είναι άπειρα. Δεν θελω να θεωρηθεί διαφήμιση αλλά θα σας πω που έχω καταλήξει και που τρώω. Σχεδόν μπορεί να με βρείτε να τρώω εκεί, τόσο πολύ συχνά πηγαίνω!
Πρώτα από όλα σας λέω να μην χάσετε μια επίσκεψη για φαγητό στο les Halles. δεν έχει σημασία ποιο από τα μαγαζιά του θα διαλέξετε. Σχεδόν όλα είναι άψογα, είτε για κρεατικά, είτε για θαλασσινά, αξίζει να φάτε μια φορά, αν και οι τιμές είναι λίγο τσιμπημένες. Η ποιότητα και η εξυπηρέτηση άψογες και η εμπειρία διαφορετική. Αξίζει επίσης η αγορά αλλαντικών ή τυριών καθώς των παραδοσιακών λιχουδιών. Σε κάποια από αυτά πουλιούνται φαγητά που μπορείτε να πάρετε στο σπίτι καθώς και γλυκά για να πάρετε πίσω στην πατρίδα σε πολύ καλές τιμές. Επίσης αξίζει να δοκιμάσετε θαλασσινά η μια μπύρα με τυριά στην υπαίθρια αγορά του Saint Antoin, αλλά προσοχή μέχρι τις 12 το μεσημέρι (και να έχει λιακάδα). Η θέα στο ποτάμι, η μπύρα ή το κρασάκι και οι λιχουδιές αξίζουν μια επίσκεψη ώστε να ζήσετε σαν Λυωνέζος/Λυωνέζα.

Στα εστιατόρια τώρα. Προτιμώ, (όχι με σειρά προτίμησης και δεν βάζω γαλλικούς τόνους λόγω πληκτρολογίου) τα Comtoir du Bœuf, και Les ventes Jaunes στην Place neuve Saint Jean εμπιστευτείτε τα παρ’ όλο που η περιοχή είναι τουριστική, δεν είναι τουριστικατζίδικα τα πιο πάνω, το Le bouchon des Filles στην Rue des Capucins είναι επίσης παραδοσιακό, το Comptoir du Sud στην Place Rouville, για την ακρίβεια στην οδό Rue Prunelle είναι ένα συνοικιακό και οικονομικό εστιατόριο. Μην χάσετε μια επίσκεψη στον μαθητή του Bocuse που μαγειρεύει τάρτες και διάφορες άλλες λιχουδιές στο Jocteur de Boulanger στην πλατεία πριν την γέφυρα του Ile Barbe λίγο έξω από την πόλη, εκτός αν το πορτοφόλι σας φτάνει να επισκεφτείτε ένα από τα εστιατόρια του ίδιου του Bocuse που έχουν τα ονόματα των σημείων του ορίζοντα (θα βρείτε διευθύνσεις εύκολα στο ιντερνέτ).

Αν τώρα θέλετε πίτσα ο καλύτερος για μένα είναι πάνω στην πλατεία Bellecour το Pizza Fino και αν σας αρέσει η ψαροφαγία καντε μια βόλτα από την μικρούτσικη Rue des Marronnieres, που ξεκιναει από την Place Antonin Poncet. Εκεί δεν θα βρείτε ούτε μια καστανιά αλλά πολλά γραφικά εστιατόρια. Το αγαπημένο μου είναι το « a la peche aux moules» αλλά τα πιο πολλά είναι καλά με μέτριες τιμές.

Για ποτάκι, επειδή η Λυων είναι πόλη για ξενύχτι, υπάρχουν πολλές περιοχές με καλά μπαράκια. Αποφύγετε την περιοχή γύρω από την οδό Guillotiere. Πηγαίνετε χωρίς φόβο στα μπαράκια της παλιάς πόλης καθώς και σε όποιο θέλετε από τα μπαράκια μεταξύ των οδών Les Platieres και Rue Martiniere. Επίσης σχεδόν όλα τα μπαράκια της περιοχής του Croix Rousse. Aπό αυτά τα τελευταία ,λατρεύω τα μικρά μπαράκια, L’ Antiroille (με τέλεια θέα) και το Absinthe. Και τα δυο έχουν πολύ καλά ποτά και ατμόσφαιρα χαλαρή. Τελειώνω με ένα καφέ που όμως το προτιμώ για τις μπύρες του, το Soffa Guillotiere πάνω στην Place Ollier .

Αφησα επίσης για το τέλος ένα μαγαζί που αξίζει να επισκεφτεί κανείς για καφέ ή φαγητό (ανήκει στα ακριβά) αλλά το περιβάλλον είναι εξαιρετικό και σίγουρα θα βγάλετε φωτογραφική μηχανή. Πρόκειται για το la Grand café des Negociants στην Rue Grenette και Rue President Eduard Herriot. Να πάτε έστω για μια φωτογραφια.
Πριν κλείσω θα σας πω πως τα πιο φρέσκα και καλά τυριά θα τα βρείτε στις λαικές αγορές. Υπάρχουν πολλές και κατά την γνώμη μου, η πιο καλή είναι αυτή που γίνεται στο croix Rousse. Θα βρείτε πολλά τυριά και αλλαντικά καθώς και έτοιμο φαγητό για το σπίτι.

Αυτά εν τάχει ότι άλλο θέλετε στην διάθεσή σας, μια και ξέρω την Λυων πλέον καλύτερα και από την Αθήνα!
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.863
Likes
44.550
Δεν εχω λογια να σε ευχαριστησω. Αν και μονο 1,5 μερα θα μεινουμε Λυον με καλυψες και με παρακαλυψες.
Κραταω και τις προτασεις για τα ψωνια για τυρια και αλλαντικα, καθως την προηγουμενη φορα που πηγα Γαλλια με αυτοκινητο απο Αγγλια γεμισαμε το πορτ μπαγκαζ απο την τοπικη αγορα με τυρια και πατε και ηταν τα καλυτερα "σουβενιρ" που φεραμε! Αν οι θερμοκρασιες το επιτρεψουν τον Απριλη και δεδομενου οτι ειναι ο τελευταιος σταθμος του ταξιδιου με βλεπω να αρωματιζω με βαρια τυριλα τη βαλιτσα στην επιστροφη!
Η μιση αξια του ταξιδιου εκει ειναι η νοστιμια του.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.621
Μηνύματα
904.555
Μέλη
39.364
Νεότερο μέλος
nikos.pap

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom