Γενικά Αεροπορικά Ατυχήματα

poised

Member
Μηνύματα
875
Likes
6.501
Οι τιμές που διαβάζεις είναι ο διάδρομος που χρειάζεται για μέγιστο βάρος απογείωσης, 15 βαθμούς θερμοκρασία, άπνοια και στο επίπεδο της θάλασσας. Οτιδήποτε διαφορετικό μειώνει ή αυξάνει την απόσταση αυτή.

Ο διάδρομος που είχαν από το λάθος σημείο που μπήκαν μπορεί να είναι αρκετός για απογείωση για αυτό το αεροσκάφος αλλά κοντά στα όρια και απαιτεί ειδική διαμόρφωση και πλήρη ένταση μηχανών, κάτι που από ένα βίντεο που κυκλοφορεί από μέσα από το αεροπλάνο δεν φαίνεται να έκαναν.

Ανθρώπινο λάθος, αλλά γιατί; Οι βασικοί επιβαρυντικοί παράγοντες για το ατύχημα αν ισχύουν αυτά που λέγονται είναι το αυξημένο στρες και κούραση και η πολιτική της εταιρίας για οικονομία.

Ο ένας νεαρός πιλότος έκανε line check και από το αποτέλεσμα κρινόταν η καριέρα του. Ο δεύτερος, εξεταστής της εταιρίας, λογικά του έκανε από την αρχή της μέρας, πριν ακόμα μπουν στο αεροπλάνο πολλές δύσκολες ερωτήσεις και τον παρακολουθούσε συνέχεια, κάτι κουραστικό και για τους δύο. Ήταν η 3η ή 5η πτήση της μέρας και είχαν και την επιστροφή. Η εταιρία, πιθανώς για οικονομία, δεν είχε άλλον στο πιλοτήριο, έστω και εξεταζόμενους κάτι που άλλες εταιρίες κάνουν. Ίσως κάποιος ακόμα να είχε πιάσει το λάθος. Τέλος η έξοδος από το σημείο που μπήκαν για να πάνε στο σωστό σήμαινε ότι θα έχαναν την σειρά τους και θα καθυστερούσε η πτήση, κανείς δεν το θέλει αυτό στην πλάτη του.
 

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.675
Likes
16.405
Ναι γνωριζω οτι τα χαρακτηριστικά βγαινουν με καποιες συγκεκριμενες συνθηκες, αυτο ισχυει σε πολλα πραγματα, και παρα τη μεγαλη διαφορά να δεχθω ακομα και οτι θα μπορουσε να απογειωθει κανονικά και απο κεινο το σημειο που ξεκινησε (D5 αν θυμαμαι καλά) ... εξάλλου οταν βλέπουμε απογειωσεις κάπου στη μεση του διαδρόμου ειναι ηδη στον αερα τα περισσότερα αεροσκάφη... αλλά προφανως και ο πιλοτος ξερει περιπου ποσα μετρα θελει να απογειωθει το αφος ... καθε μερα το πεταει ..και αντε να κανει και ταχεια απογειωση και ολα καλά ..

Το άλλο ερωτημα ομως που προκυπτει ειναι τι γυρευε το εμποδιο εκει μέσα στον διάδρομο στην ουσία γιατι δεν μπορω να φανταστω οτι βγηκε εκτός ..στην προέκταση δηλαδη και στο μπετό ή χωμα.. δεν μπορω να το καταλάβω στο βιντεο δεν φαινεται ξεκάθαρα.. δεν μπορει ομως το εμποδιο να ηταν υποδομη για τα πλαινά φωτα τόσο ψηλά αλλά αποκλειεται να ειναι και της προέκτασης.. φοβάμαι οτι και καποια άλλη λαλακια εχει γινει πχ κάποιο αντικειμενο η οχημα που δεν θα επρεπε να ειναι εκει.. στα αεροπορικά ατυχήματα συμβαινουν συνηθως σωρεια λαθων και παραλειψεων τις περισσοτερες φορες..

Ναι οι εταιρειες ασκουν πίεση για τους χρονους κλ αλλά ο πιλοτος (πρεπει να) ξερει οτι πάντα προέχει η ασφαλεια των επιβατων και των πτησεων και η καριερα του θα ειναι ψηλά γι αυτον ακριβως τον λόγο..


ΥΓ .. το σημειο εναρξης απογειωσης δεν ειναι πάντα η αρχή του διαδρομου ως κανόνας;; μάλλον οχι αφου ο πυργος του επιτρεπει να κανει την απογειωση απο εκει που ειναι.. αλλιως τι να πω..
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
469
Likes
1.537
Ναι γνωριζω οτι τα χαρακτηριστικά βγαινουν με καποιες συγκεκριμενες συνθηκες, αυτο ισχυει σε πολλα πραγματα, και παρα τη μεγαλη διαφορά να δεχθω ακομα και οτι θα μπορουσε να απογειωθει κανονικά και απο κεινο το σημειο που ξεκινησε (D5 αν θυμαμαι καλά) ... εξάλλου οταν βλέπουμε απογειωσεις κάπου στη μεση του διαδρόμου ειναι ηδη στον αερα τα περισσότερα αεροσκάφη... αλλά προφανως και ο πιλοτος ξερει περιπου ποσα μετρα θελει να απογειωθει το αφος ... καθε μερα το πεταει ..και αντε να κανει και ταχεια απογειωση και ολα καλά ..

Το άλλο ερωτημα ομως που προκυπτει ειναι τι γυρευε το εμποδιο εκει μέσα στον διάδρομο στην ουσία γιατι δεν μπορω να φανταστω οτι βγηκε εκτός ..στην προέκταση δηλαδη και στο μπετό ή χωμα.. δεν μπορω να το καταλάβω στο βιντεο δεν φαινεται ξεκάθαρα.. δεν μπορει ομως το εμποδιο να ηταν υποδομη για τα πλαινά φωτα τόσο ψηλά αλλά αποκλειεται να ειναι και της προέκτασης.. φοβάμαι οτι και καποια άλλη λαλακια εχει γινει πχ κάποιο αντικειμενο η οχημα που δεν θα επρεπε να ειναι εκει.. στα αεροπορικά ατυχήματα συμβαινουν συνηθως σωρεια λαθων και παραλειψεων τις περισσοτερες φορες..

Ναι οι εταιρειες ασκουν πίεση για τους χρονους κλ αλλά ο πιλοτος (πρεπει να) ξερει οτι πάντα προέχει η ασφαλεια των επιβατων και των πτησεων και η καριερα του θα ειναι ψηλά γι αυτον ακριβως τον λόγο..


ΥΓ .. το σημειο εναρξης απογειωσης δεν ειναι πάντα η αρχή του διαδρομου ως κανόνας;; μάλλον οχι αφου ο πυργος του επιτρεπει να κανει την απογειωση απο εκει που ειναι.. αλλιως τι να πω..
Ετσι φαινεται. Σωρεια λαθων στο εδαφος, αλλα το πορισμα θα δειξει τις λεπτομερειες. Το απο που ξεκιναει για απογειωση ειναι πολυ σχετικο, εχει να κανει με το διαδρομο, την κινηση του αεροδρομιου, το αφος κτλ, κατα κανονα ξεκιναει απο την αρχη του διαδρομου με αντιθετο ανεμο εκεινη τη στιγμη.

Πραγματικο περιστατικο : Σε τροχοδρομηση πριν την Α/Γ βραδυνης πτησης με τα παλιοτερα RJ-100 της Α3 στο αεροδρομιο των Χανιων, κοκκαλωνουν τα φρενα και κολλανε ολοι οι επιβατες (μια αεροσυνοδος ψιλοεπεσε κατω καθως δεν ειχε προλαβει να καθησει στο jumpsit της, ευτυχως δεν χτυπησε). Μετα απο 10 συγνωμες ο κυβερνητης αναφερει οτι ο λογος ηταν, οτι ενα αφος της Π.Α ειχε βγει εκτος, και βρισκοταν στο τροχοδρομο παρατημενο μεσα στο σκοταδι, χωρις να εχει υπαρξει αναλογη ΝΟΤΑΜ ή ειδοποιηση στο πληρωμα της Α3 που προφανως εχοντας ερθει μολις πριν λιγο απο την Αθηνα δεν το γνωριζε...

Συμβαινουν και αυτα δηλαδη......
 
Last edited:

poised

Member
Μηνύματα
875
Likes
6.501
Το άλλο ερωτημα ομως που προκυπτει ειναι τι γυρευε το εμποδιο εκει μέσα στον διάδρομο στην ουσία γιατι δεν μπορω να φανταστω οτι βγηκε εκτός ..στην προέκταση δηλαδη και στο μπετό ή χωμα.. δεν μπορω να το καταλάβω στο βιντεο δεν φαινεται ξεκάθαρα.. δεν μπορει ομως το εμποδιο να ηταν υποδομη για τα πλαινά φωτα τόσο ψηλά αλλά αποκλειεται να ειναι και της προέκτασης.. φοβάμαι οτι και καποια άλλη λαλακια εχει γινει
Βγήκε ξεκάθαρα εκτός διαδρόμου, έσουρνε την ουρά στο έδαφος στην προσπάθεια να σηκωθεί και βρισκόταν σε πολύ χαμηλό ύψος στο ground effect (πέταγε χωρίς να μπορεί να πάρει ύψος) μέχρι και τον αυτοκινητόδρομο που είναι έξω από το αεροδρόμιο. Εκεί χτύπησε μια κολώνα του δρόμου (από ότι λέγεται) και ευτυχώς μετά μπόρεσε να σηκωθεί πιο ψηλά. Ήταν τυχεροί που δεν χτύπησε κάτι κάποια μηχανή.

Μετά το τέλος του διαδρόμου και στην ευθεία του υπάρχουν φώτα και μερικές φορές αντένες προσέγγισης. Τα έφαγε όλα αυτά με το που βγήκε από τον διάδρομο, στο βίντεο που κυκλοφορεί μέσα από το αεροσκάφος ακούγονται πολλαπλά νταπ με το που τελειώνει ο διάδρομος.

Ναι οι εταιρειες ασκουν πίεση για τους χρονους κλ αλλά ο πιλοτος (πρεπει να) ξερει οτι πάντα προέχει η ασφαλεια των επιβατων και των πτησεων και η καριερα του θα ειναι ψηλά γι αυτον ακριβως τον λόγο..
Θεωρητικά. Στην πράξη κάθε εταιρία υποστηρίζοντας ή κάνοντας ότι δεν βλέπει συμπεριφορές δημιουργεί την δικιά της κουλτούρα. Δεν θα πει ποτέ αφήστε την ασφάλεια (για να μην μπλέξει) αλλά αν απολύσει κάποιον γιατί οι πτήσεις του καθυστερούν συχνά (έστω και αν είναι για λόγους ασφαλείας) ή αγνοήσει το ότι κάποιος "έκοψε δρόμο" στις διαδικασίες για να είναι στην ώρα του δίνει το σήμα και στους άλλους για το τι πρέπει να κάνουν για να είναι αρεστοί.

ΥΓ .. το σημειο εναρξης απογειωσης δεν ειναι πάντα η αρχή του διαδρομου ως κανόνας;; μάλλον οχι αφου ο πυργος του επιτρεπει να κανει την απογειωση απο εκει που ειναι.. αλλιως τι να πω..
Είναι το πιο συχνό κυρίως γιατί οι διαδικασίες και ροές έχουν φτιαχτεί για αυτό. Όταν η κίνηση και οι συνθήκες το επιτρέπουν ο πιλότος μπορεί να ζητήσει απογείωση από διασταύρωση και να το δεχθεί ο ελεγκτής. Στον Βενιζέλο τα μικρά αεροσκάφη της ολυμπιακής συχνά φεύγουν από διασταύρωση στον 03 δεξιό για να γλιτώνουν την τροχοδρόμηση.
 

silversurfer

Moderator
Μηνύματα
2.328
Likes
3.468
Επόμενο Ταξίδι
Σικελία
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος Του Κόσμου
Η πραγματικότητα είναι ακόμα χειρότερη για την Boeing -- αξιζει να δειτε το ντοκυμαντερ του Netflix ή την πρόσφατη εκμπομπή του LastWeekTonight για αυτο το θέμα ---
 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
592
Likes
2.392

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.441
Μέλη
38.896
Νεότερο μέλος
η μεγάλη η ζωή

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom