Ιορδανία Ισραήλ Λίβανος Λίβανος, Ιορδανία, Ισραήλ, Σεπτέμβριος 2014. Δύο εβδομάδες στη Μέση Ανατολή.

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148

Δ’ ΜΕΡΟΣ – ΙΟΡΔΑΝΙΑ (ολόκληρο)
Η πτήση Βηρυτός-Αμμάν διαρκεί μια ώρα και έτσι γύρω στις 8 το βράδυ προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο του Amman.
Λίγο πριν τον έλεγχο των διαβατηρίων υπάρχει τράπεζα και ΑΤΜ, οπότε πήραμε χρήματα=JOD. Συνεχίσαμε στο γκισέ: “Αγορά Βίζας” και μετά στο γκισέ: " Έλεγχος διαβατήρίων+βίζας”. Όλα στρωτά.

Βγαίνοντας, μας περίμενε εκπρόσωπος της εταιρίας ενοικίασης αυτοκινήτου, ο οποίος μας οδήγησε λίγα μέτρα έξω από τις Αφίξεις, στο αυτοκίνητό μας! Αυτό έκανε τη ζωή μας πολύ εύκολη. Ούτε να ψάχνεις γραφεία στο άγνωστο, ούτε να σέρνεις βαλίτσες μες στη νύχτα.
Και το καλύτερο φυσικά μας το προσέφεραν στον γυρισμό, όπου εμείς φτάσαμε στο ξενοδοχείο που κλείσαμε στο Amman, παρκάραμε, πήγαμε για ντους και κάποια στιγμή έφθασε και ο υπάλληλος της εταιρίας για το check out!
Το αυτοκίνητο το κλείσαμε από HolidayAutos(=πράκτορας), με όλα τα στοιχεία να δείχνουν ότι έχουμε κλείσει με την ντόπια εταιρία MonteCars. Ένα Kia piccanto, με GPS, unlimited χιλιόμετρα. Από τις καλύτερες ενοικιάσεις μας!

Είναι σχεδόν 9μμ, σκοτάδι. Ξεκινάμε για Madaba.

[Madaba]


[Madaba view]

Είναι πιο κοντά στο αεροδρόμιο από το Amman. Λίγο το GPS, λίγο οι πινακίδες, λίγο το ένστικτό μας… τη βρήκαμε την πόλη. Άντε να βρούμε και το ξενοδοχείο, το“Deluxe Rooms for Rent” (booking.com). Μπα! Αδύνατον! Φυσικό, αφού δεν έχει ταμπέλα. Σταματάμε κάπου κεντρικά και τηλεφωνούμε στον ιδιοκτήτη, ο οποίος έρχεται να μας οδηγήσει. Το GPS μας είχε περάσει από έξω, αλλά πού να ξέραμε ότι ήταν εκεί??
Δεν το λες ακριβώς ξενοδοχείο, ένα διαμέρισμα στο ισόγειο μίας μονοκατοικίας, με κοινόχρηστη κουζίνα-σαλόνι και δωμάτια με μπάνιο. Το wifi δύσκολο, αλλά free. Σε αυτό το ξενοδοχείο είχαμε το καλύτερο πρωινό του ταξιδιού, φτιαγμένο από τη σύζυγο του ιδιοκτήτη!!

Το επόμενο πρωί ξεκινάμε τον γύρο της πόλης, με τις στάσεις στα σημαντικά αξιοθέατα, όπως τον προτείνει και το Lonely Planet και η ίδια η Madaba. Από το ξενοδοχείο αυτό βολεύει να ξεκινήσεις με το Μουσείο της.

[Madaba museum]





Το εισιτήριο από εδώ ισχύει και για άλλα δύο αξιοθέατα, ενώ ο ναός του Αγ. Γεωργίου θέλει δικό του.

[Ορθόδοξος Ναός Αγ. Γεωργίου, Madaba]


[Ο ονομαστός χάρτης της Madaba, μέσα στο Ναό]


[

[Archaeological Park of Madaba]


[Royal Family of Jordan, Reception of Tourist Center, Madaba]

Στην πορεία βρίσκεις μαγαζιά με souvenirs. Εδώ είναι ονομαστά τα ψηφιδωτά.

Φεύγουμε για το Mt Nebo, μέσω του King’s Hussein Highway. Στον δρόμο για εκεί υπάρχουν αρκετά πολυκαταστήματα σουβενίρ. Υπάρχει επίσης το La Storia Museum, στα δεξιά, όπου τρέχει ένα μεγάλο project: να φτιαχτεί ένα τόσο μεγάλο ψηφιδωτό που θα μπει στο βιβλίο ρεκόρ Guiness. Ναι! Ναι! Έχουμε πλέον κι εμείς την ψηφίδα με τα ονόματά μας εκεί!




Φτάσαμε στο Nebo. Εισιτήριο. Μία έκταση με διάφορα εκθέματα, μία εκκλησία που δε τη βλέπεις γιατί τώρα φτιάχνεται και το σημαντικό σημείο-παρατηρητήριο από όπου ο Μωυσής έδειξε τη γη της Επαγγελίας στον λαό του.






Συνεχίζουμε αυτόν τον δρόμο προς Dead Sea.




Θέλαμε να πάμε στη Bethany, φτάσαμε όμως εκεί μετά τις 5μμ και ήταν αργά. Κλείνει στις 5.
Έτσι, γυρίσαμε πίσω προς Νεκρά Θάλασσα, ψάχνοντας τώρα την ταμπέλα για τοPanorama Complex.
Η σήμανση είναι καλή, στρίψαμε προς το βουνό και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε. Φτάνεις στην είσοδο, πληρώνεις εισιτήριο 2JOD και μπαίνεις στον χώρο. Υπάρχει και μουσείο εκεί, το οποίο επίσης δεν είδαμε, έκλεινε στις 5. SOS!!! Εκεί πρέπει να πάτε πριν το ηλιοβασίλεμα, για να απολαύσετε το ηλιοβασίλεμα!




Μπορείς απλά να χαζέψεις και να φωτογραφίζεις ή μπορείς να τα συνδυάσεις και με καφέ-ποτό-μεζέ-φαγητό στο εκεί εστιατόριο. Το βρήκαμε μέτριο και ακριβό, με υπέροχο όμως χειροποίητο ψωμί-πίτα, το οποίο φτιάχνουν επιτόπου.





[Live traditional music, Panorama Complex restaurant]

Νύχτωσε, επιστρέφουμε προς Νεκρά Θάλασσα, ψάχνοντας το ξενοδοχείο μας. Είναι το Mujib Ecolodges, το οποίο το διαχειρίζεται το RSCN της Ιορδανίας. Τα δωμάτια/σπιτάκια είναι πολύ απλά, με κοινόχρηστα μπάνια-WC και μπαλκόνι πάνω στη θάλασσα.

[Mujib bungalows]



Στο site διαβάζεις ότι πρέπει να κλείσεις πριν φτάσεις εκεί και έτσι πράξαμε. Όμως, πετύχαμε ζευγάρι που ήρθε χωρίς κράτηση και βρήκε να μείνει. Άρα, επιτρέπεται και το απευθείας, με ρίσκο να μη βρεις free bungalow! Στην τιμή (=ακριβούτσικο) περιλαμβάνεται και το κακό πρωινό. Ευτυχώς, δεν είχαμε κάνει κράτηση και για το κακό βραδινό! Όμως, αν δεν είναι το ζητούμενο η πολυτέλεια των super ξενοδοχείων της περιοχής, η εμπειρία αξίζει επειδή πρόκειται για οικολογικά καταλύματα, σε περίοπτη τοποθεσία, με υπέροχη θέα και…. βάζεις μαγιό + σαγιονάρες και σε δευτερόλεπτα έχεις κατέβει για μπάνιο στην παραλία της Νεκράς! Την οποία παραλία, πιθανότατα, θα την έχεις όλη δική σου! Το προσωπικό θα σε ρωτήσει κάποια στιγμή αν θέλεις "Λάσπη". Κοστίζει 5JOD η σακούλα. Εμείς πήραμε μία και μας κάλυψε μία χαρά και τους δύο. Να πάρετε ή να φέρετε τη δική σας οπωσδήποτε. Άξιζε το παιχνίδι/εμπειρία!



[Δε βουλιάζεις, όσο και να προσπαθήσεις...]

Μετά το λάσπο-μπάνιο, το επόμενο πρωί, ξεκινάμε για Πέτρα. Όμως, αμέσως μετά την έξοδο από τον χώρο του ξενοδοχείου, υπάρχει ο χώρος Υποδοχής του Mujib Eco Reserve, από όπου ξεκινούν οι διαδρομές μέσα σε αυτόν τον βιότοπο.


Ευτυχώς που σταματήσαμε να ρίξουμε μια ματιά και ευτυχώς που αποφασίσαμε να κάνουμε το Siq trail. Θέλει ρούχα για βρέξιμο και παπούτσια για θάλασσα/ποτάμι. Η σαγιονάρα δεν κάνει. Αν δεν έχετε, όπως εγώ, έχουν να αγοράσεις εκεί με 5JOD. Με ρίσκο πάλι να μη βρεις στο νούμερό σου. Η διαδρομή είναι σχεδόν 2 ώρες, για να φτάσεις ως καταρράκτη και πίσω και είναι η μόνη για την οποία δε χρειάζεται να κλείσεις και οδηγό. Πληρώνεις μόνο τα 21JOD για την είσοδο. Θέλει μια σχετικά καλή φυσική κατάσταση. Αποδείχτηκε απίστευτη περιπέτεια, με την καλή έννοια!!








Βγαίνουμε από το φαράγγι και συνεχίζουμε στον Dead Sea Hwy

[Οδηγώντας παράλληλα της Dead Sea]

μέχρι την Tafila, όπου οι πινακίδες μας στέλνουν προς King’s Hwy-Petra- Wadi Musa. Όμορφη διαδρομή, σε περνά μέσα από το ιδιαίτερο τοπίο της χώρας


καθώς και μέσα από αρκετά χωριά.


Φτάνουμε στο Wadi Musa και στο Cleopetra hotel (booking.com), πάνω στον κεντρικό δρόμο, πριν το Shaheed Roundabout. Basic ensuite, καθαρό και με έναν ιδιαίτερα εξωστρεφή ιδιοκτήτη, ο οποίος θα προσπαθήσει να σας πουλήσει και πακέτο για Wadi Rum. Εμείς είχαμε ήδη κλείσει μόνοι μας.

Το Wadi Musa είναι μια σχετικά μεγάλη πόλη, με έναν κεντρικό δρόμο ο οποίος καταλήγει στην Είσοδο του χώρου της Petra. Είναι άκρως τουριστική και δε μας άρεσε καθόλου. Φάγαμε σχετικά καλά –ντόπια κουζίνα- στο Red Cave Restaurantκαι χαζέψαμε τα πιο άξια λόγου σουβενίρ στο Made in Jordan. Και τα δύο πάνω στον κεντρικό δρόμο, λίγο πριν την είσοδο για Petra. Η συμβουλή μου εδώ είναι να μείνετε στις προτάσεις του οδηγού, μιας και κυκλοφορεί πολλή σαβούρα και σε φαγητό και σε σουβενίρ.

[Μπουκάλια με άμμο- καλλιτέχνης επί τω έργω]

Η Petra τώρα. Μπορείς να βγάλεις εισιτήριο για μία/δύο ή τρεις συνεχόμενες μέρες, με 50/55/60JOD αντίστοιχα. Το Petra by night το πληρώνεις χώρια, κοστίζει 12JOD και δεν είναι κάθε μέρα, αλλά κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη. Εμείς δεν το πετύχαμε. Μείναμε δύο νύχτες και βγάλαμε το διήμερο εισιτήριο.

[Είσοδος του χώρου της Petra. Αριστερά τα Ταμεία]

Το πρώτο πρωί, γύρω στις 6πμ, μπήκαμε στον χώρο. Ήμαστε μόνοι μας, οπότε είχαμε όλον τον χώρο δικό μας για φωτογραφίες! Να είστε έτοιμοι για πολύ περπάτημα!

[Περπατώντας στο Siq, περίπου 1/2 ώρα ως το Treusury]

Ο ήλιος λούζει το Treasury γύρω στις 9πμ, τότε είναι στα καλύτερά του!

[Η πρώτη γεύση...]



Φύγαμε το μεσημεράκι και επιστρέψαμε για το ηλιοβασίλεμα. Καθίσαμε σε ύψωμα απέναντι από Royal Tombs, τους οποίους βλέπεις να τους λούζει το πορτοκάλι φως.

[Από το ύψωμα απέναντι αγναντεύουμε τους Royal Tombs]

Οι περισσότεροι επισκέπτες είχαν φύγει και αυτό πάλι κάτι λέει. Τι; Ότι ίσως δε χάνεις και κάτι αν δε δεις τη δύση στην Petra! Εντάξει, σίγουρα θα βρεις ομορφιές, αλλά μάλλον δεν αξίζει να μείνεις μόνο για αυτό.

Ξαναμπήκαμε στον χώρο το επόμενο πρωί, λίγο αργότερα αυτή τη φορά και περπατήσαμε ως το Monastery.
Η διαδρομή είναι 1,5 ώρα να φτάσεις ως εκεί, με σκαλοπάτια και ανηφόρα.



Θα δεχτείτε άπειρες προτάσεις για μεταφορά με γαϊδουράκια. Η προσφορά τιμής κυμάνθηκε από 2 έως 10JOD το άτομο!


Στο τέλος της διαδρομής υπάρχει καφέ με χώρο για ξεκούραση και απόλαυση της θέας.

[Monastery]

Μας έχουν εξαντλήσει τα άπειρα χιλιόμετρα ποδαρόδρομου και για τούτο αποφασίζουμε να συνεχίσουμε προς Aqaba.
Ξεκινάμε στον King’s Hwy, περνάμε μέσα από διάφορα χωριά/πόλεις,




συνεχίζουμε στον Desert Hwy και φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας. Είναι το Golden Rose hotel (booking.com), μέσα στο κέντρο, με εύκολο parking σχεδόν απέξω. Μας άρεσε, ιδιαίτερα για το seaview άνετο δωμάτιο!

[Golden Rose hotel, room with sea view]

Την Aqaba τη φέρνεις βόλτα σχετικά εύκολα, αφού πάντα έχεις σημείο αναφοράς τη θάλασσα. Ένας καλός δρόμος για ανεύρεση φαγητού είναι η “Pizza street”(κανονικά λέγεται As-SadahSt).

[Φάγαμε καλό γύρο εδώ, που σε αυτές τις περιοχές τον λένε shawarma]

Εκεί είναι και το μαγαζί ξηρών καρπών Eibal Coffee.
Στην οδό Abu Hanifah Al Nu’man St., λίγο πιο πάνω, βρήκαμε ένα πολύ καλό ζαχαροπλαστείο, το Pistachio.

[Σκληρό και μαλακό knafeh]

Το επόμενο πρωί βγήκαμε για πρωινό στους δρόμους του κέντρου, σε μικρή ακτίνα από το ξενοδοχείο. Μπήκαμε σε έναν μεγάλο φούρνο, αγοράσαμε διάφορα, δοκιμάσαμε, δεν μας κάλυψαν. Και μετά, τυχαία, είδαμε το Al Tarpoosh pastry, στην Raghadan St και καθίσαμε. Super breakfast! Δοκιμάσαμε όλες τις πίτες που φτιάχνει, πεντανόστιμες!!






Κάναμε μια βουτιά στην Public Beach μέσα στην πόλη



[Τα κλασσικά Bottom Glass Boats, περιμένουν πελάτες στην public beach]

και μετά σειρά είχε η Aqaba των καταδύσεων. Δεν είχαμε πολύ χρόνο και διάθεση για αυτό το σπορ και έτσι προτιμήσαμε την εναλλακτική του πλοίου Neptune. Πρόκειται για μία μορφή glass bottom boat, το οποίο όμως δεν έχει απλά γυάλινο πάτωμα, αλλά ολόκληρη καμπίνα μέσα στο νερό.


Οδηγήσαμε ως την “TalaBay”, πάνω στον παραλιακό προς Saudi Arabia. Πρόκειται για ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών με μαρίνα, στην οποία είναι η βάση του. Πληρώσαμε 20JOD/ άτομο και η βόλτα διαρκεί 1,5 ώρα. Μας γύρισε σε όλα τα χαρακτηριστικά υποθαλάσσια αξιοθέατα της περιοχής. Εντυπώσεις? Καλό για να πάρεις μία γεύση, αλλά φαντάζομαι ότι θα ήταν πολύ καλύτερο και με πιο έντονα χρώματα το να τα γυρίσεις όλα αυτά με snorkeling ή diving.




Απογευματάκι πια, φεύγουμε για Wadi Rum, καμιά ωρίτσα μακριά.


Εκεί έχουμε κάνει κράτηση στο “Beduin Meditation Camp” (booking.com).


Ακολουθώντας τις πινακίδες φτάνουμε στο Visitors Centre κατά τις 6μμ, στο οποίο οι Οδηγοί λένε ότι πρέπει όλοι οι επισκέπτες να σταματούν, να αναφέρουν την άφιξή τους και να πληρώνουν την Είσοδο. Επίσης εκεί θα μας περίμενε και εκπρόσωπος του camp. Όμως, αργήσαμε στο ραντεβού και δεν βρήκαμε να μας περιμένουν! Μη νομίζετε ότι θα βρείτε οργανωμένα γραφεία κλπ. Τα γραφεία/καταστήματα εκεί ήταν κλειστά και μόνο κάποιοι νεαροί βεδουίνοι τριγύριζαν απέξω, ζητώντας μας να πληρώσουμε την Είσοδο σε αυτούς. Δεν μας γέμισαν το μάτι, ξαναμπήκαμε στο αυτοκίνητο για το Rum Village.

[Μπαίνοντας στο Rum Village]

Στο χωριό ήμαστε χαμένοι αλλά με λίγη τύχη ή επειδή είχαν δώσει σήμα ότι περάσαμε χωρίς να πληρώσουμε, μας «συνάντησε» ένας άλλος ντόπιος νέος και μας οδήγησε στη Reception μας! Από εκεί μας πήραν με αγροτικό και μετά μισής ώρας διαδρομή μέσα στην έρημο, φτάσαμε στο camp. Ίσα που προλάβαμε τη δύση, μέσα από ένα τοπίο μαγικό. Για τούτο SOS!!!: Να φροντίσετε να είστε τακτοποιημένοι στην έρημο πριν το ηλιοβασίλεμα!!

[Προς την κατασκήνωση, μέσα στην έρημο]

Η συγκεκριμένη κατασκήνωση βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο, τόσο για τη δύση όσο και για την ανατολή. Γενικά μας άρεσε, αν εξαιρέσεις τα αμφιβόλου καθαριότητας σεντόνια. Καλύτερα να έχετε τα δικά σας, όπως και πετσέτες.
Το βραδινό ήταν κρέας μαγειρεμένο με τον κλασσικό τρόπο των βεδουίνων, δηλ. φούρνος zerb(=ψήσιμο μέσα στο χώμα), με σαλάτες και τσάι κατά βούληση.


Πριν το φαγητό, χαλαρά, κανονίσαμε το jeep+camel tour, της επόμενης μέρας. Εμείς ήμαστε οι δυο μας και θεωρητικά κλείσαμε ένα πακέτο για 5ωρη οδική και 2ωρη με καμήλα διαδρομή. Αν είστε περισσότερα άτομα συμφέρει σαφώς καλύτερα. Εκεί το κάνουν δύσκολο να συμπράξετε με άλλους τουρίστες, οπότε καλύτερα να το έχετε κανονίσει πριν φτάσετε στην περιοχή.

Το επόμενο πρωινό μας βρήκε με το χάραμα στους βράχους, εν αναμονή της ανατολής. Άλλη δυνατή στιγμή!




Μετά breakfast και κατόπιν επιβίβαση στο jeep για την περιήγηση. Μας γύρισε στα βασικά αξιοθέατα της ερήμου, με χρόνο για φωτογραφίες, ρέμβη και τσάι.









[Το σπίτι του Lawrence of Arabia]





Στο τελευταίο κομμάτι της εμπειρίας, αφήσαμε το αυτοκίνητο, ανεβήκαμε στις καμήλες μας

[Οδηγός μας ο Mohammed]



και έτσι φτάσαμε θριαμβευτές(!) στην reception του Meditation Camp, στο RumVillage.

[Αριστερά ο ξενοδόχος μας Agab και δεξιά ο σοφέρ μας Sayed, απορροφημένοι αμφότεροι]

Η όλη εμπειρία στο Wadi Rum μας κόστισε 115JOD, τα δύο άτομα. Μην τη χάσετε, να τη βάλετε στο πρόγραμμά σας ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!

Μεσημέρι ήδη, ξεκινάμε για Amman, μέσω του Desert Hwy. Το κάναμε γύρω στις 4 ώρες, με καλή ταχύτητα. Αν βάλεις κάτω την απόσταση και τη διάρκεια του ταξιδιού κάτι δεν ταιριάζει! Δύο λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση, η ποιότητα της ασφάλτου κακή, με χειρότερη αυτή της δεξιάς λωρίδας. Αποτέλεσμα? Όλα τα φορτηγά αγκαζάρουν την αριστερή και δεν αλλάζουν, οπότε... οι προσπεράσεις γίνονται από τα δεξιά! Μην τρομάζετε, το συνηθίζεις!

Λοιπόν, η οδήγηση μέσα στο Amman παλεύεται! Δεν είναι Αθήνα, αλλά δεν είναι και Κάιρο! Σημαντική βέβαια η συνεισφορά του GPS. Εμείς και με GPS και με σαφείς οδηγίες από τον ξενοδόχο, χαθήκαμε :( Φταίει όμως ότι δεν ξέρουμε να χρησιμοποιούμε καλά το πρώτο και έτσι δεν μπορέσαμε να βρούμε εύκολα το ξενοδοχείο μας. Όμως, ρωτήσαμε ντόπιους οι οποίοι έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μας βοηθήσουν. Eίχαμε κάνει τηλεφωνική κράτηση στο Hawa Guest House, μετά από πρόταση μίας νεαρής αυστριακής εθελόντριας στο Meditation Camp (υπάρχει και στο booking.com).
Ευτυχώς που την εμπιστευθήκαμε, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία του ταξιδιού.


Πέρα από τα κλασσικά-καθαριότητα, μέγεθος δωματίου, κουζίνα πλήρως εξοπλισμένη, τοποθεσία μέσα στο κέντρο της πόλης- είναι δύο αναπαλαιωμένες βίλες στην καρδιά ενός υπέροχου κήπου, από όπου απολαμβάνεις τη θέα προς τη φωτισμένη ή μη Citadel.

[Η θέα από τον καλοφτιαγμένο κήπο]

Άσε που κήπος στο χάος του Amman είναι σπάνιο πράγμα! Μοναδικό αρνητικό η μεγάλη κατηφόρα προς το downtown, η οποία στην επιστροφή γίνεται μεγάλη ανηφόρα!

Κατηφορίζοντας λοιπόν προς τον κεντρικό δρόμο, πέφτεις σχεδόν πάνω στο διάσημο εστιατόριο Hashem, με τα φαλάφελ και το επίσης διάσημο ζαχαροπλαστείο Habibah, με τα κιουνεφέ.
Δε θα το πιστέψετε όμως, δε φάγαμε στο πρώτο και δεν προλάβαμε ανοιχτό το δεύτερο! Για βραδινό καθίσαμε στο Jafra, στην ίδια γειτονιά, το οποίο φάνηκε να είναι πολύ γνωστό στην πόλη,


με attraction το πιάτο το οποίο φέρνουν στο τραπέζι μέσα στο σφραγισμένο πήλινο, για να το σπάσουν μπροστά μας και να αποκαλυφθεί το έδεσμα.




Θα γκρινιάξω πάλι. Εντυπωσιακή η παράσταση, δεν λέω, όταν όμως μασουλάς και κομμάτια πηλού μεταξύ άλλων, ξεχνάς εντελώς το σόου. Και εύχεσαι να είχες παραγγείλει κάτι άλλο, πιο ταπεινό…

Το επόμενο πρωινό, πάνω που είχαμε ξεμυτίσει για αναζήτηση breakfast και εξερεύνηση της πόλης, μας πληροφόρησε η καλή ολλανδή ξενοδόχα ότι αν θέλαμε να περάσουμε Ιερουσαλήμ, έπρεπε να ξεκινήσουμε χωρίς καθυστέρηση. Βλέπετε, είχαμε πέσει πάνω στην εβραϊκή πρωτοχρονιά και θα έκλειναν τα σύνορα το μεσημέρι :confused:

Μας κανόνισαν ένα private taxi, το οποίο με 25JOD μας πήγε μία ώρα μακριά,

[Βγαίνοντας από το Amman, στο δρόμο για τα σύνορα]

στο οδικό συνοριακό πέρασμα King’s Hussein Bridge Crossing (Allenby Bridge, στα ισραηλινό-παλαιστινιακά), από όπου θα περνούσαμε στο Ισραήλ (ή Παλαιστίνη, αφού φτάνεις στη Δυτική Όχθη!).


Λοιπόν, στα σύνορα μπορείς να πας και πιο οικονομικά, με τα γνωστά service taxis, όμως λόγω βιασύνης και άγχους δεν το ψάξαμε/πράξαμε.

Αυτά για τώρα, ελπίζω να μην αργήσω τόσο με το τελευταίο κομμάτι της ιστορίας.
Στο ενδιάμεσο, έχω να προσθέσω το εξής: ΠΡΟΣΟΧΗ στη χρήση του κινητού εκεί κάτω!!! Εγώ το χρησιμοποιούσα για τις εντελώς απαραίτητες επαφές (ξενοδοχεία, car rental company, λίγα sms) και μου ήρθε λογαριασμός 100€ πιο πάνω από το σύνηθες :eek::eek:

Καλημέρα σας :)

 
Last edited:

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.494
Likes
8.006
Ανυπομονω για τη συνεχεια... Σκεφτομουν να παω στα ιδια (σχεδον) μερη αλλα η ανασφαλεια υπερτερησε.... οποτε καταλαβαίνεις ότι θα παρακολουθησω με μεγαλο ενδιαφερον την ιστορια σου!!
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.275
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Περιμένω με ενδιαφέρον την ιστορία σου!
Πριν δυο εβδομάδες γύρισα από Λίβανο, ο οποίος με απογοήτευσε αρκετά σαν προορισμός.
Παρ' όλα αυτά δεν αισθάνθηκα καμία ανασφάλεια, ούτε καν κατά τη διάρκεια της παρουσίας μου σε περιοχές κοντά στα σύνορα με Συρία, για τις οποίες υπάρχουν ταξιδιωτικές οδηγίες από διάφορα κράτη!
Αναμένω την οπτική σου καθώς και tips για Ιορδανία που είναι προορισμός που με ενδιαφέρει αρκετά. :)
 

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148
@varioAthens
Χαίρομαι που τη βρίσκεις ενδιαφέρουσα!
Πολύ θα ήθελα να την τελειώσω μονομιάς, όμως παλεύω με το χρόνο και με το να μάθω να δουλεύω στο site του travelstories :confused::(

@underwater
Μάλλον ήμαστε συγχρόνως Λίβανο!! Εμείς μείναμε 4 ημέρες.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Όχι ο προορισμός που περίμενα και όχι η ανασφάλεια με την οποία μας βομβαρδίζουν τα ΜΜΕ!
 
Last edited by a moderator:

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.275
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μάλλον ήμαστε συγχρόνως Λίβανο!! Εμείς μείναμε 4 ημέρες.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Όχι ο προορισμός που περίμενα και όχι η ανασφάλεια με την οποία μας βομβαρδίζουν τα ΜΜΕ!
Κι εμείς 4 ημέρες! Εντάξει, πιθανώς αν μέναμε κι άλλο να μας άρεσε περισσότερο, τι να πω, αλλά νομίζω πήραμε μια καλή γεύση. :)
Χαίρομαι που έχουμε την ίδια άποψη! Περιμένω εναγωνίως την συνέχεια της ιστορίας! :)
 

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148
Β' ΜΕΡΟΣ – Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Ήμαστε δύο άτομα. Ξεκινήσαμε από Λίβανο, μετά Ιορδανία και επιστροφή από Ισραήλ.
Εδώ να πω ότι υπάρχει αρκετή συζήτηση στο διαδίκτυο για τη φορά ενός τέτοιου ταξιδιού.
Αυτό το πλάνο είναι καλό, γιατί ξεμπλοκάρει το θέμα της σφραγίδας του Ισραήλ στα διαβατήρια. Γιατί? Με αυτήν τη σφραγίδα είναι σίγουρο(λένε) ότι ΔΕΝ σε αφήνουν να περάσεις στον Λίβανο.
Τελικά, αποδείχτηκε υπερβολικός ο φόβος, μιας και στο Ισραήλ δεν μας σφράγισαν τα διαβατήρια αλλά μας έδωσαν ΒΙΖΑ σε ξεχωριστό χαρτάκι και δεν ακούμπησαν τα διαβατήρια, παρά μόνο για τον έλεγχο.
ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
1] Πετάξαμε από Αθήνα – Βηρυτό και Τελ Αβίβ – Αθήνα με Aegean. Τα κλείσαμε τον Ιούνιο, σε καλή τιμή, κατά τη διάρκεια μιας promotional sale.

2] Βηρυτός – Αμμάν: αρχικά θέλαμε να το κάνουμε οδικώς, για να πάρουμε και μια γεύση από Συρία/Δαμασκό. Όμως, όλοι στο διαδίκτυο λένε ότι αυτό είναι ανέφικτο αυτή τη στιγμή, λόγω της κατάστασης στη Συρία [με είχε συμβουλεύσει σχετικά και το μέλος dim kyr!]. Έτσι κλείσαμε αεροπορικώς. Εδώ υπάρχουν δύο επιλογές: η ΜΕΑ και η Royal Jordanian. Οι τιμές τους παρόμοιες, γύρω στα100+ €, με λίγο πιο ακριβή τη δεύτερη.
Αφού ξεπεράσαμε κάποιες δεύτερες σκέψεις του τύπου: “τι να'ναι αυτή η ΜΕΑ? Ασφαλής άραγε?” κλείσαμε με ΜΕΑ, η οποία μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσο σαν αεροσκάφη όσο και σαν service!

*TIP: οι τιμές των εισιτηρίων και των δύο αυξήθηκαν ελάχιστα από τον Ιούνιο που αρχίσαμε το ψάξιμο έως και τις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και τα αγοράσαμε.

ΟΙ ΒΙΖΕΣ:
1] Λίβανος: σου εκδίδουν τη βίζα στο αεροδρόμιο και είναι Δωρεάν. Μετά την Άφιξη στήνεσαι στην ουρά που γράφει Visa και πολύ εύκολα ξεμπερδεύεις.

2] Ιορδανία: σου εκδίδουν τη βίζα στο αεροδρόμιο και κοστίζει 40 JOD. Πολύ εύκολη διαδικασία. Πληρώνεις μόνο στο νόμισμά τους. Λίγο πριν τα διαβατήρια υπάρχει γκισέ
τράπεζας και ΑΤΜ.

**!!! Και μην ξεχνιέστε: στην Ιορδανία πληρώνεις και κατά την έξοδο από τη χώρα: 10 JOD.

3] Ισραήλ: σου εκδίδουν τη βίζα στο αεροδρόμιο (χερσαία σύνορα στην περιπτωσή μας) και είναι Δωρεάν. Εδώ η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη και χρονοβόρα, αλλά αν είσαι “αθώος” δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά περισσότερες ερωτήσεις και έλεγχοι.

ΤΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ:

***!!! Πάθημα που πρέπει να γίνει μάθημα:
Πρέπει πάση θυσία να αποφύγετε τα ανταλλακτήρια στο EL.Vel.!! Εμείς κάναμε τη βλακεία και αλλάξαμε 50 € σε δολάρια φεύγοντας και... Ω! Τι κλοπή!

1] Λίβανος: αλλάζεις χρήματα όχι σε τράπεζες, αλλά σε ανταλλακτήρια και αλλού (π.χ. εμάς μας άλλαξε και ο ξενοδόχος, σε καλή τιμή).
Η χώρα κινείται και με LBP και με $. Η συμβουλή που μας έδωσαν στο κέντρο πληροφοριών στη Βηρυτό είναι να κινούμαστε με LBP.
Ανταλλακτήρια υπάρχουν στην περιοχή της rue Hamra.
Αρκετές φορές πληρώσαμε και με πιστωτική. Αλλού με extra χρέωση, αλλού όχι.

2] Ιορδανία: η χώρα κινείται μόνο στο νόμισμά της. Βγάλαμε JOD από ΑΤΜ και πληρώσαμε πολλά με πιστωτική κάρτα. Συνήθως χρεώνουν επιπλέον για τη χρήση της, αλλά πάντα μας ενημέρωναν πριν.

3] Ισραήλ: στην Ιερουσαλήμ βρήκαμε καλές τιμές σε ανταλλακτήρια (αρκετά στην περιοχή γύρω από Damascus Gate), ενώ στο Τελ Αβίβ, λόγω του ότι πέσαμε σε αργίες τους, βγάλαμε NIS από ΑΤΜ και πιστωτική κάρτα.

***??? Ακόμη δεν ξέρω αν μας συμφέρουν τα ΑΤΜ. Σίγουρα είναι ευκολία και πολλές φορές η μόνη λύση!

ΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ:
1] Λίβανος: αγοράσαμε online από το Lonely Planet το κομμάτι για Lebanon, από την έκδοσή τους Middle East.
Στη Βηρυτό, αγόρασα έναν ακόμη αγγλόφωνο οδηγό. Λέγεται Living Lebanon, της Saskia Nout. Το έχει το amazon μεν, δεν το έστελνε Ελλάδα δε.
Καλό και γνωστό βιβλιοπωλείο είναι το Antoine, το οποίο εμείς βρήκαμε και στην rue Hamra και στο Beirut Souks.
Από εκεί αγοράσαμε και έναν πολύ εύχρηστο οδηγό για τη Βηρυτό. Λέγεται “Zawarib Beirut”.
Κάτι που μάθαμε στη Βηρυτό είναι ότι δεν κινείσαι βάση ονομάτων δρόμων. Κινείσαι περιγράφοντας κάτι χαρακτηριστικό στην περιοχή. Υπάρχουν κάποιες ταμπέλες με οδούς, αλλά κυρίως υπάρχουν ταμπέλες οι οποίες αναφέρουν έναν αριθμό και το όνομα του οικοδομικού τετραγώνου. Οπότε αυτός ο οδηγός σε οδηγεί με βάση αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της πόλης!

2] Ιορδανία: αγοράσαμε τον οδηγό “Jordan” του Lonely Planet.

3] Ισραήλ: αγοράσαμε τον οδηγό “Ιερουσαλήμ και Άγιοι Τόποι”, της Explorer, στα ελληνικά.

*ΤΙΡ: Πήρα επίσης πολλές πληροφορίες από τα sites: Jordan Jubilee, themadtraveleronline και το thorn treeτου Lonely Planet.

Αυτά για τώρα, την επόμενη φορά θα ταξιδέψουμε...
 
Last edited:

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148
Γ' ΜΕΡΟΣ - ΛΙΒΑΝΟΣ
Φύγαμε από Αθήνα σχεδόν μεσάνυχτα και μετά από δύο ώρες φτάσαμε Βηρυτό.
DSC04656.JPG

Τέτοια ώρα δε βρίσκεις παρά μόνο κανονικά ταξί για την πόλη.
Το είχαμε κανονίσει με το ξενοδοχείο και μας περίμενε ταξί, με κόστος 20$. [Τελικά, έβαλε και άλλα 4$ επιτόπου, γιατί λέει μας περίμενε στο parking!].

*TIP: ΑΝ κάνεις υπομονή ΚΑΙ περιμένεις να ξημερώσει ΚΑΙ μπορείς να σύρεις τα πράγματά σου για περίπου 1 χλμ, τότε φεύγεις από το αεροδρόμιο και περπατάς ως έναν κόμβο από όπου μπορείς να πάρεις τα service taxis ή σκέτο servίs, τα οποία με +/- 2000 LBP (1000 για σένα, 1000 για τη βαλίτσα αν πιάνει θέση....ίσως και άλλα 1000 επειδή είσαι τουρίστας..!?) φτάνεις στην πόλη της Βηρυτού. Και αν δε σε αφήσει στον προορισμό σου/hotel αυτό, τότε κάπου τριγύρω θα υπάρχει άλλη πιάτσα servis από όπου θα βρεις ένα πιο κατάλληλο για τον τελικό προορισμό.

Γενικά η ταρίφα για αυτά τα τύπου "ρεφενέ ταξί" είναι 1000LBP/άτομο, για διαδρομές στην ακτίνα της πόλης.
DSC04791.JPG

[μέσα σε ένα από αυτά τα ταξί]


Δεν πηγαίνουν όλα παντού. Από συγκεκριμένα σημεία περνούν για συγκεκριμένα σημεία. Π.Χ. από την περιοχή του Port όλα πηγαίνουν προς το αεροδρόμιο. Με λίγο ψάξιμο και ερωτήσεις το μαθαίνεις το σύστημά τους.
Σφυρίζουν συνέχεια για να σε κάνουν να τους προσέξεις και έχουν μια τάση[sic!] να φουσκώνουν την τιμή στους τουρίστες!
Μη διστάζετε να αντιπροτείνετε την τιμή που ξέρετε. Δεν είναι τόσο σκληροί γιατί κυκλοφορούν πάρα πολλά.
Φεύγει ο ένας σταματά ο άλλος. Και επίσης οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι κακοποιοί! Απλά κάνουν μια προσπάθεια, μπας και τους κάτσει η απατεωνιά.
Παίζει επίσης τρελό φλερτ και από τα κανονικά ταξί. Και εδώ επιβάλλεται το παζάρι και η συμφωνία για την τιμή πριν ξεκινήσετε.
Αν αφού ξεκινήσει και παρά τη συμφωνία αρχίσει να σας κάνει σκηνή, μη διστάσετε, ζητείστε αυστηρά να σας κατεβάσει.
Θα σταματήσουν άπειροι επόμενοι.
Όταν είσαι σε διακοπές έχεις, συνήθως, πολύ ελεύθερο χρόνο ;)

Ξενοδοχείο.
Ψάξαμε πολύ. Η Βηρυτός δεν έχει οικονομικά & καλά ξενοδοχεία.
Σε αυτήν την κατηγορία, αυτό που κυκλοφορεί πρώτο στο booking είναι το Talal, με καλή βαθμολογία και περίπου 45$ το δίκλινο ensuite δωμάτιο/βράδυ.
Και απορώ??!! Είναι ίσως τ ο χ ε ι ρ ό τ ε ρ ο ξενοδοχείο που έχουμε κλείσει ως τώρα!
Όταν το πρωτοείδαμε ήταν μαύρα μεσάνυχτα και σχεδόν νιώσαμε και οι δύο την ανάγκη να του το σκάσουμε!
Είχαμε κλείσει για 4 νύχτες. Τις πρώτες δύο μέρες ψάχναμε για άλλο, γύρω από τη Hamra. Βρήκαμε αξιοπρεπή με 80-90 $. Όμως δεν αλλάξαμε τελικά, γιατί εκεί που τα πάει πολύ καλά είναι η τοποθεσία του και ο πολύ συμπαθητικός ξενοδόχος. Και, ευτυχώς για την ψυχολογία μας, μετά κάπως το συνηθίσαμε. Μη φανταστείτε βέβαια χουχούλιασμα στο ξενοδοχείο...μπαίναμε μόνο για ύπνο και ντους! Και να φανταστείς είχαμε δωμάτιο στα ψηλά, με πλάγια θέα στη θάλασσα και το λιμάνι...!

20140915_092418.jpg

[Η θέα από το μπαλκόνι μας, στο Talal]

Α! Για την υπερπήδηση κάποιων πολεοδομικών θεμάτων, αυτό το ξενοδοχείο δεν έχει καμία ταμπέλα με το όνομά του. Οπότε, αν σας ενδιαφέρει, με ρωτάτε για οδηγίες.
Τώρα που έχω εικόνα της κατάστασης, στα ίδια περίπου χρήματα, ίσως το Saifi Urban Gardens, που είναι εκει γύρω, είναι καλύτερο. Δεν το είδα όμως.

Για τον ξενοδόχο τώρα, το πρώτο πρωί που τον κοιτάζαμε χαμένοι, μας σχεδίασε επιτόπου σούπερ χάρτη όλης σχεδόν της πόλης και μας ανέλυσε πώς θα πάμε μέσα κι έξω από αυτήν. Και ήταν εκεί πάντα, χαμογελαστός και χαλαρός, να εξηγεί και να δίνει πληροφορίες για μεταφορές, καλούς φούρνους, εστιατόρια κλπ κλπ.
DSC04662.JPG

[Αυτοσχέδιος χάρτης της Βηρυτού! ]

Η συγκεκριμένη περιοχή=Gemmazyeh μας άρεσε πάρα πολύ, δίπλα στη θάλασσα, δίπλα στην Downtown περιοχή, με πολλά κομψά και καλά εστιατόρια, καφέ, μπαράκια. Κάπως σαν το Κολωνάκι, με ολίγον από Γκάζι και Ψυρρή ένα πράμα!
P1100607.JPG

[Gouraud str., Gemmazyeh]

DSC04817.JPG

[Saint Antoine church, Gouraud str., Gemmazyeh]

DSC04815.JPG

[View from Gouraud str., Gemmazyeh]
Κι επειδή όλοι αναφέρουν την περιοχή Hamra, έχω να πω ότι την περπατήσαμε την πρώτη μέρα, αλλά δε μας έκανε το αναμενόμενο κλικ.
Εκεί όμως θα πάτε αν θέλετε να επισκεφτείτε το Information Center και να αγοράσετε souvenirs.
Το πρώτο βρίσκεται στο ισόγειο του Υπ. Τουρισμού, επί της οδού Hamra και θέλει λίγη προσοχή για τον εντοπισμό του. Μη φανταστείτε πολυτέλειες, κάπως φέρνει σε εγκατάλειψη σοβιετικού τύπου, η υπάλληλός του όμως είναι πολύ γλυκιά και εξυπηρετική.
Μας έδωσε top info: για τα καλύτερα λιβανέζικα γλυκά και ξηρούς καρπούς μην αγχώνεστε στην πόλη! Τα βρίσκετε στο αεροδρόμιο, στον Hallab και τον Al Rifai αντίστοιχα. Όντως. Τα βρίσκεις δίπλα δίπλα, ακριβούτσικα και φρεσκότατα. Με ειδικά αναμνηστικά τσίγκινα κουτάκια, κατάλληλα για ταξίδι, ο πρώτος και σούπερ αεροστεγείς συσκευασίες ο δεύτερος.
20140918_170817.jpg

[Al Rifai shop στο Rafik Hariri Airport]

Για τα σουβενίρ θα προχωρήσετε τη Hamra, με κατεύθυνση προς τη θάλασσα. Στο αριστερό χέρι θα βρείτε δύο μαγαζιά. Το πρώτο, γωνιακό, μας φάνηκε καλύτερο. Ψάχνετε το "Al Amir".
Εάν βέβαια έχετε σκοπό να πάτε στη Byblos, τότε εκεί θα βρείτε περισσότερα καταστήματα με καλά σουβενίρ, σε καλές τιμές.

[-] Εδώ να κάνω μία παρένθεση και να μιλήσω για wifi. Γενικά όχι άνετα. Το ξενοδοχείο το χρέωνε extra. Στα καφέ και εστιατόρια σου έδιναν χαρτάκια με δωρεάν σύνδεση για μία ώρα. Ένα χαρτάκι ανά συσκευή.
Γι'αυτό και κάναμε στέκι μας το καφέ "Urbanista", στην Gouraud str., με άνετα καθίσματα, κήπο και άψογο, ατελείωτο wifi!

Συνεχίζω με τα της πόλης. Περπατήσαμε πολύ. Απίστευτες αποστάσεις. Που και που συναντάς στρατιωτικά μπλόκα. Δε μας ενόχλησαν παρά μόνο ένα βράδυ που μας εντόπισαν να βγάζουμε φωτογραφίες πίσω τους. Και τότε απλά μας ζήτησαν να δουν την τελευταία φωτογραφία, ησύχασαν και μας χαιρέτησαν.

P1100392.JPG

[Beitut περιοχή Downtown]

DSC04914.JPG
[Beirut, περιοχή Downtown]

P1100405.JPG

[Beirut, ένα από τα μέσα μεταφοράς]

P1100401.JPG

[Beirut, περιοχή Hamra]

P1100704.JPG

[Beirut, περιοχή Downtown]

P1100464.JPG

[Beirut, περιοχή Corniche]

P1100457.JPG

[Beirut, περιοχή Corniche]

P1100467.JPG

[Beirut, πώς απολαμβάνουν τη θάλασσα!]

P1100485.JPG

[Beirut, περιοχή Raouche]

P1100476.JPG

[Beirut, περιοχή Corniche, συνύπαρξη...]

P1100694.JPG

[Beirut, περιοχή Downtown, το χαρακτηριστικό Μπλε Τζαμί, που όμως δεν λέγεται έτσι!]

P1100701.JPG

[Beirut, Martyrs Square, περιοχή Downtown]

P1100702.JPG

[Beirut, περιοχή Downtown, έξω από το ξενοδοχείο Le Gray]

DSC04753.JPG



Πού φάγαμε? Πού ήπιαμε?

1] Π ρ ω ι ν ά στους φούρνους "Abou Issa" στο λιμάνι και "Fern Ghattas" στο Gemmazyeh. Και στους δύο πήραμε καταπληκτικές ντόπιες πίτες (=manaouche) με zaatar, λαχανικά, τυρί, κιμά, πιτάκια fatayer, κ.ά. Συνοδεύαμε με χυμούς ή ayran.

P1100707.JPG



DSC04819.JPG
[Fern Ghattas: Οι οδηγοί το έχουν σε λάθος σημείο. Βρίσκεται στην Gouraud street, Gemmazyeh]

P1100603.JPG

[Manaouche με zaatar, ayran, juice από το Fern Ghattas]

2] Γ ε ύ μ α στο "Grand Cafe" στην παραλιακή, με απίστευτη θέα στη θάλασσα. Ένα από τα καλύτερα σημεία για ηλιοβασίλεμα στην πόλη. Και με πολύ καλή ντόπια κουζίνα.
P1100492.JPG

[Η θέα από το Grand Cafe, πάνω στην παραλιακή, δίπλα στους βράχους Raouche]

P1100496.JPG

[Ηλιοβασίλεμα στο Grand Cafe]

Επίσης, γεύμα στο ''Le Chef" στο Gemmazyeh (Gouraud street). Βασικό λιβανέζικο φαγητό, φθηνό.

DSC04814.JPG


3]Κ α φ έ δέ ς & Π ο τ ά στα "Cafe Hamra" , "Urbanista" και στη Main str., στην περιοχή του Downtown, όπου σε ένα πολύ όμορφο σημείο είναι μαζεμένα πολλά μπαράκια. Ναργιλέ έχει σχεδόν παντού. Είδαμε και στο "Cafe Hamra" και στο "Grand Cafe".
DSC04681.JPG

[Hamra cafe, Hamra street]

P1100609.JPG

[Urbanista Cafe, Gouraud street, Gemmazyeh]

*ΤΙΡ: Μη φύγετε από τη Middle East χωρίς να δοκιμάσετε τη "minted lemonade". Εγώ δοκίμασα πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι και κόλλησα!

20140916_161219.jpg

[Όπως τη σέρβιραν στο καφέ στην Byblos!]

Τώρα μάλλον αντιλαμβάνεστε τι βιώνω... από τη μία ήθελα να κρατήσω την περιγραφή σπαρτιάτικη, από την άλλη δεν μπορώ να ελέγξω την πολυλογία==>> σταματώ εδώ για την ώρα. Οι βόλτες σε Tripoli, Byblos, Sidon και Tyr θα ενταχθούν στο επόμενο κομμάτι.
Μέχρι τότε- και επειδή καλά τα λόγια αλλά άλλη η χάρη της φωτογραφίας- μπορείτε να δείτε υλικό και στον λογαριασμό μου στο Instagram: @tetasparou.

Καληνύχτα σας :airplane:
 

Attachments

Last edited:

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.275
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις! :)
Κι εμάς μας άρεσε πολύ η περιοχή Gemmayze, βγαίναμε σχεδόν κάθε μέρα εκεί μολονότι μέναμε Hamra.
Η Hamra όντως δεν λέει πολλά από άποψη αισθητικής και αξιοθεάτων, έχει παρ' όλα αυτά αρκετά ενδιαφέροντα μαγαζιά για φαγητό, ποτό και ψώνια, συν πλήθος ξενοδοχείων σε προσιτές τιμές.
Όσον αφορά τα ξενοδοχεία και πάλι θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά σου. Πάσχουν πολύ από άποψη value for money. Εμείς μείναμε στο Mayflower, το οποίο είναι 4στερο, αλλά επί της ουσίας έχει επίπεδο 3στερου. Η τιμή πολύ τσιμπημένη για την ποιότητά του, αλλά εν τέλει μας ήρθε πολύ οικονομικά μέσω κάποιων κουπονιών από το hotels.com. Γενικώς τα κουπόνια αυτά αποδείχτηκαν σωτήρια και εξαιτίας τους δεν ξεφύγαμε από άποψη budget. Δεν ξέρω πώς φάνηκε σε εσάς, αλλά εμείς θεωρήσαμε το Λίβανο ακριβό. Καμία σχέση με άλλες αραβικές χώρες που έχουμε επισκεφτεί, τιμές Ευρώπης καθαρά.
Όντως τρελό περπάτημα και μεγάλες αποστάσεις! Και η άθλια ρυμοτομία της Βυρηττού δεν βοηθά! Καθόλου φιλική προς τον πεζό πόλη!
 

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148
Η τιμή πολύ τσιμπημένη για την ποιότητά του, αλλά εν τέλει μας ήρθε πολύ οικονομικά μέσω κάποιων κουπονιών από το hotels.com. Γενικώς τα κουπόνια αυτά αποδείχτηκαν σωτήρια και εξαιτίας τους δεν ξεφύγαμε από άποψη budget.
Δεν έχω καθόλου υπόψη αυτά τα κουπόνια! Πώς δουλέυουν? Πώς τα αποκτάς??
 
Last edited by a moderator:

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.275
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Δεν έχω καθόλου υπόψη αυτά τα κουπόνια! Πώς δουλέυουν? Πώς τα αποκτάς??
Τα συγκεκριμένα κουπόνια αποτελούσαν προσφορά του hotels.com, δεν ειναι κατι που "τρέχει" συνέχεια. Εγώ το ενημερώθηκα από ένα φίλο και φυσικά σε λίγες ώρες είχαν εξαντληθεί. Πάντως καταφέραμε και εξοικονομήσαμε πάνω από τα μισά χρήματα που θα δίναμε υπό άλλες συνθήκες για διαμονή στη Βυρηττό.
 

spanagiou

Member
Μηνύματα
43
Likes
148
Γ' ΜΕΡΟΣ – ΛΙΒΑΝΟΣ(2)
Το πρόγραμμά μας είχε ως εξής:
Φτάσαμε Δευτέρα ξημερώματα, οπότε Δευτέρα -όλη μέρα- είδαμε τη Βηρυτό.

Τρίτη πρωί πήγαμε στο σταθμό Charles Helou, από όπου πήραμε ένα από τα λεωφορεία της εταιρίας Connexion για Τρίπολη. Πληρώσαμε 5000LBP/άτομο. Υπάρχουν και πιο οικονομικές προτάσεις (=3000LBP), με μικρότερα μέσα.
P1100570.JPG

[Τρίπολη]

Μετά από 1,5 ώρα περίπου μας κατέβασε στην πλατεία Abdel Hamid Karim, κάπου κεντρικά στην πόλη. Το χαρακτηριστικό της είναι ένα άγαλμα=λέξη στα αραβικά.

P1100566.JPG

[Τρίπολη, πλατεία Abdel Hamid Karim]

P1100524.JPG

[Τρίπολη, πλατεία Abdel Hamid Karim. Από άλλη γωνία, μήπως σας χρειαστεί... ]

Ακριβώς εκεί είδαμε και το Tourist Information και μπήκαμε. Μάλλον δεν έχουν καθόλου δουλειά, μιας και η κυρία, αντί για λόγια και εξηγήσεις, βγήκε μαζί μας στην πλατεία να μας δείξει προς τα πού να πάμε για την old town, την περιοχή των souqs!
Μας φάνηκε πολύ δύσκολη πόλη, οι οδηγίες της ήταν πολύ γενικές, έπρεπε να ρωτήσουμε παρακάτω για τον προορισμό, η συννενόηση όμως ζόρικη.

DSC04763.JPG

[Τρίπολη, περιοχή souqs]

DSC04765.JPG

[Τρίπολη, περιοχή souqs. Τελικά δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε!! Πάντως πουλούσε κάτι μεταξύ γρανίτας-χυμού...]

DSC04766.JPG


Το μουσουλμανικό και το στρατιωτικό στοιχείο εδώ είναι έντονο, δεν κυκλοφορούν τουρίστες.

P1100557.JPG

[Μέσα από το ζαχαροπλαστείο Hallab]

Αυτή η πόλη με έφτασε στα όριά μου, πρότεινα να γυρίσουμε πίσω. Μου φάνηκε γολγοθάς. Εδώ λοιπόν, είναι καλή συμβουλή οι ερωτήσεις στα exchange offices! Ύπάρχουν πολλά και κουτσά στραβά κάτι σου λένε.

P1100526.JPG

[Τρίπολη]

P1100564.JPG

[Τρίπολη]

DSC04768.JPG

[Τρίπολη]

P1100563.JPG

[Τρίπολη]

DSC04773.JPG

[Τρίπολη]
Βρήκαμε τελικά την περιβόητη αγορά, η οποία δυστυχώς μας απογοήτευσε. Απευθύνεται μόνο σε ντόπιους, με μαγαζιά με φθηνά εμπορεύματα και είναι κακοσυντηρημένη.

P1100527.JPG

[Τρίπολη, souqs area]

Βέβαια τους κάνεις μεγάλη εντύπωση ως τουρίστας, δε νιώσαμε καμία απειλή, οι περισσότεροι είναι απλοί και γλυκείς άνθρωποι και δε σταματάς να απαντάς από πού είσαι! Βάλαμε στόχο να βρούμε το χάνι του Σαπουνιού (όταν το ψάxνετε να ρωτάτε για το: khan-es-shaboun), όμως και τούτο απογοήτευση. Ένα μαγαζί με σαπούνια ακριβά, αδιάφορη συσκευασία, δε μας τράβηξαν καθόλου να αγοράσουμε.

Μετά ψάξαμε το Crusader Castle. Κάπως είχαμε χαλαρώσει με την ατμόσφαιρα και τα δεδομένα αυτής της πόλης και έτσι πολύ πιο εύκολα πια μας δόθηκαν οι σωστές οδηγίες. Πληρώσαμε την είσοδο (7500LBP/άτομο) και τριγυρίσαμε ως μοναδικοί επισκέπτες το χώρο, ο οποίος δεν έχει και πολλά να πει, δε βρίσκεις σουβενίρ, παίρνεις όμως μια καλή γενική εικόνα της πόλης, ως τη θάλασσα.

P1100542.JPG


P1100546.JPG

[Τρίπολη, Crusader Castle. Στο βάθος φαίνεται η θάλασσα]

Η περιήγηση τελείωσε γρήγορα!
Γυρίζοντας προς τα πίσω, κάναμε στάση σε υποκατάστημα του ονομαστού ζαχαροπλαστείου Hallab, για ανασύνταξη! Παραγγείλαμε και το περίφημο γλυκό της Τρίπολης, το Halwet al Gebni….

DSC04771.JPG

[ Halwet al Gebni]

Θα παραμείνω στο κιουνεφέ, ευχαριστώ!
DSC04770.JPG

[Κιουνεφέ, κυκλοφορεί σε δύο εκδοχές, σκληρό και μαλακό, ανάλογα με το εάν το πάνω-κάτω είναι με καταϊφι ή σιμιγδάλι]

Με τα ψίχουλα που είχαμε φροντίσει να αφήσουμε πίσω μας [;)] βρήκαμε την αρχική πλατεία. Εκεί βρίσκεται ο σταθμός για τα λεωφορεία της Connexion. Θα συνεχίζαμε για Byblos. Όμως, μας ζήτησαν 5000LBP/άτομο για την Byblos, δηλ. όσο και για τη Βηρυτό και καθόλου δε μας άρεσε!!
Έτσι, βγήκαμε πάνω στην πλατεία, ακριβώς μπροστά από αυτόν το σταθμό και με βοήθεια από καναδυό ντόπιους - πολίτες και στρατιωτικούς - κάναμε νεύμα σε διερχόμενο βανάκι, το οποίο με 2000LBP/άτομο μας πήγε ως την Byblos.

P1100567.JPG

[Μέσα στο βανάκι]

Μας άφησε πάνω στην κεντρική οδό, από όπου παίρνεις τον κάθετο δρόμο και φτάνεις στην καρδιά της παλιάς πόλης, με τις στοές και την αγορά.

P1100572.JPG

[Byblos/Jbeil]

Εδώ άλλη εικόνα, τουριστική και σε πολύ καλή κατάσταση. Υπάρχουν καταστήματα με σουβενίρ, υπάρχουν καφέ και εστιατόρια.
P1100574.JPG

[Byblos, souqs area]

P1100601.JPG

[Byblos, souqs area]

Ειδικά το “Brouhaha Intown” είναι ένα πολύ όμορφο σημείο για καφέ-ποτό-φαγητό.
P1100575.JPG
[Byblos, Bruhaha Intown]

Με τα πόδια φτάσαμε και στο παλιό λιμάνι, το οποίο είναι μνημείο Unesco. Όμορφο! Υπάρχουν κάποια εστιατόρια/καφέ κι εδώ.

P1100583.JPG

[Byblos, περπατώντας από την πόλη προς το λιμάνι]

DSC04776.JPG

[Byblos, λιμάνι]

P1100591.JPG

[Byblos, λιμάνι]

P1100586.JPG
[Byblos, λιμάνι]

Επιστροφή στο ίδιο σημείο του κεντρικού δρόμου για νεύμα σε βανάκι και επιστροφή στην πρωτεύουσα. Όπως έχω ξαναγράψει, δε χρειάζεται απολύτως καμία προσπάθεια, με το που σε βλέπουν σταματούν μπροστά σου και ρωτούν. Θέλει μόνο προσοχή να συμφωνήσετε στην τιμή. Εμάς μας είπε 2000LBP/άτομο, μας άφησε όμως κάπου στο άγνωστο στη Βηρυτό κι έπρεπε από εκεί να πάρουμε άλλο για το hotel. Ήταν ίσως και η μοναδική άσχημη εμπειρία με αυτά τα μέσα.

Την επόμενη μέρα, Τετάρτη, ξεκινήσαμε για Sidon και Tyr.
 

Attachments

Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.199
Μηνύματα
883.644
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom