Τουρκία Αδριανουπολη!

thanos75

Member
Μηνύματα
1.370
Likes
3.428
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Οπότε τελικά αν βρεθείς εκεί γύρω χωρίς αυτοκίνητο, πώς περνάς Αδριανούπολη;
Με ταξί ελληνικό που έχει ειδική άδεια, ή με οργανωμένη εκδρομή από κάποιο τοπικό ταξιδιωτικό γραφείο
 

apodrasi

Member
Μηνύματα
546
Likes
1.011
Επόμενο Ταξίδι
Βαλτική
Ταξίδι-Όνειρο
Κίνα-Ινδία-Περού
Με ταξί ελληνικό που έχει ειδική άδεια, ή με οργανωμένη εκδρομή από κάποιο τοπικό ταξιδιωτικό γραφείο
Αν δεν υπάρχουν ταξί με άδεια, όπως αναφέρθηκε, μένει μόνο το εκδρομικό... Και ίσως η ενοικίαση αυτοκινήτου από Ορεστιάδα, αν επιτρέπει το γραφείο ενοικίασης τη διέλευση.
 

thanos75

Member
Μηνύματα
1.370
Likes
3.428
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Αν δεν υπάρχουν ταξί με άδεια
Εχω την αίσθηση πάντως ότι δεν είναι τόσο λίγα τα ταξί που έχουν άδεια. Μπορεί πράγματι να έχει αυξηθεί το ειδικό κόστος και έτσι τα νέα παιδιά που μπαίνουν στο επάγγελμα να το ψιλοαποφεύγουν (ίσως και για άλλους λόγους), αλλά επειδή κατάγομαι από Έβρο, θυμάμαι παλιά ότι σχεδόν όλοι οι ταξιτζήδες είχαν άδεια για να περνούν τα σύνορα. Εξάλλου είχε και μεγάλη κίνηση, αφού όλος ο Έβρος από εκεί ψώνιζε (ΟΚ οι περισσότεροι πήγαιναν με τα ΙΧ τους, αλλά και πάλι ειδικά από Ορεστιάδα πολλοί ήταν αυτοί που πήγαινα και με ταξί. Προσωπικά θα σου έλεγα να καλέσεις τα ραδιοταξί Ορεστιάδας 25520 25025 και νομίζω θα σε καθοδήγήσουν (μπορεί να σου δώσουν το όνομα και το κινητό κάποιου οδηγού που κάνει το δρομολόγιο) Επίσης ευρύτερα στον Έβρο υπάρχουν και ιδιωτικές εταιρείες ταξί
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.032
Likes
1.594
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Το τοπικό πρακτορείο Καρακατσάνης Τουρς θα κάνει τακτικά δρομολόγια κάθε Σάββατο (από μετά τις εκλογές) για Αδριανούπολη. Αναχώρηση 8.00 από Ορεστιάδα, παραμονή στο κέντρο 4 ώρες, μεταφορά στο εμπορικό κέντρο Erasta, παραμονή 2 ώρες και επιστροφή. Κόστος 15 ευρώ. Άλλο τοπικό πρακτορείο (δεν γνωρίζω το πρόγραμμα του) είναι το Αλπίνο Τουρς.
 

va5ilis

Member
Μηνύματα
125
Likes
1.251
Ταξίδι-Όνειρο
Το Εβερεστ
Σε αντιστάθμισμα για το έδαφος του Κάραγατς, παραχωρήθηκε στην Ελλάδα ολόκληρο το δέλτα του Έβρου.
Μια άλλη ιστορία που μας είπε ο ξεναγός μας στην ξενάγηση του δελτα του Εβρου. Συνθετω την ιστορία από τα 2 αρθρα. Όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφιες ας ανατρέξει σε αυτά.

Η Συνθήκη της Λωζάνης όρισε Τριμερή Επιτροπή για τον καθορισμό των ελληνοτουρκικών συνόρων, που αποτελούνταν από τον Ολλανδό συνταγματάρχη Μπάκερ ως πρόεδρο και τους επικεφαλής των αντιπροσωπιών Ελλάδας και Τουρκίας, ταγματάρχη Εμμανουήλ Μινωτάκη και συνταγματάρχη Χαϊρουλάχ Μπέη αντίστοιχα, ως μέλη. Οι αποφάσεις της επιτροπής θα λαμβάνονταν κατά πλειοψηφία και θα ήταν υποχρεωτικές για τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η Συνθήκη όριζε ως σύνορο Ελλάδας – Τουρκίας τον μέσο ρου του ποταμού Έβρου, αλλά έμεναν πολλά ακόμη να διευθετηθούν για την οριστική χάραξη. Το σημαντικότερο ήταν η τύχη του Δέλτα. Ο διασυνοριακός ποταμός ανοίγει νότια των Φερών και δημιουργεί μια διχάλα, με τις δύο κύριες διακλαδώσεις του να «αγκαλιάζουν» το νησί των 100.000 στρεμμάτων. Η Τριμερής Επιτροπή, υπό τον Ολλανδό συνταγματάρχη Μπάκερ, καλούνταν να αποφασίσει ποιος από τους δύο βραχίονες του ποταμού –ανατολικός ή δυτικός- αποτελεί την κύρια κοίτη και να καθορίζει αυτήν ως μόνιμο σύνορο μεταξύ των δύο χωρών.

Ο εκπρόσωπος της Τουρκίας στην Επιτροπή, Συνταγματάρχης Χαιρουλάχ Μπέη, προσκόμισε στον Μπάκερ τίτλους ιδιοκτησίας Οθωμανών πολιτών, προκειμένου να κατοχυρώσει ως σύνορο τον δυτικό βραχίονα και να περάσει το «Γκιαούρ Αντά» στην τουρκική κυριαρχία. Όπως αναφέρει σε ενημερωτικό φυλλάδιο ο πρώην αντιδήμαρχος Φερών, Νικόλαος Γκότσης, ο οποίος μελέτησε όσο ελάχιστοι την ιστορία της περιοχής, ο Ταγματάρχης Μινωτάκης έκανε επισταμένη έρευνα στο Υποθηκοφυλακείο της Κωνσταντινούπολης, όπου σε αντιπαραβολή των στοιχείων απέδειξε πως αυτοί οι τίτλοι ιδιοκτησίας ήταν πλαστοί. Επίσης, μέσα στα πολλά επιχειρήματα της ελληνικής αντιπροσωπείας που προσκόμισε, ήταν πως η ποτάμια ναυσιπλοϊα για την Αδριανούπολη γινόταν από τα αρχαία και βυζαντινά χρόνια μέσω του ανατολικού βραχίονα και του λιμανιού του Αίνου.

Ο Συνταγματάρχης Μπάκερ μελέτησε τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών και αποφάσισε πως ο κύριος ρους του Έβρου είναι ο ανατολικός βραχίονας και έτσι το Δέλτα των 100.000 στρεμμάτων κατοχυρώθηκε στην Ελλάδα. Στις 3 Νοεμβρίου 1926 υπογράφηκαν τα πρωτόκολλα και τα συμπεράσματα της Επιτροπής.

Ο ρόλος του ταγματάρχη Μινωτάκη στάθηκε καθοριστικός στη χάραξη των συνόρων με την Τουρκία στον Εβρο και στην κατοχύρωση υπέρ της χώρας μας 100.000 και πλέον στρεμμάτων που διεκδικούσε πεισματικά η τουρκική πλευρά.

Ο Μινωτάκης καταγόταν από τα Χανιά της Κρήτης και ήταν αδελφός του σπουδαίου ηθοποιού και σκηνοθέτη Αλέξη Μινωτή. Το 1935 υπήρξε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Οχύρωσης (ΚΕΟ) των ελληνοβουλγαρικών συνόρων που χωροθέτησε τα αμυντικά έργα της θρυλικής «Γραμμής Μεταξά». Απεβίωσε σε ηλικία μόλις 42 ετών χτυπημένος από φυματίωση.

Το 2018 κεντρικός δρόμος των Φερών μετονομάστηκε σε Οδό Ταγματάρχη Εμμανουήλ Μινωτάκη ως ελάχιστος φόρος τιμής σε όσα προσέφερε στην πατρίδα από τη θέση του. Εναν χρόνο νωρίτερα έγιναν η ονοματοδοσία της Λεωφόρου Συνταγματάρχη Μπάκερ στις Φέρες και τα αποκαλυπτήρια μνημείου προς τιμήν του Ολλανδού συνταγματάρχη για τη συμβολή στην παραχώρηση της νησίδας «Δ» στην Ελλάδα.

Πηγες:

1.https://www.ethnos.gr/history/article/107860/tagmatarxhsminotakhsoadelfostoyalexhminothpoyxarisesthnelladatodeltatoyebroy
2.https://www.protothema.gr/greece/article/1013773/evros-tria-hronia-harassan-ta-sunora-meta-tin-sunthiki-tis-lozanis/
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.032
Likes
1.594
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Ας γράψω λίγα για Αδριανούπολη μια και ανακινήθηκε το θέμα.

Από τον καιρό που καταργήθηκε η βίζα (κάπου το 1985) έχω πάει πάμπολλες φορές. Παραμονή από μια μέρα μέχρι … μισή ώρα. Απέχει από Ορεστιάδα κάπου 32 χιλιόμετρα. Από εδώ είναι η καταγωγή των παππούδων μου από το σόι της μάνας μου και ήρθαν Ελλάδα με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1922. Τα τελευταία 15 χρόνια γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη με κατασκευή έργων υποδομής, πανεπιστημίου, πολυτελών ξενοδοχείων, πολυκαταστημάτων κλπ. Ο πληθυσμός της σήμερα πρέπει να είναι γύρω στις 185.000 κατοίκους. Τελευταία έχουν κατασκευαστεί νέες εγκαταστάσεις τελωνείου και σύνδεση με αυτοκινητόδρομο.

Όποιος έρχεται πρώτη φορά για τουρισμό μπορεί να πάει από τον παλιό λιθόστρωτο δρόμο (οδός Λωζάννης) και να περάσει από το χωριό Κάραγατς. (Έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο 2 χιλιόμετρα μετά το τελωνείο στον κυκλικό κόμβο δεξιά.)

DSCN2136.JPG


Εδώ μπορεί κανείς να δει το μνημείο της Συνθήκης της Λωζάννης - βάσει της οποίας παραχωρήθηκε στην Τουρκία η περιοχή αυτή στην Δυτική πλευρά του Έβρου ποταμού -

DSCN2118.JPG


τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό ο οποίος δεν λειτουργεί σήμερα και οι εγκαταστάσεις του έχουν παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο,

DSCN2130.JPG


το παλιό καφενείο του σταθμού – μουσείο φυσικής ιστορίας σήμερα,

DSCN2122.JPG


και μια παλιά ατμομηχανή με ένα βαγόνι.

DSCN2125.JPG


Σχετικά με την σιδ. γραμμή είχα γράψει μερικά εδώ: Σύντομες ιστορίες του 20ού αιώνα

Σώζονται ακόμη μερικά σπίτια Ελλήνων που έφυγαν από εδώ το 1923 πρόσφυγες και ίδρυσαν την Ορεστιάδα.

DSCN2133.JPG


Αυτό είναι το σπίτι των παππούδων ενός φίλου μου.

DSCN2132.JPG


Στο ισόγειο λειτουργεί καφενείο ενώ ο όροφος είναι ακατοίκητος (στη φωτο το εσωτερικό από παλαιότερη επίσκεψή μου)

S4200005.JPG


Στους Τούρκους που τα νέμονται δεν έχει δοθεί η κυριότητα, πληρώνουν ενοίκιο στο κράτος ενώ υπάρχουν οι επίσημοι κατάλογοι με τα ονόματα των Ελλήνων παλιών ιδιοκτητών.

Από εδώ η Αδριανούπολη απέχει άλλα 3 χιλιόμετρα.

Προχωρώντας για τη γέφυρα του Έβρου βλέπει κανείς στα δεξιά μια κατασκευή εν είδει … μνημείου. Μπήκε πρόσφατα η Αδριανούπολη στο βιβλίο Γκίνες για τη μεγαλύτερη τηγανιά τζιεργιού!

DSCN2142.JPG


Τα τζιέργια (τηγανητά κομματάκια συκωτιού με κουρκούτι), θεωρούνται το υπ’ αριθμόν ένα έδεσμα της πόλης. Τα άλλα δυο είναι τα κεφτεδάκια και το μπαντέμ εσμεσί (με αμυγδαλόψυχα)

DSCN2206.JPG


Φτάνοντας στη γέφυρα υπάρχουν αρκετά εξοχικά ρεστωράν και μια καφετερία πάνω στις όχθες του ποταμού.

DSCN2146.JPG


Σ’ αυτό το σημείο έχουν γυριστεί αρκετές ταινίες και σειρές τηλεόρασης. Αν καθίσετε εδώ προτιμήστε τσάι, ο καφές είναι χάλια.

DSCN2144β.JPG


Μετά τη γέφυρα μια περιοχή με ρεστωράν πάλι και η γέφυρα του Τούντζα (παραποτάμου του Έβρου)

DSCN2154.JPG


Περνώντας και αυτήν μπαίνεις πλέον στην πόλη (στο τέλος της γέφυρας ένα δύσκολο σημείο από άποψη κυκλοφορίας - χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς)

Εάν πάρει κανείς τον παρόχθιο δρόμο στα αριστερά, περνά από ένα παζάρι αυτοκινήτων,

DSCN2157.JPG


ξανά μια άλλη γέφυρα του Τούντζα και φτάνει σε ένα συνοικισμό της πόλης από την άλλη πλευρά του Τούντζα

Εδώ εκτός από μερικά τζαμιά όπως το παλιό τζαμί του Χατζημιχάλ-μπέη

DSCN2162β.JPG


και μια παλιά γέφυρα που δεν χρησιμοποιείται πλέον,

DSCN2160β.JPG


υπάρχει το Μουσείο Υγείας εντεταγμένο σε μεγαλύτερο συγκρότημα με το τζαμί Beyazit.

DSCN2183.JPG



DSCN2167.JPG


Το μουσείο αναπαριστά την εκπαίδευση των νέων γιατρών και την άσκηση της ιατρικής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Είναι ενδιαφέρον και αξίζει η επίσκεψη. Στο μέρος υπάρχει ελεύθερο πάρκινγκ.

DSCN2179.JPG



DSCN2185.JPG


Το τζαμί του Σουλτάν-Σελήμ (Selimiye) είναι το σπουδαιότερο και το πιο μεγαλεπήβολο αξιοθέατο της Αδριανούπολης, έργο του αρχιτέκτονα Mimar Sinan. Φαίνεται σχεδόν από παντού. Η επίσκεψη στο εσωτερικό των τζαμιών είναι ελεύθερη καθώς και οι φωτογραφίες με ή χωρίς φλας αρκεί ο επισκέπτης να είναι ανυπόδητος.

DSCN2220.JPG



DSCN2226.JPG


Απέναντι ακριβώς από την είσοδό του υπάρχει μεγάλο πάρκινγκ που πάντα έχει ελεύθερες θέσεις.

Στο πίσω μέρος του πάρκινγκ βρίσκεται ένα κτίριο με χαρακτηριστική ξύλινη επένδυση το Edirne City Museum. Με συσκευή για φωνητική ξενάγηση και στα ελληνικά. Όλη η ιστορία της Αδριανούπολης.


DSCN2196.JPG



DSCN2199.JPG



DSCN2201.JPG


Πίσω από το τζαμί και αφού περάσει κανείς μπροστά από τα ανδρικά και γυναικεία χαμάμ

20181021_130726.jpg


βρίσκεται το Εθνολογικό και Αρχαιολογικό Μουσείο με αρκετά εκθέματα που έχουν αναφορές στην αρχαία Ελλάδα και ελληνική μυθολογία.

20181021_124853.jpg



20181021_125545.jpg



20181021_125702.jpg


Κατηφορίζοντας την οδό Mimar Sinan και κάτω από το τζαμί του Σουλταν Σελήμ, μια σκεπαστή αγορά. Η αγαστή συνύπαρξη του «οίκου του Θεού» με τον «οίκο του εμπορίου» δεν ήταν προνόμιο μόνο της εποχής του Χριστού!!

20181021_131214.jpg


Πάρκινγκ στο κέντρο υπάρχει επίσης πίσω από το Rüstempaşa Kervansarayı

DSCN1580.JPG


Δίπλα σ’ αυτό το συγκρότημα καταστημάτων και ξενοδοχείου βρίσκεται το παλαιότερο τζαμί της πόλης το Eski Camii. Χτίστηκε το 1414.

DSCN2210β.JPG



DSCN2212.JPG


Περπατώντας δυτικά στα σοκάκια

DSCN1581.JPG


φτάνει κανείς στον κεντρικό εμπορικό δρόμο Saraclar που τελευταία έχει πεζοδρομηθεί.

DSCN1584.JPG



DSCN1585.JPG


Παράλληλα με τον πεζόδρομο η κεντρική σκεπαστή αγορά (capali carsi)

DSCN1587.JPG


Δεξιά και αριστερά της κεντρικής εισόδου βρίσκονται δυο ανταλλακτήρια συναλλάγματος και ένα τρίτο λίγα μέτρα δεξιότερα (όπως κοιτάμε την είσοδο). Όλα δίνουν την ίδια ισοτιμία με το ευρώ.

Πολλά καταστήματα, π.χ. το Waikiki, δέχονται πληρωμές σε ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία και δίνουν ρέστα σε λίρες ενώ διαδεδομένη είναι η χρήση πιστωτικών καρτών.

Εάν κάνοντας τις βόλτες και τις αγορές σας στην περιοχή πεινάσετε, η καλύτερη επιλογή είναι το Aydın Tava Ciğer

DSCN1583.JPG


Ενώ τα διπλανά ρεστωράν μπορεί να είναι άδεια, εδώ θα είστε τυχεροί αν βρείτε τραπέζι!

20181113_201356.jpg


Εάν πάλι θέλετε γλυκό η επιλογή είναι αυστηρά μία: Κιουνεφέ στο Mado (κεντρικός πεζόδρομος). Θα πληρώσετε διπλά απ’ ότι αλλού αλλά δεν υπάρχει καμία σύγκριση! Με τριμμένο φιστίκι Αιγίνης και παγωτό καϊμάκι.

20180910_182510.jpg


Μην κάνετε το λάθος και παραγγείλετε καφέ. Και πανάκριβος (με τα δεδομένα της Τουρκίας πάντα) και χάλια. Πιείτε τσάι όπως όλοι οι ντόπιοι.

Πόλο έλξης των επισκεπτών αλλά και των ντόπιων αποτελούν δυο εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει τελευταία. Και τα δυο στην κεντρική λεωφόρο Talat paşa. Το Erasta απέναντι από το πολυτελές νεόκτιστο RYS Hotel

DSCN2298.JPG


και το Margi outlet δίπλα στο ομώνυμο επίσης πολυτελές ξενοδοχείο.

DSCN1589.JPG
 

Attachments

thanos75

Member
Μηνύματα
1.370
Likes
3.428
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Ας γράψω λίγα για Αδριανούπολη μια και ανακινήθηκε το θέμα.

Από τον καιρό που καταργήθηκε η βίζα (κάπου το 1985) έχω πάει πάμπολλες φορές. Παραμονή από μια μέρα μέχρι … μισή ώρα. Απέχει από Ορεστιάδα κάπου 32 χιλιόμετρα. Από εδώ είναι η καταγωγή των παππούδων μου από το σόι της μάνας μου και ήρθαν Ελλάδα με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1922. Τα τελευταία 15 χρόνια γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη με κατασκευή έργων υποδομής, πανεπιστημίου, πολυτελών ξενοδοχείων, πολυκαταστημάτων κλπ. Ο πληθυσμός της σήμερα πρέπει να είναι γύρω στις 185.000 κατοίκους. Τελευταία έχουν κατασκευαστεί νέες εγκαταστάσεις τελωνείου και σύνδεση με αυτοκινητόδρομο.

Όποιος έρχεται πρώτη φορά για τουρισμό μπορεί να πάει από τον παλιό λιθόστρωτο δρόμο (οδός Λωζάννης) και να περάσει από το χωριό Κάραγατς. (Έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο 2 χιλιόμετρα μετά το τελωνείο στον κυκλικό κόμβο δεξιά.)

View attachment 442990

Εδώ μπορεί κανείς να δει το μνημείο της Συνθήκης της Λωζάννης - βάσει της οποίας παραχωρήθηκε στην Τουρκία η περιοχή αυτή στην Δυτική πλευρά του Έβρου ποταμού -

View attachment 442991

τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό ο οποίος δεν λειτουργεί σήμερα και οι εγκαταστάσεις του έχουν παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο,

View attachment 442992

το παλιό καφενείο του σταθμού – μουσείο φυσικής ιστορίας σήμερα,

View attachment 442993

και μια παλιά ατμομηχανή με ένα βαγόνι.

View attachment 442994

Σχετικά με την σιδ. γραμμή είχα γράψει μερικά εδώ: Σύντομες ιστορίες του 20ού αιώνα

Σώζονται ακόμη μερικά σπίτια Ελλήνων που έφυγαν από εδώ το 1923 πρόσφυγες και ίδρυσαν την Ορεστιάδα.

View attachment 442995

Αυτό είναι το σπίτι των παππούδων ενός φίλου μου.

View attachment 442996

Στο ισόγειο λειτουργεί καφενείο ενώ ο όροφος είναι ακατοίκητος (στη φωτο το εσωτερικό από παλαιότερη επίσκεψή μου)

View attachment 442997

Στους Τούρκους που τα νέμονται δεν έχει δοθεί η κυριότητα, πληρώνουν ενοίκιο στο κράτος ενώ υπάρχουν οι επίσημοι κατάλογοι με τα ονόματα των Ελλήνων παλιών ιδιοκτητών.

Από εδώ η Αδριανούπολη απέχει άλλα 3 χιλιόμετρα.

Προχωρώντας για τη γέφυρα του Έβρου βλέπει κανείς στα δεξιά μια κατασκευή εν είδει … μνημείου. Μπήκε πρόσφατα η Αδριανούπολη στο βιβλίο Γκίνες για τη μεγαλύτερη τηγανιά τζιεργιού!

View attachment 442998

Τα τζιέργια (τηγανητά κομματάκια συκωτιού με κουρκούτι), θεωρούνται το υπ’ αριθμόν ένα έδεσμα της πόλης. Τα άλλα δυο είναι τα κεφτεδάκια και το μπαντέμ εσμεσί (με αμυγδαλόψυχα)

View attachment 443002

Φτάνοντας στη γέφυρα υπάρχουν αρκετά εξοχικά ρεστωράν και μια καφετερία πάνω στις όχθες του ποταμού.

View attachment 443006

Σ’ αυτό το σημείο έχουν γυριστεί αρκετές ταινίες και σειρές τηλεόρασης. Αν καθίσετε εδώ προτιμήστε τσάι, ο καφές είναι χάλια.

View attachment 443039

Μετά τη γέφυρα μια περιοχή με ρεστωράν πάλι και η γέφυρα του Τούντζα (παραποτάμου του Έβρου)

View attachment 443027

Περνώντας και αυτήν μπαίνεις πλέον στην πόλη (στο τέλος της γέφυρας ένα δύσκολο σημείο από άποψη κυκλοφορίας - χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς)

Εάν πάρει κανείς τον παρόχθιο δρόμο στα αριστερά, περνά από ένα παζάρι αυτοκινήτων,

View attachment 443028

ξανά μια άλλη γέφυρα του Τούντζα και φτάνει σε ένα συνοικισμό της πόλης από την άλλη πλευρά του Τούντζα

Εδώ εκτός από μερικά τζαμιά όπως το παλιό τζαμί του Χατζημιχάλ-μπέη

View attachment 443041

και μια παλιά γέφυρα που δεν χρησιμοποιείται πλέον,

View attachment 443040

υπάρχει το Μουσείο Υγείας εντεταγμένο σε μεγαλύτερο συγκρότημα με το τζαμί Beyazit.

View attachment 443031


View attachment 443029

Το μουσείο αναπαριστά την εκπαίδευση των νέων γιατρών και την άσκηση της ιατρικής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Είναι ενδιαφέρον και αξίζει η επίσκεψη. Στο μέρος υπάρχει ελεύθερο πάρκινγκ.

View attachment 443030


View attachment 443032

Το τζαμί του Σουλτάν-Σελήμ (Selimiye) είναι το σπουδαιότερο και το πιο μεγαλεπήβολο αξιοθέατο της Αδριανούπολης, έργο του αρχιτέκτονα Mimar Sinan. Φαίνεται σχεδόν από παντού. Η επίσκεψη στο εσωτερικό των τζαμιών είναι ελεύθερη καθώς και οι φωτογραφίες με ή χωρίς φλας αρκεί ο επισκέπτης να είναι ανυπόδητος.

View attachment 443035


View attachment 443036

Απέναντι ακριβώς από την είσοδό του υπάρχει μεγάλο πάρκινγκ που πάντα έχει ελεύθερες θέσεις.

Στο πίσω μέρος του πάρκινγκ βρίσκεται ένα κτίριο με χαρακτηριστική ξύλινη επένδυση το Edirne City Museum. Με συσκευή για φωνητική ξενάγηση και στα ελληνικά. Όλη η ιστορία της Αδριανούπολης.


View attachment 443033


View attachment 443034


View attachment 443037

Πίσω από το τζαμί και αφού περάσει κανείς μπροστά από τα ανδρικά και γυναικεία χαμάμ

View attachment 443014

βρίσκεται το Εθνολογικό και Αρχαιολογικό Μουσείο με αρκετά εκθέματα που έχουν αναφορές στην αρχαία Ελλάδα και ελληνική μυθολογία.

View attachment 443011


View attachment 443012


View attachment 443013

Κατηφορίζοντας την οδό Mimar Sinan και κάτω από το τζαμί του Σουλταν Σελήμ, μια σκεπαστή αγορά. Η αγαστή συνύπαρξη του «οίκου του Θεού» με τον «οίκο του εμπορίου» δεν ήταν προνόμιο μόνο της εποχής του Χριστού!!

View attachment 443019

Πάρκινγκ στο κέντρο υπάρχει επίσης πίσω από το Rüstempaşa Kervansarayı

View attachment 443020


Δίπλα σ’ αυτό το συγκρότημα καταστημάτων και ξενοδοχείου βρίσκεται το παλαιότερο τζαμί της πόλης το Eski Camii. Χτίστηκε το 1414.

View attachment 443008


View attachment 443009

Περπατώντας δυτικά στα σοκάκια

View attachment 443021

φτάνει κανείς στον κεντρικό εμπορικό δρόμο Saraclar που τελευταία έχει πεζοδρομηθεί.

View attachment 443023


View attachment 443024

Παράλληλα με τον πεζόδρομο η κεντρική σκεπαστή αγορά (capali carsi)

View attachment 443025

Δεξιά και αριστερά της κεντρικής εισόδου βρίσκονται δυο ανταλλακτήρια συναλλάγματος και ένα τρίτο λίγα μέτρα δεξιότερα (όπως κοιτάμε την είσοδο). Όλα δίνουν την ίδια ισοτιμία με το ευρώ.

Πολλά καταστήματα, π.χ. το Waikiki, δέχονται πληρωμές σε ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία και δίνουν ρέστα σε λίρες ενώ διαδεδομένη είναι η χρήση πιστωτικών καρτών.

Εάν κάνοντας τις βόλτες και τις αγορές σας στην περιοχή πεινάσετε, η καλύτερη επιλογή είναι το Aydın Tava Ciğer

View attachment 443022

Ενώ τα διπλανά ρεστωράν μπορεί να είναι άδεια, εδώ θα είστε τυχεροί αν βρείτε τραπέζι!

View attachment 443038

Εάν πάλι θέλετε γλυκό η επιλογή είναι αυστηρά μία: Κιουνεφέ στο Mado (κεντρικός πεζόδρομος). Θα πληρώσετε διπλά απ’ ότι αλλού αλλά δεν υπάρχει καμία σύγκριση! Με τριμμένο φιστίκι Αιγίνης και παγωτό καϊμάκι.

View attachment 443010

Μην κάνετε το λάθος και παραγγείλετε καφέ. Και πανάκριβος (με τα δεδομένα της Τουρκίας πάντα) και χάλια. Πιείτε τσάι όπως όλοι οι ντόπιοι.

Πόλο έλξης των επισκεπτών αλλά και των ντόπιων αποτελούν δυο εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει τελευταία. Και τα δυο στην κεντρική λεωφόρο Talat paşa. Το Erasta απέναντι από το πολυτελές νεόκτιστο RYS Hotel

View attachment 443042

και το Margi outlet δίπλα στο ομώνυμο επίσης πολυτελές ξενοδοχείο.
View attachment 443026
Πολύ ωραίες φωτος, καταπληκτικές πληροφορίες, και γενικώς πανέμορφη πόλη και μέρη από τα οποία έχω και εγώ την τιμή να κατάγομαι (από την πλευρά της μητέρας μου). Τελευταία φορά την επισκέφθηκα το 2009 δυστυχώς. Αχχχ.... αυτά τα κολασμένα κιοφτεδάκια της Εντιρνε. Ελπίζω να ξαναβρεθώ εκεί σύντομα:D
 

McElk

Member
Μηνύματα
1.032
Likes
1.594
Ταξίδι-Όνειρο
Novaya Zemlya
Μιας και μιλάτε για Ανδριανούπολη, μη παραλείψετε να κάνετε χαμάμ και να πιείτε τσάι δυο λιρών στο dibek havesi.

Πήγα Σάββατο στο dibek havesi και πήρα καφέ και τσάι. Πράγματι εξαιρετικά και τα δύο. Ο καφές 20TL το τσάι 5.

IMG_20231007_104105.jpg


Η κατασκευή του αυτή των λαϊκών οικοδομών της Αδριανούπολης του προπερασμένου αιώνα δηλ. σκελετός από ξύλινα δοκάρια, άψητοι πλίνθοι και εξωτερικά επένδυση με σανίδια, όπως 2 φωτο από το Κάραγατς που ανέβασα προηγουμένως και του Edirne City Museum (το τελευταίο βέβαια είναι πιο πρόσφατη οικοδομή αλλά έχουν εφαρμόσει την ξύλινη επένδυση)

Απορίας άξιον πού το ανακάλυψες στο στενάκι που είναι χωμένο!

IMG_20231007_104410.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.677
Μέλη
38.900
Νεότερο μέλος
Arte_miss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom