Ινδία India,it never ends

Lalibela

Member
Μηνύματα
330
Likes
47

Αποφασίζουμε μέσα σε λίγα λεπτά να πάρουμε το μετρό και έπειτα ricksaw ώστε να πάμε σε έναν άλλο σταθμό τρένου να προλάβουμε το τρένο των 7.10 για Άγκρα.
Η ώρα είναι ήδη περασμένες 6 και ξεκινά αγώνας δρόμου να προλάβουμε το τρένο.
Προσπαθούμε να βγούμε όσο πιο γρήγορα από το μετρό να προλάβουμε το τρένο.
Η έξοδος όμως έχει διαδικασία.
Η μπλε μάρκα που πήρα έναντι λίγων ρουπίων αρχικά και βρέθηκε μες τη βαλίτσα μου ως σουβενιρ είναι απαραίτητη για την έξοδό μου.Ψάχνω απεγνωσμένα παντού.Ταυτόχρονα παρακαλάω τον υπάλληλο να με αφήσει να περάσω.
Τελικά την βρίσκω και τρέχω στις σκάλες μαζί με τους άλλους έχοντας ένα σάκο στην πλάτη και έναν μικρό στο στήθος.
Ο μικρός σάκος σκίζεται και πέφτει κάτω.Τον μαζεύω γρήγορα και συνεχίζω το τρέξιμο προς την έξοδο του μετρό μαζί με τους άλλους.
Κατεβαίνουμε τρέχοντας τα σκαλιά να εντοπίσουμε ricksaw.
Τους φωνάζω τρέχοντας ότι τα τελευταία σκαλιά θα πρέπει να τα κατεβούμε ήρεμα γιατί αν μας δουν οι οδηγοί να τρέχουμε θα μας χτυπήσουν στο ψαχνό και τα παζάρια θα μας έπαιρναν περισσότερη ώρα από το να χάσουμε ένα λεπτό στις σκάλες και να τις κατεβούμε με ηρεμία.
Στα τελευταία 4 σκαλία κατεβαίνουμε σε κατάσταση αναισθησίας.Μόνο που δεν σφυράμε αδιάφορα,θέλω να βάλω τα γέλια αλλά συγκεντρώνομαι και περιμένω να δω πόση ώρα θα κάνουμε.Μέσα σε 1 λεπτό έχουμε κλείσει ricksaw σε πολύ καλη τιμή και πηγένουμε προς τον σταθμό.Η ώρα είναι σχεδόν 7 .
Μέσα στο μετρό το δεύτερο τρένο που περιμέναμε είχε καθυστερήσει αρκετά.Είχαμε βρει την ευκαιρία να μάθουμε λίγα πράγματα για την καινούρια Ιταλίδα φίλη μας και να πούμε λίγα και μεις για τους εαυτούς μας.
Η Ελένα εδώ και δύο μήνες βρίσκεται ανάμεσα σε Κεράλα και Γκόα στην περιοχή Carnataka.Έμενε με μια οικογένεια και μαζί με μια άλλη εθελόντρια στο ίδιο σπίτι ,μάλιστα με την δεύτερη εθελόντρια μοιράζοταν το ίδιο δωμάτιο ,πράγμα που όπως μου είπε αργότερα στο τρένο ,την κούρασε κάπως.
Είχε 4 μήνες άδεια από τη δουλεία της στα ιταλικά ταχυδρομεία ,έτσι αποφάσισε να γίνει εθελόντρια και παράλληλα να ταξιδέψει Ινδία, Νεπάλ και Λάος.
Ήταν τρίτη φορά στην Ινδία και πραγματικά την είχε λατρέψει.
Η διαδρομή με το ricksaw είναι το συνηθισμένο τοπίο.Καπνοί ,ομίχλη,κατασκευές ,σκαψίματα για αγωγούς ,δέντρα, ερημιά και ricksaw.
Απολαμβάνω πολύ το ξημέρωμα με αυτή τη μορφή είναι ένας γλυκός εφιάλτης.Γκρίζα ατμόσφαιρά που δεν με ενοχλεί πια ,απλά περιβάλει την αγωνία μου να προλάβω το τρένο.
Συνειδητοποιώ ότι αυτό είναι... ,αυτό έχω να χαρώ και θα έτσι θα είναι...γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα εκεί..και παναθεμά με, μ'αρέσει.
Φθάνουμε στον σταθμό.Είναι πιο αξιοπρεπής από τον πρώτο.
Τρέχουμε στην έκδοση εισητηρίων .Ο καθένας πηγαίνει σε διαφορετικό γκισέ για ευνόητους λόγους.
Η υπάλληλος που έχω μπροστά μου ξέρει 4 ίσως 5 λέξεις αγγλικών.Παρόλα αυτά συνεννοούμαστε μια χαρά ακόμα και όταν άρχισε να συννενοείται με τον Αμερικάνο και την Ιταλίδα τους έκανα το διερμηνέα.Πως το κατάφερα αυτό δεν ξέρω .Το τρένο μας σύμφωνα με την υπάλληλο στο γκισέ φεύγει 9.20 γιατί έχει καθυστέρηση .
Όλος ο σταθμός υποστηρίζει ότι το τρένο φεύγει στις 11,ακόμα και κάποιοι υπάλληλοι του τρένου σε άλλο γραφείο .
Απελπιζόμαστε και ρωτάμε στην άλλη άκρη του σταθμού σε άλλη έκδοση εισητηρίων ,ίσως να ήταν το reservation.Δεν ήξεραν και δεν ήθελαν να ασχοληθούν μαζί μας.
Έχουμε την απορία αν πρεπει να αλλάξουμε τα εισητήριά μας ή αν μπορούμε να μπούμε στο τρένο με τα ίδια.1700 ρούπιες 2 εισητήρια τρένου α' θέσης δεν θα τα σκίζαμε τοσο εύκολα.
Η Ελένα βγάζει ένα φθηνό εισητήριο για Αγκρα έναντι 70 ρουπίων για το τρένο που φεύγει 9.20 ή 11, μάλλον από την πλατφόρμα 5 ....!
Αποφασίζουμε να πάμε για καφέ στο αντίστοιχο Έβερεστ του σταθμού.Καφεδάκι ,ινδικό φαγητό και κουβεντούλα.
Τρώμε χαζεύοντας ομαδικώς τον Lonely Planet και συζητώντας άσχετα θέματα.Οι μαιμούδες στο σταθμό παίζουν μεταξύ τους και από ότι μου είπε μετα από λίγες μέρες ο Αμερικάνος,κυνηγούσαν και τα σκυλία του σταθμού.
Μετά από λίγη ώρα ο φίλος μας πηγαίνει να δοκιμάσει την τύχη του και να αλλάξει τα εισητήρια.
Επιστρέφει χαρούμενος με τα χρηματά μας στο χέρι.
Του προτείνω να βγάλουμε και μεις τα εισητήριά μας για Άγκρα και να ταξιδέψουμε μαζί με την Ελένα.
Χωρίς καθυστέρηση φεύγουμε όλοι μαζί και πάμε στην υπάλληλο που είχε βγάλει τα εισητήρια η Ιταλίδα φίλη μας .
Κρατώ τον καφέ στο χερί και προχωρώ με τους σάκους μου.
Τα παιδιά με κοιτούν όλο περιέργεια χωρίς να μιλούν και τότε καταλαβαίνω γιατί κάθε φορά που πίναμε καφέ με τον Αμερικάνο μου έβαζε γκάζια να φύγουμε γρήγορα.
Τους εξηγώ ότι είναι ελληνική συνήθεια ο καφές να πίνεται σε καφετέρειες με φίλους καπνίζοντας και συζητώντας.
Δεν είναι σφηνάκι για μας ο καφές αλλά τρόπος διασκέδασης και μια καλή αφορμή να τα πεις με φίλους για ώρες.
Μερικές φορές κυκλοφορούμε με τον καφέ στο χέρι και αρνούμαστε να τον πετάξουμε γιατί θέλουμε να κάνουμε άλλο ένα τσιγάρο...!
Δεν μου ξαναείπαν τίποτα και δεν ξανακοίταξαν περίεργα όταν συνέχισα να κρατάω τα ποτηράκια με το chai, αργότερα στο τρένο για ώρα.
Βγάζουμε τα εισητήρια ξαναρωτάμε την ώρα και την πλατφόρμα και η υπάλληλος εκνευρισμένη μας απάντα ότι φεύγει γύρω στις 9 από την πλατφόρμα 5.
Η Ελένα προτείνει να πάμε στην πλατφόρμα και να περιμένουμε όσο χρειαστεί.Επικρατεί η άποψη ότι το τρένο φεύγει 11 και το λένε όλοι.Όχι μόνο οι καλοθελητές που θέλουν να σε αποπροσανατολίσουν αλλά και υπάλληλοι ,συνταξιδιώτες και άτομα που δουλεύουν στο σταθμό.Οι πάντες υποστηρίζουν ότι το τρένο δεν φεύγει στις 9.
Βρίσκουμε ένα μικρό κάρο στην πλατφόρμα και καθόμαστε.
Μπροστά μας είναι ένα τρένο σταματημένο και έχω την απορία αν είναι το τρένο μας.
Ρωτάμε τριγύρω αν φεύγει για Άγκρα.Όσοι μιλούν αγγλικά απαντούν καταφατικά.
Δεν πιστεύουμε λέξη αλλά κάτι μας παρακινεί να το ψάξουμε περισσότερο.
Ο Αμερικάνος αρχίζει να τσαντίζεται και να με προσβάλει επειδή πιστεύω ότι μάλλον αυτό είναι το τρένο μας .
Η ώρα ήταν σχεδόν 9 και πολύς κόσμος στην πλατφόρμα υποστήριζε ότι πηγαίνει στην Άγκρα.
Μήπως τελικά η υπάλληλος στο γκισέ είχε δίκιο και όλος ο υπόλοιπος σταθμός έκανε λάθος?
Αρχίζει να γίνεται ενοχλητικός αλλά δεν έχω την όρεξη να του απαντήσω .
Η Ελένα τρέχει με ψυχραιμία στη μύτη του τρένου όπου φορτώνονταν τα δέματα.Ρωτά έναν υπάλληλο και τη διαβεβαιώνει ότι το τρένο φεύγει σε λίγα λεπτά για Άγκρα.
Η χαρά είναι μεγάλη.Μπάινουμε στην α' θέση γνωρίζοντας ότι δεν συμβαδίζει η επιλογή μας με τα εισητήρια.
Τα καθίσματα είναι νωπά και βγάζω από το σάκο μου το σεντόνι που είχα ληστέψει από το ξενοδοχείο!
Την ώρα της πτήσης για Ν.Δελχί το ζευγάρι είχε βάλει μια κουβέρτα αεροπλάνου μέσα στη βαλίτσα του και μου είχε προκαλέσει εντύπωση γιατί δεν μπορούσα να καταλάβω το λόγο.
Φτάνοντας στο Δελχί λόγω των καταστάσεων δεν είχα ούτε την όρεξη ούτε το χρόνο να αγοράσω κάτι ώστε να κάθομαι στα τρένα και τελευταία στιγμή πήρα το σεντόνι του ξενοδοχείου.
Έβγαλα λοιπόν περήφανη το σεντόνι από το σάκο μου και το ακούμπησα όλο καμάρι στα βρεγμένα καθίσματα.
Ο Αμερικάνος με κοιτά με δόση ειρωνίας και η Ελένα γελώντας.
Μετά από λίγη ώρα η Ελένα κάθεται πάνω στο σεντόνι και ο φίλος μας σε ένα αδιάβροχο κάλυμμα για το σάκο του.
Λίγο πριν γεμίσει το τρένο εμφανίζονται διάφοροι μικροπωλητές και ζητιάνοι.
Ένα αγόρι γύρω στα 13 πουλά μικρές λαβές από φερμουάρ που βρίσκονταν όλες μέσα σε ένα κυκλικό σύρμα.
Τι περίεργο συλλογίζομαι.Μα πως σκέφτονται αυτοί οι άνθρωποι,τι πράγματα χρειάζονται στη ζωή τους και μάλιστα τα πουλούν μέσα στα τρένα.
Μια φωνή μέσα μου με παρακινεί να τον ρωτήσω αν μπορεί να κάνει κάτι για το σκισμένο μου σάκο.
Παρόλο που ρωτώ ενστικτωδώς του απευθύνομαι με έλλειψη σοβαρότητας και μπόλικη πλάκα στα λόγια μου δείχνοντάς του το σάκο.
Βγάζει μια τεράστια σακοράφα από ένα μεγάλο τσαντάκι που είχε στη μέση του και αρχίζει να τον ράβει.
Τελικά οι άνθρωποι είναι μπροστά σκέφτομαι ,πόσο ηλίθιοι μπορούμε να γίνουμε εμείς με τα καινούρια καθαρά ρούχα ,τα laptop και τα αρώματα.
Πόσο διαφορετική ζωή έχουν εδώ και όμως όσο την ανακαλύπτεις τόσο σε μαγεύει και μερικές φορές σε μεθά.
Το παζάρι με τον μικρό είναι ανελέητο καθώς έκανα το λάθος να μην ρωτήσω το ποσό εξ'αρχής.Ζητά 100 ρούπιες ίσως και παραπάνω.Του δίνω 40 και δεν τις παίρνει.Το κατεβάζω στις 30 και αρχίζει να γελά.Τα προσφέρω σε ένα δεύτερο παιδί που είναι μαζί του και εκείνο χαμογελά ντροπαλά και συνεσταλμένα χωρίς να τα δέχεται .Είναι μόλις 8 ,ίσως 7 και το καθαρό χαμόγελό του όλο ντροπή και νάζι με λιώνει.Θέλω να πάρει τα χρήματα αλλά επιμένω διακριτικά .Το παζάρι με το μεγαλύτερο παιδί συνεχίζεται και στο τέλος παίρνει τα χρήματα γελώντας.
Στα απέναντι καθίσματα κάθεται μια Ινδή γιαγιά και δυο Ινδοί γύρω στα 25.
Η Ινδή φορά πορτοκαλί σάρι σε παλ απόχρωση ,κλασικό πέδιλο με κάλτσες,κασκόλ ,γυαλιά και διαβάζει βιβλία.
Είναι αξιοπρεπέστατη και ευγενική φυσιογνωμία που δεν επιτρέπει στον εαυτό της να κοιτά πάνω από 1 δευτερόλεπτο όποτε στρέφει το βλέμμα της σε μας.
Η ώρα στο τρένο περνά ευχάριστα.Είναι αρκετά βρώμικο αλλά είμαστε άνετα και κάνουμε πολύ καλή παρέα.Βγάζουμε έξω τους τουριστικούς οδηγούς συνεχίζουμε την ανταλλαγή πληροφοριών ,ψάχνουμε,σημειώνουμε μιλάμε για τις πατρίδες μας και κάνουμε καλαμπούρι.
Η γιαγιά που κάθεται απέναντί μας βγάζει ένα σακουλάκι γλυκίσματα και μας προσφέρει.Δοκιμάζουμε από ευγένεια και συνεχίζουμε την κουβέντα μεταξύ μας.Κάποια στιγμή παρατηρώ ότι διαβάζει ένα βιβλίο με τον Χριστό στο εξώφυλλο.
Ήξερα ότι υπάρχει ένα πολύ μικρό ποσοστό χριστιανών στην Ινδία αλλά δεν περίμενα να πετύχω κάποιον μέσα σε 1.200.000 κατοίκους.
Η Ελένα παραξενεύεται και το κοιτά .Ήταν η αρχή της γνωριμίας μας με την Ινδή γιαγιά.
Γνωρίζει αγγλικά ,καταλαβαίνει ο,τιδήποτε λέμε τόση ώρα και πιάνουμε κουβέντα με αφορμή το βιβλίο.
Δείχνει να μας έχει συμπαθήσει πολύ και εμείς δεν πάμε πίσω.
Αρχίζουμε να τη βομβαρδίζουμε με ερωτήσεις και εκείνη με τη σειρά της με πληροφορίες.
Κατάγεται από την Κεράλα και έχει ιδρύσει χριστιανικό σχολείο με την αδερφή της στη Ρώμη.Η Ελένα ενθουσιάζεται και προσπαθεί να μάθει κι άλλα.
Είμαστε μια πολύ καλή παρέα,οι δυο Ινδοί δεν μιλούν απλά ακούν και πότε πότε χαμογελούν
Που και που σηκωνόμαστε και καπνίζουμε στις ανοιχτές πόρτες του τρένου,βγάζουμε φωτογραφίες και χαζεύουμε μια οικογένεια απέναντι με μια υπέροχη κούκλα μαμά ,τον μπαμπά και δυο παιδάκια μικρά έως 3 ετών.Το πορτοκαλί σκουφάκι του ενός παιδιού είναι τόσο αστείο που δεν κρατιέμαι και βγάζω 2-3 φωτογραφίες.
Η μαμά του με παίρνει είδηση και χαίρεται με σοβαρότητα χωρίς να στήνεται στο φακό.
Παίρνει το ένα μωρό να το αλλάξει και το άλλο μένει μόνο του.Προσπαθεί να σκαρφαλώσει στην κουκέτα που κοιμόντουσαν όλοι μαζί ,οι δυο γονείς αντικρυστά και τα μωρά στη μέση και στο πλάι..Προσπαθώ να αποθανατίσω κάποια καλή πόζα.Είναι δυσαρεστημένο που μια ηλίθια ασπρουλιάρα το κοιτά με την κάμερα.Είμαι δυσαρεστημένη που δεν χαμογελά και παίζω τα δάχτυλά μου.Αρχίζει να χαίρεται και με γεμίζει χαρά.
Έχουμε πεινάσει και τρώμε τηγανισμένες καυτερές πιπεριές με προζύμι από έναν μικρπωλητή που έχει μπει σε κάποιο σταθμό.
Η διαδρομή είναι όμορφη.Το τρένο βαδίζει αργά λόγω ομίχλης και υπάρχει η δυνατότητα χαζέψουμε τα πάντα.
Λίμνες ,αγελάδες,ρακένδυτους,παιδιά,φτώχεια,χρωματιστά γκρεμισμένα σπίτια ,παράγκες.
Κάπου είδα και ένα ασπρόμαυρο γκράφιτι.
Στο τέλος της διαδρομής έχουμε γίνει μια τεράστια παρέα μαζί με άλλους Ινδούς όπου συζητάμε όλοι μαζί γελάμε και βγάζουμε φωτογραφίες.
Οι ώρες από 3 γίνονται 6, έτσι φτάνουμε στην Άγκρα 4 παρά το μεσημέρι.
Το τρένο για την Τζαιπούρ φεύγει 5.20 από τον ίδιο σταθμό και το επόμενο 7.45 από τον δεύτερο σταθμό της πόλης.
Η Ελένα θέλει να φύγει πάλι για Δελχί και έπειτα να κατευθυνθεί προς Βαρανάσι και Νεπάλ.Το τρένο της φεύγει 6.30.
Προσπαθούμε να βρούμε τον χώρο φύλαξης αποσκευών στο σταθμό ώστε να αφήσουμε τους σάκους .Η ουρά είναι τεράστια και δεδομένου ότι βιαζόμασταν τρέχουμε να βρούμε ricksaw να φτάσουμε όπως όπως στο Taj.
Σκέφτομαι ότι φοράω τις μπότες έχω μια βαλίτσα 7 κιλών στην πλάτη ,μια 3 κιλών στο στήθος και θα πρέπει να γυρίζω το Taj σαν γαιδούρι φορτωμένο.
Μία που το σκέφτηκα και μία που το ξέχασα.
Φτάνουμε έξω από το Taj.Υπάρχει μια σιδερένια πόρτα με κάγκελα κλειστή και πλήθος κόσμου να περιμένει απ'έξω στην πλειοψηφία τους Ινδοί.
Κάπου κάπου διακρίνονται λίγοι Ευρωπαίοι ,Κινέζοι και Ιάπωνες.
Τα μπρελόκ για το Taj δίνουν και παίρνουν.
Αφήνω τα παιδιά και ψάχνω επειγόντως μια τουαλέτα καθώς η τελευταία φορά ήταν στο ξενοδοχείο πριν 12 ώρες.Μετά από προσκλήσεις σε ξενοδοχεία, φαγάδικα ,μέσα μεταφοράς και πολύ καμάκι,βρίσκω ένα μαγαζί με σουβενίρ.Παρατάω όπως όπως τους σάκους απέξω και ξαναβγαίνω σε 2 λεπτα τρέχοντας και δίνοντας υποσχέσεις ότι θα επιστρέψω με τους φίλους μου να ψωνίσω.Μαζεύω τους σάκους και κατευθύνομαι όλο άγχος στην είσοδο όπου περίμενε ο κόσμος έτσι ώστε να προλάβω τα παιδιά πριν μπούν μέσα και χαθούμε.Πάνω στον πανικό μου να βρω το μαγαζί είχα αλλάξει δυο δρόμους χωρίς να το παρατηρήσω.Έτσι πήρα λάθος κατεύθυνση φεύγοντας από αυτό και δεν έβλεπα πουθενα την είσοδο του Taj.
Ευτυχώς το κατάλαβα γρήγορα και γύρισα πίσω.
Αν ήμουν για κάτι περήφανη από μικρή ήταν η ικανότητά μου να προσανατολίζομαι αμέσως.Στην Ινδία άλλαξα γνώμη για αυτήν μου την ικανότητα,ίσως να έφταιγε η κούραση ή έλλειψη ύπνου.Δεν θα μπορούσα ποτέ να ξέρω με ακρίβεια.
Εντοπίζω πάλι τα παιδιά ,οι πόρτες είναι ακόμα κλειστές.
Ινδές κοπέλες παρακαλούν τους τουρίστες να βγουν φωτογραφίες μαζί τους.Στην αρχή κάποιοι είναι καχύποπτοι ανάμεσά τους και γω αλλά στην πορεία τα γέλια και οι φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν.
Οι πόρτες ανοίγουν και αρχίζουμε να προχωρούμε ψάχνοντας την έκδοση των εισητηρίων.
Παίρνουμε έναν ποδηλάτη με την Ελένα και παρακινούμε τον Αμερικάνο να ανέβει και αυτός.Ανεβαίνει πίσω από τη σέλα του ποδηλάτη και καταλαβαίνουμε ότι το φορτίο είναι πολύ βαρύ για αυτόν.
Μένουμε τα δυο κορίτσια τελικά στην άμαξα μαζί με τους σάκους.Μετά από 20 μέτρα σταματά και ζητά τα χρήματα.Είχαμε συμφωνήσει για 40 ρούπιες αλλά αρνείται να δώσει ρέστα των 60 από τις 100 που του έδωσα και ζητά περισσότερα χρήματα.Έτσι μου δίνει πίσω 10 ρούπιες.
Αρχίζω υπομονετικά να ζητώ τα ρέστα μου και το στροφόμετρο είναι έτοιμο να πιάσει κόκκινο.Παρουσιάζεται ένας δεύτερος ποδηλάτης ο οποίος νομίζει ότι ο πρώτος δεν έχει να μας δώσει ρέστα.Μου δείχνει μπόλικα χαρτονομίσματα και χωρίς να μιλά αγγλικά μου δίνει να καταλάβω ότι μπορώ να πάρω τα ρέστα από αυτόν.
Παίρνω το χαρτονόμισμα των 100 ρουπίων που είχα δώσει στον πρώτο ποδηλάτη (ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί μου το έδωσε) και το δίνω στον δεύτερο.Του παίρνω 60 ρούπιες ρέστα και φέυγουμε γρήγορα προς την έκδοση των εισητηρίων.Με λίγα λόγια πλήρωσα τον δεύτερο ποδηλάτη.
Φεύγοντας τους ακούω να τσακώνονται .Ο Αμερικάνος και η Ελένα προχωρούν γρήγορα δίπλα μου χωρίς να κοιτούν πίσω.Συνεχίζουμε να περπατάμε ,ο καβγάς τους σταματάει και αρχίζουν να με φωνάζουν.
Οι ουρές στα εκδοτήρια είναι τεράστιες μου θυμίζουν εφορία, ΟΤΕ και ΙΚΑ μαζί.
Η ουρά για τους τουρίστες είναι γεμάτη όπως και των Ινδών.
Δεδομένου ότι ήμαστε λίγοι τουρίστες μέσα στο πλήθος ,μισή ώρα απέξω περιμένοντας και βλέποντας μπροστά μας καμιά εκατοστή ,συνειδητοποιούμε ,πόση ώρα περίμεναν όλοι αυτοί.
Ο Αμερικάνος ψάχνει να βρει μέρος να φήσει το σάκο του έναντι αμοιβής.Δίνει τα χρηματά του στην Ελένα και με τη σειρά της περιμένει στην ουρά.
Έχω και μια πατρίδα να τιμήσω σκέφτομαι και πηγαίνω στην αρχή της ουράς κοντά στα εκδοτήρια .Οι Ινδοί στη δική τους ουρά ποδοπατιούνται τσακώνονται και υπάρχει μεγάλη ένταση.Η ουρά για τους τουρίστες έχει επίσης ποδοπάτημα όσο πλησίαζε κανείς στα εκδοτήρια αλλά τα πράγματα είναι αρκετά ήσυχα σε σχέση με την γειτονική ουρά.
Ρωτώ έναν Ευρωπαίο αν μπορεί να βγάλει επιπλέον 3 εισητήρια και είναι αρκετά διστακτικός.Δεν επιμένω περισσότερο καθώς μπορεί κλέφτρα αλλά κατά άλλα περήφανη και περιμένω δίπλα του.Φωνάζω και την ιταλική μαφία κοντά μου,η οποία έρχεται όλο χαρα και έτσι τα δυο γειτονόπουλα έχοντας παρακάμψει αρκετούς βορειοευρωπαίους περιμένουμε κοντά στην έκδοση.
Μετά από 15 λεπτά αναμονής σε όλα τα στάδια της ουράς μας ανακοινώνεται ότι το Taj έκλεισε.
Ξέροντας ότι η επόμενη μέρα είναι Παρασκευή και γνωρίζοντας ότι δεν μπορούμε να το επισκεφθούμε η ένταση είναι μεγάλη.
Κατευθυνόμαστε προς τους φύλακες στην είσοδο.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Lalibela ωραία η διήγησή σου!
άν ήξερες οτι παντού που σε παραλαμβάνουν με αυτοκινητο τα άτομα πρέπει να ειναι δύο,δεν θα ανησυχούσες!
παντα υπαρχει ο οδηγός και ο guide.βέβαια έχεις δίκιο μόνη σου και μέσα στην νύχτα,αλλα οι ινδοί μπορεί να είναι περίεργες φάτσες,αλλα εγκληματικότητα δύσκολο θα συναντήσεις στις πόλεις τους..μικροαπατεώνες υπάρχουν όπως παντού,κυρίως λόγω φτώχειας.
συνέχισε την ιστορία σου ειναι απολαυστική!
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Πολύ ωραία μας τα λες !

Σ΄ακολουθώ...:)
 
Μηνύματα
2.487
Likes
3.195
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Ωραίο το ξεκίνημα της ιστορίας σου,περιμένω κι εγώ τη συνέχεια,μια απορία...
Οταν κατέστρωνες το ταξίδι στην Ινδία μόνη,δεν σου περνούσε από το μυαλό κάποιος ενδόμυχα "φόβος",τέλος πάντων ένα κάτι:rolleyes:σαν αυτό που περιγράφεις βρισκόμενη μέσα στο αμάξι με τους δύο οδηγούς αλλά και πιό πρίν όταν σκεφτόσουν να φύγεις καλύτερα μαζί με τους άγγλους....
και το ρωτάω αυτό γιατί πολλές φορές εκφράζω αυτούς τους εύλογους προβληματισμούς(σε διάφορα τόπικ) γιά τέτοια ιδιαίτερα ταξίδια εκτός Ευρώπης όταν πρόκειται να ταξιδέψει μια γυναίκα μόνη και τ'ακούω:roll:...από πολλούς.
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ καλη η ιστορια σου, go on
 

dmdoc

Member
Μηνύματα
1.413
Likes
899
Ξεκινάς συναρπαστικά την ιστορία σου.
Μια ερώτηση:πως αποφάσισες να κάνεις το ταξίδι;τι κίνητρο είχες σε σχέση με άλλους προορισμούς;και κυρίως...πως πήρες την απόφαση να το κάνεις μόνη σου;

(Μάλλον 3 είναι αυτές)
 

Lalibela

Member
Μηνύματα
330
Likes
47
Άφιξη στο ξενοδοχείο,περιγραφή πρώτης μέρας.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το ξενοδοχείο είναι άσχημες.
Διαβάζοντας τον Lonely Planet , το Indiamike.com ,το tripadvisor και έχοντας δει φωτογραφίες από το site του ξενοδοχείου στο net πίστευα ότι η επιλογή μου ήταν καλή.
Σίγουρα δεν περίμενα κανένα παλάτι αλλά βλέποντας ένα δρόμο σκαμμένο με Ινδούς να κοιμούνται που και που στο πεζοδρόμιο άλλους να τριγυρνούν χωρίς συγκεκριμένο σκοπό, σπίτια γκρεμισμένα στο δεύτερο όροφο κάθε μαγαζιού και μια τζαμαρία ξενοδοχείου αναμεσά τους να με περιμένει να τη διαβώ, άρχισα να κάνω δεύτερες σκέψεις για την επιλογή του προορισμού μου.
Στη reception του ξενοδοχείου με περιμένει ένας υπάλληλος που μόλις τον είχε ξυπνήσει ο οδηγός μου .Πιο δίπλα κοιμόταν άλλος ένας που μόλις είχε ξυπνήσει και αυτός.
Αφότου έδωσα τα στοιχεία μου και συννενοήθηκα ότι θα πληρώσω για το δωμάτιο και το pick up από το αεροδρόμιο κατά την αναχώρηση μου ,μου ζητήθηκε να περιμένω λίγη ώρα μέχρι να ετοιμασθεί το δωμάτιο.
Ο ευγενικός υπάλληλος μου δείχνει λίγα σκαλάκια που οδηγούν σε ένα μικρό σαλονάκι με δυο μικρά καναπεδάκια.Είμαι λίγο σοκαρισμένη ,δεν είμαι σίγουρη για το αν θέλω να το ζήσω όλο αυτό .Κάθομαι στο καναπεδάκι βλέποντας τα βιβλία στο απέναντι ράφι που βρίσκεται σε μία εσοχή του τοίχου.
Πέσαμε σε βιβλιοφάγους σκέφτομαι και ηρεμώ για λίγο.
Είμαι αποφασισμένη να περιμένω το ζευγάρι και μάλιστα έχω αρχίσει να ανησυχώ λίγο για αυτούς.
Εμφανίζεται μπροστά μου μια γνωστή δυτική φυσιογνωμία.Με χαιρετά και μου λέει ότι με θυμάται από το αεροδρόμιο.Ανταποδίδω το χαιρετισμό και συμφωνώ μαζί του.
Αρχίζουμε τη συζήτηση ,ταξιδεύει μόνος ,έχει γυρίσει αρκετές χώρες ,είναι γύρω στα 40 με καταγωγή Ιρλανδική και Αμερικάνικη.Ζει πολλά χρόνια στο Σικάγο πρόσφατα ήταν στην Λατινική Αμερική ,ήταν πολύ δύσκολα και μαγευτικά για αυτόν αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με τις λίγες ώρες που βρίσκεται στο Δελχί.
Θέλει να μείνει μόνο μια μέρα εδώ και έπειτα να κατευθυνθεί προς Άγκρα και Πουσκάρ.
Συμφωνώ ότι δεν υπάρχει λόγος να μείνει κανείς στο Δελχί πάνω από μια μέρα,κι ας μην έχω δει τίποτα ακόμα.
Η σκέψη της Τζαιπούρ με γαληνεύει αλλά ποιος έχει το κουράγιο να φθάσει μέχρι εκεί.
Η ώρα περνά και φθάνει 6,συζητάμε συνέχεια για τα ταξίδια του, την Ελλάδα ,τον κερνάω τσιγάρα και κερνάει τους καφέδες.
Αποφασίζουμε να γυρίσουμε λίγο το Δελχί μόλις ξημερώσει για τα καλά και έπειτα να βγάλουμε μαζί εισητήρια για την Άγκρα.
Το ζευγάρι δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα 6.30,ρωτώ στη reception ,μου απαντούν πως δεν γνωρίζουν,συνεχίζω τον καφέ μου και γύρω στις 7 καταφθάνουν.
Η κοπέλα είναι κάτασπρη ,ο Richard στεκεται μια χαρά ,κουρασμένος μου χαμογελα και κατευθύνονται στο δωμάτιο .Δεν τους ξαναείδα .
Γύρω στις 8 φεύγουμε με τον Αμερικάνο από το ξενοδοχείο ,ψάχνουμε cafe να πιούμε καφεδάκι.Οι εικόνες στο δρόμο είναι ότι πιο απίθανο, βρώμικο ,underground έχω δει στη ζωή μου.
Μπροστά από τα μαγαζάκια που τα περισσότερα είναι ακόμα κλειστα υπάρχει κάτι σαν τάφρος..ουσιαστικά είναι σκαμμένος δρομος που περνούν ή δεν περνούν κάποιοι σωλήνες.Από πάνω από τις τάφρους βλέπω που και που κανένα Ινδό να πλένεται ή να φτύνει .Τα κτίρια πάνω από τα μαγαζάκια σχεδόν όλα γκρεμισμένα ,οι δρόμοι μαύροι ,πεζοδρόμια δεν υπάρχουν και αν υπάρχουν είναι σπασμένα με κόσμο επάνω να μαγειρεύει, ή να κοιμάται μέσα σε κουβέρτες.
Κοιτώ γύρω μου όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής που διάβαζα στο tripadvisor.
Μένω σε πολύ καλό ξενοδοχείο σκέφτομαι.
Ο Αμερικάνος παρόλο που με συμβουλεύει να μην μιλάω σε κανέναν ,να τους αποφεύγω και ότι όλοι ψάχνουν προμήθειες και θέλουν πάντα να σε πάνε αλλού,μιλά με όλους.
Του λέω να πάρουμε μετρό για Connaught Place. Μένουμε στο Pahar Ganj στο ξενοδοχείο Cottage Yes Please και το Connaught Place είναι γύρω στα 20 λεπτά με τα πόδια για κάποιον που ξέρει τη διαδρομή.
Προσπαθώ να επιμείνω στη λύση του μετρό αλλά αποφασίζει να τον καθοδηγήσει ένας Ινδός μέχρι εκεί με τον οποίο περπατά λίγο πιο μπροστά προσφέροντάς του ναρκωτικά και γυναίκες για το βράδυ ,καθώς εγώ χαζεύω πιο πίσω βγάζοντας φωτογραφίες.
Σιγά μην μας πήγενε στο Connaught Place ,μας πήγε σε ένα τοπικό φαστφουντάδικο λίγο πιο κάτω.
Μεγάλο το μαρτύριο να είσαι γυναίκα στην Ινδία να έχεις πιει καφέδες και να θέλεις να πας προς νερού σου.Έξω από την τουαλέτα του φαστφουντάδικου πλένεται ένας Ινδός ,με αναθεματίζω και μπαίνω μέσα.
Ενιωθα χάλια αλλά τι να έκανα .Πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν η καλύτερη τουαλέτα που βρήκα στους δρόμους του Δελχί και ίσως και η μοναδική γιατί δεν το είχα ανακαλύψει ακόμα αλλά θα έκανα πολλές ώρες να ξαναβρω κάτι τέτοιο μπροστά μου.
Μάλιστα ήταν και πολύ καθαρή σχετικά με ότι είδα παρακάτω αλλά τότε ήταν πολύ νωρίς για να το ξέρω.
Φεύγουμε γρήγορα από κει και προχωρούμε ψάχνοντας το Connaught Place.Νιώθω σαν να έχω φάει σφαίρα ,περπατώ βγαζοντας φωτογραφίες ακουλουθούμενη πάντα από κανα δυο Ινδούς σε απόσταση.
Έχοντας διαβάσει ότι είναι πιο ανθρώπινο μέρος και ξέροντας ότι εκεί τριγύρω στη Janpath road βρίσκεται και ένα από τα επίσημα τουριστικά γραφεία του Δελχί ,γίνεται ο επόμενος στόχος του πρωινού.
Κατά τη διάρκεια της περιπλανησής μας στους δρόμους μπαίνουμε σε δυο τρια τουριστικά γραφεία.
Ο Αμερικάνος έχει ύφος τουρίστα κάθε φορά που μπαίνουμε μέσα και ύφος απογοητευμένου επιχειρηματία που δεν μπορεί να κάνει buisness την ώρα που φεύγουμε.
Ξέρουμε και οι δυο από την αρχή ότι δεν θα ψωνίσουμε εκδρομή ή οτιδήποτε από αυτά τα γραφεία ,εγώ μάλιστα δεν θα έμπαινα καθόλου ,παρόλα αυτά περιπλανιώμαστε μέσα και έξω από αυτά.
Του υπενθυμίζω για άλλη μια φορά το μετρό αλλά κάνει ότι δεν ακούει.
Ύστερα από αρκετή ώρα το ψάχνουμε και με αρκετές ερωτήσεις το βρίσκουμε.Πάνω που τον έχω ψήσει να μπούμε μέσα τον μεταπείθει ένας περαστικός Ινδός να πάρουμε ricksaw.
Σαν πρόβατα λέμε στον οδηγό ότι θέλουμε τo Janpath Road όπου βρίσκεται το επίσημο τουριστικό γραφείο της ινδικής κυβέρνησης.
Φυσικά μας πήγε σε ένα αλλό που βρισκόταν σε ένα στενο του Janpath και ήταν ιδιωτικό με ταμπέλα που διαβεβαίωνε ότι είναι κρατικό,όπως και πολλά άλλα που είχαμε συναντήσει.
Οι δρόμοι στο Δελχί δεν έχουν ταμπέλες ,δεν έχει σημασία αν έχεις χάρτη μαζί σου .Δεν ξέρεις που βρίσκεσαι και είναι πανεύκολο να χαθείς.Πόσο μάλλον την πρώτη μέρα άυπνος και σοκαρισμένος.
Διαβάζω πιο προσεχτικά τον οδηγό.Του εξηγώ ότι ο Janpath Road από τη στιγμη που βρίσκεται στο Connaught Place το οποίο έχει και την ομώνυμη πλατεία ,θα πρέπει να είναι κεντρικός μιας και ξεκινά και καταλήγει σε αυτήν.
Όντως λίγα μέτρα πιο κάτω ήταν μια τεράστια πλατεία.Ταμπέλες πουθενά όμως.Σε ποιο δρόμο να ήμαστε άραγε.
Τελικά ο κεντρικός δρόμος που βρισκόμασταν ήταν o Janpath και 3 λεπτα πιο κάτω το τουριστικό γραφείο που ψάχναμε.
Είναι 9 πάρα 5 και υποτίθεται ότι ανοίγει στις 9.
Περιμένομε απέξω καπνίζοντας και χαζεύοντας το ξεκίνημα της καθημερινότητας των Ινδών.
Σκούπισμα στο δρόμο ,ετοιμασία φαγητού ,στήσιμο πάγκων,πλύσιμο,παιδιά με καθαρά ρούχα να πηγαίνουν σχολείο .Αθώα παιδιά και σεβαστικά.Τα παιδιά είναι μια όαση για μας,το ίδιο και οι γυναίκες.
Η ώρα περνά ,το γραφείο ανοίγει.Οι υπάλληλοι είναι τρομερά κατατοπιστικοί ,η εκδρομή με λεωφορείο στα αξιοθέατα στοιχίζει μόλις 250 ρούπιες .Βουτάμε από 3 χάρτες του Δελχί ,μπόλικες οδηγίες για το που είμαστε και προς τα που είναι ο σταθμός του τρένου New Dehli Train Station όπου θα βγάζαμε τα εισητήρια για Άγκρα και απομακρυνόμαστε .
Για καμια ώρα περίπου ψάχνουμε το σταθμό του τρένου.
Είναι ανάμεσα στην περιοχή του ξενοδοχείου μας και στο Connaught Place όπου βρισκόμασταν. Ο Αμερικάνος είναι πεπεισμένος ότι ξέρει προς τα που πάμε.
Άυπνη και κουρασμένη ,μπουχτισμένη από τη βρώμα στο δρόμο και τις καταιγιστικές εικόνες τον ακολουθώ μη κάνοντας κάποια πρόταση ή διόρθωση για τη διαδρομή που ακολουθούσαμε.
Τα πεζοδρόμια εδώ είναι τα διπλάσια αλλά είναι όλα σκαμμένα,Ινδοί εργάτες δουλεύουν πυρετωδώς σκάβοντας πότε για το μετρό, πότε για σωλήνες και πότε για καλώδια internet από ότι διαπίστωσα μετά από μέρες διαβάζοντας τα ινδικά νέα σε ένα σταθμό τρένου από αγγλόφωνη εφημερίδα.
Γυναίκες στο δρόμο παίρνουν το χώμα το οποίο έχει μορφή τσιμέντου σε σκόνη και το περνούν από σίτες.Δεν ξέρω γιατί το καθαρίζουν κατ'αυτό τον τρόπο.Ψάχνουν αντικείμενα ,αποφάγια ή απλά είναι οι δουλειά τους?
Άτομα κατώτατης κάστας είναι με κουβέρτες στα πεζοδρόμια δίπλα σε εργάτες μαγαζιά και περαστικούς.Πίνουν ηρωίνη ,τρώνε ,κοιμούνται ,μιλάνε και κάποιοι ζητιανεύουν.Δεν ξέρω αν ένιωθα λύπη ,ξέρω ότι ήθελα να φύγω όσο πιο γρήγορα γινόταν από κει.
Βρίσκουμε τον σταθμό του τρένου.Είναι ένας από τους πολλούς που έχει το Δελχί.
Το New Dehli Train Station είναι μια τεράστια έκταση με πολλούς οδηγούς να περιμένουν έξω από αυτόν.Ricksaw,ταξί και ποδήλατα με καρότσες.
Στον πρώτο όροφό του ,βγάζουν εισητήρια οι τουρίστες.
Βγάλαμε 2 εισητήρια για Άγκρα για την επόμενη το πρωί και φύγαμε πιστεύοντας ότι απέχουμε 5 λεπτά από το ξενοδοχείο μας.
Απέναντι από το σταθμό ξεκινούσαν δρόμοι με bazaar και κάπου εκεί σε κάποιο στενό ήταν και δρόμος του ξενοδοχείου.
Γιατί να πάμε όμως προς τα κει?Είχαμε έρθει από κει έχοντας χαθεί και νομίζαμε ότι δεν είναι αυτό το μονοπάτι μας.
Φυγαμε λοιπόν και αρχίσαμε να περπατάμε δίπλα από το σταθμό .
Ο δρόμος είχε τεράστιες μάντρες φυσικά χωρίς ταμπέλες, παγκάκι να ξαποστάσεις ή ένα μαγαζάκι να πιεις ένα καφέ.
Δεν μπορούσαμε να ακουμπήσουμε πουθενά ούτε ξέραμε που πάμε.Για το μόνο που ήμαστε ευτυχισμενοι είναι που βρήκαμε το σταθμό και το σωστο μέρος για εισητήρια αμέσως χωρίς καθυστέρηση.
Ο δρόμος που περπατούσαμε για μεγάλη απόσταση ειχε τεράστιες ταμπέλες που παρέπεμπαν σε γραφεία να βγάλει κανείς εισητήρια τρένου.
Τα γραφεία δεν φαίνονταν ,ήταν μέσα σε αυλές πίσω από μάντρες και ήταν πολύ πιθανό να πηγέναμε εκει για εισητήρια νομίζοντας ότι είναι του σταθμού.
Για 2 ώρες ψάχναμε το ξενοδοχείο ,είχαμε τρεις χάρτες του Δελχί ο καθένας μας ,δυο Lonely Planet και παρόλα αυτά είχαμε χαθεί για τα καλά.
Οι τεράστιες κατα μήκος μάντρες στο πλάι του σταθμού ήταν ένας γολγοθάς που είχαμε ακολουθήσει και έπρεπε να τον ξανακάνουμε προς τα πίσω.
Αρχίζω να σκέφτομαι συνέχεια τη μητέρα μου και πόσο δίκιο είχε να πάρω ένα ζευγάρι αθλητικές μπότες μαζί μου.
Η κατάσταση στους δρόμους δεν μου επέτρεπε να περπατήσω με το χαμηλό αθλητικό παπούτσι μου και ένιωθα τοσο τυχερή που αν και είχαν αρχίσει να με πονούν τα πόδια μου ,ήμουν λίγα εκατοστά παραπάνω από τη λάσπη ,το χώμα και ότι άλλο μπορει κανείς να φανταστει.
Ο λαιμός μου έχει αρχίσει να καίει,ο γιακάς της μπλούζας μου σηκώθηκε αρκετές φορές να με προστατέψει από την μολυμσμένη ατμόσφαιρα το πρωί αλλά πλέον δεν έκανε τίποτα.
Μετά πολλά μπαίνουμε σε ένα ricksaw και στα 200 μέτρα βρίσκουμε το ξενοδοχείο.
Έχουμε ραντεβού σε 2 ώρες να δούμε αξιοθέατα....!
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
καλα μας το ξεκινας αλλα βρε παιδακι μου μην μας αφηνουν με την αγωνια....περιμενουμε την συνεχεια σου!
παντως οφειλω να παραδεχτω οτι εγω δεν θα εκανα ενα τετοιο ταξιδι μονη μου.
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
Για το Δελχί κατάλαβα τα εξής...
ολα βρώμικα,ολοι σκάβουν και βάζουν σωλήνες παντού,φτύνουν,κοιμούνται στα χαντάκια ,πίνουν ηρωίνες,κλπ...τίποτα άλλο δεν είχε η πόλη αυτή??????είσαι σίγουρη?
πόσες μέρες έμεινες στο Δελχί??? είναι αρκετές για να σχηματίσεις μιά πραγματική και πλήρη εικόνα για την πόλη αυτή?
υπ όψιν οτι αυτά που γράφεις τα διαβάζει όλη η ελλάδα και εσύ βάζεις το λιθάρι σου για να σχηματιστεί μιά αποψη για μελλοντικούς ταξιδιώτες..
για συνέχισε...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.851
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom