Αυστρία Βοσνία-Ερζεγοβίνη Ουγγαρία Π.Γ.Δ.Μ. Σερβία Σλοβακία Οι νύμφες του Δούναβη και άλλες ομορφιές!

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Η Παρασκευή των δυνατών συγκινήσεων!
Η Παρασκευή αυτή αποδείχτηκε πολύ μεγάλη και γεμάτη δυνατές συγκινήσεις.
Στις 9.00 το πρωί φορτώσαμε και φύγαμε. Πριν αποχαιρετήσουμε την πόλη, κάναμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο σε περιοχές της πόλης που δεν είχαμε πάει. Φεύγοντας, κάναμε λάθος και πήραμε τον μοναδικό ίσως αυτοκινητόδρομο της χώρας που πάει προς τα βόρεια. Μετά από 20χμ. γυρίσαμε πίσω και πήραμε το δρόμο προς τα ανατολικά.
Το τοπίο είναι ορεινό και καταπράσινο. Περίπου 100χμ από το Σαράγιεβο, συναντήσαμε τον ποταμό Drina και σε λίγο μπήκαμε στην πόλη Višegrad που τη διαρρέει. Μια υπέροχη πολύτοξη γέφυρα είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Αποτελεί δε και τον τίτλο του γνωστότερου έργου του νομπελίστα Ίβο Άντριτς: «Η γέφυρα του Ντρίνα»! Δυστυχώς δεν μπορούσα να σταματήσω πουθενά για φωτογραφίες.

Λίγο μετά περάσαμε έξω από ένα μοναστήρι και φτάσαμε στα σύνορα με τη Σερβία. Ο έλεγχος υποτυπώδης και σύντομα κινούμασταν στα βουνά της δυτικής Σερβίας σε υψόμετρο μέχρι τα 1400μ., μέσα στα έλατα και με χιονοδρομικά κέντρα στο δρόμο μας. Πηγαίνοντας πάντα ανατολικά φτάσαμε στην πόλη Užice. Λίγο μετά στρίψαμε δεξιά προς νότο μέχρι που φτάσαμε το απόγευμα στην πόλη Novi Pazar. Όλη η περιοχή που κινούμασταν εκείνη τη μέρα έχει έντονο το μουσουλμανικό στοιχείο. Στο Novi Pazarείδαμε ουρές έξω από τους φούρνους. Ήταν Ραμαζάνι και περίμεναν να πάρουν ψωμί για το γεύμα τους μετά το ηλιοβασίλεμα.
Είχαμε κάνει γύρω στα 330χμ και είχαμε ακόμα άλλα τόσα και κάτι παραπάνω. Σε λίγο φτάσαμε στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο. Είναι τα πιο περίεργα σύνορα που έχω περάσει ποτέ.
Πρώτα φτάσαμε σε ένα ξύλινο παράπηγμα με ένα Σέρβο τελωνιακό. Μου φάνηκε περίεργο το κάπως ειρωνικό γελάκι του αλλά δεν έδωσα σημασία. Που νάξερα! Λίγα μέτρα παρακάτω ήταν μια μικρή ουρά από τρία αυτοκίνητα. Μπροστά τους ήταν ένας φράχτης από συρματόπλεγμα, μια πόρτα για τα αυτοκίνητα και δύο πάνοπλοι φρουροί με τα διακριτικά της KFOR (Kosovo Force), της Νατοϊκής δύναμης στη νεοσύστατη εκείνη χώρα. Και οι δύο στέκονταν με το δάχτυλο στη σκανδάλη. Λίγο πιο κάτω ένας ακόμα πάνοπλος στρατιώτης είχε σαν καθήκον να τραβά μια σανίδα γεμάτη καρφιά κλείνοντας έτσι το δρόμο σε όποιο όχημα ήθελε να περάσει. Από την άλλη μεριά αυτού του εμποδίου έρχονταν κάθε τόσο ένα τζιπ με αναμμένο το φάρο και τα αλάρμ. Τότε επέτρεπαν σε ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Αυτό έκανε τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στις κορίνες που όριζαν τη διαδρομή και σταμάταγε μπροστά στα καρφιά. Ο στρατιώτης τραβούσε το εμπόδιο και το αυτοκίνητο έπαιρνε από πίσω το τζιπ. Το εμπόδιο επανέρχονταν στη θέση του και το επόμενο αυτοκίνητο περίμενε την επιστροφή του τζιπ για να του δώσουν την άδεια να ξεκινήσει. Αυτά μόνο βλέπαμε από εκεί που περιμέναμε.
Σαν ήρθε η σειρά μου ξεκίνησα κάνοντας τη διαδρομή ζιγκ-ζαγκ μέχρι το εμπόδιο. Πίσω από μια μάντρα είδα δύο άρματα μάχης και καμιά δεκαριά πάνοπλους στρατιώτες. Το εμπόδιο τραβήχτηκε και πήρα από πίσω το τζιπ. Κι άλλα άρματα μάχης, κι άλλοι στρατιώτες. Σε ένα παράπηγμα-φυλάκιο με δύο αστυνομικούς μου ζήτησαν τα διαβατήρια και μου είπαν να ανοίξω το πορτμπαγκάζ, το οποίο απλά έριξαν μια ματιά από απόσταση. Μια σουηδέζα στρατιωτίνα της KFOR μας χαιρέτησε ελληνικά και μας ρώτησε που πάμε.
Μας έδωσαν τα διαβατήρια και μας είπαν να ακολουθήσουμε και πάλι το τζιπ. Τώρα τα άρματα μάχης και οι στρατιώτες ήταν και από τις δύο μεριές του δρόμου. Πρέπει να ήταν περίπου 20 άρματα και καμιά 100αριά φαντάροι από διάφορες χώρες. 150μ περίπου από εκεί που περιμέναμε, το τζιπ έκανε δεξιά και μου έκανε νόημα να φύγω. Φάγαμε περίπου μιάμιση ώρα στα σύνορα αυτά.
Οι φίλοι μας που είχαν περάσει πριν από μας, μας περίμεναν 500μ. μετά. Είχαν τηλεφωνήσει στην Ελλάδα και είχαν μάθει πως τις προηγούμενες μέρες στις ειδήσεις μίλαγαν για επεισόδια με τη Σερβική μειονότητα στο Κοσσυφοπέδιο. Δεν ξέρω αν οι εικόνες που είχα δει ήταν μόνιμες ή αν είχαν σχέση με εκείνα τα επεισόδια, πάντως μας προβλημάτισαν. Αυτό κυρίως που φοβηθήκαμε ήταν μην γίνουν και άλλα και αποφασίσουν να κλείσουν τα σύνορα πριν προλάβουμε να περάσουμε. Εν τω μεταξύ είχε σουρουπώσει για τα καλά. Η διαδρομή ήταν υπέροχη αλλά και λίγο τρομαχτική. Δεν είχε καθόλου κίνηση και ο δρόμος κινούνταν πάνω από ποτάμια και λίμνες με διαδοχικές γέφυρες και τούνελ. Στα τούνελ ήταν θεοσκότεινα και φρικάραμε λίγο. Νύχτα πια περάσαμε από ένα χωριό με συσκότιση, κορμούς μαζεμένους στα πλάγια του δρόμου, κόσμο συγκεντρωμένο και ανήσυχο και δύο άρματα της KFOR με τους ανάλογους στρατιώτες. Χωρίς να σταματήσουμε περάσαμε και από τη Μιτροβίτσα (Mitrovicë) και φτάσαμε στην πρωτεύουσα την Πρίστινα (Prishtine). Εκεί σταματήσαμε για βενζίνα και κανένα σάντουιτς. Όλες οι τιμές είναι σε ΕΥΡΩ που το έχουν υιοθετήσει σαν επίσημο νόμισμα. Αν και στην πόλη δεν υπήρχαν έντονες φωταψίες, ο κόσμος ήταν στους δρόμους και η κίνηση, 11 η ώρα το βράδυ απερίγραπτη. Οι Κοσσοβάροι οδηγοί δε φοβεροί! Οι χειρότεροι που έχω δει ποτέ. Δεν ήξερες από πού θα σούρθει!
Στην άκρη της πόλης σταματήσαμε να δούμε τι θα κάνουμε. Πήραμε τηλέφωνο στο ξενοδοχείο στην Οχρίδα και μας είπαν πως θέλαμε ακόμα πάνω από 4 ώρες. Έπεσε η ιδέα να μείνουμε το βράδυ στην Πρίστινα αλλά και οι δύο οδηγοί αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και ας οδηγούσαμε ήδη 14 ώρες! Από το ξενοδοχείο μας είπαν να τους τηλεφωνήσουμε ότι ώρα και αν φτάναμε.
Φτάσαμε στα σύνορα με τη FYROM, περάσαμε γρήγορα και έξω από τα Σκόπια πήραμε το δρόμο για Τέτοβο και από εκεί για Οχρίδα. Κάθε τόσο σταματάγαμε να ρίξουμε λίγο νερό στο πρόσωπο για να συνέλθουμε. Τα τελευταία χιλιόμετρα οδηγούσα μεταξύ ύπνου και ξύπνιου. Εξαιρετικά επικίνδυνο! Φτάσαμε στο ξενοδοχείο γύρω στις 3 τη νύχτα με 18 ώρες συνέχεια στο τιμόνι και γύρω στα 700χμ δρόμο από το Σαράγιεβο. Όταν κατέβηκα από το αυτοκίνητο έτρεμα και αισθανόμουν σα να ήμουν σε καράβι σε ώρα τρικυμίας!
Τέλος καλό, όλα καλά!!
Ανεβάσαμε τα πράγματα στα δωμάτια και πέσαμε για ύπνο σχεδόν με τα ρούχα. Τι μέρα κι αυτή! Αξέχαστη!

 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ευχαριστούμε εκ των προτέρω που θα μοιραστείς ένα τόσο ενδιαφέρον ταξίδι - οδική υπερπαραγωγή. Είμαι σίγουρος ότι θα το διανθίσεις με αρκετές φωτογραφίες
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Αρχή του ταξιδιού
Μετά από μια εβδομάδα με άραγμα και μπάνια στη Νότια Εύβοια γυρνάμε στην Αθήνα να ετοιμαστούμε. Πρωί της 10ης Ιουλίου φορτώσαμε και ξεκινήσαμε με αρκετή ζέστη. Αργά το μεσημέρι φτάσαμε στη Χαλκηδόνα, 20χμ δυτικά της Θεσσαλονίκη, όπου και θα διανυκτερεύαμε. Είναι και κοντά στο δρόμο που πάει για τους Ευζώνους και από εκεί στη FYROM. Κατά τη γνώμη μου ιδανική για διανυκτέρευση πριν από τη έξοδο από τη χώρα. Έχει όμως ένα μειονέκτημα. Κουνούπια!!!

Το πρωί ξεκινάμε για το τελωνείο των Ευζώνων όπου έχουμε το ραντεβού με τους φίλους μας. Αν και νωρίς η ζέστη ήταν γερή. Από λάθος παίρνουμε τον παράδρομο και έτσι περάσαμε από όλα τα χωριά του Νομού του Κιλκίς μέχρι τα σύνορα. Οι διαδικασίες στα σύνορα σύντομες και νάμαστε στη FYROM. Τα πρώτα 70 χμ ο δρόμος πηγαίνει παράλληλα με τον Αξιό, τον Βαρδάρη όπως τον λένε οι ντόπιοι, μέσα στο πανέμορφο φαράγγι του. Έχει μια λωρίδα σε κάθε ρεύμα και δεν έχει διαχωριστικό. Γι αυτό και η κίνηση γίνεται με αργό ρυθμό. Μετά όμως από αυτά τα 70χμ γίνεται αυτοκινητόδρομος αλλά με μέτριας ή και κακής ποιότητας οδόστρωμα. Δε βαριέσαι όμως! Είμαστε σε ταξίδι και αυτό είναι που μετράει. Περίπου 40 χμ αυτοκινητόδρομου και βγαίνουμε για την πρώτη μας στάση. Στη μικρή πόλη Veles, που όμως δεν έμελλε να μας χαρίσει τα κάλλη της. Και εξηγούμαι.


Μπήκαμε στην πόλη που απλώνεται αμφιθεατρικά από τη μια και την άλλη του ποταμού με αρκετά σπίτια κεραμοσκέπαστα. Η πρώτη εικόνα πολύ όμορφη. Ο δρόμος κατεβαίνει μέχρι το ποτάμι, όπου και ελπίζαμε να βρούμε να παρκάρουμε για ένα καφέ. Αμ δε!! Φοβερή κίνηση και από χώρους στάθμευσης, ούτε για πατίνι. Περάσαμε τη γέφυρα και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε από την άλλη μεριά, ώσπου φτάσαμε σε μια πλατεία στο καινούριο τμήμα της πόλης. Εκεί κάτι βρήκαμε αλλά ήταν τόσο άχαρα και η ζέστη αφόρητη που αποφασίσαμε να φύγουμε.

Ξανά στον αυτοκινητόδρομο και σταματήσαμε μόνο για βενζίνη όπου και πήραμε και ένα καφέ με σκοπό να μπούμε στη Σερβία και να σταματήσουμε για φαΐ στην Nis.

Και στα Σερβοσκοπιανά σύνορα οι διαδικασίες απλές και γρήγορες και σύντομα τρέχαμε σε Σέρβικους δρόμους. Και στη Σερβία είχαμε μια επανάληψη αυτών που συναντήσαμε στη FYROM. Κάτι τα έργα στην αρχή και μετά η υπέροχη διαδρομή μέσα στα στενά του Μοράβα είχε σαν αποτέλεσμα στενό δρόμο με περισσότερη κίνηση από την προηγούμενη χώρα και το ίδιο χαμηλά όρια ταχύτητας. Αυτά για κάτι λιγότερο από 100χμ γιατί μετά βγήκαμε σε αυτοκινητόδρομο πολύ καλό θα έλεγα. Βγήκαμε για Nis μεσημέρι αργά πια.


Παρκάραμε και κατεβήκαμε. Θεέ μου τι ζέστη! Μέσα στο αυτοκίνητο δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε το μέγεθός της. Σε συνδυασμό με την υγρασία έκανε την κατάσταση αφόρητη. Μη βρίσκοντας και κάποιο εστιατόριο κάπου εκεί αποφασίσαμε να φύγουμε και να φάμε σε κάποιο βενζινάδικο στο δρόμο. Έτσι και χάσαμε χρόνο και δεν είδαμε και τίποτα από την πόλη, ούτε κι αυτή τη φορά. Κάναμε μια στάση να τσιμπήσουμε κάτι και πλησιάσαμε πια το Βελιγράδι. Δεν είχαμε σκοπό να μπούμε μέσα αλλά να συνεχίσουμε από τον αυτοκινητόδρομο περιφερειακά. Έλα όμως που εκείνη τη μέρα όλο και κάτι στράβωνε και έτσι κάναμε το λάθος και μπήκαμε σε κάποια προάστια γεμάτα τεράστιες (σύγχρονες όμως και όχι «σοσιαλιστικές») πολυκατοικίες! Αλλά και απέραντα πάρκα!!! Παρά την καθυστέρηση, οι εικόνες εκείνες άξιζαν.

Είχε ακόμα ήλιο όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Novi Sad, μετά από περίπου 12 ώρες στο τιμόνι!! Ωραίο το ξενοδοχείο, κάναμε ένα μπανάκι και με ένα ταξί πήγαμε για φαΐ σε μια ταβέρνα με σέρβικη κουζίνα που μας πρότειναν στη ρεσεψιόν. Πολύ καλό το μαγαζί, πολύ καλό το φαΐ,


είχε και ένα γλέντι μέσα με όργανα και χορό. Πολύ ωραία ήταν. Άλλο ένα ταξί μας γύρισε για να πέσουμε ξεροί από την κούραση. Το ράδιο αρβύλα είχε πάθει μεγάλο στραπάτσο. Είχαμε διασχίσει κατά μήκος σχεδόν όλη την πρώην Γιουγκοσλαβία και όλα είχαν πάει μια χαρά. Με το καλό η συνέχεια!! Καληνύχτα!
 

villi

Member
Μηνύματα
1.088
Likes
2.789
Πάνω στην ώρα!Ουγγαρία και Σλοβακία είναι στα άμεσα σχέδιά μου!Διαβάζω με ευλάβεια!!!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
NoviSad, μια από τις νύμφες του Δούναβη!
Το πρωινό στο ξενοδοχείο ήταν πλούσιο και ο καφές βοήθησε να «ανοίξει το μάτι». Αν και ήταν αρκετά νωρίς το πρωί η ζέστη ήταν γερή.
Μπήκαμε στο αυτοκίνητο και κατεβήκαμε προς το κέντρο. Το GPS άρχισε να κάνει νερά, κάτι που θα γινόταν και άλλες μέρες στις Βαλκανικές χώρες αλλά και στη Σλοβακία. Μάλλον πρόβλημα χαρτών.
Χαθήκαμε λιγάκι αλλά τελικά φτάσαμε στο κάστρο Petrovaradin αφού περάσαμε το Δούναβη. Το κάστρο είναι πολύ μεγάλο χτισμένο τον 18ο αι. από τους Αψβούργους, πάνω από το ποτάμι και με θέα προς την πόλη απέναντι.
Τις μέρες εκείνες είχε ένα μουσικό φεστιβάλ και υπήρχαν παντού εξέδρες, καρέκλες, κιόσκια, χημικές τουαλέτες και πολλοί εργάτες δούλευαν για το στήσιμο και τη διαμόρφωση του χώρου. Έτσι η περιήγηση σ’ αυτόν δεν ήταν και ότι πιο ευχάριστο. Κάναμε μια μικρή βόλτα στην άκρη προς το ποτάμι να θαυμάσουμε τη θέα με τον υδάτινο γίγαντα να κυλλά κάτω από τα πόδια μας. Υπέροχες εικόνες!
Αφού θαυμάσαμε και αποτυπώσαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε, κινήσαμε για την παλιά πόλη. Περάσαμε και πάλι το ποτάμι και φτάσαμε στα όρια της έξω από το Μουσείο της Βοϊβοντίνας στην οδό Dunavska. Εκεί, στο πάρκο παρκάραμε για να περπατήσουμε στους πεζόδρομους της πόλης.
Η πόλη είναι η δεύτερη σε μέγεθος της χώρας, πρωτεύουσα της επαρχίας της Βοϊβοντίνας. Χτισμένη σε μια καμπή του Δούναβη, στο Παννονικό Λεκανοπέδιο, γύρω στα 80 χμ βόρεια του Βελιγραδίου, υπήρξε σπουδαίο εμπορικό αλλά και πνευματικό κέντρο. Αναπτύχθηκε κυρίως τον 18ο αι. και παραμένει κέντρο εμπορίου για την πλούσια αγροτική παραγωγή της περιοχής αλλά και βιομηχανικό κέντρο.
Στην αρχή του πεζόδρομου ZmajJovina κάποιοι από την παρέα έκατσαν για ένα καφεδάκι. Ένα καταπληκτικό αεράκι έκανε τα πράγματα, όχι απλά ανεκτά, αλλά ευχάριστα!
Απέναντι από εκεί που κάτσαμε είναι η Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου των μέσων του 19ου αι. Εκεί λοιπόν κατευθύνθηκα για μια μικρή επίσκεψη.
Την ώρα που έφτανα ένας μεγαλόσχημος ιερέας με την ακολουθία του έβγαινε. Μέσα στο ναό ετοίμαζαν για βάφτιση. Έκατσα λίγο να δω τι γίνεται.
Παρόντες μόνο οι γονείς και ο νονός!!!! Βγήκα, πήγα και ταχυδρόμησα μια κάρτα και μαζί με τους υπόλοιπους πήραμε τον πεζόδρομο προς την κεντρική πλατεία TrgSlobode όπου βρίσκεται και το Δημαρχείο της πόλης.
Σε όλο το μήκος του δρόμου, δεξιά και αριστερά, όμορφα κτίρια, που στο ισόγειό τους στεγάζουν καταστήματα, εστιατόρια και καφέ.
Ένα χαρακτηριστικό σε όλους τους δρόμους είναι οι στοές με τα καταστήματα. Που όλες σχεδόν καταλήγουν σε κάποια αυλή.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Φτάνοντας στην πλατεία είναι ο Καθολικός ναός της Παναγίας, του 19ου αι., γνωστός και σαν Καθεδρικός. Είναι εντυπωσιακός ναός με τον πολύ ψηλό πύργο-καμπαναριό του και την ακόμα πιο εντυπωσιακή, «ψηφιδωτή» στέγη!
Απέναντι ακριβώς βρίσκεται άλλο ένα εντυπωσιακό κτίριο.
Αυτό του Δημαρχείου! Δεσπόζει σε όλη την νοτιοδυτική πλευρά της πλατείας. Φυσικά ένα γύρω όλα τα κτίρια είναι ένα κι ένα.
Όλα υπέροχα νεοκλασικά ή νεομπαρόκ, στεγάζουν τράπεζες, ξενοδοχεία και φυσικά καταστήματα. Υπέροχη η πλατεία. Ο πεζόδρομος εδώ αλλάζει όνομα και γίνεται KraljaAleksandra. Κατά μήκος της και από τις δύο πλευρές, έχει δύο σειρές από κιόσκια όπου πουλάνε διάφορα χειροποίητα αντικείμενα, πολλά από αυτά εξαιρετικά καλόγουστα! Φυσικά και ψωνίσαμε κάτι ψιλοπράγματα.
Είχαμε φτάσει στο τέλος του πεζόδρομου. Στρίψαμε αριστερά με ανατολική κατεύθυνση προς το ποτάμι. Θέλαμε να βρούμε κάτι δίπλα σ’ αυτό να κάτσουμε να φάμε. Περάσαμε έξω από το διοικητήριο της Βοϊβοντίνας και φτάσαμε στο ποτάμι.
Η εικόνα του κάστρου ακριβώς απέναντι με το ρολόϊ που φαίνεται από παντού είναι από τις ωραιότερες της πόλης. Δυστυχώς δεν βρήκαμε κάπου να κάτσουμε. Ίσως δεν πήγαμε στην κατάλληλη περιοχή.
Γυρίσαμε μέσα από στενά και πάρκα στον πεζόδρομο και χωθήκαμε σε μια στοά που βγάζει σε μια αυλή.
Εκεί κάτσαμε και απολαύσαμε ωραία Σέρβικη κουζίνα (με την πάπρικα να ξεχειλίζει από παντού!!!). Έτσι πέρασε αρκετή ώρα με την κάψα στο αποκορύφωμά της. Ευτυχώς εκεί μέσα είχε αρκετή δροσιά. Για καφέ πήγαμε στη μικρή πλατεία πίσω από τον Καθολικό ναό, στο Café Atina(!!). Εκεί ήρθε να μας βρει και το τρίτο ζευγάρι της παρέας που είχε φύγει μια μέρα μετά από μας και μόλις είχε φτάσει.
Μετά τον καφέ η παρέα αποφάσισε πάρκο για δροσιά. Τους άφησα και πήγα να δω το Μουσείο της Βοϊβοντίνας. Αν και ανοικτό δεν είχε κανένα επισκέπτη. Άνοιξαν τα φώτα για μένα (!!). Πολύ ενδιαφέρον.
Τα εκθέματα του εκτείνονται χρονικά από το βαθύ γεωλογικό παρελθόν, με απολιθώματα και την προϊστορία, μέχρι τα μέσα του 20ου αι. Αν και οι επιγραφές είναι στα Σέρβικα (με κυριλλικό αλφάβητο) έχει μερικά κεντρικά επεξηγηματικά κείμενα στα αγγλικά και έτσι δεν είναι καθόλου δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς τις εκθέσεις. Έχει και ένα πολύ πλούσιο λαογραφικό τμήμα. Γενικά είναι αρκετά μεγάλο και πολύ, πολύ ενδιαφέρον! Το κτίριο είναι παλιό νεοκλασικό αρχοντικό, με δύο ημικυκλικές σκάλες στο εσωτερικό που ανεβάζουν στον πάνω όροφο απ’ όπου ξεκινάν οι εκθέσεις.
Βγήκα να βρω τους υπόλοιπους. Η σύσκεψη έφερε διχασμό!! Οι νιοφερμένοι αποφάσισαν να μείνουν για βράδυ στην πόλη και οι υπόλοιποι να πάμε λίγο πιο έξω.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περίπου 10 χμ νοτιότερα, πάνω στο ποτάμι είναι μια μικρή πόλη, η Sremski Karlovci. Η πόλη απλώνεται στην πλαγιά ενός χαμηλού λόφου πάνω από το ποτάμι.


Έχει πολύ όμορφα νεοκλασικά κτίρια και μέγαρα, κυρίως γύρω από την πλατεία, όπως το BermetVilla,
ή την εκκλησία με τα δύο εντυπωσιακά καμπαναριά.
Φτάσαμε, μπήκαμε στην πόλη και αφού τη διασχίσαμε κατά μήκος βγήκαμε πηγαίνοντας προς το ποτάμι. Εκεί έχει ένα εστιατόριο (μάλλον ακριβό μας φάνηκε) και δίπλα ένα ναυταθλητικό όμιλο με μια καντίνα που πρόσφερε καφέ και μπύρα δίπλα στο ποτάμι.
Ξύλινα τραπέζια και πάγκοι κάτω από τα δέντρα βόλευαν την κατάσταση
και οι εικόνες του ποταμού μπροστά μας με τα διάφορα μικρά σκάφη που πήγαιναν πάνω κάτω ομόρφαιναν ακόμα πιο πολύ το έτσι κι αλλιώς όμορφο δειλινό. Εμάς όμως μας είχε κολλήσει η λαχτάρα για πίτσα. Έτσι αφού κάτσαμε για λίγο δίπλα στο ποτάμι, μπήκαμε και πάλι στο αυτοκίνητο και πήγαμε στο κέντρο όπου και κάτσαμε στην πλατεία απέναντι από την εκκλησία. Εκεί τέλειωσε η παραμονή μας στη Σερβία. Η υπόσχεση για μελλοντική επιστροφή έκλεισε τη μέρα μας την ώρα που τα βλέφαρα έκλειναν βαριά από κούραση και όμορφες εικόνες!


(το ταξίδι συνεχίζεται)
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Β΄ Βουδαπέστη, η Βασίλισσα του Δούναβη!


Στο δρόμο για τη Βουδαπέστη
Το πρωί, μετά το πλούσιο πρωινό, πληρώσαμε, φορτώσαμε και ξεκινήσαμε. Ο αυτοκινητόδρομος, λόγω έργων, είχε μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και έτσι το όριο ήταν χαμηλό. Και αυτό για πάνω από 100 χμ, για τα οποία πληρώσαμε διόδια 3,50 ΕΥΡΩ (!!!). Στην περιοχή της Subotica φτάσαμε στα σύνορα με την Ουγγαρία. Ο έλεγχος από τους Ούγγρους ήταν αρκετά σχολαστικός. Μου ζήτησαν να κατέβω, κοίταξαν κάτω από τα καθίσματα, στο πορτμπαγκάζ κλπ. Έψαχναν άραγε για κάτι ή απλά ήταν έλεγχος ρουτίνας και «ψαρώματος»; Τέλος πάντων. Μετά τον έλεγχο πήραμε τη βινιέτα. Μας κατάκλεψαν κανονικά. Για ένα μήνα πληρώσαμε 21,00 ΕΥΡΩ, ενώ αν είχαμε φιορίνια, με την επίσημη ισοτιμία θα ήταν σκάρτα 18,00 ΕΥΡΩ! Χαλάλι τα χρήματα μιας και οι Ουγγρικοί αυτοκινητόδρομοι είναι από τους καλύτερους που έχω οδηγήσει! Η βινιέτα δεν είναι αυτοκόλλητο όπως σε άλλες χώρες αλλά μια απόδειξη με τα στοιχεία του αυτοκινήτου.
Λίγο μετά τα σύνορα βγήκαμε για μια μικρή επίσκεψη στην πόλη Szeget. Τη διαρρέει ο ποταμός Tisza, παραπόταμος του Δούναβη. Το ιστορικό της κέντρο είναι γεμάτο με όμορφα νεοκλασικά και μπαρόκ κτίρια.
Και φυσικά πολλά και μεγάλα πάρκα, κυρίως στις όχθες του ποταμού. Κοντά σε ένα τέτοιο παραποτάμιο πάρκο άφησα το αυτοκίνητο
και με τα πόδια πήγαμε μέχρι την περίτεχνη μεταλλική γέφυρα. Το ποτάμι έχει κι αυτό, αυτό το άσχημο καφετί χρώμα. Κι όμως δίπλα στο πάρκο έχει «πλαζ» και ο κόσμος κολυμπούσε(!!). Να μου πεις και τι θα κάνουνε;
Κάτω από τη γέφυρα, στο πάρκο είχε μια καντίνα και κάτσαμε για ένα «βρώμικο», μιας και η μέρα είχε προχωρήσει αρκετά. Η ζέστη κράταγε γερά και η δροσιά στο πάρκο ήταν πολύ ευχάριστη. Έπρεπε όμως να φύγουμε. Το μεσημέρι είχε περάσει κι εμείς κάναμε μια μεγάλη βόλτα με το αυτοκίνητο, να δούμε όσο πιο πολύ από εκείνη την πόλη μπορούσαμε.
Ξανά στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση βόρεια, και λίγο πριν τη Βουδαπέστη, το GPS μας οδηγεί στον περιφερειακό δρόμο. Περνάμε από μια μεγάλη γέφυρα πάνω από τον Δούναβη και βγαίνουμε βόρεια της πόλης στο δρόμο για την μικρή παραδουνάβια πόλη Szentendre (Άγιος Ανδρέας), πόλη με ιστορία που σχετίζεται με ορθόδοξους, κυρίως Σέρβους, αλλά και Έλληνες και στις μέρες μας τόπος κατοικίας πολλών καλλιτεχνών. Είναι πολύ τουριστική, και όλοι σχεδόν οι επισκέπτες της Ουγγρικής πρωτεύουσας θα κάνουν και μια επίσκεψη σ’ αυτήν. Απέχει μόνο 25 χμ από τη Βουδαπέστη. Αμέσως έξω από την πόλη προς τα βόρεια, το ποτάμι σχηματίζει ένα μικρό νησί, στο οποίο βρίσκεται το κάμπινγκ που θα μέναμε, το PapSziget.
Τα σπιτάκια που είχαμε νοικιάσει είναι υπερυψωμένα και τα χωρίζει από το ποτάμι ένα ανάχωμα, πρόληψη για τις πλημμύρες. Ο Δούναβης στα πόδια μα;!!!!!
Τι υπέροχες εικόνες απολαμβάναμε!
Μέχρι να τακτοποιηθούμε πήρε να βραδιάζει.
Κουρασμένοι πήγαμε στο εστιατόριο όπου απολαύσαμε ένα Λουκούλλειο δείπνο που το συνόδεψε πολύ καλή ουγγαρέζικη μπύρα.
Αρχόντισσα του Δούναβη, καλώς σε βρήκαμε! Καλή μας νύχτα!
 

makisg

Member
Μηνύματα
4.723
Likes
14.826
Επόμενο Ταξίδι
Κοιλάδα μέσου Ρήνου.
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Φίτζι
μπράβο σου Δήμο. απίθανη περιγραφή..... απίθανες και οι φωτογραφίες.
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
«Αναγεννησιακό» γεύμα!!

Ένα πρόβλημα υγείας της φίλης μας άλλαξε τα σχέδιά μας. Όλο το πρώτο πρωινό μας το περάσαμε στο Κέντρο Υγεία της μικρής πόλης.

10 χρόνια πριν, τις πρώτες μέρες του Γενάρη του 2001, με την ίδια παρέα, είχαμε έρθει και τότε στη Βουδαπέστη. Μια από τις πιο ωραίες αναμνήσεις εκείνου του ταξιδιού ήταν η εκδρομή κατά μήκος του Δούναβη προς τα βόρεια. Szentendre, Visegrad, Esztergom.
Είχαμε ανέβει στο εντυπωσιακό κάστρο του Visegrad από όπου είχαμε απολαύσει το θέαμα της «Καμπής του Δούναβη». Μετά εκείνη την επίσκεψη στο κάστρο, κάτσαμε για φαΐ στο εστιατόριο Renessance. Δίπλα στο ποτάμι
με φαγητό και διάκοσμο από την Αναγέννηση και το προσωπικό ήταν ντυμένο ανάλογα. Ένας μουσικός, ντυμένος κι αυτός με ρούχα εποχής, συνόδευε το γεύμα μας παίζοντας αναγεννησιακή μουσική στο εκείνης της εποχής λαούτο του. Μας είχε ενθουσιάσει και ο χώρος και το φαγητό.
Μιας και η φίλη μας δεν ήταν για περπάτημα και ταλαιπωρία, είπαμε να επαναλάβουμε το προ δεκαετίας γεύμα, με την ανάλογη βόλτα. Πήραμε λοιπόν τον παραποτάμιο δρόμο. Απίθανος δρόμος, με πυκνό πράσινο, κινείται ακριβώς δίπλα στο ποτάμι και περνά μέσα από κάποιους οικισμούς. Φτάσαμε στο Visegrad και παρκάραμε δίπλα στο ποτάμι, μπροστά από το Renessance. Ο χώρος δεν έχει αλλάξει καθόλου. Τα γκαρσόνια με τις στολές τους,
ο μουσικός με το λαούτο του και τα χάρτινα στέμματα (!!!) που δίνουν στους πελάτες τα ίδια. Όταν μας φέρανε τον κατάλογο στα Ελληνικά, θυμήθηκα ότι και τότε αυτό μας είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.
Και το φαΐ, όπως και τότε, ήταν υπέροχο!
Αφού απολαύσαμε το «αναγεννησιακό» μας γεύμα μπήκαμε στα αυτοκίνητα και συνεχίσαμε προς τα δυτικά, για τη θρησκευτική πρωτεύουσα της χώρας, το Esztergom, με τον εντυπωσιακό Ναό πάνω από το Δούναβη. Παρκάραμε μπροστά στο Ναό
και κάναμε μια μικρή επίσκεψη στο εσωτερικό του. Στη συνέχεια πήγα στην πίσω μεριά της εκκλησίας που βλέπει προς το ποτάμι. Νομίζω πως είναι το καλύτερο σημείο.
Η θέα προς της στέγες της παλιάς πόλης από κάτω με τον νερένιο γίγαντα να γυαλίζει από τον ήλιο του απομεσήμερου ήταν μοναδικές εικόνες. Έβγαλα κάμποσες φωτογραφίες και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Στη θέση Domos σταματήσαμε για ένα καφέ δίπλα στο ποτάμι.
Ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που πήγαινε για τη Βιέννη, πέρασε επιβλητικό μπροστά μας παλεύοντας με το αντίθετο ρεύμα!
Το απόγευμα είχε προχωρήσει για τα καλά όταν ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Λίγο πριν το Visegrad στρίψαμε δεξιά στην πινακίδα προς Szentendre, και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Σε λίγο μπήκαμε σε ένα καταπληκτικό και πυκνό δάσος. Τι διαδρομή Θεέ μου!! Από τις ωραιότερες του ταξιδιού μας, μέχρι στιγμής. Ανεβήκαμε το λόφο και κατεβήκαμε ακριβώς μέσα στο Szentendre. Σε λίγα λεπτά φτάσαμε στο κάμπινγκ και το υπόλοιπο της μέρας πέρασε με απόλυτη χαλάρωση!
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.885
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Βόλτες όπως και παλιά!
Το μεσημέρι της επόμενης κατεβήκαμε για μια βόλτα στο Szentendre. Τι όμορφο που είναι! Αν και η πλατεία του ήταν κλειστή λόγω έργων,
η βόλτα στα πλακόστρωτα με τα παλιά σπίτια ήταν μια σκέτη απόλαυση. Αν και έντονα τουριστικό, δεν υπολείπεται καθόλου σε γοητεία!
Ψωνίσαμε κι εμείς κάποια μικρά αναμνηστικά και κάμποσα σακουλάκια πάπρικα, το εθνικό μπαχαρικό της χώρας, ξεχωριστό και γευστικό δωράκι για δικούς και φίλους! Στην συνέχεια κάτσαμε για φαΐ στον παραποτάμιο δρόμο. Δυστυχώς το ποτάμι δεν το βλέπαμε, μιας και μεταξύ μας μεσολαβούσε το αντιπλημμυρικό ανάχωμα.
Το απόγευμα κατεβήκαμε στην πόλη για μια πρώτη βόλτα. Έχοντας επισκεφτεί, πριν δέκα χρόνια, τα βασικά αξιοθέατα, σε αυτό το ταξίδι, μας ενδιέφερε περισσότερο να περπατήσουμε στην πόλη και να δούμε πράγματα που συνήθως δεν αφορούν τους τουρίστες ή μάλλον τους ξεναγούς τους.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο στη μεριά της Πέστης,
κοντά στη γέφυρα της Ελευθερίας.
Φτάσαμε έξω από την υπέροχη σκεπαστή αγορά με την πανέμορφη και περίτεχνη πρόσοψη και στέγη, τη θαυμάσαμε, βγάλαμε φωτογραφίες,
και πήραμε την κεντρική τουριστική αρτηρία της πόλης την Váci Uca. Γεμάτη καφέ, εστιατόρια και μαγαζιά με σουβενίρ, δεν έχει τίποτα το ξεχωριστό εκτός από μερικά όμορφα κτίρια,
αρκεί να κοιτάξει κανείς λίγο ψηλά.
Στο ύψος της γέφυρας της Ελισάβετ, στρίψαμε δεξιά στην κεντρική λεωφόρο Szabadsajto, την οποία ανεβήκαμε αρκετά θαυμάζοντας όμορφα κτίρια. Το απόγευμα είχε προχωρήσει αρκετά και εμείς θέλαμε πριν γυρίσουμε στο κάμπινγκ να κάτσουμε να τσιμπήσουμε κάτι. Στρίψαμε δεξιά και μέσα από τα στενάκια φτάσαμε στην πίσω μεριά του Εθνικού Μουσείου.
Πρόκειται για ενδιαφέρον κτίριο, νεοκλασικού ρυθμού, χτισμένο στο πρώτο μισό του 19ου αι. Οι εκθέσεις καλύπτουν όλη την ιστορία της χώρας από την παλαιολιθική εποχή μέχρι τα τέλη του 20ου αι. Το είχα επισκεφτεί δέκα χρόνια πριν και θυμάμαι πως μου είχε κάνει πολύ θετική εντύπωση. Βγάλαμε μερικές φωτογραφίες και περνώντας απέναντι, κάτσαμε σε ένα τούρκικο.
Μια ώρα μετά, και ενώ είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει σηκωθήκαμε να φύγουμε. Τα φώτα είχαν αρχίσει να ανάβουν δίνοντας στην πόλη μια άλλη όψη, μοναδική που όμοιά της έβλεπα για πρώτη φορά. Η γέφυρα των Αλυσίδων καταπληκτικά φωτισμένη ήταν ο προάγγελος. Μπαίνοντας στη Βούδα, στρίψαμε δεξιά ακολουθώντας την κοίτη του ποταμού.
Το Καταπληκτικό κτίριο του Κοινοβουλίου απέναντι, φωτισμένο δημιουργούσε μια εικόνα απίστευτη. Σταμάτησα και κατέβηκα.
Ένα γύρο όλα φωτισμένα έμοιαζαν παραμυθένια! Το Κοινοβούλιο, οι γέφυρες, το Κάστρο, ο Πύργος των ψαράδων, η πόλη ολάκερη! Τι εικόνες! Η Βουδαπέστη είναι τελικά η αδιαμφισβήτητη Βασίλισσα του Δούναβη! Δεν έχω ξαναδεί τόσο όμορφες νυχτερινές εικόνες στη ζωή μου! Δεν μου έκανε καρδιά να φύγω. Υποσχέθηκα στον εαυτό να ξαναδώ την πόλη φωτισμένη άλλη μια φορά πριν φύγουμε! Με αυτόν τον όμορφο, τον υπέροχο τρόπο τέλειωσε η μέρα μας, γεμίζοντας τα μάτια, το νου, την ψυχή ανεπανάληπτες εικόνες, εικόνες που χαράχτηκαν βαθιά μέσα μου!! Υπέροχη Αρχόντισσα με έκανες να σε ερωτευθώ! Να είσαι πάντα τόσο λαμπερή και να χαρίζεις υπέροχες εικόνες σε όσους αποφασίζουν το «προσκύνημα» στα κάλλη σου!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.195
Μηνύματα
883.532
Μέλη
38.899
Νεότερο μέλος
RDESPOINA

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom