Γαλλία Lα vie en rose a Dordogne...

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921

Η Suzanne και ο Mike είναι φοβεροί τύποι… γνωρίστηκαν πιτσιρικάδες , παντρεύτηκαν, γύρισαν όλο τον κόσμο και στα γεράματα έφτιαξαν το Ferme de Tayac, τον καλύτερο ξενώνα του Τayac, ενός μικροσκοπικού χωριού δέκα λεπτά ποδαρόδρομο από το κέντρο του Les Eyzies… το μέρος είναι ονειρικό…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.






ένα παλιό ερειπωμένο μοναστήρι , δίπλα στις γραμμές του τρένου, αναστήθηκε χάρη στους κόπους και τις προσπάθειες αυτού του φανταστικού ζευγαριού με το χαρακτηριστικό Βρετανικό φλεγματικό χιούμορ… το μοναστήρι ανακαινίστηκε σύμφωνα με τις παραδοσιακές επιταγές και το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.




Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


φτιάχτηκαν πέντε – έξη δωμάτια στον πρώτο όροφο, τα οποία διακοσμήθηκαν με το εκλεπτυσμένο γούστο της πανταχού παρούσας Suzanne, ένα τεράστιο καθιστικό με μια βιβλιοθήκη και τηλεόραση και το υπόλοιπο οίκημα το χαίρεται το ζευγάρι με τα παιδιά και τα εγγόνια του, είναι το σπίτι τους…την είσοδο του βασίλειου της Suzanne φυλάει ένα καλοκάγαθο γέρικο και συνάμα υπέροχα άσχημο μπουλντόκ η Lizzi, το σήμα κατατεθέν του σπιτιού …

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


ο κήπος είναι γεμάτος λουλούδια, φυτά και τεράστια δένδρα, που τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού αποτελούν όαση δροσιάς … στην απίθανη περίπτωση που βαρεθείς ή κουραστείς από την ομορφιά των γύρω χωριών και θελήσεις να μείνεις μια μέρα στον ξενώνα, μπορείς να αφεθείς στην γλυκιά απόλαυση μιας βουτιάς στην τεράστια πισίνα που βρίσκεται στην άκρη του κτήματος…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


το μόνο που μπορεί να χαλάσει την νωχελική ηρεμία της διαμονής σου είναι το φευγαλέο σφύριγμα κάποιου τρένου που περνά μια στο τόσο και οι καμπάνες τις διπλανής εκκλησίας που ηχούν κάθε Κυριακή πρωί… το πρωινό σερβίρεται σε ένα μεγάλο μοναστηριακό τραπέζι κι εκεί θα κάνεις τις πρώτες γνωριμίες με τους συγκατοίκους σου, οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θα είναι Βρετανοί, σαν τους ιδιοκτήτες… η Suzanne με σχολαστική τελειότητα επιτηρεί τον χώρο φροντίζοντας τους καλεσμένους της και ο Mike είναι έτοιμος με ένα αυθόρμητο αστείο να φτιάξει το κέφι και του ποιο απαιτητικού επισκέπτη… καφές, τσάι, γάλα, φρεσκοστημένοι χυμοί , κρουασάν , ντόπια μαρμελάδα, ψωμί , τυριά, αυγά, κέϊκ είναι τα βασικά συστατικά του μπουφέ πρωινού…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.




και ύστερα έρχεται η ώρα του σχεδιασμού της μέρας… η Suzanne είναι ερωτευμένη με την Dordogne και γνωρίζει τα πάντα για τον τόπο… θα σε συμβουλέψει που θα πας, θα σου σε πει πιο χωριό έχει αγορά σήμερα, τι θα ψωνίσεις, τι θα δεις, που θα φας… αστείρευτη πηγή πληροφοριών που δεν διστάζει ανά πάσα στιγμή να τις μοιραστεί κάνοντας τις διακοπές σου στη Dordogne μοναδικές… όταν οργανώναμε το ταξίδι διαλέξαμε προσεκτικά το στρατηγείο μας με γνώμονα όχι μόνο το επίπεδο του ξενώνα αλλά και την γεωγραφία του τόπου… ζητούσαμε μια βάση επιπέδου η οποία θα βρίσκονταν σε απόσταση βολής από τους ταξιδιωτικούς μας στόχους χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσουμε άσκοπα τον χρόνο μας σε περιττές διαδρομές… το Ferme de Tayac αποδείχθηκε λίρα εκατό… η κοιλάδα του ποταμού ήταν λιγότερο από τέταρτο μακριά, η διαδρομή υπέροχη και τα χωριά μας περίμεναν… με τον οδηγό μας υπό μάλης λοιπόν και τις πολύτιμες σημειώσεις της Suzanne στο χέρι, ξεκινήσαμε την πρώτη μας εξόρμηση στον παράδεισο που ονομάζεται Dordogne…

Χαμένο μέσα στα δάση του Perigord noir,σκάρτο δεκάλεπτο από το Les Eyzies, στην μέση του πουθενά, βρίσκεται το Meyrals… ένα χωριουδάκι μια σταλιά… μια χούφτα σπίτια, μια όμορφη εκκλησιά, πέντε έξη μαγαζάκια και τίποτε άλλο… κι όμως, αυτό το τόσο δα μέρος, χάρη σε μια απλή έξυπνη κίνηση των λιγοστών κατοίκων του, κατάφερε να ξεφύγει από την ασημαντότητα του και να μπει στον τουριστικό χάρτη της Dordogne… από την άνοιξη μέχρι τον Οκτώβρη δεκάδες καλλιτέχνες της περιοχής και όχι μόνο, μαζεύονται και δίνουν ζωή στα μέρη του … χρόνο το χρόνο το χωριό έγινε γνωστό για τις εκδηλώσεις του… πότε μια έκθεση ζωγραφικής, πότε μια παράσταση θεάτρου , ένας χορός, μια συναυλία , μια συζήτηση, η αγορά της Πέμπτης και πάνω απ όλα το φεστιβάλ των σκιάχτρων… όχι δεν αστειεύομαι, η παλιά παράδοση αναβιώνει, το χωριό γεμίζει σκιάχτρα και την τελευταία Κυριακή του Ιούλη το μικρό και ξεχασμένο Mayrals γίνεται πρωταγωνιστής στα καλλιτεχνικά δρώμενα της περιοχής…



Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Η Limeuil είναι υπέροχη… λέγεται ότι είναι ένα από τα ωραιότερα χωριά της Γαλλίας αλλά αυτό όταν βρίσκεσαι στην Dordogne ακούγεται τόσο κοινότυπο… η συντριπτική πλειοψηφία των χωριών της περιοχής είναι ονειρικά και άνετα ερίζουν για τον τίτλο του ωραιότερου… βρίσκεται στη συμβολή δύο ποταμών, του Dordogne και του Vezere, σκαρφαλώνει στην πλαγιά ενός λόφου και στην κορυφή της δεσπόζει ένα Μεσαιωνικό κάστρο… η εποχή της μεγάλης ακμής της ήταν οι αρχές του 19ου αιώνα χάρη την προνομιακή της θέση δίπλα στη συμβολή των δύο ποταμών… φορτηγίδες γεμάτες ξυλεία, μαλλί, δέρματα, τυρί από τα βάθη της Γαλλίας έκαναν στάση στο δρόμο τους για το λιμάνι του Μπορντό και λίγες μέρες αργότερα επέστρεφαν μεταφέροντας από εκεί μπαχαρικά, ζάχαρη, αποξηραμένα ψάρια, αλάτι… το χωριό ήταν σημαντικότατο διαμετακομιστικό κέντρο, γεμάτο αποθήκες μεταφόρτωσης των προϊόντων, αποβάθρες στο ποταμίσιο λιμάνι του, καπηλιά, καταστήματα και έδρα του πανίσχυρου Οίκου της Ένωσης Λεμβούχων… τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι ιδανικά… η στρατηγική του θέση αποδείχθηκε ευχή και κατάρα… λόγω αυτής γνώρισε αμέτρητες εισβολές, επιδρομές, πολέμους… ανά τους αιώνες Ρωμαίοι , Βίκινγκς, Άγγλοι το πολιόρκησαν, το κατέλαβαν, το λεηλάτησαν… την εποχή του Εκατονταετούς πολέμου έγινε θέρετρο σφοδρών συγκρούσεων όντας σημαντικότατη βάση των Γάλλων… τότε το μέρος οχυρώθηκε, το κάστρο ανακαινίστηκε και το χωριό πήρε την σημερινή χαρακτηριστική μεσαιωνική μορφή του…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.




Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Η Place de Port, μπροστά από τo λιμάνι, που κάποτε έσφυζε από ζωή, σήμερα ζωντανεύει μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες, χάρη τους πολυάριθμους τουρίστες που περιμένουν καρτερικά στην ουρά τους να νοικιάσουν ένα κανό ή μια βάρκα για να χαρούν τις ομορφιές των ποταμών… από αυτή την πλατεία ξεκινά η ανάβαση προς την άνω πόλη… διαβαίνεις μια τοξωτή πύλη και μεταφέρεσαι στον μεσαίωνα… στενά λιθόστρωτα δρομάκια, σπίτια βαμμένα στο γκρι κολλημένα το ένα δίπλα στο άλλο, μαγαζάκια που πουλάνε κοσμήματα και είδη χειροτεχνίας, μια γοητευτική πλατεία, η υπέροχη εκκλησία του Saint Martin και τέλος στην κορυφή το κάστρο να διαφεντεύει τα πάντα…





Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.

σε μια κατηφοριά στο κέντρο του χωριού θα βρείτε το Αu Bon Accueil…



μια τεράστια κληματαριά σκεπάζει την καλόγουστη βεράντα που θα φάτε φτιάχνοντας ένα υπέροχο σκηνικό… η κουζίνα είναι τυπική Γαλλική, δηλαδή υπέροχη… διαλέξτε το κουνέλι με σάλτσα μουστάρδας στη γάστρα και συνοδέψτε το με ένα καλό ντόπιο ροζέ… θα μαγευτείτε και δεν θα δώσετε πάνω από 25? το άτομο… αξίζει…

Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.



Αυτή η εικόνα έχει σμικρυνθεί. Πατήστε εδώ για να δείτε τη μεγάλη εικόνα.


 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
well come TRAVELLER!!!!!!!!!
οπως πάντα ποιοτικός και εκλεκτικός!!!!!!!!!!!
Μουλειψες!!
 

North66

Member
Μηνύματα
4.306
Likes
5.054
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Για να δούμε τι λένε και η Τουλούζη και το Μπορντώ.
 

Leftris B

Member
Μηνύματα
1.784
Likes
1.111
Επόμενο Ταξίδι
τοσκάνη
Ταξίδι-Όνειρο
japan
πάνω που είχα αρχίσει να πιστεύω ότι μας περικόψαν και τις έξοχες ιστορίες σου... δώσε κι αλλό στο λαό σου:D α μη ξεχάσεις λεπτομέριες για κρασιά....
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.405
Likes
14.370
Πολύ καλή αρχή με το γνωστό ύφος...

Ο τομέας κρασί με λεπτομέρειες μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα...
 

Zeta

Member
Μηνύματα
470
Likes
121
Επιτέλους θα ταξιδέψουμε!!! και φυσικά πού αλλού από τη Γαλλία...

+ κι από μένα για τα κρασιά
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχα! Πραγματικά ανυπομονώ για την περιγραφή σου!
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Τα αγγλικά της δεσποσύνης στο γκισέ της Europcar στο αεροδρόμιο της Toulouse ήταν φανερό ότι ήταν επιπέδου των δικών μου Γαλλικών… δηλαδή άστα να πάνε… σε ερώτηση μου σχετικά με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα παίρναμε, απάντησε με ένα λαμπερό χαμόγελο και ένα δυνατό OUI!! Μάλλον δεν ξεκινήσαμε καλά σκέφτηκα αλλά το διασκέδαζα… στο τέλος- τέλος θα βρούμε άκρη με την νοηματική, ας μην αγχωνόμαστε… με τα πολλά πήρα τα κλειδιά του αυτοκινήτου, κατάλαβα στο περίπου από πού θα το παραλάβω και συνεννοηθήκαμε (??) ότι θα το παραδώσω μια βδομάδα αργότερα στο αεροδρόμιο του Bordeaux… έβαλα 2-3 τζίφρες, είπα ο Θεός να βάλει το χέρι του και προχώρησα προς το πάρκινγκ… ο κάτασπρος μπέμπης που βλέπαμε μπροστά μας ήταν μια πραγματική ατραξιόν, ένα FIAT 500… τον χαϊδέψαμε, τον αγκαλιάσαμε, τον φιλήσαμε και με τα πολλά αποφασίσαμε να πάμε μαζί του την πρώτη μας βόλτα… και τότε διαπιστώσαμε ότι ο συνοδός μας για την επόμενη βδομάδα στις ομορφιές της Dordogne ήταν ένα άβγαλτο μαθητούδι… τα χιλιόμετρα που έδειχνε το κοντέρ του ήταν μόλις ένα…



Η απόσταση που χωρίζει την μητρόπολη της Τoulouse από το Albi είναι περίπου ογδόντα χιλιόμετρα και o αυτοκινητόδρομος που τις ενώνει άψογος… σε κάτι λοιπόν περισσότερο από τριάντα λεπτά παίρναμε μια πρώτη γεύση του τι εστί Albi… η γραφική ήσυχη πολίχνη των 70,000 κάτοικων ξεκουράζεται στις όχθες του ποταμού Τarn και μια εντυπωσιακή κοκκινωπή Cathedral την διαφεντεύει …





ανατρέχοντας στα πολυάριθμα βιβλία που μιλούν για την πόλη σκιαγραφούμε μέσες άκρες την ιστορία της … είναι γεγονός ότι η σημερινή τεράστια φήμη του Albi oφείλεται κυρίως στο πιο άξιο τέκνο της, τον αξεπέραστο Henri de Toulouse-Lautrec και το εντυπωσιακό μουσείο του… Albi όμως υπήρχε και πριν τον Lautrec και η ιστορία του είναι αξιομνημόνευτη… ουσιαστικά αρχίζει να εμφανίζεται στο ιστορικό γίγνεσθαι της Γαλλίας γύρω στα 1040 όταν χτίζεται η απαράμιλλου κάλλους και ιδιαίτερα χρηστική τότε πρώτη του γέφυρα, γνωστή στις μέρες μας ως Pont Vieux, δηλαδή παλιά γέφυρα… ο Tarn, αυτός ο υπέροχος ποταμός και η γέφυρά του λοιπόν ήταν η βασική αιτία της οικονομικής ανάπτυξης της πόλης… στα τότε χρόνια τα ποτάμια ήταν οι βασικοί και ουσιαστικά οι μόνοι οδοί επικοινωνίας … άνθρωποι και εμπορεύματα μετακινούνταν δια μέσου των ποταμών και φυσικά οι πόλεις που είχαν το προνόμιο να είναι χτισμένες στις όχθες τους απολάμβαναν, δια μέσου του εμπορίου και της απαραίτητης φορολογίας ξεχωριστή οικονομική ανάπτυξη… εκτός των κερδών όμως από το εμπόριο και την φορολογία, η καλλιέργεια του φυτού isatis προσέθεσε ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στην τοπική κοινωνία και έδωσε νέα ώθηση στην ευμάρεια του τόπου… το isatis είναι ένα φυτό που η γαλάζια χρωστική ουσία των φύλλων του χρησίμευε για την βαφή υφασμάτων και την ζωγραφική κεραμικών και η ζήτησή του τον μεσαίωνα και την αναγέννηση ήταν τεράστια… μοιραία λοιπόν οικογένειες πλούτιζαν, τα πρώτα αρχοντικά κτίστηκαν και οι τέχνες άκμαζαν… η φρενήρης όμως ανάπτυξη της πόλης ανακόπηκε βίαια με την εμφάνιση στην περιοχή της αίρεσης των ΚΑΘΑΡΩΝ… η πανίσχυρη Καθολική εκκλησία με βίαιο τρόπο κατέπνιξε τους αιρετικούς και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η πόλη σχεδόν να ερημώσει… για μια ακόμη φορά όμως η προνομιακή της θέση και το isatis την έσωσε από τον αφανισμό… η Καθολική εκκλησία ανέλαβε ουσιαστικά υπό την προστασία της το καθαρό πλέον από ΚΑΘΑΡΟΥΣ Albi, ανακαίνισε το επισκοπικό μέγαρο που ρήμαζε και άρχισε να χτίζει τον μεγαλειώδη γοτθικό καθεδρικό ναό της πόλης που σήμερα προστατεύεται από την UNESCO σαν μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς… οι παλιές καλές εποχές ξαναγύρισαν και έγιναν ακόμη καλύτερες… το Albi μέχρι και τις αρχές του 19ου αιώνα ευημερούσε… ο νόμος όμως της ακμής και της παρακμής ισχύει και εδώ… από τα μέσα του 19ου αιώνα τα ποτάμια σταματούν να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στις μετακινήσεις… δρόμοι ανοίγονται, το τρένο έρχεται και τo λουλάκι αντικαθιστά το isatis… συνεπώς το Albi αργά αλλά σταθερά παρακμάζει και καταντά σχεδόν μια ασημαντότητα μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, που η απαράμιλλη αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης και η φήμη του Lautrec το καθιστούν μια ιδιαίτερη τουριστική ατραξιόν…

Αντίθετα με το ομόσταυλο Ιbis του Παριζιάνικου αεροδρομίου, αυτό στο Albi ήταν μια ευχάριστη έκπληξη… χτισμένο σε απόσταση βολής από την παλιά πόλη, με μεγάλα δωμάτια και μια εξόχως ελκυστική τιμή είναι η ιδανική βάση για την εξερεύνηση αυτής της τόσο γοητευτικής πόλης… το καρουσέλ στα όρια της παλιάς πόλης βρίσκονταν στο κέντρο μιας νεόκτιστης πλατείας και έσφυζε από ζωή… δεκάδες πιτσιρίκια έναντι ευτελούς τιμήματος απολάμβαναν τις καρουζελικές γύρες τους και άλλα έπαιζαν αμέριμνα με τα νερά ενός πρωτοποριακού συντριβανιού…











ακριβώς απέναντι, ένα κομψό αναγεννησιακό παλάτσο στέγαζε το Δημοτικό θέατρο της πόλης και γιρλάντες στην πρόσοψή του διαφήμιζαν την αυριανή παράσταση του Don Giovanni… ο καιρός ήταν καθαρά καλοκαιρινός και ο ήλιος μας χαμογελούσε… προχωρήσαμε στον κεντρικό πεζόδρομο που οδηγεί στη μεγάλη πλατεία και την catherdal…






η οπτική σύγκρουση με τον καθεδρικό ναό της St. Cecile είναι σφοδρότατη… βουτηγμένος στο κόκκινο του κεραμιδί, χάρη στα ομόχρωμα τούβλα που χαρακτηρίζουν και το σύνολο της πόλης, είναι ο μεγαλύτερος ναός του κόσμου χτισμένος από τούβλο… φτιαγμένος σαν οχυρό, συμβολίζει την διαχρονική ισχύ της εκκλησίας και εκφράζει συνάμα την καθολική αναγέννηση μετά την κρίση με τους ΚΑΘΑΡΟΥΣ... χαζέψαμε τα αναπόφευκτα μαγαζάκια με τα αδιάφορα σουβενίρ στην πλατεία, πυροβολήσαμε κατά ριπάς με την φωτογραφική μας αυτό το αριστούργημα γοτθικής αρχιτεκτονικής και τέλος διαβήκαμε τις πύλες του… η δωρική , λιτή αλλά συνάμα εντυπωσιακή εξωτερική όψη του έρχεται σε ζωηρή αντίθεση με τον πλούσιο εσωτερικό του διάκοσμο… λαμπρές τοιχογραφίες, περίτεχνα γλυπτά , πίνακες αριστουργήματα, αμύθητης αξίας εκκλησιαστικά σκεύη, ένα φαντασμαγορικό τέμπλο και ένα εξαιρετικής αισθητικής εκκλησιαστικό όργανο , που συμβάλλει αποφασιστικά στην εσωτερική διακόσμηση του ναού, είναι μερικοί από τους “θησαυρούς “ που κοσμούν την St. Cecile… καθίσαμε σε ένα στασίδι και αφεθήκαμε στην μυσταγωγία του χώρου… έξαφνα σαν σε όνειρο ακούσαμε την κρυστάλλινη ψαλμωδία μιας αοιδού που συνοδεύονταν από την γλυκιά μελωδία του οργάνου… ο κόσμος, που κατέκλυζε τον υπέρλαμπρο ναό έστεκε μαγεμένος να απολαμβάνει αυτό το ξεχωριστό high light…
 

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Εντυπωσιακός ο καθεδρικός ναός Αλλά το παιχνιδιάρικο συντριβάνι
κλέβει την παράσταση:D
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Είχε μεσημεριάσει για τα καλά, το στομάχι γουργούριζε και οι πληροφορίες μας μιλούσαν για τον τοπικό ναό γευσιγνωσίας που άκουγε στο όνομα Le Lautrec… είναι γεγονός πως τα πάντα στο Albi κινούνται στον αστερισμό του μεγάλου ζωγράφου γι αυτό και θεωρήσαμε απόλυτα φυσιολογικό ένα από τα κορυφαία εστιατόρια της πόλης να έχουν το όνομα του… το Le Lautrec δεν πρόδωσε τις προσδοκίες μας… βρίσκεται , ω τι έκπληξη, στην ομώνυμη οδό, 13-15 rue Henri de Toulouse-Lautrec και στεγάζεται σε ένα ατμοσφαιρικά αναπαλαιωμένο αρχοντικό… ο καιρός εξακολουθούσε να είναι σύμμαχός μας, η θερμοκρασία σκαρφάλωνε στους 28 βαθμούς κι έτσι το γεύμα μας έλαβε χώρα στην καλόγουστη δροσερή αυλή του… οι Γάλλοι έχουν εφαρμόσει έναν απλό κανόνα στις γευστικές τους αναζητήσεις… όλα τα εστιατόρια έχουν τρία-τέσσερα στάνταρντ μενού ημέρας και χωρίς καμιά μα καμιά έκπτωση στην ποιότητα μπορείς να απολαύσεις ένα γεύμα κλάσης… ένα πρώτο πιάτο , το κυρίως και ένα γλυκό… όταν μπορείς λοιπόν να γευτείς ένα εξαιρετικό γκουρμέ γεύμα από 12? έως 22? το άτομο ανάλογα το εστιατόριο και το μενού, τα σχόλια περιττεύουν… αν σε αυτά προσθέσεις ένα μπουκάλι κρασί της τάξεως των δεκαπέντε περίπου ευρώ, το συνολικό κόστος δεν ξεπερνά τα 20?-28? ποσό, που πιστέψτε με αν συγκριθεί με την ποιότητα του γεύματος είναι ελάχιστο και καμία φυσικά σχέση δεν έχει με το αντίστοιχο Ελληνικό…














Η Louise Weber ήταν η απόλυτη σταρ των καταγωγίων του Παρισιού στα τέλη του 19ου αιώνα… Πανέξυπνη Γαλλοεβραία διέπρεψε σε κάθε είδους πικάντικου χορού, έγινε βασικό στέλεχος του περίφημου Moulin Rouge, συνώνυμο του διαβόητου καν καν, μοντέλο του Renoir και μούσα του Lautrec… στον κολοφώνα της δόξας της κέρδισε επάξια το προσωνύμιο La Goulue , Η Αχόρταγη, εξαιτίας των επιδόσεων της στην παντός είδους κατανάλωση… φαγητού, ποτού, πελατών… μετά από μια αποτυχημένη επαγγελματική κίνηση που την κατέστρεψε ολοσχερώς οικονομικά κατάντησε μισότρελλη και αλκοολική να πουλάει τσιγάρα έξω από τα καμπαρέ της Montmartre… ένα κρύο Γεναριάτικο βράδυ του 1929 τερμάτισε τον βίο της σε ένα σοκάκι δίπλα στο Moulin Rouge… ελάχιστοι αναγνώρισαν στο πρόσωπο της υπέρβαρης και βαριά καταβεβλημένης κλοσάρ την πρώην βασίλισσα του καν-καν… η La Goulue δεν θα ήταν ούτε καν κόκκος άμμου στην ιστορία αν δεν είχε την τύχη να συναντήσει και να την ερωτευτεί ο Lautrec… χάρη σ αυτόν όμως η ασήμαντη χορεύτρια των καταγωγίων κέρδισε την αθανασία…








Βρισκόμουν στο ισόγειο του μουσείου του Toulouse-Lautrec στο κέντρο του Albi και κοίταζα κατάματα το πόστερ που διαφήμιζε την La Goulue να χορεύει ξέφρενα στο Moulin Rouge… ένα μεταϊμπρεσιονιστικό αριστούργημα… ο Lautrec ήταν άτυχος… γόνος παλιάς εύπορης αριστοκρατικής οικογένειας έζησε μόλις 36 βασανισμένα χρόνια… λόγω μιας γενετικής δυσμορφίας τα πόδια του έπαψαν να μεγαλώνουν και ποτέ δεν ξεπέρασε σε ύψος το 1,54… έμεινε νάνος και συχνά λόγω της εμφάνισής του γίνονταν αντικείμενο χλευασμού… σπάνιο καλλιτεχνικό ταλέντο, αποκλεισμένος από τις περισσότερες δραστηριότητες που απολαμβάνουν οι άντρες τις ηλικίας του αφοσιώθηκε στην ζωγραφική και δυστυχώς στο ποτό… μετά από μια σύντομη παραμονή στη Νίκαια και χάρη στα χρήματα της οικογένειας του, φτάνει στο Παρίσι και εγκαθιστάτε, στην διάσημη για την μποέμικη ζωή, περιοχή της Montmartre… συναντά γνωστούς ζωγράφους της εποχής και αρχίζει να συχνάζει στα γύρω χαμαιτυπεία… γνωρίζεται με μοντέλα αμφιβόλου ηθικής και διάγει βίο τρυφηλό και έκλυτο… εμπνέεται από την ζωή στα καμπαρέ και ζωγραφίζει διαφημιστικές αφίσες καλλιτεχνών και κέντρων… το λυκαυγές του 19ου αιώνα τον βρίσκει αλκοολικό και άρρωστο από σύφιλη… δυο χρόνια αργότερα το 1901, πεθαίνει νεότατος στο οικογενειακό κτήμα της οικογένειάς του λίγο έξω από το Μπορντώ… λίγο μετά τον θάνατό του η μητέρα του, κόμισα Adèle Toulouse-Lautrec, συγκεντρώνει έργα του και χρηματοδοτεί ένα μουσείο στη γενέτειρά του για να τα εκθέσει … κάπως έτσι δημιουργείτε αυτό το μοναδικό μουσείο στο Albi, που αποτελεί στις μέρες μας πόλο έλξης των απανταχού μυστών της τέχνης… έδρα του το Palais de la Barbie,το πρώην Επισκοπικό Μέγαρο, ένα από τα παλαιότερα και καλύτερα διατηρημένα κάστρα-παλάτια στη Γαλλία, που ανακαινίζεται, αλλάζει χρήση και στεγάζει πάνω από χίλια έργα του μεταξύ των οποίων και 31 φημισμένα πόστερ…










Το ηλιοβασίλεμα στον Ταρν ήταν μαγικό… ο ήλιος λιποτακτούσε προς την δύση λερώνοντας το ποτάμι με μενεξελιές πινελιές κι εμείς σκαρφαλωμένοι στην χιλιόχρονη γέφυρα απολαμβάναμε το μαγικό του τοπίου… κόσμος πολύς περπατούσε στις πλακόστρωτες όχθες χαζεύοντας τους ήρεμους μαιάνδρους… ήταν περασμένες εννιά πια όταν ανηφορήσαμε τα καλντερίμια προς την παλιά πόλη… η μεσαιωνική γειτονιά του Castelnau μας τράβαγε σαν μαγνήτης… τα κοκκινόχρωμα σπίτια φωτίζονταν διακριτικά από καλαίσθητες παλιομοδίτικες λάμπες κι οι τουρίστες τιτίβιζαν στα αναρίθμητα εστιατόρια και καφέ… περάσαμε από την αγορά όπου είχε στηθεί ένα πανηγύρι πολιτισμού… δεκάδες καλλιτέχνες άπλωναν την πραμάτεια τους προσπαθώντας να σαγηνέψουν την υποψήφια πελατεία… πίνακες, κεραμικά, κοσμήματα… έξω από ένα εστιατόριο μια καλλίγραμμη artiste μας θύμιζε το La Vie En Rose της Piaf… με τα πολλά ούτε καν καταλάβαμε πως φτάσαμε στη μεγάλη πλατεία… καθίσαμε σένα τυχαίο καφέ απέναντι από την Cathedral…










διαλέξαμε ένα πλατό με τυριά κι ανοίξαμε ένα ροζέ από το Bergerac… η επιβλητική γαλήνη του ναού σε συνδιασμό με το τρίτο ποτήρι με ταξιδεύουν… η φωτογραφία έξω από το μουσείο του Lautrec ζωντανεύει… είμαι σχεδόν σίγουρος πως βλέπω την σκιά του να κατηφορίζει το πλακόστρωτο καλντερίμι στηριγμένος στο χαρακτηριστικό του μπαστούνι …

- Θεέ μου βλέπω οράματα, σκέφτομαι φωναχτά, σίγουρα φταίει η μαγεία του μέρους…

- Μπα, με βεβαιώνει με ένα γλυκό χαμόγελο η συνοδός μου… πάνω απ όλα φταίει το κρασί…

 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Υπέροχη μέρα! Πανέμορφες εικόνες και αξέχαστες εμπειρίες!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.540
Likes
1.951
Επόμενο Ταξίδι
Νεπάλ
περναω υπέροχα σ αυτο το ταξίδι!!!
ειναι απολύτως του γουστου μου..άσε που και ο καιρός ειναι με το μέρος μου..
τι φωτεινές φωτογραφίες!!!!!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.254
Μηνύματα
885.054
Μέλη
38.933
Νεότερο μέλος
athgouletas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom