Γαλλία Με ένα αυτοκίνητο στους δρόμους της Γαλλίας

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Τον 14ο και 15ο αι. στο έδαφος της Γαλλίας, κατά κύριο λόγο, γίνεται ο μεγαλύτερος σε διάρκεια πόλεμος στην Ευρωπαϊκή ιστορία, που κράτησε πάνω από ένα αιώνα και ονομάστηκε Εκατονταετής. Το κυριότερο επίκεντρο αυτού του πολέμου ήταν στα νοτιοδυτικά της χώρας στα όρια του Βασιλείου της Γαλλίας με το Αγγλοκρατούμενο Aquitaine. Εκεί βρίσκεται το Perigord, επόμενος προορισμός μας.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της περιοχής ανήκει στο διαμέρισμα Dordogne που έχει πάρει το όνομά του από τον ομώνυμο ποταμό, που ρέοντας δυτικά συναντά μετά το Μπορντό τον Garonne δημιουργώντας της εκβολές του Girondeστον Ατλαντικό. Το όνομα Perigord μάλλον έρχεται από την αρχαιότητα όταν στην περιοχή ζούσαν τέσσερις φυλές Γαλατών. Στη γλώσσα των Γαλατών ο όρος «4 φυλές» λέγεται Petrocore, που σε παραφθορά στο πέρασμα του χρόνου έγινε Perigord. Παραδοσιακά χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα: Το Μαύρο (Noir) Perigord, γύρω από τη μικρή πόλη Sarlat-la-Caneda, στα νοτιοανατολικά, και έχει να κάνει με το σκούρο χρώμα των πυκνών δασών, το Λευκό (Blanc) Perigord, γύρω από την πρωτεύουσα Perigueux, στα βορειοδυτικά, και έχει να κάνει με την ανοιχτόχρωμη πέτρα που φτιάχνουν τα σπίτια εκεί, το Πράσινο (Vert) Perigord, στα βόρεια, που έχει να κάνει με τα πράσινα βοσκοτόπια της περιοχής και το Πορφυρό (Pouerpre) Perigord, γύρω από την πόλη Bergerac, στα νοτιοδυτικά, και έχει να κάνει με τα αμπέλια της περιοχής που δίνουν τα εξαιρετικά κρασιά.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06930.jpg
Η εποχή της φεουδαρχίας και των πολλών πολέμων, «προίκισε» την περιοχή με πολλά παλάτια-κάστρα (Chateaux). Κάθε λίγο και λιγάκι ένα τέτοιο κάστρο δεσπόζει στο ορίζοντα, σκαρφαλωμένο συνήθως πάνω σε ένα λόφο. Γύρω του αναπτύσσεται αμφιθεατρικά το χωριό ή η πόλή που συνήθως έχει και το ίδιο όνομα με το κάστρο. Δεκάδες είναι τα κάστρα, τα χωριά, οι πόλεις, όλα διατηρημένα άψογα, παραπέμποντας τον επισκέπτη σε εποχές μερικών αιώνων πριν. Σε συνδυασμό δε με το πολύ πράσινο και τα νερά που κυλούν παντού οι εικόνες είναι μοναδικές, όχι μόνο για τα Γαλλικά δεδομένα αλλά γενικότερα!!
Υπάρχει όμως και άλλος ένας λόγος που η περιοχή αυτή έχει μεγάλη σημασία στην παγκόσμια ιστορία.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06698.jpg
Κοντά στο χωριό LesEyziesdeTayac σε μια «βραχοσκεπή» (Abri στα Γαλλικά) το Abri de Cro-Magnon, βρέθηκε για πρώτη φορά σκελετός του αρχαιότερου προγόνου μας στην Ευρώπη, του Homosapienssapiens, δηλαδή του σύγχρονου ανθρώπου. Από τότε ονομάζεται «Άνθρωπος του Cro-Magnon». Δεν είναι μόνο όμως τα οστέινα απομεινάρια εκείνου του «παππού» μας. Είναι και τα σπουδαία έργα του.
Το 1940 κάποια παιδιά, κοντά στο Montingnac, μπαίνουν στο σπήλαιο Lascaux και ανακαλύπτουν ένα θησαυρό! Υπέροχες βραχογραφίες καλύπτουν μεγάλες επιφάνειες των τοιχωμάτων του σπηλαίου. Είναι χρωματιστές, παριστούν κυρίως ζώα, είναι πολύ υψηλής τέχνης και έχουν μια ηλικία 15.000-17.000 χρόνων. Τόσο σπουδαία είναι που το σπήλαιο πήρε το προσωνύμιο «Καπέλα Σιξτίνα της Προϊστορίας»! Το 1948 άνοιξε για το κοινό αλλά το διοξείδιο του άνθρακα από τις εκπνοές των επισκεπτών άρχισε να φθείρει τις βραχογραφίες και 15 χρόνια μετά, το 1963 η κυβέρνηση αποφασίζει να το κλείσει οριστικά. Είκοσι χρόνια μετά, και αφού δούλεψαν περίπου 11 χρόνια χρησιμοποιώντας υλικά και τεχνικές παρόμοιες με αυτές των προϊστορικών ανθρώπων, (σύμφωνα με τις μελέτες των αρχαιολόγων), έφτιαξαν στην ίδια περιοχή ένα πιστό αντίγραφο για τους επισκέπτες. Το ονόμασαν LascauxII. (Lascaux )Έτσι οι σημερινοί επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν τα «έργα» των προγόνων τους με απόλύτη ασφάλεια γι αυτά. Το έργο αυτό αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση της συμπεριφοράς του κράτους προς τον πολιτισμό του τόπου του. Αλλά και προς τους πολίτες του.
Το σημαντικό με την περιοχή του Perigord είναι ότι απ’ ότι φαίνεται ήταν κοιτίδα του προϊστορικού πολιτισμού. Γιατί δεν είναι μόνο το Lascaux. Πολλά είναι τα σπήλαια γεμάτα βραχογραφίες και είναι όλα πολύ αξιόλογα.

Φύγαμε από τη Nantes με βροχερό καιρό και νότια κατεύθυνση προς το Μπορντό για να βγούμε νοτιοανατολικά μετά από περίπου 235 χμ και έχοντας κάνει μόνο μια στάση για να τσιμπήσουμε κάτι. Άλλα 120 περίπου χμ και μπαίνουμε σε μια μικρή πόλη έκπληξη.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06544.jpg
Ο οδηγός μας βέβαια έλεγε πως πρόκειται για την ομορφότερη του Perigord! Πρόκειται για το Brantome. Φτάνοντας μείναμε με το στόμα ανοικτό.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06541.jpg
Δεξιά κάθετα βράχια με σπηλιές, ένα ναό του 11ου αι και αριστερά το ποτάμι.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06574.jpg
Όπως θα διαπιστώσουμε στη συνέχεια το ποτάμι κυκλώνει ένα νησάκι πάνω στο οποίο αναπτύσσεται το παλιό κομμάτι αυτής της υπέροχης πόλης.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06573.jpg
Πλακόστρωτα, γεφυράκια, κήποι και υπέροχα κτίρια.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06595.jpg
Δε χόρταινα να κοιτάω γύρω, να θαυμάζω και να βγάζω φωτογραφίες! Ο καφές δίπλα στο ποτάμι ήταν μια απόλαυση, για τον ουρανίσκο, τα μάτια και το νου!!
Απόγευμα πια φήγαμε για τον τελικό μας προορισμό. Περάσαμε μέσα από την Πρωτεύουσα της περιοχής, το Perigueux, χωρίς να σταματήσουμε αφήνοντας μια επίσκεψη στην αξιόλογη αυτή πόλη για άλλη (ελπίζω) φορά.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC06610.jpg
Είχε πολύ κίνηση και ήταν μάλλον δύσκολο να κάνουμε μια μικρή στάση να δούμε τον εντυπωσιακό ναό Saint-Front , οπότε και περιοριστήκαμε σε αυτό που μπορούσαμε να δούμε από το αυτοκίνητο.
Ήταν αργά το απόγευμα όταν φτάσαμε στο χωριό LeCouxEtBigaroque και στο γραφικό ξενοδοχείο LePetitChaperonRouge, που βρίσκεται λίγο μετά το χωριό προς το StCyprien. Μόλις φτάσαμε βγήκαν να μας προϋπαντήσουν οι φίλοι μας Michel και Marilene, στο σπίτι των οποίων μέναμε στη Rennes. Είχαμε επικοινωνήσει όσο ήμασταν στο σπίτι τους και αποφάσισαν να έρθουν να μας βρουν στο Perigord και να μείνουν στο ίδιο ξενοδοχείο τις μέρες που θα μέναμε κι εμείς. Έτσι και παρέα είχαμε και μάλιστα Γάλλους που διευκόλυνε πολύ το ταξίδι μας! Αγκαλιές, φιλιά και μετά στα δωμάτια. Αφού τακτοποιηθήκαμε κατεβήκαμε στο εστιατόριο για το «Αναστάσιμο» δείπνο. Πολύ νόστιμη ψητή πάπια και εξαιρετικό ντόπιο κόκκινο κρασί. Οι φίλοι μας μας είπαν πως γενικά στη Γαλλία δεν έχει σπουδαία γιορταστική ατμόσφαιρα το Πάσχα. Έτσι, για πρώτη φορά κάναμε Ανάσταση χωρίς καθόλου Αναστάσιμο χρώμα. Δεν πειράζει όμως. Χρόνια μας Πολλά!!

(συνεχίζεται)
 

Attachments

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Δημο για άλλη μια φορά γεμίζεις ευχαριστα τον χρόνο μας με μια καταπληκτική ιστορία!!
Σ ευχαριστω πολύ!!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Σε λίγη ώρα φτάσαμε στη θάλασσα! Το θαλασσινό αεράκι με τις γνωστές μας μυρωδιές μας προϋπάντησε πριν ακόμα δούμε τη Μάγχη. Μπήκαμε στην πόλη Etretat. Η ακτή βορειοανατολικά της Χάβρης είναι γνωστή σαν «Αλαβάστρινη Ακτή» (Coted’ Albatre) λόγω του λευκού κρητιδικού πετρώματος της. Το πέτρωμα αυτό όπως κατεβαίνει από τους γύρω λόφους και βυθίζεται στο νερό διαβρώνεται από αυτό και τους ισχυρούς ανέμους που πνέουν στην περιοχή και παίρνει διάφορα σχήματα. Το πιο γνωστό και πολύφωτογραφημένο είναι αυτό της καμάρας. Καμάρες διαφόρων μεγεθών και σχημάτων, άλλες ορατές από την παραλία της πόλης και άλλες μόνο από τα γύρω υψώματα προσφέρουν ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο θέαμα. Είχα δει πολλές φορές φωτογραφίες και ήρθε η στιγμή να τις δω και από κοντά.
Η πόλη χωρίζεται από τη θάλασσα με ένα ανάχωμα, προστασία από τα άσχημα παιγνίδια της τελευταίας αλλά και της παλίρροιας. Πάνω στο ανάχωμα που ανεβήκαμε από μια σκάλα, είναι ένας πεζόδρομος και αρκετά εστιατόρια και καφέ με μοναδική θέα. Μια δεύτερη σκάλα σε κατεβάζει στην παραλία με τα βότσαλα.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05320.jpg
Δεξιά, πάνω στο ύψωμα υπάρχει μια εκκλησία. Ο βράχος βυθίζεται σαν μια «κουρτίνα» και σχηματίζει δύο μικρές καμάρες.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05322.jpg
Στα αριστερά ένα «μενίρ» λίγα μέτρα πιο μπροστά από τον βράχο ενώνεται μαζί του με ένα πιο λεπτό κομμάτι πέτρας σχηματίζοντας μια εντυπωσιακή καμάρα. Οι εικόνες είναι πολύ όμορφες. Αναζητήσαμε τροφή σε ένα από τα παραθαλάσσια εστιατόρια για να ικανοποιήσουμε την πείνα μας αλλά και να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε το θέαμα αλλά ας όψεται η αναθεματισμένη συνήθεια των Γάλλων να τρώνε 12 με 2. Ήταν περίπου δύο και τέταρτο και πουθενά δε σερβίρανε (!!!). Χαζέψαμε λοιπόν λίγο ακόμα αλλά ο αέρας που φύσαγε και «ξύριζε» σε συνδυασμό με τα στομάχια μας που διαμαρτύρονταν μας ανάγκασαν να συμβιβαστούμε. Βρήκαμε να φάμε σε ένα εστιατόριο μέσα στην πόλη. Δυστυχώς χωρίς θέα!
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05335.jpg

Μετά το φαΐ κάναμε μια βόλτα στην πόλη όπου διαπιστώσαμε ότι είναι όμορφη με πολλά μεσαιωνικά κτίρια και
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05343.jpg

μια μικρή, ξύλινη, σκεπαστή αγορά, επίσης πολύ παλιά! Τελικά δεν είναι μόνο οι καμάρες το αξιοθέατο αυτής της ενδιαφέρουσας παραθαλάσσιας νορμανδικής πόλης!!
Μετά το φαΐ φύγαμε για τη Rouen. Είπαμε να πάμε από τη νότια πλευρά του ποταμού αλλά όταν φτάσαμε στο μέρος όπου θα περνάγαμε με το καραβάκι απέναντι, η ουρά ήταν πολύ μεγάλη και έτσι αποφασίσαμε να μη χάσουμε χρόνο αλλά να πάμε όπως ήρθαμε. Το απόγευμα είχε προχωρήσει όταν μπήκαμε στην όλη. Εκεί το GPS μου έκανε νερά και παιδευτήκαμε κάμποσο μέχρι να βρούμε να παρκάρουμε κάπως κοντά στην πλατεία του καθεδρικού.
Παραποτάμιο λιμάνι σήμερα και βιομηχανική πόλη υπήρξε Ρωμαϊκός οικισμός και πρωτεύουσα του δουκάτου της Νορμανδίας. Στο Β΄ Π.Π. καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό αλλά αποκαταστάθηκε αρκετά. Δυστυχώς δεν είχαμε πολύ χρόνο για μια μεγάλη βόλτα στην πόλη και έτσι περιοριστήκαμε σε δύο βασικά αξιοθέατα.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05385.jpg
Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας είναι του 12ου αι. με επιβλητικά γοτθικά αψιδωτά τόξα, ανάγλυφα φλογόμορφου ρυθμού (φλαμπουαγιάν) και δύο ασύμμετρους πύργους. Αποτέλεσε το θέμα πολλών ζωγράφων, ιδιαίτερα του Μονέ. Μπροστά από τον ναό βρίσκεται η ομώνυμη πλατεία (σχετικά μικρή θα έλεγα).
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05389.jpg
Από εκεί ξεκινάει ο πεζόδρομος RueduGros-Horloge. Εκεί, σε μια αναγεννησιακή αψίδα βρίσκεται ένα μεσαιωνικό ρολόι. Είναι πολύ εντυπωσιακό και δουλεύει ακόμα!!
Κάτσαμε για ένα καφέ ενώ είχε σουρουπώσει για τα καλά. Η πόλη είχε αρχίσει να ανάβει τα φώτα της όταν μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας αρκετά αργά, μετά από μια στάση για ψώνια σε ένα εμπορικό κέντρο.
Η βόλτα μας στη βορειοανατολική πλευρά της Νορμανδίας τέλειωσε αφήνοντας (όπως πάντα και παντού) πολλά κενά, αλλά και άριστες εντυπώσεις. Την άλλη μέρα θα πηγαίναμε αλλού!! Όμως δεν είχαμε τελειώσει με τη Νορμανδία!

(συνεχίζεται)
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
υπέροχες φωτογραφίες και κλίμα--γοτθικο--καθεδρικοί ναοι..
το gps πολύ χρήσιμο τελικά..θα παρω και εγω ένα για το παπι μου στην ασία..!!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες!!!!
Όπως η Νορμανδία πήρε το όνομά της από τους Βίκινγκς, έτσι και το βορειοδυτικό κομμάτι της Γαλλίας ονομάστηκε Μικρή Βρετανία από τους Κέλτες που κατέβηκαν από τη Βρετανία τον 6ο αι. και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή της Αρμορικής (ναι εκεί που ήταν το χωριό τους Αστερίξ!!!!). Με τον καιρό η Μικρή Βρετανία έγινε απλά Bretagne.
Για κει ξεκινήσαμε και εμείς. Μπήκαμε για πρώτη φορά στον αυτοκινητόδρομο (autoroute) A13 και διασχίσαμε όλη την Άνω και την Κάτω Νορμανδία. Στην πόλη Caen, που την παρακάμψαμε, μπήκαμε στον Α84 και περίπου 300 χμ. από την αφετηρία μας κάναμε την πρώτη μας στάση σε Βρετόνικη πόλη. Σε μια από τις ιστορικές, οχυρωμένες πόλεις της Γαλλίας Στην πόλη Fougeres.Χτισμένη σε στρατηγική θέση πάνω στον ποταμό Nancon υπήρξε μεγάλο κάστρο. Οι οχυρώσεις της μεσαιωνικής πόλης διατηρούνται εξαιρετικά δίνοντας στην παλιά πόλη που βρίσκεται μέσα σε αυτές έναν άλλο χαρακτήρα.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05425.jpg
Στο πιο ψηλό σημείο βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Λεονάρδου με τα ωραία βιτρό, που έχει το ρόλο του καθεδρικού μιας και η πόλη δεν δικαιούνταν να έχει καθεδρικό ναό.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05422.jpg
Γύρω από το ναό έχει ωραίους κήπους με θέα αφ’ ενός προς τα τείχη της πόλης
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05414.jpg
αφ’ ετέρου στο château, το παλάτι του εκάστοτε φεουδάρχη. Μάλιστα λέγεται ότι είναι το μεγαλύτερο ή από τα μεγαλύτερα château της Ευρώπης και πράγματι είναι θεόρατο!
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05437.jpg
Από την πλατεία της εκκλησίας ξεκινάει ένας πλακόστρωτος δρόμος με καταστήματα δεξιά και αριστερά, όλα σε κτίρια πολύ παλιά.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05435.jpg
Σε ένα άνοιγμα αριστερά σχηματίζεται μια πλατεία όπου υπάρχει ένα κτίριο με έναν πύργο-καμπαναριό (Beffroi). Είναι πολυγωνικός και έχει έναν περίτεχνο ανεμοδείχτη στην κορυφή. Κάναμε τις βόλτες μας, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες, επισκεφτήκαμε το γραφείο τουρισμού για υλικό και μερικά δωράκια και ξεκινήσαμε για τον επόμενό μας προορισμό. Την πόλη Vitre που απέχει περίπου 30 χμ. από τη Fougeres.

(συνεχίζεται)
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Στην πόλη μπαίνει ένας ανηφορικός δρόμος και στην πλατεία μπρος από τον σιδηροδρομικό σταθμό στρίβοντας αριστερά και ανηφορίζοντας πάλι μπαίνει κανείς στην «καρδιά» της παλιάς πόλης.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05508.jpg
Μια πλατεία με τον φλογόμορφου στυλ καθεδρικό του 15ου αι. και τα στενά πλακόστρωτα δρομάκια ένα γύρω. Στην πλατεία αφήσαμε το αυτοκίνητο και μπήκαμε μέσα στον καθεδρικό.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_Untitled_1.jpg
Αυτός κι αν έχει ωραία βιτρό!! Απέναντι ακριβώς από τον ναό ξεκινάει το καλντερίμι που οδηγεί σε ένα από τα ωραιότερα κάστρα- château που είχα δει.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05478.jpg
Λες και είναι βγαλμένο από παραμύθι στέκει εκεί τους τελευταίους 10 αιώνες και από τις επάλξεις του μπορεί κανείς να δει τα μικρά σπίτια, τα καλντερίμια και τον καθεδρικό αλλά και να εποπτεύσει όλη τη γύρω περιοχή. Μπροστά από το κάστρο στη μεγάλη πλατεία, οι ανασκαφές που γίνονταν, άφηναν την αίσθηση της «λασπουριάς». Μπήκα παρ’ όλα αυτά στον περίβολό του περνώντας από μια ξύλινη γέφυρα πάνω από την τάφρο που το περιβάλλει. Πραγματικά εντυπωσιακό!!
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_Untitled2.jpg
Βγαίνοντας «χαθήκαμε» για λίγη ώρα στα στενά γύρω από το κάστρο. Τι μαγική ατμόσφαιρα!! Από τα ωραιότερα μεσαιωνικά κέντρα πόλεων που έχω επισκεφτεί!
Με το αυτοκίνητο γυρίσαμε στην πλατεία του σιδηροδρομικού σταθμού. Κάτσαμε αρκετά κουρασμένοι από το ταξίδι για ένα καφέ. Απέναντι από το καφέ που κάτσαμε δυο μπάντες (η μία μόνο κρουστά) έκαναν πρόβα και πολύ φασαρία.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05518.jpg
Σε λίγο εμφανίστηκαν κάποιοι μασκαρεμένοι και άρχισε μια καρναβαλίστικη παρέλαση!! Ξεκίνησε η μπάντα από το Perigord και ξαφνικά η έκπληξη.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05523.jpg
Τρεις κοπέλες ντυμένες με το ελάχιστο και φτερά στο κεφάλι μπήκαν μπροστά από την μπάντα με τα κρουστά χορεύοντας σάμπα!!! Εν τω μεταξύ να βρέχει και να κάνει τσουχτερό κρύο. Δεν είμαστε καλά!!! Σάββατο του Λαζάρου για Καθολικούς και Ορθόδοξους και αυτοί……. Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες!!!!
Μόλις προχώρησε η παρέλαση καταφέραμε να ξεπαρκάρουμε και αφήσαμε την πόλη για τα τελευταία 40 χμ της μέρας εκείνης. Τελικός μας προορισμός η πρωτεύουσα της Βρετάνης Rennes. Θα μέναμε για τέσσερα βράδια στο σπίτι των φίλων μας Michel και Marilene στο προάστιο CessonShevigny. Οι φίλοι μας λείπανε στο χωριό της Marilene στα Πυρηναία και γι αυτό περάσαμε από κάποιους φίλους τους να πάρουμε το κλειδί. Μας πρόσφεραν ένα καφέ και αφού περάσαμε από ένα σούπερ μάρκετ για προμήθειες φτάσαμε στο σπίτι και τακτοποιηθήκαμε. Η μέρα ήταν κουραστική αλλά συνάμα γεμάτη γοητευτικές εμπειρίες. Και φυσικά το κλείσιμο της μέρας με σάμπα, πέρα από ότι μπορούσε κανείς να περιμένει!!

(συνεχίζεται)
 

Nedelja

Moderator
Μηνύματα
1.773
Likes
3.136
Ταξίδι-Όνειρο
Whole Africa,Cuba
Μια ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία από τον dimosf που συμβαδίζει απόλυτα με το πραγματικό νόημα του forum και έκανε την καλύτερη δυνατή παρέα στον κυριακάτικο καφέ μου...
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Το διαμάντι της Βρετάνης!
Η μέρα ξημέρωσε κρύα και βροχερή. Έτσι μετά το πρωινό κάτσαμε να απολαύσουμε τον καφέ μας χωρίς να βιαζόμαστε να βγούμε από το σπίτι. Κόντευε μεσημέρι όταν το αποφασίσαμε. Η βροχή είχε σταματήσει αλλά ο καιρός ήταν μουντός με αρκετή ψύχρα όταν μπήκαμε στην πόλη. Κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο στους έρημους, κυριακάτικους δρόμους, χαθήκαμε λίγο (στις Γαλλικές πόλεις το GPS μου έκανε πολλά κόλπα) και τελικά σταματήσαμε στην πλατεία SainteAnn. Στη μια μεριά είναι η εκκλησία του SaintAubin και ακριβώς απέναντι ξεκινούν τα στενοσόκακα της μεσαιωνικής πόλης. Ακριβώς απέναντι από την εκκλησία κάτσαμε να φάμε. Κάτσαμε δίπλα στην τζαμαρία για να έχουμε θέα στην πλατεία αν και δεν γινόταν και τίποτα μιας και όλος ο κόσμος ήταν μέσα για φαΐ. Αυτή η ερημιά μας οδήγησε στη σκέψη να πάμε για καφέ στην πόλη Dinan. Σοφή σκέψη!!
Πήραμε το δρόμο για St.-Malo και περίπου 40 χμ. από τη Rennes στρίψαμε αριστερά. Λίγο παραπάνω από 10 χμ. ακόμα και πάνω στον ποταμό Rance είναι χτισμένη μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Γαλλίας (φαίνεται να συμφωνούν όλοι οι οδηγοί σε αυτό!!). Η μεσαιωνική καστροπολιτεία Dinan!!
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05601.jpg
Η πόλη αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα. Ψηλά στο λόφο βρίσκεται η παλιά κυρίως πόλη μέσα στα τείχη του 13ου αι., που διατηρούνται (και έχουν φυσικά συντηρηθεί, όπως όλη η πόλη)
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05540.jpg
σε πολύ καλή κατάσταση με εκκλησίες, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, πλατείες, πύργους,
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05559.jpg
πλακόστρωτα δρομάκια
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05590.jpg
και ένα, όχι και τόσο εντυπωσιακό, Château. Όλα αυτά δημιουργούν μια ατμόσφαιρα πολλών αιώνων πριν και κάνουν τη βόλτα μια ανεπανάληπτη εμπειρία! Ευτυχώς δεν έβρεχε αλλά το κρύο, κρύο!! Κάτσαμε για ένα καφέ, και αποφασίσαμε να κατέβουμε στο δεύτερο επίπεδο της πόλης, που δεν είναι αλλού παρά αυτό πάνω στο ποτάμι.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05606.jpg
Ένα παραποτάμιο λιμανάκι, με πλεούμενα, κτίρια που κάποτε ήταν αποθήκες και τώρα μπαρ και εστιατόρια
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05604.jpg
ένα γεφυράκι, πέτρινο κι αυτό, και φυσικά και εδώ στενά πλακόστρωτα και σπίτια παλιά!! Είχε αρχίσει να ψιλοβρέχει και πάλι και έτσι η βόλτα δεν ήταν και τόσο εύκολη. Η νύχτα σιγά σιγά έπεφτε και τα φώτα άναβαν. Κάτσαμε σε μια Creperie για μια γαλέτα (galette).
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05620.jpg
Πρόκειται για έδεσμα που μοιάζει με την κρέπα (παντού όπου φάγαμε στη Γαλλία τις κρέπες τις σερβίρανε γλυκές και τις γαλέτες αλμυρές). Πολύ νόστιμο πιάτο!!
Είχε προχωρήσει αρκετά η νύχτα όταν γυρίσαμε στο σπίτι. Ομολογουμένως η πόλη αυτή ήταν ότι πιο ωραίο είχαμε δει μέχρι εκείνη την ώρα στο ταξίδι μας. Μας είχε ενθουσιάσει τόσο που δεν πιστεύαμε ότι θα βλέπαμε κάτι πιο ωραίο. Που να ξέραμε!!

(συνεχίζεται)
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχη εξιστόρηση, μαγευτικές φωτογραφίες, παραμυθένιο ταξίδι! Παραμένω συντονισμένη!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Στου Αρχάγγελου το Καστέλι!!!
708 μ.Χ. Ο Αρχιεπίσκοπος Aubert (Ομπέρ) της Avranches κτίζει ένα παρεκκλήσι πάνω σε ένα ανεμοδαρμένο βράχο απέναντι από τα Αγγλικά παράλια και κοντά στα Γαλλικά. Για να φτάσει κάποιος στο βράχο πρέπει να περιμένει την άμπωτη οπόταν ο βράχος ενώνεται με τη στεριά και παίζει τη ζωή του κορώνα γράμματα στην εφιαλτική κινούμενη άμμο που τον περιβάλλει και καταπίνει όποιον άτυχο πέσει μέσα. Και όμως! Τον 10ο αι. εγκαινιάζεται εκεί ένα Αβαείο Βενεδικτίνων και όσο περνούν τα χρόνια και οι αιώνες γίνεται όλο και πιο μεγάλο, όλο και πιο πλούσιο, όλο και πιο ιερό σαν προσκύνημα. Μέχρι που στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης μετατρέπεται σε φυλακή για να ανακαινιστεί στα μέσα του 19ου αι. μετά από λαϊκή απαίτηση στην οποία ηγείτο μεταξύ άλλων ο Βίκτορας Ουγκώ. Από το 1966 οι Βενεδικτίνοι μοναχοί επέστρεψαν και λειτουργούν το Αβαείο κανονικά, παρά τα κύματα τουριστών που κατακλύζουν το χώρο καθημερινά.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05658.jpg
Πρόκειται για το Αβαείο-Κάστρο του Αρχάγγελου Μιχαήλ στη Νορμανδία, το μοναδικό Mont-St.-Michel, ένα από τα πιο όμορφα μνημεία, όχι μόνο της Γαλλίας αλλά του κόσμου όλου!!! Έχω την αίσθηση ότι αν ρωτήσει κάποιος οποιονδήποτε να του περιγράψει το σχήμα των δύο πιο διάσημων μνημείων της Γαλλίας, αυτό που θα έρθει στο μυαλό πολλών αμέσως μετά τον πύργο του Άιφελ είναι το Mont-St.-Michel! Και τα δύο τριγωνικού σχήματος!
Με κρύο και βροχή φτάσαμε στη ρίζα του βράχου, στο μεγάλο πάρκινγκ των αυτοκινήτων. Η κυρία στην οποία πληρώσαμε για τη στάθμευση, μας ενημέρωσε ότι μετά τις έξι το απόγευμα ο χώρος στάθμευσης θα ήταν κάτω από το θαλασσινό νερό και ότι μέχρι τότε θα έπρεπε να είχαμε απομακρύνει το αυτοκίνητο!!! Είναι γνωστό, και το έβλεπα τώρα κι εγώ στην πράξη, ότι ο κόλπος του St.-Malo, στον οποίο βρίσκεται και το Mont-St.-Michel, έχει μερικές από τις μεγαλύτερες παλίρροιες στον κόσμο!
Το νησί όλο περιβάλλεται από τείχη και η μοναδική είσοδος σε αυτό είναι η Portedel’ Avancee. Εκεί μπαίνοντας κανείς βλέπει πρώτα το γραφείο τουρισμού για όποιες πληροφορίες και αμέσως μετά αρχίζει
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05667.jpg
η GrandeRue, η κεντρική οδός με τα σπιτάκια του 15ου και 16ου αι. που ανηφορίζει προς το Αβαείο. Στην αρχή του, ανάμεσα στα άλλα κτίρια, βρίσκεται το ταχυδρομείο και ένα από τα πιο διάσημα ίσως εστιατόρια της χώρας.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05663.jpg
Αυτό της MerePoulard!! Η θρυλική MerePoulard ήταν η υπηρέτρια του αρχιτέκτονα που ανέλαβε την ανακαίνιση στα μέσα του 19ου αι. Αυτή λοιπόν η γυναίκα άνοιξε τότε ένα πανδοχείο το εστιατόριο του οποίου σώζεται μέχρι σήμερα. Στο δρόμο αυτόν που ανηφορίζει, όλα τα κτίρια σήμερα είναι εστιατόρια, καφέ, μπαρ, ξενοδοχεία ή καταστήματα με σουβενίρ. Άλλωστε εδώ είναι το υπ’ αριθμό δύο αξιοθέατο της Γαλλίας μετά το Παρίσι (και εδώ συμφωνούν όλοι σχεδόν οι οδηγοί). Η GrandeRue τελειώνει εκεί που αρχίζει η Μεγάλη Κλίμακα (GrandDegre).
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05674.jpg
Ή αλλιώς ένα ακόμα τεστ κοπώσεως!! Μιλάμε για πολλά σκαλιά!! Εκατοντάδες σκαλιά!! Σκάλες δίχως τελειωμό!!
Το εντυπωσιακό γοτθικό συγκρότημα κτιρίων αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα. Στο πρώτο και κατώτερο επίπεδο έβρισκαν καταφύγιο και ελεημοσύνη οι ταπεινοί προσκυνητές. Στο επόμενο έμεναν οι ευγενείς και οι βασιλιάδες.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05759.jpg
Εκεί είναι πολύ εντυπωσιακή η αίθουσα των ιπποτών με τους πολλούς κίονες, τη θολωτή οροφή και τον πλούσιο διάκοσμο! Στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο έμεναν οι μοναχοί.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05702.jpg
Εκεί βρίσκεται η υπέροχη εκκλησία
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05721.jpg
με το μαρμάρινο περιστύλιο και τους κήπους
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05717.jpg
και η τραπεζαρία με τον υπέροχο φυσικό φωτισμό!! Παντού βέβαια υπάρχουν μικρά ή μεγάλα παρεκκλήσια
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05696.jpg
και εξώστες από όπου η θέα προς τη στεριά, αλλά κυρίως προς τη θάλασσα και την παλίρροια, είναι μοναδική εμπειρία!!! Η διαδρομή είναι έτσι «χαραγμένη» που η μεγάλη σκάλα και όλες όσες ακολουθούν, σε φέρνουν στο πάνω επίπεδο και μετά κατεβαίνεις περνώντας από όλα τα άλλα σπουδαία κτίρια των παρακάτω επιπέδων. Εντυπωσιακοί είναι και οι μικροί κήποι σε διάφορα επίπεδα που εξασφάλιζαν στους μοναχούς και τους προσκυνητές τα λαχανικά για τη διατροφή τους. Η διαδρομή, λίγο πριν το τέλος της, σε φέρνει στο κατάστημα του συγκροτήματος (που αλλού!!). Έκανα τα σχετικά ψώνια μου και πριν φύγουμε κάτσαμε για ένα καφέ και μια κρέπα στην GrandeRue. Από το ταχυδρομείο έστειλα μια κάρτα και μεσημέρι πια αποχαιρετήσαμε ένα από τα μνημεία που είχα δει σε φωτογραφίες και τηλεοπτικές εκπομπές τόσες φορές και ήθελα τόσο να το επισκεφτώ.
ai970.photobucket.com_albums_ae190_dimosf_2010_20FRANCE_DSC05774.jpg
Στη στεριά πια κάτσαμε για μια γαλέτα και ένα αναψυκτικό να ξεγελάσουμε την πείνα μας και συνεχίσαμε για τον επόμενό μας σταθμό.

(συνεχίζεται)
 

ikarialover

Member
Μηνύματα
678
Likes
851
Τι όμορφο το Mont Saint Michael. Το μόνο αρνητικό...το πλήθος κόσμου που σπεύδει να το επισκεφτεί! Όταν είχα πάει θυμάμαι, δεν χωρούσαμε να περάσουμε από την grande rue.!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.150
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom